Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik installeer nu 10.0.2 maar hij staat echt al 30min lang op hetzelfde scherm zonder progressie (het zwarte scherm met apple logo).

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ApC_IcE schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:35:
[...]

Instellinge. Toegankelijkheid (zoek in dit forum)
Nope.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:43
Klopt, swipe to unlock is niet meer. Het enige dat je kan instellen is dat hij (als je een 6s of later hebt), je je vinger in combinatie met raise to wake alleen maar op de knop hoeft te leggen om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
chippie777 schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:54:
Meer mensen het volgende probleem: Met enige regelmaat heb ik alleen zwart scherm bij gebruik van de standaard camera app. Zowel de front als back camera geven zwart beeld. Echter maak ik een foto dan heeft de foto wel degelijk beeld. Ga ik naar whats-app dan werkt daar de camera wel zoals het hoort (dus gewoon beeld). Meestal helpt het afsluiten van de camera app en dan weer de app opnieuw opstarten, van de week echter niet. Heb toen een reset uitgevoerd die heel traag verliep, een paar seconde een blauw scherm (zoals bij windows :-) ) en de iPhone werd heel warm. Het betreft een iPhone 5S 64GB.
Ik had hetzelfde probleem met camera. Alles zwart behalve knoop van foto nemen In WhatsApp heb ik dit niet getest.
Bij mij telefoon te wissen en op nieuw IOS10 installeren en als nieuw telefoon gebruiken was de oplossing van dit en ander lagg probleem in IOS10.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DwightKSchrute schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:17:
[...]

Klopt, swipe to unlock is niet meer. Het enige dat je kan instellen is dat hij (als je een 6s of later hebt), je je vinger in combinatie met raise to wake alleen maar op de knop hoeft te leggen om te unlocken.
Kan op een 6 ook. Dan is t gelijk aan iOS 9.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
iMars schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:03:
Telefoon: iPhone 6s
iOS: 10GM (10.0.1 14A403)

Ik heb de laatste tijd al een tijd last van een irritante "bug" en ik kan er niks over vinden op Internet (zal wel verkeerd zoeken B) )

Af en toe, toch zeker enkele keren per dag gaat mijn scherm uit, terwijl ik gewoon op mijn telefoon bezig ben. Mijn telefoon gaat niet uit, vergrendeld niet, alleen beeld gaat uit. Als ik op de homeknop druk, gaat de scherm weer aan, maar de app die open was, zie je minimaliseren (zelfde actie als je op de homeknop drukt).

Omdat dat niet altijd wenselijk is, probeer ik andere opties, zoals volume knop drukken etc. Helaas werkt dat niet. Ik merkte laatst dat als ik de geluid aan/uit schakelaar omzette, het beeld weer aan ging.

Toen ik dit trucje gisteravond weer probeerde nadat mn scherm weer op zwart ging, reageerde de telefoon helemaal niet meer. Ook niet op de aan/uit knop, homeknop etc.

Bij het aansluiten van de telefoon aan mijn MacBook zag ik de afbeelding op mijn scherm dat mijn batterij leeg zou zijn (terwijl mijn telefoon nog voor 2/3 vol was). Enkele seconde daarna ging de telefoon aan (cold start).

Na het opstarten van mijn telefoon (unlocken, simcode etc) bleek m'n accu nog gewoon 68% te zijn.

Meerdere met dit euvel? Ik heb het public beta traject doorlopen t/m de GM update.
Ik heb dit ook paar keer ervaren met iOS 10.0.2, maar vooral op de iPad (mini 4)... houd me aanbevolen

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:43
CyBeR schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:44:
[...]

Kan op een 6 ook. Dan is t gelijk aan iOS 9.
Klopt, maar op de 6 of 5s moet je nog wel een keer de homeknop of de aan/uit-knop indrukken voordat je je vinger er op legt. Op de 6S, SE en 7 hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Maar dat was in iOS 9 ook zo bij die toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Precies, daarom: gelijk aan iOS 9.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Rare Photo bug op mijn Ipad Air. Ik heb op de PC 3 mapes met foto's die gesynct worden met Itunes. De mappen 07 en 08 doen het goed (maandnummers), de map 09 verschijnt niet op de Ipad on "My albums", wel zijn de foto's deels zichtbaar onder "Places" (niet elke foto heeft een GPS lokatie in de foto). De map hernoemen naar 09_ op de PC en opnieuwe syncen doet hem wel verschijnen onder "My albums".
Blijkbaar is de naam "09" voor een album een probleem.

De iOS 10.0.2 update lost dit niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 25-09-2016 17:14 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Leute,

heeft iemand in ios10 op een iphone 5s het volgende:

Bookmarks van safari werken prima op internet sites de icoontjes veranderen dan netjes.
Nu krijg ik ineens geen icoontjes meer bij mijn lokale netwerk sites zoals sickrage of spotweb, dit was voorheen wel in IOS9.

safari bookmarks zijn restored via icloud.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 10.0.2 is mijn accutijd weer hersteld.
Na 10.0.1 stond mijn 6s na 3 uur op 5%
Dit werd wel steeds beter tot 4,5 tot 5 uur
Na 10.0.2 heb ik dit weekend na 6,5 uur gebruik nog 12% over
Prima lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb het idee dat het wegswipen van een notificatie die bovenaan je scherm verschijnt (als je die snel weg wilt hebben terwijl je een app open hebt) niet meer zo lekker werkt. Bij iOS 9 werkt het wegswipen eigenlijk altijd goed, bij 10 heb ik vaak dat de app die op dat moment open staat mijn swipe actie als input accepteert ipv dat ik de notificatie weg veeg. Het lijkt wel alsof je nu veel preciezer alleen op de notificatie zelf moet vegen en met name op het kleine iPhone 5 scherm is dat vrijwel onmogelijk...

<edit>
Blijkbaar moet je dus inderdaad echt óp de notificatie beginnen met swipen:
https://www.reddit.com/r/...ipe_up_to_dismiss_banner/
dat is echt niet handig op een klein scherm, voorheen kon je gewoon omhoog vegen en was het altijd raak.

[ Voor 21% gewijzigd door jasjenl op 26-09-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:43

Japie.G

Colour Classic

jasjenl schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:32:
Ik heb het idee dat het wegswipen van een notificatie die bovenaan je scherm verschijnt (als je die snel weg wilt hebben terwijl je een app open hebt) niet meer zo lekker werkt. Bij iOS 9 werkt het wegswipen eigenlijk altijd goed, bij 10 heb ik vaak dat de app die op dat moment open staat mijn swipe actie als input accepteert ipv dat ik de notificatie weg veeg. Het lijkt wel alsof je nu veel preciezer alleen op de notificatie zelf moet vegen en met name op het kleine iPhone 5 scherm is dat vrijwel onmogelijk...

<edit>
dat is echt niet handig op een klein scherm, voorheen kon je gewoon omhoog vegen en was het altijd raak.
ah dat is het, viel mij ook op

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
jasjenl schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:32:

<edit>
Ik doe altijd in 1 beweging de notificatie een klein beetje naar beneden trekken en dan hard omhoog. Het lijkt een beetje alsof je m wat aantrekt om harder weg te laten vliegen. Lijkt raar, maar nooit meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 17:01

Dr C

met C en CK

UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:31:
Even gezocht maar ik zie niemand die klaagt over telefoon ophangen :?
Als ik ff heb gebeld en wil ophangen dan is de telefoon gelocked. Op home button drukken en unlocken; groene balk; return to call. Dit kan niet het verhaal zijn dat je zoveel moet doen om gewoon op te kunnen hangen. :X
Wat mis ik?
ik heb hetzelfde probleem. ook dit topic afgezocht of andere mensen hetzelfde probleem hebben (toen kwam ik jouw post tegen :)). Zijn er inmiddels mensen met een oplossing. het is erg irritant om als je wilt ophangen eerst moet unlocken en dan op het groene balkje moet drukken om op te kunnen hangen 8)7

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dr C schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:48:
[...]

ik heb hetzelfde probleem. ook dit topic afgezocht of andere mensen hetzelfde probleem hebben (toen kwam ik jouw post tegen :)). Zijn er inmiddels mensen met een oplossing. het is erg irritant om als je wilt ophangen eerst moet unlocken en dan op het groene balkje moet drukken om op te kunnen hangen 8)7
Helpt dit misschien? http://apple.stackexchang...-lock-screen-go-on-ios-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Hoewel de musicplayer er aardig op vooruit is gegaan, mis ik nu ineens twee functies:

- alles shuffelen ( nu kan het alleen nog per artiest of album)
- bij shuffelen: de volgende nummers zien, die gaan worden afgespeeld.

Ik heb nu de app Listen, maar die vind ik ook nog niet helemaal top. Iemand die nog een goede tip heeft voor een alternatieve musicplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:14
pegagus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:01:
Hoewel de musicplayer er aardig op vooruit is gegaan, mis ik nu ineens twee functies:

- alles shuffelen ( nu kan het alleen nog per artiest of album)
- bij shuffelen: de volgende nummers zien, die gaan worden afgespeeld.

Ik heb nu de app Listen, maar die vind ik ook nog niet helemaal top. Iemand die nog een goede tip heeft voor een alternatieve musicplayer?
Het zit er allebei nog steeds in :)

- Op het eerste scherm van de muziek app staat naast Bibliotheek "wijzig", hier kun je ook nummers aanzetten. Vervolgens kun je dan doorklikken en alle nummers shufflen. Ook kun je het aan Siri vragen.

- De volgende nummers kun je ook nog steeds zien. Dat doe je door te gaan naar het "now playing" scherm, als je dan vervolgens naar beneden scrollt dan kun je alle komende nummers zien. Als je kiest voor shuffle dan worden ze door elkaar gezet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:43:
Na 10.0.2 is mijn accutijd weer hersteld.
Na 10.0.1 stond mijn 6s na 3 uur op 5%
Dit werd wel steeds beter tot 4,5 tot 5 uur
Na 10.0.2 heb ik dit weekend na 6,5 uur gebruik nog 12% over
Prima lijkt mij
Idem, ook met een 6s. Bij 10.0.1 ging het niet lekker, maar nu haal ik ook 5-6 uur. Bij iOS 9 tussen de 6-8, maar volgens mij haalde ik die 8 alleen aan het begin (toen ik wat minder apps had :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Is het in 2016 nu al eindelijk mogelijk om iOS in het Engels te hebben maar de gesproken navigatietaal in Apple Maps in het Nederlands?
Ik heb alle instellingen geprobeerd en ook de Nederlandse talen gedownload in het settings menu maar dat ding verrekt het om zich aan te passen.
En nee ik ga niet mijn complete telefoon op Nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:15:
[...]

Idem, ook met een 6s. Bij 10.0.1 ging het niet lekker, maar nu haal ik ook 5-6 uur. Bij iOS 9 tussen de 6-8, maar volgens mij haalde ik die 8 alleen aan het begin (toen ik wat minder apps had :+ )
Gister 8 uur en 5 minuten gehaald. Accu was nog 4% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:36:
[...]

Gister 8 uur en 5 minuten gehaald. Accu was nog 4% :)
Oeh zeer goed :) Ik ga vanavond eens checken hoeveel ik haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 21:17
Zijn het meer mensen opgevallen dat de gezondheid app Dashboard is verdwenen?
Dit was altijd een ideale weergave waarmee je op één pagina grafiekjes kon zien van je stappen, slaap, etc.
Je hebt nu onder vandaag wel een overzicht van zaken, maar daar kun je geen grafieken tonen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 23:09
Can2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:56:
Zijn het meer mensen opgevallen dat de gezondheid app Dashboard is verdwenen?
Dit was altijd een ideale weergave waarmee je op één pagina grafiekjes kon zien van je stappen, slaap, etc.
Je hebt nu onder vandaag wel een overzicht van zaken, maar daar kun je geen grafieken tonen bijvoorbeeld.
Geen idee wat ze nu met die gezondheid app willen. Hij lijkt totaal nog niet af, maar hij wordt ook niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:34
Malt007 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:06:
[...]

Omdat je de icoontjes niet meer trillend en met een kruisje kan krijgen? Daar heb ik namelijk moeite mee sinds de 3d touch :P Mijn vrouw kreeg het gewoon 4x achter elkaar voor elkaar omdat die de gewone 6 gewend is...
Bah, ik heb hier echt heel veel moeite mee sinds IOS10. Het lijkt hier niet een heel veelbesproken onderwerp, dus ik zal wat beter moeten oefenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik weet niet of het aan iOS10 ligt of niet, maar zelfs na meerdere DFU restores zit ik met het probleem dat mijn usage (batterij) stijgt terwijl ik de telefoon gewoon locked heb liggen. Net na de restore steeg hij niet meer dan 5 minuten in 4 uur tijd, maar sinds vanochtend is het weer 1/3e van de complete standby time, dat is dan zonder dat ik daadwerkelijk de telefoon oppak.

Na 3 uur standby staat de telefoon dus op 1 uur gebruik. Graag zou ik gewoon weer de hele dag kunnen doen met mijn telefoon, zoals in de goede oude tijd. Gebruik nu tijdelijk een 5C, maar mijn 6 en 7 hadden hetzelfde probleem, kwam met de 7 niet eens boven 15 uur uit na het van de lader halen door dit probleem.

Telefoon wordt niet echt warm (tot nu toe), maar zou niet weten waar dit aan ligt. Ga bijna mijn iCloud account de schuld geven, maar die heb ik toch echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56
Eduardboon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:58:
Ik weet niet of het aan iOS10 ligt of niet, maar zelfs na meerdere DFU restores zit ik met het probleem dat mijn usage (batterij) stijgt terwijl ik de telefoon gewoon locked heb liggen. Net na de restore steeg hij niet meer dan 5 minuten in 4 uur tijd, maar sinds vanochtend is het weer 1/3e van de complete standby time, dat is dan zonder dat ik daadwerkelijk de telefoon oppak.

Na 3 uur standby staat de telefoon dus op 1 uur gebruik. Graag zou ik gewoon weer de hele dag kunnen doen met mijn telefoon, zoals in de goede oude tijd. Gebruik nu tijdelijk een 5C, maar mijn 6 en 7 hadden hetzelfde probleem, kwam met de 7 niet eens boven 15 uur uit na het van de lader halen door dit probleem.

Telefoon wordt niet echt warm (tot nu toe), maar zou niet weten waar dit aan ligt. Ga bijna mijn iCloud account de schuld geven, maar die heb ik toch echt nodig.
1/3 is niet zo heel gek hoor. Er gebeurt ongetwijfeld het een en ander op de achtergrond. Belangrijker is om te kijken of de procenten er af vliegen. Ik neem aan dat je bij instellingen > batterij het app verbruik al hebt bekeken? Zie je daar iets merkwaardigs? Bijvoorbeeld de mail app met met veel achtergrondactiviteit? En heb je een Apple Watch? Die zorgt ook voor achtergrondprocessen van bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
sww89 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:05:
[...]

1/3 is niet zo heel gek hoor. Er gebeurt ongetwijfeld het een en ander op de achtergrond. Belangrijker is om te kijken of de procenten er af vliegen. Ik neem aan dat je bij instellingen > batterij het app verbruik al hebt bekeken? Zie je daar iets merkwaardigs? Bijvoorbeeld de mail app met met veel achtergrondactiviteit? En heb je een Apple Watch? Die zorgt ook voor achtergrondprocessen van bepaalde apps.
Ik heb een Watch, maar die is niet gekoppeld nog.
Ik heb voor het slapen gaan een DFU gedaan en daarna tot 100 geladen, niks geinstalleerd en ingesteld; alleen iCloud en iMessage. Wel heb ik dingen zoals background refresh en dergelijke uitgezet, mail is nog niet ingesteld.

Toen ik wakker werd stond hij op 8 uur standby en 2 uur gebruik. Ik heb in die periode echt niks gedaan.

Heb nu net uitgelogd bij iCloud om te kijken of het wat helpt, want het is echt schijtirritant. Ik moet straks 12 uur lang met de telefoon doen dus laadt hem maar weer bij met een powerbank, maar binnen 1 uur naar 90 procent zonder gebruik vind ik echt niks.

goed 2 uur op 8 is net geen 1/3e, maar wel bijna. Vanochtend heb ik hem dus maar heel even van de lader gehad om naar mijn werkplek te rijden, daar aangekomen bleek er op 30 minuten standby dik 13 minuten usage te zijn. En dat groeit maar door.

[ Voor 9% gewijzigd door Eduardboon op 27-09-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:56
Eduardboon schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:27:
maar binnen 1 uur naar 90 procent zonder gebruik vind ik echt niks.

goed 2 uur op 8 is net geen 1/3e, maar wel bijna. Vanochtend heb ik hem dus maar heel even van de lader gehad om naar mijn werkplek te rijden, daar aangekomen bleek er op 30 minuten standby dik 13 minuten usage te zijn. En dat groeit maar door.
Kijk dat is belangrijke info die ik even had gemist. 10% per uur is schandalig. Ervaar je het probleem op zowel Wi-Fi als 3g/4g? Heb je problemen met het bereik van Wi-Fi en 3g/4g? In dit topic en het iPhone 7 ervaringen topic zijn problemen gemeld met de ontvangst van Wi-Fi en 3g/4g en dit kan een negatieve impact hebben op de batterijduur.

Huiswerk: Wat gebeurt er als je het toestel in vliegtuigmodus zet gedurende de nacht?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je Apple belt - de eerste 90 dagen heb je gratis telefonische ondersteuning bij je iPhone 7 - kunnen ze mogelijk hulp bieden. Ik heb de afgelopen jaren ervaringen gelezen van andere gebruikers dat Apple jou vraagt een tooltje te installeren om diagnostische info naar Apple te sturen zodat ze kunnen uitlezen waar het probleem zich in zit. Dit kunnen ze volgens mij ook bij de geniusbar in de Apple Store doen. Misschien stuit jij dan samen met Apple op een probleem in iOS 10 waar andere gebruikers ook mee geholpen zijn. Wellicht dat andere tweakers hier vanuit eigen ervaring meer over kunnen vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
sww89 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:46:
[...]

Kijk dat is belangrijke info die ik even had gemist. 10% per uur is schandalig. Ervaar je het probleem op zowel Wi-Fi als 3g/4g? Heb je problemen met het bereik van Wi-Fi en 3g/4g? In dit topic en het iPhone 7 ervaringen topic zijn problemen gemeld met de ontvangst van Wi-Fi en 3g/4g en dit kan een negatieve impact hebben op de batterijduur.

Huiswerk: Wat gebeurt er als je het toestel in vliegtuigmodus zet gedurende de nacht?

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je Apple belt - de eerste 90 dagen heb je gratis telefonische ondersteuning bij je iPhone 7 - kunnen ze mogelijk hulp bieden. Ik heb de afgelopen jaren ervaringen gelezen van andere gebruikers dat Apple jou vraagt een tooltje te installeren om diagnostische info naar Apple te sturen zodat ze kunnen uitlezen waar het probleem zich in zit. Dit kunnen ze volgens mij ook bij de geniusbar in de Apple Store doen. Misschien stuit jij dan samen met Apple op een probleem in iOS 10 waar andere gebruikers ook mee geholpen zijn. Wellicht dat andere tweakers hier vanuit eigen ervaring meer over kunnen vertellen??
Ik zal vannacht eens met vliegtuigmodus proberen. Heb nu iCloud uitgezet, de telefoon wordt helaas flink warm. Zal eens zien wat er gebeurd.

Als ik mijn vervangende toestel heb bel ik meteen Apple hierover. Mijn vriendin heeft deze 5C jaren gebruikt met dezelfde functies als ik, en zij had deze issues niet. Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk al sinds de introductie van iCloud last van deze problemen. Zou er een fout in het account kunnen zitten? Zit niet zo te wachten op het aanmaken van een nieuwe ivm de app store en fotobieb e.d. (al heb ik nu dus gewoon alles uitstaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bierkameel schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:22:
Is het in 2016 nu al eindelijk mogelijk om iOS in het Engels te hebben maar de gesproken navigatietaal in Apple Maps in het Nederlands?
Ik heb alle instellingen geprobeerd en ook de Nederlandse talen gedownload in het settings menu maar dat ding verrekt het om zich aan te passen.
En nee ik ga niet mijn complete telefoon op Nederlands zetten.
Ik ben al blij dat er een Nederlands toetsenbord toegevoegd kan worden! support voor twee talen is iets, waar veel verbeter mogelijkheden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:46
Ligt het aan mij of werkt dat ontgrendelen van de telefoon niet top? Ik druk wel 20x per dag de homeknop blijkbaar verkeerd in want dan krijg ik weer stembediening in beeld. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 10:02
Sunri5e schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:34:
Ligt het aan mij of werkt dat ontgrendelen van de telefoon niet top? Ik druk wel 20x per dag de homeknop blijkbaar verkeerd in want dan krijg ik weer stembediening in beeld. Heel irritant.
Heb ik ook steeds last van, dacht al dat het aan de overstap van mijn 5s naar de SE lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sunri5e schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:34:
Dracula schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:38:
Heb ik ook steeds last van, dacht al dat het aan de overstap van mijn 5s naar de SE lag.
En zo los je het op.
GerardVanAfoort in "[iOS 10] Ervaringen & Discussie"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Gaan we weer met de verdomde iCloud Photo Library. Heb ik op m'n Mac heb ik mijn albums op nieuwste eerst... mijn iDevices hebben er lak aan en staan op een andere willekeurige volgorde.
Hoe fix is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
helaas! dit ook al een paar dagen geleden gedaan, geen positief resultaat. Ik krijg nog paar keer per dag die irritante Stembediening in beeld te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Geert1976 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:50:
[...]

helaas! dit ook al een paar dagen geleden gedaan, geen positief resultaat. Ik krijg nog paar keer per dag die irritante Stembediening in beeld te zien.
Dan heb je Siri niet aanstaan. Als je Siri aanzet, dan verdwijnt voice control. En Siri in het lockscreen kan je uitschakelen. Daarna werkt het zoals zou moeten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:01:
[...]

Dan heb je Siri niet aanstaan. Als je Siri aanzet, dan verdwijnt voice control. En Siri in het lockscreen kan je uitschakelen. Daarna werkt het zoals zou moeten.
Ah op die fiets! Ik moet dus Siri aanzetten. Eureka!
Super... thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:34
Is er een instelling bijgekomen bij batterijgebruik sinds 10.0.2? ? Dat klokje is me nooit opgevallen, laat tijden op voorgrond en achtergrond per app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

NRG-81 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:09:
Is er een instelling bijgekomen bij batterijgebruik sinds 10.0.2? ? Dat klokje is me nooit opgevallen, laat tijden op voorgrond en achtergrond per app zien.
Was er al in 9 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een gekke vraag...
deze maand wat dure aankopen gedaan met de creditcard. Deze is nu op zijn limiet. Vrijdag wordt er ~€1000,- geïncasseerd van de betaalrekening. Allemaal prima.

Alleen krijg ik nu van Apple bericht dat mijn music/icloud betalingen geweigerd zijn (kan kloppen want CC zit op €9,50,- na op de max) en of ik mijn betaalinformatie wil aanpassen. Dat hoeft niet want vanaf 3-10
Wordt dat geincasseerd en is er weer voldoende ruimte.

Dat zie zie ik volgende week wel goedkomen. Echter...
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn apps te
Updaten nu zonder dat ik de betaalinformatie heb aangepast. Ook al zijn dat gratis&reeds betaalde apps. Is dat logisch?

Ik bedoel prima wanneer het op 3-10 nog niet betaald is, maar dit vind ik wel beetje raar...nu zal dit niet zo vaak voorkomen maar ik moet de limiet dus denkbeeldig met €20,- +appstoreaankopen verminderen omdat Apple anders preventief mijn account 'blokkeert' terwijl de betaling pas in de volgende maand plaatsvindt?

Maar even concreet: Is dit te omzeilen zodat ik simpelweg mijn apps kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 17-09 18:27
readytoflow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:46:
Even een gekke vraag...
deze maand wat dure aankopen gedaan met de creditcard. Deze is nu op zijn limiet. Vrijdag wordt er ~€1000,- geïncasseerd van de betaalrekening. Allemaal prima.

Alleen krijg ik nu van Apple bericht dat mijn music/icloud betalingen geweigerd zijn (kan kloppen want CC zit op €9,50,- na op de max) en of ik mijn betaalinformatie wil aanpassen. Dat hoeft niet want vanaf 3-10
Wordt dat geincasseerd en is er weer voldoende ruimte.

Dat zie zie ik volgende week wel goedkomen. Echter...
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn apps te
Updaten nu zonder dat ik de betaalinformatie heb aangepast. Ook al zijn dat gratis&reeds betaalde apps. Is dat logisch?

Ik bedoel prima wanneer het op 3-10 nog niet betaald is, maar dit vind ik wel beetje raar...nu zal dit niet zo vaak voorkomen maar ik moet de limiet dus denkbeeldig met €20,- +appstoreaankopen verminderen omdat Apple anders preventief mijn account 'blokkeert' terwijl de betaling pas in de volgende maand plaatsvindt?

Maar even concreet: Is dit te omzeilen zodat ik simpelweg mijn apps kan updaten?
Alvast even wat geld storten op je CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Vandaag zakte mijn accu dus weer als een gek in; heb toen alle bestanden van de apple watch (backupbestanden en de koppeling) weggegooit. Ik had GEEN watch in gebruik op dat moment. Maar naar het weggooien van deze bestanden is mijn iPhone maar 30 procent gezakt in 5 uur standby in plaats van dan leegzijn.

Gek genoeg deed hij het de eerste paar uur uitstekend; stond gebruik op 10 minuten. Helaas begon hij in het laatste uur ineens weer usage op te bouwen, geen idee aan wat, maar alsnog beter dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Laatst online: 19-09 21:34
Goeiemorgen, heb ik ff op zitten letten dan zeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het in iOS 10 niet meer nodig is om handmatig van taal te veranderen tijdens het typen.
Maar ik moet nog steeds handmatig van 'toetsenbord' wisselen als ik van typ-taal wissel. Voor de autocorrect alles weer loopt te veranderen.

Weet iemand of je dat ergens in moet stellen of zo? Ik kan het niet vinden.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
colorsone schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:50:
[...]

Alvast even wat geld storten op je CC?
Ook al bedacht. Maar die meekeek dat ik dat ooit gedaan heb, duurde dat toch 1 a 2 dagen meen ik me te herinneren. Dan wacht ik wel af tot vrijdag. Maar zal voor de zekerheidstelling bank eens bellen hoe snel dat verwerkt wordt.

Zou het wat uitmaken wanneer ik even een iTunes kaartje van€50,- koop? Dat is zo geregeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Klopt het dat "Now playing" altijd in het dock van je Watch staat? zelfs als ik hem force-quit blijft hij maar terugkomen, tenzij ik de verbinding met de iPhone verbreek.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
readytoflow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:11:
[...]

Ook al bedacht. Maar die meekeek dat ik dat ooit gedaan heb, duurde dat toch 1 a 2 dagen meen ik me te herinneren. Dan wacht ik wel af tot vrijdag. Maar zal voor de zekerheidstelling bank eens bellen hoe snel dat verwerkt wordt.

Zou het wat uitmaken wanneer ik even een iTunes kaartje van€50,- koop? Dat is zo geregeld natuurlijk.
Ik heb het eens gehad dat het mis ging toen Apple nog Clickandbuy gebruikte. Vanwege een gemiste incasso van 99 cent werd het account geblokkeerd. Heb toen gelijk een andere betaalmethode ingezet (en de C&B betaald) Heeft ruim 2 weken geduurd voordat hij weer vrijgegeven was. Was in dat geval knap lastig omdat de wintersport erin viel en ik de ski-app net had verwijderd :-(

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:24:
[...]

Ik heb het eens gehad dat het mis ging toen Apple nog Clickandbuy gebruikte. Vanwege een gemiste incasso van 99 cent werd het account geblokkeerd. Heb toen gelijk een andere betaalmethode ingezet (en de C&B betaald) Heeft ruim 2 weken geduurd voordat hij weer vrijgegeven was. Was in dat geval knap lastig omdat de wintersport erin viel en ik de ski-app net had verwijderd :-(
Bij mij kwam er gelijk een incasso van 14 euro na het missen van die ene.

• Dennisdn
  • Nu online
Ja klopt, had ik ook. C&B rekende bizarre incasso-tarieven. Het was natuurlijk mijn eigen fout dat het mis ging, maar ben daarom direct gestopt met C&B. Volgens mij bestaat het nu niet eens meer.

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Hoedje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:32:
[...]

Het zit er allebei nog steeds in :)

- Op het eerste scherm van de muziek app staat naast Bibliotheek "wijzig", hier kun je ook nummers aanzetten. Vervolgens kun je dan doorklikken en alle nummers shufflen. Ook kun je het aan Siri vragen.

- De volgende nummers kun je ook nog steeds zien. Dat doe je door te gaan naar het "now playing" scherm, als je dan vervolgens naar beneden scrollt dan kun je alle komende nummers zien. Als je kiest voor shuffle dan worden ze door elkaar gezet.
Dank. Weer gevonden. Tot mijn verrassing is het echter wel mogelijk zowel alle nummers in willekeurige volgorde af te spelen, als de repeatfunctie aan te hebben staan. Wanneer alle nummers afgespeeld zouden worden en daarna weer het eerste nummer, dan zou het prima zijn. Maar de repeatfunctie in samenwerking met de shufflefunctie zorgt er voor dat één en het zelfde nummer afgespeeld blijft worden en er dus niet naar het volgende nummer wordt gegaan.

• readytoflow
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:24:
[...]

Ja maar...volgens de omschrijving wordt er pas 3-10 geïncasseerd. Dan is het vreemd dat ik nu niet kan updaten natuurlijk.

Op 03-10-2016 wordt u € 9,99 in rekening gebracht voor uw iCloud-opslagabonnement van 1 TB, maar er is een probleem met uw betaalinformatie.
Zorg ervoor dat u uw betaalinformatie zo snel mogelijk bijwerkt. We zullen uw account downgraden naar het gratis opslagabonnement van 5 GB als we uw abonnement niet kunnen vernieuwen.

Edit:
Nou, inderdaad. Met een iTunes kaartje van €50,- is het probleem opgelost. Maar blijft belachelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 28-09-2016 21:12 ]

• iAR
  • Niet online

iAR

AppleFangirl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:25:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het in iOS 10 niet meer nodig is om handmatig van taal te veranderen tijdens het typen.
Maar ik moet nog steeds handmatig van 'toetsenbord' wisselen als ik van typ-taal wissel. Voor de autocorrect alles weer loopt te veranderen.

Weet iemand of je dat ergens in moet stellen of zo? Ik kan het niet vinden.
Dat werkt niet met Nederlands. Kijk even op de (ellenlange) pagina van Apple welke diensten waar aangeboden worden. Multilingual keyboard is wat je zoekt. Link zo niet bij de hand, maar stond recent nog in dit topic.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• SlowikPL
Kan me iemand aub uitleggen hoe ik foto via mail als bijlage kan versturen en niet in de tekst regel ? Dit is erg irritant voor mijn ontvangers.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Foto openen in de foto app
Delen icoontje tikken
Mail
Mailtje opstellen
Verzenden
Op je schermpje lijkt de foto dan in de body te staan maar in Outlook komen ze dan gewoon als bijlage aan. Gisteren nog een paar verstuurd op die manier.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb op mijn iphone 7 het probleem dat de toggles van de background app refresh (ververs op achtergrond) zichtzelf regelmatig resetten. Ik zet deze van bepaalde apps uit, maar naar een tijdje staan ze allemaal weel aan.

Iemend ook last van of een fix?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb net even gekeken, en bij mij stonden ze ook allemaal aan nu. Volgens mij had ik er een heel stel uitgezet, dus dat is inderdaad vreemd. Ik hou het wel even in de gaten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mijn iPhone 6s verwerkte de iOS 10 update prima. Ik heb expres een paar weken gewacht met updaten.

De 5c van mijn vrouw echter ... eerst leek hij bricked, nu lijkt hij regelmatig problemen te geven.

Na update gisteravond laat deed hij het gewoon, 's nachts aan de lader is hij uit gegaan, vanmorgen moest hij ineens aan iTunes worden gehangen voor herstel

Jeej... -O-

En nu is het 'erratic' steeds iets anders aan de hand. Unlocken werkt de ene keer niet, iTunes herkent de iPhone niet (meer), etc.

|:(

En de Genius Bar werkt momenteel ook voor geen meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 29-09-2016 10:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Ramzzz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:46:
Mijn iPhone 6s verwerkte de iOS 10 update prima. Ik heb expres een paar weken gewacht met updaten.

De 5c van mijn vrouw echter ... eerst leek hij bricked, nu lijkt hij regelmatig problemen te geven.

Na update gisteravond laat deed hij het gewoon, 's nachts aan de lader is hij uit gegaan, vanmorgen moest hij ineens aan iTunes worden gehangen voor herstel

Jeej... -O-

En nu is het 'erratic' steeds iets anders aan de hand. Unlocken werkt de ene keer niet, iTunes herkent de iPhone niet (meer), etc.

offtopic:
6s doorschuiven naar vrouwlief en zelf voor de 7 gaan.. >:)

ontopic:
Een schone installatie doen en kijken wat er dan gebeurt?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Was ik al min of meer van plan... :P

Maar die 5c moet dan nog naar mijn dochter...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BernardV
  • Laatst online: 07:28
readytoflow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:11:
Ja dat werkt, dan wordt het openstaande bedrag van het winkeltegoed geschreven. Heb dit ook al eens gehad.
Nu bij primera.nl iTunes kaarten te koop met 10% korting trouwens.

• SlowikPL
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:56:
Foto openen in de foto app
Delen icoontje tikken
Mail
Mailtje opstellen
Verzenden
Op je schermpje lijkt de foto dan in de body te staan maar in Outlook komen ze dan gewoon als bijlage aan. Gisteren nog een paar verstuurd op die manier.
Bij mij en diverse klanten van mij kommen ze gewoon bij outlook in de body ipv als bijlage. :|
Ik weet nu geen raad meer , mischien dat iemand anders weet dit op te lossen _/-\o_

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:23
SlowikPL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:14:
[...]

Bij mij en diverse klanten van mij kommen ze gewoon bij outlook in de body ipv als bijlage. :|
Ik weet nu geen raad meer , mischien dat iemand anders weet dit op te lossen _/-\o_
Kleine omweg; voeg de foto toe aan iCloud Drive (of Dropbox, etc.), in Mail een longpress, 'Voeg bijlage toe' en dan vanuit iCloud Drive de foto selecteren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IMjPvOM.png

• loeberce
  • Laatst online: 19-09 15:11
SlowikPL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:14:
[...]

Wat ik op diverse fora lees wordt door de ontvangende software bepaald hoe de afbeelding wordt weergegeven (inline of als bijlage). Wat is precies je probleem? En waarom is het een probleem?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat denk ik dus ook. In Outlook is het dus in elk geval een bijlage. Ik gebruik versie 2010.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 19:15
Ramzzz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:21:
Was ik al min of meer van plan... :P

Maar die 5c moet dan nog naar mijn dochter...
Die kan nu nog terug naar ios9.
Geen idee hoe lang Apple die nog signeerd.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Merk sinds iOS 10 dat wanneer ik gebeld word mn scherm op t lockscreen komt :r lekker knullig 10 seconden later pas op kunnen hangen omdat hij eerst mn vingerafdruk 2 keer niet kan scannen en ik dan nog de code in moet voeren :(

• BernardV
  • Laatst online: 07:28
@Saven dat heb ik dus ook op mijn iPhone 6, mijn broer heeft er op zijn 6s geen last van.

• Fuwor
Saven schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:44:
Merk sinds iOS 10 dat wanneer ik gebeld word mn scherm op t lockscreen komt :r lekker knullig 10 seconden later pas op kunnen hangen omdat hij eerst mn vingerafdruk 2 keer niet kan scannen en ik dan nog de code in moet voeren :(
Tik op het nummer in het lockscreen en je hebt de controls voor ophangen etc. ;)

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:15
Ik merk dat de animaties bij het afsluiten van een app anders zijn op mijn iPhone 7 dan op mijn vorige iPhone 6s. Lijkt een soort hapering/rare beweging in te zitten. Hebben meer mensen dit?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja. iPhone 6 hier.

Klopt het dat mijn geluid in het homescreen of apps waar niks afspeeld niet naar stand 0 kan, maar het laatste blokje blijft staan? Als ik wat afspeel kan hij wel naar 0, maar dat kan je meer van te voren regelen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Saven
  • Laatst online: 19-09 14:15

Saven

Administrator

Fuwor schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:55:
[...]

Tik op het nummer in het lockscreen en je hebt de controls voor ophangen etc. ;)
Hmm even uitproberen morgen, thanks. Wel vreemd en erg omslachtig,

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ramzzz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:46:

Jeej... -O-

The friggin' odds, dat van je iPhone 5c uitgerekend na een problematische update 's nachts ook nog eens de homeknop het spontaan begeeft, zodat hij functioneel gebricked is... 8)7

Gelukkig hadden we nog een exact dezelfde iPhone 5c liggen, met de diagnose waterschade, die nu na accu-vervanging wel weer werkt...

Nu afwachten of de kosten tegen het nut van reparatie opwegen.

Tegelijk maar een iPhone SE besteld, en dan gebruiken we die reserve 5c maar ter overbrugging.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 30-09-2016 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
dannyvdb1997 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:56:
Ik merk dat de animaties bij het afsluiten van een app anders zijn op mijn iPhone 7 dan op mijn vorige iPhone 6s. Lijkt een soort hapering/rare beweging in te zitten. Hebben meer mensen dit?
Op mijn 6S is dit ook langzamer geworden, terwijl ik de animaties zelfs uit heb staan. Hoop dat dit nog verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Laatst online: 16-09 16:41
Merkte ook dat het niet helemaal vlekkeloos verliep, door de optie "verminder beweging" ipv van aan weer UIT te zetten, werkt het weer als vanouds. Althans op de mijne

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Het zal wel aan mij liggen, maar sinds iOS 10 springt m'n scherm niet meer mee bij het schrijven van een reactie hier op t forum.
Dus als ik een reactie aan t tikken ben en de cursor gaat rechts het scherm af, dan blijft het scherm gewoon staan en type ik blind, zowel op de iPad als de iPhone.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 30-09-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 18-09 22:15
Toestel: Iphone SE

Meer mensen last van vreemde agenda herinneringen? Met name voor verjaardagen?
Sinds IOS 10 krijg ik voor allerlei personen verjaardag meldingen, terwijl ik dat nooit kreeg.
Het lijkt erop dat het data is vanuit linkedin, in agenda heb ik verjaardagen al uitgezet en linkedin etc. uitgevinkt, echter blijf ik ze krijgen.
Ik krijg ze ook nog eens 1 dag te laat, dus persoon is gisteren jarig, dan krijg ik vandaag om 9 uur dat die persoon jarig is :?

Open ik de melding van de agenda, dan zie je de verjaardag helemaal niet in de agenda staan :?

Ook het geluid van notificaties is van slag, bijvoorbeeld van Whatsapp krijg ik ineens ander geluidje. Ok ff opnieuw instellen dan, maar nee hoor, blijf gewoon een heel ander geluidje krijgen :? Fix: herstart je telefoon.

Ook blijft er een notification steeds zichtbaar helemaal onderin het scherm, het is een oude notificatie, maar die komt dan steeds terug als er een nieuwe notificatie is voor die app. Maar niet netjes aansluitend, nee er zit ruimte tussen en de notificatie staat grotendeels buiten beeld en je kunt er ook niet naar toe scrollen.

Kortom er zitten wat bugs in zo lijkt het.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
martinusz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:

Ook het geluid van notificaties is van slag, bijvoorbeeld van Whatsapp krijg ik ineens ander geluidje. Ok ff opnieuw instellen dan, maar nee hoor, blijf gewoon een heel ander geluidje krijgen :?
Bovenstaand probleem ervaar ik ook. De melding bij WhatsApp berichten komt niet overeen met wat ik heb gekozen. Heel irritant. Ik heb de iPhone 7 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even opnieuw opstarten. Dan moet hij het weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:08:
Stom ja, wanneer doe je dat nog je telefoon uit/aan zetten :P. Ik ga het meteen ff doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest het ook hier lezen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Geluidjes Whatsapp in ieder geval gefixt :) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ook blijft er een notification steeds zichtbaar helemaal onderin het scherm, het is een oude notificatie, maar die komt dan steeds terug als er een nieuwe notificatie is voor die app. Maar niet netjes aansluitend, nee er zit ruimte tussen en de notificatie staat grotendeels buiten beeld en je kunt er ook niet naar toe scrollen.
Iets dergelijks heb ik ook al met meerdere notificaties meegemaakt, de enige manier om er dan nog van af te komen is door op de wis knop bovenaan het notificatie scherm te tappen, waarmee je alle notificaties verwijderd. Zo'n 'hangende' notificatie werkt ook niet meer als je er op tapt en individueel wissen werkt ook niet, althans, niet bij mij. Dus idd nog wat bugs hier en daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:15
Dennisdn schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:18:
[...]

Op mijn 6S is dit ook langzamer geworden, terwijl ik de animaties zelfs uit heb staan. Hoop dat dit nog verbeterd gaat worden.
Ik bedoelde eigenlijk dit op de iPhone 7: https://gfycat.com/MediocreFarawayAmethystgemclam

Schijnt een bekend 'probleem' te zijn. Is op MacRumors ook een heel topic over... (http://forums.macrumors.c...-close-animation.1996953/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

UltraSub schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:31:
Even gezocht maar ik zie niemand die klaagt over telefoon ophangen :?
Als ik ff heb gebeld en wil ophangen dan is de telefoon gelocked. Op home button drukken en unlocken; groene balk; return to call. Dit kan niet het verhaal zijn dat je zoveel moet doen om gewoon op te kunnen hangen. :X
Wat mis ik?
Dit heb ik ook. Fucking irritant!!! Elke keer is die rode knop pleitos en toetsel gelocked :/
Rivanov schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:54:
[...]

Had ik in iOS 9 ook wel eens. Dus is niet specifiek een iOS 10 issue. ;)
Dat zal best maar we hebben er nu last van in iOS 10 en als je veel belt is het erg vervelend.

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 30-09-2016 13:06 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:05:
[...]

Dit heb ik ook. Fucking irritant!!! Elke keer is die rode knop pleitos en toetsel gelocked :/
Same here.. vergeet elke keer om het hier te vragen/op te zoeken.. ben dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Tom schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:20:
[...]

Same here.. vergeet elke keer om het hier te vragen/op te zoeken.. ben dus niet de enige.
JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:05:
[...]

[...]
Dat zal best maar we hebben er nu last van in iOS 10 en als je veel belt is het erg vervelend.
Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven; je komt weer bij de controls (rode knop etc.) door op het nummer in het lockscreen te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Fuwor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:30:
[...]

[...]

Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven; je komt weer bij de controls (rode knop etc.) door op het nummer in het lockscreen te tikken.
Vreemd, ik heb daar op mijn iPhone 5 nog nooit last van gehad en heb het gisteren nog eens specifiek getest. Zou dit soms ook samenhangen met het wel/niet hebben van touch id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Fuwor schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:30:
[...]

[...]

Ja inderdaad. Dank! Hoop alleen dat ze dit heel snel aanpassen...! :/ Wat een bagger "feature" :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Iets opvallends ontdekt.
Laders liggen waarschijnlijk als bij iedereen door het hele huis. En bij de zithoek ligt een iPad lader die we ook voor de iPhones gebruiken als we daar zitten. Sinds de update gaat dat ineens bijzonder langzaam (6s). Het viel mij op, ik dacht ik ben vast gek. Een paar dagen later viel mijn vriendin hetzelfde op (5s) en gisteravond een maatje die het ook bevestigde op een 5s.

Maar alle 3 laden wel sneller op op een iPhone-lader.

Dubbel-check met een andere iPad-lader én weer een andere iPhone-lader met hetzelfde resultaat.

Zou Apple het laden van een iPhone met een iPad-lader willen ontmoedigen? Want voorheen leek het juist een stuk sneller te laden met een iPad-lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 00:36
Ik heb mijn bugs ingediend bij http://bugreport.apple.com
even je apple id activeren (als het niet lukt) bij de link "Request assistance with login issues." inloggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 01-10-2016 09:16 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Toch een positief punt voor mij aan iOS10:
Ik gebruik een IMAP mailserver met behoorlijk wat folders en subfolders. Stoorde mij altijd dat ik in iOS niet een selectie kon maken van welke folders ik wilde zien.
Dat laatste kan nog steeds niet, maar als je een mail naar een IMAP folder wil verplaatsen geeft iOS10 wel een voorstel voor een, voor hem, waarschijnlijke lokatie. Tot nu toe komt 'ie behoorlijk vaak met goede suggesties - scheelt een hoop scrollen om bij de juiste folder te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:08:
Bizar! Ik had dat al eens geprobeerd en toen werkte het niet. Nu weer opnieuw opgestart en de notificaties kloppen weer. :o
Dank je.

Even een andere vraag. Hoe kan ik zien of ik een imesssage bericht kan versturen? Dat kan toch alleen naar anderen die ook een iPhone hebben? Ik kom van Android af, dus als het een domme vraag is...sorry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 05:34
Teletekst schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Bizar! Ik had dat al eens geprobeerd en toen werkte het niet. Nu weer opnieuw opgestart en de notificaties kloppen weer. :o
Dank je.

Even een andere vraag. Hoe kan ik zien of ik een imesssage bericht kan versturen? Dat kan toch alleen naar anderen die ook een iPhone hebben? Ik kom van Android af, dus als het een domme vraag is...sorry. ;)
Een blauwe knop geeft aan dat je iMessages kan versturen. Een groene knop geeft aan dat je een sms verstuurt. Je kan alleen iMessages versturen naar mensen met een iPhone, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Een blauwe knop geeft aan dat je iMessages kan versturen. Een groene knop geeft aan dat je een sms verstuurt. Je kan alleen iMessages versturen naar mensen met een iPhone, ja.
Ah dank je. Ik dacht dat ik dat aan het telefoonnummer kon zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
iAmRenzo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:56:
[...]

Dat werkt niet met Nederlands. Kijk even op de (ellenlange) pagina van Apple welke diensten waar aangeboden worden. Multilingual keyboard is wat je zoekt. Link zo niet bij de hand, maar stond recent nog in dit topic.
Ok, nog een tijd wachten dus. Jammer.. zou een hoop gedoe schelen.

Dank voor het antwoord. :)

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
SqueakyClean schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:40:
Het zal wel aan mij liggen, maar sinds iOS 10 springt m'n scherm niet meer mee bij het schrijven van een reactie hier op t forum.
Dus als ik een reactie aan t tikken ben en de cursor gaat rechts het scherm af, dan blijft het scherm gewoon staan en type ik blind, zowel op de iPad als de iPhone.

Iemand enig idee?
Heb ik ook, niet alleen in dit forum maar ook andere fora en sommige websites vallen half van het scherm. Idd zowel op iPhone (6s) als m'n iPad (air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl

Meer mensen last van vreemde agenda herinneringen? Met name voor verjaardagen?
Sinds IOS 10 krijg ik voor allerlei personen verjaardag meldingen, terwijl ik dat nooit kreeg.
Het lijkt erop dat het data is vanuit linkedin, in agenda heb ik verjaardagen al uitgezet en linkedin etc. uitgevinkt, echter blijf ik ze krijgen.
Ik krijg ze ook nog eens 1 dag te laat, dus persoon is gisteren jarig, dan krijg ik vandaag om 9 uur dat die persoon jarig is :?

Open ik de melding van de agenda, dan zie je de verjaardag helemaal niet in de agenda staan :?

Ook het geluid van notificaties is van slag, bijvoorbeeld van Whatsapp krijg ik ineens ander geluidje. Ok ff opnieuw instellen dan, maar nee hoor, blijf gewoon een heel ander geluidje krijgen :? Fix: herstart je telefoon.

Kortom er zitten wat bugs in zo lijkt het.
Mijn agenda heeft een paar dagen iedere ochtend gemeld dat ik om 8:00 een vergadering had... Ik heb een aantal agenda apps verwijderd (was er een paar aan het uitproberen omdat oude niet meer beviel). En telefoon een keer gereset. Nu geen meldingen meer.

Het oude notificatie verhaal had ik juist in ios9 wel eens en sinds update geen last meer van.

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste