nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste
Acties:

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
Phntm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:10:
[...]

De gewone Amp of Amp extreme? Ik heb de 1080 Amp edition, bij stresstests groet ik 82 graden celcius :P, Battlefield 1 kon mijn kaart pushen naar 81. Ik heb in idle een temperatuur van 34~35, fans uit natuurlijk.
De gewone Amp, bij stresstest na een uur gedraaid te hebben 75 graden.. maar goed toen had ik de kast open na het net installeren. Tevens heb ik in mijn Haf 932 een goede airflow.

idle zijn de temps trouwens vergelijkbaar.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47

Phntm

Tlingelingeling

furian88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:54:
[...]

De gewone Amp, bij stresstest na een uur gedraaid te hebben 75 graden.. maar goed toen had ik de kast open na het net installeren. Tevens heb ik in mijn Haf 932 een goede airflow.

idle zijn de temps trouwens vergelijkbaar.
Ik las er veel over dat de koeler op de AMP niet zo krachtig was als die van MSI of gigabyte. Maar komt ook omdat de TDP in werkelijkheid hoger ligt bij de AMP. Ik heb de TDP verlaagt naar 88% wat vergelijkbaar is met de TDP van een MSI Gaming X kaart. Temps waren wat gezakt en ik heb geen throttling gezien, kaart kan indien nodig zelf boven de 2ghz uitkomen met gpu boost 3.0, heb wel mijn fan profile wat aggressiefer gemaakt aangezien dit toch wel een enorm stille koeler is op 100% onder andere.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

Wimo.

Shake and Bake!

Ik moet zeggen, de 'goedkope' G1 gaming 1080 stelt niet teleur. Ik heb er eentje gekocht voor een tweede gamepc en i.c.m. een EK full waterblok & shunt mod kom ik op de volgende waardes:

+185 core (max boost 2177)
+800 mem (5800Mhz)

De boost wordt netjes vastgehouden en de GPU komt nooit boven de 35 graden met Furmark. Tijdens games amper 30 graden..

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wimo. schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:06:
Ik moet zeggen, de 'goedkope' G1 gaming 1080 stelt niet teleur. Ik heb er eentje gekocht voor een tweede gamepc en i.c.m. een EK full waterblok & shunt mod kom ik op de volgende waardes:

+185 core (max boost 2177)
+800 mem (5800Mhz)

De boost wordt netjes vastgehouden en de GPU komt nooit boven de 35 graden met Furmark. Tijdens games amper 30 graden..
Wow 2177 is echt een gouden chip zeg!

Congratz!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45

Wimo.

Shake and Bake!

Blaat schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:07:
[...]

Congratz!
Het is zelfs nog erger, als ik de mem lager zet is +190mhz stabiel. Dan zit je op bijna 2.2Ghz.. Ik vermoed dat de lage temperaturen erg helpen. De water temperatuur komt niet boven de 22 graden uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IhnYKW5wuvrANOW7kJI4R0pT/medium.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Wimo. op 21-09-2016 10:15 ]

• furian88
Phntm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:01:
[...]

Ik las er veel over dat de koeler op de AMP niet zo krachtig was als die van MSI of gigabyte. Maar komt ook omdat de TDP in werkelijkheid hoger ligt bij de AMP. Ik heb de TDP verlaagt naar 88% wat vergelijkbaar is met de TDP van een MSI Gaming X kaart. Temps waren wat gezakt en ik heb geen throttling gezien, kaart kan indien nodig zelf boven de 2ghz uitkomen met gpu boost 3.0, heb wel mijn fan profile wat aggressiefer gemaakt aangezien dit toch wel een enorm stille koeler is op 100% onder andere.
Heb je dit via firestorm ingesteld, zoja kan je eens een screenshot plaatsen?
Ik had hiervoor de sapphire r9 290x tri-x oc die echt een stuk warmer werd en veel meer herrie had.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

furian88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:09:
[...]

Heb je dit via firestorm ingesteld, zoja kan je eens een screenshot plaatsen?
Ik had hiervoor de sapphire r9 290x tri-x oc die echt een stuk warmer werd en veel meer herrie had.
Ik heb firestorm enkel om de LEDjes te veranderen, maar wat ik wel voor je heb is een foto van afterburner voor jou.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/6f742555c0bf41948596492d40777214.png

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e44e77c33df044f58b487c841c31aa85.png

Ik heb zeker geen monster overclock gedaan of dergelijk, de kaart is al echt snel genoeg. We hebben ook geluk dat de Amp wel gewoon goed kan koelen, jammer van de hogere temp dan andere kaarten, maar het heeft geen invloed. ;)
Blaat schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:07:
[...]

Congratz!
Het geheugen ook eigenlijk :+...

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:17:
[...]

Het geheugen ook eigenlijk :+...
Ja inderdaad, hoewel het wel te betwijfelen valt of die hoge frequentie nog wel wat toevoegt met error correctie en alles.

Ik vind het netjes iig. Hoger dan 2090MHz en 5700MHz wil mijn Titan X echt niet.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• furian88
Phntm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:13:
[...]

Ik heb firestorm enkel om de LEDjes te veranderen, maar wat ik wel voor je heb is een foto van afterburner voor jou.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb zeker geen monster overclock gedaan of dergelijk, de kaart is al echt snel genoeg. We hebben ook geluk dat de Amp wel gewoon goed kan koelen, jammer van de hogere temp dan andere kaarten, maar het heeft geen invloed. ;)
Super bedankt, ik zal het thuis ook eens bekijken. misschien zelf nog eens wat rond spelen met de instellingen. _/-\o_

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Heb net de MSI GTX 1070 Gaming X binnen gekregen , maar zie dat er geen folie om de doos van de videokaart heen zit hebben meer mensen dit gehad ? ik denk nu namelijk dat dit een retourzending is geweest van iemand anders en zou dat wel raar vinden dan ... verder zit de kaart zelf wel netjes verpakt in de doos

• furian88
Phntm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:13:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

ik draai net timespy van 3dmark nog eens, max temp gpu is 69 O-) en idle rond de 32graden

hoe ziet de powerconsumption via gpu-z er bij jou uit? die van mij zie ik amper boven de 75% komen met max 83.6%

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

furian88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:50:
[...]

ik draai net timespy van 3dmark nog eens, max temp gpu is 69 O-) en idle rond de 32graden

hoe ziet de powerconsumption via gpu-z er bij jou uit? die van mij zie ik amper boven de 75% komen met max 83.6%
Ik heb geen time spy, dus ik heb firestrike extreme gedaan. 92% Power en 70 graden celcius max.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Chainthunder schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:02:
Heb net de MSI GTX 1070 Gaming X binnen gekregen , maar zie dat er geen folie om de doos van de videokaart heen zit hebben meer mensen dit gehad ? ik denk nu namelijk dat dit een retourzending is geweest van iemand anders en zou dat wel raar vinden dan ... verder zit de kaart zelf wel netjes verpakt in de doos
Als iedereen kaarten die niet bevallen terug sturen dan gaat iemand anders ze een keer ontvangen :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Volgens mij waren er aan het begin van de Pascal release hier al berichten over, met de conclusie dat MSI ze niet eens meer verpakte. Zoek anders wat unboxing videos ter bevestiging...

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 21-09-2016 22:00 ]

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
Net de Phoenix 1070 in mijn kast gezet, maar ik snap niet hoe mensen hem stil kunnen vinden op 70% fan speed. Alles na 50% is voor mij een gebied waar ik me niet graag in bevindt. 60% zou ik nog mee kunnen leven als ik geluid aan heb staan, maar dan begint ie toch al aardig te blazen. Alhoewel dit misschien ook niet eens nodig is, maar mijn 280x werd nogal warm waardoor de fans nog wel eens boven de 50% kwamen.

3dmark firestrike demo (1080p) gedraaid en een graphics score van 18202 wat volgens mij goed overeen komt met andere 1070 modellen.

Max temp van 60 tijdens de run bij een RPM van 750 wat volgens mij netjes is. Ik ben i.i.g. zeer tevreden.

Als iemand nog vragen heeft over de Phoenix mag je ze altijd vragen :)
70%? Dat zou die echt niet nodig moeten hebben. Ik game op 50% (met 100% load, 71C) met de fan op auto/default profile. Na wat tweaken is het 42% (77C).

• Melvin44
Paprika schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:24:
70%? Dat zou die echt niet nodig moeten hebben. Ik game op 50% (met 100% load, 71C) met de fan op auto/default profile. Na wat tweaken is het 42% (77C).
Haha ja ik wilde even kijken hoe luid hij zou worden op die snelheid dus even handmatig op 70% gezet.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
Dat is mijn SuperJetstream ook, vanaf 50% begin je hem echt wel te horen. Mijn EVGA FTW was wel iets stiller wat dat betreft, maar had ook iets hogere temperaturen.

• Melvin44
vinom schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:46:
Dat is mijn SuperJetstream ook, vanaf 50% begin je hem echt wel te horen. Mijn EVGA FTW was wel iets stiller wat dat betreft, maar had ook iets hogere temperaturen.
Ja de Palit en Gainward zijn echt zo goed als identiek (behalve het uiterlijk). Verder heb ik liever goede koeling dan weinig/geen geluid.

Edit: Nu zit ik even GTA 5 te doen, maar hij schokt echt enorm. Ik zie de Core Clock ook rondspringen van 1800 naar 900 (+/-). Iemand die dit eerder heeft gehad?
Edit2: Hmm, zou ook met mijn RAM geheugen te maken kunnen hebben...

[ Voor 23% gewijzigd door Melvin44 op 22-09-2016 03:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• furian88
Melvin44 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:21:
Net de Phoenix 1070 in mijn kast gezet, maar ik snap niet hoe mensen hem stil kunnen vinden op 70% fan speed. Alles na 50% is voor mij een gebied waar ik me niet graag in bevindt. 60% zou ik nog mee kunnen leven als ik geluid aan heb staan, maar dan begint ie toch al aardig te blazen. Alhoewel dit misschien ook niet eens nodig is, maar mijn 280x werd nogal warm waardoor de fans nog wel eens boven de 50% kwamen.

3dmark firestrike demo (1080p) gedraaid en een graphics score van 18202 wat volgens mij goed overeen komt met andere 1070 modellen.

Max temp van 60 tijdens de run bij een RPM van 750 wat volgens mij netjes is. Ik ben i.i.g. zeer tevreden.

Als iemand nog vragen heeft over de Phoenix mag je ze altijd vragen :)
met mijn zotac gtx 1070, i7 2600 met 8gb ddr3 1600mhz en de oudere pcie2 poort haal ik 18300

max temp bij firestrike 64 graden
max TDP 80%
max fan 37%

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 23:30
Klopt, die zit er bij geen 1 videokaart omheen voor zover mijn informatie strekt. In ieder geval niet om de gaming x

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ik heb destijds een MSI 1080 Gaming X gekocht van absoluut het eerste uur (de eerste lichting van 30 kaarten in NL) en die had ook geen folie.

Is normaal. :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn vorige 1080 heeft de geest gegeven, nu wil ik bij de vervanging (wederom EVGA GTX 1080 ACX 3.0 (non-sc)) wel overclocken maar liever niet de powerlimit, of het voltage aanpassen. Als ik zoek via google vind ik daar erg weinig over. De vraag is eigenlijk of ik dan juist op veilig speel, of dat ik de boel verkeerd interpreteer.
Ik weet wel dat zeker power limit niet direct schadelijk is. (Maar ik denk ook een beetje aan het stroomverbruik en denk dat als ik misschien ergens anders in de computer problemen heb zoals de voeding ik nu net een tikje minder risico neem.)

Mijn idee is om de coreclock met een voorzichtige 125 te verhogen en de memoryclock met 350. Dat is een winst van om en nabij de 7.5 procent en lijkt mij prima binnen het vermogen te passen.

Is het logisch wat ik wil, of kan ik dan nog beter gewoon helemaal bij het overclocken weg blijven?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een Palit Gamerock 1070 maar een bekende van mij wil graag een 1060. Nu zitten we te kijken naar een Palit 1060 op Mindfactory.

Er is keuze uit de :
Palit 1060 Dual
Palit 1060 Jetstream
Palit 1060 Super Jetstream

Het is wel de bedoeling dat de kaart PGB Lightning heeft. Volgens Mindfactory heeft alleen de Super Jetstream PGB Lightning maar volgens de website van Palit hebben zowel de Jetstream als de Super Jetstream PGB Lightning. Kan iemand hier duidelijk over geven?

Als ik een bestelling van de rond de 900 euro plaats bij Mindfactory. Er komen geen kosten bij zoals invoerrechten etc.?

Alvast bedankt!
Binnen de EU betaal je geen invoerrechten.

En het lijkt mij dat je beter naar de website van de fabrikant kunt kijken ;).

[ Voor 49% gewijzigd door Paprika op 22-09-2016 10:14 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

furian88 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 07:42:
[...]

met mijn zotac gtx 1070, i7 2600 met 8gb ddr3 1600mhz en de oudere pcie2 poort haal ik 18300

max temp bij firestrike 64 graden
max TDP 80%
max fan 37%
Knap hoor dat je met 37% fan speed op 64 graden hangt, bij mijn 1080 Amp edition zou die het al warm krijgen. Mijn fan profiel is wat meer aggressive, de fans zijn immers stil dus het is geen probleem.

• furian88
Phntm schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:19:
[...]

Knap hoor dat je met 37% fan speed op 64 graden hangt, bij mijn 1080 Amp edition zou die het al warm krijgen. Mijn fan profiel is wat meer aggressive, de fans zijn immers stil dus het is geen probleem.
Ja klopt, qua geluid hoor je de videokaart totaal niet. Mijn GTX 580 werd ook nooit warmer dan 70 graden, eenmaal in mijn broertje zijn pc toen ik overging op de r9 290x werd hij ineens bijna 85.. airflow is dus wel degelijk belangrijk :)

Iemand enig idee hoe het kan dat als ik andere fimpjes bekijk van mensen met een 1070 die ook gpu-z open hebben staan tijdens benchmarken dat bij hun de TDP op 100% en soms zelfs iets eroverheen komt.. terwijl die van mij heb ik nog nooit boven de 83% gezien..

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Trevor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:36:
Mijn vorige 1080 heeft de geest gegeven, nu wil ik bij de vervanging (wederom EVGA GTX 1080 ACX 3.0 (non-sc)) wel overclocken maar liever niet de powerlimit, of het voltage aanpassen. Als ik zoek via google vind ik daar erg weinig over. De vraag is eigenlijk of ik dan juist op veilig speel, of dat ik de boel verkeerd interpreteer.
Ik weet wel dat zeker power limit niet direct schadelijk is. (Maar ik denk ook een beetje aan het stroomverbruik en denk dat als ik misschien ergens anders in de computer problemen heb zoals de voeding ik nu net een tikje minder risico neem.)

Mijn idee is om de coreclock met een voorzichtige 125 te verhogen en de memoryclock met 350. Dat is een winst van om en nabij de 7.5 procent en lijkt mij prima binnen het vermogen te passen.

Is het logisch wat ik wil, of kan ik dan nog beter gewoon helemaal bij het overclocken weg blijven?
Beetje overdreven reactie.

Overclocken en de powerlimit verhogen zullen je kaart niet slopen. Deze tweak opties kunnen de levensduur wat verkorten (van bijvoorbeeld 10 jaar continu werken naar 8 jaar continu werken) maar kunnen nooit de oorzaak van je kapotte 1080 zijn.

Met die 1080 zal van het begin af aan iets mee mis zijn geweest. Dus om nu niet meer te durven overclocken is irrationeel.

Van alle opties is de powerlimit verhogen nog wel een van de meest onschuldige. Het power delivery systeem is er op ontworpen dat aan te kunnen en het enige effect is dat hij zijn maximale boost stabieler vast houdt. Niks schokkends dus.

Ik snap niet waarom je hiervoor terug deinst.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Omdat ik geen idee heb wat het probleem veroorzaakt heeft.

ook de vervangende kaart (rx 460 geen overclock) is een paar keer gecrashed. Het lijkt vooral voor te komen als ik in GTA met de settings aan het spelen ben en dan via alt tab ga klooien met de upload via netlimitter.
Dat zal ongetwijfeld een driverissue zijn. (Wel altijd netjes de drivers via DDU opgeschoond voor er een nieuwe opkwam)
Maar de allereerste crash van de 1080 was ook niet onder zo een omstandigheid...

In windows betrouwbaarheid weergeven kan kon ik nooit iets vinden...

Dus ik heb geen idee waar het probleem zich precies bevindt. Daarom deins ik een beetje terug van overclocken... en zoek daarin de methode die wel wat extra prestaties levert maar zo weinig mogelijk extra van het systeem vraagt.

• Melvin44
Hoe groot is de kans dat je Samsung geheugen krijgt? Net via GPU-Z gekeken en ik heb Samsung geheugen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Zo, retour voor mijn EVGA 1070 FTW is geaccepteerd. Net een nieuwe besteld, hopen dat deze geen coil whine heeft...

Schijnt relatief common te zijn voor die FTW kaarten, als ik internet zo afspeur, vergeleken met kaarten als bijvoorbeeld MSI (lees weinig dat deze kaart whined). Wat denken jullie? Gebruikt MSI minder whine-gevoelige componenten ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door test_slang_776 op 23-09-2016 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Melvin44 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:00:
Hoe groot is de kans dat je Samsung geheugen krijgt? Net via GPU-Z gekeken en ik heb Samsung geheugen. *O*
Voor zover ik weet is bij de 1080 de ram alleen door micron gemaakt (gddr5x) bij de 1070 heb je wel RAM dat gemaakt is door of micron of Samsung. Samsung clockt hoger terwijl micron meestal capped rond de +500/+520 bij de 1070(en misschien ook de 1060, niet zeker). Memory brand lottery! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
test_slang_776 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 01:02:
Zo, retour voor mijn EVGA 1070 FTW is geaccepteerd. Net een nieuwe besteld, hopen dat deze geen coil whine heeft...

Schijnt relatief common te zijn voor die FTW kaarten, als ik internet zo afspeur, vergeleken met kaarten als bijvoorbeeld MSI (lees weinig dat deze kaart whined). Wat denken jullie? Gebruikt MSI minder whine-gevoelige componenten ofzo?
Ik denk dat de FTW kaart een veel verkochte videokaart is waardoor je ook relatief veel problemen zal vinden op het internet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Coil whine is ook wel een erg lastig probleem.

Niet iedereen is er namelijk even gevoelig voor en niet iedereen heeft dezelfde behuizing en hardware combinatie.

Ik ben er zelf niet heel gevoelig voor maar ik heb wel een jaar of 9 geleden een piepende voeding gehad. Die was wel heel extreem, die klonk 3x zo hard als een CRT tv die net aan ging. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
-The_Mask- schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat de FTW kaart een veel verkochte videokaart is waardoor je ook relatief veel problemen zal vinden op het internet.
Dat dacht ik als eerste ook, maar de MSI lijkt minstens zo goed te verkopen, met name in Europa, in ieder geval meer reviews en sales (voor zover dat te zien is, op een paar Duitse sites bijvoorbeeld). Achja, we gaan het zien!

Omdat beide kaarten een custom PCB hebben, gebruiken ze wellicht ietwat andere componenten die kunnen gaan whinen, of zijn dat de VRM chips die van Samsung of Micron komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Het zijn ook niet de VRM chips die geluid maken maar de solenoids en filterspoeltjes op de pcb.

Die gaan resoneren op de fluctuerende lorentz kracht die de hoge stromen genereren.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 23-09-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Ah alright, maar die zijn dus vrij te kiezen voor de fabrikant, waardoor het ene design gevoeliger is voor whine dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja, maar het kan ook een combinatie van onderdelen zijn. Zo kan de ene videokaart in één PC wel coil whine hebben, maar in een andere niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
mmxmmx schreef op maandag 12 september 2016 @ 03:29:
Latest driver on my Asus Strix 1080
Windows 10 PRO and NO overclocking
Please help !!

[afbeelding]
Het is alleen op internet en dan vooral op het FOK forum voor de rest eigenlijk nergens last van.
Als ik mijn muis ff beweeg is het ook weg

Ik denk dat ik er gewoon mee moet leven en ik vind het eigenlijk ook geen probleem :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:15
Aangezien mijn videokaart waarschijnlijk is overleden vandaag (GTX760) ben ik op zoek naar een nieuwe en is de keus gevallen op de EVGA GTX1060FTW+. Is het een goede keus/heeft er iemand al ervaringen mee?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:54
Ik heb nu een tijdje de evga gtx 1080 fe edition en heb net ongeveer 2 uur de division gespeeld
hij blijft 2050 ghz lopen de fan loopt 2700 rpm en de kaart wordt niet warmer dan 68c
zakt soms terug naar 65c.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 A8G Gaming

Artifex op FOK Forum eigenlijk verder nergens anders en als ik dan de muis beweeg is het ook weer weg.

Verder geen ramp :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Bij coolbleu kan ik een tweedekans product kopen .. Is dus terug gestuurd maar wel nagekeken en helemaal goedgekeurd .. Gaat om een msi gaming x.. Zouden jullie dit aandurven .. Of er op coil whine wordt getest vraag ik me af.. Ik kan hem natuurlijk ook weer terugsturen .. Lastig

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02
mmxmmx schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:25:
ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 A8G Gaming

Artifex op FOK Forum eigenlijk verder nergens anders en als ik dan de muis beweeg is het ook weer weg.

Verder geen ramp :)
Ziet eruit als een render probleempje, wat softwarematige aansturing is.
De driver die in Juli uitgekomen is, is prima stabiel. Had op 2 5xx kaarten BSOD's met nieuwere series.

Verder:

pricewatch: Asus DUAL-GTX1060-O6G

Is dat een prima GraKa of hebben jullie andere suggesties?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 08:57:
Bij coolbleu kan ik een tweedekans product kopen .. Is dus terug gestuurd maar wel nagekeken en helemaal goedgekeurd .. Gaat om een msi gaming x.. Zouden jullie dit aandurven .. Of er op coil whine wordt getest vraag ik me af.. Ik kan hem natuurlijk ook weer terugsturen .. Lastig
Enige wat je kan verliezen is tijd en tijdelijk minder geld op je bankrekening.
Terugsturen is gratis bij coolblue.. Als je er tijd aan wil spenderen, kan je het gerust proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 24-09-2016 09:18 ]

• sdk1985
Trevor schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:36:

De powerlimit gaat je kaart niet slopen. Ik draai letterlijk al jaren met een verhoogde power limit. Stroomverbruik van een GTX 1080 is uberhaupt absurd laag voor een high-end kaart. Peak gaming zit op 180W, dus je moet wel een hele slechte voeding hebben wil dat een probleem opleveren.

Of je een bepaalde Mhz gaat halen zonder verhoogd voltage verschilt per kaart en is een kwestie van proberen. Je merkt het vanzelf als het niet werkt, dan crasht je display driver.

• test_slang_776
En weer een EVGA 1070 FTW met coil whine.. Luister ik met een buis, lijkt het duidelijk de GPU te zijn, de PSU is fluisterstil...

Bad luck again?

[ Voor 88% gewijzigd door test_slang_776 op 25-09-2016 00:35 ]

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb na jullie posts (waarvoor dank), en omdat de nieuwe kaart alles veel stabieler deed dan de vorige het vermogen naar 110 gezet, geen extra voltage. 195 Mhz erbij en draai nu stabiel op 2088... wow dat voor een standaard board. De vorige die sprong van 18xx naar 2025 en alles daar tussen door.

geheugen heb ik op 425 gezet. Ik lees op veel plekken dat het maximaal stabiele niet ook het maximaal rendement oplevert. Maar met 3dmark kom ik er niet goed achter wat wel de sweetspot van deze kaart is. Dit leek me wel een aardig gemiddelde van wat ik her en der van anderen las.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 07:29
Vandaag naar mindfactory.de gereden om een nieuwe GPU te halen. Ik wilde mijn 970Sli vervangen. Toch besloten om maar een 1080 te kopen. De gainward phoenix 1080 GLH.

Mindfactory is een nette zaak met een flinke showruimte. Vreemd genoeg accepteerden ze onze NL pinpassen en creditcards niet. Moest dus op zoek naar een pinautomaat voor cash. Dus neem vooral cash mee als je gaat afhalen.

Dit weekend maar eens de 1080 aan de tand voelen.
Lumics schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 16:56:
Vandaag naar mindfactory.de gereden
Zelfs met een leaseauto (;)) zou dit me te ver gaan voor die kleine besparing :+. Goede keuze trouwens :).

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:02
Toch maar de Asus GTX 1060 Dual (6 GB / OC) gehaald.

Huidig systeem:
QX9770 / 8 GB DDR2-800 HyperX / 1 TB 850 Pro

660 - 2 GB (ASUS - OC)
Heaven Bench met DirectX 11 - 4x AA:
2322 Punten / Min FPS: 39,2 / Max FPS: 179,6

1060 - 6 GB (ASUS - OC)
4102 Punten / Min FPS: 41,5 / Max FPS: 323,3

* Heaven Bench versie 3

Conclusie:
1) Hoe bedoel je, de 1060 blaast de 660 weg? verdubbeling van de score.
2) Zelfs op een systeem van 8 jaar (PCI-E v 1.1 ) oud kan je nog dikke winst halen :D

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 07:29
Paprika schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 17:39:
[...]

Zelfs met een leaseauto (;)) zou dit me te ver gaan voor die kleine besparing :+. Goede keuze trouwens :).
Het was voor mij een nieuwe zaak, een bezoekje aan de winkel levert mij vertrouwen voor toekomstige online bestelling. Anderhalf uur rijden vind ik geen moeite. Besparing op deze kaart (€709) is €50 - €80+ euro geweest. Laten we nu ook nog eens meer GPU's hebben gekocht en wat losse hardware. Dan loopt de besparing al snel op. ;) Afgezien van de besparing, beschikbaarheid en keuze in 1 winkel is veel hoger en groter.

Van de GTX970SLI zou de stap naar een 1070 mij geld kosten maar minder prestaties opleveren. de 1080 was de enige logische keus voor 1440p. En de GLH variant is een prima kaart idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Lumics op 24-09-2016 19:51 ]

Een normale is zelfs "maar" 660 euro. Dat is best impressive eigenlijk... Toch een aardige drop zo opeens.

https://www.caseking.de/p...2-mb-gddr5x-gcpi-069.html
http://www.mindfactory.de...-x16--Retail_1063063.html

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 25-09-2016 15:30 . Reden: dit kan prima zonder referrer ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

Garrett

Watercooler

Blaat schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:02:
[...]

Ik heb destijds een MSI 1080 Gaming X gekocht van absoluut het eerste uur (de eerste lichting van 30 kaarten in NL) en die had ook geen folie.

Is normaal. :)
MSI videokaarten hebben nooit folie om de doos zitten.
Gigabyte ook niet, EVGA doorgaans wel.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Garrett schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:31:
[...]

MSI videokaarten hebben nooit folie om de doos zitten.
Gigabyte ook niet, EVGA doorgaans wel.
Msi 1070 FE zat ook geen folie om heen.
Ben nog steeds erg blij met de kaart.
Battlefield 1 kon ik op ultra netjes draaien.
Jammer dat de beta/game mij erg tegenviel wat betreft spelplezier, dus daar had ik de kaart niet voor hoeven kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
D_Jeff schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:50:
Toch maar de Asus GTX 1060 Dual (6 GB / OC) gehaald.

Huidig systeem:
QX9770 / 8 GB DDR2-800 HyperX / 1 TB 850 Pro

660 - 2 GB (ASUS - OC)
2322 Punten / Min FPS: 39,2 / Max FPS: 179,6

1060 - 6 GB (ASUS - OC)
4102 Punten / Min FPS: 41,5 / Max FPS: 323,3

* Heaven Bench versie 3

Conclusie:
1) Hoe bedoel je, de 1060 blaast de 660 weg? verdubbeling van de score.
2) Zelfs op een systeem van 8 jaar (PCI-E v 1.1 ) oud kan je nog dikke winst halen :D
Synthetics die ontwikkeld zijn om de gpu te testen schalen een stuk beter dan games. Je zou eens Rainbow Six Siege moeten proberen, of een andere game met een ingebouwde benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
De Rainbow 6 benchmark is vrij waardeloos. Ik haal 100+ fps in the Benchmark, maar tijdens een multiplayer match op sommige mappen heb ik maar 20 fps.. (niet met GTX 10XX, maar mijn oude GPU natuurlijk)

[ Voor 24% gewijzigd door jerkitout op 25-09-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Zoo vandaag bij het bouwen van mijn nieuwe pc de Palit Jetstream gtx1080 ingebouwd. Deze vervangt mijn Palit gtx980ti Super Jetstream.

Ik zou toch misschie wel deze kaart wat willen overclocken. Is dit aan te raden?

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:30

grimson

domeingrommer

https://www.reddit.com/r/...rm_firmware_issueupdates/

Hmm dit zou mij toch wel stoppen om een GTX 1070 aan te schaffen (aan het rondneuzen inderdaad).
For those that are unfamiliar, there is a firmware issue with (it seems like) all GTX 1070s which use Micron GDDR5. The VRM does not seem to ramp up the voltage quickly enough when switching power states which causes artifacting and lockups, even at stock clocks. This does not appear to happen when the voltage/power state is locked e.g. with EVGA K-Boost.
Dit zou te wijden zijn aan het gebruik van het 'goedkopere' Micron geheugen in plaats van Samsung.

https://tech4gamers.com/m...hina-100-rma-return-rate/
Dit kan er ook nog wel bij, ook hier wordt Micron genoemd.

[ Voor 10% gewijzigd door grimson op 25-09-2016 19:55 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juggle schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:26:
Zoo vandaag bij het bouwen van mijn nieuwe pc de Palit Jetstream gtx1080 ingebouwd. Deze vervangt mijn Palit gtx980ti Super Jetstream.

Ik zou toch misschie wel deze kaart wat willen overclocken. Is dit aan te raden?
Zeker! Er zit daar nog een behoorlijke marge op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
grimson schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:51:

Hmm dit zou mij toch wel stoppen om een GTX 1070 aan te schaffen (aan het rondneuzen inderdaad).
Die reacties weer op Reddit. :+
i have a gtx 1070 SC as well, and with even a slight OC on my micron memory, i get crashes. I havent had any problem @ stock clocks though. I cant push past +220 on the memory even on the games that play nice with memory OC.
Typisch Amerikanen. Product doet wat de specs zeggen en toch is het niet goed :p.

Maar eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie er 3 kopen bij een of meerdere degelijke shops en dan alleen de kaart erin stoppen, GPU-Z openen en de eerste die je opent met Samsung houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:25:
[...]

[...]

Typisch Amerikanen. Product doet wat de specs zeggen en toch is het niet goed :p.

Maar eerlijk gezegd zou ik in jouw situatie er 3 kopen bij een of meerdere degelijke shops en dan alleen de kaart erin stoppen, GPU-Z openen en de eerste die je opent met Samsung houden. :+
Als je er dan toch 3 hebt, kan je evengoed kijken welke de beste overclocked :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Zo heb nu de GPU op 2000 lopen en geen artifacts. Misschien stel ik een domme vraag, ik gebruik ThunderMaster om de clockspeeds aan te passen. Slaat deze de waardes op in de bios van de kaart of moet ik elke keer een overclockprofiel laden?

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:45:
[...]

Als je er dan toch 3 hebt, kan je evengoed kijken welke de beste overclocked :9
Hey, dat mag niet onder de koop op afstand Voorwaarden! :+

@juggle, dergelijke tooling activeert deze settings weer door zichzelf te registreren om automatisch te starten bij het booten van Windows. Verder kun je beter MSI Afterburner gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 25-09-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Over overklokken gesproken, en laat maar weten als het een no no is om het daar hier over te hebben als het al te vaak gevraagd is, maar voor degenen met een 1060, welke maximale stabiele overkloksnelheden worden door jullie behaald?

Zoals wel vaker bij het overklokken van videokaarten kan ik er niet echt chocola van maken als ik de reviews op internet lees m.b.t. nou reëel is. Er worden tijdens de overkloktests veel hogere clocks gehaald dan ik zelf voor elkaar kan krijgen, misschien omdat die kaarten gecherrypicked zijn als reviewexemplaren?

Qua overklok op de memoryklok lijk ik nog het meest in de richting te zitten met wat anderen behalen, 2377Mhz, qua GPU-klok lijk ik echter onderaan het spectrum te zitten met 1704Mhz (1920Mhz boost) voordat 3DMark er tijdens een run uitklapt met een 'cancelled by user'. In het geval van m'n MSI 1060 Gaming X is dat een plus van 135 en 750Mhz in MSI afterburner.

Hoewel ik verder wel tevreden ben met de 12-15% hogere benchmarkscores (ik weet, synthetisch) die ik met m'n huidige overklok t.o.v. de stock snelheid haal, ben dus op zoek naar een reële referentie van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso moet je even kijken naar de effectieve snelheid in bv GPU-Z tijdens load. Verder is, en blijft, iedere kaart anders. :)

Vraag hoort hier absoluut gewoon thuis overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 25-09-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:39:
[...] Verder is, en blijft, iedere kaart anders. :)
Begrijp ik ;) , ik ben alleen zo benieuwd of ik een beetje in de goede range zit, of dat de kaart under- of overperformed t.o.v. wat anderen aan overclocks halen (wat dan overigens maar zo is hoor, ben verder prima tevreden over de kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test_slang_776
Update over mijn coil whine (voor wie het nog interesseert):

Daarnet mijn EVGA 1070 FTW in een kast van een maat gestopt, met voeding CX600, nog steeds hoor ik coil whine, echter relatief zachter dan in mijn PC (met voeding RM550x).

Met zijn kaart, de MSI 1060 Gaming X, in mijn PC, hoor ik iets meer coil whine dan dat ik hoor met die kaart in zijn PC.

Conclusie: blijkbaar zorgt mijn PSU (alhoewel deze hoogwaardiger dan die van hem zou moeten zijn), voor meer coil whine op mijn GPU? Whut? Luck of the draw? Jullie enig idee? GPU RMA kan sowieso, maar PSU zit al over de 2 weken bedenktermijn heen, en ik neem aan dat dit geen reden is voor RMA...

[ Voor 11% gewijzigd door test_slang_776 op 25-09-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Laatst online: 19:33
Is er hier iemand die ook geen enkele update van de drivers normaal kan installeren? De setup roept telkens doodleuk 'niet geïnstalleerd' of 'niets geselecteerd', zonder dat er ook maar een poging ondernomen wordt iets te installeren. Zelfs na het verwijderen van de oude driverversie met DDU wordt er doodleuk niet geïnstalleerd. Er wordt geen enkele vorm van foutmelding gegeven, dus ik heb geen idee hoe dit op te lossen is. Teh intarwebz staat vol met zogenaamd oplossingen, maar niets helpt.

Ik kom om het probleem heen door in het apparaatbeheer even te rechtsklikken op de GTX 1080 en dan voor 'Stuurprogramma bijwerken' te kiezen, maar die slaat standaard het '3D Vision controllerstuurprogramma' over. Dat gebruik ik niet, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
test_slang_776 schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:58:
Conclusie: blijkbaar zorgt mijn PSU (alhoewel deze hoogwaardiger dan die van hem zou moeten zijn), voor meer coil whine op mijn GPU? Whut? Luck of the draw? Jullie enig idee? GPU RMA kan sowieso, maar PSU zit al over de 2 weken bedenktermijn heen, en ik neem aan dat dit geen reden is voor RMA...
Mjah dat is al meerdere keren langs gekomen, verschillende combinaties kan coil-whine veroorzaken, of juist niet. Ik zou gpu rma doen tenzij je dat al te vaak gedaan hebt. Opnieuw checken en dan evt. de voeding verkopen voor een andere. Kost je misschien wat geld maar mogelijk geen coil-whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

grimson schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:51:

[...]

Dit zou te wijden zijn aan het gebruik van het 'goedkopere' Micron geheugen in plaats van Samsung.

https://tech4gamers.com/m...hina-100-rma-return-rate/
Dit kan er ook nog wel bij, ook hier wordt Micron genoemd.
Wel bizar. Ik kan me slecht voorstellen dat het aan het geheugen ligt. Ik denk eerder een productieprobleem.

GDDR5 is inmiddels zodanig uitgekristalliseerd dat je daar toch geen problemen meer zou hoeven verwachten. Tenzij Micron een bad batch eruit heeft geknalt natuurlijk, maar dat valt ook onder de categorie productieproblemen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
test_slang_776 schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:58:

Advanced RMA of hoe dat ook heet via Corsair, waarbij je eerst de andere voeding krijgt voordat je de oude moet opsturen. Garantie via de winkel heb je dan echter niet meer op de voeding, maar de RMA via Corsair is ook altijd erg goed. Dus valt te proberen, goed je probleem aan hun uitleggen en wat je hebt geprobeerd dan lijkt het mij wel vrij duidelijk.

Maar voordat je dat doet kun je misschien ook nog eens alleen de voedingen omruilen om te zien hoe het dan is, dan weet je zeker of het de voeding is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

-The_Mask- schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:53:
[...]

Advanced RMA of hoe dat ook heet via Corsair, waarbij je eerst de andere voeding krijgt voordat je de oude moet opsturen. Garantie via de winkel heb je dan echter niet meer op de voeding, maar de RMA via Corsair is ook altijd erg goed. Dus valt te proberen, goed je probleem aan hun uitleggen en wat je hebt geprobeerd dan lijkt het mij wel vrij duidelijk.

Maar voordat je dat doet kun je misschien ook nog eens alleen de voedingen omruilen om te zien hoe het dan is, dan weet je zeker of het de voeding is.
En vergeet niet dat voor Advanved RMA een credit card nodig is. Ze houden een bedrag vast en zodra het defecte product bij hun aangekomen is word het geld weer vrijgemaakt. Soort reservatie voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:25:
[...]

[...]

Haha inderdaad. :p

Zou overigens niet te hoopvol zijn met Samsung. Ik kom ook niet verder dan ongeveer 8100 a 8200mhz. (Heb MSI 1070 gaming X met Samsung chips volgens gpu-z).

Max core speed is ongeveer 2050.

(Disclaimer: Heb OC niet heel uitgebreid geprobeerd.).
Blaat schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:11:
[...]

Wel bizar. Ik kan me slecht voorstellen dat het aan het geheugen ligt. Ik denk eerder een productieprobleem.

GDDR5 is inmiddels zodanig uitgekristalliseerd dat je daar toch geen problemen meer zou hoeven verwachten. Tenzij Micron een bad batch eruit heeft geknalt natuurlijk, maar dat valt ook onder de categorie productieproblemen imo.
Lijkt me ook eerder produktieprobleem / slecht batch. Wellicht dat de Source nog eens openhartig wil zijn :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Help!!!! schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:17:

[...]

Lijkt me ook eerder produktieprobleem / slecht batch. Wellicht dat de Source nog eens openhartig wil zijn :?
Die is vrij stil de laatste tijd. Nu alle modelletjes in de markt staan heeft het even geen zin meer hypes te stichten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik ga denk ik toch de Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB bestellen. In het verleden wel goede ervaringen gehad met Palit. Ik klok toch niet echt over en zoek daarom een kaart met standaard hogere clocks. Iemand ervaring mbt koeling geluid en coil whine?

edit: Zie de reacties hier(vond ze zonder 8 er achter |:( ), zou het verstandiger zijn de Gamerock versie te nemen?

[ Voor 20% gewijzigd door CR35 op 26-09-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ervaring met de Palit Gamerock 1070 en de Palit Jetstream 1060. Beide geen coilwhine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

Help!!!! schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:17:
[...]

Haha inderdaad. :p

Zou overigens niet te hoopvol zijn met Samsung. Ik kom ook niet verder dan ongeveer 8100 a 8200mhz. (Heb MSI 1070 gaming X met Samsung chips volgens gpu-z).

Max core speed is ongeveer 2050.

(Disclaimer: Heb OC niet heel uitgebreid geprobeerd.).

[...]

Mijn EVGA 1070 FTW komt ook niet verder dan 8100/8200. Hoger en hij gaat onderuit. Max core krijg ik op 2083 stabiel.

Dit wel met de 2de bios overigens. Daar kan de powerlimiet op 122% ipv 112%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

CR35 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:53:
Ik ga denk ik toch de Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB bestellen. In het verleden wel goede ervaringen gehad met Palit. Ik klok toch niet echt over en zoek daarom een kaart met standaard hogere clocks. Iemand ervaring mbt koeling geluid en coil whine?

edit: Zie de reacties hier(vond ze zonder 8 er achter |:( ), zou het verstandiger zijn de Gamerock versie te nemen?
De Super JetStream is ansich een prima kaart. De koeler is stil en koelt goed. Mijn exemplaar had wel last van coil whine, maar dat was eigenlijk alleen echt te horen met de kast open.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Haal met mijn 1080 Phoenix gainward GS : 2115 in fire strike 1.1 graphics score. Is dit beetje nette score ?
Vind het zo weinig verschil met mijn 980 Ti daar had ik : 19719.

Wel idee dat ik in games wat meer Fps heb ongeveer 10 verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
k1978 schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:07:
Haal met mijn 1080 Phoenix gainward GS : 2115 in fire strike 1.1 graphics score. Is dit beetje nette score ?
Vind het zo weinig verschil met mijn 980 Ti daar had ik : 19719.

Wel idee dat ik in games wat meer Fps heb ongeveer 10 verschil..
Ik neem aan dat je voor de GTX 1080 een score van rond de 21k bedoeld, niet 2115? Maar dat kan best kloppen hoor, een GTX 1080 is ook niet zo heel veel sneller dan een GTX980Ti, zeker niet als je overclocked aftermarket GTX980Ti hebt. Kijk voor de gein maar eens rond op HWBot, b.v. de top 10 Fire Strike scores op stock/luchtkoeling:

GTX980Ti: 19.5k tot 20.5k
GTX1080: 21k tot 22.2k

Kijk je naar de hoogste scores, meestal op LN2, dan wint de GTX980Ti het soms nog gewoon. De GTX1080 is erg snel en door de bank genomen sneller dan een GTX980Ti, maar het verbaasde mij destijds bij de release al dat mensen hun GTX980Ti's massaal dumpten voor rond de 450 euro en dan 800+ neertelden voor een GTX1080.

edit: 21k als graphics score is wat aan de lage kant ja, ik zou toch wel iets van 23k of meer verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 27-09-2016 09:07 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik neem alleen wel aan dat die 21k dan een niet overklokte 1080 is. Want met mijn wel overklokte kaart kom ik op ongeveer 25k (graphic score, de totale score met physics neemt de processor te veel mee naar mijn zin, en dat was ook de vraagstelling van k1978 als ik het goed heb.)

http://www.3dmark.com/3dm/15097327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ja 21115 is met overclock van 2075 Mhz.. Is dit dus veel te laag dan ?? Of heb jij gewoon erg ver overclockt..

Heb topic beetje terug gelezen maar 21k is volgens mij normaal .. 25 k is erg aan de hoge kant dus waarschijnlijk met max overclock..

Zelf ook net de 23k aangetikt maar was in game niet stabiel.. Met hoeveel procent verhogen jullie voltage ?

[ Voor 52% gewijzigd door k1978 op 27-09-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

k1978 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:40:
Ja 21115 is met overclock van 2075 Mhz.. Is dit dus veel te laag dan ?? Of heb jij gewoon erg ver overclockt..
Ja dat is vrij laag.

Ik zit met mijn Titan op bijna 33000 graphics score en die zou 30%-40% sneller moeten zijn, niet ruim 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zit op 2088 tot 2114, 120 power limit, geen extra voltage. Geheugen is 375 erbij. Ik weet niet of je die erg hoog hebt staan, maar dat terugschroeven wil vaak helpen. Om de een of andere reden is max stabiel daar niet ook max prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Trevor schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:26:
Ik zit op 2088 tot 2114, 120 power limit, geen extra voltage. Geheugen is 375 erbij. Ik weet niet of je die erg hoog hebt staan, maar dat terugschroeven wil vaak helpen. Om de een of andere reden is max stabiel daar niet ook max prestatie.
Volgens mij komt dat door error correctie op het geheugen. Als je op de max zit kan hij nog wat geheugenfouten corrigeren wat weer ten koste gaat van de snelheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.Maarten schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:32:
[...]

Volgens mij komt dat door error correctie op het geheugen. Als je op de max zit kan hij nog wat geheugenfouten corrigeren wat weer ten koste gaat van de snelheid
Precies, de GPU gaat dan die stukken herbereken tot ie wel klopt. Het beste kun je hiervoor een scène draaien (Unigine, Furman etc) die redelijk constant zijn in wat ze weergeven (bij Unigine dus even de camera handmatig bedienen zodat je een statisch beeld hebt waarbij je fps redelijk constant zou moeten zijn, de animatie van Furmark is al heel beperkt). Dan even met de sliders aan de slag en kijken waar je de meeste performance haalt.

De grap is dat je naast error correction ook nog timings hebt. Bij een hogere frequentie passen de timings van het geheugen zich aan en ook zo kan het dat een 50-100MHz lagere memory snelheid toch meer performance geeft en dat je er echt nog een stuk bij moet doen om het weer "recht" te zetten. Mensen die een hoge memory speed als stabiel rapporten hebben dit dan ook vast niet allemaal (niet iedereen dus) even goed getest en er zullen er gegarandeerd bij zitten die met een lagere snelheid meer fps zullen krijgen.

De GPU overklokken is echt gewoon een slider verzetten en kijken of je geen artefacts krijgt. Bij het geheugen komt echt wat meer kijken (eigenlijk net als je RAM geheugen, alleen bij videokaarten vergeet men deze complexiteit wel vaker mee te nemen in het overklokken of men weet er niet eens van dat het bestaat/relevant is).

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 27-09-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik ben aan het zoeken naar een GTX 1080 en na alle ervaringen hier in dit topic gelezen te hebben lees ik wel goede dingen over de Palit Geforce series.

Ik zat zelf te denken aan de Palit GeForce GTX 1080 GameRock. Iemand hier ervaringen mee? Hoe is de eventuele software die erbij geleverd is voor overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overklokken doe je gewoon met MSI Afterburner voor alle merken. Kaart is top en een goede koeler voor een goede stabiele (overklok) boost.

Gewoon kopen dus :).

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 27-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Paprika schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:58:
Overklokken doe je gewoon met MSI Afterburner voor alle merken. Kaart is top en een goede koeler voor een goede stabiele (overklok) boost.

Gewoon kopen dus :).
Dankjewel :) Dan is hij hierbij besteld (bij caseking.de) En ik zag dat er tegenwoordig ook nog een gratis Gears of War 4 code bij geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:40:
[...]

Precies, de GPU gaat dan die stukken herbereken tot ie wel klopt. Het beste kun je hiervoor een scène draaien (Unigine, Furman etc) die redelijk constant zijn in wat ze weergeven (bij Unigine dus even de camera handmatig bedienen zodat je een statisch beeld hebt waarbij je fps redelijk constant zou moeten zijn, de animatie van Furmark is al heel beperkt). Dan even met de sliders aan de slag en kijken waar je de meeste performance haalt.
En hoe betrouwbaar en 'algemeen' is dat? Want ik heb na deze post furmark gedownload en haal rond de 550-600 de hoogste fps. Gezien alle posts en commentaren op het internet vraag ik me dan af of ik gewoon van furmark uit kan gaan en het zo hoog laten, of dat het iets buiten beschouwing laat dat bij het gamen wel invloed zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet even AA op 8x en de resolutie op 1366x768 (iets in die richting) dan zit je rond de 75-90 afhankelijk van je OC. Voor je memory is een mix van Furmark en Unigine gewoon prima. Meestal ga ik zelf wel iets onder de max zitten om zeker te weten dat het goed gaat komen.

[ Voor 39% gewijzigd door Paprika op 27-09-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
600 -> 104.0 - 104.5
550 -> 108.2 - 108.8
500 -> 107.5 - 108.0
450 -> 106.4 - 106.7

525 -> 108.0 - 108.4
575 -> 109.0 - 109.5

ik gebruik GPU stresstest, dat is dan waarschijnlijk de verkeerde?

(uiteraard nog geen duurproeven, slechts testen van een seconde of 15.)

/edit benchmark gevonden (duh!) resultaten komen er aan

575 -> SCORE:6548 points (109 FPS, 60000 ms)
600 -> SCORE:6252 points (104 FPS, 60000 ms)
550 -> SCORE:6455 points (108 FPS, 60000 ms)
525 -> SCORE:6408 points (107 FPS, 60000 ms)

en voor de zekerheid nog even
375 -> SCORE:6244 points (104 FPS, 60000 ms)

laat ik voor zekerheid een screenshot plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1zwezap.png

/edit 2: wow met deze settings ook de 25k grens in 3dmark firestrike (graphic) gebroken. 25 141 (18 171 voor het systeem. Ook niet gek, maar toch wat minder spectaculair :D )

het gaat allemaal natuurlijk om niet veel, maar het is toch leuk de grens te zoeken :D
http://www.3dmark.com/3dm/15100017

/edit 3: GTA V dacht er anders over, ben terug naar 425 :P

[ Voor 70% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-09-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Senaxx schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:08:
[...]

Dankjewel :) Dan is hij hierbij besteld (bij caseking.de) En ik zag dat er tegenwoordig ook nog een gratis Gears of War 4 code bij geleverd word.
Die kaart is zeker een goede keuze! Heb hem zelf ook sinds afgelopen weekend in huis en gelijk wezen overclocken. Zeer stil! (custom fan curve ofc) max. 63 graden met stabiel 2138 MHz en +400 op de memory (kan waarschijnlijk nog wel wat verder pushen). Via MSI Afterburner inderdaad.Mijn exemplaar heeft wel wat last van coil whine helaas, maar is te overzien. Erg blij mee in elk geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Proteios op 27-09-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Proteios schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:47:
[...]

Die kaart is zeker een goede keuze! Heb hem zelf ook sinds afgelopen weekend in huis en gelijk wezen overclocken. Zeer stil! (custom fan curve ofc) max. 63 graden met stabiel 2138 MHz en +400 op de memory (kan waarschijnlijk nog wel wat verder pushen). Via MSI Afterburner inderdaad.Mijn exemplaar heeft wel wat last van coil whine helaas, maar is te overzien. Erg blij mee in elk geval!
Welke score grapichs bij fire strike ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Eindelijk de TITAN X Pascal ingebouwd, nu eens zien wat z'n max clocks zijn :)
Pagina: 1 ... 26 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.