doet siri dat? sinds wanneer...? want als ik of mijn vriendin hey siri roeps reageerd de iphone en ipad gelijk, en ze heeft nogal een hogere stem als ik..Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:34:
[...]
Ik neem aan dat Siri dan, net zoals op de iPhone, alleen specifiek op jouw stem reageert. Op het moment dat je hé Siri roept.
Verwijderd
Sinds iOS 9 moet je Siri daartoe configureren. Ik heb zelf geen screenshot, maar het staat onder meer hier beschreven: http://www.iculture.nl/tips/siri-configureren-ios-9/.Kek schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:37:
[...]
doet siri dat? sinds wanneer...? want als ik of mijn vriendin hey siri roeps reageerd de iphone en ipad gelijk, en ze heeft nogal een hogere stem als ik..
Hoezo? Je had al sinds de jaren '90 kunnen wennen…Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:19:
[...]
Ik weet overigens niet of ik eraan ga wennen, praten tegen mijn Mac.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
krijgen hier meer mensen constant de melding dat hun harde schijf vol zit terwijl er nog voldoende storage over is? Ik heb nog 120gb vrij en krijg deze melding een paar keer per dag. Bug neem ik aan?
Verwijderd
Dat klopt, maar ik weet niet hoe accuraat die op je stem reageert. Bij de keynote van Apple in Maart (Toen de iPhone SE en de iPad pro 9,7 inch gelanceerd werden) hield Phil Schiller namelijk een pauze tussen Hey en SiriVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:43:
[...]
Sinds iOS 9 moet je Siri daartoe configureren. Ik heb zelf geen screenshot, maar het staat onder meer hier beschreven: http://www.iculture.nl/tips/siri-configureren-ios-9/.
YouTube: Apple Keynote 21st March 2016
Uiteraard train je Siri op je eigen stem op jouw account. Let op de uitspraak in het Nederlands, dus geen 'hey'.
Zie ook de iOS 9 Review van Wout, vanaf 1:36 in het filmpje. reviews: Apple iOS 9: meer productiviteit, minder eenvoud
Zie ook de iOS 9 Review van Wout, vanaf 1:36 in het filmpje. reviews: Apple iOS 9: meer productiviteit, minder eenvoud
NRG
Die keynotes zijn geen live acties met Siri. Zag je ook met het WWDC. Verspraken ze tijdens een Siri actie, waardoor de conversatie stopte maar Siri bleef het gewoon begrijpen, ondanks de stilte. *Oops .. Let me restart that*. Toen ging ie het wel iets voor Siri uit spreken zodat het lijkt alsof Siri hem begrijpt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:48:
[...]
Dat klopt, maar ik weet niet hoe accuraat die op je stem reageert. Bij de keynote van Apple in Maart (Toen de iPhone SE en de iPad pro 9,7 inch gelanceerd werden) hield Phil Schiller namelijk een pauze tussen Hey en Siri
YouTube: Apple Keynote 21st March 2016
Dus er wordt niet live op het podium o.i.d. tegen Siri gepraat.
Zou ik ook zo doen. Siri is afhankelijk van veel te veel factoren om aan 't lot over te laten bij zo'n presentatie. Netwerkconnectiviteit, versprekingen, geluid van de mic, etc. etc.
Klopt, maar omdat het werd aangehaald hoe het op het podium werkte; terwijl dat geen goede vergelijking is. En ik zag het bij het WWDC ook. Wouden ze wat laten zien op de iPhone; live. Echter hadden ze problemen met de Wifi verbinding in 't pand. Die kerel die sprak (weet zo even niet meer welke) was zeer geïrriteerd en schaamde zich kapot en lulde er dus maar wat omheen.CyBeR schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:06:
Zou ik ook zo doen. Siri is afhankelijk van veel te veel factoren om aan 't lot over te laten bij zo'n presentatie. Netwerkconnectiviteit, versprekingen, geluid van de mic, etc. etc.
Dat was Steve Jobs die vervolgens aan het publiek vroeg of ze hun wifi hotspots uit wilden zetten want tegen de 570 hotspots in de ruimte konden ze niet opbenen.
Ik denk dat ze sindsdien trouwens de devices van bedraad internet voorzien via die kabel die ze er aan hangen om 't beeld in de projectie te krijgen, want dat was één keer een probleem en daarna niet meer.
Video: YouTube: CNET News: Steve Jobs' demo fail
Ik denk dat ze sindsdien trouwens de devices van bedraad internet voorzien via die kabel die ze er aan hangen om 't beeld in de projectie te krijgen, want dat was één keer een probleem en daarna niet meer.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 21-06-2016 13:32 ]
Als je 2x rechtsklikt op een video op Youtube krijg je een ander dropdown menu met Picture-In-Picture optie.page404 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:54:
[...]
ik las op macrumors dat het met Youtube nog niet goed werkt, wel weer met Youtube Red. Met Vimeo etc werkt het wel.
Excuus als t al beantwoord is, iets teveel posts om ze *allemaal* door te lezen maar: hoe stabiel draait het?
Zijn er heel veel crashes/problemen, of valt het heel erg mee?
... En weet iemand of VMWare Fusion Pro goed draait?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ik heb 'm terug gezet. Mede omdat ik niks meer kon met Citrix Receiver, iets wat ik voor m'n werk nodig heb bij bepaalde klanten. Zo had ik nog wat dingetjes die mij stoorde, met name de trage browsers. En andere vertragingen die niet te verklaren waren. Soms liep ie even bijna helemaal vast.WhatsappHack schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:09:
Excuus als t al beantwoord is, iets teveel posts om ze *allemaal* door te lezen maar: hoe stabiel draait het?
Reageerde je op mij? Want in mijn geval heb ik het over het afgelopen WWDC. Waar dus macOS werd geïntroduceerd maar ging het ff mis bij twee iPhones tijdens de iOS 10 introductie.CyBeR schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:29:
Dat was Steve Jobs die vervolgens aan het publiek vroeg of ze hun wifi hotspots uit wilden zetten want tegen de 570 hotspots in de ruimte konden ze niet opbenen.
Ik heb 'm even opgezocht, dit is één van de stukjes, het ging vaker mis:
YouTube: Apple – WWDC 2016 Keynote
Oh excuseer. Dat was volgens mij helemaal geen wifiprobleem maar gewoon buggende pre-release software.
Ik weet niet of het hetzelfde moment was, maar ergens tijdens het WWDC werd ergens iets in de trant gezegd van: "Too bad the Wifi doen't always work that great in this building. Could you guys turn off your devices?" met een lachje erbij.CyBeR schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:27:
Oh excuseer. Dat was volgens mij helemaal geen wifiprobleem maar gewoon buggende pre-release software.
Ik heb de hele keynote van begin tot eind gevolgd en kan me dat niet herinneren, maar 't is mogelijk dat ik 't gemist heb. Iig, ik dacht dat je die eerdere Jobs boel bedoelde waar 't heel duidelijk dat probleem was en meermaals aangehaald werd.
Jobs was ook zo'n baas dat hij de hele keynote stopzette totdat hij weer fatsoenlijk zijn demo kon doen. En dan heel droog zeggen van "I have time".CyBeR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:03:
Ik heb de hele keynote van begin tot eind gevolgd en kan me dat niet herinneren, maar 't is mogelijk dat ik 't gemist heb. Iig, ik dacht dat je die eerdere Jobs boel bedoelde waar 't heel duidelijk dat probleem was en meermaals aangehaald werd.
I reject your reality and substitute my own
Deze video laat mooi de veranderingen in macOS Sierra zien.
Wellicht erg triest, maar de feature waar ik enthousiast van wordt is dat je nu folders in de finder altijd bovenaan kunt laten staan
. Net zoals op windows al sinds jaar en dag het geval was. Bekijk het op 4:22
Wellicht erg triest, maar de feature waar ik enthousiast van wordt is dat je nu folders in de finder altijd bovenaan kunt laten staan
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Nooit begrepen waarom dat zou handig zou zijn. Fuckt met heel je alfabetisering.
Geeft ie al aan:CyBeR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:39:
Nooit begrepen waarom dat zou handig zou zijn. Fuckt met heel je alfabetisering.
Slechte gewoonte uit WindowsNet zoals op windows al sinds jaar en dag het geval was.
Iemand die zo weet hoelang het meestal duurt voordat DP2 uitkomt? Ik dacht meestal 2 weken oid, of heb ik dat fout?
Ik vind het wel handig en ga het zeker aanzetten.CyBeR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:39:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Uitgaande van 10.11 zou je inderdaad om de 2 weken verwachten, hoewel er volgens mij ook al een enkele keer na 1 week al een nieuwe DP uitkwam.Scrtz schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:11:
Iemand die zo weet hoelang het meestal duurt voordat DP2 uitkomt? Ik dacht meestal 2 weken oid, of heb ik dat fout?
Raar. Net macOS Sierra op mijn MacBook Pro met Retina-display uit 2012 geïnstalleerd, en hij is nu sneller dan toen hij draaide op El Capitan. En dat is geen grapje.
Hoeft niet raar te zijn. Sierra draaide bij mij ook gewoon goed, alleen 3rd party applicaties zijn niet altijd compatibel dus moest ik noodgedwongen toch terug.Dennisweb schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:02:
Raar. Net macOS Sierra op mijn MacBook Pro met Retina-display uit 2012 geïnstalleerd, en hij is nu sneller dan toen hij draaide op El Capitan. En dat is geen grapje.
Een beta is niet per definitie 'traag' of 'buggy'. De El Capitan beta's waren ook erg snel vergeleken met Mavericks.
Let maar niet op de rest hoor. Ook ik ben hier blij mee. Tof dat je het meldt trouwens want ik had deze feature nog niet voorbij horen komen. Echt een van de dingen die ik irritant vind aan Finder. Goed er viel wel omheen te werken door te sorteren op 'soort' oid en zo min mogelijk bestanden in de root van een (hoofd)map te zetten. Maar het is gewoon vervelend als je even moet schakelen tussen Windows en bijvoorbeeld Synology NAS waarbij mappen juist wel bovenaan staan.MenN schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:36:
Deze video laat mooi de veranderingen in macOS Sierra zien.
[video]
Wellicht erg triest, maar de feature waar ik enthousiast van wordt is dat je nu folders in de finder altijd bovenaan kunt laten staan. Net zoals op windows al sinds jaar en dag het geval was. Bekijk het op 4:22
Mappen en bestanden zie ik overigens als losse zaken en gooien wat mij betreft de alfabetische volgorde niet in de war. Uiteraard moeten beide op zichzelf wel op volgorde staan.
Ik hoop dat XCode 8 vooral ook nog op El Capitan blijft werken aangezien ik niet kan upgraden naar Sierra omdat m'n MBP niet meer zal worden ondersteund... Nu staat in de release notes dat 10.11.4 minimum is, dat is geen probleem nog maar waneer Sierra dalijk af is en released is hoop ik dat XCode ook op 10.11 blijft werken anders zal ik moeten upgraden. De huidige XCode heeft namelijk ook 10.11 nodig...
[ Voor 6% gewijzigd door zwik op 24-06-2016 09:45 ]
Dat was inderdaad een referentie aan dat moment met Jobs had ik het idee. Tenminste. Daar moest ik gelijk aan denken.xoniq schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:47:
[...]
Ik weet niet of het hetzelfde moment was, maar ergens tijdens het WWDC werd ergens iets in de trant gezegd van: "Too bad the Wifi doen't always work that great in this building. Could you guys turn off your devices?" met een lachje erbij.
Heb hem erop gehad, maar voor nu toch weer terug naar el capitan. Had heel veel strandballen, hoge cpu usage, etc. Meer mensen dit probleem gehad? Ik heb de upgrade gedaan, geen cleane install.
Macbook mid 2013.
Macbook mid 2013.
Draait best prima op m'n 13" 2015 MBPr. Tot nu toe alleen opgemerkt dat Safari even traag is als onder iOS10 met het leggen van de verbinding naar websites en dat de dock een bugje heeft. Als ik een programma afsluit die niet op de dock staat verschuiven de apps netjes zoals normaal maar de schaduw blijft in de dock op de originele plaats staan. Ziet er wat maf uit. Killall dock fixt het wel weer
I reject your reality and substitute my own
Op mijn MacBook Pro early 2011 hetzelfde.. Op El Capitan alles helemaal soepel maar nu vooral safari gewoon onbruikbaar.. Strandballen bij het invullen van de adresbalk, bij het sluiten van tabs, redelijk tergend. Ik hoop op een snelle nieuwe releaseknarfyboy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 18:09:
Heb hem erop gehad, maar voor nu toch weer terug naar el capitan. Had heel veel strandballen, hoge cpu usage, etc. Meer mensen dit probleem gehad? Ik heb de upgrade gedaan, geen cleane install.
Macbook mid 2013.
Mensen dit al opgevallen in de eerste Developer Preview?

Het zou toch wel erg kwalijk zijn als Apple de vrijheid van "installeren wat je wil" bij de Computer gebruiker weg haalt.
"Open foto's en toon me foto' uit canada" geeft "Dit heb ik op het web gevonden voor open foto's"
Na een paar keer proberen werkte het pas, terwijl Siri me goed leek te verstaan, althans de geschreven melding op het scherm was wel goed.
Verder moet er nog heel veel veranderen aan Siri wil ik het dagelijks voor meer gaan gebruiken dan een kook wekker, Siri is daar nu nog veel te log maar vooral dom voor.

Het zou toch wel erg kwalijk zijn als Apple de vrijheid van "installeren wat je wil" bij de Computer gebruiker weg haalt.
Haha hier werkt het ook maar erg matig.page404 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:53:
Siri is vooralsnog een aanfluiting. Zou grappig zijn als het niet zo nutteloos was.
"Open Safari"
- er is geen app die Safari heet.
"Open DevonThink"
- 'Poepen' - maak ik je ongelukkig?
"Open DEVONTHINK"
- 'Open beffen' Zo te zien heb je geen app die 'beffen' heet. Zal ik er naar zoeken in de App Store?
goed..... nog eens proberen als ie klaar is met indexeren of zo.
"Open foto's en toon me foto' uit canada" geeft "Dit heb ik op het web gevonden voor open foto's"

Na een paar keer proberen werkte het pas, terwijl Siri me goed leek te verstaan, althans de geschreven melding op het scherm was wel goed.
Verder moet er nog heel veel veranderen aan Siri wil ik het dagelijks voor meer gaan gebruiken dan een kook wekker, Siri is daar nu nog veel te log maar vooral dom voor.
[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 03-07-2016 22:03 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik zie geen plaatje dus mis wat context wat betreft je eerste vraag.Donstil schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:49:
[afbeelding]
[...]
Haha hier werkt het ook maar erg matig.
"Open foto's en toon me foto' uit canada" geeft "Dit heb ik op het web gevonden voor open foto's"![]()
Wat betreft Siri, het probleem is dat Siri erg veel moeite heeft om in het Nederlands om te gaan met Engels gesproken woorden. "Foto's" tegen "Photos". Maar ook als je zoekt naar een muziek nummer in Apple Music, kan Siri niet altijd goed om gaan met artiesten namen. Dat is het voornaamste probleem. Als ze dat opgelost hebben, wordt het al een stuk beter.
De foto's app heet onder nederlandse OSX Foto's en geen Photos, dat zou dus wel moeten gaan.
Dingen als "open safari en ga naar nu.nl" werken hier ook niet trouwens.
Maar goed het is de eerste beta natuurlijk.
Ik heb de foto aangepast trouwens.
Dingen als "open safari en ga naar nu.nl" werken hier ook niet trouwens.
Maar goed het is de eerste beta natuurlijk.
Ik heb de foto aangepast trouwens.
Nee, dat is juist een prima zet. Het motiveert developers om hun Apps te signen of in de Appstore te zetten. Dat zorgt voor een nog veiliger systeem. Denk maar aan de geinfecteerde Xcode versies uit het verleden bijvoorbeeld. Je kunt Gatekeeper overigens nog steeds bypassen door rechts te klikken op een pkg en Open te kiezen.Donstil schreef op zondag 03 juli 2016 @ 15:49:
[afbeelding]
Ja zo zou je het kunnen zien.kazuka schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:25:
[...]
Nee, dat is juist een prima zet. Het motiveert developers om hun Apps te signen of in de Appstore te zetten. Dat zorgt voor een nog veiliger systeem. Denk maar aan de geinfecteerde Xcode versies uit het verleden bijvoorbeeld. Je kunt Gatekeeper overigens nog steeds bypassen door rechts te klikken op een pkg en Open te kiezen.
Ik heb op OSX geen zin om aan die omslachtige store vast te zitten, daar is het het platform niet naar, voelt enorm beperkt.
Installeren vanuit dmg'tjes gaat al jaren prima, zie dat daarom graag zo blijven.
Ik wou met zeggen. Ik heb inmiddels wat licenties buiten de store om lopen bij partijen die hun software niet of voor meer geld in de App Store aanbieden. Zou wat zijn als dat straks niet meer kan zeg.Donstil schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:42:
[...]
Ja zo zou je het kunnen zien.
Ik heb op OSX geen zin om aan die omslachtige store vast te zitten, daar is het het platform niet naar, voelt enorm beperkt.
Installeren vanuit dmg'tjes gaat al jaren prima, zie dat daarom graag zo blijven.
Maar je zou in dat venster van de screenshot een melding van de te openen third party app moeten zien met de vraag of je het openen van deze app wilt toestaan. Dat werkt tenminste op <El Capitan zo. Ik vind het dan ook prima dat de geavanceerde gebruiker dit soort privileges heeft, en laat grootmoeder dan maar alleen Safari gebruiken ipv allemaal vage dmg's installeren
Maar met deze wijziging kun je nog steeds DMG's of PKG's installeren buiten de Appstore hoor, zolang deze maar signed zijn met een valide Apple developer certificate. Dan veranderd er verder niets, behalve dat de kans op malicious software kleiner is.sww89 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:03:
[...]
Ik wou met zeggen. Ik heb inmiddels wat licenties buiten de store om lopen bij partijen die hun software niet of voor meer geld in de App Store aanbieden. Zou wat zijn als dat straks niet meer kan zeg.
Maar je zou in dat venster van de screenshot een melding van de te openen third party app moeten zien met de vraag of je het openen van deze app wilt toestaan. Dat werkt tenminste op <El Capitan zo. Ik vind het dan ook prima dat de geavanceerde gebruiker dit soort privileges heeft, en laat grootmoeder dan maar alleen Safari gebruiken ipv allemaal vage dmg's installeren
Je kunt nog steeds unsigned applicaties gebruiken. Het enige verschil is dat de optie om dit altijd toe te staan is verdwenen. In de huidige Beta's zit een bug waardoor het keuze scherm niet komt wanneer je een unsigned applicatie opent, maar je kunt ze nog steeds openen via right click -> open.kazuka schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:57:
[...]
Maar met deze wijziging kun je nog steeds DMG's of PKG's installeren buiten de Appstore hoor, zolang deze maar signed zijn met een valide Apple developer certificate. Dan veranderd er verder niets, behalve dat de kans op malicious software kleiner is.
Klopt, de system-wide optie is verdwenen. Het is ook geen showstopper maar wel weer een extra drempel. Wat mij betreft mag Apple het installeren van unsigned Apps helemaal afschaffen, wellicht dat ze de stap in 10.13 durven te maken.ThomasG schreef op maandag 04 juli 2016 @ 09:20:
[...]
Je kunt nog steeds unsigned applicaties gebruiken. Het enige verschil is dat de optie om dit altijd toe te staan is verdwenen. In de huidige Beta's zit een bug waardoor het keuze scherm niet komt wanneer je een unsigned applicatie opent, maar je kunt ze nog steeds openen via right click -> open.
Gatekeeper kun je ook nog steeds volledig uitschakelen als je dat wilt. Apple heeft dat uitdrukkelijk tijdens een WWDC-sessie bevestigd. Met deze opdracht kun je dat nog bewerkstelligen, met als bonus dat de derde optie in de systeemvoorkeuren ook weer verschijnt.
Gatekeeper was overigens nooit echt een obstakel. Voor de gebruiker is het niet meer dan een schijnvertoning.
sudo spctl --master-disable
Gatekeeper was overigens nooit echt een obstakel. Voor de gebruiker is het niet meer dan een schijnvertoning.
Ik denk dat je inderdaad pech zult hebben, Apple past de minimumeisen van Xcode na de beta-versie meestal aan. Welk model heb je? Er zijn inmiddels al workarounds om Sierra op oudere Macs aan de praat te krijgen. Bij de MacBook Pro geldt dat alleen voor de modellen sinds ‘Late 2008’.zwik schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:44:
Ik hoop dat XCode 8 vooral ook nog op El Capitan blijft werken aangezien ik niet kan upgraden naar Sierra omdat m'n MBP niet meer zal worden ondersteund... Nu staat in de release notes dat 10.11.4 minimum is, dat is geen probleem nog maar waneer Sierra dalijk af is en released is hoop ik dat XCode ook op 10.11 blijft werken anders zal ik moeten upgraden. De huidige XCode heeft namelijk ook 10.11 nodig...
[ Voor 49% gewijzigd door Eitot op 04-07-2016 15:47 ]
Ik hoef niet per se Sierra te hebben, zolang XCode maar blijft werken. Sierra zal na de beta inderdaad wel nodig zijn. Heb een mid 2009 17" MBP overigens.Eitot schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:29:
Ik denk dat je inderdaad pech zult hebben, Apple past de minimumeisen van Xcode na de beta-versie meestal aan. Welk model heb je? Er zijn inmiddels al workarounds om Sierra op oudere Macs aan de praat te krijgen. Bij de MacBook Pro geldt dat alleen voor de modellen sinds ‘Late 2008’.
een eenvoudige gratis patch is onlangs uitgebracht om unsupported macs eenvoudig MacOS Sierra te laten draaien..
zie hier meer info :
http://www.onemorething.n...et-patch-op-ook-oude-mac/
en om hem te downloaden hier :
http://dosdude1.com/sierrapatch.html
Heb het hier getest op een late 2008 MBP en Early 2008, draait beiden perfect !
Je merkt het niet eens..
(modellen waar de Airport Wifi kaart niet OOB werkt, kun je deze eenvoudig verwisslen voor een wel ondersteunde kaart..)
zie hier meer info :
Je merkt het niet eens..
(modellen waar de Airport Wifi kaart niet OOB werkt, kun je deze eenvoudig verwisslen voor een wel ondersteunde kaart..)
[ Voor 29% gewijzigd door FlorisVN op 04-07-2016 16:40 ]
Cool, hopen dat het blijft werken, ook na de officiele release
.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
daar ben ik wel vrij zeker van !
Om je o.a nog een voorbeeld te geven de MacPro 1,1 en 2,1 modellen hebben ook nog jaren support gehad via een custom boot EFI en wat plist edits, om zo nog t/m OSX El Capitan te kunnnen meedraaien..
En dat werkte ook perfect !
deze patch voegt nog minder toe, dus de kans op slagen met de final release acht ik vrij groot !
Om je o.a nog een voorbeeld te geven de MacPro 1,1 en 2,1 modellen hebben ook nog jaren support gehad via een custom boot EFI en wat plist edits, om zo nog t/m OSX El Capitan te kunnnen meedraaien..
En dat werkte ook perfect !
deze patch voegt nog minder toe, dus de kans op slagen met de final release acht ik vrij groot !
Dat moet wel lukken. Die patch werkt omdat de hardwareondersteuning van veel van de niet (maar met patch wel) ondersteunde modellen wel in OSX zit vanwege nieuwere, wel-ondersteunde modellen. Door de installer en het OS te laten weten 'hey dit model vind je ook cool' werkt 't daarna gewoon alsof er niks aan de hand is.HeatWave schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:42:
Cool, hopen dat het blijft werken, ook na de officiele release.
Bijvoorbeeld, de mid-2009 macbook pro die officieel niet ondersteund wordt, is qua hardware nagenoeg identiek aan de (wel-ondersteunde) late 2009 macbook. Die werkt dus 100% perfect met die patch.
Ben toch wel benieuwd naar de werking maar ga een beta op mijn iMac niet installeren omdat dit mijn hoofd computer is waar ik o.a. bankzaken en videobewerking doe, de patch voor niet ondersteunende Mac lijkt me wel wat aangezien mijn mid 2009 MacBook Pro niet ondersteunt wordt.
Zal eens kijken hoe dit gaat, heeft iemand dit als gedaan en zo ja hoe bevalt dit??
Zal eens kijken hoe dit gaat, heeft iemand dit als gedaan en zo ja hoe bevalt dit??
Verwijderd
Absoluut niet mee akkoord. Het argument 'het beschermt de gewone computerleek' gaat in mijn ogen helemaal niet op. Die 'gewone computerleek' zal namelijk de standaardoptie laten aanstaan die het installeren van unsigned applicaties blokkeert, terwijl de meer bekwame gebruiker de optie altijd kan aanpassen. Systeem werkt goed voor beide groepen. Nu snoert Apple het systeem weer maar eens verder dicht en dat zint me niet, laat me zelf maar kiezen of ik unsigned applicaties wil kunnen installeren of niet.kazuka schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:00:
[...]
Klopt, de system-wide optie is verdwenen. Het is ook geen showstopper maar wel weer een extra drempel. Wat mij betreft mag Apple het installeren van unsigned Apps helemaal afschaffen, wellicht dat ze de stap in 10.13 durven te maken.
Ik las trouwens ergens (weet niet meer waar) dat de derde optie na de eerste beta weer terug zou komen. Gelukkig (voorlopig).
Is zeker wat voor te zeggen. Ik bekijk het zelf meer vanuit een andere invalshoek omdat we 12k Macs in een enterprise omgeving hebben. Dan is security een hot topic.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Absoluut niet mee akkoord. Het argument 'het beschermt de gewone computerleek' gaat in mijn ogen helemaal niet op. Die 'gewone computerleek' zal namelijk de standaardoptie laten aanstaan die het installeren van unsigned applicaties blokkeert, terwijl de meer bekwame gebruiker de optie altijd kan aanpassen. Systeem werkt goed voor beide groepen. Nu snoert Apple het systeem weer maar eens verder dicht en dat zint me niet, laat me zelf maar kiezen of ik unsigned applicaties wil kunnen installeren of niet.
Ik las trouwens ergens (weet niet meer waar) dat de derde optie na de eerste beta weer terug zou komen. Gelukkig (voorlopig).
Prima als het via de cmd-line aan te passen is voor een gevorderde gebruiker die weet wat hij doet maar voor je standaard sales en marketing medewerker... liever niet
Het probleem is dat veel mensen blijkbaar niet weten dat je Gatekeeper incidenteel kunt omzeilen (via rechtsklik → open of na een mislukte poging via Systeemvoorkeuren → Beveiliging). Zodra mensen met een Gatekeeper-waarschuwing geconfronteerd worden, gaan ze naar een oplossing zoeken en in mijn ervaring wijzen de meeste websites dan direct op de mogelijkheid om Gatekeeper uit te zetten. Zit deze informatie eenmaal tussen de oren, wordt Gatekeeper niet meer gebruikt, terwijl dat nergens voor nodig is.
Door de derde optie van het voorkeurenpaneel te verwijderen, wordt de incidentele werking hopelijk iets meer benadrukt. Als ik het goed heb begrepen wil Apple de waarschuwing ook zodanig veranderen dat gebruikers meteen doorhebben dat ze een programma ook op een andere manier alsnog kunnen openen.
Door de derde optie van het voorkeurenpaneel te verwijderen, wordt de incidentele werking hopelijk iets meer benadrukt. Als ik het goed heb begrepen wil Apple de waarschuwing ook zodanig veranderen dat gebruikers meteen doorhebben dat ze een programma ook op een andere manier alsnog kunnen openen.
Nope. Het enige wat nu niet werkt, in Sierra, is dat na een mislukte poging het knopje in het voorkeurenpaneel om een programma alsnog te openen niet werkt (zie afbeelding). Dat de derde optie van het interface verdwijnt is een bewuste keuze, verder verandert er niets.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:54:

[ Voor 27% gewijzigd door Eitot op 05-07-2016 13:27 ]
Verwijderd
Maar ik wil nét niet elke keer ik een unsigned applicatie open, gatekeeper omzeilen via syteemvoorkeuren oid.Eitot schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
[afbeelding]
Ik zou me nog tevreden kunnen stellen moest je de eerste maal een waarschuwing krijgen met de optie 'open dit programma toch en vraag niet meer opnieuw', maar ik moet nu echt elke keer een omweg volgen die niet nodig zou moeten zijn.
Als ik een applicatie installeer wil ik kunnen aangeven dat deze toch geopend mag worden. En niet alleen voor deze ene keer, maar voor altijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2016 14:55 ]
Je hoeft het toch ook maar één keer per programma te doen, niet telkens. Eenmaal toegestaan, wordt een programma niet meer gecontroleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:54:
[...]
Maar ik wil nét niet elke keer ik een unsigned applicatie open, gatekeeper omzeilen via syteemvoorkeuren oid.
Ik zou me nog tevreden kunnen stellen moest je de eerste maal een waarschuwing krijgen met de optie 'open dit programma toch en vraag niet meer opnieuw', maar ik moet nu echt elke keer een omweg volgen die niet nodig zou moeten zijn.
Als ik een applicatie installeer wil ik kunnen aangeven dat deze toch geopend mag worden. En niet alleen voor deze ene keer, maar voor altijd.
Verwijderd
Vreemd, mijn systeem vraagt het bij oa. BetterTouchTool toch echt elke keer opnieuw...Eitot schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:57:
[...]
Je hoeft het toch ook maar één keer per programma te doen, niet telkens. Eenmaal toegestaan, wordt een programma niet meer gecontroleerd.
Probeer eens een pram reset. Daarin wordt het opgeslagen maar bij jou zit er blijkbaar een foutVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Vreemd, mijn systeem vraagt het bij oa. BetterTouchTool toch echt elke keer opnieuw...
Iedere keer als je het programma opent? Dat is niet de bedoeling. Gatekeeper zou eigenlijk het quarantine-attribuut moeten verwijderen. Kun je eens met Terminal het volgende programma met de locatie van BetterTouchTool.app uitvoeren, om te zien of ‘com.apple.quarantine’ nog aanwezig is?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:02:
[...]
Vreemd, mijn systeem vraagt het bij oa. BetterTouchTool toch echt elke keer opnieuw...
xattr /Applications/BetterTouchTool.app
Doet Steam (en de bijbehorende Steam spellen) het ook niet bij jullie? Ze starten niet eens op.
/nevermind, herstart doet wonderen. Beta2 is beschikbaar! Yeah!
/nevermind, herstart doet wonderen. Beta2 is beschikbaar! Yeah!
[ Voor 26% gewijzigd door page404 op 05-07-2016 21:07 ]
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nou ik kwam hier juist kijken naar de ervaringen van "jullie" i.c.m Safari.Scrtz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:32:
Gelukkig is safari weer een stuk sneller in DP2!
Safari op DP1 was niet gek snel (een hoge Pageload maar verder oke), nu op DP2 zit ik continu naar de strandbal te turen.
Verder krijg ik "Unlock met de Watch" ook nog niet lekker werkend.
Terug in DP2: de optie om het openen van unsigned apps toe te staan.
Is het bij jou uitgeschakeld dan? Ik lees het tegenovergestelde.Dennisweb schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:51:
Bedankt!FlorisVN schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:38:
een eenvoudige gratis patch is onlangs uitgebracht om unsupported macs eenvoudig MacOS Sierra te laten draaien..
zie hier meer info :
Je merkt het niet eens..
Hoewel ik het gaaf vind dat het nu gaat werken ben ik eigenlijk niet zo een fan van die kernel modules... Hoe betrouwbaar zijn ze bijvoorbeeld? Waar komen ze vandaan?
Het gberuik van Kexts wordt afgeraden door Apple. Dat wil zeggen: all bets are off, als je met kernel extensions aan de gang gaat. De stabiliteit van je OS kan dan niet meer worden gewaarborgd.zwik schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:55:
[...]
Bedankt!
Hoewel ik het gaaf vind dat het nu gaat werken ben ik eigenlijk niet zo een fan van die kernel modules... Hoe betrouwbaar zijn ze bijvoorbeeld? Waar komen ze vandaan?
We zien het hier regelmatig met kexts van Mcafee, Duet, Logitech en in het verleden PGP (brrr, the horror
https://developer.apple.c...amming/Extend/Extend.html
Verwijderd
Vreemd. Ik zie het nl. niet staan...Dennisweb schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:51:

En dan hebben we het nog niet eens over de herkomst en dus de betrouwbaarheid van de gegeven modules in de patch... Ik denk dat ik maar gewoon moet gaan upgradenkazuka schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:20:
[...]
Het gberuik van Kexts wordt afgeraden door Apple. Dat wil zeggen: all bets are off, als je met kernel extensions aan de gang gaat. De stabiliteit van je OS kan dan niet meer worden gewaarborgd.
We zien het hier regelmatig met kexts van Mcafee, Duet, Logitech en in het verleden PGP (brrr, the horror)
https://developer.apple.c...amming/Extend/Extend.html
Ze komen van Apple, van El Capitan. Minstens een daarvan moet worden aangepast zodat het systeem het model erkent. Daarom moet het kext-signing ook worden uitgeschakeld. Je kunt natuurlijk ook gewoon de kexts vergelijken en zien wat er wordt aangepast.zwik schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 07:55:
[...]
Waar ik zo benieuwd naar ben is hoe Siri werkt met Engelse, Duitse en Franse filmtitels, acteurs, bands en nummers. Op iOS9 werkt dat zo hopeloos dat Siri voor mij enkel een kookwerkker is (en dat gaat 2 van de 5 keer nog foutxoniq schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Ik werd door het niet aankondigen hiervan ook aangenaam verrast toen ik tvOS 10 installeerde. Kreeg bij het opstarten van de Apple TV ineens een melding of ik Siri aan wou zetten:
"Ehh .. Wait .. What?! Yeah!"
En werkt goed en snel.

Ik durf mijn Photo Library nog niet op optimized te zetten. Ik ben (1) bang dat ik dingen kwijt raak en (2) vind ik de opties om te downloaden klote. Je kunt niet zeggen, zoals bij Apple Music, download album. (3) Ik vind iCloud veel en veel te traag!amphora schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:24:
Vooral de Optimized Storage functie heeft mijn volle aandacht! Mijn 500GB Macbook Pro is te vaak vol, zeker nu ik meer met video doe, oude photo's/video's automatisch naar iCloud zonder er over na te hoeven denken lijkt me heerlijk!
[ Voor 33% gewijzigd door iAR op 07-07-2016 10:33 ]
Eitot in 'nieuws: Onderzoekers vinden OS X-backdoor die gegevens uit keychain...
Iemand die bereid is dit te testen?
Edit: Iemand die keychaindump wilt compilen en testen op macOS?
https://github.com/juuso/keychaindump
Iemand die bereid is dit te testen?
Edit: Iemand die keychaindump wilt compilen en testen op macOS?
https://github.com/juuso/keychaindump
[ Voor 16% gewijzigd door Squ1zZy op 07-07-2016 14:22 ]
Ik krijg dit helemaal/ook nog niet werkend. Ik krijg de meldingDonstil schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:50:
Verder krijg ik "Unlock met de Watch" ook nog niet lekker werkend.
Dat is raar, want tweeledige verificatie is toch twee-staps? Ik heb alle tutorials gevolgd en bij mij zou alles goed moeten zijn. Wellicht komt het omdat ik nu met al mijn devices op de Public beta zit behalve mijn Watch want die zit op developer beta 2'Schakel tweeledige verificatie in om je Mac met je Apple Watch te kunnen ontgrendelen. Voordat je tweeledige verificatie kunt inschakelen, moet je eerst twee-staps-verificatie uitschakelen op appleid.apple.com.'
Ik heb het inmiddels werkend. Ik begreep op het Macrumors forum dat er verschil is tussen Two-Factor Authentication en Two-Step Authentication. Two-Step Authentication had ik aanstaan en daar werkt het dus niet mee.sww89 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:47:
[...]
Ik krijg dit helemaal/ook nog niet werkend. Ik krijg de melding
[...]
Dat is raar, want tweeledige verificatie is toch twee-staps? Ik heb alle tutorials gevolgd en bij mij zou alles goed moeten zijn. Wellicht komt het omdat ik nu met al mijn devices op de Public beta zit behalve mijn Watch want die zit op developer beta 2
Ik heb daarom deze handleiding gevolgd om van Two-Step Authentication Two-Factor Authentication te maken en daarna kan je via systeem voorkeuren > beveiliging de optie aanzetten.
Dank dat is bij mij dus ook het probleem. Ik raakte wat in de war met Google resultaten en vertalingen. Ik ben inmiddels aan het omzetten maar ik kreeg nog wel een melding dat mogelijk niet al mijn apparaten al klaar zijn voor Two Factor. Ik zal mijn post editen als het werkt. Ik houd die how- to er nog wel even naastDonstil schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:01:
[...]
Ik heb het inmiddels werkend. Ik begreep op het Macrumors forum dat er verschil is tussen Two-Factor Authentication en Two-Step Authentication. Two-Step Authentication had ik aanstaan en daar werkt het dus niet mee.
Ik heb daarom deze handleiding gevolgd om van Two-Step Authentication Two-Factor Authentication te maken en daarna kan je via systeem voorkeuren > beveiliging de optie aanzetten.
Edit: Het werkt

[ Voor 8% gewijzigd door swv op 07-07-2016 22:26 ]
Heb me aangemeld voor de public beta, alleen de update is niet beschikbaar in de App Store?
Je moet op beta.apple.com zoeken naar 'enroll your device' of Mac of iets in die richting compleet met stappenplan. Dus ik stel voor dat je die pagina van Apple nog even goed bestudeert zodat je uiteindelijk weet hoe het werktsweebee schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:34:
Heb me aangemeld voor de public beta, alleen de update is niet beschikbaar in de App Store?
Overigens ben ik niet te spreken over deze beta dus weet waar je aan begint want je Mac wordt aardig traag en dat met een schone installatie. Dit in tegenstelling tot iOS 10 welke wel verbazingwekkend goed draait.
[ Voor 19% gewijzigd door swv op 08-07-2016 00:08 ]
Had de code al verzilverd ed. Gebeurde niks. Toen opnieuw geprobeerd met een andere Apple id en toen ging het goed.sww89 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:06:
[...]
Je moet op beta.apple.com zoeken naar 'enroll your device' of Mac of iets in die richting compleet met stappenplan. Dus ik stel voor dat je die pagina van Apple nog even goed bestudeert zodat je uiteindelijk weet hoe het werkt
Overigens ben ik niet te spreken over deze beta dus weet waar je aan begint want je Mac wordt aardig traag en dat met een schone installatie. Dit in tegenstelling tot iOS 10 welke wel verbazingwekkend goed draait.
Vaag maar fijn dat het werkt. Geeft dat nou geen problemen dan met door elkaar lopende ID's?sweebee schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:12:
[...]
Had de code al verzilverd ed. Gebeurde niks. Toen opnieuw geprobeerd met een andere Apple id en toen ging het goed.
Zo werd ik vandaag helemaal leip van het wachtwoorden invoeren, wat ook niet altijd vlekkeloos ging zie hierboven. Dat was toevallig want ik heb de hele middag in het kader van veiligheid al een groot deel van mijn webaccounts zitten managen. Ook al zo'n rotklus met nieuwe wachtwoorden genereren etc. En dan nog eens vanavond met clean install en Twee-staps verificatie zooi. Eigenlijk dom van mij want die universal clipboard functie had ik vanmiddag al moeten hebben. Maarja, net dan even mee gespeeld en ook deze feature is goud
Gisteren de upgrade van 10.10 gedaan. Verliep vlekkeloos. Mijn belangrijkste apps werken nog.
Ik hoop dat in 10.12 mijn 'wifi uitval probleem' verholpen is. Dat is namelijk de reden dat ik enkele maanden geleden van 10.11 terug ben gegaan naar 10.10.
De tijd zal het uitwijzen, anders gaan we weer vrolijk terug naar 10.10.
(mbpr late 2013)
Ik hoop dat in 10.12 mijn 'wifi uitval probleem' verholpen is. Dat is namelijk de reden dat ik enkele maanden geleden van 10.11 terug ben gegaan naar 10.10.
De tijd zal het uitwijzen, anders gaan we weer vrolijk terug naar 10.10.
(mbpr late 2013)
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Gisteren de Publieke Beta geïnstalleerd op mijn retina late 2013.
Valt me op dat hij erg warm wordt, terwijl ik niet veel heb draaien (momenteel alleen safari en mail).
Toen ik WhatsApp (app) , outlook, word en excel had draaien werd hij helemaal warm.
Meer mensen last van? De fans springen niet aan trouwens .... Puur de body die warm wordt.
Valt me op dat hij erg warm wordt, terwijl ik niet veel heb draaien (momenteel alleen safari en mail).
Toen ik WhatsApp (app) , outlook, word en excel had draaien werd hij helemaal warm.
Meer mensen last van? De fans springen niet aan trouwens .... Puur de body die warm wordt.
Fijn, zal het door deze beta komen? Werd ineens geblokkeerd door tweakers. Blijkbaar had een Apple device 3000 pageview opgevraagd?
Verwijderd
Mijn iMac met SSD wordt niet warm van macOS.smoken schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:21:
De iPhone 6s daarentegen wel met de nieuwste Beta.
Hier geïnstalleerd op een externe HD van Western Digital, loopt gewoon vlot geen problemen gevonden tot nu toe. Siri is een leuke extra maar om te zeggen wauw nee dat nu ook weer niet
Heb je ook even gekeken met de 'Activiteitenweergave' app? Of er een proces druk bezig is?smoken schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:21:
Vandaag de demo erop gezet, nadat ik problemen had. Mijn MBPr uit augustus 2015 herkende het trackpad en het toetsenbord niet meer. Alles geprobeerd, uiteindelijk de beta maar erop gezet.
Werkt vlot tot nu toe, en ook het trackpad/toetsenbord doen het weer voorlopig.
Een aantal glitches wel. Zojuist twee keer een force reboot moeten doen, aangezien het scherm op zwart viel, maar de rest wel functioneerde (te horen aan het geluid harder/zachter van de mac.
Al met al niet zo'n prettige ervaring...
Een aantal glitches wel. Zojuist twee keer een force reboot moeten doen, aangezien het scherm op zwart viel, maar de rest wel functioneerde (te horen aan het geluid harder/zachter van de mac.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Ik zag geen drukke processen,....maar moet bekennen dat me nu wel opvalt dat het mail programma AL mijn mail aan het syncen is (iets van 70.000 mails) terwijl ik dat eigenlijk niet wilxoniq schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:24:
[...]
Heb je ook even gekeken met de 'Activiteitenweergave' app? Of er een proces druk bezig is?
Blijkbaar kun je dat niet instellen in het mail programma van Apple?
(gebruik normaal gesproken Outlook, maar die loopt nog niet lekker in de Beta)
Safari is op Beta 2 wel echt een draak zeg, schakelen naar andere tabbladen geeft een strandbal voor 2 seconden en geregeld reageert hij in het geheel niet.
Meer mensen dit? Zijn er mensen die succesvol Chrome gebruiken?
Dit lijkt er trouwens wel erg op dat Apple gaat inzetten op een donker Thema voor iOS10 en macOS
http://www.idownloadblog.com/2016/07/12/dark-mode-macos-sierra/

) maar merkte het al een paar keer.
Dit lijkt er trouwens wel erg op dat Apple gaat inzetten op een donker Thema voor iOS10 en macOS

Mijn Macbook Retina wordt ook wel war warmer met de beta, de Fan slaat niet aan (smoken schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:21:
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 12-07-2016 16:18 ]
Dit is dé reden voor mij geweest om weer terug te gaan naar El Capitan. Safari is zó irritant op het moment dat ik dan maar even geen public beta tester wil zijn. Daar heb ik mijn Mac toch iets te hard voor nodig. Maar ik klaag verder niet want het is in dit stadium niet meer dan logisch maar dan heb je bij deze de feedback waar je om vroegDonstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:15:
Safari is op Beta 2 wel echt een draak zeg, schakelen naar andere tabbladen geeft een strandbal voor 2 seconden en geregeld reageert hij in het geheel niet.
Haha nou ik ben dus in ieder geval niet de enige, dat is opzich een soort van goed om te horensww89 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:03:
[...]
Dit is dé reden voor mij geweest om weer terug te gaan naar El Capitan. Safari is zó irritant op het moment dat ik dan maar even geen public beta tester wil zijn. Daar heb ik mijn Mac toch iets te hard voor nodig. Maar ik klaag verder niet want het is in dit stadium niet meer dan logisch maar dan heb je bij deze de feedback waar je om vroeg
Ik heb alleen mijn bank Macbook (Lees: Ik gebruik mijn Macbook Retina als iPad, niets zakelijks, puur entertainment) geüpgrade, gaat allemaal opzich wel prima op Safari na. Ik heb zojuist Chrome geinstalleerd, ben normaal geen chrome gebruiker dus kan het niet echt vergelijken maar lijkt prima te gaan.
Wat bij veel gebruikers schijnt te helpen is de internet-plugins te verwijderen, hierna loopt Safari een stuk beter.
Je kunt nu trouwens ook de Technology Preview voor Sierra downloaden, mocht je een alternatief willen proberen: https://developer.apple.com/safari/download/
Je kunt nu trouwens ook de Technology Preview voor Sierra downloaden, mocht je een alternatief willen proberen: https://developer.apple.com/safari/download/
Ik heb er geen plug-ins in zover ik weet.kazuka schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 19:18:
Wat bij veel gebruikers schijnt te helpen is de internet-plugins te verwijderen, hierna loopt Safari een stuk beter.
Ga de Preview wel even proberen
Thnx.
Hebben jullie in Safari of Chrome na het invoeren van een domeinnaam ook dat die even wacht en daarna begint met laden. Ik heb een tijdje geen Mac meer gehad, maar vandaag nieuwste model gekocht (MBPr 2015). Wanneer ik op een link klik gaat het laden sneller te gaan.
Hier wel een vervelende bug te pakken:
Bij een poosje niet gebruik valt de pc automatisch in slaapstand natuurlijk. maar dan is die niet meer wakker te krijgen.
Het scherm blijft zwart. Externe display via thunderbolt blijft wel werken..
Bij een poosje niet gebruik valt de pc automatisch in slaapstand natuurlijk. maar dan is die niet meer wakker te krijgen.
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:13:
Vandaag de demo erop gezet, nadat ik problemen had. Mijn MBPr uit augustus 2015 herkende het trackpad en het toetsenbord niet meer. Alles geprobeerd, uiteindelijk de beta maar erop gezet.
ik heb het verholpen, durf ik wel te zeggen.Sjoerdfoto schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:34:
Hier wel een vervelende bug te pakken:
Na wat googlen uitgekomen bij diverse fora, en die wijtten het allemaal toe aan 3th party software, specifiek die met schermen te maken hebben.
Denk aan duet, airdisplay, airparrot etc.
Ik had ooit airparrot geïnstalleerd maar weer verwijderd omdat het ruk werkte.
Blijkt dat dit programmatje wel mooi een paar extensions achterlaat, in de vorm van .kext files.
Deze moet je ook verwijderen. te vinden in /library/extensions en system/library/extensions.
Vervolgens even herstarten, dan checken bij 'over deze mac -> systeemoverzicht -> software -> extensies'. Dan alleen degene waarvan de ontwikkelaar onbekend is, hier zou je eens naar kunnen kijken.
Grrrr, ik begin nu toch wel een beetje moe te worden van iTunes...
Als ik een album importeer van de zelfde artiest weet iTunes mij gewoon meerdere tabs van dezelfde artiest met een opgesplitst album te geven.
Dit gebeurt al sinds de laatste 5 updates van iTunes, al meerdere malen gereport maar blijkbaar komt het niet vaak genoeg voor... Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn in de Sierra beta, maar jammer genoeg niet.
Bij gevoegd een screenshot, ik heb een album van Sam Feldt geïmporteerd en iTunes weet dit keurig op te delen in meerdere tabs van dezelfde artiest. (Alle tags en metadata zijn 100% goed)

Iemand die hier ook last van heeft en misschien een oplossing heeft? Een muziek collectie bijhouden is een ramp op deze manier...
Als ik een album importeer van de zelfde artiest weet iTunes mij gewoon meerdere tabs van dezelfde artiest met een opgesplitst album te geven.
Dit gebeurt al sinds de laatste 5 updates van iTunes, al meerdere malen gereport maar blijkbaar komt het niet vaak genoeg voor... Ik had gehoopt dat het opgelost zou zijn in de Sierra beta, maar jammer genoeg niet.
Bij gevoegd een screenshot, ik heb een album van Sam Feldt geïmporteerd en iTunes weet dit keurig op te delen in meerdere tabs van dezelfde artiest. (Alle tags en metadata zijn 100% goed)

Iemand die hier ook last van heeft en misschien een oplossing heeft? Een muziek collectie bijhouden is een ramp op deze manier...
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Is dat op Sierra?SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:14:
Grrrr, ik begin nu toch wel een beetje moe te worden van iTunes...
[afbeelding]
Ja dat is op Sierra public beta. Maar ik had het in El Capitan ook. Bij elke nieuwe beta daarvan weer een report gemaakt.
Ook een volledige nieuwe library gemaakt. Helpt allemaal niet. Dit kan gewoon niet ander dan een gruwelijke bug in iTunes zijn.
Ook een volledige nieuwe library gemaakt. Helpt allemaal niet. Dit kan gewoon niet ander dan een gruwelijke bug in iTunes zijn.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Verwijderd
Wat je misschien even moet checken is of het album geimporteerd is als compilatie, daarin maakt iTunes nog wel eens een verschil qua artiest "afhandeling".
Rechtsklikken op een album en even zoeken naar "is onderdeel van compilatie". Misschien helpt dit je.
Rechtsklikken op een album en even zoeken naar "is onderdeel van compilatie". Misschien helpt dit je.
Ik ga dit even checken zodra ik weer thuis ben vanmiddag. Bedankt alvast voor de input!Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:40:
Wat je misschien even moet checken is of het album geimporteerd is als compilatie, daarin maakt iTunes nog wel eens een verschil qua artiest "afhandeling".
EDIT: Dit helpt jammer genoeg niet....
[ Voor 4% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 18-07-2016 16:51 ]
Ja die strandbal heb ik ook steeds. Chrome geen enkel probleem (maar dan mis ik weer m'n Apple Keychain). Ook heb bij gebruiker wisselen enorme grafische storingen. Verder ook wel andere gekkigheid. Ik ben nog niet zo enthousiast dus.Donstil schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:15:
[afbeelding]
[...]
Mijn Macbook Retina wordt ook wel war warmer met de beta, de Fan slaat niet aan () maar merkte het al een paar keer.
Bij Safari krijg ik vooral bij pinned tabs vaak de strandbal. Ook grafische storingen, gekke vierkantjes en andere glitches. Ook bij spellen.sebastius schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:18:
[...]
Ja die strandbal heb ik ook steeds. Chrome geen enkel probleem (maar dan mis ik weer m'n Apple Keychain). Ook heb bij gebruiker wisselen enorme grafische storingen. Verder ook wel andere gekkigheid. Ik ben nog niet zo enthousiast dus.