Ok, met vier 1080 Ti's onder de knie leek een kleine update hier mij wel relevant:
Inno3D X3 Ultra is nipt sneller dan de Strix OC en de Gaming X en vrij ruim sneller dan de Aorus. Strix OC is wel tof en breed inzetbaar maar wel een stuk duurder. Biedt tevens de extra fan headers, maar ik vraag mij af of velen dat gebruiken, de meerprijs 'waarde' zoeken valt in elk geval niet mee, anders dan dat het een heel mooi in balans product is. Grote vraag is ook of je een procent of wat ooit gaat ervaren in de praktijk, maar het feit dat Inno als enige het geheugen noemenswaardig overclockt en daarmee dan grafieken wint is wel een frappant feit.
MSI, ASUS en GB zijn duidelijk het stilste en daarbij ook weer flink koeler dan de Inno; die zitten er allemaal zo'n 7 C onder, oorzaak lijkt een custom PCB met extra fases tov de Nvidia reference PCB van Inno. GB net als de Inno aan de goedkope kant van het spectrum, maar ook een paar procent trager. Knullige is dat dat enkel door de TDP afstelling komt. Powerlimit verhogen of F3 ipv F4 bios flashen en hij zit weer in lijn (TDP 275W ipv 250W, of gewoon de powerlimit verhogen in afterburner oid, scheelt je ~5% core wat neer komt op een paar % FPS in gaming). Gevolg is wel dat hij dan ietsjes aanweziger wordt onder load, maar de Inno is duidelijk luider ten alle tijden.
GB heeft op hun Aorus een opvallende interne HDMI poort wat wel weer interessant is voor VR scenario's, zeker met front HDMI cases zoals een NZXT S340 Elite, of iets met een VR frontpanel.
Looks? Tja.. take your pick? bij GB ontkom je niet aan wat oranje (al valt het goed mee zonder die rubberen covers e.d.), MSI duwt al jaren rood door onze mik (en subjectief:moet dat "GEFORCE GTX" zo groot?), en Inno is weliswaar neutraal maar de aanwezige RGB LED kleur aan de hand van de belasting op je kaart, je kan hem niet handmatig instellen op één kleur: gemiste kans. Allemaal ogen ze bruut, maar pluspunten voor ASUS voor de breedst inzetbare kaart?
ASUS is ook redelijk bescheiden, ondanks de 2,5 slottter. MSI past wel supergoed in rode builds en -als- je die Aorus kwijt kan.. tja.. net nog even dikker dan de rest

. Inno houdt zich weer in, past ook goed in smalle cases, al vraag ik mij af of er smalle cases zijn waar je wel 30cm/2,5slot aan geweld in kwijt kan.
@
Tortelli Gaming. Al kan je die boost in elke software evt instellen. Of vraag ze om de OC bios die ongetwijfeld ergens beschikbaar is.
Edit: wellicht handig
productreview: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING review door Foritain
productreview: MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X review door Foritain
productreview: Inno3D GeForce GTX 1080Ti iChill X3 review door Foritain
Gigabyte review volgt
[
Voor 14% gewijzigd door
Foritain op 20-04-2017 23:03
]