Tjah, ik wordt absoluut niet gelukkig van de voortekenen tot nu toe. Ik speel Fifa eigenlijk alleen maar voor de Carriere modus, en tot nu toe is het wederom: cosmetisch, cosmetisch, en nog een cosmetisch.
- Joepie, in plaats van platte cijfers heb je nu een mooi grafiekje over de financiën.
- Yes, eindelijk een coach die er super cool en realistisch uit ziet langs de zijlijn!
- Nog meer doelstellingen die hoogstwaarschijnlijk na 1 seizoen al niet kloppen. Promoveer je met Portsmouth uit de laagste Engelse divisie dan zal de opdracht vermoedelijk wel weer worden: Reach the FA Cup Finals en Promoveer.
Het is nog misschien te vroeg om te oordelen maar ik wordt er nu eigenlijk al weer scheitziek van. Nu heb ik het nog niet eens over de echte gameplay, maar hoe zit het met dat tergend langzame menu wat al 5 edities lang opgelost zou worden? Als ik na 1 seizoen een europese wedstrijd op de kalender heb staan dan kan het koffie apparaat aan, want dat wordt gegarandeerd 10 seconden wachten (na elke klik, dus niet eenmalig).
Hoe zit het met de waardeloze, partijdige scheidsrechters? Ik vind het niet erg hoor dat de CPU beter gaat spelen als ik de moeilijkheidsgraad omhoog gooi, maar waarom krijg ik een gele kaart bij een lichamelijk duel (waarbij ik geen knop in druk) maar krijg ik zelf geen penalty als ik volledig van achter wordt neergemaaid (bij wijze van spreken).
Oh, en een van
dé features van Fifa 16 was: NEXT-GEN GOALKEEPERS!!!!!! Mijn wens voor Fifa 17 is helemaal geen next-gen keeper. Geef mij maar gewoon lekker de current gen keepers maar dan met "brains". Idiote mongolen die een bal á 2,5 km/h gewoon over de achterlijn laten lopen om zo een corner weg te geven puur omdat de bal net niet binnen de onzichtbare box valt waarin de keeper kan opereren. "Ja, maar dan laat je de keeper toch uitkomen?". Oh ja, zodat die of gewoon voorbij de bal rent, of met een slakkengangetje er naar toe loopt om 1 meter voor de bal een duik te maken en de bal zo voor hun spits duwt
Hoe zit het met het limiet van 15 seizoenen? Voor veel mensen klinkt het misschien als veel, maar er zijn mensen bij die gewoon 1 carriere spelen.
Nogmaals, ik heb het hier niet eens over drastische wijzigingen aan de gameplay van het voetbal. Het gaat hier eigenlijk alleen nog maar om keiharde bugs en flaws. Sterker nog, eigenlijk is het gewoon te triest voor woorden dat ik zelfs bereid ben om wederom €55 á €60 neer te leggen als ze alleen al bovenstaande puntjes op zouden lossen.
Maar het zal wederom vooral FUT gericht zijn. 180 nieuwe type kaarten. 50 nieuwe type pakjes. 89.0000 nieuwe spelers, stadions. Design your own card blablablablabla weet ik het allemaal.
Zo, rant-modus kan weer uit.
GOED BEZIG EA
[
Voor 12% gewijzigd door
EricNL op 16-08-2016 14:30
]