Die koop ik ook nog welHelp!!!! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:57:
Wil niemand beledigen maar als je zo'n FE edition koopt, uitzonderingen daargelaten, ben je niet echt slim bezig. Heb paar weekjes geduld en je hebt volgensmij een veeeeeel betere deal met een custom card..
Dan ben je net te laat denk ik, je kon een halfuur geleden daar nog op pre-order drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:15:
[...]
Zie daar alleen een notify optie. Dat is niet per definitie een pre-order toch?
PS: Ik zie dat ik m nog in mijn "cart" heb zitten, dus ik kan de FTW hier nog bestellen, en dit heb ik zojuist een minuut geleden ook gedaan met succes
[ Voor 21% gewijzigd door tijmenvn op 27-05-2016 19:33 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)
Als ik zo kijk naar de specs van de ROG Strix GTX 1080 denk ik dat al weet welke kaart ik ga nemen xD. Nu nog wachten op wanneer deze uit gaat komen.
Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.
^^^^Help!!!! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:57:
Wil niemand beledigen maar als je zo'n FE edition koopt, uitzonderingen daargelaten, ben je niet echt slim bezig. Heb paar weekjes geduld en je hebt volgensmij een veeeeeel betere deal met een custom card..
NVIDIA kan erg goede GPUs maken, echter PCB en koeler design niet

Verwijderd
Ja ik snap dat ook niet, scheelt een hoop geld.. dan wacht ik wel ff 2 weekjesHelp!!!! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:57:
Ik zit met verbazing te kijken dat sommigen zonder blozen of blikken deze kaarten kopen terwijl ze liever misschien een andere zouden willen hebben, maar daar niet een paar weken op kunnen wachten
We hebben het niet over een pakje boter! Verschil moet er wezen natuurlijk haha
Gelukkig voor jullieThe Source schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:09:
[...]
^^^^
NVIDIA kan erg goede GPUs maken, echter PCB en koeler design niet
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb mij order bij azerty geannuleerd. Na die 10 dagen zijn er al betere kaarten.
Weg
wow das al snel (al staan ze nog niet te koop/op de site):

Maar denk dat ik toch nog ga wachten op de 1080ti classifieds om me 2 780 classy's te vervangen.
Gaat nu langzamerhand tijd worden.

Maar denk dat ik toch nog ga wachten op de 1080ti classifieds om me 2 780 classy's te vervangen.
Gaat nu langzamerhand tijd worden.
[ Voor 18% gewijzigd door William/Ax3 op 27-05-2016 21:35 ]
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |
Ik hoopte op tijd besteld bij Alternate maar helaas niet meer op voorraad om uitgeleverd te worden
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Galaxy HOF editie ziet zoals altijd wel goed uit (kwalitatief):

En nog een handige comparison tussen de EVGA varianten (zie o.a. power type column):

En voor een lijst van kaarten:
http://videocardz.com/60496/custom-geforce-gtx-1080-roundup

En nog een handige comparison tussen de EVGA varianten (zie o.a. power type column):

[ Voor 48% gewijzigd door Paprika op 27-05-2016 21:34 ]
Waar kijk ik nu naar dan? Worden de kaarten met de hand gemaakt? Wat is er zo bijzonder aan deze foto?Paprika schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:32:
Galaxy HOF editie ziet zoals altijd wel goed uit (kwalitatief):
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vermoed dat de witte PCB bedoeld wordt.RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:37:
[...]
Waar kijk ik nu naar dan? Worden de kaarten met de hand gemaakt? Wat is er zo bijzonder aan deze foto?
Boullie
De extra winst bonus van webshops, ze weten wel dat ze toch gekocht worden de eerste zendingen.RBN026 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:48:
https://azerty.nl/0-6867-...hdmi-3-x-displayport.html
waarom is deze zo duur???

Klootzakken, i must i must buyyyyy i cant resist
Stay hungry, stay foolish!
https://www.caseking.de/p...2-mb-gddr5x-gcpi-065.html
https://www.caseking.de/g...2-mb-gddr5x-gcgw-105.html
Voor de mensen die niet kunnen wachten op voorraad bij casekings.
https://www.caseking.de/g...2-mb-gddr5x-gcgw-105.html
Voor de mensen die niet kunnen wachten op voorraad bij casekings.
Oeeeeh 3 weken ruzie met de vrouw maar heb de MSI gaming besteld muahahaha alleen ze weet het nog niet hehe nu 10 werkdagen billen knijpen
Zo erg? Toen ik aan mijn wederhelft vertelde dat ik 2 bestellingen had lopen vroeg ze of ze er ook 1 kreeg.. GrapjasRBN026 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:33:
Oeeeeh 3 weken ruzie met de vrouw maar heb de MSI gaming besteld muahahaha alleen ze weet het nog niet hehe nu 10 werkdagen billen knijpen
Ik bouw rare dingen.
De GPU is ook gewoon simpelweg te klein om zoveel heatpipes aan te kunnen rakenCyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:02:
[afbeelding]
Asus Strix![]()
Hoe moeilijk is het voor Asus iedere keer krijgen ze het voor elkaar dat niet alle heatpipes contact maken met de GPU.

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)
De normale GTX 1080-kaarten van Nvidia-partners zijn vanaf 17 juni te koop. In Duitsland kan je deze kaarten pre-orderen vanaf €669,-, hoe het in Nederland zit weet ik zo even niet.
Hmm, moet m'n 980Ti nu wel gaan verkopen, maar onboard heb ik geen displayport die m'n scherm aan kan sturen. Paar weken zonder pcfastandfourier schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:15:
De normale GTX 1080-kaarten van Nvidia-partners zijn vanaf 17 juni te koop. In Duitsland kan je deze kaarten pre-orderen vanaf €669,-, hoe het in Nederland zit weet ik zo even niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 27-05-2016 23:21 ]
Ik wil of de MSI of die van Asus
Die van MSI is gruwelijk mooi.
Die van MSI is gruwelijk mooi.
Johann Sebastian Bach
Amai wat is dat met die prijzen!?
Neem nu de Asus Strix, is aangekondigd geweest dat er 2 modellen zullen zijn aan $620/$640. Als ik snel eens bereken komt dat op 640$ / 576€ + 21% btw = 697€. Bij Azerty bv staat die aan 849€ (701,65€ excl btw?), en die is dan nog niet in voorraad. Mis ik iets? Die vragen dus 150€ bovenop de aangewezen prijs?
Hoe komt het dat die zoveel extra (kunnen) vragen? Kunnen we verwachten dat de prijzen dalen komende weken?
Neem nu de Asus Strix, is aangekondigd geweest dat er 2 modellen zullen zijn aan $620/$640. Als ik snel eens bereken komt dat op 640$ / 576€ + 21% btw = 697€. Bij Azerty bv staat die aan 849€ (701,65€ excl btw?), en die is dan nog niet in voorraad. Mis ik iets? Die vragen dus 150€ bovenop de aangewezen prijs?
Hoe komt het dat die zoveel extra (kunnen) vragen? Kunnen we verwachten dat de prijzen dalen komende weken?
'Jackson6 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Hmm, moet m'n 980Ti nu wel gaan verkopen, maar onboard heb ik geen displayport die m'n scherm aan kan sturen. Paar weken zonder pcsorry voor offtopic.
en een oude tv icm met vga?
Ik verbaas me er ook over.. En niet omdat het om zoveel geld gaat want ik zou het makkelijk kunnen betalen, maar gewoon omdat het niet slim is tenzij je echt perse als 1e zo'n kaart wil hebben om wat voor reden dan ook.. Ik ben sowieso nooit echt geïnteresseerd in reference-kaarten en al helemaal niet als ze ook nog eens duurder zijn..RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:12:
Ik zit met verbazing te kijken dat sommigen zonder blozen of blikken deze kaarten kopen terwijl ze liever misschien een andere zouden willen hebben, maar daar niet een paar weken op kunnen wachtenWe hebben het niet over een pakje boter! Verschil moet er wezen natuurlijk haha
Ik wacht rustig op de verschillende custom-kaarten en de reviews en benchmarks daarvan.. Maar eerlijk gezegd ben ik sowieso meer geintereseerd in een nieuwe Ti versie, hopelijk wordt daar snel meer over bekend.. De gewone 1080 is ook sneller dan mijn huidige 980Ti, maar het verschil is niet enorm (20-30%) om nu al te zeggen, ik moet een 1080 hebben.. Alles draait ook nog goed genoeg op de 980Ti (1440p).. Maar als straks b.v. Battlefield 1 de 980Ti tot het uiterste pusht zodat ik niet alles op Ultra/High kan draaien met goede fps en er is nog niks bekend over een Ti, grote kans dat ik dan alsnog een gewone 1080 (custom) koop..
[ Voor 9% gewijzigd door Inflatable op 28-05-2016 01:46 ]
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb ook een 980Ti i.c.m. 1440p. Ik wacht ook liever tot de 1080Ti maar mijn kaart is nu tenminste nog 450 euro waard.Inflatable schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:42:
[...]
Ik verbaas me er ook over.. En niet omdat het om zoveel geld gaat want ik zou het makkelijk kunnen betalen, maar gewoon omdat het niet slim is tenzij je echt perse als 1e zo'n kaart wil hebben om wat voor reden dan ook.. Ik ben sowieso nooit echt geïnteresseerd in reference-kaarten en al helemaal niet als ze ook nog eens duurder zijn..
Ik wacht rustig op de verschillende custom-kaarten en de reviews en benchmarks daarvan.. Maar eerlijk gezegd ben ik sowieso meer geintereseerd in een nieuwe Ti versie, hopelijk wordt daar snel meer over bekend.. De gewone 1080 is ook sneller dan mijn huidige 980Ti, maar het verschil is niet enorm (20-30%) om nu al te zeggen, ik moet een 1080 hebben.. Alles draait ook nog goed genoeg op de 980Ti (1440p).. Maar als straks b.v. Battlefield 1 de 980Ti tot het uiterste pusht zodat ik niet alles op Ultra/High kan draaien met goede fps en er is nog niks bekend over een Ti, grote kans dat ik dan alsnog een gewone 1080 (custom) koop..
Dat is ie in oktober ook nog wel ongeveer hoor.. Ik verwacht niet dat de 1070 (die vergelijkbaar presteert) hier (veel) goedkoper zal zijn dan dat..Jackson6 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:48:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb ook een 980Ti i.c.m. 1440p. Ik wacht ook liever tot de 1080Ti maar mij kaart is nu nog 450 euro waard.
En al zal hij zakken naar 400 of lager, boeie.. Als die 100-150 euro je uitmaakt moet je je denk ik sowieso afvragen of het wel slim is om de duurste highend videokaart te kopen.. Het is namelijk net als met auto's, hoe duurder hoe meer afschrijving..
Moet ook echt! voor 150 euro kom ik hem halen! Echt een enorme k%t kaart!Jackson6 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:19:
[...]
Hmm, moet m'n 980Ti nu wel gaan verkopen, maar onboard heb ik geen displayport die m'n scherm aan kan sturen. Paar weken zonder pcsorry voor offtopic.
[ Voor 10% gewijzigd door Looney1984 op 28-05-2016 02:38 ]
Tja het is helemaal logisch wat je aangeeft. Ik heb dus gisteren de MSI 1080 Gaming X besteld voor 850 man man. Eigenlijk is het gekkenwerk! Ik praat het voor mezelf een beetje goed omdat ik 8 dagen geleden de GTX 980ti besteld heb en deze dus nu ga retourneren. Zit nog binnen de 14 dagen termijn en daardoor maar minimaal (is relatief) hoef bij te leggen en dan ben ik voorlopig wel even klaar! Hoe dan ook uiteindelijk leg ik wel het volledige bedrag neer met het risico dat deze kaart over 2 maanden wel 100 tot 150 goedkoper is al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.Inflatable schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 01:42:
[...]
Ik verbaas me er ook over.. En niet omdat het om zoveel geld gaat want ik zou het makkelijk kunnen betalen, maar gewoon omdat het niet slim is tenzij je echt perse als 1e zo'n kaart wil hebben om wat voor reden dan ook.. Ik ben sowieso nooit echt geïnteresseerd in reference-kaarten en al helemaal niet als ze ook nog eens duurder zijn..
informatique heeft het op voorraad
http://www.informatique.n...geforce-gtx-1080-founders
Helaas moet ik eerst mijn geld terug krijgen van azerty.
Helaas moet ik eerst mijn geld terug krijgen van azerty.
Weg
New Yorker schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:24:
informatique heeft het op voorraad
Ben ik al te laat kennelijk. Als ze ze op de plank hadden liggen was ik vandaag nog langsgereden.Voorraadstatus
- Online niet op voorraad
- Geen voorraad in Berkel en Rodenrijs
- Geen voorraad in Steenbergen
[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 28-05-2016 10:03 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
https://azerty.nl/8-6867-...ce-gtx-1080-founders.html
Zij hebben er wel een paar. Zie ook het filmpje.
Geldt overigens ook voor deze https://azerty.nl/8-6867-...ce-gtx-1080-founders.html. Merk maakt bij het referentie model toch weinig uit.
Zij hebben er wel een paar. Zie ook het filmpje.
Geldt overigens ook voor deze https://azerty.nl/8-6867-...ce-gtx-1080-founders.html. Merk maakt bij het referentie model toch weinig uit.
[ Voor 39% gewijzigd door Paprika op 28-05-2016 10:05 ]
Het probleem is,dat als je juist deze kaarten gaat kopen,voor deze prijs,ze vast niet omlaag gaan met de volgende generatieRBN026 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:09:
[...]
Tja het is helemaal logisch wat je aangeeft. Ik heb dus gisteren de MSI 1080 Gaming X besteld voor 850 man man. Eigenlijk is het gekkenwerk! Ik praat het voor mezelf een beetje goed omdat ik 8 dagen geleden de GTX 980ti besteld heb en deze dus nu ga retourneren. Zit nog binnen de 14 dagen termijn en daardoor maar minimaal (is relatief) hoef bij te leggen en dan ben ik voorlopig wel even klaar! Hoe dan ook uiteindelijk leg ik wel het volledige bedrag neer met het risico dat deze kaart over 2 maanden wel 100 tot 150 goedkoper is al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn.

Tja die kans is heel groot, maar we moeten natuurlijk niet zo naïef zijn om te denken dat de kaarten niet verkocht worden. Dat worden ze toch wel en in dit geval ook door mijfreaky35 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:56:
[...]
Het probleem is,dat als je juist deze kaarten gaat kopen,voor deze prijs,ze vast niet omlaag gaan met de volgende generatie
[Stem Kruijf] Kijk, het is heel simpel. Je hebt kaarten, en je hebt mensen. Je hebt ook mensen die kaarten willen. En je hebt mensen die de kaart nu willen. Als je alleen maar mensen zou hebben die kaarten straks willen, maken ze nu geen kaarten. Zo simpel is het.
TLDR; je moet blij zijn dat er mensen zijn die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
TLDR; je moet blij zijn dat er mensen zijn die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Ervaringen met de GTX 1080 (en later GTX 1070) kunnen vanaf vandaag gedeeld worden in het daarvoor bestemde topic: Nvidia GeForce GTX 10XX Serie Topic - Deel #1. Share!
[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 28-05-2016 13:25 ]
Iemand was je al voor... ;-)Yonix schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:24:
Ervaringen met de GTX 1080 (en later GTX 1070) kunnen vanaf vandaag gedeeld worden in het daarvoor bestemde topic: Nvidia GeForce GTX 10XX Serie Topic - Deel #1. Share!
Idk, ik zie toch verschillende dingen atm. Ik zit erover na te denken om mijn 980 SLI te vervangen voor een 1080. En dan overclocked met custom loop. En mogelijk later een 1080ti of sli 1080.
Maar ik mis nog goede benchmarks, iemand al wat gevonden hiervoor?
Er is de video van JayTwoCents, en daar is hij vrij duidelijk. Voor SLI supported games is 980 SLI nog altijd sneller, maar in single GPU games wint de 1080 ruim.
YouTube: EVGA GTX1080 SC ACX 3.0 - DOOM Gameplay at 4k MAX settings!
Maar ik mis nog goede benchmarks, iemand al wat gevonden hiervoor?
Er is de video van JayTwoCents, en daar is hij vrij duidelijk. Voor SLI supported games is 980 SLI nog altijd sneller, maar in single GPU games wint de 1080 ruim.
YouTube: EVGA GTX1080 SC ACX 3.0 - DOOM Gameplay at 4k MAX settings!
Slaat inderdaad nergens op. Pure afzetterij. Wordt nog leuk als straks de 1070 uitkomt. Gaan ze zeker ook allemaal doodleuk meer vragen voor de versies die goedkoper zouden zijn dan de founders edities.Leeo schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 00:18:
Amai wat is dat met die prijzen!?
Ook niet zo heel vreemd aangezien ze ook nog gewoon 700 euro durven te vragen voor een 980 Ti.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloggs op 28-05-2016 14:12 ]
Zojuist een EVGA GTX1080 FTW ge pre-ordered. Kan niet wachten!! Helaas nog geen indicatie wanneer ze leverbaar zijn....
AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate
Zeau, heb de mijne (evga) binnen, moet zeggen dat de ref cooler kwalitatief wel erg netjes is, weinig plastic, veel metaal. EVGA zegt dat er geen backplate op zou zitten als je in de tabel kijkt maar die zit er wel gewoon op.
Voor de geïnteresseerden, je kunt de bracket er heel gemakkelijk afschroeven zonder warranty void enzo. Verder zit er een rubbertje over de sli bridge die niet bij de kaart lijkt te horen. Beetje slordig.
Voor de geïnteresseerden, je kunt de bracket er heel gemakkelijk afschroeven zonder warranty void enzo. Verder zit er een rubbertje over de sli bridge die niet bij de kaart lijkt te horen. Beetje slordig.
Ik bouw rare dingen.
Ik kan ook niet wachten!! Ellende
Nice waar heb je dit gedaan? Ik bij Caseking en de verwachting is 17/06 op voorraad bij hun. Nu dus met een Intel 530 Overwatch aan het spelenPimiboj schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:30:
Zojuist een EVGA GTX1080 FTW ge pre-ordered. Kan niet wachten!! Helaas nog geen indicatie wanneer ze leverbaar zijn....

https://www.youtube.com/watch?v=ak01X8-mVlA
1070 leak met overclock op 1866mhz
1070 leak met overclock op 1866mhz
[ Voor 41% gewijzigd door Cyclonic op 29-05-2016 00:10 ]
Ik lees nu deze thread een 2 dagen ongeveer, ik ben graag benieuwd naar de Gigabyte Extreme kaarten, weet nog niet zeker of het een GTX 1070 of 1080 wordt. Maar hou het zeker in de gaten! ~las laatst over de duitse pricewatch websites heise.de en dergelijke wel interessant. Iemand anders die deze kaart ook in de gaten houd? de EVGA Hybrid is misschien ook wel leuk.. maar moet wel 2x 8 pin zijn.. had eerder een Windforce 980 @ 1550/2000mhz flashed bios met 2x 8 pin.. mooi
Tja, ik wacht ook op een Gigabyte 1080. Zit alleen niet zo te verwachten op post aflevering, hoop dat Informatique / Alternate / één van de lokale shops er één op voorraad krijgt voor ~700.
Reference design had ik ook niet zo'n punt gevonden, als ie niet zo relatief luidruchtig was en niet extra duur...
Hoe heeft iemand die 1080 MSI eigenlijk gevonden op de Informatique site? Ik kom daar niet terecht zonder de link hier te gebruiken...
Reference design had ik ook niet zo'n punt gevonden, als ie niet zo relatief luidruchtig was en niet extra duur...
Hoe heeft iemand die 1080 MSI eigenlijk gevonden op de Informatique site? Ik kom daar niet terecht zonder de link hier te gebruiken...
Leuk maar dat had niks met de stroomaansluitingen nodig, met een enkele 8 pins had je precies hetzelfde bereikt.M-Bullseye schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:32
Maar moet wel 2x 8 pin zijn.. had eerder een Windforce 980 @ 1550/2000mhz flashed bios met 2x 8 pin.. mooi
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Als ik dit koop moet ik dan douane kosten betalen?
http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6286-KR
Weg
Importkosten en BTW normaal gesproken.
AMD Nieuwsdiscussie
Op de europese site van evga. Ik hoop dat zij eerder hun preorders leveren dan sites als caseking e.d.willy83 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:09:
[...]
Nice waar heb je dit gedaan? Ik bij Caseking en de verwachting is 17/06 op voorraad bij hun. Nu dus met een Intel 530 Overwatch aan het spelen
Dit is de link naar deze kaart http://eu.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6286-KR
Maar ik verwacht niet dat het veel eerder dan 17 juni zal zijn hoor.
AMD 5900X | Asus prime X570-Pro | corsair vengeance pro 32GB | Gigabyte GTX 980ti | XPG S40D 4TB NVME | Corsair RM1000 | EK waterkoeling | Lian li PC-O11 | Samsung G8 OLED | Logitech MX Master | Das keyboards ultimate
EVGA europa kun je gewoon bestellen zonder douane kosten ben je goedkoper uit.New Yorker schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:51:
Als ik dit koop moet ik dan douane kosten betalen?
EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 €679,99
EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0 €729,99
Betaal je echt 50 euro meer voor een overclock die je zelf ook kan doen?
Ik heb het op meerdere plekken nagevraagd omdat ik het ook niet kon geloven. Maar het antwoordt lijkt echt "ja" te zijn.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik kan nergens vinden wat de netto prijs incl verzendkosten is? Of ben ik nu echt blind?Jackson6 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:33:
Is de SC de reference PCB? De andere is dat iig wel.Jackson6 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:33:
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Durf ik niet te zeggen maar op de EVGA site lijkt het erop dat het dezelfde kaarten zijn alleen dat die SC gewoon nog wat verder geclocked is.Blaat schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:24:
[...]
Is de SC de reference PCB? De andere is dat iig wel.
[ Voor 32% gewijzigd door Jackson6 op 29-05-2016 17:33 ]
EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 en EVGA GeForce GTX 1080 SC ACX 3.0 gebruiken beide het reference PCB volgens mij en de FTW en Classified krijgen een custom PCB.
Verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 en EVGA GeForce GTX 1080 SC ACX 3.0 zal dan idd waarschijnlijk de kloksnelheid zijn.
Verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 en EVGA GeForce GTX 1080 SC ACX 3.0 zal dan idd waarschijnlijk de kloksnelheid zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 29-05-2016 17:40 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Mogelijk betaal je 50 euro meer voor een betere chip. Als je geluk hebt kun je de niet SC versie ook overklokken maar die garantie heb je niet.Jackson6 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:33:
Voor deze twee kaarten geloof ik daar niet zo in, het is massaproductie en diezelfde overclock kan je ook met een referencekaart voor elkaar krijgen. Misschien dat voor de FTW-editie aan cherry picking gedaan wordt.Cloggs schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:07:
[...]
Mogelijk betaal je 50 euro meer voor een betere chip. Als je geluk hebt kun je de niet SC versie ook overklokken maar die garantie heb je niet.
It takes one to know one...
Denk ook wel dat dat gaat ja. Maar als het toch niet lukt, dan heb je pech, terwijl je met die duurdere wel de garantie hebt op die kloksnelheid.Dubbeldrank schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:13:
[...]
Voor deze twee kaarten geloof ik daar niet zo in, het is massaproductie en diezelfde overclock kan je ook met een referencekaart voor elkaar krijgen. Misschien dat voor de FTW-editie aan cherry picking gedaan wordt.
Cunning linguist.
https://www.megekko.nl/pr...rs-Edition?r=tweakers.net
Let op het kan binnen 30 minuten uitverkocht worden nadat ik dit geplaatst hebt.
Let op het kan binnen 30 minuten uitverkocht worden nadat ik dit geplaatst hebt.
Weg
Kopen en doorverkopenNew Yorker schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:15:
https://www.megekko.nl/pr...rs-Edition?r=tweakers.net
Gaat wel op een preorder:
Dit product betreft een pre-order.
Wees de eerste die dit product in huis heeft! Wanneer dit product leverbaar wordt, zullen wij zo spoedig mogelijk de bestelde producten verzenden.
Let wel op: onze leveranciers hebben dit product nog niet op voorraad. Hierdoor kunnen wij geen garanties geven betreft de leverdatum.
Wij verwachten dit product vanaf 31-05-2016 te kunnen leveren.
Dit product betreft een pre-order.
Wees de eerste die dit product in huis heeft! Wanneer dit product leverbaar wordt, zullen wij zo spoedig mogelijk de bestelde producten verzenden.
Let wel op: onze leveranciers hebben dit product nog niet op voorraad. Hierdoor kunnen wij geen garanties geven betreft de leverdatum.
Wij verwachten dit product vanaf 31-05-2016 te kunnen leveren.
Maar 819,-MSI GeForce GTX1080 Founders Edition
Wordt vandaag verwachtLevertijd: 1 dag (dinsdag)

Ze hebben nog 4 stuks.
https://www.megekko.nl/pr...-GTX1080-Founders-Edition
https://www.megekko.nl/pr...-GTX1080-Founders-Edition
Weg
In de EU EVGA store kun je de kaarten pre-orderen. Een stuk goedkoper dan in NL en maar 8 euro UPS verzendkosten. Ik heb al een pre-order geplaatst op de EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 SC editie. 737 euro incl verzendkosten. De normale versie met ACX koeler alleen zal daar gaan voor 679,99 euro!
check: http://eu.evga.com/Produc...s+Family&chipset=GTX+1080
check: http://eu.evga.com/Produc...s+Family&chipset=GTX+1080
Verwijderd
Yeah order completed has shiped, hopelijk morgen binnen, via eu.evga.com founders editie bestelt 30 minuten na launch.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 12:43 ]
Zelf al mijn bestellingen maar geannuleerd, dit ivm onduidelijkheid over wanneer deze uitgeleverd kunnen worden.
Ik baal een beetje, want ik heb geen kaart die ik kan gebruiken in de pc die ik aan het bouwen ben, en was vrijdag net te laat. Het lijkt er op dat het momenteel wel even kan duren.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Ik heb ook mijn bestelling geannuleerd bij Azerty en gekocht bij EU EVGA .
Weg
Ik lees toch wel een boel verschillende geluiden over het koel kunnen houden van de kaarten en de herrie. Misschien doen jullie geen verkeerde zet om even te wachten!
Dat is nou eenmaal inherent aan early adopter zijn...
Bambu Lab P1S Combo
Ik heb er nu 2 dagen mee gewerkt en volgens mij zijn de "klachten" en "problemen" wellicht wat overdreven.
Die kaarten moeten gekoeld worden, daar kom je niet onderuit. En zoals hij het nu lijkt te doen is het gewoon de luchtkamer met warme lucht op vaste intervallen leegblazen. Dit resulteert in een soort geluid dat je niet gewend bent van reguliere constante RPM koelers. Maar storend vind ik het allerminst.
Zeker als je ook nog eens met een headset op je hoofd zit.
Die kaarten moeten gekoeld worden, daar kom je niet onderuit. En zoals hij het nu lijkt te doen is het gewoon de luchtkamer met warme lucht op vaste intervallen leegblazen. Dit resulteert in een soort geluid dat je niet gewend bent van reguliere constante RPM koelers. Maar storend vind ik het allerminst.
Zeker als je ook nog eens met een headset op je hoofd zit.
[ Voor 7% gewijzigd door Bullettooth op 30-05-2016 13:57 ]
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Die verhalen ivm de koeler heeft mij ook doen twijfelen maar kijk het nog even aan. Heb nu toch de neiging om de overstap te maken naar de fabrikanten hun eigen versie. Sowieso een probleem die wel is op te lossen doormiddel van een bios of driver update.
[ Voor 20% gewijzigd door VTec op 30-05-2016 13:57 ]
Verwijderd
Hebben jullie G-Sync en zo nee, zijn jullie van plan om een monitor met een G-Sync module te kopen?
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 14:54 ]
Ik heb de Asus PG348Q en o.a speciaal voor G-Sync gekocht
Nog nog een Nvidia
Sinds november vorig jaar een ASUS RoG Swift PG278Q G-Sync scherm (i.c.m. een Nvidia 980Ti) en ik wil niet meer terug naar een 'ouderwets' scherm. Wat een verschil!Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:53:
Hebben jullie G-Sync en zo nee, zijn jullie van plan om een monitor met een G-Sync module te kopen?
G-Sync is een beetje dood aan het gaan, alle monitor fabrikanten stappen over naar VESA's adaptive-sync oftewel FreeSync.
[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2016 17:08 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Hoezo is G-Sync dood? Je hebt alleen wat aan FreeSync als je een AMD-kaart hebt. De meeste mensen kopen Nvidia-kaarten en dan kun je alleen G-Sync gebruiken.-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:07:
G-Sync is een beetje dood aan het gaan, alle monitor fabrikanten stappen over naar VESA's adaptive-sync oftewel FreeSync.
Het "probleem" is dat Freesync goedkoper is dan G-Sync. De monitoren dus navenant ook en dat zal voor fabrikanten interessant zijn. Ik krijg nog niet de indruk dat het dood aan het gaan is; wel dat er steeds meer schermen komen die X-Sync ondersteunen (een van beide dus; met name FreeSync). Dat gezegd hebbende, ik heb net een G-Sync scherm 144Hz en ben er blij mee; ik committeer me dus wel aan nVidia de komende jaren maar dat was ik toch al van plan
Ik heb nu een FreeSync scherm, om precies te zijn de Asus MG279Q.
Ik wil nu een 1080 gaan kopen, wat heeft dit voor effect op de werking van mijn scherm?
Ga ik dit merken met gamen?
Ik wil nu een 1080 gaan kopen, wat heeft dit voor effect op de werking van mijn scherm?
Wat een onzin.-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:07:
Niets, van de freesync in ieder geval. Nee.Protax schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:40:
Ik heb nu een FreeSync scherm, om precies te zijn de Asus MG279Q.
[ Voor 41% gewijzigd door Bart ® op 30-05-2016 17:43 ]
Cunning linguist.
@Protax Als je gewoon lekker gaat gamen met v-sync uit dan haal je in ieder geval flink wat FPS, maar gesynct is het niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 30-05-2016 17:42 ]
Onzin? Waar zijn die nieuwe G-Sync monitoren dan van de grote fabrikanten? Alleen budget monitor fabrikanten als Acer en Asus zien er nog heil in en dan vooral Acer.
Waar zijn de LG's, Samsung's Iiyama's, BenQ's of high-end fabrikant zoals Eizo?
Als Acer met G-Sync monitoren stopt dan heeft nVidia geen keus meer.
Goedkoopste G-Sync monitor welke leverbaar is in de pricewatch kost ook gewoon even meer dan 800 euro als je niet met een goedkoop TN paneel wil opgescheept zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2016 17:53 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dacht net ow jee krijg nu al een update van caseking over mn bestellen, helaas was het een standaard mail die vertelde dat mijn order niet op voorraad is en verwacht wordt op 17/6. Niets nieuws dus.
Ik hoorde vandaag dat onze eerste shipment GAMING X 8GB eind deze week binnen komt bij NL resellers.
Heb je er ook een MSRP bij?The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:44:
Ik hoorde vandaag dat onze eerste shipment GAMING X 8GB eind deze week binnen komt bij NL resellers.
AMD Nieuwsdiscussie
Meen je? dat zou wel heel mooi zijn aangezien ik deze vrijdag bij Azerty besteld heb. Heb nu alleen iGPU en kan eigenlijk niet veel.The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:44:
Geen MSRP. Weet ook niet welke winkels, Weet wat dat hij met dropshipments geleverd gaat worden. Zal morgen checken voor meer info.
Gaaf!! Dat wordt de shops nauwlettend in de gaten houden dus ;-)The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:44:
Weet je wat nou vreemd is, ik heb vrijdag de gaming x besteld voor 849 en deze staat nu voor 810 te koop bij azerty???
[ Voor 7% gewijzigd door CHKYBSTRD op 30-05-2016 19:14 ]
En dat terwijl ~700 euro een realistische prijs is voor de kaart, zo'n 50 euro boven de goedkoopste custom GTX 1080 kaarten.
AMD Nieuwsdiscussie
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.