nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me prima, ik zit op 4000 met de strix 1070 08g op oc preset.
Min max en average zijn wel hoger, vooral de min (39.xx geloof ik, max iets van 197.xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

flippy.nl schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:20:
3 way bridges werken ook anders. je moet echt 2 losse (bij voorkeur harde) bridges gebruiken.

de 3 way werkt zo:

[afbeelding]
Dat zou het idd verklaren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:49
Hmm. Afgelopen maandag een EVGA 1070 FTW besteld en dinsdag binnengekregen. Zelfs onder lage load enorme coil whine. :( Even met de medewerkers van de shop gesproken en gisteren heb ik hem omgeruild voor een Asus Strix 1070. Geen last meer van coil whine. :)

Is wel een lange kaart, in mijn 250D nog geen halve cm aan ruimte over. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Weet iemand toevallig of de problemen met de Qnix Q2710 DVI monitoren al opgelost zijn ?

Bezit nu 2 monitoren lopend op 110 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
88Gamer88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:40:
Weet iemand toevallig of de problemen met de Qnix Q2710 DVI monitoren al opgelost zijn ?
Welke problemen? Werkt hier prima (100Hz).
88Gamer88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:40:
Bezit nu 2 monitoren lopend op 110 Mhz
Da's knap. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
chaoscontrol schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:28:
[...]

Welke problemen? Werkt hier prima (100Hz).

[...]

Da's knap. :+
nieuws: GTX 1000-gpu's leveren opstartproblemen op bij dvi met hoge 'pixel cl...

Weet niet of dat knap is.. ?

[ Voor 3% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-08-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft het over de 110MHz. Iets met 110.000.000Hz enzo.
Uffeltje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:53:
Doe daar maar drie nullen bij dan. :P
:+, si!

[ Voor 60% gewijzigd door Paprika op 21-08-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:49
Doe daar maar drie nullen bij dan. :P

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 14:25
Het gaat er om dat de problemen via een nvidia driver zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Hahaha, valt me nu pas op 8)7 8)7 |:( |:(
wesley1980 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:57:
Het gaat er om dat de problemen via een nvidia driver zijn opgelost.
Oke, Bedankt :)

[ Voor 67% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-08-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EVGA GeForce GTX 1080 Gaming ACX 3.0, 8192 MB GDDR5X

Vanmorgen opeens zwart beeld. gewoon aan het surfen, niks gamen, geen rare dingen aan het doen.
Die led van deze kaart hoort die continue te branden? want als ik de pc aan doe gaat hij na een paar seconden uit, fans blijven wel werken. Ik krijg geen enkel beeld, ook geen BIOS scherm dus.
DP of HDMI maakt niet uit.
Voeding is een nieuwe coolermaster 750M

Iemand enig idee waar ik kan kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn?
De kaart is overclocked met afterburner, maar zonder extra power. En de hitte was gewoon prima, netjes rond de 70 graden tijdens gamen.

Heb Caseking ook al gemaild overigens.

/edit: opgelost... denk haast een zwaartekrachtprobleempje. Want dat is het enige verschil in de montage en aansluiting sinds de vorige keer.

[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 22-08-2016 14:36 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Veel artifacts met Asus strix GTX 1080
Ik gebruik de drivers 372.54 en daarmee zijn ook de artifacts begonen

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

mmxmmx schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
De maximale OC zonder artifacts is bij mijn Titan X zo'n 20 MHz gezakt met de nieuwste driver. De scores zijn echter wel hoger geworden ondanks de lagere clocks.

Probeer je je strix te underclocken?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04-2023
Ik heb gister mijn nieuwe build in elkaar geflanst en ik moet zeggen ik ben onder de indruk van mijn nieuwe EVGA GTX 1080 FTW editie in SLI.
Ik ben nu aan het overclocken en allebei de kaarten boosten nu naar 2138mhz in unigine valley. Ga eens kijken hoeveel verder ik ze kan krijgen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

mmxmmx schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
Ik heb dezelfde kaart als jou ('A8G' Strix), geen artifacts hier met de nieuwe 372.54 driver die ik sinds deze uitkwam draai op een schone Win10-b1607. Overclock jij de GPU soms?? Ik overclock de GPU niet btw. voor die enkele fps winst die het je hooguit oplevert.

Je had toch ook dat 'probleem' dat er maar 8 pcie-lanes ingeschakeld waren...?

[ Voor 13% gewijzigd door bitshape op 22-08-2016 13:13 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

De maximale OC zonder artifacts is bij mijn Titan X zo'n 20 MHz gezakt met de nieuwste driver. De scores zijn echter wel hoger geworden ondanks de lagere clocks.

Probeer je je strix te underclocken?
Heb je je EK blok er al op zitten ? Mijne is vandaag verstuurd :*)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:50:
[...]

Heb je je EK blok er al op zitten ? Mijne is vandaag verstuurd :*)
Nog niet!

Ik heb hem wel al binnen. Ik wacht nog op 1 onderdeel, als die deze week binnen komt dan ga ik dit weekend aan de slag om de boel in de casemod die klaarligt in te bouwen.

Hopelijk lukt dat, anders wordt het volgende week.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Nog niet!

Ik heb hem wel al binnen. Ik wacht nog op 1 onderdeel, als die deze week binnen komt dan ga ik dit weekend aan de slag om de boel in de casemod die klaarligt in te bouwen.

Hopelijk lukt dat, ander wordt het volgende week.
Zeker je backplate... Zat eerst te twijfelen.. wel of niet... maar heb besloten hem er niet bij te nemen.
Geen enkel verhaal gelezen waar werd aangegeven dat hij erdoor beter zal presteren..

En kwa looks.. ach.. Kast is dicht en staat onder m'n bureau :+

Ik ga wel de shunt mod toepassen.. Heb ik eigenlijk al gedaan maar had te weinig CLU dus moet nog laagje overheen

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Zeker je backplate... Zat eerst te twijfelen.. wel of niet... maar heb besloten hem er niet bij te nemen.
Geen enkel verhaal gelezen waar werd aangegeven dat hij erdoor beter zal presteren..

En kwa looks.. ach.. Kast is dicht en staat onder m'n bureau :+

Ik ga wel de shunt mod toepassen.. Heb ik eigenlijk al gedaan maar had te weinig CLU dus moet nog laagje overheen
Ik wil die mod ook nog doen. Ik zie alleen gebeuren dat er situaties zijn waarin de kaart verticaal moet draaien en dan is CLU geen goed idee.

Ik heb nog een conductive silver paint pen liggen die ik gebruikt heb om zelf PCB banen te tekenen, die kan je ook verwijderen met wasbenzine dus ik ga daarmee aan de slag.

Loop ik iets minder risico dat het eraf druppelt en de powerlimit hoeft maar een klein beetje omhoog. Ik wil ook niet dat mijn VRM's over een half jaar weggesmolten zijn. Beetje zonde gezien de 1310,- die dat ding kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Ik wil die mod ook nog doen. Ik zie alleen gebeuren dat er situaties zijn waarin de kaart verticaal moet draaien en dan is CLU geen goed idee.

Ik heb nog een conductive silver paint pen liggen die ik gebruikt heb om zelf PCB banen te tekenen, die kan je ook verwijderen met wasbenzine dus ik ga daarmee aan de slag.

Loop ik iets minder risico dat het eraf druppelt en de powerlimit hoeft maar een klein beetje omhoog. Ik wil ook niet dat mijn VRM's over een half jaar weggesmolten zijn. Beetje zonde gezien de 1310,- die dat ding kost.
mijn hangt vertical :) \

Heb met lijm een randje eromheen gemaakt zodat hij er niet zomaar af kan druppen :o

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/6k1zqir3p/20160820_165931.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/wtn29bd11/20160820_171406.jpg

Als de EK blok er is ga ik kijken hoe de lijm eruit ziet (geen idee hoe warm het daar wordt)
Wilde eigenlijk een soort vierkantje van kunststof eromheen maken (misschien met dakje)

Dan is er helemaal geen risico

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Offtopic/ontopic, omdat dit dus kan, en je meer voltage kan doen, is dat niet eigenlijk bewijs dat ze express de kaart niet volledig laten benutten zodat ze de 1080 titan/Ti kunnen maken? Of...

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

JinShepard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:31:
Offtopic/ontopic, omdat dit dus kan, en je meer voltage kan doen, is dat niet eigenlijk bewijs dat ze express de kaart niet volledig laten benutten zodat ze de 1080 titan/Ti kunnen maken? Of...
Waar we hier gebruik van maken is dat er in het design van de VRMs altijd een marge zit tussen wat NVidia aan maximaal vermogen toestaat en wat de VRMs daadwerkelijk aankunnen.

Dat betekent dus wel dat je tegen de productiegrenzen van de VRMs aan gaat lopen en je moet zorgen dat ze absoluut voldoende koeling krijgen.

Met de stock koeler zou ik het zelf niet aandurven om permanent te draaien, maar met een full cover waterblok (die ook de VRMs koelt) moet het goed komen.

Voor zover ik heb begrepen kan elke fase van de Titan X 50 ampere aan en er zijn er 7 gealloceerd voor de GPU. Dit is dus goed voor 350A. De core draait rondom de 1v dus dat is ook ongeveer 350w.

De standaard power limit is echter 300w, dus daar kan nog wat meer uitgeperst worden binnen de productie grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
Zit er dan nog zo veel marge in de GPU zelf qua overlock om de VRM's te moeten verhogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

88Gamer88 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:54:
Zit er dan nog zo veel marge in de GPU zelf qua overlock om de VRM's te moeten verhogen ?
In het geval van de Titan X wel. De overclock wordt beperkt doordat de boost functie het voltage verlaagt om in zijn powerlimit te blijven. Rondom de 2050MHz zit ik al vol in de powerlimit te knallen.

Met een hoger voltage haalt de Titan X makkelijk dezelfde OC als de overige pascal kaarten (veelal 2100+ MHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Helaas heb ik geen lottery kaartje gezien hij bij +210 core al over de zeik gaat (tot we hoger kunnen kwam voltage)

Achja mn doel is om lekker 4k te kunnen gamen. En dat lukt met 1 kaart (overclocked)

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24

muhda

Time & Space traveler

Zarrack schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:12:
Ik heb gister mijn nieuwe build in elkaar geflanst en ik moet zeggen ik ben onder de indruk van mijn nieuwe EVGA GTX 1080 FTW editie in SLI.
Ik ben nu aan het overclocken en allebei de kaarten boosten nu naar 2138mhz in unigine valley. Ga eens kijken hoeveel verder ik ze kan krijgen:)
Bij welke winkel en wanneer heb je ze besteld, als ik vragen mag? Bij elke webshop (NL) zie ik ze de afgelopen week nog steeds op, niet leverbaar of pre-order.

(De 1070 is redelijk tot goed verkrijgbaar de laatste weken)

[ Voor 5% gewijzigd door muhda op 22-08-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Kan iemand dit vertalen? Google translation stuff is nogal.. crap xD

ehr geehrter Caseking.de Kunde,

anbei erhalten Sie eine Gutschrift zu Ihrer Retoure im PDF-Format. Der Betrag wird Ihnen binnen 14 Tagen entsprechend Ihrer Zahlungsart erstattet. Hierbei sind folgende Punkte zu beachten:

PayPal: Wenn Sie beim Widerrufsformular eine Erstattung/Rücküberweisung gewünscht haben, wird die Gutschrift innerhalb von 14 Tagen auf Ihr PayPal-Konto erstattet. Die Voraussetzung hierfür ist, dass auch die ursprüngliche Zahlung via PayPal gezahlt wurde und nicht länger als 60 Tage her ist.

Überweisung: Sollten Sie im Widerrufs-/Reklamation-Formular keine Bankdaten eingetragen haben, teilen Sie uns bitte Ihre Bankdaten (IBAN/BIC) mit, damit wir den Betrag auf Ihr Bankkonto erstatten können.

Sollten Sie beim Rücksendeformular keine Erstattung ausgewählt haben, steht Ihnen die Gutschrift ab sofort zur Verrechnung mit einer neuen Bestellung per Vorkasse zur Verfügung.

Sie können eine neue Bestellung per Vorkasse in unserem Online Shop platzieren und die angehängte Gutschrift selbstständig vom Gesamtbetrag abziehen. Anschließend brauchen Sie lediglich den Differenzbetrag auf unser Bankkonto überweisen. Nach Zahlungseingang werden wir den noch offenen Betrag dann mit Ihrer Gutschrift verrechnen.

Mit freundlichem Gruß; Best Regards

Als ik het goed begrijp van geen Duits kennen, is dat het 14 dagen duurt ongeveer, voor het op me paypal komt?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Ik zat eens te kijken om OC te testen op mijn EVGA 1070 SC Gaming. Kwam hier terecht; http://www.gamersnexus.ne...locking-benchmarks/page-6

Core Clock (MHz) Core Offset (MHz) Mem CLK (MHz) Mem Offset (MHz)
2025 50 4404 400

Nou lees ik die core offset als +50Mhz in Afterburner. Hoe komen ze dan bij 2025? Of bedoelen ze daarmee de boost clock ipv. base clock +50? Bij deze instelling komt mijn boostclock in Firestrike bv. maar tot 19XX.

Ik zie ook OC's langskomen van mensen die > 100Mhz (zelfs hier iemand 135?) halen maar die van mij lust dat niet. 75 gaat nog. Guru3d haalt 120 stable blijkbaar. http://www.guru3d.com/art...ked_gaming_review,29.html

[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 22-08-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
JinShepard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:49:
Kan iemand dit vertalen? Google translation stuff is nogal.. crap xD

ehr geehrter Caseking.de Kunde,

anbei erhalten Sie eine Gutschrift zu Ihrer Retoure im PDF-Format. Der Betrag wird Ihnen binnen 14 Tagen entsprechend Ihrer Zahlungsart erstattet. Hierbei sind folgende Punkte zu beachten:

PayPal: Wenn Sie beim Widerrufsformular eine Erstattung/Rücküberweisung gewünscht haben, wird die Gutschrift innerhalb von 14 Tagen auf Ihr PayPal-Konto erstattet. Die Voraussetzung hierfür ist, dass auch die ursprüngliche Zahlung via PayPal gezahlt wurde und nicht länger als 60 Tage her ist.

Überweisung: Sollten Sie im Widerrufs-/Reklamation-Formular keine Bankdaten eingetragen haben, teilen Sie uns bitte Ihre Bankdaten (IBAN/BIC) mit, damit wir den Betrag auf Ihr Bankkonto erstatten können.

Sollten Sie beim Rücksendeformular keine Erstattung ausgewählt haben, steht Ihnen die Gutschrift ab sofort zur Verrechnung mit einer neuen Bestellung per Vorkasse zur Verfügung.

Sie können eine neue Bestellung per Vorkasse in unserem Online Shop platzieren und die angehängte Gutschrift selbstständig vom Gesamtbetrag abziehen. Anschließend brauchen Sie lediglich den Differenzbetrag auf unser Bankkonto überweisen. Nach Zahlungseingang werden wir den noch offenen Betrag dann mit Ihrer Gutschrift verrechnen.

Mit freundlichem Gruß; Best Regards

Als ik het goed begrijp van geen Duits kennen, is dat het 14 dagen duurt ongeveer, voor het op me paypal komt?
Klopt, was bij mij ook zo'n dag of 11-12. Is niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
muhda schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:05:
[...]

Bij welke winkel en wanneer heb je ze besteld, als ik vragen mag? Bij elke webshop (NL) zie ik ze de afgelopen week nog steeds op, niet leverbaar of pre-order.

(De 1070 is redelijk tot goed verkrijgbaar de laatste weken)
Sicomputers. Ik had vooraf even gebeld en ze zouden dezelfde middag een lading krijgen. Ik had ze dus de dag daarna in huis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Uffeltje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:19:
Hmm. Afgelopen maandag een EVGA 1070 FTW besteld en dinsdag binnengekregen. Zelfs onder lage load enorme coil whine. :( Even met de medewerkers van de shop gesproken en gisteren heb ik hem omgeruild voor een Asus Strix 1070. Geen last meer van coil whine. :)

Is wel een lange kaart, in mijn 250D nog geen halve cm aan ruimte over. :P
Mijn strix heeft het helaas wel bij sommige load schermen van games. Maar goed mijn pc is ook zo stil dat het meer opvalt. Voor mij geen reden om te swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

TL;DR: Ik zoek vergelijkende benchmarks van de 1080 of ervaringen van anderen hierover :)

Beste medetweakers, met BF1 in aantocht, vind ik het tijd voor een nieuwe kaart. Het is niet echt nodig, want m'n 780Ti doet het in principe prima, maar POWER, UNLIMITTED POWER.

Ik wil daarnaast een G-sync scherm halen, die van asus 27"1440p en dat vind die 780Ti toch iets minder.

Ik wil graag een 1080, ik heb het budget hiervoor en wil niet te veel moeite doen om alles beetje netjes draaiend te krijgen. Ik heb momenteel een EVGA kaart en daar erg tevreden mee, al begint deze wel lawaai te maken, mag ook wel na 2,5 jaar, maar het is ondanks mijn Fractal R4 met geluids onderdrukking best luid aan het worden.

Ik weet nog toen ik ging zoeken naar een 780/780Ti dat er genoeg vergelijkende benchmarks te vinden waren op bv tomshardware om zo naar de "perfecte" kaart voor mij te zoeken. De conclusie die ik daaruit trok was toen de EVGA. Echter momenteel kan ik geen websites vinden die aftermarket 1080's met elkaar vergelijkt in benchmarks en pro's en cons op een rijtje zet. Ik in dit topic gezocht op "benchmark" maar ook daar kon ik niet iets gerelateerd vinden.

Ik neig nu weer te gaan voor EVGA omdat ik daar goede ervaring mee heb van m'n huidige kaart, maar de MSI TwinFrozr staat best hoog in de reviews. Ik heb zelf slechte ervaring met een 6950 TwinFrozr, die zo warm werdt dat de heatsink gewoon vervormde, dus voor die MSI gaan zou niet m'n eerste keuze zijn.

Heeft iemand een link naar wat vergelijkingen? Of tips/ideeen over welke kaart ik zal nemen?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
De verhalen wat ik zoal hoor en lees is dat je de ASUS/GIgabyte versies beter niet kan kopen. Vanwege hoge kans op coil whine en mindere koeling. MSI doet het goed, maar de Palit schijnt ook heel goed en koel te zijn.

Ik denk dat je eerder kunt kijken naar de koeling en geluid van een kaart in plaats van de performance, deze liggen allemaal zo dicht bij elkaar en kan je eventueel zelf ook nog overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
ye-roon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:50:
TL;DR: Ik zoek vergelijkende benchmarks van de 1080 of ervaringen van anderen hierover :)

Heeft iemand een link naar wat vergelijkingen? Of tips/ideeen over welke kaart ik zal nemen?
Google staat er vol mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaineman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:31
Xfade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:52:
Ik zat eens te kijken om OC te testen op mijn EVGA 1070 SC Gaming. Kwam hier terecht; http://www.gamersnexus.ne...locking-benchmarks/page-6

Core Clock (MHz) Core Offset (MHz) Mem CLK (MHz) Mem Offset (MHz)
2025 50 4404 400

Nou lees ik die core offset als +50Mhz in Afterburner. Hoe komen ze dan bij 2025? Of bedoelen ze daarmee de boost clock ipv. base clock +50? Bij deze instelling komt mijn boostclock in Firestrike bv. maar tot 19XX.

Ik zie ook OC's langskomen van mensen die > 100Mhz (zelfs hier iemand 135?) halen maar die van mij lust dat niet. 75 gaat nog. Guru3d haalt 120 stable blijkbaar. http://www.guru3d.com/art...ked_gaming_review,29.html
Mijn sc haalt +125/+500 met voltage/power/temp limit allemaal maximum. Clockt tot ongeveer 2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Die prijzen in Nederland zijn echt nuts, 750 in Duitsland vs 900 in Nederland, damn xD ( van mijn oude super jetstream )

Heb nu een Gainward Phoenix GS besteld, 2-3 dagen. _/-\o_ for no coilwhine!

[ Voor 25% gewijzigd door JinShepard op 23-08-2016 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Lees op Reddit dat de grote verschillen in geheugen-overklokbaarheid van de 1070s misschien te verklaren is door het gebruikte geheugen: Samsung of Micron. Blijkbaar klokt Samsung geheugen een stuk verder over. Misschien dus iets om op te letten als je een 1070 koopt om lekker over te klokken.

Haal zelf +800 met Samsung geheugen (Palit GameRock).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 06:29
Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:18:

Misschien dus iets om op te letten als je een 1070 koopt om lekker over te klokken.
Right, even aan de verkoper in de winkel vragen of ie het cellofaan kapot wil maken en de kaart uit de doos wil halen om te kijken of het juiste geheugen erop zit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:58:
[...]

Right, even aan de verkoper in de winkel vragen of ie het cellofaan kapot wil maken en de kaart uit de doos wil halen om te kijken of het juiste geheugen erop zit. :D
Nee, kaarten kopen die gegarandeerd Samsung geheugen bevatten, indien die er zijn. Als daarentegen blijkt dat alle fabrikanten zowel Micron als Samsung chips gebruiken, wordt het een loterij, uiteraard. Logisch, toch? Lijkt me niet zo moeilijk om te begrijpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Nee, kaarten kopen die gegarandeerd Samsung geheugen bevatten, indien die er zijn. Als daarentegen blijkt dat alle fabrikanten zowel Micron als Samsung chips gebruiken, wordt het een loterij, uiteraard. Logisch, toch?
Dat kan je toch niet weten alvorens je de doos hebt opengemaakt? En de winkel kan het ook niet weten en de leverancier ook niet, want ook die krijgt hem netjes in een dicht doosje. Alleen de fabrikant weet het, dus dan moet je het aan de fabrikant vragen.
Lijkt me niet zo moeilijk om te begrijpen.
Niet zo bijdehand, alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Er zijn genoeg mensen met 1070s die kunnen posten/hebben gepost wat voor'n geheugen (bepaald met GPU-Z, hoeft de heatsink er niet voor af) hun kaart bevat. Heb je de fabrikant niet voor nodig. Als dan blijkt dat een bepaald type kaart altijd Samsung geheugen bevat, kun je voor die kaart gaan.

Als alternatief kun je voor de RMA-methode gaan, maar dan blijft het gokken.

Uiteraard ga je niet aan de winkelier vragen om de kaart uit te pakken, dat is pas bijdehand.

[ Voor 37% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:05:
Er zijn genoeg mensen met 1070s die kunnen posten/hebben gepost wat voor'n geheugen (bepaald met GPU-Z, hoeft de heatsink er niet voor af) hun kaart bevat.
GPU-Z geeft bij mijn kaart geen fabrikant weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Xfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:06:
[...]

GPU-Z geeft bij mijn kaart geen fabrikant weer.
Vreemd, hier wel. Gebruik je de laatste versie? En heb je een 1070?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
D'oh. Mijn apps mapje is meestal wel up to date...
EVGA 1070 Gaming SC heeft dus Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Xfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:17:
D'oh. Mijn apps mapje is meestal wel up to date...
EVGA 1070 Gaming SC heeft dus Samsung.
Dacht al dat je dan een oudere versie had :)

Hoever heb je het geheugen overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Toen ik deze aan de OC had, had ik hem op +400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:05:
Er zijn genoeg mensen met 1070s die kunnen posten/hebben gepost wat voor'n geheugen (bepaald met GPU-Z, hoeft de heatsink er niet voor af) hun kaart bevat. Heb je de fabrikant niet voor nodig. Als dan blijkt dat een bepaald type kaart altijd Samsung geheugen bevat, kun je voor die kaart gaan.
Ook dat is geen garantie want je kan toevallig een andere batch treffen met ander geheugen. Dat zie je wel vaker, dat een fabrikant verschillende onderdelen gebruikt voor hetzelfde product.
Als alternatief kun je voor de RMA-methode gaan, maar dan blijft het gokken.
Denk niet dat een winkel geheugen als RMA reden gaat accepteren.
Uiteraard ga je niet aan de winkelier vragen om de kaart uit te pakken, dat is pas bijdehand.
Nee, je zei dat je bij de koop moest kijken welk geheugen erop zit, maar dat kan pas als je de doos openmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:40:
[...]

Ook dat is geen garantie want je kan toevallig een andere batch treffen met ander geheugen. Dat zie je wel vaker, dat een fabrikant verschillende onderdelen gebruikt voor hetzelfde product.
Klopt, en dat geef ik daarom dan ook direct aan in mijn daaropvolgende post. Enige manier om hier achter te komen is als 1070 eigenaren even GPU-Z draaien en dan melden welk type card ze hebben + welk merk geheugen.
[...]

Denk niet dat een winkel geheugen als RMA reden gaat accepteren.
Uiteraard niet, maar je kan altijd een smoes als coil whine o.i.d. gebruiken. Misschien niet zo netjes, maar werkt wel. Controleren ze toch niet.
[...]

Nee, je zei dat je bij de koop moest kijken welk geheugen erop zit, maar dat kan pas als je de doos openmaakt.
Ik bedoel uiteraard dat als je van plan bent zo'n kaart te kopen om even flink te gaan overklokken, je eerst even moet uitzoeken welk type geheugen dit bevat, indien mogelijk. Dit laatste doe je dan door even het internet te raadplegen. Des te meer mensen die GPU-Z informatie delen, des te makkelijker het wordt. Natuurlijk moet je dit niet letterlijk nemen (zoals jij blijkbaar doet) en de doos ter plekke open trekken om het geheugentype te bepalen, nadat je ook nog even voor de neus van de winkelier de heatsink eraf getrokken hebt. Lijkt me evident, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Xfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:30:
Toen ik deze aan de OC had, had ik hem op +400.
Verder kwam je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb de Gigabyte Videokaart GeForce GTX 1070 G1 Gaming 8GB, is dat wat? En qua OC?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ben niet verder gegaan. Kan vast richting de 600. Tenminste, dat zie ik veel voorbij komen in OC topics van die kaart. Echter is de gain zo weinig dat 400 voldoet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
YoshiBignose schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:09:
Ik heb de Gigabyte Videokaart GeForce GTX 1070 G1 Gaming 8GB, is dat wat? En qua OC?
Ik heb toendertijd m'n G1 Gaming omgeruild omdat die voor geen meter overklokte. Maar dat verschilt van kaart tot kaart. Vond ook die drie kleinere fans niets, heb liever een grote heatsink met twee grote fans. Koelt beter en minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

YoshiBignose schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:09:
Ben ik nu gek of ben jij degene die dat ons moet vertellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha weet ik allemaal niet :P ik hoef toch niet over te klokken dus dat vind ik niet zo erg. Was alleen benieuwd, had hiervoor een GTX 970 dus merk geen verschil verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarrack
het lijkt me dat je toch wel iets van verschil zou kunnen / moeten merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nou ja ik speel op dit moment alleen Overwatch. Had alles op Ultra staan en op 2560 resolutie en kon eerlijk gezegd niet echt iets van verschil merken. Iemand een spel waarbij de videokaart beter tot z'n recht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik kom ook van een gtx970 af en speel inmiddels al weer een tijdje met een gtx1080.

Het enige waar ik echt het verschil merk is bij Battlefield4 en de nieuwe Doom.

edit: ik vergeet even een dingetje :P draai nu wel alles op de hoogste settings.

[ Voor 20% gewijzigd door RoaDHouse op 24-08-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Games als Rise of the Tomb Raider, Batman: Arkham Knight, GTA V, The Witcher 3 en Deus Ex: Mankind Divided zouden toch echt een stuk beter moeten presteren op de GTX 1070 dan op de GTX 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Nog niet!

Hopelijk lukt dat, anders wordt het volgende week.
Had jij hem ook via DPD laten bezorgen ?

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/eo1zu3ngp/shipping.jpg
Kan je eens kijken hoe lang het bij jou heeft geduurd.. Stomme vrachtwagen had vanuit Duitsland al lang aan moeten komen :F

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Nou, kan ik morgen eindelijk m'n 2x titan x in ontvangst nemen. :o

Eindelijk bericht van UPS gehad, was het wachten helemaal kotsbeu :P

Heeft al met al 17 dagen geduurd.

Ik zit alleen te twijfelen of ik voor waterkoeling moet gaan of gewoon een Accelero Twin turbo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:28:
[...]

Had jij hem ook via DPD laten bezorgen ?

[afbeelding]
Kan je eens kijken hoe lang het bij jou heeft geduurd.. Stomme vrachtwagen had vanuit Duitsland al lang aan moeten komen :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Brs3yomCCGyWhqPZXcOVcKqV/full.jpg

Het waterblok is inmiddels geinstalleerd. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4dTjLFQ8nTFOqClGHvxDIubJ/full.jpg

Heb de powerlimit licht verhoogd door de shunt resistors met zilververf te behandelen. Scheelt toch bijna 400 punten in de graphics score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb de powerlimit licht verhoogd door de shunt resistors met zilververf te behandelen. Scheelt toch bijna 400 punten in de graphics score.
Dan werkt dat zilververf toch best aardig.. Hoe hoog zit je nu met je TDP

Damn wat is die zilververf duur http://hollandshielding.nl/171-Geleidende%20zilver%20verf

[ Voor 8% gewijzigd door markklok op 24-08-2016 20:20 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:18:
[...]

Dan werkt dat zilververf toch best aardig.. Hoe hoog zit je nu met je TDP
Typisch rond de 115% op 2075MHz en 5650MHz.

En ik gebruik dit spul.

Dat had ik nog liggen van het tekenen van wat pcb's.

[ Voor 26% gewijzigd door Blaat op 24-08-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Typisch rond de 115% op 2075MHz en 5650MHz.

En ik gebruik dit spul.

Dat had ik nog liggen van het tekenen van wat pcb's.
Nog duur :) >:) But if it works !

Kan jij een foto maken die laat zien hoeveel ruimte er tussen het EK blok zit en de PCB...
Ik wil m'n shunt mod eigenlijk min of meer dichtmaken zodat er niks kan ontsnappen.. Maar ik weet niet hoe hoog ik mag gaan.

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:28:
[...]

Nog duur :) >:) But if it works !

Kan jij een foto maken die laat zien hoeveel ruimte er tussen het EK blok zit en de PCB...
Ik wil m'n shunt mod eigenlijk min of meer dichtmaken zodat er niks kan ontsnappen.. Maar ik weet niet hoe hoog ik mag gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/671KG8K3T4NpOhQlblZ0g6uu/full.jpg

Met de schuifmaat 6,5mm gemeten! ;)

• YoshiBignose
RoaDHouse schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:47:
Ik kom ook van een gtx970 af en speel inmiddels al weer een tijdje met een gtx1080.

Het enige waar ik echt het verschil merk is bij Battlefield4 en de nieuwe Doom.

edit: ik vergeet even een dingetje :P draai nu wel alles op de hoogste settings.
Dan moet je toch wel verschil merken :P

*weg spam* daarvoor is het forum niet bedoeld.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 25-08-2016 18:31 ]

• snicer
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Had mijn EVGA GTX 1070 FTW vorige week al binnen gekregen via caseking. Wat een geweldige kaart! Ik kwam van een XFX HD 7950. De performance is voor mij een gigantische stap vooruit.

Kaart is echt ongelofelijk stil. Zeker vergeleken met die XFX wat een dikke hel was. Die hoorde ik al duidelijk bij 30% en deze EVGA hoor ik iets pas bij 70% :). Idle 31 graden en onder load rond de 69. Booste out-of-the-box al naar 2010 Mhz op de Core.

Misschien ben ik dan een van de weinige die nog geen Coil Whine heeft gehoord op deze kaart. Mijn XFX had wel een duidelijke coil whine. Ik heb ook alleen nog maar Witcher 3 gedaan en nog geen andere load op deze GPU gegooid. Dus misschien nog iets te vroeg gejuicht.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

snicer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:36:
Had mijn EVGA GTX 1070 FTW vorige week al binnen gekregen via caseking. Wat een geweldige kaart! Ik kwam van een XFX HD 7950. De performance is voor mij een gigantische stap vooruit.

Kaart is echt ongelofelijk stil. Zeker vergeleken met die XFX wat een dikke hel was. Die hoorde ik al duidelijk bij 30% en deze EVGA hoor ik iets pas bij 70% :). Idle 31 graden en onder load rond de 69. Booste out-of-the-box al naar 2010 Mhz op de Core.

Misschien ben ik dan een van de weinige die nog geen Coil Whine heeft gehoord op deze kaart. Mijn XFX had wel een duidelijke coil whine. Ik heb ook alleen nog maar Witcher 3 gedaan en nog geen andere load op deze GPU gegooid. Dus misschien nog iets te vroeg gejuicht.
Coil whine uit zich voornamelijk bij hoge fps getallen (denk 120fps+) en dat zal je in TW3 niet halen :+

Probeer eens 3dmark 2003 en kom dan terug. :D

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Wat voor mij ook een reden is om wat minder met coil whine in mijn buik te zitten. Recente games speel ik doorgaans rond de 50~70fps en oude games die richting 144hz gaan kan ik altijd nog cappen, persoonlijk merk ik weinig imposante verschillen tussen 90hz en 120+ hz.

• Moose84
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik zit te twijfelen om een 4k scherm te kopen en dan mijn pc uit te breiden met nog een Gigabyte GTX 1080 extreme, maar wat zijn jullie ervaringen met sli? Ja het is game afhankelijk, maar als je het mooiste van het mooiste wil is het toch nodig?

Heb alleen zitten kijken op mijn moederbord Asus MAXIMUS VI HERO daar is de ruimte tussen de 2pcie sloten zo beperkt. Ik heb het idee als ik nu een 2de kaart er bij zet dat de bovenste geen ruimte meer heeft om te koelen, wat is jullie ervaring daar mee?
Zijn er mensen die een SLI setup hebben en zoja welk moederbord? zodat ik het e.e.a. eens kan vergelijken.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Moose84 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:04:
Ik zit te twijfelen om een 4k scherm te kopen en dan mijn pc uit te breiden met nog een Gigabyte GTX 1080 extreme, maar wat zijn jullie ervaringen met sli? Ja het is game afhankelijk, maar als je het mooiste van het mooiste wil is het toch nodig?

Heb alleen zitten kijken op mijn moederbord Asus MAXIMUS VI HERO daar is de ruimte tussen de 2pcie sloten zo beperkt. Ik heb het idee als ik nu een 2de kaart er bij zet dat de bovenste geen ruimte meer heeft om te koelen, wat is jullie ervaring daar mee?
Zijn er mensen die een SLI setup hebben en zoja welk moederbord? zodat ik het e.e.a. eens kan vergelijken.
Voor 4k zal je inderdaad naar SLI moeten kijken.

En ja, de bovenste kaart zal warmer worden dan de onderste maar dan hebben we het over een graad of 8 (uit ervaring met een MSI 970 gaming X). Er zijn maar weinig moederborden die een grotere afstand hanteren tussen de snelle PCI-E slots als het jouwe dus je hoeft in dat opzicht niet voor een andere te gaan kijken.

Ik draaide SLI op een Maximus VII Ranger.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

trouwens wel grappig, deus ex is in staat om een 1080 op zijn knietjes te krijgen op 1440p en max instellingen (zonder AA)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Yonix
  • Laatst online: 19:03
Blaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een score! :*) _/-\o_
flippy.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:09:
trouwens wel grappig, deus ex is in staat om een 1080 op zijn knietjes te krijgen op 1440p en max instellingen (zonder AA)
Same here. Met een mix van 'Very High/High' op 1440p (G-Sync) schommelt de FPS zo tussen de 60-80FPS, soms kleine uitschieters richting de 90. :P

[ Voor 27% gewijzigd door Yonix op 25-08-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe toekomstbestendig is zo'n 1060 nou? Nu draait zo'n ding de nieuwste spellen nog wel met aardige settings op 1080p. Is dat ook gegarandeerd voor de toekomst (als ik op 1080p zou blijven). Of zal ik in de loop der jaren de nieuwste games op steeds lagere settings moeten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
bitshape schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:08:
[...]

Ik heb dezelfde kaart als jou ('A8G' Strix), geen artifacts hier met de nieuwe 372.54 driver die ik sinds deze uitkwam draai op een schone Win10-b1607. Overclock jij de GPU soms?? Ik overclock de GPU niet btw. voor die enkele fps winst die het je hooguit oplevert.

Je had toch ook dat 'probleem' dat er maar 8 pcie-lanes ingeschakeld waren...?
Ja klopt maar dat met die lanes is verder geen probleem meer want hij kan prima met 8 doorgaan.

Ik overklok niks en dat is ook niet nodig de hardware hier is snel genoeg voor wat ik er mee doe.
Draai nu met wat oudere drivers en dat gaat prima :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:37:
Hoe toekomstbestendig is zo'n 1060 nou? Nu draait zo'n ding de nieuwste spellen nog wel met aardige settings op 1080p. Is dat ook gegarandeerd voor de toekomst (als ik op 1080p zou blijven). Of zal ik in de loop der jaren de nieuwste games op steeds lagere settings moeten spelen?
Uiteraard. Maar dit geldt ook voor de 1070 en 1080, al zullen die het iets langer volhouden op maximale settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Mitt3nz op 26-08-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
games evolueren mee (of zelfs voorop) met de grafische kaarten. De eerst komende decennia verwacht ik niet dat daar een eind aan gaat komen. Dus nee, geen enkele kaart is toekomstbestendig. Na verloop van tijd is een topmodel kaart nu, gewoon een onderkant budgetkaart.
Een 1060 is een mediumkaart, die zal dus met 3 tot 5 jaar wegzakken naar budgetkaart en de nieuwste (grote) spellen alleen op low settings aankunnen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:48:
[...]

Uiteraard. Maar dit geldt ook voor de 1070 en 1080, al zullen die het iets langer volhouden op maximale settings.
Waar moet ik dan aan denken? Dat ik na twee jaar al op beduidend lagere settings moet spelen om dezelfde framerate te halen bij 1080p? Zit namelijk erg te twijfelen tussen de 1060 of 1070. Het prijsverschil lijkt groot maar als ik nou voor die (pak em beet) 150€ extra aardig langer door kan met hoge settings dan lijkt me dat op den duur goedkoper dan later up te graden. Of is een 1070 kaart echt overkill voor een 1080p schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Mijn verwachting is dat je met de GTX 1060 zo'n 2-3 jaar kunt meegaan op hoge settings, voordat je details moet gaan terugschroeven. Ook zal je tegen die tijd niet meer een strakke 60 fps overal moeten verwachten. De GTX 1070 zal denk ik zo'n 3-4 jaar meegaan, de GTX 1080 4-5 jaar als je wilt. Bovendien zijn de 1070 en 1080 beter geschikt voor 1440p en ultra-wide screen, terwijl je met de 1060 beter op 1080p kunt blijven.

Ter vergelijking, met mijn 9800 GTX+ (topmodel) heb ik het bijna 5 jaar uitgehouden. Dat was weliswaar in de periode dat games sterk werden beperkt door het vermogen van de last-gen consoles, maar toch. Mijn GTX 760 (mid-range) liet daarentegen na 2 jaar al duidelijk zijn leeftijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Waar moet ik dan aan denken? Dat ik na twee jaar al op beduidend lagere settings moet spelen om dezelfde framerate te halen bij 1080p? Zit namelijk erg te twijfelen tussen de 1060 of 1070. Het prijsverschil lijkt groot maar als ik nou voor die (pak em beet) 150€ extra aardig langer door kan met hoge settings dan lijkt me dat op den duur goedkoper dan later up te graden. Of is een 1070 kaart echt overkill voor een 1080p schermpje?
Als je elke 2 jaar gaat upgraden dan zal denk ik een 1060 het beste zijn.
Aangezien over 2 jaar je 1 of 2 generaties verder bent en die zijn altijd veel sneller dan de voorganger(s).

ik zou niet direct zeggen: een 1060 gaat 3 jaar mee en een 1070 5 jaar. Ook aangezien 5 jaar een eeuwigheid is in computer hardware land.

als je op 1080p speelt zou ik voor de 1060 gaan denk ik en over 2 jaar weer kijken.

maar goed, volgens mij is dat meer aankoop advies en daar is een draadje voor:
Componenten Aankoopadvies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een gamesysteem gebouwd in een erg kleine case (node 202: pricewatch: Fractal Design Node 202 ). Nu ga ik er vanuit dat de GTX lucht vanaf de onderkant van de kaart (dus vanuit de kast) naar binnen zuigt en het aan de achterkant (buiten de kast) weer naar buiten blaast. Daarom heb ik 2 casefans gericht op de onderkant van de GTX1070 om zo koude lucht direct in de intake te blazen. Klopt deze beredenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt aan het model dat je koopt. De meeste aftermarket koeler doen dit niet. Dan zul je een founders edition moeten kopen, of een van deze modellen:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
pricewatch: Asus TURBO-GTX1070-8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Paprika schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:22:
Dat ligt aan het model dat je koopt. De meeste aftermarket koeler doen dit niet. Dan zul je een founders edition moeten kopen, of een van deze modellen:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
pricewatch: Asus TURBO-GTX1070-8G
Ik heb deze gekocht: pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0

Hoe loopt de airflow bij deze kaart dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die spuugt de warmte letterlijk alle kanten op, behalve de achterkant :+.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/EVGA-GeForce-GTX-1080-SC-ACX-3.0_2.jpg

De vinnen staan dwars, dus het gaat er aan de zijkant uit :p.

Even voor het idee, dit is hoe de Founders Edition het doet:
Afbeeldingslocatie: https://hexus.net/media/uploaded/2016/5/11abad27-248c-43b4-8cfa-fc8d94eacb6e.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Welke kant kan ik dan het best de casefans op monteren?

Ze blazen nu direct lucht in die fans van de gpu.

Achteraf denk ik dat ik dus wellicht beter een andere gtx had kunnen kopen...

[ Voor 32% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Paprika schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:37:
Die spuugt de warmte letterlijk alle kanten op, behalve de achterkant :+.

[afbeelding]

De vinnen staan dwars, dus het gaat er aan de zijkant uit :p.
Maar toch koelt ie hartstikke goed, ondanks dat het alle kanten op gaat. Het is een van de stilste en meest koele kaarten. Dus ze doen het toch prima ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vinom schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Maar toch koelt ie hartstikke goed, ondanks dat het alle kanten op gaat. Het is een van de stilste en meest koele kaarten. Dus ze doen het toch prima ? :9
Na de Palit en Gainwards uiteraard... :+

Maar het ging erom dat giantgiantus een HTPC format kast heeft en dan wil je inderdaad een kaart die de lucht de kast uitblaast. Dat doen de meeste kaarten (waaronder dus die EVGA) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
In 3Dmark loopt hij 80 graden. Zouden jullie de fans als intake of outtake monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In dit geval zijn outtakes meestal belangrijker (lucht zuigt ie sowieso al via die dunne luchtpoorten aan). Van wat ik uit plaatjes kan herkennen zou ik aanbevelen om die fan die kort bij de VGA zit als outtake te nemen.

Verder zou ik eerder kijken naar de temperaturen van je andere componenten. Je kaart zal zich prima kunnen redden, maar als het na een gamesessie erg warm wordt in de kast worden er ook veel componenten warm die daar minder goed tegen kunnen. Ze hebben het zo te zien wel leuk opgelost door de ruimte binnen de kast in 2e te splitsen, waardoor de videokaart een beetje een eigen ruimte krijgt. Dus misschien is het beter dat je zelf kijkt wat de beste resultaten biedt :p. Die fan verplaatsen kost niet veel tijd.

[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bedoel je dan 1 case fan als intake en 1 fan als outake? De casefans zitten precies onder de fans van de gtx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmm, dan denk ik dat ze alleen als intake kunnen gaan werken. Immers krijg je anders wel een heel vreemde luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dan ga ik vanavond maar eens wat opstellingen proberen. Welke app kan je goed gebruiken om de kaart lekker aan het werk zetten? Is de 3dmark demo een goede?

De temperatuur van het moederbord en de processor blijft eigenlijk hartstikke laag. Daar maak ik me geen zorgen om.

[ Voor 27% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

maak anders eens wat foto's met de opstelling, kunnen we wat beter kijken voor een strakke oplossing.

meteen een goed puntje voor de andere 1080 eigenaars hier.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Niets doen is dan ook een optie natuurlijk, 80 graden is niet iets om je zorgen over maken qua warmte. Al zullen de fans natuurlijk wat sneller gaan lopen wat de geluidsproductie ook niet ten goede komt.

Ik heb overigens dezelfde kaart in een HTPC case zitten, mijn airflow is zoals je ziet ook niet optimaal vanwege de mogelijke plaatsing van de fans + het gebrek aan 120mm exhaust fans in mijn case. Desalniettemin kan ik de GPU rond de 74c onder load houden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XuEVUXy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hierbij de complete setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cRyww9Dv5oU2MXZBrCSXQQjD/thumb.jpg

De twee case fans blazen naar binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qEndFXG6Y5iWgpVG8tIhqX0n/thumb.jpg

Zonder gpu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qtrkRUra3Ndl30ahCkx5xqmV/thumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

Eboman

Ondertitel

giantgiantus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:39:
Hierbij de complete setup.

[afbeelding]

De twee case fans blazen naar binnen:
[afbeelding]
Er zit toch een rooster onder in de kast? Gebruik je hem normaal vertikaal?
Ik zou zeggen zorg dat de warmte eruit gezogen wordt door de case fans. Nu blaas je alleen maar de lucht verder de kast in.

[ Voor 24% gewijzigd door Eboman op 26-08-2016 16:51 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja rooster zit onder in de fans inderdaad. Wil hem het liefst horizontaal gaan gebruiken. Maar dank dat dat wel eens te warm kan worden. Of ik moet iets hogere pootjes genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

Eboman

Ondertitel

Zet hem dan iig eens rechtop zonder iets te veranderen weet je iig of de airflow je probleem is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Onderkant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OdwVsVroU7sHIyzv1V9ZGZuo/thumb.jpg

Ga toch de fans naar buiten laten blazen. Eens proberen.
Pagina: 1 ... 22 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.