• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Echt geweldig. Bij de update ben ik ook contacten kwijtgeraakt. Ik vind het ongelofelijk knap hoe ze DAT nou weer voor elkaar krijgen :|

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:14:
[...]

Het enige wat open stond was WhatsApp en aan iCloud doe ik niet
Alsnog is je iPhone veel aan het indexeren na de update.
Sepio schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:19:
@MooDyBlueS.
Als je diezelfde optie op je iPad instelt als op je telefoon dan kun je met de aan uit knop je notificaties zien en met je home knop meteen inloggen.

Met een smartcover heb je zelfs de aan uit knop niet nodig.
Dan moet je wel Touch ID hebben en dus een iPad Air 2 of nieuwer, de iPad Air heeft die optie simpelweg niet. En ook met de Smart Cover krijg ik het niet voor elkaar, deze zet alleen het scherm aan op het lock screen. Het lijkt ook wel een bug te zijn, want onder Settings > Display & Brightness > Lock/Unlock heb ik de feature aan staan en daaronder staat "Automatically lock and unlock your iPad when you close and open the iPad cover."

Kortom: dit is een verslechtering en ik ga de iPad terug naar iOS 9.3.5 zetten totdat deze bug gefixt is, dit is op een non-Touch-ID iPad gewoon onwerkbaar. Daarnaast heb ik vaak mijn iPad met de Smart Cover op de eetkamertafel staan, dus dan gebruik ik de smart cover niet om te unlocken.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MooDyBLueS schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:12:
Heb het topic even doorzocht, maar kon niet echt een oplossing vinden voor mijn iPad Air. Ik ben namelijk geen fan van de nieuwe eis om je home-knop in te drukken om door je lock screen te komen.

Op de iPhone heb ik al de setting gevonden om dit aan te passen:
Settings > General > Accessibility > Home Button > Rest Finger to Open

Hiermee kan ik Raise to Wake gebruiken om notifications te zien, wat sowieso geweldig is, en vervolgens hoef ik alleen maar mijn vinger op de Touch ID te leggen om naar het home screen te gaan. iOS 9 werking dus (ipv Raise to Wake kan je dan de Power knop gebruiken). Dit is op mijn 6s Plus.

Deze functie is er echter niet op de iPad Air, op zich logisch omdat die geen Touch ID heeft, maar ik moet nu 2x op de home-knop drukken. Met als extra ergernis: het mag geen dubbelklik zijn, daar reageert hij namelijk niet op. Kortom: ik moet elke keer de home-knop indrukken, 1-2 tellen wachten en dan nog een keer.

Het ergste daarvan, vind ik nog niet eens dat je kort moet wachten, maar dat je niet weet hoe lang. Dat je scherm aanspringt is geen indicatie, want dan doet hij het nog niet direct, het is echt een split-second tot een tel langer.

En ja, ik snap best dat Apple wil dat we allemaal Touch ID apparaten kopen, maar waarom forceren ze dit gedrag dat in geen enkel opzicht logisch is? Ik weet in ieder geval dat ik de iPad mini 2 van mijn zoontje voorlopig niet ga updaten. Hopelijk brengt iOS 10.1 verbetering hierin.

Verder even mijn mini-review van de zaken die ik tot op heden bekeken/getest heb:

Notifications
Tekst en graphics van apps die niet iOS 10 geoptimaliseerd zijn, worden afgesneden. Wel is het positief dat je een grotere "Clear"-knop hebt voor individuele notifications. Ook goed dat je voor het verwijderen van alle notifications nog steeds twee keer het kruisje moet gebruiken, alleen had juist die wel ietsjes groter gemogen.

Apple Music
Dan heb je een 1080p scherm en wat krijg je voorgeschoteld? Graphics en tekst die eruit zien alsof ik mijn 6s Plus heb ingesteld op Zoomed Mode met Text op Largest in Accessibility. Geen cleane, scherpe iconen en knoppen, maar alles GROOT en DIK. On the bright side: mijn grootmoeder kan het nu zonder bril van 10 meter afstand lezen. Oh wacht, ze is 91 en heeft geen smartphone.

Lock screen
Ook hier vind ik de tekst te dik, het is ongetwijfeld de omslag van lettertype met name, maar het lijkt alsof het in bold staat en persoonlijk vind ik het een achteruitgang net als de Apple Music app. Daar komt dus het bovenaan genoemde probleem van 2x de home-knop moeten gebruiken op apparaten zonder Touch ID bij.

Performance
In één woord: bloody fast! Euh... toch maar in het Nederlands dan: bloedsnel! Zal deels een gevoelskwestie zijn dankzij de animaties die vele malen sneller zijn geworden (waarvoor dank), maar dit accentueert ook nog maar eens het snelheidsverschil tussen mijn 6s Plus en de 6 (non-Plus) van mijn vrouw. Positief als je een snel toestel hebt (6s of 7), maar toch een achteruitgang wanneer je een 6 of ouder hebt. Immers: in iOS 9 had de iPhone 6 (en ouder) nog even de tijd om op adem te komen en haar emoties in goede banen te leiden nadat je middels een druk op de home-knop de huidige app verliet (snik), nu merk je duidelijk dat ze nog aan het bijkomen is en duurt het voor je gevoel nog langer voordat je Facebook om hebt kunnen ruilen voor Twitter.

Standaard apps verbergen
Erg handig, of toch niet? Van wat ik ervan begreep, geef je met het weghalen van de default apps weliswaar wat meer ruimte aan de andere apps (wat lief), maar Siri blijft bijvoorbeeld stug volhouden. Heb je je agenda verwijderd omdat je het wel allemaal zelf denkt te kunnen onthouden? Of simpelweg omdat je Sunrise gebruikt zolang het nog kan? Toch geeft Siri je een pop-up elke keer dat je iets rondom agendering doet, met het verzoek de Apple app te herstellen.
Een gemiste kans en typisch Apple om in iOS 11/12 wel third-party API support toe te voegen om je native apps te vervangen, maar tot die tijd houdt Apple de touwtjes in handen. En daarom voelt ook dit niet als "af".

Quick Actions/Action Center
Ben vanochtend te lui om op te zoeken hoe dit nou eigenlijk ook alweer officieel heet en who cares? Het is in ieder geval een drama geworden. Om het enige positieve gelijk maar achter de rug te hebben: je kan tegenwoordig op de onderste vier iconen 3D Touch gebruiken en daarmee de flashlight op halve kracht laten schijnen. Want dat is wat je wil toch? Precies genoeg licht om het sleutelgat te vinden wanneer je stomdronken thuiskomt, maar niet dusdanig veel dat je Fikki en Bello wakker maakt. De oplettende lezer heeft hem al door: ik gebruik deze feature 6 dagen per week.
Voor de rest heeft Apple alles verpest aan dit menu wat ze maar konden verpesten: naar links swipen om muziek te bedienen? Waarom? Ik snap hem: nu zie je in één swipe van onder naar boven en nóg een swipe van rechts naar links gelijk 80% van de informatie die je anders met 1 tap op het Music/Spotify icoontje ook ziet én de overige 20% er ook bij, gratis. Juist ja.
Alsof dat nog niet erg genoeg is: je zou denken dat door het verplaatsen van Music/Audio naar een apart blad, er op het eerste blad wat meer ruimte is voor extra functionaliteit. Dus niet, want Night Shift heeft natuurlijk een paginabrede knop nodig en het blad moet nu zo hoog gemaakt worden dat je met geen mogelijkheid met één hand nog alle knoppen kan bedienen die in de bovenste rij zitten, tenzij je groen van kleur bent (of gewoon erg groot). Beide bladen naast elkaar houden, toont aan dat ze exact even groot zijn. En dat snap ik nog wel vanuit het oogpunt dat Apple consistentie wil bieden, maar daar gaat het dus mis. Want ze kiezen voor consistentie in het formaat van de bladen, waardoor beide niet meer goed met één hand te bedienen zijn, er een aantal knoppen veel te groot zijn geworden en je veel teveel witruimte hebt gekregen.
Dat Apple wél weet hoe het moet, toont de audio-switcher aan, die klapt netjes het muziekpaneel dicht om ruimte te geven aan die optie. Kortom Apple: breng de iOS 9 variant weer terug en maak die gewoon wat efficiënter. Want dat laatste is ver te zoeken in iOS 10.

Mijn voorlopige conclusie na een halve dag (ik heb geen public beta gedraaid):
Ten opzichte van iOS 9 zijn een aantal punten goed verbeterd, met name de performance en animaties, functies als raise-to-wake en de Home app als principe. Helaas zijn er minstens net zoveel punten veranderd omwille van het veranderen, zonder daadwerkelijk iets toe te voegen. Quick Actions/Audio is zo een, want ik heb nog nooit iemand horen klagen dat dit in iOS 7/8/9 zo slecht werkte dat het helemaal op de schop gegooid moest worden.

Hoewel ik liefhebber blijf van Apple's ecosysteem en dit voor mij niet in de weg staat van de aanschaf van een iPad Pro (9,7 inch), is Android de laatste jaren innovatiever en écht op verbeteringen gericht. Android kan niet aan Apple's ecosysteem tippen, met name de kwaliteit van bepaalde apps laat te wensen over, maar voor smartphones weet ik nog zo net niet of ik volgend jaar weer een iPhone neem.
Idd raise to wake en rest finger ideale combi. Mijn ergernis was (zonder rest setting) dat ik steeds voice control activeerde.. Siri aan! Siri beginscherm uit :)

Zonder touch id blijven het volgens mij 2 handelingen. Optie dan aan/uit knop drukken en direct home drukken. Die zou dan toch binnen 0.2 sec. moeten reageren?

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:22:
Echt geweldig. Bij de update ben ik ook contacten kwijtgeraakt. Ik vind het ongelofelijk knap hoe ze DAT nou weer voor elkaar krijgen :|
Regel 1 bij updates: zorg voor een degelijke back-up. Met contacten heb je 3 mogelijkheden:
  1. Gebruik een online dienst voor synchronisatie van je contacten (Google/Outlook.com/iCloud)
  2. Neem deze mee in je iCloud back-up
  3. Maak met iTunes een encrypted back-up (deze neemt dan ook persoonlijke info mee)
Dus ik snap je ergernis en het feit dat je ze kwijt bent geraakt, maar het is nog altijd aan jou om te zorgen dat je zaken veiligstelt als je ze niet kwijt wilt raken.
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:25:
[...]

Idd raise to wake en rest finger ideale combi. Mijn ergernis was (zonder rest setting) dat ik steeds voice control activeerde.. Siri aan! Siri beginscherm uit :)

Zonder touch id blijven het volgens mij 2 handelingen. Optie dan aan/uit knop drukken en direct home drukken. Die zou dan toch binnen 0.2 sec. moeten reageren?
Yup, dat werkt sneller. Nadeel: ik heb in het circa 10x testen al 2 screenshots gemaakt. :P Nog steeds niet ideaal dus.

[ Voor 27% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-09-2016 09:27 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
MooDyBLueS schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:26:
[...]

Regel 1 bij updates: zorg voor een degelijke back-up. Met contacten heb je 3 mogelijkheden:
  1. Gebruik een online dienst voor synchronisatie van je contacten (Google/Outlook.com/iCloud)
  2. Neem deze mee in je iCloud back-up
  3. Maak met iTunes een encrypted back-up (deze neemt dan ook persoonlijke info mee)
Dus ik snap je ergernis en het feit dat je ze kwijt bent geraakt, maar het is nog altijd aan jou om te zorgen dat je zaken veiligstelt als je ze niet kwijt wilt raken.

[...]

Yup, dat werkt sneller. Nadeel: ik heb in het circa 10x testen al 2 screenshots gemaakt. :P Nog steeds niet ideaal dus.
Die open deur kennen we nou wel. Feit blijft dat dit soort zaken niet eens mis moeten kunnen gaan...

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:22:
En je gebruikt nul functies van iCloud?? Klinkt weldegelijk als een sync. conflict.

Log maar eens uit of in bij iCloud en/of App Store. Iets met constructief ipv spuwen :)

NRG

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Ze zeiden dat kaarten in iOS10 beter zouden zijn, vindt ze nog steeds niks,
gebruik gewoon Google Maps, btw heb een iPhone SE en merk dat typen wel,
wat sneller gaat, kan aan mij liggen maar merk echt verschil.... ;)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

barrymossel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:29:
[...]

Die open deur kennen we nou wel. Feit blijft dat dit soort zaken niet eens mis moeten kunnen gaan...
tdw geeft in een eerdere post aan niet aan iCloud 'te doen'. Dan is er geen vanzelfsprekende kopie van e.e.a. Dus backup, backup en backup..

Backup

NRG

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09

kaanmijo

Picobello B.V.

GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:43:
[...]

Achtergrond verversen voor alles (vooral chat apps) aan zeker? Privacy locatie third-party apps overal toestaan en systeem locatie voorzieningen.. ?

Sluit alle apps eens en device uit/aan
Ja, staat allemaal aan maar dat stond het op iOS 9 ook al. Toen had ik nergens last van.
alwaysleft schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:39:
[...]

Is opnieuw aan het indexeren. Geef het een paar dagen de tijd, anders clean install doen.
Klinkt logisch dit, zal het nog even een paar dagen aanzien dan.
barrymossel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:29:
[...]

Tja, het is niet voor niks een open deur. Apple, Google, Microsoft en alle andere fabrikanten kunnen nog zoveel bedenken en inbouwen zoals iCloud back-ups en de varianten die op Android en Windows geboden worden, maar tegen gebruikers die willens en wetens weigeren back-ups te maken valt niet op te boksen.

Dus je kan de schuld wel bij de fabrikant van de software/hardware proberen te leggen, maar je bent er gewoon zelf verantwoordelijk voor. Het is jouw data, de fabrikant (en ook third-party's in sommige gevallen) geven je al middelen om voor een heel groot deel back-ups volledig automatisch te maken.

Ik las net ook niet al teveel posts terug dat iemand bewust geen iCloud gebruikt. Dat is zijn/haar goed recht, maar waarom je dat niet zou doen is mij een raadsel. Daarmee heb je namelijk voor 80% al je data terug mocht er iets mis gaan zoals je telefoon die defect gaat. Want met updates doe je het zelf nog heel bewust, maar tegen een defect toestel kan niemand zich wapenen.

**Edit: ik lees dus net dat het tdw zelf is die geen iCloud gebruikt, heel bewust. I rest my case.**

Overigens, ik quote even het eerste stukje tekst op Apple's Update Support pagina:
Before you update
Make a backup of your device using iCloud or iTunes.
Om af te sluiten: het argument dat het een "feit is" dat dit soort dingen niet mis "moeten kunnen gaan" slaat natuurlijk nergens op. Het is elektronica, net als een auto gaat er weleens iets stuk. Ook als je met pen en papier werkt, kan je inkt opraken. Dan kan je Bic toch ook niet verantwoordelijk houden voor het "feit" dat die pennen niet leeg "moeten kunnen gaan". Het is aan jou om een reservepen of -vulling mee te nemen als het zo belangrijk voor je is.
Albert020 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:31:
Ze zeiden dat kaarten in iOS10 beter zouden zijn, vindt ze nog steeds niks,
gebruik gewoon Google Maps, btw heb een iPhone SE en merk dat typen wel,
wat sneller gaat, kan aan mij liggen maar merk echt verschil.... ;)
Persoonlijke mening natuurlijk, ik vind Google Maps ook beter puur als kaart en dat je daarbij ook bijv. favoriete plaatsen aan kan geven die overal netjes gesynchroniseerd worden en als sterren op de kaart te zien zijn.

Qua navigatie vind ik daarentegen Apple een streepje voor hebben. Maar dat heeft met name met de integratie in het OS en het apparaat te maken. Als je namelijk je scherm lockt springt hij met Apple Maps vanzelf weer aan als er een instructie komt waarbij je in feite gewoon de app zelf ziet, dat kan met Google Maps niet. Voordeel is dat je op de batterij veel langer kan navigeren en die 20km stukken snelweg hoef je echt niet de hele tijd je scherm aan te hebben staan. Ook als je wel de laadkabel aangesloten hebt, zorgt dit ervoor dat je batterij sneller opgeladen wordt.

Ander bijkomstig voordeel, is dat Apple Maps tot 3x zo weinig data gebruikt als Google Maps. Dit heeft met de manier waarop de kaarten worden opgebouwd te maken, Google moet als ik het goed zeg wel nog her en der graphics meesturen, terwijl het bij Apple alleen om de informatie gaat hoe het scherm opgebouwd moet worden. Hoe dan ook: ik heb het zelf getest op een stukje Amsterdam - Den Haag wat ik destijds veel reed en waar Apple slechts een paar MB verbruikte, ging het bij Google Maps ineens om tientallen MB's.

[ Voor 31% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-09-2016 09:48 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
MooDyBLueS schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:40:
[...]

Tja, het is niet voor niks een open deur. Apple, Google, Microsoft en alle andere fabrikanten kunnen nog zoveel bedenken en inbouwen zoals iCloud back-ups en de varianten die op Android en Windows geboden worden, maar tegen gebruikers die willens en wetens weigeren back-ups te maken valt niet op te boksen.

Dus je kan de schuld wel bij de fabrikant van de software/hardware proberen te leggen, maar je bent er gewoon zelf verantwoordelijk voor. Het is jouw data, de fabrikant (en ook third-party's in sommige gevallen) geven je al middelen om voor een heel groot deel back-ups volledig automatisch te maken.

Ik las net ook niet al teveel posts terug dat iemand bewust geen iCloud gebruikt. Dat is zijn/haar goed recht, maar waarom je dat niet zou doen is mij een raadsel. Daarmee heb je namelijk voor 80% al je data terug mocht er iets mis gaan zoals je telefoon die defect gaat. Want met updates doe je het zelf nog heel bewust, maar tegen een defect toestel kan niemand zich wapenen.

Overigens, ik quote even het eerste stukje tekst op Apple's Update Support pagina:
Uiteraard ben ik het met je eens dat het zijn (je) eigen verantwoordelijkheid is, maar dat weet men zelf ook wel. Toch blijft het vreemd (of niet) dat zoiets fout gaat. Iets wat mij vrij basic lijkt. En daar je ongenoegen over uiten vind ik best kunnen...

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:02:
Update gisteravond rond 10 uur zonder problemen voltooid.
Leuke update, sommige dingen zijn even wennen.
Echter ben ik met iMessage aan het spelen en de schermvullende effecten e.d. krijg ik niet werkend,
Als ik mijn vinger op het verzend pijltje houd gebeurt er niks.
Idem hier met een iPhone 6, iPhone SE en iPad Air. Op geen van deze apparaten krijg ik de pop up bij lang indrukken van het pijltje in iMessage.

Dit is toch een feature die ook werkt op niet touchforce ondersteunende apparaten?

[ Voor 0% gewijzigd door NRG-81 op 14-09-2016 09:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Over cloud-backups:
Het geeft mij juist een hoop rust. De wetenschap dat je bij een lost-phone gewoon de dichtsbijzijnde winkel kan binnenlopen, een iphone kopen, inloggen en verder met je leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 14-09-2016 09:47 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
muffstuff schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:58:
[...]

Ik heb wel het gevoel dat ios10 op mijn Iphone SE een stuk 'snappier' werkt. Dat merk ik bij het openen en switchen tussen apps. Sowieso niet langzamer, zove rik dat natuurlijk kan bepalen na een dag.
Same here op een 5S, ik moet zeggen prima update.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
NRG-81 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:45:
[...]

Idem hier met een iPhone 6, iPhone SE en iPad Air. Op geen van deze apparaten krijg ik de pop up bij lang indrukken van het pijltje in iMessage.

Dit is toch een feature die ook werkt op niet touchforce ondersteunende apparaten?
Ik heb een 6S en bij mij werkt het wel. Je moet wel hard drukken (3D touch) om de pop-up te krijgen.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Stomme vraag misschien, maar Raise to Wake , staat dat standaard aan? bij mij doet ie t niet (6 Plus)

nvm, volgens mij zit t niet in deze iphone, maar pas in de S versie..

[ Voor 26% gewijzigd door NeP2013 op 14-09-2016 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:44:
[...]

Uiteraard ben ik het met je eens dat het zijn (je) eigen verantwoordelijkheid is, maar dat weet men zelf ook wel. Toch blijft het vreemd (of niet) dat zoiets fout gaat. Iets wat mij vrij basic lijkt. En daar je ongenoegen over uiten vind ik best kunnen...
Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik vind er zelf echter een verschil in zitten of je je ongenoegen uit of iets als een feit brengt wat nooit zou mogen falen. Maar goed, dan zit ik misschien iets teveel op de bewoording. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:45:
[...]

Heb het gevonden. Verminder beweging optie moet uitstaan bij instellingen
Dennisdn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:46:
Over cloud-backups:
Het geeft mij juist een hoop rust. De wetenschap dat je bij een lost-phone gewoon de dichtsbijzijnde winkel kan binnenlopen, een iphone kopen, inloggen en verder met je leven.
Mij ook, al is het natuurlijk een 80% back-up (niet alles zit erin), het is genoeg om in een worst-case scenario de belangrijkste zaken terug te hebben. En voor foto's gebruik ik Google Photos en Flickr.
NeP2013 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:50:
Stomme vraag misschien, maar Raise to Wake , staat dat standaard aan? bij mij doet ie t niet (6 Plus)
Stomme vragen bestaan niet. ;)
Helaas is dit een feature die alleen in de 6s en nieuwer zit. Ik heb een 6s Plus en bij mij werkte dit direct na het updaten, dus ik ga ervan uit dat dit standaard aanstaat.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NeP2013 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:50:
Standaard uit (twijfel..). Instellingen > Beeldscherm en helderheid > Til op om te activeren. Ook is daar de instelling voor Automatisch slot heen verhuisd.. logisch? Mwa

NRG

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik heb iMessage & MMS uitgeschakeld in de opties. (Ook voor update al)
Maar bij berichten heb ik links van het tekstvakje wel het pijltje. Na daarop te klikken kan ik foto's, handwriting, .. gebruiken.

Nu lijkt het mij dat dit normaal toch zou moeten weg zijn? Aangezien ik enkel SMS gebruik, zal dit niet verstuurd kunnen worden.

Of is er ergens een optie om dit toch nog uit te schakelen? Vond er niets van terug (in instellingen en ook niet op internet)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Split view, fijn. Split view nu ook in Safari, top! Bij iC gelezen dat dit ook met 1 private browsing en 1 normal browsing gelijktijdig kan.

Safari split view

NRG

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:09:
Split view, fijn. Split view nu ook in Safari, top! Bij iC gelezen dat dit ook met 1 private browsing en 1 normal browsing gelijktijdig kan.

[afbeelding]
Hoe doe je dit ? ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 20:41
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:09:

[afbeelding]
Tof, kan je porno surfen naast tweakers.net :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Een 2e tabblad naar rechts en iets beneden trekken. Of een link vasthouden en kiezen voor openen in SplitView.

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SpoekGTi schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:10:
[...]
Tof, kan je porno surfen naast tweakers.net :)
t.net niet pron genoeg dan :)

NRG

• NRG-81
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:50:
[...]

Heb het gevonden. Verminder beweging optie moet uitstaan bij instellingen
That does the trick.
Wel onbegrijpelijk dat dit samenhangt. Heb Verminder bewegingen niet voor niks uitstaan...

• NeP2013
Hmm, je moet nu bij unlock met Touch ID ook de knop indrukken? Kan dat niet meer door alleen Touch ID ?

• Albert020
NRG-81 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:14:
[...]

That does the trick.
Wel onbegrijpelijk dat dit samenhangt. Heb Verminder bewegingen niet voor niks uitstaan...
Staat dat onder algemeen ?

Verwijderd

Klopt het dat de aandenkens filmpjes niet werken op iPhone 5 bij foto's? Is dit vanaf 5s of 6 en hoger?

• iFlames
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07 18:14
NeP2013 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:16:
Hmm, je moet nu bij unlock met Touch ID ook de knop indrukken? Kan dat niet meer door alleen Touch ID ?
Settings -> Search for "Home Button" -> Enable "Rest to Unlock" zag ik op Reddit, heb nu zelf geen iPhone, wacht op de 7 :D

• NeP2013
iFlames schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:19:
[...]

Settings -> Search for "Home Button" -> Enable "Rest to Unlock" zag ik op Reddit, heb nu zelf geen iPhone, wacht op de 7 :D
Eeuwige dank! Had verwacht dat het bij TouchID zou staan :)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NeP2013 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:16:
Zoek in dit topic, gevonden :)
GerardVanAfoort in "[iOS 10] Ervaringen & Discussie"

MooDyBLueS verwijst ook nog naar de instelling.

Edit: toevoeging, gebruik raise to wake (iPhone 6s >) en drukken niet meer nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door GerardVanAfoort op 14-09-2016 10:23 ]

NRG

• Albert020
NeP2013 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:20:
[...]

Eeuwige dank! Had verwacht dat het bij TouchID zou staan :)
Thanks ;)

• f3rd1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
met de SE , 6s en hoger kan je nu ook in RAW foto's nemen ik gebruik zelf ProCam geweldige app maar schijnt ook te kunnen in adobe lightroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:35:
[...]

tdw geeft in een eerdere post aan niet aan iCloud 'te doen'. Dan is er geen vanzelfsprekende kopie van e.e.a. Dus backup, backup en backup..

[afbeelding]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar zodra ik m'n iPhone in m'n computer plug maakt iTunes automatisch een backup.

Desondanks vind ik het bijzonder triest en belachelijk (dit heb ik in alle jaren dat ik een smartphone heb serieus nog nooit meegemaakt) dat ik contacten kwijtraak (en dan niet alles, maar echt een klein deel en de logica van welke ik mis, zie ik ook niet). Een backup terugzetten kan, maar de contacten opnieuw toevoegen lijkt me sneller.

Al met al vind ik de update tot nu toe maar niks. Alles is groot omkaderd, waardoor er veel minder informatie op het scherm past dan met iOS 9. De nieuwe Calendar/Up Next-widgets vind ik onhandig. Voor zover ik me kan herinneren kon je met iOS 9 gewoon een Calendar voor de hele dag weergeven, nu kapt ie zelfs afspraken af (eindtijd niet meer zichbaar).

Het Control Center is natuurlijk het beste van de update. Dat "Music" een eigen tab heeft gekregen snap ik compleet en het geeft me totaal geen idee van "minder doen in meer tijd" 8)7 3D Touch bij de onderste rij buttons is fijn (low/med/bright light, timer instellen, alvast camera preselecten), maar was ook een welkome toevoeging geweest bij bijvoorbeeld WiFi (snel een lijst met beschikbare netwerken).

Zoals ik eerder aankaartte: het kunnen reageren op berichten vanuit het lock-screen zonder te unlocken is mogelijk. Kan voor sommigen fijn zijn, ik wil het uit hebben maar dat lijkt niet mogelijk.

De nieuwe Emoji's hebben ook het niveau van Hyves gekregen... Naja, we zullen er maar weer aan wennen maar voor mij is de grote conclusie "doe minder met meer" :|

Is er dan helemaal niks positiefs? Jawel, die wakeup als je je telefoon optilt is wel prettig.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:49
Hier ook een iPad mini 4 die naar mijn gevoel een stuk sneller werkt dan in iOS 9. Nog maar weinig negatieve punten gevonden tot nu toe.
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:39:
[...]

[...]

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar zodra ik m'n iPhone in m'n computer plug maakt iTunes automatisch een backup.

Desondanks vind ik het bijzonder triest en belachelijk (dit heb ik in alle jaren dat ik een smartphone heb serieus nog nooit meegemaakt) dat ik contacten kwijtraak (en dan niet alles, maar echt een klein deel en de logica van welke ik mis, zie ik ook niet). Een backup terugzetten kan, maar de contacten opnieuw toevoegen lijkt me sneller.

Al met al vind ik de update tot nu toe maar niks. Alles is groot omkaderd, waardoor er veel minder informatie op het scherm past dan met iOS 9. De nieuwe Calendar/Up Next-widgets vind ik onhandig. Voor zover ik me kan herinneren kon je met iOS 9 gewoon een Calendar voor de hele dag weergeven, nu kapt ie zelfs afspraken af (eindtijd niet meer zichbaar).

Het Control Center is natuurlijk het beste van de update. Dat "Music" een eigen tab heeft gekregen snap ik compleet en het geeft me totaal geen idee van "minder doen in meer tijd" 8)7 3D Touch bij de onderste rij buttons is fijn (low/med/bright light, timer instellen, alvast camera preselecten), maar was ook een welkome toevoeging geweest bij bijvoorbeeld WiFi (snel een lijst met beschikbare netwerken).

Zoals ik eerder aankaartte: het kunnen reageren op berichten vanuit het lock-screen zonder te unlocken is mogelijk. Kan voor sommigen fijn zijn, ik wil het uit hebben maar dat lijkt niet mogelijk.

De nieuwe Emoji's hebben ook het niveau van Hyves gekregen... Naja, we zullen er maar weer aan wennen maar voor mij is de grote conclusie "doe minder met meer" :|

Is er dan helemaal niks positiefs? Jawel, die wakeup als je je telefoon optilt is wel prettig.
Als ik het back-up verhaal voor het gemak parkeer, ben ik het helemaal met je eens met alle punten. Ik heb dan ook zojuist mijn iPad teruggezet naar iOS 9.3.5. Die is nu gelukkig nog gesigned.

Mensen met een iPad zullen het kunnen beamen, de knoppen voor Airplay Mirroring, Night Shift en AirDrop waren namelijk maar liefst 2x5 cm! Ruim 2 iconen breed, inclusief tussenliggende witruimte op de iPad. Dat ze daarnaast hebben besloten om de Notifications weer terug naar 1 kolom te brengen en te moeten switchen tussen Notifications en Widgets. Dat was juist bij een eerder iOS versie (ik meen 7) de grootste kritiek.

Wat mij betreft raken de veranderingen op de iPad kant noch wal. De Smart Cover wake werkt ook al niet meer en als je geen Touch ID hebt (ik heb een Air) moet je dus 2x met tussenpauze op de home-knop drukken.

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:08
Is het mogelijk om de inhoud van imessage berichten op het lock screen te verbergen? Kan dit niet 1-2-3 vinden namelijk...

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Hebben meer mensen het probleem dat er een vertraging is na het indrukken van de homeknop? Als ik bijvoorbeeld wil wisselen tussen apps en ik 2x op de homeknop druk, moet ik bijna een seconde wachten voor hij de applist toont. Ook bij het eenmaal indrukken is er een vertraging voordat hij naar het homescreen gaat.

Dit was bij iOS 9 een stuk sneller meen ik.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
MazeWing schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:02:
Hebben meer mensen het probleem dat er een vertraging is na het indrukken van de homeknop? Als ik bijvoorbeeld wil wisselen tussen apps en ik 2x op de homeknop druk, moet ik bijna een seconde wachten voor hij de applist toont. Ook bij het eenmaal indrukken is er een vertraging voordat hij naar het homescreen gaat.

Klopt, dit viel me ook al op bij een vergelijkende test op youtube. Verder voelt het wel allemaal snappy aan op de 6s, dus deze vertraging lijkt me een bewussie, alleen waarom snap ik niet.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51

ddZ

MooDyBLueS schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:55:
[...]

Wat mij betreft raken de veranderingen op de iPad kant noch wal. De Smart Cover wake werkt ook al niet meer en als je geen Touch ID hebt (ik heb een Air) moet je dus 2x met tussenpauze op de home-knop drukken.
Viel me ook al op, welke f*ck bij Apple heeft bedacht dat eruit te slopen |:(

Verder helemaal eens met je bevindingen (hier een iPad mini 2)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
MazeWing schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:02:

Dat is een ding wat mij direct opviel op mn 6S. Ik ben nog gaan zoeken in de instellingen. Ooit eens animaties uitgezet en het voelde alsof de update het weer aangezet had. Helaas niet het geval.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Valderrama schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:02:
Is het mogelijk om de inhoud van imessage berichten op het lock screen te verbergen? Kan dit niet 1-2-3 vinden namelijk...
Ja, dat kan. Ik heb de optie gisteravond voorbij zien komen in het instellingen menu.... kan het alleen zelf ook niet meer vinden }:O

Signature van nature

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Meer gebruikers met iOS 10 op een SE waarbij whatsapp bij elk bericht de standaard drietoon afspeeld, terwijl in whatsapp zelf een heel ander geluid geselecteerd is ?
ik beheer heel veel groepen, en die Heb ik allemaal een eigen geluid gegeven, knap vervelend als Ze nu allemaal dezelfde drietoon krijgen 😡

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 18-09 18:37
Valderrama schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:02:
Instellingen > Berichtgeving > Berichten
Dan onderaan:

'Toon voorvertoning' uitvinken

• NRG-81
En dan toegankelijkheid. Zoeken op Verminder bewegingen werkt ook

• Roald1965
  • Laatst online: 11-06 20:32
Roald1965 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:40:
iemand een idee hoe je nu met ios 10 een screenshot kunt maken?
Nog geen oplossing gevonden, wie nog idee?

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Roald1965 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:51:
[...]

Hoezo, het werkt nog steeds zoals altijd, homeknop+powerknop. Niets aan veranderd.... (net nog even getest voor je ;)).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

Gewoon zoals altijd, en ook al 2x is aangegeven?
hupske schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:42:
[...]

Zoals altijd? home en aan uit?
Fuwor schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:42:
[...]

Gewoon zoals altijd? Home- + lockknop.
Home button + aan/uitknop tegelijk en kort indrukken?

~ James May

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 18:24
HeatWave schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:52:
[...]

Hoezo, het werkt nog steeds zoals altijd, homeknop+powerknop. Niets aan veranderd.... (net nog even getest voor je ;)).
Ja inderdaad... of snappen we je vraag niet?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Niet veranderd, net nog een op de automagische piloot; aan/uit en home knop klein secondje tegelijk indrukken.

Hmm Roald1965 in "[iOS 10] Ervaringen & Discussie"
Even ter verduidelijking Ronald krijgt dus een zwart scherm bij een screenshot (verwijs daar ook even naar als je jouw eigen post quote :) )

[ Voor 29% gewijzigd door GerardVanAfoort op 14-09-2016 11:57 . Reden: toevoeging ]

NRG

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:04
Ik had de iOS 10 GM op mijn SE staan en dat was helemaal goed gegaan. Maar ik was het met een hoop ontwerp keuzes niet eens, dus teruggegaan naar iOS 9. Toen crashte mijn podcast app (officiële Apple app) ineens. Van alles geprobeerd, maar niets hielp.

Dus vandaag toch maar iOS 10 update gedaan. zijn er gewoon een aantal apps verdwenen, waaronder Whatssapp. Dus nu weer terug naar iOS 9 en kijken wat het doet. Heel wispelturig allemaal. Niet gewend van Apple.

Ik denk dat ik functionaliteit over design ga kiezen en toch iOS 10 op mijn telefoon ga zetten. Gelukkig gebruik ik de muziek app niet, want daar kan ik écht niet naar kijken. Qua ontwerp is dit zo 10 jaar geleden. Oh well..

• Roald1965
HeatWave schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:52:
[...]

Als ik dit doe krijg ik scherm stembediening dus wat doe ik dan niet goed?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Roald1965 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:57:
Als ik dit doe krijg ik scherm stembediening dus wat doe ik dan niet goed?
Heb je mogelijk iets in Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid aangepast (ooit)?

NRG

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
4acesNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:56:
Ik had de iOS 10 GM op mijn SE staan en dat was helemaal goed gegaan. Maar ik was het met een hoop ontwerp keuzes niet eens, dus teruggegaan naar iOS 9. Toen crashte mijn podcast app (officiële Apple app) ineens. Van alles geprobeerd, maar niets hielp.

Dus vandaag toch maar iOS 10 update gedaan. zijn er gewoon een aantal apps verdwenen, waaronder Whatssapp. Dus nu weer terug naar iOS 9 en kijken wat het doet. Heel wispelturig allemaal. Niet gewend van Apple.

Ik denk dat ik functionaliteit over design ga kiezen en toch iOS 10 op mijn telefoon ga zetten. Gelukkig gebruik ik de muziek app niet, want daar kan ik écht niet naar kijken. Qua ontwerp is dit zo 10 jaar geleden. Oh well..
Als je via iTunes op je computer update, dan moet je eerst je app-aankopen overzetten naar je computer. Doe je dat niet, dan kan het zijn dat bij het terugzetten van de backup niet alle apps teruggezet worden.

Heb je iCloud sync aangezet bij whatsapp? Dan kun je gewoon WhatsApp opnieuw downloaden en dan zijn je conversaties ook weer terug.

...less is more

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Control Center toch een dikke faal in mijn ogen. Alles was overzichtelijk op 1 pagina, waarom moet ik nou weer swipen voor muziek en brightness =/

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Silversin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:59:
Control Center toch een dikke faal in mijn ogen. Alles was overzichtelijk op 1 pagina, waarom moet ik nou weer swipen voor muziek en brightness =/
Geloof me, hier ga je wel aan wennen. Ik gebruik iOS10 al een paar maanden en ik ben er helemaal aan gewend

...less is more

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Silversin schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:59:
Nog niet veel mee getest maar is Control Center slim genoeg om standaard Muziek tab te tonen als er muziek afgespeeld wordt en anders gewoon de "Main" tab te tonen? In dat geval zou ik het nog geeneens onhandig vinden.

Iets anders; Ik heb in de widgets nu een mooie "Nieuws" widget; maar er is in NL toch nog geen echte Apple news app? Zou die denk ik wel handig vinden, want als ik de nieuwsbronnen zie die de widget nu pakt dan komt dat aardig overeen met wat ik interessant vind om bij te houden...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Roald1965
GerardVanAfoort schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:59:
[...]

Heb je mogelijk iets in Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid aangepast (ooit)?
Wat moet je daar dan aan hebben staan voor screenshots? Ik heb bij de upgrade naar ios 10 niets gewijzigd.

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
Krijg net een nieuwe update voor whatsapp binnen op ios10+ nieuwe widget, direct opnemen van whatsapp calls vanuit lockscreen en nog paar handy updates.

Just FYI

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:22
Ben bang van niet, maar hoop dat er nou eindelijk eens standaard een optie komt om cache per app te kunnen verwijderen.
Spotify neemt behoorlijk veel ruimte in, wat nergens voor nodig is. "Hallo, ik stream..."
Ook andere apps hebben er een handje van om alles te downloaden en het vervolgens niet te (kunnen) verwijderen (app verwijderen en opnieuw installeren vind ik geen goede optie). :(

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
funk-e schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:01:
[...]

Geloof me, hier ga je wel aan wennen. Ik gebruik iOS10 al een paar maanden en ik ben er helemaal aan gewend
Laat het nou net mijn meest gebruikte functie(s) zijn. Ik vond het fijn om die 2 sliders op 1 pagina te hebben, samen met mijn music controls. Niemand vroeg om fancy GUI voor control center, want daarvoor was het niet ontwikkeld.
Ik hoop dat ik er aan kan wennen zoals je zegt.

Voor de rest prima update, alles lijkt vloeiender op mijn 6 plus.

• tdw

tdw

Amai seg!

Roald1965 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:07:
[...]

Wat moet je daar dan aan hebben staan voor screenshots? Ik heb bij de upgrade naar ios 10 niets gewijzigd.
Lijkt erop alsof je home-button aan het overlijden is als je het mij vraagt, of je laat 'm te snel los of je houdt 'm te lang ingedrukt

~ James May

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31

Hupske

AFCA

Roald1965 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:07:
[...]

Anders even online chatten met Apple. Leg je het probleem uit met je handelingen en kunnen dan vast wel een antwoord geven.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Roald1965
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:15:
[...]

Lijkt erop alsof je home-button aan het overlijden is als je het mij vraagt, of je laat 'm te snel los of je houdt 'm te lang ingedrukt
Lijkt me sterk met ios 9.3 nooit problemen gehad sinds gisteren met de update naar 10. Overigens met mijn ipad air heb ik hetzelfde probleem druk Home-button en aan-uit tegelijk in en er gebeurt niets. Vreemd

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:54:
Tot nu toe ben ik niet erg te spreken over iOS 10. Ik heb gister m'n iPhone 6s aan iTunes gehangen voor een update en dat verliep allemaal vlekkeloos. 2 uur na de update, terwijl ik letterlijk niks met de telefoon heb gedaan, was het ding echt loeiheet over de volledige onderkant |:( Ik heb het idee dat m'n telefoon ook veel sneller opwarmt bij het uitvoeren van basistaken waar dat in iOS 9 nooit heb gemerkt.

Het grootste punt -en ik kan niet vinden hoe het uit moet- is dat 'Reply from lock screen'. Zonder passcode in te voeren kunnen gewoon berichten verzonden worden. Is er een mogelijkheid om dat uit te zetten zonder message preview uit te zetten?
Je kunt wel een berichtje typen van je lockscreen dan moet je alsnog je passcode intoetsen of je vingerprint gebruiken als je op send drukt. In ieder geval is dat bij mij zo...

• Banshee
En als je eerst lock knop indrukt, en direct erna je home button ?

• tdw

tdw

Amai seg!

breaky73 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:20:
[...]

Je kunt wel een berichtje typen van je lockscreen dan moet je alsnog je passcode intoetsen of je vingerprint gebruiken als je op send drukt. In ieder geval is dat bij mij zo...
Nope, ik kan ongehinderd berichten sturen, zelfs als de message preview uitstaat |:(

~ James May

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
tdw schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:24:
[...]

Nope, ik kan ongehinderd berichten sturen, zelfs als de message preview uitstaat |:(
Apart. Ik heb het net getest. En ik moet me toch echt identificeren. Ik heb wel vanochtend two factor identification aangezet. Mischien dat het daarmee iets te maken heeft?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
breaky73 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:34:
[...]

Apart. Ik heb het net getest. En ik moet me toch echt identificeren. Ik heb wel vanochtend two factor identification aangezet. Mischien dat het daarmee iets te maken heeft?
Ik kan ook gewoon berichten sturen zonder Touch ID.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Roald1965 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:20:
[...]

Lijkt me sterk met ios 9.3 nooit problemen gehad sinds gisteren met de update naar 10. Overigens met mijn ipad air heb ik hetzelfde probleem druk Home-button en aan-uit tegelijk in en er gebeurt niets. Vreemd
Ik zou eens een volledige restore uitvoeren, screenshots maken lukte op mijn iPad air met iOS 10 namelijk gewoon.

Ben inmiddels weer terug naar iOS 9.3.5 met de nodige problemen, maar dat is een ander verhaal. iOS 10 op mijn 6s Plus tevreden mee, maar voor de iPad air om meerdere redenen totaal niet. Belangrijkste zijn het 2x moeten indrukken van de home-knop om überhaupt te kunnen unlocken, de giga interface elementen van met name het Control Center en Apple Music en daarnaast het notification center met widgets wat terug is naar 1 kolom tegen alle kritiek in die iOS 7 daarvoor kreeg (als ik het versienummer goed heb).

Probleem is: inmiddels ben ik de zoveelste restore aan het doen. Eerste keer vanuit iTunes een 9.3.5 IPSW gebruikt en vervolgens deden veel apps zoals Apple Music het niet, mijn Outlook.com e-mailadres in Mail deed het niet (ook na verwijderen van account en reboot iPad niet) en ik kon geen verbinding met mijn AP boven maken met de melding "incorrect password" terwijl ik deze wel 5x gecheckt heb en gewoon goed stond.

Kortom: de hele iPad air maar een wipe gegeven (Erase All Settings and Content) en nu aan het terugzetten vanuit iCloud met een back-up van 10 september. 8)7

• Albert020
NRG-81 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:41:
[...]

En dan toegankelijkheid. Zoeken op Verminder bewegingen werkt ook
Stond bij mij al uit, maar bedankt ;)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 09:10
Sinds de update naar ios 10 doet de touch ID van mijn vriendin en niet of nauwelijks... iemand ook dit probleem?

• Banshee
Banshee schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:41:
Sinds wanneer zijn de app folders grijs, ipv gedeeltelijk meekleuren met de gekleurde wallpaper?
Lijkt wel of ik "maak minder doorzichtig " aan heb staan, maar dat is het niet.
Heeft iemand hier antwoord op ?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Voor de nieuwe aan/uit knop zaken http://www.iculture.nl/ti...p-indrukken-uitschakelen/ (tips om juist niet meer 2x te hoeven indrukken)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Icaru
Wouter Lucassen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:52:
Sinds de update naar ios 10 doet de touch ID van mijn vriendin en niet of nauwelijks... iemand ook dit probleem?
Nope, het is wel wat gewijzigd...

Als je het toestel opneemt dan gaat het scherm automatisch aan, bovenaan zie je een hangslot, wanneer je uw vinger op de touch id zet zie je bovenaan dat het toestel ontgrendeld is, wil je in het toestel zelf gaan, dan moet je op de touch id drukken...

Dit alles is tevens allemaal in te stellen in het settings menu...

• WouterL
Icaru schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:58:
[...]

Nope, het is wel wat gewijzigd...

Als je het toestel opneemt dan gaat het scherm automatisch aan, bovenaan zie je een hangslot, wanneer je uw vinger op de touch id zet zie je bovenaan dat het toestel ontgrendeld is, wil je in het toestel zelf gaan, dan moet je op de touch id drukken...

Dit alles is tevens allemaal in te stellen in het settings menu...
Uiteraad al ingesteld.. ook alles verwijderd, opnieuw ingesteld etc. TouchID is praktisch onwerkbaar.

• Icaru
Wouter Lucassen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:59:
[...]

Uiteraad al ingesteld.. ook alles verwijderd, opnieuw ingesteld etc. TouchID is praktisch onwerkbaar.
Vreemd, misschien is er niks defect aan de ID zelf maar aan het druktoets gedeelte van de touch id ?

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

winwiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:57:
Voor de nieuwe aan/uit knop zaken http://www.iculture.nl/ti...p-indrukken-uitschakelen/ (tips om juist niet meer 2x te hoeven indrukken)
De iPad heeft de "veeg vinger" optie niet.

Man man man man man man.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1609/188338/DTNOLRbf.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Splinter Cell op 14-09-2016 13:06 ]

• WouterL
Icaru schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

Vreemd, misschien is er niks defect aan de ID zelf maar aan het druktoets gedeelte van de touch id ?
Had al ingesteld "lay to rest" zodat je de knop niet hoeft in te drukken. Geen soelaas. De ID knop werkt heel soms en dan als vanouds om weer na een paar keer unlocked compleet onwerkzaam te worden. Dit is echt ontstaan na de update. Heel vreemd..

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Splinter Cell schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
[...]

De iPad heeft de "veeg vinger" optie niet.

Man man man man man man.

[afbeelding]
Dit is iets heel anders. Daar gaat het over hoe vaak de thuisknop moet worden ingedrukt voor de toegankelijkheid.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

me_mrtn schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:10:
[...]

Dit is iets heel anders. Daar gaat het over hoe vaak de thuisknop moet worden ingedrukt voor de toegankelijkheid.
Volgens dat artikel zou je het daar onder kunnen vinden. Ondertussen heeft iCulture het artikel veranderd.

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:57
Hebben meer mensen dat wanneer je de iphone (6 in mijn geval) met iOS 10 een reset geeft. Dus homeknop en vergrendel knop even tijdje tegelijk inhouden. Hij net voordat hij opnieuw start echt een heel raar beeld laat zien?

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ludacrash schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:17:
Hebben meer mensen dat wanneer je de iphone (6 in mijn geval) met iOS 10 een reset geeft. Dus homeknop en vergrendel knop even tijdje tegelijk inhouden. Hij net voordat hij opnieuw start echt een heel raar beeld laat zien?
Is een bekende bug inderdaad!

• ludacrash
Ah oke thanks, was al bang dat er iets mis was met mijn scherm ofzo haha.

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

ludacrash schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:17:
Blauw scherm?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik heb de homeknop weer ingesteld zoals genoemd bij iCulture en hoef maar 1 x te drukken, eigenlijk weer zoals vanouds

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

XyritZz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:02:
[...]

Nog niet veel mee getest maar is Control Center slim genoeg om standaard Muziek tab te tonen als er muziek afgespeeld wordt en anders gewoon de "Main" tab te tonen? In dat geval zou ik het nog geeneens onhandig vinden.

Iets anders; Ik heb in de widgets nu een mooie "Nieuws" widget; maar er is in NL toch nog geen echte Apple news app? Zou die denk ik wel handig vinden, want als ik de nieuwsbronnen zie die de widget nu pakt dan komt dat aardig overeen met wat ik interessant vind om bij te houden...
Voor zo ver ik tot nu toe getest heb onthoudt het Control Center op welke tab deze stond, dus niet intelligent als er wel / niet muziek speelt.
Ik heb een derde tabblad (HomeKit) om mijn Philips Hue lampen te bedienen. Daarvoor is een extra tab wel degelijk nodig en ook erg handig. Maar muziek op een aparte tab moest voor mij ook niet...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• ludacrash
BSOD ja >:) . Nee meer een soort van bruin met vlekken en een rode streep een keer ook gezien, echt heel raar. Maar als ie aan is doet ie t verder prima haha.

• tdw

tdw

Amai seg!

Als ik de telefoon in landscape modus heb staan, en ik trek een notificatie naar beneden om te antwoorden, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/photo_2016-09-14_13-28-52.jpg

Bij WhatsApp is het wat minder extreem (daar blijft het bericht 'boven' hangen), maar dat tekstinvoervak klopt van geen kanten

~ James May

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Hier kan ik zonder de telefoon te unlocken whatsapp berichten beantwoorden door op de melding te drukken in het lockscreen. (3d touch) Is dit normaal?

• ludacrash
jwtje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
Hier kan ik zonder de telefoon te unlocken whatsapp berichten beantwoorden door op de melding te drukken in het lockscreen. (3d touch) Is dit normaal?
Ja dit klopt

Verwijderd

Ben niet echt gecharmeerd van IOS 10. Heb het wel geinstalleerd op mijn ipad pro 12.9, maar heb niet veel veranderingen gezien in met name het gebruik van het display. Nog steeds diezelfde grote icons, nog steeds het niet optimaal kunnen gebruiken van de grootte/resolutie van het display. En, sowieso, de aanpassingen in de music app en een aantal anderen, wat heeft dat met het OS te maken? Als Apple daar zo veel aandacht aan besteed, de niet OS veranderingen, zegt dat in mijn ogen al meer dan genoeg over de "grote" veranderingen in IOS 10 t.o.v. IOS 9

• tdw

tdw

Amai seg!

jwtje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:36:
Dat klopt. Als je weet hoe dat uit kan, vertel het me asjeblieft

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Banshee schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
Meer gebruikers met iOS 10 op een SE waarbij whatsapp bij elk bericht de standaard drietoon afspeeld, terwijl in whatsapp zelf een heel ander geluid geselecteerd is ?
ik beheer heel veel groepen, en die Heb ik allemaal een eigen geluid gegeven, knap vervelend als Ze nu allemaal dezelfde drietoon krijgen 😡
Yep ik ervaar hetzelfde, ook op een SE btw :(
Iemand de (of een) oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:12:
[...]

Hier op een Iphone 5S het zelfde probleem!

Give 2 Get

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:12:
[...]

Runescom schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:15:
[...]

Hier op een Iphone 5S het zelfde probleem!
Telefoon even herstarten. Is een probleempje dat ook al in de beta zat.

PSN: Sluuz

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heeft iemand hier ook dat zijn telefoon warmer wordt dan normaal als het scherm aan staat? Ook de messages app crasht best vaak

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste