Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Hoeveel monitoren heb je aangesloten?Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:34:
Ik heb een Gigabyte GTX 1070 en deze blijft idle op core klok 1582MHz staan en 2003MHz mem, Powerconsumption 21,6%, voltage op 0,800V.
Dit zou toch moeten terug klokken?
Verwijderd
Door één of andere reden komt het door de WoW app.Gekke Jantje schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:49:
[...]
Staan er in taakbeheer actieve programma's die de GPU gebruikt?
Heb nog een oudere v1.16 op mijn HD staan maar zit daar nog wat tussen?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Sinds een paar dagen heb ik een ASUS gtx1080 turbo.
(niet de beste gtx1080 kaart weet ik maar kon hem erg goedkoop krijgen)
nu heb ik wat benchmarks gedraaid icm mijn 6700k maar de scores vallen volgens mij
behoorlijk tegen. Is er iemand die hier een licht op kan laten schijnen? Zijn deze scores normaal
met stock snelheden?
https://www.3dmark.com/fs/14184077
https://www.3dmark.com/spy/2755619
Ik kom van een MSI gtx970 gaming en kon hier bijhoorlijk pubg op draaien op fullhd
maar heb nu niet het idee dat het beter is geworden. Full hd maxed out (50-80 fps)
Daarnaast heb ik BF4 gestest op full hd maxed out en daar lijk ik weer wel wat
winst gepakt te hebben (100-200 fps ligt een beetje aan de map)
mvg Erik Jan
De kaart kan 1440p voluit aan dus, iets klopt er niet in je systeem.
Post volledige systeem specs eens, zou ik zeggen🙂
Aha ik zie dat deze aardig wat lager geklockt is als die van mij(ik heb een msi sea hawk) dat zal de reden zijn dat die van jou minder scoort
Die van jou zit op 1733 die van mij op 1964
[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 09:22 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
kloptGekke Jantje schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:44:
Ik zou van de graphics score uit gaan want de CPU is te traag voor een hogere totaal score net als bij mij. Mijn systeem haalt bijvoorbeeld in Fire Strike met de GTX 1080 Ti ook maar 19k punten maar dat komt omdat de CPU physics score veel lager uitkomt met een oudere CPU, ik meende zo rond de 7k. De GPU score zit rond de 30k. Als ik games speel haal ik vrijwel de zelfde score op 1440p als systemen met de nieuwste high end CPU's
Maar bij mij is inerdaad ook voroal de physics score score omhoog gegaan,echter houd die daardoor wel veel beter de fps vast,zeker in cpu intensieve games
De kaart draait idd op stock snelheden (is eigenlijk een reference kaart)freaky35 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:10:
Ik haalde met mijn 4790k 18000, maar dat was op 4,8ghz, met mijn 8700nu 20300.
De kaart kan 1440p voluit aan dus, iets klopt er niet in je systeem.
Post volledige systeem specs eens, zou ik zeggen🙂
Aha ik zie dat deze aardig wat lager geklockt is als die van mij(ik heb een msi sea hawk) dat zal de reden zijn dat die van jou minder scoort
Die van jou zit op 1733 die van mij op 1964
Vraag me dan alleen af of de scores dan nog niet 'te' laag zijn?
Ik dacht dat mijn CPU nog wel redelijk mee kon komen maar die beperkt deze kaart ook al?
In games wordt er nooit gebruik gemaakt van 100 procent CPU (tot nu toe)
Kon erg lastig vergelijk materiaal vinden (mensen met een 6700k en ook 1x gtx1080 reference)
Niks mis met die scores.EJ pc schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:45:
Beste heren/dames,
Sinds een paar dagen heb ik een ASUS gtx1080 turbo.
(niet de beste gtx1080 kaart weet ik maar kon hem erg goedkoop krijgen)
nu heb ik wat benchmarks gedraaid icm mijn 6700k maar de scores vallen volgens mij
behoorlijk tegen. Is er iemand die hier een licht op kan laten schijnen? Zijn deze scores normaal
met stock snelheden?
https://www.3dmark.com/fs/14184077
https://www.3dmark.com/spy/2755619
Ik kom van een MSI gtx970 gaming en kon hier bijhoorlijk pubg op draaien op fullhd
maar heb nu niet het idee dat het beter is geworden. Full hd maxed out (50-80 fps)
Daarnaast heb ik BF4 gestest op full hd maxed out en daar lijk ik weer wel wat
winst gepakt te hebben (100-200 fps ligt een beetje aan de map)
mvg Erik Jan
Post van mij een tijdje geleden:
ArcticWolf in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
En als je de scores op 3dmark zelf vergelijkt zie je ze zelfs nog lager.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 20-11-2017 09:58 ]
Op de één of andere manier kan ik geen scores vinden met een enkele GTX1080 en een 6700kArcticWolf schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:56:
[...]
Niks mis met die scores.
Post van mij een tijdje geleden:
ArcticWolf in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
En als je de scores op 3dmark zelf vergelijkt zie je ze zelfs nog lager.
ik krijg alleen mensen met SLI te zien 2,3,4 kaarten.. (en anders no results found)
Dit is eigenlijk wel het antwoord waar ik naar zoek, scoort mijn graka normaal of zit er nog iets niet goed?
Vind het wel vreemd dat PUBG nog niet lekker draait (nu is deze game ook nog vrij bagger)
Maar heb haast het idee dat mijn gtx970 het beter deed. Heb trouwens een full hd beeldscherm dus
heb (nog) niets aan 1440p
Is er iemand die enige ervaring heeft met het overclocken van deze kaart? reference kaarten kunnen over het algemeen een behoorlijk overclockje hebben volgens mij alleen wordt deze kaart wat snel warm. Nu under load 75-78 graden.

Als je 1 post naar onder had gekeken onder die van mij had je een referentie gehad met een 6700 systeemEJ pc schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:04:
[...]
Op de één of andere manier kan ik geen scores vinden met een enkele GTX1080 en een 6700k
ik krijg alleen mensen met SLI te zien 2,3,4 kaarten.. (en anders no results found)
Dit is eigenlijk wel het antwoord waar ik naar zoek, scoort mijn graka normaal of zit er nog iets niet goed?
Vind het wel vreemd dat PUBG nog niet lekker draait (nu is deze game ook nog vrij bagger)
Maar heb haast het idee dat mijn gtx970 het beter deed. Heb trouwens een full hd beeldscherm dus
heb (nog) niets aan 1440p
Is er iemand die enige ervaring heeft met het overclocken van deze kaart? reference kaarten kunnen over het algemeen een behoorlijk overclockje hebben volgens mij alleen wordt deze kaart wat snel warm. Nu under load 75-78 graden.
Deze dus:
Alexknl in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
Mijn MSI 1080 wordt ook 75C @ load.
Was er toevallig net naar aan het kijken toen ik je bericht ontving.. Heb het forum ook even doorzocht voor 6700k en nog wat scores gevonden. Blijft mijn score toch wel de laagste maar de meeste kaarten draaien een behoorlijk hogere clock snelheid. Die 75 C @ load is met of zonder overclock?ArcticWolf schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:07:
[...]
Als je 1 post naar onder had gekeken onder die van mij had je een referentie gehad met een 6700 systeem
Deze dus:
Alexknl in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
Mijn MSI 1080 wordt ook 75C @ load.
Als ik mijn kaart gelijk zou willen hebben aan die van jou dan moet ik al een behoorlijke overclock hebben en denk dat de temps dan nog wel wat zullen oplopen. Iemand anders nog ervaring met PUBG en een gtx1080?
Die van jou is 230 mhz lager geclockt dat is best een eind.
Kan zeker wat schelen,ook wat qua geheugen clock snelheid.
je moet er dus geen wonderen van verwachten in vergelijk met andere kaarten
en de meeste andere kaarten zijn standaard al overclokt,die van mij ook
[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 10:44 ]
Verschil valt toch wel mee?EJ pc schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:18:
[...]
Was er toevallig net naar aan het kijken toen ik je bericht ontving.. Heb het forum ook even doorzocht voor 6700k en nog wat scores gevonden. Blijft mijn score toch wel de laagste maar de meeste kaarten draaien een behoorlijk hogere clock snelheid. Die 75 C @ load is met of zonder overclock?
Als ik mijn kaart gelijk zou willen hebben aan die van jou dan moet ik al een behoorlijke overclock hebben en denk dat de temps dan nog wel wat zullen oplopen. Iemand anders nog ervaring met PUBG en een gtx1080?
FS:
Jij; Graphics Score 21 131
Ik; Graphics Score 22 110
Die van mij is stock sowieso al hoger geklokt. En nee die van mij is niet overgeclockt.
Je zegt zelf in je post dat de Asus 1080 Turbo niet de beste kaart is

Haha klopt hoor maar ik zei ook niet dat het de slechtste kaart wasArcticWolf schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:29:
[...]
Verschil valt toch wel mee?![]()
FS:
Jij; Graphics Score 21 131
Ik; Graphics Score 22 110
Die van mij is stock sowieso al hoger geklokt. En nee die van mij is niet overgeclockt.
Je zegt zelf in je post dat de Asus 1080 Turbo niet de beste kaart is
Maar het verschil valt idd wel mee dan. Dat is wat ik wilde weten. Had toch gehoopt
nog iets meer uit de kaart te kunnen halen zeker in pubg (maar misschien wordt het nog beter.. of niet haha)
Ik denk dat ik dan toch maar wat ga proberen te overclocken en even kijken wat mijn temps dan doen.
Nu komt Asus met GPU tweak II... iemand ervaring daar mee? Is dat wat? Of toch gewoon beter afterburner gebruiken? Met afterburner heb ik wel wat ervaring met de gtx970 dat ging vrij simpel en vlekkeloos.
als de kaart nu al 78 c word ,heb je niet veel speling, overclocken lijkt me dan niet echt een goed idee. Kaarten die hoger geklockt zijn, hebben ook andere kaarten , betere koeling.EJ pc schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:42:
[...]
Haha klopt hoor maar ik zei ook niet dat het de slechtste kaart was![]()
Maar het verschil valt idd wel mee dan. Dat is wat ik wilde weten. Had toch gehoopt
nog iets meer uit de kaart te kunnen halen zeker in pubg (maar misschien wordt het nog beter.. of niet haha)
Ik denk dat ik dan toch maar wat ga proberen te overclocken en even kijken wat mijn temps dan doen.
Nu komt Asus met GPU tweak II... iemand ervaring daar mee? Is dat wat? Of toch gewoon beter afterburner gebruiken? Met afterburner heb ik wel wat ervaring met de gtx970 dat ging vrij simpel en vlekkeloos.
Of je zou er een andere koeler op moeten zetten.
zoiets b.v:
https://www.amazon.com/EV...-HY-5188-B1/dp/B01IPVQUSG
Alleen een beetje pijzig.
En ja dat scheeld echt enorm, die van mij word net 50c,met dus die standaard overclock die er al opzit.
[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 11:05 ]
Dat is inderdaad nog wat prijzig ja heb voor de kaart zelf maar 350 euro betaald (kaart is 1 maand oud)freaky35 schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:59:
[...]
als de kaart nu al 78 c word ,heb je niet veel speling, overclocken lijkt me dan niet echt een goed idee. Kaarten die hoger geklockt zijn, hebben ook andere kaarten , betere koeling.
Of je zou er een andere koeler op moeten zetten.
zoiets b.v:
https://www.amazon.com/EV...-HY-5188-B1/dp/B01IPVQUSG
Alleen een beetje pijzig.
En ja dat scheeld echt enorm, die van mij word net 50c,met dus die standaard overclock die er al opzit.
Heb de kaart zelf gehaald omdat ik het een koopje vond maar om er dan weer 100 euro tegen aan te gooien dan kan ik hem beter verkopen en een ander model kopen volgens mij. Vervalt je garantie ook niet als je de koeler eraf haalt?
De keuze was of een 1070 met OC (waar ik 2e hands ook 350 voor neer moet tellen) of een 1080 zonder OC. Toen leek me de keuze voor de 1080 beter aangezien ik dacht dat die iig beter zou moeten presteren als een 1070 met OC... of heb ik dit fout?
Ik zal er wel even induiken volgens mij wordt de fan nu ook nog niet voor 100 procent gebruikt dus kan ik daar ook nog wat winst halen. Draait nu volgens mij max. op 70 procent. In game werd de kaart niet warmer dan 75 C maar in de benchmarks ging hij naar 78 C. Tot 80 C zit ik sowieso nog veilig toch?
[ Voor 11% gewijzigd door EJ pc op 20-11-2017 11:19 ]
voor 450 vind je geen 1080gtx dan met die prestaties
Maar ik snap je punt, echter overclocken is geen goed plan dan met de huidige koeler, vooral omdat ook de vraag is hoe goed de vrm's b.v gekoeld worden en de kaart nu al aardig warm word
Voor 350 heb je wel een erg goede deal trouwens met die kaart
[ Voor 61% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2017 11:16 ]
Er is me verteld dat er een nieuwe update voor PUBG onderweg is die de performance voor iedereen een stuk beter zou moeten maken, dus misschien dat dat voor de boost zorgt die je zoekt
https://www.3dmark.com/3dm/21458156?
Weg
Sexy hoor https://www.3dmark.com/3dm/23455549
[ Voor 5% gewijzigd door NLKornolio op 21-11-2017 22:18 ]
Vreemd, is dat, ik haal met mijn 1080gtx dezelfde score,met den 8700k cpu. Normaal zou toch ook de psysics score omhoog moeten gaan.New Yorker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 01:26:
Met i7 4790k kan je zo iets verwachten overklokken naar 4,6 had geen invloed voor hogere score.
https://www.3dmark.com/3dm/21458156?
Hier mijn score:
https://www.3dmark.com/3dm/23449314
Ik ben nog steeds erg blij met de 1080gtx sea hawk, het ding word nog geen 50c onder load,boost klok zit op 1964 mhz continu. Ik heb er wel andere fans op de radiator gezet, die minder lawaai maken en toch meer lucht verplaatsen, werkt top zo
[ Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 21-11-2017 16:54 ]
Voorheen (R9 290 Tri-X):
https://www.3dmark.com/spy/2623838
Nu (GTX1080, de gigabyte windforce 3x OC):
https://www.3dmark.com/spy/2775603
ik ben tevreden
jammer is alleen dat het control panel crashde, daarvoor moest ik een ander nvidia proces de nek voor omdraaien omdat werkende te krijgen

[ Voor 36% gewijzigd door mschol op 21-11-2017 22:17 ]
Je videokaart 30 graden op stresstest? Ik heb dezelfde, 720mm aan radiatorspace en bij een goede stresstest komt ie echt wel tot de 43 graden...NLKornolio schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 01:37:
Ben eindelijk klaar met mijn waterkoeling in de TT900 kast. Met ryzen 1700 & Aorus wb 1080ti extreme. Cpu is al overgeclocked alleen zit nou te kijken voor de TI met beetje tweak van gigabyte OC tool. Komt pc met gamen (bf1) en strestest niet boven 30 graden uit. Tijd voor volgende stap, las ergens dat je custom bios hebt voor een 1080ti iemand hier ervaring mee, helaas kan ik de site met deze info niet terug vinden.
Sexy hoor https://www.3dmark.com/3dm/23455549
Raar genoeg is alleen bij ets2 en ats er coilwhine te horen (die voor mij acceptabel is met aanvinken van vsync) Het leek op coilwhine, maar was een verkeerd aangesloten set achterspeakers

bij rise of the tomb raider, witcher 2/3, planet coaster (druk park) en tf2 (oke, niet bepaald een zware game) was dat niet het geval.
in alle gevallen heb ik alles op max/ultra gezet en gebruik gemaakt van 3 schermen (6140x1200, bezel corrected)
[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 23-11-2017 23:14 ]
https://www.3dmark.com/3dm/23502674?
Bij deze processor op stock, en videokaart draait op 1.2volt waarbij ik mijn memory nog niet goed optimized had.
https://benchmark.unigine...bdc5a47348d7de0559d1287bf
Best decent i guess.
[ Voor 37% gewijzigd door Juice. op 23-11-2017 22:32 ]
Verwijderd
Is deze 3dmark versie gratis of betalend?freaky35 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:39:
[...]
Vreemd, is dat, ik haal met mijn 1080gtx dezelfde score,met den 8700k cpu. Normaal zou toch ook de psysics score omhoog moeten gaan.
Hier mijn score:
Ik ben nog steeds erg blij met de 1080gtx sea hawk, het ding word nog geen 50c onder load,boost klok zit op 1964 mhz continu. Ik heb er wel andere fans op de radiator gezet, die minder lawaai maken en toch meer lucht verplaatsen, werkt top zo
Heb een 7700K en GTX 1080 en wil graag eens vergelijken.
Dit is mijn score:
https://www.3dmark.com/3dm/23520286
Graphics 22 156 vs 23 235.
Nog wel een mooi resultaat voor een kaart met stock speed?
Jouw Physics is wel veel hoger, komt dit door de CPU?
Ik heb in de psysics 20 fps winst in psysics winst vergeleken met de 4790k die ik eerder had. Met de 4790k had ik een vergelijkbare score als die jij nu hebt🙂.
[ Voor 142% gewijzigd door freaky35 op 24-11-2017 16:44 ]
Ik heb 480mm aan radiator, nog wat stressed en boven de 33 graden komt die niet. Single loop maar heb koperen leidingen van bitspower en loopt denk ik wel meter of 3 leiding in mijn bak denk dat die daar een hoop temperatuur kwijt raakt want voor en na de radiator raakt die maar een graadje kwijt.AvAars schreef op woensdag 22 november 2017 @ 01:23:
[...]
Je videokaart 30 graden op stresstest? Ik heb dezelfde, 720mm aan radiatorspace en bij een goede stresstest komt ie echt wel tot de 43 graden...
Alle moderne videokaarten hebben daar afhankelijk van de toepassing en de rest van het systeem in meer of mindere mate last van. Even mezelf citeren van een jaar geleden:bloodlynx schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:18:
Ik ben sinds dit weekend eigenaar van een 1070ti en ben blij met de presentaties. Alleen heeft de kaart behoorlijk last van coil whine onder load. Nu vroeg ik me af of dit veel voorkomt? Ik kan de kaart wel terugsturen maar als bijna elk exemplaar hier last van heeft is het natuurlijk niet zinvol.
Je hoeft iig niet te verwachten dat inruilen wonderen gaat verrichten. Veel van de omstandigheden die daaraan bijdragen verander je daarmee namelijk niet.Blaat schreef op woensdag 5 oktober 2016 @ 10:47:
[...]
Dit hierboven zou ik willen aanvullen/licht corrigeren.
Stromen (dus niet spanningen/voltage) genereren magneetvelden bij geleiders. Zet je een geleider in een spoelconfiguratie dan krijg je binnen in de spoel een geconcentreerd magneetveld.
Spoelen worden net als condensators in elektrische schakelingen gebruikt om de toegevoerde spanning te "filteren", dat wil zeggen, fluctuaties met bepaalde frequenties weg te halen. In het geval van een videokaart is dat om een zo schoon mogelijke voeding en/of signaal voor en vanaf de GPU genereren.
Het magneetveld wat in de spoelen zit is echter altijd wat traag, dat wil zeggen, zodra de stroom wegvalt blijft het magneetveld altijd nog even een bepaalde tijd hangen. Hoe lang dat is is afhankelijk van het formaat van de spoel, de hoeveelheid wikkelingen en de conductor diameter etc.
Soms echter wordt er een frequentie door de spoel heen gehaald waarbij de trillingstijd ongeveer even lang of iets langer is dan de "lag time" van het magneetveld. Het resultaat daarvan is dat de stroomrichting in de spoel al is omgedraaid terwijl het magneetveld van de vorige stroomrichting nog aanwezig is. Het gevolg is dat er een kracht op de spoel wordt uitgeoefend waardoor de spoel op de frequentie van de toevoerspanning gaat resoneren.
Dit is dus geen mechanische resonantie maar elektrische resonantie! Niks massa veer systeem.
Wat hier invloed op uitoefent is:
1. Hogere load op de videokaart --> hogere stromen dus grotere krachten.
2. Output impedantie van PCI-E slot --> hogere dempingsfactor betekent sneller uitgedempt magneetveld
3. Output impedantie van voeding --> hogere dempingsfactor betekent sneller uitgedempt magneetveld
4. Content --> niet elke load belast elk onderdeel even veel.
5. Output spanning/ripple van de voeding --> meer ripple en/of offset zorgt voor meer werk voor de filtercircuits.
Verder kan een videokaart fabrikant daar weinig tegen doen behalve de spoeltjes inkapselen of bewerken met een druppel lijm. Het toevoegen van meer spoeltjes om de stroom te verdelen is qua schakeling geen optie omdat je daarmee ook de filtereigenschappen wijzigt. Een schakeling maken met dezelfde eigenschappen met een condensator is ook geen optie omdat condensators met voldoende capaciteit (e.g. elektrolieten) polariteitsgevoelig zijn en dus een additionele diodebrug nodig hebben. Dat komt de kwaliteit van je stabilisatie niet ten goede.
In het kort, coil whine is geen graadmeter voor de kwaliteit van je component maar eerder een gevolg van de steeds gevoeliger GPU's die we hebben. Hoe kleiner het productieproces wordt, hoe preciezer de toevoerspanning moet zijn. Met een 250nm chip lig je niet wakker van een spanningsfluctuatie van +/- 0.05 volt. Bij een 16nm chip is dat desastreus! Veel preciezere en complexere stabilisatie is vereist en zodoende de toenemende coil whine klachten bij de nieuwere generaties videokaarten.
Waarom hebben mobo's dit probleem dan niet? Simpel, veel minder grote stromen. Een CPU gebruikt een bak minder energie dan een GPU. Maar ook hier gaat het soms mis; geluk speelt een grote rol.
Gaat dit de komende generaties beter worden? Waarschijnlijk niet.
Hoop dat dit de boel duidelijker maakt.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Heb toch wat overgeclockt op de cpu en gpu en wat mooiere scores behaald:freaky35 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:12:
Als je gaat overclocken, zal de temperatuur allleen maar stijgen,dan kom je al gauw wel in de gevaren zone.
voor 450 vind je geen 1080gtx dan met die prestaties,in totaal dan.
Maar ik snap je punt, echter overclocken is geen goed plan dan met de huidige koeler, vooral omdat ook de vraag is hoe goed de vrm's b.v gekoeld worden en de kaart nu al aardig warm word
Voor 350 heb je wel een erg goede deal trouwens met die kaart
https://www.3dmark.com/spy/2840998
https://www.3dmark.com/fs/14295528
had wel het idee dat ik in timespy meer winst pakte dan in fire strike.
Heb de fancurve wel een beetje aangepast zodat de kaart rond de 70 graden blijft (fan hoeft nog steeds niet voor 100 procent aan het werk)
vond het toch niet slecht voor deze relatief simpele gtx1080
Zal dit voor volgend jaar zijn ?
[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 05-12-2017 20:36 ]
ik heb mijn MSI1080 gaming X nu op 2100 MHZ lopen core clock. wat trouwens een bakbeest is. meeste games 4k is prima te doen.
nu geeft ie bij MSI afterburner aan POWER LIMIT. nu heb ik geen optie meer om dit verder omhoog te gooien zoals ik bij mijn AMD kaart wel had. iemand hier een oplossing voor? de V.core zit nog niet op zn max. en ik vindt dat beetje extra stroom niet erg. kwa koeling is dat verder ook goed te doen.
dus is er een manier om dat ding van meer stroom te voorzien zonder een custom bios? ik wil hem iets meer kietelen
Mooie temps maar het klinkt wel een beetje alsof je niet tevreden was met de stock setup. Wel een flink stukje sneller dan mijn (stock) 1070 van 16579.freaky35 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:39:
[...]
Vreemd, is dat, ik haal met mijn 1080gtx dezelfde score,met den 8700k cpu. Normaal zou toch ook de psysics score omhoog moeten gaan.
Hier mijn score:
Wat dat betreft maken we ons tegenwoordig snel druk om temperaturen. Op mijn andere pc maakte de videokaart soms enorm veel herrie, dit deed hij al een jaar lang. Toch maar eens gaan kijken. Wat bleek; de fans van de Twin frozr deden het niet, behalve op 100%. Dat ding werd dus constant 92 graden tijdens het gamen en dan af en toe ging de fan vol aan zodat hij weer daalde naar 70 en dan gingen de fans weer uit

Voor wie het niet weet: Bij Pascal hangt je boost af van de temp limiet en de volt limiet. Met beetje degelijke custom kaart en normale kost zit je in mijn ervaring altijd tegen de volt limiet aan te hikken.
Zowel de power limit als de vcore kun je toch verhogen met afterburner?jeppekroezen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 01:51:
misschien weet iemand hier een oplossing of antwoord.
ik heb mijn MSI1080 gaming X nu op 2100 MHZ lopen core clock. wat trouwens een bakbeest is. meeste games 4k is prima te doen.
nu geeft ie bij MSI afterburner aan POWER LIMIT. nu heb ik geen optie meer om dit verder omhoog te gooien zoals ik bij mijn AMD kaart wel had. iemand hier een oplossing voor? de V.core zit nog niet op zn max. en ik vindt dat beetje extra stroom niet erg. kwa koeling is dat verder ook goed te doen.
dus is er een manier om dat ding van meer stroom te voorzien zonder een custom bios? ik wil hem iets meer kietelen
[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2017 02:48 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Power limit staat er niet meer tussen en V limit nog wel. maar ook met die optie kon ik hem naar 106 brengen. terwijl ik met meer stroom nog hogere clocks kan halen. maar hij blijft haperen op de power limit. niet eens de V limitsdk1985 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 02:35:
[...]
Zowel de power limit als de vcore kun je toch verhogen met afterburner?
en ik vindt het jammer dat mijn overclock nu tegengehouden wordt door het stroomverbruik. kzit dan nu wel op 2100 MHZ core clock met 40/45 graden MAX, maar als ik er meer stroom heen kan sturen kan ik nog een paar stapjes hoger. de Max voltage is voglens mij 1.09? en hij komt nog niet eens bij de 1.00 dus der is nog wel wat ruimte.
[ Voor 28% gewijzigd door jeppekroezen op 06-12-2017 04:19 ]
Stock fan maakte op vol vermogen best wat lawaai . Dat is met 2 fans opgelost(voor mij onhoorbaar nu), nog koeler als eerder en veel stiller🙂.Plus hoe koeler, hoe hoger de boost clock blijft , zakt nu van 1974mhz naar 1962 als max😂.sdk1985 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 02:35:
[...]
Mooie temps maar het klinkt wel een beetje alsof je niet tevreden was met de stock setup. Wel een flink stukje sneller dan mijn (stock) 1070 van 16579.
Wat dat betreft maken we ons tegenwoordig snel druk om temperaturen. Op mijn andere pc maakte de videokaart soms enorm veel herrie, dit deed hij al een jaar lang. Toch maar eens gaan kijken. Wat bleek; de fans van de Twin frozr deden het niet, behalve op 100%. Dat ding werd dus constant 92 graden tijdens het gamen en dan af en toe ging de fan vol aan zodat hij weer daalde naar 70 en dan gingen de fans weer uit. Ondertussen nieuw setje fans besteld
. Maar die kaart doet het nog steeds...
Voor wie het niet weet: Bij Pascal hangt je boost af van de temp limiet en de volt limiet. Met beetje degelijke custom kaart en normale kost zit je in mijn ervaring altijd tegen de volt limiet aan te hikken.
[...]
Zowel de power limit als de vcore kun je toch verhogen met afterburner?
Mijn pc bestaat uit i5 6600K (draait op standaard OC setting) en nu met een MSI 970 gtx.
ik wil graag gamen op 1080p ( 144hz)..
Zit weleens naar een 1070ti of een 1080 kaart te kijken, de prijzen beginnen erg aantrekkelijk te worden nu.
Is mijn huidige cpu.. i5 6600 een bottleneck voor een nieuwere kaart? en welke kaart kan ik het beste dan aanschaffen (merk/model).. ga denk niet overclocken ofzo. Misschien een standaard OC setting klokje oid..
Niet echt ervaring mee, met overclocken.. daarom wil ik het niet doen..
Dus
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
en Iracing, ETS2 en dirt rally als race/sim
Kan me niet voorstellen dat er een game is waarbij je geen voordeel uit de 1070 (Ti) haalt. Daar hoef je het niet voor te laten. Zelfs op PCI 2.0 x16 was het in mijn geval (2500K) de upgrade nog waard. Natuurlijk werd de cpu dan wel regelmatig de bottleneck maar alsnog met een significante performance boost.Nickrsd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:40:
beste, ik heb een vraag.. ik denk er aan om mijn huidige gfx kaart te upgraden met een 10xx..
Mijn pc bestaat uit i5 6600K (draait op standaard OC setting) en nu met een MSI 970 gtx.
ik wil graag gamen op 1080p ( 144hz)..
Zit weleens naar een 1070ti of een 1080 kaart te kijken, de prijzen beginnen erg aantrekkelijk te worden nu.
Is mijn huidige cpu.. i5 6600 een bottleneck voor een nieuwere kaart? en welke kaart kan ik het beste dan aanschaffen (merk/model).. ga denk niet overclocken ofzo. Misschien een standaard OC setting klokje oid..
Niet echt ervaring mee, met overclocken.. daarom wil ik het niet doen..
Duswie weet wat het beste is..(merk en model)
Verder ben je vermoedelijk al overgeclocked in de vorm van de multi core enhancements.
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 06-12-2017 18:40 ]
Maar is de 1070ti nu met de huidige prijs de betere keuze dan een 1080..? Mij lijkt de 1070ti een gave kaart! Net uit en een leuke prijs.. kwa performance doet hij weinig onder de 1080
De GTX 1080 is juist de betere keuze t.o.v. de 1070 Ti wat mij betreftNickrsd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:53:
Maar is de 1070ti nu met de huidige prijs de betere keuze dan een 1080..? Mij lijkt de 1070ti een gave kaart! Net uit en een leuke prijs.. kwa performance doet hij weinig onder de 1080
Verder speel je aardig wat oude games en heel eerlijk gezegd zie ik geen reden om te upgraden ?!
Ook je CPU kan nog prima een paar jaar mee
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Volgens de website zouden er 2 games bijzitten (assasin's creed en destiny 2)
In de doos zittengeen coupons of codes ofzo, hoe kom ik nu aan die games ?
De verkopende partij heb ik gemaild maar die hebben blijkbaar alle tijd van de wereld om te antwoorden.
Ze geven de codes óf via de mail, óf op een A4tje bij het pakket. Het kan zijn dat je nog een mailtje krijgt, volgens mij is dat bij Coolblue en Bol het geval, maar een Megekko/Azerty stuurt bijvoorbeeld een A4tje mee. Ik zou sowieso inderdaad even contact opnemen voor de zekerheid.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:58:
Afgelopen week heb ik mezelf een Asus GTX 1080ti kado gedaan.
De verkopende partij heb ik gemaild maar die hebben blijkbaar alle tijd van de wereld om te antwoorden.
volgens mij moet je van de winkelier (als die meedoet met de actie) de coupon codes krijgen; Meestal digitaal.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:58:
maar is die gratis games actie niet allang afgelopen? Bij mijn gtx1080 van amazon zaten ook geen games
Ik heb em gekocht bij cdromland, zal dadelijk eens even bellenAlexknl schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 11:11:
[...]
Ze geven de codes óf via de mail, óf op een A4tje bij het pakket. Het kan zijn dat je nog een mailtje krijgt, volgens mij is dat bij Coolblue en Bol het geval, maar een Megekko/Azerty stuurt bijvoorbeeld een A4tje mee. Ik zou sowieso inderdaad even contact opnemen voor de zekerheid.
Edit: Na de feestdagen moet ik even terugbellen met de webshop afdeling. Word vervolgd
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 23-12-2017 11:40 ]
Ik kreeg ook geen codes, ik moest mijn videokaart aanmelden bij de fabrikant, en toen ik alle gegevens en de bon had opgegeven kreeg ik de codes van de games.Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 10:58:
Dus, 1 code voor de gegevens op te sturen en bij goedkeuring door de fabrikant 1 voor de uiteindelijke game.
Was tot 29 november die actie.
Geldigheid : 17-10-2017 t/m 29-11-2017
Uiterste Redeem Datum : 31-12-2017
[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 23-12-2017 14:28 ]
Bron?Barfman schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:27:
Ik denk dat hij te laat is :-)
Was tot 29 november die actie.
AC: Origins is sowieso aanschaf tot 31-12-2017 en redeemen kan tot 23-01-2018.
Op cdromlandbreda zie ik niet zo snel iets staan over Destiny 2 maar zou je wel gewoon moeten kunnen claimen als het goed is. Cdromlandbreda staat wel op de Nvidia Destiny 2 pagina erbij.
https://www.cdromland.nl/product/0/999480/Alexknl schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:38:
[...]
Bron?
AC: Origins is sowieso aanschaf tot 31-12-2017 en redeemen kan tot 23-01-2018.
Op cdromlandbreda zie ik niet zo snel iets staan over Destiny 2 maar zou je wel gewoon moeten kunnen claimen als het goed is. Cdromlandbreda staat wel op de Nvidia Destiny 2 pagina erbij.
1: een stille kaart.
2: custom waterloop
3: snelheid/OC
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Weet niet of aankoop advies hier wel past. Maar in ieder geval zouden voor mij de eisen iets duidelijker mogen. Een lucht gekoelde Nvidia kaart heeft namelijk meestal fans-off tot een graad of 40-60, wat zelfs voor een aantal games voldoende is. Dat is dan ook de stilste oplossing. Echter bij punt2 wil je een custom water loop, dus dan gaat het je blijkbaar toch niet om de normale bron van herrie. Mocht je bij punt1 puur op coil whine doelen dan kan zo ver ik weet niemand daar garanties op geven.
Misschien inderdaad niet het beste plekjesdk1985 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:01:
@MrVegeta
Weet niet of aankoop advies hier wel past. Maar in ieder geval zouden voor mij de eisen iets duidelijker mogen. Een lucht gekoelde Nvidia kaart heeft namelijk meestal fans-off tot een graad of 40-60, wat zelfs voor een aantal games voldoende is. Dat is dan ook de stilste oplossing. Echter bij punt2 wil je een custom water loop, dus dan gaat het je blijkbaar toch niet om de normale bron van herrie. Mocht je bij punt1 puur op coil whine doelen dan kan zo ver ik weet niemand daar garanties op geven.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Gaat nog wat worden tot dat de 11xx/2xxx/Volta's beschikbaar zijn.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De kaart die ik heb gekocht, de MSI GTX 1080 Ti Gamining X, is nu goedkoper dan in November toen ik de kaart aan kocht, het scheelt iets van 25 euro en de kaart is ook leverbaar.fast-server schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:19:
Ziet er naar uit dat ze de kaarten al aan het uitfaseren zijn gezien de steeds slechter wordende beschikbaarheid en oplopende prijzen.
Gaat nog wat worden tot dat de 11xx/2xxx/Volta's beschikbaar zijn.
Oeps dit gaat over ervaringen, sorry
[ Voor 4% gewijzigd door Gekke Jantje op 04-01-2018 11:56 ]
1070/80 Ti kaarten zijn wel wat recenter en nu mogelijk nu nog in productie.Gekke Jantje schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:55:
[...]
De kaart die ik heb gekocht, de MSI GTX 1080 Ti Gamining X, is nu goedkoper dan in November toen ik de kaart aan kocht, het scheelt iets van 25 euro en de kaart is ook leverbaar.
Oeps dit gaat over ervaringen, sorry
De lagere Ti (1050/1060) en normale series klimmen in prijs en zijn nu ook minder leverbaar.
Kwa timing is minder gezien ik nu eindelijk weer wat geld heb voor een upgrade.
Vind de High end TI's momenteel relatief overbodig omdat de normale opzich al meer dan genoeg performance leveren.
of de 1080 Ti opvolger moet met gemak (Naja gemak) 4k aan kunnen maar daar kun je denk ik ook nog wel een generatie of 2 op wachten.
Voor 1080p is een 1080Ti wel overbodig ja. Maar als je bijvoorbeeld op 1440p de 100+ hertz wilt halen in de meeste spellen op max settings, dan is een 1080Ti wel een aanrader. 4K gamen is voor mij ook overbodig, daar moet ik teveel frames inleveren en een 4k/144hz monitor is sowieso nog niet te krijgen. 1440p/144hz is op dit moment wel de sweetspot voor een 1080Ti imo.Psyonara schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:04:
[...]
1070/80 Ti kaarten zijn wel wat recenter en nu mogelijk nu nog in productie.
De lagere Ti (1050/1060) en normale series klimmen in prijs en zijn nu ook minder leverbaar.
Vind de High end TI's momenteel relatief overbodig omdat de normale opzich al meer dan genoeg performance leveren.
of de 1080 Ti opvolger moet met gemak (Naja gemak) 4k aan kunnen maar daar kun je denk ik ook nog wel een generatie of 2 op wachten.
Maar kan hem 123 ook niet vinden.
Geruchten gaan dat Nvidia in Juni nieuwe kaarten uit gaat brengen of de info er over. (Niet echt op de hoogte)
Maar als de huidige 1000 serie nu al starig in prijs omhoog gaat en kwa leverbaarheid naar beneden gaat.
Is dat niet te vroeg of is dit gewoon een dip betreft de feest dagen? Hou pricewatch niet echt met deze subtekst in de gaten!?
De GTX 1080 Ti is juist een 4k kaart want de meeste games kan je met de GTX 1080 Ti op 4k soepel afpelen met maximale instellingen ,natuurlijk zijn er een aantal games zoals AC Origins. Ik zelf heb de GTX 1080 Ti vanwege het langer op ultra instellingen kunnen spelen op 1440p ik wil namelijk geen instellingen terug schroeven. Een GTX 1080 zal het minder lang uit houden op 1440p in mijn geval.Psyonara schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 19:04:
[...]
1070/80 Ti kaarten zijn wel wat recenter en nu mogelijk nu nog in productie.
Ultra HD fictieve resultaten met de juiste verhoudingen :Gekke Jantje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:
De GTX 1080 Ti is juist een 4k kaart want de meeste games kan je met de GTX 1080 Ti op 4k soepel afpelen met maximale instellingen ,natuurlijk zijn er een aantal games zoals AC Origins. Ik zelf heb de GTX 1080 Ti vanwege het langer op ultra instellingen kunnen spelen op 1440p ik wil namelijk geen instellingen terug schroeven. Een GTX 1080 zal het minder lang uit houden op 1440p in mijn geval.
- GTX 1070 = 40 fps
- GTX 1080 = 50 fps
- GTX 1080 Ti = 70 fps
Het is wat meer, maar nou ook weer niet zoveel meer voor de veel te grote meerprijs t.o.v. een GTX 1080 die het bij mij prima doet @ 5760x1200
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,17.htmlGekke Jantje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:24:
[...]
De GTX 1080 Ti is juist een 4k kaart want de meeste games kan je met de GTX 1080 Ti op 4k soepel afpelen met maximale instellingen ,natuurlijk zijn er een aantal games zoals AC Origins. Ik zelf heb de GTX 1080 Ti vanwege het langer op ultra instellingen kunnen spelen op 1440p ik wil namelijk geen instellingen terug schroeven. Een GTX 1080 zal het minder lang uit houden op 1440p in mijn geval.
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,21.html
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,22.html
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,24.html
hier een paar zeer relevante games in 4k die de 1080TI net niet echt aan kan.
Het is meer een instap 4k kaart, de echte 4k kaarten krijgen we te zien met AMD Navi (eind 2018), NVIDIA Volta (ergens in 2019)
[ Voor 33% gewijzigd door Gekke Jantje op 13-01-2018 10:32 ]
Tja, als je het zo gaat bekijken kan ik ook wel met me RX 580 honderden games op 4k ultra spelen.Gekke Jantje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:28:
Ach 4 games tegenover de honderden andere games. Dit zal je ook zien wanneer Navi er is en bij Volta is het ook al zo. Je pakt trouwens wel 3 games waar bij 50-60 fps gemiddeld voor velen als soepel word ervaren.
Als ex-eigenaar van een 290X : Ja, dat kan!Enchantress schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:11:
Tja, als je het zo gaat bekijken kan ik ook wel met me RX 580 honderden games op 4k ultra spelen.
Je zal niet 4x AA kunnen instellen en dergelijke, maar 30-50 fps is zeker wel haalbaar met High/Ultra settings en 16x AF als je elke grafische setting apart instelt!
/EDIT :
Nooit anders gedaan en zal het ook nooit op een andere manier doenPhuncz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:11:
Ik kom uit een tijd waar je een noob was als je de grafische instellingen niet op "custom" zette en zelf ging fine-tunen. Weten wat je doet en de moeite erin steken. Tegenwoordig is "Ultra" the only way to go, ook al is het kwaliteitsverschil tussen Ultra en Medium soms klein. Maar wie doet ook nog de moeite om zijn games te optimaliseren sinds dat het mainstream is gegaan ?
[ Voor 40% gewijzigd door nero355 op 13-01-2018 22:44 ]
Als het nodig is finetune ik de settings wel, maar vaak is ultra of high aanklikken het makkelijkstePhuncz schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:11:
Ik kom uit een tijd waar je een noob was als je de grafische instellingen niet op "custom" zette en zelf ging fine-tunen. Weten wat je doet en de moeite erin steken. Tegenwoordig is "Ultra" the only way to go, ook al is het kwaliteitsverschil tussen Ultra en Medium soms klein. Maar wie doet ook nog de moeite om zijn games te optimaliseren sinds dat het mainstream is gegaan ?
Heeft ook te maken met de soort videokaarten die ik tegenwoordig heb t.o.v. vroeger:
vroeger moest ik het doen met low-midrange kaarten.. tegenwoordig mik ik er highend kaarten in, dan is finetunen een stuk minder een issue..
Het is nu verschoven naar 4k dat je nog maar een enkele game tegenkomt wat niet haalbaar is met de huidige grafische kaarten met maximale instellingen, eerder was dat zelfs 1080p en 1440p. Nu met Vega en Pascal is dat verschoven naar 4k.Enchantress schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Tja, als je het zo gaat bekijken kan ik ook wel met me RX 580 honderden games op 4k ultra spelen.
Ik heb ook een GTX1080, ik vermoed wel dat alles soepel zal blijven draaien op die resolutie. Total War series, The Division, Fortnite etc.
Die 1080 is capable voor 4K dus ik vermoed ook wel voor 1440p.
Het is trouwens niet 1440p, dat is de korte benaming die men geeft aan de 16:9 resolutie van resolutie 2560x1440. 3440x1440 wordt UWQHD genoemd, zoals 1920x1080 FHD en 2560x1440 WQHD genoemd wordt.
3440x1440 is trouwens 35% meer pixels. 4K UHD is dan weer 50% meer pixels, dus het zit weldegelijk korter bij 4K UHD qua belasting dan 2560x1440 als je een idee wilt vormen wat voor performance je zal krijgen bij het lezen van reviews.
De benchmarks spreken jouw gelijk uit. Shadow op ultra draaien interesseert me zelfs niet en dat scheelt je soms wel eens 10-20 fps in sommige games.
Atilla zal zoals altijd wel ergens een probleem hebben met die super slechte optimalisatie.
Ik ben vooral benieuwd wat Gsync gaat brengen, straks thuis heb ik m'n antwoord.
Dat is niet heel heet. Dat is ~40 graden? Lijkt me dat een stuk ijzer wel heet kan worden in zo'n GPU.Gekke Jantje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:23:
Ik weet niet of het normaal is maar de backplate van mijn gtx 1080 Ti word wel heel erg heet terwijl msi afterburner aangeeft dat de kaart maar 67 graden is, zo heet dat ik de vingers er bijna niet meer op kan houden.
Het is wel veel meer dan 40 graden als ik uit ga van mijn eigen lichaamstemperatuur of de douche waar ik onder sta. Ik denk rond de 80-100 graden, zo heet in ieder geval dat ik het na 10 seconden ook los moet laten anders verbrand ik mijn vinger voor mijn gevoel.MrVegeta schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Dat is niet heel heet. Dat is ~40 graden? Lijkt me dat een stuk ijzer wel heet kan worden in zo'n GPU.
Edit
Van Gurur3d
Of zal het toch rond de 75 graden wat behoorlijk heet is voor een mensenhuid?
[ Voor 16% gewijzigd door Gekke Jantje op 22-01-2018 11:12 ]
Dat valt wel wat mee.Gekke Jantje schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:57:
[...]
Het is wel veel meer dan 40 graden als ik uit ga van mijn eigen lichaamstemperatuur of de douche waar ik onder sta. Ik denk rond de 80-100 graden, zo heet in ieder geval dat ik het na 10 seconden ook los moet laten anders verbrand ik mijn vinger voor mijn gevoel.
Edit
Van Gurur3d
[afbeelding]
Of zal het toch rond de 75 graden wat behoorlijk heet is voor een mensenhuid?
https://www.startpagina.n...langdurig-vasthouden-zeer
Als het 80 graden is kan je het niet 10 seconden beet houden, dan heb je gewoon derdegraads brandwonden.
Meten is weten
De game resolutie is momenteel 3440x1440p, het scherm zelf is uitgerust met Gsync,
Na overal gelezen te hebben dat de 1080GTX een ultiem beestje is om op die resolutie te gamen, mensen claimen zelfs dat de 1070 er goed voor is heb ik al een kleine ervaring uit te delen.
Games die ik al heb gespeeld:
- TC: The Division: Dit werkt redelijk goed, al heb ik alles van shadows toch wel wat moeten naar beneden duwen om dit spel aan stabiel 60 fps te krijgen
- Total War: Atilla: Dit spel zuigt ballen: Ik haal amper 45 fps op de campaign map en inzoomen is letterlijk 20 fps. Hier voel je Gsync niet echt helpen. In dit spel moet ik bijna alle settings gaan downgraden voor iets deftig te halen. Zelfs de resolutie downgraden helpt niet, dit spel lijkt me super bugged.
Wat ik ook zelfs zie is dat de grafische kaart amper benut wordt in dit spel, in de campaign map zit ik aan 22% gebruik van de GPU en in real time battle is dat 50%.
Weet iemand daar soms een oplossing voor?
- CSGO: Ja niet veel aan toe te voegen: Met de low settings haal je easy 240 FPS. Ik zet hier wel de resolutie op 1080p omwille van de nature van deze shooter. Op max settings en native resolutie haalt hij ongeveer 70-80 fps
- WoW: Is bijna overal ongeveer 70-80 fps met shadows toch low.
Ook heb ik niet echt het gevoel dat ik Gsync voel, de dips die ik zie zijn echt wel dips die ik ook voel ingame (stutter).
Ik heb precies eerder het gevoel dat de 1080Ti de goto kaart is om aan deze resolutie zorg vrij te spelen. Die 1080 doet het wel ok, maar zie toch soms wel wat lage minimum's. Mis ik ergens settings ofzo?
CPU: Ryzen 1700X
Andere games speel ik niet, maar bij WoW heeft view distance de grootste impact op FPS.- WoW: Is bijna overal ongeveer 70-80 fps met shadows toch low.
Ik draai zelf op 2160P op een GTX1070 en dat wil in de meeste gevallen prima, maar view distance kun je in elk geval niet té hoog zetten (heb em op 5 staan volgens mij, kun je ver zat zien, maar zijn de framerates wel acceptabel).
Echter, er zitten wel wat 'gremlins' in WoW vind ik. Meeste plekken haal je strak 60FPS (ik zit vast aan 60FPS ivm scherm, vandaar), maar sommige plekken daalt FPS naar iets van 45. Zijn vaak plekken met rook/mist effecten.
Sommige spell effects zijn bekend dat ze voor gigantische framedrops kunnen zorgen (klagen wel meer mensen over, ook met Titan of GTX1080Ti's, is een bug van de game zelf).
Daarnaast, leunt WoW ook behoorlijk op de CPU (GPU word sinds Cata expansion wel degelijk veel meer belast maar toch), maar kan helaas niet gebruik maken van multi-core (volgens mij 2 cores maar, maar vanwege 'threadhopping' lijkt CPU load mooi te verdelen over cores, maar eigenlijk belast die er maar 2).
Een GTX1080 is een snelle kaart, maar je kunt ook niet vanuit gaan dat die alles op 1440P kan draaien met max settings. Maar vaak kom je met settings tweaken al een heel eind, niet meteen heel drastisch alles high of low, gewoon kijken welke settings de meeste impact hebben op de FPS.
Zoals bij WoW, heb ik ook setting voor setting bij langs gegaan om er achter te komen waarom een kaart als een GTX1070 toch lage FPS had, kwam er dus achter dat view distance de grootste impact had, en vrijwel alle andere settings amper.
*EDIT*
Kleine toevoeging. Veel mensen raden een GTX1080 aan als 'ultiem gamebeestje' aan voor 1080P en dan met 120 of 144Hz, niet zozeer boven die resolutie (wat vaak aanzienlijk zwaarder is).
[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 03-02-2018 19:00 ]
Inderdaad, precies de reden waarom ik niet ben overgestapt van een 1080 naar 1080 Ti.Enchantress schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 02:23:
[...]
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,17.html
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,21.html
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,22.html
https://www.guru3d.com/ar...ing_x_trio_review,24.html
hier een paar zeer relevante games in 4k die de 1080TI net niet echt aan kan.
Het is meer een instap 4k kaart, de echte 4k kaarten krijgen we te zien met AMD Navi (eind 2018), NVIDIA Volta (ergens in 2019)
Probleem gevonden : Duidelijk geval van een CPU bottleneck, doordat de Ryzen's een IPC tekort hebbenLyca schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:38:
- Total War: Atilla: Dit spel zuigt ballen: Ik haal amper 45 fps op de campaign map en inzoomen is letterlijk 20 fps. Hier voel je Gsync niet echt helpen. In dit spel moet ik bijna alle settings gaan downgraden voor iets deftig te halen. Zelfs de resolutie downgraden helpt niet, dit spel lijkt me super bugged.
Wat ik ook zelfs zie is dat de grafische kaart amper benut wordt in dit spel, in de campaign map zit ik aan 22% gebruik van de GPU en in real time battle is dat 50%.
Weet iemand daar soms een oplossing voor?
- CSGO: Ja niet veel aan toe te voegen: Met de low settings haal je easy 240 FPS. Ik zet hier wel de resolutie op 1080p omwille van de nature van deze shooter. Op max settings en native resolutie haalt hij ongeveer 70-80 fps
- WoW: Is bijna overal ongeveer 70-80 fps met shadows toch low.
CPU: Ryzen 1700X
Ik durf te wedden dat met een i5-8600K of zo alle problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen!
Lol meen je hem?nero355 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:24:
[...]
Probleem gevonden : Duidelijk geval van een CPU bottleneck, doordat de Ryzen's een IPC tekort hebben
Ik durf te wedden dat met een i5-8600K of zo alle problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen!
Dat zou zo vettig zijn dat een 1700X Ryzen hier de bottleneck zou zijn. Het gedrag lijkt er wel op te trekken, FPS dips etc.
JaLyca schreef op zondag 4 februari 2018 @ 00:49:
Lol meen je hem?
Het zijn leuke CPU's om mee te renderen en dergelijke, maar voor games moet je toch echt bij Intel zijn voorlopig...Dat zou zo vettig zijn dat een 1700X Ryzen hier de bottleneck zou zijn. Het gedrag lijkt er wel op te trekken, FPS dips etc.
Dat klopt gewoon niet voor Ryzen, ik heb juist met die CPU minder last van onstabiele framerates tijdens gamen. In veel benchmarks komt ook naar voren dat de minimum framerates hoger liggen dan bij Intel. Intel is momenteel enkel de beste keuze als je op 120+Hz wilt gamen.nero355 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 03:03:
[...]
Het zijn leuke CPU's om mee te renderen en dergelijke, maar voor games moet je toch echt bij Intel zijn voorlopig...
Ik heb wel last van bepaalde dips hoor met een Ryzen 1700X, ik kan het systeem niet echt testen met Intel. Ik heb dat niet liggen hier.Phuncz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 07:52:
[...]
Dat klopt gewoon niet voor Ryzen, ik heb juist met die CPU minder last van onstabiele framerates tijdens gamen. In veel benchmarks komt ook naar voren dat de minimum framerates hoger liggen dan bij Intel. Intel is momenteel enkel de beste keuze als je op 120+Hz wilt gamen.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat had ik met m'n i5 6600K en 980Ti vroeger minder moeite. De resolutie was toen wel maar 2560x1440p, nu is die 3440x1440p. Dat maakt wel een verschil, maar de benchmarks met Intel halen wel betere resultaten dan met AMD Ryzen als ik het nakijk.
In sommige games zit er toch een groot verschil op. Deze combinatie werkt wel goed, maar heb het gevoel dat de minimums soms toch echt laag liggen en dat voel je wel, Gsync aan of uit.
SP map is single threaded en draait waardeloos op alles. Verder zijn die games Intel sponsored en dat merk je. Ik heb werkelijk geen flauw idee welke compiler ze gebruiken, maar dat die overduidelijk Intel bevoordeeld is wel duidelijk.
Maar mooi om te zien dat het natuurlijk weer de fout van de Ryzen CPU is als software totaal niet geoptimaliseerd is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je hebt al meer dan een jaar niet kritisch een review bekeken zo te zien. Ik zal het even voor je samenvatten:nero355 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:24:
[...]
Probleem gevonden : Duidelijk geval van een CPU bottleneck, doordat de Ryzen's een IPC tekort hebben

Welk duidelijk IPC verschil zie je ? De Ryzen 1700X is een 8-core 3.8GHz TurboBoost, de Intel i7-8700K is een 8 6-core 3.8GHz TurboBoost. Welkom in 2018, 2017 was ook een leuk jaar voor AMD CPU's trouwens
@Lyca Je CPU gaat echt niet helpen bij GPU-limited scenario's zoals op hoge resoluties. Op 3440x1440 draai je gewoon niet zomaar elke game op een 980Ti voluit, die kaart is ondertussen ook alweer 3 jaren oud. Bijvoorbeeld The Division heeft sommige settings die nog steeds de top-end builds op zijn knieën krijgt door slechte optimalisatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 04-02-2018 15:19 ]
Correctie: De 8700k is een hexa-core... niet een octa net als de 1700(x).Phuncz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:40:
[...]
Je hebt al meer dan een jaar niet kritisch een review bekeken zo te zien. Ik zal het even voor je samenvatten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welk duidelijk IPC verschil zie je ? De Ryzen 1700X is een 8-core 3.8GHz TurboBoost, de Intel i7-8700K is een 8-core 3.8GHz TurboBoost. Welkom in 2018, 2017 was ook een leuk jaar voor AMD CPU's trouwens
@Lyca Je CPU gaat echt niet helpen bij GPU-limited scenario's zoals op hoge resoluties. Op 3440x1440 draai je gewoon niet zomaar elke game op een 980Ti voluit, die kaart is ondertussen ook alweer 3 jaren oud. Bijvoorbeeld The Division heeft sommige settings die nog steeds de top-end builds op zijn knieën krijgt door slechte optimalisatie.
Akkoord wel dat die games bagger slecht soms draaien.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:30:
Met Rome II en Atilla noem je ook wel twee games.![]()
SP map is single threaded en draait waardeloos op alles. Verder zijn die games Intel sponsored en dat merk je. Ik heb werkelijk geen flauw idee welke compiler ze gebruiken, maar dat die overduidelijk Intel bevoordeeld is wel duidelijk.
Maar mooi om te zien dat het natuurlijk weer de fout van de Ryzen CPU is als software totaal niet geoptimaliseerd is.
Een van die rare kronkels is dat een vriend betere resultaten heeft met een RX570 dan mijn 1080 in dat spel.
Ik heb voor de pret dat spel eens geinstalleerd op mijn macbook pro (onder bootcamp), die heeft een Intel processor en een 560 onboard.
Ja hoor campaign map is gewoon beter

Het rare van het hele feit is gewoon: Dat spel gebruikt mijn GPU bijna niet. Op de campaign staat die bijna te idlen aan 20%-30%. In real time battle mode is het beter maar nooit echt boven de 50% uit. Ik gok dat daar wel werkelijke probleem is.
The division draait eigenlijk wel perfect als je de shadows wat tweakt.
Ik ga zeker uitkijken naar April met die nieuwe AMD release. Voor de rest draait alles wel goed en ben ik zeker blij met de 35inch Ultrawide Gsync setup + 1080
Hetzelfde voor mijn R7 1700 en RX Vega 56 combo. Een GTX1080 zou daar iets beter moeten zijn, maar nog steeds waardeloos. Ik betwijfel ook of Ryzen 2 het op gaat lossen voor brakke games. Zeker met een hoge resolutie is de bottleneck gewoon de GPU. Ryzen 2 zal denk ik meer impact gaan hebben op minimale framerates voor veel games dan average of maximum.Lyca schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Akkoord wel dat die games bagger slecht soms draaien.
Een van die rare kronkels is dat een vriend betere resultaten heeft met een RX570 dan mijn 1080 in dat spel.
Ik heb voor de pret dat spel eens geinstalleerd op mijn macbook pro (onder bootcamp), die heeft een Intel processor en een 560 onboard.
Ja hoor campaign map is gewoon beter![]()
Het rare van het hele feit is gewoon: Dat spel gebruikt mijn GPU bijna niet. Op de campaign staat die bijna te idlen aan 20%-30%. In real time battle mode is het beter maar nooit echt boven de 50% uit. Ik gok dat daar wel werkelijke probleem is.
The division draait eigenlijk wel perfect als je de shadows wat tweakt.
Ik ga zeker uitkijken naar April met die nieuwe AMD release. Voor de rest draait alles wel goed en ben ik zeker blij met de 35inch Ultrawide Gsync setup + 1080
Ook opvallend is dat met Warhammer is CA overgestapt naar AMD sponsoring en dan heb je opeens wel goede multithreading.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Inderdaad, gewoon helaas dat je zou denken dat de GPU de bottleneck is. Maar als je dan kijkt dat die spellen de GPU nauwelijks benutten. Die Total war games dan.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:40:
[...]
Hetzelfde voor mijn R7 1700 en RX Vega 56 combo. Een GTX1080 zou daar iets beter moeten zijn, maar nog steeds waardeloos. Ik betwijfel ook of Ryzen 2 het op gaat lossen voor brakke games. Zeker met een hoge resolutie is de bottleneck gewoon de GPU. Ryzen 2 zal denk ik meer impact gaan hebben op minimale framerates voor veel games dan average of maximum.
Ook opvallend is dat met Warhammer is CA overgestapt naar AMD sponsoring en dan heb je opeens wel goede multithreading.(en natuurlijk weer andere problemen want CA zal ook nooit eens een game uitbrengen die normaal werkt
)
De rest zal wel beter werken inderdaad. Toch tevreden van m'n setup, al had die Ryzen toch iets meer OC baar mogen zijn. Maarja kijk, je kan ze niet allemaal winnen.
Misschien in de toekomst eens een SLI setup uitproberen met 2 1080's. Als ooit die crypto prijzen zakken
Dat zeg ik toch ookDaniëlWW2 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:30:
Met Rome II en Atilla noem je ook wel twee games.![]()
IPC heeft vooral invloed op Single Threaded dingen en dan is dat gewoon het probleem.
NOFI, maar onder andere jouw posts zijn de reden dat ik gestopt ben met het volgen omtrent alles wat met AMD te maken heeft : Elke fout van AMD wordt onder andere door jou en CHBF elke keer helemaal goed gepraat en het zou allemaal elke keer niet aan AMD liggen!Maar mooi om te zien dat het natuurlijk weer de fout van de Ryzen CPU is als software totaal niet geoptimaliseerd is.
Ongeveer twee maanden voordat VEGA uit kwam ben ik ermee gestopt en toen gewoon lekker de 2x R9 290X setup voor een GTX 1080 ingeruild : Geen moment spijt van tot nu toe en denk ook niet dat ik er spijt van zal krijgen in de toekomst
Maar goed... tegenwoordig mag je geen kwaad woord over Ryzen zeggen, want dat lijkt voor sommigen op de wedeopstanding van één of ander religieus figuur, zelfs in een nVidia topic notabene!
Je weet wat ze over "assumptions" zeggen ? Dat is in dit geval namelijk heel erg van toepassing, want ik lees constant reviews dus maak je daar maar geen zorgen overPhuncz schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:40:
Je hebt al meer dan een jaar niet kritisch een review bekeken zo te zien. Ik zal het even voor je samenvatten:
Leuk dat selectief benchmarks kiezen, maar over het algemeen zag ik ook in 2017 alleen maar AMD CPU's die door Intel verslagen werden, net als in 2018[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welk duidelijk IPC verschil zie je ? De Ryzen 1700X is een 8-core 3.8GHz TurboBoost, de Intel i7-8700K is een 8 6-core 3.8GHz TurboBoost. Welkom in 2018, 2017 was ook een leuk jaar voor AMD CPU's trouwens
Ik heb een MSI GTX 1080, deze wordt voorzien van stroom via 1 kabel. Deze 1 kabel is gewoon zo'n 8/8, die kan je omvormen naar 6/6. Je standaard PCIE kabel.
Ik vroeg me wat af, ik merk op dat in vele video reviews ze 2 aparte kabels gebruiken naar de voeding, ik gebruik 1 kabel voor beide de 8 pin en de 6 pin in die kaart. Heeft dat gevolgen? Overclock gevolgen? Performantie verlies
Mijn voeding kwam met niet al te veel kabels eigenlijk (Seasonic 550W)
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.