Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Op 1080P kan dit wel een ander verhaal zijn, hogere resoluties ontlasten de CPU meer.Chester schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:58:
[...]
Ik heb een 2600k @ stock, en een 1080ti (een MSI Gaming X). Ik heb nog niks gemerkt waardoor ik een nieuwe CPU zou willen hebben atm. Zelfs Witcher 3 @ ultra met hairworks op max draaide erg goed op 2560x1600.
Maar als je een bepaalde benchmark in gedachte hebt, wil ik die best even voor je draaien.
Zelf hier een 3770K met een 1080TI op 1440p en ook geen problemen.
waar ik nu wel ineens heeeel soms last van heb: ineens gaan de fans van mn GPU op volle kracht aan en dan geeft mn beeldscherm no signal. Enige wat ik kan doen is dan mn pc op nieuw opstarten.
Daarna is het gewoon weer goed. Vraag me echt af wat het kan zijn.
misschien eens wat ondervolten. Voor een RMA is het te random. Dat vind ik altijd de ergste issues.
bij mn zoon zn pc krijgt hij ook no signal in games als Starwars battlefront of pubg.
enige wat dan kan is zn pc opnieuw opstarten. Dat is al een oud beestje dus ik denk dat het aan de GPU ligt (MSI GTX 780 met een andere koeler als die erop zat)
Kan ook zijn dat je moederbord bios crasht en dat het geen GPU issue is. Gebeurt het random of tijdens gamen?beebie121 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
Ik heb ook geen coilwhine op mn gigabyte Aorus Extreme 1080ti.
waar ik nu wel ineens heeeel soms last van heb: ineens gaan de fans van mn GPU op volle kracht aan en dan geeft mn beeldscherm no signal. Enige wat ik kan doen is dan mn pc op nieuw opstarten.
misschien eens wat ondervolten. Voor een RMA is het te random. Dat vind ik altijd de ergste issues.
Displayport of HDMI?bij mn zoon zn pc krijgt hij ook no signal in games als Starwars battlefront of pubg.
enige wat dan kan is zn pc opnieuw opstarten. Dat is al een oud beestje dus ik denk dat het aan de GPU ligt (MSI GTX 780 met een andere koeler als die erop zat)
Het gebeurd random. Vanmorgen startte mn vrouw de pc op en toen gebeurde het ook.ArcticWolf schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:09:
[...]
Kan ook zijn dat je moederbord bios crasht en dat het geen GPU issue is. Gebeurt het random of tijdens gamen?
[...]
Displayport of HDMI?
die van de bios is eeen goede. heb laatst een nieuwe mobo gekregen vanuit RMA
de pc van mn zoon is via HDMI aangesloten.
[ Voor 8% gewijzigd door beebie121 op 25-09-2017 10:42 ]
ik. zou dan echt wel een rma doen, ik heb dit probleem niet met mijn aorus 1080ti.beebie121 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
Ik heb ook geen coilwhine op mn gigabyte Aorus Extreme 1080ti.
bij mn zoon zn pc krijgt hij ook no signal in games als Starwars battlefront of pubg.
klopt maar het is zo random. Dat ik bang ben dat ze niks vinden.Vlizzjeffrey schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:19:
[...]
ik. zou dan echt wel een rma doen, ik heb dit probleem niet met mijn aorus 1080ti.
ik ga eerst een bios update doen van mn mobo. Die heb ik net terug van een rma.
Ik heb wel een paar keer gehad, dat ik mijn computer aanzet en hij boot gewoon naar windows, en dat ik alleen beeld had op me tweede scherm en niet mijn main scherm, reboot loste het op.beebie121 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:59:
[...]
klopt maar het is zo random. Dat ik bang ben dat ze niks vinden.
Maar dit heb ik met andere gpu's ook gehad.
Weet niet of Windows een minidump heeft gegenereerd anders kan je die proberen uit te lezen.beebie121 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:59:
[...]
klopt maar het is zo random. Dat ik bang ben dat ze niks vinden.
Probeer een andere GPU als je die tot je beschikking hebt, als hij daarna weer crasht weet je in ieder geval dat het niet de Ti is.
Deze scores zijn wel in balans?ArcticWolf schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:32:
[...]
Yep, kijk maar naar mijn score en die van @Recon24
1080 (non-Ti)
Recon: https://www.3dmark.com/fs/13447018
Mijn: https://www.3dmark.com/3dm/21638181
Jou physics Score (CPU) is veel lager dan die van ons, jou GPU score is wel veel hogerdus opzich zal je er (voorlopig) weinig van merken.

[ Voor 10% gewijzigd door Julian-AMD op 25-09-2017 20:30 ]
https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+
ja prima zelfsJulian-Intel schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:29:
[...]
Deze scores zijn wel in balans?
[afbeelding]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Bedankt voor je input! Ik ga dat nog eens doen.CriticalHit_NL schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:25:
[...]
Als het probleem zich enkel voordoet onder load kun je ook eens kijken om MSI Afterburner of zo te installeren en de powertarget naar beneden bij te stellen, daarna kijken of het zich nog voordoet.
Daarna kan je kijken wat hij doet met een powertarget ingesteld op maximaal.
Als hij niet crasht bij een (veel?) lagere powertarget maar wel bij hogere waarden dan is de kans groot dat die GPU gewoon niet stabiel is onder bepaalde loads.
De Asus 780Ti die ik van RMA terugkreeg crasht ook op zo'n manier, maar enkel onder load, en enkel met 100% of hogere powertarget, vooral in situaties waar de boostclock hoog is, de GPU volledig gebruikt maar tevens 100+ FPS.
Geluid van muziek etc. gaat gewoon door, maar de GPU crasht volledig en kan niet meer recoveren totdat de PC herstart wordt, tevens wordt het logboek vol met errors gespammed, daar had ik met mijn originele Asus 780Ti geen last van, maar daar is de koeler van deels kapot gegaan.
Echter draai ik wel Windows 7 zonder EFI (met MBR) met een stokoude bios uit 2012 terwijl er versies uit 2014 of 2015 zijn, maar de huidige EVGA 1080Ti draait vlekkeloos, bios updaten heb ik geen zin in gezien er geen problemen zijn en ik zeker weet dat die 780Ti niet daardoor kon crashen.
Ik heb het idee dat de laatste 2 dagen het iets erger wordt. Heb het gister 3x gehad dat hij op zwart ging.
De pc loopt ook nog gewoon door. Ik kan via steam gewoon met mn maten praten. Maar ik moet wel een herstart doen van mn pc. Anders kan ik niks.
de monitor geeft ook aan no signal en de fans draaien echt op max speed.
Ik heb de bios van mn mobo al geupdate. Ook dat mocht niet baten.
Ik zal vandaag eens de powertarget iets verlagen.
ik laat wel ff weten of het wat helpt.
Update: Ik heb mn pc even open gemaakt,. Toen zag ik dat er een sata kabel onder de GPU door liep. en ik zag een klein stofdeeltje vlakbij de gpu op het mobo zitten. Dat heb ik eraf geblazen, en de Sata kabbel onder de gpu uit gehaald.
Ondertussen al 4 dagen getest en nog geen uitval weer gehad.
waarschijnlijk zat hij daardoor niet helemaal lekker inhet pci slot.
[ Voor 8% gewijzigd door beebie121 op 02-10-2017 09:06 ]
http://www.overclock.net/...s-club/3960#post_23015410
[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 20:27 ]
Ja daarom ook nog even aankijken wat ik ermee ga doen. Heb toch geen raampjes etc in kast dus heeft geen haastCriticalHit_NL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 01:43:
[...]
Grote kans dat je dan wel je garantie verliest.
Wel nice, maar RIP garantie inderdaad, en why even bother als je toch geen raampje hebtPaulus07 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:59:
[...]
Ja daarom ook nog even aankijken wat ik ermee ga doen. Heb toch geen raampjes etc in kast dus heeft geen haast![]()
Hier een Aorus 1080 ook zonder coilwhine. Mooie kaart overigensVlizzjeffrey schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:49:
gigabyte aorus 1080ti hier ook geen coilwine, en 1870 mhz boost in game op 0.9v
Geen idee op hoeveel volt die stock loopt maar in OC mode boost hij naar 203x Mhz
^Alexknl schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:22:
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven. Bij GTA 5 hoor ik het bijvoorbeeld bijna niet. Volgens mij ligt dat ook aan de frames, boven de 100 ofso is het goed hoorbaar. Alleen wel raar dat het ook in stilstaande menu's hoorbaar is. Wellicht komt dat doordat hij door schiet naar 300 fps in zo een menu? Geen idee.
Het is in ieder geval al minder nu mijn pc onder het bureau staat. Maar het voelt gewoon niet lekker. Betaal je zo veel geld voor een kaart en krijg je er dat irritante geluid bij..
Heb hem toch maar weer geretourneerd. Wil een nieuwe kast voor mijn pc (Meshify C) en die wil ik toch echt op mijn bureau plaatsen omdat dat gewoon nice uit ziet. Los van het feit dat ik er veel makkelijk bij kan op het bureau.
Hopen dat de volgende 1080ti gewoon coilwhine-vrij is. 3 keer is scheepsrecht toch? Ik lees op internet veel mensen met een Asus Strix 1080Ti die last hebben van coil whine. Zou hem het liefst nog willen omruilen voor een EVGA FTW3 maar dat gaat natuurlijk niet..
Mijn kast is juist heel stil, all mijn fans draaien op 800 RPM, als ik dan alsnog een herrie pc zou hebben door coilwhine zou ik er flink de pest in hebben.
De webshop heeft me beide keuzes voorgelegd, wat op zich wel goede service is
Enige wat ik nu via Asus GPU Tweak II doe is het OC profiel selecteren. Ik doe niks met fan control o.i.d. Ik ga er wel vanuit dat de fans uit staan als de GPU onder een bepaalde load komt, maakt niet uit welke 1080ti. Maar dat gebeurt sowieso automatisch volgens mij. Dat hij het zelf maar regelt.CriticalHit_NL schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:35:
[...]Overigens als je MSI afterburner wilt gebruiken ben je met iCX videokaarten aan het verkeerde adres vanwege de individuele fan control, zelfde geldt voor Asus GPU Tweak etc, je kan dan enkel de hoofd-fan van de kaart aansturen en de rest verloopt via de bios. (tenzij je het via de bios wilt laten regelen)
MSI Afterburner heb ik tot op heden nog niet gebruikt.
Geen coilwhine o.i.d.
Kan je hem ook ruilen voor zo 1?
Ik heb hiervoor een 980 van EVGA gehad. ook geen coilwhine maar goed dat is een andere chip natuurlijk.
Ik was zeer tevreden met de EVGA hoor.

Ik heb al een andere (nieuwe, 750w) voeding geprobeerd, aangesloten op geaard stopcontact, met settings gespeeld, dubbele voedingskabel van psu naar videokaart i.p.v. een enkele, etc.CriticalHit_NL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 18:42:
[...]
Dat is wel enorm balen, begint naar mijn mening iets té toevallig te worden, weet je zeker dat de voeding niet de oorzaak kan zijn?
Anders zou ik toch ook eens overwegen te kijken of er een andere voeding op aangesloten kan worden met dezelfde kaart die coilwhine laat horen.
Wel fijn dat de shop meewerkt, dit zijn eigenlijk niet perse dingen dat echt een defect is, verder zou ik kiezen waar je het beste mee tevreden denkt te zijn, of thuis voelt qua merk / software.
Ik heb aangegeven hem voor de EVGA FTW3 te willen omruilen. Die lichtgevende tekst staat denk ik goed in mijn Meshify C case, ook bij hun gekocht toevallig, maar dat doet niet veel terzake. Ben erg benieuwd
Je kan de MSI proberen...Alexknl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:40:
De 3e 1080Ti-O11G is binnen, en ook deze heeft weer flinke coil whine. Wat zouden jullie doen. Voor de 4e keer retourneren of deze toch inruilen voor een ander merk 1080Ti zoals de EVGA 1080Ti FTW3 of een andere? MSI?
De webshop heeft me beide keuzes voorgelegd, wat op zich wel goede service is
[...]
Enige wat ik nu via Asus GPU Tweak II doe is het OC profiel selecteren. Ik doe niks met fan control o.i.d. Ik ga er wel vanuit dat de fans uit staan als de GPU onder een bepaalde load komt, maakt niet uit welke 1080ti. Maar dat gebeurt sowieso automatisch volgens mij. Dat hij het zelf maar regelt.
MSI Afterburner heb ik tot op heden nog niet gebruikt.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X
Niks over coilwhine bij die, maar het blijft een beetje een loterij
De AORUS 1080 die net 2 dagen oud is, is nu al gestorven..
Het begon al dat toen ik hem dinsdag kreeg, 1 van de fans tegen de casing aankwam. Maar gelukkig was dit vrij snel verholpen door dat balkje (van de grote X aan de voorkant) een beetje naar boven te "buigen".
Vanmorgen toen ik mijn PC kamer in kwam zag ik dat de PC uit stond, dit was raar aangezien die normaal 24/7 aan is.
Probeerde hem aan te zetten, maar niks.. Dus paniek al, dacht namelijk dat de PSU (Corsair HX650) of mobo rip was.
Maar na testen van de PSU (1 voor 1 alles aansluiten weer), bleek het probleem te zijn met inschakelen het moment dat ik de 2x PCI-e stroom kabels in de GPU had zitten. Zonder deze werkt die perfect.
Ook kwam er vanaf dat moment een sterke metaal geur vanuit de kaart zelf..
Aangezien hij nu weer perfect werkt met me oude 770 (die meer stroom verbruikt dan de 1080) is het natuurlijk flink balen.
Maar goed, ik heb hem terug gestuurd en geld terug gevraagd. Aangezien ik nu geen Gigabyte videokaarten meer vertrouw dacht ik eraan om toch maar mijn originele keuze te halen, de INNO3D ichill x4. Iemand ervaringen met die kaart en fabrikant?
IK heb geen ervaringen met de inno kaart.SauSkopje schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:09:
Ik heb weer eens super geluk...
De AORUS 1080 die net 2 dagen oud is, is nu al gestorven..
Het begon al dat toen ik hem dinsdag kreeg, 1 van de fans tegen de casing aankwam. Maar gelukkig was dit vrij snel verholpen door dat balkje (van de grote X aan de voorkant) een beetje naar boven te "buigen".
Vanmorgen toen ik mijn PC kamer in kwam zag ik dat de PC uit stond, dit was raar aangezien die normaal 24/7 aan is.
Probeerde hem aan te zetten, maar niks.. Dus paniek al, dacht namelijk dat de PSU (Corsair HX650) of mobo rip was.
Maar na testen van de PSU (1 voor 1 alles aansluiten weer), bleek het probleem te zijn met inschakelen het moment dat ik de 2x PCI-e stroom kabels in de GPU had zitten. Zonder deze werkt die perfect.
Ook kwam er vanaf dat moment een sterke metaal geur vanuit de kaart zelf..
Aangezien hij nu weer perfect werkt met me oude 770 (die meer stroom verbruikt dan de 1080) is het natuurlijk flink balen.
Maar goed, ik heb hem terug gestuurd en geld terug gevraagd. Aangezien ik nu geen Gigabyte videokaarten meer vertrouw dacht ik eraan om toch maar mijn originele keuze te halen, de INNO3D ichill x4. Iemand ervaringen met die kaart en fabrikant?
Maar is dit je eerste gigabyte die fucked up is?
Ik had, voor deze. nog nooit een Gigabyte gehad. Heb nu dus de extreme ti en die bevalt echt heel goed.
ALs je al een paar kaarten hebt gehad snap ik dat je een ander merk wil kijken.
Is er niet 1 bepaald setting die ik kan toepassen waardoor alles gewoon goed te zien is? En niet dat ik per applicatie ( spel ) dit moet aanpassen..
Waar bedoel je precies?RifatSahin schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:58:
Het valt mij op dat ik voor elk spel individueel de settings in de control panel moet aanpassen. Ik heb de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
Is er niet 1 bepaald setting die ik kan toepassen waardoor alles gewoon goed te zien is? En niet dat ik per applicatie ( spel ) dit moet aanpassen..
En heb jij deze optie niet dan?

Jawel die optie heb ik ook. Alleen bij Fifa vragen ze andere settings bij Battlefield weer andere ( ik zoek op youtube naar "best quality settings "insert game naam" ). Maar is er niet 1 standaard setting die je kan gebruiken zodat alles op full quality kan draaienArcticWolf schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Waar bedoel je precies?
En heb jij deze optie niet dan?
[afbeelding]
Daarvoor moet je die Nvidia Experience app gebruiken meen ik, maar bij mij stellen de spellen zich meestal zelf optimaal in?RifatSahin schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:30:
[...]
Jawel die optie heb ik ook. Alleen bij Fifa vragen ze andere settings bij Battlefield weer andere ( ik zoek op youtube naar "best quality settings "insert game naam" ). Maar is er niet 1 standaard setting die je kan gebruiken zodat alles op full quality kan draaien
Hmmm ik zal er even naar kijken dan. Want eerste keer dat ik Fifa speelde zonder die settings aan te passen kwam ik op 300FPS uit en hij lagde als de mofoArcticWolf schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:32:
[...]
Daarvoor moet je die Nvidia Experience app gebruiken meen ik, maar bij mij stellen de spellen zich meestal zelf optimaal in?
Nou het zat zo. Ik had de Inno3D bij MaxICT besteld. Maar zoals gewoonlijk werd 1-3 werkdagen, 2 weken wachten. Toen opeens kreeg ik een mail van hun dat ze me de AORUS Extreme 1080 gingen sturen omdat die andere maar niet geleverd werd bij hun door hun leverancier.beebie121 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:21:
[...]
IK heb geen ervaringen met de inno kaart.
Maar is dit je eerste gigabyte die fucked up is?
Ik had, voor deze. nog nooit een Gigabyte gehad. Heb nu dus de extreme ti en die bevalt echt heel goed.
ALs je al een paar kaarten hebt gehad snap ik dat je een ander merk wil kijken.
Omdat ik geen zin had in verdere problemen als ik me geld terug zou vragen (lang wachten), ben ik maar akkoord gegaan.
Dus daarom had ik die kaart ipv de kaart die ik eerst wou.. Maar als hun "top" product al zo slecht hier aankomt, dan heb ik weinig vertrouwen erin dat de volgende wel vlekkeloos zou werken..
Het kan altijd een maandagmorgen versie zijn he.
Ik heb geen problemen met mijn GB. Maar ik snap je wel hoor. Zeker als je eerder wel een inno wilde.
Zou zelf niet zo snel iets bij MaxICT bestellen maar dat is een andere discussie denk ik.
You look like I need a drink.
zelfde pcb als een founders alleen een andere look cooler en overal op vooraad pricewatch: Zotac Geforce GTX 1080Ti Blower EditiondialMforMike schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:26:
Ik ben op zoek naar een Founders Edition van de 1080ti, omdat de kaart in een SFF kast gaat, maar ik vind overal een (onzekere) 10+ dagen wachttijd. Het lijkt mij niet dat hij uit het assortiment gaat, toch? Ik ben er maar vanuit gegaan dat het uiteindelijk overal wel weer goed komt met voorraden, anders moet ik iets anders gaan verzinnen.
Ehm... je kan toch alles in de game zelf aanpassenRifatSahin schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:58:
Het valt mij op dat ik voor elk spel individueel de settings in de control panel moet aanpassen. Ik heb de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
Ik heb in het verleden zoveel gezeik gezien met settings forceren vanuit het ATi of nVidia Control Panel dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt en dat werkt prima! Geforce Experience installeer ik bijvoorbeeld ook niet!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb ook 2 Asus GTX1080ti’s gehad, beide hadden coil whine.Alexknl schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:10:
Ik denk dat die EVGA FTW3 wel een goede keuze is. Hopelijk heeft deze kaart dan geen coil whine. Ik moet zeggen deze FTW3 vind ik wel mooier passen bij mijn nieuwe pc-caseVind de verlichting van de Strix kaarten niet zo geweldig namelijk.
Echter had ik dit ook eerder met de 1070 van Evga (FTW), die had ik retour gestuurd de nieuwe had exact hetzelfde.
Denk dat merk niet echt uit maakt.
echt een superkaart, geen problemen mee gehad, ondervolt 0.8v voor 1750mhz boost, hierbij is die onhoorbaar als ik game, fans op 1100rpm en 62c gpu, met +350mhz mem overclock in afterburner.
Die EVGA FTW3 hebben ze in 2 slots (dikte) proberen te krijgen (i.p.v. de gebruikelijke 2,5 slots) waardoor de fans waarschijnlijk wat luidruchtiger worden. Maar daar vind ik de kaart zelf met verlichting wel erg mooi.
Vind trouwens de kaarten wel wat duur geworden. Weet nog dat ik in juni mijn 1080Ti-O11G voor 823 heb gekocht. Heb het geld nu gecrediteerd gekregen namelijk. Erg goede service. Ik kan nu zelf een andere kaart bestellen.
Bij de laatste kaart had ik ook problemen met mijn monitor dus ben al bijna 2,5 week kaartloos/gamingloos
Nu heb ik dit probleem gegoogled en voor veel mensen schijnt dit een probleem te zijn, maar ik heb niet echt een oplossing kunnen vinden. Een oplossing dat ik wel veel voorbij zag komen is dat deze kaart gemaakt is voor 1440p of 4k. Ik ben best in staat om een budget 1440p monitor te kopen, maar het is wel een beetje een vreemde oplossing vind ik.
Iemand een idee?
Edit: Voordat mensen het vragen, mijn performance in windows en in de Nvidia control panel staan al op max performance. Mijn specs zijn:
- GTX 1080
- 16 GB RAM (DDR4)
- i7 7700k
[ Voor 14% gewijzigd door LikeAKing op 17-10-2017 01:37 ]
Uberdude schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:36:
[...]
zelfde pcb als een founders alleen een andere look cooler en overal op vooraad pricewatch: Zotac Geforce GTX 1080Ti Blower Edition
Dank allebei voor de reacties.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 00:53:
[...]
Als ik de Nederlandse pagina van Nvidia bekijk over de 1080Ti zie ik zo snel geen knoppen om de kaart te kopen, maar wel bij de Amerikaanse site, misschien moet je ingelogd zijn, dat ben ik echter niet.
En anders moet je denk ik maar kijken naar een aftermarket tunnel-blower, die zijn er ook, maar verwacht niet de beste koeling en geluidsresultaten.
Maar ach dat heb je met een FE editie ook niet.
Ik weet dat qua geluid (is voor mij belangrijker dan koeling) de blowers niet het beste zijn, maar het lijkt mij wel de beste optie wil ik de rest van componenten niet teveel dwars zitten met oplopende temperatuur (kleine kast). De Zotac kijk ik al een tijdje naar, maar heb de sprong met het merk nog niet aangedurft. De Gigabyte heb ik al wel een tweetal dagen in bezit gehad, maar op idle kwam er een ratel vandaan die mij irriteerde
Hiervoor heb ik een Fury Nano gehad, dus qua geluid (coilwhine) ben ik wel iets gewend, zolang het aantal db op idle maar goed terug zakt dat het comfortabel is dan ben ik al snel blij.
You look like I need a drink.
Hier en daar wat leveranciers gebeld, reden van schaarsheid is dat Gigabyte de kaarten vasthoudt vanwege de mininghype. Worden zelfs deze kaarten gebruikt om te minen o.o.
Ja Nvidia is goed in het minen van Zcash.Tijgertje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:21:
Gezien de 1080 niet genoeg power heeft voor 1440p 144Hz toch maar een 1080Ti besteld. Wat een drama kwa levering overal. Uiteindelijk bij de Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G uitgekomen gezien deze het heel goed doet in gamebenchmarks.
Hier en daar wat leveranciers gebeld, reden van schaarsheid is dat Gigabyte de kaarten vasthoudt vanwege de mininghype. Worden zelfs deze kaarten gebruikt om te minen o.o.
Dit is wat ik bedoel. Ik heb mijn Nvidia config nu op standaard staan (fabrieksinstellingen zeg maar) en krijg dan 200+ FPS en het beeld hapert als een motherphockernero355 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:04:
[...]
Ehm... je kan toch alles in de game zelf aanpassenSnap het probleem niet...
Ik heb in het verleden zoveel gezeik gezien met settings forceren vanuit het ATi of nVidia Control Panel dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt en dat werkt prima! Geforce Experience installeer ik bijvoorbeeld ook niet!

Online of lokaal potje?RifatSahin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Dit is wat ik bedoel. Ik heb mijn Nvidia config nu op standaard staan (fabrieksinstellingen zeg maar) en krijg dan 200+ FPS en het beeld hapert als een motherphocker
[afbeelding]
Beide
Nu heb ik deze instellingen aangepast en draai ik 120FPS en echt lekker smooth!
YouTube: FIFA 17 - How to FIX LAG for nVidia settings
Super! Toevallig FIFA17 gekocht, maar die lagg is bij mij nu ook weg. Speelt direct super fijn, dank u!RifatSahin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:07:
[...]
Beide
Nu heb ik deze instellingen aangepast en draai ik 120FPS en echt lekker smooth!
YouTube: FIFA 17 - How to FIX LAG for nVidia settings
Niet vergeten te registreren voor 4 jaar garantie. Een keuze die me ook heeft gewonnen voor die kaart.Tijgertje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:21:
Gezien de 1080 niet genoeg power heeft voor 1440p 144Hz toch maar een 1080Ti besteld. Wat een drama kwa levering overal. Uiteindelijk bij de Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G uitgekomen gezien deze het heel goed doet in gamebenchmarks.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is dit slecht? Ga ik merkbare verbetering zien met 3.0? Overal zie ik andere theorieën. Hopelijk iemand met ervaring of kennis. CPU is een 3770K @ 4.3.
Nee hoor dat gaat je geen merkbare verbetering opleveren. Zolang je die 3770k op een mooie overclock houdt heb je weinig profijt bij een nieuw systeem, of je moet natuurlijk constant 140+ fps willen..frack schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:40:
Ik zit nog met een Sabertooth P67 MB met een 1080 GTX. Maw: pci-e 2.0 op een 1080 GTX.
Is dit slecht? Ga ik merkbare verbetering zien met 3.0? Overal zie ik andere theorieën. Hopelijk iemand met ervaring of kennis. CPU is een 3770K @ 4.3.
B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW
Prima, bedankt voor de info.aminam schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:16:
[...]
Nee hoor dat gaat je geen merkbare verbetering opleveren. Zolang je die 3770k op een mooie overclock houdt heb je weinig profijt bij een nieuw systeem, of je moet natuurlijk constant 140+ fps willen..
Ja dat is inderdaad een drama. Heb dezelfde kaart twee keer besteld bij verschillende bedrijven die hem volgens de pricewatch op voorraad zouden hebben. Bleek twee keer niet waar te zijn. Maar ik mocht de order annuleren, en dan kreeg ik een paar dagen later het geld teruggestort. Wat aardig van ze.Tijgertje schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:21:
De derde keer heb ik vooraf maar gebeld naar de betreffende leverancier, of hij ze echt op voorraad had voordat ik mijn geld over ging maken. Dat bleek wel echt eigen voorraad te zijn. Daar besteld een dag later had ik hem in huis.
Wel een bazenkaart trouwens. Beste en vetste kaart die ik ooit heb gehad
Cunning linguist.
Sinds een paar dagen heb ik de EVGA 1080Ti FTW3 en man man wat ziet die kaart er goed uit in mijn case. Daarnaast heeft hij de minste coil whine van alle kaarten die ik gehad heb, dus ik ga deze lekker houden.
Wellicht als ik in de toekomst een nieuw moederbord aanschaf het ook nog wat minder wordt. Ik heb namelijk recent ervaren dat een nieuwe PSU en nieuwe CPU koeler de coil whine niet tegen gaat. Dus mijn enige hoop ligt nog bij het moederbord.
De coil whine is dus nog wel hoorbaar onder het gamen, maar een stuk minder. Als de fans eenmaal flink beginnen te draaien bij een zware game dan hoor je het bijna niet. Ik denk ook dat ik de coil whine vooral zo goed hoor omdat ik mijn hele systeem door beQuiet! casefans en CPU koeler heb draaien, en hij op mijn bureau staat, 75cm van mijn oren vandaan.
Bedankt voor de informatie. Het kan inderdaad aan de game liggen, aangezien ik bij games als GTA en Dying Light prima 150 tot 200 fps kan krijgen af en toe. Het viel mij gewoon op dat een aantal games maar weinig gpu usage vragen (en dus minder frames per second als resultaat). Soms merk ik dat mijn cpu usage dan ook erg laag is. Ik snap het concept van bottlenecken denk ik niet grondig genoeg, dus weet nu niet of ik bottlenecks heb. Volgens het internet is de i7-7700k een goede processor en zal niet snel bottlenecken.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:24:
[...]
Dit is geen probleem van je videokaart, en het is natuurlijk kul dat de videokaart alleen gemaakt is voor 1440P of 4K.
Ik gok dat er iets mis is met de driver dan, of je hebt een bepaalde grafische instelling te hoog ingesteld waardoor de CPU niet genoeg kracht heeft om de GPU genoeg data aan te leveren voor meer frames. (dat bijvoorbeeld een CPU op 50% loopt wilt niet zeggen dat het kan bottlenecken)
Ben echter niet bekend met Batman Arkham City, maar ik lees hier en daar ook dat het een erg slechte port betreft en mogelijk slechter draait onder DirectX11.
Dus bespaar je de moeite een andere monitor te kopen want dat gaat geen verschil geven in performance in een goed opzicht.
[...]
Kan dus zijn dat je processor teveel te verduren krijgt door zoveel frames te moeten generen en dus de processor voor harde irritante stutters gaat zorgen, van 100 naar 200fps vergt het dubbele aan kracht van je processor omdat de drawcalls lineair scalen. (in ieder geval op DirectX 11)
Ik was trouwens al wel eerder aan het twijfelen om een 1440p monitor te nemen, maar ik zou niet snel een dure gsync monitor nemen. Ik zag een BenQ monitor van 75hz en 1440p voor €290~ en ben nu wel benieuwd of 1440p (en misschien 75hz) een goede ervaring is en het waard is voor die prijs.
Edit: Het kan ook aan de driver liggen, maar ik heb meerdere malen mijn drivers ge-update en het probleem is niet verholpen. Opnieuw installeeren d.m.v. DDU zou dus (denk ik) niet zo heel veel uit moeten maken.
[ Voor 5% gewijzigd door LikeAKing op 20-10-2017 15:08 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Tricolores op 20-10-2017 16:17 ]
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Verkeerde topic?Dreifarben schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:17:
Wat zijn de ervaringen met de RX480 tegenwoordig nog?
Nog steeds een aanrader?
https://www.gigabyte.com/...-N1070AORUS-8GD-rev-10#kf
https://www.gigabyte.com/...-N1070AORUS-8GD-rev-20#kf
is het altijd beter om voor v2 te gaan?
ik zie geen verschil?
Volgens mij hebben ze de koeler iets aangepast zodat je minder/geen last meer hebt van coil whine.Aggressor schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:27:
weet ieamand het verschil tussen de Gigabyte 1070 v1.0 en 2.0?
https://www.gigabyte.com/...-N1070AORUS-8GD-rev-10#kf
https://www.gigabyte.com/...-N1070AORUS-8GD-rev-20#kf
is het altijd beter om voor v2 te gaan?
ik zie geen verschil?
Ik heb 5 jaar met een HD 7950 gewerkt dus medium settings in de toekomst met 60 fps vind ik ook prima. Ik neem aan dat de goedkoopste 1440p scherm dan geen goede aankoop is? Geen G-Sync, enkel een TN paneel. Nu is een G-Sync monitor wel heel erg duur op het moment.CriticalHit_NL schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:37:
[...]
De processor is inderdaad erg goed, maar het kan dus ook zomaar zijn dat de engine van het spel gewoon niet optimaal is waardoor het verbruik van beiden de processor en de videokaart omlaag gaan.
Dat soort dingen zag ik altijd bij GTA IV gebeuren, bijvoorbeeld iemand spawned 100 auto's of boten en je kreeg direct een lagere framerate en verbruik, terwijl je bij zoiets zou verwachten dat het meer kracht kost om te renderen.
Maar goed ik ken het spel zelf niet dus kan daar moeilijk over oordelen.
En ja, als het een goed paneel betreft dan zul je qua beeldkwaliteit meestal wel een stuk voorruit gaan tegenover oudere modellen, maar dat ligt ook aan het oude paneel / afstelling en eigen smaak.
Je hebt wel sneller een GPU upgrade nodig met een hogere resolutie, maar 1440P moet wel goed gaan voor een tijdje.
Drivers overigens kon een mogelijkheid zijn, maar gezien het spel in het algemeen zo bekend staat (en niet positief) lijkt me dat dus de drivers het probleem niet zijn.
[...]
Niet onder normaal gebruik met de FTW3 in mijn geval, ik dacht pas iets te horen bij 2000-2500FPS in 3Dmark, maar goed dat is een loterij waar je geen pijl op kan trekken.
Over het algemeen drop ik ook naar 120 fps met spellen als League of Legends moet ik overigens zeggen. Hiervoor had ik tijdelijk een RX 480 en daar draaide ik dus makkelijk 300+ fps mee. (Dit heeft natuurlijk weer te maken met lage gpu usage). Dit lijkt mij raar, want hoe spelen mensen dan op 144hz monitoren met een GTX 1080? Met 99% gpu usage haal ik bij veel games makkelijk 200-300 fps dus ik neem aan dat 144hz de gpu usage ook zal verhogen.
LikeAKing schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:51:
[...]
Ik heb 5 jaar met een HD 7950 gewerkt dus medium settings in de toekomst met 60 fps vind ik ook prima. Ik neem aan dat de goedkoopste 1440p scherm dan geen goede aankoop is? Geen G-Sync, enkel een TN paneel. Nu is een G-Sync monitor wel heel erg duur op het moment.
De Dell S2417DG is echt een pareltje voor het geld. 1440p/165hz/Gsync. Ik heb er 429 voor betaald 4 maanden terug. Deze monitor laat zien dat TN echt een stuk beter is dan het 'vroeger' was. Kleuren zijn uitstekend na wat tweaken, ik zie eerlijkwaar geen verschil met mijn andere IPS monitor.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:22:
[...]
TN panelen nu zijn ook vaak niet meer zo slecht als ze vroeger waren, er zijn ook vrij goede bij, echter vraag me niet welke.
Sorry voor offtopic btw.
Weet niet meer precies waarom ik toen niet voor de IPS ben gegaan (pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart )
maar heb er nooit spijt van gehad
ben toen voor een FreeSync gegaan in afwachting van Vega

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 25-10-2017 08:31 ]
Zelf zat ik aan de Palit Gamerock of de ZOTAC Amp! te denken; De MSI gaming kan ivm max prijs niet. (max €540 euro incl btw)
FYI : Mijn MSI GTX 1080 Gaming X was precies € 540 via Amazon.fr dus het kan wel, maar je moet dan net op het juiste moment erbij zijnmschol schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:22:
Ik heb besloten een GTX 1080 te kopen maar lees hier veel over coilwhine.. is dat echt een kwestie van geluk/pech hebben of zijn er echt merken die je perse moet vermijden?
Zelf zat ik aan de Palit Gamerock of de ZOTAC Amp! te denken; De MSI gaming kan ivm max prijs niet. (max €540 euro incl btw)
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb ook een MSI GTX 1080 Gaming X gekocht en daar staat volgens mij bij de ene review (hier op Tweakers) wel coilwhine en de ander niet... ik heb er geen last van iig, ben erg tevreden of deze kaart.mschol schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:22:
Ik heb besloten een GTX 1080 te kopen maar lees hier veel over coilwhine.. is dat echt een kwestie van geluk/pech hebben of zijn er echt merken die je perse moet vermijden?
ja, maar op het moment is het niet echt een optie helaasnero355 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:02:
[...]
FYI : Mijn MSI GTX 1080 Gaming X was precies € 540 via Amazon.fr dus het kan wel, maar je moet dan net op het juiste moment erbij zijn
het was meer algemeen bedoeld, ik zie ook bij gigabyte en andere merken dat het een hit of miss lijkt te zijn met coilwhine.ArcticWolf schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 19:21:
[...]
Ik heb ook een MSI GTX 1080 Gaming X gekocht en daar staat volgens mij bij de ene review (hier op Tweakers) wel coilwhine en de ander niet... ik heb er geen last van iig, ben erg tevreden of deze kaart.
[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 28-10-2017 09:19 ]
Is er een flinke optimalisatie geweest in de drivers?
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 31-10-2017 07:01 ]
Lijkt erop dat de 670 sneller isOlaf van der Spek schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:59:
Hoe verhoudt een GTX 670 zich tot een GTX 1050? Ik gok dat de 1050 sneller is maar hoeveel is de vraag.
http://www.hwcompare.com/...-1050-vs-geforce-gtx-670/
Sorry voor de late reactie.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:22:
[...]
TN panelen nu zijn ook vaak niet meer zo slecht als ze vroeger waren, er zijn ook vrij goede bij, echter vraag me niet welke.
Overigens een lage prijs wilt niet perse zeggen slecht, maar vaak wel wat meer basic uitgevoerd, reviews nalopen en vergelijken is waarschijnlijk wel verstandig.
Volgens mij moet je met gemak meer fps kunnen halen in league, echter is op een gegeven moment je processor vaak de bottleneck tot hoever dit kan gaan.
Volgens mij haalde een vriend ook wel 200fps met een 3960X/GTX570 op 1680x1050 dus dat moet beter kunnen, heb eerder het idee dat je videokaart gewoon de kloksnelheid omlaag gooit vanwege 'onnodig zware load'.
Zou eens kijken naar Nvidia Control Panel en dan het gameprofiel van League of Legends even op 'verkies optimale prestatie' bij 'energiebeheermodus' zetten en het opnieuw proberen.
De monitor verversingssnelheid heeft zo goed als niets te maken met de manier hoe de GPU belast wordt, enkel als je v-sync aan laat staan zul je bijvoorbeeld gelimiteerd worden tot 60fps, en ja dan is het verbruik ook lager.
Zolang v-sync uit is zal de videokaart net zover gaan als dat de processor kan bijbenen, enkel een hogere verversingssnelheid zorgt wel voor een vloeiender en sneller beeld, en het heeft een positieve invloed op de bewegingen van je cursor (muis) want het richten wordt wat makkelijker.
Ik heb in de nvidia control panel alles al op optimale prestaties staan, in Windows ook. Vsync staat vaak uit en ik haal soms ook 330~ fps bij League, maar de andere keer heb ik weer 120~ fps. Ik weet niet echt wat de reden hiervan is. Ik weet in elk geval dat ik de volgende keer maar weer terug ga naar mid-range kaarten (GTX 1060 bv) aangezien een dure kaart als de 1080 wel redelijke "diminishing returns" heeft als je op 1080p speelt. Overkill bestaat dus wel degelijk

Yup.CriticalHit_NL schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:56:
[...]
Tja spellen als League zijn zo licht dat kunnen de meeste low-end kaarten met gemak aan.
Overkill is een groot woord, maar dat ligt aan wat je graag wilt spelen (zwaarte van de spellen), wat de eisen daarvoor zijn (zoals framerate), welke instellingen je gebruikt etc.
Er zullen vast spellen bijzijn waar een GTX1080 het al lastig krijgt om op enkel 1080P te draaien met hoge instellingen, maar in het gros van de gevallen gaat het meer dan goed.
Punt is wel dat je met 'overkill' langer door kan spelen zonder een upgrade te behoeven, maar onnodig geld spenderen als je het nooit of zelden benut is ook weer zoiets, op een gegeven moment ga je ook achter de feiten aanlopen qua nieuwe uitgebrachte technieken en stroom efficiënte, in zo'n geval ben je beter af met een mid-range kaart.
Ik ga gewoon een tijd met deze kaart voorruit en upgrade in de toekomst wel weer met een mid-range kaart.
Misschien dat ik nog wel een 1440p monitor ga halen. Ik ben toch erg nieuwsgierig.
Ik ben vooral benieuwd naar temperaturen ten opzichte van andere custom kaarten, kan er niet heel veel over vinden op het web. Alvast bedankt!
Met MSI Afterburner voltage controle aanvinken bij de instellingen. Dit werkt in ieder geval zo bij mijn MSI Gaming x videokaart, al zie ik het nut er niet echt van in want de kaart loopt al standaard tegen zijn max klok snelheid aan. Ik vermoed dus dat extra voltage geen hogere OC zal leveren.Tijgertje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:49:
Iemand enig idee of het mogelijk is om de voltage lock van de MSI 1080 Ti Trio af te halen?
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Staat aangevinkt, kan alsnog het voltage niet aanpassen.Gekke Jantje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:39:
[...]
Met MSI Afterburner voltage controle aanvinken bij de instellingen. Dit werkt in ieder geval zo bij mijn MSI Gaming x videokaart, al zie ik het nut er niet echt van in want de kaart loopt al standaard tegen zijn max klok snelheid aan. Ik vermoed dus dat extra voltage geen hogere OC zal leveren.
Omdat deze kaart een bijzonder goede koeling heeft(58 graden op 100% load met een OC), moet dus wel verder te pushen zijn en wat extra FPSjes te pakken.
Hoe ver kom je met stock voltage? Er afgelopen week wel weer een update van MSI afterburner geweest.Tijgertje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:40:
[...]
Staat aangevinkt, kan alsnog het voltage niet aanpassen.
Omdat deze kaart een bijzonder goede koeling heeft(58 graden op 100% load met een OC), moet dus wel verder te pushen zijn en wat extra FPSjes te pakken.
http://www.guru3d.com/fil...burner-beta-download.html
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Scherp - dat was hem. Ik had een oudere versie erop staan, deze nieuwe versie is die wel unlocked - thanksGekke Jantje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:50:
[...]
Hoe ver kom je met stock voltage? Er afgelopen week wel weer een update van MSI afterburner geweest.
http://www.guru3d.com/fil...burner-beta-download.html
Bij assasins creed origins zie ik toch verschillende artifacts. Dus even kijken of ik de OC wat naar beneden moet gooien/andere settings.
check even met de winkel waar je hem hebt gekocht. sommige doen er niet zo moeilijk over en anderen kunnen er moeilijk over doen.nvanbiessum schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:27:
Ik heb sinds 2 weken nu de GTX 1080ti van asus in bezit, maar ook ik heb erg veel last van coil whineIk vind dat toch wel onacceptabel voor 860 euro. Is dat iets wat onder rma zou kunnen vallen?
wel vervelend voor je.
- TIME SPY 1.0: https://www.3dmark.com/3dm/23173864
- FIRE STRIKE 1.1: https://www.3dmark.com/3dm/23213810
[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 10-11-2017 20:11 ]
Dat is het ook.CriticalHit_NL schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 21:33:
[...]
Volgens mij is dat gewoon echt een loterij hoor, misschien dat bepaalde modellen/revisies er meer last van hebben dan anderen, bijvoorbeeld doordat een bepaalde batches geleverde componenten die de merken gebruiken om op de PCB's te plaatsen van wat mindere kwaliteit zijn.
Maar eerlijk gezegd zoveel kennis heb ik er ook niet van, maar dat is mijn vermoeden, hoeft niet perse de schuld te zijn van de fabrikant.
Hier dus veel geluk met mijn Asus Strix gtx1080. Geen coilwhine hier en standaard al flink overklokt (1974 Mhz). Ik heb in het verleden diverse kaarten gehad met coilwhine en dat is best irritant. Je kunt altijd kijken of de coilwhine weg is met Vsync.
Succes
AGE en Afterburner zegt dat de temps ~30 (windows) is.
Ga zo ff restarten maar iemand dit ook gehad of nu? Eergisteren nog wel AGE gepatched maar misschien bad move geweest of zo.
Kun je ergens die oude versie nog downloaden? Weet iemand welke dat was? Iemand die nog niet geupdate heeft maybe?
[ Voor 18% gewijzigd door The Chosen One op 19-11-2017 11:51 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Ja want door een snellere CPU word er meer uit gehaald qua totaal score. Maar ik raad je aan om niet op dit soort benchmarks af te gaan als je denkt dat een kaart niet goed werkt. Ik zelf heb de GTX 1080 Ti en scoor in games op 1440p niet erg onder een systeem met een CPU van enkele generaties ouder.Paulus07 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:50:
Even een test gedraaid:Wat denken jullie?
- TIME SPY 1.0: https://www.3dmark.com/3dm/23173864
- FIRE STRIKE 1.1: https://www.3dmark.com/3dm/23213810
Goed of kan er meer uitgehaald worden?
Verwijderd
Ik heb een Gigabyte GTX 1070 en deze blijft idle op core klok 1582MHz staan en 2003MHz mem, Powerconsumption 21,6%, voltage op 0,800V.
Dit zou toch moeten terug klokken?
Ik heb alles in Nvidia control panel op standaard staan en energie in Windows staat op gebalanceerd, maar als ik die op energie besparing zet geeft het geen effect.
Er is niets overklokt, en alle achtergrond programma’s staan zoveel mogelijk uit.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.