Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Dennisdn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:33:
Iets opvallends ontdekt.
Laders liggen waarschijnlijk als bij iedereen door het hele huis. En bij de zithoek ligt een iPad lader die we ook voor de iPhones gebruiken als we daar zitten. Sinds de update gaat dat ineens bijzonder langzaam (6s). Het viel mij op, ik dacht ik ben vast gek. Een paar dagen later viel mijn vriendin hetzelfde op (5s) en gisteravond een maatje die het ook bevestigde op een 5s.

Maar alle 3 laden wel sneller op op een iPhone-lader.

Dubbel-check met een andere iPad-lader én weer een andere iPhone-lader met hetzelfde resultaat.

Zou Apple het laden van een iPhone met een iPad-lader willen ontmoedigen? Want voorheen leek het juist een stuk sneller te laden met een iPad-lader.
Ik hang regelmatig m'n 6s aan de iPad lader en dat gaat nog steeds heel snel!

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:14:
[...]

Ja inderdaad. Dank! Hoop alleen dat ze dit heel snel aanpassen...! :/ Wat een bagger "feature" :(
Zouden ze het niet als feature zien? Om te voorkomen dat je het keypad aanraakt als de proximity sensor even niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Een blauwe knop geeft aan dat je iMessages kan versturen. Een groene knop geeft aan dat je een sms verstuurt. Je kan alleen iMessages versturen naar mensen met een iPhone, ja.
Dat kan met wel meer dan alleen een iPhone. Het hoeft alleen maar iOS, macOS/OS X of watchOS te draaien. Wel even in de instellingen aangeven op welke adressen je allemaal iMessage wil kunnen ontvangen en waarmee je wilt verzenden.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 01-10-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:33:
Iets opvallends ontdekt.
Laders liggen waarschijnlijk als bij iedereen door het hele huis. En bij de zithoek ligt een iPad lader die we ook voor de iPhones gebruiken als we daar zitten. Sinds de update gaat dat ineens bijzonder langzaam (6s). Het viel mij op, ik dacht ik ben vast gek. Een paar dagen later viel mijn vriendin hetzelfde op (5s) en gisteravond een maatje die het ook bevestigde op een 5s.

Maar alle 3 laden wel sneller op op een iPhone-lader.

Dubbel-check met een andere iPad-lader én weer een andere iPhone-lader met hetzelfde resultaat.

Zou Apple het laden van een iPhone met een iPad-lader willen ontmoedigen? Want voorheen leek het juist een stuk sneller te laden met een iPad-lader.
Ik merk dat mijn iPad heeeeel langzaam laadt en alleen als hij uitstaat.
Als je googlet dan zie dat dit een probleem is, wat meer voorkomt.
Een harde reset en/of restoren zou kunnen helpen.
Ik ben het nu aan het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:12
JB schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:05:
[...]

Dit heb ik ook. Fucking irritant!!! Elke keer is die rode knop pleitos en toetsel gelocked :/

[...]
Dat zal best maar we hebben er nu last van in iOS 10 en als je veel belt is het erg vervelend.
Ik had dit gisteren niet. Is het misschien alleen zo als je zelf belt? Ik werd namelijk gebeld. En de ophangknop was er gewoon.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Bushalte schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Ik had dit gisteren niet. Is het misschien alleen zo als je zelf belt? Ik werd namelijk gebeld. En de ophangknop was er gewoon.
Zal er eens op letten maar dan snap ik de "feature" helemaal niet meer.

Ik wil snel op kunnen hangen en dat wordt nu belemmerd :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

Duinkonijn

Huh?

Ik heb een probleem met m'n iPhone 6s onder iOS 10, bij het swipe up menu kan ik alleen YouTube kiezen, kennelijk heb ik ergens in een menu wat aangepast.

Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen? Met Google kom ik er niet uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7Xuy1A02oTQk6vmte9NEEuo/thumb.png

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Duinkonijn schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:11:
Ik heb een probleem met m'n iPhone 6s onder iOS 10, bij het swipe up menu kan ik alleen YouTube kiezen, kennelijk heb ik ergens in een menu wat aangepast.

Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen? Met Google kom ik er niet uit

[afbeelding]
Naar rechts swipen op het controlCenter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Hoort volgens mij zo, heb je als laatste iets van audio afgespeeld via YouTube. Daarom laat hij dat zo zien.
En wat hierboven staat, opzij swipen, dan komen de rest van je toggles terug.

[ Voor 26% gewijzigd door Banshee op 02-10-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 23:03

Duinkonijn

Huh?

MP3-Junky schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:55:
[...]

Naar rechts swipen op het controlCenter.
Damn, zo makkelijk... Tnx

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:31
Goedemorgen iedereen

Mijn iPhone 6 draait sinds enkele weken IOS 10 en het bevalt mij allemaal prima. Ik heb wel een vraag ivm de "reis tijden". Vroeger (met IOS 9) kreeg ik in het notification screen dat ik toen naar beneden trok een bericht als "Right now it would take you XX minutes to drive to work" 's morgens. Of iets als "Traffic is unsually heavy on your way to work" als ik pech had...

Sinds IOS 10 is dit echter weg. Frequent locations (Veel bezochte lokaties) in Settings staat nog steeds aan. Ik werk en woon nog steeds op dezelfde plek als vroeger. Weet er iemand hoe ik dit verkeersinfo terug kan krijgen 's morgens (als ik naar het werk rijd) en 's avonds (als ik naar huis rijd)? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 18:48

Mars Warrior

Earth, the final frontier

H1MSELF1SH schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:28:
Sinds IOS 10 is dit echter weg. Frequent locations (Veel bezochte lokaties) in Settings staat nog steeds aan. Ik werk en woon nog steeds op dezelfde plek als vroeger. Weet er iemand hoe ik dit verkeersinfo terug kan krijgen 's morgens (als ik naar het werk rijd) en 's avonds (als ik naar huis rijd)? Alvast bedankt.
Dat komt vanzelf weer terug. Bij mij is het ook een week weggeweest, en daarna weer terug.

Ik heb wel de nodige problemen met de nieuwe CarPlay overigens:
  • De Kaarten app blijft heel lang op "Berekenen" staan. Ik moet dan handmatig ingrijpen, want dat duurt soms langer dan 15minuten, en dat is behoorlijk irritant als je ergens wegrijd...
  • De app snapt niks van parallele banen zoals de A2 bij Den Bosch en de A12 bij Utrecht: Je krijgt dus geen alternatieve route als de parallelbaan bijv. filevrij is terwijl op de hoofdrijbaan een dikke file staat
  • Ik heb herhaaldelijk dat de aankomsttijd op CarPlay van geen kant klopt, terwijl die op het scherm van de iPhone zelf, en de in de Kaartenwidget gewoon wel klopt.
Ondanks de vele verbeteringen dus nog een aantal irritante bugs 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33
Goedemorgen iedereen

Mijn iPhone 6 draait sinds enkele weken IOS 10 en het bevalt mij allemaal prima. Ik heb wel een vraag ivm de "reis tijden". Vroeger (met IOS 9) kreeg ik in het notification screen dat ik toen naar beneden trok een bericht als "Right now it would take you XX minutes to drive to work" 's morgens. Of iets als "Traffic is unsually heavy on your way to work" als ik pech had...

Welke app is dat? De 'kaarten' app?

Ik kreeg ook geen melding van de bedtijd-app een half uur voordat ik 'moest' slapen. Sinds gisteren werkt het ineens wel.. heel vaag aangezien ik niets anders gedaan heb.. :?

Daarnaast werkt bij mij de melding van parkeren nog steeds niet. Iemand daar al de gouden tip voor? Ik heb geen Carplay maar wel een redelijk nieuw Toyota systeem voor bellen en audio..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
harm12nl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Welke app is dat? De 'kaarten' app?

Daarnaast werkt bij mij de melding van parkeren nog steeds niet. Iemand daar al de gouden tip voor? Ik heb geen Carplay maar wel een redelijk nieuw Toyota systeem voor bellen en audio..
Ik vermoed de "Kaarten" app ja. Want als ik in IOS 9 op die melding klikte in mijn notification screen klikte, dan opende die Kaarten.

Ik heb wel een klein blauwe auto in de Kaarten app met als naam "geparkeerde auto". Dat komt automatisch vanaf de bluetooth verbinding tussen mijn carkit en iPhone verbroken wordt. Ga eens naar Instellingen --> Kaarten. Heb je daar onderaan "Toon parkeerlokatie" aangevinkt?

Mars Warrior: ik heb al IOS 10 sinds 19 sept. Ik ga het nog even tijd geven dan maar ik hoop de volgende dagen wel terug dat bericht te zien want ik vond dat bijzonder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
H1MSELF1SH schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:53:
[...]

Ik vermoed de "Kaarten" app ja. Want als ik in IOS 9 op die melding klikte in mijn notification screen klikte, dan opende die Kaarten.

Ik heb wel een klein blauwe auto in de Kaarten app met als naam "geparkeerde auto". Dat komt automatisch vanaf de bluetooth verbinding tussen mijn carkit en iPhone verbroken wordt. Ga eens naar Instellingen --> Kaarten. Heb je daar onderaan "Toon parkeerlokatie" aangevinkt?

Mars Warrior: ik heb al IOS 10 sinds 19 sept. Ik ga het nog even tijd geven dan maar ik hoop de volgende dagen wel terug dat bericht te zien want ik vond dat bijzonder handig.
Ik heb daar nog nooit een melding van gehad.. Wel erg nieuwsgierig hoe dat werkt.. Lijkt mij wel een toegevoegde waarde hebben..

Ja heb ik aangevinkt.. maar werkt helaas niet..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Heb je wel de widget toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
The Inquisitor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:31:
[...]

Heb je wel de widget toegevoegd?
Hoe heet die widget juist?

De volgende widgets gebruik ik:
Volgende
Agenda
Weer
Buienalarm
News

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

H1MSELF1SH schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:34:
[...]

Hoe heet die widget juist?

De volgende widgets gebruik ik:
Volgende
Agenda
Weer
Buienalarm
News
"Kaarten: bestemmingen"

Ik weet niet of het helpt, maar lijkt me het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
The Inquisitor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

"Kaarten: bestemmingen"

Ik weet niet of het helpt, maar lijkt me het proberen waard :)
Je hebt gelijk. Dat is hem! Mijn iPhone geeft nu terug mooi weer hoe lang het naar huis rijden is.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33

World Citizen

FreeReef.nl

Iemand enig idee of ik nog ergens de GameCenter achievements kan terug vinden.

Ik heb ooit een achievement gehaald en vroegah kon je in GameCenter zien op welke datum je die gehaald had... maja GC is pleite... en er is nooit een factuur oid van geweest...

Thanks!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Wellicht vanuit het spel zelf.

Veel spellen die Game Center gebruiken, hebben in het spel zelf ook een link naar Game Center. Vanuit daar heb je nog wel toegang tot je achievements.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
World Citizen schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:16:
Iemand enig idee of ik nog ergens de GameCenter achievements kan terug vinden.

Ik heb ooit een achievement gehaald en vroegah kon je in GameCenter zien op welke datum je die gehaald had... maja GC is pleite... en er is nooit een factuur oid van geweest...

Thanks!
GameCenter zelf is weg uit iOS, je kan het alleen benaderen via een game die GameCenter ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IOS 10 draait prima hier op de 6S en de iPad. Echter op de telefoon heb ik wel met enige regelmaat deze melding "voer het wachtwoord in voor de outlook account". Snap het niet want dit account is goed geconfigureerd en mail komt ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:31:
IOS 10 draait prima hier op de 6S en de iPad. Echter op de telefoon heb ik wel met enige regelmaat deze melding "voer het wachtwoord in voor de outlook account". Snap het niet want dit account is goed geconfigureerd en mail komt ook binnen.
Met regelmaat? Hm raar. Ik heb het vandaag toevallig gehad, maar niet eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:17:
[...]

Met regelmaat? Hm raar. Ik heb het vandaag toevallig gehad, maar niet eerder
Mmmm, heb het nu ook in Outlook 2013 opeens. Volgens mij loopt eas.outlook.com te zeuren. Met m.hotmail.com werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
harm12nl schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb daar nog nooit een melding van gehad.. Wel erg nieuwsgierig hoe dat werkt.. Lijkt mij wel een toegevoegde waarde hebben..

Ja heb ik aangevinkt.. maar werkt helaas niet..
Problemen zijn inmiddels opgelost: instellingen -> privacy -> locatievoorzieningen -> systeem -> hier had ik 'meldingen op lokatie basis' en 'veel bezochte lokaties' uit staan. Deze heb ik weer aangezet en nu werkt alles weer :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

Mmmm, heb het nu ook in Outlook 2013 opeens. Volgens mij loopt eas.outlook.com te zeuren. Met m.hotmail.com werkt het wel.
Outlook heeft deze dagen (nu al?) onderhoud, wellicht dat het daarmee te maken heeft. Gedeelde agenda's kunnen ook tijdelijk op alleen-lezen staan enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennykuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2019
Ben in het bezit van de Iphone 7 met IOS 10.0.2 en heb de volgende problemen;
- Wachtwoord mail al aantal keren opnieuw moeten instellen (na 0:00).
- Netwerk weggevallen, na opnieuw opstarten weer verholpen (na 12:00).
- (Zover ik zie) twee contacten verwijderd.
- Daarnaast heb ik de indruk dat veel berichten niet gepusht worden, omdat ik deze telkens 'toevallig' binnen krijg op het moment dat ik hem unlock.

Zijn er meer mensen die dit soort problemen al eens hebben gehad? Wil vanavond nog eens alles opnieuw installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bennykuh schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:36:
Ben in het bezit van de Iphone 7 met IOS 10.0.2 en heb de volgende problemen;
- Wachtwoord mail al aantal keren opnieuw moeten instellen (na 0:00).
- Netwerk weggevallen, na opnieuw opstarten weer verholpen (na 12:00).
- (Zover ik zie) twee contacten verwijderd.
- Daarnaast heb ik de indruk dat veel berichten niet gepusht worden, omdat ik deze telkens 'toevallig' binnen krijg op het moment dat ik hem unlock.

Zijn er meer mensen die dit soort problemen al eens hebben gehad? Wil vanavond nog eens alles opnieuw installeren....
Ik dacht even dat ik het opgelost had en dat het probleem bij Microsoft lag maar ik heb dus inderdaad ook twee van de genoemde problemen. Het wachtwoord opnieuw instellen (na 0.00 inderdaad) en het onregelmatig pushen van mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
10.1 Beta 2 is uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:32
Iemand toevallig een mogelijkheid gevonden om SSTP te gebruiken voor VPN in de nieuwe iOS? Gebruikte voorheen PPTP maar das sinds de update (terecht) niet meer beschikbaar :P

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mijn batterij indicator doet raar. Batterij was 5%, toen ik hem aan de lader hing ineens 26%. Lader los blijft hij op 26%. iOS 10.1 Beta 1, iPhone 6

Edit: nu weer ineens 1% --> lader: 23%

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 05-10-2016 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Eindelijk die rare animatie stotters er uit op de iPhone7. Fijn!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Japie.G schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:48:
[...]

Eindelijk die rare animatie stotters er uit op de iPhone7. Fijn!
Meer mensen met een iPhone 7 en 10.1 Beta2 die dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geert1976 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:28:
[...]

Meer mensen met een iPhone 7 en 10.1 Beta2 die dit kunnen bevestigen?
Volgens mij wordt het bevestigd in de post die je quote :?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Waar andere mensen altijd rare stotters hebben, merk ik nooit wat. Dus ik weet niet wat mijn antwoord waard is, maar ook op beta 2 draait de boel soepel op een 7 Plus. En ik zeg dat omdat ik elders had gelezen dat de Plus ook niet vrij was van stotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Volgens mij wordt het bevestigd in de post die je quote :?
Klopt, maar 1 of 2 mensen die het bevestigen maken het geloof ik nog niet echt representatief op een paar miljoen devices.

Maar heb het antwoord reeds gevonden;
Genoeg mensen met iOS 10.1 Beta2 die nog lag/stutter ondervinden met hun iPhone 7.

Ik wacht nog even met iOS10.1 PB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Wat ik mij dan afvraag he. Ben ik dan zo sloom dat ik het niet zie, of zien jullie ogen de wereld door 240fps waardoor elke stottering opvalt :p? Ik ben verder geen brildrager ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Heeft iemand anders ook last van hoog dataverbuik? Dit was blijkbaar ook aan de orde bij de beta versies. Al mijn instellingen staan hetzelfde als bij iOS 9, maar moest vorige maand een bundel erbij kopen en heb nu na 5 dagen al meer dan 200MB verbruikt (vrijwel alleen flitsmeister en navigatie). Voorheen zou ik mijn best moeten doen om de 100MB te halen... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 08:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Staat er niets vreemds als onder settings > mobile data kijkt dan?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

sww89 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:46:
Wat ik mij dan afvraag he. Ben ik dan zo sloom dat ik het niet zie, of zien jullie ogen de wereld door 240fps waardoor elke stottering opvalt :p? Ik ben verder geen brildrager ofzo.
Misschien weet je niet precies waar men op doelt. In een eerdere post werd deze link genoemd:
https://gfycat.com/MediocreFarawayAmethystgemclam
Daar zie je dat de animatie voor het minimizen van een app even een kleine vertraging in het begin vertoont. Dat zie je blijkbaar alleen op een iPhone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Bij mij lagt de 6s bij het scrollen, en ik kan nog steeds niet whatsapp verbieden berichten te versturen als hij gelockt is ios 10.0.2

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
jasjenl schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

Misschien weet je niet precies waar men op doelt. In een eerdere post werd deze link genoemd:
https://gfycat.com/MediocreFarawayAmethystgemclam
Daar zie je dat de animatie voor het minimizen van een app even een kleine vertraging in het begin vertoont. Dat zie je blijkbaar alleen op een iPhone 7.
Dank! Als daar echt op te zien is wat iedereen ervaart dan vind ik het eerlijk gezegd wel iets dat lijkt op spijkers en laag water enzo. Het lijkt er inderdaad op dat mijn 7 Plus wellicht een milliseconde sneller de animatie afspeelt maar zoals je op dat gifje mooi ziet is dat niet bij elke animatie het geval. Eigenlijk is het zo minimaal dat als je het mij niet had verteld ik het nog steeds niet zou opmerken. Net als dat hiss verhaal eigenlijk. Alle iPhone's hebben dat in min of meerdere mate (en dat wist ik niet tot afgelopen maand), maar pas bij de iPhone 7 (waar het inderdaad iets erger is) komt het aan het licht.

Ik ontken het dus niet, maar om nou te zeggen dat de wereld nu vergaat? Nee :P

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 06-10-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
sww89 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Dank! Als daar echt op te zien is wat iedereen ervaart dan vind ik het eerlijk gezegd wel iets dat lijkt op spijkers en laag water enzo. Het lijkt er inderdaad op dat mijn 7 Plus wellicht een milliseconde sneller de animatie afspeelt maar zoals je op dat gifje mooi ziet is dat niet bij elke animatie het geval. Eigenlijk is het zo minimaal dat als je het mij niet had verteld ik het nog steeds niet zou opmerken. Net als dat hiss verhaal eigenlijk. Alle iPhone's hebben dat in min of meerdere mate (en dat wist ik niet tot afgelopen maand), maar pas bij de iPhone 7 (waar het inderdaad iets erger is) komt het aan het licht.

Ik ontken het dus niet, maar om nou te zeggen dat de wereld nu vergaat? Nee :P
Wereld vergaat zeker niet, in ieder geval niet daardoor ;) .
Ik heb een i7 Plus en daar zie je het dus ook echt goed op: een app (bv de Nu- en de NOS-app) wegdrukken door op de homebutton te klikken en dan zie je een kleine hapering. Net duidelijk genoeg om het niet helemaal vloeiend aan te laten voelen oid.
Ik kom van Android en ben mede naar IOS gegaan om het eens te proberen en omdat ik van iedereen hoor dat 'dingen' zo vloeiend werken. Als je dan bij gebruik van je foon zo vaak een haperinkje ziet, voelt dat niet vloeiend... Een update van IOS waarbij dat opgelost is zou dus heel welkom zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15
heutsm schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:35:
[...]
Wereld vergaat zeker niet, in ieder geval niet daardoor ;) .
Ik heb een i7 Plus en daar zie je het dus ook echt goed op: een app (bv de Nu- en de NOS-app) wegdrukken door op de homebutton te klikken en dan zie je een kleine hapering. Net duidelijk genoeg om het niet helemaal vloeiend aan te laten voelen oid.
Ik kom van Android en ben mede naar IOS gegaan om het eens te proberen en omdat ik van iedereen hoor dat 'dingen' zo vloeiend werken. Als je dan bij gebruik van je foon zo vaak een haperinkje ziet, voelt dat niet vloeiend... Een update van IOS waarbij dat opgelost is zou dus heel welkom zijn. :P
Ik heb het uit staan (optie Verminder Beweging bij Instellingen->Algemeen->Toegankelijkheid). Geen last meer van die animaties en de interface voelt een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 19-09 15:11
Ik herken de haperingen helemaal niet (met Verminder Beweging aan of uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Myrdhin schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:37:
[...]

Ik heb het uit staan (optie Verminder Beweging bij Instellingen->Algemeen->Toegankelijkheid). Geen last meer van die animaties en de interface voelt een stuk vlotter.
Dat had ik de 6 altijd al aanstaan maar ook dat is langzamer dan in iOS9. Je drukt op de knop, telefoon moet even denken en de overgangsanimatie start.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 21:32
Ik kom er achter dat mijn telefoon geen GPS locaties onthoud onder "Veelbezochte locaties" onder privacy -> gps -> systeem. Er is geen lijst zichtbaar van eerder geregistreerde gps locaties.

De functie staat wel (bewust) AAN en met een paars pijltje wat betekend dat kortgeleden wel er gebruik van gemaakt is.

Ik heb al geprobeerd via instellingen -> algemeen -> stel opnieuw in -> "herstel locatie en privacy", maar dit heeft niet mogen baten.

Ook de telefoon via itunes hersteld met IOS10.0.2. en vervolgens een back-up teruggezet. Helaas mocht dit ook niet baten

Iemand suggesties hoe ik dit kan herstellen? :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
loeberce schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:00:
Ik herken de haperingen helemaal niet (met Verminder Beweging aan of uit).
Als je 'Verminder beweging' op 'Aan' hebt staan, heb je zeker geen haperingen. Vind de animatie alleen minder fraai. Maar goed, misschien toch maar weer eens proberen tot het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
Werkt Proactive bij jullie?

Sinds de upgrade krijg ik geen Sporify meer te zien als ik m'n hoofdtelefoon aansluit. Dacht eerst dat Proactive gereset was. Heb vaker gehad na een upgrade dat je eerst een paar keer een handeling moet uitvoeren voordat iOS snapt wat ie moet doen bij bijv. het aansluiten hoofdtelefoon, maar na een maand werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Geert1976 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Klopt, maar 1 of 2 mensen die het bevestigen maken het geloof ik nog niet echt representatief op een paar miljoen devices.

Maar heb het antwoord reeds gevonden;
Genoeg mensen met iOS 10.1 Beta2 die nog lag/stutter ondervinden met hun iPhone 7.

Ik wacht nog even met iOS10.1 PB
Het is de enige reden dat ik 10.1b2 geïnstalleerd heb. De stotter bij het sluiten van apps is ECHT verdwenen. Neem van mij aan dat ik zeer gevoelig ben voor framerate issues. Terugzoekende op het web was ik volgens mij zo'n beetje de eerste die er melding van maakte. Merkte het DIRECT toen ik de iphone7 voor t eerst aanzette.

DIE lag is nu opgelost. Echt 😀

Eventuele andere lage en stotters weet ik nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 06-10-2016 17:29 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 19-09 15:11
heutsm schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:05:
[...]

Als je 'Verminder beweging' op 'Aan' hebt staan, heb je zeker geen haperingen. Vind de animatie alleen minder fraai. Maar goed, misschien toch maar weer eens proberen tot het is opgelost.
Ik heb dus in beide gevallen geen haperingen kunnen ontdekken. Verminder beweging staat bij mij standaard aan omdat ik die animaties vreselijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:48
NRG-81 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:21:
Werkt Proactive bij jullie?

Sinds de upgrade krijg ik geen Sporify meer te zien als ik m'n hoofdtelefoon aansluit. Dacht eerst dat Proactive gereset was. Heb vaker gehad na een upgrade dat je eerst een paar keer een handeling moet uitvoeren voordat iOS snapt wat ie moet doen bij bijv. het aansluiten hoofdtelefoon, maar na een maand werkt het nog steeds niet.
Geen last van. Ik gebruik het continu, als ik tussen 4 en 6 in de auto stap (en BT wordt automatisch verbonden) gooit ie Spotify omhoog op t lockscreen. En 's ochtends tussen 7 en 9 krijg ik daar Newsify (RSS reader om 't nieuws te checken) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
breinonline schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:29:
Staat er niets vreemds als onder settings > mobile data kijkt dan?
Nee niets vreemds te zien! Misschien dat de nieuwe widgets stiekem veel data verorberen? Hoewel ik alleen, mijn agenda, het weer en reminders aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*knip* wrong topic 7(8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Mx. Alba op 07-10-2016 12:35 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Laatst online: 18-09 20:01
Is het mogelijk om zowel Siri als Voice Control op het Lock Screen uit te zetten?

Voor zover ik kan zien is het of:
Zet Siri uit en Voice Control op Lock Screen staat aan
of
Zet Siri aan en zet Siri uit op Lock Screen, waardoor Voice Control uit gaat op Lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Zaggy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:02:
of
Zet Siri aan en zet Siri uit op Lock Screen, waardoor Voice Control uit gaat op Lock screen.
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 00:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Een zelfde truukje dus als het uitzetten van het backuppen van al je foto's (wat soms handig kan zijn als je niet wil bijbetalen voor extra iCloud storage). Dan moet je iCloud-fotobibliotheek aanzetten (zodat de foto's niet meer in de standaard backup zitten) en vervolgens alle andere vinkjes voor de iCloud-fotobibliotheek uitzetten zodat hij je foto's niet automatisch naar de bibliotheek upload - voilà foto's niet meer in iCloud, scheelt zo een paar gigabyte.

Het zou beter zijn als je onder de backup kon selecteren wat wel en niet wordt meegenomen in de iCloud backup (standaard alles aan - maar wel optie om bepaalde onderdelen uit te zetten).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Zaggy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:02:
Is het mogelijk om zowel Siri als Voice Control op het Lock Screen uit te zetten?

of
Bij de instellingen van Siri moet je "Op het toegangsscherm" uitzetten. Siri zelf kan je aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Laatst online: 18-09 20:01
Jeroen O schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

Bij de instellingen van Siri moet je "Op het toegangsscherm" uitzetten. Siri zelf kan je aan laten staan.
Dat is m'n punt, het hele "bedien je iphone met je stem" gedeelte is niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Woning app van Apple??
Soms krijg ik gewoon een totaal zwart scherm met onderin een iets lichtere balk.

Ik kan hier dan ook niets meer meedoen; echt sfbreken en opnieuw opstarten levert hetzelfde resultaat.

Alleen als ik de iPhone helemaal opnieuw opstart werkt hij weer gewoon………… voor een tijdje en daarna weer hetzelfde zwarte vlak????

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
Ik heb al jaren iPhones en, laten we eerlijk zijn, de eerste versie van AMaps (Apple Maps) was een regelrechte ramp. Het was zo slecht dat Tim Cook er zelfs zijn excuses voor heeft moeten aanbieden via een open brief.

Dat was voor mij een reden om, komende van het Android-kamp toen, sowieso bij GMaps (Google Maps) te blijven. Doorheen de jaren ben ik altijd GMaps blijven gebruiken en nooit meer AMaps geprobeerd. Het was gewoon één van die apps die met IOS kwam die je niet kon weg gooien voor mij. Nu met IOS 10 hoorde ik toch wel veel mensen positief waren over AMaps dus ik besloot het eens te proberen. Wat een pareltje is AMaps geworden ondertussen! Het oogt sowieso minder druk en kleurrijk dan GMaps waardoor het minder afleidt en het feit dat het op je lockscreen komt is helemaal fijn. Ook de stem van Siri klinkt leuker dan die van Google. Misschien bestaat dit allemaal al langer dan sinds IOS 10 maar ik ontdekt het nu pas.

Als ik dan GMaps en AMaps naast elkaar leg dan zie ik zelfs dat AMaps beter op de hoogte is van wegenwerken rondom mij waarbij volledige straten afgesloten zijn! Ik las (geen idee of 't waar is) dat AMaps maar één vijfde data verbruikt van GMaps omdat het vector based is.

Nu komt mijn vraag: GMaps is altijd sterk geweest in het re-routen tijdens het navigeren. Je rijdt naar je werk en door een ongeval of structurele files is er een snellere route beschikbaar. Dan stelt GMaps zelf de nieuwe route voor. Doet AMaps dit ook?
Ik heb de indruk dat AMaps wel meerdere routes voorstelt op het moment dat je je bestemming invoert, maar niet eens je aan het navigeren bent. Klopt dat?
Ik heb natuurlijk zelf al wat rond gekeken op internet maar ik lees tegenstrijdige berichten. Zelf heb ik het nog niet meegemaakt met AMaps trouwens.

Alvast bedankt van een nieuwe Maps-fan!

[ Voor 6% gewijzigd door H1MSELF1SH op 08-10-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
ik ben overgegaan van een iphone 5S naar een iphone 7 tot zover niets spannend, inloggen en via icloud een backup terugzetten. Maar ik krijg Homekit niet meer aan de praat hij blijft hangen op Loading accessoiries and scenes. Kom op google ook niet echt meer tegen dan delete keychain of homekit etc. Allemaal geprobeerd maar hij blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Crazyanz schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:49:
ik ben overgegaan van een iphone 5S naar een iphone 7 tot zover niets spannend, inloggen en via icloud een backup terugzetten. Maar ik krijg Homekit niet meer aan de praat hij blijft hangen op Loading accessoiries and scenes. Kom op google ook niet echt meer tegen dan delete keychain of homekit etc. Allemaal geprobeerd maar hij blijft hangen.
Had ik ook op een van mijn iDevices, een lange tijd wachten (30 min ongeveer) op dat scherm en dan komt er onderin een knop "Reset HomeKit configuratie". Daarna werkt HomeKit weer. Als je een iOS 9 apparaat hebt kun je het daar ook doen bij je privacy instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

H1MSELF1SH schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:14:
Ik heb de indruk dat AMaps wel meerdere routes voorstelt op het moment dat je je bestemming invoert, maar niet eens je aan het navigeren bent. Klopt dat?
Ik heb natuurlijk zelf al wat rond gekeken op internet maar ik lees tegenstrijdige berichten. Zelf heb ik het nog niet meegemaakt met AMaps trouwens.
Apple Maps doet aan real-time herroutering weet ik uit ervaring inmiddels :9~

Het voorstel komt wel behoorlijk laat, of eigenlijk just-in-time: ipv al ver van te voren een andere route voor te stellen, wacht Apple Maps totdat je redelijk dichtbij bent - gaat dus uit van de actuele verkeerssituatie - om dan een leuke andere route voor te stellen. Daarbij geeft hij ook aan hoeveel korter deze is in minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
xh3adshotx schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Had ik ook op een van mijn iDevices, een lange tijd wachten (30 min ongeveer) op dat scherm en dan komt er onderin een knop "Reset HomeKit configuratie". Daarna werkt HomeKit weer. Als je een iOS 9 apparaat hebt kun je het daar ook doen bij je privacy instellingen.
Ik ben er achter waar het aan lag denk ik, ik las veel oplossingen met aan en uitzetten van icloud en keychain (allemaal zonder succes geprobeerd). Keychain had ik uit staan op mijn oude iPhone. Aangezet en verdomd daarna deed homekit op mijn nieuwe telefoon het ineens |:( moest wel Hue bridge er eerst uitgooien en weer toevoegen maar het werkt weer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Zaggy schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 12:24:
[...]

Dat is m'n punt, het hele "bedien je iphone met je stem" gedeelte is niet uit te zetten.
Nee, dat kan kloppen, maar je had het expliciet over het lock-screen.
Als je Siri aan laat staan, maar de slider van "Op het toegangsscherm" uit, dan heb je op geen enkele manier stembediening als je telefoon vergrendeld is.

Zo heb ik hem uit veiligheidsoverwegingen ook ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
Mars Warrior schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:38:
[...]

Het voorstel komt wel behoorlijk laat, of eigenlijk just-in-time: ipv al ver van te voren een andere route voor te stellen, wacht Apple Maps totdat je redelijk dichtbij bent - gaat dus uit van de actuele verkeerssituatie - om dan een leuke andere route voor te stellen. Daarbij geeft hij ook aan hoeveel korter deze is in minuten.
Dank voor je antwoord. Ik moet bekennen dat ik die feature zeker weet te appreciëren. Jammer genoeg heb ik het zelf nog niet gemerkt hoewel ik nu constant Apple Maps gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Vinden jullie ook dat het toetsenbord traag opkomt als je wilt reageren op een Whatsapp bericht vanaf het vegrendelscherm?

[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 09-10-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ja, dat ervaar ik ook inderdaad. Best wel hinderlijk. Moet hem echt in de aansturing zitten, want gewoon rechtstreeks via de app zelf werkt het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]

Hebben jullie ook Waze al eens geprobeerd? Deze app gebruik ik al jaren naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Heb de laatste week regelmatig gemerkt dat notificaties van whatsapp vertraagd binnenkomen: het duurt dan soms wel een half uur tot een uur voordat ik de notificaties zie en dan komen ze in één keer allemaal tegelijk binnen. Als ik whatsapp zelf toevallig al een keer tussendoor open krijg ik de berichten wel meteen binnen, dus het is niet zo dat ze binnen whatsapp zelf vertraagd zijn. Maar ja, ik heb niet de hele dag whatsapp open staan dus het is nogal vervelend als je soms pas na een half uur of zo merkt dat iemand je iets heeft gevraag. Ervaren meer mensen dat? Ik heb het idee dat het hele notificatie centrum er niet op is vooruitgegaan qua betrouwbaarheid sinds iOS 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Ik heb inderdaad al een paar keer gehad dat er een herberekening kwam en dat je moest drukken om de nieuwe route te activeren (toch?). De laatste keer dat ik me dat kan herinneren was alleen in Duitsland.

Verder mee eens wat H1MSELF1SH zegt, de werkzaamheden zijn écht goed bekend bij AMaps, zelfs beter dan bij Gmaps. Ik heb beide geïnstalleerd staan, omdat ik eigenlijk dacht dat Gmaps betere verkeersdata had en ik graag wilde weten wat de actuele reistijd was. Maar toen ik naar het zuiden reed gaf AMaps aan dat het een kwartier langer zou duren, ik had verder niet gekeken want ik moest al weg, maar eenmaal bijna bij mijn bestemming aangekomen, bleek de afslag afgesloten te zijn (waar ze alleen 's avonds werkten), Amaps was daar goed van op de hoogte, Gmaps dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:14:
Ik heb al jaren iPhones en, laten we eerlijk zijn, de eerste versie van AMaps (Apple Maps) was een regelrechte ramp. Het was zo slecht dat Tim Cook er zelfs zijn excuses voor heeft moeten aanbieden via een open brief.

Dat was voor mij een reden om, komende van het Android-kamp toen, sowieso bij GMaps (Google Maps) te blijven. Doorheen de jaren ben ik altijd GMaps blijven gebruiken en nooit meer AMaps geprobeerd. Het was gewoon één van die apps die met IOS kwam die je niet kon weg gooien voor mij. Nu met IOS 10 hoorde ik toch wel veel mensen positief waren over AMaps dus ik besloot het eens te proberen. Wat een pareltje is AMaps geworden ondertussen! Het oogt sowieso minder druk en kleurrijk dan GMaps waardoor het minder afleidt en het feit dat het op je lockscreen komt is helemaal fijn. Ook de stem van Siri klinkt leuker dan die van Google. Misschien bestaat dit allemaal al langer dan sinds IOS 10 maar ik ontdekt het nu pas.

Als ik dan GMaps en AMaps naast elkaar leg dan zie ik zelfs dat AMaps beter op de hoogte is van wegenwerken rondom mij waarbij volledige straten afgesloten zijn! Ik las (geen idee of 't waar is) dat AMaps maar één vijfde data verbruikt van GMaps omdat het vector based is.

Nu komt mijn vraag: GMaps is altijd sterk geweest in het re-routen tijdens het navigeren. Je rijdt naar je werk en door een ongeval of structurele files is er een snellere route beschikbaar. Dan stelt GMaps zelf de nieuwe route voor. Doet AMaps dit ook?

Alvast bedankt van een nieuwe Maps-fan!
Wat mij opviel is dat gmaps meer en betere resultaten laat zien als ik bijvoorbeeld tankstation of restaurant in de buurt zoek plus informatie en foto's. Misschien omdat gmaps gebruik maakt van Googles zoekmachine. Heb gmaps op android en amaps op iPhone dus misschien dat gmaps op iPhone anders werkt dan Android. Zou ik moeten uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Benn1e schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 07:49:
[...]
Hebben jullie ook Waze al eens geprobeerd? Deze app gebruik ik al jaren naar tevredenheid.
Waze draait niet op mijn 8" CarPlay scherm, dus wordt door mij niet gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Ligt volgens mij niet aan iOS 10 specifiek maar die draai ik dus vandaar in dit topic. Ik merk de laatste tijd onder het bellen dat ik vaak geen data meer heb. Lijkt vooral voor te komen op momenten dat ik 4G dekking heb zodra ik ga bellen. De dataverbinding is dan niet meteen al weg zodra ik ga bellen, maar vaak na een tijdje valt het weg. Kan iemand dit verklaren?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/10/10/IMG_9379.png

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:02
jasjenl schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:38:
Heb de laatste week regelmatig gemerkt dat notificaties van whatsapp vertraagd binnenkomen: het duurt dan soms wel een half uur tot een uur voordat ik de notificaties zie en dan komen ze in één keer allemaal tegelijk binnen. Als ik whatsapp zelf toevallig al een keer tussendoor open krijg ik de berichten wel meteen binnen, dus het is niet zo dat ze binnen whatsapp zelf vertraagd zijn. Maar ja, ik heb niet de hele dag whatsapp open staan dus het is nogal vervelend als je soms pas na een half uur of zo merkt dat iemand je iets heeft gevraag. Ervaren meer mensen dat? Ik heb het idee dat het hele notificatie centrum er niet op is vooruitgegaan qua betrouwbaarheid sinds iOS 10...
Ik heb/had hier ook last van. Mogelijk ligt het bij mij aan de beta die ik draai. Ik heb van het weekend wel even whatsapp eraf gegooid en weer op nieuw geïnstalleerd, dit lijkt te helpen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:43
JB schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:19:
Ligt volgens mij niet aan iOS 10 specifiek maar die draai ik dus vandaar in dit topic. Ik merk de laatste tijd onder het bellen dat ik vaak geen data meer heb. Lijkt vooral voor te komen op momenten dat ik 4G dekking heb zodra ik ga bellen. De dataverbinding is dan niet meteen al weg zodra ik ga bellen, maar vaak na een tijdje valt het weg. Kan iemand dit verklaren?

[afbeelding]
Alleen bij een 3g verbinding is bellen en data tegelijk mogelijk. Als je op 4g een gesprek start gaat je telefoon over op 2g. Dat ligt niet aan je iPhone, geen enkele telefoon kan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Wouter36 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Alleen bij een 3g verbinding is bellen en data tegelijk mogelijk. Als je op 4g een gesprek start gaat je telefoon over op 2g. Dat ligt niet aan je iPhone, geen enkele telefoon kan dat.
Dit is niet correct. De meeste high-end telefoons, waaronder de iPhones, ondersteunen het namelijk wél. Het ligt niet aan de telefoon maar aan het netwerk. Om via 4G/LTE te kunnen bellen én te internetten is er VoLTE (Voice over LTE). Dit is in Nederland echter nog niet beschikbaar. Partijen zoals Tele2 zijn er wel mee bezig en wellicht dat er al kleine gebieden zijn waar het getest wordt.

Zodra er een provider komt die VoLTE ondersteunt, kan je al gelijk bellen over 4G en tegelijk dus data gebruiken, aangezien de laatste iPhones dit al ondersteunen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
OK, ik zal het anders zeggen. In NL is dit (nog) niet mogelijk. Ligt dus niet aan ios10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
iOS 10.1 beta 3 is uit, schijnt GM te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mr.ZeroNull! schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:51:
[...]
Ik heb/had hier ook last van. Mogelijk ligt het bij mij aan de beta die ik draai. Ik heb van het weekend wel even whatsapp eraf gegooid en weer op nieuw geïnstalleerd, dit lijkt te helpen :9.
Ik draai gewoon de laatste officiële release van iOS, dus geen beta.
Ik zou whatsapp wel opnieuw erop kunnen zetten, maar ben je dan niet je hele history van whatsapp kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Dennischo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:15:
iOS 10.1 beta 3 is uit, schijnt GM te zijn.
Waarop baseer je dat b3 de GM kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Talezz op 11-10-2016 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Talezz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:54:
[...]

Waarop baseer je dat b3 de GM kan zijn?
Build 14B71, geen kleine letter aan einde waardoor je er vanuit kan gaan dat het een GM versie is. Changelog staat ook GM Seed. Vandaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Dennischo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:02:
[...]

Build 14B71, geen kleine letter aan einde waardoor je er vanuit kan gaan dat het een GM versie is. Changelog staat ook GM Seed. Vandaar :)
Cool! ik hoop het, ben benieuwd om die nieuwe camera functie uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
H1MSELF1SH schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Dank voor je antwoord. Ik moet bekennen dat ik die feature zeker weet te appreciëren. Jammer genoeg heb ik het zelf nog niet gemerkt hoewel ik nu constant Apple Maps gebruik.
Ik was vanmorgen later dan normaal naar het werk vertrokken met zowel Google Maps als Apple Maps. Klassiek op dat uur vertelt Google Maps mij om de snelweg (en files) te vermijden. Ongeveer 10min voor ik de autosnelweg had opgedraaid vertelde Google Maps mij dat er een snellere route was. Eén minuut later werd Siri wakker en stuurde ze mij ook die route op. Ik heb dus voor de eerste keer vanmorgen in levende lijve ontdekt dat Apple Maps ook dynamisch de route herberekent, in functie van het verkeer! Dank u, Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Siri, "ze"? Gebruiken jullie de Vlaamse stem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
Ik ben een Belg. Siri spreekt Vlaams bij mij.
Bij Instellingen --> Siri --> Taal staat toch Nederlands (België). Bij Siri-stem staat België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik heb op mijn iPhone 2 mailboxen; 1x gmail en 1x een imap box.

Nu kan ik mij herinneren dat ik vroeger had ingesteld dat bij een nieuwe mail van de gmail box mijn telefoon gewoon 1x trilt, maar een nieuwe mail via de imapbox laat een 'sos' trilpatroon voelen. Mail in deze mailbox dien ik eigenlijk per direct te lezen (bestellingen).

Maar ik vind nergens meer waar ik dit kan instellen. Ik kan wel in het algemeen een nieuwe mail trilpatroon aanpassen maar niet per mailbox, weet iemand of dit nog mogelijk is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter36
instellingen, berichtgeving, mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Wouter36 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:01:
instellingen, berichtgeving, mail
Dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Wouter36 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:25:
[...]

Bij mijn i7 (en vorige iPhones) schakelt ie terug naar 3G wanneer ik op 4G zit en een gesprek start of binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb sinds iOS 10 een vreemd iets tijdens gebruik van Kaarten. Ik navigeer vrij vaak op mijn iPhone 6s Plus.
Ik gebruik de verbeterde Nederlandse mannelijke stem.

Soms bij het uitspreken van een straatnaam begint 'hij' vreemd te brabbelen. Voorbeeld: Hier bij mij in de buurt heb je de Laan der Verenigde Naties. Dit wordt uitgesproken als: Laan ipstridi-ipstridijee Verenigde Naties'

Ook bij andere straatnamen waar VAN of DER in voorkomt, worden zo uitgesproken.

Mijn vrouw heeft een iPhone SE en ook dit probleem. Het lijkt dus aan iOS 10 te liggen of aan de verbeterde Nederlandse stem...

Wie weet raad?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik verschillende agenda's in mijn iPhone (werk, icloud family enz). Nu wil ik niet van alle agenda items een notificatie ontvangen maar alleen van 1 bepaalde agenda (icloud family). Kan dit?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-10-2016 08:25 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:25:
Ik gebruik verschillende agenda's in mijn iPhone (werk, icloud family enz). Nu wil ik niet van alle agenda items een notificatie ontvangen maar alleen van 1 bepaalde agenda (icloud family). Kan dit?
Volgens mij moet je dit doen bij de instellingen van de agenda. Ik gebruik bijv Outlook agenda, en (in outlook web) kan ik notificaties voor de gehele agenda uitschakelen. Daarna ontvang ik ze niet meer op pc noch iPhone. Wss werkt het ook zo bij andere accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
freddyathlon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 17:56:
Ik heb sinds iOS 10 een vreemd iets tijdens gebruik van Kaarten. Ik navigeer vrij vaak op mijn iPhone 6s Plus.

Soms bij het uitspreken van een straatnaam begint 'hij' vreemd te brabbelen. Voorbeeld: Hier bij mij in de buurt heb je de Laan der Verenigde Naties. Dit wordt uitgesproken als: Laan ipstridi-ipstridijee Verenigde Naties'

Mijn vrouw heeft een iPhone SE en ook dit probleem. Het lijkt dus aan iOS 10 te liggen of aan de verbeterde Nederlandse stem...

Wie weet raad?
Ik gebruik zelf de Vlaamse vrouwelijke Siri-stem, maar bij mij zegt "zij" wel VAN en DER zoals het hoort. Ik woon zelf in een straat met "VAN" in en nog nooit heeft "zij" zich versproken. Het is ook IOS 10 op mijn iPhone 6.
Niet dat ik u wil "verbelgen" maar probeer eens met de Vlaamse stem door die straat te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:28

Wie weet raad?
Ik heb hetzelfde probleem, wat een gekke taal slaat dat ding uit :P

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Moet je telefoon ook op die taal staal als je Apple maps in die taal wilt laten spreken?
Ik wil iOS in het Engels en Nederlands gesproken talen voor Apple maps maar dat lijkt tegenwoordig nog steeds niet mogelijk :(

Daarom gebruik ik nog steeds Waze waar ik gewoon de taal kan wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nu je het zegt, ik had dat ook laatst. Toevallig ook bij een straat die Verenigde Naties heet (Leiden toevallig? :) ). En Siri/kaartenstem sloeg onverstaanbare taal uit.

Als je maps op lopen zet, en je gaat de verkeerde richting op, dan zegt Siri niet dat je moet omkeren, maar geeft aan dat de bestemming steeds verder weg is.
Dus: ben je links afgeslagen ipv rechts, zegt Siri "ga na 10 meter rechts", vervolgens "ga na 20 meter rechts". etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee

Wie weet raad?
Ah, Dordrecht 😂
Klopt, doet mijn SE ook sinds ios10, en de 5s van mijn vrouw roept soms ook rare dingen.
Wordt wel opgelost, is tenslotte nooit geweest.
Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste