[MULTI] Pro evolution Soccer 2017

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:36
Monda schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:02:
[...]

Oke thnx voor je reactie! Wij spelen echter vaak toernooitjes met 2vs2. Dat betekent dan dus dat ik 3 subaccounts moet maken neem ik aan?
Ik zie nu dat 't niet enkel een paar nieuwe accounts maken is... Thuis ff goed lezen.
zou kunnen inderdaad, heb die maat van mij gewoon nieuw PSN voor aangemaakt. dat Gast werkt blijkbaar alleen met originele settings. Best lomp aangezien Konami zo prat ging op dat het installen van option files dit jaar zo makkelijk zou zijn 8)7

Andere optie zou zijn dat je maten inloggen met hun eigen PSN denk ik maarja, wie denkt daar bij na om die logins mee te nemen/te onthouden als je ergens nietsvermoeden een potje samen gaat gamen

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:18
Het spelletje bij MyClub van kopen en verkopen van spelers is wel leuk :)
Heb zelfs Payet met een zwarte bal. Stik alleen nu in de LH/LVA 's....en je kan die spelers niet ergens wisselen neem ik aan?

Heb nog paar dingetjes.

Zo zie ik 4 topzaakwaarnemers....ik kan geen nieuwe of andere topzaakwaarnemers aantrekken?

Scouts heb ik ook naar gekeken maar met de meeste scouts krijg je vnl pet spelers die je dan wel als hulptrainer kan gebruiken maar erg nuttig is het niet.

En heb geprobeerd op de veilingen een scout te bemachtigen. Dat is op zich een leuk iets maar had ik een scout gewonnen zeg maar en toen bleek er een tweede biedronde te komen.....kan ik sowieso 24 uur weer wachten op de uitslag en ben ik nog steeds mijn geld voorlopig kwijt. Dat is wel minder, zo'n tweede ronde zie ik het nut niet van, wekt volgens mij alleen maar irritatie op.
Bij mij wel :)

En PES wordt commerciëler. In MyClub heb ik nu een aantal topspelers en die kan mijn manager niet aan, daar heeft hij te weinig managementkwaliteiten voor. Hij heeft 280, ik heb nu een team van 291.
Kijk ik op het scherm nieuwe trainer aannemen, kan ik betere trainers alleen kopen met MyClub munten.
Uiteraard kan je die bijkopen :)
Ik heb mijn munten al aardig opgemaakt aan spelers. Als ik het eerder had geweten....
Dus tip aan mensen: spendeer je MyClub munten aan goede trainer! Hoef je niets bij te kopen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 19-09-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:37
Ik geloof dat vorig jaar trainers konden worden 'unlockt' door meer te spelen. Hiermee kon je betere trainers met GP kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eljantie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:14
1nsane schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:05:
[...]

Heel vies, ik had dat vorig jaar met Messi... uiteindelijk kreeg ik hem 2,5 maand later gelukkig terug :-) maarja, beter dat het je nu met Hamsik gebeurd dan als je straks Ronaldo hebt ofzo. Sinds die actie van vorig jaar check ik 10x voordat ik welke speler dan ook hulptrainer maak.

Maarja, blijft zeer kut natuurlijk :-(
je kan nu je speler vast zetten zodat je er geen hulp trainer van kan maken perongelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
In ML schiet ik ongeveer elke wedstrijd op de lat of paal. Soms meerdere keren. Daarnaast stuitert de bal echt heel vaak omhoog als ik een sliding maak.

Ik wist bijna te winnen van Monaco met Reims, maar de 2-0 viel maar niet. Mede door een bal op de lat, geschoten vanaf 6m, met R2 ingedrukt. Poeierde ie m snoeihard en hoog.

Soms denk ik echt dat het spel de boel af en toe saboteert om het spannend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 06:02

d0s

sssst

Vraagje voor degene die de full spelen en de demo ook hebben gespeeld.

Is het tackelen (+slidings) wat responsiever / sneller en minder houterig dan in de demo? Dat vind ik momenteel eigenlijk het enige nadeel aan PES. Daar gaat het soms enorm rommelig en lijken de spelers 'in elkaar vast te lopen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Sjurm schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:04:
Ik geloof dat vorig jaar trainers konden worden 'unlockt' door meer te spelen. Hiermee kon je betere trainers met GP kopen.
Ah ok, nou dan ben ik er mooi voor aan.
Framoes schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:27:
Soms denk ik echt dat het spel de boel af en toe saboteert om het spannend te houden.
Klopt, doet FIFA ook. Er is ooit iemand geweest die dat bedacht heeft, degene mogen ze wat mij betreft....

Pfff het valt niet mee om MyClub team op de been te houden. De topspelers zijn allemaal in slechte conditie, uiteraard de kneuzen niet.

Was trouwens weer met een traag potje bezig maar het viel me op dat de tegenstander dit probleem niet had, die kapte en draaide alle kanten op? Lekker dit.
Wanneer leert Konami dit spel nou eens goed te laten werken online op de pc?
Ze hebben ooit een mal gemaakt en daar wijken ze eigenlijk niet vanaf lijkt het wel. Dan heb ik het over de menu's en het brakke online gedeelte. Hoewel de gameplay wel beter is geworden.
Je bent eigenlijk volgens mij verplicht om een PS4 te kopen.

Wat eigenlijk het meest irritant is....dat is de snelheid van de menu's. Ik wil steeds ff hoppen tussen de menu's maar dan zie ik een laad-rondje, vervolgens een zwart scherm en dan langzamerhand het menu van bestemming. Daar word een mens toch ook dol van? Die traagheid? Elke keer weer een 10 (?) seconden wachten? Waar is het systeem dan mee bezig?
Ook op de PS4 deze ellende?

Ik merk dat een potje PES 2017 online op de pc spelen mij zo een drie kwartier kost, zeker de helft van de tijd ben ik bezig met opstarten en door die verschrikkelijk trage menu's heen te komen. Vervolgens moet ie steeds het netwerk testen en doet ie er erg lang over om een tegenstander op te zoeken.
Enfin maar ja leuk is het wel. Maar moet maar eens naar bed nu :)

[ Voor 75% gewijzigd door Harribo op 20-09-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-10 19:32
eljantie schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:21:
[...]

je kan nu je speler vast zetten zodat je er geen hulp trainer van kan maken perongelijk ;)
Aiiii net te laat dan... Ff uitvogelen hoe voor de overgebleven spelers.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:55:
[...]

Ah ok, nou dan ben ik er mooi voor aan.

[...]

Klopt, doet FIFA ook. Er is ooit iemand geweest die dat bedacht heeft, degene mogen ze wat mij betreft....

Pfff het valt niet mee om MyClub team op de been te houden. De topspelers zijn allemaal in slechte conditie, uiteraard de kneuzen niet.

Was trouwens weer met een traag potje bezig maar het viel me op dat de tegenstander dit probleem niet had, die kapte en draaide alle kanten op? Lekker dit.
Wanneer leert Konami dit spel nou eens goed te laten werken online op de pc?
Ze hebben ooit een mal gemaakt en daar wijken ze eigenlijk niet vanaf lijkt het wel. Dan heb ik het over de menu's en het brakke online gedeelte. Hoewel de gameplay wel beter is geworden.
Je bent eigenlijk volgens mij verplicht om een PS4 te kopen.

Wat eigenlijk het meest irritant is....dat is de snelheid van de menu's. Ik wil steeds ff hoppen tussen de menu's maar dan zie ik een laad-rondje, vervolgens een zwart scherm en dan langzamerhand het menu van bestemming. Daar word een mens toch ook dol van? Die traagheid? Elke keer weer een 10 (?) seconden wachten? Waar is het systeem dan mee bezig?
Ook op de PS4 deze ellende?

Ik merk dat een potje PES 2017 online op de pc spelen mij zo een drie kwartier kost, zeker de helft van de tijd ben ik bezig met opstarten en door die verschrikkelijk trage menu's heen te komen. Vervolgens moet ie steeds het netwerk testen en doet ie er erg lang over om een tegenstander op te zoeken.
Enfin maar ja leuk is het wel. Maar moet maar eens naar bed nu :)
Op ps4 totaal geen last van alleen soms tussen hoofdmenus. Al dat netwerk testen ook geen last mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 01:37:
[...]

Op ps4 totaal geen last van alleen soms tussen hoofdmenus. Al dat netwerk testen ook geen last mee?
Weer een pc ding dus?

Ik heb het gevoel dat de pc versie gewoon een port is van een console versie. Soort emulator eronder waardoor alles trager is. Konami heeft duidelijk geen belang bij de pc.
Ze zeggen wel dat er overleg is over de pc versie van pes 2018 maar elk jaar worden er gouden bergen beloofd.

Jammer van dat trage, het spel biedt een hoop vreugd. Eigenlijk meer dan Fifa.
Maar ja dat gevoel heb ik elk jaar met pes op de pc, gemiste kans.
Vond tot nu toe pes 2013 het beste maar ja...daar zat teveel ...c.ai. in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 23:33
Harribo schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:55:
[...]

[...]

Tip voor MyClub: Maak een main squad aan en silver of bronze squad, en speel om de wedstrijd met het andere team. Hierdoor maak je veel GP en je spelers zijn altijd fit. O+

automation fanboy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 09:22

Falastine

Think about my signature...

Harribo je gaat toch niet weer beginnen he?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Punkbuster schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:06:
[...]

Tip voor MyClub: Maak een main squad aan en silver of bronze squad, en speel om de wedstrijd met het andere team. Hierdoor maak je veel GP en je spelers zijn altijd fit. O+
Exact! Ik doe het ook bijna zo. Alleen heb ik een main (speel) squad en een sim squad.
Als mn spelers moe zijn, stel ik m'n simulatie elftal op en laat hun wedstrijdje spelen (1x driehoekje drukken aan t begin dan geen herhalingen). Ga in de tussentijd wat anders doen en kan dan weer met mn main squad aan de gang met fitte speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
De review op de frontpage slaat weer helemaal nergens op zeg...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik lees eigenlijk geen enkele review van PES of FIFA. Is altijd heel persoonlijk en je moet minstens 2 maanden spelen om de game echt te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Is server onderhoud altijd dinsdag ochtend? En tot hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Sluuz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:03:
Ja, weer ouderwets overdreven kritisch. Jur is natuurlijk ook FIFA fan en focust zich op menu's en licenties. Dat de gameplay veel beter is, is slechts bijzaak.

Ik dacht na vorig jaar dat het eindelijk minder biased zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Framoes schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:33:
[...]

Ja, weer ouderwets overdreven kritisch. Jur is natuurlijk ook FIFA fan en focust zich op menu's en licenties. Dat de gameplay veel beter is, is slechts bijzaak.

Ik dacht na vorig jaar dat het eindelijk minder biased zou zijn.
Inderdaad.
Wordt een beetje moe van PES reviews op Tweakers....

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik kan me best vinden in de review. Gameplay is goed, de rest eromheen wat minder.
Het is alleen ieder jaar hetzelfde verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44
Sjurm schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:27:
Ik kan me best vinden in de review. Gameplay is goed, de rest eromheen wat minder.
De nadruk had van mij wel iets meer op de kwaliteit van de gameplay mogen liggen. Vind de review persoonlijk een wat negatieve vibe hebben.

Ben zelf na 8 jaar Fifa spelen weer met PES begonnen. Had gek genoeg ieder jaar PES wel gekocht maar na een middagje legde ik de controller weg en stapte weer terug naar FIFA. Gekke was dat ik met Fifa16 de lol er niet echt meer in had. Als ik speelde was het volgens de standaard stramienen om naar een goal toe te werken en ik "werkte" mijn seizoentjes af in de Career Mode. Het was meer afwerken dan echt plezier hebben.

Dat laatste heb ik juist bij PES2017 weer herontdekt. Voelde alsof ik weer PES6 speelde in de opbouw, en manier van spelen. Heb nu drie langere sessies gehad en heb nog geen moment de behoefte gehad om terug te gaan naar Fifa16.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Chocovla schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:45:
[...]

De nadruk had van mij wel iets meer op de kwaliteit van de gameplay mogen liggen. Vind de review persoonlijk een wat negatieve vibe hebben.
Uiteindelijk zijn de juiste teams/ spelers/ kits etc gewoon een belangrijk onderdeel van een voetbalgame. Dat is eigenlijk ook het idee van een jaarlijkse nieuwe game, dat alles weer op orde is voor het nieuwe seizoen. Ergens is het best belachelijk dat het zo werkt en je ieder jaar weer voor een volle game mag gaan betalen, maar goed.

De review bespreekt de belangrijkste onderdelen en noemt de plus- en minpunten. Het is aan jezelf om te beoordelen aan welk onderdeel je waarde hecht. Ikzelf hecht veel waarde aan de gameplay en dat is gelukkig zeer goed dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44
Sjurm schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:56:
[...]

Uiteindelijk zijn de juiste teams/ spelers/ kits etc gewoon een belangrijk onderdeel van een voetbalgame. Dat is eigenlijk ook het idee van een jaarlijkse nieuwe game, dat alles weer op orde is voor het nieuwe seizoen. Ergens is het best belachelijk dat het zo werkt en je ieder jaar weer voor een volle game mag gaan betalen, maar goed.

De review bespreekt de belangrijkste onderdelen en noemt de plus- en minpunten. Het is aan jezelf om te beoordelen aan welk onderdeel je waarde hecht. Ikzelf hecht veel waarde aan de gameplay en dat is gelukkig zeer goed dit jaar.
Het is zeker een belangrijk issue. Mijn punt van kritiek lig vooral op de keuze van het zwaartepunt in de review. Jarenlang roept men dat PES weer terug zou zijn qua gameplay en ieder jaar had ik zelf zoiets van nét niet, dit jaar is voor mij echt het jaar dat dat daadwerkelijk opgaat.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sjurm schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:27:
Vind alleen het cijfer laag. Vorig jaar was het hoger en de gameplay is echt beter dan vorig jaar. Alleen zijn ze een licentie kwijt doordat EA een exclusieve deal heeft gesloten voor La Liga.

Het is voor Konami ook onmogelijk om op dat front te concurreren, omdat ze de middelen moeten verdelen. Dus zetten ze in op gameplay. Op deze manier ga je als reviewer EA belonen voor met geld smijten en de concurrentie benadelen. Die exclusieve licentie voegt niks toe aan FIFA. Alleen PES spelers merken het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Framoes schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:16:
[...]

Vind alleen het cijfer laag. Vorig jaar was het hoger en de gameplay is echt beter dan vorig jaar. Alleen zijn ze een licentie kwijt doordat EA een exclusieve deal heeft gesloten voor La Liga.

Het is voor Konami ook onmogelijk om op dat front te concurreren, omdat ze de middelen moeten verdelen. Dus zetten ze in op gameplay. Op deze manier ga je als reviewer EA belonen voor met geld smijten en de concurrentie benadelen. Die exclusieve licentie voegt niks toe aan FIFA. Alleen PES spelers merken het.
Ik vind een 8 geen laag cijfer, maar het is inderdaad vreemd tov de review vorig jaar. Ik negeer sws de cijfers bij de reviews van Tweakers, want die slaan vaak nergens op. Mogen ze wat mij betreft ook afschaffen. Zoals het nu staat, het rijtje met plus- en minpunten is voldoende. Aan de lezer te bepalen wat hij/zij belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
Gisteren wel frustratie haha!

Ik speelde tegen Atletico, maar ik kreeg de spits niet bereikt, aanvallen liepen niet lekker.

Nadat ik 3x een rematch speelde, maar de PS4 uitgezet :P

Deze editie ga ik weer eens halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Sjurm schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:20:
[...]

Ik vind een 8 geen laag cijfer, maar het is inderdaad vreemd tov de review vorig jaar. Ik negeer sws de cijfers bij de reviews van Tweakers, want die slaan vaak nergens op. Mogen ze wat mij betreft ook afschaffen. Zoals het nu staat, het rijtje met plus- en minpunten is voldoende. Aan de lezer te bepalen wat hij/zij belangrijk vindt.
Laag tov vorig jaar idd. Het is gewoon opmerkelijk dat ze vorig jaar lyrisch waren en nu nogal gematigd positief. Alsof je ze er elk jaar aan moet herinneren dat ze objectief moeten reviewen.

Vorig jaar: "PES 2016: glorieuze terugkeer voor jarige voetbalgame" als titel en het spel scoorde eindelijk hoger dan FIFA. Zelfde minpunten, met slechte keepers als extra minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Punkbuster schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:06:
[...]

Ok maar met zo'n bronze team win je dan toch niet? Waardoor je ook inkomsten mist?
Of mis ik iets?

edit: ff de review gelezen. Wat hij zegt: de pc versie is gewoon inderdaad een port van de ps4 versie. Met alle vertragingen van dien.
Heel jammer want eigenlijk moet je dan wel fifa kopen als pc speler. Terwijl ik de vreugde van pes juist zo leuk vind.
Het zou mij echt niets verbazen als ze bij Konami nog ff dit jaar aankijken hoe goed de pc versie verkoopt om wrs volgend jaar te besluiten PES alleen nog maar voor de consoles te maken.

Verder zegt de reviewer wel dingen die wel kloppen vind ik als PC speler.
Zoals die steekpassen....zeker als iemand met Ronaldo voorin speelt heb ik ervaren...dan kan je doen wat je wilt maar elke steekpass is een zowat een kans en dus ivm Ronaldo ook een goal. Dat is niet leuk.

Wat hij zegt over verdedigers klopt ook wel. Soms ligt de bal ergens of rolt de bal een kant op maar de dichtstbijzijnde verdedigers staan gewoon stil of er loopt een mannetje van ver er naar toe. Dit geeft de tegenstander enorm veel tijd om de bal op te pikken. Dat is toch wel een bug.

Licenties en visueel interesseren mij niet zo. Als Konami nu slim was, hadden ze een soort fork gemaakt in PES voor plugins met missende licenties, geupdate rosters etc die ook online werken. Genoeg PES nerds die daar werk van gaan maken denk ik.
Maar ja die fork voor een plugin leveren ze niet. Je kan wel zelf via 3rd party updaten maar online gaat dat niet synchroon. (dit klopt toch?)

De audio commentaar vind ik wel super. Enthousiaste Engelsen :) Ze lullen alleen continu door als ouwe wijven....weinig rust zit erin.

Helaas is Konami elk jaar zeer koppig met het oplossen van bugs en inzien dat sommige dingen echt beter of anders moeten. Anders had Fifa al lang het nakijken gehad denk ik. Fifa mag wel op grote schaal populair zijn, als je echt een beter spel voor de grote massa maakt dan win je toch uiteindelijk.

Waar PES het duidelijk wel op wint, is de spanning en het avontuur van een voetbalspel. Dat gevoel kennen ze bij EA niet echt.

[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 20-09-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 23:33
Harribo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:32:
[...]

Ok maar met zo'n bronze team win je dan toch niet? Waardoor je ook inkomsten mist?
Of mis ik iets?
Ik speel met bronze meestal die middelste cup. Dan win je wel hoor. En met me main squad online

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Over het niet kunnen gebruiken van de option file als je met meerdere offline spelers speelt:

https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/777945982172553216

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Iemand al ervaring met een goede patch voor de ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een options file voor de PS4 die alles meteen goed zet?

Ik zie alleen losse voor bijvoorbeeld de Engelse competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Punkbuster schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:36:
[...]

Ik speel met bronze meestal die middelste cup. Dan win je wel hoor. En met me main squad online
Ok dus jullie hebben anders teams om jullie topteam rust te geven zeg maar.
Maar ja dan kan je dus niet steeds online spelen, dat is wel irritant toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:28:
Is er ook een options file voor de PS4 die alles meteen goed zet?

Ik zie alleen losse voor bijvoorbeeld de Engelse competitie.
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=100497

Dit is de meest uitgebreide die ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Nog een paar vraagjes (pc/online):
Hoe win ik kopduels? Soms sta ik zelfs voor mijn tegenstander en druk ik op tijd maar dan nog wint de tegenstander het. Het enige wat ik kan bedenken is dat de tegenstander een betere spits heeft maar verder zou ik het niet weten. Moet ik nog iets weten qua knoppen of zo?

Ik heb van Wolfswinkel getraind, moet zeggen dat dat zich wel uitbetaalt, scoort nu elke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 19:06
Ik was nogal kritisch op de career/ml in Pes maar daar wil ik even op terug komen. Zitten toch wel leuke opties bij. Zo ben ik met Ajax begonnen. Cerny het vertrouwen gegeven en hij is al flink beter geworden. Nu Nouri nog maar heb een surplus aan middenvelders nog steeds.
Het transfer systeem vind ik alleen matig. Je kan alleen vragen om een overgang en dan slechts kiezen of je minder wilt betalen. Niet zelf echt een tegenbod doen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Sluuz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:03:
Mee eens, totaal geen diepgang ook. Het lijkt een snel in elkaar geflanst verhaaltje te zijn en ik hoop dan ook dat als FIFA er is dat ze een degelijke vergelijking gaan maken tussen de twee. Het voelt nu een beetje als een verplicht nummertje om er wat over te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Overigens, heel dat ballentrek systeem in Myclub hebben ze wel anders gedaan, ben het eens gaan analyseren maar kon nog geen lijn ontdekken in hoe je wellicht meer kans maakt op een zwarte bal, ze zitten niet steeds op de zelfde plek maar komen willekeurig voorbij lijkt het tot nu toe.

Ook gouden ballen zijn niet meer t/m 79 maar lopen door tot 84 en zwarte ballen 85 en hoger.

Opzich wel leuk want dan weet je bij een zwarte bal dat het een toppertje is.

Dat scouting systeem hebben ze ook wel iets verbeterd, nu is het wel zo dat je toch echt wel 4 en 5 sters waarnemers nodig hebt om leuke spelers te kunnen halen dus dat wordt opsparen.

Ik vraag me dus af, stel dat je bijvoorbeeld een combi kunt maken die je bijvoorbeeld alleen Messi of Neymar kan opleveren maar het zijn allemaal 2 en 3 sters waarnemers, kan je die dan alsnog krijgen? Je krijgt immers nu een lijst te zien met welke spelers je uit die combinatie kan halen maar stel dus dat de combinatie alleen van toepassing is op Neymar ofzo maar het zijn allemaal 2 en 3 sters waarnemers, dan zou je dus of niks kunnen halen of toch hoger dan wat het sterrensysteem toe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:32:
[...]

Of mis ik iets?

edit: ff de review gelezen. Wat hij zegt: de pc versie is gewoon inderdaad een port van de ps4 versie. Met alle vertragingen van dien.
Heel jammer want eigenlijk moet je dan wel fifa kopen als pc speler. Terwijl ik de vreugde van pes juist zo leuk vind.
Het zou mij echt niets verbazen als ze bij Konami nog ff dit jaar aankijken hoe goed de pc versie verkoopt om wrs volgend jaar te besluiten PES alleen nog maar voor de consoles te maken.

Verder zegt de reviewer wel dingen die wel kloppen vind ik als PC speler.
Zoals die steekpassen....zeker als iemand met Ronaldo voorin speelt heb ik ervaren...dan kan je doen wat je wilt maar elke steekpass is een zowat een kans en dus ivm Ronaldo ook een goal. Dat is niet leuk.

Wat hij zegt over verdedigers klopt ook wel. Soms ligt de bal ergens of rolt de bal een kant op maar de dichtstbijzijnde verdedigers staan gewoon stil of er loopt een mannetje van ver er naar toe. Dit geeft de tegenstander enorm veel tijd om de bal op te pikken. Dat is toch wel een bug.

Licenties en visueel interesseren mij niet zo. Als Konami nu slim was, hadden ze een soort fork gemaakt in PES voor plugins met missende licenties, geupdate rosters etc die ook online werken. Genoeg PES nerds die daar werk van gaan maken denk ik.
Maar ja die fork voor een plugin leveren ze niet. Je kan wel zelf via 3rd party updaten maar online gaat dat niet synchroon. (dit klopt toch?)

De audio commentaar vind ik wel super. Enthousiaste Engelsen :) Ze lullen alleen continu door als ouwe wijven....weinig rust zit erin.

Helaas is Konami elk jaar zeer koppig met het oplossen van bugs en inzien dat sommige dingen echt beter of anders moeten. Anders had Fifa al lang het nakijken gehad denk ik. Fifa mag wel op grote schaal populair zijn, als je echt een beter spel voor de grote massa maakt dan win je toch uiteindelijk.

Waar PES het duidelijk wel op wint, is de spanning en het avontuur van een voetbalspel. Dat gevoel kennen ze bij EA niet echt.
Bij Konami zijn ze gewoon veel tijd kwijt aan het updaten van alle spelers en het tweaken van de gameplay, blijkbaar hebben ze niet genoeg budget om ook de audiovisuele beleving te upgraden helaas, op de PS3 vond ik destijds het erg leuk om eigen fanchants te kunnen uploaden en blijkbaar zit het zelf toevoegen van muziek voor de menu's er ook niet meer in :/ .

Qua gameplay ben ik wederom tevreden! En dat commentaar, tja, ik vind het eigenlijk wel prettig, je hoort de commentatoren trouwens ook reageren op het spelverloop (dat bijv. de flanken meer gezocht moeten worden oid) en eerlijk gezegd vind ik dat NL commentaar in FIFA maar whack, als je dan als studio zoveel geld te besteden hebt, waarom steek je dat dan in lomp commentaar ipv je spel lekker speelbaar te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
Sluuz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:47:
Over het niet kunnen gebruiken van de option file als je met meerdere offline spelers speelt:

https://twitter.com/Adam_Bhatti/status/777945982172553216
Zo simpel joh! Dus gewoon pas de andere controller aanzetten tijdens "kant kiezen" en niet eerder.
Als klaar ben met werk, zo ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:38:
[...]

Zo simpel joh! Dus gewoon pas de andere controller aanzetten tijdens "kant kiezen" en niet eerder.
Als klaar ben met werk, zo ff testen.
Zoals ik het lees dus niet PES opstarten als gast. Als je nieuwe controller inlogt, switcht hij naar die account. Dan zou PS-button bij normale gebruiker ook voldoende moeten zijn voordat je pas opstart.

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:34:
[...]

Zoals ik het lees dus niet PES opstarten als gast. Als je nieuwe controller inlogt, switcht hij naar die account. Dan zou PS-button bij normale gebruiker ook voldoende moeten zijn voordat je pas opstart.
Net ff getest. Heb de controller pas aangezet en toegewezen aan gast bij "kant kiezen". In dat nieuwe Versus gebeuren, krijg ik dan nog steeds dezelfde melding.
Bij vriendschappelijke wedstrijd, blijft de optionfile idd behouden. Wanneer Ik op de terugknop druk, geeft ie wel weer de melding.

Nu ik uitlog met gastaccount, lukt 't niet meer.
Pas wanneer ik met het hoofdaccount doordruk naar teamselectie en de data geladen wordt, ik terug ga naar kant kiezen en ik het gastaccount weer koppel, doet ie t weer met 2 controllers.

Voor Versus modus, geldt hetzelfde. Eerst zelf naar teamselectie, terug naar kant kiezen en dan koppelen...

Edit:
Na de wedstrijd krijg je weer de melding, dus moet je:
1. Eerst weer uitloggen met gast account.
2. Met hoofdaccount naar teamselectie doorklikken.
3. Terug naar kant kiezen en inloggen met 2e controller op gastaccount...

Met een toernooi wel heel omslachtig. Misschien beter 4 accounts maken mocht dat werken...

[ Voor 20% gewijzigd door Monda op 21-09-2016 00:33 ]

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:07
Ik speel PES eigenlijk vrijwel alleen maar online, maar kan mijn ei er niet echt helemaal in kwijt.

Ben ik een van de weinige die dat MyClub helemaal niks vind?
Wat verlang ik terug naar de Master League online van enkele jaren geleden (PES2013?); online punten vergaren en langzaamaan een mooi team opbouwen, zonder die flauwekul van draaiende ballen, contracten, hulptrainers en weet ik wat allemaal nog meer. Het nodigt voor mij totaal niet uit.

Dan maar ranked matches spelen (online divisies), waarbij ik, net als voorgaande jaren, níet kan kiezen om tegen gelijkwaardige teams te spelen. Vrij frustrerend om vrijwel alleen maar Barca, Real, Bayern etc te treffen, daar waar ik het zelf alleen leuk vind om met m’n eigen favo cluppie te spelen (PSV). Is het zo lastig om een optie toe te voegen om bijv. alleen tegen max. 4 sterren teams te spelen? Erg jammer.

Untappd : YuriEhv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voorspelbaar negatief toontje in de review.
Met een option file heb je de echte namen van clubs en spelers al te pakken.
Het is als reviewer ook maar net wat je wilt zien he..
Waarschijnlijk heeft de reviewer hiermee als doel, enige ruimte te creeren, om Fifa in de race te houden mbt een eindcijfer.
Wordt de Fifa review voor de verandering door een die-hard PES liefhebber geschreven? Lijkt me wel zo eerlijk.
Negatieve toon mbt PES is de reviewer niet vreemd aangezien hij in het verleden zijn review eens herzag door het vele commentaar.
De beste man gaf als reden op dat hij PES toen te weinig had gespeeld.

Ik had deze reactie gepost op de review (op de fp) maar het lijkt continue te worden verwijderd.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:20:
Je vergeet een klein punt, XBO heeft geen option file, vanuit dat oogpunt klopt de review wel weer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gaar spel om online te spelen en dat in 2016..
Hoe moeilijk kan het zijn en het maar gek vinden dat je zo ver achter loopt op FIFA..

Ja leuk dat er meer sfeer is tegen de computer maar daar heb ik online niks aan!

Verwijderd

@
SinergyX

Klopt, dat wist ik idd niet...dank.
Kunnen pc gebruikers dat wel aanpassen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 10:33 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
Gisteren hem ook aangeschaft en een paar potjes gespeeld en gelijk ook in de edit mode gedoken.
Ik wist niet dat ook bijna heel de Primera Division niet gelicenseerd was. Gelijk maar geprobeerd om de boel op mijn PS4 aan te passen via een option file. Helaas loopt hij vaak vast bij het importeren. Dus misschien maar even telkens 5 per keer doen.

De gameplay bevalt me goed, heb nu op het een na hoogste niveau al 2 potjes gedaan. Ook online een potje die helaas verloren ging maar verder wel goed speelbaar was. Ook al aardig wat keren de demo gespeeld.
Wel jammer dat je nu alleen bij Barcelona de echte sfeer kunt proeven omdat ze een partnership hebben. Zo zou het voor iedere club moeten zijn. Schijnt ook dat er binnenkort DLC komt voor Liverpool en Borussia Dortmund? Zou wel gaaf zijn met YNWA en die Gelbe Wand!

Vanavond maar even wat meer ballen en data importeren :)

• Harribo
1nsane schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:54:
[...]

Bij Konami zijn ze gewoon veel tijd kwijt aan het updaten van alle spelers en het tweaken van de gameplay, blijkbaar hebben ze niet genoeg budget om ook de audiovisuele beleving te upgraden helaas, op de PS3 vond ik destijds het erg leuk om eigen fanchants te kunnen uploaden en blijkbaar zit het zelf toevoegen van muziek voor de menu's er ook niet meer in :/ .

Qua gameplay ben ik wederom tevreden! En dat commentaar, tja, ik vind het eigenlijk wel prettig, je hoort de commentatoren trouwens ook reageren op het spelverloop (dat bijv. de flanken meer gezocht moeten worden oid) en eerlijk gezegd vind ik dat NL commentaar in FIFA maar whack, als je dan als studio zoveel geld te besteden hebt, waarom steek je dat dan in lomp commentaar ipv je spel lekker speelbaar te maken?
Audiovisueel maakt mij niet uit. Waar ik me aan stoor, is de traagheid van de menu's. Tussen elk menu een 5 a 10 seconden wachten, irriteert! Elke keer dat je wat wilt doen, moet je ff wachten.
Konami heeft geen mankracht oid om een fatsoenlijke pc versie te creëren. De consoles hebben duidelijk prio. Daar is de prijs van de pc versie ook naar. 24 euro is op zich een koopje.
Maar wederom een gemiste kans.

Wat ik al zei: ik vrees voor pes 2018 2 scenario's: of eindelijk een fatsoenlijke pc versie of dat ze helemaal stoppen met een pc versie.

De gameplay wordt door deze port ook mi vertraagt. Ook online maar dat komt ook doordat er niet veel tegenstanders zijn, dus dan speel je vaak tegen iemand die verder weg woont.
Wat ik wel heel leuk vindt, is dat je tegenwoordig kan zien in welke stad je tegenstander vandaan komt.

Het commentaar is zeer goed. Alleen iets te druk mi.
Inderdaad, dat Nederlandse commentaar in FIFA werkt altijd wat op mijn lachspieren, zo suf.
Denk dat ea dat doet omdat ze denken dat dat prettig is, commentaar in je eigen taal. Dat geldt denk ik ook zo'n beetje voor elk land behalve voor Nederland denk ik.

Scouting is wel leuk. Alleen let erop..daar waar in eerdere versies het combineren van scouts betere kansen opleverde, werkt dat nu averechts. Je krijgt nog dan nl minder kans op een goede speler.
Dat kan je zien he? Lb/rb indrukken bij een scout in het lijstje, geeft je de aantallen en kansen op een ander tabblad.

Dit werkt ook bij de topzaakwaarnemers, dat aantallen/kansen lijstje. Ik moet er ff op letten of als ik bijvoorbeeld een witte bal pak, of het aantal witte ballen ook met 1 afneemt, zodat de kansen op het trekken van een betere bal ook toenemen. Dat zal leuk zijn.

@whinston: pc gebruikers downloaden en updaten gewoon wat data bestanden. Gaat directer dan op een console. Maar jaren geleden dat ik dat gedaan heb hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 21-09-2016 10:51 ]

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:45:
[...]

Audiovisueel maakt mij niet uit. Waar ik me aan stoor, is de traagheid van de menu's. Tussen elk menu een 5 a 10 seconden wachten, irriteert! Elke keer dat je wat wilt doen, moet je ff wachten.
Konami heeft geen mankracht oid om een fatsoenlijke pc versie te creëren. De consoles hebben duidelijk prio. Daar is de prijs van de pc versie ook naar. 24 euro is op zich een koopje.
Maar wederom een gemiste kans.

Wat ik al zei: ik vrees voor pes 2018 2 scenario's: of eindelijk een fatsoenlijke pc versie of dat ze helemaal stoppen met een pc versie.

De gameplay wordt door deze port ook mi vertraagt. Ook online maar dat komt ook doordat er niet veel tegenstanders zijn, dus dan speel je vaak tegen iemand die verder weg woont.
Wat ik wel heel leuk vindt, is dat je tegenwoordig kan zien in welke stad je tegenstander vandaan komt.

Het commentaar is zeer goed. Alleen iets te druk mi.
Inderdaad, dat Nederlandse commentaar in FIFA werkt altijd wat op mijn lachspieren, zo suf.
Denk dat ea dat doet omdat ze denken dat dat prettig is, commentaar in je eigen taal. Dat geldt denk ik ook zo'n beetje voor elk land behalve voor Nederland denk ik.

Scouting is wel leuk. Alleen let erop..daar waar in eerdere versies het combineren van scouts betere kansen opleverde, werkt dat nu averechts. Je krijgt nog dan nl minder kans op een goede speler.
Dat kan je zien he? Lb/rb indrukken bij een scout in het lijstje, geeft je de aantallen en kansen op een ander tabblad.

Dit werkt ook bij de topzaakwaarnemers, dat aantallen/kansen lijstje. Ik moet er ff op letten of als ik bijvoorbeeld een witte bal pak, of het aantal witte ballen ook met 1 afneemt, zodat de kansen op het trekken van een betere bal ook toenemen. Dat zal leuk zijn.

@whinston: pc gebruikers downloaden en updaten gewoon wat data bestanden. Gaat directer dan op een console. Maar jaren geleden dat ik dat gedaan heb hoor.
Als je een witte bal eruit trekt wordt de kans op een witte bal niet per se minder, per pull zitten ook niet alle spelers waar je kans op maakt in de roulette dus je zal ze echt grotendeels eruit moeten halen om meer kans te maken op bepaalde ballen met de topwaarnemers. Dat is al onmogelijk want dan moet je je spelersruimte zo ver uitbreiden dat het niet te betalen is

• 1nsane
Vlassie1980 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:44:
Gisteren hem ook aangeschaft en een paar potjes gespeeld en gelijk ook in de edit mode gedoken.
Ik wist niet dat ook bijna heel de Primera Division niet gelicenseerd was. Gelijk maar geprobeerd om de boel op mijn PS4 aan te passen via een option file. Helaas loopt hij vaak vast bij het importeren. Dus misschien maar even telkens 5 per keer doen.

De gameplay bevalt me goed, heb nu op het een na hoogste niveau al 2 potjes gedaan. Ook online een potje die helaas verloren ging maar verder wel goed speelbaar was. Ook al aardig wat keren de demo gespeeld.
Wel jammer dat je nu alleen bij Barcelona de echte sfeer kunt proeven omdat ze een partnership hebben. Zo zou het voor iedere club moeten zijn. Schijnt ook dat er binnenkort DLC komt voor Liverpool en Borussia Dortmund? Zou wel gaaf zijn met YNWA en die Gelbe Wand!

Vanavond maar even wat meer ballen en data importeren :)
Ze hadden gewoon zoals op de ps3 toen fanchants importeerbaar moeten maken, dat geeft pas echt extra dimensie eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:20:
Het is als reviewer ook maar net wat je wilt zien he..
Waarschijnlijk heeft de reviewer hiermee als doel, enige ruimte te creeren, om Fifa in de race te houden mbt een eindcijfer.
Wordt de Fifa review voor de verandering door een die-hard PES liefhebber geschreven? Lijkt me wel zo eerlijk.
Negatieve toon mbt PES is de reviewer niet vreemd aangezien hij in het verleden zijn review eens herzag door het vele commentaar.
De beste man gaf als reden op dat hij PES toen te weinig had gespeeld.

Ik had deze reactie gepost op de review (op de fp) maar het lijkt continue te worden verwijderd.
Censuur en regels opleggen gebeurt helaas steeds meer :-(

• Harribo
1nsane schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:26:
[...]

Als je een witte bal eruit trekt wordt de kans op een witte bal niet per se minder, per pull zitten ook niet alle spelers waar je kans op maakt in de roulette<-> dus je zal ze echt grotendeels eruit moeten halen om meer kans te maken op bepaalde ballen met de topwaarnemers. Dat is al onmogelijk want dan moet je je spelersruimte zo ver uitbreiden dat het niet te betalen is
Dit klinkt tegenstrijdig? Volgens mij zeg je toch ook dan dat het uittrekken van witte ballen er toe leidt dat de kans dat je een betere bal trekt dan toeneemt?

Over de spelersruimte, gewoon de witte bal spelers toch verkopen oid? Dan hoef je toch niet de spelersruimte te vergroten?

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 21-09-2016 12:45 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
1nsane schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:29:
[...]

Ze hadden gewoon zoals op de ps3 toen fanchants importeerbaar moeten maken, dat geeft pas echt extra dimensie eraan.
Klopt, ik zou deze ook graag erin willen hebben als ik met Sparta een doelpuntje erin prik:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
iruy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:12:
Ik speel PES eigenlijk vrijwel alleen maar online, maar kan mijn ei er niet echt helemaal in kwijt.

Ben ik een van de weinige die dat myPes helemaal niks vind?
Wat verlang ik terug naar de Master League online van enkele jaren geleden (PES2013?); online punten vergaren en langzaamaan een mooi team opbouwen, zonder die flauwekul van draaiende ballen, contracten, hulptrainers en weet ik wat allemaal nog meer. Het nodigt voor mij totaal niet uit.

Dan maar ranked matches spelen (online divisies), waarbij ik, net als voorgaande jaren, níet kan kiezen om tegen gelijkwaardige teams te spelen. Vrij frustrerend om vrijwel alleen maar Barca, Real, Bayern etc te treffen, daar waar ik het zelf alleen leuk vind om met m’n eigen favo cluppie te spelen (PSV). Is het zo lastig om een optie toe te voegen om bijv. alleen tegen max. 4 sterren teams te spelen? Erg jammer.
Ja ik mis Master League Online ook onwijs. Dat was veel gebalanceerder, je moest echt zelf zoeken naar parels en was dan helemaal in je nopjes als de speler die je met je zuurverdiende centen had gekocht ook in het team paste en begon te scoren.

Goeie ouwe tijd. myPES is gewoon een tegenhanger van FUT en dat is zonde, want MLO was ten minste echt uniek.
Dit jaar ga ik vooral maar offline ML spelen en offline multiplayer met vrienden.

Inmiddels is er ook alweer een update van de DFL OF met Serie B en wat CL teams erbij.
Gaat lekker zo. Paar weekjes en we hebben echt alles compleet!

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 21-09-2016 13:59 ]

• masterjula
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik vind de MyClub modus echt hartstikke leuk.

Geloof wat jullie zeggen hoor. Maar doormiddel van scouts kun je nog precies kopen wie je graag wilt.

Kost alleen wat meer moeite omdat je er lang voor moet spelen, maar t kan nog steeds.

Ook kun je nog steeds een pareltje uit je team opstellen waar door hij beter wordt, en trainen.
Zo heb ik Sam Larsson die nu al zeker 5-6 punten qua rating gestegen is, heel vet.
Gaat ook steeds meer scoren etc.

Hoe werkte het eerder altijd dan? Heb ik nooit meegemaakt. Transfermarkt ofzo?
'Online punten vergaren en langzaamaan een mooi team opbouwen' kan nog steeds soort van,
maar wat waren/zijn andere verschillen?

- Contracten upgraden gaat zo goed als automatisch, heeeeel erg eenvoudig vergeleken met FIFA.
Waar het weer te veel draait om onzinnige dingen als contracten, manager, stadion, logo etc.

- Hulptrainers zijn inderdaad wat onzinnig, maar misschien ga ik nog begrijpen hoe dat werkt.
Geloof dat het puur nodig is voor het beter laten draaien van je B of C tactiek.

Benieuwd naar jullie verhaal! Thanks.

• masterjula
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:30:
Gaar spel om online te spelen en dat in 2016..
Hoe moeilijk kan het zijn en het maar gek vinden dat je zo ver achter loopt op FIFA..

Ja leuk dat er meer sfeer is tegen de computer maar daar heb ik online niks aan!
Hoe bedoel je dit? Wel even benieuwd naar.
Bedoel, als je toch wat typt hier, kom dan met iets uitgebreidere toelichting dan 'gaar'. ;)

Als je namelijk MyClub speelt, en de 'internet vereiste' instelt op niveau 4,
kun je zonder enige lag online spelen. Heb er zelf nu een potje of 50 opzitten, nog geen enkele keer lag gehad.
Dus dat bevalt me uit-ste-kend :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
masterjula schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:22:
Ik vind de MyClub modus echt hartstikke leuk.

Geloof wat jullie zeggen hoor. Maar doormiddel van scouts kun je nog precies kopen wie je graag wilt.

Kost alleen wat meer moeite omdat je er lang voor moet spelen, maar t kan nog steeds.

Ook kun je nog steeds een pareltje uit je team opstellen waar door hij beter wordt, en trainen.
Zo heb ik Sam Larsson die nu al zeker 5-6 punten qua rating gestegen is, heel vet.
Gaat ook steeds meer scoren etc.

'Online punten vergaren en langzaamaan een mooi team opbouwen' kan nog steeds soort van,

- Contracten upgraden gaat zo goed als automatisch, heeeeel erg eenvoudig vergeleken met FIFA.
Waar het weer te veel draait om onzinnige dingen als contracten, manager, stadion, logo etc.

- Hulptrainers zijn inderdaad wat onzinnig, maar misschien ga ik nog begrijpen hoe dat werkt.
Geloof dat het puur nodig is voor het beter laten draaien van je B of C tactiek.

Dmv scouts precies kopen wat je wilt is natuurlijk niet zo. Het blijft steeds een gok.
Maar ik vind deze MyClub leuker dan de MLO destijds.
Gewoon omdat het gewoon niet leuk is binnen de kortste keren alle toppers in je team te hebben. Juist die kans erop maakt het ook spannender en eerlijker. Vooral eerlijker waardoor het bij dit spel ook dus blijft gaan om kunde ipv je doelpunten maar domweg te kopen.

Die hulptrainers hebben wel degelijk nut. Je kunt daarmee een speler trainen en daarmee beter maken. Zo heb ik dus van Wolfswinkel getraind van 75->78 en trapt er nu bijna elke wedstrijd wel 1 in.
Maar ik focus me wel op 1 speler die ik ontwikkel, anders merk je er volgens mij weinig van.

@masterjula: niveau 4 online zal vast goed werken maar ik speel op de pc online en vrees dan dat ik belachelijk lang steeds moet wachten op een tegenstander?
Heb hem nu op niveau 3 en dat duurt al wel aardig lang.

Dat 'gaar' online snap ik wel.
Ik ervaar traagheid en stroperigheid online op de pc. Dat zou gewoon echt beter moeten kunnen.
Konami moet zich schamen dat dit nog steeds niet ok is.

In hoeverre belangrijk daarbij is dat het aantal tegenstanders online beperkt is op de pc en dat je vaak daarom tegen iemand speelt die verder weg woont, weet ik niet.
En in hoeverre dit een probleem vormt op de consoles ben ik ook wel benieuwd naar.

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 21-09-2016 15:20 ]

• Sjurm
Morgen komen er trouwens weer CL special agents met de beste spelers uit de groepsfase.

• Harribo
Sjurm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:16:
Morgen komen er trouwens weer CL special agents met de beste spelers uit de groepsfase.
Ook op de pc? Bron?
Zou mooi zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iruy
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:07
MLO was als volgt : iedereen begon met dezelfde selectie, welke club je ook koos.
Vervolgens ging je hiermee wedstrijden spelen om geld in de vorm van punten bij elkaar te sprokkelen waarmee je in de loop van de tijd steeds betere spelers kon kopen. Je kon er altijd voor kiezen om tegen een gelijkwaardige tegenstander uit te komen. Je kon spelers ook later vertrekken waar je ook weer punten voor kreeg.

Het zal enigszins overeen komen met MyClub alleen was de opzet een stuk eenvoudiger/overzichtelijker en wat mij betreft leuker ; al dat gedoe eromheen met contracten/trainers/scouts/flauwe ronddraaiende ballen /zaakwaarnemers etc hoeft van mij gewoon niet.. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik wil gewoon voetballen.

Untappd : YuriEhv

• Sjurm
Harribo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:21:
[...]

Ook op de pc? Bron?
Zou mooi zijn
Ik las het op reddit

Die afbeelding komt echter niet van de officiële PES twitter, dus toch nog even afwachten.
MyClub is op alle platformen gelijk (tenminste, vorig jaar wel), dus dit zou ook voor PC moeten gelden

• SemperFidelis
masterjula schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:22:

Ja transfermarkt. Daar zaten alle spelers in van de game, maar hoe meer mensen een speler kochtten hoe hoger z'n waarde werd.

Dus bv, als jij een pareltje kocht voor 5 miljoen die daarna opeens bekend werd bij iedereen als een goede speler kon die zomaar 7 miljoen zijn. Dan kon jij hem weer verkopen met 2 miljoen winst.

Die spelers moest je trouwens ook contracten geven voor het aantal games.
Uiteindelijk speelde je tegen teams met ongeveer dezelfde waarde en dezelfde kwaliteit.

Je kon er dus bewust voor kiezen om geen supersterren team te bouwen maar iets minder goed, waardoor je tegen leukere tegenstanders kwam te spelen.

Verwijderd

Mijn eerste penalty benut in PES 2017.

Bijna mijn eerste Eredivisie seizoen erop zitten.

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:43:
[...]

Dit klinkt tegenstrijdig? Volgens mij zeg je toch ook dan dat het uittrekken van witte ballen er toe leidt dat de kans dat je een betere bal trekt dan toeneemt?

Over de spelersruimte, gewoon de witte bal spelers toch verkopen oid? Dan hoef je toch niet de spelersruimte te vergroten?
Op het moment dat je een speler verkoopt of hulptrainer maakt dan komt hij weer in de poule met ballen die je kan trekken.

Er zitten geloof ik een stuk of 350 spelers die je kan krijgen in per topwaarnemer dus zal je dan je spelersruimte uit moeten breiden tot 350 + wat je al hebt aan spelers om ze allemaal te kunnen krijgen want als je een speler weg doet kan je hem opnieuw krijgen.

Bij het ballen draaien zelf zitten niet alle 350 spelers tegelijk er in volgens mij, het spel maakt een voorselectie dacht ik. Of in elk geval stijgt het percentage kans op zwart niet zichtbaar als je goud en zilver er steeds uit haalt, dat doet er uiteindelijk ook niet toe want eer dat je een keer een aantal toppers trekt moet je al heel wat minder interessante spelers getrokken hebben en bewaard hebben.

Hoe verder je je spelersruimte uitbreid, hoe duurder dat uitbreiden wordt dus kost het wel een miljoen gp gok ik voordat je genoeg ruimte hebt, als het al mogelijk is om de spelersruimte zo ver uit te breiden.

• Harribo
Sjurm schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:47:
[...]

Ik las het op reddit

Die afbeelding komt echter niet van de officiële PES twitter, dus toch nog even afwachten.
MyClub is op alle platformen gelijk (tenminste, vorig jaar wel), dus dit zou ook voor PC moeten gelden
Dank voor de link!
Dus nu sparen voor volgende week zeg maar?
1nsane schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:50:
[...]

Op het moment dat je een speler verkoopt of hulptrainer maakt dan komt hij weer in de poule met ballen die je kan trekken.

Er zitten geloof ik een stuk of 350 spelers die je kan krijgen in per topwaarnemer dus zal je dan je spelersruimte uit moeten breiden tot 350 + wat je al hebt aan spelers om ze allemaal te kunnen krijgen want als je een speler weg doet kan je hem opnieuw krijgen.
Nee na die eerste zin van jou snap ik het wel. Als ze weer terugkomen schiet het niet op.
Jammer. Dus maar steeds sparen voor vnl witte spelers, best wel irritant. Ik heb nog maar een keer succes gehad. Zwarte bal, Payet.

Ik zat ook nog te kijken naar de scouts maar de interessante scouts kan je pas krijgen op de veiling zo lijkt het. En dan betaal je je scheel voor een topscout met nog niet eens veel kans op een zwarte bal.
Dat klopt wat ik zeg nu?

edit: ik quit de potjes tegen Ronaldo's. Dat is echt niet leuk meer, elke bal naar voren en komt "toevallig" uit bij de Ronaldo alleen voor de keeper. Dit ervaar ik elk potje tegen Ronaldo. Dan mag ik legaal quitten vind ik. Moet Konami dat maar eerlijker maken.

[ Voor 58% gewijzigd door Harribo op 21-09-2016 21:42 ]

• Sjurm
Harribo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:00:
[...]

Dank voor de link!
Morgen dus al waarschijnlijk!
Ik ben morgen vrij, dus zal eens kijken of het klopt zodra de servers weer beschikbaar zijn. Even kijken hoe groot de kansen zijn voor zwarte ballen. Dankzij die inlogcampaign zit ik inmiddels op zo'n 140.000 GP.
Ik verwacht echter binnenkort ook de eerste lading legends. Dus even afwegen of ik GP blijf opsparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:33
Denk toch dat ik deze game na een wedstrijdje of 20 weer weg ga leggen. De speelstijl van veel online tegenspelers staat me totaal niet aan. Lange ballen naar voren en je bent er binnen no-time doorheen. Om nog maar te zwijgen over de matchmaking. Is het normaal dat je, ongeacht welk team je kiest, altijd tegen Madrid terecht komt?! Gameplay is aardig, maar is voor een relatief nieuwe PES-speler zoals ik te onwennig. Ik ga toch weer vertrouwd terecht komen bij de andere footie, zoals ik die al sinds 2003 speel. Ik hoop wel dat andere mensen wél veel plezier met deze game kunnen beleven :)

PSN: xMaurice93

Verwijderd

masterjula schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:27:
[...]

Hoe bedoel je dit? Wel even benieuwd naar.
Bedoel, als je toch wat typt hier, kom dan met iets uitgebreidere toelichting dan 'gaar'. ;)

Als je namelijk MyClub speelt, en de 'internet vereiste' instelt op niveau 4,
kun je zonder enige lag online spelen. Heb er zelf nu een potje of 50 opzitten, nog geen enkele keer lag gehad.
Dus dat bevalt me uit-ste-kend :*)
Als jij met Ajax bv speelt, tegen wie moet je dan vaak online? Precies real Madrid...jeeej succes Veltman vs Ronaldo.

Ik wil gewoon online ranked 1 vs 1 spelen met bv Heerenveen of Ajax. Met Heerenveen moest ik tegen Dortmund... Lekker eerlijk. Dramaa

• Sjurm
De eerste CL special agents zijn beschikbaar.

Er is één special agent beschikbaar die je gegarandeerd een 80+ speler geeft. Helaas is de kans op een zwarte bal hierbij afgerond 4%.
De andere special agents geven afgerond 70% kans op zilver, 26% goud en 4% zwart.

Ik heb 4 spins gedaan. Mijn 80+ gaf Javier Hernandez 84 rated, dus prima tevreden mee. Vervolgens kreeg ik twee zilveren ballen (een of andere oekraïner en Locadia) en toen een zwarte!.... 'Helaas' was het Pepe, had gehoopt op een middenvelder of aanvaller. De twee zwarte ballen tot nu toe (incl TOTY) waren Piqué en Pepe... Mijn verdediging staat in ieder geval zullen we maar zeggen.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 03:57:
[...]

Als jij met Ajax bv speelt, tegen wie moet je dan vaak online? Precies real Madrid...jeeej succes Veltman vs Ronaldo.

Ik wil gewoon online ranked 1 vs 1 spelen met bv Heerenveen of Ajax. Met Heerenveen moest ik tegen Dortmund... Lekker eerlijk. Dramaa
Ik hoop dat ze dit nog gaan aanpakken bij Konami! :( stoort mij ook...

• Harribo
Maurice079 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:14:
Denk toch dat ik deze game na een wedstrijdje of 20 weer weg ga leggen. De speelstijl van veel online tegenspelers staat me totaal niet aan. Lange ballen naar voren en je bent er binnen no-time doorheen. Om nog maar te zwijgen over de matchmaking. Is het normaal dat je, ongeacht welk team je kiest, altijd tegen Madrid terecht komt?! Gameplay is aardig, maar is voor een relatief nieuwe PES-speler zoals ik te onwennig. Ik ga toch weer vertrouwd terecht komen bij de andere footie, zoals ik die al sinds 2003 speel. Ik hoop wel dat andere mensen wél veel plezier met deze game kunnen beleven :)
Gelukkig speel ik MyClub online dus dan kunnen mensen geen Barca kiezen.
Ik ervaar wel dat als je Ronaldo hebt en alle ballen naar voren gooit, het vaak prijs is. Veel te vaak.
Dat kan ik mij de frustratie voorstellen.
Moet Konami echt anders doen.
Maar vergeet niet dat Pes meer vergt om onder de knie te krijgen dan dat andere spel!

Ik vind sowieso dat ik online op de pc überhaupt geen tijd krijg om na te denken tegen topspelers.
De tijd dat een middenvelder van mij van+- 75 een bal aan neemt is al groter dan de tijd dat die topspeler van de tegenstander bij mijn speler arriveert.
Dat is echt bagger, verlies daardoor ballen en kan soms ook niets anders doen dan maar wegtrappen, vaak over de zijlijn.
Alle trucs en handigheidjes die in pes zitten, kan ik dus niet gebruiken. Overbodig dus dan.
In hoeverre dit met de verbinding in verbinding staat, weet ik niet (mooie woordspeling:-P)

Las een reactie in dat stukje op Reddit over die Special Agents:
Additional info: Try not to waste all your GP on special agents the first time they come around, yes you will see 10 (or 30 or whatever %) black ball chance and think it is the best deal ever but the percentages are skewed. Unless you buy out the agent (meaning if there are say 150 players in the agent you do 150 spins) than you won't get Messi or Ibra, but with only say 10 spins you will get a black ball RB like Jordi Alba.

What you actually want to do if you plan on hunting seriously is save up all your GP until a small special agent comes around (say max 80 players) and than buy that whole agent guaranteeing you every single player of that special agent.

You also have to make sure to have enough room in your team to store every player for atleast until you cleared the agent.
Zal dit werken? Klinkt als een goed plan?

@Sjurm: 140.000 gp?? Wat?!?
Edit: 4 spins zeg je later, 1 tje teveel? ;-)

Je zei trouwens dat je liever een aanvaller oid had maar een solide verdediging is wel de basis. Ik bouw altijd het eerste aan mijn verdediging

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 22-09-2016 10:45 ]

• Sjurm
Harribo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:33:
[...]

Las een reactie in dat stukje op Reddit over die Special Agents:
[...]

Zal dit werken? Klinkt als een goed plan?

@Sjurm: 140.000 gp?? Wat?!?
Edit: 4 spins zeg je later, 1 tje teveel? ;-)

Je zei trouwens dat je liever een aanvaller oid had maar een solide verdediging is wel de basis. Ik bouw altijd het eerste aan mijn verdediging
Dat stukje wat je citeert gaat inderdaad werken, maar je moet daarvoor wel extreem veel GP opsparen. In MyClub zul je nooit dubbele spelers krijgen (mits je de spelers in je club hebt zitten en niet ooit hebt gehad en toen weg hebt gedaan) itt tot bijvoorbeeld FUT in FIFA.

Ik had trouwens 160k GP vanochtend ;)
Ik krijg gewoon elke keer als ik inlog 10k GP, vanochtend zelfs 20k. Welke acties ofzo dat allemaal zijn weet ik niet precies, maar ik vind het prima.

Ik had me voorgenomen met de special agents (naast die waar je er eentje van had) door te gaan tot ik een gouden of een zwarte kreeg. Dat werd dus Pepe. Het klopt wel dat verdediging belangrijk is, maar het voelt toch als een lichte teleurstelling als je een zwarte bal krijgt en er een verdediger uitkomt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 03:57:
[...]

Beter leren verdedigen denk ik dan.
Tuurlijk het is best lastig, maar het is echt te doen. ( Clipje )

• masterjula
henkyyyyyyy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:42:
[...]

Helemaal mee eens. Vind juist dat die top-players gewoon net ff wat beter zijn, maar niet OP.
Speel regelmatig in myClub tegen Messi, Ronaldo etc. Gewoon goed timen et voila.

Voor iedereen hier; je moet ook zo denken, we zijn dit spel nu net 2 weken aan het spelen he..
De meesten zijn nog 'slecht', dus pas als 'we' straks allemaal goed zijn kunnen we het echt beoordelen.

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:42:
[...]

Oh god het is hem x gelukt. Je snapt me dus niet. Waar is de logica dat je met een 3 sterren team tegen een 5 sterren team moet?

Nogmaals het is anno 2016 en ze hebben het online gedeelte nog niet voor elkaar, triest, ik heb hem alweer verkocht, ga wel voor FIFA.

Ps jij met Ajax en ik met real zul jij het nooit van mij winnen, succes met dijks om bale bij te houden, en dan beweren dat het aan verdediging skills ligt... |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik ben erachter dat je je cv's weer wat lager bij de keeper moet zetten, zo voorkom je steekpassen door de lucht waarbij Ronaldo en kozotten meteen voor de keeper staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:59:
[...]

Oh god het is hem x gelukt. Je snapt me dus niet. Waar is de logica dat je met een 3 sterren team tegen een 5 sterren team moet?

Nogmaals het is anno 2016 en ze hebben het online gedeelte nog niet voor elkaar, triest, ik heb hem alweer verkocht, ga wel voor FIFA.

Ps jij met Ajax en ik met real zul jij het nooit van mij winnen, succes met dijks om bale bij te houden, en dan beweren dat het aan verdediging skills ligt... |:(
;w ;w ;w ;w

Ik speel dit spel al sinds deel 1 en heb wel een beetje door hoe de engine werkt. Dus zou best een keertje tegen je willen spelen, alleen jammer dat jij hem al verkocht hebt. Ik zou dan wel Feyenoord nemen want met Ajax zou me dat idd niet lukken. :+

Je moet Bale btw ook niet bij willen houden want dat wordt best lastig.

Maar goed, jij wilt dus online ranked tegen dezelfde soort teams spelen, dan moet je idd Fifa nemen.
Veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door henkyyyyyyy op 22-09-2016 14:54 ]

• masterjula
DaYwaLkUr schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:30:
[...]

Ik hoop dat ze dit nog gaan aanpakken bij Konami! :( stoort mij ook...
Via @officialpes (https://twitter.com/officialpes) kun je uitstekend feedback geven,
is heel persoonlijk (vergeleken met grotere bedrijven als EA) en ze reageren erg vaak.

Geven ook regelmatig aan naar feedback te luisteren, zoals hier bijv.;
https://twitter.com/officialpes/status/777870758211182593

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:00:
[...]

Dank voor de link!

[...]

Nee na die eerste zin van jou snap ik het wel. Als ze weer terugkomen schiet het niet op.
Jammer. Dus maar steeds sparen voor vnl witte spelers, best wel irritant. Ik heb nog maar een keer succes gehad. Zwarte bal, Payet.

Ik zat ook nog te kijken naar de scouts maar de interessante scouts kan je pas krijgen op de veiling zo lijkt het. En dan betaal je je scheel voor een topscout met nog niet eens veel kans op een zwarte bal.
Dat klopt wat ik zeg nu?

edit: ik quit de potjes tegen Ronaldo's. Dat is echt niet leuk meer, elke bal naar voren en komt "toevallig" uit bij de Ronaldo alleen voor de keeper. Dit ervaar ik elk potje tegen Ronaldo. Dan mag ik legaal quitten vind ik. Moet Konami dat maar eerlijker maken.
Klopt niet helemaal, als je 3 waarnemers hebt met 5 sterren waarvan de gecombineerde eigenschappen slechts enkele spelers zijn (bijv barcelona, ss, balcontrole ofzo) dan kan je bijvoorbeeld ook alleen maar messi of neymar krijgen, dat zie je dan ook in dat lijstje aan de rechterkant.

Alleen komen 5 sters erg weinig voor dat je die krijgt, kwestie van geduld en sparen ;-)

• 1nsane
masterjula schreef op donderdag 22 september 2016 @ 18:27:
[...]

Via @officialpes (https://twitter.com/officialpes) kun je uitstekend feedback geven,
is heel persoonlijk (vergeleken met grotere bedrijven als EA) en ze reageren erg vaak.

Geven ook regelmatig aan naar feedback te luisteren, zoals hier bijv.;
https://twitter.com/officialpes/status/777870758211182593
Precies, ze zijn in elk geval bereikbaar. Bij konami snappen ze wel enigszins dat als je het met minder budget en dus licenties moet doen, je moet zorgen dat de rest beter is dan bij de concurrentie en dat doen ze.

Wat ik trouwens erg fijn vind, er zijn voorbeelden van! Een veel gehoorde klacht was de trage menus omdat je zoveel moest doorklikken/drukken en veel repeterende zaken zoals hulptrainers maken en spelers trainen is verbeterd met dat je meerdere spelers tegelijk kan selecteren maar bijvoorbeeld ook dat er meer handige incentives zijn zoals tactische trainingen, verbetering van trainer vaardigheid etc etc in myclub wat toch de populairste modus is.

• Harribo
Mijn manager zijn contract wordt kosteloos verlengd omdat ik aan de voorwaarden zou hebben voldaan.
Maar ik heb toch niet aan alle voorwoorden voldaan? Bedoelen ze dan aan 1 van de 3 dan?
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/5l7ci8n7f/Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hoe zit 't nou met dat niveau qua verbinding? Is laag beter of hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjula
Monda schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:48:
Hoe zit 't nou met dat niveau qua verbinding? Is laag beter of hoger?
Naar mijn mening hoger. Want speel altijd op 4, geen idee waarom maar was een gokje.

50 potjes ongeveer zonder enige vorm van lag.
Duurt wel langer om iemand te vinden, true. Maar neem ik heel erg graag voor lief.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
1nsane schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:10:
[...]

Dat zie ik nu idd maar vanmiddag stond er nog letterlijk "working on enabling 2 vs. 2 mode", die tweet is nu weg. Misschien iemand die z'n mond voorbij had gepraat ofzo haha
Heb je dit trouwens echt gelezen? :/ Kunnen we die niet ergens terug halen?
In het kader van; what happens on the internet stays on the internet :9

Zouden veel mensen erg gelukkig van worden _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door masterjula op 23-09-2016 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Maurice079 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:14:
Ik heb precies hetzeflde. Ik kan er maar niet aan wennen. Erger me met name aan de 'snelheid' . Bijna elke bal moet eerst aangenomen worden en bij het passen/schieten lijkt er echt gewoon een vertraging te zitten van bijna een seconde.
Ik geef het nog een week de tijd, maar ben bang dat de overstap naar de concurrent erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:44
Iemand al gemerkt dat je de gegevens instellingen wel van naam kunt wijzigen, maar dat dit niet wordt opgeslagen? Ik speel altijd met 2 vrienden, en we hebben allemaal onze eigen voorkeur qua controller settings. Je kunt dus wel vrolijk gegevens 1 wijzigen in Jeroen, maar dat wordt niet opgeslagen. Erg knullig :(

Verder speelt het spel wel goed tov de vorige versie, al heb ik er pas een uur of 2 op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
masterjula schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:55:
[...]

Naar mijn mening hoger. Want speel altijd op 4, geen idee waarom maar was een gokje.

50 potjes ongeveer zonder enige vorm van lag.
Duurt wel langer om iemand te vinden, true. Maar neem ik heel erg graag voor lief.

Succes.
klopt. Ik heb het spel sinds zondag en heb al aardig wat potjes online gedaan (divisie of MyClub) Ik heb nog geen lag ervaren. Ik gebruik de default settings en dat is volgens mij niv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Whats-the-nam3 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:59:
[...]

Ik heb precies hetzeflde. Ik kan er maar niet aan wennen. Erger me met name aan de 'snelheid' . Bijna elke bal moet eerst aangenomen worden en bij het passen/schieten lijkt er echt gewoon een vertraging te zitten van bijna een seconde.
Ik geef het nog een week de tijd, maar ben bang dat de overstap naar de concurrent erin zit.
Je slaat echt de spijker op de kop. Deze vertraging had ik het eerder ook over.
Dit is het grootste probleem van het spel, dat eeuwige aannemen wat gewoon veel te traag gaat. Het verziekt het spel wat.
Zeker online maak ik goals waar ik weinig van af weet. Had ik blijkbaar eerder een knop ingedrukt?

Speel je ook op de pc? Misschien is dat het verschil?

Ik snap niet dat na 10 jaar ontwikkeling men nog steeds niet in staat is om de échte knelpunten in de gameplay op te lossen.
Dat geldt ook wat voor FIFA.
Zie om de zoveel tijd weer dezelfde dingen weer terug komen.
En een berichtje hoef je ze niet te sturen, je krijgt alleen maar standaard berichten terug over bijv online instellingen. Een beetje luisteren mag ook wel.

Het lijkt erop dat ze het erom doen zodat wij elk jaar weer een titel kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 23-09-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
JeroenV_ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:03:
Iemand al gemerkt dat je de gegevens instellingen wel van naam kunt wijzigen, maar dat dit niet wordt opgeslagen? Ik speel altijd met 2 vrienden, en we hebben allemaal onze eigen voorkeur qua controller settings. Je kunt dus wel vrolijk gegevens 1 wijzigen in Jeroen, maar dat wordt niet opgeslagen. Erg knullig :(

Verder speelt het spel wel goed tov de vorige versie, al heb ik er pas een uur of 2 op zitten.
Geloof dat dit een kleine bug is! Maar je hebt gelijkt, moeten ze ff fixen denk ik/hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
JeroenV_ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:03:

Wordt bij jou je eigen instellingen ook niet opgeslagen? Bij mij wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:21

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:59:
[...]

Het probleem ligt niet bij Pro Evo zelf hoor, de game zoekt online altijd naar een gelijkwaardige club als tegenstander, maar breidt de zoekcriteria uit als het vinden van zo'n tegenstander te lang duurt.

Het probleem is dat er in verhouding tot FIFA maar heel weinig spelers online zijn. En omdat er blijkbaar nou eenmaal niet zoveel mensen zijn die graag met een kleine club spelen maar liever met een Real Madrid, kom jij als Heerenveen helaas dus bijna nooit een gelijkwaardige club tegen.

Vind het zelf ook jammer hoor, maar ipv Utrecht neem ik nu online 3,5/4 sterrenclubs waarmee je tegen evt een Real wat meer kans maakt.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:44
Monda schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:23:
[...]

Wordt bij jou je eigen instellingen ook niet opgeslagen? Bij mij wel namelijk.
Ze worden wel opgeslagen, maar de naam van de gegevens niet.
We moeten er nu dus erg in houden dat ik altijd gegevens 3 selecteer, ipv dat ik mijn naam zie staan en zo dus weet dat ik met de goede instellingen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Harribo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:06:
[...]

Je slaat echt de spijker op de kop. Deze vertraging had ik het eerder ook over.
Dit is het grootste probleem van het spel, dat eeuwige aannemen wat gewoon veel te traag gaat. Het verziekt het spel wat.
Zeker online maak ik goals waar ik weinig van af weet. Had ik blijkbaar eerder een knop ingedrukt?

Speel je ook op de pc? Misschien is dat het verschil?

Ik snap niet dat na 10 jaar ontwikkeling men nog steeds niet in staat is om de échte knelpunten in de gameplay op te lossen.
Dat geldt ook wat voor FIFA.
Zie om de zoveel tijd weer dezelfde dingen weer terug komen.
En een berichtje hoef je ze niet te sturen, je krijgt alleen maar standaard berichten terug over bijv online instellingen. Een beetje luisteren mag ook wel.

Het lijkt erop dat ze het erom doen zodat wij elk jaar weer een titel kopen.
Nee ik speel op de PS4. Vorige jaar PES en FIFA gespeeld. PES een groot drama online, FIFA werkte gewoon prima. Dit jaar heb ik PES weer gehaald en online lijkt gewoon minimaal te zijn verbeterd.
Inderdaad ook ik heb goals gemaakt dat je denkt, hmmm ok zal wel. Andersom merk ik zelfs dat de bal gewoon in de zestien blijft hangen, al druk je 10x om weg te knallen, zodat de tegenstander alsnog een suffe goal kan maken.
Heb zelfs een keer gehad dat ik terugspeelde op mijn keeper en die schoot hem in mijn eigen goal, schijnbaar had ik ergens in die 2 seconden 4x gedrukt op de knop ofzo waardoor die het alsnog uitvoerde 8)7

Ik weet niet wat het precies is, maar die vertraging (ook offline) zit nu eenmaal in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dat is inderdaad wel ernstig wat je omschrijft.

Dus ook die vertraging op de ps4.
Ik snap het niet. Bij Konami spelen ze toch zelf ook het spel? Waarom waarom waarom

Sorry Konami maar je hebt een prototype voetbalspel om in al die jaren FIFA te verslaan maar je ziet het niet?
Mensen zijn niet gek, als Pes echt beter was, kocht iedereen wel Pes.

FIFA is nog niet uit en ondanks de vele rare dingen vermaak ik mij uitstekend met Pes.

Speelde wat potjes oa tegen Messi en Ronaldo. Die scoren makkelijk.
Alleen, dit zit er ook al jaren in, stompte mijn keeper bij 3 van de 4 tegengoals in een potje de bal in de voeten van Messi.
Ja zo wordt mijn van Wolfswinkel ook wel een topper.

[ Voor 102% gewijzigd door Harribo op 23-09-2016 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo heeft weer eens alleen maar problemen met PES. Dat verbaast echt helemaal niemand. _O-

Heerlijk spel. Beste PES ooit. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:04
Harribo schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:34:
Mijn manager zijn contract wordt kosteloos verlengd omdat ik aan de voorwaarden zou hebben voldaan.
Maar ik heb toch niet aan alle voorwoorden voldaan? Bedoelen ze dan aan 1 van de 3 dan?
[afbeelding]
Je hoeft maar aan 1 van de 3 te voldoen, dan wordt die al verlengd.
(Zou b.t.w onmogelijk zijn om aan alle 3 te voldoen ;) )

Ik heb me tot nu toe aardig ingehouden en 0 euro uitgegeven aan My Club munten. Ben echt van plan om hand op de knip te houden en GP te sprokkelen.
Ondertussen wel een leuk teampje bij elkaar. Mijn basis 11:

----------------------------Cilessen----------------------------
Jara-----------Varane----Fernandez-----Alex Sandro
----------------------------Naingolan--------------------------
---------------------Vidal-------------Raketic----------------
Biabiany----------------Embolo------------------Neymar

Met als eerste wissels:
- James Rodriguez (middenvelder)
- Wellbeck (spits)
- Y. Poulssen (spits)
- Carrillo (rechtsbuiten
- José Gaya (linksback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjula
Jerusalem schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:21:
[...]

Je hoeft maar aan 1 van de 3 te voldoen, dan wordt die al verlengd.
(Zou b.t.w onmogelijk zijn om aan alle 3 te voldoen ;) )

Ik heb me tot nu toe aardig ingehouden en 0 euro uitgegeven aan My Club munten. Ben echt van plan om hand op de knip te houden en GP te sprokkelen.
Ondertussen wel een leuk teampje bij elkaar. Mijn basis 11:

----------------------------Cilessen----------------------------
Jara-----------Varane----Fernandez-----Alex Sandro
----------------------------Naingolan--------------------------
---------------------Vidal-------------Raketic----------------
Biabiany----------------Embolo------------------Neymar

Met als eerste wissels:
- James Rodriguez (middenvelder)
- Wellbeck (spits)
- Y. Poulssen (spits)
- Carrillo (rechtsbuiten
- José Gaya (linksback)
How the hell krijg je al zo'n ziekelijk team bij elkaar :?

Mijn ster is kagawa en dat was het dan ook wel :/

Tell me, please. Eeuwige dank als dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Steeds dat aannemen aannemen aannemen aannemen.....daarmee kan je al je tactieken in de kast doen want het spel vertraagt daar zoveel van dat normaal spelen niet meer te doen is.
En al die lange pauzes en menu's erbij...gaaaap...pes is echt the waiting game

@Jerusalem: dat is een aardig team...

Ik heb achterin vlnr : 75 82 80 78
midden: 77 79 75
voorin: 92 80 83

Merk echt dat mijn middenveld tekort komt.
Heb nu die Special Agent nu 6x gedraaid maar 5x silver ball :(

[ Voor 48% gewijzigd door Harribo op 23-09-2016 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masterjula
Harribo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:52:
Steeds dat aannemen aannemen aannemen aannemen.....daarmee kan je al je tactieken in de kast doen want het spel vertraagt daar zoveel van dat normaal spelen niet meer te doen is.

Waar gaat dat steeds over, 'aannemen'? Neem aan zonder sprinten, niks indrukken behalve R2 (of R1, uiteraard afhankelijk van je instellingen).. Dan draait hij ZO vliegensvlug.
Dus please, ga eerst eens gewoon oefenen. EN nee, aub niet hier op haten want het is waar.
Check ook hier; https://pbs.twimg.com/media/CjnTM7rUUAAM3hU.jpg:large

Zullen wel dezelfde mensen zijn die zeggen; winnen van real met feyenoord is onmogelijk..

Eerst oefenen, oefenen, oefenen en dan pas klagen over wat er wel en niet werkt.
Spel is verdorie net 1 week uit, laat me niet lachen aub. :O

Edit; trouwens ook bij een aanname waar een verdediger kort opzit;
R1 plus richting, dan kun je soort van first touch control doen.

[ Voor 6% gewijzigd door masterjula op 23-09-2016 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:52:

Bij mij is 't verboden om aan te nemen, alleen de spits heeft toestemming. 😉
Lijkt me wel irritant, maar kan herken dus totaal niet.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste