[macOS Sierra 10.12] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/sierra.png

Topic in aanbouw, content gebaseerd op het topic van OS X El Capitan.

macOS Sierra 10.12
Op 13 juni 2016 is macOS Sierra geïntroduceerd tijdens het jaarlijkse WWDC. Dit is de opvolger van OS X die we al wat jaren kennen. Vandaag omgedoopt tot macOS om het meer in lijn te brengen met de overige OS'en van Apple. macOS Sierra komt voor consumenten in de herfst gratis beschikbaar. Mocht je als consument niet willen wachten, dan kun je je hier aanmelden voor de beta.

iOS en macOS developers kunnen via hun developers portal een "Redeem Code" verkrijgen. Door te klikken op deze code wordt automatisch de Developer Preview gedownload in de App Store

Nieuwe functies (bekend gemaakt tijdens het WWDC)

Siri!
Al eerder gelekt, incl. screenshots dus geen verrassing. Wel aangenaam om bevestigd te krijgen via het WWDC. Siri bevat dezelfde functionaliteit als op iOS en tvOS. Echter kan je op macOS ook nog zoeken door documenten. Handig om een plaatje te zoeken via Siri op het internet, en deze te slepen in je huidige presentatie bijvoorbeeld. Of vraag eens hoe het met je schijfruimte zit.

Photos-app uitgebreid
Net als op iOS is de Photos-app uitgebreid met 'herinneringen' waarbij een video presentatie wordt gemaakt van video's en foto's met gepaste muziek om te bekijken met vrienden/familie of om door te sturen.
Ook kan je nu intelligent zoeken binnen foto's en video's op basis van hoe de foto eruit ziet, of waar het genomen is.

Apple Pay
macOS ondersteund native Apple Pay om te gebruiken bij webshops voor digitale aankopen. Waarbij je je aankopen kunt ondertekenen via de Apple Watch of met Touch-ID van de iPhone om in één keer snel te betalen zonder losse applicaties of diensten.

Automatisch inloggen
Door middel van je iPhone of Apple Watch kan je de Mac(Book) laten inloggen nog voor je het scherm helemaal open hebt. Hier waren al tooltjes voor, waar ik persoonlijk weinig goede ervaringen mee had, dus ben hier benieuwd naar.

iCloud Clipboard
Tekst selecteren en kopieren op je iPhone en plakken op de Mac(Book). Waarom hadden we dat niet eerder, gewoon erg slim. Je komt een stuk tekst tegen op een website of waar dan ook, maar hebt dat eigelijk op de Mac(Book) nodig. Nu is het kwestie van kopiëren om het vervolgens direct op de Mac(Book) te plakken. Dit geldt voor tekst, foto's en video's.

Documenten en bureaublad in iCloud
Indien je dit inschakeld, wordt je Documenten map vervangen door een iCloud koppeling. Dit zorgt ervoor dat alles wat je in 'Documenten' stopt direct aanwezig is in iCloud en dus ook op je iPhone of iPad.

Optimized Storage
Schijfruimte problemen? Geen probleem. macOS kan weinig gebruikte bestanden automatisch in iCloud plaatsen om je locale ruimte gebruik te beperken.

iMessage on steroids
iMessage is op iOS en macOS flink aangepakt. Met stickers, grote Emoji's, effecten. Love it or hate it, zal wel meer doelgroepen aanspreken dan enkel het 'zakelijke'-model wat iOS en macOS een beetje hebben.

Apple Music
Apple Music is flink visueel aangepakt.

Tabs, maar dan overal
Applicaties kunnen heel simpel native tabs-ondersteuning krijgen van macOS. Dit is al doorgevoerd bij vrijwel alle Apple apps zoals 'Numbers', 'Pages', 'Kaarten' etc.

Picture-in-Picture
Video's van websites kunnen nu losgetrokken worden en blijven zweven op het scherm, ongeacht of je full-screen apps gebruikt of van spaces switched.

Uitgebreider opslag beheer
macOS Sierra bevat een uitgebreider opslag systeem. Hier kunnen opslag optimalisaties doorgevoerd worden. Dit is vergelijkbaar als een 'light' versie van applicaties zoals 'CleanMyMac'.

Ondersteunende Hardware

Late 2009 en nieuwer
  • MacBook
  • iMac
2010 en nieuwer
  • MacBook Air
  • MacBook Pro
  • Mac Mini
  • Mac Pro

Media
Apple WWDC 2016 Event

Bronvermelding
nieuws: OS X heet voortaan macOS en Apple kondigt versie 10.12 met Siri-integ...

Wat werkt er niet in deze (eerste) beta seed?

Faces in the Photos app do not sync across your devices.
The ability for your Apple Watch to unlock your Mac is not in this seed.

Problemen in deze (eerste) beta seed zoals dit door Apple zelf gemeld is
  • App updates and re-download of apps may not work. Workaround: Sign out and sign back in to App Store.
  • Users are unable to play a sound or locate their Mac after remotely locking or wiping it via Find My iPhone app or on www.iCloud.com. The Mac will show as “Offline” in both Find My iPhone app and www.iCloud.com.
  • Some text may not be localized to the selected system language.
  • Some languages may have clipped or misaligned layout.
  • Using Siri to search for Photos taken in a specific location has limited support in the first Developer Seed.
  • Users who select South African English in the first Developer Seed will see the Siri Language setting change back to British English.
  • The File Search and System features for Siri on the Mac will not be supported in the first Developer Seed for Arabic, Hebrew, Finnish, and Malaysian.
  • Bluetooth audio input methods (such as Bluetooth headsets) will not be supported for Siri in the first Developer Seed.
  • Users will be unable to set location-based reminders using Siri in the first Developer Seed.
  • Users will not be able to use Siri to play Podcasts in the first Developer Seed, although they can use Siri to perform an iTunes Store Search for Podcasts.
  • Instead of seeing additional details when a user clicks on a list item after a Siri search for local businesses and points of interest in the first Developer Seed, nothing will happen.
  • Users may hit errors while sending Messages with Siri using relationships or during contact disambiguation in the first Developer Seed.
  • To improve security, SMB connections now require signing by default.
  • VPN connections using PPTP are insecure and no longer supported in macOS 10.12. A list of secure VPN protocols and authentication methods are available at: https://support.apple.com/kb/HT206152.
  • Items in the Last import album, and user generated albums, are not removed following use of the delete command (command + delete as well). Workaround: Going to another album view and coming back resolves the draw issue.
  • People are not displayed in the People Album until the app is restarted. Workaround: If face images are missing from the People Album, navigate to another album and back to see if the faces appear. Should this not resolve, quit the application and relaunch.
  • Faces: A person can lose their name when quitting shortly after naming a person. Workaround: Wait a few minutes before quitting after naming a person.
  • Video portion of Live Photo not saved when imported from shared album.
  • Albums and Shared Sidebar sections are not expanded in new Library. Workaround: Click on the section header to expand it.
  • Upgrading Photos 1.1 library with named faces shows the People album text 'No People Found Yet’.
  • Live Photo does not playback after turning on Live Photo.
  • People will not sync across all your devices via iCloud Photo Library. It will be enabled in an
  • upcoming seed.
  • Search results for people are incorrect.
  • Faces and Scenes are not processed. Workaround: Leave Photos open and disable Energy Saver to allow initial processing to complete.
Deze lijst is door Apple zelf doorgegeven aan ontwikkelaars als puntjes van aandacht tijdens het ontwikkelen voor macOS. Deze lijst veranderd dan ook elke beta, en ik doe mijn best om dit bij te houden bij elke beta release.

[ Voor 74% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ga dit topic aandachtig volgen. Ben benieuwd, mooie features aangekondigd vanavond.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb ook even de startpost aangevuld met features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

De picture in picture klinkt erg interessant. Bijvoorbeeld bij het volgen van een tutorial.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:39:
De picture in picture klinkt erg interessant. Bijvoorbeeld bij het volgen van een tutorial.
Klopt, dat vond ik ook. Echter heb ik het nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iemand al draaiend? Ben zelf geen developer, maar wil hem graag installeren..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RWK__ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:58:
Iemand al draaiend? Ben zelf geen developer, maar wil hem graag installeren..
Ik heb dit hele topic geschreven vanaf macOS :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:04
Had het fijner gevonden als Siri in Spotlight geïntegreerd was. Zowel qua looks als dat je gewoon kon typen wat je wil.

Je kan immers al bepaalde dingen zien in Spotlight, als het weer enzo.

Afbeeldingslocatie: http://up.indev.nl/zgnWIwrKoY.png

Vind hoe het er daadwerkelijk nu uitziet niet echt mooi.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:59:
[...]

Ik heb dit hele topic geschreven vanaf macOS :-).
Mooi, ben jij wel een developer?

En hoe bevalt het? Is het stabiel qua gebruik sinds de installatie?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ja ik ben een legitieme developer.

Qua werking goed zo ver, morgen de grote test op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ga dit zeker in de gaten houden!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik snap alleen niet waarom de Mac Pro 2008 en 2009 er niet bij horen maar wel de significant zwakkere late09 MacBook.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Waar halen jullie het eigenlijk vandaan dat deze versie 10.12 is? Heb ik nergens gezien in de Keynote (enkel macOS Sierra). Kan natuurlijk zijn dat ik dit detail gemist heb...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
nelizmastr schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:16:
Ik snap alleen niet waarom de Mac Pro 2008 en 2009 er niet bij horen maar wel de significant zwakkere late09 MacBook.
Dat zal wel met de architectuur van de CPU of GPU te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Vaganzza schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:34:
Waar halen jullie het eigenlijk vandaan dat deze versie 10.12 is? Heb ik nergens gezien in de Keynote (enkel macOS Sierra). Kan natuurlijk zijn dat ik dit detail gemist heb...
Apple koppelt aan elke major release, en dus punt-nummerwijziging, een nieuwe naam. Aangezien de afgelopen 11x (sinds 2001) er een redelijke trend te ontdekken was kunnen we er redelijkerwijs vanuit gaan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door armageddon_2k1 op 14-06-2016 08:38 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ja, dat weet ik wel. Echter zou het dus wel nog kunnen dat dit anders is door de hernoeming naar macOS. Maar goed, dat zullen we in de toekomst wel nog met zekerheid kunnen weten :)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Vaganzza schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:43:
Ja, dat weet ik wel. Echter zou het dus wel nog kunnen dat dit anders is door de hernoeming naar macOS. Maar goed, dat zullen we in de toekomst wel nog met zekerheid kunnen weten :)
Hoe ik dat weet? Ervaring, ik meld dat niet zonder goede bron:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/tweakers/Schermafbeelding%202016-06-14%20om%2008.44.23.png

Staat in macOS Sierra zelf :+ .

Denk dat dit volgend jaar versie 11 wordt tegelijk met iOS en tvOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:37:
[...]

Apple koppelt aan elke major release, en dus punt-nummerwijziging, een nieuwe naam. Aangezien de afgelopen 11x (sinds 2001) er een redelijke trend te ontdekken was kunnen we er redelijkerwijs vanuit gaan ;)
Het is niet 'redelijkerwijs vanuit gaan' maar macOS meld zit zelf. Bij installatie staat het er groot, en bij de systeem informatie staat het er ook. (Zie mijn eigen screenshot hierboven)

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Mektheb schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:36:
[...]

Dat zal wel met de architectuur van de CPU of GPU te maken hebben.
Lijkt me niet. De 2009 is Nehalem, aanzienlijk nieuwer dan Penryn. De 2008 is ook Penryn based net als de MacBook. De 2009 gebruikt als basis de GT120, wat een 9500GT is de 2008 een HD2600XT. Die laatste snap ik ergens wel maar die is niet langzamer dan de GT120 maar wel sneller dan de 9400M in de MacBook.
Ik heb het idee dat ze gewoon een streep op de kalender hebben getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:46:
Staat in macOS Sierra zelf :+ .
Ok, dat is een goede en zekere bron :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wacht voorlopig nog even. De vorige keer was ik iets te snel over op El Capitan en werkte mn cintiq scherm niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Startpost aangepast met een uitgelichte lijst punten die door Apple zelf is verspreid qua punten die niet werken of onjuist functioneren in deze eerste beta seed. Die lijst veranderd elke beta, waardoor vaak elke beta ook stabieler voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Ik had gelezen dat de Early 2008 Mac Pro ook nog ondersteund werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
boosterbosch schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:35:
Ik had gelezen dat de Early 2008 Mac Pro ook nog ondersteund werd?
Niet volgens de developer documenten en hun presentatie. Misschien on-officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:50:
[...]

Niet volgens de developer documenten en hun presentatie. Misschien on-officieel.
ja gisteren las ik dat op meerdere plaatsen, vandaag niet meer. Best jammer, Ik heb namelijk een early 2008 mac pro en met een quad core xeon, 16gb ram en een ssd en dat zou toch beter moeten zijn dan sommige macbook airs die wel ondersteund worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

zwik

randomized

nelizmastr schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:47:
[...]

Lijkt me niet. De 2009 is Nehalem, aanzienlijk nieuwer dan Penryn. De 2008 is ook Penryn based net als de MacBook. De 2009 gebruikt als basis de GT120, wat een 9500GT is de 2008 een HD2600XT. Die laatste snap ik ergens wel maar die is niet langzamer dan de GT120 maar wel sneller dan de 9400M in de MacBook.
Ik heb het idee dat ze gewoon een streep op de kalender hebben getrokken.
Het heeft volgens mij juist niet met CPU/GPU of geheugen te maken maar meer met het feit dat in de late 2009 macbooks andere BlueTooth en/of Wifi chips zitten. DIt heeft volgens mij allemaal met het hele continuity verhaal te maken zoals unlock met je Apple Watch, het copy/paste gebeuren etc welke allemaal veel gebruik maken van BT en Wifi.

We zouden eens kunnen checken of bijvoorbeeld airdrop op een late 2009 macbook werkt. Airdrop werkt in elk geval zeker niet op m'n mid 2009 MBP :) .

Om mijn verhaal kracht bij te zetten staat er bij stap 8 het volgende op iFixit:
  • A close up view of the AirPort Extreme card.
  • This AirPort card is a bit different than the one mounted in the clutch cover of the Late 2008 and Early 2009 MBP 15" Unibody.
  • This is in fact the same AirPort/Bluetooth board found in the plastic MacBook Unibody.
Linkje: https://www.ifixit.com/Te...0+Teardown/2212#undefined

[ Voor 22% gewijzigd door zwik op 14-06-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
zwik schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:07:
[...]

Het heeft volgens mij juist niet met CPU/GPU of geheugen te maken maar meer met het feit dat in de late 2009 macbooks andere BlueTooth en/of Wifi chips zitten. DIt heeft volgens mij allemaal met het hele continuity verhaal te maken zoals unlock met je Apple Watch, het copy/paste gebeuren etc welke allemaal veel gebruik maken van BT en Wifi.

We zouden eens kunnen checken of bijvoorbeeld airdrop op een late 2009 macbook werkt. Airdrop werkt in elk geval zeker niet op m'n mid 2009 MBP :) .

Om mijn verhaal kracht bij te zetten staat er bij stap 8 het volgende op iFixit:

[...]

dus eventueel een nieuwere airport kaart erin en het zou misschien toch werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

zwik

randomized

boosterbosch schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:17:
[...]

dus eventueel een nieuwere airport kaart erin en het zou misschien toch werken?
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de installer naar de firmware van het gehele systeem gaat kijken ipv de airport kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
zwik schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:07:
[...]

[...]

Lijkt me niet. Ik had een MacBook Air late 2010 zonder BlueTooth 4.x LE. Ik kon daardoor geen gebruik maken van continuity maar ook geen AirPlay Mirroring. Maar de MBA vanaf 2010 wordt wel ondersteund door macOS.

Dus de OS zelf is niet afhankelijk van de features die je MacBook biedt, dan kan je gewoon bepaalde functionaliteit niet gebruiken. Lijkt me eerder dat ze modellen van +/- 7 jaar oud langzaam willen gaan uitfaseren.

Er komt vast wel een omweg voor, alleen heb je dan geen officiële ondersteuning.

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41
Is Siri in NL bij lauch beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Wouter lucassen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:28:
Is Siri in NL bij lauch beschikbaar?
Ja, zelfs in deze eerste beta. Heb het al gebruikt.
Zowel op macOS als tvOS.

[ Voor 6% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47

Quakie

quakelen

Echt?

dat zou een enorm andere licht schijnen. Ik zag heel veel dingen wat cool is maar heel vaak is het hier dan niet beschikbaar..

Zou mooi zijn , ik vermoed dat hetzelfde niet geldt voor apple pay, news, etc.

[ Voor 66% gewijzigd door Quakie op 14-06-2016 10:32 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:41
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Ja, zelfs in deze eerste beta. Heb het al gebruikt.
Zowel op macOS als tvOS.
Aah ook op tvOS. Werd eens tijd(:! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Quakie schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:30:
Echt?

dat zou een enorm andere licht schijnen. Ik zag heel veel dingen wat cool is maar heel vaak is het hier dan niet beschikbaar..

Zou mooi zijn , ik vermoed dat hetzelfde niet geldt voor apple pay, news, etc.
Werkt gewoon hoor. Alle devices praten sinds gister Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Wouter lucassen schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Aah ook op tvOS. Werd eens tijd(:! Bedankt.
Ik werd door het niet aankondigen hiervan ook aangenaam verrast toen ik tvOS 10 installeerde. Kreeg bij het opstarten van de Apple TV ineens een melding of ik Siri aan wou zetten:

"Ehh .. Wait .. What?! Yeah!"

En werkt goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de keynote gevolgd via The Verge en later op de Apple Site zelf. Maar hoe wordt Siri opgestart eigenlijk vanaf het toetsenbord? Mij lijkt het onhandig om telkens oo het Siri icoon te drukken in het dock of menubalk. (Ik ben gewend om met shortcuts te werken). Ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:57:
Ik had de keynote gevolgd via The Verge en later op de Apple Site zelf. Maar hoe wordt Siri opgestart eigenlijk vanaf het toetsenbord? Mij lijkt het onhandig om telkens oo het Siri icoon te drukken in het dock of menubalk. (Ik ben gewend om met shortcuts te werken). Ben wel benieuwd eigenlijk.
Is instelbaar. Kan je zelf een keyboard shortcut voor verzinnen. Dit is standaard FN + Spatie.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/tweakers/Schermafbeelding%202016-06-14%20om%2010.58.19.png

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant. Dankjewel man! Dat werkt inderdaad handig!

Ik weet zelf nog niet hoevaak ik van Siri gebruik van ga maken. Maar sinds het in het Nederlands is stuur ik vaker handsfree berichten naar mensen(of dicteer ik een bericht in Whatsapp). En dat werkt verdomd goed moet ik zeggen. Maar meestal gebruik ik dat als ik alleen ben en niet kan typen.(In de auto of op de fiets). Ben benieuwd hoe dat gaat op de Mac. Maar dat ze de Sir API open hebben gezet voor ontwikkelaars ben ik echt heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:01:
Interessant. Dankjewel man! Dat werkt inderdaad handig!

Ik weet zelf nog niet hoevaak ik van Siri gebruik van ga maken. Maar sinds het in het Nederlands is stuur ik vaker handsfree berichten naar mensen(of dicteer ik een bericht in Whatsapp). En dat werkt verdomd goed moet ik zeggen. Maar meestal gebruik ik dat als ik alleen ben en niet kan typen.(In de auto of op de fiets). Ben benieuwd hoe dat gaat op de Mac. Maar dat ze de Sir API open hebben gezet voor ontwikkelaars ben ik echt heel blij mee.
Ik denk dat ik het in de toekomst nog wel eens zou kunnen gaan gebruiken om snel wat in m'n todo lijst te zetten. Of bestanden te zoeken die aan bepaalde criteria moeten voldoen.

Ook gebruik ik het veel in de auto. Meestal dicteren inderdaad, maar zou wel mooi zijn als WhatsApp vlot met een Siri update komt zodat je kan zeggen:

"Hey Siri! Zeg tegen Pietje via WhatsApp: Ik ben onderweg."

Maakt het net wat makkelijker, nu moet je alsnog de app apart openen en op het dicteer knopje drukken van het toetsenbord. iMessage en bellen doe ik wel volledig handsfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke terminal command kan ik van deze developer preview een bootable USB maken?

Als ik onderstaande gebruik, krijg ik de melding 'createinstallmedia: command not found'. Maar dat Unix-bestand is gewoon te vinden in de Contents van de Preview.app
sudo /Applications/Install\ OS\ X\ 10.12\ Developer\ Beta.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ 10.12\ Developer\ Beta.app --nointeraction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:21:
Met welke terminal command kan ik van deze developer preview een bootable USB maken?

Als ik onderstaande gebruik, krijg ik de melding 'createinstallmedia: command not found'. Maar dat Unix-bestand is gewoon te vinden in de Contents van de Preview.app

[...]
Heb je die commando al eens handmatig ingevuld en die paden automatisch laten aanvullen?
Werkt dit bijvoorbeeld wel?

ls /Applications/Install\ OS\ X\ 10.12\ Developer\ Beta.app/Contents/Resources/createinstallmedia

Zo niet, typ het pad eens uit in de terminal:

ls /Application[TAB]/Inst[TAB]/Cont[TAB]/Resour[TAB]/create[TAB] en kijken of ie dat wel pakt. Dan zit er een fout in je pad waarschijnlijk.

Pro tip:

In plaats van escapen met \ (backslash) kan je ook double-quotes om je commando gebruiken:

ls "/Applications/Install OS X 10.12 Developer Beta.app/Contents/Resources/createinstallmedia"

(Heet het trouwens wel OS X en geen macOS in die file? Ik weet het zo even niet meer ik heb die installer direct gestart en mijn huidige installatie overschreven)

[ Voor 18% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24
Benieuwd hoe het RAM gebruik is. Mijn 17" macbook pro heeft een limiet van 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Gewoon belachelijk dat een Macbook uit 2009 wel Sierra ondersteunt maar een Pro weer niet, de Pro zijn toch krachtiger dan de "normale" MacBooks??

Mijn is nu dus echt verouderd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-09 01:32
Krijg de beta met geen mogelijkheid gedownload. Blijft steeds hangen op "Download" in de appstore :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kfNmWtS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:05
Hoe zit het met de performance in het dagelijkse gebruik? Presteert het minder dan de laatste versie van El Capitan? Gisteren, omdat het schooljaar erop zit, een clean install gedaan. Heerlijk om weer schoon te beginnen. Ben dus wel benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb ff een macOS wallpaper gemaakt in de juiste stijl met de juiste font (onder de lage kwaliteit preview staan de download linkjes voor de hoge kwaliteit Full-HD en retina resoluties):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7528392/macOS-preview.jpg

1920 x 1080
2560 x 1600
2880 x 1800

[ Voor 58% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:17

amphora

Websites & Fotografie

Vooral de Optimized Storage functie heeft mijn volle aandacht! Mijn 500GB Macbook Pro is te vaak vol, zeker nu ik meer met video doe, oude photo's/video's automatisch naar iCloud zonder er over na te hoeven denken lijkt me heerlijk!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

amphora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
Vooral de Optimized Storage functie heeft mijn volle aandacht! Mijn 500GB Macbook Pro is te vaak vol, zeker nu ik meer met video doe, oude photo's/video's automatisch naar iCloud zonder er over na te hoeven denken lijkt me heerlijk!
Noodzaak van een grotere icloud storage wordt hiermee groter. Hopelijk doen ze wat aan de prijzen.. Tot aan 200GB zijn het schappelijke prijzen. Ik zelf vind snelheid vaak genoeg dramatisch.. Ik moet enkele seconden wachten voordat mijn foto geladen wordt. Ik benieuwd hoe dat gaat met een film... of video project, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Hoe bevalt jullie dan apple photos ? Ik heb het meerdere keren geprobeerd met veel problemen. In potentie vind ik het idee nog altijd prima. Hopelijk wordt het een en ander gefixed in het nieuwe os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

page404

Website says no

xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:45:
[...]

Klopt, dat vond ik ook. Echter heb ik het nog niet werkend gekregen.
ik las op macrumors dat het met Youtube nog niet goed werkt, wel weer met Youtube Red. Met Vimeo etc werkt het wel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Hoe bedoel je? Optimized storage in combinatie met photos?

Dat werkt op zich prima.. ik heb al mijn fotos in iCloud. Vaak werkt het prima maar er zijn ook tijden dat je uitroeptekens krijgt of dat je lang moet wachten..
Ik neem het zelf voor lief. Ik vind het heerlijk om mijn fotos via mijn mac te importeren en te rangschikken en dat alles netjes synct. Ik heb zo heel eenvoudig een clean overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple Photos heeft mij doen switchen naar Lightroom. Ik gebruikte daarvoor Aperture en ik vond het echt een heel fijn en mooi systeem. Goede support voor plugins en erg uitgebreid. Alleen Lightroom is ook voor Windows(ik heb een paar foto-databases die je moet openen op Mac en op Windows) en je ziet dat in Lightroom veel meer ontwikkelingen in zit voor de pro-gebruiker.

Photos als vervanger voor iPhoto was top, maar niet voor Aperture. En de bewerkingsmogelijkheden, sorteren, taggen etc etc etc vind ik echt hele mager in Photos. En volgens mij haal je het optimale uit als je een iPhone/iPad en een Mac hebt met een flinke iCloud opslag-abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
page404 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:54:
[...]

ik las op macrumors dat het met Youtube nog niet goed werkt, wel weer met Youtube Red. Met Vimeo etc werkt het wel.
Werkt niet op RedTube hoor .. Of bedoelde je die niet? :+

Ik kreeg het op Vimeo ook niet werkend. Althans zag nergens een actie om PIP te activeren.

[ Voor 13% gewijzigd door xoniq op 14-06-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

amphora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
Maakt Optimized storage het ook mogelijk om een herinstallatie te doen met de icloud. Dus zonder timemachine backup?

Zoals je nu een iPhone opnieuw installeert. Dan komt alles ook uit de cloud.

kan ik ook apps syncen via de icloud?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
4POX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Maakt Optimized storage het ook mogelijk om een herinstallatie te doen met de icloud. Dus zonder timemachine backup?

Je kunt natuurlijk gewoon je apps naar je iCloud drive slepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
4POX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Nee daar is het niet voor bedoelt. Dus niet dat je ineens 256 GB aan data in een 'iCloud backup' propt :+.
Zou ik ook niet willen, heb liever een lokale backup die ik terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:17

amphora

Websites & Fotografie

Quakie schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:48:
[...]

Noodzaak van een grotere icloud storage wordt hiermee groter. Hopelijk doen ze wat aan de prijzen.. Tot aan 200GB zijn het schappelijke prijzen. Ik zelf vind snelheid vaak genoeg dramatisch.. Ik moet enkele seconden wachten voordat mijn foto geladen wordt. Ik benieuwd hoe dat gaat met een film... of video project, etc.
1 Terrabyte kost tientje per maand tegenwoordig bij apple, net als Dropbox dus dat is het probleem niet. Snelheid moet nog blijken inderdaad.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:53
macOS sierra op mijn 2013 rmbp 13" gezet, maar iig safari voelt toch wat laggy aan, en extensies werken niet meer, mis adblock nu al ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik vind heel het OS laggy aanvoelen, voelt weer een beetje zoals Yosemite. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Ik kreeg het op Vimeo ook niet werkend. Althans zag nergens een actie om PIP te activeren.
Ik haal ze wel eens door elkaar :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

amphora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:34:
[...]

1 Terrabyte kost tientje per maand tegenwoordig bij apple, net als Dropbox dus dat is het probleem niet. Snelheid moet nog blijken inderdaad.
Wat voor een geen probleem is, is voor een ander een groot bedrag... ik vind hedendaags 10euro voor 1TB veel geld. Ik huur voor 40euro per jaar 1Tb of kijk naar STACK. Daar is het zelfs gratis..
Tuurlijk andere toepassingen, maar het gaat om het bedrag en hoeveelheid..

Ik persoonlijk mis dus een 500GB of 750GB optie.. voor 5 of 6 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:56:
Apple Photos heeft mij doen switchen naar Lightroom. Ik gebruikte daarvoor Aperture en ik vond het echt een heel fijn en mooi systeem. Goede support voor plugins en erg uitgebreid. Alleen Lightroom is ook voor Windows(ik heb een paar foto-databases die je moet openen op Mac en op Windows) en je ziet dat in Lightroom veel meer ontwikkelingen in zit voor de pro-gebruiker.

Photos als vervanger voor iPhoto was top, maar niet voor Aperture. En de bewerkingsmogelijkheden, sorteren, taggen etc etc etc vind ik echt hele mager in Photos. En volgens mij haal je het optimale uit als je een iPhone/iPad en een Mac hebt met een flinke iCloud opslag-abonnement.
Ik zoek nog een manier om de duizenden en duizenden fotos die je zo in een paar jaar maakt van je gezinnetje eens goed kan organiseren. Tot nu toe leggen die tools als photos je een beetje in een houtgreep. Je worden ergens opgeslagen waar je niet even snel bij kan. Je moet dan met een omweg naar de locatie of exporteren etc.. maar ze forceren je wel steeds naar photos toe. Tot nu toe heb ik niets anders. (heb wel adobe cc)

Het is jammer dat een tool als photo's je niet op de nas laat werken maar lokaal moet blijven. En dat je dan met verschillende apple devices in dezelfde photo library kan werken. Snap je wat ik bedoel?

Al om al, gedoe en een hoop fotos die een bende aan het worden zijn. Beetje off topic, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Enthousiast over wat ik tot nu toe over de implementatie van Siri in macOS heb gezien. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21
@xoniq, Ik lees berichten dat de Safari extensies niet meer werken, kun je dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:35:
[...]

Het is jammer dat een tool als photo's je niet op de nas laat werken maar lokaal moet blijven. En dat je dan met verschillende apple devices in dezelfde photo library kan werken. Snap je wat ik bedoel?
Je kunt een Photos library na het aanmaken verplaatsen naar een externe harde schijf en/of NAS. Als je daarna Photo's opstart met de options toets ingedrukt kun je een library op bijvoorbeeld een NAS kiezen, of een nieuwe library aanmaken. Echt handig is het niet met meerdere libraries, en ik weet niet hoe het werkt met meerdere gebruikers die de zelfde library gebruiken, maar enigszins mogelijk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Pendora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:05:
@xoniq, Ik lees berichten dat de Safari extensies niet meer werken, kun je dat bevestigen?
Bij mij werkt ad block plus nog gewoon. Maar er zijn vast ook zat extensies die niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Bij mij werkt ad block plus nog gewoon. Maar er zijn vast ook zat extensies die niet meer werken.
Tja, het blijft een Dev Preview die nog niet eens een Beta genoemd kan worden. Alles wat wel werkt is belangrijker dan wat niet werkt :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

nelizmastr schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:59:
[...]

Tja, het blijft een Dev Preview die nog niet eens een Beta genoemd kan worden. Alles wat wel werkt is belangrijker dan wat niet werkt :+)
Ik had eigenlijk liever dat ABP niet werkte dan dit:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/zdsyLwzS588tgkHxPoquQz0W/thumb.png

Maar kan ook komen door dat er een poort dicht zit op de zakelijke wifi... Thuis nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Ik had eigenlijk liever dat ABP niet werkte dan dit:

[afbeelding]

Maar kan ook komen door dat er een poort dicht zit op de zakelijke wifi... Thuis nog maar eens proberen.
Je kan ook gewoon een stable versie pakken natuurlijk voor je productie Mac ;)
Dan wacht je gewoon tot preview 3 ofzo, dan werkt het meeste wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de bunker
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2024
RoyK schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:35:
[...]

Ik zoek nog een manier om de duizenden en duizenden fotos die je zo in een paar jaar maakt van je gezinnetje eens goed kan organiseren. Tot nu toe leggen die tools als photos je een beetje in een houtgreep. Je worden ergens opgeslagen waar je niet even snel bij kan. Je moet dan met een omweg naar de locatie of exporteren etc.. maar ze forceren je wel steeds naar photos toe. Tot nu toe heb ik niets anders. (heb wel adobe cc)
Photos slaat je foto's in lagere kwaliteit op als je een iCloud abonnement hebt. Ze zijn dus wel altijd beschikbaar, maar niet in de hoogste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

nelizmastr schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Je kan ook gewoon een stable versie pakken natuurlijk voor je productie Mac ;)
Dan wacht je gewoon tot preview 3 ofzo, dan werkt het meeste wel ;)
Heb het al opgelost. Dit probleem is niet specifiek van Sierra, schijnt vaker te gebeuren.
De oplossing was om de keychain te resetten, die bevatte nog mijn iCloud data en daardoor kon hij me niet meer aanmelden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Net als voorgaande jaren gaan weer mensen de BETA installeren op een productie machine.

* 4POX pakt een biertje en een bak chips.

Kom maar op met die golf van emoties :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

4POX schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:28:
Net als voorgaande jaren gaan weer mensen de BETA installeren op een productie machine.

* 4POX pakt een biertje en een bak chips.

Kom maar op met die golf van emoties :D
:'( ERMAGHEEEEERD ALLES IS KAPOT :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
"Ik krijg een error bij ...."
"Hoe bevalt in dagelijks gebruik?"
"Waarom doet .... het niet meer?"
"Ik ben alles kwijt! Wat een beroerd OS"

Op een preview die nog geen 24u beschikbaar is :?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

yup, en je vergeet " hoe is de accuduur"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hahaha jaarlijkse kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Is het een Safari-only feature eigenlijk of werkt het ook in Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
filenox schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:46:
[...]

Is het een Safari-only feature eigenlijk of werkt het ook in Chrome?
Ik heb het nog niet gebruikt, maar dikke kans dat het Safari Only is en dat Google dat later aan Chrome toevoegt middels een API in OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het ook komt voor Quicktime en VLC. Je kan natuurlijk het scherm ook kleiner maken maar ik vind het vooral tof dat het overal overheen zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:07:
[...]

Ik heb het nog niet gebruikt, maar dikke kans dat het Safari Only is en dat Google dat later aan Chrome toevoegt middels een API in OSX.
Dikke kans dat het aan AirPlay gekoppeld is, en niet per se aan Safari. Elke App wat video kan streamen via AirPlay zal hoogstwaarschijnlijk (automagisch) Picture-to-Picture ondersteunen. Ik gebruik zelf geen Google Chrome (slechte systeem integratie en hoog cpu/batterij verbruik, maar dat is een ander verhaal), maar mocht Chrome HTML5 video kunnen streamen via AirPlay zal het ook via Picture-to-Picture kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:34:
Ik hoop dat het ook komt voor Quicktime en VLC. Je kan natuurlijk het scherm ook kleiner maken maar ik vind het vooral tof dat het overal overheen zweeft.
Dat is de reden waarom ik MplayerX gebruik, die heeft een float-on-top optie op het moment dat je video aan staat. Zo heb ik die altijd in een hoek aanstaan terwijl ik andere dingen doe en als ik echt even het hele scherm moet zien: film op pause en je programma aanklikken. Het werkt helaas niet over full-screen apps heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestus
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Weet iemand hier meer over de Siri SDK, enige wat ik kan vinden is de SiriKit voor iOS, die vrij beperkt is in functies:

Van de apple site

Add SiriKit support only if your app implements one of the following types of services:

Audio or video calling
Messaging
Payments
Searching photos
Workouts
Ride booking

Als software ontwikkelaar had ik me al een tijd verheugd op de Siri SDK en dacht dat deze ook voor OS X (macOS) beschikbaar zou komen, ik zie helaas ook niks over de Siri SDK met betrekking tot domotica, waar Siri uitermate geschikt voor zou kunnen zijn. Zoals het ernaar uitziet is het allemaal vrij beperkt helaas...

God is a ludicrous fiction, dreamt up by inadequates who abnegate all responsibility to an invisible magic friend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Siri is vooralsnog een aanfluiting. Zou grappig zijn als het niet zo nutteloos was.

"Open Safari"

- er is geen app die Safari heet.

"Open DevonThink"

- 'Poepen' - maak ik je ongelukkig?

"Open DEVONTHINK"

- 'Open beffen' Zo te zien heb je geen app die 'beffen' heet. Zal ik er naar zoeken in de App Store?

goed..... nog eens proberen als ie klaar is met indexeren of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
page404 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:53:
Siri is vooralsnog een aanfluiting. Zou grappig zijn als het niet zo nutteloos was.

"Open Safari"

- er is geen app die Safari heet.

"Open DevonThink"

- 'Poepen' - maak ik je ongelukkig?

"Open DEVONTHINK"

- 'Open beffen' Zo te zien heb je geen app die 'beffen' heet. Zal ik er naar zoeken in de App Store?

goed..... nog eens proberen als ie klaar is met indexeren of zo.
Hier werkt het wel redelijk, alleen Engelse applicaties blijven een probleem, ook op iOS. Nooit gelukt om 'Spotify' te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Vanmiddag op het werk al even met Siri kunnen spelen op mijn Macbook Air.. "Open Outlook" en "Open Spotify" deed ze hier perfect. (Mijn Siri staat wel in het Engels.)

Wat me wel opviel is dat Safari een heel stuk trager is en dat zelfs het sluiten van een tabblad al enkele seconden in beslag nam, maar misschien had ik moeten herstarten na het indexeren. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Nadat het indexeren klaar was werd Siri iets intelligenter. De praktijk moet nog uitwijzen hoe bruikbaar ze nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Tot nu toe zeer positief.

Ik zie in Office 2016 wel wat vreemde tekens hier en daar en mijn iCloud email account werkt niet meer in Outlook 2016, ook niet na het verwijderen van de account en ze dan met 100% de juiste gegevens opnieuw toevoeg.

Photoshop CC2014 werkt voor mij wel maar crasht bij het afsluiten.

Kan je trouwens ook bestanden uitsluiten van naar iCloud ge-upload te worden? Ik heb namelijk een 35gb Windows 10 VM in mijn Documenten folder staan en die heb ik liever lokaal staan dan in de cloud.

[ Voor 24% gewijzigd door boosterbosch op 14-06-2016 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
boosterbosch schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:28:
Tot nu toe zeer positief.

Ik zie in Office 2016 wel wat vreemde tekens hier en daar en mijn iCloud email account werkt niet meer in Outlook 2016, ook niet na het verwijderen van de account en ze dan met 100% de juiste gegevens opnieuw toevoeg.

Photoshop CC2014 werkt voor mij wel maar crasht bij het afsluiten.

Kan je trouwens ook bestanden uitsluiten van naar iCloud ge-upload te worden? Ik heb namelijk een 35gb Windows 10 VM in mijn Documenten folder staan en die heb ik liever lokaal staan dan in de cloud.
VM's horen nou ook niet echt in documenten.. Zulk soort dingen krijgen bij mij een eigen mapje zoals ~/vm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:58:
[...]

VM's horen nou ook niet echt in documenten.. Zulk soort dingen krijgen bij mij een eigen mapje zoals ~/vm
Parallels vind het leuk om standaard daar je VM's op te slaan. Ik heb ze daar ook staan en vond dat eigenlijk geen probleem.
Maar nu veranderd dat de zaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
Het enige probleem wat ik momenteel tegenkom binnen deze beta is dat Safari ontiegelijk traag is geworden. History al geleegd, ik heb geen extensies en ook flashplayer verwijderd. Niks helpt! Misschien een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
James25 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:28:
Het enige probleem wat ik momenteel tegenkom binnen deze beta is dat Safari ontiegelijk traag is geworden. History al geleegd, ik heb geen extensies en ook flashplayer verwijderd. Niks helpt! Misschien een clean install?
Heb ik ook, waarschijnlijk helpt helemaal niks, het is en blijft een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Same here.
M'n Macbook Pro wordt ook gruwelijk heet. Maarja, wat verwacht je anders van een DP1 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00
Op mijn iMac werkt wel prima, na lange tijd zie ik de strandbal weer eens maar verder stabiel.
Ik heb allen Auto Unlock icm met mijn Apple Watch nog niet kunnen vinden?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:30

swv

robbinonline schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:17:
Op mijn iMac werkt wel prima, na lange tijd zie ik de strandbal weer eens maar verder stabiel.
Ik heb allen Auto Unlock icm met mijn Apple Watch nog niet kunnen vinden?
Is nog niet geactiveerd in deze beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het lijkt wel alsof scrollen door wordpagina's etc wat vloeiender lijkt te gaan als voorheen, meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

boosterbosch schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:28:

Zit je toevallig op de 15.24 Fast Insider build? Dan kan dat kloppen. MS is hiervan al op de hoogte en zou in de volgende Fast Insider build opgelost moeten zijn.

Het nieuwe Apple Filesystem APFS is ook wel interessant. Nu nog vrij beperkt (technical preview) maar in 2017 zou de final release moeten komen. Cloning, free space management (beschikbaar over meerdere volumes), used space calculation en ingebouwde encryption (gevolgen voor Filevault?).

Gatekeeper wijziging: geen 'allow Apps downloaded from everywhere" optie meer. Dus hopelijk een goede motivatie voor devs om enkel Apps in de MAS of signed Apps aan te bieden. Kan nog wel steeds ge-bypassed worden voor unsigned Apps met een rechtsklik > Open MAAR in dat geval installeert MacOS de package op een random locatie op je disk (in een sandbox omgeving neem ik aan).

Mail.app: eindelijk EWS push support! 8)

En Logging is ook flink op de schop gegaan zo te zien, moet m'n weg in Console.app nog wel even vinden :P

Safari: Default switch naar HTML5 video in plaats van Flash, indien beiden worden aageboden op een site. Voor Flash content komt Safari eerst met een pop-up of je het wilt enablen. Goede zet en een stap dichter bij #EndOfFlash ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
kazuka schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Gatekeeper wijziging: geen 'allow Apps downloaded from everywhere" optie meer. Dus hopelijk een goede motivatie voor devs om enkel Apps in de MAS of signed Apps aan te bieden. Kan nog wel steeds ge-bypassed worden voor unsigned Apps met een rechtsklik > Open MAAR in dat geval installeert MacOS de package op een random locatie op je disk (in een sandbox omgeving neem ik aan).
De system wide optie "anywhere" is inderdaad weg. Echter, heb je nog steeds de mogelijkheid om deze per applicatie toe te staan (enkel niet meer standaard voor elke applicatie). Echter zit er in DP1 een bug dat de "Open Anyway" niet werkt. De work-around daarvoor is rechtsklikken en Openen, maar dat blijft niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:58:
[...]

Is instelbaar. Kan je zelf een keyboard shortcut voor verzinnen. Dit is standaard FN + Spatie.

[afbeelding]
Kan ik hieruit afleiden dat Siri niet op te roepen is met een stemcommando als 'Hé Siri'? Want dat had ik wel verwacht, eerlijk gezegd. Ik weet overigens niet of ik eraan ga wennen, praten tegen mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:19:
[...]

Kan ik hieruit afleiden dat Siri niet op te roepen is met een stemcommando als 'Hé Siri'? Want dat had ik wel verwacht, eerlijk gezegd. Ik weet overigens niet of ik eraan ga wennen, praten tegen mijn Mac.
Ja, dat werkt ook lekker handig. Denk je niet? Zit je op het werk, in de klas, of een openbare ruimte, en roept er iemand 'Hey Siri, ...' en gaat je MacBook dat vrolijk uitvoeren. Met Spotlight op Command+Space en dictation op fn+fn is fn+Space redelijk handig voor Siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:23:
[...]
Ja, dat werkt ook lekker handig. Denk je niet? Zit je op het werk, in de klas, of een openbare ruimte, en roept er iemand 'Hey Siri, ...' en gaat je MacBook dat vrolijk uitvoeren. Met Spotlight op Command+Space en dictation op fn+fn is fn+Space redelijk handig voor Siri.
Ik neem aan dat Siri dan, net zoals op de iPhone, alleen specifiek op jouw stem reageert. Op het moment dat je hé Siri roept.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 22:35 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste