nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:44:
Mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld door de combinatie van al dat X1X-gedoe met die onzinnige '4k'-claims
Ik vermoed dat de RX 580, die in die X1X komt te zitten (maar als het goed is onderklokt om het vermogen lager te krijgen), vaak tekort schiet (misschien bij Doom?), ik ben beniewd of dat het met een GTX 1070 wel zou lukken.
Ik denk aan spellen zoals GTAV, Crysis3, Metro, The Witcher 3, Rise of the Tomb Raider...
Ik zal maar niet vragen of dat het met Ghost Recon Wildlands lukt, het antwoord zal vast nee zijn. :)

"onzinnige 4k claims" omdat ze dat niet halen en omdat ze naar mijn mening beter naar 60 FPS zouden streven.
De X wattes en welke claims :?
en de in mijn ogen rare trend om spellen voor ultra-instellingen te testen terwijl de meeste mensen het verschil niet meer zullen zien boven hoog/zeer hoog.
Dat ligt eraan welk spel het is :
- In geval van BF3 of 4 geef ik je gelijk.
- In geval van GTA V zou ik zeggen blijf van mijn settings af :P Very High + Ultra + AA uit en alleen FXAA FTW!!! :Y)
Ik wil wel eens weten wat er nodig is om met medium settings (typisch het geval bij consoles, als dat al wordt gehaald) nodig is om 4k te halen.
Ligt er ook weer aan welke game... Er zijn heel wat games die net zo mooi zijn als op de PC ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XBox1X :?
Ze schreeuwen van de daken dat het 4k wordt - goh, wanneer hebben we dat eerder gehoord? :') - maar het heeft er alle schijn van dat het upscaled 1440p met medium instellingen wordt, misschien op een grote uitzondering na (racespel). Ik ben een graphicshoer maar niet ten koste van een speelbare FPS en als je op de console speelt dan is die speelbaarheid sowieso al ruk aangezien de controller en de VSync (meestal verplicht aan) ook nog eens een flinke extra inputlag geven. Zij hebben 60 FPS heel erg hard nodig.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:37:
Ze schreeuwen van de daken dat het 4k wordt - goh, wanneer hebben we dat eerder gehoord? :') - maar het heeft er alle schijn van dat het upscaled 1440p met medium instellingen wordt, misschien op een grote uitzondering na (racespel). Ik ben een graphicshoer maar niet ten koste van een speelbare FPS en als je op de console speelt dan is die speelbaarheid sowieso al ruk aangezien de controller en de VSync (meestal verplicht aan) ook nog eens een flinke extra inputlag geven. Zij hebben 60 FPS heel erg hard nodig.
Ow... die komen er ook nog aan inderdaad... ik volg het totaal niet en het kan me ook niet echt boeien dus was niet op de hoogte van de nieuwste hippe afkorting en zo :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
[...]

Ik ben geen console gamer maar ik vond de Xbox One X wel gaaf klinken. Veel sneller en backwards compatible. Ik verwacht daar eigenlijk makkelijker 4K beeld mee op mijn 4K tv te krijgen dan met mijn GTX 1070. Immers de Xbox One X heeft een GPU van 6 TFLOPS ipv de 1.3 TFLOPS van de Xbox One. Lijkt mij dat je daarmee prima dezelfde game die het eerst op full hd deed nu op 4k kan renderen. Verder schijnen ze checkerboard rendering toe te kunnen te passen (soort halve 4K).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ben benieuwd wat jullie van deze 3Dmark score van 15.631 denken?
http://www.3dmark.com/fs/13176698

Het betreft een standaard MSI GTX 1080, dus geen x, z of ti versie.

Ik heb alleen de GPU overgeklokt. De rest van het systeem ziet er zo uit:
gallery: Beowulf65

Ik heb iig geen enkele spijt van mijn aankoop. Nu heb ik nog een 1080p@120hz monitor maar ben van plan deze tzt te vervangen voor een 1440p IPS model met minimaal 100hz refresh rate. 4K was en ben ik nooit van plan geweest om aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 01:54:
[...]

Ik ben geen console gamer maar ik vond de Xbox One X wel gaaf klinken. Veel sneller en backwards compatible. Ik verwacht daar eigenlijk makkelijker 4K beeld mee op mijn 4K tv te krijgen dan met mijn GTX 1070. Immers de Xbox One X heeft een GPU van 6 TFLOPS ipv de 1.3 TFLOPS van de Xbox One. Lijkt mij dat je daarmee prima dezelfde game die het eerst op full hd deed nu op 4k kan renderen. Verder schijnen ze checkerboard rendering toe te kunnen te passen (soort halve 4K).
Ik ben ook geen consolegamer (m.u.v. oude Nintendo-systemen), ik zou sowieso niet voor zo'n gesloten platform kiezen maar dat doet er weinig toe, het feit dat zij 30 FPS met een hogere resolutie en lage instellingen beter vinden dan 60 FPS met HD en hoge instellingen en het feit dat ze meestal VSync en een controller verplichten is nogal een dealbreaker voor mij.
4k met 60 FPS kan natuurlijk niet, 4k met 30 FPS gaat ook niet lukken aangezien ze op 720p-9**p uitkwamen met de X1 met lage instellingen. Het meest voor de hand liggende is inderdaad dat ze streven naar 1440p met checkerboard rendering. De vraag is hoe dicht ze bij de 60 FPS komen en in welke mate ze weer de FPS gaan opofferen. Ik denk dat alle ietwat ervaren PC-gamers het erover eens zijn dat 1080p met 60 FPS fijner is dan 1440p met 30 FPS, zeker als je via een blinde test hen beide voorschotelt. En dat is een van de grote problemen bij consoles, ze laten de spelers niet zelf kiezen.

1440p met checkerboard rendering is gewoon upscaled 1440p. Wat ze doen is dit: de pixels van 1440p zijn bekend, de andere helft van de pixels gokken ze door kleuren te nemen die tussen de twee pixels in liggen.

Verder begrijp ik niet dat Sony nog steeds spellen exclusief houdt. Ze maken keer op keer verlies op de hardware, dit was bij zowel de PS3 als bij de PS4 het geval. Ondertussen laten ze veel inkomsten liggen door niet die spellen te verkopen aan de overige 80-90% van de gamers. Microsoft is slimmer al valt er voor hen ook nog veel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Ik ben ook geen consolegamer (m.u.v. oude Nintendo-systemen), ik zou sowieso niet voor zo'n gesloten platform kiezen maar dat doet er weinig toe, het feit dat zij 30 FPS met een hogere resolutie en lage instellingen beter vinden dan 60 FPS met HD en hoge instellingen en het feit dat ze meestal VSync en een controller verplichten is nogal een dealbreaker voor mij.
4k met 60 FPS kan natuurlijk niet, 4k met 30 FPS gaat ook niet lukken aangezien ze op 720p-9**p uitkwamen met de X1 met lage instellingen. Het meest voor de hand liggende is inderdaad dat ze streven naar 1440p met checkerboard rendering. De vraag is hoe dicht ze bij de 60 FPS komen en in welke mate ze weer de FPS gaan opofferen. Ik denk dat alle ietwat ervaren PC-gamers het erover eens zijn dat 1080p met 60 FPS fijner is dan 1440p met 30 FPS, zeker als je via een blinde test hen beide voorschotelt. En dat is een van de grote problemen bij consoles, ze laten de spelers niet zelf kiezen.

1440p met checkerboard rendering is gewoon upscaled 1440p. Wat ze doen is dit: de pixels van 1440p zijn bekend, de andere helft van de pixels gokken ze door kleuren te nemen die tussen de twee pixels in liggen.

Verder begrijp ik niet dat Sony nog steeds spellen exclusief houdt. Ze maken keer op keer verlies op de hardware, dit was bij zowel de PS3 als bij de PS4 het geval. Ondertussen laten ze veel inkomsten liggen door niet die spellen te verkopen aan de overige 80-90% van de gamers. Microsoft is slimmer al valt er voor hen ook nog veel te verbeteren.
Vroeger was de fps bij consoles een beetje een non issue. Pak hem beetje 15 jaar geleden snapte ik niet waarom ik op de console een racegame prima kon spelen met 30 fps, maar dat diezelfde fps op de pc een afgrijselijke ervaring opleverde. Met de kennis van nu bleek dat in de frame pacing te zitten.

Hoe het nu voor mij speelt zou ik niet durven zeggen aangezien alles naar elkaar is gegroeid (multi platform titels, pc hardware in consoles, pc die betere framepacing doet) en ik nog niets op de xbox one heb gespeeld. Die console boeide mij totaal niet ivm de magere hardware incombinatie met de bekende nadelen. Maar als de One X 4K 60 fps gaat doen, al dan met checkerboard rendering (halve resolutie), dan ga ik het zeker even in de winkel proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 23-07-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Vroeger was de fps bij consoles een beetje een non issue. Pak hem beetje 15 jaar geleden snapte ik niet waarom ik op de console een racegame prima kon spelen met 30 fps, maar dat diezelfde fps op de pc een afgrijselijke ervaring opleverde. Met de kennis van nu bleek dat in de frame pacing te zitten.
Ik weet niet of dat ik 30 FPS met constante frame render rate pacing prima zou noemen, vooral niet als VSync gebruikt wordt om dat te bereiken (ik ben echter heel erg gevoelig voor input lag) maar inderdaad, de frame render time pacing is erg belangrijk, vooral als er extreem traag gerenderde frames tussen zitten (bij GTAV in 2 minuten tijd 3 keer >0,1 seconde bij de 7700k). ik ben het dus volmondig met jou eens dat het belang van dit te veel over het hoofd wordt gezien.
Vergeet echter niet dat bij de PS2 de meeste spellen gewoon 60 FPS haalden (daarom was het geen issue?), bij de X360 en de PS3 begon het verkeerd te gaan, daar kozen ze ineens voor mooiere graphics ten koste van de FPS. Misschien omdat je de kwaliteit van de graphics wel ziet bij filmpjes maar de FPS minder goed ziet (meer voelt)?

Maar goed, om het terug ontopic te trekken, naar aanleiding van dit ben ik benieuwd wat nodig is om 4k of zelfs 1440p met checkerboard rendering mogelijk te maken bij laag en medium als je >60 FPS eist. Aangezien de RX 580 dit niet voor elk spel haalt bij medium kom ik in het groene kamp terecht en is de 1070 een goed begin, ik vermoed dat je met die kaart voor elk spel 60 FPS haalt bij een mix van laag en medium. Je kan veel benchmarks vinden voor ultra-instellingen en hoge instellingen maar voor laag en medium moet je nogal graven en op consoles speel je met laag en medium.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik ga het binnenkort zelf ondervinden. Ik heb reeds 7.5m/10.5m HDMI kabel van mijn gaming pc met GTX 1070 naar mijn 4K tv getrokken. Dit is echter een Action kabel die 3840x nogwat met maximaal 24 Hz kan doorgeven. Dus ik heb nu kabels met 4K 60 hz en een HDMI versterker besteld. Gaat wel een paar weken duren.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 23-07-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Kan iemand zijn ervaringen delen van de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC, en dan specifiek coil whine en geluidsproductie?
Ik heb maar ruimte voor een 2 slot kaart en ik heb begrepen dat de FE kaarten flink herrie maken.
Anders kom ik uit op een MSI GeForce GTX 1080Ti Sea Hawk X maar die is gelijk weer zo prijzig...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:40

DirtyBird

Praktiserend denker

EDIT: apart topic geopend.

[ Voor 97% gewijzigd door DirtyBird op 25-07-2017 19:47 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
Heeft iemand hier er ook last van dat zijn (MSI) GTX 1070 steeds warmer wordt? Heb mijne nu een jaar is helemaal schoon en 1 keer eerder de koelpasta vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

http://www.3dmark.com/3dm/21295260

toch wel heerlijk hoor zo'n 1080ti op 2060mhz en 12ghz geheugen.

GPU SCORE: 32.127

1080ti's komen weer wat op voorraad hou pricewatch goed in de gaten

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
TheDeeGee schreef op zondag 4 september 2016 @ 16:17:
Moet ff wat kwijt wat betreft Koel Pasta.

Vanaf dag één zit op mijn 1070 de Arctic Accelero Xtreme 4 en "hield" alles netjes koel. Nu merkte ik de laatste 2 - 3 weken dat de Core steeds warmer werd tijdens load. Hij begon vanaf de eerste dag met 51C en gisteren was dit inmiddels 58C. Niet dat dit een temperatuur is om je zorgen over te maken, maar 7C in zo'n korte tijd is wel een enorm verschil.

Dus ik heb vanmorgen de koeler eraf gehad en vond de Arctic MX-4 er maar dun en waterig uit zien. Ook was het meeste van de Koel Pasta er tussen uit geknepen.

Heb er inmiddels Noctua NT-H1 (wat ik al jaren gebruik) tussen zitten en die krijgt hem onder load zelfs koeler dan met Arctic MX-4, namelijk 46C!

Nu gebruik ik zeker meer dan 10 Jaar Arctic Koelers op mijn GPUs, maar dit is de eerste keer dat ik de standaard Preapplied Koel Pasta eens wilde laten zitten, dit ga ik in het vervolg dus niet meer doen! Op mijn oude GTX 680 heb ik toen ook gelijk Noctua NT-H1 gedaan en die was na 2 jaar nog steeds dezelfde temperatuur en tijdens vervanging zag het er ook gezond uit.

Hebben meer mensen soms een negatieve ervaring met Arctic MX-4?
Bij mij worden de temps (2x gtx 1070 van msi in aparte systemen) Na een maand of 2 al een heel stuk warmer met NT-H1! Heb jij hier inmiddels ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Alexknl schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:54:
[...]

Damn nu heb je me lekker gemaakt voor een 1440p scherm haha. 200% resolution scale in Battlefield1/4 ziet er al super uit. Heb echter wel regelmatig screentearing zie ik op 1080p. Gsync lijkt me wel handig. Zit nu naar de ASUS PG279Q te kijken :9
Same here.

Ik heb de Asus P328Q een 32 inch 1440p scherm. Prachtig beeld verder, maar geen G-sync helaas. Met mijn gtx1080 gaat gamen op 1440p lekker, maar in The Witcher 3 kan ik niet alles zomaar op ultra settings gooien want dan kom ik net een paar frames te kort zodat het spel gaat haperen. Op ultra zit de prestatie net op het randje van wel/geen 60 fps.
Ik heb dus Vsync ingeschakeld staan omdat ik hou van vloeiend beeld. Zou ik een G-sync scherm hebben dan zou het geen probleem zijn geweest.
De prestaties zijn verder ruim voldoende en ik haal ook de framerate die veel YouTube-filmpjes laten zien. Met een Core i7 6700K mag dat ook wel.
Alleen jammer dat ik geen G-sync heb. Mis het nu wel.

Maar goed, het kan nooit perfect zijn ;) Ik ben tevreden met wat ik heb.

O ja, en dan het anti aliasing verhaal er even bij:
Ik draaide al even op 4xAA en 4xMSAA. In Skyrim en UT2004 (jaja, die speel ik soms nog steeds) zag het er prachtig uit alleen is TW3 niet compatible met MSAA en daarom ben ik overgestapt naar FXAA. Ik dacht dat het beeld er dan wazig uit kwam te zien, maar dit valt echt reuze mee. Het grote voordeel van FXAA is dat elke frame voorzien wordt van AA. In TW3 levert het prachtige beelden op en het kost nauwelijks tot geen extra rekenkracht.
Ook voor toekomstige titels die ik wil spelen is FXAA een uitkomst. 4xAA en 4xMSAA ziet er net nog iets beter uit, maar het kost behoorlijk wat rekenkracht en niet elk spel ondersteund het. De AA settings in TW3 stellen niets voor. FXAA biedt hierin dé uitkomst.
Eigenlijk een 'bijna' gratis anti aliasing modus. Misschien dat de lichte blurring wel gaat tellen op 1080p, maar op 1440p is het niet hinderlijk. Op 4K gaming lijkt FXAA al helemaal een uitkomst.

[ Voor 29% gewijzigd door jimh307 op 02-08-2017 16:10 . Reden: Aanvulling FXAA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:26
Gegroet,

Ik ben in het bezit van een Gigabyte GTX 1050 Ti Windforce 4G OC.

Stock loopt deze kaart 1329/1443 Mhz en het geheugen op 7008 Mhz.

Gezien het een uitvoering is voor te overclocken, ben ik eens aan de slag gegaan met Gigabyte Xtreme.

Wat zijn echter goede richtsnelheden die ik kan trachten halen met deze kaart (stabiel). Ik heb er zo'n beetje het raden naar.

Alvast bedankt!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Vandaag iets geks gebeurt. Tijden een missie in het verhaal van Mass Effect: Andromeda (Moet ik nu zeker opnieuw doen) ging mn videokaart, een Zotac GTX 1080 AMP! Edition, super veel lawaai maken. PC kast open, en tot mn verbazing was het de videokaart. De 2e fan bleek uiteindelijk beschadigd te zijn... Zie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3284YhT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7MtqQ5P.jpg

Contact opgenomen met Zotac zelf, aangezien Afuture.nl failliet verklaard was en nu onder dezelfde naam weer begonnen is maar eigenlijk gewoon als nieuw bedrijf. Dat betekent dat ik mn kaart voor een leuke lange tijd kwijt raak.. dus ondertussen maar begonnen met het zoeken naar een vervangede 1080.

Kan iemand trouwens verklaren hoe dit gebeurt is? Ik heb zelf mijn videokaart maanden niet aangeraakt want had het te druk en ook geen zin om mijn computer schoon te maken. Maar een beetje stof kan zo een breuk niet veroorzaken toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ja!!!! En als ik het goed zie in dat filmpje zie je ook steeds een zwarte streep voorbij komen tijdens het draaien. Ik geloof dat hij ook een breuk heeft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Jup... dus een productiefout. Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Heb op de zaak een gigabyte 1050, hier zitten 4 monitoren aan.
Af en toe gaan de monitoren om de beurt flikkeren, ze gaan letterlijk enkele seconden op zwart, en dan weer beeld.
Iemand ervaring hier mee ?

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
[...]

Zo denk ik daar ook over. De nieuwste Xbox lijn gaat 6 tflops aan rekenkracht geven en dat is niet genoeg voor 4K gaming en laat staan op 60 fps.
Mijn kaart heeft al bijna 10 tflops aan rekenkracht en daar ga ik echt niet zomaar 4K p60 mee gamen. Laat staan met 6 tflops.

Ik wil het nog wel eens zien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Phntm schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:40:
Vandaag iets geks gebeurt. Tijden een missie in het verhaal van Mass Effect: Andromeda (Moet ik nu zeker opnieuw doen) ging mn videokaart, een Zotac GTX 1080 AMP! Edition, super veel lawaai maken. PC kast open, en tot mn verbazing was het de videokaart. De 2e fan bleek uiteindelijk beschadigd te zijn... Zie foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

Contact opgenomen met Zotac zelf, aangezien Afuture.nl failliet verklaard was en nu onder dezelfde naam weer begonnen is maar eigenlijk gewoon als nieuw bedrijf. Dat betekent dat ik mn kaart voor een leuke lange tijd kwijt raak.. dus ondertussen maar begonnen met het zoeken naar een vervangede 1080.

Kan iemand trouwens verklaren hoe dit gebeurt is? Ik heb zelf mijn videokaart maanden niet aangeraakt want had het te druk en ook geen zin om mijn computer schoon te maken. Maar een beetje stof kan zo een breuk niet veroorzaken toch...
En dat mag nooit zomaar gebeuren. Het ligt zeker niet aan de stof die erop zit. Zo erg onder het stof zit hij niet in jouw geval. De fan mag niet zomaar breken al zou er nog meer stof opzitten. Je hebt wel degelijk met een fabricagefout te maken en je hebt ook volledig recht op garantie. Alleen sh*t dat je hem een tijdje kwijt zal zijn. Ik zou het logisch vinden als je een andere vervangende gtx1080 te leen krijgt.
Op 10 juni leverde ik mijn gtx970 in ter reparatie en die is pas nu terug. Die kaart is heel de wereld gezien en ik kocht destijds een gtx1080. Nu deze terug is verkoop ik hem.

Heel veel succes en hopelijk ben jij hem minder lang kwijt. Ga dus niet verder gamen met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jimh307 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

En dat mag nooit zomaar gebeuren. Het ligt zeker niet aan de stof die erop zit. Zo erg onder het stof zit hij niet in jouw geval. De fan mag niet zomaar breken al zou er nog meer stof opzitten. Je hebt wel degelijk met een fabricagefout te maken en je hebt ook volledig recht op garantie. Alleen sh*t dat je hem een tijdje kwijt zal zijn. Ik zou het logisch vinden als je een andere vervangende gtx1080 te leen krijgt.
Op 10 juni leverde ik mijn gtx970 in ter reparatie en die is pas nu terug. Die kaart is heel de wereld gezien en ik kocht destijds een gtx1080. Nu deze terug is verkoop ik hem.

Heel veel succes en hopelijk ben jij hem minder lang kwijt. Ga dus niet verder gamen met deze kaart.
Bedankt! Ik heb besloten om gewoon een andere 1080 (ander merk) te kopen aangezien ik zelf geen behoefte heb aan een Ti. Ik weet niet voor hoe lang ik mijn 1080 kwijt ben maar hij gaat daarna gewoon ook de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimh307 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Zo denk ik daar ook over. De nieuwste Xbox lijn gaat 6 tflops aan rekenkracht geven en dat is niet genoeg voor 4K gaming en laat staan op 60 fps.
Mijn kaart heeft al bijna 10 tflops aan rekenkracht en daar ga ik echt niet zomaar 4K p60 mee gamen. Laat staan met 6 tflops.

Ik wil het nog wel eens zien :Y
offtopic:
Ze zouden sowieso zich veel meer moeten richten op de FPS, inputlatency en FreeSync (AMD-GPU's) en veel minder op of dat de graphics er net iets mooier of iets minder mooi uitzien. Niet dat die graphics zo geweldig zijn maar tune het wat lager, zie dat je minstens 60 FPS haalt, gebruik FreeSync zodat je geen VSync hoeft aan te zetten (veel minder input lag) en sta eens toetsenbord en muis en zo toe naast de controller (met veel gedoe en veel geld is het mogelijk maar Sony en MS werken er niet aan mee) omdat die nu eenmaal handiger zijn voor veel spellen. :?
Een controller is prima voor racespellen en vliegen maar voor de rest is het toetsenbord en de muis handiger. Met een beetje geluk kunnen we binnen een paar jaar toetsenborden met analoge knoppen kopen waarbij een sensor waarneemt hoe ver we de toets induwen, dat wordt geweldig voor gamers aangezien je de voordelen van een controller opneemt in het toetsenbord terwijl je de voordelen van het toetsenbord behoudt.
jimh307 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Ik heb zelf ook de nodige stof op mijn grafische kaart gekregen (moeilijk te voorkomen bij een PC), dat heeft geen problemen opgeleverd met mijn huidige kaart die ik tot nu toe een jaar of 4 heb gebruikt. In theorie kan stof hardware doen beschadigen maar gelukkig voor de meeste gebruikers gaat het meestal wel goed en blijven de klachten ten gevolge van stof beperkt tot lawaai, hogere temperaturen en mogelijk stank.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Regelmatig de PC uitblazen doet wonderen. Als je dit eens per 3 maanden doet dan hoef je niet bang te zijn voor stof dat zich ophoopt. Zodra ventilatoren meer lawaai gaan maken weet je hoe laat het is. Het klusje van het uitblazen van een PC duurt zeker niet langer dan een half uur.
-Ontkoppel de PC
-Wacht 5 minuten
-Leg de PC op zijn kant
-Blaas hem schoon met korte krachtige bursts
-Koppel alles weer aan
-Je PC functioneert weer als nieuw

Vooral bij de grond vangt je PC de meeste stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimh307 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:29:
Regelmatig de PC uitblazen doet wonderen. Als je dit eens per 3 maanden doet dan hoef je niet bang te zijn voor stof dat zich ophoopt. Zodra ventilatoren meer lawaai gaan maken weet je hoe laat het is. Het klusje van het uitblazen van een PC duurt zeker niet langer dan een half uur.
-Ontkoppel de PC
-Wacht 5 minuten
-Leg de PC op zijn kant
-Blaas hem schoon met korte krachtige bursts
-Koppel alles weer aan
-Je PC functioneert weer als nieuw

Vooral bij de grond vangt je PC de meeste stof
mijn vorige fan is doorgebrand van de 1060 gtx door kattenharen. de vorige kaat had geen stoffilters. en aangezien kattenharen werkelijk overal komen is deze in de fan gekomen. enige remedy was een nieuwe fan. kreeg hem niet uit elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ondertussen eigenaar van een MSI GeForce GTX 1080 Gaming Z en mn Zotac 1080 AMP! Edition vandaag per post terrugestuurd voor reparatie. Ik moet toch wel zeggen dat sinds ik nu kan vergelijken ik de Gaming Z de betere van de 2 vind qua cooling. Performance ligt gewoon gelijk. De Zotac was ook stil maar qua koeling kon dat echt wel veel beter. Het scheelt een dikke 10 graden in games en dat nog terwijl de Gaming Z meer overclockt. Of ik die miniscule verandering in FPS opmerk is voor de hand liggend dat het niet zo is. De AMP! is goed voor wat het moet doen. Ik zal een vriend van me er blij mee maken nadat het gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
beetje aan het rond snuffelen of er meer uit de msi gtx1070 gaming X is te halen. Ik had al de msi gaming app draaien met de OC setting. Nu ook afterburner erbij.

Kan je die 2 draaien of is het beter om 1 van de 2 aan te houden?
Morgen even kijken wat al die schuifjes bij afterburner precies doen etc.

Iemand nog tips of leuke settings voor deze kaart? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Niet slecht voor een verouderde PC met 1080ti
http://www.3dmark.com/3dm/21458156?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 375,-€ 375,-
1MSI Z97 GAMING 5€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 763,50€ 763,50
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 74,-€ 74,-
1Corsair Graphite 760T Black€ 165,-€ 165,-
1TP-Link Archer T9E€ 59,-€ 59,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 24,95€ 24,95
1Noctua NH-D15€ 85,95€ 85,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 126,-€ 126,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX100 512GB€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX300 2,5" 750GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.746,35

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteren in afterburner bezig geweest voor OC.
Tijdens hellblade draaide het allemaal goed. Daarna even kort PUBG zitten spelen maar na 5 minuten verschenen de artifacts op het scherm en stopte de game.

Vanavond verder kijken en paar dingen omlaag schroeven denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand toevallig al ergens een Pascal Biostweaker gevonden ?
Paulus07 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:09:
beetje aan het rond snuffelen of er meer uit de msi gtx1070 gaming X is te halen. Ik had al de msi gaming app draaien met de OC setting. Nu ook afterburner erbij.

Kan je die 2 draaien of is het beter om 1 van de 2 aan te houden?
Morgen even kijken wat al die schuifjes bij afterburner precies doen etc.

Iemand nog tips of leuke settings voor deze kaart? :)
Die msi gaming app(voor noobs) kun je gewoon verwijderen als je msi afterburner gebruikt ;)

[ Voor 82% gewijzigd door calsonic op 11-08-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
calsonic schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:30:
Iemand toevallig al ergens een Pascal Biostweaker gevonden ?

[...]

Die msi gaming app(voor noobs) kun je gewoon verwijderen als je msi afterburner gebruikt ;)
De gaming app heb ik er inderdaad afgegooid gisteren. met die OC setting draaide het wel allemaal lekker overigens. Gisteravond dan zitten kijken in afterburner of ik daar soortgelijke settings mee kan krijgen. Maar dat ging bij PUBG dus nog fout :P

Vanavond eens wat youtube videos kijken etc met settings van andere personen die ze hanteren voor de msi 1070 kaart. Dan kan ik weer langer PUBG spelen dan 5 minuten.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
beetje zitten testen met valley en afterburner.
In afterburner kan ik de 2100mhz aantikken en zie ik geen enkele artefact etc en draait het allemaal goed en stabiel.

Gebruik ik dezelfde settings en start ik PUBG bijvoorbeeld, klapt die er bij het lading stuk al uit.
Gooi ik alles op default in afterburner kan ik PUBG wel spelen en krijg ik deze waardes:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4395/36507407995_4071e9faf0_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4351/36370101121_34ede6ed45_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4434/35672556024_15c0022328_h.jpg

Vsync staat aan dus fps cap is 60 ivm tv ;)

Jullie advies? Stock laten staan of welke waarde kan ik het beste verhogen etc om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:01:

HWinfo meldt zo'n 250W verbruik (totaal systeem) @ max load. (icm Ryzen 1700 en MSI Gaming Pro Carbon bordje)
Volgens je wenslijstje heb je een Corsair RM650x, daarmee kun je geen verbruiksmetingen doen van het systeem. Dat kan alleen met de Corsair i series voedingen, dus AXi, HXi en RMi. Andere Corsair voedingen hebben geen sensors voor verbruik en daarmee kun je dus ook niet het DC systeem verbruik uitlezen via software.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:11:
[...]

Volgens je wenslijstje heb je een Corsair RM650x, daarmee kun je geen verbruiksmetingen doen van het systeem. Dat kan alleen met de Corsair i series voedingen, dus AXi, HXi en RMi. Andere Corsair voedingen hebben geen sensors voor verbruik en daarmee kun je dus ook niet het DC systeem verbruik uitlezen via software.
Klopt, heb de voltages bij elkaar opgeteld (uit HWinfo). GPU was zo'n 200W, CPU ca. 25W en dan gok ik nog zo'n 25W voor de rest (SSD, HDD en MB). Misschien dat hij op 300W piekt, maar veel meer zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Vraagje, ik heb vandaag een tweedehands" Inno3D GeForce GTX 1080 HerculeZ Twin X2 8GB" gekocht.
Op MSI Afterburner zie ik een boost clock van max 1911Mhz. Dit zou volgens de specificaties slechts 1733 mogen zijn.

Iemand een idee hoe dat mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:14:
[...]

Klopt, heb de voltages bij elkaar opgeteld (uit HWinfo). GPU was zo'n 200W, CPU ca. 25W en dan gok ik nog zo'n 25W voor de rest (SSD, HDD en MB). Misschien dat hij op 300W piekt, maar veel meer zal het niet zijn.
Het zal idd een dikke 300W DC worden voor het totale systeem. Maar HWinfo is niet echt geschikt voor zulke metingen. Bij de videokaart zal je niet het totale verbruik van de videokaart meten, aantal onderdelen zullen afwijken en je mist onderdelen.

Je komt dichter bij de max als je het verbruik van de onderdelen opzoekt. Zijn wel reviewers die het testen, dan kun je het van te voren ook zien. Geeft je bij een goede test ook een beter beeld. Minder grote afwijking en in geval van een videokaart ook het hele verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Paulus07 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:15:
beetje zitten testen met valley en afterburner.
In afterburner kan ik de 2100mhz aantikken en zie ik geen enkele artefact etc en draait het allemaal goed en stabiel.

Gebruik ik dezelfde settings en start ik PUBG bijvoorbeeld, klapt die er bij het lading stuk al uit.
Gooi ik alles op default in afterburner kan ik PUBG wel spelen en krijg ik deze waardes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vsync staat aan dus fps cap is 60 ivm tv ;)

Jullie advies? Stock laten staan of welke waarde kan ik het beste verhogen etc om mee te beginnen?
Ik heb 3 profielen in afterbuner voor mijn MSI 1070, waarvan:

1: OC profiel
2: PUBG profiel (ook OC, maar dan iets lager)
3: stock GPU settings

PUBG OC profiel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GJpZhqc.png

OC profiel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/meZxqkp.png

Begin gewoon een beetje met kleine stapjes van 5/10mhz over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
frack schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:17:
Vraagje, ik heb vandaag een tweedehands" Inno3D GeForce GTX 1080 HerculeZ Twin X2 8GB" gekocht.
Op MSI Afterburner zie ik een boost clock van max 1911Mhz. Dit zou volgens de specificaties slechts 1733 mogen zijn.

Iemand een idee hoe dat mogelijk is?
Dat is normaal, de opgegeven max boost clock klopt bij geen enkele videokaart, iedereen heeft dit dus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
-The_Mask- schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Dat is normaal, de opgegeven max boost clock klopt bij geen enkele videokaart, iedereen heeft dit dus.
De 'OC' versies hebben dan geen of weinig nut?
Mijn kaart zou namelijk evenveel als de reference moeten hebben (http://inno3d.com/products_detail.php?refid=259)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
frack schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

De 'OC' versies hebben dan geen of weinig nut?
Mijn kaart zou namelijk evenveel als de reference moeten hebben (http://inno3d.com/products_detail.php?refid=259)
OC versies hebben sowieso niet een voordeel als het enige verschil de kloksnelheid is. Die kloksnelheid kan iedereen wel aanpassen. Maar bij moderne nVidia kaarten is het idd helemaal zo, kwaliteit van de koeler en prijs zijn de meest interessante dingen om naar te kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Paulus07
  • Niet online
Recon24 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb 3 profielen in afterbuner voor mijn MSI 1070, waarvan:

1: OC profiel
2: PUBG profiel (ook OC, maar dan iets lager)
3: stock GPU settings

PUBG OC profiel:

[afbeelding]

OC profiel:

[afbeelding]

Begin gewoon een beetje met kleine stapjes van 5/10mhz over te klokken.
Nice thx :)

Heb nu deze setting draaien voor alle games:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4381/36398889942_3789baeebd_b.jpg

Kan dan overal stabiel met 2000mhz draaien.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4385/35759262164_0f5de6ae77_k.jpg

• frackz
Ligt het aan mij of is mijn Firestrike score erg laag?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GDuJiP8.png

Graphics score stock: 21384
Graphics score OC (+175 core / + 500 mem): 23469

Ik zie op reddit etc dat andere 1080 gtx'en vlot 24-25k halen zonder OC?

[ Voor 3% gewijzigd door frackz op 24-08-2017 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
frack schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:06:
[afbeelding]

Score met mijn MSI Gaming X icm Ryzen:
https://www.3dmark.com/3dm/21638181

Veel hoger haal je niet naar mijn weten met een standaard GTX?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 24-08-2017 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
[afbeelding]

Ik denk dat je CPU nu wel een bottleneck is, loopt nu 4 generaties achter.

Heb zelf btw ook een i73770K dus no hard feelings verder :>

• frackz
ArcticWolf schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:05:
[...]

Score met mijn MSI Gaming X icm Ryzen:

Veel hoger haal je niet naar mijn weten met een standaard GTX?
Dan ben ik denk ik verkeerd geïnformeerd :) Dan lijkt het idd wel mee te vallen.
Core clock1.949 MHz => is dit met OC?
MetalSonic schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

Mijn CPU is wel overclocked naar 4.4 dus denk dat de bottleneck meevalt.
Maar ik heb begrepen dat voor de 'Graphics score' de CPU niet zoveel bijdrage levert. Weet niet of die info klopt.. :)

• ArcticWolf
  • Niet online
frack schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Dan ben ik denk ik verkeerd geïnformeerd :) Dan lijkt het idd wel mee te vallen.
Core clock1.949 MHz => is dit met OC?
Nee dat is de boost speed van MSI.

Je zou hier eens moeten kijken:
https://www.3dmark.com/se...minScore=0&gpuName=NVIDIA GeForce GTX 1080&mode=advanced&cpuName=Intel Core i7-3770K Processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[afbeelding]

Hier een 1080ti, iets opgeklokte cpu i7 7700k @t 4,8ghz en memory op 3200 en haal 21841 punten.
https://www.3dmark.com/3dm/21676838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb jij je 1080ti niet overclocked? Je haalt namelijk iets van 330 punten minder op de graphicscore dan ik. En ik heb een FE.. (+148, +200, 105%)

https://www.3dmark.com/3dm/21766014

(die coreclock is volgens mij van de interne graphische kaart genomen of zo)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Trevor schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:55:
Heb jij je 1080ti niet overclocked? Je haalt namelijk iets van 330 punten minder op de graphicscore dan ik. En ik heb een FE.. (+148, +200, 105%)

https://www.3dmark.com/3dm/21766014

(die coreclock is volgens mij van de interne graphische kaart genomen of zo)
Hmmz misschien draaide hij in standaard mode van asus tweak software.
Vanavond eens na die instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Ik las ergens over wat bugjes e.d. met de AORUS GRAPHICS ENGINE. Is daar nog wat aan gepatched of mensen die op dit moment de software gebruiken met ervaring?

Als het goed is verstuurd amazon.fr me Gigabyte Aorus 1080 tI Extreme Edition 11G volgende week.
Zit nog met een 1080P scherm maar op dit moment ook een "tijdelijke" 780TI.
Laat die nieuwe reeks schermen maar snel komen (al lijkt het alsof ze allemaal naar 2018 uitgesteld zijn).

Laat ik ook eens 3D mark vast draaien, wat voor en after. :P

8 552 with NVIDIA GeForce GTX 780 Ti(1x) and Intel Core i5-2500K Processor (8GB ram) -
https://www.3dmark.com/3dm/21774342?
(8 ligt er nog uit omdat ik wat BSOD's had, maybe nu er weer terug in).

ps. wat ik veel lees (en ook wel logischerwijs weet) is dat de kaart vrij zwaar is. Is dat nog iets waar ik rekening mee moet houden (of uberhaupt iets aan kan doen)? Heb natuurlijk nog 'oud' sandy bridge moederbord zonder versteviging gedoe e.d.

[ Voor 31% gewijzigd door The Chosen One op 25-08-2017 18:33 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
MetalSonic schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

+175/+500 is wel netjes! Ik heb mijne nu draaien op +135/+500. Is hoi ook echt stabiel met die +175 eigenlijk? Ik haal iets van 18126 punten in Firestrike wat verder prima is. Ik kan de core nog wel wat verder krijgen, maar dan zit je weer met memory clock waar hij minder stabiel op is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
The Chosen One schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:25:
Ik las ergens over wat bugjes e.d. met de AORUS GRAPHICS ENGINE. Is daar nog wat aan gepatched of mensen die op dit moment de software gebruiken met ervaring?

Als het goed is verstuurd amazon.fr me Gigabyte Aorus 1080 tI Extreme Edition 11G volgende week.
Laat die nieuwe reeks schermen maar snel komen (al lijkt het alsof ze allemaal naar 2018 uitgesteld zijn).

8 552 with NVIDIA GeForce GTX 780 Ti(1x) and Intel Core i5-2500K Processor (8GB ram) -

ps. wat ik veel lees (en ook wel logischerwijs weet) is dat de kaart vrij zwaar is. Is dat nog iets waar ik rekening mee moet houden (of uberhaupt iets aan kan doen)? Heb natuurlijk nog 'oud' sandy bridge moederbord zonder versteviging gedoe e.d.
Welke bugjes?
Ik gebruik het zonder problemen, mijn score is http://www.3dmark.com/3dm/21458156 kaart klokte tot 2.025 MHz in OC mode

@Verwijderd Wat is je exacte core clock?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Waar kan ik dat precies zien? Want in GTA fluctueert dat behoorlijk (hebben alle FE kaarten) de waarden die ik daar het meest zie zijn 1963, 1949 en 1936. (kan er 1 of 2 naast zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Zelf gebruik ik msi afterburner

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja ok, dan dus die 3 getallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Je moet die grafiekje kijken tijdens load

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die switchen dus. FE kaarten hebben geen mooie strakke lijn.

plaatje gewoon van internet, maar zo werkt het ook ongeveer bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://media.gamersnexus.net/images/media/2017/GPUs/1080-ti/gtx-1080-ti-clock-v-temp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

New Yorker schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 05:40:
[...]

Welke bugjes?
Ik gebruik het zonder problemen, mijn score is http://www.3dmark.com/3dm/21458156 kaart klokte tot 2.025 MHz in OC mode

@Verwijderd Wat is je exacte core clock?
Swappen tussen 'oc' modes zorgden voor crashes e.d. En de software was erg beperkt in het algemeen (van wat ik las van review gedoe), kan niet echt wat vinden over huidig moment.

ps. En van wat ik las wordt de Gigabyte Extreme geleverd op standaard profiel en moet je deze zelf naar gaming/OC zetten? Lijkt me geen reden om dat niet te doen toch?

ps2. Zag in een youtube review (van de Gigabyte 1080 TI normal edition) dat de fancurve standaard ietswat laag ingesteld staat (1500RPM max?) en met iets hoger insteller je minimaal extra geluid maar wel 4-9 extra graden omlaag ging.
Geen idee of daar wat in veranderd is bij de Extreme editie. Mensen hier nog fan curves bijgesteld?

[ Voor 34% gewijzigd door The Chosen One op 26-08-2017 15:40 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Hij staat al standaard op gaming mode.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Nu een 780TI dus ook Nvidia. Kan ik de 1080TI (komt morgen) gewoon plug en play doen of nog echt DDU alle drivers eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04
The Chosen One schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:51:
Nu een 780TI dus ook Nvidia. Kan ik de 1080TI (komt morgen) gewoon plug en play doen of nog echt DDU alle drivers eraf?
Omdat het beide Nvidia is gewoon plug&play en drivers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Een serieuze vraag aan de heren. Ik heb nu een pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G met een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler

En op dit moment speel ik fifa op ultra makkelijk 120FPS, Doom op 90FPS, Battlefield ook soortgelijk en The Witcher 3 ook op ultra in hoge FPS. Is het het dan waard om te gaan overklokken of moet dat voor "zwaardere" spellen?

[ Voor 3% gewijzigd door RifatSahin op 30-08-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Zou eens in wat review gaan kijken of ze daar ook OC hebben gedaan en dan in de benchmarks staat.
Vaak win je maar 3-8% tenzij je altijd max fans wilt draaien etc. Al is elke % een % ofc.
En de x/OC modellen zitten vaak al wat hoger geclocked.

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 30-08-2017 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit momenteel zwaar in dubio, en lijkt me wat overdreven om een nieuw topic te openen hiervoor... Heb een nieuwe 1060 6gb besteld, welke nog terug kan voor 280,-... Krijg tegelijkertijd een aanbieding voor een gebruikte 1070 voor 375... Gevoel zegt dat het het niet helemaal waard is... Doen of niet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Me kaart is binnen met iets vertraging; https://www.3dmark.com/3dm/21919668?

Score: 14 666 with NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti(1x) and Intel Core i5-2500K Processor

Zie bij andere benchmark in de ~21-23k staan.

Totaal 14k, Graphics score 29k. Op het moment een 24" 1080p 1900x1200 scherm.
Waar zit dat verschil precies dan? Pakken hun de test anders of andere cijfers?

Timespy nog; http://www.3dmark.com/3dm...ey=bMmPJ-uqmM9yhMk_-6bHSQ

[ Voor 55% gewijzigd door The Chosen One op 02-09-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
MikeyMan schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:00:
Zit momenteel zwaar in dubio, en lijkt me wat overdreven om een nieuw topic te openen hiervoor... Heb een nieuwe 1060 6gb besteld, welke nog terug kan voor 280,-... Krijg tegelijkertijd een aanbieding voor een gebruikte 1070 voor 375... Gevoel zegt dat het het niet helemaal waard is... Doen of niet doen?
Check gewoon even wat benches en weeg even af of het het echt waard is. Geen idee waar je op gamed, maar als je aan die 1060 ruim genoeg hebt, zou ik er niet aan beginnen. Koop dan een SSD bijv.
Beter kan het altijd natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mosin schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:56:
[...]

Check gewoon even wat benches en weeg even af of het het echt waard is. Geen idee waar je op gamed, maar als je aan die 1060 ruim genoeg hebt, zou ik er niet aan beginnen. Koop dan een SSD bijv.
Beter kan het altijd natuurlijk..
Heb een i5 6400 met 8gb... Zou geen bottleneck moeten zijn denk ik. Maar inmiddels een nieuwe 1060 binnen, en dat loopt als een zonnetje. Kijken we over een jaar of twee wel weer verder. Heb met m'n 270 ook drie jaar gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
MikeyMan schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:11:
[...]

Heb een i5 6400 met 8gb... Zou geen bottleneck moeten zijn denk ik. Maar inmiddels een nieuwe 1060 binnen, en dat loopt als een zonnetje. Kijken we over een jaar of twee wel weer verder. Heb met m'n 270 ook drie jaar gedaan :)
Prima systeem, alhoewel ik ook niet verwacht dat je het combineert met een i3 uit 2010, haha. Als je meerdere jaren wilt doen met een kaart dan zou je het kunnen overwegen, maar ook tegen die tijd zijn er misschien games die voor beide kaarten net wat te mooi zijn. Daarom vind ik high end kaarten wel vrij zonde of je moet het met gemak kunnen betalen. Als je nog andere zaken naast de PC hebt, dan zou ik dat geld lekker in je zak steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
The Chosen One schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:48:

Score: 14 666 with NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti(1x) and Intel Core i5-2500K Processor

Denk dat je CPU te langzaam is (of je ram).

Ik haal ook 17k met m'n GTX1080 (MSI):

Met de Ti moet je iig 20k+ halen bij de Fire Strike test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:54
Ik zit te denken om een 1080 of een 1080 ti aan te schaffen.
Ik game op 1080p maar ik wil graag 150+ fps in de games die ik speel, dat haalt mijn amd 7950 niet, en met een 1060 en 480 haal ik dit ook niet ( al geprobeerd).
Zou een 2600k op 4.7 ghz een 1080ti bottlenecken?
Ik heb wat videos gekeken op youtube maar er is weinig materiaal met die combinatie, misschien heeft iemand hier een 2600k of 3770k-4770k icm met een 1080ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

ArcticWolf schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:03:
[...]

Dan laten ze dus combined score zien bij d(i)e 3DMark benchmarks lijkt me. Graphics score zal dan toch juist praktischer zijn voor een GPU review? ;p
Wie weet gaat de 8700k me 2500k vervangen. Dan mag die physics score toch wel iets hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vlizzjeffrey schreef op zondag 3 september 2017 @ 05:33:
Ik game op 1080p maar ik wil graag 150+ fps in de games die ik speel, dat haalt mijn amd 7950 niet, en met een 1060 en 480 haal ik dit ook niet ( al geprobeerd).
Ik heb wat videos gekeken op youtube maar er is weinig materiaal met die combinatie, misschien heeft iemand hier een 2600k of 3770k-4770k icm met een 1080ti.
Op stock vast wel. Als ie op 4.5-4.7GHz draait zal het alweer meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:56
Zo ik heb ook een flinke upgrade gedaan. Ik heb 3 setups (ivm rendering/animatie werk).

Huidige setups nu:

Ryzen 7 1700
2x msi 1080ti gaming x
32gb ddr4
500gb SSD/3TB HDD
LG 3440x1440 34" curved.

3D mark TimeSpy 12950

I7 5820K
2x msi 1070 gaming x
32gb ddr4
500gb SSD/6TB HDD
LG 3440x1440 34" curved

3D mark TimeSpy: 9833

I7 6700K
2x msi 970 gaming x
32GB ddr4
500gb SSD/3TB HDD
LG 3440x1440 34" normaal.

3D mark TimeSpy: niet getest.

Bovenste systeem is gisteren gebouwd. Temps lopen tijdens benchmarks niet boven 75 graden. 2e systeem had eerst ook 970s maar ivm een tekort aan vram geüpgraded.

Ik denk dat er nog wel wat te behalen valt met zowel CPU als GPU overclocking, alles is stock nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
[...]

Duidelijk CPU/Ram combi wat gewoon niet snel genoeg is.

Mijn score: https://www.3dmark.com/fs/13447018
Ik denk dat je hetzelfde probleem gaat hebben qua scores. Ik heb een 3770K gehad i.c.m. een 480 in het begin en daarna een 1070 (nu heb ik een 1080). Heb hier geen scores van in Firestrike. De 3770k en 4770k zullen wel een stuk beter presteren dan de 2500k/2600k natuurlijk.

Naar mijn mening zijn zelfs de 2500k/2600k en de 3770k/4770k al een redelijke bottleneck voor de 1080/TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zondag 3 september 2017 @ 05:33:
Ik heb een 2600k @ stock, en een 1080ti (een MSI Gaming X). Ik heb nog niks gemerkt waardoor ik een nieuwe CPU zou willen hebben atm. Zelfs Witcher 3 @ ultra met hairworks op max draaide erg goed op 2560x1600.
Maar als je een bepaalde benchmark in gedachte hebt, wil ik die best even voor je draaien.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
[...]

Hier 19k met STRIX 1080Ti. Ligt dit aan mijn ram/cpu dan?
https://www.3dmark.com/3dm/21920330?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:08:
[...]

Hier 19k met STRIX 1080Ti. Ligt dit aan mijn ram/cpu dan?
https://www.3dmark.com/3dm/21920330?
Yep, kijk maar naar mijn score en die van @Recon24

1080 (non-Ti)
Recon: https://www.3dmark.com/fs/13447018
Mijn: https://www.3dmark.com/3dm/21638181

Jou physics Score (CPU) is veel lager dan die van ons, jou GPU score is wel veel hoger :) dus opzich zal je er (voorlopig) weinig van merken.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 03-09-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
ArcticWolf schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:32:
[...]

Yep, kijk maar naar mijn score en die van @Recon24

1080 (non-Ti)
Recon: https://www.3dmark.com/fs/13447018
Mijn: https://www.3dmark.com/3dm/21638181

Jou physics Score (CPU) is veel lager dan die van ons, jou GPU score is wel veel hoger :) dus opzich zal je er (voorlopig) weinig van merken.
Dacht dat een i7-6700 + 1080Ti geen verkeerde combo zou zijn maar als ik naar die score kijk zou er dus meer uit te halen moeten zijn.. :/ Dus dan wil dit neem ik aan zeggen dat mijn CPU als eerste aan vervanging toe is van mijn pc? Volgend jaar ofso?
Heb totaal geen ervaring met AMD maar zie in de pricewatch dat jullie cpu's pas van begin dit jaar zijn, dan is het miss ook wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:41:
[...]

Dacht dat een i7-6700 + 1080Ti geen verkeerde combo zou zijn maar als ik naar die score kijk zou er dus meer uit te halen moeten zijn.. :/ Dus dan wil dit neem ik aan zeggen dat mijn CPU als eerste aan vervanging toe is van mijn pc? Volgend jaar ofso?
Heb totaal geen ervaring met AMD maar zie in de pricewatch dat jullie cpu's pas van begin dit jaar zijn, dan is het miss ook wel logisch.
Je moet niet teveel waarde aan m'n "moeten behalen" hechten.

Mijn reactie was op dit bericht:
The Chosen One schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:48:

Ik ging er even vanuit dat de meeste mensen met een Ti wel een "recente" CPU hadden omdat dit voor dit soort GPU's wel een bottleneck kan vormen in de psychics test. Daarom zei ik dat ze minimaal 20k+ moesten halen (omdat dat ook de gemiddelde score is voor Ti gebruikers), maar had even niet gezien dat de psychics test best wel zwaar mee telt in de score, daarom zie je in topscore lijsten veel hogere waardes.

Maar het blijft game afhankelijk of de CPU een bottleneck vormt of niet, dus zal er niet teveel waarde aan hechten. Of je moet niet elk spel op ultra/very high kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
ArcticWolf schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:06:
[...]

Je moet niet teveel waarde aan m'n "moeten behalen" hechten.

Mijn reactie was op dit bericht:

[...]

Ik ging er even vanuit dat de meeste mensen met een Ti wel een "recente" CPU hadden omdat dit voor dit soort GPU's wel een bottleneck kan vormen in de psychics test. Daarom zei ik dat ze minimaal 20k+ moesten halen (omdat dat ook de gemiddelde score is voor Ti gebruikers), maar had even niet gezien dat de psychics test best wel zwaar mee telt in de score, daarom zie je in topscore lijsten veel hogere waardes.

Maar het blijft game afhankelijk of de CPU een bottleneck vormt of niet, dus zal er niet teveel waarde aan hechten. Of je moet niet elk spel op ultra/very high kunnen spelen.
Thnx voor de info. Alles gaat prima hoe het nu is, dus ik kijk volgend jaar nog eens hoe het ermee staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Pfff de coil whine van mijn 3 maanden jonge Strix 1080Ti is toegenomen lijkt het wel, en er is nu ook een tikkende 'whine' bij gekomen bij sommige games of onder een bepaalde load. Erg irritant geluid. Ik ga hem morgen opsturen voor RMA bij de betreffende webshop. Hoop niet dat ik hem lang kwijt ben, zonder dat ding worden mijn mogelijkheden tot ontspanning toch wel wat beperkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
The Chosen One schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:25:

Dat heb je helemaal correct gezien.

*heeft een Asus Strix gtx1080 op een niet verstevigd PCI-E slot hangen

Het zou geen kwaad mogen kunnen. Ga je regelmatig met de PC aan de wandel dan kan het fout gaan. Als de PC stevig op een vaste plek staat hoef je hiervoor geen angst te hebben. Mijn vorige GPU, de gtx970 was ook een Strix kaart en even zwaar als mijn huidige GPU.

Kabelmanagement kan een hoop zorgen wegnemen. Als je de 8-pin kabels naar beneden wegwerkt trekken die kabels aan je GPU. Hij gaat dan door hangen. Door de kabels naar boven weg te werken beperk je dit risico al aanzienlijk. Die extra trekkracht van slecht weggewerkte kabels telt toch goed mee.
Mijn vorige GPU boog een beetje door omdat de kabels aan de kaart trok. Nu heb ik dit allemaal even in orde gemaakt en mijn gtx1080 buigt 0,0 door.

Zonder verstevigde sloten wordt de schokbestendigheid van de PC een probleem als deze teveel beweegt. Bij het vervoeren van de kast moet deze plat liggen op de achterbank zodat het PCI slot ontlast wordt.

Of te wel; niet aan de wandel gaan met je kast zonder verstevigt PCI slot.

• nero355

nero355

jimh307 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:41:
Of te wel; niet aan de wandel gaan met je kast zonder verstevigt PCI slot.
NOFI, maar dat is echt dikke onzin!

Mijn oude setup heeft heel wat kilometers gezien in een tijd dat marketingafdelingen die onzinnige PCIe sloten met metaal eromheen nog niet hadden verzonnen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xOFqHDGRoyiN93pG2LRp43Y3/medium.jpg

En mijn huidige PC zou ik ook zonder enig probleem vervoeren als dat moest :)

• jimh307
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 01:43:
[...]

NOFI, maar dat is echt dikke onzin!

Mijn oude setup heeft heel wat kilometers gezien in een tijd dat marketingafdelingen die onzinnige PCIe sloten met metaal eromheen nog niet hadden verzonnen :
[afbeelding]

En mijn huidige PC zou ik ook zonder enig probleem vervoeren als dat moest :)
Ook NOFI, maar jij hebt nog een relatieve lichte videokaart. Met mijn Asus Strix gtx1080 wordt het een ander verhaal. Deze kaart is zwaar en als het helemaal geen kwaad zou kunnen dan zouden verstevigde PCI-E sloten niet bestaan. Deze inventie kwam ergens vandaan.
Mijn PCI-E slot is ook niet verstevigd, maar als ik aan de wandel ga met mijn systeem is dit plat zodat de videokaart rechtop staat. In de auto gaat de kast plat op de stoel en ook in de gordels.
Dus, je mag het dikke onzin vinden, maar ik blijf bij mijn mening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

jimh307 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:09:
[...]

Ook NOFI, maar jij hebt nog een relatieve lichte videokaart. Met mijn Asus Strix gtx1080 wordt het een ander verhaal. Deze kaart is zwaar en als het helemaal geen kwaad zou kunnen dan zouden verstevigde PCI-E sloten niet bestaan. Deze inventie kwam ergens vandaan.
Mijn PCI-E slot is ook niet verstevigd, maar als ik aan de wandel ga met mijn systeem is dit plat zodat de videokaart rechtop staat. In de auto gaat de kast plat op de stoel en ook in de gordels.
Dus, je mag het dikke onzin vinden, maar ik blijf bij mijn mening ;)
Die uitvinding komt inderdaad ergens vandaan ja: marketingdivisies. :+

Knappe vervoerder die met een videokaart van hooguit 2kg (en dat is al grof overdreven) een standaard PCI-e slot kan slopen die vast zit met 82 soldeercontacten.

Die 10 extra soldeerpunten waarmee dat blik vast zit gesoldeerd op "verstevigde" PCI-e sloten gaan daar weinig aan toevoegen.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zelfs met een forse hamer gruwelijk je best moet doen om dat te slopen. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 20-09-2017 14:48 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:45

WCA

Blaat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:47:
[...]

Knappe vervoerder die met een videokaart van hooguit 2kg (en dat is al grof overdreven) een standaard PCI-e slot kan slopen die vast zit met 82 soldeercontacten.

Die 10 extra soldeerpunten waarmee dat blik vast zit gesoldeerd op "verstevigde" PCI-e sloten gaan daar weinig aan toevoegen.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat je zelfs met een forse hamer gruwelijk je best moet doen om dat te slopen. :'(
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de soldeerpunten niet het zwakke punt zijn. Vriend van me kwam met zijn pci-e slot ongeveer zo op de lan party aan nadat ie zijn pc met lange zware GPU rechtop vervoerd had.
Afbeeldingslocatie: https://htpr.cnet.com/p/?u=http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/bto/20100310/Damaged_Falcon_NW_610x406.jpg&h=EDADKXgapVFjbsejyNUgzg

Share and Enjoy!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb bij mijn vorige kaart ook een soort stelling van lego gemaakt om de kaart te ondersteunen. Hij kwam ook door het gewicht los van de contactpunten aan de bovenkant. En op vragen destijds van mij kreeg ik meerdere gelijkaardige verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

GreNade schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:55:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de soldeerpunten niet het zwakke punt zijn. Vriend van me kwam met zijn pci-e slot ongeveer zo op de lan party aan nadat ie zijn pc met lange zware GPU rechtop vervoerd had.
[afbeelding]
En daar ging het al fout :)
Blaat schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:47:
Inderdaad! :Y
jimh307 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:09:
Ook NOFI, maar jij hebt nog een relatieve lichte videokaart. Met mijn Asus Strix gtx1080 wordt het een ander verhaal. Deze kaart is zwaar en als het helemaal geen kwaad zou kunnen dan zouden verstevigde PCI-E sloten niet bestaan.
Naast de afgebeelde 1900XTX + Thermalright HR-03 en 92 mm. Papst fan heb ik nog het volgende aan videokaarten gehad :

- 2x HD5870 OEM variant en 2x HD5870 ASUS v2 variant.
- 2x R9 290X Gaming
- GTX 1080 Gaming X

Gewichten van al die kaarten ontlopen elkaar niet veel hoor dus dat zal wel meevallen, ook bij die Strix! :)

• Alexknl
Ik heb mijn 3 maanden jonge Strix 1080Ti recent opgestuurd voor RMA omdat ik gek werd van de coil whine, die naar mijn idee erger werdt. De PC staat op mijn bureau, dus ik hoor het goed. Zelfs door mijn openback koptelefoon.

Vandaag heb ik een gloednieuw exemplaar retour gekregen. Maar helaas, de coil whine is net zo erg.
Wat denken jullie, ligt dit aan de GPU of wellicht aan een ander component? Mijn PSU (RM650x) is ook pas een 4tal maanden oud.. Maar van de andere kant lees ik wel veel klachten over coil whine bij deze kaart.

Mijn pc:
https://pcpartpicker.com/list/8rsd7h

• ArcticWolf
  • Niet online
Alexknl schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:32:
Ik heb mijn 3 maanden jonge Strix 1080Ti recent opgestuurd voor RMA omdat ik gek werd van de coil whine, die naar mijn idee erger werdt. De PC staat op mijn bureau, dus ik hoor het goed. Zelfs door mijn openback koptelefoon.

Vandaag heb ik een gloednieuw exemplaar retour gekregen. Maar helaas, de coil whine is net zo erg.
Wat denken jullie, ligt dit aan de GPU of wellicht aan een ander component? Mijn PSU (RM650x) is ook pas een 4tal maanden oud.. Maar van de andere kant lees ik wel veel klachten over coil whine bij deze kaart.

Mijn pc:
https://pcpartpicker.com/list/8rsd7h
Ik heb een RM650x icm MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G maar heb nergens last van al staat die van mij onder m'n bureau.
Enige componenten die ik hoor zijn de Noctua fans (die eigenlijk niet als case-fan bedoeld zijn :P )

• Alexknl
ArcticWolf schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:21:
[...]

Ik heb een RM650x icm MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G maar heb nergens last van al staat die van mij onder m'n bureau.
Enige componenten die ik hoor zijn de Noctua fans (die eigenlijk niet als case-fan bedoeld zijn :P )
Ja ik was ook al aan het denken, misschien moet ik hem gewoon onder mijn bureau gaan zetten. Morgen maar even proberen dan. Vind het wel jammer. Mijn vorige GPU's, de GTX970 en de GTX1080 (non-Ti) hadden hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Heb nog een andere voeding geprobeerd, precies hetzelfde geluid. Geaard stopcontact helpt ook niks. Weet nog niet of ik ermee wil leven of toch nog een keer retourneren.. hmm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Coil whine krijg je vooral bij hele hoge framerates. Mijn MSI GTX 1080 Gaming X produceert ook coil whine als ik een lichtgewicht benchmark zoals Cloud Gate draai, wat makkelijk op 200-300 fps gaat. Met normale games rond de 100 fps is er niks aan de hand. Afhankelijk van wat voor games je draait en op welke resoluties, kan een GTX 1080 Ti extreem hoge framerates halen en zul je eerder last krijgen van coil whine.

Zet VSync eens aan, kijk eens of de coil whine dan weg gaat. Is dat het geval (en wil je liever niet met vsync aan gamen), dan zul je moeten kijken of de games die je speelt de mogelijkheid hebben om de framerate te cappen. Of je kunt met DSR een hogere resolutie instellen dan je monitor native ondersteunt, zodat je de framerate wat naar beneden forceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tis echt een loterij zo te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CMYuFHSl.png

Die van mij heeft het ook niet toevallig.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 22-09-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Ik heb het dan ook vaak in de menu's van games. Daar is het 't meest hoorbaar omdat menu's vaak geen geluid hebben en je dus alleen die coil whine hoort. Bij EuroTruckSimulator2 is het het ergste. Daar is in het menu echt flink veel coil whine wat ook bij elke muisbeweging in toonhoogte veranderd. Voor de rest games als Battlefield1/4, Mad Max, The Witcher, is het een constante whine die hoorbaar is bovenop de casefans.

Nu heb ik mijn pc onder mijn bureau gezet en is het minder, maar nog wel hoorbaar als er voor de rest geen geluid afspeelt van speakers of koptelefoon o.i.d.

Ik game op een 1440p/165hz monitor met Gsync aan. Gsync zou ook al wat moeten helpen toch? Dacht dat ik dat ooit een keer gelezen heb. Blijkbaar niet dus.

Ik heb geen zin om nog een paar keer die kaart te retourneren. Ik zie op internet dat veel mensen hier last van hebben, sommige retourneren de kaart 5 keer voordat ze tevreden zijn, anderen proberen ermee te leven. Ik heb ook echt geen idee of het bij mij flink is of normaal. Naar mijn idee best flink maar ik weet het niet, misschien kan het erger denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:51
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Alexknl schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:08:

Ik game op een 1440p/165hz monitor met Gsync aan. Gsync zou ook al wat moeten helpen toch? Dacht dat ik dat ooit een keer gelezen heb. Blijkbaar niet dus.
Een monitor heeft hier geen invloed op. Maar tot die conclusie ben je nu zelf ook gekomen.

• Alexknl
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven. Bij GTA 5 hoor ik het bijvoorbeeld bijna niet. Volgens mij ligt dat ook aan de frames, boven de 100 ofso is het goed hoorbaar. Alleen wel raar dat het ook in stilstaande menu's hoorbaar is. Wellicht komt dat doordat hij door schiet naar 300 fps in zo een menu? Geen idee.

Het is in ieder geval al minder nu mijn pc onder het bureau staat. Maar het voelt gewoon niet lekker. Betaal je zo veel geld voor een kaart en krijg je er dat irritante geluid bij..
Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.