Ooit wel eens van 802.11a/b/g/n/ac gehoord?Powershell schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 06:29:
[...]
Ik had ook lange tijd Wi-Fi issues met alle macbooks hier in huis icm mijn Apple TimeCapsule. Ik dacht 'alles van Apple dus dat moet wel goed zijn' nee dus.. heb de TC vervangen door een Ubiquiti AP-Lite AccessPoint en sindsdien zijn alle Wi-Fi issue's hier als sneeuw voor de zon verdwenen.
het gekke was wel dat het ooit wel goed heeft gewerkt met de Apple TimeCapsule.. alleen met elke OS upgrade werd het erger en erger. (disconnects,uitzetten/aanzetten Wi-Fi,etc,etc)
Sinds een paar dagen beta draaien op mijn MacBook. Sinds deze beta werkt wifi (laat ik het afkloppen) feilloos. Uit slaapstand halen en wifi werkt. Voorheen moest ik wifi uit- en inschakelen om te laten werken.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Voor diegene met WiFi issues (langdurig) AirPort weleens hard reset https://support.apple.com/nl-nl/HT201945 gegeven..?
Eens met ppl, een goede firmware scheelt veul! Draai zelf dd-wrt, asuswrt-merlin en soms dlink privé en werkelijk nooit gedoe met andere (andere dan Apple) clients die op mijn routers komen. Firmware regelmatig updaten, herstarts inplannen, hard resets of schoon image wanneer langere tijd onbegrijpelijke conflicten (syslog).
Ook de radio mode instellingen https://support.apple.com/en-gb/HT202068 zijn erg belangrijk zoals --MeAngry-- in "Continue WiFi verlies na slaapstand" hier beschrijft, en naar linkt.
Eens met ppl, een goede firmware scheelt veul! Draai zelf dd-wrt, asuswrt-merlin en soms dlink privé en werkelijk nooit gedoe met andere (andere dan Apple) clients die op mijn routers komen. Firmware regelmatig updaten, herstarts inplannen, hard resets of schoon image wanneer langere tijd onbegrijpelijke conflicten (syslog).
Ook de radio mode instellingen https://support.apple.com/en-gb/HT202068 zijn erg belangrijk zoals --MeAngry-- in "Continue WiFi verlies na slaapstand" hier beschrijft, en naar linkt.
NRG

Ook met Safari 10.1 met hopelijk weer 4K YouTube (nog niet getest)
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Zijn er nog mensen die last hebben van deze 'bug'?
En misschien een oplossing hebben?
Onder iCal kan je Show Holidays calendar aanvinken.
Maar er komt geen Vakantiekalender bij onder mijn abonnementen.
Onder iOS werkt dit wel blijkbaar.
Battle.net: NagaByrd#2844
Nope nog steeds 1440p bij mij. Uiteraard heb ik gekeken bij nieuwe 4k video's.Erulezz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:37:
[afbeelding]
Ook met Safari 10.1 met hopelijk weer 4K YouTube (nog niet getest)
Night shift is wel heel chill trouwens. Went snel
Ja, ik heb dit ook. Zo 10.12.4 downloaden. Misschien dan wel weer.nagasy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:02:
Zijn er nog mensen die last hebben van deze 'bug'?
En ook opnieuw wi-fi moeten aan en uit zetten had ik last van. Hopelijk ook verholpen met deze update, maar reset ook even de AirPort. Thanks.
Probleem was in de laatste beta verholpen. Een verademing. Helaas: sinds de officiële update is het weer drama.MacbookProx schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:10:
[...]
Ja, ik heb dit ook. Zo 10.12.4 downloaden. Misschien dan wel weer.
En ook opnieuw wi-fi moeten aan en uit zetten had ik last van. Hopelijk ook verholpen met deze update, maar reset ook even de AirPort. Thanks.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Ik ben nu de update aan het installeren (via de app store) maar hij blijft maar installeren en gooit me dan in weer naar het scherm, geen wifi... en dan gaat die weer installeren en restart die... dan weer in het scherm select een wifi kanaal... blijft maar restarten...
Dat is niet zo mooi. Als dat lang doorblijft gaan is een NVRAM reset misschien een uitweg, maar ik vind dat altijd zeer tricky tijdens een update. (Al is MacOS opnieuw installeren zonder dataloss en apploss gelukkig best verrekte simpel als t mis gaat.)Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:49:
Ik ben nu de update aan het installeren (via de app store) maar hij blijft maar installeren en gooit me dan in weer naar het scherm, geen wifi... en dan gaat die weer installeren en restart die... dan weer in het scherm select een wifi kanaal... blijft maar restarten...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Zijn er meer mensen die last hebben dat de brightness niet meer werkt na de update naar Sierra 10.12.4 Retina 15-inch Late 2013?
[ Voor 4% gewijzigd door Baseboy op 28-03-2017 10:26 ]
Better to burn out, than fade away
Apple is eigenwijs. Google codeert z'n 4K videos in VP9 tegenwoordig. Beetje zielig om geen native support in de browser in te bouwen.sww89 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:03:
[...]
Nope nog steeds 1440p bij mij. Uiteraard heb ik gekeken bij nieuwe 4k video's.
Night shift is wel heel chill trouwens. Went snel
Apple zit ook niet in de " Alliance for Open Media" die AV1 aka VP10 ontwikkelen en promoten.
Misschien dat Apple op HEVC gokt, maar die codec is een mijnenveld qua royalties (= duur) itt H.264.
Firefox op macOS werkt prima voor Youtube 4K videos (net als Chrome).
Ik vind Nighshift een 27" scherm helemaal niets. Maar weer snel uitgezet.
[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 28-03-2017 12:13 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee, voor zover ik weet/gezien heb geen last. Zie wel dat de auto brightness/control op mijn 5k iMac af en toe problemen heeft met fluorescent licht (TL). Even klikken op de brightness slider en hij past zich weer aan.Baseboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de brightness niet meer werkt na de update naar Sierra 10.12.4 Retina 15-inch Late 2013?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Gekke is de slider reageert ook gewoon net me scherm blijft gewoon zelfde brightnes houden. Zowel met adapter als op accu beide blijft me screen gewoon hetzelfde..loekf2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:15:
[...]
Nee, voor zover ik weet/gezien heb geen last. Zie wel dat de auto brightness/control op mijn 5k iMac af en toe problemen heeft met fluorescent licht (TL). Even klikken op de brightness slider en hij past zich weer aan.
Als je je MacBook aan een 4k scherm hangt of je hebt een recente iMac dan is het wel even balen dat je geen native 4k kunt krijgen met Safari ja. Maar ik heb niks te klagen met Youtube 1440p op mijn MacBook hoor. Boeit mij helemaal niks want het ziet er nog steeds retestraks uit. Hoewel ik eigenlijk nooit 4k content kijk, zit er op mijn 4k smart tv een Youtube app met uiteraard 4k ondersteuning, maar deze heb ik van het internet gekoppeld uit angst voor een update die ooit reclame gaat toevoegen. Maar het kan als ik wil. Dan heb ik nog een PS4 Pro met een Youtube app met 4k ondersteuning. Maar ik moet bekennen dat ik 1080p via mijn Apple TV 4 ook gewoon mooi vind ogen en mijn tv weet dat aardig goed omhoog te schalen. Als laatste zou ik dan nog mijn MacBook Pro aan mijn tv kunnen koppelen en dan zoals jij zegt met een andere browser 4k materiaal kijken. Alleen ben ik dan beperkt tot HMDI 1.4, en dat geeft met 30Hz niet het gewenste resultaatloekf2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:13:
[...]
Apple is eigenwijs. Google codeert z'n 4K videos in VP9 tegenwoordig. Beetje zielig om geen native support in de browser in te bouwen.
Apple zit ook niet in de " Alliance for Open Media" die AV1 aka VP10 ontwikkelen en promoten.
Misschien dat Apple op HEVC gokt, maar die codec is een mijnenveld qua royalties (= duur) itt H.264.
Firefox op macOS werkt prima voor Youtube 4K videos (net als Chrome).
Ik vind Nighshift een 27" scherm helemaal niets. Maar weer snel uitgezet.
Kortom ik geil er niet zo op, maar op apparaten waar het bij mij van belang kan zijn heb ik gewoon 4k ondersteuning (icm Youtube). Films kijk ik in ieder geval het liefst op een groot scherm waar het ook echt tot zijn recht komt, dus dat ik dat op mijn MacBook niet heb vind ik niet erg. Daarbij komt: bij Netflix heb ik wel moeite om 4k van 1080p te onderscheiden. Natuurlijk zit dat hem ook in de bitrate net zoals bij Youtube ook het geval is, maar ik heb wel gemerkt dat het echt afhankelijk is van waarmee er gefilmd is. Op Youtube zie ik genoeg 4k content die weinig scherpte bieden. Bij Netflix is het zo dat content opgenomen in 4k er in mijn ogen op 1080p ook gewoon strak uitziet.
Night Shift kan inderdaad even schrikken zijn wanneer je die functie plotseling aanzet. Dan kan het verschil in kleurweergave groot zijn. Bedenk dat het gisteren al donker werd toen de update werd gereleased en uiteindelijk op jouw Mac stond. Het proces van zonsondergang icm Night Shift was toen ongetwijfeld al in gang gezet, en dan ga je er meteen al negatiever in. Probeer het vandaag nog eens en laat Night Shift eens z'n ding doen. Als het goed is merk je daar weinig van. Tevens kan je nog naar wens de sterkte van het effect bepalen. Ben je iemand die 's avonds laat vanuit je beroep of hobby nog zit te photoshoppen, dan zou ik Night Shift ook snel mogelijk links laten liggen
Edit: Jij hebt het over een 27" scherm. Is deze gekalibreerd? Ik kan mij best voorstellen dat als het een relatief goedkoop consumentenschermpje betreft van een random merk dat het effect cq kleurprofiel van Night Shift averechts gaat werken. Maar dit is meer iets dat zo in mij opkomt dan dat ik er echt iets over weet.
[ Voor 5% gewijzigd door swv op 28-03-2017 13:05 ]
Iemand ook problemen met de citrix client? Die blijft maar crashen. Al geprobeerd; opnieuw installeren, laaste update Sierra, reboot, firewall uit, verschillende browsers, de Chrome plugin versie.
Iemand nog een goede tip? Het is mijn thuiswerk verbinding, dus ik baal er wel van.
Iemand nog een goede tip? Het is mijn thuiswerk verbinding, dus ik baal er wel van.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
citrix reciever even opnieuw installeren?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Dat heb ik dus al geprobeerd, en nog wat andere dingen, zie mijn vorige post.CasGas schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:56:
citrix reciever even opnieuw installeren?
Excuus, niet gezien..
zelf ook citrix reciever nodig, dus ik wacht nog maar even met upgraden op mijn macbook..
zelf ook citrix reciever nodig, dus ik wacht nog maar even met upgraden op mijn macbook..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Aan de hand van de Citrix berichten meteen even getest. Geen centje pijn Versie 12.5 MacOS 10.12.4 op 15" 2016
Edit. Hij crasht dus als je de sessie gestopt hebt! Gebruik verder is geen probleem
Edit. Hij crasht dus als je de sessie gestopt hebt! Gebruik verder is geen probleem
[ Voor 31% gewijzigd door winwiz op 28-03-2017 15:51 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Caches gewist dmv booten in safe mode?zomertje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:09:
Iemand ook problemen met de citrix client? Die blijft maar crashen. Al geprobeerd; opnieuw installeren, laaste update Sierra, reboot, firewall uit, verschillende browsers, de Chrome plugin versie.
Safe mode: Mac helemaal afsluiten, weer aanzetten met de Shift-toets ingedrukt en wachten tot je bij het inlogvenster komt. Daarna even inloggen, even wachten en opnieuw starten. Dit zorgt ervoor dat de caches op je systeem geleegd worden.
Even gedaan maar maakt niet uit.KRAI.7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:53:
[...]
Caches gewist dmv booten in safe mode?
Safe mode: Mac helemaal afsluiten, weer aanzetten met de Shift-toets ingedrukt en wachten tot je bij het inlogvenster komt. Daarna even inloggen, even wachten en opnieuw starten. Dit zorgt ervoor dat de caches op je systeem geleegd worden.
Wat ik zie is dat je je afmeld uit de Citrix sessie, dat lukt ook maar dan komt citrix weer met de melding dat hij zich aan wil melden. Als je dan cancel drukt crasht Citrix
EXC_BAD_ACCESS
KERN_INVALID_ADRESS at .........
Niet heel vervelend maar zeker niet netjes
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Iemand al over op 10.12.4 en ervaring of het met VirtualBox goed gaat?
VMWare Fusion Pro werkt hier helemaal prima naar behoren.satya schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48:
Zie geen reden waarom VirtualBox dan niet zou kunnen werken... I know I know, verschillende software kan op verschillende versies problemen geven waar een ander pakket dat niet doet. Maar zie weinig veranderingen in het OS waardoor het überhaupt een probleem zou moeten zijn.
Ik weet niet hoe goed VirtualBox bijgehouden wordt. VMWare Fusion Pro krijgt tegenwoordig weer snel en vaak updates. (Is even een tijdje minder geweest toen ze even met de bezem door 't hele team gingen na reorganisatie.)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Beetje zielig om zo met je vingertje te staan wijzen. VP9 is Google's eigen codec waarvan Google degene is die de patenten in handen heeft. Als er 1 partij is die hier "eigenwijs" is dan is dat Google wel. Die veranderen namelijk iets wat tot voor kort in *iedere* moderne browser werkte naar iets wat alleen in hun eigen software werkt (laten we ook even niet vergeten dat Chrome en Chromium bij hun vandaan komen). Ze hadden ook een driver voor macOS kunnen maken (zoals Microsoft ook heeft gedaan). Google is momenteel niet voor niets punt van onderzoek bij diverse mededingingsautoriteiten.loekf2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:13:
Apple is eigenwijs. Google codeert z'n 4K videos in VP9 tegenwoordig. Beetje zielig om geen native support in de browser in te bouwen.
Google doet dus niets anders als wat Apple ook lijkt te doen: kiezen voor datgene waar ze in hebben geïnvesteerd. De echte veroorzaker van dit hele probleem zijn noch Google noch Apple maar is het W3C. Zij zijn verantwoordelijk voor de HTML5 standaard en hebben deze op gebied van video gewoon te soepel opgesteld waardoor beide codecs mogelijk zijn. Dat creëert een verdeeld universum. Niet dat het W3C veel keus had.
Wellicht geldt dat ook voor VP9 aangezien alle patenten bij Google liggen, Apple's grootste concurrent. Dat levert een aardig groot spanningsveld op. Plus dat Apple waarschijnlijk ook verder kijkt dan alleen gebruik op zaken als YouTube en overige websites (of dat slim is, is vers 2). Codecs an sich zijn 1 groot mijnenveld.Misschien dat Apple op HEVC gokt, maar die codec is een mijnenveld qua royalties (= duur) itt H.264.
Anyway, wijzen naar Apple is simpelweg te gemakkelijk. Buiten dat is het probleem ook niet zo heel erg groot. 1440p is ook prima te doen, veel hardware heeft best nog wat moeite met 4k (of het scherm is gewoonweg te klein) en er zijn andere browsers waarmee het wel kan.
Updates zijn veel frequenter dan VMware Fusion (is altijd al zo geweest) maar dat zegt niet zo gek veel. De software is heel anders en veel minder af. Is ook niet zo raar want VMware maakt gebruik van heel wat jaren meer ervaring op dit vlak (ze bestaan langer).WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:48:
Ik weet niet hoe goed VirtualBox bijgehouden wordt.
Nou nee. Ze waren prima met de updates ten tijde van versie 1.x en 2.x maar vanaf 3.x was het huilen met de pet op. Sinds de bezem er doorheen is gegaan zijn ze weer terug bij dat 1.x en 2.x tijdperk en hebben we weer frequente updates waar je niet meteen de knip voor hoeft te trekken. Ik hoop dat ze dat zo houden.VMWare Fusion Pro krijgt tegenwoordig weer snel en vaak updates. (Is even een tijdje minder geweest toen ze even met de bezem door 't hele team gingen na reorganisatie.)
Geen idee, ik gebruik het sinds v7. Daarvoor was alles Workstation, en dat was prima eigenlijk - nooit noemenswaardige problemen gehad. (Daarna overstap Linux -> OS X gemaakt, vandaar nu Fusion Pro.)Nou nee. Ze waren prima met de updates ten tijde van versie 1.x en 2.x maar vanaf 3.x was het huilen met de pet op. Sinds de bezem er doorheen is gegaan zijn ze weer terug bij dat 1.x en 2.x tijdperk en hebben we weer frequente updates waar je niet meteen de knip voor hoeft te trekken. Ik hoop dat ze dat zo houden.
Toen ging het even goed tot v8; daarna brak de hel los, ook veel bugs die er heul lang in bleven zitten.
Nu ze met die "even tussenin terwijl we onze rotzooi aan het opruimen zijn" 8.5.x versies zijn gekomen merk ik sterke verbetering. Ik hoop dat ze dat vol blijven houden...
Al mis ik nog steeds de functies om ESX bakken *volledig* te managen. (Dus ook maintenance mode, reboots, etc.)
Afijn, het draait prima op Sierra iig.
Dat is een andere fout dan die ik krijg. Ik kom er helaas niet eens in op mn werk, dus wel erg storend. Hopen dat er een update komt denk ik.winwiz schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:09:
[...]
Even gedaan maar maakt niet uit.
Wat ik zie is dat je je afmeld uit de Citrix sessie, dat lukt ook maar dan komt citrix weer met de melding dat hij zich aan wil melden. Als je dan cancel drukt crasht Citrix
EXC_BAD_ACCESS
KERN_INVALID_ADRESS at .........
Niet heel vervelend maar zeker niet netjes
Het loont wel eens de moeite om Citrix te verwijderen en opnieuw te installeren dit om er zeker van te zijn dat lokale caching van Citrix zelf is verwijderd
Is het jullie weleens opgevallen dat .PKG installers niet installeren vanaf een USB-stick geformatteerd in exFAT? Ik heb bijvoorbeeld via Adobe CC Packager een Adobe-pakket samengesteld en die op een USB-stick gezet (Sandisk Extreme), exFAT geformatteerd zodat ik onderling tussen Windows en Mac bestanden uit kan wisselen.
Wanneer ik dan de .PKG start krijg ik tijdens de installatie (volgens mij tijdens het draaien van de scripts) een error dat de installatie niet kan worden voltooid. Wanneer ik echter het installatiemapje met o.a. de PKG op het bureaublad van de betreffende Mac gooi en ik probeer het nogmaals werkt het meteen.
Zou dit te maken hebben met rechten, of moet hij ergens heen schrijven wat hij op een source-locatie verwacht maar er niet is omdat het installatiebestand van een USB-stick is gestart?
Edit: nee, dat laatste kan ook niet lijkt me, je moet immers nog wel de targetlocatie aangeven van tevoren.
Zeker met grote bestanden is het vervelend om de boel steeds heen en weer te slepen... Iemand een idee waarom dit zo gaat?
Wanneer ik dan de .PKG start krijg ik tijdens de installatie (volgens mij tijdens het draaien van de scripts) een error dat de installatie niet kan worden voltooid. Wanneer ik echter het installatiemapje met o.a. de PKG op het bureaublad van de betreffende Mac gooi en ik probeer het nogmaals werkt het meteen.
Zou dit te maken hebben met rechten, of moet hij ergens heen schrijven wat hij op een source-locatie verwacht maar er niet is omdat het installatiebestand van een USB-stick is gestart?
Edit: nee, dat laatste kan ook niet lijkt me, je moet immers nog wel de targetlocatie aangeven van tevoren.
Zeker met grote bestanden is het vervelend om de boel steeds heen en weer te slepen... Iemand een idee waarom dit zo gaat?
[ Voor 6% gewijzigd door KRAI.7 op 29-03-2017 11:53 ]
Ik denk niet dat die naar Workstation en Fusion zullen komen. Ze gooien alles in een webinterface wat op diverse platformen werkt (het is nu een HTML5 interface ipv dat stomme Flash wat men een tijd lang niet op Linux had). De features die ze nu in Workstation en Fusion hebben zijn eigenlijk ook wel voldoende, alles wat je nodig hebt om vm's heen en weer te schuiven is aanwezig. Workstation en Fusion zijn wat dat betreft net als ESXi: een hypervisor, niet een beheertool.WhatsappHack schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:51:
Al mis ik nog steeds de functies om ESX bakken *volledig* te managen. (Dus ook maintenance mode, reboots, etc.)
Als je dit echt goed wil doen dan is het handig om de instructies voor een handmatige uninstall bij Citrix op te zoeken en die te volgen. Dan weet je in ieder geval zeker dat alles is weggehaald. Als je dan na een reboot de Citrix Receiver opnieuw installeert moet het goed gaan.winwiz schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:55:
Het loont wel eens de moeite om Citrix te verwijderen en opnieuw te installeren dit om er zeker van te zijn dat lokale caching van Citrix zelf is verwijderd
Klopt, maar ik mis de functionaliteit wel. En eerlijk is eerlijk, ik had verwacht dat ze met de Sierra update voor Fusion (8.5 werd compat) deze functies er gewoon in zouden proppen.ppl schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:55:
[...]
Ik denk niet dat die naar Workstation en Fusion zullen komen. Ze gooien alles in een webinterface wat op diverse platformen werkt (het is nu een HTML5 interface ipv dat stomme Flash wat men een tijd lang niet op Linux had). De features die ze nu in Workstation en Fusion hebben zijn eigenlijk ook wel voldoende, alles wat je nodig hebt om vm's heen en weer te schuiven is aanwezig. Workstation en Fusion zijn wat dat betreft net als ESXi: een hypervisor, niet een beheertool.
Alleen al de optie om naar maintenance mode te switchen en te rebooten, that's all I ask.
Je kan de datastores al managen en alle VM's en weet ik veel wat allemaal: maar de node zelf is niet te controlen.
Dan moet ik, om meerdere redenen, perse nog de vSphere Client voor draaien.
En laat die nou echt *onmogelijk* draaien onder Linux/OS X. Ik heb dus een Windows 10 VM puur en alleen voor viclient. Als ze die 2 functies in Fusion zouden proppen, dan zou ik de ontwikkelaars zeer erkentelijk zijn.
Ik heb het ook.....Baseboy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:25:
Kan wel brightness handmatig aanpassen maar gaat niet meer automatisch......
Zie mensen met dezelfde problemen sinds .4 beta3.
(SMC reset heeft het bij mij opgelost)
[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 30-03-2017 23:38 ]
Ik teken nergens meer voor
Die is in VMware ESXi vervangen door de HTML5 webinterface en werkt bijgevolg dus ook prima op macOS. Ik geloof dat de C# versie ook niet meer werkt met ESXi 6. Overigens kun je ook de commandline inschakelen of via powercli het beheer doen (en ja, dat kan nu ook op macOS middels Docker want VMware heeft daar een officiële Docker container voor gemaakt). Dat past namelijk ook veel meer in het huidige IT landschap waarbij scripting en automation de hoofdmoot voeren. Dan past een GUI client als Fusion/Workstation niet in. Reken er maar op dat wat jij wilt nooit zal gaan gebeuren.WhatsappHack schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:43:
Dan moet ik, om meerdere redenen, perse nog de vSphere Client voor draaien.
Ik ben bang dat ze die features inderdaad niet gaan toevoegen.ppl schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:41:
[...]
Dan past een GUI client als Fusion/Workstation niet in. Reken er maar op dat wat jij wilt nooit zal gaan gebeuren.
Helaas, want zou geniaal zijn. Alles op één plek, veel beter.
Dat is bij mij al jaren zo……… het valt mij niet echt op.Sandrioni schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:
De taal van mijn MacBookPro, late 2014 met Sierra, heb ik wel degelijk ingesteld op Nederlands. ALLES is in het Nederlands, behalve het shutdown-prompt. Natuurlijk is het een issue van niks, maar mijn autistische brein kan hier niet tegen
[afbeelding]
Maar ik heb dan ook geen autistische brein
Oplossing: minder afsluiten / herstarten en gewoon aan laten staan.
Have Fun Funske
Gewoon klep dicht en sleep.funske schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:43:
[...]
Dat is bij mij al jaren zo……… het valt mij niet echt op.
Maar ik heb dan ook geen autistische brein
Oplossing: minder afsluiten / herstarten en gewoon aan laten staan.
Check wel even of je geen caffeine oid draaien hebt anders is het alsnog een tegenvaller
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Als je alles op 1 plek wilt hebben kon dat al sinds versie 1 van Fusion: gewoon alles in Fusion op je Mac draaienWhatsappHack schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 05:24:
Ik ben bang dat ze die features inderdaad niet gaan toevoegen.
Helaas, want zou geniaal zijn. Alles op één plek, veel beter.
Ik kan moeilijk de infrastructuren van klanten meenemen op m'n Mac en daarvanaf laten draaienppl schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:26:
[...]
Als je alles op 1 plek wilt hebben kon dat al sinds versie 1 van Fusion: gewoon alles in Fusion op je Mac draaien
Dat iets duur is, is voor Apple meestal niet zo'n puntloekf2 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:13:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Net ook even gedaan maar heeft helaas niet geholpen.. toetsen reageren wel maar er gebeurd niks helaas.Quakie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:30:
[...]
Ik heb het ook.....
Kan wel brightness handmatig aanpassen maar gaat niet meer automatisch......
Zie mensen met dezelfde problemen sinds .4 beta3.
(SMC reset heeft het bij mij opgelost)
@Baseboy hardnekkig probleem, want heb het ook weer na een restart...
Misschien dat hier de systeemtaal doorschemert. Probeer deze eens te wijzigen:Sandrioni schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:
De taal van mijn MacBookPro, late 2014 met Sierra, heb ik wel degelijk ingesteld op Nederlands. ALLES is in het Nederlands, behalve het shutdown-prompt. Natuurlijk is het een issue van niks, maar mijn autistische brein kan hier niet tegen
[afbeelding]
sudo languagesetup -langspec nl
Je zult dit waarschijnlijk pas zien (als überhaupt) na een herstart.
Beetje laat misschien; maar werkt prima i.c.m. Vagrant, alles laatste versie.satya schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48:
Overigens zie ik volgens mij wel 30-40 x op een dag dat locatie services gebruikt wordt om de tijdzone goed in te stellen. Uit/aanzetten helpt niet. Ben ook niet de enige als ik het zo lees.. Weer een bug erbij

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Naar aanleiding van de iPhone 5 die het APFS (Apple File System) niet ondersteunt, vroeg ik me af of er ook zo'n beperkingen voor Macs zouden zijn.
Ik weet dat APFS is geoptimaliseerd voor flashopslag, maar omdat ik de harddisk in mijn MacBook Pro (Mid 2012) heb vervangen door een SSD zou ik daar ook voordeel van hebben lijkt mij zo.
Heeft iemand toevallig al iets daarover gelezen? Ik kan niets vinden over 'minimale systeemvereisten'.
Ik weet dat APFS is geoptimaliseerd voor flashopslag, maar omdat ik de harddisk in mijn MacBook Pro (Mid 2012) heb vervangen door een SSD zou ik daar ook voordeel van hebben lijkt mij zo.
Heeft iemand toevallig al iets daarover gelezen? Ik kan niets vinden over 'minimale systeemvereisten'.
@BleuZ
Het is als eerste op IOS uitgerold.... Rest moet nog volgen, vandaar dat je praktisch niks kunt vinden.
Het is als eerste op IOS uitgerold.... Rest moet nog volgen, vandaar dat je praktisch niks kunt vinden.
Wat ik me afvraag. Bij de presentatie video was een punt dat je niet vanaf APFS opstarten. Betekend dit dat oude machines die nu via een patch Sierra kunnen draaien in de toekomst ook APFS kunnen draaien. Of krijgen zometeen de machines een firmware update?BleuZ schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:19:
Naar aanleiding van de iPhone 5 die het APFS (Apple File System) niet ondersteunt, vroeg ik me af of er ook zo'n beperkingen voor Macs zouden zijn.
Ik wil mijn MBP uit 2013 vervangen maar twijfel sterk of ik een nieuwe MBP moet kopen. De reden is dat OSX voor mijn gevoel niet bepaald snel en vloeiend draait. Dat wil zeggen dat het in mijn ogen te lang duurt voordat basis talen als Finder, Safari of Word geopend worden. Over het algemeen duurt dit een seconde of 2-3.
In W10 vis Bootcamp starten deze taken binnen instant. Voor mijn gevoel draait W10 een stuk sneller en soepeler dan OSX. Mij irriteert dat, zeker als ik een dure nieuwe aankoop ga doen.
Hoe ervaren jullie dat?
In W10 vis Bootcamp starten deze taken binnen instant. Voor mijn gevoel draait W10 een stuk sneller en soepeler dan OSX. Mij irriteert dat, zeker als ik een dure nieuwe aankoop ga doen.
Hoe ervaren jullie dat?
Ik ervaar het juist andersom, misschien wordt het tijd om een herinstallatie van Mac OS te doen?Aghanim schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:53:
Ik wil mijn MBP uit 2013 vervangen maar twijfel sterk of ik een nieuwe MBP moet kopen. De reden is dat OSX voor mijn gevoel niet bepaald snel en vloeiend draait. Dat wil zeggen dat het in mijn ogen te lang duurt voordat basis talen als Finder, Safari of Word geopend worden. Over het algemeen duurt dit een seconde of 2-3.
Hoe ervaren jullie dat?
Ga het eens uitproberen in de winkel. Hier openen de door jou beschreven taken wel vloeiend & meteen. En doe wat @Yamikaminari voorstelt: herinstalleer macOS even, want Finder & Safari zouden ook op jouw hardware vlot moeten kunnen openen.Aghanim schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:53:
Hoe ervaren jullie dat?
Nee dat betekent dat je er niet van af kunt starten. Ten tijde van die presentatie was het zelfs de allereerste beta waar het in zat waardoor het te risicovol is plus dat het doel nou juist was om de ontwikkelaars er alvast mee te laten spelen en vooral ook te testen of hun software er mee overweg kan. Wat ze wel hebben aangegeven is dat je met deze (oude) versies wel de toekomstige APFS volumes kunt lezen/schrijven maar dat niet alle features ondersteund zullen zijn. Je kunt daardoor ook op een oude machine altijd bij de data.4POX schreef op woensdag 5 april 2017 @ 13:16:
Wat ik me afvraag. Bij de presentatie video was een punt dat je niet vanaf APFS opstarten. Betekend dit dat oude machines die nu via een patch Sierra kunnen draaien in de toekomst ook APFS kunnen draaien. Of krijgen zometeen de machines een firmware update?
Waren er bekende problemen met VirtualBox icm Sierra? Ik heb maanden lang last gehad van willekeurige kernel panics, begin vorige week 10.12.4 geïnstalleerd en VirtualBox verwijderd en sindsdien geen problemen meer. Deze week heb ik VirtualBox weer geïnstalleerd, dus nu is het afwachten of de problemen terugkomen.satya schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48:
Geen problemen hier met Win10 als gast OS.satya schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:48:
Iemand dit probleem ? Sinds gisteren in het bezit van een macbook pro 2016. Eerst stond het systeem in het NL maar uiteindelijk heb ik dit veranderd naar ENG. Echter bij het afsluiten van het toestel krijg je de standaard popup of je zeker bent dat je de computer wil uitzetten. Echter is deze popup een combinatie van NL en ENG ?? Ook bij het inloggen is dit het geval....
Omhoog scrollen....Rebbelx schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:38:
Iemand dit probleem ? Sinds gisteren in het bezit van een macbook pro 2016. Eerst stond het systeem in het NL maar uiteindelijk heb ik dit veranderd naar ENG. Echter bij het afsluiten van het toestel krijg je de standaard popup of je zeker bent dat je de computer wil uitzetten. Echter is deze popup een combinatie van NL en ENG ?? Ook bij het inloggen is dit het geval....
Opgelost
[ Voor 150% gewijzigd door Aghanim op 11-04-2017 22:04 ]
Ik vind het zo jammer dat er in al die sunset/sunrise opties nooit een adjustable time zit. Bijvoorbeeld 1 uur voor/na sunset. Ook Philips Hue of HomeKit heeft dit niet. Zo irritant.GerardVanAfoort schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:34:
Hoe zijn de ervaringen met Night Shift? Ik heb het weer uitgezet want scrollen en lezen zag er niet meer uit.
13" Air scherm standaard resolutie.
Op iOS geen last van.
Dat is stom. Ik had dat overigens her en der ook toen ik mijn Mac op Nederlands had staan. MAar ik vond dat zo irritant (het moest omdat bij Engels de helft van de Nederlandse Siri niet werkt). Maar omdat ik Siri op mijn Mac echt nooit gebruik heb ik de taal weer op Engels staan.Sandrioni schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:17:
[afbeelding]
Ik heb iets geks met m'n Macbook Pro Retina (Mid 2012). Regelmatig valt Wifi weg, ik lijk verbinding te hebben maar de meeste sites doen het niet. Is snel opgelost door Wifi vanuit menubalk even uit en weer aan te zetten maar het is toch best irritant natuurlijk. En ja, ik gaf al een 'de meeste sites doen het niet'. Het lijkt erop dat sites die via IP6 bereikbaar zijn het wel blijven doen, GoT/Tweakers en Facebook bijvoorbeeld maar veel andere sites dus niet. Pingen werkt niet maar ping6 wel. Mijn eigen site die alleen via ip4 te bereiken is niet maar heb één subdomein die juist alleen via ip6 werkt die doet het wel. Dus conclusie: Alleen ip4 valt uit. Maar waarom? Heb het al heel lang (begon al onder El Capitan zover ik me kan herinneren). Al paar keer hardware test laten doen bij Apple Certified Reseller maar natuurlijk niets kunnen vinden. Heb het zowel thuis als op kantoor (wel beide Ziggo verbindingen maar verschillende routers etc). Ik vermoed iets software matigs maar al meerdere malen in het verleden een kale OS installatie gedaan maar het komt toch weer terug.
[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 02-05-2017 14:25 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Weet u wel heel zeker dat dat geen websites zijn die in de cache zijn opgeslagen?amphora schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:22:
Ik heb iets geks met m'n Macbook Pro Retina (Mid 2012). Regelmatig valt Wifi weg, ik lijk verbinding te hebben maar de meeste sites doen het niet. Is snel opgelost door Wifi vanuit menubalk even uit en weer aan te zetten maar het is toch best irritant natuurlijk. En ja, ik gaf al een 'de meeste sites doen het niet'. Het lijkt erop dat sites die via IP6 bereikbaar zijn het wel blijven doen, GoT/Tweakers en Facebook bijvoorbeeld maar veel andere sites dus niet. Pingen werkt niet maar ping6 wel. Mijn eigen site die alleen via ip4 te bereiken is niet maar heb één subdomein die juist alleen via ip6 werkt die doet het wel. Dus conclusie: Alleen ip4 valt uit. Maar waarom? Heb het al heel lang (begon al onder El Capitan zover ik me kan herinneren). Al paar keer hardware test laten doen bij Apple Certified Reseller maar natuurlijk niets kunnen vinden. Heb het zowel thuis als op kantoor (wel beide Ziggo verbindingen maar verschillende routers etc). Ik vermoed iets software matigs maar al meerdere malen in het verleden een kale OS installatie gedaan maar het komt toch weer terug.
(Ik gok even heel snel)
-Het zou er mee kunnen maken hebben dat de Macbook geen 802.11 AC (Ik heb even gecheckt en dat ondersteund uw Macbook niet.)
-Misschien is het handig om naar de Kanaal bandbreedte te kijken in beide Ziggo modems en dan deze op 20/40 te zetten als dat het mogelijk is.
De bovenste twee dingen zorgen voor de meeste Wi-Fi problemen.
Check of je wel DHCP aan hebt staan voor je wifi adapter? Is er misschien een ander apparaat op jouw netwerk wat statische settings heeft wat een adresconflict veroorzaakt?amphora schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:22:
amphora schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:22:
Aanbevolen instellingen voor wifirouters en -toegangspuntenBerlinetta schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:52:
[...]
-Misschien is het handig om naar de Kanaal bandbreedte te kijken in beide Ziggo modems en dan deze op 20/40 te zetten als dat het mogelijk is.
De bovenste twee dingen zorgen voor de meeste Wi-Fi problemen.
Volgens mij is dit ook het probleem. Ik denk dat ik hier vroeger ook last van had met een Ziggo Technicolor TC7200.Voor 802.11n-toegangspunten stel je de 5 GHz-band in op 20 MHz en 40 MHz.
Voor 802.11ac-toegangspunten stel je de 5 GHz-band in op 20 MHz, 40 MHz en 80 MHz.
Sinds ik een Ziggo Connect Box heb, heb ik ook geen last meer van problemen met Wi-Fi. Bij mij ging het ook om wegvallende verbinding en het niet kunnen pingen. Apparaten die met een kabel waren aangesloten, werkte ook niet. Ik heb net even in mijn router gekeken, maar hij staat nu op dualband, 2.4Ghz op 20/40Mhz en 5Ghz op 20/40/80Mhz. En het werkt.
Als ik jou was, zou ik even naar Ziggo bellen en vragen of je de Connect Box kan krijgen. Dit kan waarschijnlijk alleen thuis, en niet op je zakelijke aansluiting.
Ik maak de laatste tijd weer wat vaker gebruik van Mail.app, gekoppeld aan Gmail. Maar ik merk dat Mail.app concepten laat staan in Gmail. Soms meerdere versies (alsof hij elke wijziging opslaat als nieuw concept).
En die concepten blijven staan als ik de mail via Mail.app verstuur. Iemand die dit herkent? En weet hoe dit op te lossen? Ik schrik elke keer omdat ik denk dat de mail niet is verzonden!
En die concepten blijven staan als ik de mail via Mail.app verstuur. Iemand die dit herkent? En weet hoe dit op te lossen? Ik schrik elke keer omdat ik denk dat de mail niet is verzonden!
Jaren geleden geprobeerd om ook gmail werkend te krijgen in de mail app, maar zonder succes. Een paar maanden geleden nog bij iemand geprobeerd om de mail app in te stellen voor outlook.com mail (voorheen hotmail). Ook hierbij negatieve resultaten. Advies gegeven om gebruik te maken van webmail.iAmRenzo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:02:
Ik maak de laatste tijd weer wat vaker gebruik van Mail.app, gekoppeld aan Gmail. Maar ik merk dat Mail.app concepten laat staan in Gmail. Soms meerdere versies (alsof hij elke wijziging opslaat als nieuw concept).
Destijds vele uren gezocht op internet. Details weet ik niet, maar het schijnt een bekend euvel te zijn met gmail/hotmail. Er is ook geen oplossing voor.
Wat je zou kunnen doen om dit tegen te gaan, is de 'Drafts Mailbox' wijzigen in de instellingen van de Mail-app. Deze staat standaard ingesteld op '[Gmail]/Concepten', maar is handmatig aan te passen naar 'On My Mac/Drafts'. De precieze benaming kan afwijken. Dit is echter de benaming bij mijn huidige taalinstellingen.iAmRenzo schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:02:

Uiteraard brengt dit als nadeel met zich mee dat de concepten niet meer gesynchroniseerd worden tussen de verschillende apparaten. Concepten in jouw Mail-app zullen dus alleen op jouw Mac beschikbaar zijn. Het lost echter wel het probleem van de vele, overbodige concepten in Gmail op.
WTF, zit dat MacOS gewoon te wachten tot ik verbinding maak met een hotspot of zo? Iedere keer als ik dat ding aan mijn iPhone tether begint ie doodleuk op zijn minste 1,5GB te downloaden. En niet dat ik 'm daarvoor dagenlang niet aan de wifi heb gehad of zo. E-ve-ry f*%*king time. Wat in vredesnaam moet ie dan allemaal synchroniseren?
Het is toch niet zo dat ze in de US allemaal maar onbeperkte dataplans voor mobiel hebben? Anders kon ik nog begrijpen dat het ze niet boeit, maar zeker icm een iPhone hotspot zou je toch verwachten dat er een mechanisme is dat macOS wat terughoudender met datagebruik wordt.
Het is toch niet zo dat ze in de US allemaal maar onbeperkte dataplans voor mobiel hebben? Anders kon ik nog begrijpen dat het ze niet boeit, maar zeker icm een iPhone hotspot zou je toch verwachten dat er een mechanisme is dat macOS wat terughoudender met datagebruik wordt.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Wilde gok:page404 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:30:
WTF, zit dat MacOS gewoon te wachten tot ik verbinding maak met een hotspot of zo? Iedere keer als ik dat ding aan mijn iPhone tether begint ie doodleuk op zijn minste 1,5GB te downloaden. En niet dat ik 'm daarvoor dagenlang niet aan de wifi heb gehad of zo. E-ve-ry f*%*king time. Wat in vredesnaam moet ie dan allemaal synchroniseren?
Backup van je iphone misschien, dat ging vroeger via het kabeltje.
Interessante theoriesatya schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Wilde gok:
Backup van je iphone misschien, dat ging vroeger via het kabeltje.
Dus de laatste public bèta gaat ie ook lekker via de 4g hotspot zitten downloaden.
Soms denk ik dat ze het echt een beetje kwijt zijn daar in cupertino
Je draait een beta, het is waarschijnlijk een bug... Dat is het risico van een beta.page404 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:02:
[...]
Interessante theorieik vermoed dat het iets anders is. Het is namelijk de nsurlsessiond van macOS en die is verantwoordelijk van oa iCloud en het downloaden van app store updates.
Dus de laatste public bèta gaat ie ook lekker via de 4g hotspot zitten downloaden.
Soms denk ik dat ze het echt een beetje kwijt zijn daar in cupertino
Nee, want dit speelt al langer. En op mijn laptop heb ik een tijd geen beta gedraaid en toen is het ook een paar keer gebeurd. Ik ga wel een bugreport indienen, maar aangezien het net nergens in past in de feedbacktool zal het wel een zinloze exercitie zijn.xh3adshotx schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:09:
[...]
Je draait een beta, het is waarschijnlijk een bug... Dat is het risico van een beta.
Beste mede tweakers,
Ik loop al een tijdje met het probleem dat ik in sierra maar geen smb share werkend krijg. Voorheen lukte het wel, ook al was het i.c.m. SMBUP maar zelfs daarmee krijg ik het nu niet werkend.
Iemand enig idee hoe smb weer werkend te krijgen?
Ik loop al een tijdje met het probleem dat ik in sierra maar geen smb share werkend krijg. Voorheen lukte het wel, ook al was het i.c.m. SMBUP maar zelfs daarmee krijg ik het nu niet werkend.
Mogelijk hetzelfde probleem als met windows waar smb signing veel vertraging veroorzaakt. Kijk hier eens naar, wie weet::dbz1985 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:28:
Beste mede tweakers,
https://dpron.com/os-x-10-11-5-slow-smb/
Thx, ik zal het straks eens proberen.satya schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Mogelijk hetzelfde probleem als met windows waar smb signing veel vertraging veroorzaakt. Kijk hier eens naar, wie weet::
https://dpron.com/os-x-10-11-5-slow-smb/
Hebben jullie ook problemen met Bluetooth in Sierra? Sinds Sierra allemaal problemen met mijn Apple toetsenbord en muis.
Beschrijf eens wat voor problemen? Ik heb zowel op de 15" rMBP die ik op stage in bruikleen heb, als op mijn 13" non-retina MBP het probleem dat de verbinding een paar seconden wegvalt. Zeer ergerlijk, wanneer de Mac in een steun staat en niet per direct op het trackpad kan worden overgeschakeld.alienfruit schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:
Hebben jullie ook problemen met Bluetooth in Sierra? Sinds Sierra allemaal problemen met mijn Apple toetsenbord en muis.
Het is mij sinds de laatste update ook opgevallen dat in Mail veel berichten, ondanks de ingestelde mailregels, buiten de bestemde postbussen belanden. Meer mensen die hier last van hebben? Er zijn zowel POP- als IMAP-accounts ingesteld. En ja, alle vinkjes onder Preferences staan aan en de regels zijn correct ingesteld.

Ik heb het hetzelfde probleem. Ik heb mijn Macbook niet in een laptopstandaard maar wel een losse Apple toetsenbord en muis. Ik snap niet waarom dit niet betrouwbaar werkt. Zelfs bij mijn ouders heb ik problem terwijl hier nou niet veel Bluetooth apparaten zijn.
Ik heb geen bluetooth problemen. Gebruik magic mouse/keyboard, vrijwel nooit problemen. Heeeel soms, en dan heb ik t echt over maximaal 1x per maand, wil ie wel eens spontaan de verbinding resetten. Dan vallen ze weg en een paar seconde later terug. Als je daar vaak last van hebt, kijk dan eens even in je logs... Bij mij bleek MacID er steeds verantwoordelijk voor te zijn. Gebruik dat nu niet meer, denk al maanden geen problemen.
Ik heb het ook gemerkt gisteren met mijn MPB 2016 en magic mouse v1. Voor de update naar 10.12.5 heb ik het nooit ervaren.alienfruit schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:
Is het iemand ooit opgevallen dat een update van het OS via de terminal veel sneller verloopt dan via de App Store?
Na het rebooten zit je niet nog 10-15 minuten te wachten op dat laadscherm, maar zit je vrijwel direct weer in macOS.
code:
1
| sudo softwareupdate --install --all && sudo reboot |
Na het rebooten zit je niet nog 10-15 minuten te wachten op dat laadscherm, maar zit je vrijwel direct weer in macOS.
Ik weet niet of het aan Sierra te wijten is, want mijn Trackpad, Keyboard en Magic Mouse doen het allemaal prima maar ik ervaar wel problemen met mijn Logitech MX Master.alienfruit schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:20:
Ik gebruik die normaliter alleen op mijn Boot Camp partitie, en daar werkt 'ie prima, maar wanneer ik 'm aan een Mac met macOS Sierra wil koppelen gaat dat niet goed. De verbinding verspringt constant van verbonden naar niet verbonden en vice versa:
Gebruikt hier iemand anders nog een Logitech MX Master met macOS Sierra? De problemen doen zich bij mij namelijk voor op mijn MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) maar ook op een Mac Mini en een iMac op het werk. Eigenlijk op alle Macs waar ik de muis mee heb geprobeerd te verbinden.
Hoe oud is jouw MX Master? Ik heb sinds een tijdje een MX Master muis en K810 keyboard, en beide werken probleemloos met zowel een Mac Pro als een Macbook Pro met Sierra. Echter, m'n vriendin heeft een oudere MX Master en die heeft ze (via Bluetooth) nooit fatsoenlijk werkend gekregen met haar Macbook Air. Alle horrorverhalen weerhielden me er een beetje van om dat spul te kopen, maar het werkt hier echt super stabiel met hele dagen werk.BleuZ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:02:
Gebruikt hier iemand anders nog een Logitech MX Master met macOS Sierra? De problemen doen zich bij mij namelijk voor op mijn MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) maar ook op een Mac Mini en een iMac op het werk. Eigenlijk op alle Macs waar ik de muis mee heb geprobeerd te verbinden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
MX Master verbind in iedergeval nog opnieuw! Kan je van de Apple meuk niet zeggen. Ja, ik wil het nog in Bootcamp proberen. Apple stelde voor om de notebook na te laten kijken. Maar ja, de garantie van mijn MBP is inmiddels verlopen...
Ik heb mijn MX Master afgelopen september gekocht, het kan goed zijn dat 'ie daarvoor nog een tijdje in de winkel heeft gelegen. Hoe oud is de jouwe dan? En welke problemen heeft je vriendin wanneer ze 'm met haar Mac wil verbinden?Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:14:
[...]
Hoe oud is jouw MX Master? Ik heb sinds een tijdje een MX Master muis en K810 keyboard, en beide werken probleemloos met zowel een Mac Pro als een Macbook Pro met Sierra. Echter, m'n vriendin heeft een oudere MX Master en die heeft ze (via Bluetooth) nooit fatsoenlijk werkend gekregen met haar Macbook Air. Alle horrorverhalen weerhielden me er een beetje van om dat spul te kopen, maar het werkt hier echt super stabiel met hele dagen werk.
Die van mij is 1.5 maand oud. Ik zag eind vorig jaar een post op een forum waaruit bleek dat Logitech met betrokken partijen bezig was met zoeken naar het probleem. Misschien zitten er nu bluetooth modules met nieuwere firmware in. Die van m'n vriendin wilde wel pairen, maar hij bleef niet stabiel connected. Ze heeft sinds 2 maanden een K380 keyboard en dat werkt probleemloos. Ik kan die MX Master van haar wel eens bij mij pairen maar aangezien alles bij mij werkt wilde ik geen risico's nemenBleuZ schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:01:
Ik heb mijn MX Master afgelopen september gekocht, het kan goed zijn dat 'ie daarvoor nog een tijdje in de winkel heeft gelegen. Hoe oud is de jouwe dan? En welke problemen heeft je vriendin wanneer ze 'm met haar Mac wil verbinden?
FYI: Zojuist kwam de 10.12.5 update binnen bij mijn 2016 15" MBP en was de indexering van de SSD stuk... na wat bootloops CMD+R moeten doen om via schijf EHBO dit te laten repareren... Weet niet of dit een bug is of toevallig bij mij voorkwam maar wees er op voorbereid mocht je nog niet hebben geupdate
.
Had echt helemaal nergens last vanPat-Juh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:54:
FYI: Zojuist kwam de 10.12.5 update binnen bij mijn 2016 15" MBP en was de indexering van de SSD stuk... na wat bootloops CMD+R moeten doen om via schijf EHBO dit te laten repareren... Weet niet of dit een bug is of toevallig bij mij voorkwam maar wees er op voorbereid mocht je nog niet hebben geupdate.
Heb ook het 2016 model met tb.
[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 25-05-2017 02:34 ]
Ik wel... het herstellen duurde bijna een uur, waar ik niet op had gerekend toen ik zei "ik mail het je zo even."WhatsappHack schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:33:
[...]
Had echt helemaal nergens last van
Heb ook het 2016 model met tb.
Anyway het draait weer en dat is het belangrijkste
Minor OS updates vormen altijd een klein risico, dit soort incidenten kunnen gebeuren. Voor een minor update doe ik een reboot en voer dan de update uit. Ik ga geen update uitvoeren op een machine die al xxx dagen loopt, of tig applicaties draait (op de achtergrond). Ook dit is geen heilige methode maar ik voel me d'r goed bij
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Als ik een externe monitor aansluit op mijn Macbook pro dan verplaats de Dock zich iedere keer weer naar deze monitor en moet ik elke weer verplaatsen naar mijn macbook scherm. Als je heel even je muis aan de onderkant van het scherm plaats verplaats deze en vind dit mega irritant.
Had al dit commando gevonden: defaults write com.apple.Dock position-immutable -bool yes maar deze werkt niet op Sierra
Als ik een externe monitor aansluit op mijn Macbook pro dan verplaats de Dock zich iedere keer weer naar deze monitor en moet ik elke weer verplaatsen naar mijn macbook scherm. Als je heel even je muis aan de onderkant van het scherm plaats verplaats deze en vind dit mega irritant.
Had al dit commando gevonden: defaults write com.apple.Dock position-immutable -bool yes maar deze werkt niet op Sierra
[ Voor 4% gewijzigd door Samplex op 31-05-2017 09:36 ]
In beeldschermvoorkeuren onder het kopje 'Rangschikking' even je hoofdbeeldscherm aanpassen. Je ziet dan 2 schermen en in 1 van de schermen zie je een balkje bovenaan, waarschijnlijk op je monitor. Als je deze versleept naar je MBP scherm zou hij standaard het dock daar moeten weergeven.Samplex schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:35:
Herken het probleem. Ik heb er wat minder last van omdat ik dock op automatisch verbergen heb staan en met m'n muis toch al naar dat gebied ga maar de popup die je krijgt als je CMD-Tab gebruikt om tussen apps te switchen verhuist ook mee naar hete andere scherm als je daar je dock (al dan niet bewust) triggert...Samplex schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:35:
Dat is iets anders helaas. Die functie is er voor de menubalk bovenin. En volgens mij ook vrij zinloos tegenwoordig want ik heb menubalk op beide schermen.KRAI.7 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:06:
In beeldschermvoorkeuren onder het kopje 'Rangschikking' even je hoofdbeeldscherm aanpassen. Je ziet dan 2 schermen en in 1 van de schermen zie je een balkje bovenaan, waarschijnlijk op je monitor. Als je deze versleept naar je MBP scherm zou hij standaard het dock daar moeten weergeven.
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 31-05-2017 10:44 ]
Wat hoop ik 5 juni te horen op de WWDC?
Dat ze trots op het podium gaan vertellen dat ze de code van Photos hebben aangepast.
1. Een methode dat ze faces/people kan syncroniseren. Heb je net alle foto's van je moeder op de iPhone voorzien van een naam. Zie je niets staan op de Macbook.
2. Dat niet na elke foto die je importeert de Macbook weer minutenlang laat loeien. Photos trekt de accu leeg. Of ik nu het programma wel of niet gebruik.
Verder hoop ik op Timemachine naar de iCloud en dat APFS uitkomt. Met een encryptie die je ook op externe SD kaarten USB sticks kan gebruiken zonder dat de snelheid instort.
Dat ze trots op het podium gaan vertellen dat ze de code van Photos hebben aangepast.
1. Een methode dat ze faces/people kan syncroniseren. Heb je net alle foto's van je moeder op de iPhone voorzien van een naam. Zie je niets staan op de Macbook.
2. Dat niet na elke foto die je importeert de Macbook weer minutenlang laat loeien. Photos trekt de accu leeg. Of ik nu het programma wel of niet gebruik.
Verder hoop ik op Timemachine naar de iCloud en dat APFS uitkomt. Met een encryptie die je ook op externe SD kaarten USB sticks kan gebruiken zonder dat de snelheid instort.
Ik hoop ook dat er gewerkt is aan photos. Wat ik echt jammer vind is dat photos op de mac de hele memories functie van iOS niet heeft. Je hebt wel die oude slideshow die je kunt maken, maar die toffe filmpjes die je iPhone kan maken met memories zou ik heel erg graag in macOS zien.4POX schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:43:
Wat hoop ik 5 juni te horen op de WWDC?
Ook zou ik leuke AI functies ook graag willen zien, maar dan wil ik het wel lokaal hebben en niets van dat alles in de cloud.
[ Voor 10% gewijzigd door MenN op 31-05-2017 16:17 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ik kijk er vooral met een zakelijk oog naar (wij hebben 15000 Macs in een Enterprise omgeving) en verwacht dat macOS vooral onder de motorkap flinke wijzingen krijgt: APFS, diepere sandboxing (zal verwacht ik behoorlijk wat gevolgen gaan hebben voor 3rd party vendors die software leveren buiten de Mac App Store) en meer richting de iOS kant opgaat op gebied van client management (MCX gaat foetsie, focus op Configuration Profiles, SIP aanpassingen, etc.). Ben ook benieuwd wat er met Filevault gaat gebeuren als APFS inderdaad in 10.13 komt.
15000 macs in een zakelijke omgeving.. OMG ik zou mijn werk nooit meer verlaten!!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, dat is er voor zowel de menubalk als het dock. Het enige wat je daarmee aangeeft is welk scherm je primaire scherm is en dus alles standaard komt te staan. Het is dan ook verre van zinloos.amphora schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:42:
Die functie is er voor de menubalk bovenin. En volgens mij ook vrij zinloos tegenwoordig want ik heb menubalk op beide schermen.
Tegenwoordig heb je bij een multiscreen opstelling de menubalk wel op ieder scherm hoewel er wel verschil wordt gemaakt tussen actief en inactief. Het dock is een ander verhaal, die staat op het primaire scherm en krijg je alleen op het andere scherm als je de muis onderaan het beeldscherm zet EN dan nog een stukje verder naar beneden trekt. Als je dat laatste niet doet zit je goed.
Als je dat niet fijn vindt kun je het dock aan de zijkant plaatsen, compleet verbergen of de optie "displays have separate spaces" uitschakelen. Ieder heeft zijn nadelen, speel er even mee en kijk wat werkt.
Ik gebruik beide methoden al jaren afwisselend en heb nooit verschillen in snelheid kunnen vaststellen. Het enige verschil is dat de command-line het update ook daadwerkelijk meteen installeert, terwijl het via de App Store pas na het afmelden gebeurt.oohh schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:29:
Is het iemand ooit opgevallen dat een update van het OS via de terminal veel sneller verloopt dan via de App Store?
code:
1 sudo softwareupdate --install --all && sudo reboot
Mogelijk speelt het ook een rol dat in de App Store tegelijk ook apps worden bijgewerkt. Misschien dat dit het downloaden van het update vertraagt.
[ Voor 10% gewijzigd door Eitot op 02-06-2017 00:04 ]
Ik hoef de rand onderin maar met de muis aan te raken en de dock popt al omhoog. Wat je in systeemvoorkeuren bij scherm instelt staat hier helemaal los van, dus ik zie nog steeds het nu in van die instelling.ppl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:18:
[...]
Het dock is een ander verhaal, die staat op het primaire scherm en krijg je alleen op het andere scherm als je de muis onderaan het beeldscherm zet EN dan nog een stukje verder naar beneden trekt. Als je dat laatste niet doet zit je goed.