nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

flippy.nl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 03:20:
vreemd, met mijn 1080 G1 gaming heb ik geen last van whine.

maar de VRM is ook magistraal overmaats op deze kaart.

(plaatjes zijn groter, even slepen naar nieuw tabblad ;) )
de G1 gaming VRM:

[afbeelding]

en het referentie founders model:

[afbeelding]

een simpel 5+1 ontwerp. de 6e word waarschijnlijk gereserveerd voor de titan.
bij de aftermarkets is dat veel netter geregeld. de G1 heeft 2 mosfets voor elke fase en het standaard model probeerde ze een paar cent te besparen door er gewoon 1 weg te laten.. 8)7
De G1 valt nog best wel mee!

Wat mensen alleen vaak vergeten is dat de hoeveelheid fases op zich niet zo heel veel zegt. 20 fases van 10A zijn nog steeds een slechter idee dan 5 fases van 50A op een kaart met een 250w TDP.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

klopt, daar heb je helemaal gelijk in. de kwaliteit van de fases is wel een punt, en daar om dus de coil whine en thermische belasting om de hoek kijken. de vrm's van de FE word ook idioot heet onder belasting, veel heter dan de aftermarket kaarten.

de FE is gewoon gemaakt met "economic restraint" zoals dat mooi heet.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Beakzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 03:56:
Aangezien ik graag een 2-slots stille kaart wilde met een zo laag mogelijk verbruik bleef ik toch steeds weer op MSI uit komen en nu net zag ik de MSI 1070 OC armor bij Amazon.de voor €466. Een prijs waar ik mee kan leven :+ en gelijk besteld, maar nog een lichte twijfel of ik mijzelf niet te kort doe als ik niet gewoon €40-50 meer neer leg voor de MSI gaming X.

De Armor heeff geen backplate en geen LEDverlichting.
De Armor heeft nog de Twinrazors 5 fans ipv de VI.
De Armor heeft minder pins voor de voeding.

Nu ben ik niet iemand die een raampje in zijn systeemkast leuk vind en overklokken heb ik al helemaal geen zin in. Dan ben ik toch gewoon goed af met die Armor versie of zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?
Ik heb de Armor 1080 en ben er zeer tevreden mee. Reden dat ik hem kocht (naast een lagere prijs) is dat hij daadwerkelijk leverbaar was voor een "normale" prijs inplaats van een fors premium betalen voor de Gaming X welke niet of nauwelijks beter is. De Armor GTX 1080 overclocked ook nog eens prima en de temperatuur en geluid blijven probleemloos binnen de marges (hij throttled niet, zie t!n0 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen" , mijne clocked identiek ).

Heb ook nog eens geen last van coil whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18
Als je toch aan het overdrijven bent pak dan integrated VRMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:20

Phntm

Tlingelingeling

Met mijn zotac 1080 Amp edition (2 fans) haal ik 83 graden in furmark 2560x1440 preset stress test voor 15 minuten, blijft meestal stabiel op 82 graden. En 82 in firemark default. Kaart klokt wel netjes van zelf naar 1967 Mhz. Ik heb wel een eigen (wat meer luidruchtige) fan profiel aangezet voor deze videokaart. 89% fan speed in de stress, maar niet zo luidruchtig. Bij lange niet zo laag als de temperaturen met de MSI en Palit/Gainward kaarten.

edit: Ennnnnnnnnnnnn coil whine spotted. :(
edit2: bij nader inzien blijkt het niet zo erg te zijn, het valt mee, jammer dat m'n temps niet zo glorious zijn bij stress testing, bij gamen zullen ze sowieso laag zijn :P
edit3: Coil whine kwam van de power brick van m'n monitor, derp.

[ Voor 22% gewijzigd door Phntm op 13-08-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Gisteren bij 4launch een EVGA GTX1070 SC opgehaald super mooie kaart qua uiterlijk, helaas de HDMI poort kapot. Vandaag gebeld, RMA gemaakt en kon hem gelijk kosteloos omruilen.

EVGA niet meer op voorraad, ben ik voor de Palit GTX 1070 super jetstream gegaan iets hoger geklokt en een beest van een kaart.

Standaard staan de ventilators uit dan heb ik een idle temp van 41 graden, nu heb ik een fan profiel op 25% gezet en dan heb ik een mooie temp van 32 graden idle..

Volgende stap is dat ik de BIOS van de Palit GTX1070 Gamerock Premium erin wil flashen, krijg ik nog
hogere klok:

+38MHz (van 1632MHz) core clock and +250MHz (van 4000MHz) memory clock..

En dan eens kijken hoe het gaat qua koelen.. en misschien nog meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaitsev
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 17:03

Zaitsev

Investigator.

Frank1973 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:06:
Gisteren bij 4launch een EVGA GTX1070 SC opgehaald super mooie kaart qua uiterlijk, helaas de HDMI poort kapot. Vandaag gebeld, RMA gemaakt en kon hem gelijk kosteloos omruilen.

EVGA niet meer op voorraad, ben ik voor de Palit GTX 1070 super jetstream gegaan iets hoger geklokt en een beest van een kaart.

Standaard staan de ventilators uit dan heb ik een idle temp van 41 graden, nu heb ik een fan profiel op 25% gezet en dan heb ik een mooie temp van 32 graden idle..

Volgende stap is dat ik de BIOS van de Palit GTX1070 Gamerock Premium erin wil flashen, krijg ik nog
hogere klok:

+38MHz (van 1632MHz) core clock and +250MHz (van 4000MHz) memory clock..

En dan eens kijken hoe het gaat qua koelen.. en misschien nog meer..
Enig idee waar die bios te vinden is? Wil het zelf ook doen met mij Palit gtx 1070 jetstream :)

i7 6700k - Asus Z170 Pro Gaming - Palit Gtx 1070 Jetstream - Corsair Vengeance LPX 3200 Mhz 2x8 - XFX 550W Pro - Fractal Define S - Crossover 2795QHD 1440P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Zaitsev schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:54:
[...]

Enig idee waar die bios te vinden is? Wil het zelf ook doen met mij Palit gtx 1070 jetstream :)
Ik kwam ze op overclock.net tegen.. Even geen link zit op de telefoon.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom niet softwarematig overklokken? Geeft hetzelfde resultaat, maar dan zonder het risico van een mislukte flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Paprika schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:30:
Waarom niet softwarematig overklokken? Geeft hetzelfde resultaat, maar dan zonder het risico van een mislukte flash...
Klop, maar gezien de dual BIOS durf ik het risico wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb gister de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G in mijn case gezet, maar krijg telkens de 'video scheduler internal error' bsod. Heb verschillende drivers geprobeerd, maar krijg geen verandering. De gpu zit op 70 graden. Tot nu toe crashed hij alleen onder full load.

Heeft iemand een suggestie wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb die melding ooit eens gekregen met MSI afterburner. Die was verouderd. Gebruik je die of een andere tool toevallig? Welke voeding gebruik je? Kan ook een defecte kaart zijn: https://www.reddit.com/r/...nounces_gtx_1070_quality/

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTzLife
  • Laatst online: 25-12-2024
Mick1990 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 19:05:
Ik heb die melding ooit eens gekregen met MSI afterburner. Die was verouderd. Gebruik je die of een andere tool toevallig? Welke voeding gebruik je? Kan ook een defecte kaart zijn: https://www.reddit.com/r/...nounces_gtx_1070_quality/
Ik heb een corsair 650x. Maar het moet aan de gpu liggen. De pc liep fijn daarvoor. Ik heb alleen me CAM aan en soms de msi gaming app. Ik denk dat ik hem binnen de 30 dagen terug stuur. Ben sowieso niet tevreden over de prestaties van de 1070 icm met mijn 4k scherm. Ik had verwacht dat voor csgo en overwatch de 1070 wel voldoende zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb een 1080 GTX en daarmee ben ik tevreden met een 1440p scherm, voor 4k wil je gewoon een GTX 1080, ongeacht welk merk of model. Heb bewust ~5-6 maand geleden een 1440p (144Hz) scherm gekocht om op fatsoenlijke framerates games te spelen, op 4k blijft dat nog een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Tortelli schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:27:
Ik heb een 1080 GTX en daarmee ben ik tevreden met een 1440p scherm, voor 4k wil je gewoon een GTX 1080, ongeacht welk merk of model. Heb bewust ~5-6 maand geleden een 1440p (144Hz) scherm gekocht om op fatsoenlijke framerates games te spelen, op 4k blijft dat nog een uitdaging.
Hangt er vanaf of je bereid bent water bij de wijn te doen wat betreft je settings ingame. Ik weet zeker dat je met een 1070 op 4k 60fps kan halen in Overwatch als je hem op high (met een paar dingetjes op medium) zet ipv ultra. Het verschil zal lastig te zien zijn.

CS:GO weet ik niet. Maar dat is ook wel al echt een oude engine.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

@Blaat

Is je EK blok al op de post ? ?

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:43:
@Blaat

Is je EK blok al op de post ? ?
Helaas niet. Ik heb ze zaterdag gemaild waarom mijn blok niet verstuurd is ondanks dat hij op voorraad is.

Blijkbaar handelen ze de pre-orders chronologisch af. Er is voorraad maar er waren te veel pre-orders om allemaal tegelijk af te handelen. Ze hebben beloofd dat hij uiterlijk morgen verstuurd wordt (zoals eerder aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:53:
[...]

Helaas niet. Ik heb ze zaterdag gemaild waarom mijn blok niet verstuurd is ondanks dat hij op voorraad is.

Blijkbaar handelen ze de pre-orders chronologisch af. Er is voorraad maar er waren te veel pre-orders om allemaal tegelijk af te handelen. Ze hebben beloofd dat hij uiterlijk morgen verstuurd wordt (zoals eerder aangegeven).
Gemiddelde levertijd vanuit EKWB ?
Ik had hem ook besteld zonder backplate.. maar een paar uur later waren de plates " ineens" op voorraad...
beetje raar allemaal

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 07:56:
[...]

Gemiddelde levertijd vanuit EKWB ?
Ik had hem ook besteld zonder backplate.. maar een paar uur later waren de plates " ineens" op voorraad...
beetje raar allemaal
Ja ik denk dat de interne voorraad gekoppeld is aan de website, of ze nu vergeven zijn aan pre orders of niet.

Ik weet niet goed wat gemiddeld is voor ze maar ik ga meestal er vanuit dat het een week kost om het blok hier te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

1300 euries... achja... schroeven met die hap :)

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2849089/width/350/height/700
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2849090/width/350/height/700
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2849091/width/350/height/700

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2849871/width/200/height/400

http://www.overclock.net/.../cars/sort/display_order/ voor de grote versies

[ Voor 10% gewijzigd door markklok op 15-08-2016 08:15 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Ja ik las al dat je je koelpasta ververst had.

Had geloof ik niet helemaal het gewenste effect of wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:24:
Ja ik las al dat je je koelpasta ververst had.

Had geloof ik niet helemaal het gewenste effect of wel? :P
zoals boven op de foto wel :) eerder poging (waarvan ik het plaatje niet ga posten :+ ) was niet echt een succes

idle 28-29 graden

potje d3 niet boven de 55

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:28:
[...]

zoals boven op de foto wel :) eerder poging (waarvan ik het plaatje niet ga posten :+ ) was niet echt een succes

idle 28-29 graden

potje d3 niet boven de 55
Niet echt een goede test he, mijn oude HD6870 trekt D3 al met 2 vingers in zijn neus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:36:
[...]

Niet echt een goede test he, mijn oude HD6870 trekt D3 al met 2 vingers in zijn neus. :+
ok ok zal vanavond ff potje 4k the division doen. Jij nog steeds tevreden met die van jou ?

3dmark ultra haal ik 7630 (graphics score)
Algemene score was dacht ik 7540

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik zit nu al 2 maanden zonder videokaart, denk dat ik deze week toch maar voor de bijl ga en een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 ga bestellen. Wilde eigenlijk wachten tot hij < 450e zou duiken, maar volgens mij kan ik dan nog wel een paar maanden geduld hebben..

Het is maar goed dat die non-reference RX 480's ook slecht beschikbaar zijn, anders had dat me nog kunnen overhalen aangezien ik hier een Freesync scherm heb staan die de lagere framerates zou kunnen opvangen.

Iemand hier eigenlijk ervaring met zo'n mini uitvoering van de 1070? Zou ook nog wat kunnen zijn, maar ik denk dat een single fan de geluidsproductie niet ten goede gaat komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
Dat zou ik heel erg graag willen, maar de maximale GPU width is voor mijn Grandia GD09 case is 133mm. Al deze kaarten (net als die van MSI en Asus) gaan hier overheen. Of ze zitten er net op, waarna je als nog in de knoop komt met je power connector. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, dat is inderdaad een heel logische reden. Dan heb ik niets gezegd! Heb je wel nog de FTW overwogen (20 euro duurder), als je kijkt naar de resultaten uit duurtesten.

Je zit nu al boven je gestelde budget, maar ik geef het nog even mee :p. Je zult het niet echt merken (en ik betwijfel dat ie stottert gezien de ervaringen van gebruikers), maar dan weet je ervan.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 15-08-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De link die je plaatst ken ik, maar dat is de SC versie die ik ook op het oog heb - of mis ik iets?

FTW is nog wat hoger geclocked, maar gezien de stilte onder load van de SC (rond de 33dB) ben ik erg gecharmeerd van die kaart aangezien de PC onder mijn TV in de woonkamer staat. De iets mindere performance tov de FTW neem ik dan graag op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

ok ok zal vanavond ff potje 4k the division doen. Jij nog steeds tevreden met die van jou ?

3dmark ultra haal ik 7630 (graphics score)
Algemene score was dacht ik 7540
Zeker tevreden!

Kaart zit nu in een open testbench met het oranje Gigabyte SOC mobo en bevalt prima zo. :+

Firestrike heb ik nog niet gedraaid op deze kaart maar Time Spy kom ik op de 9200 totaalscore en 10500 graphics score.

Overwatch loopt lekker op ~140fps op ultra en 150% renderscale met 1440p. Dat is precies wat ik wilde. <3

Eigenlijk zou ik een eigen youtube kanaal op willen zetten om de spullen die ik allemaal door mijn handen laat gaan te reviewen (a la Jayztwocents) maar ik schrik nog een beetje terug voor alles wat daarbij komt kijken en of het van de grond komt enzo.

Om zoiets goed vol te houden en regelmatig video's uit te pompen zal ik dan toch sponsors nodig hebben en ik heb geen idee hoe ik dat aan moet vliegen.

Is wel een droom van me eigenlijk. Zo'n hardware gek op youtube zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ben erachter gekomen door afterburner te gebruiken dat mijn kaart (G1) braaf terugklokt bij volle belasting.

heb de power slider naar max gezet en nu blijft hij braaf op 1920 in de boost. minder microstutter ook.
kunnen jullie ook eens kijken of dat bij andere kaarten ook gebeurt?

baal er wel van dat ik crysis 3 nog niet voluit kan draaien op 1440p. moet een paar settings 1 klikje lager zetten om goed boven de 60fps te blijven. iets met eerste wereld problemen of zo.... :+

merk wel dat vsync best wat uitmaakt qua hitte. vooral met doom kom ik ruim boven de 100fps uit. vsync drukt het vermogen flink omlaag en blijven de fans ook een stuk rustiger.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok

markklok

Blaat schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Zeker tevreden!

Kaart zit nu in een open testbench met het oranje Gigabyte SOC mobo en bevalt prima zo. :+

Firestrike heb ik nog niet gedraaid op deze kaart maar Time Spy kom ik op de 9200 totaalscore en 10500 graphics score.

Overwatch loopt lekker op ~140fps op ultra en 150% renderscale met 1440p. Dat is precies wat ik wilde. <3

Eigenlijk zou ik een eigen youtube kanaal op willen zetten om de spullen die ik allemaal door mijn handen laat gaan te reviewen (a la Jayztwocents) maar ik schrik nog een beetje terug voor alles wat daarbij komt kijken en of het van de grond komt enzo.

Om zoiets goed vol te houden en regelmatig video's uit te pompen zal ik dan toch sponsors nodig hebben en ik heb geen idee hoe ik dat aan moet vliegen.

Is wel een droom van me eigenlijk. Zo'n hardware gek op youtube zijn. :P
En last but not least... Er nog je (titan x pascal) geld mee verdienen ook O-)

The Division Benchmark op 4k (ultra minus V sync = off
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/w0n78w.jpg
Core +180
Mem +650
Max temp = 68 graden (fan op 100)

TDP zit dan wel tot aan het dak... Jammer dat je daarvoor weer een shunt nodig hebt

[ Voor 9% gewijzigd door markklok op 15-08-2016 15:32 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchChef
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:38
[quote]Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:48:
[...]

Hier ook een 1070 GameRock. Als ik de panelen van mijn kast haal hoor ik een hele lichte coilwhine. Als ik de kast weer sluit is het geluid verdwenen (FD Define R5).

Kan inmiddels hetzelfde bevestigen (alleen in BF4, bij andere games is de kaart super stil..), maar of ik dit coil whine mag noemen? Ik denk het niet.. het is erg minimaal en alleen hoorbaar met me oor tegen de kast aan.. :9

[ Voor 11% gewijzigd door TheDutchChef op 16-08-2016 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

En last but not least... Er nog je (titan x pascal) geld mee verdienen ook O-)

The Division Benchmark op 4k (ultra minus V sync = off
[afbeelding]
Core +180
Mem +650
Max temp = 68 graden (fan op 100)

TDP zit dan wel tot aan het dak... Jammer dat je daarvoor weer een shunt nodig hebt
Mooie resultaten hoor!

De Titan X is met recht een 4k kaart. :)

Nou geld verdienen dat is nog toekomstmuziek. Ik struikel nu al over het vinden van een pakkende titel van het kanaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
TheDutchChef schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:39:
[...]
Kan inmiddels hetzelfde bevestigen, maar of ik dit coil whine mag noemen? Ik denk het haast niet.. het is erg minimaal en komt niet boven het geluid van de case fans uit :9
Licht gezoem is heel normaal, vooral bij zware load.

'Echte' coil whine is daarentegen duidelijk hoorbaar en heel irritant. Alsof er een boze wesp in je kast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TheDutchChef schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:39:
[...]

Kan inmiddels hetzelfde bevestigen, maar of ik dit coil whine mag noemen? Ik denk het haast niet.. het is erg minimaal en komt niet boven het geluid van de case fans uit :9
Coil whine is coil whine, er bestaat geen drempel voor.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Typisch The Mask, lekker zwart wit.

Do or don't do, there is no try! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

vaak gaat na een poosje het ook wel weg. het type coils wat op printplaten zit moeten vaak zich nog een beetje settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03 21:53
Beste tweakers.

Ik heb sinds gisteren de 1070 gaming x in gebruik echter heb wat problemen betreft microstutters. Ik heb de oude driver van de 770 verwijderd en heb hier ook ddu voor gebruikt.

De fps van elk game is wel boven de 100 die ik speel zoals black ops 3 gta 5 etc. De games lopen wel smooth alleen van tijd tot tijd spelen er microstutters in de games. Heeft iemand hier suggesties voor ? V-sync staat bij elke game uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wellicht heel veel dpc ?
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
http://www.resplendence.com/latencymon

[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-08-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
Geen idee eigenlijk dit zou ik nog wel kunnen checken, maar valt het dan ook gelijk op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Tufan28 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Geen idee eigenlijk dit zou ik nog wel kunnen checken, maar valt het dan ook gelijk op te lossen ?
Welke driver heb je geinstalleerd? Nvidia heeft een paar weken geleden een hotfix driver uitgebracht die de DPC latency op Pascal videokaarten verbetert, driver versie 368.95. Dit heeft bij mij in ieder geval geholpen om walgelijke CPU stotters in Mirror's Edge Catalyst te laten verdwijnen. Gisteren heeft Nvidia een nieuwe WHQL driver uitgebracht (372.54) en die lijkt dezelfde DPC latency fix aan boord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
Devil N schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Welke driver heb je geinstalleerd? Nvidia heeft een paar weken geleden een hotfix driver uitgebracht die de DPC latency op Pascal videokaarten verbetert, driver versie 368.95. Dit heeft bij mij in ieder geval geholpen om walgelijke CPU stotters in Mirror's Edge Catalyst te laten verdwijnen. Gisteren heeft Nvidia een nieuwe WHQL driver uitgebracht (372.54) en die lijkt dezelfde DPC latency fix aan boord te hebben.
Ik heb momenteel de 368.81 en ik zie dat hij nu inderdaad de nieuwe driver aan het installeren is. Ik ga dit eens even checken. Mocht dit geen verbetering leveren ga ik de dpc latency eens controleren, want ik begrijp dus dat dit voornamelijk daarmee te maken heeft ( driver issue ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
Dit ben ik wijzer geworden.

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/ajm574vz7/DPC_LATENCY_CHECKER.png

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/59qjt9mer/latencymon.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/4nljkwb19/latencymon2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Teovallig W10 met anniversary update ?
Zo ja check ook ff je logfiles voor evt diskerrors.

Check ook ff je pagefile settings, die worden bij sommige users ook gewoon maar aangepast.
En als je nog kunt, kun je teruggaan naar voor de update.

[ Voor 45% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-08-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
KillerAce_NL schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:56:
Teovallig W10 met anniversary update ?
Zo ja check ook ff je logfiles voor evt diskerrors.

Check ook ff je pagefile settings, die worden bij sommige users ook gewoon maar aangepast.
En als je nog kunt, kun je teruggaan naar voor de update.
uhm die anniversary update heb ik zelf niet gehad, tenminste ik heb vorige week mijn pc wel een keer opnieuw geïnstalleerd misschien dat die update er automatisch er bij is gekomen. Logfiles heb ik zo niet kunnen treffen, weet jij waar ze zo staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
Nou van alles geprobeerd maar krijg de dpc niet naar beneden helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zojuist mijn Gigabyte G1 1070 van Megekko binnen gekregen *O*

Echter heeft de kaart last van coil whine wanneer de load rond 80% ligt en wordt harder hoe meer load erop komt. -O-

Is er iets wat ik hier tegen kan doen? Heb geen zin om hem retour te sturen als het niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Laatst online: 17-07 17:44
Nieuwe driver, nieuw ram (3600MHz C17, morgen eens pushen tot 4000MHz C12 :)).
GTX 1080 ARMOR OC, dit zijn de 24/7 game settings;
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pzd3wfsdsj21tb0/7792_time_spy_2113.PNG?raw=1

[ Voor 4% gewijzigd door t!n0 op 16-08-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
100% fan, is dat geen kleine stofzuiger??

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

t!n0 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 23:50:
Nieuwe driver, nieuw ram (3600MHz C17, morgen eens pushen tot 4000MHz C12 :)).
GTX 1080 ARMOR OC, dit zijn de 24/7 game settings;
[afbeelding]
Wut? Wat voor geheugen is dat wat C12 doet met zo'n overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Caayn schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:16:
Heb zojuist mijn Gigabyte G1 1070 van Megekko binnen gekregen *O*
Er zijn zoveel negatieve berichten over de Gigabyte G1 Gaming in dit topic alleen al, en toch blijven de mensen hem kopen. Grappig is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
100% fan speed valt bij deze kaart reuze mee. Had hem hier op staan aangezien het aardig warm is in huis momenteel en m'n PC in een TV meubel gebouwd is ;) Normaal tijdens gamen heb ik een custom fan curve met als max. 80% en 82 graden.

Geheugen is dit setje: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C17D-16GVK
Doet het volgende (tijdens extreem overklokken ;)): Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2000c12_198v_32m_reve3bss3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Tufan28 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:00:
Beste tweakers.

Ik heb sinds gisteren de 1070 gaming x in gebruik echter heb wat problemen betreft microstutters. Ik heb de oude driver van de 770 verwijderd en heb hier ook ddu voor gebruikt.

De fps van elk game is wel boven de 100 die ik speel zoals black ops 3 gta 5 etc. De games lopen wel smooth alleen van tijd tot tijd spelen er microstutters in de games. Heeft iemand hier suggesties voor ? V-sync staat bij elke game uitgeschakeld
pak anders even afterburner erbij en zet de power limit naar maximum wat hij kan. dat hielp bij mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ook dit een ervaring is:

Ik zit al 3 weken te wachten tot de eerste van mijn 2 (!) overleden MSI GTX1080 8GB Gaming X kaarten retour komt van RMA. Volgens mij kan het lang gaan duren, een van onze distributeurs heeft een verwachte leverdatum van 15/9 staan voor de eerstvolgende zending :-(

Eerlijk gezegd zie ik liever een creditnota zodat ik iets anders dan MSI kan kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Mitt3nz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Er zijn zoveel negatieve berichten over de Gigabyte G1 Gaming in dit topic alleen al, en toch blijven de mensen hem kopen. Grappig is dat.
Heb nog nooit last gehad van coil whine. En bij ieder product lees je wel over mankementen, helemaal bij de GTX 10XX serie lees je veel over coil whine niet alleen bij Gigabyte.

Hoe dan ook, hij gaat retour. Hopen dat Megekko dit een beetje snel afhandelt zodat ik niet zonder GPU zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

t!n0 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:24:
100% fan speed valt bij deze kaart reuze mee. Had hem hier op staan aangezien het aardig warm is in huis momenteel en m'n PC in een TV meubel gebouwd is ;) Normaal tijdens gamen heb ik een custom fan curve met als max. 80% en 82 graden.

Geheugen is dit setje: pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C17D-16GVK
Doet het volgende (tijdens extreem overklokken ;)): [afbeelding]
Haha, met mijn 3200 15-15-15-35 geheugen krijg ik al een failed overclock van UEFI te zien als ik de command rate aanpas naar 1T. Ze draaien nu op 3400 15-15-15-35 en dat gaat goed.

Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik 4 sticks ram gebruik ipv 2. Misschien even kijken of ik wat met het voltage kan doen.

Edit: Zie ik nu goed dat je geheugen op bijna 2V loopt? Sick! dan snap ik wel dat je wat strakker kan gaan met je timings. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 17-08-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Vandaag komt mn 1070 Gaming X binnen!

Nu heb ik een vraagje wbt mijn CPU. Vormt deze geen bottleneck voor de kaart? Het betreft de i5 4670k @4,1 GHz.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Jirachi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:20:
Nu heb ik een vraagje wbt mijn CPU. Vormt deze geen bottleneck voor de kaart? Het betreft de i5 4670k @4,1 GHz.
Nee...

Ik heb zelf een nog veel oudere X5650 6-core i7 Xeon icm een Asus Strix 1080, gaat ook prima. (hooguit meetbaar 10% lagere fps in benchmarks)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Blaat schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Haha, met mijn 3200 15-15-15-35 geheugen krijg ik al een failed overclock van UEFI te zien als ik de command rate aanpas naar 1T. Ze draaien nu op 3400 15-15-15-35 en dat gaat goed.

Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik 4 sticks ram gebruik ipv 2. Misschien even kijken of ik wat met het voltage kan doen.

Edit: Zie ik nu goed dat je geheugen op bijna 2V loopt? Sick! dan snap ik wel dat je wat strakker kan gaan met je timings. :+
Daarom staat er ook tijdens een extreem overklok sessie :+
Draai nu 3600MHz C15 1T met standaard 1.35v, die 4000MHz C12 is ook alleen maar nice to have, totaal niet nodig voor het 3D bench/game werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Contact gehad met Megekko. Wordt door hun doorverwezen naar Gigabyte voor een RMA onder het mom van voorraad. Als ik op de site van Megekko kijk zie ik dat ze zelf nog 7 stuks van dezelfde videokaart op voorraad hebben liggen. Heb hem maandag aangeschaft...

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 17-08-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Sowieso via Megekko doen, is een DOA dus ze kunnen je direct een nieuwe geven. Gigabyte heb je ook niks mee nodig die mogen de RMA gewoon weigeren en de meeste fabrikanten doen dat ook.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Caayn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
Heb nog nooit last gehad van coil whine. En bij ieder product lees je wel over mankementen, helemaal bij de GTX 10XX serie lees je veel over coil whine niet alleen bij Gigabyte.

Hoe dan ook, hij gaat retour. Hopen dat Megekko dit een beetje snel afhandelt zodat ik niet zonder GPU zit :/
Oh, is niet alleen wat coil whine betreft een matige koop. Ook qua prijs, OC'ability (Gigabyte doet blijkbaar aan binning), lawaai en koeling is die niet geweldig. Zou hem lekker RMA'en als ik jou was, heb ik met die van mij ook gedaan (had ook coil whine).

[ Voor 7% gewijzigd door Mitt3nz op 17-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:14:
Sowieso via Megekko doen, is een DOA dus ze kunnen je direct een nieuwe geven. Gigabyte heb je ook niks mee nodig die mogen de RMA gewoon weigeren en de meeste fabrikanten doen dat ook.
Heb ze een mailtje gestuurd dat ik gewoon via hun een nieuwe wil hebben. Ben benieuwd naar hun reactie.

De laatste keer dat ik een RMA deed was toen ik een videokaart rechtstreeks bij EVGA had gekocht (kaart had last van artifacts op 4K). EVGA stuurde eerst een vervangende videokaart naar mij op waarna ik pas mijn videokaart naar hun toe hoefde te sturen. Super service! Op die manier zat ik niet zonder videokaart terwijl ik moest wachten op een correct werkende videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corsair doet dat ook, maar die doen niet aan videokaarten :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:16:
Corsair doet dat ook, maar die doen niet aan videokaarten :+.
Corsair heeft toch een samenwerkingsverband met MSI voor hybride videokaarten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

vandaag een klap gegeven op mn nieuwe config met daarbij de Windforce 1070. ik ben heel benieuwd. Het wordt mijn krachtigste videokaart die ik ooit heb gehad. (uiteraard, hij is nieuw.. ik bedoel in de vorm van bij het aankopen van een computer / onderdelen)

Ooit, lang geleden had ik een Geforce 3 ti200. Man man, dat ding voelde al stoer! Ben benieuwd hoe dit gaat worden!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Gister het artikel voorbij zien komen dat de gtx 10xx serie nu ook voor laptops beschikbaar is.

Linkje naar de eerste laptops
http://www.techradar.com/...-your-mobile-game-1326629

Weet iemand toevallig al wat meer over per wanneer deze modellen beschikbaar komen in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nixo schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:41:
Gister het artikel voorbij zien komen dat de gtx 10xx serie nu ook voor laptops beschikbaar is.

Linkje naar de eerste laptops
http://www.techradar.com/...-your-mobile-game-1326629

Weet iemand toevallig al wat meer over per wanneer deze modellen beschikbaar komen in NL?
https://www.cdromland.nl/...I-Gaming-GT62VR-6RD-019NL

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtlauke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 09:34
Na lang wikken en wegen weke GTX 1080 ik het beste kan halen omdat ik op zoek ben naar de beste stilte / warmte (of eigenlijk prestatie) verhouding heeft deze link me een hoop geholpen:
https://www.computerbase....-lautstaerke-beim-spielen

Een hoop andere reviews laten de lezers toch graag wat meer in the dark wat betreft een goede vergelijking op dit gebied (mogelijk om fabrikanten tevreden te houden, het niet gemakkelijk verkrijgen van review modellen of simpelweg incompetentie of geluid/lawaai niet zo belangrijk vinden).

De GPU Temperature Comparison tabel op https://www.techpowerup.c...orce_GTX_1080_Amp/27.html vind ik ook nuttig.

Ben zelf voor de Palit GTX 1080 Super Jetstream gegaan omdat dit hetzelfde model is als de Palit GTX 1080 GameRock die overal erg goede reviews krijgt, maar dan met voor mij als voornaamste verschillen:
- oudere koelblok design waar een bepaald deel uit 22% minder koper bestaat
- 8 power phases i.p.v. 8+2 power phases
Die Jetstream is tenminste verkrijgbaar tegen een acceptabele prijs op dit moment, dus vandaar dat ik voor het net wat mindere broertje kies.

Helaas bestaat er geen goede review van de GTX 1080 Super Jetstream, laat staan een directe vergelijking met de Gamerock. Maar als ik zo naar de Computerbase review kijk en de specs op http://www.gainward.com/m...1080_phoenix/index_en.php, krijg ik het vermoeden dat de GAINWARD GeForce® GTX 1080 Phoenix GS dezelfde kaart betreft als de Palit Super Jetstream, want ze noemen 8 power phases en noemen niets over een significante verbetering in de cooling (á la 22% extra koper) zoals wel is beschreven op de productpagina van Palit GTX 1080 Gamerock edities. Die 22% zou de minimale slechtere prestatie van 1Db meer en 1 graad Celsius hoger onder game load verklaren t.o.v. de Gamerock.

Fyi :-)

[ Voor 5% gewijzigd door xtlauke op 17-08-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga op een nieuwe game pc bouwen, en heb nooit op meer dan 1080p en 60fps gegamed. Zouden jullie 1080p, 1440p, of 4k aanraden voor 23.8-27"? 1060, 1070, of 1080, of 1070 sli? Ik heb een groot genoeg budget voor alle mogelijke combinaties, en nee, ik ga geen titan xp kopen, want die is simpelweg te duur voor gamen. Een 1080 ti is wel weer interessant, of zelfs een rx490, maar die zijn er nog niet, en ik wil graag binnenkort een nieuwe game-setup hebben!

Kan ik misschien beter wachten op een nieuwe playstation of xbox voor gamen? Dat kan natuurlijk ook! Dan koop ik misschien binnenkort wel een laptop met gtx1060/1070/1080 notebook erbij voor algemeen spul en computer games, en dan is de playstation of xbox voor thuis.

Wat zouden jullie aanraden?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1440p met 165Hz... GPU zou ik laten afhangen van welke spellen je graag speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Mitt3nz schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:24:
[...]

Ik heb een Gigabyte G1 Gaming 1070, heb er geen enkel negatief ding over te zeggen. Heb geen coilwhine en kaart klokt lekker.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
xtlauke schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:02:
Na lang wikken en wegen weke GTX 1080 ik het beste kan halen omdat ik op zoek ben naar de beste stilte / warmte (of eigenlijk prestatie) verhouding heeft deze link me een hoop geholpen:
https://www.computerbase....-lautstaerke-beim-spielen

Een hoop andere reviews laten de lezers toch graag wat meer in the dark wat betreft een goede vergelijking op dit gebied (mogelijk om fabrikanten tevreden te houden, het niet gemakkelijk verkrijgen van review modellen of simpelweg incompetentie of geluid/lawaai niet zo belangrijk vinden).

De GPU Temperature Comparison tabel op https://www.techpowerup.c...orce_GTX_1080_Amp/27.html vind ik ook nuttig.

Ben zelf voor de Palit GTX 1080 Super Jetstream gegaan omdat dit hetzelfde model is als de Palit GTX 1080 GameRock die overal erg goede reviews krijgt, maar dan met voor mij als voornaamste verschillen:
- oudere koelblok design waar een bepaald deel uit 22% minder koper bestaat
- 8 power phases i.p.v. 8+2 power phases
Die Jetstream is tenminste verkrijgbaar tegen een acceptabele prijs op dit moment, dus vandaar dat ik voor het net wat mindere broertje kies.

Helaas bestaat er geen goede review van de GTX 1080 Super Jetstream, laat staan een directe vergelijking met de Gamerock. Maar als ik zo naar de Computerbase review kijk en de specs op http://www.gainward.com/m...1080_phoenix/index_en.php, krijg ik het vermoeden dat de GAINWARD GeForce® GTX 1080 Phoenix GS dezelfde kaart betreft als de Palit Super Jetstream, want ze noemen 8 power phases en noemen niets over een significante verbetering in de cooling (á la 22% extra koper) zoals wel is beschreven op de productpagina van Palit GTX 1080 Gamerock edities. Die 22% zou de minimale slechtere prestatie van 1Db meer en 1 graad Celsius hoger onder game load verklaren t.o.v. de Gamerock.

Fyi :-)
Mijn Super Jetstream had coilwhine helaas, en ook vond ik dat over 40% ( 1200 rpm ) hij veel herrie begint te maken, en over mijn case noise gaat ( Fractal Design R5 met 5x 800 rpm Noctua's en 2x Fans nog op de Noctua CPU cooler )

H ijs nu terug naar Duitsland ( wat freaking lang duurt! ), in Nederland is die kaart trouwens bij Azerty 900 euro tegenover 750 in Duitsland, echt bizar.

Ik weet niet of ik een Gamerock editie neem of een Gainward GS of weer een Jetstream.

Wat me opvalt is dat ze wel % fans hebben staan maar niet RPM.. dat is nogal belangrijk vind ik =s

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Mijn super jetstream heeft geen coilwine, is weliswaar de 1070.. Ik gebruik het EVGA progje voor de GRAKA ipv de thundermaster.. Ik heb hem standaard op 25% staan dat is ongeveer 700Rpm... Blijft mooi koel en je hoort hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Mijn MSI Gaming X 1070 is vandaag binnengekomen!

Mijn Valley score (Extreme HD preset) out of te box (zonder overklok) is 3837 (AVG FPS: 91.7, min: 25.1, max: 183.1). Mijn Firestrike score is 13574 (Graphicsscore: 18609). Heb ik een kaart te pakken die onder het gemiddelde, op het gemiddelde of boven het gemiddelde presteert?

De kaart draait samen met een i5 4670k @4.1 GHz en 8gb ram

[ Voor 17% gewijzigd door Montu op 17-08-2016 23:33 ]

PC Specs

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
Caayn schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:34:
Contact gehad met Megekko. Wordt door hun doorverwezen naar Gigabyte voor een RMA onder het mom van voorraad. Als ik op de site van Megekko kijk zie ik dat ze zelf nog 7 stuks van dezelfde videokaart op voorraad hebben liggen. Heb hem maandag aangeschaft...
Offtopic
Had een maandje geleden bij Megekko een XFX 480 besteld, maar kaart was te luid, dus kaart terug gestuurd en netjes het bedrag terug gekregen. Ik neem dat dat je een RMA procedure hebt gestart, omdat je de kaart langer dan 14 dagen in bezit had of? Anders vind ik het raar dat ze je verwijzen naar Gigabyte.

Zelf nu een trotse bezitter van een Palit Gamerock 1070, wacht helaas zoals velen andere op custom bios.

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 18-08-2016 01:17 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Mitt3nz
An1mA schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 01:16:
[...]
Zelf nu een trotse bezitter van een Palit Gamerock 1070, wacht helaas zoals velen andere op custom bios.
Vanwege de power limit? Kun je lang wachten ben ik bang.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[...]

Offtopic
Had een maandje geleden bij Megekko een XFX 480 besteld, maar kaart was te luid, dus kaart terug gestuurd en netjes het bedrag terug gekregen. Ik neem dat dat je een RMA procedure hebt gestart, omdat je de kaart langer dan 14 dagen in bezit had of? Anders vind ik het raar dat ze je verwijzen naar Gigabyte.

Je kan hem ook een shunt mod geven

Daarmee kan je de powerlimit op zo'n niveau krijgen dat dat nooit meer een bottleneck zal zijn. :)

• Caayn
  • Niet online
[...]

Offtopic

Ik heb de kaart afgelopen maandag aangeschaft (15-08), dinsdag (16-08) ontvangen en gister (17-08) contact opgenomen ;)

Verwijderd

Caayn schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:26:
[...]
Ik heb de kaart afgelopen maandag aangeschaft (15-08), dinsdag (16-08) ontvangen en gister (17-08) contact opgenomen ;)
Gigabyte handelt RMS's rechtstreeks af. Nou zie ik dit als een DOA, maar als ze echt moeilijk doen bij Megekko lijkt het me geen probleem om hem rechtstreeks naar Gigabyte te sturen. Is misschien zelfs sneller, in de regel heb je binnen een week een andere kaart.

• RPS13
  • Laatst online: 15-09 18:56

RPS13

S T Y L E

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UyfSX6j.png

http://www.3dmark.com/spy/297973
Nieuwe PB, op #8 van de 6700k + GTX 1080 benchmarks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Waarom sturen mensen hun kaart terug als ze het minste of geringste coilwhine horen ? Die van mij had ook wat coilwhine met 180 fps. Is nu gestopt. Even laten settelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nette score hoor!

Waar loopt je vram op en wat zijn je ram timings als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eindelijk een update van AI suite uit zodat mijn cpu weer fatsoenlijk hoger geklokt wordt.
Wat vinden jullie van deze 3d mark score voor een strix 0G 1070 ?

Graphics Score
19 283

Physics Score
13 811

Combined Score
7 753

15960 firestrike

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-08-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
KillerAce_NL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:35:
Eindelijk een update van AI suite uit zodat mijn cpu weer fatsoenlijk hoger geklokt wordt.
Wat vinden jullie van deze 3d mark score voor een strix 0G 1070 ?

Graphics Score
19 283

Physics Score
13 811

Combined Score
7 753

15960 firestrike
Heb je zelf je kaart nog overgeklokt?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Laatst online: 15-09 18:56

RPS13

S T Y L E

Blaat schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Nette score hoor!

Waar loopt je vram op en wat zijn je ram timings als ik vragen mag?
VRAM + 550 (5557 MHz)
DDR4-3100 op 14-16-16-30 @ 1.35v

Edit
Inmiddels op CR1 i.p.v. CR2, zelfde settings maar dan 1.4v ipv 1.35v. :9

[ Voor 14% gewijzigd door RPS13 op 19-08-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jirachi schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Heb je zelf je kaart nog overgeklokt?
Geen handmatige overclocks alleen gekozen voor oc mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

probeer het nog eens maar dan met the power sider naar maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Update, Megekko heeft mijn retour ontvangen en geaccepteerd, wacht nu tot het geld terug is. Heb vast een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 ACX 3.0 besteld voor €460,- via EVGA zelf, welke maandag binnenkomt.
Xfade schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 02:41:
Waarom sturen mensen hun kaart terug als ze het minste of geringste coilwhine horen ? Die van mij had ook wat coilwhine met 180 fps. Is nu gestopt. Even laten settelen?
Ik heb de mijne terug gestuurd omdat hij coil whine kreeg rond en boven de %80 load ongeacht de framerate. Bij een product van €475,- ga ik het er niet op gokken, dat moet in mijn ogen gewoon werken zonder bijeffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdB19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 18:09
Hoe komt het dat de nieuwe generatie zoveel coilwhine heeft? Mijn MSI 1070 Gaming X heeft ook coilwhine boven de 60 fps en in World of Tanks zelfs met v-sync aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
EdB19 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 23:07:
Hoe komt het dat de nieuwe generatie zoveel coilwhine heeft? Mijn MSI 1070 Gaming X heeft ook coilwhine boven de 60 fps en in World of Tanks zelfs met v-sync aan...
Niet alleen deze generaties, mijn huidige standin 970 GTX Gaming van MSI heeft het nogal, mijn 3 980ti's van Gigabyte had het, en de 1080 Palit Jetstream. Ik denk dat het gewoon altijd al is geweest, maar alles word 'stiller' en begin je het te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Zo eindelijk een HB SLI Bridge geïnstalleerd en het heeft idd geholpen op 5K, bv The Division van 40 naar 60fps pegged max iq, temporal AA op super samp. en alleen shadows op high, ook een aantal andere 60 fps weigeraars draaien nu wel op 60 fps en dat met pittige reshade injector shaders.

Ik heb nog een 4-tal games die wat achter blijven (Tombraider, GTA4 met een cry V3 enb, Fallout4/NV enb) en en ik vermoed dat ik toch een x99 mobo met 2 16x PCIe3.0 nodig heb ipv een Z170 met PLX om die nog wat op te krikken en het maximale uit de GPU's te halen.

Maar desalniettemin zijn die HB bridges geen onzin, maar waarschijnlijk pas nodig vanaf 4K

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 20-08-2016 01:15 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Je hoeft alleen geen berg geld er voor uit te geven, je kan gewoon 2 flex brides pakken en klaar ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jirachi schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:21:
Mijn MSI Gaming X 1070 is vandaag binnengekomen!

Mijn Valley score (Extreme HD preset) out of te box (zonder overklok) is 3837 (AVG FPS: 91.7, min: 25.1, max: 183.1). Mijn Firestrike score is 13574 (Graphicsscore: 18609). Heb ik een kaart te pakken die onder het gemiddelde, op het gemiddelde of boven het gemiddelde presteert?

De kaart draait samen met een i5 4670k @4.1 GHz en 8gb ram
Iemand :)?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edward2 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:12:
Zo eindelijk een HB SLI Bridge geïnstalleerd en het heeft idd geholpen op 5K, bv The Division van 40 naar 60fps pegged max iq, temporal AA op super samp. en alleen shadows op high, ook een aantal andere 60 fps weigeraars draaien nu wel op 60 fps en dat met pittige reshade injector shaders.

Ik heb nog een 4-tal games die wat achter blijven (Tombraider, GTA4 met een cry V3 enb, Fallout4/NV enb) en en ik vermoed dat ik toch een x99 mobo met 2 16x PCIe3.0 nodig heb ipv een Z170 met PLX om die nog wat op te krikken en het maximale uit de GPU's te halen.

Maar desalniettemin zijn die HB bridges geen onzin, maar waarschijnlijk pas nodig vanaf 4K
Yup, klopt ook met wat Nvidia zelf zegt:
Afbeeldingslocatie: http://overclocking.guide/wp-content/uploads/2016/08/nvidia-geforce-gtx-1080-recommended-sli-bridge-configuration.png

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 20-08-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

flippy.nl schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:03:
Je hoeft alleen geen berg geld er voor uit te geven, je kan gewoon 2 flex brides pakken en klaar ermee.
Ik heb ook een 3-way, dus dubbele, oudere LED bridge geprobeerd en die gaf niet de perf. van de HB bridge.
Nou ben tegelijkertijd ook van driver veranderd, maar het lijkt me sterk dat die daar geheel voor verantwoordelijk is.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

3 way bridges werken ook anders. je moet echt 2 losse (bij voorkeur harde) bridges gebruiken.

de 3 way werkt zo:

Afbeeldingslocatie: http://techpowerup.org/100408/bta121.jpg

Pagina: 1 ... 21 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.