AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Is het mogelijk om het msi logo op de gpu een andere kleur te geven zonder de gaming app? Ik heb een open window case maar heb de gpu in overclock modus staan met afterburner. Hierdoor gebruik ik die app niet en volgens mij kun je zonder de app de kleuren niet veranderen. Klopt dit?
Stay hungry, stay foolish!
[ Voor 3% gewijzigd door Keesoe op 03-09-2016 11:10 ]
Ja, dit zou kunnen met een custom tooltje die alleen het zetten van de kleur doetRBN026 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:44:
Is het mogelijk om het msi logo op de gpu een andere kleur te geven zonder de gaming app?
Haha kom maar opPaprika schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:10:
[...]
Ja, dit zou kunnen met een custom tooltje die alleen het zetten van de kleur doet. Ik heb even gekeken hoe hun applicatie werkt, en dit zou best makkelijk moeten kunnen. Het enige probleem is dat ik zelf geen MSI kaart heb, dusik kan het zelf niet testen. Als je wil kun je een "testmonkey" zijn
.
Stay hungry, stay foolish!
Net in bezit van msi gtx1070 en msi gaming m5 z170.
Ik wil voor estetische redenen die GPU in de 2de slot behouden, maar is dit nadelig in performantie?
Bedankt
Edit: wetende 10 jaar geleden het hele 16x/8x/4x verhaal
[ Voor 13% gewijzigd door Spacewide op 04-09-2016 13:55 ]
Als het jou stoort dan zou ik het proberen om te ruilen, bij mij is het hardst in WoW, wat ik toevallig het meeste speel ( ook in firestrike hoor je het ) met mijn case en fans komt het er boven uit, and of het nou nog 'zacht' is of niet, als je het hoort, hoor je het. En dat het minder word of kan worden naarmate de tijd vordert tja.. dat is een gamble.Keesoe schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:09:
Vermoedelijk heb ik ook coilwhine bij mijn evga gtx1070 ftw. Als de fans boven de 70% komen dan hoor ik de coilwhine er nog bovenuit maar mijn vriendin hoort hem nagenoeg niet :-s ook niet als de fans harder gaan draaien. Nu is mijn dilemma, terug sturen of niet? Zal ik de nieuwigheid afwachten? Want lees wel eens dat het na een tijdje minder kan worden... Maar heb daar eigenlijk wel een hard hoofd in. Prestaties die zijn geweldig daar ligt het niet aan. Haalde met een i5-6600k (overclock naar 4,3ghz) en deze gtx bij fire strike 1.1 net een score van over de 15 000 met een Graphics Score van 20 091
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Kan ook met de Geforce Experience, in ieder geval bij mijn EVGA.RBN026 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:44:
Even een vraag maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Is het mogelijk om het msi logo op de gpu een andere kleur te geven zonder de gaming app? Ik heb een open window case maar heb de gpu in overclock modus staan met afterburner. Hierdoor gebruik ik die app niet en volgens mij kun je zonder de app de kleuren niet veranderen. Klopt dit?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Vanaf dag één zit op mijn 1070 de Arctic Accelero Xtreme 4 en "hield" alles netjes koel. Nu merkte ik de laatste 2 - 3 weken dat de Core steeds warmer werd tijdens load. Hij begon vanaf de eerste dag met 51C en gisteren was dit inmiddels 58C. Niet dat dit een temperatuur is om je zorgen over te maken, maar 7C in zo'n korte tijd is wel een enorm verschil.
Dus ik heb vanmorgen de koeler eraf gehad en vond de Arctic MX-4 er maar dun en waterig uit zien. Ook was het meeste van de Koel Pasta er tussen uit geknepen.
Heb er inmiddels Noctua NT-H1 (wat ik al jaren gebruik) tussen zitten en die krijgt hem onder load zelfs koeler dan met Arctic MX-4, namelijk 46C!
Nu gebruik ik zeker meer dan 10 Jaar Arctic Koelers op mijn GPUs, maar dit is de eerste keer dat ik de standaard Preapplied Koel Pasta eens wilde laten zitten, dit ga ik in het vervolg dus niet meer doen! Op mijn oude GTX 680 heb ik toen ook gelijk Noctua NT-H1 gedaan en die was na 2 jaar nog steeds dezelfde temperatuur en tijdens vervanging zag het er ook gezond uit.
Hebben meer mensen soms een negatieve ervaring met Arctic MX-4?
Zolang het PCI-E Gen2 16x is of PCI-E Gen3 8x heb je hier totaal geen nadeel van.vsy schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:52:
Snel vraagje tussendoor
Net in bezit van msi gtx1070 en msi gaming m5 z170.
Ik wil voor estetische redenen die GPU in de 2de slot behouden, maar is dit nadelig in performantie?
Bedankt
Edit: wetende 10 jaar geleden het hele 16x/8x/4x verhaal
Mijn GTX 1070 zit in een Gen3 8x slot en haal gewoon dezelfde scores als op 16x.
Scheelt per game. Zie:TheDeeGee schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:20:
[...]
Zolang het PCI-E Gen2 16x is of PCI-E Gen3 8x heb je hier totaal geen nadeel van.
Mijn GTX 1070 zit in een Gen3 8x slot en haal gewoon dezelfde scores als op 16x.

Redelijk zonde van je dure kaart als je de lanes wel hebt...
Toevallig die ene game, want bij de andere 17 maakt het "bijna" (1-2%) niks uit.sdk1985 schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:43:
[...]
Scheelt per game. Zie:
[afbeelding]
Redelijk zonde van je dure kaart als je de lanes wel hebt...
Zal dus wel een game zijn met zeer slecht optimalisatie.
Met andere woorden, 99% van de Games gaat gewoon prima werken.
[ Voor 6% gewijzigd door TheDeeGee op 04-09-2016 18:02 ]
Natuurlijk opzettelijk die game gepakt, nog steeds zonde toch? Ik zou er niet voor upgraden maar als je de lanes hebt dan zou ik ze zeker gebruiken.TheDeeGee schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:01:
[...]
Toevallig die ene game, want bij de andere 17 maakt het "bijna" (1-2%) niks uit.
Zal dus wel een game zijn met zeer slecht optimalisatie.
Met andere woorden, 99% van de Games gaat gewoon prima werken.
Lijkt me verder niet zo zeer van optimalisaties af te hangen maar van hoe bandwidth hungry de game is. Hij schaalt namelijk juist heel erg mooi met de beschikbare bandbreedte. Je zou eerder kunnen argumenteren dat de overige games niet zijn geoptimaliseerd voor meer geheugenbandbreedte, die halen er immers veel minder effect mee.
Dit was overigens "slechts" een GTX 980, de vraag is nog even hoe de scaling is bij de snellere GTX 1070/GTX 1080.
Verwijderd
Begon ook op 49 graden..zit nu op 56graden!!
Dus ik zal ook de pasta moeten vervangen..😅
Ik draai op 2126mhz en 4200mhz
Dus als ik de temp stabiel krijg kan er evt nog wat mhz bij 😉😉😉
TheDeeGee schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:17:
Moet ff wat kwijt wat betreft Koel Pasta.
Vanaf dag één zit op mijn 1070 de Arctic Accelero Xtreme 4 en "hield" alles netjes koel. Nu merkte ik de laatste 2 - 3 weken dat de Core steeds warmer werd tijdens load. Hij begon vanaf de eerste dag met 51C en gisteren was dit inmiddels 58C. Niet dat dit een temperatuur is om je zorgen over te maken, maar 7C in zo'n korte tijd is wel een enorm verschil.
Dus ik heb vanmorgen de koeler eraf gehad en vond de Arctic MX-4 er maar dun en waterig uit zien. Ook was het meeste van de Koel Pasta er tussen uit geknepen.
Heb er inmiddels Noctua NT-H1 (wat ik al jaren gebruik) tussen zitten en die krijgt hem onder load zelfs koeler dan met Arctic MX-4, namelijk 46C!
Nu gebruik ik zeker meer dan 10 Jaar Arctic Koelers op mijn GPUs, maar dit is de eerste keer dat ik de standaard Preapplied Koel Pasta eens wilde laten zitten, dit ga ik in het vervolg dus niet meer doen! Op mijn oude GTX 680 heb ik toen ook gelijk Noctua NT-H1 gedaan en die was na 2 jaar nog steeds dezelfde temperatuur en tijdens vervanging zag het er ook gezond uit.
Hebben meer mensen soms een negatieve ervaring met Arctic MX-4?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 18:48 ]
Ik heb een amd 7850 en die heeft een 6 pin stekker. Mijn pc is in winkel in elkaar gezet dus weet zo even niet of er al een losse 8 pin stekker voor de 1070 bij zit op voeding maar wat zou jij dan aanraden mocht dat niet zo zijn? Je zei al iets over gewoon de 6 pin in de 8 pin van de 1070 steken omdat dat al vaak werkt maar zo niet?-The_Mask- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:13:
[...]
Dat is echt verreweg de slechtste optie om te doen, zo vaak dat het mis gaat in die verloopjes door hoge weerstand en daardoor smeltende kabels.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Een goed begin is onderzoeken wat je echt hebt. Een slechte voeding is in staat elk onderdeel van de PC te slopen.ErikRo schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:18:
[...]
Ik heb een amd 7850 en die heeft een 6 pin stekker. Mijn pc is in winkel in elkaar gezet dus weet zo even niet of er al een losse 8 pin stekker voor de 1070 bij zit op voeding maar wat zou jij dan aanraden mocht dat niet zo zijn? Je zei al iets over gewoon de 6 pin in de 8 pin van de 1070 steken omdat dat al vaak werkt maar zo niet?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik ga altijd wel voor kwaliteit boven kwantiteit.-The_Mask- schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:20:
[...]
Een goed begin is onderzoeken wat je echt hebt. Een slechte voeding is in staat elk onderdeel van de PC te slopen.
Ik heb een Be Quiet Straight Power E9 450Watt
Aantal PCI-e aansluitingen 2x 6+2-pins en hij zou niet modulair moeten zijn.
edit ondertussen geleerd dat 1x 8-pins = (6+2-pins) stroomconnector
dus het kan. Is al zo lang geleden dat ik zelf aan hardware sleutelde, ben er ook aardig uit merk ik
[ Voor 17% gewijzigd door ErikRo op 04-09-2016 22:44 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik zou niet echt zeggen dat een goede keuze hebt gemaakt met die voeding. Slechte spanningsregulatie, moeite met moderne PC's en kwaliteit is ook niet heel hoog. Alleen de fan is kwaliteit, maar dat is dus alleen maar de fan.ErikRo schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:26:
[...]
Ik ga altijd wel voor kwaliteit boven kwantiteit.
Ik heb een Be Quiet Straight Power E9 450Watt
Aantal PCI-e aansluitingen 2x 6+2-pins en hij zou niet modulair moeten zijn.
Maar als je weet welke voeding je hebt en dus ook de connectors, welke je hierboven al noemt, wat is dan de vraag?
AMD Nieuwsdiscussie
Sorry zie mijn laatste aanpassing je was me net voor.-The_Mask- schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:44:
[...]
Ik zou niet echt zeggen dat een goede keuze hebt gemaakt met die voeding. Slechte spanningsregulatie, moeite met moderne PC's en kwaliteit is ook niet heel hoog. Alleen de fan is kwaliteit, maar dat is dus alleen maar de fan.
Maar als je weet welke voeding je hebt en dus ook de connectors, welke je hierboven al noemt, wat is dan de vraag?
Van die voeding wist ik niet dat die niet zo geweldig was. Ik heb toen voornamelijk gekeken naar stilte en deze voeding heb ik ergens van een lijstje beste voedingen gehaald hier of hardware info maar goed raakt wat offtopic
Hardware.info denk ik want die heeft hem een (zwaar onterechte) Gold Award gegeven. Maar HWI geeft sowieso willekeurig Awards dus dat niet echt een verrassing.ErikRo schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:47:
[...]
Sorry zie mijn laatste aanpassing je was me net voor.
Van die voeding wist ik niet dat die niet zo geweldig was. Ik heb toen voornamelijk gekeken naar stilte en deze voeding heb ik ergens van een lijstje beste voedingen gehaald hier of hardware info maar goed raakt wat offtopic
AMD Nieuwsdiscussie
dan zie je ook ineens dat een 600W platinum seasonic de kont schopt van een 1000W kontmerk.
[ Voor 33% gewijzigd door flippy op 05-09-2016 14:38 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Oneens, voor beste voedingen reviews kun je liever zijn bij deze meneer http://www.jonnyguru.com/ Deze meneer gaat tot het uiterste met die onderdelen en heeft goeie reviews.flippy.nl schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:37:
voedingen kan je het beste zoeken via hardware secrets. die testen voedingen tot in de puntjes.
dan zie je ook ineens dat een 600W platinum seasonic de kont schopt van een 1000W kontmerk.
http://www.hardwaresecret...50-w-power-supply-review/
uit elkaar:
http://www.hardwaresecret...-w-power-supply-review/4/
het zijn gewoon beide jongens die weten waar ze mee bezig zijn.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
AMD Nieuwsdiscussie
Deze generatie gpu's hebben er in sli in ieder geval aanzienelijk wat profijt van.sdk1985 schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:08:
[...]
Natuurlijk opzettelijk die game gepakt, nog steeds zonde toch? Ik zou er niet voor upgraden maar als je de lanes hebt dan zou ik ze zeker gebruiken.
Lijkt me verder niet zo zeer van optimalisaties af te hangen maar van hoe bandwidth hungry de game is. Hij schaalt namelijk juist heel erg mooi met de beschikbare bandbreedte. Je zou eerder kunnen argumenteren dat de overige games niet zijn geoptimaliseerd voor meer geheugenbandbreedte, die halen er immers veel minder effect mee.
Dit was overigens "slechts" een GTX 980, de vraag is nog even hoe de scaling is bij de snellere GTX 1070/GTX 1080.
Heb zelf nu 2 1080's in sli op 16x8 zitten en zag al een sprong toen ik van 8x8 naar 16x8 door van lanes te switchen.
Morgen krijg ik me nieuwe 6850k binnen en zal dan 3.0 16x16 testen en kijken of ik dezelfde sprong als in dit topic kan maken.
https://www.reddit.com/r/...li_pcie_30_16x16_vs_16x8/
Werkt niet met de MSI Gaming X. Daar moet je die Gaming app voor gebruiken. Aangezien dat programma bestaat uit 3 services en nog 3 andere programma's (die stiekem via de sheduler worden gestart) is bij mij het logo gewoon witsdk1985 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:04:
[...]
Kan ook met de Geforce Experience, in ieder geval bij mijn EVGA.
Ik wil ook graag testmonkey zijnPaprika schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:10:
[...]
Ja, dit zou kunnen met een custom tooltje die alleen het zetten van de kleur doet. Ik heb even gekeken hoe hun applicatie werkt, en dit zou best makkelijk moeten kunnen. Het enige probleem is dat ik zelf geen MSI kaart heb, dusik kan het zelf niet testen. Als je wil kun je een "testmonkey" zijn
.
[ Voor 35% gewijzigd door luckyjan op 06-09-2016 08:19 ]
Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro
Ik vond dat wel fors, 60 euro meer voor 60 Mhz. Of heb je nog een andere reden om voor Asus te gaan? Helaas heeft TPU er (nog) geen review van.Rubixd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:09:
Gisteravond de Asus 1070 OC bestelt bij Afuture. HYPE!
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2016 13:32 ]
Nog wel wat meersdk1985 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:31:
[...]
Ik vond dat wel fors, 60 euro meer voor 60 Mhz. Of heb je nog een andere reden om voor Asus te gaan? Helaas heeft TPU er (nog) geen review van.
http://www.sicomputers.nl...x1070-8gb-ftw-gaming.html
De reden voor Asus, is omdat ik meerdere onderdelen van Asus heb in mijn build en anders komt mijn OCD weer op. Vind dat wel netjes bij elkaar, en daarbij vind ik Asus een prima merk. Zat overigens ook naar de EVGA FTW te kijken maar ben toch voor de Asus Strix gegaan. Ik had gelezen dat de OC versies de betere chips ect hadden dus vandaar. Ben zelf ook niet echt van het overklokken dus daaron de OC versie.sdk1985 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:31:
[...]
Ik vond dat wel fors, 60 euro meer voor 60 Mhz. Of heb je nog een andere reden om voor Asus te gaan? Helaas heeft TPU er (nog) geen review van.
Had hem trouwens gister om 22:00 bestelt en had hem om 10 ur vanochtend binnen. Nu de dag doorkomen en dan vanavond inbouwen
Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro
Of in de OC betere chips zitten kun jij ons vanavond vertellen. Zo ver ik heb begrepen is het één pot nat bij Pascal. Mijn EVGA GTX 1070 FTW begint op 1961 Mhz zonder overclock en stabiliseert op 1936 Mhz (MSI kombustor GPU core burner Furry MSI). Ben benieuwd!
En 2 Doa's bij MSI gehad.
Tegenwoordig zijn ze zo slecht niet meer. ( Mogelijk Alles behalve)
En met Asus toen der tijd minder issues ( ooit wel in een korte tijd 2 kapotte gpu's maar verspreidt over 2 systemen)
Achteraf gewoon minder ellende.
Ben best wel wat teleurgesteld in het merk over al die varianten waar ze nu mee strooien terwijl het verschil blijkbaar niet veel meer dan een BIOS instelling plus de 'silicon lottery'.
Volgende week arriveren alle componenten en ga ik kijken of er wat overclock cijfers in de loop van volgende week ergens kan posten. Hoop dat ik geen spijt krijg van de 'goedkope' variant van een kaart aanschaffen. Maar reviews van anderen zijn veelbelovend wanneer je het spul gaat overclocken met MSI Afterburner... dus ben benieuwd!
Klopt ik heb die verhalen ook gehoord, RMA gaat lastig met ze, maar als je je onderdelen bij een goede partij koopt kunnen die vaak al je garantie oplossen. Ook zijn vaak de drivers moeilijk op de site te vinden, maar als je weet wat je doet is dat geen probleem. Verder nooit problemen gehad met Asus.sdk1985 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:19:
Hmm apart die positieve verhalen over Asus. Ik heb juist vreselijke ervaringen met de support sinds ze een Nederlandse afdeling hebben. Inhoudelijke kennis is daar 0.0 en op elke vraag komt het antwoord of je het maar RMA wil sturen. Voor 2011 gingen je tickets via Taiwan en was het een heel ander verhaal. Is dat de laatste 3 jaar verbeterd?
Uiteindelijk krijgt Asus dezelfde chips als merk B,C,D,E en F. Dus wat vooral telt is die service afdeling. Hoe goed wordt je geholpen en hoe snel.Rubixd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:23:
[...]
Klopt ik heb die verhalen ook gehoord, RMA gaat lastig met ze, maar als je je onderdelen bij een goede partij koopt kunnen die vaak al je garantie oplossen. Ook zijn vaak de drivers moeilijk op de site te vinden, maar als je weet wat je doet is dat geen probleem. Verder nooit problemen gehad met Asus.
De laatste keer dat ik met MSI in aanraking kwam was de doorlooptijd daar 3 dagen bij de moederborden en vergelijkbaar voor de videokaarten. Helaas gebruikt MSI tegenwoordig ook een (outsourced?) Engelse support (de Nederlandse support in 2011 was uitmuntend).
Deze keer voor een EVGA gegaan. Als je daar je kaart RMA wil sturen dan krijg je eerst de nieuwe thuisgestuurd (mits je een creditcard hebt).
Nu mijn korte oordeel over de FTW editie van EVGA met zijn extra stroomphases en dual bios.
Ik heb dus (met wat moeite) de performance bios kunnen activeren. Deze heeft een power limit van 122% in plaats van 112%, daarnaast blijven de fans altijd (onhoorbaar) draaien.
Nu de resultaten: ook met deze bios haal ik de +125 Mhz offset niet. Met de burn-in van Kombustor haal ik op 112% een power limiet van 93%. De slider verhogen naar 122% doet dus helemaal niets. Ik gebruik reeds het maximale (over)voltage. Het extra vermogen van de FTW editie is dus waarschijnlijk niet nuttig, gelukkig is hij maar 10 euro duurder.
De snelheid die ik stabiel kan neerzetten is overigens 2075 Mhz. De furry donut gaat hiermee van 155 naar 160 fps. Je kunt dus onderhand net zo goed de stock oc (1961 Mhz) blijven gebruiken. Dit komt natuurlijk mede doordat de stock oc eigenlijk al heel goed is.
Wat dat betreft is overclocken van Pascal niet echt leuk. Je pakt het maximale voltage en je kijkt hoe hoog je de offset kan zetten gaan voor je Kombustor crashed. Warmte is nooit een issue. Het overclocken van de MSI GTX 460 Hawk (van 675/780 naar 925 ) was destijds een stuk leuker.
[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2016 18:26 ]
Je koopt dan ook een FTW voor zijn stabiele frequentie (t.o.v. de normale ACX/ACX SC) i.c.m. leuke prijs en een van de betere (beste?) 2 slot koeler(s). De alternatieve 2 slot koelers zijn veels te duur (*kuch* MSI/ASUS *kuch) en bieden nog slechtere support ook. Schijnbaar betalen er toch graag veel mensen extra om de dure marketing campaignes op Facebook te sponsoren van deze bedrijvensdk1985 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:27:
[...]
Het extra vermogen van de FTW editie is dus waarschijnlijk niet nuttig, gelukkig is hij maar 10 euro duurder.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 18:10 ]
-Stilste kaart bij TPU
-fans off <60 graden (net als bij MSI)
-backplate
-voordeliger dan Asus en MSI
-garantie beleid waarbij je eerst de vervangende kaart krijgt
Ik vermoed wel dat je met EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 dezelfde resultaten gaat halen. Maar goed, dat weten we pas zeker als iemand met die kaart zich hier meldt.
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2016 18:37 ]

Dit is een issue dat de Founders Editions hebben en schijnbaar hebben de ACX (SC) modellen met hun reference PCB dat netjes overgenomen.
EVGA FTW = custom = stabiele core clock speeds en iets betere OC mogelijkheden
Of je dat ook echt ingame gaat merken? Ik denk van niet.
SC en FTW zijn in de pricewatch even duur, dus gewoon voor de FTW gaan. Een tijd terug was dat wel anders, toen was de FTW €550 en de SC €500. En dat garantiebeleid is alleen als je direct via EVGA.com bestelt
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Ik zei het een paar weken geleden ook al een keer meen ik. EVGA heeft de modellen die gebaseerd zijn op de FE-PCB zelf eigenlijk absolete gemaakt en dit hebben ze niet gedaan door de ACX (SC) te hoog te prijzen, maar door de FTW behoorlijk omlaag te laten gaan in de prijs en dat is op alle vlakken beter voor de consumentMick1990 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:38:
SC en FTW zijn in de pricewatch even duur, dus gewoon voor de FTW gaan. Een tijd terug was dat wel anders, toen was de FTW €550 en de SC €500. En dat garantiebeleid is alleen als je direct via EVGA.com bestelt
Dat maakt de aanschaf van een kaart van een van de de andere "marketing giganten" zo vreemd, want voorheen waren de 2.5/3 slot koelers van Gainward/Palit stukken voordeliger met betere prestaties, waarna de EVGA kaarten leuk zijn als je een bekender merk (of dat het waard is laten we even in het midden), maar een 2 slot koeler die er echt dik tegenaan zit met betere service voorwaarden maakt het eigenlijk "de 1070/1080 kaart" om in Nederland te kopen (met de huidige prijzen).
On another note,
Het is geluktPaprika schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:10:
[...]
.
[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 18:47 ]
Dat gewoon hoe Nvidia's GPU boost 3.0 techniek werkt. Er zijn een aantal limieten (temperatuur, power target, voltage) en zodra een limiet bereikt wordt doet de kaart een stapje terug (of kan hij niet verder).Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:38:
Het gaat hierom:
[afbeelding]
Dit is een issue dat de Founders Editions hebben en schijnbaar hebben de ACX (SC) modellen met hun reference PCB dat netjes overgenomen.
Mijn EVGA FTW met default settings en Kombustor donut burn:
Begint met 1974 Mhz en na circa 1 minuut terug naar 1923 Mhz en zit je op 1043 mv en 70 graden. De fan draait dan onhoorbaar 1476 rpm. Dit kun je zo ver ik heb gezien onbeperkt volhouden. De kaart wordt niet warmer dan 70 graden en de clock daalt niet verder.
Vervolgens kun je aan de sliders van EVGA Precision (of MSI afterburner, werkt ook prima) gaan zitten. Uit de hardware monitor blijkt dat het pijnpunt de voltage limit is, die staat op 1. Temperature en power staat op 0.
Dus we gaan de voltage slider maximaal verhogen. Hoppa terug naar 1949 Mhz. Ondertussen zijn we 7 minuten bezig. De kaart stabiliseert op 74 graden met 1690 rpm. Met de case dicht kun je dat niet horen. Enige wat ik hier hoor is de cpu koeler van mijn NAS (Cooler Master TX3i op zijn laagste rpm).
Dus om een lang verhaal kort te maken: elke kaart gedraagt zich zo en als de koeler goed is dan heb je eigenlijk nergens last van. Lees: De Founder edition cooler is niet goed genoeg.

https://nl.hardware.info/...rt-nieuwe-koeler-duurtest
De EVGA GeForce GTX 1070 Superclocked heeft net zoals de Founders Edition een schommelende core clock
[ Voor 43% gewijzigd door Paprika op 06-09-2016 18:55 ]
Heel erg mooi en knap van Vipeax om een tooltje op maat te makenPaprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:41:
[...]
On another note,
[...]
Het is gelukt. Meteen weer wat geleerd over de wijze waarop de ledjes van MSI componenten worden aangestuurd. Bedankt voor het testen RBN026 en luckyjan.
In mijn geval dat ie blauw wordt en blijft zonder de overhead van de MSI gaming app.
Hij staat nu in de opstart en kost verder bijna geen resources. Overclocken deed en doe ik met de Afterburner app.
Hmm ik zie het nu je het zegt. Tja dan zijn er meerdere verklaringen waarom ik 8 minuten 1949 kan vasthouden:Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:53:
Alle andere kaarten die Hardware.info gereviewed heeft vertonen dit probleem niet. Alleen de FEs en de ACX modellen. Lijkt mij geen toeval? Sterker nog, het plaatje wat ik je liet zien is van een ACX... Dat jouw FTW er geen last van heeft vind ik niet gek.
https://nl.hardware.info/...rt-nieuwe-koeler-duurtest
[...]
1) De FTW editie heeft dat niet en de SC wel
2) EVGA heeft zijn bios aangepast
3) HWI heeft iets geks gedaan (slechte airflow oid)

Dit is het PCB van de Founder Edition die anandtech uit elkaar heeft gehaald:

En dit is het custom pcb van de 1080 FTW van EVGA (custom 1070 PCB is identiek):

Ik heb zelf de EVGA 1070 SC en als ik de power limit op max zet dan is ook de SC bij mij retestabiel op 1974 MHz met incidenteel een kleine daling naar 1961 MHz.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
ik heb nog een 680GTX in mijn PC zitten en wil deze vervangen. Nu heb ik een Cooler Master G550M voeding en ik zit te denken om een 1080GTX van Asus te kopen ter vervanging van mijn huidige GFX kaart, zodat ik weer een aantal jaar vooruit kan.(Ja ik ben een fan-boy
Ik denk dat mijn huidige voeding voldoende moet zijn voor mijn setup, maar ik vroeg mij af of er nog andere dingen zijn waar ik rekening mee zou moeten houden.
Met dat verhaal kan ik eigenlijk niet zo veel. Immers in theorie zou die temperature curve ook op mijn kaart van toepassing kunnen zijn. Echter zowel ik als Mick hebben een ACX 3.0 koeler en daarmee ga je die hogere temperaturen gewoon nooit bereiken. Dus dat zegt niks over of die limiet nu gewoon standaard in GPU boost zit of dat custom PCB dat kan opheffen (het laatste betwijfel ik).Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:01:
Ik schuif het op de PCB, zie ook Mick1990 zijn bericht (Mick1990 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen").
Om te bevestigen of ik dezelfde curve heb zou ik handmatig mijn fans te laag moeten zetten om zo de kaart opzettelijk te laten opwarmen. Maar wat voor punt ben je dan aan het aantonen? Zolang je niet hetzelfde met je MSI en Asus kaart doet kan je dan nog niets concluderen. Zoals gezegd zit de temperature limiet gewoon in gpu boost en zodra die op 0 staat (uit te lezen met EVGA precision) is er niets aan de hand. Dus als jij een goede koeler als de ACX gebruikt dan gaat het er bij mij niet in dat je die temperature limit op 1 krijgt. Tenzij je in Egypte woont met een slecht ontworpen HTPC of andere rariteiten uithaalt.
Verder is het niet meer dan normaal dat je kaart terug clocked als er geen vraag naar performance is, dat fenomeen bestaat al minstens 6 jaar bij gpu's . Als ik me niet vergis had mijn GTX 460 al 6 performance states (uit te lezen met GPU shark).
Tot slot trekt de kaart met K-boost aan helemaal geen vol vermogen (stond ook in zijn post), alleen de clock frequentie blijft hoger staan. Mijn G4400 kan hetzelfde en dat kost me pak hem beet 1-2W op idle.
Het hele verhaal (van Mick, niet dat van HWI) heeft dus nogal wat haken en ogen. Maar eigenlijk staat het antwoord er al een beetje in;
Hij geeft aan 1974 Mhz te halen als hij zijn temperature en power target maar verhoogd.Of die SC editie nou last heeft van performance degradation lijkt mij door Mick zijn verhaal eerder ontkracht dan bevestigd. Hij heeft gewoon GPU Boost 3.0 beschreven en zo ver ik weer gebruiken alle vendors dat onafhankelijk van PCB wijzigingen. Je mag daar van NVidia niet van afwijken.Mick1990 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:30:
Voor de mensen die van EVGA een 1070 ACX of 1070 SC ACX hebben: deze kaarten zijn gebaseerd op het referentiedesign, zie ook Paprika in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid". In mijn geval blijft de kaart nu retestabiel op 1974 MHz rond de 55 graden met de fans op 40%.
Om het even informatief af te sluiten:
Laat die 1974 Mhz nu net ook mijn maximale stock boost frequentie zijn. Dus de performance bios van de FTW editie heeft in ieder geval geen hogere maximale Mhz. Iets wat overigens al aan mij bevestigd is door EVGA, de performance bios boost niet hoger. De power limit is hoger, overclocken moet je zelf doen
EVGA's K-Boost heeft voor een SC editie zeker zin. Met de normale bios merkte ik een 5 fps hogere minimum framerate in Rainbow six siege op. De kaart had het namelijk te makkelijk en werd daar een beetje lui van (lagere clock). Met K-boost voorkom je dergelijke dips.
Echter de performance bios daalt niet verder dan 1607 Mhz idle en daarmee heb je dus zonder K-Boost ook een veel stabielere ervaring. Dus dat is een echt pluspunt van de FTW editie
[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 06-09-2016 19:50 ]
Ik speel alleen full HD, (Battlefield 1) en dan wil ik alles op Ultra kunnen spelen
Wat raden jullie aan 1060 / 1070 ?
[ Voor 20% gewijzigd door Erw op 07-09-2016 18:29 ]
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
De GTX 1060 zou dat prima aan moeten kunnen (op 60fps).Erw schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:28:
Vraag:
Ik speel alleen full HD, (Battlefield 1) en dan wil ik alles op Ultra kunnen spelen
Wat raden jullie aan 1060 / 1070 ?
Ik moet wel zeggen dat je de zogenaamde problematiek op dat vlak zwaar overtrekt. In de praktijk is het niet iets waar je ook maar iets van zal merken. Bovendien klopt je statement dat dit door de PCB komt niet.Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:01:
Ik schuif het op de PCB, zie ook Mick1990 zijn bericht (Mick1990 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen").
Het komt door de overdreven strakke power, temperatuur en vrel restricties van NVidia in de vbios.
Zodra je een founder's kaart goed genoeg koelt (als in water en dus temps onder de 40 graden), de power limit omhoog zet en het voltage opschroeft haalt ook een founder's kaart lijn-strak-stabiele clockspeeds.
Geen hardware probleem dus, maar te conservatieve randvoorwaarden opgelegd door NVidia.
Als de AIB partners de moeite zouden nemen de vbios aan te passen op de founder's pcb kaarten dan zou dit probleem niet bestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 08-09-2016 07:41 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
De discussie ging eigenlijk om de prijzen tussen een SC en een FTW en de FTW in vergelijkingen met zijn directe concurrenten.Blaat schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:14:
[...]
Ik moet wel zeggen dat je de zogenaamde problematiek op dat vlak zwaar overtrekt. In de praktijk is het niet iets waar je ook maar iets van zal merken. Bovendien klopt je statement dat dit door de PCB komt niet.

Euh, verkeerde reactie van je gequote.Paprika schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:03:
[...]
De discussie ging eigenlijk om de prijzen tussen een SC en een FTW en de FTW in vergelijkingen met zijn directe concurrenten.
[afbeelding]

Ik ging hierop in:
Paprika schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:38:
Het gaat hierom:
[afbeelding]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Die witte artifacts zou ook niet moeten. Ik had daar bij mijn gtx 1070 evga ftw op 144hz met BF1 geen last van. Maar ik had dan weer last van coil whine en ga hem vandaag of morgen terug sturen.Rubixd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:14:
Na 2 dagen de asus 1070 in bezit te hebben ben ik tot conclusie gekomen... dat ik dit deze kaart veel eerder had moeten kopen. Wat een beest van een kaart. Ik run bf1 met 120-150 fps. Het enige probleem wat ik heb dat ik witte artifacts krijg als ik mijn scherm op 144hz zet. Bij 120hz krijg ik geen artifacts.
Ik lees op reddit en de GTX forums dat het een bekend probleem is voor de 10xx kaarten. Hoop dat er binnenkort een hotfix komt. Als het erger word gaat die van mij ook terug.Keesoe schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:55:
[...]
Die witte artifacts zou ook niet moeten. Ik had daar bij mijn gtx 1070 evga ftw op 144hz met BF1 geen last van. Maar ik had dan weer last van coil whine en ga hem vandaag of morgen terug sturen.

Dan had ik in dat geval dus mazzel want daar had ik totaal geen last van en het speelt inderdaad heerlijk bf1 op de 1070.Rubixd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:01:
[...]
Ik lees op reddit en de GTX forums dat het een bekend probleem is voor de 10xx kaarten. Hoop dat er binnenkort een hotfix komt. Als het erger word gaat die van mij ook terug.
Ik heb me geld terug gevraagd om het nog eens goed aan te kijken allemaal. GTX1070 komt er maar weet nu niet zeker welke.
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Ook las ik dat je voeding de oorzaak kan zijn (kwaliteit van componenten binnenin) van coilwhine, nu heb ik zelf een be quiet! Dark Power Pro P9 750W (gold) voeding. Zal hierdoor misschien de kans op coilwhine ook verminderen?
Hmm bij de GTX 970 heb ik ook een MSI koper met een coilwhine gehoord. Dus het is in ieder geval niet zo dat het bij MSI nooit voorkomt.Mebus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:31:
Ben van plan om vanavond een 1060 6GB te kopen, maar zie nu dat veel kaarten last hebben van coilwhine.. Voorheen altijd MSI kaartjes gehad en nooit problemen mee gehad, maar wil eens een ander 'goedkoper' merk proberen en het lijkt alsof de MSI kaartjes geen last hebben van coilwhine? Dan maar weer wat meer betalen, geen zin om een videokaart terug te sturen en weet ook niet precies hoe gevoelig ik ben voor coilwhine![]()
Ook las ik dat je voeding de oorzaak kan zijn (kwaliteit van componenten binnenin) van coilwhine, nu heb ik zelf een be quiet! Dark Power Pro P9 750W (gold) voeding. Zal hierdoor misschien de kans op coilwhine ook verminderen?
Mijn EVGA 1070 heeft overigens geen last van coilwhine.
Heb uiteindelijk een 1060 met 3GB gekocht van Asus (Asus DUAL-GTX1060-O3G). Kwa prijs wat beter en 6GB heb ik denk toch niet nodig. Meer ram is vaak alleen nuttig wanneer je een hogere resolutie hebt? Dat ik ook wat minder rekenkernen hebt maakt me ook niet zo heel veel uitsdk1985 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:20:
[...]
Hmm bij de GTX 970 heb ik ook een MSI koper met een coilwhine gehoord. Dus het is in ieder geval niet zo dat het bij MSI nooit voorkomt.
Mijn EVGA 1070 heeft overigens geen last van coilwhine.
[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 09-09-2016 20:43 ]
Flink verschil van een 560 ti naar een 1060
Ik denk het niet. Of je voeding heeft coil whine of je videokaart. Je voeding zal er niet voor kunnen zorgen dat je videokaart coil whine geeft.Mebus schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:31:
Ben van plan om vanavond een 1060 6GB te kopen, maar zie nu dat veel kaarten last hebben van coilwhine.. Voorheen altijd MSI kaartjes gehad en nooit problemen mee gehad, maar wil eens een ander 'goedkoper' merk proberen en het lijkt alsof de MSI kaartjes geen last hebben van coilwhine? Dan maar weer wat meer betalen, geen zin om een videokaart terug te sturen en weet ook niet precies hoe gevoelig ik ben voor coilwhine![]()
Kaart is wel gigantisch, even groot als de Strixx GTX1080 maar verder geen problemen en geen coil whine ofzo. Prima koop zou ik zeggen
80+ ? Weet je dat zeker ? Mijn 1070 komt op 64c uit...Mebus schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:13:
Kaart is vanochtend goed binnen gekomen, LoL, Osu! en nog wat andere gpu testjes gedaan en alles gaat soepel zonder problemen, ook geen last van coilwhineKaart is heerlijk stil en hoor ik zelfs niet wanneer de GPU +80 graden is.
Flink verschil van een 560 ti naar een 1060Zo meteen misschien BF3 installeren als daar nog wat servers zijn om op te spelen
mijn displaypoorten werken niet meer.
al de rest werkt wel nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Nasimovy op 11-09-2016 12:08 ]
Zoiets las ik op andere websites. Maar heb gelukkig geen last van coilwhineKeesoe schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:38:
[...]
Ik denk het niet. Of je voeding heeft coil whine of je videokaart. Je voeding zal er niet voor kunnen zorgen dat je videokaart coil whine geeft.
Fan stond op max 50%? Dit kan je natuurlijk veranderen waardoor de temp uiteindelijk toch lager isKillerAce_NL schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:41:
[...]
80+ ? Weet je dat zeker ? Mijn 1070 komt op 64c uit...
O ja, gpu clock was ook +1900 mhz?
Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderd
als je processor genoeg klokjes heeft is 120 gewoon de norm op die resolutie. ik haal zoizo 60~90fps op 1440p dus 1080p zou geen probleem zijn.
@milanees: begin eens met vsync aan te zetten. 100% gpu load slaat nergens op en is niet nodig.
o ja, de koele lucht kan wel naar de gpu maar de hete moet er ook weer weg worden gehaald....

[ Voor 29% gewijzigd door flippy op 11-09-2016 23:20 ]
Verwijderd
Dat's mooi. Misschien kan ik met niet al te lage settings wel gebruik maken van de 180 hz die mijn gekozen monitor kan halen (overgeklokt). Nu hoef ik alleen nog mijn ouders ervan te overtuigen dat een gamepc kopen niet een héél slecht idee is.flippy.nl schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:18:
volgens mij is er geen enkel spel vandaag uit die je niet op 1080@60 kan spelen op een gtx1080.
als je processor genoeg klokjes heeft is 120 gewoon de norm op die resolutie. ik haal zoizo 60~90fps op 1440p dus 1080p zou geen probleem zijn.
@milanees: begin eens met vsync aan te zetten. 100% gpu load slaat nergens op en is niet nodig.
o ja, de koele lucht kan wel naar de gpu maar de hete moet er ook weer weg worden gehaald....
Ik gebruik heel bewust geen v-sync. De kaart zou naar mijn mening gemakkelijk 24/7 op 100% load moeten kunnen draaien zonder down te clocken. Ben je het hier niet mee eens?flippy.nl schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:18:
Ook heb ik in overwatch maar rond de 120 fps en een 100hz monitor, dus zo gek veel gaat vsync ook niet uitmaken op de capaciteit.
Zelf ben ik behoorlijk teleurgesteld met deze EVGA FTW.
Tot slot, ik ken niemand die een exhaust fan achter een GPU heeft?
[ Voor 14% gewijzigd door Milanees op 11-09-2016 23:40 ]
Het is gewoon een slechte koeler als die 100% load niet lang aankan zonder superheet te worden..flippy.nl schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:18:
Ik heb dan wel een GTX 1070, maar m'n systeem heeft erg lage airflow (400-450 RPM fans) en heb m'n 1070 Palit GameRock ook verlaagt naar slechts 875 RPM onder load en die wordt alsnog maar 75°C na lang gamen bij 95%+ load games (24°C kamer met dikke CPU koeler die binnenkant ook opwarmt). Zonder RPM te verlagen van GPU doet hij met gemak 70°C waarbij hij alsnog stil is (1050~ rpm).
(zie m'n review voor meer grafiekjes etc: productreview: Palit GeForce GTX 1070 GameRock review door SmokingCrop)
[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 11-09-2016 23:41 ]
Dankje voor de reactie, dit is precies de mening die ik deel. Ik ga een andere kaart uitzoeken, thanks nogmaals! Welke overclock heb je gehaald met de GameRock?SmokingCrop schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:39:
[...]
Het is gewoon een slechte koeler als die 100% load niet lang aankan zonder superheet te worden..
Ik heb dan wel een GTX 1070, maar m'n systeem heeft erg lage airflow (400-450 RPM fans) en heb m'n 1070 Palit GameRock ook verlaagt naar slechts 875 RPM onder load en die wordt alsnog maar 75°C na lang gamen bij 95%+ load games (24°C kamer met dikke CPU koeler die binnenkant ook opwarmt). Zonder RPM te verlagen doet hij met gemak 70°C en is hij alsnog stil.
Zo'n 2050Mhz is bij mijn chip de max, maar dat ligt puur aan de Silicon Lottery. Dat kon evengoed 2100+Mhz geweest zijn of maar 1900 als je veel pech hebt..Milanees schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:41:
[...]
Dankje voor de reactie, dit is precies de mening die ik deel. Ik ga een andere kaart uitzoeken, thanks nogmaals! Welke overclock heb je gehaald met de GameRock?
Ik heb persoonlijk liever gewoon een lekker stille en koele kaart dan 1-3% meer FPS.
Was ondertussen al je review aan het lezen, super man!. En ik heb inmiddels ook liever een stillere kaart want constant 2800 RPM om je oren in een 400Quiet case is een beetje zonde..SmokingCrop schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:44:
[...]
Zo'n 2050Mhz is bij mijn chip de max, maar dat ligt puur aan de Silicon Lottery. Dat kon evengoed 2100+Mhz geweest zijn of maar 1900 als je veel pech hebt..
Ik heb persoonlijk liever gewoon een lekker stille en koele kaart dan 1-3% meer FPS.
De kaart die ik nu heb kon echter onder de 60 graden 2112 Mhz, denk dat dit wel een beetje geluk was. Misschien toch maar overwegen een Hybrid waterkoeler erop te plakken. Goed idee of niet waard? Weet niet zo goed wat een gemiddelde OC is.
Heb persoonlijk geen ervaring met hybrid waterkoelers (of waterkoeling in het algemeen). In de tests die ik gelezen heb, zijn ze meestal te luid en kijk ik al niet verder. (ben beetje een geluids-freakjeMilanees schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:46:
[...]
Was ondertussen al je review aan het lezen. Heb ondertussen ook liever een stillere kaart want constant 2800 RPM om je oren in een 400Quiet case is een beetje zonde..
De kaart die ik nu heb kon echter onder de 60 graden 2112 Mhz, denk dat dit wel een beetje geluk was. Misschien toch maar overwegen een Hybrid waterkoeler erop te plakken. Goed idee of niet waard? Weet niet zo goed wat een gemiddelde OC is.
Een 2100~ chip is alleszins een goede overklokker, jammer van die koeler.
Heb ook weinig zin in herrie, heb het laatste jaar ruim 400 euro besteed enkel aan goede koeling (NH-D15, 5 goede case fans en een case). Helaas gooide de EVGA FTW roet in het eten.SmokingCrop schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:47:
[...]
Heb persoonlijk geen ervaring met hybrid waterkoelers (of waterkoeling in het algemeen). In de tests die ik gelezen heb, zijn ze meestal te luid en kijk ik al niet verder. (ben beetje een geluids-freakje)
Een 2100~ chip is alleszins een goede overklokker, jammer van die koeler.
Super bedankt voor je hulp, ik ga eens even kijken of het de Asus, MSI, Palit of Gainward gaat worden:D
je gooit nu dus 20% van je capaciteit gewoon weg als warmte waardoor hij onnodig de klok omlaag gooit.Milanees schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:38:
[...]
Ik gebruik heel bewust geen v-sync. De kaart zou naar mijn mening gemakkelijk 24/7 op 100% load moeten kunnen draaien zonder down te clocken. Ben je het hier niet mee eens?
Ook heb ik in overwatch maar rond de 120 fps en een 100hz monitor, dus zo gek veel gaat vsync ook niet uitmaken op de capaciteit.
waarom draai je niet gelijk even prime95 op de achtergrond? je cpu moet toch ook 24/7 volluit kunnen draaien?

ik weet zeker als je meer moeite in je fan profiel steekt en vsync gebruikt dat je de boost clock gewoon op nivo kan houden.
niet vergeten: tot zover hebben ALLE kaarten een extreem conservatieve fancurve, ze laten liever de kaart in de thermal grens lopen dan de fan opkrikken.
niet vergeten: je bent aan het overklokken, dus de koeling behoeft ook aandacht.
niet de kaart de schuld geven van user error.
huiswerk: YouTube: Ultimate How to Overclock Pascal GPU Guide - GTX 1060, GTX 1070, GTX...
en met name naar deze: YouTube: How to get more FPS without overclocking!
[ Voor 22% gewijzigd door flippy op 12-09-2016 00:34 ]
Het fan profiel lijkt me niet het probleem aangezien hij over 2800 rpm spreekt bij een 2-fan koeler en 5 casefans.. Dat zou nog veel trager moeten.
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 12-09-2016 01:09 ]
Windows 10 PRO and NO overclocking
Please help !!

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Bedoel je dat ik V sync uit moet zetten ?legendareN schreef op maandag 12 september 2016 @ 05:29:
V sync geeft ook duidelijke input lag.
Gewoon in NL graagmmxmmx schreef op maandag 12 september 2016 @ 03:29:
Latest driver on my Asus Strix 1080
Windows 10 PRO and NO overclocking
Please help !!
[afbeelding]
Driver rollback doen ?
Heb dit topic ook op Guru 3D forum lopen en zie dat ik niet de enige benKillerAce_NL schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:16:
[...]
Gewoon in NL graag![]()
Driver rollback doen ?
Dat is positief .
Had het over de flippy.nl zijn post excusesmmxmmx schreef op maandag 12 september 2016 @ 06:09:
[...]
Bedoel je dat ik V sync uit moet zetten ?
Komisch, de concurrenten hebben hier absoluut geen problemen mee. Toch bedankt voor je inputflippy.nl schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:30:
[...]
je gooit nu dus 20% van je capaciteit gewoon weg als warmte waardoor hij onnodig de klok omlaag gooit.
waarom draai je niet gelijk even prime95 op de achtergrond? je cpu moet toch ook 24/7 volluit kunnen draaien?![]()
ik weet zeker als je meer moeite in je fan profiel steekt en vsync gebruikt dat je de boost clock gewoon op nivo kan houden.
niet vergeten: tot zover hebben ALLE kaarten een extreem conservatieve fancurve, ze laten liever de kaart in de thermal grens lopen dan de fan opkrikken.
niet vergeten: je bent aan het overklokken, dus de koeling behoeft ook aandacht.
huiswerk: YouTube: Ultimate How to Overclock Pascal GPU Guide - GTX 1060, GTX 1070, GTX...
Sorry hoor, maar volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt en je klinkt nogal agressief. Het is duidelijk geen 'user-error'. Deze kaart draait loopt ook zonder overclock tegen zijn temp limit aan, met fans op 90%. Welke curve moet ik dan instellen?flippy.nl schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:30:
[...]
je gooit nu dus 20% van je capaciteit gewoon weg als warmte waardoor hij onnodig de klok omlaag gooit.
waarom draai je niet gelijk even prime95 op de achtergrond? je cpu moet toch ook 24/7 volluit kunnen draaien?![]()
En toevallig heb ik de links die je geeft allang gezien, en daar is absoluut geen sprake van een temp limit

[ Voor 4% gewijzigd door Milanees op 12-09-2016 14:39 ]
als de koelprut tussen de gpu en koelblok aanwezig is is gewoon de kaart stuk, maar dat acht ik vrij klein. dan blijven maar weinig opties over.
Zelf met standaard fan curve komt mijn ftw 1070 niet in de 80 graden.
Gooi de zijkant van je kast open en zet de fans op 70+, als de kaart dan nog 80 graden haalt koelpasta vervangen.
Door in evga precision x de frequency offset bij het voltage van 1093 mv op 125 te zetten krijg ik een stabiele overclock op 2126 mhz. Voor de overige voltages staat deze op 75, omdat het niet stabiel werkte.
Alleen handmatig de laatste voltage stap op 125 zetten is genoeg als je ervoor zorgt dat je kaart de 1093 mv haalt door middel van de voltage slider op 100% te zetten en priority op temp target.
Mijn power target staat op 122% door het 2e bios van de FTW.
ik speel al weer een weekje zo en kom tijdens games niet meer onder de 2100 mhz bij volledig gebruik.

[ Voor 50% gewijzigd door wesley1980 op 12-09-2016 21:12 ]
En overigens is er geen sprake van artifacts etc, ook gebruikt de kaart maar een paar procent meer power (watt), op stock is het verhaal exact hetzelfde. Heb behoorlijk wat kennis en deze kaart is gewoon niet naar behoren. Wilde hier graag dit even bevestigd hebben en wellicht een oplossing. Thanks nogmaals, koelpasta morgen even checken en anders toch echt retourneren.
[ Voor 51% gewijzigd door Milanees op 12-09-2016 20:58 ]
Als er iets is met de koelpasta kan je dat checken door de kijken of de temperatuur van de GPU "stapjes" maakt als je van load wisselt. Als hij zodra je een 3d app start instant 10 graden warmer wordt ipv gelijkmatig stijgt dan gaat er iets mis met het warmtetransport tussen de GPU en cooler.Milanees schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:55:
Thanks guys, misschien ga ik dan de pasta maar eens even checken want met de airdflow is echt niets mis. Heb er een industrial noctua voorhangen... Zelfs op 3000 rpm blijft de kaart 84 aantikken(rpm op zowel casefan als gpu).
En overigens is er geen sprake van artifacts etc, ook gebruikt de kaart maar een paar procent meer power (watt), op stock is het verhaal exact hetzelfde. Heb behoorlijk wat kennis en deze kaart is gewoon niet naar behoren. Wilde hier graag dit even bevestigd hebben en wellicht een oplossing. Thanks nogmaals, koelpasta morgen even checken en anders toch echt retourneren.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.