1 Ik heb problemen gehad met mijn longen, ademhaling, hart en/of bloed die mijn normale fysieke of mentale prestaties beïnvloed hebben.
2 Ik ben ouder dan 45 jaar.
3 Ik heb moeite om matige inspanningen uit te voeren (bijvoorbeeld 1,6 kilometer wandelen in 14 minuten of 200 meter zwemmen zonder onderbreking), of ik was in de afgelopen 12 maanden niet in staat deel te nemen aan een normale fysieke activiteit als gevolg van mijn fysieke conditie of gezondheidsredenen.
4 Ik heb problemen met mijn ogen, oren, neus (-verstopping) of sinussen.
5 Ik onderging een chirurgische ingreep in de laatste 12 maanden, of heb aanhoudende klachten door een heelkundige ingreep in het verleden.
6 Ik heb ooit bewustzijnsverlies, migraine, stuipen, beroerte, of belangrijk hoofdletsel gehad, of ik heb een aanslepende neurologische ziekte of letsel.
7 Ik onderga momenteel een behandeling (of heb in de afgelopen vijf jaar een behandeling nodig gehad) voor psychische problemen, persoonlijkheidsstoornis, paniekaanvallen of een drugs- of alcoholverslaving ; of, ik ben gediagnosticeerd met een leer- of ontwikkelingsstoornis.
8 Ik heb rugproblemen, hernia, chronische wonden aan de onderbenen of diabetes gehad.
9 Ik heb maag- of darmproblemen of heb deze gehad (ook: recentelijk diarree).
10 Ik neem medicijnen op doktersvoorschrift (met uitzondering van anticonceptie of anti-malaria medicijnen andere dan mefloquine (Lariam).
Als je hier overal nee op kunt zeggen dan is er geen keuring nodig volgens PADI of SSI. Is je antwoord ja bij 1, 2, 4, 6, 7, 8 of 9, dan moet je een boxje (A-G) met aanvullende vragen beantwoorden, waarbij overal nee weer zorgt dat je geen keuring nodig hebt.
Vragen 3, 5 of 10 met ja beantwoorden, of één van de subvragen onder A-G, betekent medische keuring.
LEGO te koop