nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
75 graden, en die hete lucht dumpt die vervolgens in mijn case, waar het geen kant op kan. En dat met fans op 75%. Nee dank je :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Mitt3nz op 15-05-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitt3nz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:21:
75 graden, en die hete lucht dumpt die vervolgens in mijn case, waar het geen kant op kan. En dat met fans op 75%. Nee dank je :-)
Met de fans op 75% kwam je op 75 graden bij de MSI?
Slechte case + airflow setup? ;)

Niet voor niets dat ik geen fans op de voorkant heb van mijn Define R5, maar wel aan de zijkant, vanonder en langsachter. Maakte een groot verschil bij m'n testen. Zeker omdat ze maar aan 450-500 RPM gaan. (fans vooraan aan die snelheid zorgde gewoon voor te weinig airflow, het kon bij wijze van spreken de warme lucht niet wegdrukken)

[ Voor 35% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2017 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
Compacte case. Heb een Fractal Design Define C. Daarnaast ook een Noctua NH-D15 die de airflow naar boven blokkeert. Al met al is mijn setup niet geschikt voor 1080 Ti's zonder waterkoeling dus :-)

[ Voor 31% gewijzigd door Mitt3nz op 15-05-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Zie trouwens dat jij toendertijd ook een 1070 GameRock had. Topkaartje was dat he. Jammer dat Palit nu met de 1080 Ti GameRock de plank helemaal misslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitt3nz schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:26:
Zie trouwens dat jij toendertijd ook een 1070 GameRock had. Topkaartje was dat he. Jammer dat Palit nu met de 1080 Ti GameRock de plank helemaal misslaat.
Die 1070 GameRock is inderdaad een top kaart qua stilte & koeling (mijne gaat binnenkort op V&A, nvm al verkocht voor 370 incl verzending :P ).
Welke genius dat daar bedacht heeft om 4 fans op de 1080 Ti te zetten, ze hadden beter gewoon wat meer koelvinnen erop gezet en de fans op zich weer iets beter gemaakt.. 8)7

Techpowerup review samenvatting says it all:
"With 38 dBA during gaming, the card is 1 dBA quieter than the NVIDIA FE, but the best custom designs achieve 33 dBA only. Temperatures reach 75°C, which is sufficiently far away from the 83°C cutoff when NVIDIA Boost will reduce clocks, but significantly higher than the 69°C we saw on the ASUS STRIX, for example, which is quieter at the same time"

Zelfde met EVGA eigenlijk, fancy sensoren & aparte te regelen fans, maar de koelvinnen zijn te dun waardoor die fancy sensoren nog zo accuraat als maar kan mogen zijn, die fans moeten gewoon harder draaien..

[ Voor 41% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Misplaatste poging om zich te onderscheiden denk ik. Zo'n beetje alle AIB partners hebben voor hun 1080 Ti modellen de 2,5 slot heatsink approach van Palit gekopieerd.

En ja, EVGA heeft ook hard gefaald met hun FTW3 deze ronde. Irritant dat ze ook zo traag zijn met hun SC2 Hybrid.

[ Voor 25% gewijzigd door Mitt3nz op 15-05-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Mitt3nz
Heb dezelfde kaart, bevalt tot nu toe gelukkig prima en is ook goed gereviewed, qua temps/koeler/etc.
Maar ja zo'n kaart in een compacte case zonder goede airflow dan kun je m.i. natuurlijk niet de kaart "de schuld" geven.

Nog geen reviews gezien maar waarom is de FTW3 gefaald :?

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 16-05-2017 08:52 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Klopt, mijn setup is niet geschikt voor 1080 Ti's zonder waterkoeling, zoals ik al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffeleo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04 23:20

maffeleo

PSN ID: Klungeltjee

Goedemorgen tweakers,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe computer gekocht alleen heb ik heel erg last van scherm stottering.
Mijn setup is als volgt:
Intel I7700k
Asus GTX1080Ti FE
MSI Z270 M7
16GB DDR4 Hyper X
750w PSU

Wanneer ik bijvoorbeeld Ghost recon speel op ultra settings met 4k resolutie merk ik wanneer ik in de auto rond rij, en ik in het rond kijk dat mijn beeld stottert. De FPS blijven constant rond de 34 tot 40 fps.
Ik heb verschillende acties al uitgevoerd, V-sync aan/uit, andere resolutie, MSA uit/aan, driver opnieuw geinstalleerd. Het beeldscherm naar standaard settings gereset. Ik ben ten einde raad.

Ik game op een Samsung u28e590ds scherm. (geen G-sync beschikbaar). Maar zou dit de bottleneck zijn ?

Ik wil graag op 4k gamen vandaar dat ik deze computer heb gekocht. Maar met zo'n stottering, is gamen totaal niet aangenaam.

Hebben jullie nog suggesties of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
maffeleo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:37:
Goedemorgen tweakers,

Sinds vorige week heb ik een nieuwe computer gekocht alleen heb ik heel erg last van scherm stottering.
Mijn setup is als volgt:
Intel I7700k
Asus GTX1080Ti FE
MSI Z270 M7
16GB DDR4 Hyper X
750w PSU

Wanneer ik bijvoorbeeld Ghost recon speel op ultra settings met 4k resolutie merk ik wanneer ik in de auto rond rij, en ik in het rond kijk dat mijn beeld stottert. De FPS blijven constant rond de 34 tot 40 fps.
Ik heb verschillende acties al uitgevoerd, V-sync aan/uit, andere resolutie, MSA uit/aan, driver opnieuw geinstalleerd. Het beeldscherm naar standaard settings gereset. Ik ben ten einde raad.

Ik game op een Samsung u28e590ds scherm. (geen G-sync beschikbaar). Maar zou dit de bottleneck zijn ?

Ik wil graag op 4k gamen vandaar dat ik deze computer heb gekocht. Maar met zo'n stottering, is gamen totaal niet aangenaam.

Hebben jullie nog suggesties of ervaring hiermee?
Ghost recon wildlands is gewoon erg erg slecht geoptimaliseerde game.

Ik draai met FHD icm een 1080 niet eens overal 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffeleo
  • Laatst online: 12-04 23:20

maffeleo

schumi1986 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:54:
[...]

Ghost recon wildlands is gewoon erg erg slecht geoptimaliseerde game.

Ik draai met FHD icm een 1080 niet eens overal 60fps.
Hi schumi, het gaat mij niet op een optimale game. Het gaat mij om de stottering wat ik ervaar.
Als voorbeeld gaf ik Ghost recon aan, maar in het spel Playersunknown playground ervaar ik hetzelfde probleem.
Van deze setup mag ik toch wel verwachten dat ik geen stottering heb bij het rond kijken of in een auto rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
maffeleo schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Hi schumi, het gaat mij niet op een optimale game. Het gaat mij om de stottering wat ik ervaar.
Als voorbeeld gaf ik Ghost recon aan, maar in het spel Playersunknown playground ervaar ik hetzelfde probleem.
Van deze setup mag ik toch wel verwachten dat ik geen stottering heb bij het rond kijken of in een auto rijden?
Ik zou je aanraden om een G-sync monitor te kopen, ik heb ook een redelijke setup en zie ook snel screen tearing/stotteringen/fps drops, ik wacht op de nieuwe Asus monitoren.

Een Monitor met G-sync voorkomt dat je stotteringen/fps drops ziet als je fps onder de 60 komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
A87 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:03:
Mischien tijd om de PSU te vervangen voor een high end model van +-200-300 euro als je coilwhine hebt.
Ik heb zelfs geen coilwine met 1000-5000 fps bij stokoude games of menus. Gaat er een simpel PSUtje in meteen weer gezeik

Elke standaard PSU is gewoon vragen om problemen.. Daarnaast beter een overkill psu dan 90% load.
Wat een onzin kraam je hier uit. Ik heb een HX750i, juist deze PSU om coilwhine te voorkomen en wat heb ik met mijn Gigabyte GTX1080? Juist, coilwhine en niet te zuinig ook. De coilwhine komt zelfs boven mijn WC setup uit (1x 480mm rad, 4 Corsair SP fans op 450rpm) en dat is niet fijn met een open kast (Thermaltake Core P5). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Heb zelf een Corsair RM650x, wat echt wel een kwaliteits-PSU is, en toch nog veel last van coil whine. PSU kan de oorzaak zijn, maar veel vaker ligt het aan de kaart zelf. Alle MSI kaarten hebben er iig last van.

Waar blijft die EVGA SC2 Hybrid toch.

[ Voor 22% gewijzigd door Mitt3nz op 16-05-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Meestal, als je je oor er naast houdt, hoor je wel of het de psu of de gpu is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:50:

Nog geen reviews gezien maar waarom is de FTW3 gefaald :?
Stuk warmer / luider:
SmokingCrop in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"

nvm, ik had het over de SC2

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 16-05-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Oh, ik bedoelde ook de SC2. Anyway, de FTW3 is de meerprijs ook niet waard ten opzichte van de Gaming X of de Aorus. Compleet overengineered maar je schiet er niet veel mee op. Hij is niet stiller en klokt ook niet hoger.

[ Voor 34% gewijzigd door Mitt3nz op 16-05-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:03
Mijn neefje heeft sinds een tijdje een systeem met de volgende specs:

pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
pricewatch: Asus B150M-PLUS D3
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB
pricewatch: Crucial CT102464BA160B
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
pricewatch: Sharkoon VG4-W Groen
pricewatch: Samsung C24F390FHU Zwart

Hij heeft al een tijdje lang last van framedrops en tearing en het lijkt steeds erger te worden (niet alleen in GTA 5, maar ook op YouTube). Scherm zit aangesloten via HDMI vanaf de DVI-connector.

We hebben al geprobeerd adaptive V-sync aan te zetten, V-sync aan en uit - en nog een paar andere dingen. Temperaturen zijn verder prima.

Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
field33P schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:20:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB
pricewatch: Crucial CT102464BA160B
pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
pricewatch: Sharkoon VG4-W Groen

Hij heeft al een tijdje lang last van framedrops en tearing en het lijkt steeds erger te worden (niet alleen in GTA 5, maar ook op YouTube). Scherm zit aangesloten via HDMI.

We hebben al geprobeerd adaptive V-sync aan te zetten, V-sync aan en uit - en nog een paar andere dingen. Temperaturen zijn verder prima.

Het lijkt voor de hand liggend, maar toch: Alle drivers up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

field33P schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:20:

Hij heeft al een tijdje lang last van framedrops en tearing en het lijkt steeds erger te worden (niet alleen in GTA 5, maar ook op YouTube). Scherm zit aangesloten via HDMI.

Twee dingen :

- Bxxx moederborden hebben weleens wat ehh... "verkeerde bezuinigingen" wat betreft de stroomaanvoer naar de CPU toe dus kijk eens of je daar wat vreemds ziet.
- HDMI is voor HTPC's, TV's en versterkers zeg ik altijd. Pak eens een andere monitor met DVI of DP :)

Daarnaast kan het je voeding of gewoon een brakke kaart zijn... succes!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
nero355 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Twee dingen :

- Bxxx moederborden hebben weleens wat ehh... "verkeerde bezuinigingen" wat betreft de stroomaanvoer naar de CPU toe dus kijk eens of je daar wat vreemds ziet.
- HDMI is voor HTPC's, TV's en versterkers zeg ik altijd. Pak eens een andere monitor met DVI of DP :)

Daarnaast kan het je voeding of gewoon een brakke kaart zijn... succes!
Ik was vergeten te melden dat het scherm HDMI was maar aangesloten zat op de DVI-connector van de videokaart.

wat betreft stroomtoevoer naar de CPU, wat zou ik daaraan moeten zien?
Proteios schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:52:
[...]

Het lijkt voor de hand liggend, maar toch: Alle drivers up-to-date?
Net geüpdate naar 382.05, nog steeds aanwezig.

[ Voor 15% gewijzigd door field33P op 16-05-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

field33P schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:00:
Ik was vergeten te melden dat het scherm HDMI was maar aangesloten zat op de DVI-connector van de videokaart.
Waarom ?! Een 1060 heeft toch gewoon HDMI ?
Zo heb je alleen maar meer kans op problemen!
wat betreft stroomtoevoer naar de CPU, wat zou ik daaraan moeten zien?
Gewoon iets dat afwijkt van hoe het er normaal uitziet, maar kleine kans dat je iets kan zien met solid caps van tegenwoordig en zo.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
nero355 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Waarom ?! Een 1060 heeft toch gewoon HDMI ?
Zo heb je alleen maar meer kans op problemen!
Destijds lag er alleen maar een DVI > HDMI-kabel in de buurt.
[...]

Gewoon iets dat afwijkt van hoe het er normaal uitziet, maar kleine kans dat je iets kan zien met solid caps van tegenwoordig en zo.
zal er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is er hier iemand die de 1080 ti heeft en op 1440p GTA V speelt?

Ik heb nu een 1080 en heb nog altijd behoorlijk last van aliasing, zeker bij het vliegen overdag. Hoe ik de anti-alias settings ook zet of de instellingen naar beneden schroef blijf ik het houden Ik heb tig video's op youtube gezocht en reviews gelezen maar kom er gewoon niet achter of het nu aan GTA ligt of dat ik met een upgrade nu wel de boel op orde kan krijgen.
Dus als er iemand is met een 1080 ti, heb je nog steeds flikkerende lijnen, of is het bij die kaart wel echt mooi strak overdag tijdens het vliegen over de stad?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Trevor schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:20:

Ik heb nu een 1080 en heb nog altijd behoorlijk last van aliasing, zeker bij het vliegen overdag. Hoe ik de anti-alias settings ook zet of de instellingen naar beneden schroef blijf ik het houden Ik heb tig video's op youtube gezocht en reviews gelezen maar kom er gewoon niet achter of het nu aan GTA ligt of dat ik met een upgrade nu wel de boel op orde kan krijgen.
Dus als er iemand is met een 1080 ti, heb je nog steeds flikkerende lijnen, of is het bij die kaart wel echt mooi strak overdag tijdens het vliegen over de stad?
Lang geen GTA gespeeld en ben ook nooit heel ver gekomen. Gisteravond toevallig wel gespeeld om 1080Ti eens te testen.
Moet zeggen dat mij geen slechte aliasing is opgevallen terwijl ik er wel redelijk kritisch op ben.

Wellicht dat ik binnenkort weer eens kan kijken hoe ik in de helicopter of iets dergelijks kom.

Heb overigens geloof ik vrijwel alle settings op wat schaduwen na op hoogst staan. En aliasing op MSAA 4X.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dank je, mocht je dat doen dan hoor ik dat nog graag.

Ga ik toch maar weer eens sparen om door te pakken, had eigenlijk gehoopt nog wat langer met deze kaart te doen. Maar het leid me steeds meer af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Help!!!! schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:30:
^
Meestal, als je je oor er naast houdt, hoor je wel of het de psu of de gpu is.
Klopt. In mijn geval is het overduidelijk de GPU. De PSU is echt muisstil.
Je betaald een dikke €160,- maar krijgt daar wel een top PSU voor terug. :9~

Overigens is het vaker 't geval bij de 1080, Gigabyte is niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 18:05:
[...]

:? Een doorgebrand VRM ruik, zie en merk je wel aangezien de PC niks meer doet en het vertrek waar de PC staat een flinke brandlucht heeft. Zie niet in hoe zoiets voor framedrops kan zorgen als de PC stuk is.
Lijkt mij vrij nutteloos, aangezien het duidelijk niks met het VRM nodig heeft en als je wel VRM problemen had, had je het al lang gemerkt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
-The_Mask- schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:11:
[...]

:? Een doorgebrand VRM ruik, zie en merk je wel aangezien de PC niks meer doet en het vertrek waar de PC staat een flinke brandlucht heeft. Zie niet in hoe zoiets voor framedrops kan zorgen als de PC stuk is.

[...]

Lijkt mij vrij nutteloos, aangezien het duidelijk niks met het VRM nodig heeft en als je wel VRM problemen had, had je het al lang gemerkt.
Ik vond het ook al raar klinken, maar ik kon zelf niks meer bedenken. En soms lost naar hele onlogische dingen kijken het probleem op.

[ Voor 5% gewijzigd door field33P op 17-05-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al eens anti-aliasing in nvidia configuratiescherm aangepast voor GTA V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:11:

Er zijn gevallen bekend van een aantal moederborden zo door de tijd heen dat ze de performance van een CPU beperken, doordat er eigenlijk niet genoeg stroom geleverd kan worden.
En als diezelfde stroomvoorziening langere tijd op zijn teentjes loopt dan kan ik me voorstellen dat er problemen kunnen optreden na een langere periode.

Ik zeg niet dat het meteen de oplossing is, maar het kan dus wel gebeuren en het is inderdaad een beetje een "long shot" zoals ze dat noemen :)

Heb je een voorbeeld ergens ? Ik speel veel GTA V Online dus ik ben wel benieuwd :)

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 17-05-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
SmokingCrop schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:48:
[...]

Al eens anti-aliasing in nvidia configuratiescherm aangepast voor GTA V?
Yup, dat is zoveel mogelijk geoptimaliseerd. Lijk het nu ook wel redelijk naar wens gekregen te hebben, heb er alleen wel een redelijk bizarre streek voor moeten uithalen. Namelijk de hele schaduwen uit te zetten. (Kreeg de ingeving door bovenstaande post, en had het ooit al moeten doen toen ik tijdelijk een AMD 460 had :D )
Ik ga nu even kijken of ik dat speelbaar vind, het is in elk geval wel strak gelijnd nu allemaal.

Zou mooi zijn als ik nog een jaartje kan wachten met een nieuwe videokaart. Anders toch maar snel over.
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:53:
[...]

[...]

Heb je een voorbeeld ergens ? Ik speel veel GTA V Online dus ik ben wel benieuwd :)
nee heb geen idee hoe je video's maakt en dergelijke.

Maar als ik vanuit mijn office wegvlieg heb ik (bij normale settings) en 4 keer MSAA (MFAA, en 4*supersampling in controlsettings) bij diverse gebouwen dat de bovenkant aliassing vertoond. Ondertussen heb ik vaak gewoon tussen de 60 en 80 fps (144Hz Gsync monitor)
Het is vooral in de stad, en ook maar bij enkele gebouwen.

Ook schaduwen zijn vaak een crime, maar dat is volgens mij puur een GTA dingetje, dat zie ik namelijk in de meeste videos ook duidelijk terugkomen. (Alle schaduw instellingen maximaal, harde schaduwen, tot softest, nvidia en amd schaduwen kosten veel en leveren me te weinig op.)

's nachts is het allemaal echt supermooi, maar overdag vind ik het lastig om naar te kijken. (nu zonder schaduwen nog veel beter.)

/edit: trouwens te vroeg gejuicht, het is wel minder maar nog steeds niet helemaal weg. Ook bij het rijden bijvoorbeeld, de weg voor me trilt enorm, geen idee of dit ook aliassing is. Denk het wel. Het maakt het beeld in elk geval enorm onrustig.
En in het kantoor zelf is het computerscherm en de muren ook niet strak, maar met duidelijke aliassing.

[ Voor 64% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-05-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

Er zijn gevallen bekend van een aantal moederborden zo door de tijd heen dat ze de performance van een CPU beperken, doordat er eigenlijk niet genoeg stroom geleverd kan worden.
En als diezelfde stroomvoorziening langere tijd op zijn teentjes loopt dan kan ik me voorstellen dat er problemen kunnen optreden na een langere periode.
Nee, geef maar eens één voorbeeld met zo'n moederbord en CPU, zul je niet vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

-The_Mask- schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:06:
Nee, geef maar eens één voorbeeld met zo'n moederbord en CPU, zul je niet vinden.
https://nl.hardware.info/...e-b85m-hd3-inclusief-test

Enige wat ik nog zo gauw makkelijk heb kunnen vinden/me kon herinneren. Er zijn echter ook andere voorbeelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Dit is met 4 keer MSAA

plaatje van in de office, let vooral op de muren

Dit is mijn systeem https://tweakers.net/gallery/18666/inventaris/

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-05-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:16:
[...]

https://nl.hardware.info/...e-b85m-hd3-inclusief-test

Enige wat ik nog zo gauw makkelijk heb kunnen vinden/me kon herinneren. Er zijn echter ook andere voorbeelden :)
Dat is een moederbord met een heel veel zwakker VRM en een CPU die een stuk meer verbruikt, helemaal niet van toepassing hier.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is gewoon GTA V crappyness... met mijn R9 290X heb ik dat ook.
Net nog op zitten letten naar aanleiding van jouw post en inderdaad vooral de daken hebben er last van. Ik heb tevens geen AA aanstaan dus valt het nog meer op. In andere games komt het niet zo voor in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Als je in GTA V geen aliasing wil moet je 4x supersampling (DSR/VSR) gebruiken. Moet je wel een zeer goed systeem voor hebben (denk 1080 Ti). Monitor met hoge DPI wil ook helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mitt3nz op 18-05-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het gaat inderdaad een 1080 TI worden, morgen bezorgd.

Heb vanmorgen eens alle registers open getrokken en ongeveer alle instellingen op maximaal gezet. Qua FPS is het natuurlijk niet super (al verbaasde het me hoeveel ik nog dik boven de 70 en soms 90 uit kwam) maar qua aliasing lijken hoge settings eerder goed dan kwaad te doen. Voelt erg onlogisch... Maar nu kijken hoe het gaat als er een 1080 ti inzit in plaats van een normale 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Komt omdat GTA V het nodige aan postprocessing doet denk ik, dan heeft MSAA soms minder nut. SSAA daarentegen werkt altijd, maar kost wel het nodige aan GPU power. Niet vergeten om TXAA ook aan te zetten voor de temporal aliasing.

Edit: zit SSAA overigens niet ingebakken in GTA V? Kan me vaag iets herinneren over resolution scaling, wat misschien hetzelfde effect kan hebben. Dan hoef je geen DSR te gebruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door Mitt3nz op 18-05-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Resolution scaling zit er in.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 20:09
Toevoeging voor diegene die zich afvraagt waarom tijdens reviews de led voedingsindicatoren (boven de PEG bussen) op de pcb van de videokaart branden. Continu verlicht betekend niet aangesloten voedingstekkers. Knipperend wil zeggen problemen met de stabiliteit van de aangeleverde spanning. Ledjes uit wil zeggen dat de aangeleverde spanning in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:35
DutchRookie007 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 15:13:
Toevoeging voor diegene die zich afvraagt waarom tijdens reviews de led voedingsindicatoren (boven de PEG bussen) op de pcb van de videokaart branden. Continu verlicht betekend niet aangesloten voedingstekkers. Knipperend wil zeggen problemen met de stabiliteit van de aangeleverde spanning. Ledjes uit wil zeggen dat de aangeleverde spanning in orde is.
Volgens mij klopt dat niet, brand wit = spanning aangesloten en ok.
Rood is niet aangesloten en knipperen zou idd kunnen duiden op problemen.

Staat hier ook

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 20:09
TheLarger1 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:49:
[...]

Volgens mij klopt dat niet, brand wit = spanning aangesloten en ok.
Rood is niet aangesloten en knipperen zou idd kunnen duiden op problemen.

Staat hier ook
Dan doet iedere fabrikant het weer anders. Kijk hier maar eens :

http://www.gigabyte.co.nl...d/GV-N108TAORUS-X-11GD#kf

Dit geld dus voor mijn kaart dus check of hetzelfde voor jullie kaarten geldt op de site van de fabrikant.
Ik zie trouwens in je post dat zij nergens een referentie geven. Dus is het wel zo?

[ Voor 6% gewijzigd door DutchRookie007 op 22-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:35
DutchRookie007 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Dan doet iedere fabrikant het weer anders. Kijk hier maar eens :

http://www.gigabyte.co.nl...d/GV-N108TAORUS-X-11GD#kf

Dit geld dus voor mijn kaart dus check of hetzelfde voor jullie kaarten geldt op de site van de fabrikant.
Ik zie trouwens in je post dat zij nergens een referentie geven. Dus is het wel zo?
Oh inderdaad, lekker duidelijk 😜

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ook maar de overstap gemaakt, van gtx1070 naar 1080 en nu naar 1080ti, opzienbarend verschil tov de 1080 zeker met de 4K gaming.. Ik heb gekozen voor de MSI GTX 1080Ti gaming X.. Mooie kaart, en erg stil onder load..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Ik twijfel ook of ik niet gewoon ga upgraden. Geld is op zich niet het probleem. En nodig, tja, wat is nodig. Ik heb nu een GTX 1070 op 3440x1440, misschien de best fit en ruimschoots goed genoeg voor WoW, Overwatch, Rocket League, Battlefield 1, maar als ik echt 60fps wil pushen (of 75 fps wanneer ik de monitor 'overclock') bij games als GTA V, The Witcher 3 en Forza Horizon 3 moet ik toch wat concessies doen in de grafische instellingen. Nu speel ik vooral met weinig of geen AA, maar het zou toch leuk zijn om minder jaggies te zien.

Bij Planet Coaster en Ghost Recon Wildlands heeft de 1070 erg zwaar, al ligt het bij Planet Coaster vooral aan de CPU wanneer er veel scenery en bezoekers in het park zijn. Maar ook de GPU kan geen maximale settings aan in lege scenery wanneer 60fps het streven is.

Dus, doen of laten? Ik gok dat er zo'n 400-450 euro moet worden bijbetaald wanneer ik mijn 1070 verkoop. Een 1080 is natuurlijk ook mogelijk, maarja ik ben van de categorie Jeremy Clarkson; powerrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
MadDogMcCree schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 01:44:
Ik twijfel ook of ik niet gewoon ga upgraden. Geld is op zich niet het probleem. En nodig, tja, wat is nodig. Ik heb nu een GTX 1070 op 3440x1440, misschien de best fit en ruimschoots goed genoeg voor WoW, Overwatch, Rocket League, Battlefield 1, maar als ik echt 60fps wil pushen (of 75 fps wanneer ik de monitor 'overclock') bij games als GTA V, The Witcher 3 en Forza Horizon 3 moet ik toch wat concessies doen in de grafische instellingen. Nu speel ik vooral met weinig of geen AA, maar het zou toch leuk zijn om minder jaggies te zien.

Bij Planet Coaster en Ghost Recon Wildlands heeft de 1070 erg zwaar, al ligt het bij Planet Coaster vooral aan de CPU wanneer er veel scenery en bezoekers in het park zijn. Maar ook de GPU kan geen maximale settings aan in lege scenery wanneer 60fps het streven is.

Dus, doen of laten? Ik gok dat er zo'n 400-450 euro moet worden bijbetaald wanneer ik mijn 1070 verkoop. Een 1080 is natuurlijk ook mogelijk, maarja ik ben van de categorie Jeremy Clarkson; powerrrr!
Wat voor CPU heb je nu? als het een CPU probleem is bij (meerdere) games zou je daarnaar kunnen kijken.

OT: leuke game was maddog mccree :) ook nog gespeeld hehe brings back memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik gebruik een i7 6700k @ 4.5Ghz, dus upgraden heeft weinig zin. Het is de optimalisatie van de game helaas, de game ziet blueprints als tal van losse stukjes scenery in plaats van één enkel stuk scenery. Dat moet dus allemaal apart gerenderd worden, een aanslag op de CPU. Er zijn parken die op de allerlaagste settings en een resolutie van 720p nog steeds slechts op 10-20 fps lopen, puur vanwege de CPU bottleneck. Je zou overigens verwachten dat de game dan beter zou moeten lopen op Ryzen, maar ook dit is niet het geval, de game loopt zelfs slechter, het komt aan op single core prestaties.

Ik kan de CPU hoger clocken, maar dan heb ik een betere koeler nodig.

Maar goed, in de scenario parken, die vrij leeg zijn, is de GPU de bottleneck wanneer je alles op ultra wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, hardware voltage aanpassingen... Hoeveel mensen doen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Tja, hardware voltage aanpassingen... Hoeveel mensen doen dat?
Heel erg weinig. Zo bezien is het niet gek dat Nvidia hier geen rekening mee houdt. Eerlijk is eerlijk, hun boost werkt wel uitstekend en dat is wat de meeste gebruikers graag willen hebben: het grootste deel uit de kaart halen zonder er gedoe mee te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit heb ik met m'n 1080 Ti zonder manuele overvolting of modding.
Gewoon vanaf een bepaalde Mhz overclock, tooltjes zeggen dat je de snelheid doet, maar de performance is erg slecht.

ps; Die kerel doet me denken aan Roy van The IT Crowd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:02:
[...]
Gewoon vanaf een bepaalde Mhz overclock, tooltjes zeggen dat je de snelheid doet, maar de performance is erg slecht.
Memory error correction?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingCrop schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Dit heb ik met m'n 1080 Ti zonder manuele overvolting of modding.
Wie zal het zeggen? Uitgeschakelde kernen omdat het vermogen onder een bepaalde grens moet blijven? ...

Deze jongen heeft de laatste tijd trouwens ook video's geupload waarin je kan zien hoe hij de PCB's geschikt maakt voor overklokken en het overklokken zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepperNutz
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik sta op het punt om een EVGA FTW 1080 aan te schaffen alleen ik weet dus niet of dit de improved versie? Hoe kan ik zien dat deze ftw kaart de goede thermal pads heeft etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:38
Voor de geïnteresseerden, Buildzoid had gisteren een leuke livestream met Asus Dual GTX 1070 overclocking; een voltmodded Asus Dual GTX 1070 op LN2, met een Ryzen 7 1700 @4Ghz op een pretty basic Asus B350 Plus moederbordje.

Resultaat: 2468Mhz core clock wat resulteerde in rank 1 op Firestrike Extreme en rank 2 op Time Spy. :P Nog geen rank 1 op Time Spy, omdat het slechts een mild overclockte Ryzen 7 1700 is (moederbord beperking) met een simpele AIO koeler erop, terwijl de rank 1 een LN2 gekoelde i7 6950X op 4.9Ghz gebruikte.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Omdat ik absoluut niet een YouTube filmpje ga kijken van maar liefst 33 minuten heb ik een beetje de reacties snel doorgebladerd en de TL;DW is zo'n beetje het volgende :

De kaarten hebben zo'n goede memory error correction (soort ECC van je VRAM) dat je in sommige gevallen naar een bepaalde snelheid toe kan OC'en die totaal geen nut heeft, omdat je dan eigenlijk te ver overklokt en de "ECC" functie weer de performance omlaag haalt door alle errors die optreden en dus gecorrigeerd moeten worden wat weer vertraging oplevert.

... am I right :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
ik speel zelf op 4k en als ik constant 60fps wil moet ik de AA helemaal uitzetten.

Verder kan ik dan wel alles op max.

Kan natuurlijk wel die FXaa aandoen maar dat vind ik maar niks.

Als ik msaa2x en NVDIA TAA ofzo aanzet dan heb ik af en toen in de bergen wel rond de 45 maar in de stad rond de 55 fps.

En ik speel met een 1080TI in SLI.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 330,-€ 330,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 149,99€ 149,99
2EVGA GTX 1080 Ti SC2 Hybrid€ 0,-€ 0,-
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Crystal 570X RGB€ 175,-€ 175,-
1NZXT Kraken X42 (zonder AM4 support)€ 115,95€ 115,95
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 52,45€ 52,45
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G900 Chaos Spectrum€ 126,63€ 126,63
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 140,-€ 140,-
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.369,-€ 1.369,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 158,50€ 158,50
1EVGA Pro SLI HB Bridge (1 Slot Spacing)€ 39,95€ 39,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.657,47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 01:29

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Dellmorte schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:36:
ik speel zelf op 4k en als ik constant 60fps wil moet ik de AA helemaal uitzetten.

Verder kan ik dan wel alles op max.

Kan natuurlijk wel die FXaa aandoen maar dat vind ik maar niks.

Als ik msaa2x en NVDIA TAA ofzo aanzet dan heb ik af en toen in de bergen wel rond de 45 maar in de stad rond de 55 fps.

Serieus? Ik speel op 8msaa met alles open grass quality op medium op een gtx1080 sli en dat draait eigenlijk altijd tussen de 60 en 80 fps. Het is dan op ultrawide en niet 4k maar zou dat zoveel performance verschil moeten opleveren? Ik heb dan wel een custom water cooling loop.

Hoe is de koeling van je kaarten weet je zeker dat je niet gethrottled wordt?

[ Voor 9% gewijzigd door juggle op 02-06-2017 13:09 ]

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

\o/ mijn 970 ook ingeruild voor een 1070. Toch voor MSI gekozen omdat de ASUS me iets te duur was...

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 02-06-2017 13:33 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
het is wat het is.

heb hybrid kaarten. max temp 45 graden dus throttle kan niet.

is ook gewoon normaal deze resultaten.

je zegt zelf dingen op high te zetten ipv max. kijk daar ga je al.

ik heb alles maximaal staan incl distance view,
juggle schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Serieus? Ik speel op 8msaa met alles open grass quality op medium op een gtx1080 sli en dat draait eigenlijk altijd tussen de 60 en 80 fps. Het is dan op ultrawide en niet 4k maar zou dat zoveel performance verschil moeten opleveren? Ik heb dan wel een custom water cooling loop.

Hoe is de koeling van je kaarten weet je zeker dat je niet gethrottled wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Dellmorte schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:52:
het is wat het is.

heb hybrid kaarten. max temp 45 graden dus throttle kan niet.

is ook gewoon normaal deze resultaten.

je zegt zelf dingen op high te zetten ipv max. kijk daar ga je al.

ik heb alles maximaal staan incl distance view,

[...]
Klaarblijkelijk dan, het is wel zo dat die grass quality wel echt een performance killer is, inclusief long shadows. Ik zou die wat naar beneden zetten. Merk je niets van en zorgt ook dat de fps drops weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
Ik vind bij GTAV dat je niks ziet van de AA dus staat gewoon uit.

Ik wil altijd constant 60 fps en dat heb ik dan. kan wel MSAA2x aanzetten maar dan heb ik in grote gebieden drops naar 50 en soms 45 en daar heb ik geen zin in.

Dus vandaar dat ik gekozen heb de AA gewoon uit te laten ipv anderen dingen naar beneden te halen.

Zonder die AA heb ik constant 60 FPS en nooit een drop. dus ben helemaal blij :D

Had eerst 1080 in sli maar die kut dingen werder wel enorm heet. Blij dat ik over ben gegaan op hybrid. echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Dellmorte schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:59:
Ik vind bij GTAV dat je niks ziet van de AA dus staat gewoon uit.

Ik wil altijd constant 60 fps en dat heb ik dan. kan wel MSAA2x aanzetten maar dan heb ik in grote gebieden drops naar 50 en soms 45 en daar heb ik geen zin in.

Dus vandaar dat ik gekozen heb de AA gewoon uit te laten ipv anderen dingen naar beneden te halen.

Zonder die AA heb ik constant 60 FPS en nooit een drop. dus ben helemaal blij :D

Had eerst 1080 in sli maar die kut dingen werder wel enorm heet. Blij dat ik over ben gegaan op hybrid. echt een aanrader.
Klopt, mijn bovenste kaart werd 87 en de onderste iets van 75 :| Heb toen besloten om water cooling toe te passen en ze worden nu in combinatie met een overgeclockte 6700k op 4.5GHZ iets van 52 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
heb je met een pomp of ook hybrid?
juggle schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:59:
[...]

Klopt, mijn bovenste kaart werd 87 en de onderste iets van 75 :| Heb toen besloten om water cooling toe te passen en ze worden nu in combinatie met een overgeclockte 6700k op 4.5GHZ iets van 52 max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juggle

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Dellmorte schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:18:
heb je met een pomp of ook hybrid?
[...]
Nee met pomp en backplates van ek waterblocks hier check: https://tweakers.net/gallery/99188/fotoalbum/?MapID=42895

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dellmorte
zo dan, heel mooi hoor. _/-\o_

Netjes ook je pc kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Zojuist is er een nieuwe update binnengekomen voor m'n GTX 1080. Gevolg, resolutie is teruggezet naar maximaal 2048x1152, terwijl dit normaal 3840x2160 moet zijn. Heb de meest recente drivers van de Nvidia site gehaald en een clean install gedaan maar ik krijg de resolutie nog steeds niet op 3840x2160.

edit update: Even een online chat gehad met een helpdesk dame heulmaal uit India. Uiteindelijke oplossing. Even kabel uit de monitor halen, stroom kabel er ook uit en na een minuutje er weer in. Probleem opgelost. Had iets met statistische elektriciteit te maken. Beetje vaag maar goed, probleem weer opgelost. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Snowwie op 03-06-2017 07:38 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
kwijl!! wat een mooie en vooral nette kamer.

oh ja: je pc is ook supergaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Wat een beest van een kaart die 1080Ti.. Speel bv tekken 7 op ultra 4K @ 60fps.. De fans van de kaart draaien niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dellmorte schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:36:
Hoe is de belasting van de kaarten bij jou ?

Ik heb namelijk onlangs gemerkt dat de belasting i.c.m. Crossfire een flink stuk achteruit is gegaan in GTA V Online vergeleken met hoe het in het begin was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
merk niet dat het achteruit is gegaan moet ik zeggen, en heb het spel al heeel lang.

Zitten wel weer wat videokaarten tussen maar dit was ook allemaal SLI.
nero355 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Hoe is de belasting van de kaarten bij jou ?

Ik heb namelijk onlangs gemerkt dat de belasting i.c.m. Crossfire een flink stuk achteruit is gegaan in GTA V Online vergeleken met hoe het in het begin was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik overweeg om een 1080TI te kopen om dan een volledige watergekoeld systeem te bouwen. Maakt het qua performance nog uit wat voor versie ik van de 1080TI neem? Er zit zo'n 150 euro verschil tussen de MSI en de EVGA kaart, waar komt dat verschil vandaan? Vast niet alleen de koeling toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TjAWJ4u.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wg7mFLQ.png

De EVGA FTW3 is in ieder geval veels te duur voor wat je krijgt...
That said, at $780, this card is a tough sell. You’re not going to be able to leverage that PCB without hard mods or shunt mods, and to no fault of EVGA. Pascal limits EVGA’s excessive engineering on the VRM and PCB – both of which can be deftly handled by the cooler – leaving us with a card which performs functionally identically to $750 alternatives. In fact, although we haven’t tested them yet, it’d also not be much different from $730 cards in the FPS department. EVGA does well in the cooling department for the form factor, does well in the VRM design, but can’t do much to help with overclocking.

[ Voor 124% gewijzigd door Paprika op 06-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
misschien zeg ik iets verkeerds... maar ik probeer het toch ;)

Ik heb een 1080 ti fe kaart (ook overklokt, maar geen power of voltageaanpassingen) wat ik wel gedaan heb is het fanprofiel aanpassen. Daardoor bleef (zelfs met de hitte van afgelopen week) de temperatuur gewoon laag in de 70 hangen (71-74) met ditto fanspeed op die temperaturen. Het geluid neemt daardoor wel toe, maar het blijft wel dik onder die 84 (bij welke kamertemperatuur is dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrVegeta schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:27:
Ik overweeg om een 1080TI te kopen om dan een volledige watergekoeld systeem te bouwen. Maakt het qua performance nog uit wat voor versie ik van de 1080TI neem? Er zit zo'n 150 euro verschil tussen de MSI en de EVGA kaart, waar komt dat verschil vandaan? Vast niet alleen de koeling toch?
Mijn ervaring met MSI is dat je als consument dikke pech hebt als je contact wil met de RMA afdeling van het bedrijf : Ze hebben alleen contact met de winkel waar je de kaart hebt gekocht en als die failliet is kan je het schudden...

Echter bij eVGA kreeg ik gewoon een vriendelijke vent te spreken die voor mij 1,5 jaar buiten de garantie een vervangend moederbord heeft geregeld waarmee ik tenminste nog effe vooruit kon, nadat ik ontzettend veel pech had met de X58 4-Way SLI van ze!

Dus... daar gaat het geld in zitten blijkbaar :)

En toch overweeg ik een MSI model op het moment... :X :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Laatst online: 15-09 20:10
MrVegeta schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:27:
Als je de kaart gaat waterkoelen zou ik een EVGA Founders Edition nemen. De meeste waterblokken worden voor de FE gemaakt. Daarnaast heeft EVGA prima garantie zoals eerder genoemd.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
net nog mijn EVGA hybrid sc2 RMA gehad.

nieuwe ontvangen en daarna komen ze de oude ophalen.

Wel direct bij evga besteld maar dat maakt niet uit want evga promoot ook dat je nooit naar de tussenhandelaar moet gaan.

Super service zeg ik zelf.
nero355 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Mijn ervaring met MSI is dat je als consument dikke pech hebt als je contact wil met de RMA afdeling van het bedrijf : Ze hebben alleen contact met de winkel waar je de kaart hebt gekocht en als die failliet is kan je het schudden...

Echter bij eVGA kreeg ik gewoon een vriendelijke vent te spreken die voor mij 1,5 jaar buiten de garantie een vervangend moederbord heeft geregeld waarmee ik tenminste nog effe vooruit kon, nadat ik ontzettend veel pech had met de X58 4-Way SLI van ze!

Dus... daar gaat het geld in zitten blijkbaar :)

En toch overweeg ik een MSI model op het moment... :X :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Zo, de upgrade van de 1070 naar de 1080ti is gemaakt. Had graag bij Palit gebleven, maar deze zijn helaas alleen op order te verkrijgen, en geduld is niet mijn sterkste kant ;).

Ben voor een MSI Gaming X gegaan, verkrijgbaar en kwa koeler zal het allemaal wel om het even zijn.

Het eerste wat me opvalt, is dat de kaart een flink stuk warmer draait. Standaard start de fan pas met draaien op relatief hoge temperatuur, waardoor hij idle (met de fan uit) naar 60 graden klimt. Dat vind ik toch wel aan de hoge kant. Met de fans op 100% daalt de temperatuur naar 37 graden, prima temperatuur maar teveel herrie. Het is dus even zoeken naar een middenweg.

Wanneer de kaart voor een lange tijd op 100% wordt aangesproken gaat de kaart naar maximaal 84 graden, vrij warm maar mijn idee, maar na een google blijkt dit toch relatief normaal te zijn, de kaart kan tot 94 graden aan. Warmer dan 84 graden, zelfs met de fans op 50%, wordt de kaart niet. Tussen de 80-84 graden schommelt de fan standaard tussen 60% en 100%.

Ik vind de standaard fancurve niet heel ideaal. De fans zijn wat luidruchtiger dan mijn Palit 1070, maar ik vermoed dat de Palit Super Jetstream 1080ti ook warmer zal draaien dan de 1070.

Wat is een ideale fancurve voor deze kaart? Ik zat te denken idle op 20% tot 60 graden, 40% op 70 graden, en 60% op 84 graden, 85-94 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadDogMcCree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:03:
Zo, de upgrade van de 1070 naar de 1080ti is gemaakt.

Ben voor een MSI Gaming X gegaan, verkrijgbaar en kwa koeler zal het allemaal wel om het even zijn.

Wanneer de kaart voor een lange tijd op 100% wordt aangesproken gaat de kaart naar maximaal 84 graden, vrij warm maar mijn idee, maar na een google blijkt dit toch relatief normaal te zijn, de kaart kan tot 94 graden aan. Warmer dan 84 graden, zelfs met de fans op 50%, wordt de kaart niet. Tussen de 80-84 graden schommelt de fan standaard tussen 60% en 100%.

Wat is een ideale fancurve voor deze kaart? Ik zat te denken idle op 20% tot 60 graden, 40% op 70 graden, en 60% op 84 graden, 85-94 100%.
Nou... als ik dat allemaal vergelijk met https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur dan wijken de resultaten flink af van elkaar... :/

In wat voor kast zit de kaart en heeft deze eene beetje ademruimte zeg maar ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
nero355 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 18:49:
[...]

Nou... als ik dat allemaal vergelijk met https://nl.hardware.info/...sproductie-en-temperatuur dan wijken de resultaten flink af van elkaar... :/

In wat voor kast zit de kaart en heeft deze eene beetje ademruimte zeg maar ?!
Volgens mij zijn deze metingen gedaan met de fans op 100%. Dan zit mijn kaart op 70 graden wanneer ik de case potdicht gooi (Silencio 352, 2 casefans, dekseltje bovenop er op en het deurtje aan de voorkant dicht). Omdat de standaard instellingen de fan naar 45-60% gooit onder de 80 graden, klimt hij ook weer steeds terug omhoog.

Met de kast open heb ik het niet getest, maar daar zit meestal maar een enkele graad tussen. Het is natuurlijk niet de ideale case met volop ruimte en 4 grote casefans, maar de temps haalt hij vooral omdat de fan pas heel laat inkicken en dan rap gaan draaien. Het is wanneer ik de kaart 15+ minuten op maximale clocksnelheid op 100% GPU usage dat de kaart naar de 84 graden klimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadDogMcCree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:16:
Volgens mij zijn deze metingen gedaan met de fans op 100%.
Als het goed is niet, maar wel op een benchtable dus vergeleken met jouw mATX kastje zou dat wel het een en ander kunnen verklaren :)
Dan zit mijn kaart op 70 graden wanneer ik de case potdicht gooi (Silencio 352, 2 casefans, dekseltje bovenop er op en het deurtje aan de voorkant dicht). Omdat de standaard instellingen de fan naar 45-60% gooit onder de 80 graden, klimt hij ook weer steeds terug omhoog.

Met de kast open heb ik het niet getest, maar daar zit meestal maar een enkele graad tussen. Het is natuurlijk niet de ideale case met volop ruimte en 4 grote casefans, maar de temps haalt hij vooral omdat de fan pas heel laat inkicken en dan rap gaan draaien. Het is wanneer ik de kaart 15+ minuten op maximale clocksnelheid op 100% GPU usage dat de kaart naar de 84 graden klimt.
Het is wel een kleine kast zeg. Effe alle casefans op 100% laten blazen en opnieuw testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadDogMcCree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 17:03:
Zo, de upgrade van de 1070 naar de 1080ti is gemaakt. Had graag bij Palit gebleven, maar deze zijn helaas alleen op order te verkrijgen, en geduld is niet mijn sterkste kant ;).

Het eerste wat me opvalt, is dat de kaart een flink stuk warmer draait. Standaard start de fan pas met draaien op relatief hoge temperatuur, waardoor hij idle (met de fan uit) naar 60 graden klimt. Dat vind ik toch wel aan de hoge kant. Met de fans op 100% daalt de temperatuur naar 37 graden, prima temperatuur maar teveel herrie. Het is dus even zoeken naar een middenweg.

Ik vind de standaard fancurve niet heel ideaal. De fans zijn wat luidruchtiger dan mijn Palit 1070, maar ik vermoed dat de Palit Super Jetstream 1080ti ook warmer zal draaien dan de 1070.

84°C is the temperatuur waarop Nvidia zijn chip gaat throttlen(Mhz naar beneden laat gaan) om die temperatuur te behouden, daarom zie je hem niet meteen daarboven gaan.
Een goede balans tussen stilte, temperatuur & performance is zo'n 75~°C.
Een 1080 Ti is inderdaad een stuk luider/warmer dan bv een 1070. Het stroomverbruik is dan ook behoorlijk anders.

Case fans anders zetten kan ook heel wat helpen. Ik heb bij mijn Define R5 gemerkt, dat trage stille fans (420-450 rpm) vanvoor in de case bijna niets doen voor de temperatuur. Echter even traag en stil aan de zijkant is het een heel ander verhaal, daar koelen ze goed (blaast dan ook rechtstreeks op zijkant van GPU).

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 08-06-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Even een hernieuwde test gedaan. Met de standaard fancurve zit het nu op 72/73 graden (ik heb de power kabels omgedraaid, lijkt me sterk dat het daar aan ligt), alleen is hij dan dus vrij luidruchtig, maar dat zal binnen de standaard norm zijn.

Ook even een geheel open kast test gedaan. Airflow is het probleem niet, je kan voelen dat hij gewoon koude lucht aanzuigt en warme lucht eruit blaast. Er zit geen enorme ruimte tussen de PSU en de GPU, maar ruim voldoende wanneer je het vergelijkt met een SLI setup. We hebben het over een centimeter of 5, 2 PCIe slots en een beetje.

Bij 84 graden (fans uit) gaat hij thermal throttlen zie ik nu. Als ik dezelfde temperaturen wil halen wat Youtube video's, dan moet echt de fan op 100%. Ik test nu The Witcher 3, GPU draait op 1932mhz (edit: 1949mhz) factory boost en zit nu wel netjes op 60 graden.

Edit: misschien downclock ik hem maar ietjes, ik heb nog aardig wat performance overhead.

Edit 2: ik denk dat het dan toch de case is, zodra ik de kast dicht doe gaan de fans loeien en de temperatuur omhoog. Bah, dat wordt een nieuwe case. Kast open 72 graden met stock fan curve, relatief stil, kast dicht en we gaan naar 80 graden. Naja, weet ik in ieder geval dat het niet aan de kaart ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door MadDogMcCree op 08-06-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Ook hier een GTX 1080 draaien net, een ASUS STRIX

Hierbij ook mijn 3DMARK score: GTX 1080

GPU kan nog wel iets meer.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MadDogMcCree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:12:
Er zit geen enorme ruimte tussen de PSU en de GPU, maar ruim voldoende wanneer je het vergelijkt met een SLI setup. We hebben het over een centimeter of 5, 2 PCIe slots en een beetje.
Zolang het geen blowerkoeler is : Veel te weinig ruimte!

Bron ? Mijn Crossfire setup met MSI Gaming X koelers :)
Edit 2: ik denk dat het dan toch de case is, zodra ik de kast dicht doe gaan de fans loeien en de temperatuur omhoog. Bah, dat wordt een nieuwe case. Kast open 72 graden met stock fan curve, relatief stil, kast dicht en we gaan naar 80 graden. Naja, weet ik in ieder geval dat het niet aan de kaart ligt.
d:)b Size matters! in dit geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Paprika schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:59:
[afbeelding]
[afbeelding]

De EVGA FTW3 is in ieder geval veels te duur voor wat je krijgt...

[...]
Die lijst is eigenlijk nutteloos om twee redenen

1) Er is één kaart getest dus het zit er dik in dat een ander model weer net even anders clocked
2) Het komt weleens voor dat kaarten met lagere Mhz toch hogere fps scoren (laatste keer bij MSI gezien op techpowerup als ik me niet vergis, vraag me niet welk type was een tijdje geleden).

(Dit alles los van het nut van de EVGA kaart).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 09-06-2017 02:58 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet om de kloksnelheid van de individuele kaart, maar dat er geen kaart uitschiet, zowel niet naar beneden als niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

MadDogMcCree schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 19:16:
[...]

Volgens mij zijn deze metingen gedaan met de fans op 100%. Dan zit mijn kaart op 70 graden wanneer ik de case potdicht gooi (Silencio 352, 2 casefans, dekseltje bovenop er op en het deurtje aan de voorkant dicht). Omdat de standaard instellingen de fan naar 45-60% gooit onder de 80 graden, klimt hij ook weer steeds terug omhoog.

Zelf heb ik een Silencio 550, ook potdicht, idle zit mijn Asus GTX1080 O8G (snelste uitvoering) op 40-43 graden, als ik de zijkant eraf haal dan zie ik dat meestal de 3 fans still staan bij gewoon desktop gebruik. Doe ik wat lichts dan gaan de 2 buitenste fans 'draaien' meestal voor 5-10 seconden en dan weer op stil. Pas bij volle belasting 3Dmark/Superposition gaan 3 fans aan en blijft hij steken rond de 68 graden.

Dat is uiteraard nu en niet tijdens de warme dagen. Omgevings temp ~19 graden.

Ik heb wel alle fans vervangen door Noctua's (Zo even uit mijn hoofd) 2 x 140 voor, 1 x 120 achter, en 140 op CPU. (Ja kast gaat nog net dicht vanwege Scythe cpu koeler :P).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
In mijn mini itx wordt de ti zo rond de 75 graden en daar blijft hij op.
20 cm fan aan de voorkant voor de waterkoeling.
Een 12 cm aan de bovenkant en 2x80 aan de achterkant .
In de zij paneel zit ook gaatjes dus de warmte kan er meteen uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 21:51
JulianI-Intel schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 21:28:
Ook hier een GTX 1080 draaien net, een ASUS STRIX

Hierbij ook mijn 3DMARK score: [afbeelding]

GPU kan nog wel iets meer.
Ik heb hier ook een i7 6700K en een GTX 1080,
Op welke clocksnelheden lopen die van jou?

http://www.3dmark.com/3dm/20417750
Ik haal hier met dezelfde benchmark een score van (slechts) 18104 ?

Mijn GTX blijft stabiel op 2077MHz hangen met mem(+350) op 1389 (in GPU-Z)
i7 draait op 4.5 GHz

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Thalaron schreef op zondag 11 juni 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb hier ook een i7 6700K en een GTX 1080,
Op welke clocksnelheden lopen die van jou?

http://www.3dmark.com/3dm/20417750
Ik haal hier met dezelfde benchmark een score van (slechts) 18104 ?

Mijn GTX blijft stabiel op 2077MHz hangen met mem(+350) op 1389 (in GPU-Z)
i7 draait op 4.5 GHz
Dat zijn wel erg laage scores voor een overgeklokte 1080.. ik haal volgens mij nog meer op stock. Ik heb de volgende overclocks lopen 2126mhz core 1388 memory. En op de 6700k heb ik hem op 4.9 lopen.. ik zou er toch even als ik jouw was er naar kijken, want ik denk niet dat die scores kloppen..

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Paprika schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:31:
Gaat niet om de kloksnelheid van de individuele kaart, maar dat er geen kaart uitschiet, zowel niet naar beneden als niet naar boven.
Mja dat is het nadeel van de auto overclock mentaliteit van Nvidia deze generatie. Maar goed individueel zijn er natuurlijk nog altijd verschillen tussen vendors op basis van prijs, geluidsproductie en garantiebeleid. Weet niet of je bedoelde dat die specifieke kaart van EVGA niets toevoegt of EVGA in het algemeen? Ze hebben immers wel een goede rma reputatie.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je beter een "goedkopere" EVGA kunt kopen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Blij dat ik nog even gewacht heb met bestellen totdat er weer een bundel beschikbaar was. Nu Destiny 2 erbij :) https://www.nvidia.nl/gra.../pascal/destiny-2-bundle/

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik zit te broeden op een (tijdelijke) overstap naar het groene kamp. Na veel inlezen en reviews zijn er 2 boven komen drijven en twijfel ik nu qua keuze tussen de Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH en de MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G.

Vragen die ik overhoud na alle vergelijkingen en afwegingen;
- is de hogere clock van de Gainward het waard om niet voor de MSI te kiezen? De MSI zou ik in NL bestellen bij een NL webshop, gezien de prijs van de Gainward, deze uit duitsland laten komen.
- is de hogere clock bij de gebooste varianten uberhaupt wel interessant genoeg om te overwegen en kan ik niet beter voor een lager geklokt model gaan met een goede prijs-prestatie verhouding.

Ik kom af van een RX480 8GB en wil straks wel 60fps op een 1440k scherm kunnen draaien op hoge settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13

Gerder

Gerder

Sinds gisteren in het bezit van een Asus ROG Strix GTX 1080ti OC. Voor ik mijn vraag stel even mijn ervaring. Wat een beest! Zelfs ten opzichte van mijn vorige reguliere strix 1080, wat toch ook geen kleintje was is het een verschil van dag en nacht. Verbruikt wel een behoorlijke hoeveelheid meer stroom dan de reguliere 1080, maar daar staan wel uitmuntende prestaties tegenover.

Nu mijn vraag. De 1080ti heeft een aura RGB header op de achterkant. Is deze bedoeld om de GFX te syncen met de rest van de RGB middels het MOBO, of kan ik de RGB vanuit de GFX uitbreiden? Ik heb namelijk geen RGB headers op het MOBO zitten dus dat zou voor mij ideaal zijn. Ik kan hier echter nergens een eenduidig antwoord op vinden. Zelfs niet in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Lord_Dain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:19:
Ik zit te broeden op een (tijdelijke) overstap naar het groene kamp. Na veel inlezen en reviews zijn er 2 boven komen drijven en twijfel ik nu qua keuze tussen de Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GLH en de MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G.

Vragen die ik overhoud na alle vergelijkingen en afwegingen;
- is de hogere clock van de Gainward het waard om niet voor de MSI te kiezen? De MSI zou ik in NL bestellen bij een NL webshop, gezien de prijs van de Gainward, deze uit duitsland laten komen.
- is de hogere clock bij de gebooste varianten uberhaupt wel interessant genoeg om te overwegen en kan ik niet beter voor een lager geklokt model gaan met een goede prijs-prestatie verhouding.

Ik kom af van een RX480 8GB en wil straks wel 60fps op een 1440k scherm kunnen draaien op hoge settings.
Wat ik begreep van anderen hier in het topic is de Gainward 1070 (en ook de 1080) een hele goede kaart.
Goede koeling, geluidsproductie en prestaties en dat voor een behoorlijk lagere prijs.
Ik weet niet precies wat het prijsverschil is.
Maar ik denk dat, mits je het niet vervelend vind om in Duitsland te bestellen, je deze goed kan bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49
Ik ben uiteindelijk, i.v.m. de snel teruglopende beschikbaarheid/voorraad en dus leverbaarheid van de Gainward toch maar voor de MSI Gaming X gegaan. Zeker interessant i.c.m. de huidige cashback van 40€! Als het goed is komt de kaart morgen aan!
Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.