Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:23:
[...]

[...]

Telefoon even herstarten. Is een probleempje dat ook al in de beta zat.
't lijkt wel windows.. ;)
Dank _/-\o_

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
iantje31 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:01:
Heeft iemand hier ook dat zijn telefoon warmer wordt dan normaal als het scherm aan staat? Ook de messages app crasht best vaak
Dat is bij elke update zo, ik merk het al jaren, hij is gewoon ergens mee bezig (indexeren missc, of de nsa haha)
wacht het even af eerst (dan weet je dat we gelijk hebben)

Mocht het niet zo zijn herstart je telefoon of doe een (home+power hold) reset dat helpt ook bij de message app

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 14-09-2016 15:26 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

mell33 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:25:
[...]

Dat is bij elke update zo, ik merk het al jaren, hij is gewoon ergens mee bezig (indexeren missc, of de nsa haha)
wacht het even af eerst (dan weet je dat we gelijk hebben)

Mocht het niet zo zijn herstart je telefoon of doe een (home+power hold) reset dat helpt ook bij de message app
Klopt. Android doet het direct na het upgrade-proces ("optimizing app 1 of 45" als ik het goed zeg), iOS doet het op de achtergrond.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Als je nu voor het eerst update naar iOS10 (dus geen beta hebt gedraaid), gaat ie ook je foto's analyseren (als je m aan de lader legt met het scherm uit)

PSN: Sluuz

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:30
iMessage is bugged in iOS 10? Hij stuurt soms berichten als een SMS i.p.v. iMessage.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, werkt weer ☺

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 10:39
Batterij gaat wel harder achteruit

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Weet iemand toevallig waar ik aan kan zetten dat de telefoon aangaat als je de telefoon oppakt? Mijn iphone 6 doet dat op dit moment niet

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:30
Geef het even de tijd. De telefoon is zichzelf weer in de plooi aan het trekken. Komt vanzelf wel goed.
iantje31 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:50:
Weet iemand toevallig waar ik aan kan zetten dat de telefoon aangaat als je de telefoon oppakt? Mijn iphone 6 doet dat op dit moment niet
Raise to Wake werkt pas vanaf iPhone 6S.

[ Voor 36% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2016 16:51 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57
Na de update is mijn iPhone 6 iets stiekems aan het doen. Ik had na de update de telefoon nog een aantal uren aan de lader en haalde hem eraf. Na een uur van de lader nauwelijks gebruikt en de eerste procent ging er al vanaf. Kijk ik in het menu bij batterij zie ik dat standby en verbruik maar 2 min schelen. Standby was 1 uur en 14 min en verbruik was 1 uur en 12 min.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:51:
[...]

Geef het even de tijd. De telefoon is zichzelf weer in de plooi aan het trekken. Komt vanzelf wel goed.

[...]

Raise to Wake werkt pas vanaf iPhone 6S.
Dit zit wel op mijn SE, maar gaat deze niet aan in de broek/jaszak bij beweging ?

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:10:
Dit zit wel op mijn SE, maar gaat deze niet aan in de broek/jaszak bij beweging ?
De functie lijkt alleen te werken vanaf een horizontaal liggende iPhone die je vervolgens optilt en ook minimaal iets verticaal moet kantelen. En anders moet je nog altijd Touch-ID of je pincode invoeren. Hooguit in je broekzak swipe to widgets, of swipe to camera..

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

dcell schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:08:
Na de update is mijn iPhone 6 iets stiekems aan het doen. Ik had na de update de telefoon nog een aantal uren aan de lader en haalde hem eraf. Na een uur van de lader nauwelijks gebruikt en de eerste procent ging er al vanaf. Kijk ik in het menu bij batterij zie ik dat standby en verbruik maar 2 min schelen. Standby was 1 uur en 14 min en verbruik was 1 uur en 12 min.
Kijk eens bij achtergrond verversen (WhatsApp?) En bij batterij kan je mogelijk ook achterhalen of er een app veel verbruikt, eventueel als achtergrond process. Dit laatste staat er dan bij vermeld. Pendelende backup, voldoende ruimte voor de backup?

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Splinter Cell schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

De iPad heeft de "veeg vinger" optie niet.

Man man man man man man.

[afbeelding]
Mijn Pro 9.7 heeft de plaats vinger om te openen functie wel. Nu nog raise to wake :)

NRG

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Moet zeggen dat iOS10 als een zonnetje draait op mn iPad Mini 2. iOS9 was gevoelsmatig toch een stukje slomer. Blij dat de A7 nog een tijdje meekan :)

I reject your reality and substitute my own

• Albert020
In vergelijking met iOS 9.3.5 snoept iOS 10 toch redelijk van het,
interne geheugen, de memory cirkel was altijd groen, nu is hij geel.... !

***Edit***

Even tel opnieuw gestart en kijk eens aan... ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vdtlkkh6rsoe3.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Albert020 op 14-09-2016 18:43 ]

• dcell
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:47:
[...]

Kijk eens bij achtergrond verversen (WhatsApp?) En bij batterij kan je mogelijk ook achterhalen of er een app veel verbruikt, eventueel als achtergrond process. Dit laatste staat er dan bij vermeld. Pendelende backup, voldoende ruimte voor de backup?
Ik heb standaard achtergrond verversen uit staan en stond ook uit na de update. De lijst bij batterij is even leeg want ik had een hard reset gedaan en daarna weer volgeladen. Het lijkt iets te maken te hebben met mijn Apple Watch. Nadat ik die had uitgezet liep het verbruik op de iPhone niet meer 1 op 1 met standby. Even verder testen nu.

• Roald1965
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06 20:32
Sluuz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:23:
[...]

[...]

Telefoon even herstarten. Is een probleempje dat ook al in de beta zat.
Ik heb dit probleem ook met mijn iPhone 6s, heb hem herstart ben benieuwd of het probleem verholpen is.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:12:
Yep ik ervaar hetzelfde, ook op een SE btw :(
Iemand de (of een) oplossing?
Banshee schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
Meer gebruikers met iOS 10 op een SE waarbij whatsapp bij elk bericht de standaard drietoon afspeeld, terwijl in whatsapp zelf een heel ander geluid geselecteerd is ?
ik beheer heel veel groepen, en die Heb ik allemaal een eigen geluid gegeven, knap vervelend als Ze nu allemaal dezelfde drietoon krijgen 😡
Hier wel de notificatie toon 'notitie'. Ook SE. Geen backup of chathistorie terug geplaatst (gebruik WA nauwelijks). Wel een terug gekeerde bug? dat het volume niet van belsignaal en meldingen wordt gehanteerd maar het ingestelde media volume..

NRG

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:10:
In vergelijking met iOS 9.3.5 snoept iOS 10 toch redelijk van het,
interne geheugen, de memory cirkel was altijd groen, nu is hij geel.... !

[afbeelding]
True. Ik merk het aan het herladen van safari tabs op een 6+.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
net maar eens de update gestart (5S) via itunes, maar inmiddels is die al dik een uur bezig en de balk is al ruim 30 minuten 99% wit. Uitzetten lukt niet iemand nog een idee?

• Albert020
UltraSub schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:37:
[...]

True. Ik merk het aan het herladen van safari tabs op een 6+.
Even phone opnieuw opgestart en zie,

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ii2trkvklhe8z.jpg

• haakjesluiten
Crazyanz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:42:
net maar eens de update gestart (5S) via itunes, maar inmiddels is die al dik een uur bezig en de balk is al ruim 30 minuten 99% wit. Uitzetten lukt niet iemand nog een idee?
sleep + home button en aan itunes. Krijg nu apple logo te zien maar itunes zegt unlock iphone met wachtwoord. Wat dus niet gaat...

• Mel33
Crazyanz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:48:
[...]

sleep + home button en aan itunes. Krijg nu apple logo te zien maar itunes zegt unlock iphone met wachtwoord. Wat dus niet gaat...
Tja waarom zet je hem uit als hij nog niet klaar is, iemand dit soort dingen doet, schijnt niet door te hebben dat een device dan bezig is, en als je hem met rust laat komt het wel goed, (upgraden neemt nu eenmaal tijd in beslag, en is een van de rigoreuste dingen die men doet op een device, en nooit goed om dan af te breken, ik zou pas na een halve dag gaan prutsen als het lang duurt

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 14-09-2016 19:15 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• haakjesluiten
een update hoort 15-20 minute te duren dus als die na dik een uur vast hangt dan is er gewoon iets fout gegaan. Maar bedankt voor deze nuttige toevoeging.

Inmiddels na een paar pogingen in recovery mode gekregen en nog een poging aan het doen.

• Mel33
Crazyanz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:54:
een update hoort 15-20 minute te duren dus als die na dik een uur vast hangt dan is er gewoon iets fout gegaan. Maar bedankt voor deze nuttige toevoeging.

Inmiddels na een paar pogingen in recovery mode gekregen en nog een poging aan het doen.
Ja op een leeg vanaf de fabriek komend device duurt het 20min, maar zoals je weet stel je zelf nogal wat persoonlijke dingen in en andere zaken.

vanaf w7 uitkwamtijd wacht ik af tot er een melding komt,(als je compatible onderdelen hebt natuurlijk) en die komt er zekerweten wel op een gegeven moment, zelfs als hij hangt. (en bij een iphone zeker)

[ Voor 16% gewijzigd door Mel33 op 14-09-2016 19:01 ]

Verwijderd

Heel vervelend dit. Ik heb ruim 10gb aan foto's op mijn iPhone staan, dikwijls allemaal gesynchroniseerd met mijn iCloud, echter is de opslagruimte op mijn eigen iPhone bommetje vol, terwijl het grootste programma Spotify met 1gb het meeste opslag in beslag neemt. Waar zijn die overige 9gbs gebleven?
Foto's moeten, doordat ze nu in de iCloud staan, toch geen ruimte meer innemen op mijn iPhone? Ik snap er niets meer van..

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Crazyanz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:54:

En anders kan je er een schoon image opschuiven. Wel weg data.. Heel wat customs geflashed vanaf de simpelste Nokia's, nooit bricked, maar ook nooit uitgezet

NRG

• Mel33
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:59:
Heel vervelend dit. Ik heb ruim 10gb aan foto's op mijn iPhone staan, dikwijls allemaal gesynchroniseerd met mijn iCloud, echter is de opslagruimte op mijn eigen iPhone bommetje vol, terwijl het grootste programma Spotify met 1gb het meeste opslag in beslag neemt. Waar zijn die overige 9gbs gebleven?
Foto's moeten, doordat ze nu in de iCloud staan, toch geen ruimte meer innemen op mijn iPhone? Ik snap er niets meer van..
Dat komt allemaal goed als je wacht of als je hem aan itunes hangt (dan ruimt hij op nl)

maar snap je dat veel data hebben en des te meer je personaliseerd het gewoon langer kan duren, laat hem zijn gang gaan, maar nu heb je je er mee bemoeid dus zal het lastiger worden.
Ik denk dat je hem tijdens het opruimen afgebroken hebt, en nu is de 9GB niet meer, maar dat komt goed.

Maar het vervelende ligt niet aan iphone of ios updaten, als je dat maar begrijpt

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 14-09-2016 19:09 ]

Verwijderd

mell33 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:03:
[...]

Dat komt allemaal goed als je wacht of als je hem aan itunes hangt (dan ruimt hij op nl)

maar snap je dat veel data hebben en des te meer je personaliseerd het gewoon langer kan duren, laat hem zijn gang gaan, maar nu heb je je er mee bemoeid dus zal het lastiger worden.
Ik denk dat je hem tijdens het opruimen afgebroken hebt, en nu is de 9GB niet meer, maar dat komt goed.

Maar het vervelende ligt niet aan iphone of ios updaten, als je dat maar begrijpt
Nou ja het punt is dus dat ik dus al ruim 2 maand geleden alles gesynchroniseerd heb met iCloud en ik continu programma's moet verwijderen om, zoals nu, iOS10 te moeten kunnen installeren.

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:19
Hier problemen met effecten in iMessage: op de ene iPhone SE werkt het wel en de andere SE niet met dezelfde instellingen.
Ik heb de Message app en het toestel opnieuw gestart en ook gekeken of 'verminder beweging' aanstaat, maar dat is t niet en het lukt niet. Bijzonder is wel dat verzenden wel lukt naar t andere toestel, bijzonder. Ik snap er niets van?

Edit: beide toestellen een soft reset geven heeft gewerkt. Het lag aan het toestel dat de berichten verzond ipv ontvanger.

[ Voor 14% gewijzigd door rabe83 op 14-09-2016 21:33 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:28:
[...]

Nou ja het punt is dus dat ik dus al ruim 2 maand geleden alles gesynchroniseerd heb met iCloud en ik continu programma's moet verwijderen om, zoals nu, iOS10 te moeten kunnen installeren.
Je hebt een optie waarbij hij de lokale fotos van mindere kwaliteit laat zijn en de goeie versie in de cloud opslaat.

Maar als je dus via iTunes update heb je minder ruimte nodig omdat hij de update op je PC/Mac uitpakt en dan naar je iPhone gooit, als je het OTA doet moet hij dat op je interne disk doen, dan heb je idd flink wat ruimte nodig, dat is op Windows net zo ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Vanuit de widget weergave systeem informatie in 5 tabbladen. App snapstats

Snapstat Widget

NRG

• Roald1965
  • Laatst online: 11-06 20:32
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:35:
[...]

[...]

Hier wel de notificatie toon 'notitie'. Ook SE. Geen backup of chathistorie terug geplaatst (gebruik WA nauwelijks). Wel een terug gekeerde bug? dat het volume niet van belsignaal en meldingen wordt gehanteerd maar het ingestelde media volume..
Wie ook hetzelfde probleem met 6s?

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:44:
[...]

Even phone opnieuw opgestart en zie,

[afbeelding]
Memory op *nix systemen is altijd vol. Das caching en normaal en goed. Maar als er geswapped wordt (refreshen van safari tabs duidelijk voorbeeld) dan is er gewoon een memory tekort. Als dat voor de upgrade minder was dan is mijn conclusie dat iOS 10 gewoon meer memory nodig heeft.

• Albert020
UltraSub schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:17:
[...]

Memory op *nix systemen is altijd vol. Das caching en normaal en goed. Maar als er geswapped wordt (refreshen van safari tabs duidelijk voorbeeld) dan is er gewoon een memory tekort. Als dat voor de upgrade minder was dan is mijn conclusie dat iOS 10 gewoon meer memory nodig heeft.
Klopt helemaal, iOS10 heeft meer memory nodig, 2GB is net te weinig lijkt mij dan.
Als het problemen gaat geven op mijn SE zet ik iOS 9.3.5 weer terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 14-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haakjesluiten
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:00:
[...]

En anders kan je er een schoon image opschuiven. Wel weg data.. Heel wat customs geflashed vanaf de simpelste Nokia's, nooit bricked, maar ook nooit uitgezet
nadat ik hem in recovery kreeg, en aan itunes had gehangen vroeg die of ik wou updaten of de backup wou terug zetten. Voor update gegaan en toen was die in 10 minuten klaar met behoud van alle data

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:30:
Klopt helemaal, iOS10 heeft meer memory nodig, 2GB is net te weinig lijkt mij dan.
Zal best goed gemanaged worden icm app suggesties (ook location based) Mogelijk word er met een zelflerend process RAM gereserveerd voor Apps die je dan gebruikt (beetje de prefetch en superfetch uit Windows).

En als ik zie hoe snel mijn Pro 9.7 met ook 2GB RAM multitaskt, split view, pip en meer ben ik dik tevreden met die 2GB. iDevices zijn altijd efficiënt omgegaan met RAM.

NRG

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
Het leven van mijn telefoon lees batterij is toch wel een stuk minder geworden sinds iOS 10 op mijn iPhone 5c. Kan de vinger er nog niet precies op leggen maar ik zal het eens monitoren.

In het batterijverbruik eigenlijk 1 uitschieter en dat is kaarten. Vannacht alles afgesloten, energiebesparing aan en van 20% naar 4% terwijl ik lekker aan het slapen was. Voorheen was dit 2%/3%. Vandaag maar een nieuwe poging misschien moet iOS 10 zichzelf nog wat tunen.

Meer mensen dezelfde ervaring?
Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:10:
[...]

GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:44:
[...]

De functie lijkt alleen te werken vanaf een horizontaal liggende iPhone die je vervolgens optilt en ook minimaal iets verticaal moet kantelen. En anders moet je nog altijd Touch-ID of je pincode invoeren. Hooguit in je broekzak swipe to widgets, of swipe to camera..
Wat Vermeulen zegt klopt grotendeels, maar in je broekzak zal het in potentie niet gebeuren. Apple gebruikt meerdere sensoren voor deze functie, waarbij de gyroscoop, accelerometer en motion coprocessor zorgen voor het registreren van het oppakken van de telefoon. Daarnaast heb je de proximity sensor die eigenlijk hetzelfde doet als wanneer je aan het bellen bent en je de telefoon tegen je oor houdt: het scherm gaat uit zodat je deze niet (per ongeluk) kan bedienen. Die laatste zorgt bij Raise to Wake er dus voor dat je niet gaat broekzakfotograferen.

In de praktijk zullen er ongetwijfeld foutjes insluipen, hoewel de sensoren binnen een kleine marge foutloos meten, zal juist de interpretatie van die data af en toe de mist in gaan. Wat je ook al merkt door het niet altijd inschakelen van Raise to Wake als je je telefoon al vast had.
Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:30:
[...]

Eén ding kan ik je garanderen: 2 GB zal niet te weinig zijn. Apple heeft maar 2 apparaten met meer geheugen en dat zijn de iPhone 7 Plus (3 GB) en de iPad Pro 12.9" (4 GB), alle overige apparaten, inclusief de huidige iPhone 7 en iPad Pro 9.7" hebben 2 GB of minder. Jouw SE heeft ook 2 GB zoals je weet, dus dat gaat echt geen problemen opleveren.

Anders gezegd: Apple zou zichzelf gigantisch in de voet schieten door 2 GB te weinig te laten zijn. Natuurlijk worden oudere telefoons bij het updaten steeds een stapje trager, maar de SE en 6s (Plus) zijn na de 7 gewoon de nieuwste toestellen met de beste performance. Ik merk er op mijn 6s Plus helemaal niks van dat iOS 10 erop staat, sterker nog: performance lijkt zelfs verbeterd, ook in Safari wat een bekende RAM-vreter is. En de SE zou juist minder snel RAM issues moeten kennen, vanwege het lagere resolutie scherm.

Neem daarvoor maar de enige keer in de iPhone geschiedenis dat Apple een grove ontwerpfout heeft gemaakt: 1 GB RAM in de 6 Plus. Die was zelfs met iOS 8 waarmee hij uitkwam niet vooruit te branden. Niet gek als je weet dat de SoC in de 6 (Plus) nauwelijks sneller was dan die van de 5s, hetzelfde RAM gebruikt werd als in de 5s, maar wel ineens naar een 1080p scherm gegaan werd die ook nog eens eerst in 3x elementen gerenderd moest worden en daarna teruggeschaald moest worden naar de native resolutie.

[ Voor 36% gewijzigd door MooDyBLueS op 15-09-2016 07:51 ]

• Albert020
MooDyBLueS schreef op donderdag 15 september 2016 @ 07:38:
[...]

[...]

Wat Vermeulen zegt klopt grotendeels, maar in je broekzak zal het in potentie niet gebeuren. Apple gebruikt meerdere sensoren voor deze functie, waarbij de gyroscoop, accelerometer en motion coprocessor zorgen voor het registreren van het oppakken van de telefoon. Daarnaast heb je de proximity sensor die eigenlijk hetzelfde doet als wanneer je aan het bellen bent en je de telefoon tegen je oor houdt: het scherm gaat uit zodat je deze niet (per ongeluk) kan bedienen. Die laatste zorgt bij Raise to Wake er dus voor dat je niet gaat broekzakfotograferen.

In de praktijk zullen er ongetwijfeld foutjes insluipen, hoewel de sensoren binnen een kleine marge foutloos meten, zal juist de interpretatie van die data af en toe de mist in gaan. Wat je ook al merkt door het niet altijd inschakelen van Raise to Wake als je je telefoon al vast had.

[...]

Eén ding kan ik je garanderen: 2 GB zal niet te weinig zijn. Apple heeft maar 2 apparaten met meer geheugen en dat zijn de iPhone 7 Plus (3 GB) en de iPad Pro 12.9" (4 GB), alle overige apparaten, inclusief de huidige iPhone 7 en iPad Pro 9.7" hebben 2 GB of minder. Jouw SE heeft ook 2 GB zoals je weet, dus dat gaat echt geen problemen opleveren.

Anders gezegd: Apple zou zichzelf gigantisch in de voet schieten door 2 GB te weinig te laten zijn. Natuurlijk worden oudere telefoons bij het updaten steeds een stapje trager, maar de SE en 6s (Plus) zijn na de 7 gewoon de nieuwste toestellen met de beste performance. Ik merk er op mijn 6s Plus helemaal niks van dat iOS 10 erop staat, sterker nog: performance lijkt zelfs verbeterd, ook in Safari wat een bekende RAM-vreter is. En de SE zou juist minder snel RAM issues moeten kennen, vanwege het lagere resolutie scherm.

Neem daarvoor maar de enige keer in de iPhone geschiedenis dat Apple een grove ontwerpfout heeft gemaakt: 1 GB RAM in de 6 Plus. Die was zelfs met iOS 8 waarmee hij uitkwam niet vooruit te branden. Niet gek als je weet dat de SoC in de 6 (Plus) nauwelijks sneller was dan die van de 5s, hetzelfde RAM gebruikt werd als in de 5s, maar wel ineens naar een 1080p scherm gegaan werd die ook nog eens eerst in 3x elementen gerenderd moest worden en daarna teruggeschaald moest worden naar de native resolutie.
We gaan het meemaken, en er zullen ongetwijfeld nog wel wat patches fixes uitkomen voor iOS10

• dcell
Ik had eerder neergezet dat sinds de update mijn standby en verbruik gelijk op liepen op de iPhone maar gelukkig na een hard reset van de Apple Watch is het over. Of het nou aan de Watch lag of de iPhone (6) weet ik niet. Iets bleef in ieder geval actief draaien en dat was opgelost door beide apparaten een hard reset te geven.

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 15:28

Thermometer

Whoop Whoop!

Lukt het jullie om een whatsapp bericht via Siri te versturen? Volgens dit artikel van iCulture zou het moeten kunnen met de zin 'verstuur een WhatsApp bericht naar X', maar ik krijg de melding "sorry, ga verder in de app zelf".

Ik heb al siri-ondersteuning aangevinkt voor WhatsApp in de instellingen en heb de laatste versie van WhatsApp installed. Zou fijn zijn als ik dit in de auto kan gebruiken.

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb de iphone 6s, 57 minuten gebruikt. Nu heb ik nog 75% over.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Thermometer schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:41:
Lukt het jullie om een whatsapp bericht via Siri te versturen? Volgens dit artikel van iCulture zou het moeten kunnen met de zin 'verstuur een WhatsApp bericht naar X', maar ik krijg de melding "sorry, ga verder in de app zelf".

Ik heb al siri-ondersteuning aangevinkt voor WhatsApp in de instellingen en heb de laatste versie van WhatsApp installed. Zou fijn zijn als ik dit in de auto kan gebruiken.
Ja, geen enkel probleem. Het werkt zelfs met groepsgesprekken. Iets van "siri, stuur een bericht naar <groepsnaam>" en hatseflats, het werkt soepel.
DeeSung schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:46:
Ik heb de iphone 6s, 57 minuten gebruikt. Nu heb ik nog 75% over.
Er worden ontzettend veel taken nog gedaan na een (verse) installatie. Foto's analyseren gebeurt alleen als de telefoon vergrendeld en aan het stopcontact zit, maar de eerste paar dagen na een (major) update zou ik niet zoveel uit doen op het batterijverbruik.

[ Voor 23% gewijzigd door me_mrtn op 15-09-2016 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
dcell schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:35:
Ik had eerder neergezet dat sinds de update mijn standby en verbruik gelijk op liepen op de iPhone maar gelukkig na een hard reset van de Apple Watch is het over. Of het nou aan de Watch lag of de iPhone (6) weet ik niet. Iets bleef in ieder geval actief draaien en dat was opgelost door beide apparaten een hard reset te geven.
Is het überhaupt niet verstandig om naar 'zo'n grote update toch even een hard reset te doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
- Update nooit onderbreken.
- sluit alle apps
- ga niet Appen of dergelijks, laat je telefoon met rust.
- kijk wanneer je laatste back up is gemaakt.

- evt back up op je pc maken via iTunes.
- all je apps staan in de Appstore
- al je accounts staan los van je tel.

Of kies voor een schone iOS10 install.

How to Clean Install iOS10

Download iOS10 Final for Apple IPSW

A1723: iPhone SE
A1662: iPhone SE
A1724: iPhone SE

A1634: iPhone 6s plus
A1687: iPhone 6s plus
A1699: iPhone 6s plus

A1633: iPhone 6s
A1688: iPhone 6s (Nederland)
A1700: iPhone 6s

A1522: iPhone 6 plus
A1524: iPhone 6 plus
A1593: iPhone 6 plus

A1549: iPhone 6
A1586: iPhone 6
A1589: iPhone 6

A1533: iPhone 5s (GSM-model)
A1533: iPhone 5s (CDMA-model)
A1453: iPhone 5s (CDMA-model)
A1457: iPhone 5s (GSM-model)
A1528: iPhone 5c (GSM-model, China)
A1530: iPhone 5s

A1532: iPhone 5c (GSM-model)
A1532: iPhone 5c (CDMA-model)
A1456: iPhone 5c (CDMA-model)
A1507: iPhone 5c (GSM-model)
A1526: iPhone 5s (GSM-model, China)
A1529: iPhone 5c

A1428: iPhone 5 (GSM-model)
A1429: iPhone 5 (GSM- en CDMA-model)
A1442: iPhone 5 (CDMA-model, China)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NeP2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
In iOS 9 kon je berichtgeving per app gegroepeerd weergeven, dat lijkt er uit nu, maar kunnen ze dan iig inschakelen dat je een enkele notificatie kan weg klikken ipv alleen alles in een keer?

• Mel33
Ik zit toch met het feit dat ik op me lock screen berichten kan versturen zonder in te loggen (met vinger of ww)

en wat me ook opviel is dat bij toegang bij vergrendeling de optie Woningbeheer na een restart weer aan staat iphone 6s

[ Voor 35% gewijzigd door Mel33 op 15-09-2016 14:15 ]

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Klopt het dat op een iPad 4gen het tabblad memories/aandenkens niet aanwezig is? Kan nergens online vinden of dit op deze iPad wel of niet ondersteund wordt.

• edjetfsi
  • Laatst online: 18-09 14:17
Ik kan sinds de update naar iOS 10 geen apps meer verwijderen van mijn iPhone 6s, herkenbaar?

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Sinds gister over op iOS 10, en ik moet zeggen. De toevoegingen aan de fotos app zijn tot nu toe mijn favoriete nieuwe functies.

De gezichtsherkenning werkt wel, maar het detecteren wie het nu is werkt erg matig, tot nu toe blijft het veel handwerk alle fotos goed te zetten.

Waar ik nu tegenaan loop is dat sommige fotos wel gezichten hebben, maar deze niet herkend worden. Is er een mogelijkheid om handmatig gezichtsdetectie te forceren? Tot nu toe heb ik daar niets over kunnen vinden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Na de update naar IOS 10 krijg ik bij Batterij>Batterij stats geen tijden meer te zien, ook niet na volledig te hebben opgeladen...

What the hell is going wrong ?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ddopey schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:37:
Klopt het dat op een iPad 4gen het tabblad memories/aandenkens niet aanwezig is? Kan nergens online vinden of dit op deze iPad wel of niet ondersteund wordt.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/09/Screen-Shot-2016-09-10-at-2.34.50-PM.png

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Ik heb al wat iMessage liggen te testen op mijn iPad door berichten naar mezelf te sturen, en voor zover ik kan zien worden de "digital touch" tekeningen automatisch gestuurd vanaf je iets doet.

Lijkt me niet echt praktisch als je echt eens iets naar iemand zou willen sturen, kan ik dit veranderen ergens?

• ddopey
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik draai al iOS 10 op mijn iPad 4gen, alleen de gezichtsdetectie en aandenkens/memories in de photos app ontbreekt, terwijl het op mijn iPhone 5S wel aanwezig is. Vandaar de vraag of dit een functie is voorbehouden aan bepaalde series?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
edjetfsi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:38:
Ik kan sinds de update naar iOS 10 geen apps meer verwijderen van mijn iPhone 6s, herkenbaar?
Omdat je de icoontjes niet meer trillend en met een kruisje kan krijgen? Daar heb ik namelijk moeite mee sinds de 3d touch :P Mijn vrouw kreeg het gewoon 4x achter elkaar voor elkaar omdat die de gewone 6 gewend is...

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36
ddopey schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:59:
[...]

Ik draai al iOS 10 op mijn iPad 4gen, alleen de gezichtsdetectie en aandenkens/memories in de photos app ontbreekt, terwijl het op mijn iPhone 5S wel aanwezig is. Vandaar de vraag of dit een functie is voorbehouden aan bepaalde series?
Het kan zijn dat bepaalde features op bepaalde toestellen niet aanwezig zijn. Zoals bijvoorbeeld rise to wake op alles onder een 6s. Dit is meestal als er hardware matig niet ondersteund wordt. Het kan zijn dat een vierde generatie te langzaam is voor deze features.

Ik kan zelf dit niet bevestigen omdat ik geen ipad heb en daarnaast kon ik het ook niet vinden na wat zoek opdrachten. Meestal kun je wel ergen een lijstje vinden.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37

Ryan1981

Je ne sais pas

Interessant om te lezen over die home knop, ik heb een ipad air 2 en had het eigenlijk niet zo in de gaten maar toen ik het las hier herinnerde ik me idd dat ik een paar keer met die homeknop in de knoop zat :P Vanavond eens verder kijken (ik heb een "smart cover" en gebruik geen pincodes ofzo).

Ik had ook even snel gekeken en er is nog steeds geen optie in het control center om auto brightness weer aan te zetten ofwel? Of gaat hij daar automatisch weer naar terug?

Ook kan ik de bron voor de weersbericht widget niet aanpassen? Nieuwsberichten ook niet neem ik aan? (Die had ik al uitgezet)

Las ik nou goed dat ik voorgeinstalleerde apps nu wel kon verweideren? Kan ik vimeo en flickr er uit flikkeren nu? :P

Verder nog geen zware apps opgestart. Binnekort hearthstone maar eens proberen :P

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:21
Ryan1981 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:10:
Interessant om te lezen over die home knop, ik heb een ipad air 2 en had het eigenlijk niet zo in de gaten maar toen ik het las hier herinnerde ik me idd dat ik een paar keer met die homeknop in de knoop zat :P Vanavond eens verder kijken (ik heb een "smart cover" en gebruik geen pincodes ofzo).

Ik had ook even snel gekeken en er is nog steeds geen optie in het control center om auto brightness weer aan te zetten ofwel? Of gaat hij daar automatisch weer naar terug?

Ook kan ik de bron voor de weersbericht widget niet aanpassen? Nieuwsberichten ook niet neem ik aan? (Die had ik al uitgezet)

Las ik nou goed dat ik voorgeinstalleerde apps nu wel kon verweideren? Kan ik vimeo en flickr er uit flikkeren nu? :P

Verder nog geen zware apps opgestart. Binnekort hearthstone maar eens proberen :P
Dat is altijd al mogelijk want de Vimeo & Flickr apps zijn niet voorgeinstalleerd ;).

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37

Ryan1981

Je ne sais pas

Erulezz schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:46:
[...]

Dat is altijd al mogelijk want de Vimeo & Flickr apps zijn niet voorgeinstalleerd ;).
Hehe ja ok, maar daar nu heb ik net de hoofdprijs betaald om ongewenste icoontjes op mijn apparaat te zien :P

• Banshee
Sinds wanneer zijn de app folders grijs, ipv gedeeltelijk meekleuren met de gekleurde wallpaper?
Lijkt wel of ik "maak minder doorzichtig " aan heb staan, maar dat is het niet.
Wel zonde, Want het staat zo goedkoop. Hebben jullie dat ook?

• Albert020
Banshee schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:38:
Sinds wanneer zijn de app folders grijs, ipv gedeeltelijk meekleuren met de gekleurde wallpaper?
Lijkt wel of ik "maak minder doorzichtig " aan heb staan, maar dat is het niet.
Wel zonde, Want het staat zo goedkoop. Hebben jullie dat ook?
Nu je het zegt, heb het ook.....

• Banshee
Was in de eerdere bèta's niet dacht ik, viel me ineens op, toen ik de 5s van me vrouw pakte die nog op 9.3.5 zat. Daar kleurde alles netjes mee ☺

• zakjapanner
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 11:24
ddopey schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:59:
[...]

Je hebt 64-bit hardware nodig. De Apple A6X in jouw iPad is 32-bit.

http://arstechnica.com/ap...eason-not-to-update/2/#h2

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Vervelend dat het toetsenbord niet meer terugspringt naar letters na het gebruik van leestekens. Kunnen we dat weer ergens instellen?

• Albert020
Silversin schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:56:
Vervelend dat het toetsenbord niet meer terugspringt naar letters na het gebruik van leestekens. Kunnen we dat weer ergens instellen?
Werkt hier wel gewoon hoor, heb niks veranderd aan de instelling....

• Silversin
Albert020 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:17:
[...]

Werkt hier wel gewoon hoor, heb niks veranderd aan de instelling....
Vreemd, bij mij niet. Heb al geprobeerd met engels toetsenbord, ook al niet :/

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Silversin schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:47:
[...]

Vreemd, bij mij niet. Heb al geprobeerd met engels toetsenbord, ook al niet :/
Vergeet niet spatie in te drukken na je leestekens...

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Mijn app folders kleuren gewoon mee (iphone 6).

En ik weet niet of het al genoemd is, maar wat een superlelijk wit font gebruiken ze nu voor 'druk op de thuisknop om te ontgrendelen' op het vergrendelscherm. Echt een eyesore wat mij betreft. Hopelijk wordt dat in een volgende update aangepast als iedereen gewend is aan de nieuwe manier van ontgrendelen.

• Banshee
Ik bedoelde als je de map open gooit, dan wordt ie grijzig, een gesloten map boven je wallpaper kleurt wel mee, maar als je hem opent wordt ie grijzig.
Betreft een SE in mijn geval.

• Albert020
Banshee schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:26:
Ik bedoelde als je de map open gooit, dan wordt ie grijzig, een gesloten map boven je wallpaper kleurt wel mee, maar als je hem opent wordt ie grijzig.
Betreft een SE in mijn geval.
Hier het zelfde, ook iPhone SE

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Je hebt gelijk. Als ik de map open staan de apps op een grijze achtergrond. Misschien is dit bewuste vormgeving? Ik zie bijv dat ook de rijke notificaties nu zijn ingekaderd in een gekleurde achtergond, terwijl de notificaties eerder opgingen in de kleur van het scherm.

• Albert020
Hoe zet ik eigenlijk de camera functie uit van het lockscreen ?

[ Voor 76% gewijzigd door Albert020 op 16-09-2016 08:43 ]

• dcell
Albert020 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:30:
[...]

Is het überhaupt niet verstandig om naar 'zo'n grote update toch even een hard reset te doen ?
In het verleden nooit gedaan maar ga dat vanaf nu wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 23:38
Kan iemand mij helpen?!

Ik heb op al mijn apparaten (iphone,ipad en apple tv 4) de nieuwste software geïnstalleerd. Ik was erg blij dat apple nu met een eigen "home" app kwam voor mijn Hue lampen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om buiten mijn ipad nu ook de apple tv als hub te gebruiken.
Wat heb ik geprobeerd:
Hue bridge opnieuw installeren
Apps opnieuw installeren
Ipad niet meer als hun gebruiken
Opnieuw inloggen met icloud
Alles opnieuw opstarten

Maar helaas niks werkt.
Op internet heb ik een afbeelding gevonden dat op de apple tv bij instellingen>accounts>icloud een kopje homekit tevoorschijn moet komen met de woning. Dit is niet het geval.
Bij de rubiek homekit op de appe tv zie ik ook geen appa staan die toegang vragen tot homekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
f3rd1 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:29:
met de SE , 6s en hoger kan je nu ook in RAW foto's nemen ik gebruik zelf ProCam geweldige app maar schijnt ook te kunnen in adobe lightroom
Ik heb me gek gezocht maar het blijkt dus zo te zijn dat dit niet met de standard fotoapp kan. Groot gemis wat mij betreft want ik wil juist geen extra foto app.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Niet online
jffry90 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 00:02:
Kan iemand mij helpen?!

Ik heb op al mijn apparaten (iphone,ipad en apple tv 4) de nieuwste software geïnstalleerd. Ik was erg blij dat apple nu met een eigen "home" app kwam voor mijn Hue lampen.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om buiten mijn ipad nu ook de apple tv als hub te gebruiken.
Wat heb ik geprobeerd:
Hue bridge opnieuw installeren
Apps opnieuw installeren
Ipad niet meer als hun gebruiken
Opnieuw inloggen met icloud
Alles opnieuw opstarten

Maar helaas niks werkt.
Op internet heb ik een afbeelding gevonden dat op de apple tv bij instellingen>accounts>icloud een kopje homekit tevoorschijn moet komen met de woning. Dit is niet het geval.
Bij de rubiek homekit op de appe tv zie ik ook geen appa staan die toegang vragen tot homekit
Hier hetzelfde probleem, tevens kan ik " automatisering" niet gebruiken, geeft nog steeds aan dat ik en aTV4 moet hebben. Beide gebruiken hetzelfde account.

Wat ik wel in de Woning app zag over externe toegang is dat je 2 factor authentication aan heb moeten staan, heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversin
Phntm schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:11:
[...]

Vergeet niet spatie in te drukken na je leestekens...
Edit: Lijkt op een bug. Geen probleem met iMessage en Whatsapp.

Lijkt alleen voor te komen bij Safari.

[ Voor 26% gewijzigd door Silversin op 16-09-2016 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Laatst online: 13-09 23:38
@McGreenNL, dit heb ik inderdaad ook al gedaan maar ook dit mag helaas niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
Na een paar dagen wennen ben ik wel tevreden met IOS 10.
Ik loop bij de iPhone SE van m'n vrouw wel tegen het probleem aan dat de Woning app het niet doet.

Ik heb vorig jaar in IOS9 Homekit geconfigureerd op mijn account en gedeeld met het account van mijn vrouw. Op de iPad Air en iPhone 6, beide met mijn account, werkt Home op IOS 10 gewoon goed, maar op de SE van m'n vrouw blijft de app bij openen op "Accessoires en Scenes laden..." staan.

Ik zag op een forum bij Apple deze thread voorbij komen, maar de oplossingen die daar beschreven staan, bieden geen soelaas.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Net iOS 10 geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Is quick reply met Whatsapp ook langzaam bij jullie? Toetsenbord verschijnt pas na 2/3 seconden. Heb een 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:14:
Net iOS 10 geïnstalleerd. Ziet er goed uit. Is quick reply met Whatsapp ook langzaam bij jullie? Toetsenbord verschijnt pas na 2/3 seconden. Heb een 6S.
Op mijn 6 Plus ook, maar ik dacht dat het kwam doordat ik SwiftKey gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Nee, is ook bij het originele toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartack
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09-2024
Weet iemand of er een app bestaat waarin je tijden kunt ingeven dat je mobiele data en je wifi vanzelf aan of uit gaat? 's nachts hoef ik namelijk geen data te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Bartack schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:13:
Weet iemand of er een app bestaat waarin je tijden kunt ingeven dat je mobiele data en je wifi vanzelf aan of uit gaat? 's nachts hoef ik namelijk geen data te ontvangen.
Daar heb je geen app voor nodig, zit al een tijdje ingebouwd onder "Niet storen".

*Edit: excuus, je hebt het specifiek over uitzetten van datastroom. Bij Niet-storen komt alles wel gewoon binnen dacht ik. Zelf gebruik ik er simpelweg de flightmode voor.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 16-09-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartack
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09-2024
Het nadeel van flightmode is dat je ook geen telefoon gesprekken kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoe zet ik eigenlijk de camera functie uit van het lockscreen uit?
Zag dat je het via Instellingen/Algemeen/Beperkingen/Camera kan uitzetten,
maar dan heb je gelijk de hele camera functie uitgezet, dat is niet de bedoeling.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Bartack schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:19:
Het nadeel van flightmode is dat je ook geen telefoon gesprekken kunt ontvangen.
Dat is waar. Al eens in IFTTT gedoken?
Moet daar wel mee kunnen

https://ifttt.com/recipes/collections/42-recipes-for-ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nieuwe meldingen groeperen op het lockscreen? Die whatsapp berichten zijn allemaal apart en das een hele lijst

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:49:
Kan je nieuwe meldingen groeperen op het lockscreen? Die whatsapp berichten zijn allemaal apart en das een hele lijst
Ja binnenkort, in iOS 11 :+ . Nee deze optie zit er voor zover ik weet niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik las net op de product pagina van de iPhone 7 dat je daarmee ook incoming calls van apps zoals Whatsapp direct vanuit het lockscreen kunt opnemen, zoals normale telefoongesprekken. Is dat iets specifiek voor de 7 of werkt dat in iOS 10 voor elke iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mprkooij schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:51:
[...]

Ja binnenkort, in iOS 11 :+ . Nee deze optie zit er voor zover ik weet niet in.
My god, wat een idee om dit niet te doen. Groeperen per app kan nu toch niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vind de nieuwe unlock maar moeilijk (iPhone 6). De helft van de tijd unlockt er niks en start ik siri op omdat de knop te lang ingedrukt wordt. Hoe voorkom ik dat?

Siri uitzetten helpt niet, dan start in plaats daarvan stembediening.

[ Voor 18% gewijzigd door breinonline op 16-09-2016 17:59 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acesnl
  • Laatst online: 22-07 16:20
Dag heren,

ik weet dat sinds IOS10 het PPTP vpn profiel niet meer ondersteund wordt. maar hoe zit dit met VPN via personal hotspot?

dit werkt namelijk sinds de beta al niet meer op mijn iphone,
zou iemand anders dit ook kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Ik zie nog niet veel echt voordelen aan iOS 10. De notificaties die boven in beeld verschijnen als je een appje krijgt zijn voor mij te groot en swipen (naar mijn gevoel) niet zo gemakkelijk weg. Ook start ik sinds iOS 10 om een of andere reden steeds stembediening op wat ik helemaal niet wil. Geen idee hoe dat ineens kan. Heb een 5S overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door stefan_el op 16-09-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Op zich vind ik iOS10 een goede update. Alleen erg jammer dat het zo ontzettend lelijk is. Waarom al die witte bubbels?

Overigens, misschien dat iemand het hier weet, voorheen ging mijn scherm aan wanneer ik een 3.5mm jack inplugde en nu niet meer, is er ergens een instelling waarmee ik dit weer aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
rimave schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:38:
Die Home app werkt voor geen meter. Woning laden blijft ie op hangen...

De Homewizard app mist bovenin een reepje, maar verder werken alle apps prima.
Ik heb ook last van de woning app die blijft laden.. inmiddels een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51
Hoi vraagje

Ik heb een iPhone 6 met iOS 10
Ook een Apple tv met de nieuwste os

Nu wil ik graag dat ik via m'n Apple tv ook de lichten (hue) kan bedienen. Oo internet staat dat ik dan via de instellingen van HomeKit externe toegang moet aanvinken. Echter is met komst van ios10 nergens meer een menu van HomeKit te vinden. ...

Iemand een idee hoe ik dit kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cache schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:37:
Op zich vind ik iOS10 een goede update. Alleen erg jammer dat het zo ontzettend lelijk is. Waarom al die witte bubbels?
Ik wil best graag updaten vanwege diverse nieuwe features. Maar ik stoor me aan al die screenshots waarbij ik de witte bubbels als notificatie zie. Bah wat lelijk. De doorzichtige notificaties op lockscreen vind ik erg chique op iOS 9, bij iOS 10 zie ik een enorme bubbel en titel voordat het bericht er eens staat.
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste