macxpgebruiker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:35:
[...]
Qua games gaat het om Overwatch, World of Warcraft, Diablo III, SW: Battlefront, wellicht The Witcher III en wat de toekomst mag brengen.
Voor mij is het vooral belangrijk dat er in 1440p een steady framerate (zoals gezegd, 50 is voldoende, liefst 60, zo lang het maar steady is) kan worden behaalt, ook al kost dat een klein deel van de mogelijkheden. Vaak zijn het immers minimale grafische verbeteringen die soms de behoorlijk wat 'vermogen' eisen. Monitor die ga aanschaffen is de Dell Ultrasharp U2715H. Het 1080p scherm is geen optie, omdat ik wil gamen (en werken) op een 27 inch scherm, en 1080p op een 27 inch scherm vind ik een te kleine resolutie. Dat ben ik nu gewend met mijn iMac Late 2009, die helaas aan vervanging toe is. En gezien ik niet het budget heb voor een nieuwe iMac, neem ik het genoegen moeten met een PC, maar wil het natuurlijk wel gelijk goed doen.
Oke, als een steady framerate echt belangrijk voor je is dan zou je eigenlijk je nog even moeten inlezen op Freesynch (AMD kaarten) en.of Gsync (Nvidia kaarten).
Deze techniek synchroniseert de output van je videokaart aan de refreshrate van je Monitor.
Daarmee krijg je een "smoother" display.
Ik zie veel mensen die erg positief zijn over deze techniek in diverse draadjes (ik heb zelf net een Freesynch Benq XL2730Z aangeschaft met Freesynch om die reden maar heb de bijbehorende videokaart nog niet).
Gsynch en Freesynch zijn vergelijkbare oplossingen maar de kosten voor een Gsynch monitor zijn gemiddeld zo een 150 euro hoger tov vergelijkbare Freesynch monitor.
Je geeft aan dat je 60Hz voldoende vindt dus dan is je keuze weer wat groter. Er zijn diverse schermen met een FreeSycnh of Gsynch range 40-75Hz die betaalbaar zijn. Gebruik de Pricewatch selectie om ze te vinden.
Van de spellen die je opnoemt is voor TWIII een die de video wat zwaarder belast. Maar als ik me goed ingelezen heb kun je ook die nog uitstekend op 60fps draaien als je niet alles op ultra zet).
Mocht je keuze voor de U2715H al vast staan dat zijn mi zowel de RX480 alsmede de 1060 uitstekende keuzes voor jouw wensen.
Beide kaarten zijn voor onder de 300 euro (weliswaar beide zeer mondjesmaat nog) te verkrijgen.
Als je budget het toelaat zou je dan vervolgens nu nog kunnen opschalen naar de 1070. Is voor wat je nu wil mi al overkill maar je zou kunnen redeneren dat nog uit te brengen spellen in de nabije toekomst dan ook op de door jou gewenste 60fps kunnen draaien.
Maar goed ik heb geen glazen bol om te voorspellen hoe snel de games veranderen om dit noodzakelijk te maken.
Persoonlijk zou ik in dit geval liever nu de rx480 of 1060 kiezen en dan tzt (na 1-1/2 of 2 jaar) de opvolger hiervan. Maar dat is iets wat je ook weer vooral van je beschikbare budget moet laten afhangen.
Succes met je keuzes.
[
Voor 4% gewijzigd door
killerbee1958 op 04-08-2016 09:42
]