Frankrijk is fysiek sterk en verdedigend staat het niet verkeerd. Maar aanvallend is het echt alleen Griezmann. Hopen dat hij in de finale ook twee keer scoort. Dan is het allemaal inderdaad niet zo erg.
Duitsland gaat een spitsen probleem hebben de komende jaren, niet geheel vervelend
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wel jammer dat het tijdrekken nu gaat beginnen.
Speelt Pepe eigenlijk weer mee in de finale? Ben benieuwd hoe (hard) die Griezmann gaat aanpakken.
Ik vind Gomez wel van wat mindere klasse dan Klose (was), maar hij is wel een afmaker ja. En de enige echte spits in de selectie. Dat is wel heel risicovol. En dat komt er nu uit.
Ik ben benieuwd of Frankrijk het van Portugal kan winnen trouwens (Of Cruyffiaans: Niet van ze verliezen, 't zijn net Italianen) of dat Ronaldo zijn titel krijgt met matig spel tot de halve finale. Zou het niet durven voorspellen (maar weinig voorspellingen kwamen überhaupt uit dit EK)
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Klopt helemaal. Klose was wel een klasse apart nog. Niet voor niets ook dat hij zo lang nog mee gespeeld heeft.Silvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:
[...]
Ik vind Gomez wel van wat mindere klasse dan Klose (was), maar hij is wel een afmaker ja. En de enige echte spits in de selectie. Dat is wel heel risicovol. En dat komt er nu uit.
Klose was alleen een doelpunten monster. Dat missen de Duitsers wel, zeker nu Gomez er ook niet staat.Silvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Neuer stond gewoon voorbij de middencirkel net
Bijna in de Franse 16 meter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik heb eerlijk gezegd al wel zin in het WK van 2018. Frankrijk, Engeland, Nederland en Belgie. Die moeten met die jonge spelers wel een beter team hebben over 2 jaar. Echt hopen dat Nederland zich deze keer wel weet te kwalificeren. Duitsland is nog niet zoals Spanje en zal over 2 jaar niet zwakker zijn (eerder sterker). Van Spanje, Italië, Argentinië en Brazilië moet ik echter nog zien wat voor team er staat.
Sissoko zie ik alleen maar rennen, die gaat liverpool niks brengen denk ik. Matuidi is verdedigend op het middenveld inderdaad wel goed, maar ook daar komt het voetbal niet vanuit.apis29 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:46:
[...]
En dan vergeet je voor het gemak ff Payet. Matuidi kan er normaal gesproken ook wel wat van
.
Sissoko is deze wedstrijd helemaal sterk (van Newcastle naar Liverpool misschien)
Goetze heeft vlgns mij ook de frikandelen ontdekt in de voorbereiding ...
De redding van Lloris, Damn dat is toch echt geweldig gepakt!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Balen
maar eerlijk is eerlijk, Griezmann en Lloris maken wel indruk zeg.
Als we stekeblind kunnen wippen voordat die de volgende kwalificatie verknalt dan halen we het wel denk ik. Alleen Frankrijk zal echt lastig worden.Fleximex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:52:
Ik heb eerlijk gezegd al wel zin in het WK van 2018. Frankrijk, Engeland, Nederland en Belgie. Die moeten met die jonge spelers wel een beter team hebben over 2 jaar. Echt hopen dat Nederland zich deze keer wel weet te kwalificeren. Duitsland is nog niet zoals Spanje en zal over 2 jaar niet zwakker zijn (eerder sterker). Van Spanje, Italië, Argentinië en Brazilië moet ik echter nog zien wat voor team er staat.
Gomez was bij bayern munchen echt een killer, veel gescoord. Maar is bij fiorentina langdurig geblesseerd geraakt.Silvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:
[...]
Ok, zondag voor Frankrijk 
N.b., Als ik dit stadion zie moet ik enkel denken aan Bergkamp, Bergkamp, Bergkamp!
* MisteRMeesteR word oud
N.b., Als ik dit stadion zie moet ik enkel denken aan Bergkamp, Bergkamp, Bergkamp!
* MisteRMeesteR word oud
www.google.nl
Ik hoop dat ze zondag alletwee verliezen, kan dat ook?
Portugal gaat in de finale gewoon lekker de kat uit de boom kijken en Frankrijk laten aanvallen, ik geef ze een goede kans
Gaan die Fransen ook nog de IJslandse overwinningskreet jatten.
Ik ben wel bang dat het een 0-0 wedstrijd wordt met misschien een keer een super actie van Ronaldo.Grindtegel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:56:
Mjah, beetje awkward maar.DaniëlWW2 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:57:
Gaan die Fransen ook nog de IJslandse overwinningskreet jatten.
www.google.nl
0-0 met alleen bal rondspelen en vervolgens zo slecht penalties nemen dat de scheids het na 50 aan beide kanten gemiste pogingen genoeg vindt en Simone Zaza als winnaar van het EK uitroeptGrindtegel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:56:
[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 07-07-2016 22:58 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Dat ze de IJsland manier van juichen overnemen helpt ook niet om meer sympathie voor de Fransen te krijgen. Het publiek was sowieso erg stil deze wedstrijd. Alleen deze haka één keer gehoord en het volkslied. Zelfs bij de goals bleef het relatief stil.
Ze waren te druk met fluiten als de Duitsers de bal hadden...Fleximex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:58:
Dat ze de IJsland manier van juichen overnemen helpt ook niet om meer sympathie voor de Fransen te krijgen. Het publiek was sowieso erg stil deze wedstrijd. Alleen deze haka één keer gehoord en het volkslied. Zelfs bij de goals bleef het relatief stil.
Duitsland heeft genoeg kansen gekregen, maar de afwerking was ver te zoeken. Ook enkele domme fouten gemaakt (ook in de tweede helft met Braxer zijn nutteloos slide). Frankrijk speelde inderdaad een matige eerste helft, maar de tweede helft waren ze een stuk actiever. Griezmann was overduidelijk degene die het meeste werk verricht, altijd eigenlijk. De keeper deed ook zijn werk heel goed en vond ik beter keepen dan Neuer
[ Voor 9% gewijzigd door Le Enfant! op 07-07-2016 22:59 ]
Frankrijk krijgt Benzema wellicht weer terug. Een spits hebben ze namelijk wel gemist. Engeland vind ik moeilijk te beoordelen. Die Engelsen uit de Premier league vallen op een toernooi toch altijd door de mand. Zo'n Kane: als je hem hier ziet lopen vraag je je af waar al die heisa over was. Vardy ook overigens.Fleximex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:52:
Ik heb eerlijk gezegd al wel zin in het WK van 2018. Frankrijk, Engeland, Nederland en Belgie. Die moeten met die jonge spelers wel een beter team hebben over 2 jaar.
De Belgen zijn weer twee jaar verder dus wellicht zijn ze dan wat volwassener. Nederland is de komende jaren geen kandidaat verder. We hebben naast Robben gewoon geen echte aanvallende klasse momenteel. De meeste talenten die er aan komen zijn ook middenvelders. We moeten ons gewoon als tweede lekker plaatsen en zorgen dat we een collectief hebben.
Hmmm, dit is toch wel de beste optie tot nu toe. Wat als er zoveel rode kaarten zijn dat de wedstrijd geen doorgang meer mag vinden?Grindtegel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:56:
Op welke zenderFleximex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:58:
'Haka' vind ik er dan ook nog zo'n domme term voor. Benieuwd waar die voor het eerst is opgedoken, vast bij de NOS maar ook bij buitenlandse zenders gehoord

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 07-07-2016 23:03 ]
Dit probleem hebben de Duitsers al jaren. Veel spelers die kansen kunnen creëren maar het ontbreekt aan een echte afmaker. Klose was top, Gomez is zoals je al zegt minder maar nog steeds de beste afmaker.Silvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:50:
[...]
Op het afgelopen WK was dit probleem er ook al, Klose kon toen niet elke wedstrijd 90min spelen maar als hij op het veld stond ging het veel beter.
Er worden bij de Duitsers goed gespeeld en absurd veel kansen gecreëerd, maar zo bizar weinig gescoord (als je kijkt naar het aantal kansen). Die 7-1 tegen Brazilie had met gemak 12-1 kunnen zijn.
Als de Duitsers een spits van wereldklasse hadden dan was elke pot van hun een afslachting.
Wat? Ze hebben een spits die samen met de keeper de beste man van het team is én tot zover topscorer van het toernooi.D-e-n schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:58:
[...]
Frankrijk krijgt Benzema wellicht weer terug. Een spits hebben ze namelijk wel gemist.
Frankrijk en belgie hebben inderdaad veel potentie, maar belgie moet eerst nog een goeie coach zien te vinden. Engeland heeft elk toernooi een goeie generatie, maar ze stellen altijd weer telleur. Nederland zie ik met deze lichting niet heel veel zoets worden.Fleximex schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:52:
Ook de meeste spelers van duitsland hebben hun beste jaren al gehad, maar ze hebben wel wat talenten klaar staan. Ze hebben wel een goeie spits nodig, hopelijk staat gomez of een ander dan klaar.
Spanje z'n goude generatie is dan ook op retour, ze hebben wat talenten klaar staan als isco maar die zullen nooit zo goed zijn als het Spanje van 2010.
Argetinie en Brazilie zijn altijd een verrasing, die zie ik ook niet meer zo snel een Europees land kapot maken als vroeger. De europianen lopen tactische meestal een heel stuk voor. Maar heb er natuurlijk wel zin in.
Giroud is de spitsSilvin schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:02:
[...]
Wat? Ze hebben een spits die samen met de keeper de beste man van het team is én tot zover topscorer van het toernooi.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Één van de twee
...
Het is Löw natuurlijk aan te rekenen dat ie een Podolski en Schürrle meeneemt ...
Het is Löw natuurlijk aan te rekenen dat ie een Podolski en Schürrle meeneemt ...

[ Voor 66% gewijzigd door apis29 op 07-07-2016 23:06 ]
Laat nu Ronaldo maar twee keer scoren en Portugal zo naar het kampioenschap schieten. Al is het maar om driekwart van Europa zuur te zien kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FTFYGonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:06:
Laat nu Ronaldo maar twee keer scoren en Portugal zo naar het kampioenschap schieten. Al is het maar om 99% van Europa zuur te zien kijken.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Nope, Griezmann is aanvaller, geen spits. Staat feitelijk op 10.
Die ruiken waarschijnlijk lekkerder.Het is Löw natuurlijk aan te rekenen dat ie een Podolski en Schürrle meeneemt ...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk echt dat ik voor Portugal ga zijn. Laat Ronaldo ook maar het winnende doelpunt maken binnen 90 minuten. Is dit EK eindelijk voorbij.
Met gevaar voor eigen leven: ik zou het wel mooi vinden als Ronaldo wint zondag. Vind hem ondanks z'n gedrag wel een topsporter pur sang
Griezman speelt achter giroud, en benzema is echt wel 1 van de beste spitsen van Europa, ik vind giroud niks bijzonders en niet van het niveau arsenal.
Trouwens ik hoop dat Portugal-Frankrijk verlenging word als enige, aangezien ik zondag moet werken en waarschijnlijk wel tot half 10 zit te vakken vullen.
Trouwens ik hoop dat Portugal-Frankrijk verlenging word als enige, aangezien ik zondag moet werken en waarschijnlijk wel tot half 10 zit te vakken vullen.
Geloof me, ik doelde niet op Giroud
Overigens staat Giroud wel op de spitspositie maar ís Griezmann imho in alles de echte spits van Frankrijk.
Ik denk dat ik met je mee doe. Griezmann gun ik het onwijs, maar die Deschamps absoluut niet.DaniëlWW2 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:09:
Ik denk echt dat ik voor Portugal ga zijn. Laat Ronaldo ook maar het winnende doelpunt maken binnen 90 minuten. Is dit EK eindelijk voorbij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben benieuwd of de ook hier zo geliefde Pepe weer fit is voor de finale
Als Griezmann niet bij Frankrijk zou spelen dan was ik 100% voor Portugal.Gonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:11:
[...]
Ik denk dat ik met je mee doe. Griezmann gun ik het onwijs, maar die Deschamps absoluut niet.
Nieuwevolger schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:09:
Griezman speelt achter giroud, en benzema is echt wel 1 van de beste spitsen van Europa, ik vind giroud niks bijzonders en niet van het niveau arsenal.
Spits is een sportterm voor de gehele voorhoede van een team, het aanvalsfront van een ploeg spelers, zoals de Grote Van Dale het zegt. Degenen die van die voorhoede deel uitmaken worden dan spitsspeler genoemd, welk woord op zijn beurt ook weer kan worden ingekort tot spits..Gonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:08:
[...]
Nope, Griezmann is aanvaller, geen spits. Staat feitelijk op 10.
Een systeem met twee aanvallers bestaat meestal uit twee spitsen, maar het kan ook een diepe spits zijn, met daarachter een schaduwspits.
Ofzoiets
Snoeks?NRG-81 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:16:
Wie doet zondag commentaar eigenlijk? Elshoff of Grueter?

10 is geen schaduwspits maar een aanvallend middenvelder, dus geen voorhoede. Giroud is de enige in de voorhoede.apis29 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:13:
[...]
[...]
Spits is een sportterm voor de gehele voorhoede van een team, het aanvalsfront van een ploeg spelers, zoals de Grote Van Dale het zegt. Degenen die van die voorhoede deel uitmaken worden dan spitsspeler genoemd, welk woord op zijn beurt ook weer kan worden ingekort tot spits..
Een systeem met twee aanvallers bestaat meestal uit twee spitsen, maar het kan ook een diepe spits zijn, met daarachter een schaduwspits.
Ofzoiets...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is afhankelijk van de formatieGonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
[...]
10 is geen schaduwspits maar een aanvallend middenvelder, dus geen voorhoede. Giroud is de enige in de voorhoede.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wel knap dat atletico madrid al z'n 10 jaar sinds fernando torres altijd de beste spitsen van europa had.
Ze hebben gehad steeds achter elkaar:
Fernando Torres
Aguero en floran
Falcao
En nu weer griezman.
Dat is nog eens scouten.
Ze hebben gehad steeds achter elkaar:
Fernando Torres
Aguero en floran
Falcao
En nu weer griezman.
Dat is nog eens scouten.
Ik heb het uiteraard over de opstelling van de Fransen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
4321 volgens vi.nl, dus dan was Griezman een aanvallende middenvelder iddGonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:25:
[...]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het zit 'm in de (slimme) opstelling van de Fransen. Griezmann speelt officieel wel op 10 maar fungeert meer als schaduwspits iets naar voren met een tikje er achter Payet en net daarachter weer Pogba. Zo vormen ze vrij lineair maar effectief een lijn naar voren. Overwicht op het middelveld bereik je er niet mee (is ook goed te zien) maar op individuele kwaliteit kan je een eind komen op die manier.Gonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:25:
[...]
Ja ik zit het dan ook niet te verzinnen.Bossie schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:38:
4321 volgens vi.nl, dus dan was Griezman een aanvallende middenvelder idd
Maar maakt verder ook niet uit, hij heeft het fantastisch gedaan en ik ben fan van die vent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag me na deze wedstrijd een paar dingen af en ik kan voor mezelf ook een aantal conclussies trekken.
Het geen wat ik mij de hele tijd afvraag en dat al deed voor deze wedstrijd, is waarom er een Italiaan als scheidsrechter op deze wedstrijd is gezet. Hij floot ook (toevallig..) niet erg goed. Hij had Kroos ook de penalty moeten geven.
Het lijkt er wel bijna op, dat het voetbal langzamerhand kapot begint te gaan door al die verdedigende teams. Nu heeft Duitsland echt een paar behoorlijk blessures erbij gehad met Gomez, Khedira en vandaag Boateng. Dat zijn ook spelers die het zomaar konden beslissen. In ieder geval speelde Duitsland voetbal en Frankrijk juist helemaal niet.
Natuurlijk is het klote, maar ik ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld. De omstandigheden in deze wedstrijd waren toch in het nadeel van de Duitsers en ze waren gewoon de veel betere partij. Helaas mocht het niet zo zijn.
In de finale ben ik absoluut voor Portugal. Nu hoop ik dat Ronaldo zich laat zien en gewoon kei, en kei hard terug komt. Opzich is 1 ding wel heel erg treurig. Deze finale heeft niks met voetbal te maken, maar gewoon lekker balletje afwachten spelen.
Het geen wat ik mij de hele tijd afvraag en dat al deed voor deze wedstrijd, is waarom er een Italiaan als scheidsrechter op deze wedstrijd is gezet. Hij floot ook (toevallig..) niet erg goed. Hij had Kroos ook de penalty moeten geven.
Het lijkt er wel bijna op, dat het voetbal langzamerhand kapot begint te gaan door al die verdedigende teams. Nu heeft Duitsland echt een paar behoorlijk blessures erbij gehad met Gomez, Khedira en vandaag Boateng. Dat zijn ook spelers die het zomaar konden beslissen. In ieder geval speelde Duitsland voetbal en Frankrijk juist helemaal niet.
Natuurlijk is het klote, maar ik ben eigenlijk helemaal niet teleurgesteld. De omstandigheden in deze wedstrijd waren toch in het nadeel van de Duitsers en ze waren gewoon de veel betere partij. Helaas mocht het niet zo zijn.
In de finale ben ik absoluut voor Portugal. Nu hoop ik dat Ronaldo zich laat zien en gewoon kei, en kei hard terug komt. Opzich is 1 ding wel heel erg treurig. Deze finale heeft niks met voetbal te maken, maar gewoon lekker balletje afwachten spelen.
Maar ik wel natuurlijk. Dus dan zijn we het uiteindelijk eens?
[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 08-07-2016 07:47 ]
Verwijderd
Frankrijk speelde de eerste 8 minuten goed. Verder leek het op een slachtpartij, met dien verstande dat de Duitsers het niet afmaakten. Dat is voetbal, ook de ploeg die wordt weggespeeld kan winnen.
De scheidsrechter floot opzichtig in het voordeel van de thuisploeg overigens, en dat zeg ik terwijl ik hoopte dat de Fransen zouden winnen.
De scheidsrechter floot opzichtig in het voordeel van de thuisploeg overigens, en dat zeg ik terwijl ik hoopte dat de Fransen zouden winnen.
Dat bedoel ik dus. Ik kom hier niet om bevestiging van excuses te zoeken, maar ik vind het niet helemaal oke wat daar gebeurde..Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:05:
Frankrijk speelde de eerste 8 minuten goed. Verder leek het op een slachtpartij, met dien verstande dat de Duitsers het niet afmaakten. Dat is voetbal, ook de ploeg die wordt weggespeeld kan winnen.

Daarnaast ben ik niet zo teleurgesteld als ik zelf had verwacht. Frankrijk ging lekker campen en ik vond ze rampzalig spelen (ja, op de eerste paar minuten na). Duitsland speelde gewoon veel beter, maar helaas zat het er niet in mede door de vervelende blessures. Gelukkig hoeven de Duitsers niet zo'n achterlijke speelstijl aan te nemen
EK2016 finale, begin van anti-voetbal?

Het verbaasde me hoe teleurgesteld ik was, voornamelijk door het wedstrijdbeeld icm de bijzonder matige scheidsrechter had ik toch een andere afloop verwacht.
Ik hoop dat Ronaldo doet waar hij goed in is tijdens de finale, en dat de Fransen heerlijk afdruipen
Ik hoop dat Ronaldo doet waar hij goed in is tijdens de finale, en dat de Fransen heerlijk afdruipen
Lastig, Griezmann en Ronaldo gun ik het allebei wel. Voor de rest maakt het mij ook vrij weinig uit of het nu Portugal of Frankrijk wordt. Hopelijk gewoon een open en attractieve wedstrijd...
Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat Duitsland voor de 2e keer op rij het gastland uit een eindtoernooi knikkert.Bossie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:29:
Het verbaasde me hoe teleurgesteld ik was, voornamelijk door het wedstrijdbeeld icm de bijzonder matige scheidsrechter had ik toch een andere afloop verwacht.
Maar goed, ze hebben genoeg kansen gehad om te scoren en dat hebben ze nagelaten.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ga - mede dankzij op vakantie zijn - deze finale wel in de krant lezen.Mosin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:21:
[...]
Dat bedoel ik dus. Ik kom hier niet om bevestiging van excuses te zoeken, maar ik vind het niet helemaal oke wat daar gebeurde..![]()
Daarnaast ben ik niet zo teleurgesteld als ik zelf had verwacht. Frankrijk ging lekker campen en ik vond ze rampzalig spelen (ja, op de eerste paar minuten na). Duitsland speelde gewoon veel beter, maar helaas zat het er niet in mede door de vervelende blessures. Gelukkig hoeven de Duitsers niet zo'n achterlijke speelstijl aan te nemen
EK2016 finale, begin van anti-voetbal?
Ik kan niet anders zeggen dan dat het voetbal hier verliest, en dankzij twee onterechte finalisten (dus) geen winnaar van het toernooi gaat opleveren.
Portugal dat gewoon als slechtste 3e uit de poule komt na - met mazzel - 3 gelijke spelen.

Duitsland genaaid... onterechte pingel, veel blessures, schorsing Hummels. Wales helaas onmachtig door afwezigheid van Ramsey.
Frankrijk is gematst, en gek genoeg zou ik het ondanks alles bijna Ronaldo gaan gunnen...

Nee, dit EK gaat niet beklijven.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Niet teleurgesteld gisteren 
Wel een beetje in het spel van Duitsland, die leken wat zoekende, maar Frankrijk heeft me toch wel verrast.
Hopelijk laten beide clubs in de finale zien wat ze kunnen, dan kan het best een leuke finale worden!
Ik gok 2-1 voor Portugal.
Wel een beetje in het spel van Duitsland, die leken wat zoekende, maar Frankrijk heeft me toch wel verrast.
Hopelijk laten beide clubs in de finale zien wat ze kunnen, dan kan het best een leuke finale worden!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het is inderdaad nooit echt op gang gekomen, en gaat nu voor zowel de neutrale toeschouwer als de supporters van de uitgeschakelde landen als een nachtkaars uit. Zou met niet verbazen als de kijkcijfers voor de finale lager zijn dan 4 jaar geleden.
Ook in Frankrijk zelf leeft het volgens mij niet zo. Terreurdreiging, dat gedoe met supportersgeweld in de eerste week, en natuurlijk de alsmaar voortslepende economische problemen die dusdanige vormen aan beginnen te nemen dat zelfs een sporttoernooi dit niet meer doorbreken kan. Vond de Franse supporters ook vrij apathisch. En nu hebben ze nota bene een kreet van een ander land (IJsland) geadopteerd als nationale strijdkreet.
Nee, dit wordt/is een EK om snel te vergeten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ga ervan uit dat beide teams gewoon weer met 11 man achter de bal proberen te blijven om vooral niet te verliezen. Het is dat Ronaldo de bal zal opeisen ter greater glory van Ronaldo himself, anders zou de bal gewoon 120 minuten op de middenstip blijven liggen.dvdkiwi schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:01:
Niet teleurgesteld gisteren
Ik ga zondag wat spannenders doen. Ik zit nog te twijfelen tussen kijken hoe gras groeit, een slakkenrace, of kijken hoe verf opdroogt.
Ik hoop dat Portugal wint. Niet omdat ik het ze gun (liefst zie ik ze allebei 2e worden), maar dan kan gelijk die onzinnige regel de deur uit dat iemand die in de poulefase 3e wordt zonder te winnen, alsnog het toernooi wint.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik vind dat Frankrijk nu wel heel negatief belicht wordt. Terwijl de Duitsers nu de nationale knuffelberen zijn.
Duitsland had gister een groot overwicht en was wat dat betreft gewoon de best voetballende ploeg van het toernooi. Ze zijn niet voor niks wereldkampioen. Maar je moet wel scoren natuurlijk. Wij Nederlanders weten dat als geen ander. Ik denk aan het EK in eigen land.
Frankrijk had een stroeve start en scoorde moeizaam in de poulefase, net als veel grotere ploegen. Maar het is zeker geen anti voetbal waarbij de bus geparkeerd wordt. Het zo populaire IJsland doet dan toch meer. En daar scoren ze dan toch vijf keer tegen.
En ik kijk al heel lang EK's en WK's en het is vaker niet dan wel dat een mooi voetballende ploeg de finale wint. Denk aan het EK met Griekenland of denk aan de Denen die ons er in 1992 ook gewoon uitcounterden: geen memorabele teams. Dan heb ik liever Frankrijk. Of anders de nietszeggende finale van 1996 met Duitsland en Tsjechië: van dat toernooi herinner ik me alleen het geruzie bij Oranje.
En als we helemaal terug gaan naar 1982: daar veroverde een swingend Brazilië onze harten maar werden ook die er gewoon slim uitgecounterd door de Italianen. En dan sla ik het dramatische WK van 1990 nog bijna over. Iedereen speelde met vijf verdedigers en goed voetbal hebben we amper gezien. 1994 idem dito.
Weer? Frankrijk heeft vrijwel het hele toernooi gespeeld tegen ploegen die verdedigden waardoor de Fransen een overwicht kregen. Daar konden ze niet altijd mee omgaan maar ik denk dat er geen ploeg is die tegen Duitsland zou domineren. Dus erg flauw om ze dat te verwijten.Gaius schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:17:
[...]
Ik ga ervan uit dat beide teams gewoon weer met 11 man achter de bal proberen te blijven om vooral niet te verliezen.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 08-07-2016 09:32 ]
Helemaal eens. Het hele toernooi heb ik juist met plezier naar n de Fransen gekeken. Ik baal er alleen stevig van dat ze nu op deze manier door gaan. Ze verdienen het sowieso een stuk meer dan Portugal, ook al had Frankrijk ook een makkelijk schema.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat ik ook van de wedstrijd van gisteren vind, Griezman laat dit seizoen op alle fronten zien dat hij inmiddels echt wereldtop is en daarnaast een genadeloze afmakert.Gonadan schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:04:
Helemaal eens. Het hele toernooi heb ik juist met plezier naar n de Fransen gekeken. Ik baal er alleen stevig van dat ze nu op deze manier door gaan. Ze verdienen het sowieso een stuk meer dan Portugal, ook al had Frankrijk ook een makkelijk schema.
Exact! Al bij Real Sociedad was het een goede voetballer, maar heeft sindsdien een enorme groei doorgemaakt.Bossie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:07:
[...]
Wat ik ook van de wedstrijd van gisteren vind, Griezman laat dit seizoen op alle fronten zien dat hij inmiddels echt wereldtop is en daarnaast een genadeloze afmakert.
Mejor así
Sommige mensen kunnen hier echt niet tegen hun verlies.. Ja, Duitsland domineerde de wedstrijd, maar als je de bal niet tussen de twee palen krijgt dan is dat niet echt relevant. Frankrijk heeft sterk verdedigd (en niet door de bus te parkeren zoals velen beweren) en de Franse keeper deed zijn werk meer dan behoorlijk. Het blijkt ook dat sommige mensen (bewust?) dingen vergeten uit de wedstrijd, want het laatste halfuur was het een ramp op het Duitse helft, dat terwijl Frankrijk knokte tot de laatste seconden. Het is zoals de Duitse coach zei, de overwinning ligt aan wie de minste fouten maakt. En laat Frankrijk nu die ploeg zijn die de minste fouten maakten. De penalty was niet 'onterecht', enkel idioten maken die fout (en ook iets met 'een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen'). Natuurlijk was Frankrijk niet een engeltje en had het in principe ook een penalty moeten tegen krijgen, maar die fouten worden altijd gemaakt. Met je handen in de lucht springen gebeurt niet vaak. Er werd maar twee keer die fout gemaakt op het EK en beiden werden ze gemaakt door het 'sterke' Duitsland. Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij jullie objectiviteit als je dit 'onterecht' vindt.

Welke voetballer doet dat nu?!
Sowieso is Duitsland helemaal niet zo sterk als sommige beweren. De finale van het WK was ook niet om over naar huis te schrijven. Argentinië is net zoals Wales en Portugal, één toptalent (Messi die op het WK niet eens 100% was) en een zwakke verdediging. Maar daar hebben we ook 90 minuten moeten wachten op een goal en die goal kwam ook toevallig. En met momenten was het ook 'anti-voetbal'. Je kunt er natuurlijk niet om heen dat Duitsland voor het merendeel een stuk beter speelde op het EK, maar als je door zulke domme fouten de overwinning aan je voorbij laat gaan dan verdien je het nog minder om gezien te worden als de onterechte verliezer. Het voorbeeld hoe 'oneerlijk' voetbal kan zijn.. Ik denk eerder het voorbeeld van hoe domme acties kunnen leiden tot een exit van een toernooi zoals het EK.

Sowieso is Duitsland helemaal niet zo sterk als sommige beweren. De finale van het WK was ook niet om over naar huis te schrijven. Argentinië is net zoals Wales en Portugal, één toptalent (Messi die op het WK niet eens 100% was) en een zwakke verdediging. Maar daar hebben we ook 90 minuten moeten wachten op een goal en die goal kwam ook toevallig. En met momenten was het ook 'anti-voetbal'. Je kunt er natuurlijk niet om heen dat Duitsland voor het merendeel een stuk beter speelde op het EK, maar als je door zulke domme fouten de overwinning aan je voorbij laat gaan dan verdien je het nog minder om gezien te worden als de onterechte verliezer. Het voorbeeld hoe 'oneerlijk' voetbal kan zijn.. Ik denk eerder het voorbeeld van hoe domme acties kunnen leiden tot een exit van een toernooi zoals het EK.
Tja Duitsland en/of Frankrijk terecht of onterecht. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit. het is gewoon al met al een bijzonder zwak toernooi gebleken. Weinig wedstrijden die er echt uitsprongen. Paar mooie goals, maar valt me verder behoorlijk tegen.
Dit komt ook omdat de ploegen die normaliter attractief voetbal spelen, of daar de spelers iig voor hebben, het hebben laten afweten. Zoals Spanje, Belgie, en toch ook Duitsland.
Frankrijk stroef gestart, heeft het nodige geluk gehad later in het toernooi, maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Laat ze nou maar winnen ook, die Portugezen leven al 3 ronden boven hun stand
Dit komt ook omdat de ploegen die normaliter attractief voetbal spelen, of daar de spelers iig voor hebben, het hebben laten afweten. Zoals Spanje, Belgie, en toch ook Duitsland.
Frankrijk stroef gestart, heeft het nodige geluk gehad later in het toernooi, maar dat hoort er ook wel een beetje bij. Laat ze nou maar winnen ook, die Portugezen leven al 3 ronden boven hun stand
Jammer dat Duitsland niet won, maar waarschijnlijk als we hadden moeten wachten tot ze een doelpunt zouden maken hadden ze nu nog gespeeld... Die bal wilde gewoon het doel niet in..
Nu maar volledig achter Frankrijk, want als ik toch aan een land een voetbalhekel heb..........
Nu maar volledig achter Frankrijk, want als ik toch aan een land een voetbalhekel heb..........
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Wil je:
Syfilis of Chlamydia
Je linkervoet of rechterarm missen
Een zoon die voor Ajax of PSV is
etc. etc.
Beetje dezelfde vraag als zondag a.s. Mijn antwoord dan maar: Laat Frankrijk maar winnen. Ik gun het de Fransen niet, maar ze hebben in ieder geval gevoetbald.
Syfilis of Chlamydia
etc. etc.
Beetje dezelfde vraag als zondag a.s. Mijn antwoord dan maar: Laat Frankrijk maar winnen. Ik gun het de Fransen niet, maar ze hebben in ieder geval gevoetbald.
Het onterechte zit er niet in dat deze handsball een pingel oplevert. Het onterechte zit er in dat bij naleving van de regels hij al eerder aan de andere kant op de stip had moeten liggen.Le Enfant! schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:23:
Sowieso zet ik mijn vraagtekens bij jullie objectiviteit als je dit 'onterecht' vindt.
[afbeelding]
[ Voor 46% gewijzigd door PWM op 08-07-2016 11:29 ]
Ik ga de discussie beter niet aan, want mijn mening blijft gewoon de Duitsland de betere ploeg is. Het kan helaas niet altijd mee zitten, maar bij deze zeg ik: SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 
Dank uPWM schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:27:
Wil je:
Syfilis of Chlamydia
etc. etc.
[...]
Het onterechte zit er niet in dat deze handsball een pingel oplevert. Het onterechte zit er in dat bij naleving van de regels hij al eerder aan de andere kant op de stip had moeten liggen.
[ Voor 153% gewijzigd door Mosin op 08-07-2016 11:43 ]
Gister was het nog een aanvaller en 'géén spits'Gonadan schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
[...]
10 is geen schaduwspits maar een aanvallend middenvelder, dus geen voorhoede. Giroud is de enige in de voorhoede.

Je kan ook mooi de individuele heatmaps bekijken en daar zie je bij Griezmann nog meer activteit als 'de 9' dan bij Giroud: https://www.whoscored.com...nship-2016-Germany-France
Mosin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:39:
Ik ga de discussie beter niet aan, want mijn mening blijft gewoon de Duitsland de betere ploeg is. Het kan helaas niet altijd mee zitten, maar bij deze zeg ik: SIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

(
[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 08-07-2016 12:53 ]
@Aquila; je ziet het overigens bijna wekelijks op TV. Door de huidige regelgeving houden verdedigers hun handen/armen op de meest rare en onnatuurlijke plekken voor de beweging die ze willen maken in de 16.
De penalty door Boateng tegen Italie was hiervan ook een goed voorbeeld. Terwijl deze onzin doorgaat weigeren scheidsrechters op te treden tegen het vrij worstelen in de 16 dat tijdens corners plaatsvind wat simpelweg ook niets met voetbal te maken heeft.
De penalty door Boateng tegen Italie was hiervan ook een goed voorbeeld. Terwijl deze onzin doorgaat weigeren scheidsrechters op te treden tegen het vrij worstelen in de 16 dat tijdens corners plaatsvind wat simpelweg ook niets met voetbal te maken heeft.
Schweinsteiger was gewoon te laat: hij wilde nog voor die Fransman komen en met z'n arm diens arm uit de weg werken om ervoor te kunnen komen. Alleen was de bal er al toen ie nog midden in z'n actie zat en moest rekken voor een kopbal (met z'n arm nog midden in de lucht
).
Wel twee hele goede partijen gespeeld verder zo direkt na een blessure

Wel twee hele goede partijen gespeeld verder zo direkt na een blessure

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 08-07-2016 13:21 ]
Verwijderd
Dat lijkt voor mij in zijn geheel niet op de wedstrijd van gisteravond. Frankrijk verdedigde massaal maar niet goed, met zo veel grote kansen scoren de Duitsers er normaliter 4 of 5. Pure scorebordjournalistiek imo.Le Enfant! schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:23:
Sommige mensen kunnen hier echt niet tegen hun verlies.. Ja, Duitsland domineerde de wedstrijd, maar als je de bal niet tussen de twee palen krijgt dan is dat niet echt relevant. Frankrijk heeft sterk verdedigd (en niet door de bus te parkeren zoals velen beweren) en de Franse keeper deed zijn werk meer dan behoorlijk.
De eerste helft was gewoon gênant, zo werd Frankrijk weggespeeld. In de tweede helft speelde Duitsland een stuk minder, maar kregen ze alsnog meer en betere kansen.
Als je een wedstrijd met dit spelbeeld + kansen 20x speelt, wint Duitsland er 19 en wordt het gemiddeld 4-1 ofzo.
En voor de duidelijkheid, ik was dik voor Frankrijk en heb hard gejuicht bij beide goals.
Gisteren had ik niet echt een voorkeur. Maar Frankrijk heeft wel gewoon mazzel gehad want de Duitsers waren qua veldspel superieur aan de Fransen. De Duitsers misten alleen stootkracht voorin.
Frankrijk heeft de fouten van Duitsland keihard afgestraft.
Nu maar hopen dat Frankrijk Portugal even goed op hun plek zet. Want die spelen het hele EK al als een natte krant maar staan toch in de finale.
Frankrijk heeft de fouten van Duitsland keihard afgestraft.
Nu maar hopen dat Frankrijk Portugal even goed op hun plek zet. Want die spelen het hele EK al als een natte krant maar staan toch in de finale.
Het beste argument voor mijn punt, want een echte spits is amper actief.apis29 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:30:
Je kan ook mooi de individuele heatmaps bekijken en daar zie je bij Griezmann nog meer activteit als 'de 9' dan bij Giroud: https://www.whoscored.com...nship-2016-Germany-France
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wooowww check dat lichaamapis29 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:30:
[...]
Gister was het nog een aanvaller en 'géén spits'. 4-2-3-1 ja zo ken ik er nog tien die op papier iets horen te zijn
(en als er iemand in aanmerking komt voor 'de 10' als teamrol dan is het Payet wel). De praktijk:
[afbeelding]
[...]
![]()
[afbeelding]
()
Een hoop gaat niet erg goed bij het voetbal van nu. Ik krijg met de dag minder trek in het voetbal door dat soort dingen.Bossie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:35:
@Aquila; je ziet het overigens bijna wekelijks op TV. Door de huidige regelgeving houden verdedigers hun handen/armen op de meest rare en onnatuurlijke plekken voor de beweging die ze willen maken in de 16.
Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die dat bewust willen proberen, maar als je een penalty geeft voor die actie van Schweinsteiger moet je ook lekker 10x donker rood geven en die mieterige schwalbes de hele tijd.. (voorbeeld, niet van gisteren) En ik denk dat Schweinsteiger het niet eens bewust deed, los van of hij nu te laat in kwam of het wel bewust zou willen doen (no idea why

Ik denk dat ik me gisteren voornamelijk keihard aan de scheids heb lopen ergeren. Het was gewoon een wedstrijd waarbij een hoop gebeurde, zowel negatief als positief. Alleen wat hij deed is misschien nog wel schandaliger dan wat Kuipers deed.
Ik wil in ieder geval niet overkomen als slechte verliezer, maar ik vond die Rizoli toch dikke bout en vraag me nog steeds af waarom hij opgesteld is..
[ Voor 8% gewijzigd door Mosin op 08-07-2016 18:49 ]
Officiele UEFA 'tactical lineups' 'actual formation' DUI - FRA: http://www.uefa.com/newsfiles/euro/2016/2017906_tl.pdf(gewoon een 4-4-2 dus voor Frankrijk met Griezmann als schaduwspits))
Uit de L'Equipe
:
Uit de L'Equipe

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 09-07-2016 00:12 ]
Verwijderd
Fijn dat Duitsland zo geweldig speelde.....dat was dus echt niet te zien en uitte zich dan ook niet in de score. Frankrijk verdiend door, de overwinning was echt niet gestolen deze wedstrijd.
Clattenburg verneukt Arsenal Chelsea, de FA cup finale en keurt een buitenspel goal in de CL finale goed maar mag lekker de EK finale fluiten joh..
En voor degenen die niet van mening zijn dat Frankrijk de bus parkeerde, kijk de wedstrijd nog maar even terug. Hele fasen met 8/9 mensen op de rand van het eigen strafschopgebied
Niet dat ze daarmee onterecht gewonnen hebben, maar het voetbal heeft deze wedstrijd wel verloren.

En voor degenen die niet van mening zijn dat Frankrijk de bus parkeerde, kijk de wedstrijd nog maar even terug. Hele fasen met 8/9 mensen op de rand van het eigen strafschopgebied
Ik heb in het voetbaltopic vaak zat mensen horen roepen dat verdedigen (Chelsea anyone?) ook voetbal is 
Altijd maar dat tikkie-takka van barca werd men ook een beetje moe.
Ik vond de Fransen juist best leuk spelen. Ja, in de loop van de wedstrijd werden ze steeds defensiever, maar wat zou jij doen als je voor staat tegen de Duitsers en weet dat je bij een overwinning in de finale staat ten koste van de gedoodverfde kampioen?
Dat de Duitsers zo zoekende waren en daardoor wat nerveus (?) over kwamen was ook wel bijzonder om te zien.
Voor "het voetbal" moet je dit EK niet kijken. (slechts een paar wedstrijden uitgezonderd)
Altijd maar dat tikkie-takka van barca werd men ook een beetje moe.
Ik vond de Fransen juist best leuk spelen. Ja, in de loop van de wedstrijd werden ze steeds defensiever, maar wat zou jij doen als je voor staat tegen de Duitsers en weet dat je bij een overwinning in de finale staat ten koste van de gedoodverfde kampioen?
Dat de Duitsers zo zoekende waren en daardoor wat nerveus (?) over kwamen was ook wel bijzonder om te zien.
Voor "het voetbal" moet je dit EK niet kijken. (slechts een paar wedstrijden uitgezonderd)
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2016 08:59 ]
Ik zou precies hetzelfde doen
Dat is natuurlijk ook hun goed recht, maar dan hoeft het niet ontkent te worden ofzo
Oh je zal het mij ook niet horen zeggen 
Ik wil ook graag attractief, snel en aanvallend voetbal zien á la Ajax in begin jaren '90 of NL in 2010.
Maar helaas zijn er te veel teams die weten hoe ze dit soort voetbal met saai voetbal moeten bestrijden.
Ik wil ook graag attractief, snel en aanvallend voetbal zien á la Ajax in begin jaren '90 of NL in 2010.
Maar helaas zijn er te veel teams die weten hoe ze dit soort voetbal met saai voetbal moeten bestrijden.
NL in 2010?dvdkiwi schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:00:
Oh je zal het mij ook niet horen zeggen
XXXVI
Langzaam en verdedigend was het ook niet 
Was gewoon leuk spel om te zien.
Was gewoon leuk spel om te zien.
Voor attractief, snel en aanvallend voetbal van Nederland kan je beter de wedstrijden van EURO 2008 terug kijken. Oh mijn god wat was dat toen goed zeg. En vervolgens er uit in de achtste finales. Dat was wel weer jammer.
Goed dat je "dit" erbij zegt. Want ik kijk al sinds 20 jaar alleen nog de CL-finale en verder niks daarvan, maar wel de Ek en Wk. De Wk is nog steeds vrij leuk, maar de Ek is me afgepakt, met ingang van dit Ek. En de Uefa maar zeggen dat het succes is, nou ik vind het niks.dvdkiwi schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 08:57:
Zou dan echt het leukste voetbal de eredivisie worden? Daar draait nog niet alles om geld, en ja, van een Ado - NEC kan ik wel de amusementswaarde inzien.
Het valt mij nu pas op dat er geen troostfinale is voor de 3e plaats.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Daar kwam ik gisteren achter toen ik Wales gehuldigd zag wordenOnbekend schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:06:
Het valt mij nu pas op dat er geen troostfinale is voor de 3e plaats.
Is bij het EK al járen niet meer sinds duidelijk is dat werkelijk niemand er ook maar iets om geeft.