nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eboman schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:48:
[...]

Er zit toch een rooster onder in de kast? Gebruik je hem normaal vertikaal?
Ik zou zeggen zorg dat de warmte eruit gezogen wordt door de case fans. Nu blaas je alleen maar de lucht verder de kast in.
Hoe gaat dit werken dan? De fans zitten tegen de fans van de GPU (die altijd op "intake" staan). Dan krijg je dus een beetje dit effect.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWdCHXC.png

Er komt dus koude luicht via die kleine opening naast de Noctuas naar binnen, die meteen naar buiten wordt gezogen en ondertussen proberen de fans van de videokaart lucht aan te zuigen van ??? :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MGlcdxH.png

Volgens mij wordt die verse lucht meteen weer de kast uitgejaagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:16
Vipeax, you los me.

Eerder gaf je toch aan dat de GTX geen lucht aanzuigt vanaf onderen? Eigenlijk raar dat het niet op zon kaart duidelijk gemaakt wordt. Waar komt de lucht erin en waar gaat die er uit :).

[ Voor 39% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij zuigt het wel aan, maar het gaat niet de kast uit. De meeste aftermarket koelers (waaronder de EVGA modellen) trekken de lucht aan over een heatsink die het daarna alle kanten op laat gaan. Het probleem is dus niet zo zeer de lucht je kast in krijgen, maar juist de verwarmde lucht eruit laten gaan. Als ik het ontwerp van de kast goed begrijp kom je "de warmte" alleen met een blower-style ontwerp echt kwijt.

Ideaal beeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V3KOzHL.png

Werkelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tf59gm8.png

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja ik ben bang dat je gelijk hebt. Nu wordt de kaart na een tijdje gamen niet warmer dan 80 graden. De vraag is of een andere kaart überhaupt veel minder warm gaat zijn.

Bovendien, het is nu 31 graden in dit huis normaal toch 10 graden koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik eerder aangaf: ik zou me eerder zorgen maken om de hitte in de rest van je kast. De makkelijkste test hiervoor is even een zware load (liefst op zowel de CPU, Memory en GPU) zodat je het "onrealistische" scenario kunt testen. Dan zou je na een half uur even moeten voelen aan de outtakes aan de kant van de CPU wat voor lucht er daar de kast verlaat. Als die niet "te warm" aanvoelt dan zou ik me weinig zorgen maken. :p Die GPU redt zich sowieso wel en ja, het huidige weer is al een extreme situatie opzich :p.

De Noctua's als outtake gebruiken zie ik echter niet werken, omdat de luchtstroom er heel raar van wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Temperatuur gpu bleef na 5 x 3dmark achter elkaar 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik het lekker zo laten en blij zijn met je aankoop. :p Die blower fans zijn een stuk luidruchtiger van zichzelf. Een GTX 1070 verbruikt niet heel veel voor de performance die ze bieden, dus dat werkt nu wel in je voordeel. Met een GTX 480 was het waarschijnlijk ietsje warmer geworden :+.

Afbeeldingslocatie: http://www.geeks3d.com/public/jegx/201004/gtx480_infrared_under_load.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja het hele systeem is muisstil. Ik verbaas me erover. Ben nu aan het testen met de positie. Valt op dat die in verticale positie veel minder warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

Eboman

Ondertitel

Paprika schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

Hoe gaat dit werken dan? De fans zitten tegen de fans van de GPU (die altijd op "intake" staan). Dan krijg je dus een beetje dit effect.

[afbeelding]

Er komt dus koude luicht via die kleine opening naast de Noctuas naar binnen, die meteen naar buiten wordt gezogen en ondertussen proberen de fans van de videokaart lucht aan te zuigen van ??? :p

[afbeelding]

Volgens mij wordt die verse lucht meteen weer de kast uitgejaagd.
Ah ik verwachtte andere richting van de GPU, dan gaat het idd niet werken.

Gaat de kaart ook downclocken als hij te warm is?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Vandaag de Phoenix GS 1080 van Gainward geinstalleerd, het heeft coilwhine al denk ik dat ik het kan negeren met game sounds.

Ook deze heeft alleen dat boven de 50% fan het gewoon een herrie word, ik snap er echt helemaal niets van dat mensen vinden dat het stil is op 100%, echt no way. OC doe ik als het wat cooler is, dan heb ik een betere baseline.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:05:
Vandaag de Phoenix GS 1080 van Gainward geinstalleerd, het heeft coilwhine al denk ik dat ik het kan negeren met game sounds.

Ook deze heeft alleen dat boven de 50% fan het gewoon een herrie word, ik snap er echt helemaal niets van dat mensen vinden dat het stil is op 100%, echt no way. OC doe ik als het wat cooler is, dan heb ik een betere baseline.
Wie heeft dat gezegd? Want dat kan inderdaad niet kloppen. Ik denk dat mensen het over 100% load hebben, niet over 100% fanspeed. :p Er was wel iemand die beweerde dat de ACX op 100% stil is, maar iets met een korreltje zout etc. :+ Waar heb je de kast staan? De mijne staat ver weggeschoven onder een hoekbureau en dan is het met bureau is 45-50% wel te doen voor mij. Dat is overigens met een aardige overklok en het is vandaag best warm binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Paprika schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Wie heeft dat gezegd? Want dat kan inderdaad niet kloppen. Ik denk dat mensen het over 100% load hebben, niet over 100% fanspeed. :p Er was wel iemand die beweerde dat de ACX op 100% stil is, maar iets met een korreltje zout etc. :+ Waar heb je de kast staan? De mijne staat ver weggeschoven onder een hoekbureau en dan is het met bureau is 45-50% wel te doen voor mij. Dat is overigens met een aardige overklok en het is vandaag best warm binnen.
Blijkbaar is de EVGA 1080 Classified stil met 100%, ik kan dat gewoon niet geloven..

Anyway zo lang de temp goed blijft, zal die nooit boven de 50% fan speed komen, atm met 100% voltage, 120% power en temp target 92* runt hij rond 67* met 2012 boost zonder OC. 37% fan speed, ik denk dat ik wel de 2100 kan halen... maar ff wachten tot het niet zo warm is als vandaag.

Mijn pc staat dichtbij helaas, 40 cm van me af, net onder oor hoogte. Niet ideaal dus hehe.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2012 standaard boost (al heeft de GS eigenlijk out of the box al een hogere boost natuurlijk) met die temperatuur/fanspeed is wel een lekker kaartje ja :).

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 27-08-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Er is vast een logische rede maar ik zag dit gebeuren tijdens WoW.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqZacJu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Qy8uH5.jpg

Zoals je ziet dropt de GPU clock uit het niets, is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik heb met de Palit jetstream 1070 (zowel met als zonder overclock) last van artifacts en soms bsod (video scheduler internal error). Gpu blijft onder de 55 graden en alle drivers al verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd. Iemand anders hetzelfde probleem? Kaart RMA'en of? Ben nu teruggegaan van versie 372 naar 368 (volgens mij). Nog steeds hoop dat dat het heeft gefixt, maar heb het nog niet echt kunnen testen. Met benchmarks van heaven en 3d mark gebeurt het niet, tot nu toe alleen met CSGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Assix schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:15:
Ik heb met de Palit jetstream 1070 (zowel met als zonder overclock) last van artifacts en soms bsod (video scheduler internal error). Gpu blijft onder de 55 graden en alle drivers al verwijderd met DDU en opnieuw geinstalleerd. Iemand anders hetzelfde probleem? Kaart RMA'en of? Ben nu teruggegaan van versie 372 naar 368 (volgens mij). Nog steeds hoop dat dat het heeft gefixt, maar heb het nog niet echt kunnen testen. Met benchmarks van heaven en 3d mark gebeurt het niet, tot nu toe alleen met CSGO.
Ik heb een een 1070 super jetstream, nu met dit weer onder load ruim 60 graden.. Nergens problemen mee. Nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd.. Als het alleen bij CSGO is zal het toch niet aan de kaart liggen neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

JinShepard schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 15:05:
Er is vast een logische rede maar ik zag dit gebeuren tijdens WoW.
Zoals je ziet dropt de GPU clock uit het niets, is dit normaal ?
gpu downclockt als je hem niet max gebruikt.

als je dit wil voorkomen moet je adaptive power management uitzetten. dan blijft hij altijd op max draaien.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
flippy.nl schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:28:
[...]

gpu downclockt als je hem niet max gebruikt.

als je dit wil voorkomen moet je adaptive power management uitzetten. dan blijft hij altijd op max draaien.
Bij de controle panel power mode? Staat op Performance, niet adaptive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37

l3p

www.^.nl

Het was tijd om mijn eigen pc weer eens een upgrade te geven tussen het modden door.
Ivm beschikbaarheid en omdat ik de reference EK blokken iets mooier vind ben ik voor 2 x PNY GTX1080 FE gegaan. Dit ism een Asus PG348 (3440x1440 100Hz)

Paar dagen op lucht getest en gespeeld.
Toch kreeg ik andere ideeën en wil mijn loop ook eens veranderen.
Geen SLI, dus single watergekoelde GPU plat op mobo.
Ben dus voor Titan X gegaan.

Wat een heerlijke kaart zeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rcVZQt2VzjcBEV0Vkk2bDRAd/medium.jpg

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

JinShepard schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Vsync aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
JinShepard schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 17:39:
[...]

Dat is meer omdat WoW niet eens je GPU gebruikt. Kijk es naar je load.
Als je een andere game draait zal je zien dat het beter gaat.
De game is cpu-bound en daarom dropt ook je gpu.

[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 27-08-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Xfade schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

True! Ik zal wel opletten bij andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Xfade schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

Sinds Cataclysm expansion maakt WoW wel degelijk gebruik van de GPU.
Het is nog wel een groot deel CPU bound, maar het is lang niet meer dezelfde game als die in 2004/2005 op de markt kwam (toen had GPU weinig invloed).

Zelf zit ik rond de 70% GPU usage in WoW (3840x2160), heb Vsync op adaptief staan en power settings op performance (anders ging die ook wel eens schommelen met clockspeeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Nemesizz schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Sinds Cataclysm expansion maakt WoW wel degelijk gebruik van de GPU.
Het is nog wel een groot deel CPU bound, maar het is lang niet meer dezelfde game als die in 2004/2005 op de markt kwam (toen had GPU weinig invloed).

Zelf zit ik rond de 70% GPU usage in WoW (3840x2160), heb Vsync op adaptief staan en power settings op performance (anders ging die ook wel eens schommelen met clockspeeds).
Ik ga het wel in de gaten houden want ik heb een Gsync monitor dus vsync staat uit, en power is al op performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
MMO's zijn over het algemeen een hele slechte maatstaf om je systeem te testen. Een normale engine is namelijk cpu of gpu bound en haalt daarmee zijn maximale framerate. In het geval van de cpu beperkte game zie je dan op 1 of meerdere cores maximale belasting. In het geval van de gpu beperkte game zie je 90%+ belating op je gpu.

Echter bij mmo's is het prima mogelijk in een drukke stad terug te vallen naar <30 fps terwijl zowel de cpu als gpu niet eens 50% worden belast. De engine wacht namelijk op de server updates (ticks).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Kweet het, het viel me gewoon op, zeker omdat het allesbehalve 'minder' druk was toen hij dipte xD

Nu al tijdje bezig geweest met overclocken ( ja kon het niet laten om te wachten tot de temp wat normaler was haha)

In Timespy atm, 2101 mhz gehaald zonder driver crash (+100mhz) meer hoef ik niet!
Heel af en toe dipte hij naar 2088 mhz, als ik kijk in de log zie ik niet exact de rede, hij raakte niet de 120% power, 1.025 voltage, 65* temp. Ah well, als die 95% op 2101 zit en 5% ietsjes minder is het niet erg ! Magische 2100 mhz is gehaald ! Nu de mem naar +500 proberen en dan vind ik het helemaal geslaagd!!

Edit

Werkt nu (nog xD) op GPU clock 2101 mhz en Mem clock 5508 mhz in timespy, 1-4% sneller dan de Palit Super Jestream 1080 met minder coil whine, als het dan gewoon doet in games ( geloof het of niet maar in WoW crashte mijn oude 'timespy stabiel' OC altijd ) ben ik super blij :)

Dit is een Gainward Phoenix GS btw.

http://www.3dmark.com/compare/spy/225530/spy/355651

(links is de Palit, rechts is mijn huidige Gainward.

Edit, helaas heeft de Gainward toch hetzelfde hoeveelheid coilwhine als de oude palit, ik denk dat het gewoon niet beter kan. Alles boven de 60+ geeft steeds meer whine, maar ik heb geen 1080 gtx om te locken naar 60fps.

Ooit gaan ze die dingen verbeteren of stoppen met stiller maken van de andere pc onderdelen :+

[ Voor 37% gewijzigd door JinShepard op 28-08-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

l3p schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 18:19:
Het was tijd om mijn eigen pc weer eens een upgrade te geven tussen het modden door.
Ivm beschikbaarheid en omdat ik de reference EK blokken iets mooier vind ben ik voor 2 x PNY GTX1080 FE gegaan. Dit ism een Asus PG348 (3440x1440 100Hz)

Paar dagen op lucht getest en gespeeld.
Toch kreeg ik andere ideeën en wil mijn loop ook eens veranderen.
Geen SLI, dus single watergekoelde GPU plat op mobo.
Ben dus voor Titan X gegaan.

Wat een heerlijke kaart zeg _/-\o_

[afbeelding]
Heb je nog iets aan de powerlimit van de kaart gedaan voordat je waterblok erop ging?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die alleen in de "Windows Experience Index" test last hebben van coil whine? Ik hoor dan een lichte coil whine, maar niet tijdens bijv The Witcher op ultra, de Unigine Heaven test, etc. Hoe kan ik dit dan het beste testen, want ik denk niet dat ik mijn FTW 1070 ga RMA'en alleen hiervoor... b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Blaat schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:43:
[...]
Heb je nog iets aan de powerlimit van de kaart gedaan voordat je waterblok erop ging?
Ik heb nog geen waterblok geinstalleerd. Dus was puur een eerste testje met de Titan X.
Power limit op 120, fan op 100%.
Max temps (met weinig airflow) waren dacht ik 80 graden max.
Dus kan niet wachten op het waterblok :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snicer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:39:
Zijn er meer mensen die alleen in de "Windows Experience Index" test last hebben van coil whine? Ik hoor dan een lichte coil whine, maar niet tijdens bijv The Witcher op ultra, de Unigine Heaven test, etc. Hoe kan ik dit dan het beste testen, want ik denk niet dat ik mijn FTW 1070 ga RMA'en alleen hiervoor... b.v.d.
Ik heb precies hetzelfde. Ook een lichte coil whine. Heb ook de FTW 1070. Voor de rest nergens last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
Denk dat je niet veel coilwhine kan horen bij de Witcher omdat de fps te 'laag' is? Bij mij was er amper tot niks bij TimeSpy bench (30-50 fps) maar wel een hoop bij WoW (30-110+) en bij Firestrike (80-100+) en bij CiV 5 (30-100+). Daarom dacht ik OMG ik heb een goede niet coilwhined kaart toen ik zo lang bezig was met TimeSpy, oeps.. bij WoW was h et in het begin ook niet zoveel omdat ik bij 'Invasions' aan het testen was (30-45 fps) en niet in een leeg deel. Same met CIV, endgame dropped de fps nogal dan in het begin.

[ Voor 21% gewijzigd door JinShepard op 29-08-2016 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:39:
Probeer het maar eens met een game waar je heul veul fps haalt. Of de oudere 3d mark tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Heb even 'voor de grap' vsync helemaal uitgezet (normaal adaptief, krijg anders veel tearing boven de 60fps) om te kijken of ik ook coilwhine krijg.

Net even Diablo 3 , op 3840x2160 haal ik iets van 160FPS ofzo in town, geen coilwhine, toen even op 1920x1080 gezet, haal dan iets van 225FPS en nog steeds geen coilwhine.

Toen WoW even gestart, haal daar in een rustig stukje op 3840x2160 iets van 110FPS, en ook niks te horen (gelukkig).

Had een tijdje terug wel af en toe het idee dat ik een lichtelijke whine hoorde in Windows (bureaublad / browser), maar kon ook heel goed iets anders zijn. Leek een beetje op zo'n elektrische vliegenmepper piep/fluit toon, maar dan wat zachter.

Nouja, met vsync adaptief heb ik er hoe dan ook geen last van denk/hoop ik, en hopen dat dat ook zo blijft 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:29
Snap niet waarom julie v-sync gebruiken, dit geeft een heel ander gevoel aan de muis waardoor ik niet normaal meer kan aimen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

adaptief is zoizo aan te raden, het scheelt een flinke slok in stroomgebruik en hitteproductie,

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

RoaDHouse schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:22:
Snap niet waarom julie v-sync gebruiken, dit geeft een heel ander gevoel aan de muis waardoor ik niet normaal meer kan aimen.

.
Omdat zonder zoveel tearing veroorzaakt dat het er meer stotters in beeld komen dan 20 FPS :P

Op adaptief heb je een stuk minder last van de inputlag die je wel hebt bij gewoon vsync aan.

Heb meerdere schermen, ook van verschillende merken, maar geen een die fijn werkt met vsync uit, altijd wel last van tearing, en daar erger ik me een stuk meer aan dan een klein beetje vertraging in de muis cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Dan kun je beter fast sync gebruiken, beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik heb inmiddels mijn node 202 inclusief efga 1070 grondig getest dit weekend. Temperaturen van zowel processor worden niet warmer dan 80 graden in horizontale positie en niet warmer dan 70 graden in verticale positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Heeft iemand van de Gigabyte GTX 1080 Gaming G1 bezitters toevallig al de F2 beta BIOS in gebruik cq geprobeerd :?

Maakt het nog verschil ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Nemesizz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:12:
Heb even 'voor de grap' vsync helemaal uitgezet (normaal adaptief, krijg anders veel tearing boven de 60fps) om te kijken of ik ook coilwhine krijg.

Net even Diablo 3 , op 3840x2160 haal ik iets van 160FPS ofzo in town, geen coilwhine, toen even op 1920x1080 gezet, haal dan iets van 225FPS en nog steeds geen coilwhine.

Toen WoW even gestart, haal daar in een rustig stukje op 3840x2160 iets van 110FPS, en ook niks te horen (gelukkig).

Had een tijdje terug wel af en toe het idee dat ik een lichtelijke whine hoorde in Windows (bureaublad / browser), maar kon ook heel goed iets anders zijn. Leek een beetje op zo'n elektrische vliegenmepper piep/fluit toon, maar dan wat zachter.

Nouja, met vsync adaptief heb ik er hoe dan ook geen last van denk/hoop ik, en hopen dat dat ook zo blijft 8) .
Ken het bijna niet geloven xD You are so lucky =( Ik ga nu mijn kamer beetje verbouwen zodat mijn pc onder me bureau gaat ipv naast me, omdat deze kaart nu de magische 2100 mhz heeft gehaald wil ik em niet omruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Vandaag een PC voor mijn broer in elkaar gezet met een Asus 1070GTX Strix. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten. Ik las wel dat er regelmatig Colwhine naar voren komt in reviews. Kan iemand dit bevestigen of is het maar een klein deel van de kaarten?
Overigens heb ik hem op een Asus ROG bord geprikt. Dat is toch nondeju leip spul zeg :D

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 29-08-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Heb een EVGA SC GTX 1070 in een HTPC case gestopt gisteren, en ik moet zeggen dat het één van de stilste GPU's is die ik meegemaakt heb, kijkende naar de prestaties van de kaart.

Airflow is in deze case sub-optimaal, hij staat ook in een krappe behuizing (tv meubel), maar ik hoor he-le-maal niets boven het lichte gezoem van een 80mm exhaust uit komen, en onder load blijft hij netjes rond de ~73/75c zitten.

Aanrader dus voor mensen met een kleinere behuizing, ook vanwege de wat kleinere afmetingen t.o.v. MSI/ASUS of zelfs de FTW van EVGA zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

l3p schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:20:
[...]

Ik heb nog geen waterblok geinstalleerd. Dus was puur een eerste testje met de Titan X.
Power limit op 120, fan op 100%.
Max temps (met weinig airflow) waren dacht ik 80 graden max.
Dus kan niet wachten op het waterblok :)
Haal daar 50 graden vanaf met een waterblok erop. :+

Doe gelijk de shunt mod als je dan toch bezig bent en geniet van clocksnelheden rondom de 2100MHz. Je hebt wel een energieslurper van hier tot Tokyo maar ik denk dat jou dat niet heel veel interesseert. :P

Ik ga trouwens mijn systeem met Titan X in een casemod bouwen samen met je concurrent Hukkel80. Ik zwaai als het klaar is wel wat foto's in je gezicht. :D

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

JinShepard schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:50:
[...]

Ken het bijna niet geloven xD You are so lucky =( Ik ga nu mijn kamer beetje verbouwen zodat mijn pc onder me bureau gaat ipv naast me, omdat deze kaart nu de magische 2100 mhz heeft gehaald wil ik em niet omruilen..
Je wilt ook niet weten hoe vaak ik pech heb gehad met hardware ;)
Geforce 7900GT na 2 maand al kapot (artefacts), voeding DOA, Radeon die amper op stock speed wilde draaien, en om nog maar te zwijgen over de timing wanneer ik iets ging aanschaffen dat de prijzen nét kort daarvoor omhoog schoten.

Toen ik las over regelmatige coilwhine bij de 900 series van GeForce, en ook al bij een paar van de 10xx serie, hield ik m'n hart al vast en dacht al "zul je altijd zijn, zal ik net weer zo'n maandagmorgen model hebben". Maar tot nu toe (klopt af) geluk, kaart had net een prijs daling (€479 toen ik em bestelde, zag em later alweer voor ruim 500 euro) en geen coilwhine, en ook geen andere rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:57
Zou iemand kunnen aangeven voor welke kaart ik het beste kan gaan?

Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB
of
EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
micmulder schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:05:
Zou iemand kunnen aangeven voor welke kaart ik het beste kan gaan?

Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB
of
EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0
Is qua snelheid en kwaliteit redelijk om het even. De Gainward heeft een 3-slot koeler en neemt dus extra veel ruimte in in je kast. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de EVGA kaarten, dus daar zou mijn keuze persoonlijk op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:57
Devil N schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Is qua snelheid en kwaliteit redelijk om het even. De Gainward heeft een 3-slot koeler en neemt dus extra veel ruimte in in je kast. Zelf ben ik wel gecharmeerd van de EVGA kaarten, dus daar zou mijn keuze persoonlijk op vallen.
Ah dat had ik even over het hoofd gezien dat deze 3-slots in beslag zou nemen. Ik lees inderdaad hier dat veel mensen het over de EVGA kaarten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Ik ben in de markt voor een GTX1070, ik hoor goede dingen over EVGA dus daar wilde ik wel naar kijken, maar ik snap t verschil niet tussen de verschillende kaarten. Je hebt drie smaken:
* EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0
* EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0
* EVGA GeForce GTX 1070 ACX 3.0

Wat is nou daadwerkelijk het verschil?

De FTW Gaming lijkt het hoogste geklokt te zijn, maar de ACX is veel duurder. Ik snap het niet, heeft iemand een verklaring?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
FTW heeft meeste ruimte om te OC'en, en is wat breder. Als je niet gaat overclocken of je bent op zoek naar een iets kleinere GPU dan is de SC prima.

De standaard ACX 3.0 is weinig interessant, slechts bij een paar shops te bestellen en de prijs is hoog vanwege een slechte beschikbaarheid (omdat het geen courant model is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
NoTimeRemains schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:55:
Ik ben in de markt voor een GTX1070, ik hoor goede dingen over EVGA dus daar wilde ik wel naar kijken, maar ik snap t verschil niet tussen de verschillende kaarten. Je hebt drie smaken:
* EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0
* EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0
* EVGA GeForce GTX 1070 ACX 3.0

Wat is nou daadwerkelijk het verschil?

De FTW Gaming lijkt het hoogste geklokt te zijn, maar de ACX is veel duurder. Ik snap het niet, heeft iemand een verklaring?
Ik heb gisteren de FTW versie besteld. Op de EVGA website staat onderaan de product pagina een vergelijkings tabel.

Even samenvattend is het FTW model de meest luxe variant:
FTW = 2 bios chips, 1797 MHz, 215W max power draw, 10+2 stroom, 2x 8 pins
SC = 1 bios chips, 1784 MHz, 170W max power draw, 4+1 stroom, 8 pins
standaard= 1 bios chips, 1683 MHz, 150W max power draw, 4+1 stroom, 8 pins

De FTW heeft ook RGB ledverlichting, weet niet zeker hoe dat bij de andere twee zit. Nadeel van de FTW is dus wel dat hij lastiger in een oude pc is te zetten (over 3+ jaar) omdat je 2x Pci-E 8-pins nodig hebt. Voordeel is dat hij 'over engineered' is. In mijn tweede pc zit toevallig een V-550 die dat heeft dus ik ben toch maar voor de FTW editie gegaan. Ik heb ook nog een 4670K met een XFX Pro 550W waar dat dus wel een probleem gaat opleveren (1x 8-pins).

Verder hebben ze alle 3 dezelfde chips met dezelfde koeler (fans off tot 60 graden). Prijsverschil was bij mijn bestelling circa 10 euro. Kaart komt vanavond tussen 17:00 en 20:00.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moose84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
Ben ik weer,
Toch nog een vraag over een mogelijke sli setup.
Blijf me toch zorgen maken over de koeling van de bovenste videokaart, omdat ze zo dicht op elkaar zitten ben ik bang dat de bovenste kaart zijn warmte niet kwijt kan.

Ik heb deze Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming en ben er tevreden over! Ik heb een tijdje geleden het premium pack gekocht en daar zit een SLI HB bridge bij.

Nu zie ik ook dat je een grote bridge kan kopen.
http://www.geforce.com/hardware/10series/geforce-gtx-1080

Kan je deze bridge gebuiken of is dat niet geschikt voor de gigabyte kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:20:
Ik heb ook nog een 4670K met een XFX Pro 550W waar dat dus wel een probleem gaat opleveren (1x 8-pins).
Die voeding heeft ook gewoon nog een tweede PEG connector, dat is alleen een 6 pins connector, maar dat maakt vrij weinig uit. Vaak genoeg werkt de 6 pins PEG connector even goed omdat er niet gecontroleerd wordt of er werkelijk een 8 pins is aangesloten en als dat niet het geval is maak je gewoon een draadbruggetje tussen de twee overgebleven pinnen, is het ook klaar.

Ik zou mij eerder zorgen maken over de interne designs van zulke voeding en de moeite die het zulke voedingen soms kost om goed met de cross loads en snel wisselde loads van een moderne PC om te gaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
Vaak genoeg werkt de 6 pins PEG connector even goed omdat er niet gecontroleerd wordt of er werkelijk een 8 pins is aangesloten en als dat niet het geval is maak je gewoon een draadbruggetje tussen de twee overgebleven pinnen, is het ook klaar.
Dat klinkt toch een beetje eng :P . Ik vindt het al heel wat dat ik tegenwoordig een kaal mobo durf te starten met de schroevendraaier en een losse voeding met een draadje :+ .

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2016 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:02:
[...]

Dat klinkt toch een beetje eng :P . Ik vindt het al heel wat dat ik tegenwoordig een kaal mobo durf te starten met de schroevendraaier en een losse voeding met een draadje :+ .
Er zijn ook gewoon losse 6-pin naar 8-pin PEG adapters die je kunt kopen. Bijvoorbeeld hier:

http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html

Sommige videokaarten kwamen vroeger nog wel eens standaard met dit soort adaptertjes in de doos. Met een beetje degelijke voeding kan het geen enkel kwaad om hier gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Blaat schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:37:
Haal daar 50 graden vanaf met een waterblok erop. :+

Doe gelijk de shunt mod als je dan toch bezig bent en geniet van clocksnelheden rondom de 2100MHz. Je hebt wel een energieslurper van hier tot Tokyo maar ik denk dat jou dat niet heel veel interesseert. :P

Ik ga trouwens mijn systeem met Titan X in een casemod bouwen samen met je concurrent Hukkel80. Ik zwaai als het klaar is wel wat foto's in je gezicht. :D
Kijk dat klinkt goed, gamen met leuke OC bij een paar dB :+
Ik heb nog niet goed de tijd gehad om me erin te verdiepen maar is er verder nog iets anders wat ik kan doen om hem sneller te laten lopen naast de shunt mod? Ik kan nu al op 2025/1460 draaien en voor die laatste paar Mhz wil ik niet al te grote risico's lopen. Energie genoeg nu ik met single kaart draai.

Tim is trouwens mijn moddingmaatje, niet echt een concurrent :P
Ben benieuwd wat jullie er van maken!

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zou iemand die recent een MSI 1070 Gaming X ontvangen heeft wellicht alsjeblieft eens willen checken met GPU-Z welk VGA bios erop zit ?

Zelf heb ik: 86.04.1E.00.41

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik heb sinds vorige week woensdag een Steam Link die ik gebruik i.c.m. Steam (duh!) en een GeForce GTX 1080. Het apparaat(je) doet prima zijn werk, want het streamen van games werkt perfect!

Echter, nu viel het mij vanavond op dat bij het streamen de GPU zijn memory clock underclockt, namelijk op 4666MHz i.t.t. de gebruikelijke 5+GHz.
De core clock loopt netjes op 2000MHz.

Nu denk ik dat dit komt doordat de GTX 1080 bij het streamen van bijvoorbeeld 'Mankind Divided' maar voor zo'n 90% wordt benut volgens Afterburner. De FPS is dan gecapt op 60FPS @1080p (i.t.t. 1440p native). Als ik het spel gewoon op mijn PC speel kloppen alle cijfertjes.

Mijn vraag aan jullie: is dit de bedoeling of heb ik hier te maken met een driver/software issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Nog een leuke update, in WoW zijn er plekken die bijna 120% power gebruiken en 99% GPU load, dit zorgt voor meer hitte dan timespy continue laten lopen, resultaat? Driver crashes en underclocked zich onder de 2k, so much for 2100 mhz xD

Plus de coilwhine lijkt erger te worden, ik heb nu ook gekraak ( als in PIEP niet PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE....P) als ik met me muis over de EVGA precision X HW monitor tabs ga. Zucht, word gek van deze coilwhine gedoe man.

En op de achtergrond laten staan, die HW monitor, hoor ik tick tick tick elke seconde, dus de refreshing van de schemas rofl wtf.

[ Voor 44% gewijzigd door JinShepard op 30-08-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn EVGA GTX 1070 FTW is vanavond aangekomen :). Standaard scores zijn erg netjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ebLxQXeNITjZDMSwE9p9JpjP/full.png

Zo maar eens zoeken naar een handleiding. Ik heb een switch gevonden met een master en slave erop, ga er vanuit dat dit betrekking heeft op de bios. De huidige bios (master) wil in ieder geval niet verder dan 112% power limit. Klinkt niet echt logisch dat slave verder zou gaan, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Devil N schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:19:
[...]

Er zijn ook gewoon losse 6-pin naar 8-pin PEG adapters die je kunt kopen. Bijvoorbeeld hier:

http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html

Sommige videokaarten kwamen vroeger nog wel eens standaard met dit soort adaptertjes in de doos. Met een beetje degelijke voeding kan het geen enkel kwaad om hier gebruik van te maken.
Dat is echt verreweg de slechtste optie om te doen, zo vaak dat het mis gaat in die verloopjes door hoge weerstand en daardoor smeltende kabels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb even de slave bios geprobeerd, op het EVGA forum werd gesuggereerd dat die 122% power target heeft. Echter mijn slave bios lijkt gewoon 112% te doen. Morgen maar eens een ticket sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 15:17
Ik heb maandag ook mijn gigabyte gtx 1070 g1 gaming binnen gekregen, vooral met alle slechte ervaringen m.b.t. coil whine hier op het forum heb ik er toch wel veel over getwijfeld of ik noet beter een duurdere versie kon nemen.

Maandag na zo'n 10 minuten ashes of singularity te hebben gespeeld crashte mijn pc al. Gelukkig is het ook alleen bij die ene keer gebleven.
Tijdens full load stijgt de temperatuur tot 69°C met automatisch fan curve op 57% wat ik dan toch wel erg netjes vind.
Ook heb ik handmatig de fam een tijdje op 100% gezet, en vergelek met andere videokaarten vind ik dat deze heel erg stil blijft. Nu staat mijn pc onder mijn bureau en is mijn behuizing een nzxt h440 welke aan alle kanten is bedekt met geluidsdempend materiaal wat ook wel meehelpt tegen de herrie.

Coil whine heb ik gelukkig nog niks van gemerkt, en met ashes of singularity high settings op een 1440p resolutie zet ik de kaart toch wel behoorlijk onder druk.

Ook over de prestaties ben ik zeer te spreken, ik kom van een gtx 970 en het verschil tussen deze kaarten is dan ook echt heel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Help!!!! schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:52:
Zou iemand die recent een MSI 1070 Gaming X ontvangen heeft wellicht alsjeblieft eens willen checken met GPU-Z welk VGA bios erop zit ?

Zelf heb ik: 86.04.1E.00.41
Hier dezelfde bios, kaart gekocht ergens begin juli dus niet heel recent.
Werkt prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:15
Iemand een idee wanneer de EVGA power link beschikbaar komt?

Afbeeldingslocatie: http://imagescdn.tweaktown.com/news/5/2/52385_1_evgas-reveals-new-shaped-power-link-vga-adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

martinzweep schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:46:
Iemand een idee wanneer de EVGA power link beschikbaar komt?

[afbeelding]
Evga heeft aangegeven deze enkel te leveren met de classified kaart afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: getest op hoge FPS, vrijwel niets te horen. De coil whine met mijn EVGA GeForce GTX 1070 FTW, leek alleen bij de Windows Experience voor te komen, en zelfs daar is ie nu bijna verdwenen (ingebrand?). Tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Vraagje, omdat ik nu 3 980ti's, 970, 2x 1080's allemaal met Coilwhine ( wel verschil in de meeste ) zou het dan slim zijn om te kijken of het aan me voeding ligt? Corsair AX860i, 860 Watt is wat ik nu heb, kwa kracht genoeg ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Ik heb momenteel een HD6950 en de tijd is gekomen om hem te vervangen :D.

Heb een beperkt budget van max 250 euro.
Mijn oog is dus gevallen op de GTX 1060.

Nu twijfel ik tussen de 3GB & de 6GB versie.
Zit er echt veel verschil in tussen de modellen?
Ik lees dat 3GB tegenwoordig toch iets te laag is... & dat het met de huidige games op de limieten loopt.
Future proof is het dus alvast niet waardoor ik denk dat de 6GB versie een betere aankoop gaat zijn.

Echter valt deze op moment van schrijven buiten budget. (Goedkoopste 270 euro atm)

Wat kan ik het beste doen?
Maandje wachten en hopen dat de prijs van 6GB tegen 250 euro aanloopt of toch voor de 3GB versie gaan?

Ben van plan om een maand te wachten aangezien de prijzen iets te hoog liggen door moeilijkere leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

frye schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:39:
Nu twijfel ik tussen de 3GB & de 6GB versie.
Voor zover mijn kennis van losse videokaarten gaat, ik heb volgens mij sinds de Geforce 4 MX440 alleen IGP's gehad :+ , heb je die 6GB alleen nodig als je op hoger dan 1080p gamed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Raven schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Voor zover mijn kennis van losse videokaarten gaat, ik heb volgens mij sinds de Geforce 4 MX440 alleen IGP's gehad :+ , heb je die 6GB alleen nodig als je op hoger dan 1080p gamed.
Ik refereer dan naar een review van http://www.guru3d.com/art...ming_x_3gb_review,29.html
Last Words

I really do have some mixed feeling for the 3 GB model of the GTX 1060. The slightly lower shader count doesn't bother me, the 3 GB should be fine if you stick at 1080P or a lower resolution, and yet still I am leaning very much to advise and steer you towards a 6GB model. You might not even use up the 6GB but it sure as heck will make the product more future proof.
It is a lovely and well designed card with a proper silent cooler. If you can spot it for the right price, these cards can be little gems in the 1080P domain and offer good value in a cool looking yet silent package. But yes you might like it or not, I'll stick to what I stated. If you can spend the extra dough, go for that 6GB model.
Ik speel enkel op full hd.
Maar het lijkt er dus op dat 3GB op full hd al redelijk op zijn max zit met huidige games.
Denk dus dat de 6gb meer future proof gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de 1060 3gb had gewoon de 1050 moeten heten. het is ook een fysiek andere chip.

[ Voor 15% gewijzigd door flippy op 31-08-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
Idd, misschien wel.
Als ik prijzen op amazon.de bekijk tussen 3gb & 6gb is er een verschil van 65 euro op dit moment.
Is dit de upgrade waard prijs/kwaliteit? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

flippy.nl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:24:
de 1060 3gb had gewoon de 1050 moeten heten. het is ook een fysiek andere chip.
De 1060 6 en 3 gb hebben allebei de GP106 chip.

De 3gb heeft echter een GP106 waarbij er een aantal (defecte) SP's zijn uitgeschakeld.

Zeggen dat het een fysiek andere chip is vind ik dus wat extreem gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
sdk1985 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:43:
Ik heb even de slave bios geprobeerd, op het EVGA forum werd gesuggereerd dat die 122% power target heeft. Echter mijn slave bios lijkt gewoon 112% te doen. Morgen maar eens een ticket sturen.
Na een aantal keer opnieuw opstarten werd dat bij mij pas geactiveerd. Een keer compleet de stroom van je pc af halen kan ook helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Blaat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:33:
[...]
De 1060 6 en 3 gb hebben allebei de GP106 chip.
De 3gb heeft echter een GP106 waarbij er een aantal (defecte) SP's zijn uitgeschakeld.
Zeggen dat het een fysiek andere chip is vind ik dus wat extreem gesteld.
klopt, maar als alleen het geheugen minder was konden ze het ook wel zo verkopen, maar het is een fysiek lager model chip door de uitgeschakelde SP's. net als dat de 1060 een gedowngrade 1070 is van een gedowngrade 1080. logischerwijs had het dus 1050 moeten heten.
door het 1060 te noemen inpliceren ze dezelfde prestaties en dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

flippy.nl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

klopt, maar als alleen het geheugen minder was konden ze het ook wel zo verkopen, maar het is een fysiek lager model chip door de uitgeschakelde SP's. net als dat de 1060 een gedowngrade 1070 is van een gedowngrade 1080. logischerwijs had het dus 1050 moeten heten.
door het 1060 te noemen inpliceren ze dezelfde prestaties en dat is gewoon niet waar.
Tja ik vind het een storm in een glas water.

Dit is totaal niet ongebruikelijk, zelfs niet bij AMD (denk aan bijvoorbeeld de HD2900 Pro 512Mb vs 1Gb destijds) dus ik snap niet waarom dit zoveel emoties oproept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

dat het vaker gebeurt maakt het nog niet goed. het is misleiding als je puur naar de doos kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

flippy.nl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:41:
dat het vaker gebeurt maakt het nog niet goed. het is misleiding als je puur naar de doos kijkt.
De gemiddelde consument weet niet eens wat het effect is van meer geheugen op je kaart. Elke John Doe zal denken dat meer geheugen beter is.

In dit geval krijgen ze zelfs een iets snellere core op de koop toe. Het nut van de versie met meer geheugen is daarmee alleen maar groter geworden.

Ik ken oh zoveel verhalen uit het verleden van mensen die een kaart kochten met meer geheugen met het idee dat dat dan sneller zou zijn. Niets bleek in de praktijk dan minder waar omdat het geheugen dan fors lager geclockt was. Dat is imo pas misleiding!

Het feit dat de kaart met meer geheugen in dit geval sneller is vind ik veel minder schokkend en/of ernstig.

En wat boeit het dat deze kaart dan ook de 1060 heet? Als het duidelijk is dat de versie met meer geheugen de duurdere en betere keus is dan maakt het toch geen ruk uit? Het is maar een label.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaat op 31-08-2016 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

wat heb je liever: een golf TDI of een golf TDI?

is toch hetzelfde label?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

flippy.nl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:59:
wat heb je liever: een golf TDI of een golf TDI?

is toch hetzelfde label?
Slecht voorbeeld. Als er iets onoverzichtelijk is is het wel de typenummering en benaming van auto's. De naam zegt geen ruk over de prestaties. Daarbij komt dat milieuvriendelijkheid en comfort twee andere belangrijke prestatiegraadmeters zijn bij auto's. Iets wat bij videokaarten natuurlijk totaal niet van toepassing is.

Laat ik het dan zo zeggen:

De RX480 4gb heeft ook trager geheugen dan die van 8gb en er zijn twee Titan X kaarten waarvan er 1 60% sneller is dan de ander.

Maar daar hoor ik mensen dan weer niet over huilen.

Selectief discussieren much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik vind het juist een goed voorbeeld omdat het zo'n zooitje is. stel je voor als de computerindustie zo bezig gaat....

trager geheugen en minder kan je nog verkopen want dat staat gewoon op de doos. de gpu zelf is hetzelfde. maar gaat men de chip ook nog eens kielhaalt en er doodleuk nog steeds hetzelfde label erop plakt is gewoon op het randje van misleiding.
als ze een 1080 4GB zouden uitbrengen met een stapel uitgeschakelde SP's kan het toch ook geen 1080 meer worden genoemd maar een opgeleukte 1070 of zelfs een 1070ti of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door flippy op 31-08-2016 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

De reden waarom ik de RX480 aanhaal is omdat de 4gb variant in de praktijk dus trager presteert dan de 8gb versie zelfs als het geheugen niet vol is gelopen.

De 1060 3gb doet in de praktijk hetzelfde, alleen bereikt dat langs een alternatieve route. Waarom is het een dan meer fout dan het andere? Het feit dat het op de doos kan staan is natuurlijk een non-argument want dat kan met de SP count natuurlijk net zo goed.

Dat het niet goed is ben ik met je eens.

Waar ik tegen in verweer kom is dat het in specifieke gevallen OK is en in het geval van de 1060 misleiding. Of alles is misleiding of alles is OK. Laten we nou wel consequent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb nooit aangegeven dat het wel goed is in andere gevallen.

goed voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2016/05/GeneralPerf.jpg

zulke onzin word steeds erger aan beide kampen. nog afgezien van de benamingen die hetzelfde zijn....

[ Voor 63% gewijzigd door flippy op 31-08-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo1991
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-11-2020
Lieve mensen!

Ik wil jullie mening aub. Ik zit nu op een PC die eigenlijk wel alles heeft in mijn ogen.
i5 6500k
16gb
500gb SSD schijf
4k scherm van LG.

Wat mis ik nog? Een videokaart inderdaad :D

In eerste instantie wilde ik de GTX 1070 van MSI (rode setup heb ik vandaar MSI) maar ik begin een beetje te twijfelen want ik vind ze zo belachelijk duur op het moment.

Wat wil ik gamen?
Ik wil in Oktober (mijn games maand) Civilization op 4k spelen in ultra setting
Battelfield 1 1440p op ultra spelen
En skyrim remastered hetzelfde..

Wat raden jullie aan? Eventueel de 1060? Want ik zat zelf te denken om nu even een jaar op de 1060 te spelen en na een jaar de 1070 of 1080 te kopen (1060 weer verkopen)

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor aankoopadvies hebben we een heel subforum. Daar mag je je vraag stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
wesley1980 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:43:
[...]

Na een aantal keer opnieuw opstarten werd dat bij mij pas geactiveerd. Een keer compleet de stroom van je pc af halen kan ook helpen.
Hmm nu al keer of 4 reboot gehad en 1x ook de stroom kabel er helemaal af gehad. Nog steeds maximaal 112%. Is jou slave bios ook 86.04.26.01.70?

• vinom
  • Nu online
Mijn EVGA GTX1070 FTW heeft last van lichte coil whine, twijfel of ik hem nu terug moet sturen of niet. Week geleden gekocht bij Megekko.

• kellhus
Hoor je het met je case gesloten? Als het storend is: terugsturen. Ervaring leert dat die irritatie doorgaans alleen maar toeneemt.

Als je het alleen maar hoort bij zware benchmarks of met open case: dan zou ik me er weinig van aantrekken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Coil-Whine zul je nou net niet horen bij zware benchmarks ;)

• kellhus
Fair enough, vervang dat door: hoor je het vooral bij oude games @ high fps?

• JinShepard
Die van mij gaat zeker RMA, zelfs met fans van 800 rpm naar 1100 x5 komt het er nog boven uit. Ik heb niks voor niks een 1440p met 144hz refresh gekocht, ik ga echt geen vsync aandoen voor 60fps. Maar ja, Na een Palit en Gainward te hebben geprobeerd, missschien maar een MSI proberen? OF een hybrid, ik merk dat de overclock vaak failed zodra het rond de 75 graden word, en de hybrids zijn best wel koel ( rond 60 graden max ipv 75/80 met mijn Palit/Gainward @ 1200 rpm )

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Mijn water gekoelde Titan X hoor ik bij 300fps+ een licht blaasgeluid maken, totaal niet storend.

En dat terwijl hij in een open air testbench zit nu. :P

Reference PCB go!! :+

• vinom
  • Nu online
kellhus schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:28:
Hoor je het met je case gesloten? Als het storend is: terugsturen. Ervaring leert dat die irritatie doorgaans alleen maar toeneemt.

Als je het alleen maar hoort bij zware benchmarks of met open case: dan zou ik me er weinig van aantrekken.
Case is gesloten inderdaad, en hoe hoger de FPS hoe meer hoorbaar het is. Ik kijk het nog een paar dagen aan, soms gaat het ook wel eens weg na een tijd dat ding belast te hebben. Ik heb in principe nog 1 week recht op WKOA.

Verwijderd

vinom schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:16:

Case is gesloten inderdaad, en hoe hoger de FPS hoe meer hoorbaar het is. Ik kijk het nog een paar dagen aan, soms gaat het ook wel eens weg na een tijd dat ding belast te hebben. Ik heb in principe nog 1 week recht op WKOA.
Draai even een paar belastende benchmarks, schijnt te kunnen helpen bij het "inbranden". Mijn 1070 FTW whinede ook, maar dat is weg nu.

• vinom
  • Nu online
Hoelang heb je ze laten draaien voordat het weg was?

• sdk1985
KillerAce_NL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:29:
Coil-Whine zul je nou net niet horen bij zware benchmarks ;)
Met tools als Kombustor kun je de load min of meer zelf bepalen. Als je te veel samples pakt zit de FB vol (framebuffer) en daal je bijvoorbeeld naar 67% belasting, maar ook 99% generen is geen probleem. Lijkt me eigenlijk dé manier om coilwhine te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update: Ik heb de eindelijk 122% power target beschikbaar in EVGA Precision. Het verwijderen van zowel MSI Afterburner en EVGA Precision heeft eindelijk de limiet van 112% opgeheven.

Tot heden heeft het echter nog geen invloed op de clockfrequentie gehad. Die blijft circa 1936-1972 Mhz. Met +100 haal je dan 2025 Mhz. Is er iemand die al met overvolts heet gespeeld, zo ja wat is haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

power target haalt ook niet veel uit.

je moet de limieten van gpu boost langzaam opschuiven.

zie vilmpjes van jay:

YouTube: Ultimate How to Overclock Pascal GPU Guide - GTX 1060, GTX 1070, GTX...

YouTube: How to get more FPS without overclocking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
`Heeft iemand ervaringen met https://azerty.nl/8-6867-...orce-gtx-1080-extrem.html
Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling
Of iemand met idee hoe die is.

Ik hoor veel over dat GIgabyte last heeft van coil whines maar met 2x al een 1080 met coilwhine, tis gewoon geluk hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door JinShepard op 02-09-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

JinShepard schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:50:
`Heeft iemand ervaringen met https://azerty.nl/8-6867-...orce-gtx-1080-extrem.html
Gigabyte GeForce GTX 1080 Xtreme Gaming Water cooling
Of iemand met idee hoe die is.

Ik hoor veel over dat GIgabyte last heeft van coil whines maar met 2x al een 1080 met coilwhine, tis gewoon geluk hebben.
Niet met de 1080, ik heb de 1070 G1 Gaming. Geen last van coilwhine.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Pagina: 1 ... 23 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.