Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Mede-auteur:
  • Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Index

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/gX8wn2kmfo6kP6WGgvUwUmyl/full.png

Wat is dit topic

Jaja, de mooiste tijd om games te kopen staat weer voor de deur. De geruchtenmolen is al enkele weken bezig, maar zeer waarschijnlijk begint donderdag 23 juni om 19:00 de Steam Summer Sale 2016.
De beste (package) deals, grootse kortingen en het grootste aanbod. Kortom het moment om van de piraterij af te stappen ;)

De Steam Summer sale 2016 loopt van donderdag 23 juni tot en met 4 juli.

Belangrijk
Om topicvervuiling te voorkomen zijn er alternatieven beschikbaar voor verschillende onderwerpen:
FAQ

Wordt "Game X" nog goedkoper?
Als Game X op dit moment Daily Deal, Flash sale of Community's Choice is wordt het niet meer goedkoper. Wanneer dat niet het geval is kan het nog goedkoper worden. Het slimst is dan tot de laatste dag van de sale te wachten, als het uiteindelijk niet meer goedkoper is geworden kun je het dan alsnog kopen.
Het vermoeden bestaat dat de opzet overeenkomt met de laatste sale. Gedurende de gehele sale hebben games dan een vast kortingspercentage

Zie ook:
Een uitleg voor de steam-sale-maagden door TotalBiscuit
En de Flowchart: anandus in "Steam Summer Sale 2014"

Ik heb de game betaald maar het spel verschijnt niet in mijn Steam Library?
Als de nieuwe ronde net is uitgekomen, bestellen heel veel mensen tegelijkertijd (lees tienduizenden) een spel/software, dus de servers moeten elke bestelling stuk voor stuk behandelen. Daarom kan het wat langer duren als je net na een nieuwe ronde hebt besteld. Als je hem na een aantal uur nog niet hebt, zal je even contact op moeten nemen met de Steam Helpdesk https://support.steampowered.com/.

Help, mijn downloads gaan traag
Mochten je downloads heel traag gaan, dan kun je je download settings wijzigen en deze bijvoorbeeld naar Rusland (Steam->Settings->Downloads+Cloud->Download region) zetten om toch hoge download snelheden te halen en vanavond nog dat ene spel kunnen spelen ;)

Zijn er weer daily's, flash en community choice deals?
Nee. Gedurende de gehele sale hebben games dan een vast kortingspercentage. Een flink lager fun-gehalte, maar wel overzichtelijker en beter bij te houden.

Is deze game echt goedkoop? :?
Bekijk de game op de volgende site om te controleren of het écht om een goede deal gaat: Is there any Deal of installeer de plugin Enhanced Steam.

Wat zijn tradingcards? Waarom heb ik ze? Wat kan ik ermee? :?
Kijk voor uitleg en informatie over tradingcards in het daarvoor bestemde topic: Steam Trading Cards. Vragen over cards horen niet in dit topic thuis!

Is er weer een Monster-game net zoals vorig jaar? :?
Nee, je kan wel dagelijks de Discovery Queue doen om kaarten te verdienen om die vervolgens om te zetten naar badges. Meer info hier of hier (screenshot).

Highlighted Deals

[list]
Highlighted Deals 23/06/2016
Highlighted Deals 24/06/2016
Highlighted Deals 25/06/2016
Highlighted Deals 26/06/2016
Highlighted Deals 27/06/2016
Highlighted Deals 28/06/2016
Highlighted Deals 29/06/2016
Highlighted Deals 30/06/2016
Highlighted Deals 01/07/2016
Highlighted Deals 02/07/2016
Highlighted Deals 03/07/2016

Bundles

[list]
Alle Steam Bundles

Ontbreekt er iets aan deze post of heb je een aanvulling? Laat het weten in dit topic of stuur een PM naar eL_Jay of Cybergamer.

[ Voor 109% gewijzigd door Cybergamer op 03-07-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:32
Is het niet mogelijk een groot deel alvast van het vorige topic over te nemen (scheelt weer werk)
Steam Summer Sale 2015

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
DonJunior schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:03:
Is het niet mogelijk een groot deel alvast van het vorige topic over te nemen (scheelt weer werk)
Steam Summer Sale 2015
Zo gebeurt het al jaren idd ;) Ik zorg dat er maandag het e.e.a is upgedate. Ik streef ernaar een dynamisch archief in de TS bij te houden als de sale is zoals vroeger (met daily's enzo). Hier zijn echter wel een fink aantal TS-en nodig om de 'last' te kunnen delen

[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 17-06-2016 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Naar mijn weten wordt het ' daily'-concept niet meer toegepast. Het wordt eenzelfde sale als die in december. (Met vaste verlaagde prijzen).

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De sale duurt tot en met 4 juli.

http://www.xgn.nl/steam-summer-sale-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

De sales zonder 'dailies' zoals in December beviel me eigenlijk wel. Hopelijk doen ze dit nog een keer zodat ik het rustig aan kan doen. Het is voor ons nog lang geen vakantie. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Trinsec schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:18:
De sales zonder 'dailies' zoals in December beviel me eigenlijk wel. Hopelijk doen ze dit nog een keer zodat ik het rustig aan kan doen. Het is voor ons nog lang geen vakantie. :P
Ik heb toch liever de dailies terug, vond het altijd wel spannend wat er zou komen :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:31
Pff, voor bijna €1700 op m'n verlanglijst staan en een backlog van 30+ games. Zucht, toch maar proberen om de backlog onder de 40 te houden... :|

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
DeerDitch schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:43:
Pff, voor bijna €1700 op m'n verlanglijst staan en een backlog van 30+ games. Zucht, toch maar proberen om de backlog onder de 40 te houden... :|
Good luck with that :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

Of gewoon nog langer wachten tot er nóg meer van de prijs (hopelijk) afgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:31
Was het al maar woensdag :) Mocht er nog hulp nodig zijn voor de TS wil ik hier wel een handje bij helpen. Ik heb maar een 40-tal games op het verlanglijstje staan 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 20-06-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Cybergamer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Ik heb toch liever de dailies terug, vond het altijd wel spannend wat er zou komen :)
Ik denk niet dat de dag deals nog terug gaan komen ivm het refund systeem, anders krijgen ze het heel druk met mensen die op dag 1 met de vaste korting kopen waarbij de game 2 dagen later een dag deal is met meer korting.

Ik heb zelf niet echt een verlanglijst gemaakt, heb met 330 games de meeste "sale" games al wel.
Welke ik misschien nog ga op pakken:
-Wasted (maar die zal geen grote korting krijgen gok ik)
-Darkest dungeon
-crea (maar die zal geen grote korting krijgen gok ik)
-just cause 3

[ Voor 5% gewijzigd door Axewi op 20-06-2016 13:03 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

:Y ik ken het probleem. Toch ga ik wel weer wat inslaan want ik heb te veel op mijn wishlist.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 09:21

Zorian

What the fox?

Best flauw, heb op enkele titels (stuk of 5?) na alle goeie spellen al in mijn library. :')
~300 games, maar relatief weinig indie games.
Ach, scheelt weer geld. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 20-06-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Cybergamer schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:02:
[...]

Vind ik ook. Nu kijk je eventjes halverwege of er iets boeiends is en verder kijk je niet meer naar de sales om.
Met dailies en flash sales keek je toch elke dag even.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Meld je aan op steamprices.com en importeer daar je wishlist, dan zie je meteen wat goede aanbiedingen zijn voor jouw games :)
Ook is isthereanydeal.com een goede plek om goedkope steam games te vinden (blijf wel weg van tenten als g2a).
De Advanced Steam plugin voor Chrome heeft je bovendien op de productpagina de meeste relevante prijsinfo.
Succes met je besparingen op die €1700 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
anandus schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:28:
[...]

Vind ik ook. Nu kijk je eventjes halverwege of er iets boeiends is en verder kijk je niet meer naar de sales om.
Met dailies en flash sales keek je toch elke dag even.
Klopt, het was toen veel spannender. Je was er echt mee bezig of je die ene deal nu wel of niet zou kopen. :)
TommyboyNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:52:
[...]

De Advanced Steam plugin voor Chrome heeft je bovendien op de productpagina de meeste relevante prijsinfo.
Ik denk dat je Enhanced Steam bedoeld?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
Is het al steam sale dag dan? is me gisteren helemaal niet opgevallen. Zeker dat nieuwe systeem. Niet opvallen is ook niets verkopen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ErikRo schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:12:
Is het al steam sale dag dan? is me gisteren helemaal niet opgevallen. Zeker dat nieuwe systeem. Niet opvallen is ook niets verkopen.
Donderdag pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 17:55
TommyboyNL schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:52:
[...]

Meld je aan op steamprices.com en importeer daar je wishlist, dan zie je meteen wat goede aanbiedingen zijn voor jouw games :)
Ook is isthereanydeal.com een goede plek om goedkope steam games te vinden (blijf wel weg van tenten als g2a).
Succes met je besparingen op die €1700 :)
/off-topic
Wat is er mis met g2a? (oprecht nieuwsgierig)

Een pm/dm mag ook, zodat we hier niet te ver off-topic gaan

[ Voor 6% gewijzigd door dustkiller op 21-06-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dustkiller schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:04:
[...]

Wat is er mis met g2a? (oprecht nieuwsgierig)
Het is grijze markt, de keys zijn vaak, maar niet altijd, te vertrouwen (soms met gestolen credit cards gekocht, bijv.) en kunnen ingetrokken worden. Als je 100% zekerheid wil, dan moet je bij een legale winkel kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 21-06-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
anandus schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:05:
[...]

Het is grijze markt, de keys zijn vaak, maar niet altijd, te vertrouwen (soms met gestolen credit cards gekocht, bijv.) en kunnen ingetrokken worden. Als je 100% zekerheid wil, dan moet je bij een legale winkel kopen.
Keys kunnen niet ingetrokken worden (zover ik weet), Steam Gifts wel.

Afbeeldingslocatie: https://www.techspot.com/images2/news/bigimage/2015/06/2015-06-05_13-05-43.png

[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 21-06-2016 13:34 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cybergamer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:29:
[...]

Keys zeker wel en is ook gebeurd in het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Plaatje in de topicstart klopt niet, geeft aan dat de sale van 11-21 juni is. Terwijl de tekst spreekt over een start op 23 juni.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klopt, my bad. Was niet zo scherp meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
Yorinn schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:08:
Plaatje in de topicstart klopt niet, geeft aan dat de sale van 11-21 juni is. Terwijl de tekst spreekt over een start op 23 juni.
Het is ook maar een opzetje. We werken nog aan een definitieve TS. Maar ik zal het plaatje wel even aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 21-06-2016 18:01 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:53

Meneer iCy

swarma

No GABE NO

Voor iedereen die de exacte tijd willen weten: http://whenisthenextsteamsale.com/

Ik heb hier al een scherm aan de muur hangen met onderstaande site en ik tel af tot 23 juni.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4UfOOI3.png
Cybergamer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:29:
[...]

[afbeelding]
Keys kunnen zeker wel ingetrokken. Been there done that (en dat weet je volgens mij ook wel :P iets met ARK en een leeggetrokken auto incasso rekening op het moment dat paypal langs komt en direct al mijn automatische betalingen blokkeert en tevens de key van ark intrekt die ik van humble bundle kreeg, maar wel allemaal netjes opgelost :)).

[ Voor 77% gewijzigd door BM op 23-06-2016 13:10 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:25

superwashandje

grofheid alom

icy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:55:

Ik heb hier al een scherm aan de muur hangen en ik tel af

[afbeelding]

[...]
is het een pun die ik niet helemaal meekrijg of ben ik een grammarnazi? :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
icy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:55:
Keys kunnen zeker wel ingetrokken. Been there done that (en dat weet je volgens mij ook wel :P iets met ARK en een leeggetrokken auto incasso rekening op het moment dat paypal langs komt en direct al mijn automatische betalingen blokkeert en tevens de key van ark intrekt die ik van humble bundle kreeg, maar wel allemaal netjes opgelost :)).
Owja, helemaal waar. Totaal vergeten, gelukkig was dat allemaal nog goed gekomen :)
superwashandje schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:40:
[...]

is het een pun die ik niet helemaal meekrijg of ben ik een grammarnazi? :P
Don't worry, ik begrijp het ook niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cybergamer op 22-06-2016 11:40 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ben benieuwd. Heb mijn oog op Doom. De demo was ERG leuk, maar 60 euro is wel een zeer pittige prijs voor een PC game.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
boe2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:13:
Ben benieuwd. Heb mijn oog op Doom. De demo was ERG leuk, maar 60 euro is wel een zeer pittige prijs voor een PC game.
Zou daar nu geen grote korting op gaan verwachten, game is pas uit. Mss dat je 10% krijg ofzo.
Mijn maximum budget ligt vast, nu proberen zoveel mogelijk games te kopen die op mijn verlanglijstje staan en binnen het budget passen.
Wel altijd eerst kijken op steamdb of het effectief de laagste prijs ooit is die de game heeft gehad. Anders wacht ik wel tot het een andere keer is of andere sale.

[ Voor 15% gewijzigd door Grompie op 22-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nog een dagje *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 20:15
Snap niet dat jullie zo uitkijken naar de sale. De laatste paar jaar viel het behoorlijk tegen. Vooral met het missen van de flashdeals. Online cdkeys kopen is vaak, niet altijd, nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
grote_oever schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:26:
Snap niet dat jullie zo uitkijken naar de sale. De laatste paar jaar viel het behoorlijk tegen. Vooral met het missen van de flashdeals. Online cdkeys kopen is vaak, niet altijd, nog goedkoper.
Sale is de gelegenheid om mijn Steamtegoed van de verkochte trading cards sinds de Winter Sale te verzilveren, ~65 euro bij elkaar gespaard en afhankelijk van de korting kan je daar een leuk pakketje games voor samen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Sempy schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:07:
[...]

Sale is de gelegenheid om mijn Steamtegoed van de verkochte trading cards sinds de Winter Sale te verzilveren, ~65 euro bij elkaar gespaard en afhankelijk van de korting kan je daar een leuk pakketje games voor samen stellen.
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. De magie is er helaas wel af en zwaai niet blindelings met mijn portemonnee.

Ik ben trouwens wel benieuwd... Hoe kom je aan 65 euro tradingcards? Ik verkoop ze namelijk altijd voor 6 cent per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55
grote_oever schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Ik ben trouwens wel benieuwd... Hoe kom je aan 65 euro tradingcards? Ik verkoop ze namelijk altijd voor 6 cent per stuk.
Heel veel kaarten verkopen (+ een gamebundleverslaving) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Online cdkeys kopen is vaak, niet altijd, nog goedkoper.
Ikzelf (en vele anderen) ben enorm gekant tegen sites zoals G2A. Mensen in deze thread leggen het goed uit waarom.

Kort samengevat: Een grote hoeveelheid keys die op G2A gekocht worden komen van gestolen kredietkaarten, en G2A is hier zich zeer bewust van, maar knijpt een oogje dicht. Dit doet enorm veel financiele schade, wat vooral gevoeld wordt door kleinere indie devs die via hun eigen store games proberen verkopen. G2A's reactie: "Moet je maar met ons een partnership aangaan, anders kunnen wij niet garanderen dat je in de toekomst nog overeind zal blijven").

Long story short: Developers hebben nog liever dat je games pirateert dan dat je via key resellers gaat. Is minder rotzooi dan met chargebacks to moeten omgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 22-06-2016 16:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
boe2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 16:16:
[...]

Ikzelf (en vele anderen) ben enorm gekant tegen sites zoals G2A. Mensen in deze thread leggen het goed uit waarom.

Kort samengevat: Een grote hoeveelheid keys die op G2A gekocht worden komen van gestolen kredietkaarten, en G2A is hier zich zeer bewust van, maar knijpt een oogje dicht. Dit doet enorm veel financiele schade, wat vooral gevoeld wordt door kleinere indie devs die via hun eigen store games proberen verkopen. G2A's reactie: "Moet je maar met ons een partnership aangaan, anders kunnen wij niet garanderen dat je in de toekomst nog overeind zal blijven").

Long story short: Developers hebben nog liever dat je games pirateert dan dat je via key resellers gaat. Is minder rotzooi dan met chargebacks to moeten omgaan.
Dat vind ik wel kort door de bocht. Ik snap dat niet alles zuiver is, maar heb toch het idee dat het een beetje geaccepteerd is. Met de g2a shield krijg je altijd een nieuwe key weer. 9 van de 10 streamers promoten g2a. Laatst zat ik esl one te kijken en bij dit grote event is de hoofdsponsor kinguin. Als het allemaal zo slecht is en illegaal dan hadden ze er toch echt we een stokje voor gestoken.

ik snap je punt wel, want daarom heet het ook de greymarket. Maar er zijn wel degelijk legale keys te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mjah, niet iedereen vindt het fijn om hun keys op dubieuze sites te kopen ;)

Hier trouwens ook een paar tientjes aan Steamtegoed van cards om op te maken :)
Met dank aan ArchiSteamFarm :P

Overigens, Steam zelf zegt dat mensen juist meer zijn gaan kopen sinds het verdwijnen van de Dailies en Flash sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Laatste jaren met regelmatig wat leuke bundels gekocht in de sales: doom, quake, hexen, fallout, elders scrolls.
Allemaar erg leuk en voor mooie prijzen.

Helaas is de wishlist dus aardig leeg. Hoop op een Fallout 4 aanbieding, maar dat zat er wel niet inzitten. Misschien met kerst, of volgend jaar de GOTY versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is dit trouwens de eerste sale met het nieuwe systeem dat je korting krijgt voor bundles als je al spellen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
anandus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:34:
Is dit trouwens de eerste sale met het nieuwe systeem dat je korting krijgt voor bundles als je al spellen hebt?
Volgens mij wel. Ik hoop alleen dat de totaalprijs wel de juiste prijs is. Vooral bij de holidaysale zijn de bundel altijd de sjaak (b.v. los kopen goedkoper dan de bundel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik hoop dat ik straks eindelijk mee kan doen met Steamgifts want hij blijft maar zeggen dat ik te weinig games heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Het is de 23e! Maar geen sale. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zorian schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:01:
Amerikaanse tijd. Dus reken op nog minimaal 6 uur wachten (New York) of nog langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vanavond pas

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het begint om 19 uur :)

Edit: Al zou ik pas gaan kijken vanaf 19:30, omdat de servers om 19 uur op hun gat zullen gaan :P

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 23-06-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
We hebben een sale-maagd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

eL_Jay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:39:
[...]

We hebben een sale-maagd O-)
Ammehoela, Steam heeft meer centen van mij dan me lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zorian schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Ammehoela, Steam heeft meer centen van mij dan me lief is.
Bij mij is het voornamelijk de "liefdadigheidsinstellingen" oftewel humble bundle. :+

Elke week maar weer, o 5 a 6 dollar dat valt wel mee en doe dat maar eens maal 52 :+

Benieuwen of ik deze sale wat ga kopen, maar de vorige sale had ik een budget vastgesteld van 30 euro, helaas werd het 78 euro :P (oke, had wel wat card money toen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 14:21

Dreanor

Joene

Shit financieel niet erop gerekend dat deze maand de sale is haha. :P

Haha, morgen salaris weer binnen dus gaat goed komen met het kopen van games die vervolgens veel te lang ongespeeld blijven...

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 11:20
Joepie! Vanavond om 19:00 gaan we los. Ik heb echt gewacht op deze sale, geen games gekocht de afgelopen maanden.

Lijstje voor de liefhebber:
* Hearts of Iron 4
* Hitman
* Wasteland 2
* Project Cars
* The Division

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

boe2 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:13:
Ja, ik ook, maar Doom is een nieuwe game, dus de korting zal tussen de 10% à 25% zitten op zijn best en zelfs met 25% betaal je nog altijd 45 euro, wat eigenlijk de volle mep voor een full game is. Sale voelt zuur aan in dat geval en meestal kan ze mij dan toch nog niet overtuigen om tot de aankoop over te gaan.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:16
Ik kijk wel of er iets leuks tussenstaat, anders zijn die trading cards nog altijd wel te verkopen voor een leuk centje gok ik zo.
Wacht eigenlijk op een paar games maar dat duurt nog wel even voordat die uitkomen. Wellicht ook maar wat dota2 items nog gaan verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 19:20
Ik hoop stiekem weer op een Steam summer game net als vorig jaar. :+
Want het was tof dat iedereen samenwerkte om dat spel uit te spelen. En Valve daardoor badges bleef toevoegen omdat het zo snel ging. O+

Heb gelukkig niet zoveel op het oog op het moment, dus ik denk dat de wallet redelijk gevuld blijft deze sale. (maar dat zeg ik elke keer) :'(

[ Voor 24% gewijzigd door MusicAddict op 23-06-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Paar games die ik echt wil hebben maar verder valt het wel mee. The Witcher 3, Divinity Original Sin, Metal Gear Solid (de nieuwste 2), Stellaris, Farcry (3+), XCOM 2 en Batman.
Als ze voor een mooi prijsje komen neem ik ze mee.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
De nieuwe MGS lijkt me wel wat, en hopelijk Rise of the Tomb Raider..

Net nog een setje games gekocht op Indiegala (vanwege 35MM die op mijn verlanglijstje stond) voor weinig. Kon ik niet laten liggen, en ik denk dat 35MM niet veel goedkoper zal zijn op Steam zelf (als die afgeprijsd gaat worden in de sale, that is).

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Voor mij de games:

Wat lekker veeleisende games, als ik de nieuwe PC met 1070 Nvidia heb, dan wordt hij toch uitermate getest :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Komende dagen maar eens kijken wat er in de sale komt, soms heb je wat ouder spul voor een paar euro's in de pocket.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:27
Toch knap dat ik met 450+ games er nog 139 op mijn wishlist heb staan :+ Gelukkig niet helemaal up to date aangezien ik in sommige games al geen interesse meer heb of ze bij PSplus heb "gekregen".

Zelf ga ik deze sale naar de volgende games kijken

- Stardew Valley
- The Flame in the Flood
- Planetbase
- Grip
- 8-Bit armies
- Parkitect
- Football tactics
- Turmoil
- Kerbal Space program
- Stellaris

Toch weer heel wat als ik het zo achter elkaar zet, maar gelukkig nog redelijk veel nieuwe games die waarschijnlijk niet eens mee doen aan de sale. Maarja dan heb je nog al die games die je tijdens dat soort sales ontdekt (of vrienden die je dan "dwingen" het ook te kopen) :)

Best wel weer benieuwd naar de sale ondanks de mindere edities de laatste 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:13

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zo, daar zijn we weer!
Vorige 2 sales niks gekocht, nu hopelijk wel weer eens. Games die ik speel zijn er echt maar 1 of 2 van de 200, en andere AAA games als The Witcher 3 vind ik niks aan. Maar goed, ik zeg dat nu wel, maar waarschijnlijk vind ik toch weer niks leuks.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-05 14:21

Dreanor

Joene

81 games op de wishlist, zal vast wel 1 of twee goede aanbiedingen tussen zitten de komende dagen ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:40
Ik zie pas net dit topic, maar hoezo zijn hier de traditionele filmpjes niet gepost? De steam sales kunnen niet zonder ciclejerk youtube filmpjes. :+

[ Voor 11% gewijzigd door markdm op 23-06-2016 19:08 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Laatst online: 13-05 13:10

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hope dat A3:Apex een leuke korting gaat krijgen, verder geen idee welke game ik zou willen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Geen 'actie' zoals de monster game (zo lijkt het tenminste)
en sale opzet is zelfde als de laatste sale. Geen daily's flash of community choice :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 23:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

De eerste zichtbare kortingen vallen smerig tegen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 10:47
Ondertussen is mijn steam store zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Jammer dat er geen summer sale game is, net zoals die clicker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 12:28
InF.Inc schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:02:
De eerste zichtbare kortingen vallen smerig tegen.
Doom -40% is niet zo slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

NoFearCreations schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:00:
Hope dat A3:Apex een leuke korting gaat krijgen, verder geen idee welke game ik zou willen.
-20% is Apex al sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
eL_Jay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:02:
Geen 'actie' zoals de monster game (zo lijkt het tenminste)
en sale opzet is zelfde als de laatste sale. Geen daily's flash of community choice :(
Die game en andere acties waren meestal later die avond of pas vanaf de 2e dag te spelen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Anoniem: 170423 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:06:
[...]

-20% is Apex al sinds gisteren.
Is al -20% sinds hij op steam staat, hoop eigenlijk op 40/50%.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

NoFearCreations schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Is al -20% sinds hij op steam staat, hoop eigenlijk op 40/50%.
Dat kun je met alle respect echt voor het komende jaar vergeten. Apex is gloedje nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
enchion schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Die game en andere acties waren meestal later die avond of pas vanaf de 2e dag te spelen.
Thanks, helemaal vergeten dus er is nog een kans :)
Dat games als Day-Z, prison architect en Rust geen korting hebben vind ik wel frapant. Rust, Banished en P_A had ik echt 100% met enige korting verwacht. Dus misschien dat er toch nog wat wisselt m.b.t. korting.

[ Voor 28% gewijzigd door eL_Jay op 23-06-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vermoed ik ook, maar men kan hopen :P

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

eL_Jay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Dat games als Day-Z, prison architect en Rust geen korting hebben vind ik wel frapant. Rust, Banished en P_A had ik echt 100% met enige korting verwacht. Dus misschien dat er toch nog wat wisselt m.b.t. korting.
Sterker nog, de kortingen zijn zoals ze nu zijn wéér minder dan vorig jaar, en vorig jaar hebben we ook tot op merg en been geklaagd. Terecht ook, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

airconine schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Toegegeven prima korting, maar tja als de prijs van het spel op Steam 60 euro is, valt zo'n korting ook weer tegen. Bijna alle spellen in mijn wishlist zijn wel eens goedkoper geweest. Of dat de korting die gegeven wordt evenhoog is als een jaar geleden. Je mag toch wel een keer verwachten dat de korting wel een keertje hoger kan zijn? Sinds die vaste prijzen mag je blij zijn dat er nog eens een keer 80% of meer korting gegeven wordt. Daily deals of flash deals van 90%.. Kunnen we gedag zeggen. Ik wacht wel op bundles van Humble of Bundlestars. Als Store heeft Steam zijn beste tijd gehad.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 10:47
[...]

In mijn verlanglijst staat Rust met 50% korting, zal bij jou dus nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

airconine schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:04:
[...]

Ik helemaal blij :).

Planetary Annihilation stond ook al een tijd op mijn lijst, en die heeft momenteel 80% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:41
Ik kan me niet voorstellen dat de kortingen al kloppen, dailies vaak met 10% a 20% korting maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik kan nu al even niet eens inloggen, beetje jammer dit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
boe2 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:20:
[...]

Ik helemaal blij :).

Planetary Annihilation stond ook al een tijd op mijn lijst, en die heeft momenteel 80% korting.
Volgens mij heb ik nog een gratis key liggen.
Stuur me maar een DM als je die gratis en voor niets wilt hebben

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 23-06-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kuusj98 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Sterker nog, de kortingen zijn zoals ze nu zijn wéér minder dan vorig jaar, en vorig jaar hebben we ook tot op merg en been geklaagd. Terecht ook, overigens.
Maar waar heb je geklaagd ;)

Wat ik jammer vind is dat nog niet eens de helft van mijn wishlist nu korting heeft :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
NoFearCreations schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:21:
Nieuw met de steam sales? :P is altijd zo helaas

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:44
NoFearCreations schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:21:
Waarom jammer? Dat is normaal bij de loads die ze nu te verduren krijgen. Toch eventjes een half uur wachten en klaar.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zingo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:20:
Ik kan me niet voorstellen dat de kortingen al kloppen, dailies vaak met 10% a 20% korting maar.
vergeet ook niet dat niet alle prijzen geupdate zijn 5 minuten na 19:00, maar dat het soms een uur of twee duurt voordat alle prijzen/kortingen zijn aangepast

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 16:25
Volgens mij kan je nu beter een paar uur wachten. Ik kan nog niet eens de queue door klikken. Zo op het eerste gezicht weinig spannends, misschien This War of Mine oppikken. En misschien Duck Game nog.

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 23-06-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airconine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 12:28
InF.Inc schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:18:
[...]

Toegegeven prima korting, maar tja als de prijs van het spel op Steam 60 euro is, valt zo'n korting ook weer tegen. Bijna alle spellen in mijn wishlist zijn wel eens goedkoper geweest. Of dat de korting die gegeven wordt evenhoog is als een jaar geleden. Je mag toch wel een keer verwachten dat de korting wel een keertje hoger kan zijn? Sinds die vaste prijzen mag je blij zijn dat er nog eens een keer 80% of meer korting gegeven wordt. Daily deals of flash deals van 90%.. Kunnen we gedag zeggen. Ik wacht wel op bundles van Humble of Bundlestars. Als Store heeft Steam zijn beste tijd gehad.
Mee eens hoor. Ik vond het ook leuker met flash en daylies. Maar wie weet kom je nog ergens een verborgen pareltje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
InF.Inc schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:18:
[...]

Compleet mee eens, ik ben bang dat we het niveau aanbiedingen van een flash/daily sale wel kunnen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:27
Heb nog nooit zoveel 20 - 30 % kortingen gezien in mijn wishlist. Redelijk unimpressed tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er zijn geen dailies meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .pointer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:36
[...]

Prison architect -75%, nu voor 6,99 in de store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
Ik werk aan de TS, maar Steam is erg traag. Verwacht later vanavond dat ik de TS normaal kan updaten.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farceus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 09:44
Heb nu al een paar leuke kortingen gezien in mn wishlist, ik kijk vanavond gewoon nog even een keer dan is alles weer stabiel hoop ik :P
Steam controller ook 30% korting
Fallout 4, Just Cause 3 50% korting :oo

denk dat ik sowieso F4 en JC3 ga halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:28:
[...]

Heb nog nooit zoveel 20 - 30 % kortingen gezien in mijn wishlist. Redelijk unimpressed tot nu toe.
In mijn wishlist zie ik anders genoeg flinke kortingen staan
Invisible Inc, 66%
Walking Dead Season 2, 75%
Wargame: Red Dragon, 70%
Tha Banner Saga, 75%
Space Engineers, 70%
South Park Stick of Truth, 75%
Alle Wadjet games, 70% (daar moest ik er toevallig nog wat van hebben :P )
Alle Lego games (in mijn wishlist), 75%

Dus er zijn heus wel aardige kortingen. Het hangt er maar net vanaf wat je in je wishlist hebt staan, I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:17
Mijn Serious sam games zijn -90% Morgen even kopen uiteraard

Wel apart

First en Second encounter van Serious samen in een pack voor -90%.
Maar second encounter is niet los in de aanbieding

Nu weer wel. Apart. Ik kijk morgen wel als het stabiel is haha

[ Voor 66% gewijzigd door Aschtra op 23-06-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

markdm schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:58:
Ik zie pas net dit topic, maar hoezo zijn hier de traditionele filmpjes niet gepost? De steam sales kunnen niet zonder ciclejerk youtube filmpjes. :+

[video]
Haha die video's worden steeds beter _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

anandus schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:34:
[...]

In mijn wishlist zie ik anders genoeg flinke kortingen staan
Invisible Inc, 66%
Walking Dead Season 2, 75%
Wargame: Red Dragon, 70%
Tha Banner Saga, 75%
Space Engineers, 70%
South Park Stick of Truth, 75%
Alle Wadjet games, 70% (daar moest ik er toevallig nog wat van hebben :P )
Alle Lego games (in mijn wishlist), 75%

Dus er zijn heus wel aardige kortingen. Het hangt er maar net vanaf wat je in je wishlist hebt staan, I guess :)
Niet echt. Vorig jaar had ik SP SOT al voor 75% korting. Alle Wadjet games zijn goedkoper geweest enz enz. Check anders isthereanydeal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
De kortingen vallen mij weer dik tegen.
Enkel wat VR games die ik me zal aanschaffen, maar toch...

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de Steam Summer Sale en dus niet over G2A of soortgelijke sites. Discussies over het verkopen van al dan niet illegale keys horen hier niet thuis en worden verwijderd.