Ik sluit me aan bij wat hier boven gezegd wordt. Voorheen hadden we bij onze duikvereniging de eis dat je voor duiken in de Oosterschelde minimaal Advanced Open Water nodig had. De duikschool met wie wij samenwerken had in die tijd altijd een stromingsduik als onderdeel van de AOW. Met als idee dat je met je AOW brevet zelfstandig in Nederland moet kunnen duiken.totalatool schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:29:
Ik zou dit jaar een keer een dag of twee willen gaan duiken in Zeeland, voor het eerst. Aangezien m'n buddy en ik er nog nooit geweest zijn leek het ons wel een goed idee om even een gids te zoeken die ons een beetje wegwijs kan maken. Iemand tips daarvoor?
Oh, de duikclub uit Arnhem doet er regelmatig een weekend, maar zij eisen een brevet stromingsduiken voor de Oosterschelde geloof ik. Is dat echt nodig, of ook een beetje slimme commerciële koppelverkoop van ze? 😏
Helaas doen ze dat niet meer, en sindsdien hebben we de eis aangepast dat je of een stromingsspeciality moet hebben gedaan of al voldoende ervaring met stroming, bijvoorbeeld door begeleide duiken. Wij hebben zeker geen commercieel belang want we zijn een duikvereniging en geven zelf geen opleidingen.
Als dit je eerste keer Zeeland wordt zou ik bijna zeggen, begin bij het Grevelingenmeer. Prachtig onder water, toegankelijke duikstekken met voorzieningen (den osse nieuwe Kerkweg, Dreischor parking).
[ Voor 3% gewijzigd door dixet op 19-06-2024 18:49 ]