|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Als ik de horror verhalen hier en daar zo lees over telemetry info die je moet opsturen met de Nvidia software kan ik die installatie achterwege laten toch?
Wat bedoel je met via DP aangesloten monitoren die wegvallen??nero355 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:59:
Ik had het kunnen weten : nero355 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
Maar damn... wat is Surround Gaming slecht uitgewerkt zegCrimson drivers van AMD (waarbij ik dus liever het oude CCC heb) zijn een heilige vergeleken met de huidige staat van Surround Gaming : Dit moet toch beter kunnen!
Het wegvallen van de via DP aangesloten monitoren klopt echt : Gelukkig ben ik één DP kabel kwijt en heb ik ze niet alle drie via DP aangesloten... volgens mij zou ik dan geen beeld hebben
Zijn er misschien tooltjes waarmee ik niet bekend ben om dit wat beter/handiger te beheren ?!
Iets als Omega Drivers van vroeger of zo desnoods ?
Leuk zo'n GTX 1080, maar hier mag nVidia echt wat meer aan sleutelen!
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
BTC €94.837,08
Mja, dat stond in zijn post, maar klopt niet helemaal : Er blijft maar 1 monitor aan en de rest moet je weer als "Extended" instellen in WindowsKorkss schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:56:
Wat bedoel je met via DP aangesloten monitoren die wegvallen??
Ik heb DP / DVI / DP en de meest rechter monitor die via DP is aangesloten blijft elke keer alleen over als ik uit Surround Gaming ga!
Dat kan en als het goed is gaan beide kaarten dan naar de laagste kloksnelheden toe syncen van de twee.koelebobes schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:37:
Jongens misschien een hele domme vraag maar ik heb een EVGA 1080 Hybrid FTW, Perfect want als ik dan een 2de kaart koop blijft deze lekker cool. Alleen nu wil ik graag weten of ik elke 1080 erbij in kan prikken in SLI. Deze kaart heeft namelijk een behoorlijke hoge kloksnelheid. Maakt dat nog uit of kan ik elke 1080 erbij prikken zonder consequenties ( geen ti ofc )
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik herken dit issue met Surround Gaming, is mij helaas ook nog niet gelukt om het anders te krijgen.nero355 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 02:44:
[...]
Mja, dat stond in zijn post, maar klopt niet helemaal : Er blijft maar 1 monitor aan en de rest moet je weer als "Extended" instellen in Windows
Ik heb DP / DVI / DP en de meest rechter monitor die via DP is aangesloten blijft elke keer alleen over als ik uit Surround Gaming ga!
[...]
Dat kan en als het goed is gaan beide kaarten dan naar de laagste kloksnelheden toe syncen van de twee.
Hierin heeft AMD het toch beter geregeld...
Kleine andere vraag, ik heb zomenteen 4 Gtx 1080 kaartjes
2x MSI GeForce® GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB
1x EVGA GeForce GTX 1080 FTW HYBRID GAMING (zaterdag binnen)
1x MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK X 8GB'
Ik kan deze toch gewoon verbinden met elkaar met een aantal flexibele bruggetjes ?
Helaas door het hoogte verschil van het PCB is een hb sli bridge niet mogelijk ( ik heb er wel 1 maar die verbind alleen de 2x SEA HAWK EK X 8GB kaarten.

Dat moet gewoon kunnen, maar alleen voor benchmarks dacht ik sinds de GTX 1000 serie, tochdylan111111 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 05:50:
Kleine andere vraag, ik heb zomenteen 4 Gtx 1080 kaartjes
2x MSI GeForce® GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB
1x EVGA GeForce GTX 1080 FTW HYBRID GAMING (zaterdag binnen)
1x MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK X 8GB'
Ik kan deze toch gewoon verbinden met elkaar met een aantal flexibele bruggetjes ?
Helaas door het hoogte verschil van het PCB is een hb sli bridge niet mogelijk ( ik heb er wel 1 maar die verbind alleen de 2x SEA HAWK EK X 8GB kaarten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb nog ergens wat van die krengen liggen, maar welke het zijn geen idee... heb je er genoeg of moet ik gaan zoeken ?
Ik heb de GeForce 1080 Gaming X icm Ryzen 5 1600X . Is er IEMAND die mij kan redden. Want ik heb zojuist +2000€ uitgegeven aan een nieuw systeem en het lukt me niet om op 1080p te gamen op 60hz zonder dat het beeld is wat het moet zijn.
Mijn monitor is de asus rog pg279q
[ Voor 3% gewijzigd door RifatSahin op 17-06-2017 23:27 ]
Klinkt als iets met je monitor of G-Sync of zoRifatSahin schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:50:
Volop lag, een soort AURA om de spelers heen. Ik word er helemaal gek van..
Wat heb je zelf al getest ?!Ik heb de GeForce 1080 Gaming X icm Ryzen 5 1600X . Is er IEMAND die mij kan redden. Want ik heb zojuist +2000€ uitgegeven aan een nieuw systeem en het lukt me niet om op 1080p te gamen op 60hz zonder dat het beeld is wat het moet zijn.
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q ZwartMijn monitor is de asus rog pg279q
G-Sync dus...
Ik heb echt van alles getest. Ik heb laatst dit klipje op YT gevonden en nu doet hij het wel weer "normaal". YouTube: Best Nvidia Control panel Settings for FIFA 17 | 30 Fps Lock Fix | U...nero355 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 02:40:
[...]
Klinkt als iets met je monitor of G-Sync of zo
[...]
Wat heb je zelf al getest ?!
[...]
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
G-Sync dus...
Met dit klipje heb ik gewoon goed beeld en vloeiend.
Punt is alleen dat ik hiermee niet verder kom dan de 60FPS (bron : fraps )
Nu is in een ander topic mij aangeraden de DP kabel te gebruiken. Maar wanneer ik dit dus doe gaat het helemaal mis. Ik zet vervolgens zowel mijn monitor op 144hz en Gsync aan (voor zover ik het aan kan zetten) en vervolgens gaat het echt helemaal naar de kl*te.
Ik kan er morgen nogmaals naar kijken door de DP aan te sluiten.
Lijkt me een gevalletje de goede kabel gebruiken...
Ik gebruik uitsluitend MSI Afterburner om de fps te checken. Ook i.c.m. non-MSI videokaarten te gebruikenRifatSahin schreef op zondag 18 juni 2017 @ 03:01:
Ik gebruik de bijgeleverde kabels dus ik denk dat dat wel goed zit. Ik ga vandaag weer even aan de slag ermeeLord_Dain schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:37:
https://www.asus.com/nl/M...FT-PG279Q/specifications/
Lijkt me een gevalletje de goede kabel gebruiken...
Ah okee, ik kreeg de indruk dat je geen Displayport gebruikte..RifatSahin schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:59:
[...]
Ik gebruik de bijgeleverde kabels dus ik denk dat dat wel goed zit. Ik ga vandaag weer even aan de slag ermee
[ Voor 8% gewijzigd door Alexknl op 18-06-2017 22:03 ]
Lijkt me een goede overstap, de ti geeft zo'n 20% meer performance gemiddeld. Het is aan jou of je dat die 250 Eur waard vindt.Alexknl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:02:
Ik heb op dit moment een Asus STRIX GTX1080 A8G. Ik kan hem voor bijna hetzelfde geld verkopen als dat ik hem gekocht heb. Voor 250 euro extra kan ik dan een Asus STRIX 1080Ti O11C kopen. Doen of niet? Twijfel of de 1080Ti 250 euro extra waard is. Ik had verwacht op elke game 144Hz te kunnen halen op Ultra settings met de 1080, maar dat viel ietsje tegen.. Ik game op 1080p, maar wellicht later de overstap naar 1440p maken.
🇺🇦
Ik heb laatst wat benchmarks op verschillende websites zitten doorbladeren en het kwam zo'n beetje op het volgende neer : Je merkt alleen echt veel verschil op resoluties lager dan Ultra HDNycrea schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:18:
Lijkt me een goede overstap, de ti geeft zo'n 20% meer performance gemiddeld. Het is aan jou of je dat die 250 Eur waard vindt.
Op Ultra HD was het over het algemeen namelijk zoiets :
- 1070 = 40 fps
- 1080 = 50 fps
- 1080 Ti = 65 - 75 fps afhankelijk van de game.
Terwijl je op lagere resoluties dit soort resultaten kreeg :
- 1070 = 80 fps
- 1080 = 110 fps
- 1080 Ti = 150 fps of hoger
Kortom : Op 1080p zou de 1080 > 1080 Ti upgrade zomaar eens nut kunnen hebben als je op zoek bent naar extreem hoge fps
Voor 1440p kan ik je de kaart zeker aanraden. Ik gebruik de 1080TI op een Dell S2716DG. Heerlijke combinatie hoor. Ik kom dan ook van een GTX 980 maar toch, deze kaart is echt zo ontzettend snel. Ik kan me echter ook voorstellen dat een 1080 prima zal voldoen op 1440p. Ik zou daarom eerst gewoon dat 1440p scherm halen.Alexknl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:34:
Oh dat is dan wel een verschil als ik dat zo hoor. Ik heb op dit moment bijvoorbeeld in BF1 een gemiddelde van 100 fps op ultra, maar zou graag de 144 fps als gemiddelde willen zien. Als ik naar 1440p ga wil ik ook niet teveel fps verliezen dus wellicht is de 1080Ti dan toch die 250 waard.
[ Voor 9% gewijzigd door Tom. C op 18-06-2017 23:15 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Hmm als ik nu 90-100fps haal op ultra, ga ik op 1440p alleen nog maar meer achteruit met fps. Dat wil ik liever niet.Tom. C schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:13:
[...]
Voor 1440p kan ik je de kaart zeker aanraden. Ik gebruik de 1080TI op een Dell S2716DG. Heerlijke combinatie hoor. Ik kom dan ook van een GTX 980 maar toch, deze kaart is echt zo ontzettend snel. Ik kan me echter ook voorstellen dat een 1080 prima zal voldoen op 1440p. Ik zou daarom eerst gewoon dat 1440p scherm halen.
Maar als je sowieso al van plan bent om op 1440p te gaan gamen kun je je nieuwe monitor eerst wel even op je 1080 proberen. Wie weet bevalt het prima.Alexknl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Hmm als ik nu 90-100fps haal op ultra, ga ik op 1440p alleen nog maar meer achteruit met fps. Dat wil ik liever niet.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van een nieuwe high-end computer.
Specs:
Intel 7700k 4.2ghz
MSI z270i gaming pro
Kingstone 16GB ddr
samsung 240gb SSD
Asus GTX1080ti FE
Nu speel ik vaak Diablo 3 op een Samsung U28E590DS in 4k resolutie. Tot frustratie aan toe heb ik van alles geprobeerd om stottering in het spel te voorkomen zonder resultaat. Op internet lees ik veel verhalen dat andere mensen hier ook last van hebben maar de oplossingen die ze aanbieden heb ik allemaal geprobeerd en niks lijkt doorslaggevend te zijn. (Het word iets minder maar nog steeds storend).
Ik heb nog 1 optie over en dat is een ander beeldscherm met G-sync ondersteuning. Via Reddit heb ik contact gehad met een aantal gebruikers die aangeven dat een G-sync beeldscherm niet de oplossing zal zijn.
Zelf heb ik geen ervaring met G-sync, maar zou het graag willen ervaren of dit een oplossing biedt.
Voordat ik een investering ga doen in een scherm met G-sync wil ik jullie om hulp vragen namelijk:
Weet iemand waar ik mijn computer naar toe kan brengen om een beeldscherm te testen?
Wil iemand mij helpen dat ik mijn computer aansluit op een beeldscherm met G-sync ondersteuning?
Het zijn geen dagelijkse vragen, maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeer gefrustreerd dat zo'n oud spel als Diablo 3 op een high end computer niet soepel kan draaien.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hiermee wilt helpen! alvast bedankt voor een reactie.
PSN ID: Klungeltjee
Die game heeft issues. Gebruik hier een Asus PG278QR met Gsync (v2) en een 1080, nog steeds stutters en vage FPS drops die niet logisch zijn. Ligt niet aan je PC, het is gewoon de game. Je leert er mee leven.maffeleo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:59:
Goedemiddag allemaal,
Sinds een maand ben ik trotse eigenaar van een nieuwe high-end computer.
Specs:
Intel 7700k 4.2ghz
MSI z270i gaming pro
Kingstone 16GB ddr
samsung 240gb SSD
Asus GTX1080ti FE
Nu speel ik vaak Diablo 3 op een Samsung U28E590DS in 4k resolutie. Tot frustratie aan toe heb ik van alles geprobeerd om stottering in het spel te voorkomen zonder resultaat. Op internet lees ik veel verhalen dat andere mensen hier ook last van hebben maar de oplossingen die ze aanbieden heb ik allemaal geprobeerd en niks lijkt doorslaggevend te zijn. (Het word iets minder maar nog steeds storend).
Ik heb nog 1 optie over en dat is een ander beeldscherm met G-sync ondersteuning. Via Reddit heb ik contact gehad met een aantal gebruikers die aangeven dat een G-sync beeldscherm niet de oplossing zal zijn.
Zelf heb ik geen ervaring met G-sync, maar zou het graag willen ervaren of dit een oplossing biedt.
Voordat ik een investering ga doen in een scherm met G-sync wil ik jullie om hulp vragen namelijk:
Weet iemand waar ik mijn computer naar toe kan brengen om een beeldscherm te testen?
Wil iemand mij helpen dat ik mijn computer aansluit op een beeldscherm met G-sync ondersteuning?
Het zijn geen dagelijkse vragen, maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeer gefrustreerd dat zo'n oud spel als Diablo 3 op een high end computer niet soepel kan draaien.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij hiermee wilt helpen! alvast bedankt voor een reactie.

Klinkt als een probleem die ik eerder ook had, Speel diablo 3 al een tijdje niet meer, dus weet niet de precieze setting, maar toen ik het aantal channels (oid) bij audio verminderde werden de stutters verholpen.Phntm schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:45:
[...]
Die game heeft issues. Gebruik hier een Asus PG278QR met Gsync (v2) en een 1080, nog steeds stutters en vage FPS drops die niet logisch zijn. Ligt niet aan je PC, het is gewoon de game. Je leert er mee leven.
Kan je eens proberen :-)
Helaas dat heb ik al geprobeerd zonder effect. Alle community's verwijderen ect. alles wat je kan vinden op internet heb ik geprobeerd..kwdtje schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:53:
[...]
Klinkt als een probleem die ik eerder ook had, Speel diablo 3 al een tijdje niet meer, dus weet niet de precieze setting, maar toen ik het aantal channels (oid) bij audio verminderde werden de stutters verholpen.
Kan je eens proberen :-)
Kent iemand wellicht een winkel waar je een scherm kan/mag testen?
Het ligt dus niet aan jou... als je even las wat ik schreef dan dacht je nu even beter na. Het ligt puur aan de game en hoe het geschreven is. Behoud je centen maar want dat is allemaal niet waard. De game runt gewoon niet goed, punt. Dit is een gedeelde en helaas nu geaccepteerde feit in de D3 community. Je leert er mee leven. NIks te maken met je hardware, had je ook even kunnen weten nadat je andere games had uitgeprobeerd. Heb je een uniforme probleem dan zou het denk ik nog steeds niet beginnen bij je monitor, het zou beginnen bij je hardware.maffeleo schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:48:
[...]
Helaas dat heb ik al geprobeerd zonder effect. Alle community's verwijderen ect. alles wat je kan vinden op internet heb ik geprobeerd..![]()
Kent iemand wellicht een winkel waar je een scherm kan/mag testen?
Kortom: Niks aan de hand, het ligt aan de game. Ik deel ook de ervaring en duizenden anderen ook.

Ik snap volledig jou punt, maar ik kan mezelf er moeilijk bij neerleggen. Dat dit een issue is waar geen definitieve oplossing voor is kan ik me niet voorstellen. Zeker als dit bij veel mensen het geval is.Phntm schreef op maandag 19 juni 2017 @ 16:06:
[...]
Het ligt dus niet aan jou... als je even las wat ik schreef dan dacht je nu even beter na. Het ligt puur aan de game en hoe het geschreven is. Behoud je centen maar want dat is allemaal niet waard. De game runt gewoon niet goed, punt. Dit is een gedeelde en helaas nu geaccepteerde feit in de D3 community. Je leert er mee leven. NIks te maken met je hardware, had je ook even kunnen weten nadat je andere games had uitgeprobeerd. Heb je een uniforme probleem dan zou het denk ik nog steeds niet beginnen bij je monitor, het zou beginnen bij je hardware.
Kortom: Niks aan de hand, het ligt aan de game. Ik deel ook de ervaring en duizenden anderen ook.
Daarom probeer ik zo veel als mogelijk uit te sluiten, en vandaar mijn vraag over de G-sync ervaring i.c.m. Diablo 3.
in 3dmark krijg ik de volgende cijfers:
http://www.3dmark.com/3dm/20567177
als ik deze vergelijk met 2 pagina's terug dan haal ik een hogere gpu score maar een veel lagere physics en combined score.
Weet iemand hoe dat kan?
Ik heb nog helemaal niks veranderd o.i.d. aan de kaart.
Mn CPU loopt op standaard snelheden maar dat deed die andere ook.
Ik zit zelf op 1440P. Als de andere tweaker op 1080P het doet heeft dit dan invloed?
heb net even PUBG gedaan ghegheghe.. erg leuk hoor: nu alles op Ultra en mooi 60fps
PG279q heeft een ingebouwde fps meter. Ik zie niet in waarom je niet op 144 hz met Gsync aan en een unlocked framerate in de game zou kunnen spelen.RifatSahin schreef op zondag 18 juni 2017 @ 03:01:
[...]
Ik heb echt van alles getest. Ik heb laatst dit klipje op YT gevonden en nu doet hij het wel weer "normaal". YouTube: Best Nvidia Control panel Settings for FIFA 17 | 30 Fps Lock Fix | U...
Met dit klipje heb ik gewoon goed beeld en vloeiend.
Nu is in een ander topic mij aangeraden de DP kabel te gebruiken. Maar wanneer ik dit dus doe gaat het helemaal mis. Ik zet vervolgens zowel mijn monitor op 144hz en Gsync aan (voor zover ik het aan kan zetten) en vervolgens gaat het echt helemaal naar de kl*te.
Ik kan er morgen nogmaals naar kijken door de DP aan te sluiten.
Kun je geen filmpje maken zodat we zien hoe het probleem zich manifesteert? 'Volop lag en een soort aura om de spelers heen in Fifa' is onduidelijk.
Op een pg279q heb je als het goed is nagenoeg geen motion blur. Wellicht heb je een defecte monitor gekregen?
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
CPU; i5-4670k
Ram; 8gb
Kaart; MSI GTX 1080
Scherm; 1080p 60hz
Probleem;
I know, overkill voor 1080p 60fps games
Maar toch loopt het niet vlekkeloos.
Als ik Battlefield 1 speel, (dx 12 aan) dan zit ik rond de 50-60fps. Mn CPU zit op 100% en mn geheugen zit ook vol. Nu heb ik wel alles op ultra staan, maar volgens de geforce manager staat de kwaliteit nog niet op 100%.
Als ik dit op 100% zet dan loopt battlefield vast.
Vraag;
Zou het al soepeler lopen als ik er nog 8gb geheugen bij prik?
Zou het veel schelen als ik een CPU upgrade uitvoer? (zo ja, wat raden jullie aan, en waarom?)
Wat heb ik zelf gezocht;
Ik heb vergelijkingen gezocht tussen een i5 4670k en een i7 4790. Dit lijkt niet veel op te leveren.
Nee, ik hoef geen 144hz 4k widescreen.
ik wil gewoon alles spelen op max op 1080p zonder rekening te houden met de instellingen
Any advise?
Gezien de resultaten bij de buren ( https://nl.hardware.info/...080-ti-battlefield-1-dx12 ) met een i5 7600K en 16GB en een 1080 ti zou je inderdaad meer FPS moeten kunnen halen.
Als ik het baseer op de verschillen daar en jouw systeem zou ik het geheugen als nr 1 upgraden, maar pin me er niet op vast.
Verwijderd
Het verschil is toch niet veel groter bij lagere resoluties? 35-50% voor UHD (volgens jouw cijfers) en 36% voor HD. Je kan ook eventueel wat settings iets lager zetten waarbij je weinig visueel verschil merkt en zodoende de FPS wat hoger krijgen.nero355 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 22:30:
[...]
Ik heb laatst wat benchmarks op verschillende websites zitten doorbladeren en het kwam zo'n beetje op het volgende neer : Je merkt alleen echt veel verschil op resoluties lager dan Ultra HD
Op Ultra HD was het over het algemeen namelijk zoiets :
- 1070 = 40 fps
- 1080 = 50 fps
- 1080 Ti = 65 - 75 fps afhankelijk van de game.
Terwijl je op lagere resoluties dit soort resultaten kreeg :
- 1070 = 80 fps
- 1080 = 110 fps
- 1080 Ti = 150 fps of hoger
Kortom : Op 1080p zou de 1080 > 1080 Ti upgrade zomaar eens nut kunnen hebben als je op zoek bent naar extreem hoge fps
Waard of niet? Qua bang for the buck niet, wel als je per se die performance nu wil hebben.
Begin eens met zeer hoog uit te proberen. Wedden dat jij het verschil niet ziet? Geloof je mij niet? Maak screenshots en vergelijk de plaatjes naast en onder elkaar. Bovendien compenseert die hogere resolutie al enigszins voor de AA (AA dients juist om de problemen die ontstaan door een te lage resolutie te camoufleren en dit vergt erg veel rekenwerk), met de AA een setting lager en de hogere resolutie heb je een beter beeld.Alexknl schreef op zondag 18 juni 2017 @ 23:24:
[...]
Hmm als ik nu 90-100fps haal op ultra, ga ik op 1440p alleen nog maar meer achteruit met fps. Dat wil ik liever niet.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 16:06 ]
Waarom gebruik je DX12? Levert DX11 niet gewoon betere prestaties op jouw set? Misschien is DX12 wel de oorzaak van je issues.
Volgensmij is het zo dat BF1 vaak een 100% belasting laat zien op 4 cores, ook op de nieuwere CPU’s. BF1 kan relatief goed omgaan met meer CPU cores echter naar een i7 4790 (zonder K) gaan lijkt me zonde geld want dan krijg je alleen hypertreading erbij en denk niet dat dat enorme impact zal hebben.
Als je wilt experimenteren is extra geheugen aanschaffen wellicht de goedkoopste optie.
Kun je niet ergens van iemand 16GB DDR3 geheugen lenen om te proberen?
Wat heb je nu voor geheugenconfiguratie? 2*4Gb of 1*8Gb ? En is het geheugen wat je nu hebt nog te koop en wat zou 8GB extra kosten?
ps: Het is handig als je in je Profiel je inventaris vult. Dan kunnen mensen je beter helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 20-06-2017 16:15 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dank voor je uitgebreide uitleg.Help!!!! schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:13:
@kleefei
Waarom gebruik je DX12? Levert DX11 niet gewoon betere prestaties op jouw set? Misschien is DX12 wel de oorzaak van je issues.
Volgensmij is het zo dat BF1 vaak een 100% belasting laat zien op 4 cores, ook op de nieuwere CPU’s. BF1 kan relatief goed omgaan met meer CPU cores echter naar een i7 4790 (zonder K) gaan lijkt me zonde geld want dan krijg je alleen hypertreading erbij en denk niet dat dat enorme impact zal hebben.
Als je wilt experimenteren is extra geheugen aanschaffen wellicht de goedkoopste optie.
Kun je niet ergens van iemand 16GB DDR3 geheugen lenen om te proberen?
Wat heb je nu voor geheugenconfiguratie? 2*4Gb of 1*8Gb ? En is het geheugen wat je nu hebt nog te koop en wat zou 8GB extra kosten?
ps: Het is handig als je in je Profiel je inventaris vult. Dan kunnen mensen je beter helpen.
DX 12 gebruik ik omdat dat de opvolger is van 11, dus beter?

Ik zal dit vanavond eens uit zetten en kijken hoe ver we komen.
Als meerdere mensen denken dat een geheugen upgrade een goeie kans van slagen gaat hebben zal ik sowieso wel een 16gb setje aanschaffen.
Ik zal ook even screenshotjes posten van mijn Nvidia Control Panel Settings en beeldscherm settings :Arrahant schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:53:
[...]
PG279q heeft een ingebouwde fps meter. Ik zie niet in waarom je niet op 144 hz met Gsync aan en een unlocked framerate in de game zou kunnen spelen.
Kun je geen filmpje maken zodat we zien hoe het probleem zich manifesteert? 'Volop lag en een soort aura om de spelers heen in Fifa' is onduidelijk.
Op een pg279q heb je als het goed is nagenoeg geen motion blur. Wellicht heb je een defecte monitor gekregen?

Bij Battlefield 1 heb ik helemaal geen problemen tijdens het gamen. De instellingen van NCPS staan als algemeen geregistreerd. Dus zowel Fifa als Project Cars heb ik dus last van dat vreemde beeld zie video:
YouTube: Project cars Monitor failure ( zie dde racing line die een blauw "aura" krijgt. Dat bedoelde ik dus. En bij Fifa heb ik dat zelfde probleem )
Ik heb mijn Fifa instellingen nu staan op :
- 2560x1440 Volledige scherm
- Renderkwaliteit > Ultra
- MSAA opties > 4x
- Beeldsnelheid > Geen beperking op bps
Graag gedaan. DX12 is nog relatief nieuw en helaas zijn er nog niet heel veel games die ervan profiteren.kleefei schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:22:
[...]
Dank voor je uitgebreide uitleg.
DX 12 gebruik ik omdat dat de opvolger is van 11, dus beter?haha, dat is dus mijn gedachtegang.
Ik zal dit vanavond eens uit zetten en kijken hoe ver we komen.
Als meerdere mensen denken dat een geheugen upgrade een goeie kans van slagen gaat hebben zal ik sowieso wel een 16gb setje aanschaffen.
Voor BF1 weet ik het niet precies maar dat kun je zelf googlen. Zelf draai ik BF1 op DX11 en dat is waarschijnlijk omdat me is bijgebleven dat voor BF1 DX12 en nvidia geen winst oplevert...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het twijfelen zit tussen de 1080 en de 1080ti.
Ik heb nog geen idee welk scherm/resolutie/hz ik zou willen omdat ik daar weinig kaas van heb gegeten.
Wel wil ik een jaar of 4/5 met mijn pc doen, en mijn logica is dat je dan met een betere videokaart langer op hogere settings kan spelen. Maar hoeveel zou dat verschil tussen die 2 kaarten zijn?
En ik weet dat het hier niet hoort, maar wat voor scherm past daar nou goed bij? 4k gaat nu nog goed lukken, maar dat zal over 2 jaar met nieuwe spellen al lastiger gaan worden om dat nog op hoge fps te spelen. Ik denk dat 144hz, 1440p dan bijvoorbeeld beter te doen is voor die kaart over een paar jaar.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Verwijderd
Link?RifatSahin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:16:
Via Reddit heb ik meegekregen dat het een bekend probleem is van mijn monitor dat hij "ghosting" heeft ofzoiets.. Hebben jullie eventueel een ander idee voor een goed monitor dat aansluit bij mijn build?
Ik wil namelijk weten of dat dit enkel geldt voor de G-Sync variant of ook voor de FreeSync variant.
Verwijderd
Normaal gesproken leveren de middendure grafische kaarten de meeste waarde. Die grens lag bij de *50ti, *60 en *70 en *80 kaarten, maar voor de huidige generatie is het de 1070.Daywalk3r schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:48:
Ik wil een nieuwe pc kopen, ik ben over het meeste wel uit, echter nog niet over de videokaart.
Het twijfelen zit tussen de 1080 en de 1080ti.
Ik heb nog geen idee welk scherm/resolutie/hz ik zou willen omdat ik daar weinig kaas van heb gegeten.
Wel wil ik een jaar of 4/5 met mijn pc doen, en mijn logica is dat je dan met een betere videokaart langer op hogere settings kan spelen. Maar hoeveel zou dat verschil tussen die 2 kaarten zijn?
Met je CPU, moederbord en RAM kan je mogelijk best langer dan 4/5 jaar doen zonder dat het een probleem is als je slim inkoopt (de Ryzen 1700 en een fatsoenlijk moederbord bijvoorbeeld), met grafische kaarten ga je flink achter lopen na 4/5 jaar, eender welke je koopt. De 1060 presteert beter dan de duurste Nvidia kaart van 2 generaties geleden (780ti).
Als je waarde wil voor je geld dan kan je het best zowel de goedkoopste als de duurste kaarten mijden.
Jij moet eerst eens beslissen met welke resolutie jij wil gamen, daarna kan je een prijscategorie erbij zoeken en dan zou je nog eens moeten kijken naar wat zowel AMD als Nvidia te bieden hebben. Als je er zo lang meer wil doen en je gaat binnenkort een monitor kopen (blijkbaar het geval) dan geeft een AMD-kaart voor jou het voordeel dat jij er gratis FreeSync bij krijgt, voor G-Sync betaal je ongeveer 200 euro extra. Dat is n.m.m. onmisbaar voor gaming.
Kijk hiernaar, tot aan het einde (testje), als je het verschil ziet dan weet je dat jij sowieso graag FreeSync wil, als je het niet ziet waarschijnlijk ook want hoe het voelt is nog anders dan hoe je het ziet.
Voor 1440p zijn de 1070 en de 1080 prima kaarten en later in het jaar komt AMD met prima kaarten hiervoor. Een 580 en een 1060 kunnen ook nog wel gebruikt worden voor 1440 als je de instellingen iets lager zet zonder dat het veel verlies aan grafische kwaliteit oplevert. Voor 4k zijn de 1080 en de 1080ti prima kaarten, bij de 1080 moet je instellingen wat verlagen. Ik zou zelf enkel voor 4k kiezen als de refreshrate van de monitor tot 100 Hz komt, boven de 100 Hz en 100 FPS merk je weinig verschil, tussen de 75 en de 100 aanzienlijk meer en de tussen de 60 en de 75 veel meer. Wat in de toekomst gaat gelden weet niemand maar ga er maar van uit dat de spellen meer zullen eisen bij dezelfde resolutie en dat de kaarten veel meer zullen presteren.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 20:54 ]
Ik gebruik NOOIT maar dan ook echt NOOIT de settings van de Control Panel van een videokaart om een game in te stellen, zowel bij AMD als nVidia videokaarten!RifatSahin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 17:50:
Ik zal ook even screenshotjes posten van mijn Nvidia Control Panel Settings en beeldscherm settings :
[afbeelding]
Zet alles eens op "Laat de 3D-toepassing beslissen" en stel dat soort dingen in als je de game opstart
Wazige bug... kan een firmware/revisie probleem zijn. Al contact gehad met ASUS RMA afdeling ?!Bij Battlefield 1 heb ik helemaal geen problemen tijdens het gamen. De instellingen van NCPS staan als algemeen geregistreerd. Dus zowel Fifa als Project Cars heb ik dus last van dat vreemde beeld zie video:
YouTube: Project cars Monitor failure ( zie dde racing line die een blauw "aura" krijgt. Dat bedoelde ik dus. En bij Fifa heb ik dat zelfde probleem )
Dit dus niet via de nVidia Control Panel instellen, maar in het spel zelfIk heb mijn Fifa instellingen nu staan op :
- 2560x1440 Volledige scherm
- Renderkwaliteit > Ultra
- MSAA opties > 4x
- Beeldsnelheid > Geen beperking op bps
Op dit moment de MSI Cashback actie + GTX 1080 via Amazon.fr wat mij betreft : [Amazon] Korting op Nvidia GTX 10x0 + cashbackVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:48:
Normaal gesproken leveren de middendure grafische kaarten de meeste waarde. Die grens lag bij de *50ti, *60 en *70 en *80 kaarten, maar voor de huidige generatie is het de 1070.
Valt wel mee, heb zat high end modellen gehad die na 4 jaar nog prima bruikbaar warenMet je CPU, moederbord en RAM kan je mogelijk best langer dan 4/5 jaar doen zonder dat het een probleem is als je slim inkoopt (de Ryzen 1700 en een fatsoenlijk moederbord bijvoorbeeld), met grafische kaarten ga je flink achter lopen na 4/5 jaar, eender welke je koopt.
Verder zou ik voor puur gamen nog steeds Intel kiezen als ik dit soort dingen zie : https://nl.hardware.info/...080-ti-battlefield-1-dx12
G-Sync en FreeSync negeren en lekker een mooi IPS paneel scoren voor een leuke prijs : Voor € 150 a € 250 is er zat leuks tekoop met DP eropAls je er zo lang meer wil doen en je gaat binnenkort een monitor kopen (blijkbaar het geval) dan geeft een AMD-kaart voor jou het voordeel dat jij er gratis FreeSync bij krijgt, voor G-Sync betaal je ongeveer 200 euro extra. Dat is n.m.m. onmisbaar voor gaming.
Voor 1440p zijn de 1070 en de 1080 prima kaarten en later in het jaar komt AMD met prima kaarten hiervoor.
En sinds VEGA heel misschien ergens tegen Kerst aan tekoop zal zijn gewoon lekker die MSI actie misbruiken!
[ Voor 38% gewijzigd door nero355 op 20-06-2017 21:30 ]
https://www.reddit.com/r/...ze_my_monitor_for_gaming/Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:38:
[...]
Link?
Ik wil namelijk weten of dat dit enkel geldt voor de G-Sync variant of ook voor de FreeSync variant.
Hier had ik mijn vraag ook gesteld. En als het goed is had ik al een link met PC gedeeld. Bij deze deel ik hem nog een keer : YouTube: Project cars Monitor failure
Ik heb die instellingen naar beginwaarde teruggezet en heb "Laat de 3D toepassing beslissen" aangezet en het wordt er alleen maar slechter op als ik eerlijk mag zijn.nero355 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:22:
[...]
Ik gebruik NOOIT maar dan ook echt NOOIT de settings van de Control Panel van een videokaart om een game in te stellen, zowel bij AMD als nVidia videokaarten!
Zet alles eens op "Laat de 3D-toepassing beslissen" en stel dat soort dingen in als je de game opstart
[...]
Wazige bug... kan een firmware/revisie probleem zijn. Al contact gehad met ASUS RMA afdeling ?!
Verwijderd
Je kan ze nog gebruiken, het punt is dat je niet maximale bang for the buck krijgt. Als je een forse korting krijgt op een high end kaart dan kan je dat overwegen (houd er wel rekening mee dat FreeSync niet werkt voor Nvidia-kaarten en dat G-Sync ongeveer 200 euro kost) maar ik zou wachten totdat Vega uitkomt en dan een keuze maken, kwestie van dat je mogelijk een betere keuze kan maken en data de concurrentie ook goed is voor de prijzen van Nvidia-kaarten.nero355 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:22:
Valt wel mee, heb zat high end modellen gehad die na 4 jaar nog prima bruikbaar waren
Dat is hier offtopic dus daar moeten we elders eventueel over discussiëren. Daarom in het klein mijn mening hierover.Verder zou ik voor puur gamen nog steeds Intel kiezen als ik dit soort dingen zie : https://nl.hardware.info/...080-ti-battlefield-1-dx12
Oneens.
Hogere FPS != lagere inputlag
Consistentie FPS is belangrijker dan of dat de gemiddelde/maximale FPS wat hoger ligt
De meest belangrijke reden: je moet nu gewoon geen quadcore CPU meer kopen, die tijd is voorbij! We kijken allemaal in een glazen bol maar de kans is groot dat AAA-spellen die de komende jaren uitkomen een flink mindere performance geven met slechts 4 kernen t.o.v. 8 kernen en de kans is groot dat de multithreadsupport veel beter wordt, ook dankzij Vulkan en DX12.
Koop een Ryzen 1700(X) of wacht totdat Intel een betaalbare hexacore-CPU verkoopt. Zelfs de SkylakeX hexacore van Intel kost ongeveer hetzelfde als de 7700k maar helaas moet je dan ook een duurder moederbord kopen (tradeoff: extra longevity voor 100 euro extra, ik denk data het de moeite waard is als het per se Intel moet zijn en je niet wil wachten tot begin 2018).
Ik kan tearing niet uitstaan maar wat jij wil.G-Sync en FreeSync negeren en lekker een mooi IPS paneel scoren voor een leuke prijs : Voor € 150 a € 250 is er zat leuks tekoop met DP erop
Het voordeel van FreeSync-monitors, ze kosten 0 euro extra. Je kunt altijd een equivalente monitor vinden voor dezelfde prijs die wel FreeSync ondersteunt, ik zou er dus wel op selecteren. Het kan alleen maar van pas komen, het kan nooit kwaad.
Ik ben het wel met je eens om bij voorkeur bij het spel zelf alles in te stellen, bij AMD en Nvidia.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2017 23:44 ]
Probleem opgelost. Bij mijn monitor stond de OD setting op Extreme. Ik heb geen flauw idee waar dat voor dient. Maar heb even gekeken wat de reden kon zijn voor die vervelende "ghosting"
YouTube: Project cars Monitor failure < probleem
Verwijderd
Ik vermoedde dat het met jouw instellingen te maken heeft (software of monitor). Ik weet niet wat die OD-setting is (heb jij de volle naam in plaats van slechts de afkorting?) maar ik heb zelf een setting op mijn monitor die de "response time" aanpast, als ik die verkeerd zou zetten dan zou ik ook ghosting krijgen, met de sample die ik heb, mensen die veel geluk hebben met hun sample zouden dat mogelijk niet krijgen.RifatSahin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:53:
YouTube: Problem solved!!!< probleem opgelost
Probleem opgelost. Bij mijn monitor stond de OD setting op Extreme. Ik heb geen flauw idee waar dat voor dient. Maar heb even gekeken wat de reden kon zijn voor die vervelende "ghosting"
YouTube: Project cars Monitor failure < probleem
Ik heb geen flauw idee wat het is eerlijk gezegd. Ik weet alleen dat het mijn beeld verziekte. Nu heb ik perfect beeld met fifaVerwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:03:
[...]
Ik vermoedde dat het met jouw instellingen te maken heeft (software of monitor). Ik weet niet wat die OD-setting is (heb jij de volle naam in plaats van slechts de afkorting?) maar ik heb zelf een setting op mijn monitor die de "response time" aanpast, als ik die verkeerd zou zetten dan zou ik ook ghosting krijgen, met de sample die ik heb, mensen die veel geluk hebben met hun sample zouden dat mogelijk niet krijgen.
OD = OverDrive ?RifatSahin schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:04:
[...]
Ik heb geen flauw idee wat het is eerlijk gezegd. Ik weet alleen dat het mijn beeld verziekte. Nu heb ik perfect beeld met fifa
Zie onderstaand:
Overdrive makes the pixels transition colors faster, basically it reduces ghosting. It does this by "over-volting" the operating voltage of the pixels. BUT in doing so, especially in the extreme setting, it can make the pixels "overshoot" their desired color.
You can see an excellent test here: http://www.testufo.com/#test=ghosting
And read more about overdrive here: http://www.tftcentral.co.uk/advancedcontent.htm
In short summary. Leave Overdrive on "normal".
Ryzen 7800X3D| ASUS TUF GAMING X670E-PLUS | MSI RTX4080 Gaming Trio X 16GB | LG GP95R | 32GB DDR5 6000 F5-6000J3238F16GX2-TZ5NR | Samsung 970 Evo Plus | NZXT H710i | NZXT Kraken x73 | Corsair RM850x
juistem met dat ufo'tje kwam ik ook tegen!!! Nu is fifa en project cars eindelijk gewoon "goed" qua beeld. Ik stond echt op het punt om de monitor te veranderen pffdnLr schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:02:
[...]
OD = OverDrive ?
Zie onderstaand:
Overdrive makes the pixels transition colors faster, basically it reduces ghosting. It does this by "over-volting" the operating voltage of the pixels. BUT in doing so, especially in the extreme setting, it can make the pixels "overshoot" their desired color.
You can see an excellent test here: http://www.testufo.com/#test=ghosting
And read more about overdrive here: http://www.tftcentral.co.uk/advancedcontent.htm
In short summary. Leave Overdrive on "normal".
Damn nu heb je me lekker gemaakt voor een 1440p scherm haha. 200% resolution scale in Battlefield1/4 ziet er al super uit. Heb echter wel regelmatig screentearing zie ik op 1080p. Gsync lijkt me wel handig. Zit nu naar de ASUS PG279Q te kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 16:03:Begin eens met zeer hoog uit te proberen. Wedden dat jij het verschil niet ziet? Geloof je mij niet? Maak screenshots en vergelijk de plaatjes naast en onder elkaar. Bovendien compenseert die hogere resolutie al enigszins voor de AA (AA dients juist om de problemen die ontstaan door een te lage resolutie te camoufleren en dit vergt erg veel rekenwerk), met de AA een setting lager en de hogere resolutie heb je een beter beeld.
Die heb ik dus.. Top scherm houdt er wel rekening mee dat je dus de OD functie op normaal of off zet. Anders heb je beeld waar je niet blij van wordtAlexknl schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:54:
[...]
Damn nu heb je me lekker gemaakt voor een 1440p scherm haha. 200% resolution scale in Battlefield1/4 ziet er al super uit. Heb echter wel regelmatig screentearing zie ik op 1080p. Gsync lijkt me wel handig. Zit nu naar de ASUS PG279Q te kijken
Verwijderd
Of voor 200 euro minder de FreeSync variant en een Vega-kaart als je je huidige kaart kan verkopen voor een goed genoeg bedrag.Alexknl schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:54:
[...]
Damn nu heb je me lekker gemaakt voor een 1440p scherm haha. 200% resolution scale in Battlefield1/4 ziet er al super uit. Heb echter wel regelmatig screentearing zie ik op 1080p. Gsync lijkt me wel handig. Zit nu naar de ASUS PG279Q te kijken
Nee dan blijf ik toch liever bij Nvidia kaarten, heb nu de ASUS 1080Ti O11G sinds gisteren, echt een beest van een kaart.Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:55:
[...]
Of voor 200 euro minder de FreeSync variant en een Vega-kaart als je je huidige kaart kan verkopen voor een goed genoeg bedrag.
Wel heftige vraagprijs die PG279Q pffff haha. Maar denk wel dat ik er veel plezier van zal hebben.
@RifatSahin bedankt voor de tip.
Ik zit met het volgende/heb een vraag
Ik ben sinds gisteren in bezit van een Asus ROG Strix 1080ti.. Nu ben ik hier en daar wat aan het testen geweest met verschillende games in vergelijking met fps output van youtube filmpjes. Bijv. een The Division en Dying light... Waar op youtube The division 90+ scoort en Dying light 110/120+ scoort blijft het bij mij hangen op 55-80 fps... op een resolutie van 1440p.
(dying light 1440p gameplay YouTube: Dying Light GTX 1080 Ti OC | 1080p - 1440p & 4K (2160p) FRAME-RA...
(The Division 1440p gameplay YouTube: The Division | 1440p | GTX 1080 Ti
Heb het gevoel dat mijn kaart dus niet 100% (goed) benut wordt... Komt dit door een minimale OC of is mijn CPU/RAM een bottleneck?
16GB(4x4) Corsair Vengeance
Gigabyte GA-Z87-HD3
Asus Strix ROG 11GB 1080 TI
Cooler Master B600 Ver.2 85+ cert.
Dell S2716DG 1440P G-Sync 27"
I5 4460
Jullie info/tips/tricks etc zijn allemaal welkom!
Is het de i5 4460 die in je inventaris staat? Zo ja vermoed ik dat die een bottleneck kan gaan vormen, reden daarvoor is de turbo clock van "maar" 3,4 GHz. Maar ik kan ook fout zijn er zijn vast meer mensen met ervaringen.
Excuus, had ik even gemist. Is inderdaad de 4460. Gelijk even in mijn post aangepast! Was er al een beetje bang voor als ik eerlijk ben.Suicyder schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:23:
@mfneed ik mis de CPU in je lijstje.
Is het de i5 4460 die in je inventaris staat? Zo ja vermoed ik dat die een bottleneck kan gaan vormen, reden daarvoor is de turbo clock van "maar" 3,4 GHz. Maar ik kan ook fout zijn er zijn vast meer mensen met ervaringen.
[ Voor 3% gewijzigd door mfneed op 28-06-2017 12:25 ]
Ik denk dat 3.4 GHz te weinig is .
MSI X99A SLI Plus met een 6850K. Kijken hoeveel FPS ik haal in division op 2560x1440 (en mijn native 3440x1440
Heb twee GTX 1080 kaarten gebruikt:
Palit 1080 Gamerock
MSI 1080 Gaming X
Het vreemde is de Palit draaide ik op 1765MHz (Base 1645+120 in afterburner) en de MSI draai ik op 1808MHz (Base 1683+125), nu wil het geval dat in bijvoorbeeld in Far Cry Prima allebei boosten naar ongeveer 2020/2030 MHz, ik snap alleen niet waarom die MSI niet een stukje hoger uitkomt omdat de clock een stuk hoger staat. Kan iemand uitleggen waardoor dit komt?
Dit is dus wel op een normale 1080, een GigaByte GTX1080 Gaming G1 in mijn geval.
De game op 2560x1440 zetten leverde stom genoeg keer op keer een crash op. Blijkbaar wil de game niet van mijn native resolutie af helaas genoeg.
Je hoeft dit niet te voelen, het gpu gebruik kan worden uitgelezen.mfneed schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:15:
Hey Heren,
Ik zit met het volgende/heb een vraag
Ik ben sinds gisteren in bezit van een Asus ROG Strix 1080ti.. Nu ben ik hier en daar wat aan het testen geweest met verschillende games in vergelijking met fps output van youtube filmpjes. Bijv. een The Division en Dying light... Waar op youtube The division 90+ scoort en Dying light 110/120+ scoort blijft het bij mij hangen op 55-80 fps... op een resolutie van 1440p.
(dying light 1440p gameplay YouTube: Dying Light GTX 1080 Ti OC | 1080p - 1440p & 4K (2160p) FRAME-RA...
(The Division 1440p gameplay YouTube: The Division | 1440p | GTX 1080 Ti
Heb het gevoel dat mijn kaart dus niet 100% (goed) benut wordt... Komt dit door een minimale OC of is mijn CPU/RAM een bottleneck?
16GB(4x4) Corsair Vengeance
Gigabyte GA-Z87-HD3
Asus Strix ROG 11GB 1080 TI
Cooler Master B600 Ver.2 85+ cert.
Dell S2716DG 1440P G-Sync 27"
I5 4460
Jullie info/tips/tricks etc zijn allemaal welkom!
Beetje verouderd met de komst van steam overlay maar goed: How to check your frame rate and gpu usage in any game
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 28-06-2017 23:54 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Uiteindelijk gaat het met de boost toch om de temperatuur voordat hij stopt met boosten? (correct me if im wrong guys)Jackson6 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:18:
Vraagje,
Heb twee GTX 1080 kaarten gebruikt:
Palit 1080 Gamerock
MSI 1080 Gaming X
Het vreemde is de Palit draaide ik op 1765MHz (Base 1645+120 in afterburner) en de MSI draai ik op 1808MHz (Base 1683+125), nu wil het geval dat in bijvoorbeeld in Far Cry Prima allebei boosten naar ongeveer 2020/2030 MHz, ik snap alleen niet waarom die MSI niet een stukje hoger uitkomt omdat de clock een stuk hoger staat. Kan iemand uitleggen waardoor dit komt?
En beide hebben dan denk ik dezelfde max temperatuur tot waar ze boosten.
Check eens de temperatuur van beide kaarten tijdens het spelen?
Misschien krijgt de MSI nog wat extra warmte van de palit? (ik neem ff aan dat je SLI draait?)
Thanks! vanochtend nog even een korte test uitgevoerd, zag hier wel degelijk de cpu met verschillende cores op 100% staan(niet constant)... lijkt er dus dan toch op dat het wat bottlenecked... Daarnaast zag ik dat de kaart lekker op 1900+mhz draaide dat is wel lekker om te zien!sdk1985 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:53:
[...]
Je hoeft dit niet te voelen, het gpu gebruik kan worden uitgelezen.
Beetje verouderd met de komst van steam overlay maar goed: How to check your frame rate and gpu usage in any game
Nu vraag ik mij af, de oc gaat daar met xxx mhz over wanneer je aangeeft dat de kaart meer power en meer fan mag gebruiken of moet je ook nog een max aan mhz aangeven tijdens het eventuele overclocken?
@Suicyder Bedankt voor het meedenken, jou resultaten geven mij wel aan dat mn cpu dan wss een bottleneck is
[ Voor 5% gewijzigd door mfneed op 29-06-2017 09:09 ]
Nee heb ze allebei in hetzelfde systeem gehad, temepratuur lijkt bij de MSI iets hoger te liggen, rond de 67 graden load, bij de Palit was dit volgens mij ongeveer 62 graden. Throttlen zou hij bij deze temperaturen nog niet moeten doen lijkt me..beebie121 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:37:
[...]
Uiteindelijk gaat het met de boost toch om de temperatuur voordat hij stopt met boosten? (correct me if im wrong guys)
En beide hebben dan denk ik dezelfde max temperatuur tot waar ze boosten.
Check eens de temperatuur van beide kaarten tijdens het spelen?
Misschien krijgt de MSI nog wat extra warmte van de palit? (ik neem ff aan dat je SLI draait?)
Geen probleem.mfneed schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:08:
[...]
Thanks! vanochtend nog even een korte test uitgevoerd, zag hier wel degelijk de cpu met verschillende cores op 100% staan(niet constant)... lijkt er dus dan toch op dat het wat bottlenecked... Daarnaast zag ik dat de kaart lekker op 1900+mhz draaide dat is wel lekker om te zien!
Nu vraag ik mij af, de oc gaat daar met xxx mhz over wanneer je aangeeft dat de kaart meer power en meer fan mag gebruiken of moet je ook nog een max aan mhz aangeven tijdens het eventuele overclocken?
@Suicyder Bedankt voor het meedenken, jou resultaten geven mij wel aan dat mn cpu dan wss een bottleneck is
Je kunt overigens ook 20% load draaien met 1900 Mhz. Er zit ook ergens een gpu load. Als die onder de 80% is dan ben je cpu limited (of de engine wil niet harder).
Ah dat is nog een goeie tip! ga ik vanavond eens naar kijken!!sdk1985 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:34:
[...]
Geen probleem.
Je kunt overigens ook 20% load draaien met 1900 Mhz. Er zit ook ergens een gpu load. Als die onder de 80% is dan ben je cpu limited (of de engine wil niet harder).
Afgaande op de ervaringen die ik lees over SLI (en Crossfire) leek me dat toch geen verstandige oplossing. Zeker nu de reguliere GTX 1080 behoorlijk in prijs aan het dalen is leek het me het beste om nog zoveel te cashen voor die kaart en over te stappen op de TI. Ik stoorde me nogal aan dat ik niet verder kwam dan 55fps in BF1 (alles op ultra op 4K). Heel sporadisch kon ik wel merken ingame dat de kaart er nog wel moeite mee had. Maar heck, wat wil je ook, een aantal jaren terug had je een topkaart nodig om 1080p op 60hz te spelen, met de kaarten van tegenwoordig kun je dat al met een midrange variant, bv. een 1050ti of een R9 290.
Volgens de statistieken biedt de GTX 1080 TI 35% meer performance dan de reguliere GTX 1080. Als dat het geval is dan ben ik eerst klaar voor de komende jaren. Dan kan ik altijd nog inzien hoe het gaat met betrekking tot SLI en de ontwikkelingen daarmee, want als Nvidia dat beter weet op te lossen dan zie ik mezelf nog wel een 2e 1080 TI kopen om in SLI te draaien.
Of ik heb dezelfde discussie wederom en koop de Geforce GTX 1280 TI.
Je blijft bezig in computerland.
Ik heb ook mijn GTX1080 verkocht en sinds kort een GTX1080Ti, en heb zelf best wel wat verschil gemerkt, makkelijk 30-40 fps meer in games op 1080p. Had gehoord dat de 1080Ti rond de 70fps moet kunnen halen op 4K.Snowwie schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:33:
Ik heb voor een goede prijs mijn 8 maanden oude Gigabyte GTX 1080 verkocht aan een medetweaker en een MSI Geforce GTX 1080 Ti bij Megekko besteld. Kaart komt als het goed is morgen binnen.
Afgaande op de ervaringen die ik lees over SLI (en Crossfire) leek me dat toch geen verstandige oplossing. Zeker nu de reguliere GTX 1080 behoorlijk in prijs aan het dalen is leek het me het beste om nog zoveel te cashen voor die kaart en over te stappen op de TI. Ik stoorde me nogal aan dat ik niet verder kwam dan 55fps in BF1 (alles op ultra op 4K). Heel sporadisch kon ik wel merken ingame dat de kaart er nog wel moeite mee had. Maar heck, wat wil je ook, een aantal jaren terug had je een topkaart nodig om 1080p op 60hz te spelen, met de kaarten van tegenwoordig kun je dat al met een midrange variant, bv. een 1050ti of een R9 290.
Volgens de statistieken biedt de GTX 1080 TI 35% meer performance dan de reguliere GTX 1080. Als dat het geval is dan ben ik eerst klaar voor de komende jaren. Dan kan ik altijd nog inzien hoe het gaat met betrekking tot SLI en de ontwikkelingen daarmee, want als Nvidia dat beter weet op te lossen dan zie ik mezelf nog wel een 2e 1080 TI kopen om in SLI te draaien.
Of ik heb dezelfde discussie wederom en koop de Geforce GTX 1280 TI.
Je blijft bezig in computerland.
Je blijft inderdaad bezig met PCtjes
70fps op 4K?Alexknl schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:41:
[...]
Ik heb ook mijn GTX1080 verkocht en sinds kort een GTX1080Ti, en heb zelf best wel wat verschil gemerkt, makkelijk 30-40 fps meer in games op 1080p. Had gehoord dat de 1080Ti rond de 70fps moet kunnen halen op 4K.
WooT WooT.....helaas gaat mijn bescheiden 4K 40" schermpje niet verder dan 60fps.....
Verdorie.....moet ik weer een andere monitor hebben......
Ja je blijft bezig zo......

Maar aan de ene kant leek me dat ook wel wat, zo'n hele grote gebogen wide screen monitor.....Nu heb ik nog een standaard 16/9 resolutie van 3840x2160, maar zou het niet mooier zijn om bv. die 3840 dubbel te hebben?
Was ik maar miljonair dan kon ik gewoon alles kopen en alles proberen en had ik tenminste ook de ruimte om alles uit te stallen..... grrrrr...
Nou ja, ik ga nog een hobbyruimte bouwen hier achter m'n huis, een ruimte van 3 bij 8 meter moet dan ruimschoots voldoen. En dan nog zat meters over om uit te bouwen indien nodig. Dus.......
[ Voor 32% gewijzigd door Snowwie op 29-06-2017 20:48 ]
i7 7700K (stock)
GTX 1080 (ASUS, standaard uitvoering)
ik haal op 1080p Ultra maar 58 fps, lijkt mij dat de 1080 meer moet halen? Of zijn mijn verwachtingen te hoog
[ Voor 92% gewijzigd door Alexknl op 30-06-2017 18:40 ]
Goed om te horen! Ik wacht nog heel even af op wat AMD deze maand presenteert qua RX Vega line up. Als ze het weten te verkloten dan houd ik m'n 1070 of ga ik upgraden naar een 1080ti en dan lijkt me dit een nette monitorAlexknl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:09:
Heb de Dell S2417DG vandaag binnen gekregen. Echt een heerlijk schermpje voor 1440p/165hz/g-sync. Nu kan de 1080Ti eindelijk een beetje gaan werkenDankzij een custom ICC profile en wat tweaken met deze instellingen komen de kleuren van dit TN paneel heel dicht in de buurt van IPS, echt veel beter dan verwacht.
Hier is niet 1 antwoord het juiste antwoord op. Op wat voor monitor/resolutie? Welke settings wil je minimaal op kunnen spelen? Dat soort dingen..Gondrez schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:09:
Ik ken zo niet veel van grafische kaarten, omdat ik graag battleground zou willen spelen wil ik graag weten welke grafische kaart aan te raden is om dit te kunnen spelen aan zeker 60fps. Prijs max 160 euro indien mogelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 04-07-2017 14:45 ]
Ik gebruik een full hd benq scherm, game spelen op low/med settings vind ik niet ergLord_Dain schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:44:
[...]
Goed om te horen! Ik wacht nog heel even af op wat AMD deze maand presenteert qua RX Vega line up. Als ze het weten te verkloten dan houd ik m'n 1070 of ga ik upgraden naar een 1080ti en dan lijkt me dit een nette monitor
[...]
Hier is niet 1 antwoord het juiste antwoord op. Op wat voor monitor/resolutie? Welke settings wil je minimaal op kunnen spelen? Dat soort dingen..
Zegt niets, met mijn 4,9ghz 7700k en 1080ti zie ik de FPS al 40% hoger (BF1 64spelers) met het verschil in ram 2,2ghz en 3,2..Alexknl schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:41:
[...]
Ik heb ook mijn GTX1080 verkocht en sinds kort een GTX1080Ti, en heb zelf best wel wat verschil gemerkt, makkelijk 30-40 fps meer in games op 1080p. Had gehoord dat de 1080Ti rond de 70fps moet kunnen halen op 4K.
Ik hoor bijna nooit mensen over RAM maar dat is net zo belangrijk.. aangezien ik bijna iedereen nog zie met 1,6ghz ram
[ Voor 20% gewijzigd door A87 op 05-07-2017 01:53 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Wanneer ik zonder overclock op mijn GPU speel dan is er niets aan de hand, maar zodra ik nog maar een paar mHz verhoog in EVGA PrecisionX dan valt de PC weer uit.
Voor nu is een tijdelijke oplossing om zonder GPU overclock Overwatch of WoW te spelen, maar ik vind het effect wel abnormaal, alsof de 2 Blizzard games een grote piek op de videokaart sturen waardoor deze gewoon heel de PC uitschakelt.
PC Specs zijn als volgt:
i7 5820k @ 4,5 gHz
EVGA FE GTX1080Ti @ 2038 mHz
32gb corsair vengeance 2666 mHz
Asus X99-A/3.1
Corsair AX860
Samsung 850 Evo 500gb
Nvidia driver versie 384.76
Ik heb het probleem zelf nooit gehad, maar wel gemerkt dat de client van Blizzard resources verstookt op de achtergrond, ik klik tegenwoordig standaard op het kruisje zodra de game start (dus eigenlijk minimize to tray).
Ik zou anders een OC profiel aanmaken welke automatisch gedraaid wordt tijdens deze games, hoef je er ook niet handmatig aan te sleutelen.
Sidenote: Er bestaan geen garanties dat een OC geen issues oplevert, dit kan per applicatie verschillen, hoeveel voorbeelden zijn er wel niet geweest dat iemand CPU 24 uur op prime95 kon hebben en bij het starten van een game direct eruit klapte.
Om hier even op terug te komen, zit te kijken naar een eventuele cpu upgrade... een i7 4770/i5 4690k... zou dit mijn performance ten goede doen? zit toch al 400mhz verschil in... en hij hoeft voor de 3.5 niet te boosten...Suicyder schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:23:
@mfneed ik mis de CPU in je lijstje.
Ben niet eens zo'n enorme gamer, maar voor die ene game die ik dan speel wil ik ook dat de experience echt top is.
Share and Enjoy!
www.tri-state.nl
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2017 21:44 ]
extra fan om de warmte af te voeren en fan profiel van de kaart op 62% gezet de gigabyte loopt
rock solid op 2ghz.
wordt niet warmer dan 72c .
in de thermaltake core v1 kreeg ik dat niet voor elkaar.
Dus wie o wie herkent zich hierin? Lijkt wel of alle 1080ers hier in zekere mate last van hebben, de een net effe wat meer als de ander en visa versa (bronnen; google, reddit, tomshardware)
Weet niet wat ik zal doen, weer ruilen of ermee leren leven (kaart doet wat ie moet doen en temperaturen blijven ook zeer netjes) Denk ook dat het weinig zin heeft om te ruilen, de 3 kaarten die ik nu getest heb komen bij verschillende winkels vandaan.
ps. voeding is in orde, geluid is puur van de kaart.
Ik heb ook een 1080Ti O11G. Hiervoor een 1080 en daar was het iets minder. Meestal flink wat coil whine in de menu's van games. Tijdens het spelen hoor je het wel maar lichtjes. Ik game meestal met koptelefoon dus ik hoor het eigenlijk sowieso niet onder het gamen. Ik had ook geen zin om te gaan testen heen en weer zenden voor een nieuwe etc. Ik had gehoord dat dit 'normaal' (niet erg) is en ik vind het ook niet zo storend moet ik zeggen, dus ik heb hem lekker gehouden. Ik zou me er niet te druk om maken iig.Bontes schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:46:
Meer 1080ti eigenaren die kampen met coil whine ? Zit nu op kaart nr 3, deze is iets stiller maar de whine is er wel degelijk. Helemaal wanneer je bij WoW je character kan kiezen, dan jankt de kaart zachtjes. Het betreft de Asus 1080ti OC Rog.
Dus wie o wie herkent zich hierin? Lijkt wel of alle 1080ers hier in zekere mate last van hebben, de een net effe wat meer als de ander en visa versa (bronnen; google, reddit, tomshardware)
Weet niet wat ik zal doen, weer ruilen of ermee leren leven (kaart doet wat ie moet doen en temperaturen blijven ook zeer netjes) Denk ook dat het weinig zin heeft om te ruilen, de 3 kaarten die ik nu getest heb komen bij verschillende winkels vandaan.
Wat gebeurt er met de coilwhine als je bijvoorbeeld V-sync inschakelt? In principe hebben veel videokaarten wel enige vorm van coilwhine bij een extreem hoog (ongewoon) aantal frames/sec. Zo heb ik bijvoorbeeld nooit last van coil whine gehad met een 660ti, 780, 970 en 1070, maar als ik de Heaven benchmark afsluit dan zie je gedurende 4 seconden het exit-scherm en loopt het aantal fps ergens in de duizenden en krijg ik dus ook een klein beetje coilwhine. Vaak ontstaat hetzelfde effect ook in menu's van een selectief aantal games. Wat je dus zou kunnen doen is V-sync inschakelen, of als de game dat heeft, de ingebouwde framelimiter gebruiken.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Wat gebeurd er wanneer je MSI Kombustor/Furmark draait? Een scherm dat op zwart gaat (pc blijft dan aan overigens) is een normaal fenomeen wanneer je op (te) hoge Mhz te weinig volt naar de videokaart stuurt. Dat merk je vaak pas wanneer er echt hoge loads op je kaart staan. Vandaar dus testen met furmark.JesseEvertse schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:48:
Ik heb recentelijk een EVGA GTX1080Ti FE toevoegd aan mijn systeem, eigenlijk draait bijna alles als een trein op 2 games na. Wanneer ik Overwatch of World of Warcraft speel dan valt na een paar minuten ingame mijn pc volledig af en restart deze weer. In eerste instantie ging ik ervan uit dat het een probleem was met mijn voeding, maar dat heb ik uitgesloten door een andere voeding te gebruiken, waarbij hetzelfde gebeurd.
Wanneer ik zonder overclock op mijn GPU speel dan is er niets aan de hand, maar zodra ik nog maar een paar mHz verhoog in EVGA PrecisionX dan valt de PC weer uit.
Voor nu is een tijdelijke oplossing om zonder GPU overclock Overwatch of WoW te spelen, maar ik vind het effect wel abnormaal, alsof de 2 Blizzard games een grote piek op de videokaart sturen waardoor deze gewoon heel de PC uitschakelt.
PC Specs zijn als volgt:
i7 5820k @ 4,5 gHz
EVGA FE GTX1080Ti @ 2038 mHz
32gb corsair vengeance 2666 mHz
Asus X99-A/3.1
Corsair AX860
Samsung 850 Evo 500gb
Nvidia driver versie 384.76
Ik heb afgelopen weekend wat meer tests gedaan, waaronder ook furmark en daarbij valt m'n pc ook in een keer volledig uit. Alles wees op een defecte voeding. Afgelopen maandag dus een nieuwe voeding besteld om alles uit te sluiten. Puntje bij paaltje is inderdaad mijn AX860 defect. RMA loopt nu bij Corsair.sdk1985 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:21:
[...]
Wat gebeurd er wanneer je MSI Kombustor/Furmark draait? Een scherm dat op zwart gaat (pc blijft dan aan overigens) is een normaal fenomeen wanneer je op (te) hoge Mhz te weinig volt naar de videokaart stuurt. Dat merk je vaak pas wanneer er echt hoge loads op je kaart staan. Vandaar dus testen met furmark.
Toch bedankt voor de suggesties!
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1060 Mini 6GB
Ik heb alleen geen idee of het een goede kaart is voor gebruik met de Oculus Rift. Iemand die mij daar wat meer over kan vertellen? Momenteel gebruik ik een R9 280, dus een vooruitgang zal het hoe dan ook zijn.
Ik heb een gigabyte aorus extreme 1080ti maar ik heb helemaal geen last van coilwhine.Bontes schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:46:
Meer 1080ti eigenaren die kampen met coil whine ? Zit nu op kaart nr 3, deze is iets stiller maar de whine is er wel degelijk. Helemaal wanneer je bij WoW je character kan kiezen, dan jankt de kaart zachtjes. Het betreft de Asus 1080ti OC Rog.
Dat is toch een hoge toon o.i.d.?
Ik heb menu's gehad waar mn fps teller aangaf 1200 fps te hebben of meer en ook dan geen coilwhine.
Nu kan het zo zijn omdat ik wat ouder ben dat ik de hoge tonen niet hoor. Jongere mensen horen hogere tonen en piepen beter dan oudere mensen
Wellicht dat het daaraan kan liggen. Maar persoonlijk heb ik het nog nooit gehoord. (en mn kids ook niet haha)
Dit probleem heb ik ook met mijn AX860, alleen ik lees meer mensen met problemen.... het lijkt mij niet dat iedereens Corsair voeding kaduuk is. Wellicht een compatibiliteits issue...?JesseEvertse schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:55:
[...]
Ik heb afgelopen weekend wat meer tests gedaan, waaronder ook furmark en daarbij valt m'n pc ook in een keer volledig uit. Alles wees op een defecte voeding. Afgelopen maandag dus een nieuwe voeding besteld om alles uit te sluiten. Puntje bij paaltje is inderdaad mijn AX860 defect. RMA loopt nu bij Corsair.
Toch bedankt voor de suggesties!
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Een 1060 biedt grofweg GTX 980 performance en sinds een R9 280 in feite een 7970 is, maar dan anders... you do the mathTherach schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:41:
Deze GTX 1060 lijkt goed leverbaar te zijn op het moment, en de prijs is ook niet slecht.
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1060 Mini 6GB
Ik heb alleen geen idee of het een goede kaart is voor gebruik met de Oculus Rift. Iemand die mij daar wat meer over kan vertellen? Momenteel gebruik ik een R9 280, dus een vooruitgang zal het hoe dan ook zijn.
Wel asociaal duur overigens, maar dat is de 1060 altijd al geweest

Paar maand geleden betaalde ik nog 220 euro voor een asus met 3 gb en toen waren de prijzen aan het zakken. Nu zitten we in de mining gekte en gaan de prijzen door het plafond.nero355 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Een 1060 biedt grofweg GTX 980 performance en sinds een R9 280 in feite een 7970 is, maar dan anders... you do the math
Wel asociaal duur overigens, maar dat is de 1060 altijd al geweest
Wou voor mijn andere pc de videokaart ook vervangen maar ik blijf nog wel een paar maanden doorspelen met een 760 totdat de prijzen weer normaal worden. Zat te denken aan een 1070 maar wat die nu kosten is het me gewoon niet waard.
Binnenkort is de miningboom weer over en storten de prijzen wel weer in.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Tomshardware raadt ook kleurenschema aan voor dit scherm. Heb deze dell ook, wat een pracht schermAlexknl schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:09:
Heb de Dell S2417DG vandaag binnen gekregen. Echt een heerlijk schermpje voor 1440p/165hz/g-sync. Nu kan de 1080Ti eindelijk een beetje gaan werkenDankzij een custom ICC profile en wat tweaken met deze instellingen komen de kleuren van dit TN paneel heel dicht in de buurt van IPS, echt veel beter dan verwacht.
Verwijderd
Dat hangt natuurlijk ook sterk af van wat je met je gehoor hebt uitgespookt maar coilwhine zoals het meestal wordt besproken (binnen het frequentiebereik van het gehoor van de meeste volwassen mensen die het niet erg bont hebben gemaakt) hoor jij waarschijnlijk wel. Coilwhine is in essentie het snel trillen van een draad (bijvoorbeeld een spoel) bij hardware, vergelijkbaar met wanneer je een gitaarsnaar aanslaat. Het is niet te voorkomen dat dit gebeurt en elke grafische kaart en voeding heeft het, alleen wordt het pas een probleem als de geproduceerde frequentie hoorbaar is. Kort geleden hoorde ik JohnnyGury in een gesprek vertellen dat bij voedingen het fenomeen coilwhine een groter probleem is geworden omdat het moeilijker is om bij voedingen met een hoog rendement te voorkomen dat de frequenties zo zijn dat wij die kunnen horen.beebie121 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:52:
Nu kan het zo zijn omdat ik wat ouder ben dat ik de hoge tonen niet hoor. Jongere mensen horen hogere tonen en piepen beter dan oudere mensen
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 01:46 ]
Dat is de 3GB versie ja... de 6GB versie heeft altijd al stomme prijzen gehaddigifun schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:33:
Paar maand geleden betaalde ik nog 220 euro voor een asus met 3 gb en toen waren de prijzen aan het zakken. Nu zitten we in de mining gekte en gaan de prijzen door het plafond.
Wou voor mijn andere pc de videokaart ook vervangen maar ik blijf nog wel een paar maanden doorspelen met een 760 totdat de prijzen weer normaal worden. Zat te denken aan een 1070 maar wat die nu kosten is het me gewoon niet waard.
Binnenkort is de miningboom weer over en storten de prijzen wel weer in.

Je had deze actie mee moeten pakken : [Amazon] Korting op Nvidia GTX 10x0 + cashback
Had je voor weinig zelfs een 1080 kunnen scoren
Het scheelt maar 10 fps vergeleken met de 1080 @ Ultra HD : Volgens mij zijn dat aardig wat games dus je kan beter effe vertellen welke game je zelf graag op die resolutie speelt/wil gaan spelenVerwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:30:
Vraagje aan de mensen die een GTX 1070 hebben. Welke spellen kunnen jullie in 4k spelen met medium instellingen? Ik ben benieuwd of dat de GTX 1070 dat trekt of dat je dan toch echt een GTX 1080 nodig hebt.
Verwijderd
Mijn nieuwsgierigheid werd geprikkeld door de combinatie van al dat X1X-gedoe met die onzinnige '4k'-claims en de in mijn ogen rare trend om spellen voor ultra-instellingen te testen terwijl de meeste mensen het verschil niet meer zullen zien boven hoog/zeer hoog. Ik wil wel eens weten wat er nodig is om met medium settings (typisch het geval bij consoles, als dat al wordt gehaald) nodig is om 4k te halen. Ik vermoed dat de RX 580, die in die X1X komt te zitten (maar als het goed is onderklokt om het vermogen lager te krijgen), vaak tekort schiet (misschien bij Doom?), ik ben beniewd of dat het met een GTX 1070 wel zou lukken.nero355 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:39:
Het scheelt maar 10 fps vergeleken met de 1080 @ Ultra HD : Volgens mij zijn dat aardig wat games dus je kan beter effe vertellen welke game je zelf graag op die resolutie speelt/wil gaan spelen
Ik denk aan spellen zoals GTAV, Crysis3, Metro, The Witcher 3, Rise of the Tomb Raider...
Ik zal maar niet vragen of dat het met Ghost Recon Wildlands lukt, het antwoord zal vast nee zijn.
"onzinnige 4k claims" omdat ze dat niet halen en omdat ze naar mijn mening beter naar 60 FPS zouden streven.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 01:45 ]
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.