nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:08:
Ik heb lang aan het denken geweest om een RX 480 (aftermarket) of GTX 1060 (aftermarket) te kopen, maar ga uiteindelijk toch voor een 1070 gaan omdat ik met een HTC Vive zit waarvan ik optimaal wil genieten. Nu ben ik de laatste avonden al de websites aan het afschuimen en heb ik denk mijn keuze al kunnen herleiden naar volgende 3 merken:

- EVGA GeForce GTX 1070 FTW Gaming ACX 3.0
- Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream
- Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3
https://www.caseking.de/e...92-mb-gddr5-gcpi-081.html
deze kun je ook overwegen de standaard Palit voor 439,- tenminste betaalbaar durf alleen niet te zeggen of deze ook de fans uitzet onder 60 graden dacht dat dat standaard was mijn blijkbaar niet.
Lastig kiezen zo ze mankeren allemaal wel wat

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 03-08-2016 18:43 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

ik denk dat ik voor de Gigabyte G1 gaat omdat die aan te sturen is qua ledkleur. Voor een paar tientjes knap je dan toch je PC best wel op en is het leuk om met een window te spelen. Lijkt me toch wel grappig ook al zie je het niet de hele tijd.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt, en voor de EVGA 1070 FTW gegaan gezien de lagere prijs op caseking nu. Hopelijk geen last van het coil whine fenomeen, heb ik wel wat schrik voor. Afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:40:
Ik heb de knoop doorgehakt, en voor de EVGA 1070 FTW gegaan gezien de lagere prijs op caseking nu. Hopelijk geen last van het coil whine fenomeen, heb ik wel wat schrik voor. Afwachten maar :)
je kan hem altijd nog terug sturen als je het niet bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaiderZ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:42:
[...]

je kan hem altijd nog terug sturen als je het niet bevalt :)
exactly, daarom ook voor caseking gegaan in plaats van een andere random duitse webshop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan bij alle webshops in de EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 14:33
ErikRo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

Maar de X2 las ik van dat die altidj op 40% in idle ipv uitgaat.
Ik zit zelf ook al te kijken naar een 2 slots kaart voor in mijn itx kast OC niet nodig en de goedkoopste stilste leek me de X2 maar toen las ik dit weer.
Volgens deze review is de min fan op 27% https://www.reddit.com/r/...pest_1070_the_inno3d_gtx/

Je zou evt ook nog naar de Gigabyte Windforce kunnen kijken. Heeft ook de fans op stil tot 50 (of 60?) graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Oke hij is binnen en zit al in de PC.

Heb ff een testje gedraaid met de driver die Windows zelf installeerde :)

http://www.3dmark.com/3dm/13833607

Ik hoop dat het linkje werkt er staat wel erg veel info over mijn PC :o

Ga nu ff wat games proberen de eerste zal DOOM zijn.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Catwoman schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:14:
[...]

Volgens deze review is de min fan op 27% https://www.reddit.com/r/...pest_1070_the_inno3d_gtx/

Je zou evt ook nog naar de Gigabyte Windforce kunnen kijken. Heeft ook de fans op stil tot 50 (of 60?) graden.
Thnx zal Windforce eens googlen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:01:
Dat kan bij alle webshops in de EU...
ja weet ik :) maar ik denk dat caseking wel iets betere customer support zal leveren en iets vlotter in retour is dan een of andere vage webshop. Dat bedoel ik er maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
killerbee1958 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:57:
Ik ga hier geen uitgebreid welles-nietes draadje van maken maar je bewering is zeer selectief en misschien waar voor een enkel spel (zware grafische games).

Gelukkig geef je zelf ook al aan dat de 1080 overpriced is. (daarbij is het overigens aan een ieder persoonlijk om te bepalen wat overpriced precies betekent.)
Vraagsteller vraagt om best value for the money. Ik denk dat daar een belangrijk signaal zit van de drijfveer van hem/haar.

Ik laat het even aan vraagsteller om aan te geven wat hij/zij wil spelen en op wat voor monitor (zaken als Freesycnh vs Gsynch, 60Hz,120Hz of 144hz spelen hier een belangrijke rol) voordat ik (of iemand) anders een onderbouwd antwoord ga geven.
Qua games gaat het om Overwatch, World of Warcraft, Diablo III, SW: Battlefront, wellicht The Witcher III en wat de toekomst mag brengen.

Voor mij is het vooral belangrijk dat er in 1440p een steady framerate (zoals gezegd, 50 is voldoende, liefst 60, zo lang het maar steady is) kan worden behaalt, ook al kost dat een klein deel van de mogelijkheden. Vaak zijn het immers minimale grafische verbeteringen die soms de behoorlijk wat 'vermogen' eisen. Monitor die ga aanschaffen is de Dell Ultrasharp U2715H. Het 1080p scherm is geen optie, omdat ik wil gamen (en werken) op een 27 inch scherm, en 1080p op een 27 inch scherm vind ik een te kleine resolutie. Dat ben ik nu gewend met mijn iMac Late 2009, die helaas aan vervanging toe is. En gezien ik niet het budget heb voor een nieuwe iMac, neem ik het genoegen moeten met een PC, maar wil het natuurlijk wel gelijk goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:46:
[...]

ja weet ik :) maar ik denk dat caseking wel iets betere customer support zal leveren en iets vlotter in retour is dan een of andere vage webshop. Dat bedoel ik er maar mee :)
Bij caseking heb ik 20-7 een mail gekregen dat mijn pakket daar was aangekomen en mijn geld zou binnen 14 dagen op mijn rekening staan, vandaag stond het op mijn rekening.
Ik moest er met paypal betalen kreeg het dus op de paypal rekening ik heb het nu overgeschreven naar mijn reguliere rekening wat ook waarschijnlijk een paar dagen duurt.
Laatst ook een kaart terug naar 4launch gestuurd, donderdag op de bus dinsdag geld terug op mijn rekening.
Ik heb nog nooit bij welke webshop dan ook zo lang op mijn geld moeten wachten dan bij caseking, en ik stuur echt vaak dingen terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Weet iemand waarom zowel MSI als EVGA een 500 watt voeding adviseren voor de 1070 serie? OP dit moment heb ik de MSI Radeon R9 270 2GB in zitten die volgens de specs 147 watt levert tegenover de 150 van de MSI GTX 1070. Dit gaat tot nu toe allemaal goed op mijn 450 watt 80+ Gold voeding van Coolermaster.

De EVGA FTW wordt wel neergezet op 215 watt, maar dat is nog steeds maar + 68 watt op mijn huidige systeem. Volgens deze site http://powersupplycalculator.net is mijn huidige load power 270 en adviseren ze een theoretische power supply van 334 watt en dan heb ik al overdreven veel USB devices (10) en fans (5) op gegeven om wat speling te nemen terwijl al mijn USB extern wordt aangedreven.

Kan iemand met kennis mij vertellen of ik problemen ga krijgen als ik 1 van deze 2 kaarten er in stop? Systeem bestaat verder uit een I5 4460 boxed, Mini ITX moederbord, 2 x 8 DDR3 geheugen, MX 100 SSD ,WD Green 2 TB en ik ga absoluut niet overclocken als dat nog uit maakt.

De EVGA 1070 FTW heeft momenteel prijstechnisch wel mijn voorkeur, maar kan ook langer wachten als de MSI een slimmere keuze is in mijn huidige systeem.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 03-08-2016 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
500watt gaan ze denk ik al uit van een matige voeding als jij een goede voeding hebt zat die 450w geen probleem zijn mijn vorige computer een shuttle had zefls 300 of 350w als voeding en die trok alles wat ik erin stopte maar dat was ook echt een hele goede voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:23

Fanta

FordPerformance™️

Beakzz schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:45:
Weet iemand waarom zowel MSI als EVGA een 500 watt voeding adviseren voor de 1070 serie? OP dit moment heb ik de MSI Radeon R9 270 2GB in zitten die volgens de specs 147 watt levert tegenover de 150 van de MSI GTX 1070. Dit gaat tot nu toe allemaal goed op mijn 450 watt 80+ Gold voeding van Coolermaster.

De EVGA FTW wordt wel neergezet op 215 watt, maar dat is nog steeds maar + 68 watt op mijn huidige systeem. Volgens deze site http://powersupplycalculator.net is mijn huidige load power 270 en adviseren ze een theoretische power supply van 334 watt en dan heb ik al overdreven veel USB devices (10) en fans (5) op gegeven om wat speling te nemen terwijl al mijn USB extern wordt aangedreven.

Kan iemand met kennis mij vertellen of ik problemen ga krijgen als ik 1 van deze 2 kaarten er in stop? Systeem bestaat verder uit een I5 4460 boxed, Mini ITX moederbord, 2 x 8 DDR3 geheugen, MX 100 SSD ,WD Green 2 TB en ik ga absoluut niet overclocken als dat nog uit maakt.

De EVGA 1070 FTW heeft momenteel prijstechnisch wel mijn voorkeur, maar kan ook langer wachten als de MSI een slimmere keuze is in mijn huidige systeem.
Ik zou je vraag hier even neerleggen:

Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Daar zitten de kenners.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 20:12
macxpgebruiker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:35:
[...]

Qua games gaat het om Overwatch, World of Warcraft, Diablo III, SW: Battlefront, wellicht The Witcher III en wat de toekomst mag brengen.

Voor mij is het vooral belangrijk dat er in 1440p een steady framerate (zoals gezegd, 50 is voldoende, liefst 60, zo lang het maar steady is) kan worden behaalt, ook al kost dat een klein deel van de mogelijkheden. Vaak zijn het immers minimale grafische verbeteringen die soms de behoorlijk wat 'vermogen' eisen. Monitor die ga aanschaffen is de Dell Ultrasharp U2715H. Het 1080p scherm is geen optie, omdat ik wil gamen (en werken) op een 27 inch scherm, en 1080p op een 27 inch scherm vind ik een te kleine resolutie. Dat ben ik nu gewend met mijn iMac Late 2009, die helaas aan vervanging toe is. En gezien ik niet het budget heb voor een nieuwe iMac, neem ik het genoegen moeten met een PC, maar wil het natuurlijk wel gelijk goed doen.
Oke, als een steady framerate echt belangrijk voor je is dan zou je eigenlijk je nog even moeten inlezen op Freesynch (AMD kaarten) en.of Gsync (Nvidia kaarten).
Deze techniek synchroniseert de output van je videokaart aan de refreshrate van je Monitor.
Daarmee krijg je een "smoother" display.
Ik zie veel mensen die erg positief zijn over deze techniek in diverse draadjes (ik heb zelf net een Freesynch Benq XL2730Z aangeschaft met Freesynch om die reden maar heb de bijbehorende videokaart nog niet).

Gsynch en Freesynch zijn vergelijkbare oplossingen maar de kosten voor een Gsynch monitor zijn gemiddeld zo een 150 euro hoger tov vergelijkbare Freesynch monitor.

Je geeft aan dat je 60Hz voldoende vindt dus dan is je keuze weer wat groter. Er zijn diverse schermen met een FreeSycnh of Gsynch range 40-75Hz die betaalbaar zijn. Gebruik de Pricewatch selectie om ze te vinden.

Van de spellen die je opnoemt is voor TWIII een die de video wat zwaarder belast. Maar als ik me goed ingelezen heb kun je ook die nog uitstekend op 60fps draaien als je niet alles op ultra zet).

Mocht je keuze voor de U2715H al vast staan dat zijn mi zowel de RX480 alsmede de 1060 uitstekende keuzes voor jouw wensen.
Beide kaarten zijn voor onder de 300 euro (weliswaar beide zeer mondjesmaat nog) te verkrijgen.

Als je budget het toelaat zou je dan vervolgens nu nog kunnen opschalen naar de 1070. Is voor wat je nu wil mi al overkill maar je zou kunnen redeneren dat nog uit te brengen spellen in de nabije toekomst dan ook op de door jou gewenste 60fps kunnen draaien.
Maar goed ik heb geen glazen bol om te voorspellen hoe snel de games veranderen om dit noodzakelijk te maken.
Persoonlijk zou ik in dit geval liever nu de rx480 of 1060 kiezen en dan tzt (na 1-1/2 of 2 jaar) de opvolger hiervan. Maar dat is iets wat je ook weer vooral van je beschikbare budget moet laten afhangen.

Succes met je keuzes.

[ Voor 4% gewijzigd door killerbee1958 op 04-08-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Help!!!! schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:13:
^
Thx. Ga binnenkort waarschijnlijk een clean install van W10 doen, miscchien helpt dat.
Je bedoelt dat je cpu en mem clocks omlaag gaan wanneer je op 144Hz werkt met een multi-monitor setup? Dan gaat je die clean install geen resultaat bieden. Zit echt in de drivers.
killerbee1958 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Oke, als een steady framerate echt belangrijk voor je is dan zou je eigenlijk je nog even moeten inlezen op Freesynch (AMD kaarten) en.of Gsync (Nvidia kaarten).
Deze techniek synchroniseert de output van je videokaart aan de refreshrate van je Monitor.
Daarmee krijg je een "smoother" display.
Ik zie veel mensen die erg positief zijn over deze techniek in diverse draadjes (ik heb zelf net een Freesynch Benq XL2730Z aangeschaft met Freesynch om die reden maar heb de bijbehorende videokaart nog niet).

Gsynch en Freesynch zijn vergelijkbare oplossingen maar de kosten voor een Gsynch monitor zijn gemiddeld zo een 150 euro hoger tov vergelijkbare Freesynch monitor.

Je geeft aan dat je 60Hz voldoende vindt dus dan is je keuze weer wat groter. Er zijn diverse schermen met een FreeSycnh of Gsynch range 40-75Hz die betaalbaar zijn. Gebruik de Pricewatch selectie om ze te vinden.

Van de spellen die je opnoemt is voor TWIII een die de video wat zwaarder belast. Maar als ik me goed ingelezen heb kun je ook die nog uitstekend op 60fps draaien als je niet alles op ultra zet).

Mocht je keuze voor de U2715H al vast staan dat zijn mi zowel de RX480 alsmede de 1060 uitstekende keuzes voor jouw wensen.
Beide kaarten zijn voor onder de 300 euro (weliswaar beide zeer mondjesmaat nog) te verkrijgen.

Als je budget het toelaat zou je dan vervolgens nu nog kunnen opschalen naar de 1070. Is voor wat je nu wil mi al overkill maar ja, gezien voorkomen van discussies met je partner, zou je kunnen redeneren dat nog uit te brengen spellen in de nabije toekomst dan ook op de door jou gewenste 60fps kunnen draaien.
Maar goed ik heb geen glazen bol om te voorspellen hoe snel de games veranderen om dit noodzakelijk te maken.

Succes met je keuzes.
Ik kan ook iedereen aanraden om een G-sync monitor te gebruiken. Met Freesync geen ervaring maar neem aan dat het hetzelfde resultaat geeft. Games als Doom, Overwatch en Battlefield 4, zien er retestrak uit. Geen screentears meer, geen droppende FPS maar alles supersmooth. Ik heb een Acer Predator 27" IPS paneel op 144Hz met G-Sync op een GTX 1070 van MSI. Prachtcombinatie waar ik de komende tijd wel mee onder de panne ben.

[ Voor 75% gewijzigd door Techno Overlord op 04-08-2016 09:45 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Techno Overlord schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Je bedoelt dat je cpu en mem clocks omlaag gaan wanneer je op 144Hz werkt met een multi-monitor setup? Dan gaat je die clean install geen resultaat bieden. Zit echt in de drivers.

[...]

Ik kan ook iedereen aanraden om een G-sync monitor te gebruiken. Met Freesync geen ervaring maar neem aan dat het hetzelfde resultaat geeft. Games als Doom, Overwatch en Battlefield 4, zien er retestrak uit. Geen screentears meer, geen droppende FPS maar alles supersmooth. Ik heb een Acer Predator 27" IPS paneel op 144Hz met G-Sync op een GTX 1070 van MSI. Prachtcombinatie waar ik de komende tijd wel mee onder de panne ben.
FPS drops worden volgens mij niet veroorzaakt door je monitor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:56

RPS13

S T Y L E

Blaat schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Iets gaat hier niet goed. Een GPU temp van 27 graden bij een liquid temp van 29 is fysisch onmogelijk. :P

Edit; en ook, +950 op het geheugen? Wat the hell? The meeste mensen zitten rond de +500 en jij haalt bijna het dubbele.
Ik heb even opgezocht of het wellicht een calibratie probleem van de X41 temperature sensor kan zijn, maar daar heb ik niks over kunnen vinden. Ik ben op verschillende fora wel een aantal screenshots tegengekomen, waarop is te zien dat de liquid temperature op idle vrijwel altijd een graadje of twee hoger is t.o.v. de core temperature.

Ik heb bij beide Kraken X41's hetzelfde. Ik heb ook nog een Kraken X61 liggen, die heb ik uit interesse ook even getest (op beide de CPU en GPU), ook die heeft op idle een iets hogere liquid temperature ten opzichte van de core temperature.

Op full load zijn de readings wel exact zoals je zou verwachten, maar zodra ik een stress test afsluit zie ik dat de core temperature snel zakt, terwijl de vloeistof een langere tijd nodig heeft om af te koelen.

+950 op de memory heeft verder geen zin hoor! Hij zal misschien zelfs nog wel iets hoger kunnen, aangezien er nog geen artifacts hebben opgetreden, maar er is geen performance winst ten opzichte van +500, dus daar laat ik hem op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

RPS13 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Ik heb even opgezocht of het wellicht een calibratie probleem van de X41 temperature sensor kan zijn, maar daar heb ik niks over kunnen vinden. Ik ben op verschillende fora wel een aantal screenshots tegengekomen, waarop is te zien dat de liquid temperature op idle vrijwel altijd een graadje of twee hoger is t.o.v. de core temperature.

Ik heb bij beide Kraken X41's hetzelfde. Ik heb ook nog een Kraken X61 liggen, die heb ik uit interesse ook even getest (op beide de CPU en GPU), ook die heeft op idle een iets hogere liquid temperature ten opzichte van de core temperature.

Op full load zijn de readings wel exact zoals je zou verwachten, maar zodra ik een stress test afsluit zie ik dat de core temperature snel zakt, terwijl de vloeistof een langere tijd nodig heeft om af te koelen.

+950 op de memory heeft verder geen zin hoor! Hij zal misschien zelfs nog wel iets hoger kunnen, aangezien er nog geen artifacts hebben opgetreden, maar er is geen performance winst ten opzichte van +500, dus daar laat ik hem op staan.
Ah ok!

Nou een meetfout is altijd mogelijk natuurlijk. Ook de sensors op je chips hoeven helemaal niet accuraat te zijn.

Zelf een waterthermometer installeren is waarschijnlijk nog het handigst om te doen.

Nou mijn 1080 met waterblok staat op V&A en ik heb het waterblok voor de Titan X in de pre-order staan bij EK.

Zodra de 1080 verkocht is komt er een Titan X. 8)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Fanta schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

FPS drops worden volgens mij niet veroorzaakt door je monitor.. ;)
'
Uiteraard, maar door de G-sync techniek zie je het vrijwel niet wanneer een game even dropt naar <60fps. En als je op 1440p gamet, komt dat toch nog, ondanks een GTX 1070, wel eens voor bij bijvoorbeeld GTA 5.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Techno Overlord schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Nee in mijn geval bij single monitor. Bij 144hz klokt de videokaart niet voldoende terug. Voor single monitor zou dat al opgelost moeten zijn in de driver naar ik begrijp.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Daar is hij dan eindelijk!

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/8ln24i08l/IMG_2984.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/suafq7zjp/IMG_2985.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/b5ioylnsl/IMG_2986.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/6854dhlth/IMG_2987.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/6yxuj9o6t/IMG_2988.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/d15h9rcmt/IMG_2990.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/e4pllpx9x/IMG_2991.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/og1yedoz9/IMG_2993.jpg

Tijdens Furmark hoorde ik heel zachtjes wat coil whine, totaal niet storend zo zacht.

Wat een heerlijke kaart. Ik heb nog geen tijd gehad om hem goed te testen, maar een kort potje GTA 5 op max settings liep lekker soepel en zag er natuurlijk fantastisch uit. De videokaart hoor je niet tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Ziet er mooi uit in die kast. Ik heb zelf de 1080 FTW. Het zwarte balkje met de led-verlichting ziet er echt strak uit. Bij mij zitten er alleen 2 krassen direct onder de tekst EVGA. Maar wat doe je eraan? Doordat het zwart is zie je het gelukkig niet goed.

Mijn voeding komt vandaag binnen en dan kan ik de videokaart eindelijk in de nieuwe pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zie er zeer mooi uit. Soms denk ik dat ik toch wel een case met een side window wil... Maarja aan de ene kant, ik heb mijn onderdelen niet gekozen voor de looks maar voor de prijs/kwaliteit. Dan krijg je dus ook allemaal kleuren door elkaar die niet bij elkaar passen. Sowieso zijn sommige leveranciers een beetje afwijkend kwa kleur gebruik. *kuch* Noctua *kuch*

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Damn die nieuwe EVGA kaartjes zien er wel strak uit :D

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Bapawe schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:20:
Damn die nieuwe EVGA kaartjes zien er wel strak uit :D
In het echt nog mooier dan op de foto's. Dat hoorde ik al van anderen, maar ik kan het nu ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Mooie kaartjes inderdaad, sommige mensen betalen daar graag extra voor. Ik niet, heb een gesloten kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Mitt3nz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:10:
Mooie kaartjes inderdaad, sommige mensen betalen daar graag extra voor. Ik niet, heb een gesloten kast :)
Dat extra betalen valt wel mee, 469 euro voor een FTW. Vergeleken met de goedkoopst mogelijke 1070 is dat slechts 30-40 euro meer. En daarvoor krijg je veel meer dan alleen wat leuke looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ja, EVGA heeft wel nette garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalgamer06
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 14:24
Ik kom net erachter dat mijn Palit GTX 1070 Dual van caseking ook coil whine heeft met hoge FPS.
Gelukkig is dit maar zacht en niet echt merkbaar. Tevens is het makkelijk te fixen door een limiet in te stellen voor de FPS of vsync in te stellen.
Dus niet echt nodig om terug te sturen. Of kan het erger worden ofzo?
Ik heb trouwens nog niks overgekokt. Ga ik misschien wel in de toekomst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Hier mijn timespy score. Moet beter kunnen, ik ga nog wel even rommelen een dezer dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tW6Y2weV2rXcK7JsgtGD9H0m/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beest3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-08 12:07
Fanta schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:48:
Hier mijn timespy score. Moet beter kunnen, ik ga nog wel even rommelen een dezer dagen.

[afbeelding]
Ik volg je op de voet je hebt de kaart die ik wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalgamer06
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 14:24

[afbeelding]
Mijn timespy score :/
http://www.3dmark.com/spy/162816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:09
Je graphics score is best ok zonder overclock. Je CPU score is natuurlijk een stuk lager dan mensen met een i5-4xxx of 6xxx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[afbeelding]
Ik haal met dezelfde CPU en GPU een hogere score. Graphics score: 6399. CPU score: 3636

Totaal score is 5749.

Je hebt dus nog best wel wat winst te behalen. :Y

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz

[afbeelding]
Ik zit op een graphics score van 6613. Daarvoor moet ik het geheugen wel op 2.4 GHz (9.6 GHz QDR) laten draaien. Blijkbaar lukt dat niet met veel kaarten, heb ik dus mazzel mee.

[ Voor 67% gewijzigd door Mitt3nz op 04-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Mitt3nz schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Ik zit op een graphics score van 6613. Daarvoor moet ik het geheugen wel op 2.4 GHz (9.6 GHz QDR) laten draaien. Blijkbaar lukt dat niet met veel kaarten, heb ik dus mazzel mee.
Ik haal met een +600 op het geheugen nog "maar" een 62xx score voor Graphics. Ik kan me niet voorstellen dat jouw +800 (dus maar 200 meer) nog eens 350-400 punten op gaat leveren bij mij. Dat terwijl mijn core op +140 draait (2126MHz) en niet verder terugvalt dan 2050, maar meestal op 2088MHz blijft hangen.
Je geheugen overclocken is dan ook niet waar je zoveel meer snelheid mee haalt, dat zie je al snel. Het verschil met +200, +400 of +600 is maar klein. De resultaten op stock memory en +600 overclock scheelt maar 100 punten in TimeSpy Graphics, dus dat is maar 1,6%.
Misschien blijft jouw core ook strak op 2126MHz de hele benchmark? Verschil in core speed tussen stock 1988MHz en 2126MHz merk je namelijk wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Soeski op 04-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Soeski schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Ik haal met een +600 op het geheugen nog "maar" een 62xx score voor Graphics. Ik kan me niet voorstellen dat jouw +800 (dus maar 200 meer) nog eens 350-400 punten op gaat leveren bij mij. Dat terwijl mijn core op +140 draait (2126MHz) en niet verder terugvalt dan 2050, maar meestal op 2088MHz blijft hangen.
Je geheugen overclocken is dan ook niet waar je zoveel meer snelheid mee haalt, dat zie je al snel. Het verschil met +200, +400 of +600 is maar klein. De resultaten op stock memory en +600 overclock scheelt maar 100 punten in TimeSpy Graphics, dus dat is maar 1,6%.
Misschien blijft jouw core ook strak op 2126MHz de hele benchmark? Verschil in core speed tussen stock 1988MHz en 2126MHz merk je namelijk wel.
Die van mij schakelt ook terug van 2126 naar 2088-2050 is dit standaard bij de msi 1070?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
RBN026 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Die van mij schakelt ook terug van 2126 naar 2088-2050 is dit standaard bij de msi 1070?
Neuh, dat zal niet per se standaard zijn bij een 1070 denk ik; wel met je power limit en wat je kaart "aan kan". Het is temperatuur gestuurd, dus als je kaart 70-80 graden zou worden dan tik je echt de 2050-2088 niet meer aan. Dat is het max 1999. Dat zal GPU Boost 3.0 dan wel weer aansturen denk ik. Dus; houdt 'm zo koud mogelijk, des te verder komt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
[...]

De eerste test draait hij strak op 2100 MHz (2113 MHz aan het begin), de tweede test schommelt die rond de 2075 - 2088 MHz (stuk zwaarder voor de GPU blijkbaar, dus knalt die eerder tegen de power limit). Raar dus dat er zo'n verschil is?

Zal zo nog eens een Time Spy test draaien op max overclock, even kijken wat er precies met mijn clocks gebeuren. Misschien zit ik ernaast, en clockt die minder hard terug.
RBN026 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Doen de meeste (zo niet bijna alle) GTX 1070 kaarten bij overclocks boven de 2.1 GHz, komt omdat de kaart dan tegen de (lage) power limit aanloopt. Hopelijk komen er nog (gehackte) BIOS'en waarmee we die power limit kunnen verhogen ofzo.
Soeski schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Neuh, dat zal niet per se standaard zijn bij een 1070 denk ik; wel met je power limit en wat je kaart "aan kan". Het is temperatuur gestuurd, dus als je kaart 70-80 graden zou worden dan tik je echt de 2050-2088 niet meer aan. Dat is het max 1999. Dat zal GPU Boost 3.0 dan wel weer aansturen denk ik. Dus; houdt 'm zo koud mogelijk, des te verder komt ie.
Nee, het is de power limit die de boel laat throttlen, niet de temperature limit. Die van mij wordt onder zware load teruggeklokt, terwijl hij nog geeneens de 60 graden aantikt.

[ Voor 31% gewijzigd door Mitt3nz op 04-08-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
[...]

Net even een Time Spy gedraaid, nieuwe topscore van 6640:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rRV5MXT.jpg

Memory clock is dus constant 2.4 GHz, core clock is stabiel op 2.1 GHz in de eerste test, en varieert tussen de 2075-2088 MHz in de tweede test (klein stukje 2.1 GHz). Max. fan speed is 45% (1135 RPM, niet te horen boven de case fans), max. temp 58C (die heatsink is _/-\o_). VDDC is 1.081V constant in eerste test, varieert van 1.062V tot 1.081V in tweede test. Heb het idee dat deze kaart nog veel verder te pushen is met een hogere power limit.

Edit: oeps... triple post. Excuus modjes!

[ Voor 53% gewijzigd door Mitt3nz op 04-08-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat deze vraag niet juist, but heck.. ik ga er gewoon voor!

Ik was er rotsvast van overtuigd (pre-launch) dat ik ging sparen voor een 1070,
maar na release, leken deze best duurder te zijn, dan ik aanvankelijk verwacht had.

Mijn vraag is: moest ik een 1060 kopen, hoeveel lever ik dan in qua kwaliteit?

Ik heb jarenlang moeten wachten om eindelijk nog eens zelf een desktop samen te stellen, en dus te kunnen gamen. Ik heb de laatste keer -vier jaar geleden ofzo- gegamed op de PS3.
PC gamen bleef bij mij heel beperkt tot bv LoL en Football Manager

Graag zou ik ook games zoals Battlefield en Call of Duty etc draaien, nu...

Ga ik dan met een 1060 nog steeds een "wauw" experience hebben? Ik heb nu een simpele Samsung T240 monitor (1080p) en dat is waarschijnlijk het enige wat ik (of ik moest overstappen naar een 1440p, of 4k moest betaalbaar worden) voorlopig ga hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:58:

maar na release, leken deze best duurder te zijn, dan ik aanvankelijk verwacht had.

Ik heb jarenlang moeten wachten om eindelijk nog eens zelf een desktop samen te stellen, en dus te kunnen gamen. Ik heb de laatste keer -vier jaar geleden ofzo- gegamed op de PS3.

Ga ik dan met een 1060 nog steeds een "wauw" experience hebben? Ik heb nu een simpele Samsung T240 monitor (1080p) en dat is waarschijnlijk het enige wat ik (of ik moest overstappen naar een 1440p, of 4k moest betaalbaar worden) voorlopig ga hebben
Het grootste verschil tussen de GTX 1060 en de GTX 1070 zit hem in of je wilt gamen op 1440p of niet. De GTX 1060 trekt in principe alle moderne games met gemak op 1080p 60fps met settings op High/Very High. Op 1440p wordt die kaart echter wat dubieuzer qua performance, en daar blinkt de GTX 1070 juist weer meer uit.

Aangezien jij zegt een 1080p monitor te hebben en daar tevreden mee bent, doe je er denk ik prima aan om een GTX 1060 in huis te halen. Dat "wauw"-effect ga je zeker wel krijgen met die kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Fanta schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:02:
Daar is hij dan eindelijk!

[afbeelding]

Tijdens Furmark hoorde ik heel zachtjes wat coil whine, totaal niet storend zo zacht.

Wat een heerlijke kaart. Ik heb nog geen tijd gehad om hem goed te testen, maar een kort potje GTA 5 op max settings liep lekker soepel en zag er natuurlijk fantastisch uit. De videokaart hoor je niet tijdens het gamen.
Ziet er mooi uit. Toch altijd wel een opgeruimd gezicht met een waterkoeler. Ik lees overal dat het toch wat meer geluid produceert en dub nog steeds op een dichte case of 1 met een window. De realiteit is denk ik dat hij straks onder mn bureau staat.. en kijk ik er niet meer naar.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kogel is door de kerk, vandaag een Palit Gamerock 1070 bij Azerty besteld. Als het goed is komt het morgen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:58:

Als je het geld er nu voor hebt dan zou ik zelf voor een 1070 gaan, toch wat meer power voor in de toekomst. Maar zoals eerder is aangegeven, hangt af van welke resolutie, welke games en je budget.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:28:
Kogel is door de kerk, vandaag een Palit Gamerock 1070 bij Azerty besteld. Als het goed is komt het morgen binnen!
Goede keuze :) Neem aan dat je gaat overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker! Heel nieuw systeem meteen besteld, had echt nog een oud systeem.

Core i5 6500
MSI B150 Gaming M3
Kingston HyperX Fury DDR4 16gb
Samsung 850 EVO 500GB
Palit GTX 1070 Gamerock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Ik twijfel ook nog. Ik had mijn zinnen gezet op een EVGA GTX 1060 SC, als upgrade van een GTX 670 in een i5-3570 systeem. De meeste 1070 kaarten zijn bovendien te lang voor mijn kast, hoewel er inmiddels ook varianten op de markt zijn die wel passen. Maar 25 cm is wel ongeveer het maximum; de 670 was eigenlijk ook al te lang en paste destijds alleen met wat mild buigwerk van de hd-cage.

Maar de EVGA is nauwelijks/niet verkrijgbaar. Gisteren was hij binnen een uur uitverkocht bij EVGA zelf. De gewone 1060 is er wel nog, maar die schijnt geen al te beste koeler te hebben. De andere 1060's die wel verkrijgbaar zijn, zijn weer een stukje duurder. En dan is de stap naar een 1070 ook niet zo groot meer. Ik vraag me alleen af of dat zin heeft bij mijn i5. Of kan ik toch beter een te dure 1060 kopen (Asus Dual bijvoorbeeld) en de meerprijs voor een 1070 in mijn zak houden? Met de beschikbare benchmarks kom ik daar niet uit.

Gamen doe ik overigens op hd, op dit moment vooral ARK. Verdere upgrades van mijn systeem zijn ook niet voorzien. Met een nieuwe kaart verwacht ik nog een jaar of 2-3 vooruit te kunnen, en dan komt er waarschijnlijk toch een heel nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Een recente i5 op, pak hem beet, 3.2 GHz is meer dan genoeg om een GTX 1070 te voeren, tenzij je heel CPU-intensieve games gaat spelen, of per se heel hoge framerates wil halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Techno Overlord schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

Ik haal met dezelfde CPU en GPU een hogere score. Graphics score: 6399. CPU score: 3636

Totaal score is 5749.

Je hebt dus nog best wel wat winst te behalen. :Y
Zojuist nog wat benchmarks gedraaid met een milde overklok (2012/4500).

Dit resulteerde in een score van 5599. Graphics 6318, CPU 3405. Max. 74C (auto fan).

Morgen ga ik een stapje verder, nu gaan de luikjes dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Mijn evga 1080 sc is vandaag eindelijk binnen gekomen, kan hem alleen pas zaterdag gebruiken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of dit een goede aankoop is of eerder nah?
https://www.amazon.fr/PNY-GF1060GTX6...words=gtx+1060
De prijs lijkt me verdacht goedkoop en het merk ken ik helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Linkje werkt niet. Verder is PNY een prima merk, volgens mij maakt Palit hun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Gisteren ook mijn EVGA 1070 FTW binnen gekregen, helaas coil whine vanaf 75 % belasting :(
Had speciaal een praktisch volledig stille pc ineengestoken en nu zit er precies een specht in de behuizing. Ook een nieuwe psu gekocht dus (Corsair RMX 550)

Dat wordt retourneren zeker ..

[ Voor 9% gewijzigd door Noxis op 05-08-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
En toch koop je dan een EVGA die juist daarom bekend staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 11:07
Is dat zo? Ik dacht dat je dat met elk merk kon voorhebben. Zelfs mijn telenet router heeft coil whine.

De FTW heeft twee 8-pin power connectoren, als ik de kaart niet overclock, moeten deze dan ook allebei aangesloten worden? Indien niet kan ik dat al eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

ErikRo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:21:
Het zou onzin zijn om de EVGA kaarten daarom links te laten liggen, het blijft een loterij. Bij mijn exemplaar hoorde ik alleen in het begin wat coil whine, nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitt3nz
Noxis schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:24:
De FTW heeft twee 8-pin power connectoren, als ik de kaart niet overclock, moeten deze dan ook allebei aangesloten worden? Indien niet kan ik dat al eens proberen.
Denk niet dat het gaat werken, maar je kan het altijd proberen. Sowieso onzin om er twee power connectors op te plaatsen, maar goed.
ErikRo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:21:
Zo'n beetje alle merken hebben daar last van. Ik had bijvoorbeeld een Gigabyte met verschrikkelijke coil whine. Huidige Palit heeft nergens last van gelukkig. EVGA is populair (vanwege hun garantie en het mooie design), dus misschien dat je er daarom vaker klachten over ziet.

[ Voor 36% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Weer een stapje verder. Mijn CPU score in Time Spy was nog wat laag, was vergeten dat ik mijn i5 4690K tijdelijk op stock had draaien.

CPU: I5 4690K @ 4400MHZ
GPU CORE: 2063MHZ
GPU MEM: 4500MHZ

Score: 5775
Graphics: 6418
CPU: 3685

Maximale temperatuur gemeten op de GPU volgens MSI afterburner: 72 graden (stock settings, dus auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Zo'n beetje alle merken hebben daar last van. Ik had bijvoorbeeld een Gigabyte met verschrikkelijke coil whine. Huidige Palit heeft nergens last van gelukkig. EVGA is populair (vanwege hun garantie en het mooie design), dus misschien dat je er daarom vaker klachten over ziet.
Het hangt ook sterk af van hoe je de kaart gebruikt. Als ik de 3DMark Cloud Gate benchmark draai op mijn MSI GTX 1080 Gaming X 8G en de framerate gaat boven de 300 fps, dan hoor ik ook duidelijk coil whine met een intensiteit die sterk correleert aan het aantal frames per seconde. In games draai ik echter normaal gesproken met Vsync aan, waardoor de framerate niet boven de 60 fps komt, en dan heb ik nergens last van. Ik kan me voorstellen dat mensen met een 144 Hz monitor of die met unlocked framerates spelen meer kans hebben om coil whine te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Klopt, absurd hoge framerates belasten de GPU meer, dus daar kan zeker meer coil whine bij komen kijken (zelf geen last van). Goede reden voor frame caps.

[ Voor 19% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gpu tweak gebruikt om te overclocken, verlies je dan je garantie? Zo ja, waarom wordt gpu tweak dan zoveel geadverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:03:
Als je gpu tweak gebruikt om te overclocken, verlies je dan je garantie?
Nee. Ten eerste is het haast onmogelijk om met de huidige videokaarten ze met overclocken om zeep te helpen, ten tweede kunnen ze, bij een eventuele RMA, geeneens zien of je hebt lopen overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Het mooie bij EVGA is ook dat je los garantie kunt bijkopen. Voor 25 euro extra ga je naar 5 jaar garantie op je videokaart. En voor 50 euro is het 10 jaar. Stel dat je na 2/3 jaar besluit om over te stappen op een andere videokaart dan kan de videokaart toch nog aantrekkelijk zijn voor iemand anders. Want dan praat je toch nog over honderden euro's en geïnteresseerden geven ook de voorkeur aan producten met garantie.

Overigens heb ik vooralsnog geen coil whine gehoord. Maar ja ik heb de kaart nog niet zwaar belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Fanta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:16:
Weer een stapje verder. Mijn CPU score in Time Spy was nog wat laag, was vergeten dat ik mijn i5 4690K tijdelijk op stock had draaien.

CPU: I5 4690K @ 4400MHZ
GPU CORE: 2063MHZ
GPU MEM: 4500MHZ

Score: 5775
Graphics: 6418
CPU: 3685

Maximale temperatuur gemeten op de GPU volgens MSI afterburner: 72 graden (stock settings, dus auto).
Mooie score! Ik haal dat momenteel niet, met dezelfde settings. Toen ging ik eens nadenken. Ik heb in nVidia Control Panel wat instelling aangepast voor alle 3D applicaties: 16x Anisotropic filtering altijd aan; MFAA geforceerd aan en "Hoogste Kwaliteit" aan. Dit zou (nagenoeg) geen impact moeten hebben op de performance, maar misschien dus toch. Heb jij alles default in nVidia settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Mijn msi gtx1080FE voorzien van een EK waterblock en backplate, ook de beveiliging onder de 8 pin voorzien van liquid metal. Gpu core loopt nu op 2100 mhz, gpu word niet warmer dan 50 graden met een oc i7 3930k @4.6ghz.

Nette gpu, ben er erg tevreden mee+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Nee. Ten eerste is het haast onmogelijk om met de huidige videokaarten ze met overclocken om zeep te helpen, ten tweede kunnen ze, bij een eventuele RMA, geeneens zien of je hebt lopen overclocken.
Dan is een watergekoelde gigabyte extreme 1080 best interessant, want die kan net iets verder overclocked worden dan de andere huidige 1080 gpu's, en ik was bang dat door overclocken ik de garantie kwijt zou raken, maar dat is dus niet het geval, maar ik denk dat ik alsnog op een 1080 ti ga wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Soeski schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Mooie score! Ik haal dat momenteel niet, met dezelfde settings. Toen ging ik eens nadenken. Ik heb in nVidia Control Panel wat instelling aangepast voor alle 3D applicaties: 16x Anisotropic filtering altijd aan; MFAA geforceerd aan en "Hoogste Kwaliteit" aan. Dit zou (nagenoeg) geen impact moeten hebben op de performance, maar misschien dus toch. Heb jij alles default in nVidia settings?
Jazeker, ik ben nog niet in mijn nVidia control panel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

En hier houdt het op (zonder BIOS gepruts).

Score: 5767
Graphics: 6428
CPU: 3645

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zSSstUqnlztswblrBH6PvBsO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NNEwFwPkB8x4uMy2LgTVFrIr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Geheugen kan niet verder? Dat gaf mij m'n laatste 200 puntjes richting 6640 graphics score.

[ Voor 9% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb +700 geprobeerd, toen crashte 3DMark. Ik zou nog even kunnen proberen wat +650 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Fanta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:14:
Ik heb +700 geprobeerd, toen crashte 3DMark. Ik zou nog even kunnen proberen wat +650 doet.
Interesting, je haalt met een lagere core speed (ik draai +140, jij +75) en zelfde memory speed (+600) een "substantieel" hogere score. Toch eens kijken of mijn custom settings in control panel, om de beeldkwaliteit iets op te schroeven ten koste van (minimale) snelheid iets uitmaakt. Eigenlijk zeg ik het dus zelf al; dat zal dus wel ;)
Ik heb gisteren nog geprobeerd om core +155 en memory +800 te draaien. TimeSpy crashte na een minuut of 2 (niet in de demo maar in de eerste grafische test). Wel had ik allemaal grafische artifacts (paarse flitsen) dus +800 vind mijn memory niet grappig meer :)
+155 core is ook teveel van het goede, dus ik houd het bij +140. Dat is tot nu toe 100% stabiel, net als +600 memory. De toename van +500 memory naar +600 memory was in TimeSpy slechts 10 punten ofzo, dus daar valt niks meer te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:06:
Geheugen kan niet verder? Dat gaf mij m'n laatste 200 puntjes richting 6640 graphics score.
Geheugen overclocken doet bij mij niet zo veel, dit zijn echt maar tientallen punten (+10 punten meer bij +100 meer memoryspeed), geen honderden. Core speed doet veel meer. Waarom dat bij jou zoveel uitmaakt weet ik dus niet? Misschien zit mijn memory al aan de max performance op +600 en bij jou nog niet, maar veel verschil is het niet. Ongeveer 200 punten tussen +0 (geen overclock) en +600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Misschien dat je inderdaad een brakke geheugenchip te pakken hebt, waardoor er al snel foutcorrecties toegepast moeten worden bij een lage overclock. Dit gaat ten koste van performance. Of je core overclock is minder stabiel dan het lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:06:
+650 op het geheugen en +75 op core resulteerde in de volgende score:

Overall: 5774

Graphics: 6444
CPU: 3635

Zou het trouwens nog uitmaken op welke BIOS ik werk? Heb nog nooit met BIOS switches gerommeld. Ik heb hem nu nog op 'master' staan, zou het veel uitmaken als ik hem op 'slave' zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Geen idee. Wat is je power limit trouwens? En wat is je max. stabiele core clock en mem clock nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:45:
Geen idee. Wat is je power limit trouwens? En wat is je max. stabiele core clock en mem clock nu?
Die score die ik net postte is wat ik tot nu toe maximaal behaald heb, power limit 112%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Fanta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:47:
[...]

Die score die ik net postte is wat ik tot nu toe maximaal behaald heb, power limit 112%.
Ja, maar dat zijn relatieve clocks. Gebruik GPU-Z's sensors tab om je absolute clocks te bepalen.

Ik heb trouwens een maximale power limit van 114%. Misschien dat dat iets uitmaakt, dat mijn chip daarom iets langer iets hoger geclockt kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:51:
[...]

Ja, maar dat zijn relatieve clocks. Gebruik GPU-Z's sensors tab om je absolute clocks te bepalen.

Ik heb trouwens een maximale power limit van 114%. Misschien dat dat iets uitmaakt, dat mijn chip daarom iets langer iets hoger geclockt kan blijven.
Dat zegt helaas niks vermoed ik; mijn MSI GTX 1070 X Gaming 8G heeft een power limit van 126% (!) en klokte vrij snel terug naar 1999MHz en soms lager, bij iets langduriger gebruik.
Mijn Sea Hawk X heeft "maar" 109% en houdt de 2050 en 2088MHz (bij WoW 2100MHz strak) veel langer of oneindig vast.

[ Voor 9% gewijzigd door Soeski op 05-08-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ja, die power limits zijn misschien een beetje nep. Heb het idee dat nVidia alle GTX 1070s op 1 of andere manier hard gelimiteerd heeft qua maximum power usage. Bang dat ze anders de 1080s overbodig zouden maken? De vorige generatie ging iedereen zo'n beetje voor de 970 namelijk, de normale 980s werden bijna niet verkocht had ik het idee.

Meerdere power connectors heb je trouwens ook helemaal niets aan. Al die dure OC edities zoals de Gigabyte Extreme of EVGA Classified zijn weggegooid geld. Enige waar je in kan investeren is betere koeling, betere garantie, of betere looks.

[ Voor 21% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:18:
Ja, die power limits zijn misschien een beetje nep. Heb het idee dat nVidia alle GTX 1070s op 1 of andere manier hard gelimiteerd heeft qua maximum power usage. Bang dat ze anders de 1080s overbodig zouden maken? De vorige generatie ging iedereen zo'n beetje voor de 970 namelijk, de normale 980s werden bijna niet verkocht had ik het idee.

Meerdere power connectors heb je trouwens ook helemaal niets aan. Al die dure OC edities zoals de Gigabyte Extreme of EVGA Classified zijn weggegooid geld. Enige waar je in kan investeren is betere koeling, betere garantie, of betere looks.
De Sea Hawk X heeft zelfs maar 1x 8-pin. Die stuurt een fan aan én een waterpomp. De fan op de radiator heeft zijn eigen 4-pins connector voor je moederbord. Gek genoeg is deze wél 4-pins en volgens de spec een PWM, maar op PWM weigert hij zich te laten aansturen. Alleen als DC fan kan ik dit. Op PWM draait deze altijd volle toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Coilwine treedt dus op max belasting gpu lees ik hier.
Maakt het nog uit of hij op 80 fps draait of 160 fps in beide gevallen belasting op 100% dacht zoiets te lezen tussen de regels.

Meer fps is meer coilwine, zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 05-08-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Kan, hoeft niet. Sommige GPUs hebben altijd last van coil whine, anderen alleen bij meer dan 200 FPS ofzo. Die van mij heeft er gelukkig nooit last van, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik heb mijn hele leven al coil whine gehad op elke kaart die ik kocht. MSI, Sapphire, Club3D... maakte niet uit. Zeker bij extreem hoge fps merkte je dat, met v-sync aan niet. Voor het eerst in... well... EVER heb ik kaarten die lekker stil blijven. Zowel de MSI Gaming 1070 als de Sea Hawk X zijn whine-free, ook met DOOM (144fps capped, maar als ik die vrij geef loopt ie meer dan 200fps zonder gepiep). Heerlijk! En, EINDELIJK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdB19
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 18:09
Zit er aan te denken om ook de MSI Sea Hawk 1070 te halen aangezien ik mogelijk wil upgraden van 1080 naar 1440. 600 euro is een hoop geld maar een kaart zonder coil whine klinkt als muziek in de oren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Soeski schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 17:30:
Ik heb mijn hele leven al coil whine gehad op elke kaart die ik kocht. MSI, Sapphire, Club3D... maakte niet uit. Zeker bij extreem hoge fps merkte je dat, met v-sync aan niet. Voor het eerst in... well... EVER heb ik kaarten die lekker stil blijven. Zowel de MSI Gaming 1070 als de Sea Hawk X zijn whine-free, ook met DOOM (144fps capped, maar als ik die vrij geef loopt ie meer dan 200fps zonder gepiep). Heerlijk! En, EINDELIJK!
Was het dan niet gewoon je voeding die na een bepaalde hoeveelheid belasting last van coil whine kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Mijn GTX 1080 Founders Edition geruild voor een MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC en erg tevreden met de kaart. Doet zonder voltage verhoging, enkel core verhoging 2113MHz stabiel en houdt deze clocks netjes vast (in het begin piekt hij heel even 2126MHz).

Ook de koeler doet het erg netjes terwijl de kaart in mijn couch gaming PC in het TV meubel gebouwd zit, maximaal 72 graden na een 3DMark run. Zelfs wanneer ik de fan op 100% zet vind ik het geluid nog meevallen (hij wordt dan niet warmer dan 60 graden onder load). Al met al zeer tevreden over de ARMOR, kan hem zeker aanraden _/-\o_

Nu eens kijken wat hij doet met een Corsair HG10 mod met een H80 en de bios van een GAMING Z 1080 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/h9uprencwio186y/13920095_10205092927962305_4620061399236037733_o.jpg?raw=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Van de week mijn Gigabyte GTX 1070 geïnstalleerd, werkte perfect. Echter, nu gebeurd het al twee keer dat hij mijn tweede scherm niet herkend... Mijn hoofdscherm zit op de DVI aansluiten, mijn tweede dvi>displayport aansluiting.

Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Meestal herkent mijn PC de monitor na in en uitpluggen en opnieuw opstarten de monitor wel gewoon namelijk...

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Klopt het dat Zotac, samsung geheugen gebruikt? Ik krijg namelijk gemakkelijk +750 met afterburner op mijn GTX 1070 amp! edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiderZ
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 15:52
ionn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:20:
Klopt het dat Zotac, samsung geheugen gebruikt? Ik krijg namelijk gemakkelijk +750 met afterburner op mijn GTX 1070 amp! edition.
dat kan je zelf bekijken met gpu-z dat varieert per batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
ionn schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:20:
Volgens mij hebben zo'n beetje alle GTX 1060 en 1070 kaarten Samsung geheugenchips.

Ik zit op +800, trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door Mitt3nz op 05-08-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Fanta schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:22:
[...]

Zojuist nog wat benchmarks gedraaid met een milde overklok (2012/4500).

Dit resulteerde in een score van 5599. Graphics 6318, CPU 3405. Max. 74C (auto fan).

Morgen ga ik een stapje verder, nu gaan de luikjes dicht.
Gaat je i5 niet verder dan 4.4GHz.?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Techno Overlord schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Gaat je i5 niet verder dan 4.4GHz.?
Vast wel, maar ik ben heb er te weinig verstand van om er het maximale uit te halen, en heb tot nu toe nooit de behoefte gehad me echt serieus in te lezen. Ik ben op het punt aangekomen waar mijn temps boven de 80 graden komen (volgens RealTemp) als ik mijn voltage hoger zet dan 1.23V, en mijn stresstests falen bij een lager voltage. Nu heb ik ook geen super moederbord, maar die heb ik gekozen voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Mitt3nz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Volgens mij hebben alle GTX 10xx kaarten Samsung geheugenchips.

Ik zit op +800, trouwens.
Wrong, veel 1070 kaarten komen met Samsung geheugen wegens grote batch GDDR5 ten tijde van de productie, maar Hynix kaarten zijn er zeker weten. 1080 komt voorlopig alleen met Micron geheugen aangezien zij de enige waren die GDDR5X kon produceren (inmiddels kunnen Samsung en Hynix dit ook, maar heb nog geen kaarten voorbij zien komen op de verschillende fora met deze merken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
t!n0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:08:
[...]

Wrong, veel 1070 kaarten komen met Samsung geheugen wegens grote batch GDDR5 ten tijde van de productie, maar Hynix kaarten zijn er zeker weten. 1080 komt voorlopig alleen met Micron geheugen aangezien zij de enige waren die GDDR5X kon produceren (inmiddels kunnen Samsung en Hynix dit ook, maar heb nog geen kaarten voorbij zien komen op de verschillende fora met deze merken).
Ah, ik bedoelde alle 10xx kaarten met GDDR5, dus idd niet de 1080.

Dat van Hynix wist ik niet, waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:59:
Jazeker! Heel nieuw systeem meteen besteld, had echt nog een oud systeem.

Core i5 6500
MSI B150 Gaming M3
Kingston HyperX Fury DDR4 16gb
Samsung 850 EVO 500GB
Palit GTX 1070 Gamerock
Systeem is inmiddels binnen! Alles in een Fractal Design R5 kast, prachtige kast. Nu even alle bende opruimen en dingen installeren. Morgen benchmarken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Laatst had ik gezegd dat m ijn 1080 Palit een lichte coil whine heeft, maar hij is toch echt hoorbaar helaas, hopelijk gaan ze ooit dit veranderen als dat wel kan. PC's worden steeds stiller, nu nog de spoelingen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JinShepard schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:45:
Laatst had ik gezegd dat m ijn 1080 Palit een lichte coil whine heeft, maar hij is toch echt hoorbaar helaas, hopelijk gaan ze ooit dit veranderen als dat wel kan. PC's worden steeds stiller, nu nog de spoelingen.
Misschien gaan ze daar ook eens lijm & omhulsels aan doen zoals bij sommige voedingen :P
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/images/in_topb.jpg
Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met de GTX 10XX. Prijzen hebben daar weinig mee te maken.