Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Jboy1991 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:27:
Hoi vraagje

Ik heb een iPhone 6 met iOS 10
Ook een Apple tv met de nieuwste os

Nu wil ik graag dat ik via m'n Apple tv ook de lichten (hue) kan bedienen. Oo internet staat dat ik dan via de instellingen van HomeKit externe toegang moet aanvinken. Echter is met komst van ios10 nergens meer een menu van HomeKit te vinden. ...

Iemand een idee hoe ik dit kan laten werken?
Ik kreeg ineens een app erbij die simpelweg "home" heet. Misschien is dat wat?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
breinonline schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:58:
Ik vind de nieuwe unlock maar moeilijk (iPhone 6). De helft van de tijd unlockt er niks en start ik siri op omdat de knop te lang ingedrukt wordt. Hoe voorkom ik dat?

Siri uitzetten helpt niet, dan start in plaats daarvan stembediening.
Ikzelf heb siri uit op het lockscreen (beveiligingseis van mn werk, ik kan het ook niet aanzetten), maar daardoor heb ik dat probleem in elk geval niet. Als je siri weinig gebruikt is dat misschien een oplossing?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Menesis schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:53:
[...]

Ikzelf heb siri uit op het lockscreen (beveiligingseis van mn werk, ik kan het ook niet aanzetten), maar daardoor heb ik dat probleem in elk geval niet. Als je siri weinig gebruikt is dat misschien een oplossing?
Ja, Siri staat uit maar in plaats van Siri start dan stembediening. Dat is eigenlijk net zo irritant.
stefan_el schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:33:
Ik zie nog niet veel echt voordelen aan iOS 10. De notificaties die boven in beeld verschijnen als je een appje krijgt zijn voor mij te groot en swipen (naar mijn gevoel) niet zo gemakkelijk weg. Ook start ik sinds iOS 10 om een of andere reden steeds stembediening op wat ik helemaal niet wil. Geen idee hoe dat ineens kan. Heb een 5S overigens.
Dit heb ik dus ook.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sinds begin deze avond kan ik geen verbinding met de App Store meer maken. Als ik Apps wil bijwerken krijg ik de melding dat ik de nieuwe Terms & Conditions moet accepteren. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding 'Cannot connect to iTunes Store'. Hebben jullie hier ook last van? Ik draai inmiddels iOS 10.0.1. Uitloggen/inloggen werkt niet. Een reboot heeft ook niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Joach1m schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:03:
Sinds begin deze avond kan ik geen verbinding met de App Store meer maken. Als ik Apps wil bijwerken krijg ik de melding dat ik de nieuwe Terms & Conditions moet accepteren. Wanneer ik dat doe krijg ik de melding 'Cannot connect to iTunes Store'. Hebben jullie hier ook last van? Ik draai inmiddels iOS 10.0.1. Uitloggen/inloggen werkt niet. Een reboot heeft ook niet gewerkt.
Heb ik ook nu.

Edit.

Nu nietmeer.

Ik weet niet of dat komt omdat ik op maar 1 app drukte om bij te werken. Vorige keer drukte ik op alle apps bijwerken.

Of dat het probleem nu is opgelost

[ Voor 15% gewijzigd door DeeSung op 16-09-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51
Menesis schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:52:
[...]
Ik kreeg ineens een app erbij die simpelweg "home" heet. Misschien is dat wat?
Nadat ik deze verwijded had. Kreeg ik weer de mooie menu instelling terug.

Echter krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om via Siri op de Apple tv m'n lichten te bedienen.
Lees hierboven dat dit probleem bij meer voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:26
Merk na dat ik vanmiddag een full reset uitgevoerd heb nu een heel snel werkend toestel heb,
Na dat ik de update van iOS10 een aantal dagen geleden had uitgevoerd merkte ik toch dat het allemaal,
net niet even lekker liep, nu na de full reset gaat ie echt alseen speer, en alles loopt soepel, het is even werk, nou werk, iCloud doet alles voor je, alleen even wachten, en alles werkt top met iOS10, btw iPhone SE

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 16-09-2016 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

breinonline schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:58:
Ik vind de nieuwe unlock maar moeilijk (iPhone 6). De helft van de tijd unlockt er niks en start ik siri op omdat de knop te lang ingedrukt wordt. Hoe voorkom ik dat?

Siri uitzetten helpt niet, dan start in plaats daarvan stembediening.
Instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid-> thuisknop

Kon ik ook niet aan wennen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ApC_IcE op 16-09-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08
Joach1m schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:03:
Ik heb het probleem hier ook, weet niet sinds wanneer, maar merk het sinds vanavond. Dacht ook nog handig te zijn door de T&C via iTunes te accepteren, maar zodra ik die opstart krijg ik een exception in webkit.dll. Ik ben de laatste keer dat ik bij m'n ouders was m'n Macbook adapter vergeten, dus heb hier een Macbook liggen waarmee ik het denk ik op kan lossen maar kan hem alleen niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jeroen Sack schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:14:
[...]

Ik heb het probleem hier ook, weet niet sinds wanneer, maar merk het sinds vanavond. Dacht ook nog handig te zijn door de T&C via iTunes te accepteren, maar zodra ik die opstart krijg ik een exception in webkit.dll. Ik ben de laatste keer dat ik bij m'n ouders was m'n Macbook adapter vergeten, dus heb hier een Macbook liggen waarmee ik het denk ik op kan lossen maar kan hem alleen niet opstarten.
Bij mij is het inmiddels opgelost. Op mijn MacBook kreeg ik de T&C niet te zien terwijl ik wel gewoon een update kon uitvoeren.

Maar het werkt dus weer op mijn iPhone. Zal dus aan de store gelegen hebben.

• breinonline
  • Nu online

breinonline

ApC_IcE schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:17:
[...]

Instellingen -> algemeen -> toegankelijkheid-> thuisknop

Kon ik ook niet aan wennen ;)
Maar wat heb je daar dan gewijzigd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 07:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

breinonline schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 06:40:
[...]

Maar wat heb je daar dan gewijzigd?
Plaats vinger om te openen.
Zodat je niet meer hoef tr drukken om te ontgrendelen?

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Dat heb ik aanstaan. Maar om het scherm aan te krijgen moet ik wel drukken en in een beweging ontgrendelen lukt dan niet meer. Dan start bijna altijd de stembediening/siri.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Na de update dinsdagavond heb ik mijn telefoon geladen en sindsdien niet meer moeten laden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q387w0O.png

Vroeger haalde ik eerder 2 dagen op mijn iPhone 5S, dit is nu ruim 3 dagen geworden. Geen social media apps, Low Power Mode niet gebruikt, even goed WiFi en 4G wanneer beschikbaar, zelfde gebruikspatroon.

Best feature yet !

• Albert020
Phuncz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:43:
Na de update dinsdagavond heb ik mijn telefoon geladen en sindsdien niet meer moeten laden:

[afbeelding]

Vroeger haalde ik eerder 2 dagen op mijn iPhone 5S, dit is nu ruim 3 dagen geworden. Geen social media apps, Low Power Mode niet gebruikt, even goed WiFi en 4G wanneer beschikbaar, zelfde gebruikspatroon.

Best feature yet !
Dat is mooi, maar bij mij geeft ie het niet meer weer, meer mensen hier last van ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qzljya4gbxr3p.jpg

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:12
Thermometer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:41:
Lukt het jullie om een whatsapp bericht via Siri te versturen? Volgens dit artikel van iCulture zou het moeten kunnen met de zin 'verstuur een WhatsApp bericht naar X', maar ik krijg de melding "sorry, ga verder in de app zelf".

Ik heb al siri-ondersteuning aangevinkt voor WhatsApp in de instellingen en heb de laatste versie van WhatsApp installed. Zou fijn zijn als ik dit in de auto kan gebruiken.
Ja, gisteren in de auto geprobeerd en dat ging prima. Wel met 2 kantekeningen:
  1. Siri herhaalt wat gestuurd gaat worden, maar ik zag het niet op het Carplay scherm (leek wel of er iets had moeten staan).
  2. Van het antwoord dat ik kreeg op mijn WhatsApp zag ik helemaal niets. Geen notificatie, ik heb Siri gevraagd of ik berichten had (nee, je hebt geen berichten). Pas op mijn telefoon zelf zag ik dat ik wel antwoord had gekregen. Hmmm, zo heb je er een stuk minder aan. :'(

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:12
Kecin schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:49:
[...] Iemand hier die Carplay heeft getest met iOS10?

Ik ben benieuwd of je ook een tweede scherm in je auto hebt? Die van mij geeft nu alleen "Carplay" weer, terwijl ik daar bijv. Spotify of Apple music wel zou willen zien. Dit scherm dus:
[afbeelding]
Voor mij ook de belangrijkste Carplay verbetering, maar helaas: niets op het scherm tussen de klokken tijdens navigatie. Ik heb een hagelnieuwe Seat Leon Connected met Media System Navi Plus.

Als je nu navigeert met Carplay schakelt de maps app op het hoofdscherm in je auto trouwens ook zelf steeds tussen 2 en 3D weergave. Ik kon niet vinden hoe je zelf een voorkeur in kon stellen en kon er ook geen logica in ontdekken?

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jboy1991 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:27:
Hoi vraagje

Ik heb een iPhone 6 met iOS 10
Ook een Apple tv met de nieuwste os

Nu wil ik graag dat ik via m'n Apple tv ook de lichten (hue) kan bedienen. Oo internet staat dat ik dan via de instellingen van HomeKit externe toegang moet aanvinken. Echter is met komst van ios10 nergens meer een menu van HomeKit te vinden. ...

Iemand een idee hoe ik dit kan laten werken?
Zo ver ik weet, werkt het gewoon. Ik heb zelf nooit een instelling aangepast en ik kan gewoon als ik op 4G zit nog steeds mijn lampen bedienen via Siri.
En ik heb een 3de generatie apple TV.

Misschien moet je het even proberen of het gewoon werkt? Dat is namelijk wel soms de magie van Apple. :)

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05:00
Weet iemand hoe je die klik uitzet in de calculator app? Toetsenbordklik in Geluiden staat al uit. En Calculator vind ik niet terug bij de apps onder instellingen dus daar kan ik het ook niet uitzetten. :?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tering, wat zijn die notificaties op het lockscreen groot (itt iOS 9), volgens mij is iOS 10 onder andere ook gemaakt voor half blinde mensen

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 13:21
Ik heb een Iphone 7 met ios 10 alleen bluetooth werkt niet meer. Er worden geen apparaten meer herkend. Nog meer mensen met dit probleem of met een oplossing?

• Albert020
Matttthijs schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:53:
Ik heb een Iphone 7 met ios 10 alleen bluetooth werkt niet meer. Er worden geen apparaten meer herkend. Nog meer mensen met dit probleem of met een oplossing?
Moest je die iPhone 7 nog updaten dan, daar staat standaard toch al iOS10 op ?

• Matttthijs
Albert020 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:17:
[...]

Moest je die iPhone 7 nog updaten dan, daar staat standaard toch al iOS10 op ?
Klopt maar ik probeer nu verbinding te maken met mijn iphone maar kan geen enkel apparaat vinden... Mijn vriendin met een Iphone 5s en ook ios 10 heeft hetzelfde probleem.

• Albert020
Matttthijs schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:28:
[...]

Klopt maar ik probeer nu verbinding te maken met mijn iphone maar kan geen enkel apparaat vinden... Mijn vriendin met een Iphone 5s en ook ios 10 heeft hetzelfde probleem.
Hier ook even met iPhone SE getest, vindt idd helemaal niks ?
Het lijkt wel bluetooth helemaal niet werkt.....

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 17-09-2016 11:43 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Japie.G

Colour Classic

Bugjes:

Als je een mailtje hebt met bv een PDF met lange filenaam, en je opent deze in preview. Vervolgens stuur je dit document door via whatsapp. WhatsApp blijft hangen en connect niet meer. Je moet whatsapp volledig sluiten en opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.

Spotify
Als je een liedje aanklikt in een playlist en deze speelt af. Houd je vervolgens je vinger op een ander liedje in de playlist crashen de app.

Hier geen Bluetooth problemen. Wel geüpdatet naar iOS 10.0.1?

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 17-09-2016 11:55 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Verwijderd

Ik heb toch iets ontdekt in iOS 10 waar ik minder vrolijk van wordt. Er zijn twee opties bij Berichtgeving verdwenen. Om de berichten op recent of handmatig te sorteren en te groeperen op app.

Vooral de tweede optie mis ik nu. Ik heb nu bijvoorbeeld staan van boven naar beneden:

1 iCulture bericht
1 MyFitnessPal bericht
3 iCulture berichten.

Ieder bericht wordt weergegeven in een aparte rechthoek met ronde hoeken.

Zou fijn zijn als dus alle iCulture berichten gegroepeerd konden worden zodat deze in een rechthoek met ronde hoeken stonden. De sortering nog steeds met de meeste recente bovenaan.

Hopelijk krijgt Apple voldoende feedback dat de twee opties weer terugkomen.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
NRG-81 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:22:
[...]

Ik heb ook last van de woning app die blijft laden.. inmiddels een oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Dat was bij mij opgelost nadat ik de nieuwe Hue software gedownload had en mijn iPhone opnieuw opgestart had. Daarna werkte de Home-app prima.

Have Fun Funske

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
funske schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Dat was bij mij opgelost nadat ik de nieuwe Hue software gedownload had en mijn iPhone opnieuw opgestart had. Daarna werkte de Home-app prima.
Helaas, alles is up2date en al meerdere keren gereboot, zowel soft als hard.

• Matttthijs
Japie.G schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:50:
Bugjes:

Als je een mailtje hebt met bv een PDF met lange filenaam, en je opent deze in preview. Vervolgens stuur je dit document door via whatsapp. WhatsApp blijft hangen en connect niet meer. Je moet whatsapp volledig sluiten en opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.

Spotify
Als je een liedje aanklikt in een playlist en deze speelt af. Houd je vervolgens je vinger op een ander liedje in de playlist crashen de app.

Hier geen Bluetooth problemen. Wel geüpdatet naar iOS 10.0.1?
Yup eerst die update erop gezet omdat ik zag dat er bluebooth problemen werden opgelost maar helaas nog niks veranderd. Beetje jammer kan nergens een oplossing vinden..

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Kan iemand me helpen? Ik heb een iPhone 5S en heb gisteren iOS 10 gedownload. Sindsdien begint het gedonder opeens met mijn mobiel. Eerst had ik een blauw scherm, maar dat bleek incidenteel. Maar nu begint mijn mobiel constant uit zichzelf uit te gaan wanneer ik hem op stand-by-uit heb staan.

Is dit een bug of hoort dit bij iOS 10?

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Albert020 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:38:
[...]

Hier ook even met iPhone SE getest, vindt idd helemaal niks ?
Het lijkt wel bluetooth helemaal niet werkt.....
Geen last van. Ook een SE en Bluetooth werkt prima. Gelukkig. Bel nogal veel uit de auto :+

• Albert020
Pannekoek81 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:23:
[...]

Geen last van. Ook een SE en Bluetooth werkt prima. Gelukkig. Bel nogal veel uit de auto :+
Het werkt toch wel hier, had even wat meer geduld nodig ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lbbwcdvjukzk8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 17-09-2016 18:39 ]

• Soccer98
Deze update is voor mij de meest waardeloze update ooit die door Apple is uitgebracht. iOS 10 heeft mijn mobiel hoogstpersoonlijk kapot gemaakt, punt.

Sinds ik iOS 10 geinstalleerd heb gaat mijn mobiel uit als hij in de stand-by modus zit en gaat daarna niet meer aan. Net zoals ik hierboven gezegd heb. Tot voor vanavond ging 'ie nog wel aan als ik de homeknop en aanknop tegelijk indrukte. Nu werkt dat ook niet meer. Hij gaat met geen enkele mogelijkheid nog aan. Via iTunes werkt ook niks.

Apple heeft dus mijn iPhone kapot gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat krijgt meneer de zeurpiet ervan als hij klakkeloos maar installeert en deze reactie krijgt meneer de zeurpiet omdat ie het publiekelijk op een forum post ipv dat ie er wat aan doet. Zo moeilijk is het niet om een backup terug te zetten of een herinstallatie te doen. Van iemand hier op Tweakers zijn dat toch wel zaken die je op z'n minst mag verwachten.

Ik ben ook niet geheel blij met iOS 10 maar daar ga ik niet over lopen miepen en ik ga ook niet naar Apple wijzen. Ik had ook gewoon de reviews en ervaringen van anderen kunnen afwachten.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 17-09-2016 19:26 ]

• Soccer98
ppl schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:24:
Dat krijgt meneer de zeurpiet ervan als hij klakkeloos maar installeert en deze reactie krijgt meneer de zeurpiet omdat ie het publiekelijk op een forum post ipv dat ie er wat aan doet. Zo moeilijk is het niet om een backup terug te zetten of een herinstallatie te doen. Van iemand hier op Tweakers zijn dat toch wel zaken die je op z'n minst mag verwachten.
Wat lul je nou? Ik heb altijd een backup voordat ik iets installeer. Feit is dat mijn mobiel op geen manier meer aangaat. Dan kan je wel leuk een backup hebben, maar als de iPhone niet meer aangaat heb je er niks aan. Via iTunes ging hij het systeem herstellen, zoals die kerel van Apple ook zei tegen me, maar dat heeft het erger gemaakt. Dus loop niet te lullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Soccer98 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:28:
[...]

Wat lul je nou? Ik heb altijd een backup voordat ik iets installeer. Feit is dat mijn mobiel op geen manier meer aangaat. Dan kan je wel leuk een backup hebben, maar als de iPhone niet meer aangaat heb je er niks aan. Via iTunes ging hij het systeem herstellen, zoals die kerel van Apple ook zei tegen me, maar dat heeft het erger gemaakt. Dus loop niet te lullen.
Ik zal als ik jou was morgen even naar de Apple Store gaan, is op zondag open ;)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Probleem met HomeKit en Hue: werkt op mijn telefoon prima, deel configuratie, komt binnen op mn vrouw dr iPhone, maar daar blijven lampen op reageert niet staan. iPhone is wel verbonden met de ATV4.

Iemand dit al werkend gekregen?

Haters everywhere but I don’t really care

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:47:
Probleem met HomeKit en Hue: werkt op mijn telefoon prima, deel configuratie, komt binnen op mn vrouw dr iPhone, maar daar blijven lampen op reageert niet staan. iPhone is wel verbonden met de ATV4.

Iemand dit al werkend gekregen?
Ik kan je met bovenstaand niet echt helpen, maar wij (4 pers) gebruiken thuis allen iConnect Hue op de iPhones en iPads, hiermee bedienen we 9 Hue lampen en een paar Hue lightstrips.
De widget van deze App is echt top! Wel prijzig, maar dubbel en dwars waard

• matthijst
Klopt die heb ik ook en werkt wel. Maar omdat je met ios10 die handige swipe omhoog voor HomeKit hebt dacht ik de delen en klaar. Maar helaas.

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
Hier ook problemen, ook met een gedeelde configuratie van HomeKit. Wij hebben ook iConnectHue, maar de geïntegreerde functionaliteit in iOS 10 is wel iets wat ik werkend wil krijgen op alle apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
NRG-81 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:35:
[...]

Helaas, alles is up2date en al meerdere keren gereboot, zowel soft als hard.
Je bridge resetten is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:06
matthijst schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:10:
Klopt die heb ik ook en werkt wel. Maar omdat je met ios10 die handige swipe omhoog voor HomeKit hebt dacht ik de delen en klaar. Maar helaas.
Ik ben echt nog aan het zoeken naar de toegevoegde waarde van Hue via het Homekit-swipe scherm. Ik vind het maar omslachtig. Omhoog swipen > naar rechts swipen > nog een keer naar rechts swipen.
Wat is daaraan beter, makkelijker of sneller dan bijvoorbeeld de widget van de orginele app. Laat staan de widgetapp Hue Widget die ik al lang met plezier gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alles in 1, maar vooral: ik wil het gewoon werkend hebben :)

Blijkt overigens dat er een update op de hue app moet komen om scharen werkend te krijgen, zegt Hue op twitter.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 18-09-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Dennisdn schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:51:
[...]

Ik ben echt nog aan het zoeken naar de toegevoegde waarde van Hue via het Homekit-swipe scherm. Ik vind het maar omslachtig. Omhoog swipen > naar rechts swipen > nog een keer naar rechts swipen.
Wat is daaraan beter, makkelijker of sneller dan bijvoorbeeld de widget van de orginele app. Laat staan de widgetapp Hue Widget die ik al lang met plezier gebruik.
Hij onthoud wel waar je gebleven bent dus, maar ik zou graag een homekit widget willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:01:
Ik heb toch iets ontdekt in iOS 10 waar ik minder vrolijk van wordt. Er zijn twee opties bij Berichtgeving verdwenen. Om de berichten op recent of handmatig te sorteren en te groeperen op app.

Vooral de tweede optie mis ik nu. Ik heb nu bijvoorbeeld staan van boven naar beneden:

1 iCulture bericht
1 MyFitnessPal bericht
3 iCulture berichten.

Ieder bericht wordt weergegeven in een aparte rechthoek met ronde hoeken.

Zou fijn zijn als dus alle iCulture berichten gegroepeerd konden worden zodat deze in een rechthoek met ronde hoeken stonden. De sortering nog steeds met de meeste recente bovenaan.

Hopelijk krijgt Apple voldoende feedback dat de twee opties weer terugkomen.
Deze optie miste ik al vanaf het begin van de beta versie en hoopte dat deze weer terug zou komen, maar helaas...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Na installatie van iOS 10 heb ik iets vreemds met mijn camera. Het beeld blijft wazig en het focussen werkt niet. Na een revoir is het probleem weg, maar het komt wel af en toe terug. Iemand zelfde ervaringen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Nieuwe bedtime functie is best aardig, maar dan weer net niet praktisch. Verschillende opsta-tijden voor door de week en in het weekend kan niet. Als ik de door-de-week tijden niet wil veranderen, dan moet ik voor het weekend dus weer teruggaan naar de ouderwetse alarm-functie. Zou nog niet zo'n probleem zijn, maar vind het dan weer zo jammer dat je niet dezelfde muziek kan kiezen.

En bij een alarm kan je wel de snooze disablen, maar bij een bedtime-tijd dus niet. Klinkt misschien stom, maar ik wil geen snooze-optie, is voor mij al moeilijk genoeg om op te staan (en met snoozen kan je blijven liggen, telkens een paar minuten erbij...)

Plus, weer een andere manier van tijd instellen dan bij andere dingen. Ziet er mooi uit, maar ik vind dat dan weer rommelig overkomen, 'bedtime' past qua design niet in iOS10 wat mij betreft.

Ofwel, leuk idee maar uitvoering voelt wat rommelig en onaf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMars schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:05:
[...]

Deze optie miste ik al vanaf het begin van de beta versie en hoopte dat deze weer terug zou komen, maar helaas...
Ik had nog gezocht op internet en er zijn inderdaad meer mensen die de opties missen.

Ik zie zo voor me dat ze het notificatie centrum opnieuw van scratch hebben gebouwd, en helaas de deadline niet meer zouden halen als ze de twee opties ook nog ingebouwd hadden.

Wat me ook is opgevallen, als je meerdere berichten van dezelfde app binnen krijgt, en je hebt voor die app stroken aan staan, dan krijg je deze ook achter elkaar binnen.

Voorheen kreeg je maar een keer 'n strook te zien waar dan zoiets in stond als: Er zijn 7 nieuwe berichten… in plaats van 7 losse stroken achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
AngelusHD schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:30:
[...]

Hij onthoud wel waar je gebleven bent dus, maar ik zou graag een homekit widget willen hebben.
Nou, daar raak je dus precies mijn andere grote irritatie aan ios10. Dat hij dáár en nog erger, het homescreen onthoudt waar hij is weggedrukt.

Maar ik besef echt wel dat als het zo is bedacht, er heel veel mensen over eens zijn dat het zo fijner is. En meestal valt bij mij dan later het kwartje dat het inderdaad fijner is. Zo was ik ook een groot tegenstander van de grotere iPhones sinds de 6. Tot ik hem eenmaal een paar dagen had ik me niet meer kon voorstellen naar het scherm van een 5 terug te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

breinonline schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:17:
Dat heb ik aanstaan. Maar om het scherm aan te krijgen moet ik wel drukken en in een beweging ontgrendelen lukt dan niet meer. Dan start bijna altijd de stembediening/siri.
Ik stoorde me hier ook dermate aan en ben vd week maar eens gaan googlen op disable voice control ios.
Blijkt: Instellingen > Siri aan.. (hele hoop instellingen aanpassen bij oudere beschrijving) en in iOS 10 daarbij de functie 'op toegangsscherm' uitzetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
matthijst schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:22:
Alles in 1, maar vooral: ik wil het gewoon werkend hebben :)

Blijkt overigens dat er een update op de hue app moet komen om scharen werkend te krijgen, zegt Hue op twitter.
Als je doelt op de scenes.... Die heb ik wel gewoon werkend. Je moet ze alleen handmatig toevoegen. Eerst in Hue-app zelf de scene selecteren, daarna in de Home-app op het plusje drukken, naam geven aan huidige scene en klaar. Daarna staat de scene in de Home-app en ook in het controlcentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dennisdn schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:31:
[...]

Als je doelt op de scenes.... Die heb ik wel gewoon werkend. Je moet ze alleen handmatig toevoegen. Eerst in Hue-app zelf de scene selecteren, daarna in de Home-app op het plusje drukken, naam geven aan huidige scene en klaar. Daarna staat de scene in de Home-app en ook in het controlcentre.
HomeKit werkt prima op mijn telefoon, maar als ik HomeKit shake naar de telefoon van mn vrouw dan werkt het niet.
Is een issue met Hue, hebben ze al bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:24:
Nope, ik kan ongehinderd berichten sturen, zelfs als de message preview uitstaat |:(
Dit is de instelling > Touch ID en toegangscode > Antwoord met bericht (toegang bij vergrendeling)
Bij mijn weten alleen op iPhone, misschien ook wel iPad cellular. Waarom handig? Jij verliest je iPhone, er is geen Wi-Fi of om een andere reden denk jij die moet gevonden zijn en niet leeg zijn. Stuur een sms vanaf een willekeurig nummer "hallo ik ben de eigenaar van deze iPhone. Zou je......(enz.)" Vinder kan een bericht terug sturen waar hij/zij met jouw iPhone is! Verder kan het uitzetten hiervan natuurlijk geen kwaad.
mell33 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:11:
Ik zit toch met het feit dat ik op me lock screen berichten kan versturen zonder in te loggen (met vinger of ww)
Zie hier direct boven
en wat me ook opviel is dat bij toegang bij vergrendeling de optie Woningbeheer na een restart weer aan staat iphone 6s
Deze kan je alleen uitzetten als je iCoud sleutelhanger gebruikt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
GerardVanAfoort schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:44:
[...]

Dit is de instelling > Touch ID en toegangscode > Antwoord met bericht (toegang bij vergrendeling)

woningbeheer;;
Deze kan je alleen uitzetten als je iCoud sleutelhanger gebruikt.
ja dat werkt dus niet, ik kan het wel uitzetten maar hij blijft een bericht verzenden zonder dat ik hoef te unlocken.

En voor de woningbeheer,,, dankje.

Maar wel vreemd dat ik berichten kan blijven verzenden

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mell33 schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:50:
ja dat werkt dus niet, ik kan het wel uitzetten maar hij blijft een bericht verzenden zonder dat ik hoef te unlocken.

En voor de woningbeheer,,, dankje.

Maar wel vreemd dat ik berichten kan blijven verzenden
Dan heb je een conflict (denk iCloud) want normaal hoor je die switch van woningbeheer al niet uit te kunnen zetten. En net even getest hier antwoord met bericht uit, onmogelijk iets te versturen. Antwoord met bericht aan 'uiteraard' wel. Dus waarschijnlijk door eerder genoemd conflict functioneert jou aanpassing bij antwoord met bericht ook niet. Ik zou een keer bij Instellingen > iCloud even afmelden, apparaat uit/aan en weer inloggen bij iCloud.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

GerardVanAfoort schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:29:
[...]

Ik stoorde me hier ook dermate aan en ben vd week maar eens gaan googlen op disable voice control ios.
Blijkt: Instellingen > Siri aan.. (hele hoop instellingen aanpassen bij oudere beschrijving) en in iOS 10 daarbij de functie 'op toegangsscherm' uitzetten.
_/-\o_

Gouden tip, zo werkt het als zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
GerardVanAfoort schreef op zondag 18 september 2016 @ 16:21:
[...]

Dan heb je een conflict (denk iCloud) want normaal hoor je die switch van woningbeheer al niet uit te kunnen zetten. En net even getest hier antwoord met bericht uit, onmogelijk iets te versturen. Antwoord met bericht aan 'uiteraard' wel. Dus waarschijnlijk door eerder genoemd conflict functioneert jou aanpassing bij antwoord met bericht ook niet. Ik zou een keer bij Instellingen > iCloud even afmelden, apparaat uit/aan en weer inloggen bij iCloud.
Gedaan wat je zei, uitgelogd van icloud en ook bij de melding 'alles wissen' een ja gezegd, nu weer ingelogd, maar nog steeds kan ik berichten versturen zonder te unlocken.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Iemand al een oplossing voor het trage toetsenbord tijdens quick reply op een WhatsApp bericht? Begin me er nu wel aan te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mell33 schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:06:
[...]

Gedaan wat je zei, uitgelogd van icloud en ook bij de melding 'alles wissen' een ja gezegd, nu weer ingelogd, maar nog steeds kan ik berichten versturen zonder te unlocken.
En antwoord met bericht heb je geverifieerd uitstaan? Hmm wat kan het dan zijn..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Iemand dit al opgevallen als je berichten app op iPhone in landscape mode bediend?

Berichten app

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
GerardVanAfoort schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:06:
[...]

En antwoord met bericht heb je geverifieerd uitstaan? Hmm wat kan het dan zijn..
Ja die staat uit, kheb hem daarna zelfs nogmaals herstart maar niks helpt.
ik vindt dit wel een issue

Woningbeheer blijft nu wel uit (niks veranderd/gekoppeld met sleutelhanger iod)

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 18-09-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heeft hier iemand al ervaring met iOS 10 op een iPad 4de generatie? Ik kan 1 filmpje vinden op YouTube waarop een beta versie te zien is (wat wel redelijk lijkt te draaien).

Met voorgaande updates leek de performance nogal de nek omgedraaid te worden met de laatste major update, vandaar dat ik graag ervaringen van andere hoor :)

Momenteel heb ik een iPad 4 op iOS 9.3.5.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
FeareX schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:27:
Heeft hier iemand al ervaring met iOS 10 op een iPad 4de generatie? Ik kan 1 filmpje vinden op YouTube waarop een beta versie te zien is (wat wel redelijk lijkt te draaien).

Met voorgaande updates leek de performance nogal de nek omgedraaid te worden met de laatste major update, vandaar dat ik graag ervaringen van andere hoor :)

Momenteel heb ik een iPad 4 op iOS 9.3.5.
Ik heb m'n iPad 4gen 32gb sinds dinsdag op ios 10 draaien en merk eigenlijk geen verschil. Heb niet het idee dat het sneller of langzamer is, hoogstens loopt het wat soepeler.
Je mist alleen wat nieuwe functies in photos, zoals gezichtsherkenning en het aanmaken van momenten. Zie de eerdere post:
zakjapanner schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:56:
[...]

Je hebt 64-bit hardware nodig. De Apple A6X in jouw iPad is 32-bit.

http://arstechnica.com/ap...eason-not-to-update/2/#h2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Weet niet of het met iOS 10 te maken heeft maar als ik 2x op de homeknop druk om tabladen van open app's te zien, zie ik onderin beeld het whatsapp logo met de tekst 'whatsapp, gebasseerd op de huidige locatie'. Heb dat eigenlijk nooit eerder gezien. Of heb ik iets gemist? Geen idee waar het voor is iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
stefan_el schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:56:
Weet niet of het met iOS 10 te maken heeft maar als ik 2x op de homeknop druk om tabladen van open app's te zien, zie ik onderin beeld het whatsapp logo met de tekst 'whatsapp, gebasseerd op de huidige locatie'. Heb dat eigenlijk nooit eerder gezien. Of heb ik iets gemist? Geen idee waar het voor is iig.
iOS probeert op deze manier te voorspellen welke app je wilt openen. Doe je hoofdtelefoon er maar eens in en kijk dan weer: waarschijnlijk vraagt hij dan of je de muziek app of spotify wilt openen.

Ik gebruik ook de app 'here maps': Ik had de app een tijdje niet gebruikt en toen heb ik gezocht naar een adres in safari. Toen ik de app switcher opende kon ik met 1 klik naar het zojuist opgezochte adres navigeren: erg vet.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Gebruikt er iemand iMovie. Na update download hij opeens alle video van projecten via iCloud overnieuw. Maar de video's staan gewoon op mijn iPhone. Ook bij gebruik ging hij opeens weer alles downloaden alsof hij de locatie kwijt raakt. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:31
Ik heb mijn iPhone 6 gisteren geüpdatet naar IOS10. Daarvoor heb ik iTunes eerst nog geüpdatet naar de laatste versie. Voor ik de IOS upgrade deed heb ik via iTunes een backup van mijn iPhone genomen. Vervolgens heb ik tijdens het eten via wifi OTA de update gedaan naar IOS10. Dit duurde 15-20min en verliep zonder enig probleem.

Eens opgestart wou ik een nieuwe backup maken in iTunes, maar sindsdien herkende iTunes mijn iPhone niet meer. Ik zag in "my computer" echter de iPhone wel verschijnen en ik kon de foto's benaderen.

Dit heb ik toen geprobeerd zonder resultaat.
- PC herstart
- iPhone herstart
- iPhone kabel van mijn vriendin gebruikt
- andere USB poort gebruikt

Het enige wat hielp:
- Nadat ik iTunes opnieuw geïnstalleerd had vroeg mijn iPhone om de computer te vertrouwen. Ik koos toen "Vertrouw".

Het is pas sinds de iTunes reinstall dat alles terug normaal lijkt. Ik geef het maar mee voor mensen die misschien dit probleem ook tegen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik lees veel over HomeKit en Hue. Ik heb gisteren een Bridge 2.0 besteld voor een leuk bedrag en komt vandaag binnen. Begin nu alleen te twijfelen of het allemaal wel zo soepel werkt. Volgens reviews als een zonnetje, volgens Tweakers kan het beter. Wellicht moet ik in het Hue-topic zijn, maar merk dat hier meer ervaringen gedeeld worden. Wat werkt er wel lekker en wat niet?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:09:
Ik lees veel over HomeKit en Hue. Ik heb gisteren een Bridge 2.0 besteld voor een leuk bedrag en komt vandaag binnen. Begin nu alleen te twijfelen of het allemaal wel zo soepel werkt. Volgens reviews als een zonnetje, volgens Tweakers kan het beter. Wellicht moet ik in het Hue-topic zijn, maar merk dat hier meer ervaringen gedeeld worden. Wat werkt er wel lekker en wat niet?
Ik zit in exact dezelfde situatie wat betreft Hue en HomeKit. Gebruik tot nu toe de app iConnectHue (echt een wereld-app!) om mijn 9 Hue lampen en een paar Hue LightStrips thuis, te bedienen.

Maar ga me ook wat meer orienteren op Hue en HomeKit. In het Hue-topic hier op tweakers beginnen mensen langzaam aan warm te lopen voor deze combo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:12:
[...]

Ik zit in exact dezelfde situatie wat betreft Hue en HomeKit. Gebruik tot nu toe de app iConnectHue (echt een wereld-app!) om mijn 9 Hue lampen en een paar Hue LightStrips thuis, te bedienen.

Maar ga me ook wat meer orienteren op Hue en HomeKit. In het Hue-topic hier op tweakers beginnen mensen langzaam aan warm te lopen voor deze combo.
Het lijkt me wel leuk werken en het zijn de kosten natuurlijk niet. Maar het moet wel soepel lopen zonder irritaties. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
ik heb toch het idee dat ios 10 meer battery verbruikt. bv whatsapp pakt gewoon 25% terwijl hij op achtergrond draait, normaal kon ik de hele dag, nu haal ik maar 5 uur

[ Voor 17% gewijzigd door jarsiv op 19-09-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:48
Mijn wekker gaat niet meer af. Maakt niet uit wat ik doe, alleen de Wekker aan, alleen Bedtijd aan, beide aan. Ligt het aan mijn iPhone 6S of is het een bekend probleem? Ik kan geen vergelijkbare cases vinden via Google. :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 17:28
jarsiv schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:26:
ik heb toch het idee dat ios 10 meer battery verbruikt. bv whatsapp pakt gewoon 25% terwijl hij op achtergrond draait, normaal kon ik de hele dag, nu haal ik maar 5 uur
Vraag is natuurlijk of dit wel aan iOS 10 ligt of gewoon aan WhatsApp. Ik moet evenwel zeggen dat ik hier geen last van heb op mijn SE. Batterij gaat minstens even lang mee.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:46
Chahid1985 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:07:
Mijn wekker gaat niet meer af. Maakt niet uit wat ik doe, alleen de Wekker aan, alleen Bedtijd aan, beide aan. Ligt het aan mijn iPhone 6S of is het een bekend probleem? Ik kan geen vergelijkbare cases vinden via Google. :-(.
Toevallig de music app van Apple verwijderd? Ik had namelijk hetzelfde probleem. Waarbij ik nieuwe alarmtonen moest kiezen die het wel deden. Misschien dat daar het probleem zit?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe je bij multitaskswitcher de app-suggestie weer aan krijgt? Op een andere manier is dat uit en kan het niet vinden. Ik bedoel dus dat bijvoorbeeld Spotify-icoon in beeld komt als mijn headset gekoppeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik vind iOS 10 de beste release na iOS 6. Mijn toestel draait vlekkeloos (iPhone 6) en alles lijkt te zijn verbeterd. Ik vond de muziek app echt kut in iOS 9, maar dat is nu echt dik verbeterd. iMessage is nu ook veel aantrekkelijker. Animaties zijn vloeiender. Al met al dikke pluim voor Apple met iOS 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
Ik heb soms dat het whatsapp icoontje links onder op mijn homescreen komt.. zo kan ik heel snel whatsapp openen ( soms is het facebook ) maar naar een tijdje is dit icoontje weer weg..

Weet iemand hoe dit komt?
Vind het opzich wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
GerardVanAfoort schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:17:
Iemand dit al opgevallen als je berichten app op iPhone in landscape mode bediend?

[afbeelding]
Ja, maar werkt echt zo ontzettend klungelig. Waardeloos.

"Klaar" verstuurt hetgene je ingevoerd hebt; ik zou verwachten dat je eerst een preview krijgt en gewoon "terug" gaat naar het normale bericht typen scherm.

Daarvoor moet je de knop rechtsonderin gebruiken (het toetsenbordje).

Als je niks tekent in het scherm besluit je telefoon zomaar dat hij dan maar een audio fragment gaat sturen van de gehele tijd dat het tekenvenster open heeft gestaan....

Echt; hoe kom je in vredesnaam op zo'n GUI. Laten we de optie geven een bericht te tekenen, maar als je niks tekent sturen we audio 8)7 8)7

Als dit de kwaliteit van software is die we de komende jaren van Apple mogen verwachten dan is het triest gesteld.
Androo schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:25:
Ik heb soms dat het whatsapp icoontje links onder op mijn homescreen komt.. zo kan ik heel snel whatsapp openen ( soms is het facebook ) maar naar een tijdje is dit icoontje weer weg..

Weet iemand hoe dit komt?
Vind het opzich wel handig :)
Volgens mij doet iOS dat op basis van locatie; het systeem onthoudt op basis van waar je bent en het tijdstip van de dag welke apps je het meest gebruikt en toont die dan als shortcut.

Werkt inderdaad best goed; iOS weet bijv. dat ik rond 17.00 van werk naar huis ga en dan Spotify aan heb staan.

[ Voor 24% gewijzigd door XyritZz op 19-09-2016 13:36 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
XyritZz schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:35:
[...]

Volgens mij doet iOS dat op basis van locatie; het systeem onthoudt op basis van waar je bent en het tijdstip van de dag welke apps je het meest gebruikt en toont die dan als shortcut.

Werkt inderdaad best goed; iOS weet bijv. dat ik rond 17.00 van werk naar huis ga en dan Spotify aan heb staan.
Klopt was een interessante vernieuwing in iOS 9. Zo heb ik 's ochtends dat 'Newsify' daar in de task switcher staat met de tekst: "Goedemorgen <voornaam>!". Schijnbaar gebruik ik dus elke ochtend rond dezelfde tijd die app om ff het nieuws te checken met een bakje koffie :9 .

En inderdaad, zodra je tussen 4 en 5 in de auto stapt, telefoon koppelt via Bluetooth gooit ie bij mij automatisch Spotify naar voren in de suggesties (en op het lockscreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nog niet tevreden. Draai al een hele tijd, maar:
- stuk minder responsief
- accu gaat echt stukken harder

iPhone 6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Laatst online: 25-08 13:48
H1MSELF1SH schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:49:
Ik heb mijn iPhone 6 gisteren geüpdatet naar IOS10. Daarvoor heb ik iTunes eerst nog geüpdatet naar de laatste versie. Voor ik de IOS upgrade deed heb ik via iTunes een backup van mijn iPhone genomen. Vervolgens heb ik tijdens het eten via wifi OTA de update gedaan naar IOS10. Dit duurde 15-20min en verliep zonder enig probleem.

Eens opgestart wou ik een nieuwe backup maken in iTunes, maar sindsdien herkende iTunes mijn iPhone niet meer. Ik zag in "my computer" echter de iPhone wel verschijnen en ik kon de foto's benaderen.

Dit heb ik toen geprobeerd zonder resultaat.
- PC herstart
- iPhone herstart
- iPhone kabel van mijn vriendin gebruikt
- andere USB poort gebruikt

Het enige wat hielp:
- Nadat ik iTunes opnieuw geïnstalleerd had vroeg mijn iPhone om de computer te vertrouwen. Ik koos toen "Vertrouw".

Het is pas sinds de iTunes reinstall dat alles terug normaal lijkt. Ik geef het maar mee voor mensen die misschien dit probleem ook tegen komen...
Waarschijnlijk had je niet de meest recente versie van iTunes. Deze is namelijk wel nodig icm met iOS 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ging ik de telefoon van een collega vervangen... Dus de iPhone 5S nieuw uit de doos eerst even een software update laten doen want anders kan ik de backup niet terugzetten. Gaat die iOS 10 binnenhalen. :D

Dus meteen ook op mijn eigen iPhone 6 de update naar iOS 10 maar eens aangezet. Ik "moet" toch wel als eerste updaten om eventuele problemen te zien voordat mijn collega's mij daar de oren van mijn kop over gaan vragen... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 17:28
Het valt mij op dat de meeste batterij problemen met de iPhone 6 / 6 Plus te maken hebben. Oftewel met de A8 processor?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:33:
Iemand een idee hoe je bij multitaskswitcher de app-suggestie weer aan krijgt? Op een andere manier is dat uit en kan het niet vinden. Ik bedoel dus dat bijvoorbeeld Spotify-icoon in beeld komt als mijn headset gekoppeld wordt.
Niemand? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vaganzza schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:48:
Het valt mij op dat de meeste batterij problemen met de iPhone 6 / 6 Plus te maken hebben. Oftewel met de A8 processor?
Accuproblemen zou ik sowieso weinig zinnigs over kunnen zeggen aangezien ik Pokémon Go speel, dus mijn accuverbruik is voornamelijk afhankelijk van hoeveel tijd ik daarmee bezig ben op een dag. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Even gezocht maar ik zie niemand die klaagt over telefoon ophangen :?
Als ik ff heb gebeld en wil ophangen dan is de telefoon gelocked. Op home button drukken en unlocken; groene balk; return to call. Dit kan niet het verhaal zijn dat je zoveel moet doen om gewoon op te kunnen hangen. :X
Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 06:55
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar! alhoewel ik moet zeggen dat ik dit bij IOS 9 ook nooit heb gezien!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:31:
Als ik ff heb gebeld en wil ophangen dan is de telefoon gelocked. Op home button drukken en unlocken; groene balk; return to call. Dit kan niet het verhaal zijn dat je zoveel moet doen om gewoon op te kunnen hangen. :X
Wat mis ik?
Hey Siri! "Hang op!!" O-) :o

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:33
Heb nog een iphone5 en moet zeggen dat IOS10 echt nog wel te draaien valt. Alles lijkt zelfs beter te lopen dan IOS9.

Chapeau voor Apple

[ Voor 8% gewijzigd door zwasie op 19-09-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij krijg ik geen meldingen meer op mijn Pebble Time Steel... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:31:
Wat mis ik?
Had ik in iOS 9 ook wel eens. Dus is niet specifiek een iOS 10 issue. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:43:
Volgens mij krijg ik geen meldingen meer op mijn Pebble Time Steel... :(
Na een herstart van zowel de telefoon als het horloge werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chahid1985
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:48
TheKerremenke schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:11:
[...]

Toevallig de music app van Apple verwijderd? Ik had namelijk hetzelfde probleem. Waarbij ik nieuwe alarmtonen moest kiezen die het wel deden. Misschien dat daar het probleem zit?
Nee, heb ik (nog) niet verwijderd. Ik ben even verder gaan googelen, blijkt vaker voor te komen na een iOS update en lijkt niet echt aan iOS 10 te liggen. Tip was om inhoud en instellingen te wissen en dan een back-up terug te zetten. Net even getest en de wekker doet het weer :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik vraag me nog steeds af wat de "officiële" manier is om je Whatsapp media naar je pc te kopiëren. Is daar in versie 10 misschien een handige oplossing voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Lowizi op 19-09-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Rivanov schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
[...]

Had ik in iOS 9 ook wel eens. Dus is niet specifiek een iOS 10 issue. ;)
Er zit een verschil tussen wel eens en structureel op 4 toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

zwasie schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:37:
Heb nog een iphone5 en moet zeggen dat IOS10 echt nog wel te draaien valt. Alles lijkt zelfs beter te lopen dan IOS9.

Chapeau voor Apple
Heb het vandaag ook op m'n iPhone 5 geïnstalleerd, of het beter loopt zou ik niet echt kunnen zeggen, maar ook niet merkbaar slechter. Eerder vergelijkbaar met iOS 9 voor mijn gevoel. In ieder geval loopt het wat mij betreft goed genoeg om nog een jaartje met de iPhone 5 vooruit te kunnen, wat dat betreft is deze telefoon zijn geld dubbel en dwars waard geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Lowizi schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:49:
Ik vraag me nog steeds af wat de "officiële" manier is om je Whatsapp media naar je pc te kopiëren. Is daar in versie 10 misschien een handige oplossing voor?
In de settings van whatsapp kan je save incoming media aanzetten. Dan slaat hij alles in de camera roll op. Doe je dat niet kan je in whatsapp per individueel item via het delen icoonje opslaan kiezen. Vanuit camera roll kan je via iCloud of een kabeltje naar je computer de media kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

mijn whatsapp synct alle contacen uit mijn email, hoe zet ik dit uit?

Er staan er nu 100en met geen naam in.

[ Voor 32% gewijzigd door racoon op 20-09-2016 09:11 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 08:26
jasjenl schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:42:
[...]

Heb het vandaag ook op m'n iPhone 5 geïnstalleerd, of het beter loopt zou ik niet echt kunnen zeggen, maar ook niet merkbaar slechter. Eerder vergelijkbaar met iOS 9 voor mijn gevoel. In ieder geval loopt het wat mij betreft goed genoeg om nog een jaartje met de iPhone 5 vooruit te kunnen, wat dat betreft is deze telefoon zijn geld dubbel en dwars waard geweest :)
Wat mij betreft is het echt soepeler. Ik gebruik het met verminderde beweging aan en dan is het echt een verschil. Apps reageren sneller na het openen en je kunt nu ook apps tijdens het openen weer sluiten. De iPhone reageert altijd meteen op de homebutton. Knap dat het nog zo goed draait op de iPhone 5 :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:04
Ik had elders al geschreven over mijn podcast app die opeens crashed, op iOS 9 en 10, maar nu kan ik ook niet meer in mijn notities komen. Krijg een scherm te zien met 'mappen' en verder niets. Tevens in mijn notificatiescherm ineens giga veel ruimte tussen de notificatiebubbels. Mmmh.. Ik mis iOS 9. Even kijken of ik nog terug kan.

- edit

Het 'notities' probleem opgelost door het uit te zetten (en weer aan) in mijn iCloud settings.
Nu nog mijn podcast app aan de praat krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door 4acesNL op 20-09-2016 10:35 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 31 Laatste