nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 02:08:
[...]

Vind hem alleen zo lelijk... Haha
Eens, maar dan vooral de kant van de fans, die in een normale behuizing niet zichtbaar zal zijn. Al is het koperkleurig plaatje over de GPU ook niet echt mooi..
joon schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:17:

De ene heeft een mechanisch rateltje, de ander die maakt een slepend geluid, deze gaat retour :/
Oké, maar daarvoor is dus ook garantie bedoeld, om een defecte kaart terug te kunnen sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 06-04-2017 08:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
-The_Mask- schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:18:
Oké, maar daarvoor is dus ook garantie bedoeld, om een defecte kaart terug te kunnen sturen.
Jup, maakt het niet minder zuur though :P

Wel een ervaring erbij in het ervaringen topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 11:09
-The_Mask- schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:58:
Van Gigabyte, MSI en Asus, heeft Gigabyte de beste GTX 1080 Ti. :)
https://www.techpowerup.c...TX_1080_Ti_Xtreme_Gaming/
https://www.techpowerup.c...MSI/GTX_1080_Ti_Gaming_X/
https://www.techpowerup.c...SUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/

Stilste kaart, hoogst instelbare TDP limiet en laagste standaard verbruik en 4 jaar garantie na registratie.
van de site:
GPU Temperature Comparison
Idle Load Gaming Noise
Gigabyte GTX 1080 Ti Xtreme Gaming 46°C 71°C 33 dBA
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 53°C 72°C 35 dBA
ASUS GTX 1080 Ti STRIX OC 46°C 69°C 33 dBA
GTX 1080 Ti FE 34°C 84°C 39 dBA
Titan X Pascal 42°C 84°C 39 dBA

waarbij de Asus en GB kaarten beide 33 dBA hebben maar de Asus de koelste is. ja het verschil is heel klein.
de 4 jaar garantie is wel na registratie (kan niks uit maken hoor want vind 4 jaar wel netjes).

Volgens mij is bij de 1080ti de "secundaire" specs de doorslag.
looks, merkvoorkeur en hierop voortkomend misschien de RMA afhandeling etc.

De belangrijke dingen: FPS, gebruik, temperatuur is allemaal bijna gelijk heb ik het idee.

ik denk ook niet dat er hier een echte winnaar uit komt. behalve als we alle prijzen weten kan je de waarde uitrekenen.

Toch vind ik de kaarten qua prestaties best indrukwekkend moet ik zeggen.
weelal 80+% meer dan een 980ti. vind ik best veel. maar misschien is het wel een beetje normaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:26
Nou komt mijn 4K tv tot ze recht.
Zit echt te genieten en het loopt echt super
En de kaart loopt nog standaard.
Er is nog ruimte om te tweaken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Beaudog schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:28:
Nou komt mijn 4K tv tot ze recht.
heb je wel heel veel geld moeten neerleggen om hem tot zijn recht te laten komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Ach werk er hard voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nu is er een titan xp met volledig ingeschakelde chip aangekondigd. het is wel een zooitje met de pascal productlijn moet ik zeggen:

1060 3GB (mindere prestatie) en 6GB (betere prestatie) maar wel onder dezelfde naam.
1060-1080 > sneller geheugen, minder snelle geheugen
Titan XP > niet volledig ingeschakeld & wel volledig ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 06-04-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyraxion
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-08 13:18
joon schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:17:
Nou gisteren een Asus 1080ti Strix OC binnen gekregen, dacht ik waag het er gewoon op maar helaas.
Kaart is ondraaglijk luid, zelfs als ik de fans (idle) op het laagste niveau laat draaien lijkt het of ieder van de 3 fans hun eigen unieke geluidje maakt.

De ene heeft een mechanisch rateltje, de ander die maakt een slepend geluid, deze gaat retour :/
Waar heb je u kaart besteld ? Ik wil graag dezelfde maar ik zie ze nergens leverbaar.. Ik heb geen zin om ze ergens te bestellen om dan 2 dagen later te zien dat ze direct leverbaar is bij een andere shop terwijl ik weken moet wachten op de mijne.

[ Voor 3% gewijzigd door zyraxion op 06-04-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
lennox-06 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:04:
nu is er een titan xp met volledig ingeschakelde chip aangekondigd. het is wel een zooitje met de pascal productlijn moet ik zeggen:

1060 3GB (mindere prestatie) en 6GB (betere prestatie) maar wel onder dezelfde naam.
1060-1080 > sneller geheugen, minder snelle geheugen
Titan XP > niet volledig ingeschakeld & wel volledig ingeschakeld.
Dus bij bijna elke chip wordt je als snelle aanschaffer later "genaaid" :)

Op zich was een titan xp natuurlijk helemaal niet meer interessant vooral met dit kleine vram verschil met de 1080 ti

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
maratropa schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:45:
[...]

Dus bij bijna elke chip wordt je als snelle aanschaffer later "genaaid" :)

Op zich was een titan xp natuurlijk helemaal niet meer interessant vooral met dit kleine vram verschil met de 1080 ti
precies, vandaar dat ik nog een kleine jaartje ga wachten om de ultieme en de meest 'recente' chip te scoren. dadelijk komen ze met een 1080Ti met meer cuda cores je weet het nooit met deze gekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-11-2017
Heeft iemand hier een idee of het een goed idee is om 2x een 1080Ti (of non-Ti) in een systeem met een 750W Powersupply te zetten? Ik ben momenteel niet in de buurt van deze PC, maar meen mij te herinneren dat het een kwaliteits powersupply was van een goed merk en met goede reviews.

750W.
3 SSDs + 1 HDD
i7 3930K (hexacore). Stock speed.
32GB ram.

De PC/powersupply is ~3 jaar oud.
Draait momenteel nog een enkele AMD 7990 in.

**edit: vaak voorkomende scenarios:
- Beide kaarten op 100% load voor lange tijden (GPU rendering).
- Beide GPU's 100% load + CPU 100% load zal minder vaak gebeuren, maar zal toch wel eens voorkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door ktth op 06-04-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat moet best kunnen IMHO :)

Iets anders : Zijn er hier 10xx eigenaren met een nVidia Surround Gaming setup ?
Dus 3 monitoren, liefst via DP aangesloten ? http://www.geforce.com/hardware/technology/surround

Wat ik namelijk heel graag wil weten : Hoe makkelijk is het switchen tussen Extended Desktop en Surround Gaming en na het gamen weer terug naar Extended Desktop ?

In het verleden waren de ervaringen namelijk over het algemeen niet echt positief... Hoe is dat nu :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 12-09 15:57
zyraxion schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:18:
[...]

Waar heb je u kaart besteld ? Ik wil graag dezelfde maar ik zie ze nergens leverbaar.. Ik heb geen zin om ze ergens te bestellen om dan 2 dagen later te zien dat ze direct leverbaar is bij een andere shop terwijl ik weken moet wachten op de mijne.
Had m bij Alternate besteld, ze zijn daar inmiddels niet meer op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@ktth Ligt er echt aan welke voeding het is. Ligt er trouwens ook maar net aan welke review je hebt gelezen. Er zijn genoeg bagger reviews welke zelfs een slechte voeding als goed beoordelen doordat de reviewer geen idee heeft waar die over praat.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktth
  • Laatst online: 08-11-2017
-The_Mask- schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:08:
@ktth Ligt er echt aan welke voeding het is. Ligt er trouwens ook maar net aan welke review je hebt gelezen. Er zijn genoeg bagger reviews welke zelfs een slechte voeding als goed beoordelen doordat de reviewer geen idee heeft waar die over praat.
Het is de Corsair Prof. Gold AX750
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750

M'n hele voeding vervangen ben ik toch een beetje huiverig voor (weinig technische know-how) en Azerty heeft destijds netjes de cable-management gedaan die ik liever niet los trek. :/

Misschien moet ik maar gaan voor 2x een normale 1080 ipv 2x een Ti.

[ Voor 4% gewijzigd door ktth op 12-04-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ktth schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:54:
[...]

Het is de Corsair Prof. Gold AX750
pricewatch: Corsair Professional Gold AX750

M'n hele voeding vervangen ben ik toch een beetje huiverig voor (weinig technische know-how) en Azerty heeft destijds netjes de cable-management gedaan die ik liever niet los trek. :/

Misschien moet ik maar gaan voor 2x een normale 1080 ipv 2x een Ti.
Dat is een echt goede voeding idd, daarmee zijn twee GTX 1080 Ti kaarten mogelijk, mits je niet gaat overklokken. Ook doe je er slim aan niet de meest extreme versies van de GTX 1080 Ti te halen, aangezien die wel eens een veel hoger verbruik willen hebben als een standaard GTX 1080 Ti.

Twee Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Gaming 11 GB mogen bijvoorbeeld niet een probleem zijn. Er zit dan wel Xtreme in de naam, een extreme GTX 1080 Ti is het niet. :p

Met twee van die videokaarten zal de voeding waarschijnlijk wel vrij luidruchtig worden als je beide videokaarten zwaar belast. Maar als je dat niet erg vindt dan zou het ook geen probleem mogen zijn.

Voeding vervangen is overigens vrij simpel. Gewoon goed kijken hoe nu alles zit, eventueel een paar foto's maken en dan weer op dezelfde manier aansluiten, weinig moeilijks aan. Maar dat is dus niet perse nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22
Ook mijn tweede KFA2 GTX 1070 EX heeft een ratelende fan na een maand gebruik: https://goo.gl/photos/beK1BJopN1MBiq9c9. Ik heb de KFA2 support gecontacteerd en nu ook de video opgestuurd. Benieuwd wat ze antwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Eens kijken hoe heet die Ti's nu nog worden tijdens gamen })

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SIOfmO2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:37
Wauw! Wat zijn je resultaten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Uberdude schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:24:
Eens kijken hoe heet die Ti's nu nog worden tijdens gamen })

[afbeelding]
NICE! 8) Lekker negeren die Multi-GPU haters }) d:)b
nero355 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:29:
Dat moet best kunnen IMHO :)

Iets anders : Zijn er hier 10xx eigenaren met een nVidia Surround Gaming setup ?
Dus 3 monitoren, liefst via DP aangesloten ? http://www.geforce.com/hardware/technology/surround

Wat ik namelijk heel graag wil weten : Hoe makkelijk is het switchen tussen Extended Desktop en Surround Gaming en na het gamen weer terug naar Extended Desktop ?

In het verleden waren de ervaringen namelijk over het algemeen niet echt positief... Hoe is dat nu :?
Iemand :?

Of kan ik deze vraag beter in een ander topic stellen ?

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 14-04-2017 16:50 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Flying schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:37:
Ook mijn tweede KFA2 GTX 1070 EX heeft een ratelende fan na een maand gebruik: https://goo.gl/photos/beK1BJopN1MBiq9c9. Ik heb de KFA2 support gecontacteerd en nu ook de video opgestuurd. Benieuwd wat ze antwoorden.
Toch even een update. De fabrikant, KFA2, zei me dat ik de kaart retour moet sturen. Gezien het al een vervangende kaart is van Amazon kon ik geen retour opstarten. Even gebeld met Amazon en de kaart mag retour en ik krijg mijn geld terug. Nu hard twijfelen of ik een andere 1070 wil gaan bestellen, wil gaan shoppen bij de concurrent of wat geld opleg om een trapje hoger te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Flying schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:50:
Toch even een update. De fabrikant, KFA2, zei me dat ik de kaart retour moet sturen. Gezien het al een vervangende kaart is van Amazon kon ik geen retour opstarten. Even gebeld met Amazon en de kaart mag retour en ik krijg mijn geld terug. Nu hard twijfelen of ik een andere 1070 wil gaan bestellen, wil gaan shoppen bij de concurrent of wat geld opleg om een trapje hoger te gaan...
eVGA GTX 1070 heb je al voor € 425 of zo via Amazon.de : Misschien die bestellen gewoon :?

RMA van eVGA is sowieso geweldig dus mocht het ooit zover komen dan heb je echt heel weinig om je zorgen over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand enig idee in welk profiel de 1080Ti Gaming X default draait?. Volgens mij in OC mode?.
Geen zin een nutteloos programma te installeren als het niet nodig is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tortelli schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:10:
Iemand enig idee in welk profiel de 1080Ti Gaming X default draait?. Volgens mij in OC mode?.
Geen zin een nutteloos programma te installeren als het niet nodig is :D
Kan je uitlezen met GPU-Z :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
nero355 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:16:
[...]

eVGA GTX 1070 heb je al voor € 425 of zo via Amazon.de : Misschien die bestellen gewoon :?

RMA van eVGA is sowieso geweldig dus mocht het ooit zover komen dan heb je echt heel weinig om je zorgen over te maken :)
Ik heb de MSI GTX 1070 Gaming X besteld. Die leek overal goeie reviews te krijgen. Nu wachten tot ik die heb om de andere terugte sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Heeft hier iemand de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 D5 2G toevallig?

Ik ben naar deze kaart aan het kijken voor een upgrade voor mijn mini-ITX HTPC build, tbv 4K en HEVC hardware decoding. Het liefst had ik een passieve GT 1030/1040 ofzo gezien, maar dat lijkt niet in de kaarten te zitten.

Ik ben op deze kaart uit gekomen omdat Gigabyte een goede reputatie heeft, één grotere fan heeft ipv 2 kleinere (=stiller) en als enige semi-actieve koeling heeft. En over dat laatste heb ik een vraag. Ik neem aan dat in idle mode de fan gewoon uit staat in een kast met een beetje normale koeling? Vanaf hoeveel graden begint de fan te draaien, en heeft deze ook een variabele/automatische stand net als mijn good old MSI GTX 770?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarmoniousVibe schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:31:
Ik ben op deze kaart uit gekomen omdat Gigabyte een goede reputatie heeft, één grotere fan heeft ipv 2 kleinere (=stiller) en als enige semi-actieve koeling heeft. En over dat laatste heb ik een vraag. Ik neem aan dat in idle mode de fan gewoon uit staat in een kast met een beetje normale koeling? Vanaf hoeveel graden begint de fan te draaien, en heeft deze ook een variabele/automatische stand net als mijn good old MSI GTX 770?
Doorgaans begint de fan bij 55-60°C te draaien bij kaarten met een semi-passieve fan.
Mijn ervaring is dat dit meestal niet eens nodig is als je met MSI Afterburner speelt voor een eigen fan curve. Op de laagste stand waarbij de fan nog draait, hoor je die toch niet (en ik ben al een 'noise freak' :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

HarmoniousVibe schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:31:

Ik ben naar deze kaart aan het kijken voor een upgrade voor mijn mini-ITX HTPC build, tbv 4K en HEVC hardware decoding. Het liefst had ik een passieve GT 1030/1040 ofzo gezien, maar dat lijkt niet in de kaarten te zitten.
Is dit een optie : pricewatch: Palit GeForce GTX 1050 Ti KalmX ??
Wel duurder, maar ook 100% stil! :)
Flying schreef op zondag 16 april 2017 @ 23:50:
Ik heb de MSI GTX 1070 Gaming X besteld. Die leek overal goeie reviews te krijgen. Nu wachten tot ik die heb om de andere terugte sturen.
NICE! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Iemand die ervaring heeft met een GTX1080Ti i.c.m. een Z77 moederbord en een i5 3570k of vergelijkbaar? Ik heb namelijk een 4k monitor en nou draaien de games niet echt soepel op mijn GTX 970.

Daarom ben ik van plan te upgraden naar een GTX 1080Ti. Nou vroeg ik mij af of mijn CPU een bottleneck gaat zijn voor de GTX 1080Ti. De aankoop van die videokaart vind ik al aan de prijs maar om nu ook nog eens een nieuw moederbord / cpu & ram te gaan kopen.. Hopelijk iemand hier in hetzelfde schuitje die mij wijs kan maken wat ik het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mprkooij schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:04:
Iemand die ervaring heeft met een GTX1080Ti i.c.m. een Z77 moederbord en een i5 3570k of vergelijkbaar? Ik heb namelijk een 4k monitor en nou draaien de games niet echt soepel op mijn GTX 970.
Ik zou gewoon lekker die 1080 Ti aanschaffen :)
Daarom ben ik van plan te upgraden naar een GTX 1080Ti. Nou vroeg ik mij af of mijn CPU een bottleneck gaat zijn voor de GTX 1080Ti. De aankoop van die videokaart vind ik al aan de prijs maar om nu ook nog eens een nieuw moederbord / cpu & ram te gaan kopen.. Hopelijk iemand hier in hetzelfde schuitje die mij wijs kan maken wat ik het beste kan doen.
Mocht je iets van een bottleneck merken (wat ik niet verwacht op Ultra HD) kan je altijd nog een i7 3770 of zo erin knallen lijkt me ?! Voorlopig snel zat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:04:
Er zijn games waarbij de i5 3570K simpelweg te traag is. Misschien heb je daar nu ook al last van, dan maakt een GTX 1080 Ti geen verschil in die situaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:35:
[...]

Er zijn games waarbij de i5 3570K simpelweg te traag is. Misschien heb je daar nu ook al last van, dan maakt een GTX 1080 Ti geen verschil in die situaties.
Nog niets van gemerkt, ik speel games zoals Battlefield 1, Black Desert Online, The Witcher 3 en aanstaande nieuwe games. Ik merk wel dat de resolutie op dit moment gewoon teveel is voor een GTX 970. Heb mijn i5 3570k nu geklokt op 4.7Ghz..

Het gaat mij er voornamelijk om om gewoon 60FPS te halen op 4k resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je zegt dat games niet echt soepel draaien, waarom zou dat niet de CPU kunnen zijn? Al eens dezelfde games gespeeld op full HD? Full HD is prima te doen op zo'n scherm omdat elke pixel dan verspreid wordt over vier op het scherm.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
Gisteren voor het eerst sinds de 8800GTX weer eens een Nvidia kaart gekocht:

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming 8GB

Iemand van jullie hier ervaringen mee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

-The_Mask- schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:12:
Je zegt dat games niet echt soepel draaien, waarom zou dat niet de CPU kunnen zijn? Al eens dezelfde games gespeeld op full HD? Full HD is prima te doen op zo'n scherm omdat elke pixel dan verspreid wordt over vier op het scherm.
Dat riep altijd iedereen, maar dat is dus niet waar :) Ik heb ook een 4k scherm omdat ik dacht kan altijd 1080p als mijn GTX 970 het niet trekt en dat ziet er niet uit. Nu speel ik Witcher 3 op 1440p en dat gaat wel (~45 fps op ultra), maar 4k is duidelijk veel scherper en mooier (~20 fps net niet speelbaar). Vandaar ook mijn poging een 1080ti te bemachtigen nu, als ze ergens verkrijgbaar zijn voor langer dan een uur... Ik heb overigens een i7 6700k op 4.8Ghz en dat lijkt me niet echt een bottleneck; ik denk dat een i5 op 4.7 dat ook niet echt zou hoeven zijn? Anyway, CPU kost een 3e van je videokaart mocht het wel zo zijn... 4k is pixels crunchen, voornamelijk anti aliasing (dat je wel degelijk hard nodig hebt tegen shimmering/temporal artifacts!) is killing, en daar heb je volgens mij gewoon iets als een 1080ti voor nodig. MSAA op 2x helpt wel en is vaak nog redelijk, maar het haalt het niet bij SGSSAA wat mijn 970 gewoon niet trekt.

[ Voor 15% gewijzigd door Zoijar op 20-04-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zoijar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:04:
[...]

Dat riep altijd iedereen, maar dat is dus niet waar :) Ik heb ook een 4k scherm omdat ik dacht kan altijd 1080p als mijn GTX 970 het niet trekt en dat ziet er niet uit. Nu speel ik Witcher 3 op 1440p en dat gaat wel (~45 fps op ultra), maar 4k is duidelijk veel scherper en mooier (~20 fps net niet speelbaar). Vandaar ook mijn poging een 1080ti te bemachtigen nu, als ze ergens verkrijgbaar zijn voor langer dan een uur... Ik heb overigens een i7 6700k op 4.8Ghz en dat lijkt me niet echt een bottleneck; ik denk dat een i5 op 4.7 dat ook niet echt zou hoeven zijn? Anyway, CPU kost een 3e van je videokaart mocht het wel zo zijn... 4k is pixels crunchen, voornamelijk anti aliasing (dat je wel degelijk hard nodig hebt tegen shimmering/temporal artifacts!) is killing, en daar heb je volgens mij gewoon iets als een 1080ti voor nodig. MSAA op 2x helpt wel en is vaak nog redelijk, maar het haalt het niet bij SGSSAA wat mijn 970 gewoon niet trekt.
Dit inderdaad, 1080p op een 4k scherm is complete bs, het is gewoon niet te doen en het ziet er niet uit :P Denk dat ik toch maar voor die GTX 1080Ti ga.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ok, met vier 1080 Ti's onder de knie leek een kleine update hier mij wel relevant:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17817939_410603235975455_4208113067180949504_n.jpg

Inno3D X3 Ultra is nipt sneller dan de Strix OC en de Gaming X en vrij ruim sneller dan de Aorus. Strix OC is wel tof en breed inzetbaar maar wel een stuk duurder. Biedt tevens de extra fan headers, maar ik vraag mij af of velen dat gebruiken, de meerprijs 'waarde' zoeken valt in elk geval niet mee, anders dan dat het een heel mooi in balans product is. Grote vraag is ook of je een procent of wat ooit gaat ervaren in de praktijk, maar het feit dat Inno als enige het geheugen noemenswaardig overclockt en daarmee dan grafieken wint is wel een frappant feit.

MSI, ASUS en GB zijn duidelijk het stilste en daarbij ook weer flink koeler dan de Inno; die zitten er allemaal zo'n 7 C onder, oorzaak lijkt een custom PCB met extra fases tov de Nvidia reference PCB van Inno. GB net als de Inno aan de goedkope kant van het spectrum, maar ook een paar procent trager. Knullige is dat dat enkel door de TDP afstelling komt. Powerlimit verhogen of F3 ipv F4 bios flashen en hij zit weer in lijn (TDP 275W ipv 250W, of gewoon de powerlimit verhogen in afterburner oid, scheelt je ~5% core wat neer komt op een paar % FPS in gaming). Gevolg is wel dat hij dan ietsjes aanweziger wordt onder load, maar de Inno is duidelijk luider ten alle tijden.

GB heeft op hun Aorus een opvallende interne HDMI poort wat wel weer interessant is voor VR scenario's, zeker met front HDMI cases zoals een NZXT S340 Elite, of iets met een VR frontpanel.

Looks? Tja.. take your pick? bij GB ontkom je niet aan wat oranje (al valt het goed mee zonder die rubberen covers e.d.), MSI duwt al jaren rood door onze mik (en subjectief:moet dat "GEFORCE GTX" zo groot?), en Inno is weliswaar neutraal maar de aanwezige RGB LED kleur aan de hand van de belasting op je kaart, je kan hem niet handmatig instellen op één kleur: gemiste kans. Allemaal ogen ze bruut, maar pluspunten voor ASUS voor de breedst inzetbare kaart?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17495016_801794979979718_6482169916790145024_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18013462_1876029079352406_1899527493715492864_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17932065_1376354102413760_8678053070212431872_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17495029_300071303759267_6981878632851439616_n.jpg

ASUS is ook redelijk bescheiden, ondanks de 2,5 slottter. MSI past wel supergoed in rode builds en -als- je die Aorus kwijt kan.. tja.. net nog even dikker dan de rest :D. Inno houdt zich weer in, past ook goed in smalle cases, al vraag ik mij af of er smalle cases zijn waar je wel 30cm/2,5slot aan geweld in kwijt kan.
Tortelli schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:10:
Geen zin een nutteloos programma te installeren als het niet nodig is :D.
@Tortelli Gaming. Al kan je die boost in elke software evt instellen. Of vraag ze om de OC bios die ongetwijfeld ergens beschikbaar is.

Edit: wellicht handig :)
productreview: Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING review door Foritain
productreview: MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X review door Foritain
productreview: Inno3D GeForce GTX 1080Ti iChill X3 review door Foritain
Gigabyte review volgt :) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Foritain op 20-04-2017 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Foritain schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:43:
Ok, met vier 1080 Ti's onder de knie leek een kleine update hier mij wel relevant:

[afbeelding]

Strix OC is wel tof en breed inzetbaar maar wel een stuk duurder. Biedt tevens de extra fan headers, maar ik vraag mij af of velen dat gebruiken, de meerprijs 'waarde' zoeken valt in elk geval niet mee, anders dan dat het een heel mooi in balans product is.
Zet ze in Quad SLI en zorg ervoor dat de ASUS het warmst is : TADAA!!! Nut voor die extra fan headers :*) :P

En ja ik weet dat nVidia er tegenwoordig moeilijk over doet, maar f**k it! Gewoon doen! Omdat het kan! })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoijar schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:04:
[...]

Dat riep altijd iedereen, maar dat is dus niet waar :)
Natuurlijk is het wel waar. Met 4K bedoeld men normaal gesproken 3840x2160 en daar past 1920x1080 gewoon vier maal in, gewoon perfect uit te rekenen.
Ik heb ook een 4k scherm omdat ik dacht kan altijd 1080p als mijn GTX 970 het niet trekt en dat ziet er niet uit.
Het ziet er gewoon uit als een full HD scherm, maar als je dat over bijvoorbeeld 40 inch uitstrekt dan is dat idd niet heel scherp als monitor. Tenminste als je er iets van een meter of minder vanaf zit. Ga je een paar meter vandaan zitten, dan zie je geen tot weinig verschil.
mprkooij schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:22:
[...]

Dit inderdaad, 1080p op een 4k scherm is complete bs, het is gewoon niet te doen en het ziet er niet uit :P Denk dat ik toch maar voor die GTX 1080Ti ga.
Eh nee het zou complete bs zijn om het niet te testen, terwijl het heel simpel te testen is en het algemeen bekend is dat een i5 3570K ver onder de minimale vereisten zit van bijvoorbeeld Battlefield 1. Dan kun je hem wel gaan overklokken, maar dan nog houdt het natuurlijk niet over.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

-The_Mask- schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:34:
Natuurlijk is het wel waar. Met 4K bedoeld men normaal gesproken 3840x2160 en daar past 1920x1080 gewoon vier maal in, gewoon perfect uit te rekenen.
Logisch gezien zou je dat denken, maar in de praktijk is het vaak niet zo. Bij mij in ieder geval niet. Ik vraag me ook af of iedereen die dit zo stellig roept ook daadwerkelijk een 4k scherm heeft en het gezien heeft. Het internet staat ook vol met dezelfde observatie voor verschillende 4k monitoren; ik ben niet de enige dus blijkbaar :)

Het is ook niet zo dat een blokje van 2x2 losse pixels er hetzelfde uitziet als een enkele pixel. En dan heb je ook nog kans op upscaling artifacts. Als je display bijvoorbeeld de layout hieronder heeft, dan zie je meteen dat je geen blok van 2x2 pixels kan vinden dat "hetzelfde" is als een enkele pixel:

Afbeeldingslocatie: http://oneclimbs.com/wp-content/uploads/2011/02/pixels.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoijar schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:45:
[...]

Logisch gezien zou je dat denken, maar in de praktijk is het vaak niet zo. Bij mij in ieder geval niet. Ik vraag me ook af of iedereen die dit zo stellig roept ook daadwerkelijk een 4k scherm heeft en het gezien heeft. Het internet staat ook vol met dezelfde observatie voor verschillende 4k monitoren; ik ben niet de enige dus blijkbaar :)
Maar dan nog, is het geen reden om het niet te testen.
Het is ook niet zo dat een blokje van 2x2 losse pixels er hetzelfde uitziet als een enkele pixel. En dan heb je ook nog kans op upscaling artifacts. Als je display bijvoorbeeld de layout hieronder heeft, dan zie je meteen dat je geen blok van 2x2 pixels kan vinden dat "hetzelfde" is als een enkele pixel:

[afbeelding]
Zo'n pixel lay-out is niet normaal, dan kun je niet eens een rechte streep hebben op je scherm. Een rechte streep zou dan een kartelstreep worden, maar ook de rest zoals tekst zal er dan verschrikkelijk uitzien op gewoon native resolutie. Alleen met een hele hoge DPI zou zoiets goed werkbaar zijn, maar dan moet je je afvragen waarom je zo'n hoge DPI zou willen. Een lagere DPI met de pixels netjes naast elkaar zou in alle opzichten beter zijn.

http://www.tftcentral.co....ting/panel_coatings2.jpeg is normaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ja, nog 3 jaar dan heb je met 1 kaart de performance van 3 1080ti kaarten ;). Tegen die tijd ga ik 4K gamen.
De performance van 1 1080ti is 3-4x de GTX titan van 2013.. NOT BAD! had die titan toendertijd,.

Ik heb de 1080ti nu een maand en het is precies goed op 2560x1440.. GTA 5 70fps
Verschil tussen 1080P en 2K is precies een sweetspot.

Ik zou wel 4k 144hz willen maar is me ff te duur _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door A87 op 21-04-2017 20:35 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

-The_Mask- schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:27:
Zo'n pixel lay-out is niet normaal, dan kun je niet eens een rechte streep hebben op je scherm. Een rechte streep zou dan een kartelstreep worden, maar ook de rest zoals tekst zal er dan verschrikkelijk uitzien op gewoon native resolutie. Alleen met een hele hoge DPI zou zoiets goed werkbaar zijn, maar dan moet je je afvragen waarom je zo'n hoge DPI zou willen. Een lagere DPI met de pixels netjes naast elkaar zou in alle opzichten beter zijn.
Zelfs als ze recht naast elkaar staan is het niet hetzelfde. Al is het maar dat je |RGB|RGB| hebt ipv |RRGGBB|

Uit een gedetaileerde (color spiders etc) review van mijn monitor:

"It is a common misconception that 1920 x 1080 will be displayed ‘perfectly’ on a 3840 x 2160 monitor due to the equal divisions (i.e. using 1:4 pixel mapping). In reality that is rarely the case and generally the same interpolation process is used here as is used to display other non-native resolutions. This was exactly what we observed on the Philips. There was a bit of a soft look to the image when comparing with a native 1920 x 1080 display of similar size, but it wasn’t too drastic really. On a screen of this size the Full HD resolution is never going to look amazing from a normal sitting distance. The same could be said for the 2560 x 1440 (WQHD) resolution, although there aren’t any ~42” WQHD displays out there to compare with. It did appear to us that there was a bit of softening from the interpolation, but this resolution did remain useable as a fall-back and looked superior to 1920 x 1080 on this display or indeed a native Full HD display of similar size."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29

EiT

Heb nu een AMD Radeon HD 7990, die doet het opzich prima, maar vind hem te veel herrie maken en stroom verbruik is ook best wat.

Speel nu alles ook op ultra (1920x1080, 144hz scherm), heeft het echt veel zin om een MSI GTX 1080 Ti GAMING te kopen?

Voor het geluid denk ik wel.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:34:
[...]

[...]
Het ziet er gewoon uit als een full HD scherm, maar als je dat over bijvoorbeeld 40 inch uitstrekt dan is dat idd niet heel scherp als monitor. Tenminste als je er iets van een meter of minder vanaf zit. Ga je een paar meter vandaan zitten, dan zie je geen tot weinig verschil.

[...]

Eh nee het zou complete bs zijn om het niet te testen, terwijl het heel simpel te testen is en het algemeen bekend is dat een i5 3570K ver onder de minimale vereisten zit van bijvoorbeeld Battlefield 1. Dan kun je hem wel gaan overklokken, maar dan nog houdt het natuurlijk niet over.
Even een paar punten:

Op 4K bottlenecken met een i5 3570k valt heel hard mee. Ja, je multiplayer BF maps met veel spelers gaan misschien iets minder smooth, maar laat het 10-15% FPS zijn op een 1080ti. Gooi 4.4 Ghz op je 3570k en het is nog 5%, als het dat al is, en ook dan slechts sporadisch ipv constant. Elke andere game ga je niets merken van een bottleneck op deze CPU met een 4k resolutie. De IPC increase is niet dermate dat je met een Skylake op stock clocks alles wegpoetst, bijvoorbeeld. En games zijn niet gebouwd voor een CPU overklok, want 95% van de playerbase heeft dat niet in huis staan. Verder is er meer dan een BF1... veel meer zelfs. Ik zou dat niet als een maatstaf nemen. En je kan ook nog wel wat afdingen op het upgraden van een quadcore CPU naar een nieuwere quadcore CPU - ik vind dat geld weggooien, en Kaby Lake rechtvaardigt wmb de upgrade ook nog niet. Het blijft dezelfde arch en de verbeteringen zijn meetbaar maar niet schokkend. Die 3570k gaat nog prima mee. Wacht op Zen2 en pak 6c/12t zou ik zeggen...

Als we het nou hebben over een 1080ti op 1080p/120, dan heb je het over een echte bottleneck. Op 4K niet. Dat een 7700K er in reviews een paar extra frames uit weet te trekken is evident maar daarmee is elke minder snelle CPU niet meteen 'een bottleneck'. Je kan dan eerder zeggen dat je game specific een beetje cpu limited bent. So what. Over een jaar is die 1080ti niet snel genoeg meer en valt je 'bottleneck' compleet anders uit.

Verder mbt upscalen op een 4K paneel: het werkte niet op 720p @ 1440p schermen, en het werkt niet lekker op 1080p @ 4k schermen. Je kunt er lang of kort over praten maar een upscale is ALTIJD zichtbaar en per definitie lelijk, vooral in tekst. Al helemaal als je er dan nog AA overheen knalt. Het is altijd een blurry mess.

Theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk klopt er geen hout van je stellingen, sorry.

[ Voor 9% gewijzigd door Vayra op 22-04-2017 12:08 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EiT schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:32:
Heb nu een AMD Radeon HD 7990, die doet het opzich prima, maar vind hem te veel herrie maken en stroom verbruik is ook best wat.

Speel nu alles ook op ultra (1920x1080, 144hz scherm), heeft het echt veel zin om een MSI GTX 1080 Ti GAMING te kopen?

Qua geluid zal het een heel stuk stiller zijn, elke HD 7990 die uitgebracht is, is luid inderdaad.
Qua verbruik tijdens gaming zal het ongeveer op hetzelfde neerkomen, maar in 'idle' en gewone zaken als een filmpje bekijken, verbruikt de 1080 Ti een stuk minder.

Welke games speel je zoal? En hoeveel FPS haal je nu op je gewenste grafische instellingen?
Een 1080 kan ook reeds een mooie upgrade zijn, daar een 1080 Ti doorgaans wat overkill is voor 1080p.

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 22-04-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vayra schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:58:
[...]

Theoretisch heb je gelijk, maar in de praktijk klopt er geen hout van je stellingen, sorry.
Nee wat niet klopt is dat men niet goed leest. De stelling was dat het BS was om niet te gaan testen en in plaats daarvan gewoon maar dom onderdelen koopt en zo hopen als het probleem weg is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EiT schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:32:

Wat speel je nu dan dat je het met die kaarrt nog op Ultra kan spelen? Een GTX 1080 Ti is wel echt een grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Een 1080ti is afhankelijk van de game wel 2-3x zo snel dan de 7990 als de CPU minimaal modern is.
Alleen de 7990 heeft effectie maar 3GBram dus dat kan problemen gaan geven in sommige games.

Dus gedateerd is de 7990 zeker wel door gebrek aan geheugen.

[ Voor 58% gewijzigd door A87 op 22-04-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29

EiT

Paprika schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 13:58:
[...]

Wat speel je nu dan dat je het met die kaarrt nog op Ultra kan spelen? Een GTX 1080 Ti is wel echt een grote stap.
Op moment Mass Effect Andromeda en BF1.

In Mass Effect heb ik gemiddeld 60 fps. (40-80)
Dit op oudere drivers overigens (16.6), bij de laatste drivers had ik veel problemen met vastlopers in ME:A.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Denk niet dat je de investering van een 1080 Ti terug ga verdienen met de besparing in energiekosten :D.

Het is imo erg afhankelijk met welke hardware (CPU) en resolutie je speel op dit moment of je een Ti of 1070 of 1080 moet kopen. Op 1080p heeft een 1080 (Ti) waarschijnlijk weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Hallo Iedereen ,

Ben net in bezit van een 1080Ti Gaming X , maar heb problemen met tearing of wat ik denk dat het dat is ,
Namelijk strepen horizontaal in het midden van het scherm dit zowel op desktop als bij gaming.
Deze had ik niet met m'n 980Ti

Ik heb met rivaturner de fps gelocked op 59 en dan is dit weg.

Mijn vraag is of er daar eenvoudige oplossingen voor zijn , ik vermoed niet dat de kaart defect is ?.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
De kaart is niet defect. Je scherm is te traag :)

De framerate is hoger dan de refreshrate op de monitor en daar komt de tearing van :) op t moment dat je de framerate lockt op de refreshrate van het scherm (namelijk 59 fps of 59hz in jouw geval) dan is het opgelost.

Kortom, of zo de lock erop houden of V-sync in games aanzetten, dan lost het ook op. Of gewoon de settings van je game zo zwaar zetten dat je maar net 60 haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
Lampuhkap schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:39:
De kaart is niet defect. Je scherm is te traag :)

De framerate is hoger dan de refreshrate op de monitor en daar komt de tearing van :) op t moment dat je de framerate lockt op de refreshrate van het scherm (namelijk 59 fps of 59hz in jouw geval) dan is het opgelost.

Kortom, of zo de lock erop houden of V-sync in games aanzetten, dan lost het ook op. Of gewoon de settings van je game zo zwaar zetten dat je maar net 60 haalt :P
Ik vermoed dat er nog geen 40 inch 4K 120hz schermen zijn ? ;)

Ik heb nu wel nog minimale tearing ondanks locked op 59 fps.

Uiteraard is het de bedoeling om alles te maxen in games anders kon ik wel nog verder met mijn 980Ti :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, die zijn er wel, maar dan mag je hele hele dikke stapels met euromuntjes meenemen :D

categorie: Monitoren

[ Voor 59% gewijzigd door Lampuhkap op 24-04-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
Lampuhkap schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:56:
ja, die zijn er wel, maar dan mag je hele hele dikke stapels met euromuntjes meenemen :D

categorie: Monitoren
Dit zijn geen 120hz schermen hé ;)

Ik heb nu ook een scherm van 699 euro hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nvidia666 schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:54:
[...]
Ik heb nu wel nog minimale tearing ondanks locked op 59 fps.
Tearing gaat ook niet weg bij als de framerate onder de verversingsfrequentie blijft, het kan hooguit wat minder worden. Met Vsync gaat het wel weg, maar dat geeft weer extra nadelen terug, G-sync en FreeSync samen met een framelimieter wil je hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
Welja heb Vsync aan maar is nog niet weg :/
Zijn er anders nog dingen die je kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt geen tearing hebben met Vsync, dan werkt Vsync niet. De framerate beperken heeft trouwens bij het gebruik van Vsync ook geen zin en kan alleen maar als nadelig zijn. Vsync beperkt namelijk zelf de framerate al tot maximaal de verversingssnelheid van je scherm.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nvidia666 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:04:
Welja heb Vsync aan maar is nog niet weg :/
Zijn er anders nog dingen die je kan proberen ?
je kan tearing hebben met v-sync aan, in dit geval moet je het specifieke spel op v-sync op 'aan' zetten in je nvidia configuratiescherm en de v-sync uit zetten in het spel. ik heb het precies hetzelfde met bepaalde games.

[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 25-04-2017 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44
nero355 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:49:
[...]

NICE! 8) Lekker negeren die Multi-GPU haters }) d:)b

[...]

Iemand :?

Of kan ik deze vraag beter in een ander topic stellen ?
Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd hier op, dat ga ik doen bij deze :p

Met Ctrl + Alt + S kan je switchen tussen surround en Extended Desktop, het enigste is dat als je terug gaat van surround naar Extended Desktop dat dan 2 van de 3 schermen zijn uitgeschakeld, deze moet je weer apart aanzetten bij je scherm instellingen.

Als je de toets combinatie inklikt duurt het +-7 seconden en dan begint hij te switchen en 10 sec later zit je in de andere mode.

Het scheelt dat bijvoorbeeld firefox niet crasht met al je openstaande tabbladen, bij AMD als je switchte was dit wel een issue dat het een en andere crashte.

( Ben wel tevreden met de dual MSI GeForce® GTX 1080 SEA HAWK EK X 8GB, iets sneller dan 2x R9 295x2 in Grid 2 op 7680x1440 en een stuk zuiniger/stiller/koeler onder load, 30 graden idle en max 45 onder load @2100Mhz.
Zit eigenlijk stiekem te wachten op vergelijkbare AMD kaartjes :Y) )

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/697a1135x/IMG_20170424_070454.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Lekker even aan de bench gegaan met de nieuwe kaart.

Let wel, is met een i5-2500 non-K op een Gigabyte GA-Z77MX-D3H met 16GB Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
Deze gaat volgende maand op de schop voor een i7-4790k op een Asus Quad/Deluxe bord met bijna dezelfde repen geheugen, dus er kan nog meer uit!

So far, so good :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FXKxQIjl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5uKrMcTl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UwQ6vrMl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/47YGhEzl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwUf1ijl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VaOXOBwl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Slu36SXl.jpg

Wat een joekel is t zeg eej, die Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming!
Groot en zwaar en fluisterstil!

Blijft rocksolid lopen, temperatuur heb ik nog niet boven de 66 gezien met een ronde Fumark van een kwartier.

Ik zeg, mooi kaartje :D

[ Voor 6% gewijzigd door Lampuhkap op 26-04-2017 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Lampuhkap schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:50:
Lekker even aan de bench gegaan met de nieuwe kaart.

Let wel, is met een i5-2500 non-K op een Gigabyte GA-Z77MX-D3H met 16GB Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9
Deze gaat volgende maand op de schop voor een i7-4790k op een Asus Quad/Deluxe bord met bijna dezelfde repen geheugen, dus er kan nog meer uit!

So far, so good :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat een joekel is t zeg eej, die Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming!
Groot en zwaar en fluisterstil!

Blijft rocksolid lopen, temperatuur heb ik nog niet boven de 66 gezien met een ronde Fumark van een kwartier.

Ik zeg, mooi kaartje :D
Met die nieuwe processor kom je nog wel een stuk verder. Ik haal 15310 met FireStrike en 5741 met TimeSpy icm een i5 4690K op 4.6GHz. en de MSI Gaming X GTX 1070 op 2075/4500.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Techno Overlord schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:04:
[...]

Met die nieuwe processor kom je nog wel een stuk verder. Ik haal 15310 met FireStrike en 5741 met TimeSpy icm een i5 4690K op 4.6GHz. en de MSI Gaming X GTX 1070 op 2075/4500.
Ik hoop het :D Ik ben nu al knap tevreden met de performance gain die ik kreeg vanaf mijn ASUS R9 290 en het kan vanaf hier alleen maar nog beter worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje, binnenkort komt mijn nieuwe videokaart binnen en daar zit als het goed is een voucher bij waarmee ik via Geforce Experience hetzij For Honor danwel Ghost Recon: Wildlands gratis krijg.

Irritant want dan moet ik een GE account aanmaken wat ik eigenlijk helemaal niet wil. Maar als ik dat gedaan heb dan ik daarna toch gewoon zonder GE geinstalleerd te hebben die game spelen :?

(Lijkt me logisch maar toch ff checken met nvidia weet je het nooit :P )

http://www.geforce.com/redeem-instructions

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het lees krijg je daarna een code voor Steam, Origin etc, welke integratie hebben met die tool. Na verificatie zul je GE niet meer nodig moeten hebben dan.

Wat heb je gekocht overigens (zo kort op de Vega release)?

[ Voor 57% gewijzigd door Paprika op 01-05-2017 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt. Een MSI 1080Ti gaming X. :X

Wilde eigenlijk liever een Vega (ervan uitgaande dat die erg goed wordt, iets wat ik wel verwacht). Zou ook mooie combi zijn met de 1600X die ik nu heb (maar nog in elkaar moet zetten). Had alleen geen zin meer om te wachten.

Immers, als de release / introductie inderdaad met Computex zou zijn, dan is het nog maar de vraag wanneer de reviews komen, de custom koelers en er voldoende leverbaarheid is. Je bent vanaf nu zo twee maanden verder en als het even tegenzit nog langer.

Als de Vega een topper wordt dan zie ik dan weer verder en stap misschien wel over.

Kan natuurlijk pech hebben dat Vega een 1080Ti makkelijk kan hebben en voor E600 op de markt komt, dan moet ik wel wat sneller gaan afschrijven dan ik zou willen...

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dylan111111 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:15:
Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd hier op, dat ga ik doen bij deze :p
YAY! *O* Thnx! :)
Met Ctrl + Alt + S kan je switchen tussen surround en Extended Desktop, het enigste is dat als je terug gaat van surround naar Extended Desktop dat dan 2 van de 3 schermen zijn uitgeschakeld, deze moet je weer apart aanzetten bij je scherm instellingen.

Als je de toets combinatie inklikt duurt het +-7 seconden en dan begint hij te switchen en 10 sec later zit je in de andere mode.

Het scheelt dat bijvoorbeeld firefox niet crasht met al je openstaande tabbladen, bij AMD als je switchte was dit wel een issue dat het een en andere crashte.
Hmm... niet echt ideaal dus :-( Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Iemand ervaringen met pricewatch: Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G?

Ik heb nu al bijna 2 jaar een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G en geen grote problemen mee gehad, vraag me af of switchen naar Gigabyte wel goeie optie is.

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Koning Willy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:26:

Ik heb nu al bijna 2 jaar een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G en geen grote problemen mee gehad, vraag me af of switchen naar Gigabyte wel goeie optie is.
Ik gebruik hem nu een tijdje geen spijt van .
Heb hem in een mini itx build wordt niet warmer dan 77 c .
Heb hem niet overgeklokt loopt meestal rond 1850 mhz
Ben er tevreden mee .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Beaudog schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Ik gebruik hem nu een tijdje geen spijt van .
Heb hem in een mini itx build wordt niet warmer dan 77 c .
Heb hem niet overgeklokt loopt meestal rond 1850 mhz
Ben er tevreden mee .
1850Mhz? Weet je zeker? Dat is wel laag, 1080Ti met een overclock kan 2050-2100Mhz halen.
Waarom ben je voor een 7600k gegaan trouwens, kost je veel FPS met een 1080Ti.

[ Voor 9% gewijzigd door Koning Willy op 02-05-2017 01:08 ]

Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
ik heb deze kaart nog niet overgeklokt dit is uit de box .
en de 7600k die had ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:26:

Heb je al eens reviews opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Paprika schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:55:
[...]

Heb je al eens reviews opgezocht?
Heb JIJ dat gedaan? Want als je dat deed zou je zien dat er nog geen informatie over beschikbaar is.
Anders vroeg ik het hier toch niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Zat user reviews van te vinden op newegg bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
Vindt het zelf wel een top kaart ik heb geen coilwine idle rond de 38/40 graden .
alleen geen backplate maar goed daar kon ik wel mee leven.
Misschien dat meg custom ze nog gaan maken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koning Willy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:40:
[...]

Heb JIJ dat gedaan? Want als je dat deed zou je zien dat er nog geen informatie over beschikbaar is.
Anders vroeg ik het hier toch niet? ;)
Ik kwam genoeg gebruikersreviews tegen en die zocht je toch? :p

Anders vragen we het even aan @Timx2 en @killer2 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Paprika schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Ik had het over "professionele" reviews maarja die zijn er nog niet :-(
En helaas weer coilwhine in Gigabyte kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Koning Willy op 02-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Laatst online: 06:31
Paprika schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet precies waarover het gaat, maar als het over de coilwhine gaat bij de gigabyte 1080ti OC, dan kan ik zeggen dat deze duidelijk aanwezig was. Ik heb de kaart retour gestuurd en een grotere kast aangeschaft met een Gigabyte Aorus Ti. Ook deze heeft last van coilwhine, maar veel minder en niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
Timx2 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Ik weet niet precies waarover het gaat, maar als het over de coilwhine gaat bij de gigabyte 1080ti OC, dan kan ik zeggen dat deze duidelijk aanwezig was. Ik heb de kaart retour gestuurd en een grotere kast aangeschaft met een Gigabyte Aorus Ti. Ook deze heeft last van coilwhine, maar veel minder en niet storend.
Is een bekend probleem bij Gigabyte, al jaren hebben ze coilwhine :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er bestaat geen videokaart zonder coil whine, elke videokaart kan het hebben, maar soms alleen in combinatie met andere onderdelen, terwijl het afwezig is een andere PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Willy
-The_Mask- schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 20:51:
Er bestaat geen videokaart zonder coil whine, elke videokaart kan het hebben, maar soms alleen in combinatie met andere onderdelen, terwijl het afwezig is een andere PC.
Klopt, ik heb hier last van vooral PSU coilwhine (afhankelijk van vebruik)
Zelfs als je eventjes gaat scrollen hoor je een kleine coilwhine (ik draai 144hz dus daar kan het ook aan liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Vind de 1080 Ti Gaming X wel erg warm worden (70+ graden onder heavy load), en hij heeft ook nog eens last van coil whine. Zit er sterk aan te denken om hem om te wisselen voor een Sea Hawk X model. Iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n MSI 1080 Ti Gaming X van amazon (tijdens die goedkopere 765 euro) is ook toegekomen, maar helaas ook met irritante coilwhine bij bepaalde games.. Jammer.

Ga hem wss terug sturen .. :/

(tijdens battlefield 1 op menu scherm, @ 144 fps)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xw0qNP7pUXg]

edit; Alvast een mail naar support van Amazon gestuurd ivm eventuele vervanging van de kaart of gewoon in retour & geld terug.. Altijd zo'n domper als er iets niet goed is aan je aankoop :'(

edit 2: binnen de 6 uur al een reply op mijn mail :)
Ze maken er geen probleem van om een replacement te krijgen. Ook handig dat er gratis retour is binnen de 30 dagen bij amazon. Op hoop van zege dat de vervanging wel goed gaat zijn.

Edit3: is al verstuurd zonder dat de kapotte al onderweg is. d:)b

[ Voor 108% gewijzigd door SmokingCrop op 10-05-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Mischien tijd om de PSU te vervangen voor een high end model van +-200-300 euro als je coilwhine hebt.
Ik heb zelfs geen coilwine met 1000-5000 fps bij stokoude games of menus. Gaat er een simpel PSUtje in meteen weer gezeik

Elke standaard PSU is gewoon vragen om problemen.. Daarnaast beter een overkill psu dan 90% load.

[ Voor 161% gewijzigd door A87 op 10-05-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Ook hier sinds oktober een G1 1070 draaien heerlijk kaartje en haalt absolute monster scores kijk hier maar even naar: http://www.3dmark.com/fs/12053581

Maar wellicht dat ik ga switchen naar amd's vega binnenkort vanwege de overstap op 1440p maar heerlijk kaartje!

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A87 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:03:
Mischien tijd om de PSU te vervangen voor een high end model van +-200-300 euro als je coilwhine hebt.
Ik heb zelfs geen coilwine met 1000-5000 fps bij stokoude games of menus. Gaat er een simpel PSUtje in meteen weer gezeik

Elke standaard PSU is gewoon vragen om problemen.. Daarnaast beter een overkill psu dan 90% load.
Als een HX750i al voor zoveel coil whine zou zorgen, dan zou zowat iedereen last hebben van kei veel coil whine. :+
Vroeger nog een XFX PRO Series 650W gehad en ook daar nooit coilwhine gehad.

Qua load zit het ook prima, 300-400W is de sweet spot qua efficiency; (systeem deed een 325-375W toen ik eens vlug gekeken had gisteren op Corsair Link tijdens gaming)
https://tpucdn.com/review...50i/images/efficiency.jpg

Hardware.info heeft nu ook de EVGA 1080 Ti SC2 getest, maar die is qua koel/geluid toch duidelijk minder (84°C bij de 40 dB(A) test). Hadden ze toch beter voor 2,5 slot koeler gekozen ipv de extra sensoren en 2 apart regelbare fans.
https://nl.hardware.info/...8766-392158-390073-390486

Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/4b08b82060674095b4f1917322d281e6.png

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 10-05-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

http://silverstonetek.com/images/memo/ST1000-85F-75F-P-7.jpg
http://silverstonetek.com/product.php?pid=321&area=en

''Strict ±3% voltage regulation and low ripple & noise''

Tja, een power supply zonder speciale PCI-E stekkers UF is gewoon slecht
Echt eigenlijk zouden al die PSU's dat standaard moeten hebben.... Want het werkt

[ Voor 165% gewijzigd door A87 op 10-05-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A87 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:58:
http://silverstonetek.com/images/memo/ST1000-85F-75F-P-7.jpg
http://silverstonetek.com/product.php?pid=321&area=en

''Strict ±3% voltage regulation and low ripple & noise''

Tja, een power supply zonder speciale PCI-E stekkers UF is gewoon slecht
Echt eigenlijk zouden al die PSU's dat standaard moeten hebben.... Want het werkt
Mja, weet niet of die kabel zoveel verschil maakt, 2~% load regulation op de 12V rail is alleszins al niet speciaal. De HXi 750 doet 1~% op de 12V rail zonder zo'n cap.
Bij 100% load op de 12V rail is er overigens maar 22,8mV ripple bij de HXi.
De Silverstone doet al 25mV bij 200W.
https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/9.html
https://www.pcper.com/rev...w/AC-Ripple-and-Power-Fac

Maar de persoon hier op tweakers die hier wel een goed antwoord op kan geven, zal wel @-The_Mask- zijn 8) De voedingsguru.

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 10-05-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

JulianI-Intel schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:26:
Ook hier sinds oktober een G1 1070 draaien heerlijk kaartje en haalt absolute monster scores kijk hier maar even naar: http://www.3dmark.com/fs/12053581

Maar wellicht dat ik ga switchen naar amd's vega binnenkort vanwege de overstap op 1440p maar heerlijk kaartje!
1440p
http://www.3dmark.com/3dm/19858380?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ze kosten ook maar 740 euro. Dat valt nog best mee. 1 maand terug 100 euro duurder.

[ Voor 61% gewijzigd door A87 op 11-05-2017 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Zo, mijn MSI 1080 Ti Gaming X gaat retour. Veels te veel een heethoofd, en nog flinke coil whine ook nog.

Nou maar wachten tot de MSI Sea Hawk of de EVGA SC2 Hybrid weer geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:03:

Dit slaat helemaal nergens op, een overkill voeding geeft meer problemen dan voordelen en tegen coil whine helpt het sowieso niet. Wat wel helpt tegen coil whine is bijvoorbeeld zorgen dat de koper draden strakker om de kern van de spoel zitten gedraaid. Maar vroeger werd hier minder aandacht aan gegeven dan tegenwoordig. PC's zijn tegenwoordig veel stiller zodat coil whine veel duidelijker hoorbaar is. Ook worden PC's steeds zuiniger en om die zuinigheid te bereiken zijn soms dingen nodig waardoor de kans op coil whine groter is.

Overigens is zijn Corsair HX750i ook gewoon duidelijk beter dan jouw Silverstone Strider Evolution 1200W.
Corsair is trouwens ook gewoon bezig met coil whine onderdrukken: http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/september/coil-whine
SmokingCrop schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Mja, weet niet of die kabel zoveel verschil maakt, 2~% load regulation op de 12V rail is alleszins al niet speciaal. De HXi 750 doet 1~% op de 12V rail zonder zo'n cap..
De condensator in de kabel heeft geen enkele invloed op spanningsregulatie, voor betere spanningsregulatie gebruik je feedback draden.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 11-05-2017 21:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vervangings MSI GTX 1080 Ti Gaming X is binnen, deze gelukkig met slechts een beetje coilwhine als ik m'n oor naast de behuizing hou. Tijdens gaming met een open-ended headset met volume op een laag pitje kon ik niets horen.

Nu nog maar een paar games terug installeren en die ook testen, just in case..

edit; Andere games à la The Witcher 3, rise of the tomb raider etc zijn nog beter :)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 13-05-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06-2020
SmokingCrop schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:42:
Vervangings MSI GTX 1080 Ti Gaming X is binnen, deze gelukkig met slechts een beetje coilwhine als ik m'n oor naast de behuizing hou. Tijdens gaming met een open-ended headset met volume op een laag pitje kon ik niets horen.

Nu nog maar een paar games terug installeren en die ook testen, just in case..
Hey! Mijn MSI 1080Ti van Amazon heeft ook verschrikkelijke coil whine... Gewoon een email naar Amazon en ze ruilen hem om voor een andere? Dat begrijp ik goed toch?

Want het is idd erg iritant, vooral met Mass Effect heb ik heel veel coil whine... Voor de rest een top kaart!

Gr,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaulBlanker schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Hey! Mijn MSI 1080Ti van Amazon heeft ook verschrikkelijke coil whine... Gewoon een email naar Amazon en ze ruilen hem om voor een andere? Dat begrijp ik goed toch?

Want het is idd erg iritant, vooral met Mass Effect heb ik heel veel coil whine... Voor de rest een top kaart!

Gr,
Paul
Yup @ https://www.amazon.de/gp/...us/general-questions.html
Je kan gewoon in het Nederlands schrijven. Ik had mijn filmpje er ook bij gedaan, misschien dat dit ook hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBlanker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-06-2020
Toppie! Ik heb net de mail verstuurd dat ik hem wil om laten ruilen en anders wil ik mijn geld terug. Want ik ga niet akkoord met zoveel coil whine onder het gamen... Moet gewoon mijn geluid nog harder zetten om er bovenuit te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, wat ik nu merk met m'n MSI gtx 1080 ti Gaming X is dat hij bij overklokken niet altijd crashed, maar gewoon serieus in FPS zakt na een bepaalde korte tijd.
Is dat een nieuwe manier van "crashen" om toch te blijven runnen? MSI Afterburner etc blijft wel dezelfde clocks aantonen.

Moet ook de PC heropstarten om dit te fixen (nog niet geprobeerd om bepaalde services ofzo te herstarten)

voorbeeld van 3D Mark, maar gebeurt ook in games:
Afbeeldingslocatie: https://image.prntscr.com/image/2ac4724a5af74ab5a7ab3a930c0fadcd.png

edit: lijkt mogelijks door een te hoge memory clock te komen, nog even wat testen

[ Voor 18% gewijzigd door SmokingCrop op 15-05-2017 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mitt3nz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:59:
Vind de 1080 Ti Gaming X wel erg warm worden (70+ graden onder heavy load), en hij heeft ook nog eens last van coil whine. Zit er sterk aan te denken om hem om te wisselen voor een Sea Hawk X model. Iemand daar toevallig ervaring mee?
&
Mitt3nz schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:16:
Zo, mijn MSI 1080 Ti Gaming X gaat retour. Veels te veel een heethoofd, en nog flinke coil whine ook nog.

Nou maar wachten tot de MSI Sea Hawk of de EVGA SC2 Hybrid weer geleverd wordt.
Sinds wanneer is meer dan 70 graden een heethoofd :?

Vroeger was het doodnormaal dat een videokaart 85-95 graden werd en dan was er nog steeds niks aan de hand!

Nou weet ik wel dat je met dat boost gedoe van tegenwoordig zit en zo, maar volgens mij is dat model van MSI op het moment één van de betere wat betreft de koeling en de hoeveelheid lawaai tijdens 100% LOAD :)

De coilwhine issues hierboven daargelaten uiteraard :+

Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.