nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Blaat schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:10:
[...]

Als er iets is met de koelpasta kan je dat checken door de kijken of de temperatuur van de GPU "stapjes" maakt als je van load wisselt. Als hij zodra je een 3d app start instant 10 graden warmer wordt ipv gelijkmatig stijgt dan gaat er iets mis met het warmtetransport tussen de GPU en cooler.
Goede gedachtengang, heb zojuist de winkel even gemaild of ik het zelf kan vervangen en indien het niet mag baten toch retourneren. De kaart loopt geleidelijk op, maar heb toch het vermoeden dat andere koelpasta misschien kan helpen(vooral goed aanbrengen). Jullie horen het van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Het wordt tijd om mijn GTX970 in SLI te vervangen. Prijstechnisch ga ik voor de GTX1070.
Omdat de prijzen in Duitsland net wat lager liggen koop ik daar.

Mijn voorkeur gaat uit naar de
* Gainward Phoenix GLH
* Palit Gamerock premium.

Helaas zijn deze kaarten ook in Duitsland slecht op voorraad. Daarom zoek ik een alternatieve kaart. Het liefst wil ik out of the box een stevige kaart op op 1440P te gamen (BF4 / BF1). Het zou fijn als er ook nog wat extra OC ruimte is.

* Pailit 1070 superjetstream
* Gainward 1070 phoenix GS
* Asus 1070 Strix OC
* Zotax 1070 Amp! extreme

Wat is wijsheid? In de reviews liggen de kaarten zo ontzettend wenig uit elkaar dat het volgens mij lood om oud ijzer is. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn geen goede reviews welke alle kaarten of een groot deel van die kaarten vergelijkt, dus het is moeilijk te zeggen welke de beste keuze is.

Wat ik wel kan zeggen is dat Asus waarschijnlijk de slechsts ontworpen koeler heeft, als dit ook betekent dat die het slechtste presteert is dan weer afwachten.

De Palit Super Jetstream en Gainward Phoenix GS hebben denk ik dezelfde koeler, met alleen een andere cover.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:56
Ik ben ook aan het twijfelen om de Gainward Phoenix (of een palit) te kopen. Mijn vraag nu is vooral of het de extra euro's waard is om voor een Gainward Phoenix GS of GLH te gaan i.p.v. de gewone Phoenix. Is de normale Phoenix makkelijk te overclocken tot ongeveer de waarden van de GS of GLH voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft?

Of zijn er buiten de clocks nog andere belangrijke verschillen die ik toch over het hoofd gezien heb tussen de verschillende versies?

[ Voor 16% gewijzigd door EliHiel op 13-09-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die snelheden haal je zeker wel, tenzij er echt iets mis is met het exemplaar dat je ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
EliHiel schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:30:
Of zijn er buiten de clocks nog andere belangrijke verschillen die ik toch over het hoofd gezien heb tussen de verschillende versies?
Als ik wat reviews bekijk dan heb ik het idee dat de duurste versies van Palit en Gainward, dikkere heatpipes hebben en dus stiller zullen zijn onder belasting door de betere koeling.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 13-09-2016 11:08 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
vinom schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:13:
Ik ga die van mij morgen terugsturen naar Meggekko. Mijn EVGA 1070 heeft last van coil whine en hoewel het niet mega luid is vind ik niet dat het hoort en het irriteert soms. Ben benieuwd of ze een heel nieuw exemplaar gaan sturen, heb ik wel om gevraagd.
Om hier nog even op terug te komen. Kaart is terug gegaan naar Megekko en zij hebben geen coil whine kunnen waarnemen. Ik heb dus mijn geld terug gevraagd en daar deden ze ook helemaal niet moeilijk over. Vandaag een Palit Super Jetstream ophalen en kijken hoe het daar gaat.

Je zou eventueel verwachten dat het misschien mijn voeding is, maar daar ben ik nog niet zo zeker van. RM550x voeding is net nieuw en bij mijn oude GTX680 had ik geen last van coil whine.

[ Voor 12% gewijzigd door vinom op 13-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
-The_Mask- schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:57:
[...]

Als ik wat reviews bekijk dan heb ik het idee dat de duurste versies van Palit en Gainward, dikkere heatpipes hebben en dus stiller zullen zijn onder belasting door de betere koeling.
Dat is dan de Gamerock premium en Super Jetstream en Phoenix GLH ?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, "alle" (3) GameRock modellen hebben allemaal een betere koeler dan de JetStream modellen. Volgens hun eigen website zijn de onderlinge varianten voor de rest hetzelfde (= 22% meer koper).

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:56
Geldt dit dan ook voor de gainwards? Hebben alle 3 de phoenix modellen toch exact dezelfde koeler/heatpipes/...

Op hun specsheats staat dit namelijk niet vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16
Paprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:32:
Nee, "alle" (3) GameRock modellen hebben allemaal een betere koeler dan de JetStream modellen. Volgens hun eigen website zijn de onderlinge varianten voor de rest hetzelfde (= 22% meer koper).
"The new GameRock cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design."

Er staat dat de fin 22% groter is dan het vorige model. En dat er een groter koperoppervlak is.
Er staat niet dat de jetstreams deze aanpassingen niet hebben. Volgens mij zijn het exact dezelfde koelers.

[ Voor 14% gewijzigd door Lumics op 13-09-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
Milanees schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:47:
[...]

Goede gedachtengang, heb zojuist de winkel even gemaild of ik het zelf kan vervangen en indien het niet mag baten toch retourneren. De kaart loopt geleidelijk op, maar heb toch het vermoeden dat andere koelpasta misschien kan helpen(vooral goed aanbrengen). Jullie horen het van me!
Helaas mag ik de koeler niet zelf demonteren om de koelpasta te vervangen van de winkel. Hij gaat dus retour. Denk dat ik ook een palit of gameward ga bestellen. Hoor hier veel goeds over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lumics schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:39:
[...]

"The new GameRock cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design."

Er staat dat de fin 22% groter is dan het vorige model. En dat er een groter koperoppervlak is.
Er staat niet dat de jetstreams deze aanpassingen niet hebben. Volgens mij zijn het exact dezelfde koelers.
Ik had ook nog wat plaatjes in mijn achterhoofd die ik ooit gepost heb, maar dat ging over een EVGA 1060 model bedenk ik me nu.

Afbeeldingslocatie: http://assets.hardwarezone.com/img/2016/05/JetStream_and_GameRock_side_profiles_600.jpg
Je ziet wel meteen het PCB verschil op dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/Palit/GeForce_GTX_1080_GameRock/images/cooler2.jpg
Jammer genoeg zijn er niet echt reviews van de JetStream versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Milanees schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:41:
[...]

Helaas mag ik de koeler niet zelf demonteren om de koelpasta te vervangen van de winkel. Hij gaat dus retour. Denk dat ik ook een palit of gameward ga bestellen. Hoor hier veel goeds over.
Hah ik heb er twee terug gestuurd :P coilwhine ftw! 8)7

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de standaard Palit GameRock 1070 en die doet het alleszins heel erg goed qua koeling & geluid.
Stuk beter dan de MSI Gaming 970 die ik ervoor had.

Denk niet dat het erg veel uitmaakt of je nu de Gamerock of de Gamerock Premium neemt.
jetstream vs gamerock zal wellicht wat verschillen.

[ Voor 32% gewijzigd door SmokingCrop op 13-09-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
Ik twijfel nu tussen de palit super jetstream, palit gamerock en de gainward Phoenix xxx. Kan geen verschillen ontdekken op de officiële site of elders. Jammer want anders had ik nu degene besteld met de dikste heatpipes. Iemand hier die ze beide heeft gezien? Niet echt zin om er twee te bestellen aangezien de evga ftw hier nog ligt:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er bestaat geen Phoenix "XXX". :p Ik zou tussen de Palit en de Gainward kiezen op basis van de prijs of kleur als je dat nog als relevant mocht ervaren...

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 13-09-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:49:
Er bestaat geen Phoenix "XXX". :p Ik zou tussen de Palit en de Gainward kiezen op basis van de prijs of kleur als je dat nog als relevant mocht ervaren...
Hij bedoelt wellicht de verschillende versies: GLH, GS of gewone edition :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
Dat bedoelde ik inderdaad, my bad. Was zoiets als x en y met een vleugje internet :p

Dan ga ik waarschijnlijk de jetstream bestellen, of de super als er nog binning plaatsvindt. Liever geen RGB dan wel! Thanks allemaal :)

Of is er daadwerkelijk verschil tussen de jetstream en gamerock (behalve een ander uiterlijk en fabrieksclock) van palit en doelde je op de gamerock vs phoenix?

[ Voor 26% gewijzigd door Milanees op 13-09-2016 23:55 ]

Weet niet hoe representatief het is, maar de Jetstream GTX 1060 scoorde alleszins niet zo goed als de Gainward GTX 1070/1080 bij hardware.info (qua koeling/geluid).

Persoonlijk zou ik ofwel opnieuw de Palit GameRock kiezen die ik nu heb of de Gainward Phoenix.
edit: op dit moment wellicht de gewone Phoenix wegens de iets betere prijs.
pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock

De RGB verlichting kan je overigens gewoon uitzetten. De Jetstream heeft ook RGB.

[ Voor 46% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2016 00:07 ]

• Milanees
SmokingCrop schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:01:
Weet niet hoe representatief het is, maar de Jetstream GTX 1060 scoorde alleszins niet zo goed als de Gainward GTX 1070/1080 bij hardware.info (qua koeling/geluid).

Persoonlijk zou ik ofwel opnieuw de Palit GameRock kiezen die ik nu heb of de Gainward Phoenix.
edit: op dit moment wellicht de gewone Phoenix wegens de iets betere prijs.
pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock
U bent een held. Dank! Ik ga een van deze twee bestellen. Vind ze persoonlijk echt lelijk, maar whatever; m'n case heeft geen Window maar is juist silent met een solid panel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Milanees schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:07:
[...]
U bent een held. Dank! Ik ga een van deze twee bestellen. Vind ze persoonlijk echt lelijk, maar whatever; m'n case heeft geen Window maar is juist silent met een solid panel.
De kaart zit trouwens toch op z'n zij, dus je ziet er nog minder dan weinig van.
Uiteindelijk is lawaai & koeling belangrijker dan de looks. Als je een mooie kaart hebt die teveel lawaai maakt, dan heb je pas een probleem. :P Zeker als je toch geen windowed case hebt.

Laat zeker je bevindingen weten, ik vind het altijd wel interessant om de temperatuur/fan rpm te weten bij andere setups.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2016 00:13 ]

• JinShepard
How come dat die dan minder goed presteerd de palits dan de gainwards als de Palits meer koper hebben, apart.

JinShepard schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:17:
How come dat die dan minder goed presteerd de palits dan de gainwards als de Palits meer koper hebben, apart.
De Palit Jetstream lijkt me de iets goedkopere versie van de GameRock te zijn. (is ook te zien in de pricewatch)

"The new GameRock cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design. "
vs
"The new JetStream cooler design adding 15% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design."

Het is moeilijk om te zeggen of de GameRock slechter presteert dan de Gainward Phoenix. Het enige verschil daar, lijkt me een verschillende soort ventilator-blades. De Phoenix GTX 1070 scoort alleszins goed in reviews en is op dit moment ook gunstig geprijsd. Daarom zou ik voor de Phoenix gaan.

Als je geen maandag-ochtend model in handen krijgt, zal je sowieso tevreden zijn met de koeling/geluid (indien niet, dan ga je een minder krachtige GPU moeten nemen om nog stiller te gaan :P ).

[ Voor 17% gewijzigd door SmokingCrop op 14-09-2016 00:27 ]

• Milanees
SmokingCrop schreef op woensdag 14 september 2016 @ 00:21:
[...]

De Palit Jetstream lijkt me de iets goedkopere versie van de GameRock te zijn. (is ook te zien in de pricewatch)

"The new GameRock cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design. "
vs
"The new JetStream cooler design adding 15% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design."

Het is moeilijk om te zeggen of de GameRock slechter presteert dan de Gainward Phoenix. Het enige verschil daar, lijkt me een verschillende soort ventilator-blades. De Phoenix GTX 1070 scoort alleszins goed in reviews en is op dit moment ook gunstig geprijsd. Daarom zou ik voor de Phoenix gaan.

Als je geen maandag-ochtend model in handen krijgt, zal je sowieso tevreden zijn met de koeling/geluid (indien niet, dan ga je een minder krachtige GPU moeten nemen om nog stiller te gaan :P ).
Je reageerde zojuist niet op mij, mocht je het niet doorhebben. Enige reden dat ik de super jetstream ook interessant vind omdat ik daarmee waarschijnlijk voor minder geld een grotere kans heb op 2000+ mhz (vanwege de Factory oc). Achja, bestel hem morgen en jullie krijgen een vergelijking met de evga ftw in temperatuur en geluid.. of evga herrie ..

Het wordt gewoon de Phoenix of gamerock vanwege de heatsink.

Edit: het wordt de palit, want ik heb een minimaal verschil ontdekt en wil een reden hebben. Deze fans draaien in tegengestelde richting en zijn curved. Naar mijn inziens is dit logischerwijs beter, het is waarschijnlijk een verschil van 0.1 Graad. Jullie gaan het horen!

[ Voor 21% gewijzigd door Milanees op 14-09-2016 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Mijn nieuwe Palit SuperJetstream 1070 doet qua temperatuur niet onder voor de EVGA FTW versie. Hij koelt zelfs beter, maar wel met iets meer geluid. Out of the box draait ie op 2025mhz :)

• Milanees
vinom schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:02:
Mijn nieuwe Palit SuperJetstream 1070 doet qua temperatuur niet onder voor de EVGA FTW versie. Hij koelt zelfs beter, maar wel met iets meer geluid. Out of the box draait ie op 2025mhz :)
Zoals hierboven te lezen, mijn ftw smolt langzaam :p hopen dat mijn palit (gamerock) koeler en stiller is

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 23:01
Milanees schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:17:
[...]

Zoals hierboven te lezen, mijn ftw smolt langzaam :p hopen dat mijn palit (gamerock) koeler en stiller is
Hmm apart, om even op het eerdere bericht terug te komen:
Milanees schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:43:
Mijn EVGA GTX 1070 FTW is onder het gamen 99% load 84 graden.. en dat is met een goede noctua fan als intake 5 cm ervandaan.. lijkt me bijzonder slecht? Dit zorgt ervoor dat mijn OC van 2088 naar de 2038 gaat.

Wat vinden jullie hiervan?
Die van mij komt met maximale overvolt dus niet boven de 70 graden uit. De fans draaien dan nog niet op halve snelheid. Ben benieuwd wat er met de Palit gebeurd. Deze kaarten zijn zo zuinig dat het haast niet aan je kast kan liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2016 13:35 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• JinShepard
Mijn ex Gainward Phoenix GS op 50% (1300rpm) fan zonder OC werd rond de 80 graden, en dat is met 5 noctua fans op 1100 rpm en noctua DH nog iets op me cpu.

• sdk1985
JinShepard schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:45:
Mijn ex Gainward Phoenix GS op 50% (1300rpm) fan zonder OC werd rond de 80 graden, en dat is met 5 noctua fans op 1100 rpm en noctua DH nog iets op me cpu.
Dat je veel fans hebt betekent niet automatisch dat je een goede airflow hebt. Je kunt ook te veel turbulentie veroorzaken. In de regel volstaat gewoon het standaard ontwerp van 1x 14mm intake en 2x 14mm outtake. Het gaat er puur om dat de lucht kast zelf niet opwarmt. De gpu houdt zichzelf koel.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 14-09-2016 15:52 ]

• JinShepard
sdk1985 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:51:
[...]

Dat je veel fans hebt betekent niet automatisch dat je een goede airflow hebt. Je kunt ook te veel turbulentie veroorzaken. In de regel volstaat gewoon het standaard ontwerp van 1x 14mm intake en 2x 14mm outtake. Het gaat er puur om dat de lucht kast zelf niet opwarmt. De gpu houdt zichzelf koel.
Tis een Fractal Design R5, goede case voor airflow, persoonlijk denk ik dat het A) het weer is en B) mijn cpu blok, die kan lucht 'tegen' houden om eruit te gaan. Ik will bij mijn toekomstige pc ook watercooling hebben op me CPU.

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 02:50
Heb nu de KFA2 1070 EX van Mindfactory voor 420 incl. verzenden. Echt een prima prijs. Nu nog beetje kloten met overclock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milanees
Hier even kort het resultaat van het ruilen van de EVGA FTW voor de Palit Gamerock. De case die ik bezit is de Corsair 400Q. Ik gebruik hierin een Noctua NH-D15 met daarop 2 industrial noctua fans, verder 2 140mm noctua indus. fans en als exhaust een 120mm noctua indus. fan.

Hier hangt nu een Palit Gamerock in en zo is de kast behoorlijk vol! Het ziet er eerlijk gezegd prachtig uit. Mooier zelfs dan met mijn EVGA die erg veel vrije ruimte had voor verse lucht.

De evga kaart was aan het downclocken omdat hij zelfs over zijn temp limit ging naar 84 graden, binnen 15 min gamen/benchmark. De palit gamerock heb ik net voor het eerste even getest met Unigine Heaven. Na een half uur is de kaart 67 graden. De standaard boost van mijn GameRock is 1961. Ga straks kijken of hij ook de 2050 kan halen en vast kan houden.

Nogmaals dank allen, HIJ IS NIET TE HOREN!:D

• vinom
Netjes hoor. Die EVGA kaart is gewoon niet goed geweest.

• Milanees
vinom schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:00:
Netjes hoor. Die EVGA kaart is gewoon niet goed geweest.
Denk het ook, ben nu zeer tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De EVGA zal inderdaad een maandagochtend exemplaar zijn geweest. De prijzen zijn wel nog altijd niet veel gedaald. In juni een GameRock bestelt in Duitsland voor 739 en nu zijn ze 715 euro hier in Nederland. Toch blij dat ik niet langer heb gewacht :+. De eerste 3 weken waren natuurlijk nog wel wat duurder (dat kon al snel 100 schelen en die wat ik voor een collega 1 week eerder bestelde was nog 759). Nu dus effectief 8 euro per maand aan afschrijving dusver, wat dan wel weer meevalt...

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 14-09-2016 21:09 ]

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:05
keihardekip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:03:
Heb nu de KFA2 1070 EX van Mindfactory voor 420 incl. verzenden. Echt een prima prijs. Nu nog beetje kloten met overclock.
En qua temperatuur/geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keihardekip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 02:50
Geluid kan ik niet beoordelen, want ik ben alleen maar luide computers gewend. :P Maar ik vind het niet echt hard en totaal niet storend.

Heb de gpu clock nu op +200 en memory op +296. Temperatuur is maximaal 75 graden, maar moet er wel bij zeggen dat het in m'n studio nu echt gruwelijk heet is, 28 graden ofzo.

Ik ben tevreden in ieder geval. Kan nu voor het eerst alle games op ultra op 2560x1440 spelen. _/-\o_

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:21
Heeft iemand een tip voor welke 1080 kaart ik momenteel het beste kan kiezen.
Ik wou namelijk eerst voor de EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB gaan.

Alleen heb ik toch besloten om voor een 1080 kaart te gaan ;) Alleen weet ik zelf nog niet zo goed welke ik het beste kan kiezen..
Die discussie heeft letterlijk een paar posts boven je plaatsgevonden :+.

• vinom
Hoe komt het eigenlijk dat er zo'n slechte voorraad is van de custom 1080's? We zijn inmiddels een paar maanden verder en de beschikbaarheid van die kaarten is nog steeds erg slecht vergeleken met de 1070 kaarten.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:20

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Milanees schreef op zondag 11 september 2016 @ 16:43:
Mijn EVGA GTX 1070 FTW is onder het gamen 99% load 84 graden.. en dat is met een goede noctua fan als intake 5 cm ervandaan.. lijkt me bijzonder slecht? Dit zorgt ervoor dat mijn OC van 2088 naar de 2038 gaat.

Wat vinden jullie hiervan?
Mijn MSI GTX 1070 Gaming wordt met OC niet warmer dan 76graden. Normaal max 74 maar nu met die warme dagen heb ik hem de 76 aan zien tikken. Heb geen exotische koeling. 2 140mm intakes aan de voorkant en 1 140mm outtake aan de achterkant van Fractal Design. CPU wordt overigens met OC ook niet warmer dan 68graden.

Heb je wel goede airflow?

Nevermind, je hebt het al opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Techno Overlord op 15-09-2016 10:47 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

vinom schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:31:
Hoe komt het eigenlijk dat er zo'n slechte voorraad is van de custom 1080's? We zijn inmiddels een paar maanden verder en de beschikbaarheid van die kaarten is nog steeds erg slecht vergeleken met de 1070 kaarten.
Eigenlijk zijn de voorraden juist goed. Niet te veel zodat het alleen maar opslag kost en wel goed leverbaar. Zo goed als ieder (gewild) model is bij een goede shop te koop.

• vinom
Dan heb je o.a. de Gainward 1080 GLH versie nog niet bekeken :9
De beetje exotische varianten van elk merk zijn niet echt goed leverbaar op het moment. Maar inderdaad, de gewilde modellen zoals die van MSI zijn wel goed leverbaar.

[ Voor 64% gewijzigd door vinom op 15-09-2016 11:16 ]

Het lijkt er sowieso op dat zij vanuit hun kant meer de Palits dan de Gainwards in Europa aanleveren. Gezien het letterlijk een andere shroud is, zal het niet te maken kunnen hebben met productie problemen. In Duitsland zijn de Gainwards ook relatief slecht leverbaar, maar zelfs de "Premium" en "Premium met G-Panel(!)" modellen van Palit staan overal op "lagernd".

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 15-09-2016 11:20 ]

• sdk1985
Vooral de GTX 1070 gaat momenteel hard. Bij dezelfde leverancier:
MSI 1080: 28
MSI 1070: 283
MSI 1060: 20

De 1060 zal dus nog wel wat zakken in prijs wanneer er daar ook 200+ van overblijven.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

keihardekip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:48:
[...]

Geluid kan ik niet beoordelen, want ik ben alleen maar luide computers gewend. :P Maar ik vind het niet echt hard en totaal niet storend.

Heb de gpu clock nu op +200 en memory op +296. Temperatuur is maximaal 75 graden, maar moet er wel bij zeggen dat het in m'n studio nu echt gruwelijk heet is, 28 graden ofzo.

Ik ben tevreden in ieder geval. Kan nu voor het eerst alle games op ultra op 2560x1440 spelen. _/-\o_
Ik zelf heb een 970 Exoc en vond het altijd jammer dat de fans nooit volledig stopten met draaien. Ze was wel enorm stil, daar niet van. Maar uit is beter dan stil niet waar?

Is het bij jouw 1070 ook zo dat fans nooit volledig worden uitgeschakeld?

Leuke kaart voor minder dan 400€ lijkt me

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik krijg mijn geld terug voor de Gainward Phoenix GS, nu denk ik nog steeds om te wagen aan Palit/Gainward.

Probleem is dat Azerty niet veel keus heeft als het gaat om de Gamerock serie, alleen de 'normale' versie is er. Proberen te OC naar de premiums of een andere brand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die overklok haal je makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik heb sinds kort de EVGA GTX 1080 FTW in sli.Voor monitoring gebruik ik EVGA precision 6.06.
Nu zie ik bij memory usage waardes die niet kloppen.Ik heb dit op internet nagezocht en kom een iemand tegen met exact hetzelfde probleem.Met afterburner heb ik dit ook.Als ik SLI uitschakel heb ik dit niet.

http://forums.evga.com/EV...emory-usage-m1607486.aspx

Weet misschien iemand van jullie wat dit kan zijn.

BVD

[ Voor 4% gewijzigd door kimone66 op 16-09-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat of EVGA data uit de API fout parsed, of de API van nVidia is stuk... Lijkt me vrij logisch?

• Milanees
JinShepard schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:44:
Ik krijg mijn geld terug voor de Gainward Phoenix GS, nu denk ik nog steeds om te wagen aan Palit/Gainward.

Probleem is dat Azerty niet veel keus heeft als het gaat om de Gamerock serie, alleen de 'normale' versie is er. Proberen te OC naar de premiums of een andere brand..
Volgens mij is zo'n Premium versie niets beter, heb zelf aantal dagen geleden de gamerock gehaald en draait hier gemakkelijk op 2000+ mhz en 4500 Memory.

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb vandaag mijn EVGA GTX 1070 FTW binnen gekregen , maar merk nu dat die coil whine heeft.. is het nu het beste om deze meteen naar EVGA te sturen of terug naar de winkel te sturen waar ik de videokaart gekocht heb ?

• vinom
Ik heb de mijne naar de winkel gestuurd. De EVGA support vertelde mij dat ook. Mocht het niet met de winkel lukken dan kon ik hun contacteren.

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 18:44
Ik heb vandaag ook de 8192MB KFA2 GeForce GTX 1070 EX Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail) besteld bij mindfactory in duitsland. Als ik de kaart binnen heb dan zal ik mijn bevinden over stilte en als de fans helemaal stoppen of niet delen.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Chainthunder schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:05:
Ik heb vandaag mijn EVGA GTX 1070 FTW binnen gekregen , maar merk nu dat die coil whine heeft.. is het nu het beste om deze meteen naar EVGA te sturen of terug naar de winkel te sturen waar ik de videokaart gekocht heb ?
Het beste is om hem gewoon terug te sturen naar de winkel zelf (en je geld terug te vragen) en dan elders een nieuw exemplaar direct bestellen zodat de "downtime" minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainthunder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Paprika schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:44:
[...]

Het beste is om hem gewoon terug te sturen naar de winkel zelf (en je geld terug te vragen) en dan elders een nieuw exemplaar direct bestellen zodat de "downtime" minimaal is.
En is het dan beter om een MSI GTX 1070 Gaming te kopen of heeft elke GTX 1070 op dit moment coil whine problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Chainthunder schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:19:
[...]

En is het dan beter om een MSI GTX 1070 Gaming te kopen of heeft elke GTX 1070 op dit moment coil whine problemen ?
Als ik het mij goed herinner zei iemand dat de MSI versie juist de kaart is met het minste kans op coil whine. Verder heeft volgens mij bijna elk merk wel kaarten met coil whine (de één meer dan de ander).

Zit zelf te wachten tot die paragon bundle voorbij is voordat ik mijn kaart koop. Kan namelijk prima wachten en een leuk spel erbij is mooi meegenomen (en maakt de prijs van €460 wat verdraaglijker). Als het hetzelfde gaat als met de World of Warships bundle zou de nieuwe bundle de 9de van de volgende maand aangekondigd moeten worden. Fingers crossed. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chainthunder schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:19:
[...]

De MSI kaarten zijn echt veels te duur voor wat je krijgt. Er zijn ook genoeg Tweakers die hun MSI hebben teruggestuurd voor coilwhines en veel DOAs etc. Ik zou zelf nog altijd gewoon een Palit (JetStream of GameRock) nemen, maar als je 2 slots je maximum is, dan zou ik gewoon een EVGA FTW nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Paprika schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:34:
[...]

De MSI kaarten zijn echt veels te duur voor wat je krijgt. Er zijn ook genoeg Tweakers die hun MSI hebben teruggestuurd voor coilwhines en veel DOAs etc. Ik zou zelf nog altijd gewoon een Palit (JetStream of GameRock) nemen, maar als je 2 slots je maximum is, dan zou ik gewoon een EVGA FTW nemen.
Of de Gainward Phoenix als je die mooier vindt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of die inderdaad ja :).

[ Voor 79% gewijzigd door Paprika op 18-09-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Pascalmon: Gotta catch 'em all! ;)

Verzameling compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:12
Paprika schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:34:
[...]

Ecga heeft veel last van coil whine. Heb het zelf ook met de FTW mogen ervaren. :-(

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVGA verkoopt ook behoorlijk veel kaarten (relatief aan de totale sales). Dat er mensen zijn die pech hebben verbaast me niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Uffeltje schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:52:
[...]

Ecga heeft veel last van coil whine. Heb het zelf ook met de FTW mogen ervaren. :-(
En mijn EVGA had nergens last van, dus dat zegt helemaal niets...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:12
Mick1990 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:03:
[...]

En mijn EVGA had nergens last van, dus dat zegt helemaal niets...
Ik zeg 'ook', had het dus niet alleen over mijn eigen ervaringen. Op verschillende plekken kan je lezen dat Evga deze keer gemiddeld meer kaarten met coil whine heeft. Zitten natuurlijk ook veel goede tussen, maar de kans is gewoon wat groter dan bij andere merken.

YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

De Titan X heeft eindelijk de koeling die hij verdient!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uQZLt2CsWxONPNnR3HpjH06V/full.jpg

Een Titan X zonder power limit en een 6700k op 720x120mm aan radiatoroppervlak doet hem erg goed.

Hoger dan 40 graden moet ik nog zien!

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:29:
De Titan X heeft eindelijk de koeling die hij verdient!
"Verdient", dan moet ie nog heel wat geld in het laadje gaan brengen. Waar zit je effectief op? Zal toch wel rond de 2000 euro zitten voor de GPU + koeling lijkt mij? :P (en ja, uiteraard zul je meer dan alleen je GPU koelen maar toch :+).

Bruut, maar voor de games die ik speel wel echt overbodig... Al zou 2 PG279Qs erbij niet slecht zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Paprika schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:44:
[...]

Op die manier krijgen we iedere week dergelijke posts (dan blijven die kaarten in omloop) :P ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima toch? Nu de levertijden niet meer het probleem zijn is dit een mooi alternatief om de discussie gaande te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:44:
[...]

"Verdient", dan moet ie nog heel wat geld in het laadje gaan brengen. Waar zit je effectief op? Zal toch wel rond de 2000 euro zitten voor de GPU + koeling lijkt mij? :P (en ja, uiteraard zul je meer dan alleen je GPU koelen maar toch :+).

Bruut, maar voor de games die ik speel wel echt overbodig... Al zou 2 PG279Qs erbij niet slecht zijn. :+
Ik bedoel daarmee eigenlijk te zeggen dat de FE koeler gewoon een drol met een mooi vlaggetje erin is. De kaart heeft gewoon beter nodig. Bij deze. :P

Het is lastig te zeggen maar ik denk dat het hele systeem richting de 5000,- euro gaat in totaal inclusief monitor waarvan ruim 1000,- aan koeling en mods etc.

Ik heb nu een 40" UHD monitor en pas met dikke overclock op de Titan X (2088MHz continu) haal ik 60fps+.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, ik begreep best wat je bedoelde, maar het is eigenlijk gewoon triest om te zien wat voor koeler je krijgt voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Ik ben op dit moment aan kijken naar een videokaart voor ene nieuwe build en mijn oog is gevallen op een Palit of Gainward 1070. Nu lees ik in dit topic dat de Gamerock versie beter zou zijn dan de Jetstream. Maar in de specs staat dat de Jetstream hoger geclockt is dan de Gamerock. Ik zou het net andersom verwachten.

Ook vraag ik me af waarom iemand voor de jetstream versie zou kiezen als de gamerock versie beter is. Ze kosten nagenoeg hetzelfde, dus voor het geld hoef je het niet te laten. Hetzelfde voor de Phoenix en Phoenix GS versie van Gainward.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volgens de officiële (geadverteerde) specs op hun eigen websites...

ModelGPU klokMemory klokPhasesCopper Base
Palit GTX 1070 JetStream1506MHz4000MHz8Variant A
Palit GTX 1070 Super JetStream1632MHz4000MHz8Variant A
Palit GTX 1070 GameRock1556MHz4000MHz8Variant B
Palit GTX 1070 GameRock Premium1670MHz4250MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX1506MHz4000MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX GS1632MHz4000MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX GS GLH1670MHz4250MHz8Variant B
Palit GTX 1080 JetStream1607MHz5000MHz8Variant A
Palit GTX 1080 Super JetStream1708MHz5000MHz8Variant A
Palit GTX 1080 GameRock1645MHz5000MHz8+2Variant B
Palit GTX 1080 GameRock Premium1746MHz5250MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX1607MHz5000MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX GS1708MHz5000MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX GS GLH1746MHz5250MHz8+2Variant B

Variant A
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i67IU5j.png

Variant B
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cqAerCd.png

Mijn Palit GTX 1080 GameRock draait nu, na wat slidertjes verzetten in Afterburner, op 1780MHz op de GPU en 5583MHz op het geheugen. Nu verschillen de resultaten uiteraard van kaart tot kaart, maar over het algemeen zijn de waarden van de Premium/GLH edities ook met de andere varianten te behalen en gezien hoe weinig tijd het kost om de sliders te verplaatsen in Afterburner... :+

Het hoogste wat ie stabiel kan in alle games die ik getest heb is 1900MHz op de core (pre-boost, na boost en temperatuur schommeling komt ie dan iets over de 2.1GHz), maar voor de spellen die ik op dit moment speel is een lagere max al ruim voldoende voor de 165 FPS die ik wil behalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 19-09-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Frick, in Star Wars battlefront heb ik op 4k af en toe wel drops naar de 50fps in 40player matches. Te vroeg gejuigd! :+

Binnenkort maar de tweede Titan X erbij zetten dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
Blaat schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:53:
Frick, in Star Wars battlefront heb ik op 4k af en toe wel drops naar de 50fps in 40player matches. Te vroeg gejuigd! :+

Binnenkort maar de tweede Titan X erbij zetten dan. :P
iets met unlimited resources?? :D

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

furian88 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:57:
[...]

iets met unlimited resources?? :D
If only. :P

Maar niet op vakantie gaan elk jaar scheelt een hoop. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Paprika schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:49:
Volgens de officiële (geadverteerde) specs op hun eigen websites...

ModelGPU klokMemory klokPhasesCopper Base
Palit GTX 1070 JetStream1506MHz4000MHz8Variant A
Palit GTX 1070 Super JetStream1632MHz4000MHz8Variant A
Palit GTX 1070 GameRock1556MHz4000MHz8Variant B
Palit GTX 1070 GameRock Premium1670MHz4250MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX1506MHz4000MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX GS1632MHz4000MHz8Variant B
Gainward GTX 1070 PHOENIX GS GLH1670MHz4250MHz8Variant B
Palit GTX 1080 JetStream1607MHz5000MHz8Variant A
Palit GTX 1080 Super JetStream1708MHz5000MHz8Variant A
Palit GTX 1080 GameRock1645MHz5000MHz8+2Variant B
Palit GTX 1080 GameRock Premium1746MHz5250MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX1607MHz5000MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX GS1708MHz5000MHz8+2Variant B
Gainward GTX 1080 PHOENIX GS GLH1746MHz5250MHz8+2Variant B

Variant A
[afbeelding]

Variant B
[afbeelding]

Mijn Palit GTX 1080 GameRock draait nu, na wat slidertjes verzetten in Afterburner, op 1780MHz op de GPU en 5583MHz op het geheugen. Nu verschillen de resultaten uiteraard van kaart tot kaart, maar over het algemeen zijn de waarden van de Premium/GLH edities ook met de andere varianten te behalen en gezien hoe weinig tijd het kost om de sliders te verplaatsen in Afterburner... :+

Het hoogste wat ie stabiel kan in alle games die ik getest heb is 1900MHz op de core (pre-boost, na boost en temperatuur schommeling komt ie dan iets over de 2.1GHz), maar voor de spellen die ik op dit moment speel is een lagere max al ruim voldoende voor de 165 FPS die ik wil behalen.
Bedankt voor het heldere overzicht, ik zal wel met mijn neus gekeken hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door ajampaniki op 19-09-2016 16:35 . Reden: Ik vergeleek de super jetstream en de 'normale' gamerock, daarom leek het niet logisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:33
Ik ben zelf sinds een paar dagen in het bezit van een MSI GTX 1060 OC, maar heb last van een beetje een eigenaardig probleem.

Afgelopen donderdag heb ik de kaart ingebouwd, die avond GTA V kunnen spelen zonder problemen.
Vrijdag kreeg ik van m'n vriendin een berichtje dat zij twee seconden een zwart scherm had gekregen op mijn pc.

Eenmaal thuisgekomen ben ik wat dingen gaan proberen, kwam er toen achter dat wanneer de GPU temperatuur boven de 66 graden kwam het beeld op zwart gaat voor 2 seconden, weer terug komt voor een halve seconde, weer op zwart, etc....
Als de temperatuur weer onder de 58 graden was kwam het beeld weer stabiel terug.

Ik had de informatie al klaar staan op de RMA pagina van de webshop waar ik hem vandaan had, maar wilde voor de zekerheid toch nog even de kaart in een andere PC proberen. Kaart in de PC van m'n vriendin gestopt -> Zonder problemen de 82 graden aan kunnen tikken.
Terug in mijn pc gedaan, ook hier ineens geen problemen meer (weer tot 82 graden gestookt).

Rest van het weekend geen problemen meer gehad, maar gisteravond toch weer een enkele keer een zwart scherm gekregen terwijl de GPU niet intensief belast werd.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik kan nergens fouten vinden in de Windows Event Viewer, tevens geen meldingen gekregen van "Beeldscherm is hersteld" of iets dergelijks. Misschien is er nog een andere plek waar ik kan kijken voor logs?
Momenteel ben ik nog aan het twijfelen over het RMA sturen van de kaart, aangezien ik niet 100% het probleem kan reproduceren gok ik dat de webshop niets gaat vinden als ze eventjes de kaart een uurtje laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Flapperbol schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:53:
Ik ben zelf sinds een paar dagen in het bezit van een MSI GTX 1060 OC, maar heb last van een beetje een eigenaardig probleem.

Afgelopen donderdag heb ik de kaart ingebouwd, die avond GTA V kunnen spelen zonder problemen.
Vrijdag kreeg ik van m'n vriendin een berichtje dat zij twee seconden een zwart scherm had gekregen op mijn pc.

Eenmaal thuisgekomen ben ik wat dingen gaan proberen, kwam er toen achter dat wanneer de GPU temperatuur boven de 66 graden kwam het beeld op zwart gaat voor 2 seconden, weer terug komt voor een halve seconde, weer op zwart, etc....
Als de temperatuur weer onder de 58 graden was kwam het beeld weer stabiel terug.

Ik had de informatie al klaar staan op de RMA pagina van de webshop waar ik hem vandaan had, maar wilde voor de zekerheid toch nog even de kaart in een andere PC proberen. Kaart in de PC van m'n vriendin gestopt -> Zonder problemen de 82 graden aan kunnen tikken.
Terug in mijn pc gedaan, ook hier ineens geen problemen meer (weer tot 82 graden gestookt).

Rest van het weekend geen problemen meer gehad, maar gisteravond toch weer een enkele keer een zwart scherm gekregen terwijl de GPU niet intensief belast werd.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik kan nergens fouten vinden in de Windows Event Viewer, tevens geen meldingen gekregen van "Beeldscherm is hersteld" of iets dergelijks. Misschien is er nog een andere plek waar ik kan kijken voor logs?
Momenteel ben ik nog aan het twijfelen over het RMA sturen van de kaart, aangezien ik niet 100% het probleem kan reproduceren gok ik dat de webshop niets gaat vinden als ze eventjes de kaart een uurtje laten draaien.
De makkelijkste manier om software problemen uit te sluiten is een clean install op een andere partitie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Heb de Palit Gamerock mogen ontvangen, in Firestrike is de coilwhine wel okayish, in wow zijn er plekken waar hij gaat piepen, grappig genoeg is de GPU Usage en FPS dan nog best laag, dus ja.. dit is al de 3de coilwhine happy 1080 GTX :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien toch maar overwegen om te verhuizen? Balen man. :/

Niet dat je in die stad wil wonen... :+

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 20-09-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Waarom verhuizen of bedoel je naar een andere brand? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UBBCode herkende de link niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Maar ff serieus, tis toch bizar hoe slecht het tot nu toe is xD Ik weet niet meer wat ik moet doen, het accepteren voor nu en hopelijk de volgende generatie beter is of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne maakt ook wel wat geluid overigens (onder load uiteraard). Wel staat mijn kost onder mijn bureau dus zelf hoor ik het niet. Ik hoor het echt alleen als ik m'n kast open doe en dan m'n oor bij de kaart leg. Ik kwam hier overigens pas een maand na aanschaf achter :p.

Als het je stoort zou ik het niet accepteren... Als je er geen last van hebt wel :+.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 20-09-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Gewoon weer terugsturen. Het gaat je op een gegeven moment toch irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Mja maar volgens mij irriteerd Azerty zich nu wel aan mij ! Zoiezo is deze lastig te testen als hij minder geluid maakt bij firestrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Wat Azerty van jou denkt doet je toch niks? :) Je stuurt het gewoon terug onder herroepingsrecht. De reden waarom je hem dan terug stuurt maak helemaal niks uit. Krijg je gewoon je geld terug en koop je weer een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou hem gewoon alvast elders bestellen, terwijl je de andere terugstuurt. Enige vraag is of ze dat nu nog doen als je oorspronkelijke request een RMA was van inmiddels vele weken terug. :+

"in wow zijn er plekken waar hij gaat piepen"

Dit zou ik overigens niet kunnen accepteren. Ik moet het eigenlijk eens met een koker uitzoeken. Het klinkt meer als de zoem van een pomp (die er toevallig kortbij zit). Een piep hoor ik uit de monitoren op het werk van collega's en daar word ik echt gek van. |:(

[ Voor 47% gewijzigd door Paprika op 20-09-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Hij 'trilt'tijdens firestrike, net geen piep, maar bij WoW kan ik gewoon naar 1 plek lopen en is het tot nu toe altijd piep, loop ik twee stappen terug stopt het, echt bizar. De originele was trouwens ook recht op koop iets geval xD net als deze dus als het goed is kan ik daar niet op worden aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 22:28
JinShepard schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:39:
Mja maar volgens mij irriteerd Azerty zich nu wel aan mij ! Zoiezo is deze lastig te testen als hij minder geluid maakt bij firestrike.
Waarom zouden ze je aan je irriteren? Als het je niet bevalt en hij valt nog binnen de 2 weken herroepingsrecht periode kun je hem gewoon terug sturen onder recht koop op afstand doen ze niet moeilijk over. Coil whine is een eigenschap van een videokaart en je moet altijd een beetje geluk hebben wil je zo min mogelijk coil whine hebben. Is het misschien niet een optie om de kaart terug te sturen en hem om te ruilen voor een andere serie/merk 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin44
Net de Phoenix 1070 besteld. Fingers crossed voor geen coil whine en Samsung geheugen. d:)b

Blijkbaar heb ik zowel de Paragon bundel als de GoW4 bundel gekregen. Dankje Azerty. _/-\o_ (al speel ik geen van beide 8)7 )

[ Voor 42% gewijzigd door Melvin44 op 20-09-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Toen ik naar die Gainward kaarten keek zag ik geen heatsinkover de VRM's zitten. Is dat nogsteeds zo? Heb wel een aardig overclockende 1070 EVGA FTW. Maar deze past niet netjes in een Alienware Graphics amplifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zitten er wel op?

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Palit/GeForce_GTX_1080_GameRock/images/cooler2_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Oh nice. Dan waren de renders die ik oorspronkelijk zag denk ik incompleet. Vond het al zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 18:44
Ik heb mijn KFA2 GeForce GTX 1070 EX binnen ( 426 euro incl verzendkosten en paypal kosten ) de kaart heeft een 6 pins en een 8 pins connector voor de voeding nodig. De kaart is erg stil als je gewoon aan het internetten bent dan staan de beide fans stil. Soms gaat alleen 1 fan draaien. als beide fans draaien is de kaart ook behoorlijk stil, ik heb de kast open gehad vanavond om het te kunnen beoordelen.

Mochten jullie wat anders willen weten vraag me maar en ik zal kijken als ik het kan testen of beantwoorden.

[ Voor 12% gewijzigd door danield op 20-09-2016 23:09 ]

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:34:
Mijne maakt ook wel wat geluid overigens (onder load uiteraard). Wel staat mijn kost onder mijn bureau dus zelf hoor ik het niet. Ik hoor het echt alleen als ik m'n kast open doe en dan m'n oor bij de kaart leg. Ik kwam hier overigens pas een maand na aanschaf achter :p.

Als het je stoort zou ik het niet accepteren... Als je er geen last van hebt wel :+.
Mijn asus 1060GTX turbo 6G piept even bij hevig belasting. Na minuut of 3 is het geheel weg.
Gamen doe ik maar zelden en tijdens "normaal" gebruik is de kaart fluister stil

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
ik denk dat ik toch wel geluk heb gehad met mijn zotac 1070 amp! edition.

Draait heerlijk stabiel en helemaal geen last van coil whine tegenover mijn vorige r9 290x

onder full load komt hij niet boven de 65 graden uit met powerlimit op 120

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 16:44

Phntm

Tlingelingeling

furian88 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:00:
ik denk dat ik toch wel geluk heb gehad met mijn zotac 1070 amp! edition.

Draait heerlijk stabiel en helemaal geen last van coil whine tegenover mijn vorige r9 290x

onder full load komt hij niet boven de 65 graden uit met powerlimit op 120
De gewone Amp of Amp extreme? Ik heb de 1080 Amp edition, bij stresstests groet ik 82 graden celcius :P, Battlefield 1 kon mijn kaart pushen naar 81. Ik heb in idle een temperatuur van 34~35, fans uit natuurlijk.
Pagina: 1 ... 25 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.