[macOS Sierra 10.12] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:20:
Net Sierra geïnstalleerd.
MS Excel 2011 voor MAC reageert niet meer. :'(
Iemand oplossing?
Eens upgraden? De MS Office suite is recentelijk volledig vernieuwd voor OSX. Ze kunnen onmogelijk alle toekomstige macOS versies ondersteunen. Je zult de applicaties zelf toch wel eens moeten gaan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

superpolm schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:33:
Heb net geupgrade, hij lijkt wel wat sneller. Alleen mn muisaanwijzer vergroot elke x als ik ergens op klik, hoe kan ik dit uitzetten?
Dat is ontworpen om niet op te treden tenzij je de muis snel heen en weer beweegt. Als je erg trillerige handen hebt (orde van Parkinson's en koffiegebrek), dan heb je er al snel last van.

Ik heb nog niet grafisch kunnen vinden waar het uit kan, waarschijnlijk wordt dat een terminal iets.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Jieve schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:41:
[...]

Ga ik doen, ik post het resultaat als ik dat heb gedaan. :)

UNIX[Operation not permitted], kan hem dus niet verwijderen vanuit de KeyChain Acces. :?
Mogelijkerwijs is er iets aan de hand met de sleutelhangers. Probeer het eens met een nieuwe gebruiker en kijk of het probleem daar ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
nelizmastr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Dat is ontworpen om niet op te treden tenzij je de muis snel heen en weer beweegt. Als je erg trillerige handen hebt (orde van Parkinson's en koffiegebrek), dan heb je er al snel last van.

Ik heb nog niet grafisch kunnen vinden waar het uit kan, waarschijnlijk wordt dat een terminal iets.
Onder Accessibility :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AX2BxNq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat een onlogische plek haha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 17:32
thnx. stomme instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
nelizmastr schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:36:
[...]

Wat een onlogische plek haha 8)7
Ik vind het met hun uitleg toch iets minder stom. Normaal weet ik wel waar mijn muis is op het scherm. Maar ik kan me voorstellen dat als je toch slechtziend bent dat dit toch wel een makkelijk hulpmiddel is en daarom onder deze instelingen valt.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:20:
Net Sierra geïnstalleerd.
MS Excel 2011 voor MAC reageert niet meer. :'(
Iemand oplossing?
Hier werkt heel Office 2011 nog prima op Sierra. Is wel een officiële licentie ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Sierra: als ik bij opslag kijk zie ik geen films meer. Iemand een idee waar ik ze neer moet zetten zodat siërra ze weer ziet?

Ze staan gewoon in de map films!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Gisteravond geupdate. Morgen eens uitgebreid proberen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Wat een feest... nu is ineens de Unlock with Apple Watch optie verdwenen uit mijn instellingen, terwijl ik hier hiervoor gewoon prima werkend had.
Heel leuk al die diepe integratie maar er hoeft maar ergens iets fout te gaan en het kaartenhuis valt in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:21:
Sinds Sierra: als ik bij opslag kijk zie ik geen films meer. Iemand een idee waar ik ze neer moet zetten zodat siërra ze weer ziet?

Ze staan gewoon in de map films!
Dit heb ik ook. Ook tijdens alle beta's gehad.

Ik heb nu een hele grote balk met Documenten. Dit was eerst opgebouwd uit: Muziek, Films etc.
Iemand een idee om dit weer terug te krijgen?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
xoniq schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:26:
[...]

Dit is mij ook opgevallen. Mounts op het werk die ik normaal gewoon zo met CMD+K kan mounten, moet ik nu op enter drukken in een inlog scherm. (Wachtwoord staat er nog wel ingevuld, moet alleen bevestigen)
Ook hier hetzelfde probleem!!
Iemand al een oplossing hiervoor??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Een ander probleem is het laten opstarten van programma’s op bepaalde tijden.
Dit deed ik altijd met Lingon X, maar dat werkt op de e.o.a. manier niet meer.

Geen probleem dacht ik, dan zet ik het gewoon als afspraak in mijn Agenda. Bij ‘melding’ kun je kiezen uit “Bericht”, “E-mail” en “Open bestand”. Uiteraard kies ik het laatste. Het erin zetten gaat prima, maar zodra ik het opsla en daarna nog eens bekijk is de ‘melding’ gewoon helemaal weg??

Ik snap het echt niet meer. Ik heb heel internet al afgezocht, maar kan hier niets over vinden.
Kan iemand eens kijken of het bij hem/haar wel lukt?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Had toch ook flinke issues met Office 2016, wou gewoon niet fatsoenlijk installeren, duurde letterlijk 1,5 uur voor hij klaar was, toen crashte alles steeds. Via via een nieuwere build weten te vinden, die met fast ring met moeite weten te updaten en nu werkt het allemaal wel redelijk. Maar wat een gedoe.

Verder eigenlijk geen issues met het OS zelf.....

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede update Apple .....keep on going !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Kan zeggen dat ik nog niet laaiend enthousiast ben. Maar goed. Net weer gekloot met de Adobe Creative Suite. Hiervoor nooit last van gehad. Maar of dit aan Sierra ligt kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar goed inmiddels draait Photoshop weer.

Inloggen met de Apple Watch is mij nog niet gelukt. Ondanks alle instellingen goed staan. Jammer. Want dit leek mij nou net een van de spannendste features.

Verder nog te weinig mee gewerkt om er meer uitspraken over te doen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heb ik dan geluk of jullie pech. ;-) Draait hier prima geen noemenswaardige issues. Unlocken met watch werkt ook prima, erg fijne toevoeging. (draai nu wel 10.12.1 beta)
Enig dingetje wat ik momenteel zie is het automatisch hernoemen van mijn computernaam. Dus ' Macbook Pro (32)'. Heb ik al eens eerder gezien, maar zou ook een probleem elders in het netwerk kunnen zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
hier nu regelmatig last van de strandbal na een clean installatie van Sierra, vooral net naar het opstarten van Safari. zit er hard aan te denken om weer el Capitan er maar weer op te plaatsen, zoveel nieuws heeft Sierra nu ook weer niet gebracht.

macbook pro 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Nadat ik een update gedaan heb naar Sierra heb ik last dat Logic 9 ontzettend instabiel is geworden. Bijna alles wat ik aanklik zorgt voor een abrupt einde van Logic. Ik heb Logic 10 maar gekocht (wilde ik toch al doen) en dat draait zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volume voor de VLC player regelen met twee vingers op je macbook is ook helemaal niet goed. Om op 100% te komen is haast onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
ronaldme schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:01:
hier nu regelmatig last van de strandbal na een clean installatie van Sierra, vooral net naar het opstarten van Safari. zit er hard aan te denken om weer el Capitan er maar weer op te plaatsen, zoveel nieuws heeft Sierra nu ook weer niet gebracht.

macbook pro 2015.
Hier ook. Vooral de menu bar die voor een lange tijd (5-10 seconden) niet reageert. Vaak nadat er van wifi netwerk is veranderd. Geen zin om terug te gaan naar de vorige versie dus ik wacht op de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-10 20:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Hier zowel een Mac Mini als een MacBook Pro (beide 2014) nu op Sierra draaien. Eerst een upgrade over El Cap. gedaan, maar vanwege de meuk (programma's) op beide systemen alsnog gekozen voor een frisse start. Nu dus een schone lei, Sierra draait prima. Hoop wel dat de Mac Mini binnenkort een opvolger gaat krijgen met een SSD, het is niet het snelste systeem (maar dat was het met Yosemite e.d. ook niet).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wolvganger schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:45:
Hoop wel dat de Mac Mini binnenkort een opvolger gaat krijgen met een SSD, het is niet het snelste systeem (maar dat was het met Yosemite e.d. ook niet).
Dit is natuurlijk heel makkelijk zelf op te lossen. Ik heb vrij snel na aankoop van m'n Mini er een SSD in gezet, en dat kost je nog geen half uur werk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-10 20:53

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Exirion schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Dit is natuurlijk heel makkelijk zelf op te lossen. Ik heb vrij snel na aankoop van m'n Mini er een SSD in gezet, en dat kost je nog geen half uur werk.
True (ik heb al eens een 2012 model aangepast), maar dit model heeft weer aanpassingen waardoor het iets lastiger gaat. Daarnaast heeft mijn variant 4 GB geheugen en een 1,4 Ghz CPU. Vervangen van het geheugen zou eigenlijk ook wenselijk zijn, maar dat gaat niet. Upgraden van dit exemplaar heeft dan eigenlijk ook geen zin.

PS: Het was ook een "goedkope" machine om te zien of ik aan een Mac kon wennen (het antwoord bleek "ja" te zijn).

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wolvganger schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:31:
PS: Het was ook een "goedkope" machine om te zien of ik aan een Mac kon wennen (het antwoord bleek "ja" te zijn).
Hehe.. Zo ben ik ook begonnen, met een Mac Mini G4 (eerste generatie) in 2005 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

OkselFris schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:57:
Heb ik dan geluk of jullie pech. ;-) Draait hier prima geen noemenswaardige issues. Unlocken met watch werkt ook prima, erg fijne toevoeging. (draai nu wel 10.12.1 beta)
Enig dingetje wat ik momenteel zie is het automatisch hernoemen van mijn computernaam. Dus ' Macbook Pro (32)'. Heb ik al eens eerder gezien, maar zou ook een probleem elders in het netwerk kunnen zijn.
Lijkt er op dat toch een aantal mensen inderdaad pech hebben. Hier werkt de laptop ook prima (eind 2013 pro model) met macOS. Ook ik maak gebruik van de unlock functie met mijn watch. Geinige functie.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vreemd genoeg werkte de unlock functie met de Apple watch vanochtend ineens wel. Time machine ook weer aan de praat gekregen. Draait nu allemaal redelijk. Let's hope for the best :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik krijg mijn optie Unlock met Apple Watch niet terug... ik begrijp er niks van. De optie was ineens weg. Ik weet niet of dat direct na een clean install was. Het heeft gewerkt maar nu krijg ik de optie niet terug.
- Restart: niks
- 2FA uitgezet, en weet aangezet: niks
- iPhone/Apple Watch herstarten: niks

Iemand een oplossing hoe ik dit kan fixen?

Ik heb nog niet uitgelogd uit iCloud want ik ben veel te bang dat er dan weer andere problemen (met oa iCloud Photo Library) gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

iAmRenzo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:09:
Ik krijg mijn optie Unlock met Apple Watch niet terug... ik begrijp er niks van. De optie was ineens weg. Ik weet niet of dat direct na een clean install was. Het heeft gewerkt maar nu krijg ik de optie niet terug.
- Restart: niks
- 2FA uitgezet, en weet aangezet: niks
- iPhone/Apple Watch herstarten: niks

Iemand een oplossing hoe ik dit kan fixen?

Ik heb nog niet uitgelogd uit iCloud want ik ben veel te bang dat er dan weer andere problemen (met oa iCloud Photo Library) gaan komen.
Denk dat het toch het beste is om even te wachten op een fix/update. Functie is gewoon heel erg buggy bij velen momenteel.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Geteisem schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:14:
Denk dat het toch het beste is om even te wachten op een fix/update. Functie is gewoon heel erg buggy bij velen momenteel.
Soms is frustratie en ongeduld wel handig. Ik heb een herinstallatie gedaan (over de oude heen). De functie is nu terug maar werkte niet... heb hem uitgezet en zal vanavond weer proberen in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik krijg de Sierra update net weer in m'n gezicht gedrukt vanuit de Store, maar ik vraag me af of ik daar op in moet gaan, gezien de wisselende berichten hier..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
DrSnuggles schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:03:
Ik krijg de Sierra update net weer in m'n gezicht gedrukt vanuit de Store, maar ik vraag me af of ik daar op in moet gaan, gezien de wisselende berichten hier..
Hier werkt het correct, op wat schoonheidsfoutjes na. De meest vervelende zit in Safari waar de achtergrond op sommige websites deels zwart wordt weergegeven. Opvallend is dat deze websites vaak gebruik maken van veel tables in tables in de HTML broncode. Vermoedelijk dus een bug tijdens het renderen van de pagina. Herladen of pinch to zoom lost het probleem meestal op.

Dit probleem was er ook al in de beta die ik op een andere partitie had draaien, dus ik vermoed dat anderen dit probleem ook wel eens hebben. Vervelend, maar niet zodanig dat het mij weerhoud om Sierra te gebruiken of terug te keren naar El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

DrSnuggles schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:03:
Draait hier ook goed hoor. Op wat kleine bugs na. Zo heel veel ingrijpends is er volgens niet veranderd. Al heb ik de volledige changelog niet doorgelezen. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Hi,

Sinds de installatie van Sierra op mijn iMac laden de internetpagina's ineens soms erg traag of helemaal niet meer. Wifi verbinding is gewoon in de lucht.

Herstarten of afmelden en weer aanmelden lost het probleem weer op.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Legen van de cache (via ontwikkel) bied geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb daar ook last van op de MacBook. Wifi uit en weer aanzetten helpt altijd, toch blijft het irritant. Het is sinds de update naar Sierra.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

wimbre schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:03:
Hi,

Sinds de installatie van Sierra op mijn iMac laden de internetpagina's ineens soms erg traag of helemaal niet meer. Wifi verbinding is gewoon in de lucht.

Dat heb ik alleen op KPN netwerken op de een of andere manier. Gelukkig heb ik dat thuis niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gelukkig draait mijn WIFI perfect sinds El Capitan. Op Mavericks was het een drama bij mij.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wimbre schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:03:
Hi,

idem hier op mijn 2015 MacBook Pro Retina. Sinds upgrade naar Sierra werkt Safari soms als dikke stront. Ook cache geleegd, niet het gewenste resultaat.
in El Capitan vrijwel nooit problemen met Safari gehad.

Ik vermoed dat het een echte bug in Sierra is, die hopelijk snel te verhelpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Er viel me van de week ineens iets vreemds op. Ik gebruik mijn watch om mijn laptop te unlocken. Werkt prachtig. Echter wanneer ik mijn laptop aan de adapter heb liggen en ik sluit hem, dan krijg ik elke minuut een melding op mijn watch dat mijn laptop unlocked wordt. Trek ik de stekker eruit, dan is het weg. Heeft iemand enig idee waar dat mee te maken kan hebben?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Sircuri schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:13:
Heeft iemand enig idee waar dat mee te maken kan hebben?
Ik weet het niet zeker maar zodra je laptop aan de stroom hangt (en niet van te voren uitgeschakeld is, wordt hij eens in de zoveel tijd wakker om te kijken of je nog nieuwe e-mails hebt e.d. Wellicht dat het hiermee te maken heeft. (Zie ook de uitleg van Apple zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:17
chippie777 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:32:
Het beeldscherm van iMac gaat automatisch naar sluimer na 15 minuten inactiviteit. Dit heb ik al jaren zo. Sinds macOS Sierra gaat dit nog steeds zo maar is het geen echte sluimer, er blijft iets van backlight te zien. Scherm gaat op zwart maar toch lijkt het erop dat het scherm niet echt uit is. Klik ik zelf op sluimer dan gaat het scherm helemaal uit zoals het altijd was. Herkent iemand dit?
Daarnaast heb ik af en toe een negatief getal bij het icoontje van mail staan als het aantal ongelezen mails.
Ik heb inmiddels gevonden hoe het komt dat mijn scherm niet naar sluimer gaat. Die stond op “nooit" 8)7 8)7 8)7 Blijkbaar is dit op een of andere manier gebeurd na het upgraden naar Sierra.
Het negatieve getal in mijn mail icoontje komt regelmatig voor, op dit moment staat deze op -31. Het lijkt erop dat dit te maken heeft met mijn spam folder in gmail. Wanneer ik die folder leeg maak dan verdwijnt ook het negatieve getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom bij niet meer op pornhub met Safari. Firefox werk prima, iemand een idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:50:
Ik kom bij niet meer op pornhub met Safari. Firefox werk prima, iemand een idee waar dat aan ligt?
Not sure if trolling 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:50:
Ja. Aftrekken terwijl je op safari bent is gewoon asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wolvganger schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

True (ik heb al eens een 2012 model aangepast), maar dit model heeft weer aanpassingen waardoor het iets lastiger gaat. Daarnaast heeft mijn variant 4 GB geheugen en een 1,4 Ghz CPU. Vervangen van het geheugen zou eigenlijk ook wenselijk zijn, maar dat gaat niet. Upgraden van dit exemplaar heeft dan eigenlijk ook geen zin.

Mijn eerste Mac was een Mini uit 2005. Destijds om dezelfde reden gekocht. Dingetje staat hier nog steeds. Later een iMac gekocht (2006 model) en sinds vorig jaar heb ik een 2014 Mini. Het middelste model. (2,6 GHz, 1 tb HD, 8 gb RAM). Sinds gisteren draait het nu op een externe SSD (via USB 3.0) en wat een verschil. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

nelizmastr schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:11:
[...]

Ja. Aftrekken terwijl je op safari bent is gewoon asociaal.
Inderdaad fappen doe je met Chrome incognito.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Net versie 10.12.1 geïnstalleerd. Alleen krijg ik geen verbinding meer met mijn iCloud muziekbibliotheek... Nog bij iemand??

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Vaganzza schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:54:
Net versie 10.12.1 geïnstalleerd. Alleen krijg ik geen verbinding meer met mijn iCloud muziekbibliotheek... Nog bij iemand??
Wat meestal werkt is even opnieuw in te loggen in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik heb niets moeten doen en was vanzelf opgelost in de loop van gisterenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ook bij mij is vannacht automatisch 10.12.1 geïnstalleerd.

Maar als ik nu een programma opstart dan gaat het dit meteen hangen, moet hem geforceerd stoppen en daarna werkt hij weer gewoon.
Het is op zich niet erg, maar dit moet ik dus bij elk programa 1 keer doen!?!?!?

Iemand een suggestie??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
funske schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:16:
Ook bij mij is vannacht automatisch 10.12.1 geïnstalleerd.

Maar als ik nu een programma opstart dan gaat het dit meteen hangen, moet hem geforceerd stoppen en daarna werkt hij weer gewoon.
Het is op zich niet erg, maar dit moet ik dus bij elk programa 1 keer doen!?!?!?

Iemand een suggestie??
Even in 'Console' kijken waarom het blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
xoniq schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:07:
[...]

Daar word ik ook niet veel wijzer van. Het rare is gewoon dat dit per programma maar 1 keer gebeurd….. En nog niet eens bij ieder programma.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
xoniq schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:07:
[...]

Kun je mij hier iets meer over vertellen? Wat kan ik daar precies zien?Waar moet ik kijken?
Ik heb het systeem teruggezet naar 10.12 en alles werkt weer gewoon. Daarna 10.12.1 er op gezet en ik krijg weer hetzelfde fenomeen; apps starten op maar doen helemaal niets. Als ik kijk bij Activiteitenweergave staat bij deze programma’s % CPU en CPU-tijd allebei gewoon op 0.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:43
Heb de update geinstalleerd 10.12.1 alleen nou werkt mapsharing smb niet meer met mijn mediabox...weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:52
Geert1976 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

idem hier op mijn 2015 MacBook Pro Retina. Sinds upgrade naar Sierra werkt Safari soms als dikke stront. Ook cache geleegd, niet het gewenste resultaat.
in El Capitan vrijwel nooit problemen met Safari gehad.

Ik vermoed dat het een echte bug in Sierra is, die hopelijk snel te verhelpen zijn.
Had precies het zelfde. Safari was niet vooruit te branden en animaties stotterden en vertraagdenNa de 12.1 update nergens last meer van :)

[ Voor 6% gewijzigd door mrhp op 27-10-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Kun je mij hier iets meer over vertellen? Wat kan ik daar precies zien?Waar moet ik kijken?
Ik heb het systeem teruggezet naar 10.12 en alles werkt weer gewoon. Daarna 10.12.1 er op gezet en ik krijg weer hetzelfde fenomeen; apps starten op maar doen helemaal niets. Als ik kijk bij Activiteitenweergave staat bij deze programma’s % CPU en CPU-tijd allebei gewoon op 0.
Heb even verder gezocht op het internet en het blijkt dat Handsoff!! de boosdoener is. Uninstall van deze gedraaid en het werkt weer prima!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47

Quakie

quakelen

Ik hoop niemand over batterij drop tov el capitan?

Ik mis rond de 2uur. Op het eerste gezicht lijkt hetzelfde aan de hand als met 10.11.2 / 3. Er wordt weer agressieve clock speeds adjustments gebruikt. Volgens intel power gadget gaat mijn cpu van 0.8 naar 2.4Ghz en weer terug. Ook in idle stand met een cpu load van 8% ( onder el capitan was dat trouwens 0 a 2%). Ik blijf de photos app de schuld geven. Na een maand is die nog steeds niet klaar met scannen.. Er had domweg een setting moeten zijn dat je dat niet wilt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:20
App Store geeft aan dat er 6 updates beschikbaar zijn (waarschijnlijk keynote e.d. en xcode) maar de update pagina laat niks zien?

Afbeeldingslocatie: https://www.imguploaden.nl/photo/8-1477640701.png

Restart werkt ook niet. Heeft iemand dit ook?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:46

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Erulezz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:45:
App Store geeft aan dat er 6 updates beschikbaar zijn (waarschijnlijk keynote e.d. en xcode) maar de update pagina laat niks zien?

[afbeelding]

Restart werkt ook niet. Heeft iemand dit ook?
Hetzelfde hier inderdaad sinds gisteren avond ook.
Vanmorgen gaf m'n mac rechts boven aan dat er een update was en kon ik kiezen voor installeren of wachten.
Ik koos voor Installeren en zag in m'n Dock dat hij in Pogramma's wat aan het downloaden was (kon niet zien wat), dat is inmiddels gebeurd, maar verder doet hij niets.

[Edit]
Ah, probleem is spontaan verholpen. Opende net de App Store nog een keer en van de 5 updates was er nog 1 over (iTunes, die uit gezet en ging ook aan de slag) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 28-10-2016 09:55 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Hier werkt het helaas nog niet. Misschien ligt het aan de iTunes update? Lees verder op Reddit dat als de overige updates voltooid zijn dat de iTunes update ook tevoorschijn komt.

Bij Aankopen kun je de apps ook updaten. Dat ben ik nu aan het doen, ben benieuwd of iTunes dan ook tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Erulezz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:43:
Hier werkt het helaas nog niet. Misschien ligt het aan de iTunes update? Lees verder op Reddit dat als de overige updates voltooid zijn dat de iTunes update ook tevoorschijn komt.

Bij Aankopen kun je de apps ook updaten. Dat ben ik nu aan het doen, ben benieuwd of iTunes dan ook tevoorschijn komt.
Ik had het ook. gewoon even een app updaten op de aankopen tab. na een aantal seconden verschijnen de gevraagde updates weer waar onder de updates tab. klaar! (bij mij althans :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Heeft iemand dit toevallig ook?

Ik heb een iMac 5K, late 2015 met ssd, 3.2 Ghz en R9 m390 graphics.

Soms als ik de iMac restart of uitzet, dan is het laatste scherm wat ik zie niet zwart maar zie ik allerlei gekleurde lijnen. Daarna slaat hij netjes uit. Merk niets aan de machine, werkt prima.

Ik heb een schone macOS siërra geïnstalleerd, met alle recente updates erbij. Oh en ik heb ook Parallels draaien. Geen idee of dat wat uit kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Zonnetje83 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Ik had het ook. gewoon even een app updaten op de aankopen tab. na een aantal seconden verschijnen de gevraagde updates weer waar onder de updates tab. klaar! (bij mij althans :-) )
Jep dat kreeg ik ook. App Store zit vol met bugs lijkt het wel.. Updates die niet tevoorschijn komen, geschiedenis werkt niet en net Xcode die eerst 1.5 GB download (de update) en dan na 10 minuten gewoon de volledige versie opnieuw download :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Erulezz schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Jep dat kreeg ik ook. App Store zit vol met bugs lijkt het wel.. Updates die niet tevoorschijn komen, geschiedenis werkt niet en net Xcode die eerst 1.5 GB download (de update) en dan na 10 minuten gewoon de volledige versie opnieuw download :F
Klopt, ook bij mij ging het update er moeilijk en na de updates was de geschiedenis niet meer te zien.

Overigens heb ik ook al een ander probleem aangekaart bij Apple namelijk de synchronisatie tussen Notities en iCloud. Maar volgens Apple ligt dit aan mijn software…….. :?

Synchronisatie vanaf iCloud naar de rest gaat goed. Ook vanaf iPhone naar iCloud en dan naar mijn iMac gaat goed.
Alleen als ik iets op de iMac of de MBA intik, komt dit niet in iCloud.com en dus ook niet naar de andere apparaten.
Het komt op het volgende neer:
iCloud ===> iMac; eenrichtingsverkeer
iCloud <==> iPhone; echte synchronisatie

Is natuurlijk lastig, omdat je denkt dat het netjes gesynchroniseerd wordt, alleen gebeurt er niets.
Misschien kunnen jullie dit eens testen en kijken of het bij jullie wel normaal werkt?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Vraagje, sinds ik nu net mijn iMac opstart, opent elke map en elk bestand met 1 muisklik... Dus als ik een map aanklik wordt die direct geopend, als ik een mp3 bestand aanklikt, begint hij die meteen af te spelen. Alles is ineens 1 klik ipv dubbelklikken...

Ik heb al zitten googelen en in de instellingen zitten vogelen maar ik kom niet verder en het is behoorlijk irritant. Iemand een idee?

[edit] ben er inmiddels achter dat het aan het feit ligt dat ik een Razer gaming muis gebruik. Want met de apple trackpad heb ik dit probleem niet...

[edit2] problem solved... Razer Synapse eraf gegooid, opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer normaal... 8)7 :P

[ Voor 25% gewijzigd door ElayZ op 29-10-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Quakie schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:28:
Ik hoop niemand over batterij drop tov el capitan?

Ik mis rond de 2uur. Op het eerste gezicht lijkt hetzelfde aan de hand als met 10.11.2 / 3. Er wordt weer agressieve clock speeds adjustments gebruikt. Volgens intel power gadget gaat mijn cpu van 0.8 naar 2.4Ghz en weer terug. Ook in idle stand met een cpu load van 8% ( onder el capitan was dat trouwens 0 a 2%). Ik blijf de photos app de schuld geven. Na een maand is die nog steeds niet klaar met scannen.. Er had domweg een setting moeten zijn dat je dat niet wilt.
Mijn batterijduur is flink achteruit gegaan. Van een uur of 6 (een kort werkdag), naar een uur of 3. Ik heb er verder nog geen onderzoek naar gedaan waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Erapaz schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Mijn batterijduur is flink achteruit gegaan. Van een uur of 6 (een kort werkdag), naar een uur of 3. Ik heb er verder nog geen onderzoek naar gedaan waar dit aan kan liggen.
Ik merk dit ook. Accuduur is van 6 naar 4 uur gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Erapaz schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Heb je een clean of een dirty install gedaan? Ik heb een schone installatie verricht omdat el captican heel slecht draaide bij mij. betreft performance niks te zeuren, maar mijn accu gaat ook nog net zo lang meeals voorheen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Nog steeds heerlijke grafische glitches in Sierra. Apple mag wel eens aan de bak met hun Intel video drivers. Bij het opstarten gaat-ie op het laatste moment even de boel herschalen en dan zie ik heerlijke regenboogkleurtjes en grijstinten in beeld. Daarna werkt het normaal. Kan nooit helemaal de bedoeling zijn geweest lijkt me.

MBPr 13" 2015 overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 31-10-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:43
Iemand na de update van afgelopen week SAMBA netwerk delen aan gang gekregen? Bij mij werkt het namelijk niet meer sinds 10.12.1 ook niet met alternatief SMBUp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Is het eigenlijk de moeite om up te graden naar Sierra? Voor veel van de nieuwe features val ik uit de boot aangezien ik geen gebruik maak van iCloud, geen Apple Watch of iPhone heb en Siri me niet echt kan boeien.

Geekbench toont iets betere resultaten dan El Capitan maar of de real life prestaties beter zijn durf ik te betwijfelen, zeker op een oudere Macbook zoals die van mij..

Welke verborgen golden feature zie ik over het hoofd waardoor ik meteen wil upgraden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:25:
[...]

Klopt, ook bij mij ging het update er moeilijk en na de updates was de geschiedenis niet meer te zien.

Overigens heb ik ook al een ander probleem aangekaart bij Apple namelijk de synchronisatie tussen Notities en iCloud. Maar volgens Apple ligt dit aan mijn software…….. :?

Synchronisatie vanaf iCloud naar de rest gaat goed. Ook vanaf iPhone naar iCloud en dan naar mijn iMac gaat goed.
Alleen als ik iets op de iMac of de MBA intik, komt dit niet in iCloud.com en dus ook niet naar de andere apparaten.
Het komt op het volgende neer:

Is natuurlijk lastig, omdat je denkt dat het netjes gesynchroniseerd wordt, alleen gebeurt er niets.
Misschien kunnen jullie dit eens testen en kijken of het bij jullie wel normaal werkt?
Synchronisatie uit en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Berlinetta schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:07:
[...]

Synchronisatie uit en weer aanzetten.
Dank voor je reactie!
Uiteraard heb ik dit al geprobeerd, al alle mogelijke combinaties uitgetest. Ook iCloud uitgelogd en daarna na herstart, weer ingelogd.
Zelfs, op aandringen van Apple service, een extern HD opnieuw geformatteerd, daarna 10.12.1 erop gezet, ingelogd met mijn apple account en dan nog lukt het me niet om vanuit mijn iMac / MBA naar iCloud door te geven. En Apple service reageert niet meer op mijn mailtjes??
Het komt nog steeds op het volgende neer:

Ik denk echt dat het in 10.12.1 niet goed zit.
Als een ander het test en dit probleem niet heeft, dan kan het dus niet aan 10.12.1 liggen.
Misschien kun je eens proberen of het bij jou wel goed werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door funske op 03-11-2016 11:58 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
funske schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:57:
[...]

Dank voor je reactie!
Uiteraard heb ik dit al geprobeerd, al alle mogelijke combinaties uitgetest. Ook iCloud uitgelogd en daarna na herstart, weer ingelogd.
Zelfs, op aandringen van Apple service, een extern HD opnieuw geformatteerd, daarna 10.12.1 erop gezet, ingelogd met mijn apple account en dan nog lukt het me niet om vanuit mijn iMac / MBA naar iCloud door te geven. En Apple service reageert niet meer op mijn mailtjes??
Het komt nog steeds op het volgende neer:

Ik denk echt dat het in 10.12.1 niet goed zit.
Als een ander het test en dit probleem niet heeft, dan kan het dus niet aan 10.12.1 liggen.
Misschien kun je eens proberen of het bij jou wel goed werkt?
Jeetje, u gaat wel heel erg ver me dit synchronisatie probleem.
Ik denk zelf ook dat het in 10.12.1 niet goed zit.

Ik kan dit soort dingen helaas niet uit testen, omdat ik alleen maar Microsoft apparaten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb 1 ergenis sinds de Sierra update, en met de .1 update is het gedrag iets veranderd maar niet opgelost. Ik heb een Dell scherm aan een Mac Pro hangen en tijdens het booten gaat het scherm 2 keer op zwart, op een gegeven moment zie ik de progressbar met een strookje wallpaper op een zwarte achtergrond, en het duurt echt irritant lang voordat ik beeld heb. Met Yosemite had ik hier geen last van. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Spotify gebruikers opgepast:

https://community.spotify...lling-my-SSD/td-p/1365378
https://www.reddit.com/r/.../spotify_is_killing_ssds/

Spotify schijnt ontzettend veel data weg te schrijven naar de SSD, ook als er geen muziek gespeeld wordt. Er zijn reacties van mensen die zien dat er tientallen GB's per dag worden weggeschreven. Er is 1 reactie dat het helpt om Application Support/Spotify helemaal te verwijderen. Ik zie zelf ook abnormaal gebruik, zelfs als er geen muziek actief is..

[ Voor 6% gewijzigd door Erulezz op 05-11-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-09 11:50
Misschien dat het hier al ergens vermeld is, maar vind het nergens terug:

Sinds de update naar Os Sierra kan ik geen hotmail account meer toevoegen in Mail.
Sinds de update kon hij geen verbinding meer maken met mijn hotmailaccount, en jammer genoeg heb ik deze eens verwijderd om deze opnieuw aan te maken. Dit gaat jammer genoeg niet meer, want telkens ik mijn account wil toevoegen krijg ik als bericht:

controle van accountnaam of wachtwoord mislukt

Iemand met soortgelijk probleem dat wel opgelost is geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildebeast
  • Laatst online: 10:39
@desperation

Dat probleem had ik ook met het account van mijn dochter, geen email aan te maken. Ook steeds foutmeldingen. Wat ik zag is dat het icloud op hetzelfde emailadres stond en deze misschien in de weg zat.
Ik heb in icloud uitgelogd en het Hotmail account was weer aan te maken en hierna weer ingelogd in icloud. Het werkt allemaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Desperation schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:53:
Misschien dat het hier al ergens vermeld is, maar vind het nergens terug:

Sinds de update naar Os Sierra kan ik geen hotmail account meer toevoegen in Mail.
Sinds de update kon hij geen verbinding meer maken met mijn hotmailaccount, en jammer genoeg heb ik deze eens verwijderd om deze opnieuw aan te maken. Dit gaat jammer genoeg niet meer, want telkens ik mijn account wil toevoegen krijg ik als bericht:

controle van accountnaam of wachtwoord mislukt

Iemand met soortgelijk probleem dat wel opgelost is geraakt?
Als ik bij Systeemvoorkeuren ==> Internet-accounts daar het password invoer heb ik ook zo’n melding. Maar als ik het wachtwoord in Mail zelf invul, dan gaat alles goed.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
Wildebeast schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:32:
@desperation

Dat probleem had ik ook met het account van mijn dochter, geen email aan te maken. Ook steeds foutmeldingen. Wat ik zag is dat het icloud op hetzelfde emailadres stond en deze misschien in de weg zat.
Ik heb in icloud uitgelogd en het Hotmail account was weer aan te maken en hierna weer ingelogd in icloud. Het werkt allemaal nu.
Nope, lukt ook niet, blijf steeds dezelfde melding terugkrijgen.
Momenteel gebruik ik thunderbird, maar had toch weer graag de mail app gebruikt.

Op mijn iPad & iPhone allemaal geen probleem, enkel op mijn macbook dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Desperation schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:59:
[...]

Nope, lukt ook niet, blijf steeds dezelfde melding terugkrijgen.
Momenteel gebruik ik thunderbird, maar had toch weer graag de mail app gebruikt.

Op mijn iPad & iPhone allemaal geen probleem, enkel op mijn macbook dus... :(
Mijn suggestie al geprobeerd?
Als ik bij Systeemvoorkeuren ==> Internet-accounts daar het password invoer heb ik ook zo’n melding. Maar als ik het wachtwoord in Mail zelf invul, dan gaat alles goed.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
funske schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:11:
[...]

Mijn suggestie al geprobeerd?

[...]
ja hoor, maar beiden lukken ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Erulezz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:56:

Spotify schijnt ontzettend veel data weg te schrijven naar de SSD, ook als er geen muziek gespeeld wordt. Er zijn reacties van mensen die zien dat er tientallen GB's per dag worden weggeschreven. Er is 1 reactie dat het helpt om Application Support/Spotify helemaal te verwijderen. Ik zie zelf ook abnormaal gebruik, zelfs als er geen muziek actief is..
Goed om te weten. Hier is nog geen fix voor toch? Even geen spotify gebruiken dan maar.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

In het verleden ging ik naar de appstore. Koos ik OSX uit en hield ik een knop ingedrukt om het te downloaden. Daarna stond de volledige installatie in de applicatie map.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid de download binnen. Welke toets ik ook gebruikt (ctrl - option of command) de appstore start meteen de installatie programma op. Weet iemand hoe ik de laatste 10.12.1 volledig kan downloaden?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eitot
  • Niet online
Erulezz schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:56:

Belachelijk. Spotify heeft op mijn SSD rond 180 GB in een paar dagen geschreven. :/ Ik lees dat het probleem al in ieder geval sinds juni bestaat en dat het ook bij Spotify sinds augustus bekend is. Dat programma vliegt er dus direct van af. Ik twijfel of ik niet meteen Spotify zal annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Jep echt onzettend slecht dat dit niet meteen is opgepikt. Lijkt iets te zijn met de lokale SQLite db. Tijdje terug een bug met hoog CPU verbruik en nu weer dit. Uit irritatie maar gelijk Apple Music afgesloten en nu maar even wat tijd nemen om de library over te zetten, daarna annuleer ik Spotify :)

De Web Player van Spotify kan ook gebruikt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Erulezz op 06-11-2016 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb me ooit aangemeld voor public betas van Sierra. Inmiddels heb ik me afgemeld maar ik ontvang nog steeds updates.

Afbeeldingslocatie: http://images.techhive.com/images/article/2016/10/computer-set-to-receive-updates-100686594-primary.idge.jpg

Deze optie is bij mij niet aanwezig en toch staat macOS 10.12.2 Public Beta 1 klaar, waarover ik dagelijks een notificatie krijg. Hoe krijg ik dat weg?

Hier een screenshot van App Store op mijn MacBook. Echt heel duidelijk vind ik het niet, wel verwarrend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ghmnYRMmlpjIrwBkozH1BMss/medium.png

[ Voor 24% gewijzigd door Canaria op 06-11-2016 20:36 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
4POX schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:36:
In het verleden ging ik naar de appstore. Koos ik OSX uit en hield ik een knop ingedrukt om het te downloaden. Daarna stond de volledige installatie in de applicatie map.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid de download binnen. Welke toets ik ook gebruikt (ctrl - option of command) de appstore start meteen de installatie programma op. Weet iemand hoe ik de laatste 10.12.1 volledig kan downloaden?
Wanneer de installer al in de Applications folder staat, dan wordt deze inderdaad opgestart. Weggooien en je kunt 'm opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:22
Erulezz schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:20:
Jep echt onzettend slecht dat dit niet meteen is opgepikt. Lijkt iets te zijn met de lokale SQLite db. Tijdje terug een bug met hoog CPU verbruik en nu weer dit. Uit irritatie maar gelijk Apple Music afgesloten en nu maar even wat tijd nemen om de library over te zetten, daarna annuleer ik Spotify :)

De Web Player van Spotify kan ook gebruikt worden.
Helaas heeft Apple Music niet dezelfde library als Spotify waardoor ik veel muziek kwijt ga raken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eitot
  • Niet online
Erulezz schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:20:
Uit irritatie maar gelijk Apple Music afgesloten en nu maar even wat tijd nemen om de library over te zetten, daarna annuleer ik Spotify :)
Ik ben juist door lang aanhoudende problemen van Apple Music naar Spotify gegaan en ik kan niemand Apple Music aanbevelen. Apple Music is een drama; traag, vervelende bugs, lelijk en onhandig design (iOS 10), slechte aanbevelingen. Spotify is zover eigenlijk een goede ervaring, zelfs deze enorme bug onverlet.
Canaria schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:34:
Ik heb me ooit aangemeld voor public betas van Sierra. Inmiddels heb ik me afgemeld maar ik ontvang nog steeds updates.

[afbeelding]

Deze optie is bij mij niet aanwezig en toch staat macOS 10.12.2 Public Beta 1 klaar, waarover ik dagelijks een notificatie krijg. Hoe krijg ik dat weg?

Hier een screenshot van App Store op mijn MacBook. Echt heel duidelijk vind ik het niet, wel verwarrend.

[afbeelding]
Geef dit op in Terminal:
sudo softwareupdate --clear-catalog

Er is een bug in Sierra waardoor de bronlijst voor updates niet wordt bijgewerkt bij het afmelden van de beta. Met deze opdracht kun je de lijst herstellen naar de systeemstandaard.

[ Voor 49% gewijzigd door Eitot op 06-11-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

kdbruin schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:36:
[...]

Wanneer de installer al in de Applications folder staat, dan wordt deze inderdaad opgestart. Weggooien en je kunt 'm opnieuw downloaden.
Je hebt helemaal gelijk. De installer staat er al. * 4POX gaat vandaag een nieuwe zak koffie halen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:12
Aangezien ik geen zin heb (en te lui ben) om de hele thread te lezen, post ik maar een reactie.

De laatste paar weken heb ik in Sierra (iMac, late 2013, 1TB SSHD upgrade, 8GB RAM) last van vele vastlopers. Elke keer gebeurt het wanneer ik Safari gebruik. Het hele systeem loopt vast, met uitzondering van de muiscursor en het toetsenbord. Tot ik ergens klik, of van actief venster wil veranderen (CMD+TAB). Wanneer ik dat doe, is het systeem helemaal onbruikbaar geworden. Na een tijdje (paar minuten, niet getimed) lijkt het systeem in slaap te vallen. De enige manier om hier uit te komen is een hard reset.

Het probleem komt bij meerdere configuraties en iMac jaartallen voor. De workaround is om een andere browser te gebruiken, maar liever blijf ik bij Safari.

Mijn vraag is; hebben anderen hier ook last van?

Linkje naar het draadje bij Apple Support: https://discussions.apple.com/message/30919477

Wat ik al geprobeerd heb: Clean install + TM backup terugzetten. Safari cache mbv CleanMyMac verwijdert. Extenties van Safari uitgezet.

Voor zover ik heb kunnen zien, is er geen specifieke website die de vastloper veroorzaakt. Het is gebeurt bij zowel Tweakers, FOK!, Google, Fanfiction.net, YouTube en anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
MC Taz Man schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:10:
Aangezien ik geen zin heb (en te lui ben) om de hele thread te lezen, post ik maar een reactie.

De laatste paar weken heb ik in Sierra (iMac, late 2013, 1TB SSHD upgrade, 8GB RAM) last van vele vastlopers. Elke keer gebeurt het wanneer ik Safari gebruik. Het hele systeem loopt vast, met uitzondering van de muiscursor en het toetsenbord. Tot ik ergens klik, of van actief venster wil veranderen (CMD+TAB). Wanneer ik dat doe, is het systeem helemaal onbruikbaar geworden. Na een tijdje (paar minuten, niet getimed) lijkt het systeem in slaap te vallen. De enige manier om hier uit te komen is een hard reset.

Het probleem komt bij meerdere configuraties en iMac jaartallen voor. De workaround is om een andere browser te gebruiken, maar liever blijf ik bij Safari.

Mijn vraag is; hebben anderen hier ook last van?

Linkje naar het draadje bij Apple Support: https://discussions.apple.com/message/30919477

Wat ik al geprobeerd heb: Clean install + TM backup terugzetten. Safari cache mbv CleanMyMac verwijdert.

Voor zover ik heb kunnen zien, is er geen specifieke website die de vastloper veroorzaakt. Het is gebeurt bij zowel Tweakers, FOK!, Google, Fanfiction.net, YouTube en anderen.
Heb je toevallig op de achtergrond een tab van Google Drive open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
xh3adshotx schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:12:
[...]

Heb je toevallig op de achtergrond een tab van Google Drive open?
Nope, gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Zou iig even de activity monitor aanzetten en Safari opstarten, mocht het nou zorgen voor een enorme CPU/RAM/Disk piek weet je iig iets meer waar het aan zou kunnen liggen.

Die SSHD heb je er zelf ingezet of is het de officiele van Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
HeatWave schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:25:
Zou iig even de activity monitor aanzetten en Safari opstarten, mocht het nou zorgen voor een enorme CPU/RAM/Disk piek weet je iig iets meer waar het aan zou kunnen liggen.

Die SSHD heb je er zelf ingezet of is het de officiele van Apple?
SSHD is erin gezet door MyCom in Apeldoorn (Seagate, ST1000LM014). Ik heb iStats continu meedraaien, waaronder de CPU load. Die is niet schrikbarend hoog. Volgens mij bleef die rond de 20/30% draaien tijdens zo'n crash. Ik zal het later deze week nog eens testen. Geeft de activity monitor meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

MC Taz Man schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:32:
[...]

SSHD is erin gezet door MyCom in Apeldoorn (Seagate, ST1000LM014). Ik heb iStats continu meedraaien, waaronder de CPU load. Die is niet schrikbarend hoog. Volgens mij bleef die rond de 20/30% draaien tijdens zo'n crash. Ik zal het later deze week nog eens testen. Geeft de activity monitor meer info?
Niet per se, alleen dus ook RAM en diskbelasting. Het is ook geen ideale tool hoor, meer een startpunt. Je kan natuurlijk ook de Apple Hardware Test eens draaien, kwaad kan het allemaal iig niet ;).

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste