[macOS Sierra 10.12] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:12
HeatWave schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:35:
[...]

Niet per se, alleen dus ook RAM en diskbelasting. Het is ook geen ideale tool hoor, meer een startpunt. Je kan natuurlijk ook de Apple Hardware Test eens draaien, kwaad kan het allemaal iig niet ;).
Hardwaretest uitgevoerd, uiteraard niets aan de hand... Het zou ook eens simpel zijn :')... Maar goed. Op een later tijdstip nog eens proberen om Safari te laten crashen. Kijken wat de CPU en RAM doen.

Sowieso dank voor de suggesties _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

MC Taz Man schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:57:
[...]

Hardwaretest uitgevoerd, uiteraard niets aan de hand... Het zou ook eens simpel zijn :')... Maar goed. Op een later tijdstip nog eens proberen om Safari te laten crashen. Kijken wat de CPU en RAM doen.

Sowieso dank voor de suggesties _/-\o_
Het is dan ook basic troubleshooting ;).

Je zou nu eens de console kunnen openen en gelijktijdig mee laten draaien, dan krijg je een enorme bak informatie over je heen,maar wellicht is er iets zinnigs uit te vissen. Je kan uiteraard zelf even kijken of je een overduidelijke hint ziet, of een deel hier posten :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:09:
Ik heb 1 ergenis sinds de Sierra update, en met de .1 update is het gedrag iets veranderd maar niet opgelost. Ik heb een Dell scherm aan een Mac Pro hangen en tijdens het booten gaat het scherm 2 keer op zwart, op een gegeven moment zie ik de progressbar met een strookje wallpaper op een zwarte achtergrond, en het duurt echt irritant lang voordat ik beeld heb. Met Yosemite had ik hier geen last van. Herkent iemand dit?
Nee, heeft u het NVRAM al gereset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
KW25 schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:14:
[...]

Goed om te weten. Hier is nog geen fix voor toch? Even geen spotify gebruiken dan maar.
Heb zelf geen Macbook, maar dit lijkt op een oplossing.
https://news.ycombinator.com/item?id=12914188
I had to go through a lot of comments in that thread to find a working workaround.
On OS X, Open /Applications/Spotify.app/Contents/MacOS/Spotify in a hex editor.
Search for "VACUUM;" Replace with "xxxxxx;"
On Windows, apparently the key "VACUUM;" string is in libcef.dll but I don't have a Windows system to see if editing it the same way provides a workaround like on OS X.
I used hexcurse from homebrew. After opening the file hit tab once to switch to the ASCII side, Control-F to search for VACUUM;, then type "x" six times to overwrite each character. Quit and save.
EDIT: fixes

[ Voor 49% gewijzigd door Berlinetta op 09-11-2016 23:39 ]

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47

Quakie

quakelen

nieuws: Spotify brengt update uit om issue van extreme schrijfbewerkingen op ...

Het is inmiddels (als het goed is) opgelost door een update van Spotify.

Ik teken nergens meer voor

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die update krijg ik niet en via About staat er niets klaar.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Mijn backup loopt steeds vast naar de cloud. Na veel zoekwerk lijkt het te komen omdat een paar files 2 spaties achter elkaar hebben in hun file name. Kan ik finder laten zoeken naar files met 2 spaties? Zo ja, wat voor commando moet ik dan geven?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

THE_BASE schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:01:
[...]

Die update krijg ik niet en via About staat er niets klaar.
https://9to5mac.com/2016/11/11/spotify-bug-data-fix/

Geen idee. Blijkbaar komt het toch later:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:41:
Mijn backup loopt steeds vast naar de cloud. Na veel zoekwerk lijkt het te komen omdat een paar files 2 spaties achter elkaar hebben in hun file name. Kan ik finder laten zoeken naar files met 2 spaties? Zo ja, wat voor commando moet ik dan geven?
Probeer dit eens in een Terminal:

code:
1
find . -type f -name '*  *'

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
nelizmastr schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:38:
Nog steeds heerlijke grafische glitches in Sierra. Apple mag wel eens aan de bak met hun Intel video drivers. Bij het opstarten gaat-ie op het laatste moment even de boel herschalen en dan zie ik heerlijke regenboogkleurtjes en grijstinten in beeld. Daarna werkt het normaal. Kan nooit helemaal de bedoeling zijn geweest lijkt me.

MBPr 13" 2015 overigens.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Herschalen doet die bij mij niet, maar als ik mijn macbook openklap als ik hem een tijdje niet gebruikt heb en naar het login scherm kijk is het een groot kleuren festijn. Springt vanzelf na 10 seconden weg en dan is alle weer helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier ook glitches als in strepen horizontaal flikkerend bij opstarten MacBook. Heel fraai. En zo niet Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:43:
[...]

Probeer dit eens in een Terminal:

code:
1
find . -type f -name '*  *'
Thx voor het meedenken. kan ik deze actie uit laten voeren op een netwerk schijf? of gaat hij gewoon alles langs inclusief netwerk schijven?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsalabim
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 11:45
Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen. Ik kan sinds MacOS Sierra uit is Java niet meer gebruiken en krijg deze foutmelding: AccessControlException met daaronder access denied ("java.util.PrpertyPermission" "user.language" "write). Ik heb mijn Mac draaien op MacOS Sierra 10.12.2 beta. Ik heb Java8 update 112.
Misschien heeft iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:14

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Fijn zeg, MacOS 10.12.2 update haalt de "Time Remaining" batterij indicator weg :(

Omdat hij niet klopt op het 2016 model is hij op de 2014 Macbook pro ook maar gelijk verwijderd.
Als iemand weet hoe je deze weer terug haalt, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
Ik dacht dat mijn Apple frustratie niet erger kon worden vanavond _O- Met de nieuwste Xcode kan er al ruim 24 uur geen nieuwe app update ingeleverd worden omdat iOS 10.2 nog niet ondersteund wordt door iTunes Connect.. En nu omdat de 2016 MBP batterij slecht is halen ze met deze Sierra update weer iets weg wat altijd al gewoon goed heeft gewerkt. Waar is Apple toch mee bezig de laatste tijd :/

// Edit

Dit is eigenlijk precies hetzelfde als met de iPhone 4 die toen problemen had met de ontvangst. Er kwam toen een update uit die de signal bars aanpaste. Daarna leek het alsof je een betere verbinding had :')

[ Voor 26% gewijzigd door Erulezz op 13-12-2016 20:48 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48

Hupske

AFCA

Man man! Waarom in vredesnaam zal je dat eruit halen? Gelukkig lost Monit dit voor mij op, zodat ik nog wel weet hoe lang hij mee gaat, maar er zullen er ook genoeg zijn die er geen programmatie voor willen gebruiken.

Te vroeg gejuicht. Hij geeft nu 20:00 remaining aan, dus nee voor andere programmas lijkt het ook uitgeschakeld te zijn om te zeggen hoe lang je batterij nog mee gaat.
Ja domme zet van Apple! Waarom kon het niet alleen voor de 2016 versie?

[ Voor 36% gewijzigd door Hupske op 13-12-2016 21:07 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:59:
Fijn zeg, MacOS 10.12.2 update haalt de "Time Remaining" batterij indicator weg :(

Omdat hij niet klopt op het 2016 model is hij op de 2014 Macbook pro ook maar gelijk verwijderd.
Als iemand weet hoe je deze weer terug haalt, dan hoor ik het graag :)
Nou ook op oudere Macbooks kon je er weinig mee. Start even een zware app op en je hebt 2 uur over, maar even later bij lichtere load een 6 uur. Het was ook altijd maar net wanneer je keek. Alleen bij constant gelijk gebruik en load was het bruikbaar.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
Daarom is het ook erg prettig als je bijvoorbeeld films/series aan het kijken bent ;) Dat klopte bij mij altijd erg goed. Je kon nog precies zien of je het einde van de serie kon halen met de resterende accu lading.

[ Voor 6% gewijzigd door Erulezz op 13-12-2016 21:14 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Onder activity monitor tab battery staat het gewoon nog vermeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:02
Het is eigenlijk niet zo'n heel groot probleem toch met 100% haal je 10 uur dus met 30% nog 3 uur als je een normale load hebt. Bij een zware load minder maar dat is logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sowieso zou je nu (weer) langer op batterij moeten kunnen werken..

Gisteren gecheckt en bij mij zijn de cpu spikes verdwenen... nu hetzelfde beeld als onder el capitan.

Ik bedoel dus dat je cpu zichzelf terugklokt. onder 10.12.1 ging bij mij de cpu zelden naar 0.8Ghz...
Onder 10.12.2 zit ie heel vaak onder de 1Ghz bij normaal gebruik (bijv netflix serie online kijken).

Ik vind hem in het algemeen ook soepeler aanvoelen...

[ Voor 12% gewijzigd door Quakie op 14-12-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik gebruik Final Cut Pro X en Motion maar niet de supplemental updates... maar die krijg ik in de App Store niet weg. Iemand een idee hoe ik ze weg krijg zonder die meuk te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48
Gisteren de iMac naar 10.12.2 geupdated. Kreeg met een spontaan niet meer werkend USB toetsenbord te maken. Na veel reboots en zoeken op het internet, kwam ik op een werkende oplossing. De meest zotte die ik ooit heb meegemaakt, maar het werkt wel.

Mijn tobo werd niet meer herkend als ik hem direct op de usb poort aansloot, maar met gebruik van de bijgeleverde extension cord bij mijn Apple tobo, werkt alles weer perfect. Extension cord er tussenuit, en de iMac snapt er niets meer van en kan geen tobo vinden. Extension cord weer ertussen, Presto! Keyboard werkt weer als een zonnetje....., heel merkwaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wanneer ze iTunes helemaal op de schop gaan doen. Denk dat veel mensen offline muziek willen blijven luisteren maar ze moeten ook concurreren met Spotify en andere streamingdiensten. En ik vind de GUI van Spotify overzichtelijker. ITunes is al jaren een draak van een app maar blijf het handig vinden voor mijn muziek af te spelen en dingen over te zetten naar mijn telefoon.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:39:
Ik vraag mij af wanneer ze iTunes helemaal op de schop gaan doen. Denk dat veel mensen offline muziek willen blijven luisteren maar ze moeten ook concurreren met Spotify en andere streamingdiensten. En ik vind de GUI van Spotify overzichtelijker. ITunes is al jaren een draak van een app maar blijf het handig vinden voor mijn muziek af te spelen en dingen over te zetten naar mijn telefoon.
Ik gebruik iTunes alleen voor Apple Music. Offline muziek luister ik via Swinsian. Deze is veel overzichtelijker, simpeler qua opzet en speelt ook alle formaten af. Iets van iTunes nog steeds niet kan.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:39:
iTunes is natuurlijk meer dan alleen muziek. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook als server op een Mac Mini om content naar de Apple TV, iPhones en mijn MacBook hier in huis te streamen. Daarnaast is het ook gewoon een online videotheek waar je een filmpje kunt huren.
En dat alles is natuurlijk ook gelijk het grote probleem. Apple heeft alle content consumptie (muziek, films, series) vanuit alle bronnen (lokaal, streamen) voor alle verdienmodellen (koop, huur, abonnement) onder gebracht in 1 applicatie. En los daarvan kun je ook nog je iPhone beheren via iTunes, wat stampt uit de tijd dat men bij Apple nog de strategie aanhield van de Mac als digitale hub voor al je devices.
En dat begint al een tijdje te wringen. Ik ben benieuwd of, en zo ja hoe, men dit in de toekomst los gaat trekken. Wellicht dat we een Apple Music desktop client krijgen waar je zowel via een abonnement kunt streamen als ook ouderwets albums en nummers kunt kopen. Het video gedeelte zou dan bijvoorbeeld ook in een losse client kunnen worden ondergebracht en iPhonebeheer wederom in een losse app.
Dit is in feite ook min of meer hoe het is ingericht op IOS, hoewel ik die oplossing ook niet zaligmakend vind. Daar is wel een scheiding tussen geluid en beeld, maar is er wel weer een gemeenschappelijke winkel voor als je content wilt kopen. Dat is het toch eigenlijk ook weer net niet...

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Tjoekie schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:50:
[...]

iTunes is natuurlijk meer dan alleen muziek. Ik gebruik het bijvoorbeeld ook als server op een Mac Mini om content naar de Apple TV, iPhones en mijn MacBook hier in huis te streamen. Daarnaast is het ook gewoon een online videotheek waar je een filmpje kunt huren.
En dat alles is natuurlijk ook gelijk het grote probleem. Apple heeft alle content consumptie (muziek, films, series) vanuit alle bronnen (lokaal, streamen) voor alle verdienmodellen (koop, huur, abonnement) onder gebracht in 1 applicatie. En los daarvan kun je ook nog je iPhone beheren via iTunes, wat stampt uit de tijd dat men bij Apple nog de strategie aanhield van de Mac als digitale hub voor al je devices.
En dat begint al een tijdje te wringen. Ik ben benieuwd of, en zo ja hoe, men dit in de toekomst los gaat trekken. Wellicht dat we een Apple Music desktop client krijgen waar je zowel via een abonnement kunt streamen als ook ouderwets albums en nummers kunt kopen. Het video gedeelte zou dan bijvoorbeeld ook in een losse client kunnen worden ondergebracht en iPhonebeheer wederom in een losse app.
Dit is in feite ook min of meer hoe het is ingericht op IOS, hoewel ik die oplossing ook niet zaligmakend vind. Daar is wel een scheiding tussen geluid en beeld, maar is er wel weer een gemeenschappelijke winkel voor als je content wilt kopen. Dat is het toch eigenlijk ook weer net niet...
Dat vind ik persoonlijk nu net de grote sterkte aan iTunes, geen 35 apps voor alle media dingen. Daar mogen ze bij Mail, Agenda en eventueel Herinneringen ook eens aan beginnen. Toch veel handiger om alles in 1 app te hebben?

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dalike schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:20:
[...]

Dat vind ik persoonlijk nu net de grote sterkte aan iTunes, geen 35 apps voor alle media dingen. Daar mogen ze bij Mail, Agenda en eventueel Herinneringen ook eens aan beginnen. Toch veel handiger om alles in 1 app te hebben?
Om eerlijk te zijn wordt iTunes er niet echt overzichtelijker op. Maar dat is mijn mening :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:34
Ik liep vandaag tegen het volgende probleem aan; bluetooth speaker welke ik af en toe wil gebruiken om muziek naar te streamen vanaf mijn Macbook. Echter verbind de Macbook elke keer als ik hem opstart of uit slaapstand haal direct met de speaker. Dit is niet wenselijk omdat ik dit niet altijd nodig heb.

Door dit commando in de terminal uit te voeren heb ik ingesteld dat de Macbook niet met know audio devices mag connecten zonder dat ik hier zelf om vraag. Mogelijk heeft iemand hetzelfde 'probleem'.

sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist DontPageAudioDevices 1

AdGuard Home

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

iTunes is al zeker 15 jaar een gedrocht. De user interface is rampzalig en Apple-onwaardig, dus ik snap niet dat daar nog nooit flink de bezem doorheen gehaald is. Het slechtste wat Apple ooit afgeleverd heeft, op de beroerde muizen na misschien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Nuttige informatie voor de mensen die met Sierra geen automatische verbinding kunnen maken met hun NAS of Airport schijf:

http://www.onemorething.n...ogelijk-in-macos-10-12-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Zeer nuttige informatie! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:15
Ook hier een vraagje, krijg de laatste tijd geen geluid meer door bij notificaties, bijvoorbeeld mail en het legen van de prullenbak. Heb al veel geprobeerd, maar niks heeft nog geholpen eigenlijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Niet online
[...]

Mail kon ooit herinneringen en notities beheren, zelfs RSS feeds tonen. Dat is met Lion en later uitgefaseerd.

De vraag is of een functieconsolidering handig is. Een groot probleem is dat het interface – vensterknoppen, menubalk, vensterindeling – plotseling volledig moet wijzigen naarmate je relevantie functies wilt gebruiken. Hoe wil je contacten of een agenda in Mail verwerken? Je moet wel een apart interface hebben waarop je een lijst met contacten of een tabel met afspraken kunt zien. Waarom zou je dat niet in een apart venster willen? Zodra je al een apart venster hebt, kun je net zo goed een gespecialiseerd programma gebruiken. Dan hou je de relevante functies apart en hebt meer duidelijkheid over de functieomvang.

Neem nou het voorbeeld van de instellingen-app in iOS 10. In iOS 9 waren Mail, contacten en agenda onder één menu ondergebracht, met kopjes ertussen. Waarom? Omdat het technisch zinvol was, immers beheerde je een IMAP-/Exchange-account. Maar voor de gebruiker was het niet bepaald duidelijk of handig, omdat de instellingen voor contacten en email sterk verschilden en het ook nog eens aparte apps zijn.

Ook iTunes is een goed voorbeeld. Het was ooit puur een muziek-app die met een iPod muziek kon synchroniseren. Toen kwam de iTunes Store erbij, dat was zinvol. Toen kwamen er films bij, want iTunes Store was al geïntegreerd. Toen kwam iPhone en moest het toestelbeheer erbij. Toen kwam de App Store en werd dat ook in de iTunes Store ondergebracht. Toen had je nog e-books, maar die werden gelukkig al ondergebracht in iBooks. Vanuit historisch oogpunt was deze ontwikkeling zinvol, maar nu loop je tegen onnodige problemen aan.

Je kunt in iTunes maar met één ding bezig zijn en één soort media tegelijk bekijken. Je kunt niet in de iTunes Store naar films zoeken en daarnaast je muziekbibliotheek open hebben. Zodra je op een film in de iTunes Store klikt, wordt je uit de muziekbibliotheek geknikkerd. Je kunt ook niet je iPhone beheren en kort iets anders doen, omdat het de volledige interface van iTunes claimt. Het programma is complex geworden. Iedere ’sectie’ heeft een ingepast interface en een ander menu, omdat de media verschillen. Het is alsof iTunes voor ieder soort media een ander hoedje moet opzetten. Daarnaast krijg je inconsequentie. Waarom worden films in iTunes beheerd en foto’s in Foto’s, terwijl foto’s wel nog gesynchroniseerd kunnen worden? Waarom kun je nieuwe foto’s niet met iTunes synchroniseren, maar alleen met Foto’s importeren?

iTunes is een groot compromis dat zich toevallig zo heeft ontwikkeld, niet omdat er ooit iemand bij stilstond en dacht ‘dit is nou hoe het moet’. In de muziekbibliotheek wil ik graag een sidebar voor mijn playlists hebben, maar niet bij podcasts. Nu moet ik kiezen. Hoe vaak wilde ik al niet mijn muziekbibliotheek labelen door deze met informatie uit de iTunes Store te vergelijken. Hoe vaak wilde ik niet regelmatige backups maken van mijn iPhone, zonder gelijk dit grote programma te moeten starten en geopend te houden.

Het opsplitsen is gewoon zinvol. Ieder soort media krijgt een aangepast interface. Het synchroniseren van een iPhone hoeft niet in iTunes te gebeuren, dat kan gewoon met een daemon in de achtergrond gebeuren, net als bij Time Machine. Dan hoef je niet telkens iTunes geopend te hebben. Het beheer van een iPhone kan met een aparte app gebeuren, of kan vloeiender in deze nieuwe apps geïntegreerd worden, net zoals in Foto’s. Apple heeft al een programma om iPhone’s te beheren: Apple Configurator. Waarom dat niet in afgeslankte vorm aanbieden?

Ik denk dat Apple dit echt wel weet, maar er voor kiest om er niets aan te doen. Op iOS hebben ze dat wel gedaan en de voormalige iPod-app opgesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
funske schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:25:
[...]
Overigens heb ik ook al een ander probleem aangekaart bij Apple namelijk de synchronisatie tussen Notities en iCloud. Maar volgens Apple ligt dit aan mijn software…….. :?

Synchronisatie vanaf iCloud naar de rest gaat goed. Ook vanaf iPhone naar iCloud en dan naar mijn iMac gaat goed.
Alleen als ik iets op de iMac of de MBA intik, komt dit niet in iCloud.com en dus ook niet naar de andere apparaten.
Het komt op het volgende neer:
iCloud ===> iMac; eenrichtingsverkeer
iCloud <==> iPhone; echte synchronisatie

Is natuurlijk lastig, omdat je denkt dat het netjes gesynchroniseerd wordt, alleen gebeurt er niets.
Misschien kunnen jullie dit eens testen en kijken of het bij jullie wel normaal werkt?
Eindelijk, na 2 maanden proberen en testen samen met Apple, blijkt dat er toch een fout zit in de iCloud-software van Apple it.
Bij mijn iPhone 6 had ik dit probleem niet, maar sinds mijn iPhone 7 had ik ook hier hetzelfde probleem.
Na dezelfde soort berichten in andere landen hebben ze de fout erkend.

Bij de eerstvolgende release van macOS Sierra en iOS 10.2 wordt dit probleem verholpen. Eindelijk!!

[ Voor 4% gewijzigd door funske op 28-12-2016 10:32 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb sinds vandaag opeens heel veel ruimte vrij. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o1eouN3eMto4CrUmwWMCYWz7/full.png

Ik heb al via recovery mode de schijf en partitie laten repareren. Daar werd wel het goede aantal gebruikte schijruimte getoond, maar in het OS zelf niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Laatste versie van Sierra.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Puck schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:38:
Ik heb sinds vandaag opeens heel veel ruimte vrij. 8)7

[afbeelding]

Ik heb al via recovery mode de schijf en partitie laten repareren. Daar werd wel het goede aantal gebruikte schijruimte getoond, maar in het OS zelf niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Laatste versie van Sierra.
Ben nu wel wat je terminal zegt wanneer je
code:
1
df -h

invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10:58

Puck

W32.Deadcode.A

Thijmen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:47:
[...]

Ben nu wel wat je terminal zegt wanneer je
code:
1
df -h

invoert.
Daar klopt het (deels).

code:
1
2
Filesystem                          Size   Used  Avail Capacity iused      ifree %iused  Mounted on
/dev/disk1                         465Gi  244Gi  221Gi    53% 4796716 4290170563    0%   /

Denk dat het dus te maken heeft met spotlight index. Ben deze nu aan het rebuilden.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03
Zijn er meer mensen die als ze de laptop open klappen er niet meer ingelogd hoeft te worden?
Ik heb mijn disk encrypted en mijn login met een password beveiligd maar sinds de laatste update klap ik hem open en staat hij al ingelogd.
Een behoorlijke security leak, het enige wat wel gebeurd is dat ik daarna wel 10 keer allerlei tools moet unlocken met mijn wachtwoord want keychain etc. werken niet.
Maar mijn desktop en documenten zijn dus gewoon bereikbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Heb je een apple watch misschien?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Vaganzza schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:30:
Heb je een apple watch misschien?
Ik niet, mijn vrouw wel. (op haar eigen Apple-ID)
Zou die dat toch op een of andere manier met elkaar linken?

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 03-01-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik niet, mijn vrouw wel. (op haar eigen Apple-ID)
Zou die dat toch op een of andere manier met elkaar linken?
Hoe staat je instelling bij Beveiliging en privacy -> Algemeen -> vraag om wachtwoord "XXX" na start van sluimerstand?

Apple watch zou niet mogen unlocken als je een andere apple id hebt denk ik

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Paragon93 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Hoe staat je instelling bij Beveiliging en privacy -> Algemeen -> vraag om wachtwoord "XXX" na start van sluimerstand?

Apple watch zou niet mogen unlocken als je een andere apple id hebt denk ik
Staat op 5 seconden. Ik zal eens testen met de Apple Watch wel of niet in de buurt. (goede tip eigenlijk, en makkelijk uit te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 10:22
GeeMoney schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Staat op 5 seconden. Ik zal eens testen met de Apple Watch wel of niet in de buurt. (goede tip eigenlijk, en makkelijk uit te sluiten).
Apple Watch ontgrendeling is niet instant. Je ziet ook staan 'Wordt ontgrendeld met Apple Watch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
macmellow schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Apple Watch ontgrendeling is niet instant. Je ziet ook staan 'Wordt ontgrendeld met Apple Watch'.
Dan is dat het dus niet, er verschijnt niets in beeld gewoon direct mijn desktop.

Edit: Het is niet de watch, ik had het zojuist op het werk ook en mijn vrouw zit 100km verderop :)

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 03-01-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Sinds kort heb ik mijn eerste mac icm Sierra in gebruikt. Maakt het qua veiligheid uit of mijn primaire account een beheerdes account of standard account is? Of is dit 'Windowsangst' ;)? Bij installeren van software moet ik sowieso een wachtwood invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is best practice om met een standaardaccount te werken. Als je wijzigingen aan het systeem wilt doorvoeren wordt je gevraagd een adminaccount in te voeren, zoals bij Windows.
Wat ik wel mis is de optie "run as administrator" bij het openen van applicaties. Het kan wel via Terminal maar dat is mij nog niet gelukt. Daar moet ik bij opmerken dat ik niet echt vertrouwd ben met Terminal (of Unix). Maar als poweruser heb je Terminal wel vaker nodig dan PowerShell in Windows. In Windows kun je veel meer powerusertaken via de UI doen zonder thirdparty-tools dan in macOS.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Canaria schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:19:
Het is best practice om met een standaardaccount te werken. Als je wijzigingen aan het systeem wilt doorvoeren wordt je gevraagd een adminaccount in te voeren, zoals bij Windows.
Wat ik wel mis is de optie "run as administrator" bij het openen van applicaties. Het kan wel via Terminal maar dat is mij nog niet gelukt. Daar moet ik bij opmerken dat ik niet echt vertrouwd ben met Terminal (of Unix).
code:
1
sudo /Applications/Chess.app/Contents/MacOS/Chess

(En dan 'Chess.app' vervangen door de app die je nodig hebt)

Echter vraag ik me wel af wat hier de meerwaarde van is, als ik een text editor gebruik om bijvoorbeeld /etc/hosts te wijzigen, en ik sla het bestand op, krijg ik een venster om het admin wachtwoord in te vullen, geen admin rechten via de app zelf nodig.

In Windows kan dat niet, dan moet je de applicatie echt als administrator openen.
Canaria schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:19:
Maar als poweruser heb je Terminal wel vaker nodig dan PowerShell in Windows. In Windows kun je veel meer powerusertaken via de UI doen zonder thirdparty-tools dan in macOS.
Wat voor taken bedoel je zoal? Ik gebruik de Terminal omdat het makkelijker is om commando's te 'chainen' en zo sneller, maar het kan allemaal ook gewoon via de UI.

[ Voor 24% gewijzigd door xoniq op 05-01-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De publieke beta van 10.12.4 is uit. Night Shift werkt niet op alle apparaten. Zie:
http://www.onemorething.n...-alleen-op-nieuwere-macs/

Werkt:

MacBook Air (13-inch, Early 2014)
iMac (27-inch, Late 2012)
Mac Mini (Late 2014)
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012)
MacBook Pro Retina (13-inch, Early 2013)
MacBook Pro Retina (15-inch, Mid 2014)
Aanvullingen mogelijk.

Ik ga de pb maar eens installeren op mijn Air i7 Early "15.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn mail wordt ge-autodelete na 2 weken. Dus mijn maibox komt niet verder dan dat, terwijl mijn telefoon de laatste 3 jaar tenminste nog heeft.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? (MBP2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25

Grin

Ride si sapis.

xoniq schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:43:
[...]
code:
1
sudo /Applications/Chess.app/Contents/MacOS/Chess

(En dan 'Chess.app' vervangen door de app die je nodig hebt)
[...]
Volgens mij staat een standaard account niet in: sudoers. Mijn standaardaccount - waar ik altijd onder werk en ook het enige account is waarmee ik de machine kan booten - kan geen sudo, maar dat kan ook zijn omdat ik mijn sudoers file zelf eens heb aangepast. In dat geval:

code:
1
su <adminuser>

admin wachtwoord ingeven en dan je commando uitvoeren, en daarna snel weer naar je standaard account terug.
Er zijn in het verleden zgn. 'privilege escalations' geweest die met een goede scheiding van user/admin niet konden worden uitgebuit. Uiteraard zijn er ook voldoende 'privilege escalations' geweest die niet te zijn voorkomen (met het scheiden van een user/admin). Het is m.i. idd een best practice om je user/admin te scheiden. Maar hier zijn al vele discussies over gevoerd, laat ik de lont niet in het kruitvat steken! ;)

Laten we als Tweakers het goede voorbeeld geven en user/admin scheiden; werk in beginsel alleen onder je user. :Y

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:18

amphora

Websites & Fotografie

Delerium schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:25:
Mijn mail wordt ge-autodelete na 2 weken. Dus mijn maibox komt niet verder dan dat, terwijl mijn telefoon de laatste 3 jaar tenminste nog heeft.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? (MBP2016)
Geen POP3 gebruiken maar IMAP in je account instellingen. Waarschijnlijk op je telefoon.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:23:
De publieke beta van 10.12.4 is uit. Night Shift werkt niet op alle apparaten. Zie:
http://www.onemorething.n...-alleen-op-nieuwere-macs/

Werkt:

MacBook Air (13-inch, Early 2014)
iMac (27-inch, Late 2012)
Mac Mini (Late 2014)
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012)
MacBook Pro Retina (13-inch, Early 2013)
MacBook Pro Retina (15-inch, Mid 2014)
Aanvullingen mogelijk.

Ik ga de pb maar eens installeren op mijn Air i7 Early "15.
PB werkt hier prima (nieuwste iMac) maar ik moet wel elke dag mijn wachtwoord van Google intikken in Apple mail. Op mijn MBA (met 10.12.3) is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:14:
[...]

PB werkt hier prima (nieuwste iMac) maar ik moet wel elke dag mijn wachtwoord van Google intikken in Apple mail. Op mijn MBA (met 10.12.3) is dat niet nodig.
Betreffende mail account verwijderen en opnieuw instellen op je iMac al geprobeerd?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Is een bug van 10.12.4 ik heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoe zijn de ervaringen met Night Shift? Ik heb het weer uitgezet want scrollen en lezen zag er niet meer uit.

13" Air scherm standaard resolutie.

Op iOS geen last van.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 29-09 01:53
Ik heb iets heel raars met macOS 10.12.3 namelijk.
Ik heb op me iMac een externe HDD via USB een install versie gedaan via de app store en als ik Time Machine open
Zie ik dat die vergrendelt is met een hangslot die moet je eerst ontgrendelen om je instellingen te kunnen veranderen wat mij vrij logisch lijkt.

Nu komt het vreemde namelijk.
Ik heb op me iMac een clean install gedaan met me interne HDD via internet recovery daarna macOS 10.12.3 erop gezet via de app store.
Nu zie ik bij Time Machine geen hangslot zitten die is er namelijk niet ik kan namelijk gelijk alle instellingen veranderen.
Ik had het wel verwacht dat er een hangslot bij zat.

Wat is nou de reden dat er geen hangslot bij zit en dat ik zonder hem te ontgrendelen dingen kan instellen met me interne HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

GerardVanAfoort schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:34:
Hoe zijn de ervaringen met Night Shift? Ik heb het weer uitgezet want scrollen en lezen zag er niet meer uit.

Op iOS geen last van.
Merk inderdaad dat het GUI wat minder vloeiend is wanneer Night Shift aan staat op mijn 2016 MBP. Intussen al een bug report gestuurd richting Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Iemand ervaring met time machine met macos 10.12
Ik namelijk graag weten hoe je achterkom welke back up tijd je nodig heb als hele hdd terug wil doen ?
En waar kan ik zien wat er precies verandert per back up tijd ?
Wie kan mij dit vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Havelock schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:07:
Ik namelijk graag weten hoe je achterkom welke back up tijd je nodig heb als hele hdd terug wil doen ?
Dit is een discussie en ervaringen topic voor macOS Sierra 10.12. Voor vragen over Time Machine kun je beter een nieuw topic openen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:34:

Op iOS geen last van.
Op Retina schermen vind ik behoorlijk prima werken.

Public beta 2 is trouwens uit. Hopelijk lost die het gmail/MacOS mail inlog probleem op. En doen mijn Facebookblock-extensies het weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Om toch even je vraag kort te beantwoorden:

Het maakt niet uit welke je pakt, het scrollen door tijd is puur om een bepaalde periode te pakken. Maar je kan ook daar één bestand pakken bijvoorbeeld. Dan ga je naar de map waar dat bestand stond, activeer je time machine, scroll je door eerdere versies van die map, en haal je het bestand terug.

Maar als jij macOS opnieuw installeert, en je zet een timemachine backup terug, dan kan je gewoon de laatste pakken, of een eerdere, maar welke je pakt is aan jezelf, hij zet dan alles terug tot aan die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:11:
[...]
Dit is een discussie en ervaringen topic voor macOS Sierra 10.12. Voor vragen over Time Machine kun je beter een nieuw topic openen :)
Time Machine is gewoon een onderdeel van macOS dus vragen hierover kunnen best in het topic. Je had hem er beter op kunnen wijzen dat hij wat vooronderzoek had kunnen doen. Mensen gooien tegenwoordig maar wat oneliners op het forum zonder eerst even Google te kunnen raadplegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik vroeg me af als een bootble usb opstart stick maakt kan hem dan volledig offline installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:45:
[...]

Time Machine is gewoon een onderdeel van macOS dus vragen hierover kunnen best in het topic. Je had hem er beter op kunnen wijzen dat hij wat vooronderzoek had kunnen doen. Mensen gooien tegenwoordig maar wat oneliners op het forum zonder eerst even Google te kunnen raadplegen 8)7
Ik jou even corrigeren, ik heb zeker wel gegoogled.
na 4 uur gegoogled te hebben wil toch graag mijn antwoord hebben met vragen waar ik mee zit.
En dat kan het beste doen om het hier op het forum te vragen.
Ik begrijp je reactie dat je dat denkt dat niet heb gegoogled.
Ik kan helaas niet wat ik wil met time machine dat is helaas gewoon niet mogelijk ben ik achter gekomen wat ik erg jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 19:34
Havelock schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:18:
Ik vroeg me af als een bootble usb opstart stick maakt kan hem dan volledig offline installeren ?
Ja, dat kan.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:18

amphora

Websites & Fotografie

Ik lees 'backup tijd' en 'terug wil doen'. Wat wil je nou doen? Backupen of restoren?
Maar dan nog is het afhankelijk van zoveel factoren. Hoeveel GB moet je backupen, hoe snel is je interne HDD/SDD, hoe snel is je externe HD, USB 2, 3 of Thunderbolt? Maar één manier om er achter te komen, gewoon zelf testen met een stopwatch.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

malware alert!
Bij gebruik van MS Office Word for Mac, macro's uit! (standaard instelling)

http://forums.appleinside...t-with-auto-running-macro

Maar goed, we openen natuurlijk nooit bijlagen van onbekende mailers :)

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-02-2017 16:39 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:16
Ik loop nu al tijden te klooien met de kolombreedte van de Coverflow weergave in Finder. De breedte heb ik ooit aangepast. Hij bleeft nu zo breed staan. Maar ik wil hem wat smaller hebben. Hoe moeilijk kan het zijn. :') Maar het verandert steeds terug bij het openen van een nieuw Finder venster of andere map.

Iemand een idee hoe dit (blijvend) aan te passen is?

Afbeeldingslocatie: https://i62.photobucket.com/albums/h118/rayboss/Appels/402a80f6-1967-4ac0-8b79-44bed18511e5_zpswicl5ei6.png

[ Voor 8% gewijzigd door Bushalte op 13-02-2017 07:16 ]

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:35
Heb je het al eens geprobeerd de kolomhoogte smaller te maken waarbij je de Option (Alt) toets ingedrukt houdt?
Mogelijk dat de aanpassing dan wel onthouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
sonderpa schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:11:
Heb je het al eens geprobeerd de kolomhoogte smaller te maken waarbij je de Option (Alt) toets ingedrukt houdt?
Mogelijk dat de aanpassing dan wel onthouden wordt.
Net gedaan, maakt niet uit helaas.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Bushalte schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:57:
Ik loop nu al tijden te klooien met de kolombreedte van de Coverflow weergave in Finder. De breedte heb ik ooit aangepast. Hij bleeft nu zo breed staan. Maar ik wil hem wat smaller hebben. Hoe moeilijk kan het zijn. :') Maar het verandert steeds terug bij het openen van een nieuw Finder venster of andere map.

Iemand een idee hoe dit (blijvend) aan te passen is?

[afbeelding]
Ik heb het net geprobeerd, maar geen problemen ermee.
Ik stel hem in en klik dan op de rode knop en als ik hem weer open krijg ik exact dezelfde indeling als ingesteld.
Ook in Coverflow. :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
funske schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Ik stel hem in en klik dan op de rode knop en als ik hem weer open krijg ik exact dezelfde indeling als ingesteld.
Weer geprobeerd, met alt, zonder alt. Hij blijft terug springen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik hier "vroeger" problemen mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

amphora schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:05:
[...]

Ik lees 'backup tijd' en 'terug wil doen'. Wat wil je nou doen? Backupen of restoren?
Maar dan nog is het afhankelijk van zoveel factoren. Hoeveel GB moet je backupen, hoe snel is je interne HDD/SDD, hoe snel is je externe HD, USB 2, 3 of Thunderbolt? Maar één manier om er achter te komen, gewoon zelf testen met een stopwatch.
Heb je zelf al eens gezocht op backup producten, met name online backup? Dan zul je namelijk zien dat men al heel snel spreekt over backups die tot een maand teruggaan. Met dat in het achterhoofd...wat zou hij nou willen weten van Time Machine? ;)

Om maar even antwoord op die vraag te geven en wederom iemand teleurstellen: dat is niet zomaar vooraf te voorspellen. Het is afhankelijk van de grootte van je backupmedium (daar waar de backup op komt te staan), de hoeveelheid data die je daarnaartoe gaat schrijven, hoe vaak je data wijzigt en wat voor soort backup je maakt (volledig of alleen de wijzigingen aka delta). Bij wie de data maar amper wijzigt en die niet met grote data werkt zul je zien dat ze heel ver in de tijd terug kunnen. Bij de mensen die met heel veel data werken en/of waarbij data veel veranderd zal dat niet zo zijn tenzij zij een backupmedium hebben met heel veel capaciteit (lees: veel GB's).
Je kunt met Time Machine wel wat invloed hierop uitoefenen door je backup kleiner te maken. Standaard wordt vrijwel alles meegenomen in de backup dus kleiner maken kun je alleen doen door dingen uit te sluiten. Time Machine leent zich echter niet voor wie heel veel controle wil uitoefenen, daar ben je bij andere software veel beter af. Wellicht dat iets als Carbon Copy Cloner een oplossing kan zijn.
funske schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:34:
Heb je dan ook eerst het bovenste gedeelte (=het coverflow gedeelte) verkleind? Hier zie ik namelijk hetzelfde verschijnsel: zodra je weg navigeert en daarna weer terug is de grootte van het bovenste gedeelte weer gereset. Er zijn in de view options ook geen mogelijkheden om het vast te zetten anders dan de "set as defaults" knop.
Btw, dit heb ik ook kunnen reproduceren in een vm met 10.11 erin. Ik heb het vermoeden dat dit gewoon standaard gedrag is dus dan wordt het een kwestie van feedback versturen aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Hoe kan je bepaalde hardware definitief uitschakelen ?
om een voorbeeldje te noemen ik wil graag FaceTime open hebben zonder dat de camera aan staat het gaat mij om telefoon gesprekken die ik van me iPhone via me mac wil aan nemen is dat mogelijk om bepaalde hardware uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 01-10 19:55

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb problemen met de photostream op mijn mac. Dan staan de foto's (gemaakt met mijn iPhone) op mijn iPhone al lang en breed in de photostream, en op de Mac verschijnen ze dan de hele avond niet. Er draait wel zo'n waaiertje linksonder in beeld, maar ze komen er niet bij te staan. De volgende dag staan ze er vaak wel bij. Is er een mogelijkheid dit handmatig te forceren/verversen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:37
GerardVanAfoort schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:31:
malware alert!
Bij gebruik van MS Office Word for Mac, macro's uit! (standaard instelling)

http://forums.appleinside...t-with-auto-running-macro

Maar goed, we openen natuurlijk nooit bijlagen van onbekende mailers :)
en weer frapant dat het script van de malware checkt of Little Snitch aanwezig is op het systeem. Goeie reclame lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:44:
Ik heb problemen met de photostream op mijn mac. Dan staan de foto's (gemaakt met mijn iPhone) op mijn iPhone al lang en breed in de photostream, en op de Mac verschijnen ze dan de hele avond niet. Er draait wel zo'n waaiertje linksonder in beeld, maar ze komen er niet bij te staan. De volgende dag staan ze er vaak wel bij. Is er een mogelijkheid dit handmatig te forceren/verversen?
Ja je iPhone van stroom en WiFi voorzien. Beneden 20% en cellular data word er niet geupload.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goeie, maar de accu was > 90%, hij lag alleen niet aan de oplader. Wifi was uiteraard beschikbaar, want ik was gewoon de hele avond thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Havelock schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 02:39:
om een voorbeeldje te noemen ik wil graag FaceTime open hebben zonder dat de camera aan staat het gaat mij om telefoon gesprekken die ik van me iPhone via me mac wil aan nemen is dat mogelijk om bepaalde hardware uit te schakelen.
Definitief? Ribbon kabel op moederbord doorknippen! Of netjes losmaken :)
Afplakken lijkt me prettiger. Even een dubbel plakkertje/pleister/ductape/whatever zodat je geen lijmresten op je lens krijgt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
GerardVanAfoort schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:18:
[...]

Definitief? Ribbon kabel op moederbord doorknippen! Of netjes losmaken :)
Afplakken lijkt me prettiger. Even een dubbel plakkertje/pleister/ductape/whatever zodat je geen lijmresten op je lens krijgt.
Ok jammer dat het niet kan.
In Windows kan dat volgens mij weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

GerardVanAfoort schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Ja je iPhone van stroom en WiFi voorzien. Beneden 20% en cellular data word er niet geupload.
Maar, hoe zou dit verklaren dat de foto's op mijn iPhone al wel in mijn photostream te zien zijn? En op de Mac nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
ppl schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:35:
[...]

Heb je dan ook eerst het bovenste gedeelte (=het coverflow gedeelte) verkleind? Hier zie ik namelijk hetzelfde verschijnsel: zodra je weg navigeert en daarna weer terug is de grootte van het bovenste gedeelte weer gereset. Er zijn in de view options ook geen mogelijkheden om het vast te zetten anders dan de "set as defaults" knop.
Btw, dit heb ik ook kunnen reproduceren in een vm met 10.11 erin. Ik heb het vermoeden dat dit gewoon standaard gedrag is dus dan wordt het een kwestie van feedback versturen aan Apple.
Ik ga een melding maken bij Apple. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Havelock schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 02:39:
Buiten het feit dat ik dit soort dingen nooit zo goed snap. Afplakken is het beste. Mijn vriendin heeft haar iMac ook met een stukje pleister afgeplakt.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:47
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:35:
[...]

Maar, hoe zou dit verklaren dat de foto's op mijn iPhone al wel in mijn photostream te zien zijn? En op de Mac nog niet?
Dat is gewoon af en toe een sync issue tussen iCloud en je Mac. Heb ook wel eens dat het langer duurt dan normaal, dat m'n Photostream bijwerkt op de MacBook terwijl het al lang en breed in Photostream op de iPhone staat.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De issues met wifi worden steeds erger op mijn MacBook 12". Elke keer als ik het ding openklap moet ik wifi even uit- en aanzetten anders heb ik geen verbinding. Met andere apparaten hebben daar geen last van. En het maakt niet uit of ik het wlan van de Asus router pak of van de Time Capsule. Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Canaria schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:46:
De issues met wifi worden steeds erger op mijn MacBook 12". Elke keer als ik het ding openklap moet ik wifi even uit- en aanzetten anders heb ik geen verbinding. Met andere apparaten hebben daar geen last van. En het maakt niet uit of ik het wlan van de Asus router pak of van de Time Capsule. Heel irritant!
Zelfde met mijn MBPr 2015, was ook bij de vorige OS zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:46:
Volgens mij hoorde ik jou hier een paar jaar geleden met een Macbook Air ook over. Apple is hardleers wat wifi issues betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mesen zijn eerder hardleers. Ze lijken maar niet te begrijpen dat wifi gewoon dikke shit is, vooral op 2.4GHz waar tegenwoordig van alles en nog wat gebruik van maakt. Er lopen niet voor niets diverse studies naar wifi issues. Wifi problemen kom je dan ook op ieder tech forum met ieder OS en ieder merk tegen. Je vast blijven pinnen op het OS of een bepaald merk is dan ook een garantie dat je nooit en te nimmer je wifi issues zal gaan oplossen. Kijk alleen al eens rond in de verschillende topics op dit forum naar wifi klachten en de oplossingen. Zowel de klachten als de oplossingen zijn een waslijst. Dat maakt het des te irritanter; zie de oorzaak maar eens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Symptomen en bestrijding aldus Apple: https://support.apple.com/en-us/HT201542

En de router bij voorkeur niet in de meterkast of kort bij leidingen plaatsen. (vooral die meterkast waar die bij 50%? hangt)

Er zijn instellingen mogelijk in instellingen>energie bedraad en draadloos om te voorkomen dat de Wifi chip in diepe slaap geraakt (weet ff niet wat default ingesteld staat). Dus wel of geen netspanning kan ook nog uitmaken voor de herconnectie.

Ook in de Airport zijn lange tijd Broadcams geleverd. Kan me met historische conflicten van Broadcam en dan in combinatie met Airport firmware/macOS device drivers/iOS device drivers ook wel voorstellen dat die herconnectie kan falen.

Overigens die problemen met Broadcam gelden OS landschap breed. En wat op 5 Ghz kan zoveel mogelijk dat ook gebruiken.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Asus router en Time Capsule staan tijdelijk in de kamer hiernaast, in verband met een verbouwing van de benedenverdieping. Alles uiteraard op 5 GHz.

Ik geloof direct dat wifi "dikke shit" is, maar het is wel opvallend dat de andere apparaten hier in huis (Lenovo ThinkPad, Dell XPS, paar iPads en iPhones, Windows Mobiles en Androids, paar Sonos-devices en diverse wireless home automation) gewoon probleemloos verbinding maken en houden.

En de frequentie van de wifi-issues op de MacBook wisselt na bijna elke macOS-update. Af en toe wifi uit- en weer aan moeten zetten vind ik niet erg, daar ben ik aan gewend want het is bij mijn MacBooks nooit anders geweest. Maar nu het elke keer is, begint het vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
[b][message=50389115,noline]
Ik geloof direct dat wifi "dikke shit" is, maar het is wel opvallend dat de andere apparaten hier in huis (Lenovo ThinkPad, Dell XPS, paar iPads en iPhones, Windows Mobiles en Androids, paar Sonos-devices en diverse wireless home automation) gewoon probleemloos verbinding maken en houden.
Dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 11:53
Canaria schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:14:
Asus router en Time Capsule staan tijdelijk in de kamer hiernaast, in verband met een verbouwing van de benedenverdieping. Alles uiteraard op 5 GHz.

En de frequentie van de wifi-issues op de MacBook wisselt na bijna elke macOS-update. Af en toe wifi uit- en weer aan moeten zetten vind ik niet erg, daar ben ik aan gewend want het is bij mijn MacBooks nooit anders geweest. Maar nu het elke keer is, begint het vervelend te worden.
Ik had ook lange tijd Wi-Fi issues met alle macbooks hier in huis icm mijn Apple TimeCapsule. Ik dacht 'alles van Apple dus dat moet wel goed zijn' nee dus.. heb de TC vervangen door een Ubiquiti AP-Lite AccessPoint en sindsdien zijn alle Wi-Fi issue's hier als sneeuw voor de zon verdwenen.

het gekke was wel dat het ooit wel goed heeft gewerkt met de Apple TimeCapsule.. alleen met elke OS upgrade werd het erger en erger. (disconnects,uitzetten/aanzetten Wi-Fi,etc,etc)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
Ik ben de afgelopen week enige tijd bezig geweest met het geprobeerd te installeren van Windows 8.1 pro op mijn MacBook Pro mid 2012. Het betreft een MacBook met een optical drive.

De volgende stappen heb ik ondernomen:
  • Windows 8.1 iso gedownload vanaf de Microsoft website.
  • USB laten maken door bootcamp icm de betreffende support software
  • Volgens meerdere websites heb ik de info.plist bestand aangepast zodat mijn MacBook zou worden herkend als een laptop die via USB zou mogen worden opgestart.
First, edit the plist of Boot Camp Assistant:

Go to Applications/Utilities
Right click Boot Camp Assistant and view package contents
Find Info.plist in the Contents folder and edit it in Text Edit (it will make you duplicate the file first)
You want to edit FOUR things:
  • Add your model to DARequiredROMVersions
  • Delete the word "Pre" from UEFIModels and add your model
  • Delete the word "Pre" from USBBootSupportedModels and add your model
  • Remove your model from Win7OnlyModels (if its there)
To add your model to these lines, just copy and paste an exsiting row and replace the data between the two tags with your model code. You can find the right codes to use for the plist by going to Apple Menu > About This Mac > More Info > System Report. Use the "Boot ROM Version" and "Model Identifier" as appropriate in the plist.
Dit heeft tot op heden nog steeds allemaal geleid naar de foutmelding "No bootable device -- insert boot disk and press any key"

Heeft hier iemand verder nog een idee wat ik zou kunnen proberen?

[ Voor 40% gewijzigd door James25 op 01-03-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04

KRAI.7

Bwoah...

@James25 Heb je het duplicate bestand van Info.plist wel weer in de goede map gezet? Dus je originele Info.plist overschreven met je aangepaste Info.plist?

Heb je al een andere USB-stick geprobeerd en/of de Bootcamp-assistent opnieuw te runnen? Dit verhielp bij mij in het verleden nog weleens een aantal Bootcamp-issues...

ISO opnieuw proberen te downloaden?

Heb je al een andere USB-poort geprobeerd?

Heb je alles losgekoppeld (externe schijven, muizen, SD kaartjes etc)?

Probeer de USB-stick eens handmatig te starten (Option ingedrukt houden als je de MBP opstart).

Kan ook zijn dat hij zich verslikt in de UEFI/BIOS-CSM modus... Als bovenstaande dingen niet werken laat het dan even weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 10:33
KRAI.7 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:08:
@James25 Heb je het duplicate bestand van Info.plist wel weer in de goede map gezet? Dus je originele Info.plist overschreven met je aangepaste Info.plist?

Heb je al een andere USB-stick geprobeerd en/of de Bootcamp-assistent opnieuw te runnen? Dit verhielp bij mij in het verleden nog weleens een aantal Bootcamp-issues...

ISO opnieuw proberen te downloaden?

Heb je al een andere USB-poort geprobeerd?

Heb je alles losgekoppeld (externe schijven, muizen, SD kaartjes etc)?

Probeer de USB-stick eens handmatig te starten (Option ingedrukt houden als je de MBP opstart).

Kan ook zijn dat hij zich verslikt in de UEFI/BIOS-CSM modus... Als bovenstaande dingen niet werken laat het dan even weten. :)
Ha Marco, thanks voor het reageren. (extra info) Ik heb momenteel maar 1 HDD in mijn systeem zitten 1x 256gb SSD.
  • Ik heb (SIP) op de MacBook uitgeschakeld waardoor ik info.plist gewoon kon aanpassen en opslaan.
  • Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd (Alhoewel het waren allemaal USB 3.0? Misschien ligt het daaraan)
  • Ik heb inderdaad opgestart via "option". Vervolgens gkelikt op Windows, dan krijg ik weer dezelfde foutmelding en eens geklikt op "efi" en dan krijg ik een blauw windows error scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:35
James25 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:23:
Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd (Alhoewel het waren allemaal USB 3.0? Misschien ligt het daaraan)
Dat was in het verleden inderdaad een probleem.
De kans dat het met een USB 2.0 beter gaat is heel groot. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Canaria schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:14:
Dat is het altijd en vereist dan ook verder onderzoek. Je kunt hier niet zomaar de conclusie trekken dat het dan aan 1 apparaat ligt. Zo was er ooit eens een issue op diverse universiteiten waarbij de iOS devices zogenaamd de oorzaak waren omdat zij de problemen hadden. Uiteindelijk bleek het om Android devices te gaan met een bepaalde Android versie waarvan de dhcp client voortdurend crashte en voor alle clients op het netwerk een probleem veroorzaakte.

Als je op diverse fora komt waar de netwerktechneuten zitten zul je ongelooflijk veel verhalen lezen van mensen die een bepaald merk access point (bijv. Ubiquity Unifi) hebben gekocht en sindsdien ook geen problemen meer hebben (Powershell is dus niet de enige en ook ik heb diezelfde ervaring). Hetzelfde zie je ook met het switchen van firmware zoals de standaard firmware van de router naar ddwrt of naar openwrt. Dat is nog iets wat je met je Asus router kunt proberen. De standaard firmware van dit soort routertjes is vaak ook niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12

page404

Website says no

Iemand anders dit probleem? Ik heb de laatste beta, maar met de vorige beta heb ik een mappenstructuur uit iCloud verwijderd. Vervolgens de prullenbak leeggegooid.
Na een paar minuten verschijnt die hele mappenstructuur weer in de trash, exclusief de inhoud, dus alleen de mappen. Heb al een busreport ingediend, maar het is wel irritant. Is er een workaround?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste