nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StevoMark10 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:48:
[...]

Dat scheelt inderdaad aardig. En ten opzichte van 1440p gaming. Wat is verstandiger? Een 1070 of 1080? :)
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_Gaming_X/24.html
https://www.techpowerup.c...GTX_1070_Gaming_X/24.html

Vergelijk op basis van die twee reviews. In principe is een 1070 genoeg, tenzij je een monitor hebt die refreshrates ondersteunt van >= 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:39
KillerAce_NL schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:10:
Guys, hoe is deze fire strike score, straight out of the box, geen tuning ?

Graphics Score
19 460

Physics Score
12 696

Combined Score
7 358

6700k en GTX1070 strix

Het vreemde vind ik dat physics scre hoger was op mijn HD7950 (gpu vs cpu ?).
Hmm, AI Suite van Asus heeft een probleem met de Nvidia driver, daardoor gaat de turbo niet naar 4200Mhz van de cpu. Dat kan wat verklaren.
Welke Strix versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Xfade schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Ik zie het probleem niet? Hij steekt uit net zover als de cooler rand. Dit zie je op alle fotos. Of bedoel je iets anders.
Ik kan er een postit onderdoor schuiven terwijl hij aan de andere kant verzonken ligt in de aluminium rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Paprika schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:11:
[...]

https://www.techpowerup.c...GTX_1080_Gaming_X/24.html
https://www.techpowerup.c...GTX_1070_Gaming_X/24.html

Vergelijk op basis van die twee reviews. In principe is een 1070 genoeg, tenzij je een monitor hebt die refreshrates ondersteunt van >= 100Hz.
Exact dat; ik heb bewust de 1080 gekocht en draai (bijna alle) games > 100fps waardoor ik ook echt wat aan mijn 144Hz scherm heb *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Devil N schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

De Gigabyte G1 Gaming bijvoorbeeld zal weinig tot niks onderdoen voor de MSI Gaming X, maar is wel 60 euro goedkoper in de pricewatch.
De Gigabyte G1 Gaming is echt een van de mindere 1070s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Uberdude schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:27:
[...]

Ik kan er een postit onderdoor schuiven terwijl hij aan de andere kant verzonken ligt in de aluminium rand
Ah op die manier, ik dacht dat je het hele element bedoelde. De mijne is vlak. Benieuwd wat ze zeggen, wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
resultaat van mijn Zotac GeForce GTX 1060 Mini met 6GB GDDR5 zonder OC.
CPU is een Intel i7-5820K zonder OC.
Ben er tevreden mee. prima kaart voor de centen die het kost. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/281vpj7.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Qualixo op 08-08-2016 21:16 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invalid score, telt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
TheDeeGee schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:42:
[...]

Toch is mijn PC onhoorbaar met mijn Antec P280.

Ik ben nogal een zeikerd als het op geluid en brommetjes aankomt, omdat ik bepaalde frequenties op pik die andere niet horen.
Wil je alleen maar meegeven; die Antec is al best oud, er zijn veel stillere kasten. Ik hoor de fans in mijn kast niet.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

edward2 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:06:
[...]

Heb even kort wat games gedraaid, ben geen typische benchmarker en al mijn games zijn gemod met reshade, maar over het algemeen heb ik 25-40% winst op 5K.
Met 105% power, +150/300 offset voor resp. core en mem en een aangepast fanprofiel zit ik globaal op 1900/5300mhz, ~1850 voor de zware goed in SLI belaste games en 1950mhz voor de wat lichtere.

Een paar games zijn echter nauwelijks sneller dan de 1080 SLI (o.a. The Division, GTA4-enb net 40 en 45 fps, Titan Maxwell was amper langzamer :? )maar ik zit nog met een oudere SLI (led) bridge omdat ik zo slim was een 4 slots HB bridge te bestellen i.p.v. een 3-slots |:( , en ik vermoed dat ik hier tegen een bandbreedte wall aanloop, hetzij door de bridge, hetzij door geen echte 2 x16PCiE 3.0 (ik heb een PLX chippie om 2x16 te imiteren). In dat laatste geval moet ik ook nog een X99 mobo halen wil ik alles eruithalen. Gelukkig ken nog iemand met een X99 en deze 2 GPU's, dus dat kan ik nog vergelijken.

Ik hou er op dit moment nog wat gemengde gedachten aan over, niet echt ontevreden, maar ik had over een grotere linie ~40% winst (tov 1080SLI) verwacht op 1900mhz met 5K en vooral 60 fps voor The Division, maar wie weet brengt een HB bridge nog daar nog wat verbetering in.
Hmm apart. Er zal op die framerates geen sprake zijn van een CPU bottleneck dus dan moet het wel een bandbreedte issue zijn.

Ik ben benieuwd of de HB bridge nog verschil gaat maken. Het moet haast wel op die resolutie.

Net OC resultaat voor 2 kaarten naast elkaar. Dat geeft mij goede hoop dat ik met waterkoeling meer dan 2GHz kan halen. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn de usage percentages van de GPUs in die games? Die informatie zegt immers heel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Mitt3nz schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:53:
[...]

De Gigabyte G1 Gaming is echt een van de mindere 1070s.
kan jij of iemand anders mij dit uitleggen??

ik wil vanavond een gtx 1070 kopen namelijk. de KFA2 versie is nog ietjes goedkoper trouwens..
zou dat dan meteen de betere keuze zijn?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

hoi vraag zit denken om GTX1070 te kopen maar welke kan besten kopen als ik hem ook wil OC is dat de Founders Edition ? of kan ik besten voor een gaan met dubbel fan koeler zie op paar forums zeggen dat FE beter onder delen op zitten maar ander zeggen weer koeler weer tegen valt

heb nu 7970 van XFX daar voor ook een ati en dit zal voor mijn eerst nvida kaart worden in jaaren zijn sinds 2x 6800 ultra in SLI :)

Edit: zelf zit aan dezen te denken pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

[ Voor 32% gewijzigd door Motaro op 09-08-2016 10:51 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Als je 7-8 regels boven je eigen post gelezen had zou je zien dat de 1070 G1 de minste non referance (founders edition) kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Motaro schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:47:
hoi vraag zit denken om GTX1070 te kopen maar welke kan besten kopen als ik hem ook wil OC is dat de Founders Edition ? of kan ik besten voor een gaan met dubbel fan koeler zie op paar forums zeggen dat FE beter onder delen op zitten maar ander zeggen weer koeler weer tegen valt

heb nu 7970 van XFX daar voor ook een ati en dit zal voor mijn eerst nvida kaart worden in jaaren zijn sinds 2x 6800 ultra in SLI :)

Edit: zelf zit aan dezen te denken pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
De standaard koeler zal minder goed de warmte afvoeren van de GPU dan een aftermarket cooler dat zou kunnen. Ik heb er echter bewust voor gekozen omdat mijn airflow er op rekent dat de videokaart de warmte achteruit de kast blaast. Heb geen echte FE maar een MSI Aero en werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Dat geldt voor mij dus ook; een blower-style koeler zoals veel modellen hebben blazen de warme lucht direct de kast uit en zuigen lucht aan in de kast. De custom modellen doen het andersom; die blazen de warme lucht je kast in, zodat je deze via andere fans zelf zal moeten afvoeren naar buiten je kast. Voor mijn set-up was dus een blower-style koeler veel beter omdat in weinig airflow heb ik de kast. De temperaturen zijn nu substantieel lager (cpu en mainboard) dan toen ik een custom koeler had die de warmte juist in de kast verzamelde.
Daar voeg ik dan aan toe dat ik wel een watergekoelde kaart heb, dus de fans hoeven weinig te doen. Ook in idle hoor je ze beiden niet. Ik had verwacht dat de reference koeler die op de VRM's zit erg veel lawaai zou maken bij 50-60%, maar hij is dan nog erg stil. Pas vanaf 70% en hoger hoor je dat de fan goed toeren maakt en komt boven de rest uit. Dus ideale combinatie van stil én koel.

[ Voor 26% gewijzigd door Soeski op 09-08-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Enige waar je dan mee zit is het geluid wat een blower veroorzaakt t.o.v. een aftermarket koeler. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Heb zelf een aftermarket (Asus Strix) en i.c.m. semi-passieve koeling (zowel de kaart als de casefans gaan pas draaien bij een x-temperatuur) is het een heerlijk stille combinatie.
Als je gaat gamen heb je vaak wel geluid aan en dan mag het van mij allemaal wel draaien. Maar als ik gewoon op mijn desktop een documentje aan het tikken ben vind ik het onzin dat mijn GPU zou moeten draaien, wat een blower wel doet (tenminste die standaard kaarten van Nvidia.
Is dus echt wat je persoonlijk wensen zijn inderdaad. Een koele kast of een stille kast die dan ietsje warmer wordt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
misschien dat iemand dan duidelijk nu kan zeggen hoe t zit, kan je beter een KFA2 exoc gtx 1070 kopen dan de gigabyte. en waarom dan? overal wordt wat geroepen maar resultaten ontbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Er zit weinig verschil tussen de verschillende modellen. De Gigabyte maakt het meeste geluid en word daarbij ook nog eens het warmste. De Palit en Gainward blijken het beste te koelen. Daarna komen b.v. de Asus Stix, EVGA, MSI Gaming X (en Armor).

Verschillen zijn klein, beste tip is volgens mij om de goedkoopste non reference (en niet Gigabyte) te kopen?. Of je moet bewust een referentie style koeler willen om de hierboven genoemde redenen (warmte direct je case uit blazen).

De kaarten met minder koeling zullen na verloop van tijd gaan terugclocken vanwege thermal throtteling, zeker als je ze overclock. De betere kaarten hebben hier geen of minder last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 09-08-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Tortelli schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:13:
Er zit weinig verschil tussen de verschillende modellen. De Gigabyte maakt het meeste geluid en word daarbij ook nog eens het warmste. De Palit en Gainward blijken het beste te koelen. Daarna komen b.v. de Asus Stix, EVGA, MSI Gaming X (en Armor).

Verschillen zijn klein, beste tip is volgens mij om de goedkoopste non reference (en niet Gigabyte) te kopen?. Of je moet bewust een referentie style koeler willen om de hierboven genoemde redenen (warmte direct je case uit blazen).

De kaarten met minder koeling zullen na verloop van tijd gaan terugclocken vanwege thermal throtteling, zeker als je ze overclock. De betere kaarten hebben hier geen of minder last van.
Ik wil het liefst een aftermarket koeler hebben, de EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 is op dit moment in de aanbieding bij megekko voor 482 terwijl de ftw versie 30 euro duurder is. wat zou t grootste verschil zijn en kan ik dan beter die 30 euro meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
chaoscontrol schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:57:
[...]

Wil je alleen maar meegeven; die Antec is al best oud, er zijn veel stillere kasten. Ik hoor de fans in mijn kast niet.
Mijn Noctua Fans draaien maar op 500 RPM dus die hoor ik ook niet.

Ik ga echt niet elke 2 jaar een nieuwe kast kopen als me PC er niet sneller van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
DonJunior schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:04:
[...]

Enige waar je dan mee zit is het geluid wat een blower veroorzaakt t.o.v. een aftermarket koeler. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Heb zelf een aftermarket (Asus Strix) en i.c.m. semi-passieve koeling (zowel de kaart als de casefans gaan pas draaien bij een x-temperatuur) is het een heerlijk stille combinatie.
Als je gaat gamen heb je vaak wel geluid aan en dan mag het van mij allemaal wel draaien. Maar als ik gewoon op mijn desktop een documentje aan het tikken ben vind ik het onzin dat mijn GPU zou moeten draaien, wat een blower wel doet (tenminste die standaard kaarten van Nvidia.
Is dus echt wat je persoonlijk wensen zijn inderdaad. Een koele kast of een stille kast die dan ietsje warmer wordt.
Ik los dat op met een custom fan profiel in Afterburner. De fan gaat pas draaien bij 62 graden en dat is de kaart eigenlijk nooit zonder redelijke load. Uiteraard maakt de enkele fan wel veel meer herrie op 100% dan een aftermarket op 100%. In mijn kast heb ik er gelukkig geen last van. :)
TheDeeGee schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:42:
[...]

Mijn Noctua Fans draaien maar op 500 RPM dus die hoor ik ook niet.

Ik ga echt niet elke 2 jaar een nieuwe kast kopen als me PC er niet sneller van word.
Ik zei dat enkel omdat je zelf aangaf altijd wel fans te horen en er last van te hebben met je gevoelige gehoor. Je hoeft er uiteraard niets mee te doen, maar het KAN dus stiller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Tortelli schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:56:
Als je 7-8 regels boven je eigen post gelezen had zou je zien dat de 1070 G1 de minste non referance (founders edition) kaart is.
sorry had over heen gezien

dat minder is dan ander vind niet zo raar rest is ook duurder of is ander die beter is maar met zelfde prijs

@ Soeski en chaoscontrol

oke bedankt

warm lucht in mijn kast komt is geen probleem heb
2x140m aan voor kant
zalman CNPS12X koel mijn I5 2500k 4.6ghz en zuigt lucht weg bij mijn 7970 en blaast naar boven
2x140mm zuigt lucht uit kast en naar buiten

[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 09-08-2016 13:35 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

furian88 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Ik wil het liefst een aftermarket koeler hebben, de EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 is op dit moment in de aanbieding bij megekko voor 482 terwijl de ftw versie 30 euro duurder is. wat zou t grootste verschil zijn en kan ik dan beter die 30 euro meer betalen?
Aangepast PCB, betere stroomvoorziening, RGB verlichting, andere tekst op de kaart (FTW logo), vanuit de fabriek wat sneller geklokt.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Fanta schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:29:
[...]

Aangepast PCB, betere stroomvoorziening, RGB verlichting, andere tekst op de kaart (FTW logo), vanuit de fabriek wat sneller geklokt.
hieronder valt dan ook deze kaart neem ik aan?

Zotac GeForce GTX 1070 AMP Edition 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog steeds niet wat een mijn ideale fanprofiel is in MSI Afterburner. Wat hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:47:
De mensen die dit zeggen moet je per direct aan je ignore lijst op desbetreffende fora toevoegen. Dat is namelijk absoluut niet waar. Sterker nog, dusver heb ik geen enkele non-FE kaart gezien die niet betere componenten gebruikte. De enige modellen waarbij dit niet geldt zijn de EVGA ACX modellen, omdat die dezelfde PCB als de FE gebruiken.

TLDR:
Niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
furian88 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

hieronder valt dan ook deze kaart neem ik aan?

Zotac GeForce GTX 1070 AMP Edition 8GB
Ik heb zelf de SC gaming ipv de FTW gekozen van evga, die 13mhz extra boost clock en rgb leds boeit mij niet. De SC gaming heeft witte leds. En je hoeft maar 1 x 8-pins aan te sluiten ipv 2.

Zoals aangegeven gebruikt het de Founders Edition pcb dus is de kaart ook niet 3 slots nodig of hoger.
Paprika schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

dusver heb ik geen enkele non-FE kaart gezien die niet betere componenten gebruikte. De enige modellen waarbij dit niet geldt zijn de EVGA ACX modellen, omdat die dezelfde PCB als de FE gebruiken.
Dat is ook niet meteen slechter

[ Voor 36% gewijzigd door Xfade op 09-08-2016 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Vandaag m'n EVGA GTX 1060 SC Gaming ontvangen, rechtstreeks van EVGA zelf. _/-\o_

Deze is bedoeld voor mijn mini-ITX build in de huiskamer, met als doel een VR-capable console vervanger te maken, binnen de constraint van 300W die de ingebouwde voeding biedt. Het betreft een 80 Plus voeding van Silverstone, dus kwalitatief op zich in orde, en de processor is een Skylake i3 met een TDP van 47W. Dus met de 120W TDP van de GTX 1060 zou ik in theorie genoeg headroom moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4tqvQdzgQWooIPCEMN48iBO9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rfrKKpBLsDVWYaXsKk1fRyjy/full.jpg

De inhoud van de doos: de kaart in bubble wrap, wat handleidingen, stickers, en een 2x molex naar 6-pin PEG adapter. De verpakking is niet zo fancy als die van de high-end kaarten, en het papierwerk is wat ver-heen-en-weerd tijdens transport, maar zolang de kaart zelf maar goed overgekomen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0yzVdZXHLh0LaNZqVUuQxISY/full.jpg

Zie daar, de kaart. Hij is aanzienlijk kleiner dan de MSI GTX 1080 die ik anderhalve maand geleden gekocht heb, maar dat was ook de bedoeling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvjDwYRCaTtBDyyL6dyZQckI/full.jpg

De onderkant, met de heatpipes duidelijk zichtbaar. Dit onderscheidt de SC versie van de normale Gaming-kaart van EVGA, wat in theorie betere koeling en een stillere kaart zou moeten opleveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JL9xjOrZrVEuVnJvDXL5zbCh/full.jpg

De bovenkant, met de 6-pin PCI-express connector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AHkF0ksuoZrPFwdU03TNL7JQ/full.jpg

En het I/O-panel. Goed dat ze even aangeven dat de bovenste connector DVI is, we willen immers niet in de war raken. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5qaerGb9eHCyk2aBeTXfDJ6l/full.jpg

De kaart ingebouwd in mijn Silverstone SG05 mini-ITX kast. Kabel management is een beetje een drama in deze kast, vooral omdat de voeding niet modulair is, maar het past uiteindelijk allemaal. Op zich was er zelfs nog wel ruimte geweest voor een langere kaart, maar ik vind dit wel prima eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YLElx8JTFs4f0EYSyTVyycJK/full.jpg

De kast is mooi geperforeerd aan de zijkant, zodat de GTX 1060 makkelijk en direct z'n warme lucht naar buiten kan blazen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2A2eDVzyV9fvn6lPTXmE2Mb7/full.jpg

Oh ja, tot slot, er zat ook nog een huge ass poster in de verpakking. Helaas wordt die er niet mooier van door gevouwen en gekreukt te zijn, maar toch een grappig extraatje.

Natuurlijk heb ik ook nog wat benchmarks gedraaid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kgFAfZAIgH8orHBsYfUpP8kO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N3D3wRsqtHzp56v9y1M6Qe35/full.jpg

Het zijn geen wereldschokkende cijfers, vooral ook omdat ik er "slechts" een Core i3-6300 in heb zitten, maar het is meer dan voldoende om als VR-capable bestempeld te worden.

Belangrijker, hij draait prima stabiel ondanks de 300W voeding, de koeling maakt weinig herrie (je hoort hem wel als hij flink onder load is, maar allesbehalve hinderlijk) en ik heb vooralsnog geen coil whine waar kunnen nemen. Missie geslaagd dus! 8)

Ik heb ook nog wat recente games geprobeerd, en de kaart lijkt er geen moeite mee te hebben om alles stabiel op 60fps te draaien in 1080p met settings op High of hoger. Aangezien deze PC op mijn HDTV aangesloten wordt, was 1080p60 ook nadrukkelijk het doel. Vanavond ga ik er eens mijn Oculus Rift op aansluiten, om te kijken hoe goed deze kaart nou echt presteert in VR. In ieder geval ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn aankoop. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
Ziet er mooi uit ben zelf ook fan van de mini itx systemen in de huis kamer op een groot scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devil N schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:06:
De onderkant, met de heatpipes duidelijk zichtbaar. Dit onderscheidt de SC versie van de normale Gaming-kaart van EVGA, wat in theorie betere koeling en een stillere kaart zou moeten opleveren.
Niet alleen de heatpipes zorgen voor een verschil (al ben ik verbaasd dat ze 2 varianten van de koeler hebben gemaakt bij de GTX 1060):
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6163-KR_XL_7.jpg
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6163-KR_XL_5.jpg
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6163-KR_XL_4.jpg
vs
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6161-KR_XL_7.jpg
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6161-KR_XL_5.jpg
http://www.evga.com/produ...y/06G-P4-6161-KR_XL_4.jpg

De normale GAMING heeft een totaal andere heatsink.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 09-08-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Hm ja, dat de heatsink ook anders is was me nog niet eens opgevallen. Des te beter; als ik de verhalen zo lees is de koeler op de standaard Gaming nogal ondermaats, dus hoe meer verbeteringen de SC Gaming koeler heeft in verhouding, hoe minder ik hoef te vrezen voor een warme en luidruchtige videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, van wat ik op de foto's kan zien zal dit wel een groot verschil maken. De normale GAMING laat mij een beetje denken aan de stock intel CPU koeler... :+

Afbeeldingslocatie: https://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mXpVoykfxYNVbOKGnor4xZg.jpg
Zoiets zal het dus zijn...

[ Voor 64% gewijzigd door Paprika op 09-08-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Paprika schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:16:
[...]

De mensen die dit zeggen moet je per direct aan je ignore lijst op desbetreffende fora toevoegen. Dat is namelijk absoluut niet waar. Sterker nog, dusver heb ik geen enkele non-FE kaart gezien die niet betere componenten gebruikte. De enige modellen waarbij dit niet geldt zijn de EVGA ACX modellen, omdat die dezelfde PCB als de FE gebruiken.

TLDR:
Niet waar.
vond ook al raar dat verschil zou zitten dan alleen koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Vandaag de KFA2 GTX 1060 EXOC binnengekregen;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rnHkIKV.jpg

Ik hem hem gekocht bij SiComputers voor 314 euro. KFA2 is een onbekend merk voor mij, maar deze kaart laat een goede eerste impressie achter.

Het plastic ziet er goedkoop uit maar is erg stevig. De kaart bevat een backplate en twee DVI connectors ipv. een.

Ik heb zelf nog nooit handmatig een videokaart overgeclockt, dus ik keek goed wat andere mensen hadden bereikt qua resultaten.

Overclockresultaten waarmee ik overclock-potentie vergeleken heb zijn van techpowerup:

Overclock ResultatenNvidia GeForce GTX 1060 FEMSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GBKFA2 GeForce GTX 1060 EX OC 6GB
Core Clock1735 Mhz1755 Mhz1736 Mhz
Core Clock (boost)1938 Mhz1971 Mhz1951 Mhz
Memory Clock2380 Mhz2435 Mhz2032 Mhz
Temp (load)78 C69 C72 C

Erg jammer van de memory clock die al bij meer dan 30Mhz artifacten liet zien (power limit?). Bij core clock hetzelfde verhaal, maar ik ben erg blij dat deze in de buurt komt van andere geteste kaarten. Plus core clock speed blijkt belangrijker te zijn in performance.

De kaart is erg stil. Hij komt niet boven mijn processorkoeling en casefans uit, zelfs niet onder load. Ook geen last gehad van coil whine of rare geluidjes.

Voor OC:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qvrmW/55eb166c1f.png
Na OC:
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qvrnI/6432574af4.png
(heb windows 10 en die 2500k is overgelocked naar 4.2ghz fout weergegeven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resultaten van andere exemplaren zeggen echter niets over jouw kaart :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Paprika schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:32:
Resultaten van andere exemplaren zeggen echter niets over jouw kaart :p.
Ik gebruikte resultaten van andere kaarten alleen maar als richtlijn of ik een goed overclockende kaart te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, ik snap nu je post. Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Na wat emailtjes met EVGA's support gaan ze me een vervangende kaart op sturen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:01
Is er al een nieuwe bios van Palit 1070 of vergelijkbare varianten uit? Heb nu een fanprofile ingesteld van in Afterburner wat prima zijn werk doet.

Maar was gewoon nieuwgierig, want standaard gaat de fans bij de meeste 1070 van Palit aan en uit, wat waarschijnlijk niet goed is voor de levensduur. Dat merk je waarschijnlijk niet, totdat je het gaat monitoren in afterburner of vergelijkbaar software.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:28
Op het uk overclock forum is er een oc versie van asus
Maar ze gebruiken hem ook op andere kaarten wat ik begreep .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Beaudog schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:39:
Op het uk overclock forum is er een oc versie van asus
Maar ze gebruiken hem ook op andere kaarten wat ik begreep .
Thread zag ik voorbij komen ja, liefst flash ik een Palit bios ipv een ander merk. Morgen maar eens de switch omzetten en de FE bios eens testen. Hopelijk blijft de fan stil totdat de kaart 60 graden oid aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
An1mA schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:33:
[...]

Thread zag ik voorbij komen ja, liefst flash ik een Palit bios ipv een ander merk. Morgen maar eens de switch omzetten en de FE bios eens testen. Hopelijk blijft de fan stil totdat de kaart 60 graden oid aantikt.
Uit interesse, bij welke temps gaat ie dan aan / uit ? En is dat constant?

Bij Evga begint ie pas wat te doen bij 60 graden. Tenminste, net even gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Xfade schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 01:57:
[...]

Uit interesse, bij welke temps gaat ie dan aan / uit ? En is dat constant?

Bij Evga begint ie pas wat te doen bij 60 graden. Tenminste, net even gechecked.
Is gewoon bij idle modus van de kaart, heb nog niet gehoord dat EVGA kaarten het ook hebben. Maar SmokingCrop kaart het ook aan bij zijn review.

productreview: Palit GeForce GTX 1070 GameRock review door SmokingCrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18
Devil N schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:06:
Vanavond ga ik er eens mijn Oculus Rift op aansluiten, om te kijken hoe goed deze kaart nou echt presteert in VR. In ieder geval ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn aankoop. :*)
Ben benieuwd naar je resultaten. Ik zit ook te kijken naar deze kaart voor mijn race PC. Hij moet wel project cars op 3 FHD schermen kunnen draaien. En in de toekomst misschien project cars op de Vive of Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Samoht93 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:54:
[...]

Ben benieuwd naar je resultaten. Ik zit ook te kijken naar deze kaart voor mijn race PC. Hij moet wel project cars op 3 FHD schermen kunnen draaien. En in de toekomst misschien project cars op de Vive of Rift.
Vandaag heb ik mijn Oculus Rift aan mijn huiskamer-PC gehangen, en de resultaten zijn wat ik er van gehoopt/verwacht had. De reguliere VR demo's en games (bijv. Oculus Dreamdeck, Lucky's Tale, Pinball FX2 VR) werken precies zoals ze ook op mijn workstation PC met de GTX 1080 doen. Weinig verrassends tot zover.

Ik heb ook Project Cars geprobeerd. Zonder VR draait de game prima op 60fps in 1080p met settings op High en DS4X plus SMAA. Ik merkte wel wat kleine stotters hier en daar, maar ik denk dat dat eerder ligt aan de i3 CPU en/of de laptop HDD waar de game op draait. Voor VR kiest de game uit zichzelf wat lagere grafische settings, maar het zag er nog steeds prima uit en op de speelbaarheid was niks aan te merken.

Als ultieme test heb ik een race gedaan op Monaco (of Azure Circuit, whatever :+) in een thunderstorm, startend in het midden van het veld. Hier merkte ik wel dat de game zo nu en dan de resolutie terugschaalt om de 90fps te kunnen halen, maar het was nog steeds uitstekend speelbaar. En de ervaring was flink episch, kan ik je vertellen. :D

Overigens denk ik dat als je Project Cars op drie Full HD schermen naast elkaar wilt draaien, de GTX 1060 misschien niet helemaal toereikend is. De 1060 is uitstekend op 1080p, en doet het best aardig op 1440p, maar 3x 1080p is toch nog 1,7x de resolutie van 1440p, en dat kan wel eens te veel zijn. Ik denk dat in dat geval de GTX 1070 een veiligere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Titan XP is er sinds vanmiddag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BTfEEW4mKyA1RwBjK7skxfBr/full.jpg

Na een vlugge OC poging! De core piekte naar 2100MHz en stabiliseerde op 2038MHz. Niet slecht!

To do list:
- Wachten op waterblok
- Powerlimit unlocken op de kaart met liquid metal
- Overbouwen in compleet nieuwe PC

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Machtige score! Heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compleet nieuwe pc of andere kast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:59:
Compleet nieuwe pc of andere kast?
Het enige wat overgaat is de CPU, de titan en de ssd. De rest wordt vernieuwd.

Waarom? Omdat ik een oranje casemod ga doen met hukkel80. :)

Foto's volgen als het af is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaat schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:04:
[...]
Waarom? Omdat ik een oranje casemod ga doen met hukkel80. :)
https://tweakers.net/aanbod/rating/339135/
http://i.imgur.com/QVsSKRy.png

:+, doe hem maar de groeten. <3

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 10-08-2016 22:09 ]

• Motaro

Motaro

mijn new Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB is ook binnen werkt goed met mijn oude i5 2500k @ 4.5ghz

tot nu toe alleen maar wow gedaan speel nu op 1920x1200 rest alles op max laag fps was 12fps maar dat was bij 40man raid en pull van denk ik 50+ demons _/-\o_ maar bij gewoon LFR groep 60 +- fps misschien later dit jaar new mobo en i5 6600k koop maar of dat echt veel zal uit gaan maken bij wow donno wand vaak zit op 70fps+- soms zelf op 100+

http://www.3dmark.com/3dm11/11484818

met mijn oude HD7970 zat op X3453 bij 3demark11

[ Voor 12% gewijzigd door Motaro op 11-08-2016 01:11 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Zal ik doen! Mijn spullen komen in de kast waar de spulletjes uit jouw screenshot uit komen!

We gaan die casemod samen een nieuw leven inblazen. *O*

Uiteindelijk komt dit er in:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Gigabyte GA-Z170X-SOC FORCE€ 385,-€ 385,-
2Nvidia Titan X€ 0,-€ 0,-
1Silverstone TJ07-W€ 319,50€ 319,50
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 784,95€ 784,95
12Xigmatek XLF-F1253 LED Fan 120mm€ 15,25€ 183,-
1Razer Naga Molten Special Edition€ 0,-€ 0,-
2G.Skill Trident Z F4-3200C15D-16GTZKO€ 108,67€ 217,34
1Logitech G35 Gaming Headset€ 81,35€ 81,35
1Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W€ 0,-€ 0,-
2Samsung 950 Pro 512GB€ 322,27€ 644,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.964,68

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:18
Devil N schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:30:
[...]

Overigens denk ik dat als je Project Cars op drie Full HD schermen naast elkaar wilt draaien, de GTX 1060 misschien niet helemaal toereikend is. De 1060 is uitstekend op 1080p, en doet het best aardig op 1440p, maar 3x 1080p is toch nog 1,7x de resolutie van 1440p, en dat kan wel eens te veel zijn. Ik denk dat in dat geval de GTX 1070 een veiligere keuze is.
mm zal eens wat meer reviews gaan bekijken van de 1060 voordat ik hem koop. De GTX1070 zit op dit moment buiten budget. Maar aangezien ik ook nog geen 3 monitoren heb ik kan ik nog even vooruit op 1 scherm met mijn GTX660, en afwachten wat de prijs van de 1070 doet. Wel mooi om te zien dat dit kaartje VR al goed aankan.
Ironisch dat de 2 Titan X' geen prijs krijgen vanuit de pricewatch. Dan zou de totaal prijs namelijk bijna verdubbelen :+.

Ik mis trouwens wel de extra schermen. 2 Titans voor 1 1440p scherm (al dan niet 165Hz) klopt niet!

[ Voor 30% gewijzigd door Paprika op 11-08-2016 08:40 ]

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Blergh wacht nu al bijna 6 dagen voor casekings om de RMA te accepteren ! Hier was ik al bang voor nadat hier op tweakers er ook over klaagde, alleen hij ging bellen, iets wat ik niet kan omdat ik geen duits ken.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Noxis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Ik kreeg ook eerst geen antwoord nadat ik het RMA formulier invulde, heb dan naar hun contactadres gemailed en die antwoordden dat ik de kaart gewoon op moest sturen. Ze is onderweg naar Berlijn nu dus. Vergeet je factuur er niet bij te steken xp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Paprika schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:30:
[...]
Ik mis trouwens wel de extra schermen. 2 Titans voor 1 1440p scherm (al dan niet 165Hz) klopt niet!
Rustig!

Ik moet eerst nog sparen voor de tweede Titan X. :P

Bovendien komen er later dit jaar 4k schermen uit die op meer dan 60Hz draaien, daar wil ik er dan 1 van.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Vandaag komt als het goed is de titan XP binnen (Blaat is me net voor)... Erg benieuwd.

Fan op 100 en eens kijken hoever hij wil OC'en

Volgende stap is waterblok erop. 540mm radiator doet nu alleen 4790k koelen en dat is nou ook weer een beetje overkill :)

Legion 7i i9 3080 32gb

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:25:
Vandaag komt als het goed is de titan XP binnen (Blaat is me net voor)... Erg benieuwd.

Fan op 100 en eens kijken hoever hij wil OC'en

Volgende stap is waterblok erop. 540mm radiator doet nu alleen 4790k koelen en dat is nou ook weer een beetje overkill :)
Staat je blok al in de bestelling? :)

https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-titan-x-pascal-acetal

• markklok

markklok

Geld is op :) Maar no worries.. Als de kaart lekker OC'ed dan komtie er wel

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
JinShepard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:42:
Blergh wacht nu al bijna 6 dagen voor casekings om de RMA te accepteren ! Hier was ik al bang voor nadat hier op tweakers er ook over klaagde, alleen hij ging bellen, iets wat ik niet kan omdat ik geen duits ken.
Twee dingen: Als je een RMA aanmaakt verwachten zij dat je de kaart meteen zelf opstuurt. Je gaat geen antwoord krijgen, ook al staat dat er wel. Blijkbaar is dat zoals zij werken. Je maakt het voor jezelf dus alleen maar langer door te wachten, heb ik ondervonden...
Tweede; ze spreken redelijk Engels. Je kan dus prima bellen en je ordernummer voorleggen.

Maar; zoals gezegd; stuur de kaart op, steek de originele factuur erbij (geen RMA nummer ofzo, dat zoeken ze blijkbaar zelf uit) en je krijgt je geld terug. Via PayPal duurt dit 2 weken. Verzenden kostte mij 21 euro met PostNL (verzekerd) en het duurde 4 dagen voor de kaart in Berlijn was. Best lang.

• markklok

markklok

Welke instellingen gebruik jij nu voor de Titan x OC

mem +550 gaat goed.. maar +200 core is direct "no responding"

afterburner instelllingen ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Welke instellingen gebruik jij nu voor de Titan x OC

mem +550 gaat goed.. maar +200 core is direct "no responding"

afterburner instelllingen ?
Die van mij draait Time Spy stabiel op +225 core en +550 mem. Iets beter dus.

Dit met 120% power limit en 100% fan speed.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 11-08-2016 12:58 ]

• markklok

markklok

Blaat schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Die van mij draait Time Spy stabiel op +225 core en +550 mem. Iets beter dus.

Dit met 120% power limit en 100% fan speed.
core voltage ook op +100 ?

Legion 7i i9 3080 32gb

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nope. Geen voltage verhogingen gedaan.

• JinShepard
Noxis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:48:
Ik kreeg ook eerst geen antwoord nadat ik het RMA formulier invulde, heb dan naar hun contactadres gemailed en die antwoordden dat ik de kaart gewoon op moest sturen. Ze is onderweg naar Berlijn nu dus. Vergeet je factuur er niet bij te steken xp
Kreeg nu dezelfde antwoord, really wierd xD de antwoord krijg ik binnen 24 uur maar een reply van de RMA niet! lol

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

• Soeski
JinShepard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Kreeg nu dezelfde antwoord, really wierd xD de antwoord krijg ik binnen 24 uur maar een reply van de RMA niet! lol
Ik heb de RMA aangemaakt en 3 (!) mails gestuurd en nooit antwoord gekregen. Aan het Info@ adres trouwens. Dus sja...

• markklok

markklok

Blaat schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Nope. Geen voltage verhogingen gedaan.
zodra mijn kaart op core voltage 1.043 zit dan flipt hij... "card not responding" snap er geen hout van :)

mem draait netjes op +700 maar die core 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door markklok op 11-08-2016 15:36 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

markklok schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:28:
[...]

zodra mijn kaart op core voltage 1.043 zit dan flipt hij... "card not responding" snap er geen hout van :)

Ik zal vanavond eventjes wat uitgebreider testen en de vCore in de gaten houden. Je hoort van me. :P

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Misschien heeft Blaat wel een 'golden sample' gescoord!

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[...]

Ok misschien dat het hem vanavond niet wordt. Moet vandaag overwerken. :X

Ik hoop dat je het nog een dagje uithoudt. :P

• Devil N
Vandaag heb ik nog wat extra benchmarks gedraaid met m'n EVGA GTX 1060 SC Gaming, en dan voornamelijk low-end tests zoals Cloud Gate en Sky Diver om te controleren op coil whine bij extreem hoge framerates. Tot mijn grote vreugd hoorde ik slechts een heel klein beetje coil whine op 300+ fps, en dan alleen als ik mijn oor vlak naast de case hield. Het is zelfs minder dan ik wat hoorde bij mijn MSI GTX 1080 Gaming X, en daar was het eigenlijk al verwaarloosbaar.

• Noxis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Jippie, mijn EVGA dus teruggestuurd door teveel coil whine en nu een Palit Gamerock 1070 gaan halen.
Geen coil whine van de kaart, enkel wat van mijn voeding dus "ikke blij".
Nu eens wat proberen te overklokken.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

[...]

Even gekeken. +700 op het geheugen haal ik ook.

De kaart boost vrolijk naar 1.05 volt zonder te crashen alleen dan zit ie vol in zijn powerlimit te beuken. Om er meer uit te halen zal ik de powerlimit moeten verwijderen.

• JinShepard
Devil N schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:32:
Vandaag heb ik nog wat extra benchmarks gedraaid met m'n EVGA GTX 1060 SC Gaming, en dan voornamelijk low-end tests zoals Cloud Gate en Sky Diver om te controleren op coil whine bij extreem hoge framerates. Tot mijn grote vreugd hoorde ik slechts een heel klein beetje coil whine op 300+ fps, en dan alleen als ik mijn oor vlak naast de case hield. Het is zelfs minder dan ik wat hoorde bij mijn MSI GTX 1080 Gaming X, en daar was het eigenlijk al verwaarloosbaar.
Ik had hoge fps in bv CiV 5, beetje coil whine, WoW met max 50% usage, meer coil whine, en stellaris, amper tot geen gebruik hele hoge coinwhine, en 3dmark firestrike ook hoge coilwhine, echt klote xD Ben blij dat het bij je goed zit, maar met die fps gedoe is het niet altijd accuraat.

• Mitt3nz
Noxis schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:02:
Jippie, mijn EVGA dus teruggestuurd door teveel coil whine en nu een Palit Gamerock 1070 gaan halen.
Geen coil whine van de kaart, enkel wat van mijn voeding dus "ikke blij".
Nu eens wat proberen te overklokken.
Ben benieuwd wat je haalt, heb zelf ook een GameRock. De meeste GameRocks lijken erg goed over te clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Nu mijn Palit weg gaat (jetstream) denk ik aan de Phoenix GS/GLH of Gamerock, of de MSI Armor kant.. I dunno yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
JinShepard schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:42:
Nu mijn Palit weg gaat (jetstream) denk ik aan de Phoenix GS/GLH of Gamerock, of de MSI Armor kant.. I dunno yet!
Weet niet meer wat de reden was dat je de Jestream weg deed, maar de Phoenix en Gamerock zijn zo goed als identiek als de Jetstream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Blaat schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:57:
[...]

Ok misschien dat het hem vanavond niet wordt. moet MAG vandaag overwerken. :X
Als je zo doorgaat volgt de 2e titan xp snel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-08 12:07
JinShepard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:37:
[...]

Ik had hoge fps in bv CiV 5, beetje coil whine, WoW met max 50% usage, meer coil whine, en stellaris, amper tot geen gebruik hele hoge coinwhine, en 3dmark firestrike ook hoge coilwhine, echt klote xD Ben blij dat het bij je goed zit, maar met die fps gedoe is het niet altijd accuraat.
En als je je fps locked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
An1mA schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:21:
[...]

Weet niet meer wat de reden was dat je de Jestream weg deed, maar de Phoenix en Gamerock zijn zo goed als identiek als de Jetstream.
GameRock heeft een iets betere heatsink dan de JetStream, en een hogere power limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:05
Mitt3nz schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

GameRock heeft een iets betere heatsink dan de JetStream, en een hogere power limit.
Ik heb de 1070 Super Jetstream. Power Limit van 114% (volgens mij is dat gelijk aan de Gamerock) en exact dezelfde heatsink. Op de doos staat namelijk expliciet: "The new Jetstream cooler design adding 22% more fin and large size copper base directly adhered with GPU and heatpipes, performs a lot better than previous design.".

Verschil is dat het verbeterde design wel genoemd wordt op de productpagina van de Gamerock en niet op die van de Jetstream.

Wat wel verschilt is dat de Gamerock iets hoger geklokt is (zowel core als geheugen), maar hetzelfde resultaat kan je bereiken met overclocken.

Geen coilwhine kunnen bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koeler is het hetzelfde, PCB design is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
An1mA schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:21:
[...]

It is a (coil)whiner 8)7
Ik kan het niet meer testen, maar hij kwam nooit over de 144hz altijd locked op dat.
Paprika schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:04:
Koeler is het hetzelfde, PCB design is anders.
Ik zal de keuze maken als ik me geld weer terug krijg hehe, maar als ik het zo lees is er weinig verschil dus, ondanks die 22% betere design ofzo.

Anywho hij gaat morgen op de post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Iemand enige ervaring met de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 8GB ?

Aangezien de GPU niet breder mag zijn dan 120mm vanwege mijn case is dit of de EVGA ACX3 mijn enige optie. Aangezien er tussen deze twee toch nog aardig wat prijsverschil zit wilde ik me gaan inlezen maar ik kan echt he-le-maal niets inhoudelijks vinden over deze standaard Gainward kaart, alleen de modellen met wat meer toeters en bellen + hogere clockspeeds (en direct te groot voor mijn case..)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Inderdaad jammer dat er zoveel aandacht is voor de dure versies, en de goedkopere bijna niet getest worden. Juist die goedkope versies zijn het meest interessant, zeker omdat de 1070 nog zo duur zijn.

Lijkt me een prima kaartje die Gainward, op de foto's te zien lijkt hij hetzelfde als de Palit/Inno3D versies.

Geen backplate denk ik (maakt dit uberhaupt wat uit?), standaard clocks ( = dus zuinig en niet heet).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dat is ook wat ik dacht ja. En die lagere warmteproductie is inderdaad een mooie bonus, zeker voor een HTPC case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 09:47
Mijn MSI GTX970 ingeruild voor een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G. Was een beetje bang dat hij niet zou passen in mijn Fractal Design Node 304, maar dat bleek geen probleem mede omdat ik modulaire voeding gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i793.photobucket.com/albums/yy212/gerritvanderluijt/IMG_7216_zpsjiocana4.jpg

Even overgeklokt met Asus Ai maar toen kreeg ik steeds een whea uncorrectable error BSOD. W10 Pro opnieuw geinstalleerd en de kaart stock gelaten, problemen zijn nu weg.

Ik ben blij met mijn nieuwe kaart, leuke performanceboost in 3DMARK 2011. Bij het spelen van World of Tanks met alle opties op max was met mijn vorige kaart nog een flinke windhoos hoorbaar, nu hoor ik NIETS!

Afbeeldingslocatie: https://i793.photobucket.com/albums/yy212/gerritvanderluijt/IMG_7212_zpscbw6u2re.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door daddycewl op 12-08-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

daddycewl schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:33:
Mijn MSI GTX970 ingeruild voor een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G. Was een beetje bang dat hij niet zou passen in mijn Fractal Design Node 304, maar dat bleek geen probleem mede omdat ik modulaire voeding gebruik.

[afbeelding]

Even overgeklokt met Asus Ai maar toen kreeg ik steeds een whea uncorrectable error BSOD. W10 Pro opnieuw geinstalleerd en de kaart stock gelaten, problemen zijn nu weg.

Ik ben blij met mijn nieuwe kaart, leuke performanceboost in 3DMARK 2011. Bij het spelen van World of Tanks met alle opties op max was met mijn vorige kaart nog een flinke windhoos hoorbaar, nu hoor ik NIETS!

[afbeelding]
Die kaart is erg goed, ik heb hem nu een paar weken en kan er geen genoeg van krijgen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

kellhus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:26:
Iemand enige ervaring met de pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 8GB ?

Aangezien de GPU niet breder mag zijn dan 120mm vanwege mijn case is dit of de EVGA ACX3 mijn enige optie. Aangezien er tussen deze twee toch nog aardig wat prijsverschil zit wilde ik me gaan inlezen maar ik kan echt he-le-maal niets inhoudelijks vinden over deze standaard Gainward kaart, alleen de modellen met wat meer toeters en bellen + hogere clockspeeds (en direct te groot voor mijn case..)

Iemand?
Volgens de Tweakers specs heeft deze eenvoudige Gainward GTX1070 een actieve fan, waar andere kaarten een semi-passieve fan hebben (prettiger qua geluidsproductie in rust). Heb er een emailtje naar de support afdeling van Gainward aan gewijd: volgens hen beschikken zowel hun Phoenix als hun non-Phoenix GTX1070s allemaal over een zogenaamd zero-fan design, waarbij de fans pas aanslaan wanneer de GPU een temperatuur van 50 graden bereikt. In Gainward's spec-sheet op hun eigen website kan ik dat echter niet heel duidelijk terugvinden (tenzij dat is wat ze bedoelen met hun "zero RPM fan" icoontje).

Jammer inderdaad dat deze relatief goedkope kaart nog nergens is getest (en dat geldt ook voor de Palit Dual GTX1070 en de Inno3d X2 GTX1070).

[ Voor 5% gewijzigd door choogen op 12-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Dank! Ik heb ooit een Gainward GTX970 gehad kort na release welke een firmware update nodig had voordat hij naar 0 rpm kon switchen bij < 50c. Was ook een basic model van wat me bijstaat..

Ik duik er ook wat verder in, dat is namelijk wel key voor mij, aangezien ik meer tijd in idle doorbreng dan onder load, en de case staat in mijn woonkamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Blaat schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:43:
[...]

Gigabyte GA-Z170X-SOC FORCE[/table]
Ook een Z170 met PLX dus, wel slot 1 en 3 aanhouden voor de GPU's voor 2x "surrogaat" x16 PCiE3.0
Het scheelde bij mij met SLI vanaf 4K echt wel wat in sommige games en zelfs 50% in een hand vol.

Mijn HB Sli bridge is onderweg, ik ben benieuwd of ik nog wat merk op 4 en 5K.

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 12-08-2016 19:23 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
........ Vandaag de vervangende 1080sc binnen, met precies hetzelfde probleem alleen aan de andere kant van het logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij waren er ook problemen met het logo, zat er slordig opgeplakt (FTW kaart). Heb uiteindelijk mijn EVGA 1070 teruggestuurd voor de coil whine. Best teleurstellend want de kaart is verder top, robuust gebouwd goede stille koeling. Ga nu een ander merk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vreemd, met mijn 1080 G1 gaming heb ik geen last van whine.

maar de VRM is ook magistraal overmaats op deze kaart.

(plaatjes zijn groter, even slepen naar nieuw tabblad ;) )
de G1 gaming VRM:

Afbeeldingslocatie: http://www.techspot.com/articles-info/1190/images/Image_12S.jpg

en het referentie founders model:

Afbeeldingslocatie: https://hardforum.com/proxy/CKbSwEeCjghAVobJD8slcuF%2FIozH35yZ%2FxPDNyM0tBkLAHzMo%2FpR2PImXypGFsaDiwT%2FlsRvPDT5UOUpYMo958AhrQwOP05y2wC0tA%3D%3D/image.png

een simpel 5+1 ontwerp. de 6e word waarschijnlijk gereserveerd voor de titan.
bij de aftermarkets is dat veel netter geregeld. de G1 heeft 2 mosfets voor elke fase en het standaard model probeerde ze een paar cent te besparen door er gewoon 1 weg te laten.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door flippy op 13-08-2016 03:21 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Aangezien ik graag een 2-slots stille kaart wilde met een zo laag mogelijk verbruik bleef ik toch steeds weer op MSI uit komen en nu net zag ik de MSI 1070 OC armor bij Amazon.de voor €466. Een prijs waar ik mee kan leven :+ en gelijk besteld, maar nog een lichte twijfel of ik mijzelf niet te kort doe als ik niet gewoon €40-50 meer neer leg voor de MSI gaming X.

De Armor heeff geen backplate en geen LEDverlichting.
De Armor heeft nog de Twinrazors 5 fans ipv de VI.
De Armor heeft minder pins voor de voeding.

Nu ben ik niet iemand die een raampje in zijn systeemkast leuk vind en overklokken heb ik al helemaal geen zin in. Dan ben ik toch gewoon goed af met die Armor versie of zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flippy.nl schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 03:20:
vreemd, met mijn 1080 G1 gaming heb ik geen last van whine.

maar de VRM is ook magistraal overmaats op deze kaart.

(plaatjes zijn groter, even slepen naar nieuw tabblad ;) )
de G1 gaming VRM:

[afbeelding]

en het referentie founders model:

[afbeelding]

een simpel 5+1 ontwerp. de 6e word waarschijnlijk gereserveerd voor de titan.
bij de aftermarkets is dat veel netter geregeld. de G1 heeft 2 mosfets voor elke fase en het standaard model probeerde ze een paar cent te besparen door er gewoon 1 weg te laten.. 8)7
Ach, je had ook een Zotac 1080 AMP Extreme kunnen hebben ;)...

http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/ZOTAC-GTX-1080-PGF.jpg
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.