Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34
Arwintju schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:36:
[...]

Wat zouden ze moeten doen dan? Voor een release van een demotje server capaciteit bijkopen? Guess again, not gonna happen. Die piek gaat vanzelf wel weer over en dan werkt het allemaal weer zoals voorheen.
Tegenwoordig zijn er diverse diensten zoals Amazon en Azure beschikbaar die je kan inzetten om tijdelijke piekmomenten op te kunnen vangen. Zeker als je een premium online service aanbiedt, verwacht je dat ze dat geregeld hebben voor de consument!

Gemiste kans dus wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik vind het allemaal maar vaal van kleur en erg houterig. Ja de gezichten zien er beter uit maar die zie ik amper (mede omdat ik niet kan scoren, al sinds FIFA 16).

Corners en vrije trappen vielen nu als een gimmick. Eerst vond ik het nog leuk om te oefenen nu mweh.

Verder zijn de skill games moeilijker geworden of snap ik het niet? Waar ik bij FIFA steevast bovenaan in mijn friendslist sta heb ik hier moeite km net boven een F rating uit te komen .

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06
Demo op de PC even gespeeld. Kan 'm gewoon in 4K DSR spelen met alles op Max / Ultra met de GTX970. :9 Ziet er aardig gelikt uit zo!

Morgen maar even de PS4 versie proberen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:54
hupske schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:04:
[...]

Als je het via de website doet, komt hij als het goed is in je gamebibliotheek te staan. Althans dat gebeurde er net bij mij.

Ik heb eerst 3 keer gebeld na EA, want ik moest de App Authenticator uitzetten aangezien ik laatst mijn telefoon moest resetten :+ Eindelijk gelukt en zodoende via de website Fifa 17 geladen :)
Na ongeveer 100x het geprobeerd te hebben is het inmiddels gelukt. Dank voor je reactie.

3 potjes gespeeld, ik vind het erg soepel spelen. Mijn laatste Fifa was 15 waarbij ik altijd een hekel heb gehad aan het scripted gevoel wat ik kreeg. Ik hoop dat dit enigzins minder zal zijn in 17 maar EA kennende is dit vast een aan dwaasheid grenzende vorm van optimisme.

+ Graphics
+ Sfeer
+ Soepele animaties
+ Fijn tempo

- Chelsea durft het aan om 2 panenka's te doen in een penalty shootout. :)

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Maurice079 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:38:
Demo eindelijk gestart met downloaden. In de tussentijd dan maar ff PSV checken:)
dat dacht ik ook, maar hij is nog steeds niet klaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Mijn laatste Fifa was 15 en deze demo voelt in bijna alles aan als een achteruitgang. Gameplay is nog steeds scripted, geen gameplay sliders, zelfde bugs in PC versie als 2 jaar geleden, bal aannames zijn slecht, scheids fluit voor alles. Ik had wel wat verwacht met een nieuwe engine, maar dit lijkt alleen de graphics te beinvloeden.

The Journey lijkt me best vermakelijk en een goede toevoeging, maar niet genoeg om de game te kopen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 19:39
Vrije trap tegen, dus ik zet druk op de verdediger....speelt die de bal zomaar terug naar de keeper 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qwE4Rll-IXg]

[ Voor 39% gewijzigd door MyUtd4Life op 13-09-2016 23:27 ]

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:14
Nou... Weer een illusie armer... Ik had serieus zin in de demo, maar dit lijkt helemaal nergens op...
De AI lijkt een behoorlijk stuk dommer dan in Fifa 16. Niemand loopt aanvallend bij zijn man weg, alles is 1 statische zooi. Hiernaast is de passing weer totale onzin... Ook zit die irritante bug er weer in dat je de bal kwijt raakt op het moment dat een medespeler te dichtbij loopt...

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Demo gespeeld op wereldklasse niveau
- keeper nog steeds slecht
- finess shots zijn overpowered (RB/R1 + schieten)
- cpu is slecht, laat nog vaak mannetje weglopen.

+ graphics
+ sfeer
+ journey

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 14:54
SC4RF4C3 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:46:
Demo gespeeld op wereldklasse niveau
- keeper nog steeds slecht
- finess shots zijn overpowered (RB/R1 + schieten)
- cpu is slecht, laat nog vaak mannetje weglopen.

+ graphics
+ sfeer
+ journey
Mwah ben ik het niet helemaal met eens. Natuurlijk is de RB/R1 boogbal nog sterk, maar dat vind ik niet gek al je speelt met s'werelds beste spelers. Dat doen ze in het 'echt' ook. Viel mij juist op dat de keeper meer pakt (toch ook wel weer eens compleet mis zit) en de korte hoek veel beter verdedigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Rivanov schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:16:
Demo op de PC even gespeeld. Kan 'm gewoon in 4K DSR spelen met alles op Max / Ultra met de GTX970. :9 Ziet er aardig gelikt uit zo!

Morgen maar even de PS4 versie proberen.
Valt mij juist vies tegen hoe we vrijwel geen opties krijgen. Je kunt kiezen tussen low, medium, high etc en AA tot 4x. Daar houdt het dan ook gelijk op. Ik had toch op zn minst verwacht dat we meer AA settings, DoF, 144 fps/hz settings zouden krijgen met deze 'poort' naar de frostbite engine.
Als je kijkt hoeveel je kunt tweaken bij battlefield, snap ik niet waarom dit bij FIFA ook niet kan.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:11

On_E

Housemusic

Graphics, sfeer en animaties zijn top!

Maar is er wel AI aanwezig of wat?
Verschrikkelijk al die statische spelers...

The Journey vond ik dan wel weer leuk, maar hoeveel seizoenen duurt dat eigenlijk?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pyramiden schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:45:
Nou... Weer een illusie armer... Ik had serieus zin in de demo, maar dit lijkt helemaal nergens op...
De AI lijkt een behoorlijk stuk dommer dan in Fifa 16. Niemand loopt aanvallend bij zijn man weg, alles is 1 statische zooi. Hiernaast is de passing weer totale onzin... Ook zit die irritante bug er weer in dat je de bal kwijt raakt op het moment dat een medespeler te dichtbij loopt...
Zelfde indruk hier helaas. Enorm lekker gemaakt door EA met een nieuwe engine waarbij er ook wat verwachtingen bij kwamen. Maar zoals gevreesd heeft EA nauwelijks (of totaal geen) aandacht voor de gameplay gehad. Schandalig voor zo'n groot bedrijf met zoveel winst wat ze op zo'n spel pakken.
En ergens vrees ik voor nog meer omdat dit de dingen zijn die we in de eerste uren van de demo achterkomen. Als je langer speelt zullen meer zaken op gaan vallen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
vanavond maar proberen, gisteren lag alles plat natuurlijk.. lekker handig allemaal.

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Nou dat belooft niet heel veel goeds als ik het zo lees. Moet de demo nog proberen, maar vind het toch nu al weer knap hoe EA eigenlijk het enige wat nog wel een beetje goed stond (de daadwerkelijke gameplay) ook kapot te maken.

Dat moest er nog eens bijkomen zeg. Niet alleen 0,0 nieuwe features in Career Mode (je financien in een taartdiagram laten zien vind ik nou niet echt een nieuwe feature) maar ook nog eens de gameplay volledig kapot maken...

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Verwijderd

EricNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:17:
Nou dat belooft niet heel veel goeds als ik het zo lees. Moet de demo nog proberen, maar vind het toch nu al weer knap hoe EA eigenlijk het enige wat nog wel een beetje goed stond (de daadwerkelijke gameplay) ook kapot te maken.

Dat moest er nog eens bijkomen zeg. Niet alleen 0,0 nieuwe features in Career Mode (je financien in een taartdiagram laten zien vind ik nou niet echt een nieuwe feature) maar ook nog eens de gameplay volledig kapot maken...
Zoals ik eerder al zei: Nederlanders klagen graag. De één schreeuwt nog harder dan de ander. De sliders in de demo wijken toch af van het echte product en dit is elk jaar zo. Na een paar potjes te hebben gespeeld lukte het mij prima om de bal rond te spelen en uiteindelijk in het doel te krijgen. Uiteindelijk nog een potje Fifa 16 gedaan en ik kwam bij FUT al direct weer de meest grote onzin tegen die je maar kunt verzinnen hoe mijn tegenstanders kunnen scoren.

Dus nog een keer voor iedereen die het spel loopt af te kraken zonder het een eerlijke kans te geven. Geef PES een kans en tot nooit d:)b

• EricNL
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:23:
[...]

Zoals ik eerder al zei: Nederlanders klagen graag. De één schreeuwt nog harder dan de ander. De sliders in de demo wijken toch af van het echte product en dit is elk jaar zo. Na een paar potjes te hebben gespeeld lukte het mij prima om de bal rond te spelen en uiteindelijk in het doel te krijgen. Uiteindelijk nog een potje Fifa 16 gedaan en ik kwam bij FUT al direct weer de meest grote onzin tegen die je maar kunt verzinnen hoe mijn tegenstanders kunnen scoren.

Dus nog een keer voor iedereen die het spel loopt af te kraken zonder het een eerlijke kans te geven. Geef PES een kans en tot nooit d:)b
Oh ben ik ook helemaal met je eens hoor. Ik moet wel zeggen dat ik stiekem toch wel zit te lachen als ik veel mensen hier helemaal uit hun aardlekschakelaar zie gaan vanwege het feit dat het duurt dat de demo wat langer op zich laat wachten. Laat het even goed bezinken: de DE-MO...

Maar goed, dat terzijde heeft EA ondertussen aardig wat jaartjes een bepaalde reputatie, en als dan de eerste ervaringen vooral zijn dat het enige wat wel redelijk/goed in elkaar zat onderuit gehaald wordt dan beloofd het niet heel veel goeds...

Aan de andere kant zijn er de afgelopen maanden volgens mij een hoop bekende Youtubers en Twitchers gevraagd door EA om ook e.e.a. te testen, en ik kan me toch niet voorstellen dat EA hun kritiek ook volledig zou negeren.

En als laatst: volgens mij denken we elk jaar met z'n allen dat het helemaal niks wordt, maar is het vooral gewoon even wennen. Ja, ik heb m'n vraagtekens bij het plan van EA om 70-80% van je community te negeren met wensen en tips, maar uiteindelijk zullen we toch met veel plezier weer 100'en uren in Fifa steken...

• Rivanov
e1ndbaas schreef op woensdag 14 september 2016 @ 03:30:
[...]

Valt mij juist vies tegen hoe we vrijwel geen opties krijgen. Je kunt kiezen tussen low, medium, high etc en AA tot 4x. Daar houdt het dan ook gelijk op. Ik had toch op zn minst verwacht dat we meer AA settings, DoF, 144 fps/hz settings zouden krijgen met deze 'poort' naar de frostbite engine.
Als je kijkt hoeveel je kunt tweaken bij battlefield, snap ik niet waarom dit bij FIFA ook niet kan.
Klopt. Maar heb alles op de hoogste stand staan en 4K resolutie (via DSR) en heb gewoon locked 60fps.
Ziet er dan wel erg mooi uit. Op 1080p heb je namelijk nog last van jaggies.. maar op 4K DSR zijn die ook voor 99,% verdwenen.

Vanochtend even de PS4 demo snel geprobeerd voor ik naar m'n werk vertrok en die ziet er ook goed uit.. helaas ook wel de jaggies langs de velden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kun je online tegen iemand anders spelen in deze demo?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Nee, dat kan niet.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:23:
[...]

Ik geef Fifa al jaren een eerlijke kans, er veranderd niks. Het enige waar ze nog aandacht aan schenken is gamemodes waar ze geld aan kunnen verdienen. Ik speel vooral career mode en dat is zelfs alleen maar achteruitgegaan door de jaren heen, vooral door het halfbakken scoutingsysteem. In gameplay zie ik geen enkele verbetering, ook niet in deze demo. Ik vond Fifa 15 met goede sliders een stuk fijner spelen.

En van PES kan je veel zeggen, maar daar staat gameplay tenminste voorop. Fifa komt niet eens in de buurt, en als je deze 2 demo's vergelijk komt daar dit jaar niet veel verandering in.

Steam/XBL: Avioto

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
On_E schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:55:
Graphics, sfeer en animaties zijn top!

Maar is er wel AI aanwezig of wat?
Verschrikkelijk al die statische spelers...

The Journey vond ik dan wel weer leuk, maar hoeveel seizoenen duurt dat eigenlijk?
Ik vind The Journey ook erg vermakelijk, had meteen een assist en een goal. Bij Fifa16 heb ik ook be een pro gespeeld omdat ik in manager mode na 15 seizoen in een keer niet verder mocht :+ Wel jammer, net eenheel team van alleen maar zelf gescoute spelers.

Maar The Journey mag wat mij betreft ook gewoon 15 seizoenen doorgaan.

Alleen als die AI niet beter wordt, dan is het een verschrikking. Vaak speel ik maar de bal niet af omdat ze nog voor open doel missen |:(

• Pepigno
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 17:18
Bij de release van een FIFA game mis ik de afgelopen jaren een echte, wauw dit is een top game, gevoel. Ik zie de bui al hangen met de online skillers die maar blijven dribbelen. Ik mis realisme in het spel en een leercurve, het spel daagt al tijden niet meer uit.

Ik overweeg deze te skippen en te kiezen voor NBA 2K17, Geen voetbal maar wel de beste sportsgame van het moment op gebied van gameplay, graphics, sfeer, animaties en realisme.. EA heeft de Journey gekopieerd van NBA 2K waar je wel met een eigen gecreëerd persoon het verhaal kunt volgen. En hier zit een leercurve aan, bovendien geeft het echt voldoening als je een speler blokt, anklebreaker uitvoert of de beslissende scoort in de laatste seconde van de wedstrijd :).

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
Ik voorspel over 6 maanden --> DLC voor The Journey :P

PSN: Maichel

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Demo heeft mij absoluut nog niet kunnen overtuigen. Kan iemand mij misschien vertellen wat precies de impact is van de 'frostbite-engine' op de gameplay? Of is dat simpelweg marketingpraat?

PSN: xMaurice93

• Maichel
Maurice079 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:21:
Demo heeft mij absoluut nog niet kunnen overtuigen. Kan iemand mij misschien vertellen wat precies de impact is van de 'frostbite-engine' op de gameplay? Of is dat simpelweg marketingpraat?
Onder andere variabel weer, al heb ik dat in de demo niet gezien. Als ik het goed heb zou het weer tijdens een wedstrijd moeten kunnen veranderen ipv dat je de hele wedstrijd hetzelfde weer hebt. Dit is natuurlijk maar 1 onderdeel van de engine....

EricNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:31:
[...]

Oh ben ik ook helemaal met je eens hoor. Ik moet wel zeggen dat ik stiekem toch wel zit te lachen als ik veel mensen hier helemaal uit hun aardlekschakelaar zie gaan vanwege het feit dat het duurt dat de demo wat langer op zich laat wachten. Laat het even goed bezinken: de DE-MO...

Maar goed, dat terzijde heeft EA ondertussen aardig wat jaartjes een bepaalde reputatie, en als dan de eerste ervaringen vooral zijn dat het enige wat wel redelijk/goed in elkaar zat onderuit gehaald wordt dan beloofd het niet heel veel goeds...

Aan de andere kant zijn er de afgelopen maanden volgens mij een hoop bekende Youtubers en Twitchers gevraagd door EA om ook e.e.a. te testen, en ik kan me toch niet voorstellen dat EA hun kritiek ook volledig zou negeren.

En als laatst: volgens mij denken we elk jaar met z'n allen dat het helemaal niks wordt, maar is het vooral gewoon even wennen. Ja, ik heb m'n vraagtekens bij het plan van EA om 70-80% van je community te negeren met wensen en tips, maar uiteindelijk zullen we toch met veel plezier weer 100'en uren in Fifa steken...
In de aanloop ben ik zelf erg kritisch geweest op EA. Vaak stil gestaan dat ik zorgen had dat EA zich vooral bezig hield met randzaken ipv met de echte gameplay. Als ik lees hoeveel in dit topic er kritisch zijn en ook op youtube en andere websites hoeveel kritiek er los gekomen is, dan lijkt het er op zijn minst op dat EA een grote flater heeft begaan.
Natuurlijk is het een demo, maar het is een demo van een spel wat over 2 weken uitgebracht wordt. Dan heb je het over nuances die aangebracht kunnen worden, maar niet hetgeen wat we nu allemaal ervaren.

Maar goed, EA heeft de monopolie en maakt daar misbruik van. Ik ga ook gewoon het spel spelen, maar houding van EA hoe ze de klanten serieus nemen is schandalig.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• EricNL
Mannen, voor zo ver mogelijk: voelt de hele interface/het menu ook "anders" (hopelijk sneller/soepeler) aan met de Frostbite engine of staat zoiets helemaal los van "de engine"?

[ Voor 8% gewijzigd door EricNL op 14-09-2016 09:26 ]

• Laan1988
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-09 08:07
Ik heb 1 potje snel gespeeld, maar ook ik zat nou niet echt met een WOW-gevoel achter mijn TV.
De opkomst alleen al, ik proefde niet echt sfeer, maar dat kan aan mij liggen.

Daarnaast blijf ik de herhalingen apart vinden dat hoe verder de mannetjes weg staan, dat het gras plat wordt en de schoenen dus boven de grond zweven. Kan liggen aan het feit dat het een demo is, maar toch.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Ik vind de shirts zo raar animeren. Lijkt wel of de shirts van rubber zijn gemaakt.

13:37

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik snap dat het een demo is, maar ik vind het allemaal wel erg matig om eerlijk te zijn. Misschien dat het in de uiteindelijke game nog veranderd maar ben er bang voor.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Partypooper schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:34:
Ik snap dat het een demo is, maar ik vind het allemaal wel erg matig om eerlijk te zijn. Misschien dat het in de uiteindelijke game nog veranderd maar ben er bang voor.
Reken er maar niet op. We weten allemaal wat de instelling van EA is, sinds FUT zo'n denderend succes is geworden. ;w

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
Ik had ook niet meteen het WOW gevoel, maar ik denk dat het ook voor vele gewoon wennen is door meer en meer te spelen haha. Ik las ook veel op reddit waar mensen op roepen om deze te boycotten en dan fifa 18 te kopen, omdat dat dan de goeie versie word met frostbite. Dit is dan laat maar zeggen nog de halve brakke test versie.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:26
Rofl hoedat Daley Blind zich prima vermaakt op de bank in The Journey. :D

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
En pogba en ibra ook op de bank :p

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EricNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:25:
Mannen, voor zo ver mogelijk: voelt de hele interface/het menu ook "anders" (hopelijk sneller/soepeler) aan met de Frostbite engine of staat zoiets helemaal los van "de engine"?
Het team van de X360 versie heeft het blijkbaar wel gesnapt, geen extra animaties op de tiles of menu's, gweoon snel en makkelijk. De XBO versie oogt mooier, maar is wel trager.

Enige leuke detail wat ik heb gevonden, je ziet spelers zweten richting einde van de wedstrijd.

Nu nog uitvogelen wat dat driehoekje precies doet, die lijkt niet synchroon te lopen met je stamina balk.

Maar overal indruk.. meh, paar leuke nieuwe dingen qua fysieke aspecten, maar ik verwacht alweer behoorlijk wat 'exploitniveau' trucjes (LB-B blijft belachelijke simpel) dat wederom de gameplay niet ten goede komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jmignolet
God ze kunnen het dramatisch maken met die trailer van The Journey. Right from Hollywood. :/

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
jmignolet schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:00:
Ze suggereren in het interview achteraf dat we enkel mochten meedoen omdat er ineens mensen geblesseerd raakten... dus daarom zitten die denk ik op de bank... En die smile... ja die klopt niet echt haha...

• MyUtd4Life
Zo te horen gaat het rustig worden in de FIFA 17 topics de rest van het jaar. Zelf vind ik de gameplay wel verbeterd, maar dat ga je pas merken naar mate je meerdere potjes gedaan hebt. Ik had natuurlijk voorafgaand aan de demo er al paar uur FIFA 17 opzitten, dus wellicht al meer gewend. Overigens hoor ik nu dezelfde kritieken als bij eerdere FIFA's, dus benieuwd hoe jullie meningen worden bijgesteld naar mate je wat meer bezig bent.

Ook is het aan te raden na een lange FIFA 17 sessie FIFA 16 weer eens op te starten, dan merk je pas eigenlijk hoe anders FIFA 17 is.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Bean77 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:25:
[...]

In de aanloop ben ik zelf erg kritisch geweest op EA. Vaak stil gestaan dat ik zorgen had dat EA zich vooral bezig hield met randzaken ipv met de echte gameplay. Als ik lees hoeveel in dit topic er kritisch zijn en ook op youtube en andere websites hoeveel kritiek er los gekomen is, dan lijkt het er op zijn minst op dat EA een grote flater heeft begaan.
Natuurlijk is het een demo, maar het is een demo van een spel wat over 2 weken uitgebracht wordt. Dan heb je het over nuances die aangebracht kunnen worden, maar niet hetgeen wat we nu allemaal ervaren.

Maar goed, EA heeft de monopolie en maakt daar misbruik van. Ik ga ook gewoon het spel spelen, maar houding van EA hoe ze de klanten serieus nemen is schandalig.
EA heeft alleen maar een monopoly omdat mensen zoals jij het toch weer gaan spelen ondanks dat het spel geen verbetering is of zelfs slechter als de vorige versie. En de mensen hier die zeggen dat ze echt even nodig hebben om aan deze (brakke zooi) te wennen en het dan alsnog pre-orderen...Ja zo hou je een franchise groot en arrogant.

PES is voor mij gewoon de betere partij de laatste 2 jaar en nu het patchen van de echte namen makkelijker is geworden is voor mij de keuze al weer duidelijk voor dit jaar. Zeker na het spelen van de Fifa 17 demo.

• dutchgio
Ik zat naast Pogba en Ibra voordat ik er in kwam, hoe realistisch is dat. :+
Edit: ik was niet de enige. :o

Ik vind het eigenlijk wel prima spelen, ja het is anders, maar dat mag ook wel.
Vooral kudo's voor de sfeer en ambiance; er zitten nu echt supporters in het stadion, die hoor je ook goed. Over het algemeen ziet het er erg goed uit.
Hoe het bij kleinere clubs is is afwachten, maar bij bijvoorbeeld MU lijken de spelers nu ook daadwerkelijk wel. Gezichten lijken te zijn verbeterd.

[ Voor 45% gewijzigd door dutchgio op 14-09-2016 11:03 ]

Beakzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:59:
[...]

EA heeft alleen maar een monopoly omdat mensen zoals jij het toch weer gaan spelen ondanks dat het spel geen verbetering is of zelfs slechter als de vorige versie. En de mensen hier die zeggen dat ze echt even nodig hebben om aan deze (brakke zooi) te wennen en het dan alsnog pre-orderen...Ja zo hou je een franchise groot en arrogant.

PES is voor mij gewoon de betere partij de laatste 2 jaar en nu het patchen van de echte namen makkelijker is geworden is voor mij de keuze al weer duidelijk voor dit jaar. Zeker na het spelen van de Fifa 17 demo.
Daar heb je gelijk in dat ik het mede zelf in stand hou. PES is voor mij gewoon geen alternatief. FIFA biedt meer dan PES met o.a. FUT. En een oud achterhaald spel spelen zoals fifa16 vind ik niks. Van football manager koop ik ook al elk seizoen sinds de eerste versie in 1993.
Maar de kritiek neemt per jaar wel meer toe merk ik op EA.

Ik ben benieuwd naar de tweakers review van fifa17. Ik denk dat EA het er flink van langs gaat krijgen. Hunter verhaal is leuk, maar valt en staat echt met de gameplay.
Overigens merk je dat het verschil tussen de geschreven media en de spelersdatabase ook steeds groter wordt. De media lijkt ook in de pocket van EA te zitten want anders kunnen ze hun voordelen etc. ook gedag zeggen. Daarom kijk ik erg uit naar de tweakers review!

• EricNL
dutchgio schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:00:
[...]
Hoe het bij kleinere clubs is is afwachten, maar bij bijvoorbeeld MU lijken de spelers nu ook daadwerkelijk wel. Gezichten lijken te zijn verbeterd.
Tjah, dit was in Fifa 16 al zo bij alle engelse clubs. ongeveer 99% van de spelers in Engeland worden door de facescan gehaald, maar uiteraard wordt er in Nederland geen reet om gegeven.

Ik geloof best dat er nog wel wat werk aan vast zit hoor, maar hoe moeilijk zou het zijn voor elke club om elke speler éénmalig door zo'n facescan te halen? Ik bedoel, ik heb hier en daar wat foto's gezien hoe ze er mee te werk gaan, en het leek er nou niet echt op dat het maken van de foto's 2-3 uur per speler kost. Eerder 2 minuten aangezien er ongeveer 8 camera's ofzo werder gebruikt.

Maar goed, Eredivisie staat in dit geval gelijk aan Carriere Modus. Oftewel: levert geen geld op dus doen we gewoon niet ;w

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Pepigno schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:06:
Bij de release van een FIFA game mis ik de afgelopen jaren een echte, wauw dit is een top game, gevoel. Ik zie de bui al hangen met de online skillers die maar blijven dribbelen. Ik mis realisme in het spel en een leercurve, het spel daagt al tijden niet meer uit.

Ik overweeg deze te skippen en te kiezen voor NBA 2K17, Geen voetbal maar wel de beste sportsgame van het moment op gebied van gameplay, graphics, sfeer, animaties en realisme.. EA heeft de Journey gekopieerd van NBA 2K waar je wel met een eigen gecreëerd persoon het verhaal kunt volgen. En hier zit een leercurve aan, bovendien geeft het echt voldoening als je een speler blokt, anklebreaker uitvoert of de beslissende scoort in de laatste seconde van de wedstrijd :).
ook ik haal zoals elk jaar weer nba 2k, ik hoop dat nba 2k17 dit keer het verhaal wel op orde heeft en niet die meuk wat me met spike lee kregen ! dat verhaal was echt veel te kort en totaal niet echt boeiend . na de prelude gespeeld te hebben begint het nu ook echt wel te jeuken om morgen avond/nacht met de volledige game te gaan spelen :)
de spanning die ik bijna elke match wel ervaar en al helemaal het laatste 4de kwart waar ik het soms echt niet meer kan uithouden van de spanning . als of ik zelf bij een basketbal wedstrijd ben en het team zien willen winnen .. het geeft dan ook echt een kippenvel moment als je in de laatste seconde een mooie dunk of een heerlijke 3 punter raak scoort en het team wint _/-\o_

dit gevoel mis ik enorm bij voetbal , of het nu een spel is of een echte wedstrijd op tv of in een stadion . misschien komt dat ook omdat voetbal en nba uiteraard een hele andere sport is en waar in basketbal veel meer gebeurd dan in elke 90 minuten van een voetbal wedstrijd.

wederom ben ik ook een voetbal liefhebber kwa games en kijk ik wat minder naar het voetbal op tv en is het voetbal op tv voor mij alleen interessant als ik wat euro,s in zet op de toto .
regelmatig kijk ik voetbal maar dat is dan zo saai om te kijken die volledige 90 minuten lang , en dat gevoel is bij basketbal totaal niet, elke keer als er balbezit is gebeurt er wel iets .

maar goed om terug te komen op fifa 17

ik vind het voor dit jaar wel erg gaaf om te spelen , geen idee voor hoelang want ik heb een paar maand geleden ook pes 2016 gekocht en dat speelde ook zeker lekker weg en heb daarna eigenlijk alleen nog maar pes gespeeld , maar nu met fifa 17 voelt het wel weer wat meer aan als voetbal .
spelers die mee lopen als jij in de aanval bent en nu ook eindelijk de ruimte zoeken .
the journey wat me ook erg leuk lijkt om te spelen en ook om later nog een keer te spelen maar dan alles fout doen , rode kaarten pakken en kijken wat er gebeurd .

de voldoening wat ik in nba krijg dat zal voetbal bij mij nooit halen, maar ondanks koop ik wel elk jaar weer fifa en nba en dat zal dit jaar niet anders zijn :)

psn: taker-mart

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:24
Haha ja daar heb ik ook om gelachen.

Twijfel zelf nog of ik deze FIFA ga halen, koop hem normaal elk jaar maar dit jaar zeggen vrienden van mij al van dat ze hem links laten liggen en ik heb FIFA 16 sinds januari niet meer aangeraakt.
Heb vanochtend één potje gespeeld, The Journey is wel leuk maar vraag me af hoe lang die verhaallijn doorgaat en wat de mogelijkheden zijn.
Het spel zelf heb ik nog niet echt wat gemerkt, merk wel dat de spelers inderdaad meer loopacties maken en dat de standaardsituaties anders zijn.
Wat vind iedereen zo slecht aan het spel? Vergeleken met 16 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Voor mij vielen tijdens 3 potjes een paar dingen op (ik zal vanavond nog een paar wedstrijden spelen):
- Je spelers zijn aanvallend behoorlijk dom, en staan veel stil (lijkt erger dan in FIFA 16, maar kan ook aan de opstelling liggen)
- "Balanced" en "attacking" zijn bijna hetzelfde, en bij "all out attack" denkt je CB dat hij een spits is, in plaats van dat er hier een goede schaal in zit.
- Passing lijkt nogsteeds stuk. Bal gaat vaak de verkeerde kant op, spelers doen rare acties of spelen de bal niet of pas veel te laat. (Dit kan ook nog aan mijn timing liggen omdat die iets anders kan zijn in 17).
- Verdedigers staan de stikstofatomen in de lucht te dekken in plaats van de tegenstander.
- Verdedigers lijken "op zichzelf" te staan en niet 1 verdedigend geheel te vormen. Alsof er geen communicatie is.
- Penalties zijn niet meer te stoppen, alleen met heel veel geluk. Bij 16 was het een kans van 1/3, of 1/6, afhankelijk van hoe goed te schutter is. Bij 17 kun je het de keeper wel heel moeilijk maken, maar misschien heb ik hier nog niet genoeg ervaring mee.
- Spelers lopen dom tegen elkaar aan, en doen over het algemeen rare loopacties.

Overigens ben ik wel zeer positief over het aannamen van een bal. Dit lijkt een stuk realistischer.

[ Voor 4% gewijzigd door Pyramiden op 14-09-2016 11:39 ]

• EricNL
Pyramiden schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:38:
Voor mij vielen tijdens 3 potjes een paar dingen op (ik zal vanavond nog een paar wedstrijden spelen):
- Je spelers zijn aanvallend behoorlijk dom, en staan veel stil (lijkt erger dan in FIFA 16, maar kan ook aan de opstelling liggen)
- "Balanced" en "attacking" zijn bijna hetzelfde, en bij "all out attack" denkt je CB dat hij een spits is, in plaats van dat er hier een goede schaal in zit.
- Passing lijkt nogsteeds stuk. Bal gaat vaak de verkeerde kant op, spelers doen rare acties of spelen de bal niet of pas veel te laat. (Dit kan ook nog aan mijn timing liggen omdat die iets anders kan zijn in 17).
- Verdedigers staan de stikstofatomen in de lucht te dekken in plaats van de tegenstander.
- Verdedigers lijken "op zichzelf" te staan en niet 1 verdedigend geheel te vormen. Alsof er geen communicatie is.
- Penalties zijn niet meer te stoppen, alleen met heel veel geluk. Bij 16 was het een kans van 1/3, of 1/6, afhankelijk van hoe goed te schutter is. Bij 17 kun je het de keeper wel heel moeilijk maken, maar misschien heb ik hier nog niet genoeg ervaring mee.
- Spelers lopen dom tegen elkaar aan, en doen over het algemeen rare loopacties.

Overigens ben ik wel zeer positief over het aannamen van een bal. Dit lijkt een stuk realistischer.
Tot nu toe lees ik dus maar 1 ding: Fifa 16.
All-out Attack in Fifa 16 was ook de CB in de spits en verder deden de andere tactieken niet heel veel.
Aanvallen behoorlijk dom? Tjah, was ook al in Fifa 16. Hoevaak je wel niet een speler een keer mooi langs gaat langs de vleugels om vervolgens te zien dat je spits nog op "nummer 10" blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EricNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:46:
[...]

All-out Attack in Fifa 16 was ook de CB in de spits en verder deden de andere tactieken niet heel veel.
Aanvallen behoorlijk dom? Tjah, was ook al in Fifa 16. Hoevaak je wel niet een speler een keer mooi langs gaat langs de vleugels om vervolgens te zien dat je spits nog op "nummer 10" blijft hangen.
Dus uiteindelijk is FIFA 17 eigenlijk een fifa16 aftreksel met een betere engine dat wat leuke plaatjes oplevert en qua gameplay even slecht/slechter is? :+
Maar goed, laten we de definitieve versie nog een kans geven.

Mijn ervaring is dat het spel door de engine qua beleving wel wat beter is geworden, de journey verhaal is grappig. EA krijgt hiervoor ook credits van mij voor. Maar 80% van het spel is echt wel de gameplay. En daar zit het probleem. Corners met een kruisje aangeven waar de bal komt. Wat is er mis met de oude wijze dat overigens nog veel realistischer was. In het echt kijken spelers een richting op zoals fifa16 en zitten ze niet op hun iphone naar een drone en een kruisje te kijken |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
EricNL schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:46:
[...]

Bij mijn 4-3-2-1 in 16 kozen veel spelers wel een stuk beter positie in de aanval dan nu in 17. Zelfs als ik dezelfde instructions gebruik.
Had kan ook zijn dat ik nog te traag opbouw, omdat het lijkt dat het betere spelers op Youtube wel makkelijk afgaat.
Ook zijn er in de verdediging best grote verschillende te zien. In 16 stond het best solide, en had je eigenlijk alleen last van die steekpass op de spits die precies tussen je twee CB's door gaat. In 17 lijkt alles een stuk minder. Zo heb ik gezien dat 3 spelers de eerste paal staan te dekken bij een voorzet, en niet de spits. Ook stonden er bij een corner 2 spelers achter de keeper in het doel nadat de corner genomen was...

Nogmaals, het kan best zo zijn dat een groot aantal dingen gewoon wennen is, en daarom schrijf ik het spel ook nog niet af en zal ik het zeker nog kansen geven, maar dit soort bugs zoals het kwijtraken van de bal als een medespeler in de buurt is welke zelfs al uit 16 gehaald zijn kunnen écht niet meer.

Edit: Oja, die scheidsrechtersrechter animaties vind ik een stuk minder geworden... Ook dat die kaart nogsteeds *poef* in zijn hand verschijnt in plaats van dat hij uit een zak komt.
Verder is de sliding tackle wel een grote verbetering, waarbij de speler in komt lopen en weer opstaat in plaats van dat liggen op de grond.

[ Voor 9% gewijzigd door Pyramiden op 14-09-2016 11:58 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Hmmm, gisteren nog even FIFA 17 demo gespeeld op de PS4. Ik was toch wat teleurgesteld: De spelers lijken 'dommer' dan in FIFA 16. Ook minder 'doordachte' tegenaanvallen. Wat betreft graphics weet ik het niet, sommige dingen lijken verbeterd, maar op het veld lijken de spelers veel statischer en flets (en dat ligt niet aan mijn mooie Sony TV uit 2015, waar ik ook FIFA 16 op speel). Wat me ook opviel de scheidsrechter heeft opeens geen spuitbusje meer om een lijn te trekken. ;)

Nog maar een paar potjes spelen van de week. Gelukkig heb ik de PS4 versie voor € 44,44 meer zou ik er nu absoluut niet voor over hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2016 12:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Net potje gespeeld en vond het best lekker spelen. Speelde met Man utd en Zlatan speel niet echt als diepe spits. Hij liep te veel rond de "10" positie. Maar hierdoor kon ik wel 1 keer lekker van afstand uithalen wat een mooie goal opleverde. Verder de Corners vond ik fijn om wat meer richting te geven.

Vaak wil ik te snel in de tegenaanval, maar ik denk dat je het dan van je skills en dribbels moet hebben. Niet mijn sterkste kant helaas. Zou er wel heel graag beter in worden. Met was 1-2-tjes kom ik makkelijker aan de overkant. Het ontbreekt soms wel aan diepgang bij de aanvallers.

Keepers zijn weinig veranderd. Zie ze nogsteeds vrij domme acties uithalen.

Al met al vrij weinig verandering, maar wel positief en zin om er weer mee aan de gang te gaan. Daarnaast kan ik beter oordelen als ik online gespeeld hebt. Ik vind trouwens Fifa 16 ook helemaal niet verkeerd.

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:59:
[...]

Dit dus. Lopen klagen op een spel maar het dan toch kopen (en ook nog de duurste variant) haalt niks uit en dat is voor EA ook alleen maar een indicatie dat er nog steeds vraag is naar de huidige status van het spel. Als je dan ook nog eens Fifa coins koopt (of gekocht hebt) dan zijn zowel de mensen van Sony/Microsoft als EA dik tevreden omdat ze op deze manier kunnen laten zien dat het spel actief gespeeld wordt door de userbase.

Persoonlijk kon ik mij na een aantal potjes prima vermaken voor zover dat kan tegen de computer. Passing ziet er goed uit zolang je maar rekening houd met timing en hoe je een bal moet aannemen. Ook de loopacties van spelers bevalt mij meer dan prima voor een demo. Als je de bal niet direct door kunt spelen dan kun je net zoals in het echt ook gewoon een bal terugspelen naar medespelers die achter je staan of je loopt zelf naar achteren en kijkt naar medespelers die vrij gaan lopen. Een ander positief punt is dat de bal veel realistischer rolt wat snel spelen moeilijker kan maken als je niet goed kan passen.

Conclusie: Het spel bevalt mij prima al is het nog wel even wennen. Alle mensen die het nodig vinden om continue negatieve berichten te plaatsen. Sla het spel over als het je niks vind. Dan kom je er achter of die +-50 euro wat EA niet aan jou verdient echt een impact gaat hebben op het spel. Ga gewoon lekker een jaar een ander sport spel spelen of blijf Fifa 16/15 met al zijn gebreken spelen. Verandering is blijkbaar te moeilijk voor sommige mensen.
Pyramiden schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:55:
[...]

Edit: Oja, die scheidsrechtersrechter animaties vind ik een stuk minder geworden... Ook dat die kaart nogsteeds *poef* in zijn hand verschijnt in plaats van dat hij uit een zak komt.
Verder is de sliding tackle wel een grote verbetering, waarbij de speler in komt lopen en weer opstaat in plaats van dat liggen op de grond.
Leek die scheids niet op Hans Kazan? :P

Ach laten we naïef maar hopen op een betere volledige versie van fifa17 ;)

• shoombak
  • Niet online
Wel jammer dat the Journey zo standaard gescript is, heb nu al op 3 streams hetzelfde voorbij zien komen

• Maichel
shoombak schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:14:
Wel jammer dat the Journey zo standaard gescript is, heb nu al op 3 streams hetzelfde voorbij zien komen
Het is ook maar 1 level he...en dus voor iedereen het zelfde. In het stuk wat je hebt kunnen spelen zaten geen keuze momenten afgezien van het interview naderhand.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 09:03
Bean77 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk is FIFA 17 al 'gold' gegaan, gezien het over twee weken in de winkels ligt. Day one patch?

Wellicht is de demo van een veel vroegere build.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
Bean77 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:14:
[...]

Haha, zou leuk zijn als hij eens in de 10.000 keer eens een duif uit zijn zak trekt :P
Jumpman schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:23:
[...]

Waarschijnlijk is FIFA 17 al 'gold' gegaan, gezien het over twee weken in de winkels ligt. Day one patch?

Wellicht is de demo van een veel vroegere build.
mogelijk, maar dan nog is het haast onmogelijk zoveel aanpassingen te doen dat het echte spel een heel andere en betere versie is.
Maar goed, laten we het haast onmogelijke niet uitsluiten.
Pyramiden schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:26:
[...]

Haha, zou leuk zijn als hij eens in de 10.000 keer eens een duif uit zijn zak trekt :P
Nou als je in FUT spelers packed, lijkt er aardig wat confetti uit de hoge hoed te komen :P

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 10:03
Vanmorgen een paar potjes in de demo gespeeld op de PS4.
Mijne eerste indruk: Fifa 16 v2.

Menu's en zelfs de geluiden in de menu's zijn (grotendeels) hetzelfde. Staat alleen een ander muziekje onder.
Gameplay voelt exact hetzelfde aan als Fifa 16. Had hier wel wat verbetering in verwacht. Had vooral gehoopt dat de aanvallende AI verbeterd zou zijn.

Grafisch ziet het er wel iets beter uit maar vind dat dit tijdens het spelen nauwelijks opvalt. Ook de ingame geluiden en animaties zijn weinig veranderd.

Al met al niet echt onder de indruk....

Verwijderd

Vind het wel iets verbeterd ten opzichte van 16 maar irriteer me mateloos aan het spel van de computer. Ik sta 2-0 voor en het enige wat de computer doet is tikkie takkie voetbal rond eind helft en middellijn.

Alsof ik tegen een irritante Duitser speel online die 1-0 voorstaat en alleen maar op balbezit speelt.

Maar goed, ik speel toch alleen maar online en ga hem standaard halen, ik speel ook gerust meer dan 500 uur FIFA per jaar. Dus vind het altijd zijn geld wel waard.

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Foutje... was niet voor dit topic.

[ Voor 85% gewijzigd door MKMosselman op 14-09-2016 14:37 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
1 helft gespeeld. De replays zijn grafisch erg mooi.

Alleen speelt het op ps4 niet vloeiend? Leek wat te haperen.

Volgens mij gingen schuine steekpasses nu wel wat makkelijker en kwamen nu wel aan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Foutje ... verkeerde topic...

[ Voor 87% gewijzigd door MKMosselman op 14-09-2016 14:37 ]

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Mars18 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:31:
1 helft gespeeld. De replays zijn grafisch erg mooi.

Alleen speelt het op ps4 niet vloeiend? Leek wat te haperen.

Volgens mij gingen schuine steekpasses nu wel wat makkelijker en kwamen nu wel aan
klopt maar dit gebeurde hier alleen bij een corner soms

psn: taker-mart

• Lekkerboeie86
Wow even ingestapt in het Alex Hunter verhaal. Hoewel me dat echt super saai leek bij de aankondiging, vond ik het echt intressant! Geen idee hoelang die story leuk blijft, maar zeker de moeite waard om te checken als je de demo toch hebt.

• jmignolet
En weet je wat ook vreselijk irritant is en aanvoelt als FIFA 16? Die commentatoren.. God, keer op keer diezelfde uitspraken waadoor je gewoon een te familair gevoel hebt met het spel.

Ik ga mij niet laten doen en dit jaar wordt het hem niet..

• Lekkerboeie86
jmignolet schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:00:
En weet je wat ook vreselijk irritant is en aanvoelt als FIFA 16? Die commentatoren.. God, keer op keer diezelfde uitspraken waadoor je gewoon een te familair gevoel hebt met het spel.

Geen idee welke taal je speelt, maar in het Engels is niet verkeerd. In het Nederlands zouden ze eigenlijk helemaal eruit moeten halen.

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:04:
[...]

Geen idee welke taal je speelt, maar in het Engels is niet verkeerd. In het Nederlands zouden ze eigenlijk helemaal eruit moeten halen.
Je kunt het daarnaast ook gewoon uit zetten. Maar mooi om te zien dat mensen die het niks vinden het links laten liggen. Voorbeeld voor velen :P

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
jmignolet schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:00:

Gewoon op een taal zetten die je niet verstaat dan lijkt het nog wat ;)

• jmignolet
Beakzz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:17:
[...]

Gewoon op een taal zetten die je niet verstaat dan lijkt het nog wat ;)
Ik switch al jaren tussen Nederlands, Engels en Frans.
Het is altijd hetzelfde.
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 17:04:
[...]

Zoals hierboven, 3 talen. Keer op keer gerecycleerde zinnen..
Bijna heel fifa 16 gewoon op mijn koptelefoon gewoon muziek aanstaan ipv kansloze commentaar bij EA. Gelukkig is dit wel een aspect dat je kunt skippen :)

Misschien moeten ze wat Nederlandse dialecten toevoegen. Fries, wat brabants en een boers dialect uit het oosten ;) :+

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ook lachen, maar niet heus.... Demo gedownload, opgestart maar na 5 seconden direct weer afgesloten....

Schijnt dat eis omtrent video kaart nogal strak is en dus demo dr mee stopt.
Minimale specs

Heb zelf AMD Radeon HD5850... Op Fifa `6 geen problemen ervaren en nu ineens dit????

• shakespeare
Share play werkt niet, is hier een workaround voor?

• Destrux
  • Laatst online: 28-08 13:40
Gister en vandaag wat uurtjes gespeeld. Moet zeggen dat ik de story mode een leuke toevoeging vind. Heb deze zelf een aantal keer gespeeld en ik denk dat het een mooie manier is om (voor zover dat mogelijk is) te kijken in het leven van een beginnende prof.

Verder vind ik de aftrap weinig anders dan in Fifa 16. Het spelletje verveelt toch vrij snel na een paar potjes. Dit is dan ook de reden dat ik die in career mode altijd simuleerde. Ik hoop daarom echt dat de career mode meer aspecten heeft van Fifa manager.

We gaan het allemaal zien. De demo geeft nog maar weinig prijs. Ik denk dat ik nog even wacht tot de volledige game op de markt is en dan op basis van streams beoordeel of ik m aanschaf.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:39
Ik ben benieuwd of andere het ook ervaren, heb nu zowel op ps 4 als op de pc de demo gespeeld.
Maar ik win geen enkel kop duel meer zowel verdedigend als aanvallend. Ik zie me spelers ook geen eens springen, als ik de button layout bekijk staat er bij zowel schietknop, passknop en voorzetknop ook kopbal bij.

Ik vraag me serieus af of ik iets verkeerds doe, speel al jaren fifa maar dit heb ik nog nooit gehad.
Moet je anders timen nu? heb al geprobeerd vroeger of later te koppen maar merk niet echt een verschil.

• shoombak
  • Niet online
Delirius schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:07:
Ook lachen, maar niet heus.... Demo gedownload, opgestart maar na 5 seconden direct weer afgesloten....

Minimale specs

Heb zelf AMD Radeon HD5850... Op Fifa `6 geen problemen ervaren en nu ineens dit????
Andere engine

• SR8
  • Niet online

SR8

Er is genoeg te zeiken op EA, maar je kan toch niet verwachten dat ze een videokaart uit 2009 maar eeuwig blijven ondersteunen.

• MyUtd4Life
De nieuwe manieren van juichen moeten uiteraard ook getest worden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J0VTkEHkn_0]

Kan zelfs door 5 man worden uitgevoerd als je daar dichtbij staat :*)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

Nou ik ben zo te lezen een van de weinigen die de gameplay op de een of andere manier veel beter vind dan FIFA16. Kan er de vinger niet precies op leggen, maar het speelt anders... diverser.

Krijg nu hele andere soorten kansen dan in 15 en 16. Ik herken wel dat het af en toe wat stroperiger/stroever lijkt te lopen.

Al met al dus een prima eerste indruk :) hoewel PES dit jaar ook heel veel goed doet, vooral grafisch.

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:43
IK kan er ook de vinger niet op leggen. Waar ik de vinger wel op kan leggen... penalty's.. Wauw dat is zo slecht gemaakt. Nee geef mij de oude manier maar. Voor vrije trappen vind ik het wel een leuke toevoeging, zeker als je vanaf 36m probeert te rossen. Ik vind de demo nog erg stroperig en ben het wel met velen eens dat het een soort patch van Fifa 16 lijkt ipv een nieuwe engine...

• Rivanov
The Journey is toch wel een grappige feature. Ziet er gewoon erg goed uit met de Frostbite engine en lijkt me erg leuk om te doorlopen. :)

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Nou, ik ben er niet ondersteboven van dus sla dit jaartje fijn over.

Vind de demo maar traag spelen en krijg er ook met geen mogelijkheid een lekker tempo in. Een normale pass met A krijg je zo een hobbel balletje wat een uur onderweg is en met LB erbij ingedrukt krijg je wel een strakke pass, maar dan heeft de helft moeite om de bal fatsoenlijk aan te nemen.
Verder blijft de AI ook weer ellendig lang aan de bal. Pas wanneer ze volledig op jou helft zijn kan je eigenlijk de bal een keer afpakken.
Zelf van speler wisselen duurt ellendig lang en voordat die speler een keer op gang is om te verdedigen ben je weer een uur verder.

Nou wat is er dan nog positief: Het ziet er wel leuk uit en het sfeertje is ook wel leuk gedaan.
Maar dan nog is er voldoende voor kritiek. Ik speel voornamelijk met de camera 'dynamisch' en dan blijft de bal er vaag uitzien, met geen mogelijkheid te zien met welk merk bal je aan het spelen bent. De drie strepen van Adidas op de shirts zien er ook maar vaag uit.

Dus nee, voor mij wordt dit hem niet. Volgend jaar hebben ze weer een kans.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Delirius schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:07:

Minimale specs

Speel Fifa 17 demo op een nVidia 660 GTX. Die is eigenlijk even snel als die AMD. Loopt echt super goed met die 660.

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-5850-vs-GeForce-GTX-660

Misschien is het iets anders?

13:37

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:51

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik heb een aantal potjes gespeeld nu, en ben zeker niet ontevreden. Het schieten is realistischer, alleen is de keeper in 1 op 1 erg sterk. Als je het spel sneller wilt maken, moet je veel sneller 1-2's doen. Dat hielp bij mij.

Enige waar ik last van heb zijn framedrops in cutscenes, vooral de eerste 1-2 seconde van een cutscene. Aan mijn specs kan het niet liggen. Bug in de pc-demo of ben ik de enige?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• shakespeare
penaltys nemen is eindelijk weer fatsoenlijk.. dit sloeg nergens op in fifa 16. nu heb je iig nog kans en kan je beter inschatten wat er gebeurd.
Verder speelt hij veel beter, realisme is beter. graphics zijn top.

jammer dat ze share play geblocked hebben.. speel nu op prof. kom aardig weg.

al met al sterk verbeterd.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Vorig jaar heb ik de Deluxe versie gekocht, ik heb nog 200 fifa points over.
Ik neem aan dat ik deze kan meenemen naar Fifa 17?
Eigenlijk wil ik weer Fifa 17 Deluxe kopen, maar gezien dat Origin nu 50% korting heeft op alles.
Kan ik beter eerst Fifa Points 16 kopen en vervolgens deze over te zetten bij 17?

Dit staat bij: http://www.ultimateteam.c...yover-transfer-guide-fut/
FIFA Points

Perhaps the most significant one-time FIFA 17 carryover item. FIFA Points are a form of alternative in-game currency to coins and enable you to purchase FUT packs in the store or enter FUT Drafts (300 points). You cannot directly purchase cards on the transfer market with points. EA do not sell coins, they sell FIFA points. You will not be able to transfer FIFA points during the FIFA 17 Web App Webstart period. However, you will be able to make the transfer during early access if you have an EA or Origin Access membership.

Please note that FIFA 17 EA Access and Origin Access members receive a 10% discount on FIFA Points prices listed below.
Wat zeggen ze nou hier?
Dus als ik Fifa 16 punten heb, kan ik het dan meenemen naar Fifa 17? Ik heb deze punten nodig om Draft te spelen (veel leuker dan packs kopen).

[ Voor 60% gewijzigd door kx22 op 15-09-2016 08:46 ]

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:37
hupske schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:15:
Nou, ik ben er niet ondersteboven van dus sla dit jaartje fijn over.

Vind de demo maar traag spelen en krijg er ook met geen mogelijkheid een lekker tempo in. Een normale pass met A krijg je zo een hobbel balletje wat een uur onderweg is en met LB erbij ingedrukt krijg je wel een strakke pass, maar dan heeft de helft moeite om de bal fatsoenlijk aan te nemen.
Verder blijft de AI ook weer ellendig lang aan de bal. Pas wanneer ze volledig op jou helft zijn kan je eigenlijk de bal een keer afpakken.
Zelf van speler wisselen duurt ellendig lang en voordat die speler een keer op gang is om te verdedigen ben je weer een uur verder.

Nou wat is er dan nog positief: Het ziet er wel leuk uit en het sfeertje is ook wel leuk gedaan.
Maar dan nog is er voldoende voor kritiek. Ik speel voornamelijk met de camera 'dynamisch' en dan blijft de bal er vaag uitzien, met geen mogelijkheid te zien met welk merk bal je aan het spelen bent. De drie strepen van Adidas op de shirts zien er ook maar vaag uit.

Dus nee, voor mij wordt dit hem niet. Volgend jaar hebben ze weer een kans.
Als je op dit niveau aan het azijnpissen bent, tja dan komt er geen enkele game meer doorheen. De 3 strepen van een Adidas shirt zijn niet helemaal helder 8)7

Passing kun je gewoon onder de knie krijgen en het verdedigen eveneens. Natuurlijk is het anders en zullen er vast nog wel tweaks uitgevoerd worden om het spel een beter verloop te geven. Maar de basis ligt er, en die is prima. Ga je vervolgens klagen dat 3 streepjes en een merknaam onduidelijk zijn, dan heb je echt niet begrepen waar FIFA om draait.

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Gisteren een paar potjes gespeeld.
Vind het veldspel wel prima. Een balletje tussendoor geven gaat nu veel makkelijker.

Wat ik minder vind zijn de spelsituaties. Vrije trappen en corners met dat mikpuntjes vind ik dramatisch werken. Penalties zijn ook dramatisch. Lekker zo'n pijltje zodat je tegenstander ook ziet in welke hoek je schiet. Ze kunnen bij EA zelf toch ook wel na gaan dat dat niet werkt. :(

Al met al had ik er toch iets meer van verwacht. Maar wie weet passen ze nog het 1 en ander aan in de uiteindelijke versie.

• Maichel
kx22 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:38:
Vorig jaar heb ik de Deluxe versie gekocht, ik heb nog 200 fifa points over.
Ik neem aan dat ik deze kan meenemen naar Fifa 17?
Eigenlijk wil ik weer Fifa 17 Deluxe kopen, maar gezien dat Origin nu 50% korting heeft op alles.
Kan ik beter eerst Fifa Points 16 kopen en vervolgens deze over te zetten bij 17?

Dit staat bij: http://www.ultimateteam.c...yover-transfer-guide-fut/

[...]

Wat zeggen ze nou hier?
Dus als ik Fifa 16 punten heb, kan ik het dan meenemen naar Fifa 17? Ik heb deze punten nodig om Draft te spelen (veel leuker dan packs kopen).
Die guide gaat over transferen van console naar console (dus van PS4 naar XBone bijvoorbeeld). FIFA 16 punten (waarmee je packs koopt bijvoorbeeld) kan je niet meenemen naar FIFA 17, dat is altijd zo geweest....

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Coins kun je niet meenemen. Fifa points wel volgens mij.

• Maichel
daboytim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:13:
Coins kun je niet meenemen. Fifa points wel volgens mij.
Is nog nooit geweest....

Je hebt in het begin ook altijd FIFA 16 en FIFA 17 punten in de Store (PS4). Vorig jaar had je een tijdje FIFA 15 en FIFA 16 punten los van elkaar.

Gisteren nog wat gespeeld.
Misschien moet ik nog even zoeken naar de juiste camera instellingen, want standaard instelling vind ik bagger. Zeker qua diepte van het veld lastig in te schatten.
Positief is dat ik vind dat de passes minder scripted lijken, maar keerzijde is dat alles nogal knullig kan overkomen.
Ook protect the ball is zwaar OP. Moet je de bal maar eens inspelen op een fysiek sterke speler, daar kom je bijna niet meer aan. Ben benieuwd hoe dit online gaat. Maar obv wat ik nu zie, gewoon lekker fysieke teams maken in FUT.
Overall voelt het ook erg sloom aan. Ideaal voor de skill abusers. Pace kan ik nog niet echt goed inschatten. En oh, Depay zonder tattoo's ziet er ook wel raar uit.

• dutchgio
Klopt, ook bij die handelaarshops online waar je eerder nog makkelijk coins kon kopen, in deze periode zag je dan dat de coins voor de oude fifa helemaal niks meer kosten, omdat je daar ook niks meer mee kunt zodra iedereen over is op 17.

• SR8
  • Niet online

SR8

Ik heb het idee dat ze manual controls nu echt verpest hebben bij EA. Afgelopen jaren kreeg je al steeds minder vrijheid in je spel, maar nu voelen de through balls zo assisted aan, dat je het niet meer manual kunt noemen. Ik ben gelukkig niet de enige die dat opviel, ook op het FIFA forum is er al een topic en deze reply is precies hoe ik erover denk:
Exactly. Every year manual gets a little bit more assisted somehow. Thats not manual anymore to be honest.
Ik hoop dat het in de volledige game iets anders is, maar dat zal wel niet. :-(

• EricNL
Toch blijf ik het verbazingwekkend vinden hoe EA denkt major features aan te kondigen zoals de super nieuwe intelligentie van spelers en dan vooral aanvallend, en je toch elke keer zonder ook maar 1 speler in de 16 staat als jij er langs de zijlijn langs komt.

Maar goed, ik heb er nu een potje of 10 op zitten en ongeacht het natuurlijk veel te weinig is om het een "nieuw spel" te noemen en het absoluut wederom geen €50 waard is vind ik het best prima spelen hoor. Misschien komt het ook omdat ik door de afgelopen 5 jaar gewoon 0,0 verwachting meer heb van EA m.b.t. Fifa. Alle energie wordt gestopt in FUT en randzaken die geld kunnen verdienen. Jullie denken toch zeker niet dat de Alex Hunter Journey de laatste is? Er zal er vast ook nog 1 van Real Madrid en Bayern Munchen komen in de vorm van DLC á €15 per Journey.

Helaas heb ik de eerste unskippable cinematic ook al weer gezien nadat de tegenstander een penalty had gescoord.

En de penalties en corners zijn belachelijk, dat lijkt echt nergens op. Ook al ben ik over 3 weken misschien gewend aan die penalties, het heeft echt 0,0 meerwaarde t.o.v. van het huidige systeem.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EricNL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:58:
Helaas heb ik de eerste unskippable cinematic ook al weer gezien nadat de tegenstander een penalty had gescoord.

En de penalties en corners zijn belachelijk, dat lijkt echt nergens op. Ook al ben ik over 3 weken misschien gewend aan die penalties, het heeft echt 0,0 meerwaarde t.o.v. van het huidige systeem.
Dat blijft raar, op de X360 kan je bijna alles direct doorskippen, op de XBO dus niet, alsof het bijna 2 verschillende games zijn geworden qua mini-features.

Gisteren nog flink wat besproken over de game in pro-club verband (dat is de reden dat ik wel 'moet' kopen), maar gros van de nieuwe features (AI, snelle ingooi, corners), zullen of irritanter worden of misbruikt gaan worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
EricNL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:58:
Toch blijf ik het verbazingwekkend vinden hoe EA denkt major features aan te kondigen zoals de super nieuwe intelligentie van spelers en dan vooral aanvallend, en je toch elke keer zonder ook maar 1 speler in de 16 staat als jij er langs de zijlijn langs komt.

Maar goed, ik heb er nu een potje of 10 op zitten en ongeacht het natuurlijk veel te weinig is om het een "nieuw spel" te noemen en het absoluut wederom geen €50 waard is vind ik het best prima spelen hoor. Misschien komt het ook omdat ik door de afgelopen 5 jaar gewoon 0,0 verwachting meer heb van EA m.b.t. Fifa. Alle energie wordt gestopt in FUT en randzaken die geld kunnen verdienen. Jullie denken toch zeker niet dat de Alex Hunter Journey de laatste is? Er zal er vast ook nog 1 van Real Madrid en Bayern Munchen komen in de vorm van DLC á €15 per Journey.

Ik mag toch hopen dat ze die nieuwe Journey extra
s pas bij een nieuwe fifa houden, want wat jij zegt klopt wel ze krijgen ook gewoon steeds meer dingen om te melken en nu ook nog eens om DLC uit te brengen.

• dutchgio
Dat lijkt me ook, ze moeten ook wel wat overhouden voor volgend jaar..
Is het sowieso niet met THe Journey zo dat je van club kunt wisselen? Dat is juist het verhaal geloof ik.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 17:36
dutchgio schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
Dat lijkt me ook, ze moeten ook wel wat overhouden voor volgend jaar..
Is het sowieso niet met THe Journey zo dat je van club kunt wisselen? Dat is juist het verhaal geloof ik.
Ja dat dacht ik ook. Wat heeft het voor zin om teh journey te spelen als je dan niet van je club kan wisselen. Volgensmij kan je verhuurd worden en dus ook verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricNL
Ja ik begrijp gewoon echt niet wat ze bij EA nou elke keer denken. De forums staan vol met waslijsten aan bugs en realistische wensen en jaar in, jaar uit heeft EA gewoon letterlijk SCHEIT aan de volledige community. Waarom? Er is geen normale concurrent. Ik hoor veel goede dingen over PES dit jaar, maar gewoon puur vanwege het hele licentieverhaal zal ik PES niet kopen. Ik zit er niet om te wachten om "Merseyside Red" tegen "Merseyside Blue" te spelen.

Elk jaar lachen ze zich helemaal kapot daar zodra de verkoop van de nieuwe Fifa een maand voorbij is. Volgens mij zitten er letterlijk 5 man aan een tafel daar gewoon de euro's te tellen en grappen te maken over ons sukkels die weer een spel hebben gekocht waar ze misschien bij elkaar 2 maanden mee bezig zijn geweest.

Nogmaals: ik vind Fifa 17 opzich gewoon prima spelen maar daar is alles mee gezegd. Ik had heel die Journey er per direct voor ingeruild als ze alleen maar de bugs uit 16 zouden fixen en wat minimale toevoegingen aan Career Mode zouden doen.

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste