[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Pagina: 1 ... 7 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 35 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
De term 'Gold Rush' komt in mij op.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RBN026 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:44:
Azerty geeft in de mail aan de ze vrijdag verwacht worden en dan worden ze gelijk doorgestuurd dus met een beetje geluk is mijn MSI er zaterdag!
Betaal je wel meteen de hoofdprijs bij die zakkenvullers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie wacht die heeft wat beters :P zie al meteen fps increase vergeleken met de elite FE editie lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Staat Azerty daar om bekend dan?
Ik heb mijn vorige systeem grotendeels bij hun gehaald en op tweakers waren alle prijzen toch behoorlijk competief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daruf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:14:
[...]

Staat Azerty daar om bekend dan?
Ik heb mijn vorige systeem grotendeels bij hun gehaald en op tweakers waren alle prijzen toch behoorlijk competief.
Geen idee bij gewone spullen maar alle 1080 kaarten die uit gaan komen hebben ze dik 150 euro erop gegooid dus je word hard genaaid ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 19:41
Mailtje terug van EVGA:
Hi Tijmen,

Unfortunately the stock reported earlier was an error and it has been corrected. Unfortunately we do not have an ETA when it will be available. I apologize for any inconvenience.

Regards,
EVGA
Dus helaas niet op voorraad voor de mensen die m besteld hebben

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
tijmenvn schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:21:
Mailtje terug van EVGA:

[...]

Dus helaas niet op voorraad voor de mensen die m besteld hebben
Exact wat ze me vertelde aan de telefoon dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Die van mij is inmiddels afgeleverd (EVGA FE) via Azerty.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Geen idee bij gewone spullen maar alle 1080 kaarten die uit gaan komen hebben ze dik 150 euro erop gegooid dus je word hard genaaid ja :P
Is niet van toepassing bij de 1080 kaarten die ik daar heb besteld. Zowel de Asus als bij de EVGA gewoon de gangbare prijs betaald.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EVGA FTW 1080 die ik bij Caseking heb besteld is ook uitgesteld; naar 28 juni. Dus het lijkt er op dat er in het algemeen wat delay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VTec schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:29:
[...]

Is niet van toepassing bij de 1080 kaarten die ik daar heb besteld. Zowel de Asus als bij de EVGA gewoon de gangbare prijs betaald.
De FE kaarten wel ja aangezien ze niet anders konden omdat die overal voor dezelfde prijs geleverd worden. Heb het ook over de custom kaarten die aankomende dagen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 11-09 11:28
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:30:
De EVGA FTW 1080 die ik bij Caseking heb besteld is ook uitgesteld; naar 28 juni. Dus het lijkt er op dat er in het algemeen wat delay is.
Misschien hierdoor:
The Source schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Ongetwijfeld. Echter heb ik daar geen info over (en ook niet gevraagd).

[...]

Deze morgen hoorde van de xtreme overclockers op computex dat met 1080 nog niet is over te klokken. Ze weten niet wat het probleem is. Iemand vertelde me dat het met TSMC yieldrates te maken had, een andere met een driver/bios combinatie. Erg gek wat NV had deze keer voor het eerst een LN2 OC mod guide geleverd. Dus de intentie van NV is er... lijkt me dan een kwestie van tjid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scr33x0r schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Misschien hierdoor:

[...]
Dat zou wat verklaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Jammer dat ze niet op voorraad zijn.
Laat mijn bestelling eerst gewoon staan want wil wel graag die FTW kaart.
Hoop op veel mooi weer dan ben ik toch meer buiten dan achter de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ook omdat op de site van EVGA nog bij de speeds TBD staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Laatst online: 06-08 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:31:
[...]

De FE kaarten wel ja aangezien ze niet anders konden omdat die overal voor dezelfde prijs geleverd worden. Heb het ook over de custom kaarten die aankomende dagen uitkomen.
Oke, duidelijk :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scr33x0r schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Ook omdat op de site van EVGA nog bij de speeds TBD staat..
Ja, ik had verwacht dat deze bij Computex geannounced waren. Ik hoop dat de kaarten niet verder delayed worden. 11 dagen wachten kan ik wel maar het begint wel te kriebelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb een reactie gekregen:
Hi,

thanks for ordering through the EU Online Store – unfortunately due an System Error we don´t have the product on stock right now, but should be available within the next 2 – 3 weeks – we can only apologize for the mistake and either refund the money to your PayPal Account or we ship the product to you immediately after arrival on our warehouse – terribly sorry about the inconvenience,
Please let us know as fast as possible,

Thanks,
Regards,
De store en kantoor is in Duitsland, merkt gelijk dat Engels niet hun sterkste punt is. Maar het is nu wel duidelijk dat het een fout was.

[ Voor 11% gewijzigd door Phntm op 01-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ook voor het niet-FTW model, ik had de SC besteld ontving ik dezelfde mail. 2-3 weken wachttijd. Er staat bij dat er verscheept wordt wanneer ze in het warehouse komen, dus een snellere manier om aan een EVGA te komen lijkt me onmogelijk, ik kan me niet voorstellen dat winkels voorrang krijgen boven de preorders. Maar goed ik heb ook de waarheid niet in handen. Ik gok dat het bij andere merken hetzelfde zal lopen..

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Haha laat ik maar niet opnieuw die discussie opwaaien! Maar idd ja de hoofdprijs!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Was gewoon een animo check van EVGA denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
Inmiddels ook een e-mail ontvangen met een ETA van 2 tot 3 weken en excuses voor het ongemak. Zullen ze wel bij iedereen doen die heeft besteld op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bilderbeek schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:14:
Inmiddels ook een e-mail ontvangen met een ETA van 2 tot 3 weken en excuses voor het ongemak. Zullen ze wel bij iedereen doen die heeft besteld op deze manier...
Yup, ik ook... vanochtend om 6:30 2x FTW in m'n karretje gegooid en afgerekend. Jammer hoor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:10
Yonix schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:54:
[...]

Dat was te verwachten, want dat was vorig jaar bij de 980Ti ook zo. Websites die je proberen te lokken met nepvoorraden/mooie levertijden en creëren bewust een schaarste om de (onrealistische) hoofdprijs te kunnen vragen.

Geef het twee weken of tot het moment dat de kaarten goed leverbaar zijn en je zult zien dat het je al snel € 150,- tot € 200,- kan schelen!

Be warned!
Be patient, padawans. ;)

Ik wacht nog rustig een week of twee en dan zul je zien dat de kaarten goed leverbaar zijn. Die MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G gaat er komen met een een beetje geduld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
Yonix schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:35:
[...]

Be patient, padawans. ;)

Ik wacht nog rustig een week of twee en dan zul je zien dat de kaarten goed leverbaar zijn. Die MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G gaat er komen met een een beetje geduld. :*)
Probleem is dat ik 1 van mijn 2 970s al heb verkocht en gamen op 1440p nu minder leuk is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Weet iemand of er nog knappe blower-varianten komen ? Heb alleen de Fe en een Galax variant gezien. Reden dat ik interesse heb is een krappe HTPC case en ik (voor het eerst eigenlijk) toch een blower variant interessant vindt. Er zit nu een 55W Core i3 in met een 120W GTX 960 maar dat wordt een 77W core i7 3770 en GTX 1070 150W. De GTX 960 is een open design. Temps zijn momenteel prima maar de 30-40W extra TDP in de case kan net de problemen geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 01-06-2016 19:09 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Dit is waarom ik zo nodig een FE wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.sport-touring.eu/other/stuff/shuttle/gtx1080-ek.jpg

Nou nog uitzoeken hoe de routing van de leidingen moet lopen. 'Tis m'n eerste keer. ;)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:08:
Dit is waarom ik zo nodig een FE wil hebben.
Omdat je er een waterblock op wilt monteren ?
Even kijken naar de lijst van compatible gtx1080 kaarten.

https://www.ekwb.com/shop/ek-fc1080-gtx-acetal
Klik op "Check Compatibility List".
https://www.ekwb.com/configurator/waterblock/3831109831281

19 Verschillende gtx1080s zijn compatible met je block.
En niet alleen Founder Edition versies.

Ik had vanmorgen bijna zelf een EVGA SC Gaming versie gekocht.
Omdat hij direct leverbaar zou zijn, *en* omdat er een EKWB op past !

Gelukkig doe ik niet aan PayPal, dus ging het op het laatste moment niet door.
Foutje van EVGA, we moeten toch nog 3-4 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Die lijst was een stuk korter toen ik mijn blok bestelde. ;) (dat is mijn blok al gemonteerd)

[ Voor 21% gewijzigd door afterburn op 01-06-2016 23:52 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
Denk dat het nog wel tot eind juni gaat duren voordat alles beetje fatsoenlijk leverbaar is. |:(

Offtopic: Mensen die nog atlijd een 980 aanbieden voor 400 euro na de 480x reveal 8)7 |:( 8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Cyclonic schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 01:35:
Offtopic: Mensen die nog atlijd een 980 aanbieden voor 400 euro na de 480x reveal
Je bedoelt eerder mensen die ze overkopen voor die prijs nu? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 02-06-2016 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
.

(verkeerde topic)

[ Voor 87% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-06-2016 06:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
net zoals er mensen zijn die een meerprijs betalen om nu direct een gtx 1080 te hebben (en die dus de FE kopen ipv de goedkopere, snellere en stillere aftermarket 1080's) zijn er eveneens nog mensen die gerust een meerprijs willen betalen om nu direct gtx980 prestaties te hebben (en die dus niet nog x weken willen wachten op de AMD concurrent of 1070/1060 varianten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoTL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
Ik heb 2x EVGA FE besteld, wil ze een beetje stabiel kunnen draaien zonder dat de eerste kaart wordt verstikt. Ooit eens GTX 670 custom sli gehad en dat was qua koeling geen pretje. (Tenzij fan in zijkant) Voorlopig nog even stock clocks draaien en misschien later EK blokjes erop doen. Dat wordt leuk benchen op 5k vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
In navolging op de EVGA webshop problemen heb ik nu onderstaande e-mail ontvangen:
Dear Valued Customer,

Thank you for your recent order of an EVGA GTX 1080 FTW or SC model graphics card. We are contacting you as there has been a delay for the shipment of your order.
If you do want to wait for the order to process then we expect the order to ship within 1-2 weeks, or if you would prefer we can offer to cancel and refund your order.

We are very sorry for any inconvenience that this may cause and as a thank you for being an EVGA customer we have included a coupon code below for 20% off of your next EVGA Power Supply Purchase made from EVGA.com before the end of June.
Nou, 1 tot 2 weken is de verwachte datum dat deze kaarten überhaupt beschikbaar zullen worden, dus zo'n probleem is het op zich niet.

Die coupon is wel hilarisch. Een power supply van EVGA kopen in de maand juni :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik heb gisteren voor de grap nog even met Azerty gebeld om te vragen of de complete shipment van MSI gaming kaarten die ze binnen gaan krijgen al ge-preordered is.

Ze moesten me helaas mededelen dat dit zo was en dat het geen zin had om nog een pre-order te plaatsen als je snel je kaart wil.

Weten we dat ook weer. :)

Vind het wel bijzonder dat de meeste shops die The Source in zijn lijstje heeft staan de MSI helemaal nog niet in het assortiment hebben staan (zelfs geen pre-order). Goed opletten dus de komende dagen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:54:
Ik heb gisteren voor de grap nog even met Azerty gebeld om te vragen of de complete shipment van MSI gaming kaarten die ze binnen gaan krijgen al ge-preordered is.

Ze moesten me helaas mededelen dat dit zo was en dat het geen zin had om nog een pre-order te plaatsen als je snel je kaart wil.

Weten we dat ook weer. :)

Vind het wel bijzonder dat de meeste shops die The Source in zijn lijstje heeft staan de MSI helemaal nog niet in het assortiment hebben staan (zelfs geen pre-order). Goed opletten dus de komende dagen.
Ahh top! Goed om te weten, let the hunting begin! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
benieuwd of de aankondiging van de AMD kaart nog invloed heeft op de GTX1070 prijs.
Ben door de (in mijn ogen) paper launch van Nvidia nog niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniellook
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-09 07:20
Is er al duidelijk wanneer de GTX1070 wordt gereleased? GTX1080 is toch net een beetje te duur voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

De Asus Strix OC staat nu ook op alternate voor €829,- .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.4launch.nl/pr...GTX-1080-Founders-Ed--8GB

Afbeeldingslocatie: https://www.staticimgsrv.nl/bundles/lsproduct/img/stock_2_banner.svg

Mocht je nog een FE willen bezitten deze week. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 02-06-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Bij 4launch kan je de Inno3D iChill x3 ook pre-orderen.

https://www.4launch.nl/pr...ce-GTX-1080-iChill-X3-8GB

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoTL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:58
De EVGA FE variant komt als het goed is vandaag binnen bij 4launch. Dat werd mij in ieder geval gisteren verteld aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, oops.

[ Voor 92% gewijzigd door Paprika op 02-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

MennoTL schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:27:
[...]

De EVGA FE variant komt als het goed is vandaag binnen bij 4launch. Dat werd mij in ieder geval gisteren verteld aan de telefoon.
Staat ook bij de kaart, ''9 stuks onderweg''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik ken het hele merk niet, maar als dit een beetje de uiteindelijke prijzen van de niet-FE gaan worden, dan gaat het de goede kant op: http://www.sicomputers.nl...mi-3xdp-ddr5x-retail.html.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

daniellook schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:05:
Is er al duidelijk wanneer de GTX1070 wordt gereleased? GTX1080 is toch net een beetje te duur voor mij.
De 10e toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
Ze gaan toch niet zo hard als ik had verwacht.. en nu zit ik te twijfelen, beide GTX970's al verkocht dus ik zit zonder videokaart... ga ik overstag of wacht ik toch op de non-reference kaarten.

Net Afuture even gebeld, gaven aan dat ze verwachten vanaf volgende week genoeg stock te gaan hebben om aan de vraag te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Luuk1983 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:29:
Ik ken het hele merk niet, maar als dit een beetje de uiteindelijke prijzen van de niet-FE gaan worden, dan gaat het de goede kant op: http://www.sicomputers.nl...mi-3xdp-ddr5x-retail.html.
Ik zie dat merk wel vaker langskomen ja, met name op de Duitse webshops.

Over het algemeen erg gunstig geprijsde modellen. Ik weet alleen niet hoe het zit met de kwaliteit van de koeling. Reviews van de koelers van dat merk lopen nogal uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb een Galax 980 gehad, is zelfde merk, alleen andere naam. Prima kaart, geen problemen mee gehad, ook niet qua temperatuur.
Ik heb heel erg het idee dat er niet veel echt slechte merken meer zijn (in de EU/VS in elk geval.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:31
Sja, wat kunnen ze er nog aan verpesten? Ze kopen het standaard PCB in bij nVidia en schroeven er een eigen koeler op. Vaak hebben dat soort merken niet hun "eigen" drivers of software maar gewoon de standaard nVidia. Sowieso zie je dat niet meer eigenlijk; er zijn nog maar weinig merken die er nog zelf een schil omheen bouwen (of uberhaupt niet meer?). Vroegah toen ik een Club3D had maakten zij hun eigen drivers al niet meer; de drivers van MSI en Asus hadden toen nog een eigen versie die iets later uit kwam dan de reference driver van nVidia zelf.
Zeker als je een custom koeler hebt is de goedkoopste kaart misschien wel het beste. Ik denk niet dat ze aan het PCB nog aanpassingen maken om de prijs te drukken? Zoals goedkopere condensators, langzamer geheugen e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Soeski op 02-06-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik begin sterk te twijfelen om toch een FE te halen.. het kriebelt haha.. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de koelprestaties en het geluid.. De airflow is best ok in mijn kast en mijn R9 390 Nitro wordt ook niet veel warmer dan 60 graden onder load.. maar hij maakt dan gelukkig ook niet veel geluid.. Het lijkt erop dat de niet-FE's niet echt goedkoper worden dan de FE's, dus voor het geld hoef je het niet te laten..

Zijn er al iets van aftermarket coolers beschikbaar of niet? Of ik moet direct al overstappen op watercooling, maar dat gaat me misschien iets te ver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Goed, ik heb deze maar besteld:

https://www.caseking.de/i...2-mb-gddr5x-gci3-091.html

Die wordt redelijk snel geleverd als het goed is en de prijs is prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
EVGA had eerst nog een cassified op hun website staan van de 1080 die boven de FTW stond maar deze is nu uit het tabelletje gehaald.
http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6183-KR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:36:
Goed, ik heb deze maar besteld:

https://www.caseking.de/i...2-mb-gddr5x-gci3-091.html

Die wordt redelijk snel geleverd als het goed is en de prijs is prima!
Gratz man!, mooie prijs ook!. Nu het algemeen bekend is dat een custom PCB geen kont uit maakt is het misschien ook wel gewoon de beste optie om zoiets te halen.

Ik zelf wacht nog op de MSI Gaming maar zit toch zeker ook aan kaarten te denken met alleen een custom koeler.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:29:
KFA2, Galaxy, Galax allemaal hetzelfde, een merk met meerdere namen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Fusion_XT schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:02:
[...]
Gratz man!, mooie prijs ook!. Nu het algemeen bekend is dat een custom PCB geen kont uit maakt is het misschien ook wel gewoon de beste optie om zoiets te halen.

Ik zelf wacht nog op de MSI Gaming maar zit toch zeker ook aan kaarten te denken met alleen een custom koeler.... d:)b
Ben benieuwd of de inno3d kaart stabiel kan blijven tijdens gamen (en z'n clock behouden). Ze hebben bezuinigd bij de stroomvoorziening, nu is het de vraag of dat echt uitmaakt natuurlijk. check: http://videocardz.com/605...tom-geforce-gtx-1080-pcbs
Verder zijn er nog geen inno3d gtx 1080 reviews gepubliceerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
GuNMaN16 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Ben benieuwd of de inno3d kaart stabiel kan blijven tijdens gamen (en z'n clock behouden). Ze hebben bezuinigd bij de stroomvoorziening, nu is het de vraag of dat echt uitmaakt natuurlijk. check: http://videocardz.com/605...tom-geforce-gtx-1080-pcbs
Verder zijn er nog geen inno3d gtx 1080 reviews gepubliceerd toch?
Het is gewoon de reference PCB (4+1 fases op de kaart) die ik besteld heb.

Bovendien hebben diverse tests al aangewezen dat extra phases geen k*t uitmaken voor overclocken. De FE wordt voornamelijk geremd door hoge temperaturen en dat zal bij deze Inno3D wel goed zitten.

Edit: Bovendien zit er bij deze 3dmark, vrmark en een muismat. :9 De muismat van mijn oude MSI GTX970 gaming is aan vervanging toe! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Blaat op 02-06-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Bij 4launch leveren ze de MSI half juni uit, volgens hun helpdesk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
daniellook schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:05:
Als het goed is 10 juni de FE (volgende week vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Eerste review van de MSI 1080X staat online op hardware.info... pff kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

RBN026 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:43:
Eerste review van de MSI 1080X staat online op hardware.info... pff kan niet wachten!!
Op Guru was ie al 2 dagen geleden gereviewd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Oh haha druk geweest afgelopen dagen. Ga gelijk ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

RBN026 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:14:
Oh haha druk geweest afgelopen dagen. Ga gelijk ff kijken
Jay2centz (youtube) heeft de kaart ook al in zijn bezit en gooit er in zijn volgende video ook een review van uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

-The_Mask- schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:04:
[...]

KFA2, Galaxy, Galax allemaal hetzelfde, een merk met meerdere namen.
http://wccftech.com/galax-gtx-1080-hof/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deedlesx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2022
Zojuist mijn 1080 opgehaald bij 4Launch in Eindhoven...

Het is even met de trein (vanuit Arnhem) maar dat is het voor mij meer dan waard! Nu wel klaar met die integrated graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Soeski schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:24:
Sja, wat kunnen ze er nog aan verpesten? Ze kopen het standaard PCB in bij nVidia en schroeven er een eigen koeler op. Vaak hebben dat soort merken niet hun "eigen" drivers of software maar gewoon de standaard nVidia. Sowieso zie je dat niet meer eigenlijk; er zijn nog maar weinig merken die er nog zelf een schil omheen bouwen (of uberhaupt niet meer?). Vroegah toen ik een Club3D had maakten zij hun eigen drivers al niet meer; de drivers van MSI en Asus hadden toen nog een eigen versie die iets later uit kwam dan de reference driver van nVidia zelf.
Zeker als je een custom koeler hebt is de goedkoopste kaart misschien wel het beste. Ik denk niet dat ze aan het PCB nog aanpassingen maken om de prijs te drukken? Zoals goedkopere condensators, langzamer geheugen e.d.
Asus heeft toch een paar aanpassingen gedaan aan de GTX 1080. Ze hebben bijvoorbeeld twee Fan aansluitingen aangebracht op de kaart. Zo kan je ervoor zorgen dat je andere fans harder gaan beginnen draaien als de gpu te warm wordt. Dan wordt al die warme lucht sneller naar buiten geblazen.
YouTube: Asus ROG Strix GTX 1080, ROG XG Station 2 - Computex 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Deedlesx schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:45:
Zojuist mijn 1080 opgehaald bij 4Launch in Eindhoven...

Het is even met de trein (vanuit Arnhem) maar dat is het voor mij meer dan waard! Nu wel klaar met die integrated graphics
Welke heb je gehaald?
Homewrecker schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Asus heeft toch een paar aanpassingen gedaan aan de GTX 1080. Ze hebben bijvoorbeeld twee Fan aansluitingen aangebracht op de kaart. Zo kan je ervoor zorgen dat je andere fans harder gaan beginnen draaien als de gpu te warm wordt. Dan wordt al die warme lucht sneller naar buiten geblazen.
YouTube: Asus ROG Strix GTX 1080, ROG XG Station 2 - Computex 2016
Nice, voor mij geen asus dus, ik heb 3 monitoren (MG279Q) op display port draaien :)

[ Voor 50% gewijzigd door Scr33x0r op 02-06-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deedlesx
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-10-2022
Scr33x0r schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:50:

Welke heb je gehaald?

Wilde eerst de MSI halen. Maar kon het wachten niet meer aan :$ heb nu de inno3D FE gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:13
Bij 4launch is de EVGA FE op voorraad nog 7 stuks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:31
Nog 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:13
Ik heb er een besteld :) ligt klaar om af te halen mooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
x360junkie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:34:
Ik heb er een besteld :) ligt klaar om af te halen mooooi
Gefeliciteerd. ik zit al minuten lang te klikken of ik het ook ga doen. Ben bang voor die temperatuurs-'problemen'. Wat heeft jou over de streep getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Henkje.doc schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:58:
[...]

Als het goed is 10 juni de FE (volgende week vrijdag).
De custom 1070's worden direct samen met de Founders Edition geïntroduceerd op 10 juni, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 16:28
Ik wacht geduldig op de EVGA 1080 FTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revox862 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:41:
Dit ja!, heb de reviews van de MSI gezien waarbij de MSI nooit terug throttled omdat die niet te warm word.. ben zo blij dat ik gewacht heb he!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

revox862 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:41:
Ik ook maar geduldig is een groot woord hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
Rico schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Ik ook maar geduldig is een groot woord hoor ;)
Ik sluit me hier maar bij aan..... vraag me alleen af hoeveel meerwaarde die FTW editie heeft over de normale ACX versie.... krijg een beetje het gevoel dat alle kaarten vrij makkelijk op die 2050hz komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
en ook hier iemand die hier aan twijfelt. ik heb liever dat ze 2 weken later leveren en dat de mogelijkheden beter zijn geworden dan dat je een duurdere kaart heeft met dezelfde mogelijkheden als de goedkopere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ja ik moet dat ook maar accepteren denk ik, heb al 3 x boven de bestel knop gehangen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Daruf schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:14:
[...]

Ik sluit me hier maar bij aan..... vraag me alleen af hoeveel meerwaarde die FTW editie heeft over de normale ACX versie.... krijg een beetje het gevoel dat alle kaarten vrij makkelijk op die 2050hz komen.
Ja ik zit daar ook aan te denken.
Maar ik denk dat ze nog aan het testen/tweaken zijn om een hogere clock dan de SC te krijgen.
Maar de gewone ACX versie is 90euro goedkoper en dat is ook niet niks.
Die RGB led van de FTW versie boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
Rico schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Ja ik zit daar ook aan te denken.
Maar ik denk dat ze nog aan het testen/tweaken zijn om een hogere clock dan de SC te krijgen.
Maar de gewone ACX versie is 90euro goedkoper en dat is ook niet niks.
Die RGB led van de FTW versie boeit me niet.
Dat is dus exact waar ik nu bang voor ben.... nu dat die FTW editie op mijn ongeplande "pre order" staat.
Geen zin letterlijk 90 euro meer te betalen voor RGB en een hogere out of the box clock die ik ook manual kan doen.

Zou een wat lullige eerste ervaring zijn met een EVGA vid card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Ze hebben dat stepup systeem maar mag je dan ook van de normale naar een FTW upgraden?
Dan kunnen we eventueel de standaard versie nemen en mochten die niet zo goed zijn of de FTW zoveel beter dan kun je die stepup doen naar de FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
Rico schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:49:
Ze hebben dat stepup systeem maar mag je dan ook van de normale naar een FTW upgraden?
Dan kunnen we eventueel de standaard versie nemen en mochten die niet zo goed zijn of de FTW zoveel beter dan kun je die stepup doen naar de FTW
Misschien een idee, alhoewel ik denk dat ik nog even wat reviews afwacht voordat ik mijn order aanpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Lol, ik wist dat SiComputers niet echt een heel betrouwbare webshop was, maar dit slaat toch echt wel alles. :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r6spVro5bGX0CsIBdfWVLyBE/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Blaat schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:36:
Lol, ik wist dat SiComputers niet echt een heel betrouwbare webshop was, maar dit slaat toch echt wel alles. :D

[afbeelding]
PRIMA winkel, niets mis mee!
Kom daar liever dan bij Alternate...

[ Voor 5% gewijzigd door Protax op 02-06-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de prijzen? de 980 was bij release onder de 600 euro en nu vragen ze opeens 200 euro meer? begrijp er niks van en iedereen vindt het maar oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:08:
hoe zit het met de prijzen? de 980 was bij release onder de 600 euro en nu vragen ze opeens 200 euro meer? begrijp er niks van en iedereen vindt het maar oke
Iets met de euro dollar koers die nu een tikje anders staat dan toen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blaat schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Iets met de euro dollar koers die nu een tikje anders staat dan toen. ;)
maar dan alsnog. als we nu even omrekenen met btw erbij kom ik uit op maximaal 650 euro. zit gewoon een premium op van 150~ euro. komt straks nog de TI versie uit voor 900+ zeker. beetje teleurgesteld in de prijzen. hopelijk kan amd concurreren anders blijven we steeds zulke bedragen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:19:
[...]

maar dan alsnog. als we nu even omrekenen met btw erbij kom ik uit op maximaal 650 euro. zit gewoon een premium op van 150~ euro. komt straks nog de TI versie uit voor 900+ zeker. beetje teleurgesteld in de prijzen. hopelijk kan amd concurreren anders blijven we steeds zulke bedragen zien.
Nvidia gooit er bij elke generatie 50 of 100 euro bovenop. Ik kocht drie jaar geleden een GTX 680 voor rond de 500 euro. Dat was toen een topprijs maar je kreeg wel de snelste videokaart die er toen te koop was. Nu vraagt Nvidia voor een referentiekaart van de GTX 1080 800 euro. Belachelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:08:
Hou je er rekening mee dat met inflatie en correctie voor de koers van de US$, die kaart van 500 euro vandaag al 660 euro zou moeten kosten? Da's nog steeds geen 800 die ze voor de FE vragen, maar ik wil alleen zeggen dat je niet zomaar 1:1 prijzen kunt vergelijken als er jaren tussen zitten.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daruf
ymmv schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:46:
[...]

Nvidia gooit er bij elke generatie 50 of 100 euro bovenop. Ik kocht drie jaar geleden een GTX 680 voor rond de 500 euro. Dat was toen een topprijs maar je kreeg wel de snelste videokaart die er toen te koop was. Nu vraagt Nvidia voor een referentiekaart van de GTX 1080 800 euro. Belachelijke prijzen.
Mijn 680 was ongeveer 540 euro voor een custom cooling optie.
Nu is die founders editie niet helemaal hetzelfde als vroeger reference..... er komen straks ook "reference" modellen uit voor 700 euro ongeveer.

Blijft erg duur maar het is niet helemaal 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De founders editie is juist het referentie model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Blaat schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:36:

[afbeelding]
Wat is er volgens jou mis met SiComputers? Driekwart van mijn nieuwe computer die ik aan het bouwen ben komt daar vandaan, en ik heb goede prijzen gehad, uitstekende en snelle communicatie, goede levering en toen een onderdeel niet meer leverbaar was ook vlotjes mijn geld terug gestort gekregen.

Prima zaak naar mijn mening.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
afterburn schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 23:06:
[...]

Wat is er volgens jou mis met SiComputers? Driekwart van mijn nieuwe computer die ik aan het bouwen ben komt daar vandaan, en ik heb goede prijzen gehad, uitstekende en snelle communicatie, goede levering en toen een onderdeel niet meer leverbaar was ook vlotjes mijn geld terug gestort gekregen.

Prima zaak naar mijn mening.
Als iets niet op voorraad is zijn ze totaal niet transparant over de daadwerkelijke leverdatum.

Daar komt nog eens bij dat er producten in hun assortiment verschijnen die ze helemaal niet kunnen leveren.

Dit bovenstaande is deels gebaseerd op eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Shopreview hier op tweakers staat vol met soortgelijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik heb bij 3 verschillende webshops een mailalert aanstaan voor de MSI 1080 Gaming 8g maar tot nu toe nog steeds niks.

Zouden ze wel weten dat ze een shipment krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Blaat schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 08:08:
Ik heb bij 3 verschillende webshops een mailalert aanstaan voor de MSI 1080 Gaming 8g maar tot nu toe nog steeds niks.

Zouden ze wel weten dat ze een shipment krijgen?
Ik zit de hele dag te F5'n ! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
Er wordt heel veel geklaagd of de prijs (en ook terecht denk ik), maar heel veel mensen hier zijn wel de reden waarom ze het kunnen maken. Als ik zie hoeveel mensen hier eigenlijk niet kunnen wachten, dan zou ik het als NVIDIA ook wel weten en in het begin lekker hoog inzetten. Das geen waardeoordeel over de mensen die nu al bestellen overigens hoor, meer een observatie ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1 ... 7 ... 87 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.