Ja, laten we de regels nu gaan aanpassen omdat het Belgie dan misschien beter uitkomt.Tk55 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:40:
[...]
Geel 10 minuten aan de kant, houden ze vanzelf wel op.
Goeie redding Courtois!!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Geldt wat mij betreft ook voor Carrasco. Er zit veel meer venijn in.gambieter schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:40:
Origi en Mertens brengen wel een stuk meer dan de spelers die ze vervangen hebben. Zou Lukaku de nieuwe Johnny Bosman worden?
Dat denk ik ook elke keer als ik hem bij Everton zie spelennwnc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:41:
Wat was er ook al zo bijzonder aan Lukaku?

Nee het is gewoon smerig spelbederf. FIFA/UEFA zal er echter toch niks aan doen, want ze geven er niks om. Maakt mij niet uit wie er wintSt@m schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:41:
[...]
Ja, laten we de regels nu gaan aanpassen omdat het Belgie dan misschien beter uitkomt.
Goeie redding Courtois!!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Lukaku is verticaal best bruikbaar, maar dan moet je de onderliggende ploeg zijn en de ruimte achter de verdediging kunnen gebruiken. Geen idee echter waarom hij tegen Italië wordt opgesteld.nwnc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:41:
Wat was er ook al zo bijzonder aan Lukaku?
En liggen straks, die gaan de laatste minuten spontaan kramp krijgen en bij het minste geringste tikje de stervende zwaan spelen. Italië gaat dit niet meer verliezen, die weten hoe je een wedstrijd uit speelt.Vlassie1980 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:43:
Italianen kunnen wel verdedigen natuurlijk
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Speelt Oranje niet mee zit ik hier nog met stress.
Al met al erg jammer. Italie speelt dit op zijn Italiaans uit verwacht ik.
Boem: Pelle!
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 13-06-2016 22:49 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Belgen lieten de koppies hangen. Stom. Oer- en oerstom.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Remember 88?St@m schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:47:
Geen overleg, geen team, te weinig de kwaliteit die er wel is laten zien, Hazard die alles alleen wil doen.. Nah dit moet snel veranderen anders ga je met 1 punt maar huis.
Eerste wedstrijd verloren? Toch EK winnen!?
Ach 1 of 2 -0 maakt ook niet uit dan.
‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Dodelijke ploeg dat Italië. Maar België heeft ook niet de finesse om de wedstrijd in winst om te zetten. Veel potentie, maar het schuttert ook behoorlijk.
Terecht gewonnen door dat Italiaanse team, België speelde eigenlijk op zijn Nederlands, zat niks in vanavond.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Belgie won?Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:50:
[...]
Remember 88?
Ik zeg ook dat er snel wat moet veranderen.. Als je zo doorspeelt zeg ik remember 2012
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Voorlopig zijn ze bezweken onder de druk. En geen teamspirit.Grindtegel schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:50:
Ach de belgen winnen die twee andere potjes met gemak.
Point madeSt@m schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:52:
[...]
Belgie won?
Ik zeg ook dat er snel wat moet veranderen.. Als je zo doorspeelt zeg ik remember 2012
België kansloos. Alleen omdat Italië het toeliet mochten ze af en toe komen, zat er gewoon niet in.
Niet met deze bondscoach.Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:50:
[...]
Remember 88?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zou bijna denken dat je Feyenoorderph4ge schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:54:
Pelle Baas! Ik kan stiekem nog steeds genieten van die verongelijkte blik van Vertonghen, het blijft een engerd.
Elk jaar weer het hoogtepunt van jullie seizoen
[ Voor 26% gewijzigd door Han op 13-06-2016 22:58 ]
Zelfs in de zomerstop.
Al had ik het ook wel leuk gevonden als België had gewonnen en Mertens het een kampioenswedstrijd zou noemen.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 13-06-2016 22:56 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wat een bullshit word daar allemaal gezegd.
Wat snappen die gasten niet dat italie een typische dodelijke counter voetbal wedstrijd uit het boekje hebben gespeeld. één kans één goal. Iedereen in de box. Iedereen pakt een gele kaart als de belgen te veel ruimte hebben.
Wat doe je daar tegen? Niet veel.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Een topteam heeft een topcoach nodig, en dat is Wilmots duidelijk niet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tja, ik weet dat er onenigheid is tussen de Waals en Vlaams talige spelers, maar eerlijk gezegd houd ik liever bij voetbal zonder politiek.

Die Italianen die een gele kaart pakten wisten gewoon dat ze gewisseld zouden worden. Onsportief, maar wel erg effectief. Verdedigen zijn ze gewoon goed in.Kain_niaK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:57:
Iedereen pakt een gele kaart als de belgen te veel ruimte hebben.
Wat is daar onsportief aan dan?Tk55 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:00:
[...]
Die Italianen die een gele kaart pakten wisten gewoon dat ze gewisseld zouden worden. Onsportief, maar wel erg effectief. Verdedigen zijn ze gewoon goed in.
Dat is hun werk.
Effectief toernooivoetbal. En ik kan er ook nog eens van genieten ook, terwijl ik normaliter countervoetbal niet kan waarderen. Zij hebben het echt tot een kunst verheven. De rem er op waar nodig, elke speler die zich op offert daarvoor en vlijmscherpe counters. Verdedigend vond ik ze vandaag niet eens op hun best.nwnc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:59:
Het is bewonderenswaardig hoe de Italianen decennia-lang hun filosofie redelijk succesvol gaande houden.
Het bewust maken van overtredingen is wat mij betreft onsportief. Maar het past helaas binnen de regels van de sport.Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:01:
[...]
Wat is daar onsportief aan dan?
Dat is hun werk.
Het Cattanaccio of hoe je het dan ook moet spellen ,zag ik vandaag helemaal niet terug.Han schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:02:
[...]
Effectief toernooivoetbal. En ik kan er ook nog eens van genieten ook, terwijl ik normaliter countervoetbal niet kan waarderen. Zij hebben het echt tot een kunst verheven. De rem er op waar nodig, elke speler die zich op offert daarvoor en vlijmscherpe counters. Verdedigend vond ik ze vandaag niet eens op hun best.
Als ik de Belgische bond was zou ik die coach eruit zetten en er een topper neerzetten zodat je deze generatie niet verpest - voor het te laat is.
Maar wie weet, misschien kan de ploeg nog groeien, Italië is mijn favoriet voor de titel en zeker een loodzware tegenstander. Ik zie de Belgen echt wel doorgaan in deze poule.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Welkom in de grote mensenwereld (helaas). Eerlijk bestaat niet meer!?Tk55 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:03:
[...]
Het bewust maken van overtredingen is wat mij betreft onsportief. Maar het past helaas binnen de regels van de sport.
Mhh interessant onderwerp voor een poll?
Edit: wat ik ook vond is dat de opstelling absoluut niet werkte. Er stonden teveel mensen in de aanval en te weinig in de verdediging. Geen wonder dus dat de bal plots dicht bij de goal was en dat de Italianen enkele mooie kansen creëerden.
[ Voor 9% gewijzigd door Le Enfant! op 13-06-2016 23:14 ]
Dat was dus twee jaar geleden. Je mag het eens lezen, kijken of het nu nog steeds herkenbaar is en je dan de vraag stellen hoeveel stappen 'we' ondertussen gezet hebben met de duurste selectie van Europa. (Ik zal het verklappen: nul)
Verwijderd
Onze verdediging was ook gewoon zwak, bij die (trouwens knappe) 2de goal van italie staan ze met 3 verdedigers naar de bal te kijken. Niemand had oog voor de andere italianen.
Ach!Coltrui schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:11:
Ik besef ondertussen dat mijn gezeur - als ik mijn eigen posts eens herlees - best lullig kan overkomen, maar het is al jaren zo. Ik schreef ooit na de WK-kwalificatie van de Belgen in 2014 een stom tekstje.
Dat was dus twee jaar geleden. Je mag het eens lezen, kijken of het nu nog steeds herkenbaar is en je dan de vraag stellen hoeveel stappen 'we' ondertussen gezet hebben met de duurste selectie van Europa. (Ik zal het verklappen: nul)
Het mooiste wat er is zijn je emoties toch?
Iedereen lult wel eens uit zijn nek, daar is imo niets mis mee?!
Zit je stiekem de BBC nabeschouwing samen te vatten hier ?gambieter schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:58:
Mooie goal van Pelle, en het is uiteindelijk wel verdiend. Belgie was los zand en er was wel individueel wat moois te zien, maar als team werkt het gewoon niet. Italie daarentegen is een unit, georganiseerd en iedereen werkt voor elkaar.
Een topteam heeft een topcoach nodig, en dat is Wilmots duidelijk niet.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Een niet al te sterk Italië dat met de laatste spelers van een gouden generatie en wat jonkies, zonder Pirlo gewoon met 2-0 wint. De wedstrijd was kennelijk weinig kansen en wat er was verprutst. Slecht op elkaar ingespeeld, waardeloze tactiek van Wilmots en het werd niet erger omdat er een verdomt goede keeper in het Belgische doel staat. Dat tweede doelpunt was ook gewoon heel slecht verdedigd, bijna net zo rampzalig als de kwalificatie van Oranje, bijna.
Eigenlijk precies hetzelfde als twee jaar geleden toen ik ook behoorlijk sceptisch was en voor de wedstrijd al doorhad dat ze gingen verliezen van Argentinië. Ik moet het nog zien of Ierland wel verslagen word want anders is het voorbij.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tja, het is alsof men denkt dat het allemaal dankzij Wilmots is en niet ondanks dat de resultaten zo goed zijn de laatste tijd.Coltrui schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:11:
Ik besef ondertussen dat mijn gezeur - als ik mijn eigen posts eens herlees - best lullig kan overkomen, maar het is al jaren zo. Ik schreef ooit na de WK-kwalificatie van de Belgen in 2014 een stom tekstje.
De vraag is of de Belgische bond de cojones heeft om te zeggen 'wij spelen voor de winst' i.p.v. 'we zijn er alweer bij op een groot toernooi!'. Ja, ik weet dat het doel halve finale is maar dat zijn maar woorden als je deze bondscoach laat zitten.
Kijk, het is heel eenvoudig. Als je na al die jaren van deze goudhaantjes nog geen ploeg kan smeden, ben je ongeschikt als coach. Ik moet het eerste overtuigende tegenargument nog horen.Dr. Strangelove schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:18:
[...]
Tja, het is alsof men denkt dat het allemaal dankzij Wilmots is en niet ondanks dat de resultaten zo goed zijn de laatste tijd.
De vraag is of de Belgische bond de cojones heeft om te zeggen 'wij spelen voor de winst' i.p.v. 'we zijn er alweer bij op een groot toernooi!'. Ja, ik weet dat het doel halve finale is maar dat zijn maar woorden als je deze bondscoach laat zitten.
Het is zo'n zonde. Om te janken.
Wat wil je dan?Dr. Strangelove schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:18:
[...]
Tja, het is alsof men denkt dat het allemaal dankzij Wilmots is en niet ondanks dat de resultaten zo goed zijn de laatste tijd.
De coach ontslaan?
Tijdens het EK?
Nee hoor, lekker verder doen. Nog vier jaar.Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:20:
[...]
Wat wil je dan?
De coach ontslaan?
Tijdens het EK?
Zijn ze het met me eens? Dat is mooiBossie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:16:
Zit je stiekem de BBC nabeschouwing samen te vatten hier ?
Ik kijk de nabeschouwingen niet, teveel gel*l, behalve als er echt iets spannends is. En dat was er niet
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dan zouden ze wel ballen hebbenRev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:20:
[...]
Wat wil je dan?
De coach ontslaan?
Tijdens het EK?
De Bruyne speelde al erg zwakke voorbereiding en bewijst vandaag dat zijn vorm er nauwelijks is. 3 goeie passes meer zat er niet in vandaag. Snap niet dat je dan als trainer niet sneller ingrijpt.coase schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:54:
Bijna alle Belgen waren ondermaats... De bruyne had een serieus offday..
http://sporza.be/cm/sporz...016/MG_ma_13_06/1.2670448
Daar kan je ook heatmap zien van de wedstrijd, zit gewoon 1 groot gat in het middenveld de eerste helft...
Ik ben het er mee eens dat er geen lijn in de ploeg zit en ik zou ook andere keuzes maken. Maar wellicht heeft België ook wel veel van dezelfde soort spelers waardoor een opstelling maken ook moeilijker wordt.
Zei ik tijdens het WK ook al. Was verassend dat we uberhaubt zo ver geraakt waren.D-e-n schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:33:
De coach de schuld geven : de Belgen zijn net Nederlanders nu![]()
Ik ben het er mee eens dat er geen lijn in de ploeg zit en ik zou ook andere keuzes maken. Maar wellicht heeft België ook wel veel van dezelfde soort spelers waardoor een opstelling maken ook moeilijker wordt.
Wedstrijden tussendoor zijn praktisch altijd een drama..
Terwijl we een ploeg hebben waar veel coaches van dromen.
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2016 23:35 ]
Je kan niet anders dan de coach de zwarte piet toespelen, toch? Kom op, wat een spelers op papier!D-e-n schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:33:
De coach de schuld geven : de Belgen zijn net Nederlanders nu![]()
Vandaag gewoon tactisch gepakt (wiens taak is dat?), beter voetbal gezien na de drie wissels (na de 70ste minuut) waar iedereen om smeekt (wiens taak is dat?) en nogmaals: je bent een sukkel als je het geluk hebt om jarenlang met deze spelers te mogen werken en er dit maar van bakt. Blind heeft dit team niet hoor.
@coltrui
Blind mist de aanvallers die België heeft. Naast Robben hebben wij niks meer. Maar België mist misschien juist wel een killer als Robben, een winnaar.
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 13-06-2016 23:40 ]
Misschien, maar mijn verwachting was dat Belgie deze pot sowieso zou verliezen en vervolgens doorgaat door de volgende twee te winnen.Coltrui schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:36:
[...]
Je kan niet anders dan de coach de zwarte piet toespelen, toch? Kom op, wat een spelers op papier!
Vandaag gewoon tactisch gepakt (wiens taak is dat?), beter voetbal gezien na de drie wissels (na de 70ste minuut) waar iedereen om smeekt (wiens taak is dat?) en nogmaals: je bent een sukkel als je het geluk hebt om jarenlang met deze spelers te mogen werken en er dit maar van bakt. Blind heeft dit team niet hoor.
Had echter in de pool nog wel een goal van de Rode Duivels verwacht.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nee, hadden ze na het WK al moeten doen he?Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:20:
[...]
Wat wil je dan?
De coach ontslaan?
Tijdens het EK?
Het is mijn team verder niet dus ik zou het best een leuk experiment vinden eigenlijk om tijdens een toernooi de coach te wisselen
Edit: ff serieus, tuurlijk wissel je nu niet. Dat leidt alleen tot paniek.
Ik zag trouwens dat de nummer twee of drie van deze groep sowieso een groepswinnaar trekt in de kwartfinale... Frankrijk, Spanje... en Portugal?
[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-06-2016 23:52 ]
't Zou geen fuck uitmaken. Ik wil een Preud'Homme of een Vanhaezebrouck wel eens voor deze groep zien staan. Geen nonsens, je werkt voor de ploeg of je vliegt er uit en wan- dan wel haantjesgedrag wordt door de coach zelf uitgebreid in de pers besproken. Werken voor je plaats.
Maar liefst Louis met de Rode Duivels, dat zou wat zijn
Even kijken.
- Courtois - LVG nul bijdrage
- Hazard - dikke middelvinger naar zo'n LVG
- De Bruyne - die wordt doodongelukkig
- Carrasco - waarschijnlijk zelfs geen selectie, want die heeft geen rare hoed
- Dembele - ik kan me het onderlinge Engels al voorstellen
- Lukaku - ook geen goeie match
- Januzaj - moet ik geen tekening bij maken
- Fellaini - ook geen goede herinneringen aan
Alderweireld en Vertonghen - wie weet.
Maar na de optelsom? Nah...
(Mocht je met 'arrogante kaaskop' Blind bedoelen - nee, dat is een flauw fondukaasje. Hilarisch om te zien hoe hij zich laat begeleiden door twee grootheden die alles regelen en toch nog de titel van 'bondscoach' meekrijgt.)
Weet je, ik had goede hoop op Advocaat een paar jaar geleden. Maar die is het afgebold.
[ Voor 14% gewijzigd door Coltrui op 14-06-2016 00:33 ]
Ach je moet ze toch allemaal verslaan als je kampioen wilt worden, de volgorde maakt verder niets uit.Dr. Strangelove schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:44:
[...]
Nee, hadden ze na het WK al moeten doen he?
Het is mijn team verder niet dus ik zou het best een leuk experiment vinden eigenlijk om tijdens een toernooi de coach te wisselen
Edit: ff serieus, tuurlijk wissel je nu niet. Dat leidt alleen tot paniek.
Ik zag trouwens dat de nummer twee of drie van deze groep sowieso een groepswinnaar trekt in de kwartfinale... Frankrijk, Spanje... en Portugal?
https://twitter.com/TheAn...status/742466507549069312
[ Voor 7% gewijzigd door Kain_niaK op 14-06-2016 02:08 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dat is een belediging voor De GraafschapPWM schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:25:
Die De Bruyne... Is dat een speler van de Graafschap? Fijn voor hem dat hij wellicht ED mag spelen volgend jaar. Hopelijk kan hij dan wel 1 bal aannemen. Of 1 voorzet geven die in de buurt komt.
Man man man wat was hij slecht
Dat was zo onder zijn voorgangers, ik dacht dat bij Wilmots anders was. Hij spreekt zelf ook Nederlands en heeft een Nederlandstalige assistent-bondscoach. Heb ook niks daarover gezien in de pers, maar ik volg het dan ook niet op de voet.Rev-anche schreef op maandag 13 juni 2016 @ 22:58:
[...]
Tja, ik weet dat er onenigheid is tussen de Waals en Vlaams talige spelers, maar eerlijk gezegd houd ik liever bij voetbal zonder politiek.
Of ben je gewoon Vlaamsgezind en zou je graag willen dat het zo was?
[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 14-06-2016 08:33 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Doet me een beetje denken aan Nederland 10 jaar geleden. Toen zat Van Basten er met grote spelers die allemaal moesten spelen en die slaagde daar niet in. Daarna kwamen Van Marwijk en Van Gaal en hoewel die ook veel kritiek kreeg slaagden ze er wel in om ook grote spelers als Van Persie in dienst van het team te laten spelen, een collectief te vormen en zo het beste te halen uit de spelers die op dat moment het aller beste waren (Sneijder op WK10, Robben op WK14).Le Enfant! schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:10:
Ik heb het gevoel dat veel mensen hier Italië overschatten. Het blijft nog altijd een sterk (defensief) team, maar je kunt de ploeg van 2016 absoluut niet vergelijken met de ploeg van enkele jaren geleden. Op het WK speelden de Italianen ook niet zo goed en dan hadden ze nog Pirlo in de ploeg. Buffon is de enige die me nog steeds weet te overtuigen (wat een held!). Sowieso ben ik teleurgesteld in wat België op het veld toont. Ik had het gevoel dat ze niet echt veel zin hadden om te spelen als je kijkt hoe vaak men verrast was dat er bal voor of naast hen lag. Wat Fellaini uitspookte zal die zeker niet mogen doen in de volgende wedstrijden. Ook Lukaku en de Bruyne (de krachtpatsers van de ploeg) speelden heel matig. Het was ook verre van teamspelen. Had Kompany meegedaan ging dit stukken beter zijn. Ook vond ik dat Mertens te laat op het veld kwam, sowieso is dat iemand die vanaf de eerste minuut moet meedoen. Benteke had beter ook meegedaan. Lukaku was dan weer beter in de laatste dertig minuten ten tonele gekomen. Hazard moet eens leren minder egoïstisch te zijn, er stonden genoeg mensen vrij en toch maar zelf de eer nemen. Jammer.
Edit: wat ik ook vond is dat de opstelling absoluut niet werkte. Er stonden teveel mensen in de aanval en te weinig in de verdediging. Geen wonder dus dat de bal plots dicht bij de goal was en dat de Italianen enkele mooie kansen creëerden.
Geweldig! Als wij een coach hadden gehad met half deze kwaliteiten hadden we ook met gemak door de poule fase gekomen.Kain_niaK schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 02:07:
Korte video die laat zien hoe effectief the italianse verdediging was.
https://twitter.com/TheAn...status/742466507549069312
Ik denk dat België de twee komende wedstrijden wint en dan alsnog door gaat! Geen stress mannen!
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Verwijderd
Ze zijn echter een van de favorieten voor de titel en dat gaat zo echt niet gebeuren.
Zit totaal geen lijn in het spel, hebben welgeteld 1 kans gehad die noemenswaardig was. De wissels brachten ook helemaal niets. En dan leek het wel het NL elftal qua beleving.....ook niet aanwezig.
Zal mij benieuwen of ze nog een knop kunnen omzetten, maar zo gaat België rap eruit.
België zit voor mij in de groep met datzelfde Engeland maar bijvoorbeeld ook het Portugal van Ronaldo. De ingrediënten om ver te komen zijn aanwezig maar de stap naar een uitgebalanceerd team dat ook echt kan winnen moet nog wel gemaakt worden. Traditionele landen als Spanje, Duitsland en Frankrijk weten wat beter hoe dat moet.
Overigens zijn er altijd verrassingen dus of je nu favoriet bent of niet: "ver" komen is maar relatief. Je kunt als favoriet de pannen van het dak spelen en dan kom je vervolgens in de kwartfinale tegen pakweg Frankrijk en lig je er na een spannende pot uit. Heb je het dan slecht gedaan?
België moet gewoon lekker gaan voetballen. Ik zou wel één van die drie werkpaarden van het middenveld halen. Want dat schiet niet op.
In deze poule waar waarschijnlijk de eerste 3 doorgaan is de poule fase niet overleven bijna onmogelijk.MarvinG schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:04:
België was niet best, maar van Italië kan je gewoon verliezen... dat zijn geen koekenbakkers.
Ik denk dat België de twee komende wedstrijden wint en dan alsnog door gaat! Geen stress mannen!
Ehmm... Dat houdt dus in dat we gewoon Vlaanderen bij Nederland inlijven?Salvatron schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 04:34:
Wat er moet gebeuren is dat ze Belgie en Nederland samenvoegen zodat ze een belgisch-nederlands elftal kunnen samenstellen. Zowel Nederland als Belgie presteren niet veel, als je die 2 elftallen samenvoegt, dan kan het misschien wat worden. Maar goed, de italianen hebben 2 doelpunten gemaakt, eentje in de laatste minuut, dit wil toch wel wat zeggen over de Belgen, zo goed zijn ze dus niet. Bij voetbal is het de bedoeling om de bal bij de tegenstander in het doel te krijgen, de Belgen snappen dit niet, of ze snappen het wel maar ze hebben er geen zin in, wat ook de reden moge zijn, ze hebben verloren en dat is niet leuk.
Nee dank je, dan krijgen we die mooie pauper/gatenkaas wegen van jullie er ook bij
Ik begrijp niet goed wat je met dat onderlinge Engels bedoelt, maar Dembélé en Van Gaal hebben bij AZ nochtans succesvol samengewerkt.Coltrui schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:30:
- Dembele - ik kan me het onderlinge Engels al voorstellen
Dat dus, overigens ging het met oranje meestal ook mis als ze favoriet waren. Denk aan EK2012 (na de WK finale). Belgie kan alleen maar falen dit EK en die hoge ranking is leuk maar koop je helemaal nies voor.D-e-n schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:27:
België moet het favoriet zijn ook gewoon even vergeten. Dat legt veel teveel druk op. Ik zie wel parallelen met Engeland. Die zien zichzelf elke keer weer als favoriet maar het gaat elke keer mis.
In 2012 viel dat toch wel mee? Nederland had toen toch ook een slechte voorbereiding? Compleet vernederd door Duitsland, verloren van Bayern Munchen en Bulgarije? De toen nog veelste jonge Willems die al linksback moest opdraven omdat er simpelweg niemand anders was, en Bouma die mee moest omdat er centraal ook haast niks anders was? En vervolgens de groep des doods met Duitsland, Portugal en Denemarken.tweaker2010 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:08:
Dat dus, overigens ging het met oranje meestal ook mis als ze favoriet waren. Denk aan EK2012 (na de WK finale). Belgie kan alleen maar falen dit EK en die hoge ranking is leuk maar koop je helemaal nies voor.
In 2000 (en 2002...), 1990 en 1992 vielen echt een beetje tegen toen Oranje favoriet was. Als Nederland zich gewoon had geplaatst waren we net zo goed outsider geweest als 2 en 4 jaar geleden.
Ik zie de paralellen met Engeland ook wel, maar niet alleen op het favorietenvlak. In de jaren 90 en 00s een prima stel spelers met een coach die ze niet aan de praat kreeg maar toch om overklaarbare redenen veel te lang mocht blijven zitten.
De Engelsen hebben behalve het favoriet willen zijn natuurlijk ook vaak een kwaliteitsprobleem gehad. De vedetten uit hun competitie zijn vaak buitenlanders. In 1990 had je wel een gunstige uitzondering. Met Waddle, Gascoigne, Lineker etc. stonden er wel wat spelers die een pot naar zich toe konden trekken.
Dit topic is gesloten.
Over naar [EK2016] Achtste finales tot en met de finale