[EK2016] Portugal!!! (Knockout rondes t/m de finale)

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
IJslanders zijn van nature fysiek gewoon sterker. Dat krijg je met zo'n wild land. Ook vond ik IJslanders er sportief, altijd wel aan het sporten als het kon, of in de natuur aan het werk. Fysiek zijn ze behoorlijk steviger dan Nederlanders en nauwelijks kleiner.

In mei nog helemaal gek van Eurovisie, al zag je toen ook al het EK aankomen op o.a. cola flessen.

Maar IJsland is gewoon fantastisch. Je kunt vrijwel overal nog heen/langs zonder dat er hekken echt in de weg staan voor mooie foto's. Meestal is het niet meer dan dan gespannen touwtje op 20cm hoogte.

De vlucht is goedkoop, het eten, autohuur en overnachtingen wat minder. eigenlijk moet je er gewoon eens heen gaan als het kan.. nu het nog kan, nu de gletsjers er nog zijn.. nu Strokkur nog werkt..

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 28-06-2016 01:22 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
apis29 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:00:
Dat hadden ze bij Spanje ook al moeten doen na het WK; gelukkig houdt Bosco er nu tenminste mee op ...

Hodgson: had ie toch maar Drinkwater moeten meenemen :p

[afbeelding]

Zoals wel vaker de laatste eindtoernooien erbij gehaald wordt: die kleine landen selecties zitten vol met spelers die ergens reserve zijn en er geen lang en zwaar seizoen op hebben zitten (dit had ik overigens al voor de start van het EK gepost in het groep B topic)
Al zou het interessanter zijn om dat van de basisspelers dit EK uit te zoeken ...
Het kan ook via de andere kant bekeken worden, spelers die veel gespeeld hebben, hebben meer wedstrijdritme.
Ik vind het wijzen naar de vele wedsrtijden etc altijd maar kul. Wij werken toch ook 40 uur per week en doen van alles in het weekend, dan ga ik in de zomer niet ineens 20 uur werken, aangezien ik er zo'n lang seizoen op heb zitten. Bij andere sporten worden soms wel 3 wedstrijden per week gespeeld (IJshockey bijv.)
Je bent een topsporter, je hele leven staat in het teken van voetbal. Dan moet je toch wel een paar wedstrijden extra kunnen spelen?

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Deze wilde ik jullie niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uIPgjdE.jpg

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ramzzz schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:49:
Deze wilde ik jullie niet onthouden:
[afbeelding]
Imprisoned bankers. _O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Curva schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:30:
[...]

Het kan ook via de andere kant bekeken worden, spelers die veel gespeeld hebben, hebben meer wedstrijdritme.
Ik vind het wijzen naar de vele wedsrtijden etc altijd maar kul. Wij werken toch ook 40 uur per week en doen van alles in het weekend, dan ga ik in de zomer niet ineens 20 uur werken, aangezien ik er zo'n lang seizoen op heb zitten. Bij andere sporten worden soms wel 3 wedstrijden per week gespeeld (IJshockey bijv.)
Je bent een topsporter, je hele leven staat in het teken van voetbal. Dan moet je toch wel een paar wedstrijden extra kunnen spelen?
Volledig mee eens. Die engelsen zijn altijd goed in zeuren dat ze zoveel wedstrijden spelen. Terwijl het echte probleem ligt bij het feit dat ze de halve wereld opkopen om in de PL te laten spelen, waardoor ze niet genoeg investeren in hun jeugdopleidingen.

Ze hebben al 10 jaar geen play-off duel op een eindtoernooi gewonnen. het probleem ligt wel wat structureler dan dat ze dit jaar zoveel wedstrijden hebben gespeeld.
gambieter schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:15:
Hodgson weg, en terecht. Neemt Willshere en Henderson mee die nooit zelfs maar overwogen hadden mogen worden, speelt hetzelde team elke keer met Kane en Sterling die niet vooruit te branden waren, Joe Hart is n ietzo betrouwbaar meer maa blijft onbetwist nr 1. Een coach moet spelers vertrouwen geven, maar niet blijven vasthouden als het niet werkt.

Taktisch beperkt, geen plan B of C.
Vergeet ook Rooney niet. Stelt hem steeds maar op, terwijl die volledig uit vorm is en gister passes over 5 meter niet eens kon laten aankomen. Hodgson had de ballen niet om hem op de bank te zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door KingKoning op 28-06-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingKoning schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:12:
Volledig mee eens. Die engelsen zijn altijd goed in zeuren dat ze zoveel wedstrijden spelen. Terwijl het echte probleem ligt bij het feit dat ze de halve wereld opkopen om in de PL te laten spelen, waardoor ze niet genoeg investeren in hun jeugdopleidingen.

Ze hebben al 10 jaar geen play-off duel op een eindtoernooi gewonnen. het probleem ligt wel wat structureler dan dat ze dit jaar zoveel wedstrijden hebben gespeeld.
Ze spelen ook structureel teveel wedstrijden. Al jaren doen ze dit in de premier league, waar alle Engelse voetballers voetballen.

Ze voetballen vanaf augustus tot mei, bijna non-stop iedere week 2 wedstrijden. Niet heel bijzonder dat de Engelse voetballers in juni/juli altijd een uitgebluste indruk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

gambieter schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:15:
Hodgson weg, en terecht. Neemt Willshere en Henderson mee die nooit zelfs maar overwogen hadden mogen worden, speelt hetzelde team elke keer met Kane en Sterling die niet vooruit te branden waren, Joe Hart is n ietzo betrouwbaar meer maa blijft onbetwist nr 1. Een coach moet spelers vertrouwen geven, maar niet blijven vasthouden als het niet werkt.

Taktisch beperkt, geen plan B of C.
Welke shit for brains:
  • stelt Kane op, en laat 'm vervolgens de vrije trappen en corners nemen, terwijl hij meer dan 50 % van zijn goals scoort met het hoofd? _O-
  • stelt Rooney op, die werkelijk niet vooruit te branden is en geen pepernoot weet te raken, en verantwoordelijk was voor veel, heel veel balverlies, waardoor IJsland soepel kon omschakelen
  • laat de snelle, piepjonge, hongerige en zeer doeltreffende spits pas in de 85e minuut invallen
  • haalt het in zijn hoofd zonder plan te starten; defensief geen rekening houden met de gevaarlijke inworp, offensief geen vuist kunnen maken tegen de blauwe muur - en dat terwijl een groot deel van alle landen zo speelt
  • etc.
'Tactish beperkt'? _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:04:
Dus in Engeland is er geen topsportmentaliteit? Want die verliezen van een minder IJsland.

Dat klopt niet. Kleintjes die op basis van strijd winnen van groten is van alle tijden. Je op fysiek en mentaal gebied daar tegen wapenen is geen kwestie van opleiden maar van daarop selecteren en het elftal balans geven.
Je legt weer verbanden die ik niet genoemd heb. Het lijkt mij niet wijs om in dit topic nogmaals uit te gaan leggen wat ik bedoel. Dat ga ik dan dus ook niet doen. :)

Mooi om te zien dat een Italië speelt met de absolute wil om te winnen, de mentaliteit is top. Eenheid, discipline en drive zorgen ervoor dat ze een erg goede basis hebben om op terug te vallen als de technische aanvallen er even niet in zitten. Je zag bij Spanje dat zij niets hebben om op terug te vallen als het tikkietakkie even niet lukt. Terugvallen op duikelen en naaien werkte ook niet, dus lig je er dan gewoon uit.

Wat dat betreft zou het de 'grote' landen sieren om niet meer te denken in 'kleintjes'. Er zit nog een zekere arrogantie in veel landen die de 'kleintjes' als minderwaardige houthakkers zien. Die 'kleintjes' hebben echter wel een wil om te winnen, fitheid, discipline en drive die een basis vormt die veel 'groterts' niet hebben. Nederlanders roepen ook steeds maar weer om die 'Hollandse school' en tactiek en dergelijk geneuzel. Blijven maar mijmeren over het verleden terwijl in het heden de basis gewoon mist, fijn dat de KNVB dat nu begrepen heeft.

Portugal is ook zo'n voorbeeld, die denken het wel even te doen met de sterren die rondlopen. België dacht ook dat het wel los zou lopen, maar heeft nu toch het licht gezien lijkt. Duitsland is zo'n land wat het altijd wel doet, daarom zijn ze altijd gevaarlijk. En bij Engeland waren er maar enkelen die er echt met het mes tussen de tanden voor gingen.

Ik vind het mooi dit toernooi, inzet wordt beloond. :)
GAIAjohan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:11:
IJslanders zijn van nature fysiek gewoon sterker. Dat krijg je met zo'n wild land. Ook vond ik IJslanders er sportief, altijd wel aan het sporten als het kon, of in de natuur aan het werk. Fysiek zijn ze behoorlijk steviger dan Nederlanders en nauwelijks kleiner.
Dat hangt er wel een beetje van af welke IJslanders je tegen komt. Het zijn echt niet allemaal houthakkers hoor, net zoals het hier ook niet allemaal grote boeren zijn. :P

Feit is wel dat de Noormannen om het zo maar even te noemen vaak wel potige kerels zijn.

Echter is het ook hoe je selecteert. Je kunt een Ron Vlaar of Jaap Stam neerzetten waar menig IJslandse spits ook wel even twee keer naar kijkt, of je kiest voor snelle jochies achterin. Een Dost of De Jong is ook alweer heel iets anders dan een Van Persie. (puur op fysiek hè)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:02
Gonadan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Je legt weer verbanden die ik niet genoemd heb. Het lijkt mij niet wijs om in dit topic nogmaals uit te gaan leggen wat ik bedoel. Dat ga ik dan dus ook niet doen. :)
Is dat niet wederzijds? Jij doet net alsof degenen met kritiek op de KNVB/v Breukelen zaken als fysiek niet belangrijk vinden. Ik zeg eerder het tegendeel, zie mijn opmerkingen op de opstellingen van Oranje telkens. Het enige wat ik zeg is dat dat niet ons probleem met de jeugdopleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Ze spelen ook structureel teveel wedstrijden. Al jaren doen ze dit in de premier league, waar alle Engelse voetballers voetballen.

Ze voetballen vanaf augustus tot mei, bijna non-stop iedere week 2 wedstrijden. Niet heel bijzonder dat de Engelse voetballers in juni/juli altijd een uitgebluste indruk maken.
Je bent profsporter of niet, het is niet dat je 40 uur werkt en erbij voetbalt. Altijd dat geneuzel over vermoeidheid.. Hun hele leven staat in het teken van topsport. Zie mijn post hierboven.
En waarom hebben Hazard, Lukaku, Sigurdson, Pelle, Vertonghen, Alderweireld etc er geen last van? Spelen ook in de PL...
Het probleem ligt bij de Engelse zelf. Het team is geen team, de coach heeft geen enkel plan en maakt rare keuzes.
Helaas, want op papier heeft Engeland een erg sterke selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
D-e-n schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:52:
Weer het oude liedje met Engeland. Die Premier League spelers zijn volgens mij gewoon niet zo goed als iedereen denkt
10+
Beste, grootste, mooiste, maar meest fysieke competitie. Dikke onzin die PL, maar dat is mijn mening. Leicester onderbouwt mijn mening.. Met goed voetbal en wat geluk kom je er wel hoor en ik vind het geen team vol soldaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Gonadan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:34:
[...]

Mooi om te zien dat een Italië speelt met de absolute wil om te winnen, de mentaliteit is top. Eenheid, discipline en drive zorgen ervoor dat ze een erg goede basis hebben om op terug te vallen als de technische aanvallen er even niet in zitten. Je zag bij Spanje dat zij niets hebben om op terug te vallen als het tikkietakkie even niet lukt. Terugvallen op duikelen en naaien werkte ook niet, dus lig je er dan gewoon uit.

Wat dat betreft zou het de 'grote' landen sieren om niet meer te denken in 'kleintjes'. Er zit nog een zekere arrogantie in veel landen die de 'kleintjes' als minderwaardige houthakkers zien. Die 'kleintjes' hebben echter wel een wil om te winnen, fitheid, discipline en drive die een basis vormt die veel 'groterts' niet hebben. Nederlanders roepen ook steeds maar weer om die 'Hollandse school' en tactiek en dergelijk geneuzel. Blijven maar mijmeren over het verleden terwijl in het heden de basis gewoon mist, fijn dat de KNVB dat nu begrepen heeft.

Portugal is ook zo'n voorbeeld, die denken het wel even te doen met de sterren die rondlopen. België dacht ook dat het wel los zou lopen, maar heeft nu toch het licht gezien lijkt. Duitsland is zo'n land wat het altijd wel doet, daarom zijn ze altijd gevaarlijk. En bij Engeland waren er maar enkelen die er echt met het mes tussen de tanden voor gingen.

Ik vind het mooi dit toernooi, inzet wordt beloond. :)
Het is echt wel meer dan dat, het is niet zwart / wit. Om Marco van der Heide even te quoten "De juiste tactiek faciliteert inzet en inzet faciliteert dan weer de uitvoering van de tactiek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Curva schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Je bent profsporter of niet, het is niet dat je 40 uur werkt en erbij voetbalt. Altijd dat geneuzel over vermoeidheid.. Hun hele leven staat in het teken van topsport. Zie mijn post hierboven.
En waarom hebben Hazard, Lukaku, Sigurdson, Pelle, Vertonghen, Alderweireld etc er geen last van? Spelen ook in de PL...
Van de spelers die je opnoemt hebben alleen Sigurdson en Pelle goed gespeeld. En deze spelers hebben 33 en 36 duels gespeeld. Harry Kane (51) en Sterling (47) hebben er flink meer gespeeld en dat zie je nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Van de spelers die je opnoemt hebben alleen Sigurdson en Pelle goed gespeeld. En deze spelers hebben 33 en 36 duels gespeeld. Harry Kane (51) en Sterling (47) hebben er flink meer gespeeld en dat zie je nu ook.
Dat is nog een gemiddelde van een wedstrijd per week..
Wat ik er alleen maar mee wil zeggen is dat ik vind dat 'vermoeidheid' niet de schuld is van het slechte presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:01:
[...]

Dus jij vind dat Vertongen, Alderweireld, Hazard en Lukaku "niet goed gespeeld" hebben?

Ik neem even aan dat je dit seizoen bedoelt, en niet zozeer het EK, want anders zou ik Hongarije - Belgie maar even terugkijken, maar Alderweireld/Vertongen werden in Engelse media bestempelt tot het beste centrale duo van de PL. Daarnaast zie ik ook niet zo goed in waarom het qua vermoeidheid uitmaakt of je 40 wedstrijden goed speelt of slecht.

Ik vind het veel te makkelijk om die vermoeidheid aan te dragen. Die engelsen zijn er altijd als de kippen bij om hun competitie als "de beste" te omschrijven, maar ook om direct die vermoeidheid aan te dragen als oorzaak voor steeds maar weer falen op eindtoernooien.

Lange competitie zal vast een beetje invloed hebben, maar de kern van het probleem ligt veel dieper imho. Ze investeren niet in hun eigen jeugd, omdat ze alles opkopen, en investeren daardoor ook niet in hun trainers. Het is geen toeval dat opleidingsland NL zoveel trainers voortbrengt terwijl koopland Engeland nooit goede binnenlandse trainers heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 28-06-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zolang clubs als Liverpool 'over the top' blijven betalen voor one season wonders zal er niets veranderen. Lees nu net dat Mane voor 34 miljoen pond van Saushampson naar Liverpool gaat. De seizoenen daarvoor hebben ze ook al pure middelmaat voor teveel geld gehaald uit het zuiden. En wat heeft het ze gebracht? met mazzel Europa leauge kwalificatie

Denk dat Arsenal blij is dat ze diie Vardy niet hebben gehaald. Was echt niets geworden daar. Niet dat giroud geweldig veel beter is maar goed. Die zie je vooral met z'n kont op de grond naar scheidsrechters zwaaien

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 28-06-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

DaniëlWW2 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:26:
[...]

Wij wonnen na onze rampzalige kwalificatie wel vriendschappelijk van de Engelsen, in Londen. Zo slecht zijn we nou ook weer niet hoor. :P
Eigenlijk bedoelde ik dat Engeland gisteravond bar slecht was, met Rooney voorop. Die was vroeger van wereldklasse, maar nu gewoon aan z'n pensioen toe. En Engeland speelde in de kwalificatie wel goed dacht ik, met een ander systeem, 4-4-2, dan de 4-3-3 van nu. Kane en Vardy hadden gewoon samen moeten spelen met Rooney op de bank. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
Rooney was tegen Wales anders uitstekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:34

Pierre

Van nature lui!

Gisteren dus niet, blij dat Engeland eruit ligt

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Iemand die al voorspellingen aan durft? Ik zal wat proberen.

Polen - Portugal: kan twee kanten op, ik zie geen echte favoriet. Als Polen gedisciplineerd speelt en Ronaldo bewaakt kunnen ze wel winnen. Portugal zal achterin scherp moeten zijn en voorin dynamisch, als ze vastgezet worden gaat ook Ronaldo ze niet redden.

Wales - België: De laatstgenoemde zou favoriet moeten zijn, maar heeft die rol nog onvoldoende laten zien. Als België geconcentreerd speelt met veel werklust over hebben voor elkaar dan moet het goed komen. Gaan ze voorin weer lopen kloten omdat ze elkaar niet willen begrijpen dat gaat Wales het gewoon op inzet winnen.

Duitsland - Italië: Over het hele toernooi is Italië duidelijk favoriet, echter begint Duitsland langzaam wel wakker te worden. Uiteindelijk winnen Duitsers altijd dus het zou mij niets verbazen als Italië eruit vliegt.

Frankrijk - IJsland: Helaas zal dit het eindstation voor IJsland worden. Ze spelen leuk en met veel inzet maar het leunt achterin toch op enkele mensen. Frankrijk heeft goede aanvallers over de hele breedte en lijkt ontketend, ik denk dat ze dit ook gaan winnen.

Wat jullie? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

-Helaas Portugal
-België
-Geen flauw idee, Duitsland heeft nog nooit op een toernooi gewonnen van de Italianen. Als er een team is dat de Duitsers kan afstoppen dan zijn het de Italianen. Als er een team is dat door de Italiaanse muur heen kan breken dan zijn het de Duitsers.
-Ik hoop echt IJsland maar denk toch Frankrijk.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

GAIAjohan schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 01:11:

In mei nog helemaal gek van Eurovisie, al zag je toen ook al het EK aankomen op o.a. cola flessen.

Maar IJsland is gewoon fantastisch. Je kunt vrijwel overal nog heen/langs zonder dat er hekken echt in de weg staan voor mooie foto's. Meestal is het niet meer dan dan gespannen touwtje op 20cm hoogte.

De vlucht is goedkoop, het eten, autohuur en overnachtingen wat minder. eigenlijk moet je er gewoon eens heen gaan als het kan.. nu het nog kan, nu de gletsjers er nog zijn.. nu Strokkur nog werkt..
Fysiek sterker dan de Engelsen? Geloof ik niet. Hun competitie staat er bekend om dat ie heel fysiek is. Discipline daarentegen. Het was gewoon geen team. Ijsland speelt als een team zoals Italië en Duitsland. Dus ik denk dat het 1 van die drie is.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:17

Clush

Do as I say...

Volgens mij speelt vooral de druk de Engelsen parten. Want die jonge jongens kunnen echt wel voetballen hoor. Je zou hopen dat ze met wat jeugdige brutaliteit aan de slag gingen, zoals ajax 20 jaar geleden, maar ze slaan helemaal dicht. En Rooney voorop. Het is sneu om te zien dat zo veel talent zo weinig presteert. Volgens mij heeft het niet met niet wíllen te maken.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:58
Duitsland - Italie, mijn gevoel zegt dat de Duitser nu een berg oude rekeningen willen verffenen, en gaan vereffenen. Maar op veel meer dan dat is het niet gebaseerd.

Polen - Portugal, ik zet mijn geld op Polen, toch 2 aardige spitsen. Ben benieuwd naar deze ontmoeting, wil Polen nu wel eens zien strijden als het ergens echt om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Polen - Portugal: Portugal na 90 minuten. CR heeft zijn draai gevonden, Lewandowski is uitgedoofd.

Wales - België: Deze pas ik wegens partijdigheid. (Maar als ik toegeef aan mijn partijdigheid: België na een 1-3 uitslag na 90 minuten.)

Duitsland - Italië: Duitsland na een droge 0-0 en op penalties waar ik Neuer hoger inschat dan Buffon.

Frankrijk - IJsland: IJsland. Met alweer 1 goal verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door Coltrui op 28-06-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Polen - Portugal:
Ik heb al van in 't begin van het toernooi zo'n voorgevoel dat Polen heel ver gaat geraken in dit toernooi.
Ik vind hun een zeer sterk collectief, Lewandowski die dat torinstinct van bij Bayern nog moet hebben en daarnaast nog een zeer sterke Krzychowiak in het middenveld. Denk dat Polen het nipt gaat halen boven Portugal. Al weet je met Ronaldo maar nooit..

Wales - België:
Kunnen mijn landgenoten bevestigen? Ik hoop het, maar ik heb zeer mijn twijfels. Na een 1/6 tegen Wales in de EK-ronde zal het voor de RD zeker zo makkelijk niet gaan als tegen Hongarije of Ierland. Ik voorspel een gelijkspel en in de penalties haalt Wales het.

Duitsland - Italië:
Moeilijkste match om te voorspellen. Lijkt Duitsland sterk of lijkt Italië sterk? Ik heb het althans wel voor de Italianen. Conté heeft er echt wel iets sterk van gemaakt van deze mindere selectie. Denk dat de ervaren organisatie van Italië het nipt gaat halen.

Frankrijk - Ijsland:
Loopt het sprookje van Ijsland voort? Het kan, als Frankrijk even rampzalig speelt als de Engelsen. Frankrijk speelt voor een thuispubliek dus ik geef hun wel het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Polen - Portugal: Portugal. Al is het maar omdat ik CR z'n EK overwinning gun (net zoals ik hoop dat Messi over 2 jaar alsnog WK wordt met Argentinie)
Wales - Belgie: België.
Duitsland - Italië: Duitsland
Frankrijk - IJsland: Frankrijk

Portugal - Belgie: Portugal
Duitsland - Frankrijk: Frankrijk

Portugal - Frankrijk: Portugal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Haha, ik kwam zondag (voor de grap) met Duitse vlaggetjes op de auto aanrijden bij mijn schoonouders, vonden ze niet grappig :)

Ik snap die aversie tegen de Duitsers niet... Liever de Duitsers dan de Belgen!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik hoop op IJsland, Wales, Italië en Polen maar het zal wel andersom worden en eigenlijk zou ik België ook wel leuk vinden en Frankrijk en Duitsland hebben ook een mooie ploeg...

Blijft jammer dat Nederland niet mee doet. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:16

Superkiwi

Hoi doei

dfrenner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:27:
Ik snap die aversie tegen de Duitsers niet... Liever de Duitsers dan de Belgen!
Ik snap op mijn beurt de aversie tegen de Belgen niet :/
Die tegen de Duitsers ook niet trouwens ;)
Ik gun het Belgie echt wel om dit EK te winnen, maar gun het de Duitsers, Italianen of wie anders, net zo hard.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik snap aversie niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Clush schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:26:
Volgens mij speelt vooral de druk de Engelsen parten. Want die jonge jongens kunnen echt wel voetballen hoor. Je zou hopen dat ze met wat jeugdige brutaliteit aan de slag gingen, zoals ajax 20 jaar geleden, maar ze slaan helemaal dicht. En Rooney voorop. Het is sneu om te zien dat zo veel talent zo weinig presteert. Volgens mij heeft het niet met niet wíllen te maken.
Ze mogen dan individueel goed spelen, als nationale ploeg is het al jaren zo dat ze gewoon niet goed spelen. Ik kan al van voor het toernooi zeggen waar Engeland zal eindigen en dat is altijd na de groepswedstrijden (het WK is hier een uitzondering op, want daar kwamen ze niet verder dan de groepswedstrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:01:
Ik snap op mijn beurt de aversie tegen de Belgen niet :/
Zodra je naar het mooie gedeelte van Belgie gaat, krijg je te maken met die schijt-Walonen...
Ze weigeren pertinent Nederlands te praten. Bloed irritant mensen die stug Frans blijven spreken als je in Nederlands en Engels aangeeft dat je geen Frans spreekt.

Ondanks de mooie natuur, heb ik meer met Duitsland. ook prachtige natuur en geweldig volk en leuke hotelletjes.

Maar op een of andere manier krijg ik het idee dat de Belgen toejuichen algemeen geaccepteerd is, maar de Duitsers toejuichen, juist niet. Zondag bij mijn schoonouders thuis ging het gesprek al richting WOII 8)7

Ik durf het toch ook niet aan om ze te laten zitten, al zou ik het wel grappig vinden...

Ik hoopte eigenlijk op een finale Italie-Duitsland, maar dat zit er niet in ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 28-06-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Juichen voor Duitsland is niets mis mee imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dvdkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:23:
Juichen voor Duitsland is niets mis mee imo :)
Ik kwam die vlaggetjes de laatste keer in Duitsland tegen voor een euro, je begrijpt, die kon ik niet laten liggen ;)

Al heb ik het idee dat jij één van de weinigen met die mening bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Beetje raar dat je het lullig vindt om in een Franstalig gebied Frans te moeten spreken, maar dat - omdat je het Duits wel machtig bent? - Duitsland prefereert.

Maar voor de rest vind ik Duitsland machtig spelen hoor, daar niet van. Alleen zijn je criteria voor je gunfactor nogal raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik juich ook voor Duitsland hoor, waarom niet? Zijn gewoon de buren. :)

offtopic:
Duitsers doen over het algemeen stukken meer hun best om andere talen te spreken dan Fransen daartoe bereid zijn, maar dat is slechts mijn ervaring.

Ik zal nooit vergeten dat ik in het Duits met een Duitse dame stond te overleggen hoe wij de Franse zinnen aan de Franse campingbeheerder zouden gaan formuleren. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Dat is tenminste een goed criterium :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dfrenner schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:22:
Zodra je naar het mooie gedeelte van Belgie gaat, krijg je te maken met die schijt-Walonen...
Ze weigeren pertinent Nederlands te praten. Bloed irritant mensen die stug Frans blijven spreken als je in Nederlands en Engels aangeeft dat je geen Frans spreekt.
Normaal gedrag van franstaligen kennelijk. Die fransen zijn zo trots op hun taaltje dat ze het vertikken om engels te spreken.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Coltrui schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:31:
Beetje raar dat je het lullig vindt om in een Franstalig gebied Frans te moeten spreken, maar dat - omdat je het Duits wel machtig bent? - Duitsland prefereert.

Maar voor de rest vind ik Duitsland machtig spelen hoor, daar niet van. Alleen zijn je criteria voor je gunfactor nogal raar.
Het gaat een beetje off topic, maar Belgie is zowel Frans-talig als Nederlands-talig.
Het lijkt mij niet meer als logisch dat je als Belg zijnde beide talen machtig bent.

Walonen, neem een voorbeeld aan de Vlamingen...

Duitsers daarentegen doen daadwerkelijk moeite Engels te spreken, ook al kunnen ze dat ook niet allemaal even goed.

Franstalige Belgen, vertikken het gewoon, en ik heb vaak het idee dat ze het wel degelijk kunnen. Daar zit het verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Polen - Portugal: Portugal heeft meer potentie, Polen is wat degelijker. Het zal dus van de vorm van de dag van vooral Portugal afhangen. Met de rug tegen de muur lijkt Portugal het telkens net toch te halen, dus voor mij is het vrij lastig om Polen te zien winnen. Hoe graag ik de Portugezen ook zie vertekken na alle schopperij, aanstellerij en matige prestaties. Polen 1 - 2 Portugal

Wales - België: Enige waar ik bij deze wedstrijd op hoop is dat áls België wint, ze het ook verdiend hebben. Ik vind Wales iets sympathieker, maar aan het eind van de dag wil ik gewoon goed voetbal zien. Ik denk niet dat de inzet en teamgeest van Wales genoeg is om het verschil in kwaliteit te overbruggen, laat staan wanneer de Belgen ook eindelijk samen gaan spelen. Als het weer de grote ego-show wordt geef ik Wales wel een kans, en dan hoop ik dat ze hem pakken ook. Wales 1 - 3 België

Duitsland - Italië: Zoals gezegd ben ik enorm onder de indruk van Italië, wat mij betreft favoriet voor de titel. Duitsland zou normaalgesproken veel te sterk moeten zijn, maar we hebben gezien dat de machine hapert. Italië daarentegen laat het hele tournooi al zien dat het totaal meer is dan de som der delen, en daarom schat ik de Azurri op dit moment sterker in dan de Mannschaft. Duitsland 0 - 1 Italië

Frankrijk - IJsland: Het IJslandse sprookje heeft nu wel lang genoeg geduurd. Dankzij een complete off-day van een onthutsend slecht Engeland werd er nog een hoofdstukje aan toegevoegd, maar dat gaat de Fransen niet overkomen. Frankrijk 4 - 0 IJsland.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik schat in dat Belgie en Italie winnen. Ik hoop op Duitsland, maar Italie is ook niet heel beroerd. Ook portugal gaat winnen, Cristiano gaat het doen. Frankrijk gaat winnen, ook al is het een b-klasse, tsjah, ijsland, tsjah, ze hebben goed werk verzet tegen de engelsen, maar ja, het is ijsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
dfrenner schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 00:25:
[...]

Duitsers daarentegen doen daadwerkelijk moeite Engels te spreken, ook al kunnen ze dat ook niet allemaal even goed.
Dat valt enorm tegen hoor. Duitsers op vakantie in Nederland gaan er doodleuk vanuit dat iedereen hier maar even Duits terugpraat. Ik woon aan de grens met Duitsland, veel Duitsers hier, en hier kan iedereen opzich wel aardig Duits. Maar als je hen niet begrijpt is dat jouw probleem.

Maar goed, verder gun ik de Duitsers het; sympathieke ploeg met leuke spelers. Vaak zitten er wel van die vervelende spelers in teams, waardoor de landen wat aversie opwekken bij mij (Fellaini/Witsel, Ronaldo/Pepe, Ramos/Pique/Alba/Busquets/etc :P ; Giroud). Hier ik heb bij de Duitsers geen last van. Mooie hardwerkende spelers imo.

Voorspelling:

Polen-Portugal: Polen. Dit is meer omdat ik hoop dat Portugal eruit vliegt. Vind beide ploegen niet overtuigend, aanval van beide ploegen valt tegen. Lewa nog te weinig gezien. Ben heel benieuwd wie hier doorgaat, deze wedstrijd kan wat mij betreft alle kanten op.

Wales-België: België. Wales kan er met de counter en standaardsituaties toch elke keer goed uitkomen, maar ze hebben toch het nodige geluk gehad. Wedstrijd tegen Slowakije was prima, maar de keeper van Slowakije ging toch niet helemaal vrijuit bij de vrije trap. Tegen Engeland verloren en dat is een knappe prestatie is gebleken ;) . Tegen Rusland 0-3, maar van dat Rusland die volgens mij gewoon werden teruggeroepen door Rusland zelf had zelfs Oranje nog gewonnen. Tegen de Noord-Ieren was maar een krappe overwinning met het nodige geluk. Wanneer Hazard dezelfde vorm meeneemt als tegen Hongarije, zie ik België echt wel winnen.

Duitsland-Italië: Duitsland. Italianen zijn sterk, maar de Duitsers groeien ook in het toernooi. Ik denk toch dat de Duitsers aan het langste eind trekken. Wel zonde, Duitsland-Italië was een mooie finale geweest.

Frankrijk-IJsland: Frankrijk. Hoewel ik totaal niet verbaasd zou zijn als IJsland gewoon wint. Ik zie een zelfde spelbeeld als tegen de Ieren, waarbij het kielekiele lijkt te worden, maar uiteindelijk Frankrijk toch wint (met klein beetje hulp van de scheids O-) )

Ik gun alle ploegen dit EK de overwinning wel op Portugal na (en Frankrijk, maar dat komt niet goed uit met mn pooltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Hodgson is fired, no defense is terrified! *O*

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Sjurm schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Maar goed, verder gun ik de Duitsers het; sympathieke ploeg met leuke spelers. Vaak zitten er wel van die vervelende spelers in teams, waardoor de landen wat aversie opwekken bij mij (Fellaini/Witsel, Ronaldo/Pepe, Ramos/Pique/Alba/Busquets/etc :P ; Giroud). Hier ik heb bij de Duitsers geen last van. Mooie hardwerkende spelers imo.
Müller is wel een mekkerbek. De rest ben ik het wel met je eens. Neuer is zo'n baas _/-\o_ Al hoop ik toch dat Frankrijk het wordt, de volksfeesten daar zullen een dikke middlefinger zijn naar Islamitische Staat.
Ik gun alle ploegen dit EK de overwinning wel op Portugal na (en Frankrijk, maar dat komt niet goed uit met mn pooltje)
Frankrijk of Duitsland. Alleen jammer dat dat geen finale kan zijn. België mag evt. ook nog wel.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Family Guy schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:13:
[...]

Müller is wel een mekkerbek. De rest ben ik het wel met je eens. Neuer is zo'n baas _/-\o_ Al hoop ik toch dat Frankrijk het wordt, de volksfeesten daar zullen een dikke middlefinger zijn naar Islamitische Staat.

[...]
Wait..whut? Wat heeft IS hiermee te maken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Japser schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Wait..whut? Wat heeft IS hiermee te maken? 8)7
Wat is de aanleiding van de enorme hoeveelheid aan beveiliging van de voetbalstadions en Fanzones dit EK?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Euh, drukke menigtes overal? Nu alleen even iets meer dan normaal.
Denk je nu echt dat IS denkt: "shiiiit, Frankrijk heeft gewonnen, kijk ze eens feestvieren. Boehoeee, ze hadden bang moeten zijn".
En denk je nu echt dat áls Frankrijk wint en de supporters op straat feest gaan vieren, deze supporters er op enig moment bij stilstaan aan hoe dit bij IS zou overkomen? Ik denk het niet. Ik denk dat IS even vergeten wordt en de Fransen gewoon lekker feesten. En zo hoort het ook ;)

Over het verschil in spelers/teams: het valt op dat de Duitsers, in tegenstelling tot veel andere landen, weinig tot geen tattoos hebben.
Minder tijd in de tattoo shop > meer tijd om te trainen > Europees topteam.
Daarom doen wij niet mee dit EK :+

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:56:
Euh, drukke menigtes overal? Nu alleen even iets meer dan normaal.
Denk je nu echt dat IS denkt: "shiiiit, Frankrijk heeft gewonnen, kijk ze eens feestvieren. Boehoeee, ze hadden bang moeten zijn".
En denk je nu echt dat áls Frankrijk wint en de supporters op straat feest gaan vieren, deze supporters er op enig moment bij stilstaan aan hoe dit bij IS zou overkomen? Ik denk het niet. Ik denk dat IS even vergeten wordt en de Fransen gewoon lekker feesten. En zo hoort het ook ;)
Denk dat ie het symbolisch bedoelt.
Over het verschil in spelers/teams: het valt op dat de Duitsers, in tegenstelling tot veel andere landen, weinig tot geen tattoos hebben.
Ze hebben ze wel, alleen niet over hun hele lichaam of arm zoals vele anderen. Kroos, Oezil maar ook Boateng, kan ik nu even snel bedenken met volgens mij Boateng de meeste. Bij Zuid-Amerikaanse spelers valt me vooral op dat de bovenbenen ook helemaal onder de plakplaatjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

chim0 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:08:
[...]
Denk dat ie het symbolisch bedoelt.
Een (symbolische) middelvinger is inderdaad het beste symbool tegen terrorisme, dat zal ik niet ontkennen :)

Wat ik ook niet ga ontkennen is dat het best saai is op deze regenachtige zomeravonden zonder voetbal :/

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Een (symbolische) middelvinger is inderdaad het beste symbool tegen terrorisme, dat zal ik niet ontkennen :)
Precies, en het gaat er niet om wat de Fransen van IS denkt, maar andersom. Wat moet IS denken als de Fransen, na afgelopen jaar, alsnog in enorme menigtes de straat op gaan en feest vieren?

Morgen weer voetbal. Man, wat ben ik verslaafd aan het EK. Ondanks de saaie groepsfase toch ruim twee-derde van de wedstrijden gezien. 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Ach jaa, laten we hopen dat het allemaal gewoon goed blijft gaan! Ik zeg: doe maar een dikke middelvinger naar de Russen en Engelsen die het nodig vonden om alles en elkaar te slopen.

Come on IJsland! *oerkreet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:56:
Minder tijd in de tattoo shop > meer tijd om te trainen > Europees topteam.
Daarom doen wij niet mee dit EK :+
Ik wist het wel, die Messi is gewoon een arrogante lul, die wil niet trainen..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Daarom doet Argentinië ook niet mee aan dit EK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

dvdkiwi schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:33:
Daarom doet Argentinië ook niet mee aan dit EK ;)
Waarom doen ze niet mee dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Salvatron schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:11:
[...]

Waarom doen ze niet mee dan?
Nu is het welletjes. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 12-09 10:41
Morgen inderdaad weer lekker voetbal kijken.

Hoop in ieder geval dat Polen die Portugezen naar huis stuurt. Sinds 2006 heb ik een enorme hekel aan de Portugese ploeg, geen idee hoe dat komt :+

Verder denk ik dat Duitsland een hele zware dobber heeft aan de Italianen. Ze hebben een hele slechte historie en hebben al 8 keer niet gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 14:47
Ik snap niet zo goed wat historische uitslagen te maken hebben met de kansen van het huidige team... het Duitse voetbal van nu is toch heel anders dan een tiental jaren geleden?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Viccers schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:00:
Ik snap niet zo goed wat historische uitslagen te maken hebben met de kansen van het huidige team... het Duitse voetbal van nu is toch heel anders dan een tiental jaren geleden?!?
Het zijn toch statistieken die iets zeggen, denk dat de Duitsers toch liever een andere tegenstander hadden gehad. Italie zal het duel met wat meer vertrouwen tegemoet zien.

Als Nederland tegen Portugal speelt zet ik ook altijd mijn geld op Portugal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat duren die rustdagen dan toch lang zeg ;)
Gelukkig vanavond weer lekker voetbal kijken!

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Vlassie1980 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:48:
Morgen inderdaad weer lekker voetbal kijken.

Hoop in ieder geval dat Polen die Portugezen naar huis stuurt. Sinds 2006 heb ik een enorme hekel aan de Portugese ploeg, geen idee hoe dat komt :+
Ik ook, maar anderzijds als Belg weet ik niet of ik de Rode Duivels liever tegen Polen dan tegen Portugal zie spelen (eerst Wales kloppen natuurlijk :+ ). Polen is een verdomd stugge ploeg en ik denk dat de Rode Duivels het daar enorm moeilijk tegen zullen hebben om te scoren. En de strafschoppen reeks van de Polen tegen Zwitserland was feilloos: alle vijf perfect genomen en mooi in het doel. Een match tegen Portugal zal opener zijn en zal het voetbal van de Rode Duivels beter tot zijn recht komen. Gewoon zorgen dat we één goaltje meer maken dan Ronaldo en co.

Ik ga vanavond wel heel aandachtig de match tussen Portugal en Polen bekijken.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Het zijn toch statistieken die iets zeggen, denk dat de Duitsers toch liever een andere tegenstander hadden gehad. Italie zal het duel met wat meer vertrouwen tegemoet zien.

Als Nederland tegen Portugal speelt zet ik ook altijd mijn geld op Portugal :)
Datzelfde goldt voor Italië tegen Spanje (vlgns eigen zeggen van de Italianen iig) en die hebben het ook 'eindelijk' voor elkaar. Duitsland had overigens nog met 4-1 gewonnen in Maart ergens (Italie wel een andere opstelling/taktiek dan nu zo te zien, lang niet zo defensief ingevuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
apis29 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Datzelfde goldt voor Italië tegen Spanje (vlgns eigen zeggen van de Italianen iig) en die hebben het ook 'eindelijk' voor elkaar. Duitsland had overigens nog met 4-1 gewonnen in Maart ergens (Italie wel een andere opstelling/taktiek dan nu zo te zien, lang niet zo defensief ingevuld)
Ach, het is ook een beetje speculeren allemaal.
Oefenpotjes zeggen eigenlijk niks. Kan me nog herinneren dat Oranje tegen Griekenland ging oefenen vlak voor het EK van 2004 en daarbij Griekenland met 4-0 versloeg. En wie werd er vervolgens Europees Kampioen? ;)

50. Roy Makaay
1 - 0
58. Boudewijn Zenden
2 - 0
61. John Heitinga
3 - 0
89. Pierre van Hooijdonk
4 - 0

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-06-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

apis29 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Duitsland had overigens nog met 4-1 gewonnen in Maart ergens (Italie wel een andere opstelling/taktiek dan nu zo te zien, lang niet zo defensief ingevuld)
Duitsland speelde toen ook een heel experimenteel systeem..
met drie centrale verdedigers en Özil als defensieve middenvelder naast Kroos (en voorin Götze, Müller en Draxler), een soort van 3-4-3 systeem..

ik denk niet dat Löw die opzet nu weer gaat herhalen, aangezien Conte dat vast goed doorheeft (al hoewel het wel een optie kan zijn met drie centrale verdedigers te spelen als Höwedes speelt, dan bv Kimmich een stuk meer naar voren laten spelen).

Ik denk wel dat Duitsland moet oppassen te ver naar voren te spelen, al hun aanvallers hebben gewoon behoorlijk wat ruimte voor runs nodig (Müller, draxler en Gomez evenzeer) en ook bv Kroos en Özil hebben meer ruimte voor hen nodig voor scherpe passes.
Voor duitsland al het enorm belangrijk zijn heel snel te schakelen, is hun opbouw te traag en laten ze italie de hele tijd terugvallen in hun starre verdediging, kom je er met de bal in de opbouw langzaam laten rouleren echt niet meer doorheen...
daarentegen kunnen ze wel heel gevaarlijk zijn als ze direkt bij italiaanse balverlies vol in de tegenaanval gaan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Vertonghen out voor de rest van het EK.
Dat wordt dus zonder Vertonghen & Vermaelen.
Bye bye EK. De vervangers zijn J. Lukaku, Denayer, Ciman en Kabasele.
Wilmots, je bent een idioot om Lombaerts niet mee te nemen!

[ Voor 70% gewijzigd door Tomski1986 op 30-06-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hoorde het net inderdaad op tv. Zes tot acht weken uitgeschakeld als ik het goed begrijp. Niet fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ftfy O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Historisch gezien kan ik niet voor Portugal zijn. Wat een lelijke wedtstrijden hebben we daar tegen gespeeld. Die Figo :(

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:52

Quad

Doof

En de beer is los, hopelijk een mooie game vanavond. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 14:29
Hoppaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Het gaat weer snel. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lewandowski!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Lol wtf. _O-

Hup Polen, schakel de Portugezen maar uit. oOo

[ Voor 67% gewijzigd door Quad op 30-06-2016 21:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hoppa, opbokken met die Portugezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ik had hem alleen liever 2 minuten voor het eind vd wedstrijd gezien ipv 2min na het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lekker voor de wedstrijd. Portugal moet nu komen en Polen kan lekker counteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dit is wel lekker, dit geeft frustratie bij de Portugezen en hopelijk ruimte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Overigens loopt de stream van de NOS wel een beetje achter, de eerste post dat er een goal is en 15 sec later ligt het pas in het netje.

Edit: De Extra beelden van de NOS op NOS.nl lopen zelfs 5 minuten achter. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 30-06-2016 21:07 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Grindtegel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:05:
Ik had hem alleen liever 2 minuten voor het eind vd wedstrijd gezien ipv 2min na het begin
Waarom...?

Zo is het veel leuker voor de wedstrijd. Breekt hem gelijk open en de tactiek van Portugal kan gelijk in de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Quad schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:06:
Overigens loopt de stream van de NOS wel een beetje achter, de eerste post dat er een goal is en 15 sec later ligt het pas in het netje.

Edit: De Extra beelden van de NOS op NOS.nl lopen zelfs 5 minuten achter. 8)7
Niet zo gek toch...? En off topic hier.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Quad schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:06:
Kun je NOS niet kwalijk nemen, er zitten hier kenners met vooruitziende blik.

[ Voor 10% gewijzigd door Ankona op 30-06-2016 21:10 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Fiber schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Niet zo gek toch...? En off topic hier.... :)
Achja, /care.

Ik kan de wedstrijd tenminste zien, en wat voor een wedstrijd. :D

Portugal moet nog bijkomen, passes komen niet/nauwelijks aan bij teamgenoot.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Ik vind dat Portugal regelmatig risico's neemt met het spelen van de bal. Vaak overspelen naar een speler waar meerdere tegenstanders in de buurt staan terwijl ze beter even kunnen terugspelen naar vrije spelers.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Argh wat heb ik toch een haat/liefde verhouding met het zo vasthouden van Lewandowski. Het is net niet genoeg voor een overtreding, erg slim en vals tegelijk. Heb er een hekel aan maar kan het ook waarderen. Innerlijke tweestrijd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Hallo, gaan die gekke Polen ineens mooi tikkitakka voetbal spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geweldige aanval!!
Zo jammer dat er geen doelpunt uit kwam.

Wow. :o

Moet wel zeggen, de voorsprong maakt de Polen wat comfortabeler/nonchalanter en dan krijg je dit soort acties.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 30-06-2016 21:26 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die Grosicki is snel, gaat die RB een zware avond bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
grrr

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Fuk

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
jammerrrrr. verdediging zag er niet al te best uit. wel een goeie goal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ook lekker!
Die gast is nog maar 18, mooi voor hem. :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
mazzel goal, schot ging via verdediger.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In de herhaling goed te zien inderdaad.
Ach, hij hangt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Renato Sanches *O*

Mooie combo en leuke wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat is die ronaldo toch een misselijke aansteller. Piepen of hij half dood geschopt is om daarna weer vrolijk op te staan en verder te lopen of er niets aan de hand is.

Zeg het niet graag, maar schop hem dan echt uit de wedstrijd. Die kaart probeert hij je anders ook wel aan te naaien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Leuke speler hoor, die Sanches. Positieve instelling ook, hard werken, niet aanstellen. Als dat de toekomst van Portugal is komt het misschien nog wel een keer goed.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:58
Vond de laatste 10 minuten toch weer beetje schaken, hopelijk zet dat niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
We gaan het toch niet meemaken dat Portugal met 0 keer winst (reguliere speeltijd) straks in de halve finale staat. Da's nog erger dan toen Griekenland kampioen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:19
Die linksback (nr 3) van Polen is zo ontzettend slecht. Heeft nu al heel vaak ballen verkeerd ingeschat. En net rent ie blind naar voren en laat de bal daardoor over de zijlijn rollen. Dat is echt een dissonant.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste