6s hier, maar blijft bij jou ook locatieservice aan? "afstand en beweging kalibratie" verbruikt continu de GPS, dus dat heb ik maar uitgezet. Nu gaat de accu beter mee, maar nog niet zo goed als iOS 9.UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:38:
Nog niet tevreden. Draai al een hele tijd, maar:
- stuk minder responsief
- accu gaat echt stukken harder
iPhone 6 Plus
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn exchange contacten in de mail app kan hebben maar toch niet in contacten zelf?
Nu staan er 1000+ contacten in maar die wil ik alleen zien in mail.
In Contacten kan je links boven op Groepen drukken, dan kan je die daar uitvinken.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:12:
Weet iemand hoe ik mijn exchange contacten in de mail app kan hebben maar toch niet in contacten zelf?
Alleen weet ik niet of je ze dan in de mail nog wel ziet?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Je kan ook per conversatie de hele conversatie exporteren. Dan krijg je een zip met alle media en een tekstbestand van de berichten.Lowizi schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:49:
Ik vraag me nog steeds af wat de "officiële" manier is om je Whatsapp media naar je pc te kopiëren. Is daar in versie 10 misschien een handige oplossing voor?
Wat gek, heb een reservekopie gemaakt (encrypted om ook de stats van de gezondheidsapp mee te nemen), vervolgens de iPhone opnieuw ingesteld en de boel terug gezet via iTunes. Nu is er ineens 5gb van mijn opslag "weg". Moet ik nu dit proces nog een keer herhalen misschien? Ik dacht juist dat dit een goede actie was om te doen na zo'n grote update.
Via iTunes upgraden naar 10 of maakt het niet zoveel uit?
Maakt inmiddels niks meer uit. Gaat beide goed.derKaiser29 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:36:
Via iTunes upgraden naar 10 of maakt het niet zoveel uit?
Eén dingetje valt me net op: als ik een notificatie van facebook krijg op het unlock screen en die dan opzij schuif om m te bekijken, opent wel de facebook app maar gaat ie niet direct naar het bericht waar de notificatie van was. Dat werkte voorheen eigenlijk altijd wel.
Ik krijg de geparkeerde locatie van mijn auto (Passat, VW Bluetooth carkit, geen CarPlay) niet te zien in de app "Kaarten". Heb de optie wel aangezet in instellingen. Zie ik nog iets over het hoofd?
Verwijderd
Werkt inderdaadMx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:47:
[...]
In Contacten kan je links boven op Groepen drukken, dan kan je die daar uitvinken.
Alleen weet ik niet of je ze dan in de mail nog wel ziet?
Ik had het vandaag ook ja, kan me niet herinneren het eerder heb gehad. Ik vind iOS10 tot op heden echt geen verbetering. Notificaties zijn te groot en irritant aanwezig. Ze wegswipen lukt om een of andere reden ook een stuk minder goed dan bij IOS9.UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:31:
Even gezocht maar ik zie niemand die klaagt over telefoon ophangen
Als ik ff heb gebeld en wil ophangen dan is de telefoon gelocked. Op home button drukken en unlocken; groene balk; return to call. Dit kan niet het verhaal zijn dat je zoveel moet doen om gewoon op te kunnen hangen.![]()
Wat mis ik?
Dat stoorde mij ook eerst, waar je bij iOS9 nog gewoon bijvoorbeeld van het midden van je scherm naar boven swipend het bericht kon wegswipen moet je nu bij iOS10 echt op het bericht zelf al staan met je vinger en zo naar boven wegswipen. Als ik probeer het bericht weg te swipen (wat een woordstefan_el schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:12:
[...]
Ik had het vandaag ook ja, kan me niet herinneren het eerder heb gehad. Ik vind iOS10 tot op heden echt geen verbetering. Notificaties zijn te groot en irritant aanwezig. Ze wegswipen lukt om een of andere reden ook een stuk minder goed dan bij IOS9.
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Bedankt voor de tip! Maar hoop toch wel dat er snelle een update komt waarin ze dit verhelpen, want toegevoegde waarde lijkt het niet te hebben.AntraXxX schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:41:
[...]
Dat stoorde mij ook eerst, waar je bij iOS9 nog gewoon bijvoorbeeld van het midden van je scherm naar boven swipend het bericht kon wegswipen moet je nu bij iOS10 echt op het bericht zelf al staan met je vinger en zo naar boven wegswipen. Als ik probeer het bericht weg te swipen (wat een woord) door onder het bericht te beginnen met swipen lukt het niet. Probeer maar eens op de berichtmelding zelf te beginnen met swipen, dan zou het een stuk beter moeten werken.
Ik heb een IOS 10 bug in de Kalender app gevonden. Als ik een afspraak in mijn Gmail toevoeg en mijn vrouw ook met een gmail account uitnodig zie ik enkel de afspraak in haar agenda en die bij mij wordt niet getoond. Als ik haar agenda verberg zie ik plots alles wel in mijn agenda.
Dit was niet in IOS 9 maar wel in IOS 10. Iemand enig idee hoe ik deze bug aan Apple kan melden ?
Dit was niet in IOS 9 maar wel in IOS 10. Iemand enig idee hoe ik deze bug aan Apple kan melden ?
Na m'n vorige rant over de nieuwe BedTime functie (zie vanaalten in "[iOS 10] Ervaringen & Discussie"):
Ik krijg nu dus op een vaste tijd een herinnering om naar bed te gaan. Irritant, zit ik niet op te wachten. En kan je volgens mij ook niet uitzetten.
Je kan de tijd instellen hoe lang hij van tevoren moet waarschuwen, maar niet "off".
Het is dat ik de wekgeluiden van 'BedTime' aangenaam rustig vind, anders zou ik het uitzetten. Zou mooi zijn als Apple volgende keer niet gaat vasthouden aan een release-deadline, maar doelen stelt en releaset als de boel gewoon goed en prettig werkt. BedTime is een heel leuk idee, maar half uitgevoerd.
Ik krijg nu dus op een vaste tijd een herinnering om naar bed te gaan. Irritant, zit ik niet op te wachten. En kan je volgens mij ook niet uitzetten.
Het is dat ik de wekgeluiden van 'BedTime' aangenaam rustig vind, anders zou ik het uitzetten. Zou mooi zijn als Apple volgende keer niet gaat vasthouden aan een release-deadline, maar doelen stelt en releaset als de boel gewoon goed en prettig werkt. BedTime is een heel leuk idee, maar half uitgevoerd.
Bedtijd werkt slecht. Ik krijg een half uur van te voren geen melding dat het bedtijd is. De wekker gaat wel keurig af. Iemand een idee waarom ik geen melding ontvang? Keek al bij Berichtgeving, maar daar staat Klok niet tussen.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Waar zet je de optie aan dan? Hier werkt het ook niet: Renault Clio, Carminat Navigatie met Bluetooth telefoonfunctie.Medic112 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:28:
Ik krijg de geparkeerde locatie van mijn auto (Passat, VW Bluetooth carkit, geen CarPlay) niet te zien in de app "Kaarten". Heb de optie wel aangezet in instellingen. Zie ik nog iets over het hoofd?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Dat kun je gewoon uitzetten hoor, die notificatievanaalten schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:14:
Na m'n vorige rant over de nieuwe BedTime functie (zie vanaalten in "[iOS 10] Ervaringen & Discussie"):
Ik krijg nu dus op een vaste tijd een herinnering om naar bed te gaan. Irritant, zit ik niet op te wachten. En kan je volgens mij ook niet uitzetten.Je kan de tijd instellen hoe lang hij van tevoren moet waarschuwen, maar niet "off".
Rechts bovenin.
Bij mij geeft hij ook geen notificatie dat ik naar bed moet, ondanks dat dat ingesteld is.THE_BASE schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:56:
Bedtijd werkt slecht. Ik krijg een half uur van te voren geen melding dat het bedtijd is. De wekker gaat wel keurig af. Iemand een idee waarom ik geen melding ontvang? Keek al bij Berichtgeving, maar daar staat Klok niet tussen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Heb je de herinnering aan staan? Klok -> Bedtijd -> Opties -> Bedtijdherinnering.THE_BASE schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:56:
Instellingen -> Kaarten -> Toon parkeerlocatieTHE_BASE schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:59:
[...]
Waar zet je de optie aan dan? Hier werkt het ook niet: Renault Clio, Carminat Navigatie met Bluetooth telefoonfunctie.
Jep, staat aan. Maar gewoon geen reminder. Nu kan ik dat prima zelf bedenken, maar het zou fijn zijn.Chahid1985 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:39:
[...]
Heb je de herinnering aan staan? Klok -> Bedtijd -> Opties -> Bedtijdherinnering.
Stond toch echt ingeschakeld. Hoe werkt die functie dan precies?Medic112 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:07:
[...]
Instellingen -> Kaarten -> Toon parkeerlocatie
Je telefoon moet via Bluetooth verbonden zijn met je auto. Hij herkent wanneer je uit de auto stapt (en dus de Bluetooth verbinding verbreekt met je audio installatie) zodat hij een melding kan geven dat je geparkeert staat.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan zet je de hele bedtijd functie uit, inclusief het alarm om wakker te worden. Dat is niet wat vanaalten wil, hij wil de bedtijd functie puur als alarm om op te staan gebruiken. Dan kun je in principe natuurlijk net zo goed de gewone alarm functies gebruiken. Mis je alleen die mooie nieuwe geluidjes, maar ja...UltraSub schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:07:
[...]
Dat kun je gewoon uitzetten hoor, die notificatie
Rechts bovenin.
Werkt het bij jou met een "normale" BT-verbinding (dus zonder carPlay)?Rivanov schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:39:
Je telefoon moet via Bluetooth verbonden zijn met je auto. Hij herkent wanneer je uit de auto stapt (en dus de Bluetooth verbinding verbreekt met je audio installatie) zodat hij een melding kan geven dat je geparkeert staat.
Ja, mijn auto heeft wel CarPlay maar dat gebruik ik nooit.
Bij m'n schoonouders werkte het ook in hun BMW zonder CarPlay op het moment dat ik de telefoon met Bluetooth had verbonden kregen ze de melding binnen.
Bij m'n schoonouders werkte het ook in hun BMW zonder CarPlay op het moment dat ik de telefoon met Bluetooth had verbonden kregen ze de melding binnen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb een probleem. Niet zozeer IOS10 gerelateerd, maar misschien dat 1 van jullie het antwoord weet.
Ik heb ongeveer 6 jaar geleden een Apple ID aangemaakt, maar met een emailadres wat ik niet meer gebruik. Nu heb ik een nieuw Apple ID aangemaakt en deze overal vervangen in mijn iPhone.
Het probleem is alleen dat de iTunes en App Store nog steeds zit te zeuren om het wachtwoord van mijn oude Apple ID. Ik kan het Apple ID daar ook niet aanpassen. Ook als ik uitlog in de iTunes en App Store vraagt hij er nog steeds om.
Hoe kan ik dit fixen?
Ik heb ongeveer 6 jaar geleden een Apple ID aangemaakt, maar met een emailadres wat ik niet meer gebruik. Nu heb ik een nieuw Apple ID aangemaakt en deze overal vervangen in mijn iPhone.
Het probleem is alleen dat de iTunes en App Store nog steeds zit te zeuren om het wachtwoord van mijn oude Apple ID. Ik kan het Apple ID daar ook niet aanpassen. Ook als ik uitlog in de iTunes en App Store vraagt hij er nog steeds om.
Hoe kan ik dit fixen?
Waarom pas je het email adres van je appleid niet gewoon aan?kaos- schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:59:
Ik heb een probleem. Niet zozeer IOS10 gerelateerd, maar misschien dat 1 van jullie het antwoord weet.
Daar voor heb je geen toegang tot je oude email account voor nodig.
Om dit te voorkomen moet je alle apps die je hebt gedownload met je oude apple id weggooien van je telefoon en met je nieuwe apple id downloaden. Je moet dus ook alle betaalde apps opnieuw kopen. Lijkt me niet echt een optie.Het probleem is alleen dat de iTunes en App Store nog steeds zit te zeuren om het wachtwoord van mijn oude Apple ID. Ik kan het Apple ID daar ook niet aanpassen. Ook als ik uitlog in de iTunes en App Store vraagt hij er nog steeds om.
Hoe kan ik dit fixen?
[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 21-09-2016 13:06 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dan gaat hij zeuren dat deze al in gebruik is met een Apple ID, en dat is ook zo.JackBol schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:05:
[...]
Waarom pas je het email adres van je appleid niet gewoon aan?
Daar voor heb je geen toegang tot je oude email account voor nodig.
Dan gooi je je nieuwe appleid weg en verhuis je het email adres naar je oude appleid?kaos- schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:05:
[...]
Dan gaat hij zeuren dat deze al in gebruik is met een Apple ID, en dat is ook zo.
Kijk, alle apps op je telefoon zijn ge-matched aan je oude appleid.
Je hebt twee opties.
1) je maakt je oude appleid in orde
2) je gaat alle apps opnieuw downloaden/aanschaffen op je nieuwe id.
Je kan zelf de keuze maken.
Hoe gooi ik mijn nieuwe Apple ID weg dan? Want compleet deleten kan volgens mij niet of wel?
edit: En hoe kan ik alles opnieuw erop zetten dan? Al mijn apps er nu afgooien betekend automatisch dat mijn oude Apple ID komt te vervallen? Of hoe moet ik dat zien?
edit: En hoe kan ik alles opnieuw erop zetten dan? Al mijn apps er nu afgooien betekend automatisch dat mijn oude Apple ID komt te vervallen? Of hoe moet ik dat zien?
[ Voor 48% gewijzigd door kaos001 op 21-09-2016 13:26 ]
Of helemaal weggooien kan weet ik niet, maar je kan gewoon een disposable gmail of live account aanmaken.kaos- schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:13:
Hoe gooi ik mijn nieuwe Apple ID weg dan? Want compleet deleten kan volgens mij niet of wel?
Vervolgens verander je in je 'nieuwe' appleid het email adres dat je wilt gebruiken naar dat disposable account.
Als laatste log je dan in in je oude account en gebruik je daar je email adres dat je wilt gebruiken.
De reden waarom de Appstore naar je oude account vraagt komt omdat hij apps wil updaten die aan je oude account gekoppeld zijn. Ook gratis apps.edit: En hoe kan ik alles opnieuw erop zetten dan? Al mijn apps er nu afgooien betekend automatisch dat mijn oude Apple ID komt te vervallen? Of hoe moet ik dat zien?
Als je dus inlogt op een nieuw apple id in de appstore dan zal hij elke keer als je een 'oude' app wil updaten je oude wachtwoord vragen.
Om dit te voorkomen gooi je de apps eraf en download je onder je nieuwe apple id alle apps opnieuw. Alle apps zijn dan aan je nieuwe apple id gekoppeld en wanneer hij die apps wil updaten ben je al ingelogt met je nieuwe account.
Voor gratis apps is dit veel werk maar verder geen probleem (misschien overzetten van userdata). Alle betaalde apps moet je opnieuw kopen. Voor mij zou dat geen optie zijn.
Mijn advies: probeer je apple id dat je gebruikt hebt voor alle aankopen weer in orde te maken met een courant email adres.
Ach verrek ja. Mea culpa.jasjenl schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:41:
[...]
Dan zet je de hele bedtijd functie uit, inclusief het alarm om wakker te worden. Dat is niet wat vanaalten wil, hij wil de bedtijd functie puur als alarm om op te staan gebruiken. Dan kun je in principe natuurlijk net zo goed de gewone alarm functies gebruiken. Mis je alleen die mooie nieuwe geluidjes, maar ja...
Wel grappig... iOS 10 op mijn telefoon en toevallig ook net een nieuw hoesje erom. Voelt net alsof ik een compleet nieuwe telefoon heb! 
Zitten trouwens anderen ook te hannesen met dat unlocken? Ik was eraan gewend op mijn iPhone 6 om op de home-knop te drukken en mijn duim/vinger er dan even op te houden voor het identificeren van de vingerafdruk - nu moet ik soms nog een keer op die home-knop drukken. Ik kan er nog niet echt een pijl op trekken wanneer die extra home-klik nodig is en dat maakt het juist zo irritant. En op mijn iPad Air is het helemaal irritant, vind ik. Ik was gewend om hem open te klappen (heb er een smart cover omheen), en dan swipen en pincode intoetsen. Nu moet ik in plaats van dat swipen, op de home-knop drukken. Veel minder praktisch dan gewoon willekeurig ergens over dat grote scherm swipen.
Zitten trouwens anderen ook te hannesen met dat unlocken? Ik was eraan gewend op mijn iPhone 6 om op de home-knop te drukken en mijn duim/vinger er dan even op te houden voor het identificeren van de vingerafdruk - nu moet ik soms nog een keer op die home-knop drukken. Ik kan er nog niet echt een pijl op trekken wanneer die extra home-klik nodig is en dat maakt het juist zo irritant. En op mijn iPad Air is het helemaal irritant, vind ik. Ik was gewend om hem open te klappen (heb er een smart cover omheen), en dan swipen en pincode intoetsen. Nu moet ik in plaats van dat swipen, op de home-knop drukken. Veel minder praktisch dan gewoon willekeurig ergens over dat grote scherm swipen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 21-09-2016 17:29 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Settings > General > Accessibility > Home Button > Rest Finger to Open. Heb je het oude gedrag weer terugMx. Alba schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:28:
Wel grappig... iOS 10 op mijn telefoon en toevallig ook net een nieuw hoesje erom. Voelt net alsof ik een compleet nieuwe telefoon heb!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Alleen bij de iPad Air (zonder fingerprint reader) werkt dat niet, helaas...Daedalus schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:33:
[...]
Settings > General > Accessibility > Home Button > Rest Finger to Open. Heb je het oude gedrag weer terug
Sinds de update van iOS 10 werkt mijn contacten niet vloeiend en blijf regelmatig hangen, of een vastloper zijn er meer die daar last van hebben, heb zelf een iPhone 6 plus
Inderdaad, voor alles zonder fingerprint reader moet je nu de home-button gebruiken om te unlocken (in plaats van naar rechts swipen).Mx. Alba schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:42:
[...]
Alleen bij de iPad Air (zonder fingerprint reader) werkt dat niet, helaas...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Irritant dat je u gebruik niet kan zien bij batterij. Zowel standy als in gebruik toont geen cijfers.
Dit probleem had ik ook, en opgelost door een fabrieksherstel.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:40:
Irritant dat je u gebruik niet kan zien bij batterij. Zowel standy als in gebruik toont geen cijfers.
En kan niets anders dan erg positief zijn over de accuduur, 25% over

[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 21-09-2016 20:39 ]
Verwijderd
Ja ok, maar het is een nieuwe iPhone SE van vorige weekAlbert020 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:43:
[...]
Dit probleem had ik ook, en opgelost door een fabrieksherstel.
En kan niets anders dan erg positief zijn over de accuduur, 25% over
[afbeelding]
Moet je dat wel kunnen doen. Ik heb nog een oud @mac.com AppleID en daarvan kan ik het @mac.com mailadres niet verwijderen eveneens als het primaire mailadres. En je moet niet denken dat je mails gaat krijgen op je primaire adres, als je zo'n @mac.com/me.com/icloud.com adres hebt dan is dat de eerste voorkeur. Ik heb zodoende al heel wat mails mogen missen. Mocht iemand nog wat ideeën hebben...JackBol schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:05:
Waarom pas je het email adres van je appleid niet gewoon aan?
Ik heb een iCloud adres maar die gebruik ik eigenlijk niet eens. Mijn Gmail staat als primair. Dus het kan wel. Maar hoe? Geen idee.
Zodra je een AppleID hebt met iCloud erachter is er niks aan de hand; heb je een andere combinatie...

Voor de handige waar-staat-mijn-auto-feature: Ik heb een auto van 11 jaar oud met daarin de goedkoopste Pioneer radio met bluetooth en daar werkt het echt perfect. Ik heb eigenlijk nooit wat bijzonders ingesteld. Toen ik voor het eerst iOS10 op mijn telefoon had, liet hij direct zien waar mijn auto stond.
Geen CarPlay benodigd dus.
Geen CarPlay benodigd dus.
...less is more
Klopt...Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:24:
[...]
Ja ok, maar het is een nieuwe iPhone SE van vorige week?
Verwijderd
Ik wacht nog even op de volgende update van iOS, als het dan niet verholpen is doe ik wel een herstel.
Heb nu geen zin om alles terug te zetten en opnieuw te gaan inloggen. Heel vreemd, want de eerste 2 dagen werkte het perfect.
Wat van mijn bevindingen:
Bedtime ben ik niet gecharmeerd van.
Paar keer 'gebruikt', maar meet niet goed hoe lang je echt slaapt. De wekkers in bedtime zijn aardig, maar super zacht qua volume (geluid staat op max). Gewone wekker geluiden zijn veel luider, helaas kun je daar dan weer niet de nieuwe geluiden instellen.
Woning zie ik mezelf ook niet gebruiken. Vind de Hue app (+ extra apps) veel duidelijker en prettiger en beter instelbaar.
Health app, kan best geinig zijn om af en toe een indicatie van het aantal stappen / gelopen afstand te zien. Trappen registreert ie regelmatig niet.
Nieuw scherm dat je aan onderzijde omhoog kan vegen (kan even niet op de naam komen), geef mij maar de oude. Niet instelbaar en moet nu meer swipen en de helft is overbodig.
Raise to wake: echt ideaal. 's Nachts stuks makkelijker om tijd te kunnen zien.
News, kan de app niet vinden, maar is zeker niet in te stellen welke bronnen er in het overzicht komen?
Edit:
Geluiden in sommige apps, zoals 'kliks' bij Rekenmachine, terwijl toetsenboard geluiden uit staan. Serieus Apple...
Paar keer 'gebruikt', maar meet niet goed hoe lang je echt slaapt. De wekkers in bedtime zijn aardig, maar super zacht qua volume (geluid staat op max). Gewone wekker geluiden zijn veel luider, helaas kun je daar dan weer niet de nieuwe geluiden instellen.
Woning zie ik mezelf ook niet gebruiken. Vind de Hue app (+ extra apps) veel duidelijker en prettiger en beter instelbaar.
Health app, kan best geinig zijn om af en toe een indicatie van het aantal stappen / gelopen afstand te zien. Trappen registreert ie regelmatig niet.
Nieuw scherm dat je aan onderzijde omhoog kan vegen (kan even niet op de naam komen), geef mij maar de oude. Niet instelbaar en moet nu meer swipen en de helft is overbodig.
Raise to wake: echt ideaal. 's Nachts stuks makkelijker om tijd te kunnen zien.
News, kan de app niet vinden, maar is zeker niet in te stellen welke bronnen er in het overzicht komen?
Edit:
Geluiden in sommige apps, zoals 'kliks' bij Rekenmachine, terwijl toetsenboard geluiden uit staan. Serieus Apple...

[ Voor 7% gewijzigd door VincentG op 22-09-2016 13:25 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Telefoon: iPhone 6s
iOS: 10GM (10.0.1 14A403)
Ik heb de laatste tijd al een tijd last van een irritante "bug" en ik kan er niks over vinden op Internet (zal wel verkeerd zoeken
)
Af en toe, toch zeker enkele keren per dag gaat mijn scherm uit, terwijl ik gewoon op mijn telefoon bezig ben. Mijn telefoon gaat niet uit, vergrendeld niet, alleen beeld gaat uit. Als ik op de homeknop druk, gaat de scherm weer aan, maar de app die open was, zie je minimaliseren (zelfde actie als je op de homeknop drukt).
Omdat dat niet altijd wenselijk is, probeer ik andere opties, zoals volume knop drukken etc. Helaas werkt dat niet. Ik merkte laatst dat als ik de geluid aan/uit schakelaar omzette, het beeld weer aan ging.
Toen ik dit trucje gisteravond weer probeerde nadat mn scherm weer op zwart ging, reageerde de telefoon helemaal niet meer. Ook niet op de aan/uit knop, homeknop etc.
Bij het aansluiten van de telefoon aan mijn MacBook zag ik de afbeelding op mijn scherm dat mijn batterij leeg zou zijn (terwijl mijn telefoon nog voor 2/3 vol was). Enkele seconde daarna ging de telefoon aan (cold start).
Na het opstarten van mijn telefoon (unlocken, simcode etc) bleek m'n accu nog gewoon 68% te zijn.
Meerdere met dit euvel? Ik heb het public beta traject doorlopen t/m de GM update.
Ik heb de laatste tijd al een tijd last van een irritante "bug" en ik kan er niks over vinden op Internet (zal wel verkeerd zoeken
Af en toe, toch zeker enkele keren per dag gaat mijn scherm uit, terwijl ik gewoon op mijn telefoon bezig ben. Mijn telefoon gaat niet uit, vergrendeld niet, alleen beeld gaat uit. Als ik op de homeknop druk, gaat de scherm weer aan, maar de app die open was, zie je minimaliseren (zelfde actie als je op de homeknop drukt).
Omdat dat niet altijd wenselijk is, probeer ik andere opties, zoals volume knop drukken etc. Helaas werkt dat niet. Ik merkte laatst dat als ik de geluid aan/uit schakelaar omzette, het beeld weer aan ging.
Toen ik dit trucje gisteravond weer probeerde nadat mn scherm weer op zwart ging, reageerde de telefoon helemaal niet meer. Ook niet op de aan/uit knop, homeknop etc.
Bij het aansluiten van de telefoon aan mijn MacBook zag ik de afbeelding op mijn scherm dat mijn batterij leeg zou zijn (terwijl mijn telefoon nog voor 2/3 vol was). Enkele seconde daarna ging de telefoon aan (cold start).
Na het opstarten van mijn telefoon (unlocken, simcode etc) bleek m'n accu nog gewoon 68% te zijn.
Meerdere met dit euvel? Ik heb het public beta traject doorlopen t/m de GM update.
Is niet zo veel werk hoor, het terugzetten van de backup via iCloud op iPhone duurt hooguit 15 minutenVerwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:11:
[...]
Ik wacht nog even op de volgende update van iOS, als het dan niet verholpen is doe ik wel een herstel.
Heb nu geen zin om alles terug te zetten en opnieuw te gaan inloggen. Heel vreemd, want de eerste 2 dagen werkte het perfect.
Even een keer volledig opladen. Zodra je je iPhone uit en aanzet wil het gebruik wel eens op 0 blijven staan idd.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:40:
NRG
Heb je meerdere accounts verbonden? Bij Instellingen > Contacten > kan je 'Contacten uit apps' uitzetten. Misschien een app die problemen geeft bij het uitlezen van contacten.toonr schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:46:
Sinds de update van iOS 10 werkt mijn contacten niet vloeiend en blijf regelmatig hangen, of een vastloper zijn er meer die daar last van hebben, heb zelf een iPhone 6 plus
NRG
Iemand met de 10.1 beta op de iPhone 7 al gezien of de app closing animatie weer stotter vrij is?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Volgens deze post niet: http://forums.macrumors.c...r-beta-1-changes.1999584/Japie.G schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:55:
Iemand met de 10.1 beta op de iPhone 7 al gezien of de app closing animatie weer stotter vrij is?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Heb wel een paar vervelende bugs met de mail client opgemerkt: soms zijn de teksten van mails minuscuul klein. Opnieuw opstarten van de mail app wil wel eens helpen. En heb al een paar keer gehad dat de app spontaan afsloot, dus waarschijnlijk crashte, vooral als je mails aan het zoeken bent via het zoek veld.
Grrrr wat is het irritant dat ik niet meer kan ontgrendelen door te swipen maar de homeknop moet gebruiken. 
Is dat niet aan te passen of moet ik maar wennen?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Doet de barometer het alweer op een ipad met ios 10.1?
Edit: ja dus ook volgens.
http://forums.macrumors.c...r-beta-1-changes.1999584/
Edit: ja dus ook volgens.
http://forums.macrumors.c...r-beta-1-changes.1999584/
[ Voor 50% gewijzigd door pacificocean op 22-09-2016 21:38 ]
Volgens mij moet je dat ergens weer in kunnen stellen.evilution schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:11:
Grrrr wat is het irritant dat ik niet meer kan ontgrendelen door te swipen maar de homeknop moet gebruiken.
---
Hoe kom ik (weer) aan de News app?
Mail naar Apple support leverde niets op. In mijn purchases kan ik hem niet vinden, überhaupt niet in de Store te vinden. Moet toch gewoon een volledige app van zijn lijkt me?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik kan het niet vinden in de instellingen (A1460). Moet er maar aan wennen denk ik, zal vast wel lukken.VincentG schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:29:
[...]
Volgens mij moet je dat ergens weer in kunnen stellen.
---
Ook wel irritant dat opeens de standaardkleur van mijn agenda is gewijzigd van zacht oranje naar schreeuwend paars
Kunnen ze geen OS updaten zonder dergelijke persoonlijke instellingen te verneuken?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Instellinge. Toegankelijkheid (zoek in dit forum)evilution schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:11:
Ik heb het volgende problem sinds 2 dagen, ik zet mijn wekker de avond ervoor voor de volgende morgen 6:00 uur, ik controleer het geluid of deze hard genoeg staat, dan sla ik dit op en leg hem op zijn kop weg.
de volgende morgen gaat de wekker op afgesproken tijd wel af maar geeft geen geluid, gisteren daardoor dus verslapen.
Iemand enig idee hoe dit kan?
de volgende morgen gaat de wekker op afgesproken tijd wel af maar geeft geen geluid, gisteren daardoor dus verslapen.
Iemand enig idee hoe dit kan?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Goedemorgen!
Hoe kan ik bij notificatie Center, nieuws aanpassen? Hij geeft nieuws weer van apps die ik niet eens heb. Nieuwsblad.be bijvoorbeeld? Is dit bloatware? En onderaan blijft mail staan om toe te voegen, dit wil ik niet, kan dat weg?
Hoe kan ik bij notificatie Center, nieuws aanpassen? Hij geeft nieuws weer van apps die ik niet eens heb. Nieuwsblad.be bijvoorbeeld? Is dit bloatware? En onderaan blijft mail staan om toe te voegen, dit wil ik niet, kan dat weg?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Wijzig widgets (onderaan) en dan weghalen?pdavie2311 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:06:
Goedemorgen!
Maar ik wil wel Nu.nl en AD in dat overzicht…Die komen dan ook niet..
Sowieso kan ik heel die app niet vindenpdavie2311 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:16:

(edit: zo dus)
[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 23-09-2016 08:28 ]
Denk het wel... wel voor de 6s, (developer beta), maar merk geen veranderingen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:24:
Is 10.1 beta er ook al voor 5/6?
Verwijderd
Zag het, moest blijkbaar weer een nieuw profiel downloadenChrisM schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:44:
[...]
Denk het wel... wel voor de 6s, (developer beta), maar merk geen veranderingen.
Nu.nl heeft in ieder geval zelf een goeie widget,pdavie2311 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:16:
Je weet inmiddels wel dat het niet de bedoeling is om zo snel je vraag te kicken. Wacht minimaal 24 uur
[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 23-09-2016 10:45 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Geen problemen met de wekker hier.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Mijn ipad air 2( touchscreen) reageert slecht/onnauwkeurig als deze aan de (originele kabel+lader)lader zit. Is dit een IOS 10 bug?
[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 23-09-2016 10:38 ]
Hoe zie je dat een beta draait? Aan de versie? Er staat gewoon 10.1 na installatie? Ja, ik ben aangemeld hiervoor..
Een manier is om te kijken of je de "feedback" app hebtpdavie2311 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:03:
Hoe zie je dat een beta draait? Aan de versie? Er staat gewoon 10.1 na installatie? Ja, ik ben aangemeld hiervoor..
Check!hantheman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:11:
[...]
Een manier is om te kijken of je de "feedback" app hebt
Is het mogelijk om Whatsapp uit te zonderen van 'trillen bij geluid uit'? Ik word namelijk helemaal gek van het getril van nutteloze Whatsapp-berichten. Als ik de trilfunctie uitzet heb ik weer het probleem dat ik inkomende oproepen misloop. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
Je kan bij de notificaties van Whatsapp (vanuit de WA instellingen) trillen uitzetten. Hopelijk werkt dit zoals je wilt.
Ik heb die optie uitgezet, maar gekgenoeg blijft hij trillenloeberce schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:06:
Je kan bij de notificaties van Whatsapp (vanuit de WA instellingen) trillen uitzetten. Hopelijk werkt dit zoals je wilt.
)
Net iPhone 7 Plus gekocht en het valt me op dat ik op het widget scherm de Nieuws sectie mis (ik bedoel die sectie waar je links zag naar nu.nl, ad.nl enz nieuwsberichten). Duurt dat even voor dat zich toont?
(Hij staat ook niet bij de toe te voegen widgets als je op edit klikt).
(Hij staat ook niet bij de toe te voegen widgets als je op edit klikt).
Doet de "app" zelf niet, maar heb je een app als bijv. Sleepcycle voor nodig. Dan werkt het best mooi samen en kun je veel gedetailleerdere info oproepen.VincentG schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:13:
Wat van mijn bevindingen:
https://www.apple.com/ios/feature-availability/VincentG schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:29:
[...]
Volgens mij moet je dat ergens weer in kunnen stellen.
---
Hoe kom ik (weer) aan de News app?
Mail naar Apple support leverde niets op. In mijn purchases kan ik hem niet vinden, überhaupt niet in de Store te vinden. Moet toch gewoon een volledige app van zijn lijkt me?
Als je hem WEER terug wilt hebben moet je hem met je US/AUS/UK apple id uit de appstore halen.News
Australia UK USA
Indien je alleen een NL apple id hebt, had je hem al nooit gehad kunnen hebben.
Mja, dacht dat ik hem misschien eens verwijderd had ofzo. 
Maar las vandaag dus ook dat het nog enkel in andere regio is. Best suf.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ja, waardeloze beperking is en blijft dat.VincentG schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:24:
Mja, dacht dat ik hem misschien eens verwijderd had ofzo.
Heb hem hier wel (vs apple id), maar kan (natuurlijk) ook alleen maar engelstalige bronnen selecteren. Voor Nederlands nieuws heb je er nu ook niets aan.
Het is op zich wel een aardige app, maar echt bijzonder ook niet. Qua content zie ik het niet snel in het Nederlands komen eerlijk gezegd.
Problemen horen in een apart topic. Dit topic is enkel bedoeld voor het posten van ervaringen met en discussiëren over iOS 10. Op deze manier houden we het overzichtelijk, en hoef je je probleem niet meerdere keren te posten in dit topic.iMars schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
Ik heb de laatste tijd al een tijd last van een irritante "bug" en ik kan er niks over vinden op Internet (zal wel verkeerd zoeken)
Heeft hier iemand ook problemen met zijn MFI bluetooth gamepad en iOS 10?
Ik heb sinds de update random bluetooth disconnects. Stront vervelend, zeker tijdens een potje WoT Blitz! Grrr! Ik ben niet de enige en het ligt niet zozeer aan mijn Mad Catz CTRLi. Op het Afterpad forum zijn meer meldingen van mensen met problemen, ook met gamepads van andere fabrikanten. We proberen op het Afterpad forum de fabrikanten en Apple in beweiging te krijgen om dit te fixen. Ik heb al contact gehad met Mad Catz en zij zullen dit met Apple opnemen - zeiden ze.
Ik heb sinds de update random bluetooth disconnects. Stront vervelend, zeker tijdens een potje WoT Blitz! Grrr! Ik ben niet de enige en het ligt niet zozeer aan mijn Mad Catz CTRLi. Op het Afterpad forum zijn meer meldingen van mensen met problemen, ook met gamepads van andere fabrikanten. We proberen op het Afterpad forum de fabrikanten en Apple in beweiging te krijgen om dit te fixen. Ik heb al contact gehad met Mad Catz en zij zullen dit met Apple opnemen - zeiden ze.
10.0.2 is uit. Fixes:
Addresses an issue that could prevent headphone audio controls from temporarily not working
Resolves an issue that caused Photos to quit for some users when turning on iCloud Photo Library
Fixes an issue that prevented enabling some app extensions
Via Macrumors:
Addresses an issue that could prevent headphone audio controls from temporarily not working
Resolves an issue that caused Photos to quit for some users when turning on iCloud Photo Library
Fixes an issue that prevented enabling some app extensions
Via Macrumors:
- Addresses an issue that could prevent headphone audio controls from temporarly not working
- Resolves an issue that caused Photos to quit for some users when turning on iCloud Photo Library
- Fixes an issue that prevented enabling some app extensions
- Hard reset graphical glitch is fixed
- Fixes a bug that tapping a notification did not jump into the corresponding app
[ Voor 45% gewijzigd door loekf2 op 23-09-2016 19:19 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hopelijk komt dit er weer in want nu is het een chaos. Kan het niet geloven dat iemand dit bedacht heeft. Op een 5s lijkt het nergens op.Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:01:
Ik heb toch iets ontdekt in iOS 10 waar ik minder vrolijk van wordt. Er zijn twee opties bij Berichtgeving verdwenen. Om de berichten op recent of handmatig te sorteren en te groeperen op app.
Vooral de tweede optie mis ik nu. Ik heb nu bijvoorbeeld staan van boven naar beneden:
1 iCulture bericht
1 MyFitnessPal bericht
3 iCulture berichten.
Ieder bericht wordt weergegeven in een aparte rechthoek met ronde hoeken.
Zou fijn zijn als dus alle iCulture berichten gegroepeerd konden worden zodat deze in een rechthoek met ronde hoeken stonden. De sortering nog steeds met de meeste recente bovenaan.
Hopelijk krijgt Apple voldoende feedback dat de twee opties weer terugkomen.
Sinds ik de 10.1 beta op mijn iPhone 7+ heb staan, werkt hij naar mijn mening niet meer helemaal naar behoren.
Het wifi signaal valt steeds weg of is ineens heel traag. Foto's kunnen niet naar iCloud worden geüpload. En het ergste van alles... mijn batterij gaat ineens ERG hard.
Mijn iPhone stond om 19:00 nog op 60%, nu 3 uren later op 25%. En ik heb mijn iPhone letterlijk niet aangeraakt. Tot vandaag was ik trouwens erg tevreden over de batterij duur. Gaat veel langer mee dan ik had verwacht. Maar dit is natuurlijk lachwekkend.
Iemand die hetzelfde heeft ?
Denk dat ik die Beta er vandaag weer af ga pleuren. Best jammer, want het scherptediepte-effect ziet er best vet uit. En ik had er wat meer mee willen spelen. Maar niet op deze manier.
Het wifi signaal valt steeds weg of is ineens heel traag. Foto's kunnen niet naar iCloud worden geüpload. En het ergste van alles... mijn batterij gaat ineens ERG hard.
Mijn iPhone stond om 19:00 nog op 60%, nu 3 uren later op 25%. En ik heb mijn iPhone letterlijk niet aangeraakt. Tot vandaag was ik trouwens erg tevreden over de batterij duur. Gaat veel langer mee dan ik had verwacht. Maar dit is natuurlijk lachwekkend.
Iemand die hetzelfde heeft ?
Denk dat ik die Beta er vandaag weer af ga pleuren. Best jammer, want het scherptediepte-effect ziet er best vet uit. En ik had er wat meer mee willen spelen. Maar niet op deze manier.
Zo, beleef nu iets vreemds met mijn iPhone SE op iOS 10. Ik was een aantal weken niet thuis en had mijn goede hoofdtelefoon niet mee. Ondertussen naar iOS 10. Ik luisterde dus nu met de standaard oortjes. So far so good. Maar nu ik thuis ben pak ik mijn Sony MDR1a hoofdtelefoon erbij en alles klinkt ineens heel slecht.. Dof en minder ruimtelijk. Ik luister 16 bit bestanden via Qobuz.
Net even getest op mijn iPhone 4, en daar klinkt het 100 x beter, ruimtelijker en duidelijker. Ik ga zo even terug naar iOS 9 om wat meer testen te doen. Maar dit lijkt me niet goed.
Heeft Apple expres de kwaliteit in iOS 10 naar beneden gehaald?
Net even getest op mijn iPhone 4, en daar klinkt het 100 x beter, ruimtelijker en duidelijker. Ik ga zo even terug naar iOS 9 om wat meer testen te doen. Maar dit lijkt me niet goed.
Heeft Apple expres de kwaliteit in iOS 10 naar beneden gehaald?
10.0.2 zou de hard reset glitch weg moeten halen volgens de changelog:
*Hard reset graphical glitch is fixed*
Net update gedaan, voor zekerheid even een hard reset ertegenaan na de eerste keer starten, lijkt het wel of de reset glitch alleen maar erger is geworden, komen nu zelfs blokken in beeld. Lijkt wel een beetje een dambord, maar dan met grijze vlakken. Meer mensen opgevallen?
Of ben ik uitzondering en moet ik eens aan een restore denken?
Betreft een 64GB SE, van 10.0.1 naar 10.0.2 gegaan.
*Hard reset graphical glitch is fixed*
Net update gedaan, voor zekerheid even een hard reset ertegenaan na de eerste keer starten, lijkt het wel of de reset glitch alleen maar erger is geworden, komen nu zelfs blokken in beeld. Lijkt wel een beetje een dambord, maar dan met grijze vlakken. Meer mensen opgevallen?
Of ben ik uitzondering en moet ik eens aan een restore denken?
Betreft een 64GB SE, van 10.0.1 naar 10.0.2 gegaan.
Excusez moiDaedalus schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:41:
[...]
[mbr]Problemen horen in een apart topic. Dit topic is enkel bedoeld voor het posten van ervaringen met en discussiëren over iOS 10. Op deze manier houden we het overzichtelijk, en hoef je je probleem niet meerdere keren te posten in dit topic.[/]
Vandaag een fix bij de update van telegram.jant schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:59:
Probleempje met telegram op iphone 5c. De titels (de naam van de persoon en online status) zijn niet meer zichtbaar.
Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8
Ik heb een probleem met onze "huis-iPads": deze verliezen regelmatig de WiFi-connectie of hebben geen internet via de WiFi. Het betreft een iPad mini 2 en iPad mini 4 en beiden draaien op iOS 10.0.2. Problemen lijken zich voor te doen sinds iOS 10.
Ik heb natuurlijk al geprobeerd de netwerkinstellingen (zowel voor thuisnetwerk als allen) te laten vergeten, modems en routers gereset, maar volslagen willekeurig heeft één van beide iPads of beiden dit probleem (of niet).
Wie kan me hier nog een gouden tip in geven?
Ik heb natuurlijk al geprobeerd de netwerkinstellingen (zowel voor thuisnetwerk als allen) te laten vergeten, modems en routers gereset, maar volslagen willekeurig heeft één van beide iPads of beiden dit probleem (of niet).
“The greatest teacher, failure is”
Kijk even of je 2 netwerken kan maken op je Modem/Router. 1 op 2.4Ghz en 1 op 5Ghzralphilosophy schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:21:
Ik heb een probleem met onze "huis-iPads": deze verliezen regelmatig de WiFi-connectie of hebben geen internet via de WiFi. Het betreft een iPad mini 2 en iPad mini 4 en beiden draaien op iOS 10.0.2. Problemen lijken zich voor te doen sinds iOS 10.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Meer mensen het volgende probleem: Met enige regelmaat heb ik alleen zwart scherm bij gebruik van de standaard camera app. Zowel de front als back camera geven zwart beeld. Echter maak ik een foto dan heeft de foto wel degelijk beeld. Ga ik naar whats-app dan werkt daar de camera wel zoals het hoort (dus gewoon beeld). Meestal helpt het afsluiten van de camera app en dan weer de app opnieuw opstarten, van de week echter niet. Heb toen een reset uitgevoerd die heel traag verliep, een paar seconde een blauw scherm (zoals bij windows :-) ) en de iPhone werd heel warm. Het betreft een iPhone 5S 64GB.
Toevallig gisteren op een iPhone se, was toevallig eerste keer dat ik een foto maakte. Daarna niet meer gehad.chippie777 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:54:
Meer mensen het volgende probleem: Met enige regelmaat heb ik alleen zwart scherm bij gebruik van de standaard camera app. Zowel de front als back camera geven zwart beeld. Echter maak ik een foto dan heeft de foto wel degelijk beeld. Ga ik naar whats-app dan werkt daar de camera wel zoals het hoort (dus gewoon beeld). Meestal helpt het afsluiten van de camera app en dan weer de app opnieuw opstarten, van de week echter niet. Heb toen een reset uitgevoerd die heel traag verliep, een paar seconde een blauw scherm (zoals bij windows :-) ) en de iPhone werd heel warm. Het betreft een iPhone 5S 64GB.
Signature