Denk dat er heel veel van ons liever een GTX1070 hebben, er is een reden dat nVidia op deze manier launched en eerst de duurdere 1080 op de markt gooit in kleine aantallen in plaats van gelijktijdig met de GTX1070 en ruim beschikbaar.
Niet iedereen heeft het geduld om te wachten en dan is het makkelijk om maar iets meer uit te geven en nu een 1080 te krijgen in plaats van later een 1070. Gelukkig zelf nog een uitstekende kaart dus ik zal nog even wachten
Verwijderd
Sowieso moet iedereen het zelf weten maar 100 euro meer betalen voor een mindere kaart (in vergelijking met de modellen die iets later komen) omdat je niet 1-2 maanden kan wachten vind ik niet heel erg logisch.Trevor schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:02:
Kwestie van vraag en aanbod, vraag is groot, aanbod klein omdat de productie nog erg laag ligt. EVGA heeft aangegeven dat ze problemen hebben met de chips van Nvidia, dus dat er daardoor 'zo weinig' geleverd wordt.
Ik snap ook niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt over de prijzen of over dat mensen dat willen betalen. Sommigen betalen zich elke maand blauw aan cafebezoek, concertbezoek or whatever, sommigen kopen een spiksplinternieuwe auto, anderen gaan drie keer per jaar op wereldreis... en weer anderen kopen zo snel mogelijk de nieuwste grafische kaart voor wat meer geld dan dat ze moeten wachten. Gewoon keuzes die iedereen lekker zelf moet maken wat mij betreft, en waar ik dus ook niet over oordeel. Ik heb een kaart voor 675 besteld en moet dus wat langer wachten, maar goed ik ben een 'relatieve' arme sloeber*, anders had ik het misschien ook wel gedaan.
*vergeet het sarcasme niet erin te lezen
Ik vind het prima, hoe meer geld ze daarmee verdienen hoe minder geld ze met mij hoeven te verdienen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 17:24 ]
Wat bedoel je met "modellen die iets later komen"? Iedereen is nu volgens mij juist op DIE kaarten aan het jagenVerwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:24:
[...]
Sowieso moet iedereen het zelf weten maar 100 euro meer betalen voor een mindere kaart (in vergelijking met de modellen die iets later komen) omdat je niet 1-2 maanden kan wachten vind ik niet heel erg logisch.
Ik vind het prima, hoe meer geld ze daarmee verdienen hoe minder geld ze met mij hoeven te verdienen.
De founders edition kaarten zijn inmiddels al redelijk goed te krijgen trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Jackson6 op 06-06-2016 17:28 ]
Inderdaad, ik had ook wel door dat de FE kopen echt een heel slecht idee was.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Mijn FE is slechts een tijdelijke kaart, hiij gaat vervangen worden door ti.
Weg
Verwijderd
Ik had de FE in gedachten, en het feit dat je exact hetzelfde model (of verbeterd) iets later voor minder kan kopen.Jackson6 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:26:
[...]
Wat bedoel je met "modellen die iets later komen"? Iedereen is nu volgens mij juist op DIE kaarten aan het jagen
Los hiervan, worden de modellen van bedrijven zoals MSI niet ook wat beter in de komende maanden doordat ze wat meer ervaring met de 1080 hebben en hierdoor wat verder hebben kunnen optimaliseren, kinderziektes eruit hebben kunnen halen of zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 17:34 ]
Ben ondertussen niet meer zeker van mijn zaak.
Ben echt bang dat eind deze week de prijs van de 1070 gaat tegenvallen, of de beschikbaarheid
Alles is een betere upgrade dan een GTX760 met 2Gb geheugen, maar de prijs die Nvidia heeft aangegeven voelt niet goed/geloofdwaardig.
Begrijp wel dat het een paar tientjes meer kan zijn, maar meer dan 450 euro voor een Gtx 1070 gaat hem niet worden. (ben overigens wel van mening dat AMD hetzelfde gaat doen, maar dat is offtopic).
Informatique heeft overigens weer GTX 1080 beschikbaar volgens de site:
http://www.informatique.n...ort=pop&item01=GTX%201080
Ben echt bang dat eind deze week de prijs van de 1070 gaat tegenvallen, of de beschikbaarheid
Alles is een betere upgrade dan een GTX760 met 2Gb geheugen, maar de prijs die Nvidia heeft aangegeven voelt niet goed/geloofdwaardig.
Begrijp wel dat het een paar tientjes meer kan zijn, maar meer dan 450 euro voor een Gtx 1070 gaat hem niet worden. (ben overigens wel van mening dat AMD hetzelfde gaat doen, maar dat is offtopic).
Verwijderd
Ik neem aan dat je daar meer dan 100 euro op verliest in vergelijking met wanneer je een andere (niet-FE) had gekocht? Het verschil in prijs + dat andere kaarten wat beter overklokt kunnen worden en stiller zijn en zo.New Yorker schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:28:
Mijn FE is slechts een tijdelijke kaart, hiij gaat vervangen worden door ti.
Nogmaals, ik oordeel er niet over. Ik vind het allemaal prima, ik vind het alleen interessant dat mensen blijkbaar zo'n premie ervoor over hebben om net wat eerder met zo'n kaart aan de slag te gaan.
Het is een soort Iphone GTX1080 daar zouden ook vele extra voor betalen of in de rij liggen
Inmiddels zijn er al wat prijzen opgedoken trouwens van de GTX 1070Henkje.doc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:30:
Ben ondertussen niet meer zeker van mijn zaak.
http://maxict.nl/product/...gtx-1070-founders-edition
http://maxict.nl/product/...dr5-256-bit-hdmi-dvi-3xdp
En bij bijna alle webshops zijn de 1080 FE nu wel leverbaar
[ Voor 3% gewijzigd door Jackson6 op 06-06-2016 17:39 ]
Maxict kan je beter boycotten...
[ Voor 3% gewijzigd door New Yorker op 06-06-2016 17:40 ]
Weg
Verwijderd
Blijkbaar.Rico schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:35:
Het is een soort Iphone GTX1080 daar zouden ook vele extra voor betalen of in de rij liggen
Bij die iPhone krijgen ondertussen nog eens allerlei zakenrelaties de kans om als eerste zo'n telefoontje te kopen terwijl de gewone mensen een paar dagen lang in de rij staan. Het is een fascinerend fenomeen, vooral voor de mensen die het echt niet interesseert of dat ze een maandje later dat spul kunnen kopen.
Het zijn de klanten die bepalen hoeveel die bedrijven kunnen vragen. Blijkbaar hebben genoeg mensen die premie ervoor over.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 17:40 ]
Ongeveer zelfde prijzen als met de GTX970 bij release.Jackson6 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:35:
[...]
Inmiddels zijn er al wat prijzen opgedoken trouwens van de GTX 1070
http://maxict.nl/product/...gtx-1070-founders-edition
http://maxict.nl/product/...dr5-256-bit-hdmi-dvi-3xdp
En bij bijna alle webshops zijn de 1080 FE nu wel leverbaar
Toen heb ik ook 470 neer gelegd voor een MSI.
Wut?kobus71 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Ongeveer zelfde prijzen als met de GTX970 bij release.
Toen heb ik ook 470 neer gelegd voor een MSI.
Ik heb direct bij de launch 329 betaald voor de MSI 970...
Hoe kom je in godsnaam aan 470?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hier ook een afhaalbericht. Had ik hem beter kunnen laten verzenden maatja, dan morgen maar even in de auto stappen, zo ver is het niet.Scr33x0r schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:02:
Bam! Verzendbevesting binnen!
Hoorde dat partij voor de dieren Nvidia gaat boycotten en ze een verkoopverbod wil geven.
Er sneuvelen teveel spaarvarkens
[ Voor 0% gewijzigd door SpaceMarine op 06-06-2016 19:03 . Reden: het is Nvidia niet Nvidea :P ]
nope geen signature
SpaceMarine schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:07:
Hoorde dat partij voor de dieren Nvidea gaat boycotten en ze een verkoopverbod wil geven.
Hier ook! Verzendbevestiging binnen! Morgen tussen 11:30 en 15:00! Op Kantoor.. Hihi!
Zijn er genoeg, caseking, cyberport en ga zo maar door.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:58:
Kan iemand mij goede duitse website geven die betrouwbaar zijn en ook gpu's verkopen?
Goed bezig mannen. Denk dat ik de mijne maar ga annuleren bij Azerty...
Stay hungry, stay foolish!
Nou de Evga FTW clocks zijn bekend... 13 MHz meer dan de SC gaming versie. Wel wat weinig voor een 40 EUR premium, maar ik durf mijn preorder toch niet meer te annuleren om mijn plaats niet te verliezen
en ach, 780 EUR met verzenden valt alleszins mee als ik het zo bezie.
En natuurlijk geeft die 2x 8 pin voldoende prik voor een goede boostclock
Jeetje dat is wel heel minimaal..... als ze hem ook niet verder wilden pushen geeft me dat ook weinig hoop dat die 2 x 8 pin nut heeft maar goed.Bilderbeek schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:45:
Nou de Evga FTW clocks zijn bekend... 13 MHz meer dan de SC gaming versie. Wel wat weinig voor een 40 EUR premium, maar ik durf mijn preorder toch niet meer te annuleren om mijn plaats niet te verliezenen ach, 780 EUR met verzenden valt alleszins mee als ik het zo bezie.
Ik ga mijn pre order ook niet meer cancelen.
Man, dat is eerlijk gezegd wel een zeer grote teleurstelling. Ik had de FTW op preorder bij caseking waar ik bij de eerste levering zou zitten, maar dat werd weer uitgesteld en vond de MSI ook niet tegenvallen in de reviews en had de premiumprijs wel er voor over om hem morgen te hebben ipv over minstens 4 weken aangezien ik geen kaart heb op dit moment.Bilderbeek schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:45:
Nou de Evga FTW clocks zijn bekend... 13 MHz meer dan de SC gaming versie. Wel wat weinig voor een 40 EUR premium, maar ik durf mijn preorder toch niet meer te annuleren om mijn plaats niet te verliezenen ach, 780 EUR met verzenden valt alleszins mee als ik het zo bezie.
Volgens Jacob Freeman zijn er wat FTWs onderweg naar reviewers... dus hopenlijk weten we binnenkort meer.willy83 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:02:
[...]
Man, dat is eerlijk gezegd wel een zeer grote teleurstelling. Ik had de FTW op preorder bij caseking waar ik bij de eerste levering zou zitten, maar dat werd weer uitgesteld en vond de MSI ook niet tegenvallen in de reviews en had de premiumprijs wel er voor over om hem morgen te hebben ipv over minstens 4 weken aangezien ik geen kaart heb op dit moment.
Is die MSI (met twin frozr) al ergens verkrijgbaar?
Die had Alternate vandaag op voorraad voor 839 en menig tweaker krijgt die morgen binnen. Was redelijk snel uitverkochtlapino schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:22:
Is die MSI (met twin frozr) al ergens verkrijgbaar?
Damnit
Heb koper voor mijn 980Ti voor 450 euro, wordt dus nog ferm twijfelen of ik zou upgraden of niet

[ Voor 22% gewijzigd door lapino op 06-06-2016 20:41 ]
Ik heb hem ook voor 450 verkocht, meer ga je er niet voor krijgen in ieder geval.lapino schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:41:
DamnitHeb koper voor mijn 980Ti voor 450 euro, wordt dus nog ferm twijfelen of ik zou upgraden of niet
450 euro is die nu al niet meer waard en binnen een maand gaat daar nog heel wat van af. Dus als je hem wil verkopen dan is nu echt het juiste moment.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dat kost een GTX 1070 "maximaal" en dat is op zoveel vlakken een betere kaart (en komt een verse garantie termijn). Meer zou eigenlijk ook echt niet moeten lukken. Ik vind het huidige bod persoonlijk al te veel.
Kijk, perfecte timing. Mijn upgradeset met 6700k is ook onderweg. Morgen lekker bouwen met de 1080 erbij!

Morgen jullie kaarten bewonderenBlaat schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:12:
Kijk, perfecte timing. Mijn upgradeset met 6700k is ook onderweg. Morgen lekker bouwen met de 1080 erbij!
Nou ik ga de FTW annuleren....voor die kleine boost ga ik niet zoveel extra betalen.
En verwacht ook niet dat hij veel verder kan want anders hadden ze dat wel gedaan.
Ga denk ik maar voor de standaard versie van een willekeurig merk.
Bedoel niet de FE maar een versie met aftermarket cooler.
En verwacht ook niet dat hij veel verder kan want anders hadden ze dat wel gedaan.
Ga denk ik maar voor de standaard versie van een willekeurig merk.
Effe volhouden nog?Rico schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:20:
Nou ik ga de FTW annuleren....voor die kleine boost ga ik niet zoveel extra betalen.
Ga denk ik maar de de standaard versie van een willekeurig merk.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Niet voor die paar mhz meer.
Ben al aan het inloggen op de EVGA site voor de annulering
Er zijn kaarten onderweg naar reviewers... ik zou eerst kijken wat die er over te zeggen hebben.Rico schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:21:
Niet voor die paar mhz meer.
Die Freeman zei ook op twitter dat de FTW wat meer headroom zou moeten hebben.
Kan natuurlijk onzin zijn maar goed.
En geannuleerd.
Anderen veel plezier met de FTW editie.
Ben weer 780euro rijker
Denk dat zodra het geld retour is ik de gewone ACX3 versie ga bestellen bij hun.
Scheelt me 90euro
Anderen veel plezier met de FTW editie.
Ben weer 780euro rijker
Denk dat zodra het geld retour is ik de gewone ACX3 versie ga bestellen bij hun.
Scheelt me 90euro
[ Voor 73% gewijzigd door Rico op 06-06-2016 21:30 ]
zit het al een tijdje te volgen hier en ben zelf ook op zoek naar wanneer ze nu eindelijk beschikbaar komen.....
hebben er al mensen rechtstreeks naar de winkels gemaild of gebeld?
AFuture heeft alleen nog de FE kaarten en gaven geen antwoord of er nog andere binnenkomen......
AFuture heeft alleen nog de FE kaarten en gaven geen antwoord of er nog andere binnenkomen......
Ik heb verschillende shops gesproken maar ze kunnen gewoon geen indicaties geven, aantallen zijn minimaal. Soms komt er ergens een zooitje kaarten beschikbaar maar de komende weken blijft het webshops checken en dit topic natuurlijk.Leviathan23 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:48:
zit het al een tijdje te volgen hier en ben zelf ook op zoek naar wanneer ze nu eindelijk beschikbaar komen.....
blijf het zeker volgen.....was bijna de MSI aan het bestellen bij Alternate maar een klein stemmetje zei.....niet doen....wacht nog maar even.......Jackson6 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:54:
[...]
Ik heb verschillende shops gesproken maar ze kunnen gewoon geen indicaties geven, aantallen zijn minimaal. Soms komt er ergens een zooitje kaarten beschikbaar maar de komende weken blijft het webshops checken en dit topic natuurlijk.
Verstandig stemmetje, voor je portemonnee.Leviathan23 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:05:
[...]
blijf het zeker volgen.....was bijna de MSI aan het bestellen bij Alternate maar een klein stemmetje zei.....niet doen....wacht nog maar even.......
Wel tof dat hij iemand hier nog een kans geeft. Denk dat er zeker een tweaker morgen die kant op gaat voor die kaart.
Hij staat trouwens hier voor 799, leverbaar vanaf de 9e.
https://www.cyberport.de/...i-3xdp-2E12-3D0_8231.html
Hij staat trouwens hier voor 799, leverbaar vanaf de 9e.
https://www.cyberport.de/...i-3xdp-2E12-3D0_8231.html
[ Voor 44% gewijzigd door Jackson6 op 06-06-2016 23:45 ]
Verwijderd
Ik gun het jou van harte maar ik ben best wel benieuwd waarom iemand dat bedrag er nu voor over heeft. Dit uiteraard aangezien de 1070 als het goed is iets minder gaat kosten (na die eerste gekke 2 maanden of zo) terwijl die iets beter presteert bij games (bij de meeste spellen iets betere performance, zij het gedeeltelijk dankzij betere trucjes op de hardware en dus niet alleen dankzij brute rekenkracht) en de 1070 nog alle ondersteuning krijgt op het moment dat NVidia de ondersteuning van de 980 Ti flink gaat verminderen.Jackson6 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:45:
[...]
Ik heb hem ook voor 450 verkocht, meer ga je er niet voor krijgen in ieder geval.
SLI-opstelling?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2016 00:28 ]
Verwijderd
Bon, ik heb momenteel géén grafische kaart (pas nieuwe pc gebouwd)
M'n setup is: Z170A M5 MSI moederbord, 6600k, 16gb 2666mhz RAM en 500gb SSD 850EVO van Samsung
Heel m'n hoofd zegt: GTX 1070
..simpelweg omdat een 1080 voor mij te duur is én achterlijk overkill zou zijn.
Maar koop ik die 1070 best nu, of zoals hierboven al iets stond, pas binnen twee maanden?
Voor €50-75 minder ga ik geen twee maanden wachten, maar zijn er redenen waarom je best GEEN 1070 koopt, tussen nu en twee weken bv?
Reference model wil ik niet
sowieso MSI of iets met RGB-LED (heb witte case van NZXT, en werk binnenin zowel met wit als rood)
M'n setup is: Z170A M5 MSI moederbord, 6600k, 16gb 2666mhz RAM en 500gb SSD 850EVO van Samsung
Maar koop ik die 1070 best nu, of zoals hierboven al iets stond, pas binnen twee maanden?
Voor €50-75 minder ga ik geen twee maanden wachten, maar zijn er redenen waarom je best GEEN 1070 koopt, tussen nu en twee weken bv?
Reference model wil ik niet
Ja, eigenlijk geen slecht idee. Maar even een DM kijken hoe we dit gaan regelen. Bedankt voor het "door aanbieden".
Er zit meestal wel wat verschil in prijs tussen launch en de periode er na maar op een kaart van 500 euro ga je geen 50-75 euro besparen in twee maanden tijd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:40:
Reference model wil ik nietsowieso MSI of iets met RGB-LED (heb witte case van NZXT, en werk binnenin zowel met wit als rood)
Wat voor monitor heb je? Dit kan doorslaggevend zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:40:
Reference model wil ik nietsowieso MSI of iets met RGB-LED (heb witte case van NZXT, en werk binnenin zowel met wit als rood)
* RobV doet nog even een waarschuwing. Let op fraude.
(Er is nog geen aanleiding geweest, maar een gewaarschuwd mens etc.)
[ Voor 94% gewijzigd door RobV op 07-06-2016 09:09 ]
Ik begrijp deze opmerking niet? Heb ik iets niet gelezen?RobV schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:08:
* RobV doet nog even een waarschuwing. Let op fraude.
Ik begrijp het ook niet, als het gaat om de door mij geposte link van de v&a advertentie dan is fraude niet echt aan de orde, die beste tweaker heeft zeer positieve feedback en met de mogelijkheid om de kaart op te halen loop je zeker geen risico
Hier sluit ik me bij aan, heb persoonlijke ervaring met die tweaker, goede gozer. Maar misschien bedoelde hij wat anders.schumi1986 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:45:
Ik begrijp het ook niet, als het gaat om de door mij geposte link van de v&a advertentie dan is fraude niet echt aan de orde, die beste tweaker heeft zeer positieve feedback en met de mogelijkheid om de kaart op te halen loop je zeker geen risico
Ik denk dat hij het vooral in het algemeen bedoeld. In tijd van schaarste heb je altijd mensen die 'to good to be true' deals aanbieden voor mensen die niet kunnen wachten. Ik denk inderdaad niet dat bovenstaande advertentie specifiek bedoeld wordt. Maar je ziet het ook als er een nieuwe Samsung of iPhone uit is: je hebt altijd mensen die die telefoons tweedehands aanbieden, terwijl de telefoon net uit is. Gezien de haast die sommige mensen hier in het topic laten zien denk ik dat de waarschuwing zeker goed bedoeld is. Let gewoon op als er nu al tweedehands 1080's te koop staan; of mensen willen nog even extra cashen en duurder doorverkopen, of je wordt opgelicht (of iemand heeft toevallig de kaart over zoals in dit geval).RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:33:
Ik begrijp deze opmerking niet? Heb ik iets niet gelezen?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hmzs ben enigszins benieuwd of iemand zijn kaart al binnen heeft??
Ik wil een beetje meegenieten....
Het is altijd goed om mensen te waarschuwen natuurlijk...Ik denk dat hij het vooral in het algemeen bedoeld. In tijd van schaarste heb je altijd mensen die 'to good to be true' deals aanbieden voor mensen die niet kunnen wachten.
[ Voor 67% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-06-2016 09:55 ]
Dat is natuurlijk waar maar 1 advertentie van iemand die een behoorlijke staat van dienst heeft hier op de V&A daar hoeft totaal niet gewaarschuwd voor te worden.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:52:
[...]
Ik denk dat hij het vooral in het algemeen bedoeld. In tijd van schaarste heb je altijd mensen die 'to good to be true' deals aanbieden voor mensen die niet kunnen wachten. Ik denk inderdaad niet dat bovenstaande advertentie specifiek bedoeld wordt. Maar je ziet het ook als er een nieuwe Samsung of iPhone uit is: je hebt altijd mensen die die telefoons tweedehands aanbieden, terwijl de telefoon net uit is. Gezien de haast die sommige mensen hier in het topic laten zien denk ik dat de waarschuwing zeker goed bedoeld is. Let gewoon op als er nu al tweedehands 1080's te koop staan; of mensen willen nog even extra cashen en duurder doorverkopen, of je wordt opgelicht (of iemand heeft toevallig de kaart over zoals in dit geval).
Nog niet. De PestNL vent komt bij mij altijd pas laat. Vanaf half 3 geeft T&T aan.RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:53:
Hmzs ben enigszins benieuwd of iemand zijn kaart al binnen heeft??Ik wil een beetje meegenieten....
[...]
als post nl t&t aangeeft tussen 18:00 en 20:00 en ik dus mooi na het werken op de post meneer kan wachten komt deze al om 14:00 en mis ik deze, ben ik de hele dag vrij en geeft t&t tussen 18:00 en 20:00 aan dan komt de post meneer om 20:15
^^ Dit is wat ik daarmee bedoelde.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:52:
[...]
Ik denk dat hij het vooral in het algemeen bedoeld. In tijd van schaarste heb je altijd mensen die 'to good to be true' deals aanbieden voor mensen die niet kunnen wachten. [...]. Gezien de haast die sommige mensen hier in het topic laten zien denk ik dat de waarschuwing zeker goed bedoeld is. Let gewoon op [...]
Sorry als ik iemand persoonlijk zou hebben aangevallen.
Bij mij komt ie tussen 12:30 en 15:00. Laat hem bezorgen op kantoor.Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:56:
[...]
Nog niet. De PestNL vent komt bij mij altijd pas laat. Vanaf half 3 geeft T&T aan.
Jongens jongens ik snap de frustratie haha maar jullie krijgen m tenminste vandaag!!! Ik heb m anderhalve week geleden besteld en zit nog steeds te wachten.....dus het kan erger

[ Voor 5% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-06-2016 10:17 ]
Dat is echt naar.
I feel your pain!
I feel your pain!
PSN ID: TheJackal83
Ja en in dan in eerste instantie nog meer voor betaald ook! Bedankt Azerty...
Gelukkig is het mooi weer en zijn er genoeg festivalleen
[ Voor 29% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-06-2016 10:22 ]
Over welke kaart heb je het?RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:20:
Ja en in dan in eerste instantie nog meer voor betaald ook! Bedankt Azerty...
Op de meeste Duitse hardware shops staat dat de custom 1080 kaarten op 17 juni verwacht worden, denk dat alle kaarten die in Nederland op pre-order staan of onbekend ook ongeveer rond die tijd leverbaar worden. Of je moet een gelukje hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Jackson6 op 07-06-2016 10:29 ]
MSI 1080 X
https://www.cyberport.de/...i-3xdp-2E12-3D0_8231.htmlRBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:31:
MSI 1080 X
Daar komt hij op 9 juni beschikbaar staat er, maar je moet natuurlijk zelf weten wat je doet.
Ik wacht deze week nog even af maar ik ben wel teleurgesteld.
Ze geven als eerste de optie om de kaart te bestellen, voor een behoorlijke prijs ook, maar leveren lukt ze niet.
Ze geven als eerste de optie om de kaart te bestellen, voor een behoorlijke prijs ook, maar leveren lukt ze niet.
Ik zou hier ook nog een pre-order zetten als ik jou was:RBN026 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:37:
Ik wacht deze week nog even af maar ik ben wel teleurgesteld.
http://www.sicomputers.nl...gtx-1080-gaming-x-8g.html
Je kan kiezen voor pinnen bij afhalen dus ben je nog niks kwijt. Tenzij je natuurlijk in Friesland woont.
heeft iemand al contact gehad met SI? Prijzen zijn erg concurrerend maar kunnen ze ook leveren?Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:39:
[...]
Ik zou hier ook nog een pre-order zetten als ik jou was:
http://www.sicomputers.nl...gtx-1080-gaming-x-8g.html
Je kan kiezen voor pinnen bij afhalen dus ben je nog niks kwijt. Tenzij je natuurlijk in Friesland woont.
hebben zij al zicht op hoeveelheden etc?
Ja dat schiet niet op, mocht het deze week niets worden dan ga ik voor een 2e hands kaartje en wacht ik wel op een goeie aanbieding...ben ik er ff klaar mee.
SI? Nee heb daar niet zo'n best gevoel bij eerlijk gezegd...
SI? Nee heb daar niet zo'n best gevoel bij eerlijk gezegd...
Ik heb daar een pre-order staan en ik heb contact met ze opgenomen, met dit als antwoord:Leviathan23 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:43:
[...]
heeft iemand al contact gehad met SI? Prijzen zijn erg concurrerend maar kunnen ze ook leveren?
hebben zij al zicht op hoeveelheden etc?
De levertijd van deze en de andere GTX1080 kaarten is tot op heden nog niet bekend, we hebben geen indicatie van de eerste levering.
Met vriendelijke groet,
Dennis van der Linde @ Klantenservice
Ik heb vaker bij SI bested.
Prima zaak ook met service
En nogmaals mensen VEEL te duur maar hier is nog seeds de Inno3D X2 beschikbaar:TheJackal83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:46:
Ik heb vaker bij SI bested.
https://www.4launch.nl/pr...1080-Twin-X2-8GB/tweakers
Meeeh geen interesse... het wordt MSI of Strix... wel grappig dat Azerty op FB heeft staan:
Nog niet op voorraad, wel al te bestellen: de ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080! Door nu alvast te bestellen ben je een van de eersten met deze razendsnelle kaart zodra deze beschikbaar komt!

Have fun.Mavors schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:14:
Hij is binnen... hij is binnen... hij is binnen...!
[ Voor 87% gewijzigd door TheJackal83 op 07-06-2016 11:18 ]
We hadden het laatste toch over het kopen van de 1080 en dat het veel sommige mensen ook een kwestie is van 'omdat het kan' en 'wil gewoon het snelste van het snelste' hebben? Nou ik merk dat ik dat toch ook wel heb. Ik ben dan wel niet bereid om FE-prijzen te betalen, maar als ik redelijk nuchter nadenk dan heb ik de 1080 amper nodig ten opzichte van mijn 970. Ik bedoel, ik heb een 'gewone' FullHD monitor (weliswaar van 27") op 60Hz. The Division draait met één of twee instellingen iets omlaag nagenoeg strak op 60fps en DOOM heb ik tot nu toe niet eens onder de 60fps gekregen met mijn huidige instellingen (sommige kunnen nog wat hoger, dus dat ga ik nog wel proberen natuurlijk).
Maar ik wil stiekem toch een videokaart waarbij ik gewoon van alles spellen, ongeacht, alle details zonder na te denken om max kan zetten. Het stomme is dat het t.o.v. de 970 waarschijnlijk alleen maar om de laatste paar % eyecandy zal gaan waar je je van kan afvragen of je het echt ziet...Misschien moet ik toch maar voor de 1070 gaan tegen die tijd hehe. Of een 1440p monitor, dat kan natuurlijk ook
Maar ik wil stiekem toch een videokaart waarbij ik gewoon van alles spellen, ongeacht, alle details zonder na te denken om max kan zetten. Het stomme is dat het t.o.v. de 970 waarschijnlijk alleen maar om de laatste paar % eyecandy zal gaan waar je je van kan afvragen of je het echt ziet...Misschien moet ik toch maar voor de 1070 gaan tegen die tijd hehe. Of een 1440p monitor, dat kan natuurlijk ook
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb hetzelfde hoor, daarom upgrade ik nu ook van een 3570k naar een 6700k. Ik heb echter ook een 1440p 165Hz monitor dus ik ga het verschil wel merken.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:27:
We hadden het laatste toch over het kopen van de 1080 en dat het veel sommige mensen ook een kwestie is van 'omdat het kan' en 'wil gewoon het snelste van het snelste' hebben? Nou ik merk dat ik dat toch ook wel heb. Ik ben dan wel niet bereid om FE-prijzen te betalen, maar als ik redelijk nuchter nadenk dan heb ik de 1080 amper nodig ten opzichte van mijn 970. Ik bedoel, ik heb een 'gewone' FullHD monitor (weliswaar van 27") op 60Hz. The Division draait met één of twee instellingen iets omlaag nagenoeg strak op 60fps en DOOM heb ik tot nu toe niet eens onder de 60fps gekregen met mijn huidige instellingen (sommige kunnen nog wat hoger, dus dat ga ik nog wel proberen natuurlijk).
Die 165Hz gaat ook de 1080 namelijk niet voltrekken op de nieuwste games.
Heeft die monitor nog iets van FreeSync of GSync? Hoe gaat het dan als je de 165Hz niet haalt? Zet je v-sync dan sowieso uit? Word je dan niet gek van screen tearing? Ik zat zelf ook te denken aan een monitor die een iets hogere framerate heeft (120 ofzo), zodat je ook echt wat hebt aan de extra frames die de videokaart kan halen. Maar ja, wat dan als je die framerate niet haalt, wat dan?Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:29:
[...]
Ik heb hetzelfde hoor, daarom upgrade ik nu ook van een 3570k naar een 6700k. Ik heb echter ook een 1440p 165Hz monitor dus ik ga het verschil wel merken.
Die 165Hz gaat ook de 1080 namelijk niet voltrekken op de nieuwste games.
Hij heeft G-Sync dus geen tearing.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:31:
[...]
Heeft die monitor nog iets van FreeSync of GSync? Hoe gaat het dan als je de 165Hz niet haalt? Zet je v-sync dan sowieso uit? Word je dan niet gek van screen tearing? Ik zat zelf ook te denken aan een monitor die een iets hogere framerate heeft (120 ofzo), zodat je ook echt wat hebt aan de extra frames die de videokaart kan halen. Maar ja, wat dan als je die framerate niet haalt, wat dan?
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
Nice, jammer dat die dingen zo godsgruwelijk duur zijn. En dat je vast zit aan NVIDIA. Op zich geen straf, want ben over het algemeen NVIDIA fan, maar als AMD een keer met een killer-serie kaarten komt dan zit je daar met je monitor.Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:33:
[...]
Hij heeft G-Sync dus geen tearing.
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
En is er een kans dat toekomstige NVIDIA kaarten GSync niet meer ondersteunen? De 1070 en 1080 zouden gewoon ermee moeten kunnen werken toch? (Om het met deze vraag nog een beetje ontopic te houden
Als de nieuwe kaarten (10XX) er eventjes zijn, bijvoorbeeld over een maandje, is dat dan een mooi moment om te gaan kijken voor een nieuwe pc of staan er nog meer belangrijke nieuwe ontwikkelingen op het programma voor een game pc?
Ik wil geen mod spelen maar dit hoort niet echt thuis in dit topic. Desktop Aankoopadvies is daar meer geschikt voor.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:40:
Als de nieuwe kaarten (10XX) er eventjes zijn, bijvoorbeeld over een maandje, is dat dan een mooi moment om te gaan kijken voor een nieuwe pc of staan er nog meer belangrijke nieuwe ontwikkelingen op het programma voor een game pc?
Verwijderd
Ik heb momenteel MAAR een 24 inch 1920x1200 monitor (T240 van Samsung) - maar ik wil in de toekomst graag overschakelen naar een wide monitor, of eventueel een "gewone 1440p monitor (geen idee of ik het geld wil neertellen voor een 144hz model..Blaat schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:07:
[...]
Wat voor monitor heb je? Dit kan doorslaggevend zijn...
Maar ik wil hoe dan ook nu al wel een Pascal videokaart, niet pas nadat ik een andere monitor gekocht heb
have fun en deel ff je ervaring plsMavors schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:14:
Hij is binnen... hij is binnen... hij is binnen...!
Iemand ervaringen met kaarten van Galax/KFA2? Die wordt door SiComputers voor een zeer aantrekkelijke prijs aangeboden: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC Edition 8GB .
[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 07-06-2016 12:45 ]
Heb daar zelf geen evaring mee, in Duitsland zelfs te verkrijgen voor 669, maar het lijkt een echt budget model te zijn qua koeling.Yonix schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:41:
Iemand ervaringen met kaarten van KFA2? Die wordt door SiComputers voor een zeer aantrekkelijke prijs aangeboden: KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC Edition 8GB .
Als je een FreeSync monitor koopt heb je precies het zelfde probleem aangezien Nvidia geen FreeSync ondersteund.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:36:
En dat je vast zit aan NVIDIA. Op zich geen straf, want ben over het algemeen NVIDIA fan, maar als AMD een keer met een killer-serie kaarten komt dan zit je daar met je monitor.
Pascal en toekomstige kaarten ondersteunen gewoon G-sync.Luuk1983 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:36:
En is er een kans dat toekomstige NVIDIA kaarten GSync niet meer ondersteunen? De 1070 en 1080 zouden gewoon ermee moeten kunnen werken toch? (Om het met deze vraag nog een beetje ontopic te houden)
Wanneer denken jullie dat de custom 1070 kaarten beschikbaar zijn? Zit met smart te wachten op het laatste component voor me nieuwe build
Ik denk dat je eind deze maand kunt bestellen maar dat het afwachten is op wanneer daadwerkelijk geleverd wordt.
Voor mij geldt hetzelfde. Zelf verwacht ik dat ze voor het einde van deze maand te krijgen zijn.Volgens mij kunnen ze de custom coolers van de 1080 kaarten zonder al te veel moeite ook voor de 1070 gebruiken, en zal het daarom wellicht voor de 1070 relatief sneller beschikbaar zijn.sheetka schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:00:
Wanneer denken jullie dat de custom 1070 kaarten beschikbaar zijn? Zit met smart te wachten op het laatste component voor me nieuwe build
Ryzen 5950X | NZXT Kraken X63 | EVGA 2080 Ti Black | Samsung 970 EVO 1TB | 2x16GB G.Skill Ripjaws V C16 DDR4-3600 | Asus ROG STRIX X570-I Gaming | Corsair SF750 PSU | Sliger SM580
Duurt voorlopig nog wel even, de custom 1080 kaarten zijn nu nog steeds amper leverbaar.sheetka schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:00:
Zelf wacht ik op de EVGA 1080 FTW en dan in een prijsklasse van 700 /720
Dus denk een maand of 2 wachten??
Wat denken jullie? Is dit reëel?
Niemand heeft een flauw idee hier, de webshops zelf weten het niet maar sommige shops laten midden/eind juni zien voor de meeste custom 1080 kaarten. Over de prijzen daarvan is helemaal niks te zeggen behalve dat de meeste custom 1080 kaarten in Duitsland een stuk goedkoper te krijgen zijn op het moment.TheJackal83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:09:
Daarbij komt dat over het algemeen alleen SiComputers en Azerty de custom 1080 kaarten überhaupt in hun catalogus hebben staan. Het is wachten tot de rest van de webhops volgt waardoor het concurreren in prijs kan gaan beginnen.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat de prijzen voorlopig wel blijven zitten tussen de 700 en de 800 en dan eerder tegen 800 dan 700.TheJackal83 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:09:
[ Voor 3% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-06-2016 13:19 ]
Dat, en ook de prijzen zijn nog erg hoog. Volgens mij was de adviesprijs iets van €600,- voor custom 1080 en licht nu nog rond de €800,-..?Jackson6 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:04:
[...]
Duurt voorlopig nog wel even, de custom 1080 kaarten zijn nu nog steeds amper leverbaar.
Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.