Wormaap schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:57:
[...]
Hier hoor ik de hele vakantie
(vooruit, maar 8 duiken gemaakt, want het was geen duikvakantie en we hebben een paar dagen onweer gehad
) 'er zitten hier soms roggen' en 'er zijn twee zeepaardjes gespot!' maar telkens niet gevonden, en hij heeft ze gewoon in de eerste dag

Het is je gegund hoor
Nee echt 
Beide puur toeval, maar da's bij het grotere zeeleven natuurlijk sowieso al 't geval. Van die luitjes die een intro-duikje in Thailand maken en meteen een walvishaai zien ofzo, stelletje lucky bastards
We waren inderdaad op zoek naar de "twee zeepaardjes" bij Porto Marie, maar zijn niet verder gaan zoeken naar de 2e

1x puur geluk was voldoende voor ons

(Ik was wat met m'n masker of GoPro of weetikveelwat aan het klooien en keek opeens voorbij wat ik aan het doen was en dacht: "Verrek, dat lijkt wel heel erg op een zeepaardje, het zal toch niet?" Maar was wel zo

Kostte paar keer met m'n lampje op m'n tank rossen voordat de gids doorhad dat ik het was voordat ik het zeepaardsignaal kon geven, maar uiteindelijk had iedereen 't door

)
Wormaap schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:57:
Hier inmiddels weer thuis. Mijn laatste duikdag gingen mijn buddies in de familie allemaal zeevissen, waar ik echt he-le-maal niets mee heb, dus heb ik een gids geboekt om nog drie duiken te maken. Begonnen met Bullebaai. Vrij avontuurlijk om daar het water in te komen, beetje door de begroeiing scharrelen, stukjes rotswand afklimmen met je fles op je rug

Maar daar wel een prachtige duik voor teruggekregen op een plek waar bijna geen toeristen komen

Met als hoogtepunt een groep (hoofdzakelijk) Jacks die aan het jagen waren in en om een grote school kleinere vissen. Daar hebben we een kwartier ofzo gewoon hangen kijken naar het tafereel. Daarna naar Snake Bay, waar we o.a. de slangaal waar de stek zijn naam aan ontleent hebben gevonden. En als laatste duik het Double Reef dicht bij de megapier. Afgezien van een prachtig rif hebben we daar tarpons, twee enorme puffers en mijn eerste bewust meegemaakte nudi's (Flamingotong) gevonden. Al met al een meer dan geslaagde laatste duikdag en een prima vakantie. Hoewel het natuurlijk jammer is dat ik door een paar dagen slecht weer en een paar dagen oorontsteking minder heb gedoken dan ik had gehoopt.
Ghe, nudi's, sommigen gaan daar helemaal los op, zelf vind ik ze persoonlijk niet zo heel erg boeiend. Ben meer een groot zeelevenliefhebber
Double reef gaan we mogelijk maandag heen, na Superior, even afwachten nog.
Af en toe een regenbuitje is er nog steeds wel, maar hoop niet dat 't weer duiken in de weg zeg. Ik snap wel dat ze bij onweer niet willen duiken, van die mooie afleidertjes boven het wateroppervlakte uit