Lijkt me prima, ik zit op 4000 met de strix 1070 08g op oc preset.
Min max en average zijn wel hoger, vooral de min (39.xx geloof ik, max iets van 197.xx)
Lijkt me prima, ik zit op 4000 met de strix 1070 08g op oc preset.
Dat zou het idd verklaren.flippy.nl schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:20:
3 way bridges werken ook anders. je moet echt 2 losse (bij voorkeur harde) bridges gebruiken.
de 3 way werkt zo:
[afbeelding]
Niet op voorraad.
Welke problemen? Werkt hier prima (100Hz).88Gamer88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:40:
Weet iemand toevallig of de problemen met de Qnix Q2710 DVI monitoren al opgelost zijn ?
Da's knap.88Gamer88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:40:
Bezit nu 2 monitoren lopend op 110 Mhz
nieuws: GTX 1000-gpu's leveren opstartproblemen op bij dvi met hoge 'pixel cl...chaoscontrol schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:28:
[...]
Welke problemen? Werkt hier prima (100Hz).
[...]
Da's knap.
[ Voor 3% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-08-2016 19:35 ]
[ Voor 60% gewijzigd door Paprika op 21-08-2016 19:53 ]
Oke, Bedanktwesley1980 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:57:
Het gaat er om dat de problemen via een nvidia driver zijn opgelost.
[ Voor 67% gewijzigd door 88Gamer88 op 21-08-2016 20:01 ]
[ Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 22-08-2016 14:36 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
De maximale OC zonder artifacts is bij mijn Titan X zo'n 20 MHz gezakt met de nieuwste driver. De scores zijn echter wel hoger geworden ondanks de lagere clocks.mmxmmx schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
Veel artifacts met Asus strix GTX 1080
Ik gebruik de drivers 372.54 en daarmee zijn ook de artifacts begonen
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb dezelfde kaart als jou ('A8G' Strix), geen artifacts hier met de nieuwe 372.54 driver die ik sinds deze uitkwam draai op een schone Win10-b1607. Overclock jij de GPU soms?? Ik overclock de GPU niet btw. voor die enkele fps winst die het je hooguit oplevert.mmxmmx schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
Veel artifacts met Asus strix GTX 1080
Ik gebruik de drivers 372.54 en daarmee zijn ook de artifacts begonen
[ Voor 13% gewijzigd door bitshape op 22-08-2016 13:13 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Heb je je EK blok er al op zitten ? Mijne is vandaag verstuurdBlaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:11:
[...]
De maximale OC zonder artifacts is bij mijn Titan X zo'n 20 MHz gezakt met de nieuwste driver. De scores zijn echter wel hoger geworden ondanks de lagere clocks.
Probeer je je strix te underclocken?
Legion 7i i9 3080 32gb
Nog niet!markklok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:50:
[...]
Heb je je EK blok er al op zitten ? Mijne is vandaag verstuurd
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Zeker je backplate... Zat eerst te twijfelen.. wel of niet... maar heb besloten hem er niet bij te nemen.Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:52:
[...]
Nog niet!
Ik heb hem wel al binnen. Ik wacht nog op 1 onderdeel, als die deze week binnen komt dan ga ik dit weekend aan de slag om de boel in de casemod die klaarligt in te bouwen.
Hopelijk lukt dat, ander wordt het volgende week.
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik wil die mod ook nog doen. Ik zie alleen gebeuren dat er situaties zijn waarin de kaart verticaal moet draaien en dan is CLU geen goed idee.markklok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:54:
[...]
Zeker je backplate... Zat eerst te twijfelen.. wel of niet... maar heb besloten hem er niet bij te nemen.
Geen enkel verhaal gelezen waar werd aangegeven dat hij erdoor beter zal presteren..
En kwa looks.. ach.. Kast is dicht en staat onder m'n bureau![]()
Ik ga wel de shunt mod toepassen.. Heb ik eigenlijk al gedaan maar had te weinig CLU dus moet nog laagje overheen
mijn hangt verticalBlaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:04:
[...]
Ik wil die mod ook nog doen. Ik zie alleen gebeuren dat er situaties zijn waarin de kaart verticaal moet draaien en dan is CLU geen goed idee.
Ik heb nog een conductive silver paint pen liggen die ik gebruikt heb om zelf PCB banen te tekenen, die kan je ook verwijderen met wasbenzine dus ik ga daarmee aan de slag.
Loop ik iets minder risico dat het eraf druppelt en de powerlimit hoeft maar een klein beetje omhoog. Ik wil ook niet dat mijn VRM's over een half jaar weggesmolten zijn. Beetje zonde gezien de 1310,- die dat ding kost.
Legion 7i i9 3080 32gb
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Waar we hier gebruik van maken is dat er in het design van de VRMs altijd een marge zit tussen wat NVidia aan maximaal vermogen toestaat en wat de VRMs daadwerkelijk aankunnen.JinShepard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:31:
Offtopic/ontopic, omdat dit dus kan, en je meer voltage kan doen, is dat niet eigenlijk bewijs dat ze express de kaart niet volledig laten benutten zodat ze de 1080 titan/Ti kunnen maken? Of...
In het geval van de Titan X wel. De overclock wordt beperkt doordat de boost functie het voltage verlaagt om in zijn powerlimit te blijven. Rondom de 2050MHz zit ik al vol in de powerlimit te knallen.88Gamer88 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:54:
Zit er dan nog zo veel marge in de GPU zelf qua overlock om de VRM's te moeten verhogen ?
Legion 7i i9 3080 32gb
Bij welke winkel en wanneer heb je ze besteld, als ik vragen mag? Bij elke webshop (NL) zie ik ze de afgelopen week nog steeds op, niet leverbaar of pre-order.Zarrack schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:12:
Ik heb gister mijn nieuwe build in elkaar geflanst en ik moet zeggen ik ben onder de indruk van mijn nieuwe EVGA GTX 1080 FTW editie in SLI.
Ik ben nu aan het overclocken en allebei de kaarten boosten nu naar 2138mhz in unigine valley. Ga eens kijken hoeveel verder ik ze kan krijgen:)
[ Voor 5% gewijzigd door muhda op 22-08-2016 20:06 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 22-08-2016 23:53 ]
Klopt, was bij mij ook zo'n dag of 11-12. Is niet andersJinShepard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:49:
Kan iemand dit vertalen? Google translation stuff is nogal.. crap xD
ehr geehrter Caseking.de Kunde,
anbei erhalten Sie eine Gutschrift zu Ihrer Retoure im PDF-Format. Der Betrag wird Ihnen binnen 14 Tagen entsprechend Ihrer Zahlungsart erstattet. Hierbei sind folgende Punkte zu beachten:
PayPal: Wenn Sie beim Widerrufsformular eine Erstattung/Rücküberweisung gewünscht haben, wird die Gutschrift innerhalb von 14 Tagen auf Ihr PayPal-Konto erstattet. Die Voraussetzung hierfür ist, dass auch die ursprüngliche Zahlung via PayPal gezahlt wurde und nicht länger als 60 Tage her ist.
Überweisung: Sollten Sie im Widerrufs-/Reklamation-Formular keine Bankdaten eingetragen haben, teilen Sie uns bitte Ihre Bankdaten (IBAN/BIC) mit, damit wir den Betrag auf Ihr Bankkonto erstatten können.
Sollten Sie beim Rücksendeformular keine Erstattung ausgewählt haben, steht Ihnen die Gutschrift ab sofort zur Verrechnung mit einer neuen Bestellung per Vorkasse zur Verfügung.
Sie können eine neue Bestellung per Vorkasse in unserem Online Shop platzieren und die angehängte Gutschrift selbstständig vom Gesamtbetrag abziehen. Anschließend brauchen Sie lediglich den Differenzbetrag auf unser Bankkonto überweisen. Nach Zahlungseingang werden wir den noch offenen Betrag dann mit Ihrer Gutschrift verrechnen.
Mit freundlichem Gruß; Best Regards
Als ik het goed begrijp van geen Duits kennen, is dat het 14 dagen duurt ongeveer, voor het op me paypal komt?
Sicomputers. Ik had vooraf even gebeld en ze zouden dezelfde middag een lading krijgen. Ik had ze dus de dag daarna in huis:)muhda schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:05:
[...]
Bij welke winkel en wanneer heb je ze besteld, als ik vragen mag? Bij elke webshop (NL) zie ik ze de afgelopen week nog steeds op, niet leverbaar of pre-order.
(De 1070 is redelijk tot goed verkrijgbaar de laatste weken)
Mijn strix heeft het helaas wel bij sommige load schermen van games. Maar goed mijn pc is ook zo stil dat het meer opvalt. Voor mij geen reden om te swappen.Uffeltje schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:19:
Hmm. Afgelopen maandag een EVGA 1070 FTW besteld en dinsdag binnengekregen. Zelfs onder lage load enorme coil whine.Even met de medewerkers van de shop gesproken en gisteren heb ik hem omgeruild voor een Asus Strix 1070. Geen last meer van coil whine.
![]()
Is wel een lange kaart, in mijn 250D nog geen halve cm aan ruimte over.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Google staat er vol mee...ye-roon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:50:
TL;DR: Ik zoek vergelijkende benchmarks van de 1080 of ervaringen van anderen hierover
Heeft iemand een link naar wat vergelijkingen? Of tips/ideeen over welke kaart ik zal nemen?
Mijn sc haalt +125/+500 met voltage/power/temp limit allemaal maximum. Clockt tot ongeveer 2100.Xfade schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:52:
Ik zat eens te kijken om OC te testen op mijn EVGA 1070 SC Gaming. Kwam hier terecht; http://www.gamersnexus.ne...locking-benchmarks/page-6
Core Clock (MHz) Core Offset (MHz) Mem CLK (MHz) Mem Offset (MHz)
2025 50 4404 400
Nou lees ik die core offset als +50Mhz in Afterburner. Hoe komen ze dan bij 2025? Of bedoelen ze daarmee de boost clock ipv. base clock +50? Bij deze instelling komt mijn boostclock in Firestrike bv. maar tot 19XX.
Ik zie ook OC's langskomen van mensen die > 100Mhz (zelfs hier iemand 135?) halen maar die van mij lust dat niet. 75 gaat nog. Guru3d haalt 120 stable blijkbaar. http://www.guru3d.com/art...ked_gaming_review,29.html
[ Voor 25% gewijzigd door JinShepard op 23-08-2016 11:55 ]
Right, even aan de verkoper in de winkel vragen of ie het cellofaan kapot wil maken en de kaart uit de doos wil halen om te kijken of het juiste geheugen erop zit.Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:18:
Misschien dus iets om op te letten als je een 1070 koopt om lekker over te klokken.
Nee, kaarten kopen die gegarandeerd Samsung geheugen bevatten, indien die er zijn. Als daarentegen blijkt dat alle fabrikanten zowel Micron als Samsung chips gebruiken, wordt het een loterij, uiteraard. Logisch, toch? Lijkt me niet zo moeilijk om te begrijpen.chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:58:
[...]
Right, even aan de verkoper in de winkel vragen of ie het cellofaan kapot wil maken en de kaart uit de doos wil halen om te kijken of het juiste geheugen erop zit.
[ Voor 23% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 15:17 ]
Dat kan je toch niet weten alvorens je de doos hebt opengemaakt? En de winkel kan het ook niet weten en de leverancier ook niet, want ook die krijgt hem netjes in een dicht doosje. Alleen de fabrikant weet het, dus dan moet je het aan de fabrikant vragen.Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:14:
[...]
Nee, kaarten kopen die gegarandeerd Samsung geheugen bevatten, indien die er zijn. Als daarentegen blijkt dat alle fabrikanten zowel Micron als Samsung chips gebruiken, wordt het een loterij, uiteraard. Logisch, toch?
Niet zo bijdehand, alsjeblieft.Lijkt me niet zo moeilijk om te begrijpen.
[ Voor 37% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 16:12 ]
GPU-Z geeft bij mijn kaart geen fabrikant weer.Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:05:
Er zijn genoeg mensen met 1070s die kunnen posten/hebben gepost wat voor'n geheugen (bepaald met GPU-Z, hoeft de heatsink er niet voor af) hun kaart bevat.
Vreemd, hier wel. Gebruik je de laatste versie? En heb je een 1070?Xfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:06:
[...]
GPU-Z geeft bij mijn kaart geen fabrikant weer.
Dacht al dat je dan een oudere versie hadXfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:17:
D'oh. Mijn apps mapje is meestal wel up to date...
EVGA 1070 Gaming SC heeft dus Samsung.
Ook dat is geen garantie want je kan toevallig een andere batch treffen met ander geheugen. Dat zie je wel vaker, dat een fabrikant verschillende onderdelen gebruikt voor hetzelfde product.Mitt3nz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:05:
Er zijn genoeg mensen met 1070s die kunnen posten/hebben gepost wat voor'n geheugen (bepaald met GPU-Z, hoeft de heatsink er niet voor af) hun kaart bevat. Heb je de fabrikant niet voor nodig. Als dan blijkt dat een bepaald type kaart altijd Samsung geheugen bevat, kun je voor die kaart gaan.
Denk niet dat een winkel geheugen als RMA reden gaat accepteren.Als alternatief kun je voor de RMA-methode gaan, maar dan blijft het gokken.
Nee, je zei dat je bij de koop moest kijken welk geheugen erop zit, maar dat kan pas als je de doos openmaakt.Uiteraard ga je niet aan de winkelier vragen om de kaart uit te pakken, dat is pas bijdehand.
Klopt, en dat geef ik daarom dan ook direct aan in mijn daaropvolgende post. Enige manier om hier achter te komen is als 1070 eigenaren even GPU-Z draaien en dan melden welk type card ze hebben + welk merk geheugen.chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:40:
[...]
Ook dat is geen garantie want je kan toevallig een andere batch treffen met ander geheugen. Dat zie je wel vaker, dat een fabrikant verschillende onderdelen gebruikt voor hetzelfde product.
Uiteraard niet, maar je kan altijd een smoes als coil whine o.i.d. gebruiken. Misschien niet zo netjes, maar werkt wel. Controleren ze toch niet.chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:40:
[...]
Denk niet dat een winkel geheugen als RMA reden gaat accepteren.
Ik bedoel uiteraard dat als je van plan bent zo'n kaart te kopen om even flink te gaan overklokken, je eerst even moet uitzoeken welk type geheugen dit bevat, indien mogelijk. Dit laatste doe je dan door even het internet te raadplegen. Des te meer mensen die GPU-Z informatie delen, des te makkelijker het wordt. Natuurlijk moet je dit niet letterlijk nemen (zoals jij blijkbaar doet) en de doos ter plekke open trekken om het geheugentype te bepalen, nadat je ook nog even voor de neus van de winkelier de heatsink eraf getrokken hebt. Lijkt me evident, toch?chim0 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:40:
[...]
Nee, je zei dat je bij de koop moest kijken welk geheugen erop zit, maar dat kan pas als je de doos openmaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Mitt3nz op 23-08-2016 17:59 ]
Verder kwam je niet?Xfade schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:30:
Toen ik deze aan de OC had, had ik hem op +400.
Facts don't care about your feelings
Ben niet verder gegaan. Kan vast richting de 600. Tenminste, dat zie ik veel voorbij komen in OC topics van die kaart. Echter is de gain zo weinig dat 400 voldoet voor mij.
Ik heb toendertijd m'n G1 Gaming omgeruild omdat die voor geen meter overklokte. Maar dat verschilt van kaart tot kaart. Vond ook die drie kleinere fans niets, heb liever een grote heatsink met twee grote fans. Koelt beter en minder lawaai.YoshiBignose schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:09:
Ik heb de Gigabyte Videokaart GeForce GTX 1070 G1 Gaming 8GB, is dat wat? En qua OC?
Ben ik nu gek of ben jij degene die dat ons moet vertellen?YoshiBignose schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:09:
Ik heb de Gigabyte Videokaart GeForce GTX 1070 G1 Gaming 8GB, is dat wat? En qua OC?
[ Voor 20% gewijzigd door RoaDHouse op 24-08-2016 10:59 ]
Had jij hem ook via DPD laten bezorgen ?Blaat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:52:
[...]
Nog niet!
Ik heb hem wel al binnen. Ik wacht nog op 1 onderdeel, als die deze week binnen komt dan ga ik dit weekend aan de slag om de boel in de casemod die klaarligt in te bouwen.
Hopelijk lukt dat, anders wordt het volgende week.
Legion 7i i9 3080 32gb
markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:28:
[...]
Had jij hem ook via DPD laten bezorgen ?
[afbeelding]
Kan je eens kijken hoe lang het bij jou heeft geduurd.. Stomme vrachtwagen had vanuit Duitsland al lang aan moeten komen
Dan werkt dat zilververf toch best aardig.. Hoe hoog zit je nu met je TDPBlaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Het waterblok is inmiddels geinstalleerd.
[afbeelding]
Heb de powerlimit licht verhoogd door de shunt resistors met zilververf te behandelen. Scheelt toch bijna 400 punten in de graphics score.
[ Voor 8% gewijzigd door markklok op 24-08-2016 20:20 ]
Legion 7i i9 3080 32gb
Typisch rond de 115% op 2075MHz en 5650MHz.markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:18:
[...]
Dan werkt dat zilververf toch best aardig.. Hoe hoog zit je nu met je TDP
[ Voor 26% gewijzigd door Blaat op 24-08-2016 20:22 ]
Nog duurBlaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:20:
[...]
Typisch rond de 115% op 2075MHz en 5650MHz.
En ik gebruik dit spul.
Dat had ik nog liggen van het tekenen van wat pcb's.
Legion 7i i9 3080 32gb
markklok schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:28:
[...]
Nog duur![]()
But if it works !
Kan jij een foto maken die laat zien hoeveel ruimte er tussen het EK blok zit en de PCB...
Ik wil m'n shunt mod eigenlijk min of meer dichtmaken zodat er niks kan ontsnappen.. Maar ik weet niet hoe hoog ik mag gaan.
Dan moet je toch wel verschil merkenRoaDHouse schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:47:
Ik kom ook van een gtx970 af en speel inmiddels al weer een tijdje met een gtx1080.
Het enige waar ik echt het verschil merk is bij Battlefield4 en de nieuwe Doom.
edit: ik vergeet even een dingetjedraai nu wel alles op de hoogste settings.
[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 25-08-2016 18:31 ]
Coil whine uit zich voornamelijk bij hoge fps getallen (denk 120fps+) en dat zal je in TW3 niet halensnicer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:36:
Had mijn EVGA GTX 1070 FTW vorige week al binnen gekregen via caseking. Wat een geweldige kaart! Ik kwam van een XFX HD 7950. De performance is voor mij een gigantische stap vooruit.
Kaart is echt ongelofelijk stil. Zeker vergeleken met die XFX wat een dikke hel was. Die hoorde ik al duidelijk bij 30% en deze EVGA hoor ik iets pas bij 70%. Idle 31 graden en onder load rond de 69. Booste out-of-the-box al naar 2010 Mhz op de Core.
Misschien ben ik dan een van de weinige die nog geen Coil Whine heeft gehoord op deze kaart. Mijn XFX had wel een duidelijke coil whine. Ik heb ook alleen nog maar Witcher 3 gedaan en nog geen andere load op deze GPU gegooid. Dus misschien nog iets te vroeg gejuicht.
Voor 4k zal je inderdaad naar SLI moeten kijken.Moose84 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:04:
Ik zit te twijfelen om een 4k scherm te kopen en dan mijn pc uit te breiden met nog een Gigabyte GTX 1080 extreme, maar wat zijn jullie ervaringen met sli? Ja het is game afhankelijk, maar als je het mooiste van het mooiste wil is het toch nodig?
Heb alleen zitten kijken op mijn moederbord Asus MAXIMUS VI HERO daar is de ruimte tussen de 2pcie sloten zo beperkt. Ik heb het idee als ik nu een 2de kaart er bij zet dat de bovenste geen ruimte meer heeft om te koelen, wat is jullie ervaring daar mee?
Zijn er mensen die een SLI setup hebben en zoja welk moederbord? zodat ik het e.e.a. eens kan vergelijken.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Wat een score!Blaat schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:16:
[...]
[afbeelding]
Het waterblok is inmiddels geinstalleerd.
[afbeelding]
Heb de powerlimit licht verhoogd door de shunt resistors met zilververf te behandelen. Scheelt toch bijna 400 punten in de graphics score.
Same here. Met een mix van 'Very High/High' op 1440p (G-Sync) schommelt de FPS zo tussen de 60-80FPS, soms kleine uitschieters richting de 90.flippy.nl schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:09:
trouwens wel grappig, deus ex is in staat om een 1080 op zijn knietjes te krijgen op 1440p en max instellingen (zonder AA)
[ Voor 27% gewijzigd door Yonix op 25-08-2016 16:15 ]
Verwijderd
Ja klopt maar dat met die lanes is verder geen probleem meer want hij kan prima met 8 doorgaan.bitshape schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:08:
[...]
Ik heb dezelfde kaart als jou ('A8G' Strix), geen artifacts hier met de nieuwe 372.54 driver die ik sinds deze uitkwam draai op een schone Win10-b1607. Overclock jij de GPU soms?? Ik overclock de GPU niet btw. voor die enkele fps winst die het je hooguit oplevert.
Je had toch ook dat 'probleem' dat er maar 8 pcie-lanes ingeschakeld waren...?
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Uiteraard. Maar dit geldt ook voor de 1070 en 1080, al zullen die het iets langer volhouden op maximale settings.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:37:
Hoe toekomstbestendig is zo'n 1060 nou? Nu draait zo'n ding de nieuwste spellen nog wel met aardige settings op 1080p. Is dat ook gegarandeerd voor de toekomst (als ik op 1080p zou blijven). Of zal ik in de loop der jaren de nieuwste games op steeds lagere settings moeten spelen?
[ Voor 11% gewijzigd door Mitt3nz op 26-08-2016 08:49 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Waar moet ik dan aan denken? Dat ik na twee jaar al op beduidend lagere settings moet spelen om dezelfde framerate te halen bij 1080p? Zit namelijk erg te twijfelen tussen de 1060 of 1070. Het prijsverschil lijkt groot maar als ik nou voor die (pak em beet) 150€ extra aardig langer door kan met hoge settings dan lijkt me dat op den duur goedkoper dan later up te graden. Of is een 1070 kaart echt overkill voor een 1080p schermpje?Mitt3nz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:48:
[...]
Uiteraard. Maar dit geldt ook voor de 1070 en 1080, al zullen die het iets langer volhouden op maximale settings.
Als je elke 2 jaar gaat upgraden dan zal denk ik een 1060 het beste zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:58:
[...]
Waar moet ik dan aan denken? Dat ik na twee jaar al op beduidend lagere settings moet spelen om dezelfde framerate te halen bij 1080p? Zit namelijk erg te twijfelen tussen de 1060 of 1070. Het prijsverschil lijkt groot maar als ik nou voor die (pak em beet) 150€ extra aardig langer door kan met hoge settings dan lijkt me dat op den duur goedkoper dan later up te graden. Of is een 1070 kaart echt overkill voor een 1080p schermpje?
Ik heb deze gekocht: pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0Paprika schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:22:
Dat ligt aan het model dat je koopt. De meeste aftermarket koeler doen dit niet. Dan zul je een founders edition moeten kopen, of een van deze modellen:
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 AERO 8G OC
pricewatch: Asus TURBO-GTX1070-8G
[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 12:39 ]
[ Voor 32% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 12:46 ]
Maar toch koelt ie hartstikke goed, ondanks dat het alle kanten op gaat. Het is een van de stilste en meest koele kaarten. Dus ze doen het toch prima ?Paprika schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:37:
Die spuugt de warmte letterlijk alle kanten op, behalve de achterkant.
[afbeelding]
De vinnen staan dwars, dus het gaat er aan de zijkant uit.
[ Voor 98% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 12:53 ]
Na de Palit en Gainwards uiteraard...vinom schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Maar toch koelt ie hartstikke goed, ondanks dat het alle kanten op gaat. Het is een van de stilste en meest koele kaarten. Dus ze doen het toch prima ?
[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 26-08-2016 13:06 ]
[ Voor 27% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 13:15 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
[ Voor 18% gewijzigd door giantgiantus op 26-08-2016 16:46 ]
Er zit toch een rooster onder in de kast? Gebruik je hem normaal vertikaal?giantgiantus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:39:
Hierbij de complete setup.
[afbeelding]
De twee case fans blazen naar binnen:
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door Eboman op 26-08-2016 16:51 ]
Signature
Signature
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq