Persoonlijk zou ik aanraden om 95-99% van je budget voor 1 "main" team te gebruiken en de rest voor een fitness team. Hierdoor raak je zoals beneden al aangegeven, beter bekend met je team en kan je je team op jou speelstijl aanpassen.
Ik heb bijvoorbeeld mijn totale budget in mijn team zitten en ernaast een bronze team voor de fitness, na elke 2 wedstrijden met mijn main team doe ik een potje tegen het TOTW zodat ze allemaal weer 99 fitness hebben , en krijg je er ook nog 400 coins voor.
Als je een team samenstelt zijn er een aantal belangrijke dingen van spelers waar je (naar mijn mening) op moet letten naast chemistry.
Verdedigers:
PAC, DEF, PHY, Lengte & workrates
CDM: Overall met nadruk op DEF, PHY, en lengte en workrates kunnen ook nog van belang zijn (hier hou ik minder rekening me op het middenfeld)
CM: overall
CAM: Decent PAC, SHO, PAS, DRI, PHY (+lengte & workrates)
ST/LW/RW: PAC, SHO, PAS(mag wat minder), DRI, PHY en lengte.
Persoonlijk wil ik dat mijn spitsen altijd snel zijn en mijn verdedigers ook, je moet immers de tegenstander bij kunnen houden of sneller zijn waar het nodig is.
En alleen omdat een speler aan je criteria voldoet betekend nog niet dat die in-game ook goed speelt, wees dus niet bang om spelers te wisselen en om andere spelers uit te proberen.
Voorbeeld: BPL CM, Emre Can. 80 rated maar met een maestro chemistry erop speelt die hardstikke goed.
BPL ST: Remy, 81 rated doet het hardstikke goed terwijl bijvoorbeeld Harry Kane van 84 het een stuk minder deed bij mij.
Trial and error, daarnaast moet je niet vergeten dat je altijd ook nog hybrid teams kan maken en dus het beste van 2(of meerdere) leagues kan nemen.
Opstellingen zijn lastig, heb zelf ook veel met 433(4) gespeeld en op een gegeven moment lukte het niet meer, toen ging het met 4212(2) wel goed tot ik vast liep in divisie 4. Team veranderd, opstelling veranderd, en blijven oefenen en zit nu in divisie 3 (4312). Maar ik zie dat ik nog kan verbeteren, mijn custom tactics moet ik nog afstellen en ik zie mijn eigen fouten in. Zelf reflectie is de handigste manier om beter te worden.
Als je spelers(team) suggesties wilt kan ik dat ook best doen, maar hopelijk heb je hier wat aan om ook zelf te vinden wat bij jou past.
bbblije schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Als je serieus beter wilt worden moet je niet blijven switchen maar juist het beste team met de opstelling en custom tactics die bij jouw speelstijl passen opstellen. Eventueel dan een goedkoop fitness team om offline of in divisies je fitness weer omhoog te halen. Ga gericht te werk! Stel een doel en werk daar naartoe!
Iedere twee dagen je team omgooien en hier vragen wat mensen fijne spelers vinden is veelal vragen naar de bekende weg en vooral ook persoonlijk! Mensen zijn niet te beroerd antwoord te geven, maar het helpt je niet een betere speler te worden!
Helemaal mee eens maar je moet wel eerst een team hebben wat bij je past. Dat hoeft geen duur team te zijn maar dan kan je daar op verder bouwen
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC