smallboy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:48:
Gisteren heb ik ook 2x64 GB sticks ontvangen. Voor die prijs had ik ze niet bij ibood gekocht. Juist het feit dat het 2x128 GB zou zijn maakte die deal leuk. Heb dus maar een vraag uitgezet bij ibood wat ze er nog aan kunnen doen. Anders gaan ze gewoon terug.
Helaas blijkt iBood de Nederlandse wetgeving en haar klanten niet te respecteren. iBood geeft toe een fout te hebben gemaakt en kan dit ook rechtzetten, maar weigert dit te doen. De enige optie die aangeboden wordt is annulering van de koop, met de volgende argumenten:
- wij zijn slechts tussenpersoon en dus niet verantwoordelijk
- in hun systeem staat nu 64 GB in plaats van 128 GB
- er is een mail gestuurd waarin stond dat je kon annuleren (overigens niet ontvangen, en volgens degene van iBood die ik gisteren belde (want ik kreeg maar geen reactie op mijn e-mail) hadden meer mensen de mail niet gehad)
Feit blijft dat een rechtsgeldig aanbod is gedaan en hier geen sprake is van een kennelijke fout, maar een gewone fout. Volgens Nederlands recht dient iBood de afspraak dan gewoon na te komen. Niet helemaal vergelijkbaar, maar zie bijvoorbeeld:
http://blog.iusmentis.com/2009/09/19/nokia-doet-een-otto/ .
Recht halen kost geld, dat heb ik er niet voor over. Ik hoop nog op een reactie. Maar wat als iBood geen thuis geeft? Consumentenbond mijn bevindingen mailen? Mijn FB-frienden waarschuwen?