[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Pagina: 1 ... 73 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 35 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
MazeWing schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:46:
Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van de Palit GTX 1070 Gamerock. Deze was €439 bij Azerty (inmiddels uitverkocht). Incl. een Gears of War 4 key.

De kaart was wel uit de verpakking geweest. Ook de kaart heeft een keer in een PCI-E slot gezeten. Dit was te zien aan piepkleine krasjes aan de onderkant (andere kant) van het plastic stukje naast het PCI-E slot. Gelukkig werkt de kaart naar behoren. Hij is stil en snel. Heb er meteen een overclock overheen gegooid (memory (Samsung): +500 MHz en coreclock: 120MHz) en alles lijkt stabiel te zijn. De kaart wordt zo'n 68 graden bij een fanspeed van 37%. Verder draait de boostclock stabiel tussen de 2050-2075 MHz.

De vraag is dan ook of er een addertje on het gras zit die er voor heeft gezorgd dat de kaart retour is gezonden. Kan natuurlijk ook door Azerty om 1 of andere (vage) reden getest zijn...
Ik heb gisteren een Gigabyte GTX 1080 besteld, ook bij Azerty. Jouw ervaring maakt mij ook enigszins huiverig, ik zal de kaart goed onderzoeken voordat hij hier de pc in gaat. Lijkt me een slechte zaak als Azerty geretourneerde kaarten gewoon weer als nieuw verkoopt.

Het kan natuurlijk voorkomen dat ze kaarten retour krijgen omdat sommige mensen er niet mee om kunnen gaan en in een vlaag van verstandsloosheid de kaart retourneren zonder dat er daadwerkelijk iets mee aan de hand is. Maar ja, dat blijft giswerk.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat moeten ze dan doen met een Koop op Afstand retour waar niets aan keert. Gewoon de prullenbak in? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05
Paprika schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:50:
Wat moeten ze dan doen met een Koop op Afstand retour waar niets aan keert. Gewoon de prullenbak in? :+
Precies dat.

Dat hij geretourneerd is betekent niet dat hij defect is. Het is nou eenmaal het recht van een consument om te retourneren. Dan kan je niet verwachten van een leverancier dat ze die kaarten maar als onderzetter gaan gebruiken.

Je hebt gewoon 2 jaar garantie en een eigen retourrecht. Niks aan het handje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Paprika schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:50:
Ik vind wel dat je als klant er recht op hebt om een volledig ongebruikt product te krijgen. Je betaalt er tenslotte honderden euro's voor. Je mag er verder toch van uitgaan dat de betreffende klant de kaart niet voor niets heeft teruggestuurd. Natuurlijk is er af en toe iemand die zich niet gerealiseerd heeft dat de bestelde GPU net niet in zijn kast past of dat hij de kaart te luid vindt, maar gemiddeld genomen loop je met zo'n retourkaart meer risico's dan met een ongebruikte kaart.

Webwinkels kunnen wat mij betreft de retourkaarten gewoon blijven verkopen, maar wel tegen een korting t.o.v. de prijs die ze normaal hanteren én met een duidelijke vermelding op de website zelf dat het gaat om een retourkaart. Van het eerste lijkt hier sprake te zijn, maar van het tweede niet. En garantie is leuk, maar vaak slechts beperkt tot twee jaar, waar bijv. onzichtbaar opgelopen ESD schade veroorzaakt door de eerste koper zich makkelijk pas in een later stadium kan manifesteren. Op dergelijke ESD schade kan een webshop überhaupt niet testen en de nieuwe koper al helemaal niet.

Overigens kun je je ook afvragen hoeveel baat een webwinkel er bij heeft om een kaart die teruggestuurd is echt goed en volledig door te lichten. Het kost tijd, geld en moeite; webshops zijn in principe dozenschuivers en soms is de technische expertise slechts beperkt aanwezig. Als de kaart gewoon beeld geeft, is hij voor veel shops goed genoeg om weer (door) te verkopen, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:12
choogen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Ik vind wel dat je als klant er recht op hebt om een volledig ongebruikt product te krijgen. Je betaalt er tenslotte honderden euro's voor. Je mag er verder toch van uitgaan dat de betreffende klant de kaart niet voor niets heeft teruggestuurd. Natuurlijk is er af en toe iemand die zich niet gerealiseerd heeft dat de bestelde GPU net niet in zijn kast past of dat hij de kaart te luid vindt, maar gemiddeld genomen loop je met zo'n retourkaart meer risico's dan met een ongebruikte kaart.

Webwinkels kunnen wat mij betreft de retourkaarten gewoon blijven verkopen, maar wel tegen een korting t.o.v. de prijs die ze normaal hanteren én met een duidelijke vermelding op de website zelf dat het gaat om een retourkaart. Van het eerste lijkt hier sprake te zijn, maar van het tweede niet. En garantie is leuk, maar vaak slechts beperkt tot twee jaar, waar bijv. onzichtbaar opgelopen ESD schade veroorzaakt door de eerste koper zich makkelijk pas in een later stadium kan manifesteren. Op dergelijke ESD schade kan een webshop überhaupt niet testen en de nieuwe koper al helemaal niet.

Overigens kun je je ook afvragen hoeveel baat een webwinkel er bij heeft om een kaart die teruggestuurd is echt goed en volledig door te lichten. Het kost tijd, geld en moeite; webshops zijn in principe dozenschuivers en soms is de technische expertise slechts beperkt aanwezig. Als de kaart gewoon beeld geeft, is hij voor veel shops goed genoeg om weer (door) te verkopen, verwacht ik.
3x raden wie die "korting" uiteindelijk als markup op de gewone prijs mag gaan betalen.
Voor videokaarten is het misschien minder vaak het geval, maar ik stuur regelmatig producten terug als ze niet bevallen. Stofzuigers, kleding, verkeerd bestelde onderdelen...
Ik heb zelfs wel 4 verschillende helmen tegelijk besteld bij hetzelfde bedrijf... om daarna 3 terug te sturen. Puur om de versie met de beste pasvorm te kunnen kopen.

Zolang die er als nieuw uitziet prima toch? Sowieso kan jij een videokaart te luid vinden en dus terugsturen, terwijl een ander het absoluut niet boeit.

Ik ben veel te blij met het 14 dagen retourrecht. Ik heb dan liever zo nu en dan een eerder getest product maar in perfecte staat... dan dat ik voor elke aankoop meer moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Sorry, maar als ik zo'n dure kaart koopt moet ie gewoon hartstikke nieuw zijn. En anders moeten ze het er bij vermelden dat de kaart eerder is gebruikt, dan kan de klant zelf beslissen om hem aan te schaffen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Tja, dat is nou typisch de reactie van een klant die wel de voordelen van het retourrecht wil hebben maar niet de nadelen. Als je per se een ongeopende verpakking wil hebben dan kun je dat altijd van te voren aangeven en dan is het aan de winkel om aan te geven of dat kan of niet.

Ik heb hier ook een GTX 1070 die al geopend was. Stond wel even vreemd te kijken maar dat ding getest en er is verder niets mis mee. Ik heb liever retourrecht en af en toe een geopende verpakking dan geen retourrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:20:
Sorry, maar als ik zo'n dure kaart koopt moet ie gewoon hartstikke nieuw zijn. En anders moeten ze het er bij vermelden dat de kaart eerder is gebruikt, dan kan de klant zelf beslissen om hem aan te schaffen of niet.
choogen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Dus als ik nu bij een webwinkel alle GTX 1080s opkoop, en de volgende dag terugstuur, moeten die maar meteen met korting weer worden verkocht? Lekker duur grapje. De prijzen in Nederland liggen al erg hoog t.o.v. buurlanden. Laten we de prijs nog meer opdrijven :+ (note: andere EU landen hebben dezelfde consumenten regelingen, maar de prijzen zullen nog meer stijgen als iedereen zo gaat zeuren).

Een goede manier om de hardware winkels die nog overeind blijven ook meteen omver te helpen. Verder als je denkt dat je met een videokaart een duur product koopt... Denk je dat er nog nooit iemand in een nieuwe Ferrari van 500.000-1.000.000 euro heeft gezeten? Iemand moet ze toch afladen en de showroom inrijden. 8)7

De meeste winkels inspecteren een retour product en nemen hem alleen in behandeling als het product naar behoren werkt en in een goede (nieuw-)staat verkeerd. Als je je daar druk om maakt... ;w
Distael schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:30:
Tja, dat is nou typisch de reactie van een klant die wel de voordelen van het retourrecht wil hebben maar niet de nadelen. Als je per se een ongeopende verpakking wil hebben dan kun je dat altijd van te voren aangeven en dan is het aan de winkel om aan te geven of dat kan of niet.

Ik heb hier ook een GTX 1070 die al geopend was. Stond wel even vreemd te kijken maar dat ding getest en er is verder niets mis mee. Ik heb liever retourrecht en af en toe een geopende verpakking dan geen retourrecht.
Dit dus. Dat zijn dan ook vaak dezelfde mensen die klagen als een product goedkoper te vinden 2 weken na de aanschaf, maar lekker hun mond houden (of er zelfs mee pronken) als ie opeens duurder is geworden. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 26-10-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Hij mag van mij dezelfde prijs behouden, geen probleem, maar ik zou het zelf fijn vinden als ze zouden vermelden als het gaat om een exemplaar die al door iemand anders gebruikt is. Lijkt me toch niet zo heel gek. Ookal is er niks mis mee, voel ik me toch een beetje genaaid als ik zie dat er gebruikerssporen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:50:
Hij mag van mij dezelfde prijs behouden, geen probleem, maar ik zou het zelf fijn vinden als ze zouden vermelden als het gaat om een exemplaar die al door iemand anders gebruikt is. Lijkt me toch niet zo heel gek. Ookal is er niks mis mee, voel ik me toch een beetje genaaid als ik zie dat er gebruikerssporen zijn.
De kaart was wel uit de verpakking geweest. Ook de kaart heeft een keer in een PCI-E slot gezeten. Dit was te zien aan piepkleine krasjes aan de onderkant (andere kant) van het plastic stukje naast het PCI-E slot.
De vermelding gaat om "piepkleine krasjes", wie weet is dit de kaart die ze uit willekeur hebben genomen om een batch te testen. Als je je genaaid voelt door dergelijke sporen, die er ook op zouden komen op het moment dat je hem zelf in het slot steekt, dan denk ik dat je nog een zware tijd tegemoet gaat de komende jaren gezien we alleen maar meer en meer consumeren en alles goedkoper moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

MazeWing

The plot thickens...

Gelukkig werkt de kaart helemaal naar behoren. Het is echter het gevoel dat je een net niet helemaal nieuw exemplaar hebt, maar wel voor een nieuw exemplaar betaald hebt.

Zolang het allemaal uitstekend werkt is dit natuurlijk geen probleem en is dit een keerzijde van het retourneringsrecht waar we erg dankbaar voor mogen zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:22
Ik zou er toch ook best van balen als ik een (duur) product gekocht zou hebben dat eruit ziet alsof het al gebruikt is, ik weet bijna zeker dat coolblue geen geopende artikelen door verkoopt als nieuw maar als Tweedekansjes met korting.

Er wordt hier gesproken alsof het heel normaal is dat geopende artikelen gewoon weer verkocht worden maar dat is echt geen normale gang van zaken, al die PG279Q's die Vipeax "getest" heeft van coolblue staan bijv. Allemaal op marktplaats als Tweedekansjes met korting ;)

* na wat research blijkt idd dat de artikelen bij veel webshops gewoon worden doorverkocht als nieuw, is mij nooit opgevallen, zal wel met veel zorg gebeuren dan >:)

[ Voor 20% gewijzigd door schumi1986 op 26-10-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:01
Liever een geopende doos bij een retour kaart dan netjes dichtgeplakt, ik ken winkels waar ze namelijk doodleuk een retour product terug in een seal deden (kleine ketens, meeste zijn al weg tegenwoordig).

Maar betreffende dat kom ik zelf ook steeds vaker producten tegen die geretourneerd waren en als nieuw verkocht worden, als alles in orde is dan vind ik dat best maar wat ik laatst met Azerty mee maakte vond ik wel minder, mijn gloednieuwe GTX 1060 had defecte VRAM dus heb ik deze laten omruilen voor hetzelfde kaart, vervolgens kreeg ik een kaart die wel goed werkt maar wel een verbogen heatsink heeft.

15 euro korting kon ik krijgen, maar omruilen ho maar, ik vind dat je zo'n product dan helemaal niet voor de volle pond naar een klant mag sturen, krasjes tot daar aan toe maar dit is een beschadiging.

Verder niks kunnen doen eraan, moet ermee leven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi1986 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:58:
Ik zou er toch ook best van balen als ik een (duur) product gekocht zou hebben dat eruit ziet alsof het al gebruikt is, ik weet bijna zeker dat coolblue geen geopende artikelen door verkoopt als nieuw maar als Tweedekansjes met korting.

Er wordt hier gesproken alsof het heel normaal is dat geopende artikelen gewoon weer verkocht worden maar dat is echt geen normale gang van zaken, al die PG279Q's die Vipeax "getest" heeft van coolblue staan bijv. Allemaal op marktplaats als Tweedekansjes met korting ;)

* na wat research blijkt idd dat de artikelen bij veel webshops gewoon worden doorverkocht als nieuw, is mij nooit opgevallen, zal wel met veel zorg gebeuren dan >:)
Haha, in het geval van die monitoren weet je wel meteen dat er iets mee mis is :p, maar ik durf wel echt te stellen dat je aan de inhoud van de doos bij mijn exemplaren niet eens zou merken dat ze aan zijn geweest, omdat ik alle kabels etc nooit uit de verpakking had gehaald (want ik had alle kabels al). Ik zou mijn eigen ingeruilde exemplaren zo accepteren als nieuw... Buiten die bleeding dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-10 20:01
Mooi dit, gisteren middels Azerty de Gtx 1080 Gaming X binnen maar die is 100% retour gekomen. Je kon het gewoon zien aan de verpakking! Tevens een coilwhine pff takkeherrie niet normaal. Vandaag dan maar de 1080 EVGA FTW binnen gekregen en die was gelukkig helemaal geseald! Eerste bevindingen zijn top!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ja dat was ook mijn eerste vrees van het retourneren. Gelukkig geen coil whine, alhoewel dit ook afhankelijk is van andere onderdelen in je pc meen ik.

Waarom trouwens niet voor de 1080 gamestream van Palit gegaan? Deze is met z'n prijs van €649 1 van de goedkoopste maar tevens 1 van de beste qua koeling.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:38:
Waarom trouwens niet voor de 1080 gamestream van Palit gegaan? Deze is met z'n prijs van €649 1 van de goedkoopste maar tevens 1 van de beste qua koeling.
Het is of GameRock of JetStream (die van 649) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
Zelf vorige week een 1070 van KFA2 (Of galaxy of Galax?!?! 8)7) aangeschaft die vandaag binnenkomt, van wat ik gezien heb qua reviews is dit een prima kaart en momenteel de goedkoopste in zijn soort (Factory OC/6+8pins/Goede koeling) maar zie hier eigenlijk vrij weinig van terug op tweakers forum of uberhaupt op de Nederlandse fora. In eerste instantie wilde ik trouwens voor een EVGA FTW gaan maar ben daar maar vanaf gestapt na het hele vrm verhaal. Ben heel erg benieuwd, zijn er meer mensen die voor een KFA2 zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt door de merger tussen KFA2 en Galaxy, waaruit de naam Galax volgde. Deze naam is echter copyrighted in Europa en dus zie je o.a. KFA2 nog gewoon terugkomen hier :+. Prima kaarten verder hoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 28-10-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Paprika schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Het is of GameRock of JetStream (die van 649) :+.
Doh! 8)7

Heb zelf de Gamerock (1070) Haha.
Heb het geheugen nu trouwens stabiel op +620 MHz lopen en heb het idee dat er nog meer uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:27

The Chosen One

Zie signature!

Je hebt ofc de pricewatch maar zijn er nog andere plekken/sites voor de UK/Duitslands die de moeite waard te zijn om te checken?
Zag laatst ergens een post van een duitse site die ze goedkoper had maar kan die niet meer terug vinden.

1080 zou leuk zijn maar de meeste zijn nog erg duur ofc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
geizhals.de, maar op Amazon na ga je in Duitsland wel verzendkosten moeten bijrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:29

koelebobes

Wen BTC €100K

-

[ Voor 99% gewijzigd door koelebobes op 29-10-2016 10:35 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:54
offtopic:
En wat precies heeft het patsen met je dure PC te maken met levertijden en beschikbaarheid van videokaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:29

koelebobes

Wen BTC €100K

Blijkbaar vind degene boven mij dat ik pats met mijn nieuwe systeem. De 1080 Hybrid van EVGA had een levertijd van +10 maar is inmiddels op voorraad bij de nieuwe leverancier. Mijn excuses :X

[ Voor 199% gewijzigd door koelebobes op 29-10-2016 10:36 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:02

Fanta

FordPerformance™️

koelebobes schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:34:
Blijkbaar vind degene boven mij dat ik pats met mijn nieuwe systeem. De 1080 Hybrid van EVGA had een levertijd van +10 maar is inmiddels op voorraad bij de nieuwe leverancier. Mijn excuses :X
En zo duur is hij niet eens.. :+

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 15:10
vinom schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:50:
Van mij mag er ook wel 100 euro of meer vanaf hoor. Heb ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
koelebobes schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 10:34:
Is dat zo gek gedacht dan? Dit gaat over videokaarten. Je kon ook gewoon zeggen "De 1080 Hybrid van EVGA had een levertijd van +10 maar is inmiddels op voorraad bij de nieuwe leverancier." Ik zie het overal op het forum. Dan gaat het over één onderdeel maar vinden mensen het toch nodig om hun hele systeem te laten zien. Voor mensen die het minder hebben kan dat niet leuk zijn. Maar je hoeft van mij je post niet aan te passen, hoor. Ik ben niemand. :*
Fanta schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

En zo duur is hij niet eens.. :+
Dat systeem of de videokaart? Hell, m'n nieuwe PC alleen al zou 100 euro goedkoper zijn dan alleen die videokaart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
Xant0r schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:18:
Zelf vorige week een 1070 van KFA2 (Of galaxy of Galax?!?! 8)7) aangeschaft die vandaag binnenkomt, van wat ik gezien heb qua reviews is dit een prima kaart en momenteel de goedkoopste in zijn soort (Factory OC/6+8pins/Goede koeling) maar zie hier eigenlijk vrij weinig van terug op tweakers forum of uberhaupt op de Nederlandse fora. In eerste instantie wilde ik trouwens voor een EVGA FTW gaan maar ben daar maar vanaf gestapt na het hele vrm verhaal. Ben heel erg benieuwd, zijn er meer mensen die voor een KFA2 zijn gegaan?
http://www.3dmark.com/compare/spy/137833/spy/661916

Voor en na, ben tevreden! :) :)

Ben alleen benieuwd hoe sommige richting de 6600 score gaan, kom niet in de buurt ondanks ~2100mhz op core en 9000mhz op memory. Cpu op 4,7ghz en 8GB DDR4 3600mhz.

Edit: Oops, zit in levertijden topic :o, even verkassen naar ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door Xant0r op 31-10-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 18:44
Xant0r schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:18:
Ik heb ook een KFA2 gtx 1070 aangeschaft een poosje geleden. ( ik had dat trouwens ook gemeld in deze topic) Bevalt heel erg goed en erg stil. Zit trouwens micron geheugen op nog geen vga bios gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door danield op 01-11-2016 15:28 ]

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
danield schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:27:
[...]

Ik heb ook een KFA2 gtx 1070 aangeschaft een poosje geleden. ( ik had dat trouwens ook gemeld in deze topic) Bevalt heel erg goed en erg stil. Zit trouwens micron geheugen op nog geen vga bios gezien.
Viel mij ook al op, nog nergens iets gelezen of er een bios update in de maak is (zoals bij aantal andere merken en/of zelfs al uit zijn). Hopelijk staat het wel in de planning. Deze bios update moet toch het probleem verhelpen van artifacts bij clock wisselingen? Ik heb iig wel last er van in mijn browser en soms als ik stream kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Nu is de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK X 8GB te koop bij Massdrop (als minimaal 10 personen hem kopen, maar die kans is groot) voor omgerekend €687 incl. verzendkosten! Zie hier.

Verkoop is een week lang, dus daarna is de aanbieding voorbij. Verwachte verzenddatum is eind november, dus waarschijnlijk binnen voordat Sinterklaas het land weer verlaat (en zeker voor kerst).

[ Voor 36% gewijzigd door erikieperikie op 01-11-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind 700 euro voor een luidruchtige GTX 1080 nu niet echt een aanbieding. Voor 700 euro zou ik echt wel een stille kaart willen hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:53:
Ik vind 700 euro voor een luidruchtige GTX 1080 nu niet echt een aanbieding. Voor 700 euro zou ik echt wel een stille kaart willen hebben.
Maar het is toch MSI? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
Verklaart meteen waarom er meer winkels zijn die er vanaf willen tegen een lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij komt hier nog belasting bij overigens? Dus dan hebben we het over 831 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
De bios update van de kfa2 staat inmiddels online. Ik had vanmiddag nog gekeken en toen laadde de website voor geen meter.

http://www.kfa2.com/kfa2/1070bios/

Ik heb de bios nog niet geflashed. Ik heb hem net gedownload maar die van mijn vga kaart is maar 17 kb kan nooit een vga bios zijn. gtx 1070 ex

[ Voor 21% gewijzigd door danield op 02-11-2016 00:16 ]

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zit er in die rar voor jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
danield schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:11:
De bios update van de kfa2 staat inmiddels online. Ik had vanmiddag nog gekeken en toen laadde de website voor geen meter.

http://www.kfa2.com/kfa2/1070bios/

Ik heb de bios nog niet geflashed. Ik heb hem net gedownload maar die van mijn vga kaart is maar 17 kb kan nooit een vga bios zijn. gtx 1070 ex
Thanks voor de info, vanavond eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
Paprika schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:32:
Wat zit er in die rar voor jou dan?
Ik heb inmiddels de bios update nog een keer gedownload nu met internet explorer nu is het bestand wel 2 mb.

Ik wacht even af met flashen, ik had nog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 06-10 22:49
Weet iemand hoe lang het duurt als je de Titan X besteld hebt via nvidia.nl? Dat ding komt uit de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 22:50
Gigabyte 1070 nu voor 409 bij Megagekko, ben het wachten beu dus maar besteld. Benieuwd naar de koeling en of coilwhine.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB idd, het heeft een half jaar geduurd maar we hebben eindelijk een beetje een prijs die rond de MSRP zit en realistisch is. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:55
luidruchtig,ik zie juist dat deze toch erg stil moet zijn? ,hoe luid is deze kaart?

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 04-11-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:48:
[...]

luidruchtig,ik zie juist dat deze toch erg stil moet zijn? ,hoe luid is deze kaart?
Zo'n all-in-one waterkoeler zal nooit stil zijn. Standaard worden die dingen altijd geleverd met luidruchtige fans met hoge minimale draaisnelheid en de pomp is ook altijd hoorbaar. Ga er maar vanuit dat deze kaart idle, als die niks doet even veel geluid maakt als de stilste versies met luchtkoeler onder load, tijdens games.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
http://www.guru3d.com/art...sea-hawk-x-review,11.html

Als ik deze review mag geloven,zou dat toch mee moeten van,lawaai van de fan dan in elk geval,de pomp weet ik niet maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freaky35 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:05:
http://www.guru3d.com/art...sea-hawk-x-review,11.html

Als ik deze review mag geloven,zou dat toch mee moeten van,lawaai van de fan dan in elk geval,de pomp weet ik niet maar
De geluidsmetingen van Guru3D zijn nutteloos doordat het omgevingsgeluid overheerst. Bijna alles wat daar wordt gemeten is omgevingsgeluid en dat is nooit hetzelfde waardoor de metingen nutteloos zijn, ook omdat het omgevingsgeluid vaak het geluid overstemt van wat je wil meten. Een goede geluidsmeting kun je dan ook alleen doen in een geluidsarme ruimte.

Maar zelfs daar zie je dat de kaart idle even veel geluid maakt als de Palit GTX 1080 GameRock Premium onder full game load, voor wat die waardes waard zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 04-11-2016 23:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
ja dat klopt inderdaad,ik zat je kijken naar de msi,maar misschien is die palit wel de betere keus,mits die kaart de warmte buiten de kast blaast.

De 980ti die ik heb,houd de warmte in de kast,dat is toch wel erg vervelend voor de warmte in de kast.Dat wil ik echt niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb een palit 1070 super jetstream, en die is echt onhoorbaar onder load..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
|:( |:( ik heb overgens toch de msi genomen,eigenwijs als dat ik ben |:( |:( .

Maar lawaai maakt ie zeker niet,mijn evga 980ti maakte meer herrie.
En blijft zeer koel(50c)

maar ik zal nu weer ontopic gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

freaky35 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:43:
|:( |:( ik heb overgens toch de msi genomen,eigenwijs als dat ik ben |:( |:( .

En blijft zeer koel(50c)
I don't believe you...Volgens mij is de Gainward GLH de koelste, maar 50c lijkt me onmogelijk zonder waterkoeling.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
het is de msi sea hawk,deze heeft waterkoeling

[ Voor 35% gewijzigd door freaky35 op 05-11-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:56:
[...]

I don't believe you...Volgens mij is de Gainward GLH de koelste, maar 50c lijkt me onmogelijk zonder waterkoeling.
Dat zijn wel realistische waardes voor deze kaart...
Een groter probleem is de niet malse geluidsproductie van het product. Dit komt deels doordat hij geen semi-passieve modus heeft. Onder load maakt hij al meer lawaai dan vrijwel alle andere custom kaarten. In idle is hij echter net zo luidruchtig, waardoor zelfs de Founders Edition stiller is. Voordelen heeft hij uiteraard ook: de Sea Hawk X blijft heel erg koel, maar gezien de magere overklokresultaten is het maar de vraag hoeveel je eraan hebt.
Het komt alleen wel met een grote kanttekening. Als je een goede luchtkoeler zo luidt laat draaien komen die ook wel een heel eind richting deze temperatuur :+.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 06-11-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Maar die maakt echt veel lawaai dan, grote voordeel is dat de warmte niet in de kast blijft hangen. Dat vind ik echt het grote nadeel van luchtkoelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK my bad, ik had niet gelezen dat het om de watergekoelde versie ging

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verdorie. EVGA 1060 SC besteld met nog 6 in stock voor 295. Ineens allemaal weg en de prijs nu op 338 en meer dan 8 dagen levertijd :(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10 23:33
Je zou ook op Amazon.de kunnen kijken (je heb een soort van "NL" versie van de website). Waarschijnlijk is die vanaf 11 november weer leverbaar.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

robvanderaart schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:57:
Je zou ook op Amazon.de kunnen kijken (je heb een soort van "NL" versie van de website). Waarschijnlijk is die vanaf 11 november weer leverbaar.
thanks _/-\o_ , eens proberen. Direct 20euro goedkoper. Nu in slagen om mijn bestelling te annuleren bij Megekko

Never mind. Net mailtje gehad van megekko dat die verstuurd is. Ook goed, heb ik hem voor het lange weekend, yaaaaaay O+

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 07-11-2016 23:13 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dH1FyEu.jpg

Heerlijk kaartje in ITX formaat, bij alternate besteld en volgende dag al in huis 😁😁🎉

Ook verassend stil ondanks compacte maat met 1 fan

Lang gezocht maar elders waren wachttijden / voorraad niet top

[ Voor 4% gewijzigd door mvz op 09-11-2016 14:21 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:00
Hier een Kfa2 1070 exoc gekocht bij Amazon.de voor 425. Gisteren aangekomen en werkt muisstil met boost naar 2050 via hun 5% overclock programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
zijn er al black friday deals gekend voor een 1060 of 1070 ???

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik heb net deze besteld voor een maat van me:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC

Komt vandaag leverbaar en is goed geprijsd imo.

Hij weet niet dat dit vervroegde sinterklaas cadeau eraan komt! Dus ik ben heel benieuwd naar zijn reactie. :)

Hij is sinds zijn afstuderen naarstig op zoek naar werk maar komt niet aan de bak. Het gevolg daarvan is dat hij geen luis heeft om dood te knappen. Hij wilde heel graag Civ 6 spelen (hij is groot fan van de series) maar pas na de aanschaf kwam hij erachter dat zijn PC het niet kon draaien omdat zijn GTX470 geen DX11.1 ondersteunt.

Vandaar dit gebaar. Ook een stukje eigenbelang omdat ik dan een extra Civ 6 maatje heb. :+

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:02
Blaat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:36:

Hij weet niet dat dit vervroegde sinterklaas cadeau eraan komt! Dus ik ben heel benieuwd naar zijn reactie. :)

Hij is sinds zijn afstuderen naarstig op zoek naar werk maar komt niet aan de bak. Het gevolg daarvan is dat hij geen luis heeft om dood te knappen. Hij wilde heel graag Civ 6 spelen (hij is groot fan van de series) maar pas na de aanschaf kwam hij erachter dat zijn PC het niet kon draaien omdat zijn GTX470 geen DX11 ondersteunt.

Vandaar dit gebaar. Ook een stukje eigenbelang omdat ik dan een extra Civ 6 maatje heb. :+
machtig mooi gebaar :)
Maak ff een foto/filmpje als hij het pakje openmaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
mag er hier gepraat worden over BF deals van nivdia grafische kaarten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:23
Blaat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:36:

Hij is sinds zijn afstuderen naarstig op zoek naar werk maar komt niet aan de bak. Het gevolg daarvan is dat hij geen luis heeft om dood te knappen. Hij wilde heel graag Civ 6 spelen (hij is groot fan van de series) maar pas na de aanschaf kwam hij erachter dat zijn PC het niet kon draaien omdat zijn GTX470 geen DX11.1 ondersteunt.

Dikke +1! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 21:58
- edit: verkeerde topic |:( -

[ Voor 90% gewijzigd door Rhin op 23-11-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft iemand een clue of er iets gebeurd is in nvidia land? De prijzen zijn de afgelopen twee weken alleen maar gestegen. Ik volg de Gainward 1070 GS al een tijdje die beetje bij beetje goedkoper werd (€470 in NL, €445 in DE). Nu is die maar liefst €500 in NL en €460 in DE.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-10 08:29

Fixer

FP ProMod
Voor mensen die nog een ITX-systeem willen bouwen rondom een GTX1060 6GB, zou deze aanbieding wellicht interessant kunnen zijn.
Een Zotac GTX1060 GB Mini + gratis Thermaltake Core v1 ITX behuizing (lijkt me om deze behuizing te gaan).

Inclusief verzending kom je dan op €292,-

Lijkt me een best leuke deal als je zoiets zoekt. Scheelt volgens mij een paar tientjes met wanneer je het hier los zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fixer schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:04:
Voor mensen die nog een ITX-systeem willen bouwen rondom een GTX1060 6GB, zou deze aanbieding wellicht interessant kunnen zijn.
Een Zotac GTX1060 GB Mini + gratis Thermaltake Core v1 ITX behuizing (lijkt me om deze behuizing te gaan).

Inclusief verzending kom je dan op €292,-

Lijkt me een best leuke deal als je zoiets zoekt. Scheelt volgens mij een paar tientjes met wanneer je het hier los zou kopen.
Ik kom uit op 280, 288 en 290 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:05
Ik heb het nieuws omtrent de Founders Edition kaarten niet meer echt gevolgd, ik weet dat er toen problemen waren met de koeling van die kaarten e.d. Speelt dit nog steeds? Ik kan namelijk een Nvidia GTX 1080 founders edition op de kop tikken voor €600,- vergeleken de €816,- die de Asus STRIX GTX 1080 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:59:
Ik heb het nieuws omtrent de Founders Edition kaarten niet meer echt gevolgd, ik weet dat er toen problemen waren met de koeling van die kaarten e.d. Speelt dit nog steeds? Ik kan namelijk een Nvidia GTX 1080 founders edition op de kop tikken voor €600,- vergeleken de €816,- die de Asus STRIX GTX 1080 kost.
Er waren geen problemen met de koeling en als die er wel waren dan zouden ze er nog steeds zijn.
Maar 600 euro is niet echt goedkoop, je kunt een veel betere pricewatch: Palit GeForce GTX 1080 JetStream 8GB krijgen voor 649 euro incl. verzenden en met Watch Dogs 2. Mocht je die game niet interessant vinden dan verkoop je hem weer voor zo'n 35 euro op V&A en dan kost de videokaart dus maar zo'n 614 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 30-11-2016 10:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
Afgelopen dinsdag bij Amazon.de de Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING besteld voor 304,19 (incl. verzendkosten en 10 euro korting). Morgen hoop ik hem al binnen te krijgen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• makkie88
  • Laatst online: 10:36
Ik weet dat we geen glazen bol bezitten, maar hebben jullie de verwachting dat de nieuwe 1000 serie kaarten richting de kerstdagen een leuke kerst aanbieding gaan krijgen?

• choogen
  • Niet online

choogen

makkie88 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:14:
Ik weet dat we geen glazen bol bezitten, maar hebben jullie de verwachting dat de nieuwe 1000 serie kaarten richting de kerstdagen een leuke kerst aanbieding gaan krijgen?
Dat verwacht ik niet. Black Friday is net geweest. Bovendien is de vraag momenteel relatief hoog vanwege de kerstcadeaus die mensen in dit deel van het jaar kopen; er is dus geen reden voor de winkels om een speciale korting aan te bieden.

Wellicht dat Nvidia er voor zal kiezen om ergens in 2017 de prijzen van de GTX1080 of GTX1070 iets te verlagen indien AMD haar nieuwe Vega kaarten scherp geprijsd in de markt weet te zetten. Maar op dit moment is dat allemaal nog giswerk en je moet er dus ook geduld voor hebben.

• robvanderaart
Bij Amazon.de kun je de kortingscode "WELKOM" gebruiken voor 10 euro korting, en de meeste versies daar zijn goedkoper dan de NL webshops. Je hebt alleen wel een creditcard nodig.

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-07-2024
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:22:
Heeft iemand een clue of er iets gebeurd is in nvidia land? De prijzen zijn de afgelopen twee weken alleen maar gestegen. Ik volg de Gainward 1070 GS al een tijdje die beetje bij beetje goedkoper werd (€470 in NL, €445 in DE). Nu is die maar liefst €500 in NL en €460 in DE.
Dollar stijgt gestaag, en aangezien de kaart vast afgerekend wordt in USD wordt de kaart duurder in Euro's. Tenminste ik zou vermoeden dat dat er achter steekt.

• choogen
  • Niet online

choogen

• Fleximex
  • Laatst online: 14:02
:+
Aangezien de rest van de nieuwe videokaarten (1060, 1080 en RX480) ook geen normale prijs hebben is €429 t.o.v. van dezelfde MSI variant bij die andere kaarten qua prijs/performance natuurlijk wel uitstekend.

Ik ben benieuwd of de mensen die hem hebben weten te bestellen 'm ook krijgen of dat het als prijsfout wordt gezien. Vijf mensen hebben de voorraad bij Megekko besteld. De prijs is gestegen naar boven de 500 toen volgens mij die voorraad van vijf op was (en nu dus alleen nog bij de leverancier). Zou een mooie deal zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Fleximex op 29-12-2016 20:22 ]

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik had een Gainward GeForce GTX1070 Phoenix GLH 8 GB op het oog. Van 500 naar 540+ geschoten. Dacht misschien worden ze binnenkort wel een keer goedkoper. Niet dus. ;p

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Nee met de huidige Dollar-Euro koers wordt alle hardware duurder, doordat alles in Dollars wordt verrekend.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hij is weer €429 met meer dan 10 stuks in voorraad bij Megekko zelf:
https://www.megekko.nl/pr...eForce-GTX-1070-GAMING-8G

Het is dan bijna zeker geen prijsfout. Misschien dat andere winkels snel volgen? Of Megekko heeft een goedkopere leverancier dan andere winkels?

Edit 4 jan: Nu is ie €439.

[ Voor 38% gewijzigd door Fleximex op 04-01-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik gok op een eindejaarsaanbieding. Misschien nog een target te halen? Het is ook het "mindere broertje" gaming van msi en niet de welbekende gaming x die al maanden als meest populair staat in de pw. Wellicht is het simpelweg wat overstock van msi die op deze manier opgelost word. Ach, doe er gewoon je voordeel mee als je in de markt bent voor een 1070 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 11-10 20:35

Garrett

Watercooler

Ik heb de MSI 1080 Gaming, dus de non-X variant zeg maar. Je hebt de Gaming, de Gaming X en de Gaming Z. Ach hij doet 2100 stabiel dus hij klokt niet minder dan de X of Z versies. Scheelt al gauw 20 a 30 euro

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had nu toch wel verwacht een 1070 van ASUS/MSI voor 400€ op de kop te kunnen tikken maar die prijzen willen maar niet dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo zouden de prijzen moeten dalen zolang er geen concurrentie is en er wel gewoon kaarten worden verkocht? Maar gezien je al 7 maanden hebt gewacht kun je net zo goed nog een paar maanden wachten en een kaart kopen uit de aankomende reeks van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:11:
Hoezo zouden de prijzen moeten dalen zolang er geen concurrentie is en er wel gewoon kaarten worden verkocht? Maar gezien je al 7 maanden hebt gewacht kun je net zo goed nog een paar maanden wachten en een kaart kopen uit de aankomende reeks van AMD.
Welke aankomende reeks? Of doel je op de RX4x0 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Paprika schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:11:
Er van uit gaand dat ze ook echt beter zijn. Van wat bekend is word ik nog niet weggeblazen. Als de 1070 een XX prijsverlaging zou krijgen kan die alsnog interest wezen/blijven. En de Vega is ook nog niet uit, als dat nog 3-5 maand duurt... en dan heeft Nvidia mogelijik snel weer wat.

[ Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 12-01-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:08:
Had nu toch wel verwacht een 1070 van ASUS/MSI voor 400€ op de kop te kunnen tikken maar die prijzen willen maar niet dalen.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 Quick Silver 8G OC

Ik weet niet of het een prijsfout is, maar u vraagt en wij draaien ;)
https://www.gamingtotaal....-8g-oc/?referrer/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Er van uit gaand dat ze ook echt beter zijn. Van wat bekend is word ik nog niet weggeblazen. Als de 1070 een XX prijsverlaging zou krijgen kan die alsnog interest wezen/blijven. En de Vega is ook nog niet uit, als dat nog 3-5 maand duurt... en dan heeft Nvidia mogelijik snel weer wat.
Als je nu nog een kaart gaat kopen kun je wel beter eentje met (betere) DX12 ondersteuning kopen en dan kom je al snel bij Vega uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 12-01-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik was even het topic aan het scannen en het viel me op dat de GLH versie van de gainward 1070 werkelijk nergens te krijgen is, en als ik het topic mag geloven sowieso al niet sinds de release. Heeft er hier iemand een kunnen bemachtigen? Als ik het zo zie met de huidige prijzen kun je de GLH eigenlijk al niet meer verantwoorden qua prijs t.o.v. de GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb na bijna 4 maanden wachten vandaag mijn step-up van EVGA binnen gekregen.

Toen de GTX1080 uit kwam heb ik vanwege de beperkte beschikbaarheid een GTX 980TI gekocht. Na 88 dagen dagen (moet binnen 90 dagen) de step-up aangevraagd; welke nu vandaag eindelijk geleverd werd uit hun Duitse magazijn. .

Je kunt de step-up alleen op het basismodel (wel met ACX 3.0 koeler) aanvragen; Maar tot mijn verbazing kreeg ik de nieuwe Superclocked versie, dus hier een zeer tevreden klant. En mijn zoontje heeft een nieuwe poster in de kamer hangen :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:56
De prijzen van de 1080 zijn met zo'n 15 procent gedaald. Dus voor 550-600 euro heb je al een 1080!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:24:
Nou, mijn GTX 1080 (Palit GameRock) ligt inmiddels bij Cyberport. Kaart lijkt het begeven te hebben. Kreeg opeens een scherm vol artifacts en sindsdien niets meer (2 maal van de 20 pogingen kwam ie nog in Windows, maar met als gevolg daar een BSOD). Uiteraard nog getest in een andere kast met andere onderdelen.

Eerste keer dat een videokaart van mij kapot gaat en eentje moet nou eenmaal de eerste zijn. :+
Zo, het heeft precies een maand geduurt. Mijn Palit heb ik des tijds besteld bij een Duitse webshop en dit heeft het RMA proces helemaal niet vermoeilijkt. Dus voor de pessimisten mijn originele bericht klopte dus gewoon:
Paprika schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
Hoe is dat anders dan een Nederlandse webshop? Je pakt de kaart in, plakt er een adres label op (kun je online op de website van zowel DHL en UPS zelf maken), gaat naar een aflevering depot (vaak een tankstation) van het bedrijf dat je hebt gekozen en zij zien dat je een label erop hebt en klaar.

Het enige verschil is dat de kans kleiner is dat ie de volgende dag al bij de winkel ligt. De bestellingen komen toch ook gewoon bij jou aan? Het is niet zo dat een pakketje naar West Duitsland brengen lastiger is dan naar Groningen...
De grote Duitse webshops (denk aan MindFactory, Caseking, Alternate.de, Cyberport) zijn net zo betrouwbaar en het kost je evenveel moeite om zo'n pakketje te versturen. Met als verschil dat het bij aanschaf best wel een redelijk percentage in de prijs kan schelen, omdat ze daar veel meer onderling op prijs concurreren (en zo te zien ook veel meer exemplaren krijgen om te verkopen, dus ze zijn vaker op voorraad ook nog). Laatste 2 punten waren dan ook voor mij, samen met vele andere Tweakers, de reden om daar te bestellen.

Verzending naar Cyberport (maandag verstuurd, woensdag afgeleverd, met UPS):
  • GROSSSCHIRMA, DE 01.02.2017 10:06 Zugestellt
  • Nurnberg, Germany 31.01.2017 11:12 Ankunfts Scan
  • Herne-Boernig, Germany 31.01.2017 5:05 Abfahrts Scan
  • 31.01.2017 3:22 Ankunfts Scan
  • Utrecht, Netherlands 30.01.2017 23:59 Abfahrts Scan
  • 30.01.2017 20:29 Herkunfts Scan
  • 30.01.2017 17:02 Abhol Scan
  • Netherlands 30.01.2017 10:32 (ET) Auftrag verarbeitet: Für UPS bereit
Verzending naar mij (donderdag verstuurd, zaterdag afgeleverd, met DHL):
  • Do, 02.03.17 11:38 -- Die Auftragsdaten zu dieser Sendung wurden vom Absender elektronisch an DHL übermittelt.
  • Do, 02.03.17 16:02 Ottendorf-Okrilla, Deutschland Die Sendung wurde im Start-Paketzentrum bearbeitet.
  • Fr, 03.03.17 05:14 Krefeld, Deutschland Die Sendung wurde im Ziel-Paketzentrum bearbeitet.
  • Fr, 03.03.17 05:27 Deutschland Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
  • Fr, 03.03.17 16:40 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
  • Fr, 03.03.17 16:42 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung hat das Paketzentrum verlassen.
  • Sa, 04.03.17 07:16 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde im Paketzentrum bearbeitet.
  • Sa, 04.03.17 07:16 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung ist im Zustell-Depot eingetroffen.
  • Sa, 04.03.17 08:04 AMSTERDAM, Niederlande Die Sendung wurde in das Zustellfahrzeug geladen.
Verzendkosten waren overigens 8 euro...

[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 04-03-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 01:21

ABD

Paprika schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:52:
[...]

De grote Duitse webshops (denk aan MindFactory, Caseking, Alternate.de, Cyberport) zijn net zo betrouwbaar en het kost je evenveel moeite om zo'n pakketje te versturen. Met als verschil dat het bij aanschaf best wel een redelijk percentage in de prijs kan schelen
Mag je zeggen. Bij één van die shops kan je sinds vrijdag een KFA2 GTX1080 EX OC krijgen voor net geen €500. Ondanks de €20 verzendkosten en de 1,9% prijsbump voor kopen met cc weet ik wel waar ik mijn systeem ga bestellen ;) Ik wacht nog even op de Ryzen R5 en Vega, maar wellicht koop ik een GTX1080 voor zo'n spotprijs.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 05-03-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:16

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
ABD schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:59:
[...]

Mag je zeggen. Bij één van die shops kan je sinds vrijdag een KFA2 GTX1080 EX OC krijgen voor net geen €500. Ondanks de €20 verzendkosten en de 1,9% prijsbump voor kopen met cc weet ik wel waar ik mijn systeem ga bestellen ;) Ik wacht nog even op de Ryzen R5 en Vega, maar wellicht koop ik een GTX1080 voor zo'n spotprijs.
Als je een GTX 1080 voor een spotprijs wil, de MSI Gaming X is 534 euro bij Amazon.fr op dit moment :> https://www.amazon.fr/MSI-GTX-1080-GAMING-8G/dp/B01GELBO1C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:27
In duitsland kun je de kfa krijgen aan 499€ (1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 01:21

ABD

TomasH schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:30:
[...]

Als je een GTX 1080 voor een spotprijs wil, de MSI Gaming X is 534 euro bij Amazon.fr op dit moment :> https://www.amazon.fr/MSI-GTX-1080-GAMING-8G/dp/B01GELBO1C
Dit is de prijsverlaging die Nvidia heeft geintroduceerd nadat de GTX1080Ti is ingevoerd en waarschijnlijk ook om AMD een loer te draaien. MSI, KFA2 en Zotac hebben de prijzen vrijdag al verlaagd, al zijn die nog niet overal ingevoerd. De rest zal spoeding volgen, vermoed ik.

Ik weet dat iedereen hier dol is op MSI, ik heb liever een Palit of Gainward. Of een GTX1080 voor minder dan €500;) Tenzij het de Z variant is voor zo'n mooie prijs, kan MSI mij gestolen worden.

edit: ik bedoelde hiermee te zeggen dat deze aanbiedingen niet tijdelijk zijn, maar een gevolg van prijsverlagingen.

[ Voor 8% gewijzigd door ABD op 05-03-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Blijft toch aardig om te zien, die pricedrops. Misschien dat er met de introductie van de 500 serie van AMD ook wel het een en ander zal zakken met betrekking tot de 1060's en 1070's van deze wereld.
Pagina: 1 ... 73 ... 87 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.