nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
JinShepard schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:45:
Laatst had ik gezegd dat m ijn 1080 Palit een lichte coil whine heeft, maar hij is toch echt hoorbaar helaas, hopelijk gaan ze ooit dit veranderen als dat wel kan. PC's worden steeds stiller, nu nog de spoelingen.
Eens. Eigenlijk is het van den zotte dat je meer dan 700 euro uitgeeft aan een high-end grafische kaart, en nog steeds grote kans hebt op coil whine. Lijkt er echter op dat de fabrikanten er content mee zijn om de consumenten quality control te laten verrichten, en af en toe een RMA in te willigen.

Eigenlijk hetzelfde verhaal met dure monitoren en dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
ionn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:05:
[...]

Was het dan niet gewoon je voeding die na een bepaalde hoeveelheid belasting last van coil whine kreeg.
Nee, dat kan ik wel uitsluiten. Altijd Gold+ of Platinum voedingen gekocht van flink wattage. Ik heb één voeding gehad die inderdaad zelf ook piepte, die ging dan ook stuk :)
Ik wissel sowieso elke 6-12 maanden bijna geheel van pc (kast én voeding ook) dus ik heb heel wat combinaties gehad, en altijd coil whine. Tot nu met de 1070... pfff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC op 2113MHz rock solid in benchmarks en games, en dat zonder voltage verhoging _/-\o_ Dit zijn clocks waar de scores / FPS ook hoog mee is i.t.t. de cross flashing BIOSsen waarmee je clocks boven de 2200MHz haalt maar de scores achterblijven.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cqw1o3r2aa5xasi/24k_graphics_score.PNG?raw=1

Kan niet wachten tot BIOS modding met dit kaartje om de power limit te verhogen waardoor je ook écht iets aan voltage verhoging hebt.

[ Voor 48% gewijzigd door t!n0 op 05-08-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ook in Time Spy graphics test 2 of Fire Strike Ultra? Fire Strike regular is niet zo zwaar voor de GPU, klokt die niet snel terug.

[ Voor 60% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Yep, Time Spy kan ie zelfs op 2126MHz uitdraaien, ben alleen vergeten een screenshot te maken en die benchmark doet moeilijk na update naar Win10 AE (blijkbaar pakt ie m'n key niet goed en moet ik steeds de demo uitkijken..heel irritant, reinstall helpt ook niet) Hij lijkt half geactiveerd te zijn.

Graphics score in Time Spy was iets van 7860 uit m'n hoofd trouwens. In Fire Strike Ultra 5878 graphics score (op 2113MHz).

[ Voor 23% gewijzigd door t!n0 op 05-08-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Oh verrek, je hebt een GTX 1080. Ik zit te slapen. Nevermind dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik zit te kijken naar een 1080, maar ik weet eigenlijk niet zo goed voor welke ik nou het beste moet gaan. Zit er veel verschil in prestaties en koeling?
En dan bedoel ik vooral die paar mhz die tussen de kaarten verschillen zoals msi en asus zitten, maakt het veel uit in de preformance?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb coil whine op mijn EVGA FTW 1070, nu hoor ik op het EVGA forum dat het waarschijnlijk aan mijn Corsair 750HX voeding kan liggen. forumleden daar gaven aan om bijvoorbeeld te upgraden naar een sun flower of seasonic.
De coilwhine komt zeker van de kaart en ik heb met andere kaarten nog geen last gehad van coil whine in combitnatie met mn corsair psu.

Ik heb wat extra te besteden voor een nieuwe voeding als dit het probleem in de toekomst kan verhelpen doe ik graag zon upgrade. Is een seasonic of sun flower een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
t!n0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:45:
MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC op 2113MHz rock solid in benchmarks en games, en dat zonder voltage verhoging _/-\o_ Dit zijn clocks waar de scores / FPS ook hoog mee is i.t.t. de cross flashing BIOSsen waarmee je clocks boven de 2200MHz haalt maar de scores achterblijven.

Kan niet wachten tot BIOS modding met dit kaartje om de power limit te verhogen waardoor je ook écht iets aan voltage verhoging hebt.
Wauw xD die van mij is insta crash zodra hij 2050 aanraakt xD

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:05:
Ik heb coil whine op mijn EVGA FTW 1070, nu hoor ik op het EVGA forum dat het waarschijnlijk aan mijn Corsair 750HX voeding kan liggen. forumleden daar gaven aan om bijvoorbeeld te upgraden naar een sun flower of seasonic.
De coilwhine komt zeker van de kaart en ik heb met andere kaarten nog geen last gehad van coil whine in combitnatie met mn corsair psu.

Ik heb wat extra te besteden voor een nieuwe voeding als dit het probleem in de toekomst kan verhelpen doe ik graag zon upgrade. Is een seasonic of sun flower een goede keuze?
Abosluut niet je voeding veranderen, je hebt al een topper. De Corsair HX en AX lijn zijn zo'n beetje de beste die je kan kopen. Uit mijn ervaring met coilwhine: een andere voeding / systeem lost het probleem zelden tot nooit op. Het is de kaart zelf welke last van coilwhine heeft. Je moet een beetje geluk hebben. Wanneer het té storend voor je is kun je RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Ik ga mijn 1070 FTW dus terug proberen sturen, de coil whine is niet uit te houden.
Iemand suggesties voor kaarten die ook stille fans hebben en waar ik minder kans op coil whine heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
MSI GAMING X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Noxis schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:03:
Ik ga mijn 1070 FTW dus terug proberen sturen, de coil whine is niet uit te houden.
Iemand suggesties voor kaarten die ook stille fans hebben en waar ik minder kans op coil whine heb?
Palit JetStream of Gainward Phoenix. Relatief goedkoop en grote heatsinks, dus stille fans. Wel drie vrije PCIE slots en een brede kast nodig.
Overpriced, clockt niets beter over dan andere 1070s.

[ Voor 17% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!n0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Abosluut niet je voeding veranderen, je hebt al een topper. De Corsair HX en AX lijn zijn zo'n beetje de beste die je kan kopen. Uit mijn ervaring met coilwhine: een andere voeding / systeem lost het probleem zelden tot nooit op. Het is de kaart zelf welke last van coilwhine heeft. Je moet een beetje geluk hebben. Wanneer het té storend voor je is kun je RMA aanvragen.
Oke thanks.. Ik vond het zelf ook wel vreemd, ik heb een RMA aangevraagd en wil denk ik voor de MSI Gaming X gaan. Van meer EVGA bezitters lees ik op internet dat er veel coil whine hebben. Ik denk dat het dus maar een kwestie van een beetje geluk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Leuk MSI meneer, maar de MSI Gaming X heeft natuurlijk geen stille fans, alleen fans die niet snel draaien, dat is niet hetzelfde.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Mitt3nz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:30:

[...]

Overpriced, clockt niets beter over dan andere 1070s.
Een van de beste koelers (zo niet dé beste), één van de stilste en koelste kaarten. Het overklokken met Pascal is sowieso dramatisch, maar ik verwacht dat er zeker meer voordeel van een dergelijke kaart te halen valt wanneer de BIOS decrypted is en we kunnen gaan modden. Dan ben je niet blij met een cheap kaartje met slechte koeler :)

@The_Mask, verklaar je nader, de kaart is zeker wel één van de stilste en koelste. Nog altijd liever 2 grote fans dan 3 kleine.

[ Voor 11% gewijzigd door t!n0 op 06-08-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de BIOS ooit moddable gaat worden, aangezien ze met certificates gesigned zijn. De Palits en Gainwards koelen bijna zo goed, als ze het al niet beter doen met hun grotere heatsinks. En dat voor een substantieel lager bedrag. Dure OC edities als MSI Gaming X, Gigabyte Xtreme en EVGA Classified zijn momenteel gewoon weggegooid geld.

Overigens hebben die ook twee grote fans in plaats van drie kleinere (ben daar ook geen fan (hah) van).

[ Voor 17% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Als eigenaar van de Founders Edition kan ik je vertellen dat alles beter is dan deze kaart, wat een drama koeler is dat zeg. Kaart wordt stock al 87 graden met dikke herrie en throttling op de clocks als gevolg.
Ongeacht welk merk je koopt, alles is beter dan de FE wanneer je een A-merk neemt, ongeacht of je extra kan overklokken of niet, de ervaring is gewoon stukken beter.
De 1080 ARMOR die ik heb is echt een verademing t.o.v. de FE.

[ Voor 7% gewijzigd door t!n0 op 06-08-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:39:
[...]

Leuk MSI meneer, maar de MSI Gaming X heeft natuurlijk geen stille fans, alleen fans die niet snel draaien, dat is niet hetzelfde.
Oh? In veel reviews komen ze toch erg goed naar voren als we het over geluidsproductie hebben en al helemaal in de 2-slots varianten anti MSI meneer :p Waar baseer je deze mening op dan?

Edit : Krijg idee dat MSI door de meerprijs en bekendheid vaak als slechte keuze gezien wordt hier, maar ondertussen lees ik er de minste klachten over. Zelf dacht ik ook voor een EVGA FTW te gaan, maar die hebben ook regelmatig last van coil whine als ik Google mag geloven. Dan betaal ik toch liever meer voor een merk dat het wel goed voor elkaar heeft (ook al is dit maar een moment opname natuurlijk).

[ Voor 31% gewijzigd door Beakzz op 06-08-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Beakzz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Oh? In veel reviews komen ze toch erg goed naar voren als we het over geluidsproductie hebben en al helemaal in de 2-slots varianten anti MSI meneer :p Waar baseer je deze mening op dan?
Erg goed ja, maar niet beter dan de veel goedkopere alternatieven. Kies je dan toch voor MSI, dan ben je waarschijnlijk een fanboy, ga je voor de looks (woooo dragon!!111) of maakt geld je gewoon niets uit.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:55
Fanta schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Erg goed ja, maar niet beter dan de veel goedkopere alternatieven. Kies je dan toch voor MSI, dan ben je waarschijnlijk een fanboy, ga je voor de looks (woooo dragon!!111) of maakt geld je gewoon niets uit.
Of een merk heeft gewoon terecht vertrouwen bij je opgebouwd en betaal je er graag wat meer voor. Om eerlijk te zijn betaald iedereen momenteel veel te veel voor de nieuw kaarten dus waar hebben we het over? Als je echt zo op het geld let dan koop je over 2-3 maanden pas een 1070/1080.

Als je alle ruimte hebt dan zijn er genoeg stille varianten die 2,5 slot innemen. Dat is geen optie in mijn mini-ITX en als je naar 2-slots varianten gaat kijken dan is er ineens veel minder keuze voor een stille goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
t!n0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:47:
Als eigenaar van de Founders Edition kan ik je vertellen dat alles beter is dan deze kaart, wat een drama koeler is dat zeg. Kaart wordt stock al 87 graden met dikke herrie en throttling op de clocks als gevolg.
Ongeacht welk merk je koopt, alles is beter dan de FE wanneer je een A-merk neemt, ongeacht of je extra kan overklokken of niet, de ervaring is gewoon stukken beter.
De 1080 ARMOR die ik heb is echt een verademing t.o.v. de FE.
De vraag waarmee ik zit is, als je op zoek bent naar een FE / blower style koeler, of bijv. de msi earo of de asus turbo betere blower koelers zijn dan de nvidia variant op de FE...?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal stock haal ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2m2x300.png

Intel Core i5 6500
16GB DDR4 2133 FuryX
Samsung EVO 850 500GB
Palit Gamerock 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Prima score. De GameRock is qua graphics score makkelijk ver over de 6000 te pushen, haal zelf 6640 (al moet je natuurlijk een beetje mazzel hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Core +150
Mem +200

Het gaat opzich best aardig!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/o7ja7c.png

EDIT: Dacht het dus niet. 5 minuten Tomb Raider resulteert in een zwarm scherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ja, je moet natuurlijk wel goed stress testen om te kijken of je overclock stabiel is ;-) Voor de core clock kun je het beste de Time Spy stress test draaien, en voor de memory clock FurMark. Vervolgens kun je nog kijken of je in Rise of the Tomb Raider geen artifacts hebt, dat spel haalt blijkbaar het uiterste uit je GPU.

Edit: ik zie nu pas dat je je power limit nog op 100% hebt staan, zal vast helpen om die op 114% te zetten. Kan absoluut geen kwaad. Ook kan je wat met de voltage limit (eerst unlocken in de settings van MSI AB) spelen om hogere core clocks te halen, dit kan echter ten koste gaan van je maximale memory clock (aangezien de power limit dan eerder bereikt wordt, en GPU Boost 3.0 dan de core terugclockt). Kwestie van verschillende combinaties proberen. Ikzelf heb eerst de maximale core overclock bepaald, en daarna in stapjes de memory steeds verder overgeclockt totdat m'n benchmark scores lager werden (en dus de core teruggeclockt werd).

[ Voor 51% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:06:
Ja, je moet natuurlijk wel goed stress testen om te kijken of je overclock stabiel is ;-) Voor de core clock kun je het beste de Time Spy stress test draaien, en voor de memory clock FurMark. Vervolgens kun je nog kijken of je in Rise of the Tomb Raider geen artifacts hebt, dat spel haalt blijkbaar het uiterste uit je GPU.

Edit: ik zie nu pas dat je je power limit nog op 100% hebt staan, zal vast helpen om die op 114% te zetten. Kan absoluut geen kwaad. Ook kan je wat met de voltage limit (eerst unlocken in de settings van MSI AB) spelen om hogere core clocks te halen, dit kan echter ten koste gaan van je maximale memory clock (aangezien de power limit dan eerder bereikt wordt, en GPU Boost 3.0 dan de core terugclockt). Kwestie van verschillende combinaties proberen. Ikzelf heb eerst de maximale core overclock bepaald, en daarna in stapjes de memory steeds verder overgeclockt totdat m'n benchmark scores lager werden (en dus de core teruggeclockt werd).
Thanks voor je info. Waar kan ik zien wanneer mijn core wordt teruggeclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 15:52
Ik snap het ff niet 1 week geleden kwam ik met occen +55 en +250 hoger kon niet i.v.m driver crashes. nu ging ik het gewoon simpelweg weer proberen en komt ie op +70 en +800.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat bij elke 1080 de fanspeed niet op max? Een beetje herrie maakt mij niks uit, en ik zag in een filmpje dat simpelweg de fancurve van de nieuwe titan x bijstellen, waarbij vooral de maximale fanspeed veranderd werd, flinke prestatiewinsten gaf, en ik vroeg me af of dit ook zo is bij een 1080. Zo ja, geldt dit dan voor elke 1080?

Is het het waard om te wachten op een 1080 ti (aib) en/of kaby lake, of kan ik beter binnenkort een 6700k en een 1080 kopen? Ik ga wel wachten op de nieuwe 23.8" 1440 165hz tn schermen (die komen eind augustus/ ergens in september)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hoe verder ik ga hoe lager mijn gemiddelde score is (Memory is standaard ben alleen nog maar met de core bezig). Dit komt omdat de CPU score steeds lager aan het worden is, scheelt gewoon 400 punten. CPU temperatuur loopt ook op naar 77 graden tijdens een ritje TimeSpy. Is deze temp niet wat gortig?

EDIT: Als ik 2 minuten lang Prime95 draai met de CPU fan op 100% dan kom ik al op 92 graden. Lijkt me niet normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:13:
Hmm, hoe verder ik ga hoe lager mijn gemiddelde score is (Memory is standaard ben alleen nog maar met de core bezig). Dit komt omdat de CPU score steeds lager aan het worden is, scheelt gewoon 400 punten. CPU temperatuur loopt ook op naar 77 graden tijdens een ritje TimeSpy. Is deze temp niet wat gortig?

EDIT: Als ik 2 minuten lang Prime95 draai met de CPU fan op 100% dan kom ik al op 92 graden. Lijkt me niet normaal.
Wat voor'n koeler heb je? Wel de koelpasta goed aangebracht?
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

Thanks voor je info. Waar kan ik zien wanneer mijn core wordt teruggeclockt?
GPU-Z installeren, en de sensors tab in de gaten houden.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:08:
Staat bij elke 1080 de fanspeed niet op max? Een beetje herrie maakt mij niks uit, en ik zag in een filmpje dat simpelweg de fancurve van de nieuwe titan x bijstellen, waarbij vooral de maximale fanspeed veranderd werd, flinke prestatiewinsten gaf, en ik vroeg me af of dit ook zo is bij een 1080. Zo ja, geldt dit dan voor elke 1080?
Volgens mij staat de default fan curve voor de FEs (en dus waarschijnlijk ook de Titan X) te conservatief afgesteld, waarschijnlijk omdat nVidia de fans zo stil mogelijk wil hebben. Dit kan ertoe leiden dat de GPU snel te heet wordt, en automatisch teruggeclockt wordt (thermal throttling). Custom fan curve instellen dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:08:
Is het het waard om te wachten op een 1080 ti (aib) en/of kaby lake, of kan ik beter binnenkort een 6700k en een 1080 kopen?
Wat voor'n CPU heb je nu? Als je het nog even kan volhouden zou ik wachten op Kaby Lake en (belangrijker) de Union Point chipset (Z270 moederborden). Het is nog niet zeker of er überhaupt een 1080 Ti komt.

[ Voor 59% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zojuist m'n 2e MSI GTX 1080 Gaming X ermee gestopt. Zelfde euvel, PCI-E erop en heel de PC gaat niet aan. En nee m'n voeding is t niet, m'n Gigabyte 980Ti x2 deden het er prima op.

Dus dat is 2x MSI 1080 dood met een tussenpoos van 2 weken, en 4-6 weken oud. Nooit meer MSI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:58:
[...]
Wat voor'n koeler heb je? Wel de koelpasta goed aangebracht?
De standaard boxed cooler. Hij zat niet helemaal lekker gemonteerd, vreemd. Hitteprobleem is opgelost :) Morgen maar weer even benchen want er moet natuurlijk ook gegamed worden.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:45:
En zojuist m'n 2e MSI GTX 1080 Gaming X ermee gestopt. Zelfde euvel, PCI-E erop en heel de PC gaat niet aan. En nee m'n voeding is t niet, m'n Gigabyte 980Ti x2 deden het er prima op.

Dus dat is 2x MSI 1080 dood met een tussenpoos van 2 weken, en 4-6 weken oud. Nooit meer MSI...
Bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
t!n0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

@The_Mask, verklaar je nader, de kaart is zeker wel één van de stilste en koelste. Nog altijd liever 2 grote fans dan 3 kleine.
Absoluut, maar Mitt3nz had het over stille fans, niet een stille kaart. ;)

De fans op de MSI Gaming X zijn gewoon van zichzelf niet stil, komt door het lager. Nu is het wel zo dat MSI eindelijk is afgestapt van de flut sleeve bearing lagers met hun korte levensduur in de Gaming serie met Twin Frozr koeler.

Maar dual ball bearings fans mogen dan wel een lange levensduur hebben, stil zijn ze gewoon niet. Je kunt dan ook het lager horen als de fans draaien en je een hele stille PC hebt. Voor zo'n dure kaart mag je gewoon betere en stillere lagers verwachten zoals FDB of vergelijkbare van andere merken. Of nog beter een mag-lev fan, die gaan echt lang mee en doordat het lager 'zweeft' is de slijtage heel laag en door de lage frictie kunnen ze ook heel langzaam draaien.

Maar zoals hierboven ook al gezegd is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G gewoon veel te duur. nVidia had het over een MSRP vanaf iets meer dan 400 euro voor de goedkoopste GTX 1070 kaarten, nu zitten de goedkoopste kaarten in Duitsland op 430 euro en in de UK vanaf 425 euro.

Dan zit de MSI GTX 1070 Gaming X hier dus ~125 euro boven, dat is nogal een heel veel, dan moet de kaart wel heel goed zijn, maar dat is die niet als je hem vergelijkt met kaarten die 75 euro goedkoper zijn zoals de pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB en pricewatch: Palit GeForce GTX 1070 GameRock. Allemaal zo'n 75 euro goedkoper en daardoor veel interessanter, wel 2,5 slot koeler, daar moet je dus wel ruimte voor hebben, maar voor de meeste mensen zal dit geen probleem zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz: Ik ga dit jaar mijn eerste eigen pc kopen als alles volgens plan verloopt (extra baantje, misschien een hond, etc.). Er staat al een familiepc in het kantoor en ik heb verschillende mobiele apparaten die ik kan gebruiken, dus ik kan best wachten op een kaby lake cpu en/of 1080 ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Edit : Krijg idee dat MSI door de meerprijs en bekendheid vaak als slechte keuze gezien wordt hier
MSI verkoopt tegenwoordig heel goed door marketing en reclame, mensen die wat verder kijken dan dat kiezen veel minder snel voor MSI.
Zelf dacht ik ook voor een EVGA FTW te gaan, maar die hebben ook regelmatig last van coil whine als ik Google mag geloven. Dan betaal ik toch liever meer voor een merk dat het wel goed voor elkaar heeft (ook al is dit maar een moment opname natuurlijk).
Zoiets kun je niet Googlen, de EVGA FTW serie wordt zo vaak verkocht dat het niet uitmaakt wat je in Google intypt je krijgt altijd wel een resultaat. Al zou je zoeken naar in brand vliegende kaarten, dan nog krijg je ongetwijfeld resultaten. Als je dan zoekt naar iets als coil whine, wat sowieso vaak gebeurt bij alle fabrikanten, krijg je ongetwijfeld meer dan genoeg resultaten.

Maar dit zijn allemaal van die nietszeggende dingen, om hier echt iets over te zeggen moet je werken bij een hele grote webshop die honderden per maand, per merk verkoopt elke week/maand. Maar dan moet ook nog elke RMA via de webshop gaan, wat bij bijvoorbeeld bij EVGA niet zo is en dan moet je ook nog zelf elke kaart gaan testen om echt te zien wat er mis mee is. Niet te doen dus en dus ook niks van te zeggen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 20:53
Waarschijnlijk is dit een redelijke "domme" vraag. Maar wat is nu eigenlijk op dit moment de beste 1070 om te kopen? Ik zat eerst alleen te denken aan de 1070 Gaming X, ook vanwege eerdere goede ervaringen met MSI. Maar nu ik dit topic een beetje door heb gespit kom ik tot de conclusie dat die op dit moment niet de beste koop zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
StevoMark10 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:33:
Waarschijnlijk is dit een redelijke "domme" vraag. Maar wat is nu eigenlijk op dit moment de beste 1070 om te kopen? Ik zat eerst alleen te denken aan de 1070 Gaming X, ook vanwege eerdere goede ervaringen met MSI. Maar nu ik dit topic een beetje door heb gespit kom ik tot de conclusie dat die op dit moment niet de beste koop zou zijn?
Nee. De MSI Gaming X is veels te duur voor wat het biedt. Er zijn kaarten met net zo goede, of zelfs betere, koeling te koop voor honderd euro (of meer) minder. Ze clocken ook net zo ver over vanwege nVidia's strakke power limits. Puur geldverspilling dus om voor een kaart als de MSI Gaming X of Gigabyte Xtreme te gaan.

Wat suggesties betreft, zie ook de post van -The_Mask- hierboven:
Sluit ik me helemaal bij aan.

[ Voor 40% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:45:

Vervelend joh.

Misschien gerelateerd? https://www.reddit.com/r/...nounces_gtx_1070_quality/
MSI officially announces GTX 1070 quality problems in China

[ Voor 6% gewijzigd door Mitt3nz op 06-08-2016 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDutchChef
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:38
Zojuist de Palit GameRock 1070 geplaatst.. helemaal super..
Mijn grootste vrees was coil whine.. maar de kaart is super stil under load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Mitt3nz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:35:
[...]

Nee. De MSI Gaming X is veels te duur voor wat het biedt. Er zijn kaarten met net zo goede, of zelfs betere, koeling te koop voor honderd euro (of meer) minder. Ze clocken ook net zo ver over vanwege nVidia's strakke power limits. Puur geldverspilling dus om voor een kaart als de MSI Gaming X of Gigabyte Xtreme te gaan.

Wat suggesties betreft, zie ook de post van -The_Mask- hierboven:

[...]

Sluit ik me helemaal bij aan.
Palit hoor ik bij eerdere series niet altijd even goede verhalen over, daar ben ik dus een beetje voorzichtig mee :+ .

Ik hou de Gainward in de gaten. is de Zotac daarentegen nog een 'leuke' optie? Eigenlijk geen ervaring met dat merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:14:
[...]
MSI verkoopt tegenwoordig heel goed door marketing en reclame, mensen die wat verder kijken dan dat kiezen veel minder snel voor MSI.
Ik denk dat je MSI hiermee tekort doet. Zonder aan marketing te doen weet ik als overklokker zeker dat MSI gigantische sprongen gemaakt heeft met name in kwaliteit en het bieden van producten op maat/met de juiste specs & performance waar men (voornamelijk gamers) naar vraagt.

Ik hoor trouwens oprecht het verschil niet in fan geluid tussen de lagers wanneer ik mijn oor naast een 980Ti GAMING of de 1080 GAMING X houdt. Ik zie alleen maar voordelen van ball bearing.

Uit interesse, heb je zelf een 1080? Zo ja, welke en wat zijn je bevindingen? Wat voor type fans heb je zelf voor gekozen?
Zoals je weet ben ik meer een moederbord man dus alles wat ik kan bijleren over andere componenten is mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
StevoMark10 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Palit hoor ik bij eerdere series niet altijd even goede verhalen over, daar ben ik dus een beetje voorzichtig mee :+ .

Ik hou de Gainward in de gaten. is de Zotac daarentegen nog een 'leuke' optie? Eigenlijk geen ervaring met dat merk.
Palit heeft ook geweldige 980 Ti's afgeleverd hoor. Misschien dat ze vroeger minder kwaliteit leverden, maar tegenwoordig is het een enorme speler op vooral de Aziatische markt (vandaar ook hun enigszins 'outlandish' designs). Palit en Gainward zijn trouwens onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. Zotac heb ik geen ervaring mee, al houd ik niet van hun designs met kleinere fans. Gegarandeerd meer herrie. Inno3D is misschien ook wel een interessante optie, al schijnen hun kaarten ook veel herrie te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mitt3nz op 07-08-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
t!n0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:49:
Ik denk dat je MSI hiermee tekort doet. Zonder aan marketing te doen weet ik als overklokker zeker dat MSI gigantische sprongen gemaakt heeft met name in kwaliteit en het bieden van producten op maat/met de juiste specs & performance waar men (voornamelijk gamers) naar vraagt.
MSI is mijns inziens vooral heel goed in mensen een flinke premium voor hun producten te laten betalen, terwijl goedkopere producten van concurrenten niet of nauwelijks voor die van MSI onderdoen. Ik hoor genoeg over problemen met MSI moederborden of MSI videokaarten (echter niet zo vaak als Gigabyte) om te weten dat ze, kwalitatief gezien, er zeker niet ver, als ze dat al doen, bovenuit steken.

EVGA vraag overigens ook een flinke premium, maar daar krijg je ook daadwerkelijk wat voor terug met geweldige support, uitstekende garantievoorwaarden, en het step-up program. Erg fraaie designs, ook, al boeit dat mij wat minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Mitt3nz op 07-08-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
t!n0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Oh er is wel veel verbetert, MSI had vroeger echt veel slechte producten en dat zijn er nu een stuk minder. Maar de reden dan MSI het nu zo goed doet qua verkoop ligt naar mijn idee vooral aan de marketing en reclame.
Ik hoor trouwens oprecht het verschil niet in fan geluid tussen de lagers wanneer ik mijn oor naast een 980Ti GAMING of de 1080 GAMING X houdt.
Dat zal hem dan aan jou liggen. 8) Ook in één van de reviews van deze kaart wordt het genoemd en het kan ook niet anders want dat is gewoon normaal voor double ball bearing.
Uit interesse, heb je zelf een 1080? Zo ja, welke en wat zijn je bevindingen? Wat voor type fans heb je zelf voor gekozen?
Gekkie ik ga nVidia niet sponsoren terwijl nVidia tegelijkertijd de PC gaming markt stuk maakt met alles wat ze doen. :p Maar nee ik zou sowieso niet weten wat ik met een kaart als de GTX 1080 moet als persoon die zo goed als amper een game speelt en dan ook nog eens heel weinig moderne games. Ik heb mijn HD 7950 een aantal maanden geleden verkocht voor een mooie prijs, heb nu een HD 5850 en eigenlijk doet die het ook prima met Call of Duty 4 of nog oudere games. :p
Zoals je weet ben ik meer een moederbord man dus alles wat ik kan bijleren over andere componenten is mooi meegenomen :)
Ja dat zei je idd eens. Genoeg te lezen op het forum lijkt mij. Over de meeste onderdelen zijn wel erg informatieve topics te vinden en anders zijn er ook altijd nog gebruikersreviews waar soms wel eens een hele goede tussen zit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 11:45
Boomhunta schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:03:
Ik zit te kijken naar een 1080, maar ik weet eigenlijk niet zo goed voor welke ik nou het beste moet gaan. Zit er veel verschil in prestaties en koeling?
En dan bedoel ik vooral die paar mhz die tussen de kaarten verschillen zoals msi en asus zitten, maakt het veel uit in de preformance?.
Ik weet niet of jullie de post over het hoofd hebben gezien vandaar dat ik hem een keer quote :) . Ik weet nu al wel dat ik dus niet voor de grote merken hoef te gaan :p Ben niet van plan om te gaan overclocken of het moet makkelijk te regelen/instellen zijn..

http://pcpartpicker.com/list/WVPMcc dit is mijn huidige build en wil dus upgraden naar een 1440p build. Ik heb zelf het idee dat ik met een 1070 niet een aantal jaar kan volhouden op ultra met 1440p. Daarom gooi ik liever er nu een smak geld tegen aan om 3 a 4(?) jaar op zelfde kaart te kunnen gamen dan over 2 jaar weer een nieuwe te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
lekker dan, nog geen 5 minuten mijn 1080 SC uit de doos, kan al een rma aanvragen. Logotje op de zijkant laat los iedere keer als ik het probeer aan te drukken.,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 20:14

muhda

Time & Space traveler

-The_Mask- schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:26:
Gekkie ik ga nVidia niet sponsoren terwijl nVidia tegelijkertijd de PC gaming markt stuk maakt met alles wat ze doen. :p
Zeer intressant, kan je dit verder toelichten? Ik ben er oprecht nieuwsgierig naar.
Ik weet dat Nvidia, met GameWorks veel games verpest en stukjes technologie wat OpenSource kan zijn gesloten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDutchChef schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:46:
Zojuist de Palit GameRock 1070 geplaatst.. helemaal super..
Mijn grootste vrees was coil whine.. maar de kaart is super stil under load :)
Hier ook een 1070 GameRock. Als ik de panelen van mijn kast haal hoor ik een hele lichte coilwhine. Als ik de kast weer sluit is het geluid verdwenen (FD Define R5).
Mitt3nz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:01:
[...]

MSI is mijns inziens vooral heel goed in mensen een flinke premium voor hun producten te laten betalen, terwijl goedkopere producten van concurrenten niet of nauwelijks voor die van MSI onderdoen. Ik hoor genoeg over problemen met MSI moederborden of MSI videokaarten (echter niet zo vaak als Gigabyte) om te weten dat ze, kwalitatief gezien, er zeker niet ver, als ze dat al doen, bovenuit steken.

EVGA vraag overigens ook een flinke premium, maar daar krijg je ook daadwerkelijk wat voor terug met geweldige support, uitstekende garantievoorwaarden, en het step-up program. Erg fraaie designs, ook, al boeit dat mij wat minder.
Ik heb een aantal Gigabyte producten gehad en mensen in mijn omgeving ook. Nog nooit problemen mee gehad. Misschien waren wij uitzonderingen, zou kunnen :*)
Uberdude schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:42:
lekker dan, nog geen 5 minuten mijn 1080 SC uit de doos, kan al een rma aanvragen. Logotje op de zijkant laat los iedere keer als ik het probeer aan te drukken.,...
Wees dan ook voorzichtig 8)7 .. Balen, waar had je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:48:
[...]

Hier ook een 1070 GameRock. Als ik de panelen van mijn kast haal hoor ik een hele lichte coilwhine. Als ik de kast weer sluit is het geluid verdwenen (FD Define R5).

[...]

Ik heb een aantal Gigabyte producten gehad en mensen in mijn omgeving ook. Nog nooit problemen mee gehad. Misschien waren wij uitzonderingen, zou kunnen :*)

[...]

Wees dan ook voorzichtig 8)7 .. Balen, waar had je hem besteld?
Ik heb er zelf niks mee gedaan, alleen het statische bescherm folietje er af gehaald en toen zag ik al dat het los zat. Komt van caseking af alleen RMA doe ik altijd via evga zelf, staat ook in de doos geprint dat je het via hun moet doen in plaats van de verkoper .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even een vraagje, ik wil graag de gamerock 1070 bestellen.

Hoe breed is de 2.5 slots werkelij fysiek in centimeters?? ik weet niet of het in mijn https://tweakers.net/pric...tfenix-prodigy-zwart.html past??

[ Voor 5% gewijzigd door Frank1973 op 07-08-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Hij koelt geweldig door dat beest van een heatsink, maar je hebt wel een grote kast nodig inderdaad. Hij is niet alleen hoog (3 PCIE slots nodig) en lang, maar ook een stuk breder dan de gemiddelde kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Mitt3nz op 07-08-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou best weleens kunnen. Als er 2 kaarten met opeenvolgend serienummer het begeven noem ik dat iig geen toeval meer. Heet was hij niet, gestressed was hij ook niet. Ik heb afterburner op de display van m'n G510 draaien, dus hou het altijd in de gaten. En ja, Train Simulator trekt echt niet zoveel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Blijkbaar betreft het daar alleen GTX 1070's.

[ Voor 81% gewijzigd door Mitt3nz op 07-08-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
Ik ga mijn "coil whinende" EVGA 1070 FTW dus vervangen door een Palit Gamerock.

Aan de mensen hier die zeggen dat ze bij deze kaart geen coil whine waarnemen, is dat dan met vsync uitgeschakeld? Want met vsync ingeschakeld is de mijne ook gewoon stil.

Kan je deze kaart ook in SLI plaatsen? Omdat ze zo breed is lijkt me de afstand tussen de twee kaarten wat te klein om de tweede kaart nog lucht te laten happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coil whine meet je met 100% load, dus... :p

Of SLI gaat passen is afhankelijk van je moederbord (plaatsing van de slots) en de kast waar ie in komt, omdat ze diep, breed en lang zijn. Bij mij zou het makkelijk passen (Z77X-UP7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
Mijn moederbord is een Asus z170 Pro Gaming en de case een Fractal Define R5.
De twee kaarten passen er volgens mij wel in maar dan zitten ze dus echt plat tegen mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het onderste samen met het bovenste slot kunt gebruiken zou het moeten passen zonder problemen, anders wordt het wel krap ja.

Bij jouw kast zal daar helaas de voeding zitten, bij mijn kast zit de voeding aan de "achterkant" Corsair Air 540) dus ik heb daar gewoon plek :p.

[ Voor 36% gewijzigd door Paprika op 07-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Noxis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:13:

Aan de mensen hier die zeggen dat ze bij deze kaart geen coil whine waarnemen, is dat dan met vsync uitgeschakeld? Want met vsync ingeschakeld is de mijne ook gewoon stil.

Kan je deze kaart ook in SLI plaatsen? Omdat ze zo breed is lijkt me de afstand tussen de twee kaarten wat te klein om de tweede kaart nog lucht te laten happen.
De kaarten zijn enorm groot, dus je hebt ook een flink moederbord nodig wil je ze in SLI kunnen plaatsen, en de kaarten voldoende 'lucht' geven.

Ik heb geen last van coil whine hier, ook niet bij hoge FPS. Dit blijft echter een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Zelfs in DOOM met 200 fps hoor ik mijn 1070 FTW niet.. :)

Of richtte je je vraag aan eigenaars van de GameRock?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchChef
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:38

V-Sync uitgeschakeld ja.. en op hoge FPS geen coil whine bij de GameRock 1070.
Mijn vorige twee kaarten (AMD) hadden hier allebei wel last van.. dus voor het eerst zeer tevreden met m'n nieuwe kaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
De vraag was aan de Palit eigenaars gericht ja maar alleszins goed nieuws dat jij er geen last van hebt bij je FTW :) Ik heb het RMA formulier van Caseking ingevuld, hopelijk zijn ze wat schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:06:
.. Ook kan je wat met de voltage limit (eerst unlocken in de settings van MSI AB) spelen om hogere core clocks te halen, dit kan echter ten koste gaan van je maximale memory clock (aangezien de power limit dan eerder bereikt wordt, en GPU Boost 3.0 dan de core terugclockt). ..
Krijg hem niet unlocked. Waar doe ik dat precies?

EDIT; Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rootoot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-03 16:08
Heeft iemand al de nieuwe Titan besteld? Ben benieuwd naar de levertijd in Nederland.

Ik heb de mijne vrijdagavond besteld.

Edit: oops, deze moet in de levertijden topic.

[ Voor 16% gewijzigd door rootoot op 07-08-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Boomhunta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:37:
[...]

Ik weet niet of jullie de post over het hoofd hebben gezien vandaar dat ik hem een keer quote :) . Ik weet nu al wel dat ik dus niet voor de grote merken hoef te gaan :p Ben niet van plan om te gaan overclocken of het moet makkelijk te regelen/instellen zijn..

http://pcpartpicker.com/list/WVPMcc dit is mijn huidige build en wil dus upgraden naar een 1440p build. Ik heb zelf het idee dat ik met een 1070 niet een aantal jaar kan volhouden op ultra met 1440p. Daarom gooi ik liever er nu een smak geld tegen aan om 3 a 4(?) jaar op zelfde kaart te kunnen gamen dan over 2 jaar weer een nieuwe te moeten halen.
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Mensen die hier wat meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje gestopt met nieuws en dergelijke te lezen sinds ik mijn kaart heb, en een snelle zoekactie geeft ook niet echt meer info.
Maar is de nieuwe windows 10 update echt zo een vooruitgang als het bij mij lijkt? Ik kan op eens allemaal extra opties in GTA V aanzetten en toch rond de 60 FPS blijven. (GTX 1080 - 4k)

of puur placebo?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noxis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:33:
De vraag was aan de Palit eigenaars gericht ja maar alleszins goed nieuws dat jij er geen last van hebt bij je FTW :) Ik heb het RMA formulier van Caseking ingevuld, hopelijk zijn ze wat schappelijk.
Mijn Palit 1070 GameRock heeft geen hoorbare coilwhine buiten de case en ik ben al erg gevoelig voor geluid.
Enkel als ik m'n oor naast de draaiende GameRock leg, hoor ik wel wat coilwhine, maar dat is onhoorbaar buiten de case. (rest van de fans draaien al lekker traag ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Noxis schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:33:
Inmiddels is mijn kaart aangekomen bij CaseKing en kreeg ik daags later een Duitse melding dat mijn centen teruggestort worden. Niets inhoudelijk over mijn RMA en op alle 3 de e-mails heb ik geen antwoord terug gekregen. Erg vreemd, maar zo doen zij blijkbaar zaken. Ze zouden ook de verzendkosten betalen van het terugsturen, maar dit staat niet in de mail en het bedrag geeft dit ook niet weer, dus daar moet ik nog achteraan. Voor mij de laatste keer met CaseKing in ieder geval; ze zijn niet onvriendelijk ofzo, maar de gebrekkige communicatie van hun kant vind ik echt jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

t!n0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:49:
Yep, Time Spy kan ie zelfs op 2126MHz uitdraaien, ben alleen vergeten een screenshot te maken en die benchmark doet moeilijk na update naar Win10 AE (blijkbaar pakt ie m'n key niet goed en moet ik steeds de demo uitkijken..heel irritant, reinstall helpt ook niet) Hij lijkt half geactiveerd te zijn.

Graphics score in Time Spy was iets van 7860 uit m'n hoofd trouwens. In Fire Strike Ultra 5878 graphics score (op 2113MHz).
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/3dmark_timespy_overclock.PNG
http://www.3dmark.com/3dm/13948906

Met jou settings (heb alles een paar Mhz lager gezet) haal ik een graphic score van Graphics score van 7951. Totale score valt wat tegen inverhouding met sommige websites, maar dat komt puur door de CPU (een 6 core @ 4,6Ghz scoort aanzienlijk hoger in de CPU bench wat vrij veel invloed heeft op de eindscore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Tortelli schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

[afbeelding]
http://www.3dmark.com/3dm/13948906

Met jou settings (heb alles een paar Mhz lager gezet) haal ik een graphic score van Graphics score van 7951. Totale score valt wat tegen inverhouding met sommige websites, maar dat komt puur door de CPU (een 6 core @ 4,6Ghz scoort aanzienlijk hoger in de CPU bench wat vrij veel invloed heeft op de eindscore).
Je trage RAM gooit ook veel roet in het eten.

Met een 6700k op dezelfde snelheid en 3200MHz ram haal ik ruim 20fps tijdens de CPU test.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
So, de 1080 Palit Super Jetstream valt een tikje tegen. Ik heb hem nu een paar dagen en mijn max OC is +40(:() en +500. Daarnaast vind ik de cooler best wel een herrie maken over 45% en een lekker hoge coil whine die vaak net boven het geluid van de games komt. Al met al zie ik niet 'het beste van het gemiddelde' terug erin, tenzij ik gewoon een bad batch heb.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:10:
So, de 1080 Palit Super Jetstream valt een tikje tegen. Ik heb hem nu een paar dagen en mijn max OC is +40(:() en +500. Daarnaast vind ik de cooler best wel een herrie maken over 45% en een lekker hoge coil whine die vaak net boven het geluid van de games komt. Al met al zie ik niet 'het beste van het gemiddelde' terug erin, tenzij ik gewoon een bad batch heb.
Wat is je effectieve Core Clock speed, want +40 Mhz zegt twee keer niets. ;)
Ik zou hem wel terugsturen voor die CoilWhine, daar wil je niet continu naar luisteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar komt de core snelheid op uit effectief tijdens het gamen? Door Boost is daar niet echt een duidelijk getal uit te herleiden. Verder is +500MHz op het geheugen eigenlijk gewoon een goed exemplaar. Coil whine is uiteraard niet de standaard en dan is een gevalletje retour gepast.

Wat betreft koeling zou ie echt stil moeten zijn volgens alle reviews. Geen idee of de JetStream zich op een of andere manier anders gedraagd, maar op 50% (fixed fan getest) fanprofiel is bij mijn GameRock nou niet bepaald geluid aanwezig wat ik als herrie zou omschrijven (note: kast staan onder het bureau en toch wel effectief een metertje of 2-2.5 van mijn oren af).

Het is best warm op de 'studeerkamer' op het moment (kamer koelt niet snel af, komt deels ook doordat er vandaag aardig wat elektronische apparaten aanstonden in de kamer (waaronder 4 computers en 10 schermen :+)). Dan kom ik na een test op het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xltAMZH.png

Niet onhoorbaar (ik hoor wel fans, maar volgens mij hoor ik de NF-A14s met low-noise adapter en niet de videokaart, want zelfs zonder load hoor ik hetzelfde geluid), maar ik betwijfel dat iemand dit als herrie zou omschrijven dus toch iets mis met de kaart, of de airflow anders binnen de kast?

[ Voor 66% gewijzigd door Paprika op 07-08-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Paprika schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:20:
Waar komt de core snelheid op uit effectief tijdens het gamen? Door Boost is daar niet echt een duidelijk getal uit te herleiden. Verder is +500MHz op het geheugen eigenlijk gewoon een goed exemplaar. Coil whine is uiteraard niet de standaard en dan is een gevalletje retour gepast.

Wat betreft koeling zou ie echt stil moeten zijn volgens alle reviews...
SmokingCrop schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:19:
[...]

Wat is je effectieve Core Clock speed, want +40 Mhz zegt twee keer niets. ;)
Ik zou hem wel terugsturen voor die CoilWhine, daar wil je niet continu naar luisteren..
standaard 1708, boost naar 1924 ish, en met +40 en 100% voltage en power % raakt hij de 2k aan, als ik bv de voltage naar 0% doe, en de core naar + 50 of meer, instant crash, zelfs al raakt hij de 2k. Coilwhine is ook meer hoe hoger de clock speed ( logisch asaik ) maar ja.

54% is bij mij al een beginnende herrie, dan is het geen zoem meer, begint een fluctuatie in te komen zou maar zeggen, kan het even niet goed omschrijven.

Het gaat dan ook boven de fan geluid van 5x 800 rpm Noctua's en 2x 600 rpg fans van de CPU ( ook noctua )

[ Voor 11% gewijzigd door JinShepard op 07-08-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nja, weet niet of de Jetstream dezelfde fancurve als de GameRock heeft.
Ik houd m'n GameRock gewoon op 35% (875~RPM) onder load en dan wordt die max 75°C in een kamer van 24°C ofzo. na lang gamen. (1974Mhz Core bij die 75°C, heb liever meer stilte dan 1 fps meer)
Automatisch doet hij een 43% (1065~ RPM) om 69-70°C te behouden.

Met die 35% is hij een stuk stiller dan de MSI GTX 970 Gaming (op 1500Mhz) die ik daarvoor had met ook 75°C~.

ps: heb m'n drie case fans aan 450 RPM lopen en scythe mugen 4 PCGH aan 350-600RPM naargelang load in een Define R5 case.

[ Voor 50% gewijzigd door SmokingCrop op 07-08-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingCrop schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:06:
Nja, weet niet of de Jetstream dezelfde fancurve als de GameRock heeft.
Ik houd m'n GameRock gewoon op 35% (875~RPM) en dan wordt die max 75°C in een kamer van 24°C ofzo. na lang gamen. (1974Mhz Core bij die 75°C, heb liever meer stilte dan 1 fps meer)
Automatisch doet hij een 43% (1065~ RPM) om 69-70°C te behouden.
De mijne kapt hem op 40% met mijn profiel (940-980 RPM). Dat houdt ie ook gewoon zonder problemen vol, alleen val ik effectief terug op 2.1GHz, maar ik heb al eens gemeldt hier dat ik die 0.5% FPS (zie auto-profiel hierboven met 2113 MHz stabiel) zonder problemen inlever voor de stilte :p.

Volgens mij wil het standaard profiel gewoon niet de 70C aanraken. Tja, dat kan natuurlijk ook, maar dat is in mijn ogen wat overdreven strak voor een GPU :p.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 07-08-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palit Gamerock 1070
Core: 1806
Memory: 4504

Timespy: 5542
Timespy Graphics score: 6318

Firestrike: 13264
Firestrike Graphics score: 19535

Als ik de core 50mhz hoger zet heb ik heel veel artifacts. Bij 25mhz hoger heb ik heel licht artifacts.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 15:52
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:27:
Palit Gamerock 1070

Als ik de core 50mhz hoger zet heb ik heel veel artifacts. Bij 25mhz hoger heb ik heel licht artifacts.
Volgens mij krijg je geen artifacts van je coreclock maar van je memory clock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Core overclock kan wel degelijk ook artifacts leveren.

1806 MHz op de core lijkt me een beetje weinig, is dat zonder boost? Gebruik GPU-Z om je clocks in de gaten te houden. +250 op de memory is overigens een redelijke overclock, misschien valt er meer te halen. Gebruik FurMark om je memory te stresstesten - je wil geen zwarte artifacts zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Mitt3nz op 07-08-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Blaat schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Je trage RAM gooit ook veel roet in het eten.

Met een 6700k op dezelfde snelheid en 3200MHz ram haal ik ruim 20fps tijdens de CPU test.
Ik heb officieel 1333Mhz geheugen; 3x4Gb komt uit mijn oude i7 920, heb er 1x 4GB bijgekocht en dat in mijnn 4790k gestopt, wetende dat het wat aan de trage kant was (maar daar merk je in reallife situaties bijna nooit wat van). Geheugen draait nu op 1600Mhz, geen idee of het hoger te krijgen is (nooit getest).

Nieuw geheugen zal in bepaalde benchmarks wel wat prestatie winst opleveren, in werkelijke games win je er misschien 1-2% mee volgens mij. Zie dat ik vergelijkbare scores haal als mensen met sneller geheugen @ 4,4Ghz.

De geheugensnelheid lijkt relatief veel invloed te hebben op de CPU score; snelste 6700k scoort 6577 @ 5,0Ghz. Hij gebruikt geheugen op 3.598 MHz

Welke CPU score halen andere mensen met een 4790k @ 4,6Ghz?.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 08-08-2016 01:43 . Reden: Wat gezocht naar CPU scores @ time spy. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Ik heb besloten een RMA te doen naar casekings, zal wel ff duren voordat het afgerond is, en dan maar hopen dat ik me geld terug kan krijgen. Of ik dan nog een Palit neem, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:27:
Palit Gamerock 1070

Voor die TimeSpy Graphics score heb ik een core nodig van (start) 2126MHz, die zakt naar 2088MHz uiteindelijk. Dat zal bij jou ook wel zijn vermoed ik, met 1806 ga je deze score niet halen op een 1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Inderdaad, vandaar:
Mitt3nz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:52:
1806 MHz op de core lijkt me een beetje weinig, is dat zonder boost? Gebruik GPU-Z om je clocks in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond als ik thuis ben nog eens benchmarken en printscreens maken van 3dmark en GPU-Z. Wat is nou je daadwerkelijke core snelheid met of zonder boost? In Thundermaster staan namelijk andere snelheden dan in GPU-Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
De sensors tab van GPU-Z rapporteert de echte clocks, dus inclusief boost.

[ Voor 14% gewijzigd door Mitt3nz op 08-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hier is mijn GTX 1070 met Arctic Accelero Xtreme 4 :)

Max 51C in Unigine Heaven met een Fan Speed van maar 33%. Hij boost naar 1936 MHz zonder tweaks en blijft daar vanwege de lage temperatuur.

Overclocken heb ik er nog niet mee gedaan en waarschijnlijk ook niet aan beginnen. De rede dat ik al meer dan 10 Jaar Arctic Coolers gebruik is omdat ik een stille Gaming PC wil.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YBK758Km.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vuEMQj8m.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xRGnwmAm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
Kun je dan niet beter investeren in een goede stille kast? Vind dat zo nutteloos met het doel de geluidsproductie tot 'stil' proberen te krijgen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een compleet plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ibbz1u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Prima graphics score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
chaoscontrol schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:54:
Kun je dan niet beter investeren in een goede stille kast? Vind dat zo nutteloos met het doel de geluidsproductie tot 'stil' proberen te krijgen.
Een kast is ook maar een kast, als je fans lawaai maken hoor je die in elke kast. En mijn kast staat onder mijn Bureau want bovenop naast je monitor ook geen porem.

Daarbij is nu de temperatuur ook 30 graden lager over de Stock Cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDeeGee schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:09:
[...]

Een kast is ook maar een kast.
Nou, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BeyoD9ql.jpg Kijken wat evga hier van zegt, logotje hoort normaal binnen de rand te vallen en niet uit te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Toch is mijn PC onhoorbaar met mijn Antec P280.

Ik ben nogal een zeikerd als het op geluid en brommetjes aankomt, omdat ik bepaalde frequenties op pik die andere niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Vooralsnog ben ik aan het twijfelen, terwijl ik toch wel snel een kaart wil gaan aanschaffen. Maar wat is nu eigenlijk op dit moment de beste 1070 om te kopen? Ik zat eerst alleen te denken aan de 1070 Gaming X, ook vanwege eerdere goede ervaringen met MSI. Maar nu ik dit topic een beetje door heb gespit kom ik tot de conclusie dat die op dit moment niet de beste koop zou zijn?

Daarnaast game ik op 1440p. Is dan de 1070 uberhaupt wel een goede koop, wanneer ik futurebased ga kijken of is het dan verstandiger iets meer geld uit te geven en een 1080 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Uberdude schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:35:
[afbeelding] Kijken wat evga hier van zegt, logotje hoort normaal binnen de rand te vallen en niet uit te steken
Ik zie het probleem niet? Hij steekt uit net zover als de cooler rand. Dit zie je op alle fotos. Of bedoel je iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
StevoMark10 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:10:
Vooralsnog ben ik aan het twijfelen, terwijl ik toch wel snel een kaart wil gaan aanschaffen. Maar wat is nu eigenlijk op dit moment de beste 1070 om te kopen? Ik zat eerst alleen te denken aan de 1070 Gaming X, ook vanwege eerdere goede ervaringen met MSI. Maar nu ik dit topic een beetje door heb gespit kom ik tot de conclusie dat die op dit moment niet de beste koop zou zijn?

Daarnaast game ik op 1440p. Is dan de 1070 uberhaupt wel een goede koop, wanneer ik futurebased ga kijken of is het dan verstandiger iets meer geld uit te geven en een 1080 te kopen.
MSI maakt doorgaans prima kaarten, maar de 10-series Gaming X kaarten zijn wel flink overpriced nu. Toen de kaarten nog schaars waren kon je dat nog rechtvaardigen, maar nu voornamelijk de 1070 goed verkrijgbaar is, is het ronduit idioot dat de MSI kaarten soms wel 80 euro duurder zijn. De Gigabyte G1 Gaming bijvoorbeeld zal weinig tot niks onderdoen voor de MSI Gaming X, maar is wel 60 euro goedkoper in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Devil N schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

MSI maakt doorgaans prima kaarten, maar de 10-series Gaming X kaarten zijn wel flink overpriced nu. Toen de kaarten nog schaars waren kon je dat nog rechtvaardigen, maar nu voornamelijk de 1070 goed verkrijgbaar is, is het ronduit idioot dat de MSI kaarten soms wel 80 euro duurder zijn. De Gigabyte G1 Gaming bijvoorbeeld zal weinig tot niks onderdoen voor de MSI Gaming X, maar is wel 60 euro goedkoper in de pricewatch.
Dat scheelt inderdaad aardig. En ten opzichte van 1440p gaming. Wat is verstandiger? Een 1070 of 1080? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Guys, hoe is deze fire strike score, straight out of the box, geen tuning ?

Graphics Score
19 460

Physics Score
12 696

Combined Score
7 358

6700k en GTX1070 strix

Het vreemde vind ik dat physics scre hoger was op mijn HD7950 (gpu vs cpu ?).
Hmm, AI Suite van Asus heeft een probleem met de Nvidia driver, daardoor gaat de turbo niet naar 4200Mhz van de cpu. Dat kan wat verklaren.

[ Voor 49% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-08-2016 20:15 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.