Goede speakers voor rond de 100 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.390 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
Mijn vraag
Wat zijn goede speakers van maximaal rond de 100 euro?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb nu een PC met Windows 10 en Logitech Z523 speakers. Die zijn ok, maar niet geweldig, ik heb liever betere speakers. Ik ga de nieuwe waarschijnlijk over ongeveer 2 maanden kopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
pricewatch: Edifier R1280T (Bruin)
pricewatch: Edifier R1100
pricewatch: Edifier Studio 980T (Zwart)
pricewatch: Blaupunkt BT 105e (Zwart)
pricewatch: Q Acoustics 2010i Graphiet (Zwart)
pricewatch: Genius SP-HF1250B (Rood)
pricewatch: Wharfedale Diamond 10.1 Blackwood (Zwart)
http://hificorner.nl/spea...denon-sc-n5-2-stuks-zwart

Welke van deze speakersets is het beste? En kunnen ze allemaal zonder versterker op de PC aangesloten worden? Ik heb goede reviews gelezen over de Edifier R1280T en ik heb goede dingen gehoord en gelezen over de Wharfedale Diamond 10.1

[ Voor 11% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 14:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:16

FeaR

In GoT we trust

Als je speakers direct op de PC aan wilt sluiten zal je actieve speakers nodig hebben. Speakers met ingebouwde versterker dus. De output van de PC is te laag om passieve speakers (dus zonder versterker) aan te sturen. Zie ook [FAQ] Audio

De Wharfedale en Q Acoustics uit de lijst vallen dus al af. Daar komt dus een versterker bij wat je boven budget uit doet komen. Plus dat passieve speakers veelal per stuk gaan en je de prijs dus maal twee mag doen. Dan ga je fors over budget.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:56:
Als je speakers direct op de PC aan wilt sluiten zal je actieve speakers nodig hebben. Speakers met ingebouwde versterker dus. De output van de PC is te laag om passieve speakers (dus zonder versterker) aan te sturen. Zie ook [FAQ] Audio

De Wharfedale en Q Acoustics uit de lijst vallen dus al af. Daar komt dus een versterker bij wat je boven budget uit doet komen. Plus dat passieve speakers veelal per stuk gaan en je de prijs dus maal twee mag doen. Dan ga je fors over budget.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies betreft.
Maar als ik een versterker erbij koop, kan ik dan de muziek ook via mijn computer streamen of wordt dat onhandig? Want als die Wharfedale Diamond bijvoorbeeld echt goed zijn (ik heb er veel goeds over gehoord) dan wil ik die nog wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat je kan doen met passieve speakers verschilt niet met actieve speakers. Je sluit de PC op de versterker aan en de speakers op de versterker. Je hebt een tussenstap maar de PC blijft de bron. Als je een nieuwe(re) versterker koopt kan je ook direct daar naar toe streamen als je een NAS hebt, dan hoeft de PC niet aan. Als je dat niet hebt dan moet de PC toch aan en verschilt het niet.

Let wel, zoals gezegd moet je passieve speakers maal twee doen, dan kom je over de 200 euro wat je ook weer doet komen in een ander segment actieve speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:18:
Wat je kan doen met passieve speakers verschilt niet met actieve speakers. Je sluit de PC op de versterker aan en de speakers op de versterker. Je hebt een tussenstap maar de PC blijft de bron. Als je een nieuwe(re) versterker koopt kan je ook direct daar naar toe streamen als je een NAS hebt, dan hoeft de PC niet aan. Als je dat niet hebt dan moet de PC toch aan en verschilt het niet.

Let wel, zoals gezegd moet je passieve speakers maal twee doen, dan kom je over de 200 euro wat je ook weer doet komen in een ander segment actieve speakers.
Dat is te duur. En die versterker neemt ook weer ruimte in beslag, ik heb waarschijnlijk net genoeg ruimte om die speakers neer te zetten, meer ruimte kan ik niet kwijt. Dus als ik die Wharfedale Diamond 10.1 wil kopen, moet ik daar 220 euro voor betalen ipv 110 euro? In dat geval zijn er niet veel opties over.

[ Voor 8% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:25:
[...]

Dat is te duur. En die versterker neemt ook weer ruimte in beslag
Een versterker hoeft niet per se duur dan wel groot te zijn. Bij de lokale Kringloop kan je al versterkers voor een paar tientjes meenemen. Oudere versterkers zijn veelal wel de 43 cm breed, een maat die je veel binnen deze apparatuur ziet. Maar het kan ook nieuw, klein en relatief goedkoop: een T-Amp bijvoorbeeld.
...ik heb waarschijnlijk net genoeg ruimte om die speakers neer te zetten, meer ruimte kan ik niet kwijt.
Speakers moeten ook ruimte hebben. Zeker een speaker met een reflexpoort aan de achterzijde wil je niet strak tegen de muur zetten of in een hoek bouwen.
Dus als ik die Wharfedale Diamond 10.1 wil kopen, moet ik daar 220 euro voor betalen ipv 110 euro? In dat geval zijn er niet veel opties over.
Passieve speakers gaan veelal per stuk. Makkelijk te zien als je een winkel aan klikt, de besteleenheid is dan twee. Dus met de Q-Acoustics en de Wharfedale komen dan ruim boven de 100 euro budget uit. Waar dan weer de versterker bij moet en het totaal nog verder oploopt.

Er zijn ook passieve speakers die per paar gaan, maar dat zie je minder snel en dan staat het veelal aangegeven. Uit jouw lijstje is de Denon zo'n voorbeeld. €99,- voor twee speakers. Alleen heb je ook daar weer een versterker bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:54:
[...]

Een versterker hoeft niet per se duur dan wel groot te zijn. Bij de lokale Kringloop kan je al versterkers voor een paar tientjes meenemen. Oudere versterkers zijn veelal wel de 43 cm breed, een maat die je veel binnen deze apparatuur ziet. Maar het kan ook nieuw, klein en relatief goedkoop: een T-Amp bijvoorbeeld.

[...]

Speakers moeten ook ruimte hebben. Zeker een speaker met een reflexpoort aan de achterzijde wil je niet strak tegen de muur zetten of in een hoek bouwen.

[...]

Passieve speakers gaan veelal per stuk. Makkelijk te zien als je een winkel aan klikt, de besteleenheid is dan twee. Dus met de Q-Acoustics en de Wharfedale komen dan ruim boven de 100 euro budget uit. Waar dan weer de versterker bij moet en het totaal nog verder oploopt.

Er zijn ook passieve speakers die per paar gaan, maar dat zie je minder snel en dan staat het veelal aangegeven. Uit jouw lijstje is de Denon zo'n voorbeeld. €99,- voor twee speakers. Alleen heb je ook daar weer een versterker bij nodig.
Maar als ik die versterker moet kopen zit ik weer minimaal 20 euro boven budget, daarnaast moet ik 2 van die speakers zonder versterker kopen, alleen die van Denon is 2 voor 100 euro en afgeprijsd van 180 euro, maar ik koop alleen speciaal voor die een versterker als die echt goed is en beter dan de Edifier R1280T.

Ik zet mijn speakers naast mijn computer en monitor en dus niet in een hoek of tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:53
Persoonlijk zou ik de Edifier 980 en Edifier 1100 links laten liggen, dankzij de onhandige positie van de bedieningsknoppen (achterzijde).

De Blaupunkt en Genius hebben de reflexpoort aan de achterzijde, dus daarvoor geldt de waarschuwing hierboven.

De Genius lijkt daarnaast ook nog eens een vaste kabel te hebben tussen beide speakers, wat het erg onhandig maakt.

Dan blijft eigenlijk alleen de Edifier 1280 (of Blaupunkt) over. De bediening van de Blaupunkt (bovenzijde) kan voor kleinere mensen ook lastig te bereiken/zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou persoonlijk toch even wachten en misschien iets meer sparen voor een betere set.

denk dat de setjes die je aanbied niet veel verschillen van de logitech die je hebt staan.
Wil je echt een verbetering kijk dan voor een goedkopere stereo versterker op mp.
rond de 50 euro kan je echt een pareltje kopen.

en dat samen met die warfdales,of q aqoustics ,of dali zensor 1,chario syntar komt er echt een mooi geluid .
ik heb voor mijn zwager een yamaha versterker gekocht voor 40 euro en een setje speakers voor 25 euro.
tannoy mx1 dacht ik en voor hem is er een wereld van verschil .(kwalitatief gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:56:
Ik zou persoonlijk toch even wachten en misschien iets meer sparen voor een betere set.

denk dat de setjes die je aanbied niet veel verschillen van de logitech die je hebt staan.
Wil je echt een verbetering kijk dan voor een goedkopere stereo versterker op mp.
rond de 50 euro kan je echt een pareltje kopen.

en dat samen met die warfdales,of q aqoustics ,of dali zensor 1,chario syntar komt er echt een mooi geluid .
ik heb voor mijn zwager een yamaha versterker gekocht voor 40 euro en een setje speakers voor 25 euro.
tannoy mx1 dacht ik en voor hem is er een wereld van verschil .(kwalitatief gezien)
En hoe weet jij dat die setjes niet veel verschillen van de Logitech die ik heb? Ze zijn groter en duurder, dus lijkt mij dat ze wel beter zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:00:
[...]

En hoe weet jij dat die setjes niet veel verschillen van de Logitech die ik heb? Ze zijn groter en duurder, dus lijkt mij dat ze wel beter zullen zijn.
Staar je niet blind op prijs. Zeker niet hier op dit forum waar ieders hobby is om zoveel mogelijk bang for buck te krijgen.
Bose setjes zijn duur, maar 90% van de prijs betaal je voor de naam/marketing. Kwalitatief doet Bose regelmatig onder voor goedkopere setjes.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Door naar de specificaties te kijken de edifier heeft een bereik van 75hz tot 18khz waar een tannoy mx1 een bereik van 55 hztot 20khz heeft .
dus wel wat meer laag bereik.

De blaupunkt vermeld de specificaties niet eens.

maar als jij de r1280t goed vind klinken dan is dat je beste koop natuurlijk.
Er is namelijk altijd wat beters en wat duurders te vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Switchie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:20:
[...]

Staar je niet blind op prijs. Zeker niet hier op dit forum waar ieders hobby is om zoveel mogelijk bang for buck te krijgen.
Bose setjes zijn duur, maar 90% van de prijs betaal je voor de naam/marketing. Kwalitatief doet Bose regelmatig onder voor goedkopere setjes.
Ja, ik vond de Bose Companion 2 speakers die ik beluisterd heb tegenvallen. Maar boekenplank speakers zijn groter dan satelliet speakers, dus die zouden beter moeten klinken.
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:25:
Door naar de specificaties te kijken de edifier heeft een bereik van 75hz tot 18khz waar een tannoy mx1 een bereik van 55 hztot 20khz heeft .
dus wel wat meer laag bereik.

De blaupunkt vermeld de specificaties niet eens.

maar als jij de r1280t goed vind klinken dan is dat je beste koop natuurlijk.
Er is namelijk altijd wat beters en wat duurders te vinden .
Ik heb ze nog niet beluisterd. Mijn koptelefoon haalt 15HZ - 25kHZ en die was maar 35 euro, maar ja koptelefoons zijn gedetailleerder. En die zitten na uren lang dragen niet fijn meer en gaan soms zelfs pijn doen, dus ik heb ook goede speakers nodig.

Maar waren die Tannoy Mercury MX1 echt alleen maar 25 euro en dan beter laag en hoog bereik dan Edifier R1280T? Zijn ze nog verkrijgbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
ja die waren 25 euro,wel 2 de hands natuurlijk.dat geld ook voor de stereo versterker.

maar er zijn veel luidspreker fabrikanten die tegenwoordig een leuke speaker voor weinig geld aanbieden nieuw.
tussen de 100 en 150 per speaker maar dat komt op een 300 per paar dat is natuurlijk een hoop geld maar vaak worden deze speakers ook jong aangeboden op verkoopsites omdat ze de smaak te pakken hebben en mensen duurdere speakers willen kopen.
aankomende maanden na het vakantie geld komt er vast weer een hoop op v&a en op mp ivm upgrades.

Maar wil je persee nieuw kopen ga dan even luisteren naar die r1280t en vind je het goed klinken dan moet je die gewoon kopen ,want goed is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:15:
ja die waren 25 euro,wel 2 de hands natuurlijk.dat geld ook voor de stereo versterker.

maar er zijn veel luidspreker fabrikanten die tegenwoordig een leuke speaker voor weinig geld aanbieden nieuw.
tussen de 100 en 150 per speaker maar dat komt op een 300 per paar dat is natuurlijk een hoop geld maar vaak worden deze speakers ook jong aangeboden op verkoopsites omdat ze de smaak te pakken hebben en mensen duurdere speakers willen kopen.
aankomende maanden na het vakantie geld komt er vast weer een hoop op v&a en op mp ivm upgrades.

Maar wil je persee nieuw kopen ga dan even luisteren naar die r1280t en vind je het goed klinken dan moet je die gewoon kopen ,want goed is goed.
Als ik ze tweedehands koop kunnen er oplichters bij zitten bij bijvoorbeeld Marktplaats, Ebay of vraag en aanbod die het geld houden en mij de speakers niet geven. Ik wil ze dus het liefst nieuw kopen, tenzij tweedehands me veel geld bespaart.

[ Voor 3% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
als je rustig kijkt wat er in jou woonomgeving aangeboden wordt dan ga je eerst langs bij de persoon om te kijken of het er netjes uit ziet,even testen of alles werkt,en dan koop je het .
zo heb je altijd waar voor je geld.
en zoals ik al zei als ik nu een setje speakers koop voor 300 euro dan kan ik ze volgende week verkopen voor 225 puur om het feit dat het niet nieuw meer is.
echter zijn ze dan wel zo goed als nieuw maar heb je ze toch een stuk goedkoper.
daarbuiten worden er ook veel oudere luidsprekers verkocht die mooi geluid geven en tegenover je logitech setje 10 keer mooier klinken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:27:
als je rustig kijkt wat er in jou woonomgeving aangeboden wordt dan ga je eerst langs bij de persoon om te kijken of het er netjes uit ziet,even testen of alles werkt,en dan koop je het .
zo heb je altijd waar voor je geld.
en zoals ik al zei als ik nu een setje speakers koop voor 300 euro dan kan ik ze volgende week verkopen voor 225 puur om het feit dat het niet nieuw meer is.
echter zijn ze dan wel zo goed als nieuw maar heb je ze toch een stuk goedkoper.
daarbuiten worden er ook veel oudere luidsprekers verkocht die mooi geluid geven en tegenover je logitech setje 10 keer mooier klinken .
En hoe weet ik dat die persoon geen moordenaar of dief is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hoe weet je dat je winkelier dat niet is?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Lip schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:32:
Hoe weet je dat je winkelier dat niet is?
Ik vertrouw een winkel eerder, ik heb nog nooit gehad dat ik een winkel inliep en aangevallen of bestolen werd. Die mensen die daar werken zullen niet zomaar gekke dingen doen, anders krijgen ze geen klanten meer en verdienen ze geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ik moest eerst even lachen maar snap jou wel er gebeuren een hoop rare dingen maar dat kan zo op straat op je werk of in de buurt ook allemaal gebeuren .geniet van je leven en denk daar niet te veel over na .Vind je het beangstigend om 2de hands wat te kopen neem dan een kennis of familie lid mee .

Veel zoekplezier en natuurlijk veel luister plezier gewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:39:
Ik moest eerst even lachen maar snap jou wel er gebeuren een hoop rare dingen maar dat kan zo op straat op je werk of in de buurt ook allemaal gebeuren .geniet van je leven en denk daar niet te veel over na .Vind je het beangstigend om 2de hands wat te kopen neem dan een kennis of familie lid mee .

Veel zoekplezier en natuurlijk veel luister plezier gewenst
2e hands gaat eerder kapot, ik koop liever nieuwe speakers die nog 3 jaar mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jouw probleem is dat je verwachtingen hebt op basis van aannames. Dat geldt zowel voor speaker en HIFI in het algemeen als voor marktplaats en winkeliers.

Ik stel je een andere vraag: wat verwacht je van een nieuwe set, en hoe wilde je dat checken? :)

Beter geluid: dat wordt voor jouw budget lastig als je niet tweedehands wilt. En altijd geldt: ga luisteren voor je iets koopt. Want alleen zo kun je controleren of het ook echt aan je wensen voldoet en dus je budget waard is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59

OgWok

U.N.C.L.E.

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Dat is inderdaad niet te weten.... vervolgens zeggen "groter en duurder, dus ze zullen wel beter zijn".
Kom op zeg, goede speakers voor € 100,--? Bij de Kringloop als er een setje nette KEF's staan.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:40:
[...]

2e hands gaat eerder kapot, ik koop liever nieuwe speakers die nog 3 jaar mee gaan.
Luidsprekers gaan niet zomaar kapot en kunnen 30 jaar spelen zonder mankementen en versterker gaat ook wel 15/20 jaar mee zonder onderhoud en natuurlijk kan alles stuk gaan maar goedkopere dingen gaan eerder stuk omdat er goedkoper materiaal in wordt gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:23
Zal ik dan maar even antwoord geven op de topicstart zelf? Van de aangedragen modellen zou ik de Edifier R1280T kiezen. Die heeft zeer goede reviews bijvoorbeeld op amazon.com en is qua prijs goed te doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Ramon schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:32:
Zal ik dan maar even antwoord geven op de topicstart zelf? Van de aangedragen modellen zou ik de Edifier R1280T kiezen. Die heeft zeer goede reviews bijvoorbeeld op amazon.com en is qua prijs goed te doen.
oh maar dat heb ik ook gezegd,ga luisteren en klinken ze goed dan moet ts ze kopen.
echter wil hij iets meer muziek voor zijn geld dan moet hij de andere weg bewandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
OgWok schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:43:
[...]

Dat is inderdaad niet te weten.... vervolgens zeggen "groter en duurder, dus ze zullen wel beter zijn".
Kom op zeg, goede speakers voor € 100,--? Bij de Kringloop als er een setje nette KEF's staan.
En denk je dat ik voor 150 - 200 euro wel goede kan krijgen of pas vanaf 200 - 300 euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:53
We moeten niet uit het oog verliezen dat het hier om desktop speakers gaat. Ik vind dan een losse versterker met speakers minder praktisch dan een setje actieve speakers. Kwaliteit is wellicht wel beter, maar ik weet bijna zeker dat de genoemde edifiers al een flinke step up zijn tov de logitech speakertjes.

Daarnaast is het budget gesteld op €100,- daar heb je zelfs op de 2e hands markt met moeite een fatsoenlijke versterker en speakers voor. De ts heeft al aangegeven dat liever niet te doen en ik zou het een leek ook niet snel adviseren, gewoon omdat hij niet weet waar op te letten.

Ik zou gewoon die edifiers eens gaan beluisteren en als het naar wens klinkt ga je over tot aankoop. Daarna kijk je er waarschijnlijk niet meer naar om tot je weer nieuwe speakers nodig hebt, met wellicht een ander budget. Ik zou nu niet het budget zomaar verdriedubbelen, alleen omdat er constant over een versterker met losse speakers gesproken wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 22-05-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
LA-384 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:15:
We moeten niet uit het oog verliezen dat het hier om desktop speakers gaat. Ik vind dan een losse versterker met speakers minder praktisch dan een setje actieve speakers. Kwaliteit is wellicht wel beter, maar ik weet bijna zeker dat de genoemde edifiers al een flinke step up zijn tov de logitech speakertjes.

Daarnaast is het budget gesteld op €100,- daar heb je alleen op de 2e hands markt een fatsoenlijke versterker en speakers voor. De ts heeft al aangegeven dat liever niet te doen en ik zou het een leek ook niet snel adviseren.

Ik zou gewoon die edifiers eens gaan beluisteren en als het naar wens klinkt ga je over tot aankoop. Daarna kijk je er waarschijnlijk niet meer naar om tot je weer nieuwe speakers nodig hebt, met wellicht een ander budget. Ik zou nu niet het budget zomaar verdriedubbelen, alleen omdat er constant over een versterker met losse speakers gesproken wordt.
Ok, ik ga gewoon verschillende speakers beluisteren bij een Hifi winkel of Mediamarkt en dan beslis ik of een duurdere set de meerprijs waard is t.o.v van de Edifier 1280T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:19:
Als ik ze tweedehands koop kunnen er oplichters bij zitten bij bijvoorbeeld Marktplaats, Ebay of vraag en aanbod die het geld houden en mij de speakers niet geven. Ik wil ze dus het liefst nieuw kopen, tenzij tweedehands me veel geld bespaart.
Op deze manier kun je de deur niet meer uit omdat je ook in het bushokje, metro, trein, etc. slachtoffer van gekken kunt worden.
Neem je buurmeisje mee om je te beschermen en de kans dat je iets overkomt is nihil. :+
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:33:
Ik vertrouw een winkel eerder, ik heb nog nooit gehad dat ik een winkel inliep en aangevallen of bestolen werd. Die mensen die daar werken zullen niet zomaar gekke dingen doen, anders krijgen ze geen klanten meer en verdienen ze geen geld.
Right, en personen die via Marktplaats ad's hun aspirant kopers "vermoorden" kunnen jarenlang gewoon hun gang gaan?? 8)7
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:51:
En denk je dat ik voor 150 - 200 euro wel goede kan krijgen of pas vanaf 200 - 300 euro?
Ja, je kunt op MP ook voor ~€150/~€200 al prima speakers uit de betere instapklasse kopen, al zou ik dan eerder bij de passieve speakers zoeken waar de keuze echt enorm is.
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:59:
Luidsprekers gaan niet zomaar kapot en kunnen 30 jaar spelen zonder mankementen en versterker gaat ook wel 15/20 jaar mee zonder onderhoud en natuurlijk kan alles stuk gaan maar goedkopere dingen gaan eerder stuk omdat er goedkoper materiaal in wordt gebruikt .
De luidspreker die na 30 jaar nog net zo speelt als op dag1 moet nog worden uitgevonden, ophangrubbers hebben bijvoorbeeld niet bepaald het eeuwige leven. ;)
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:25:
De gepimpte en zelfverzonnen specs zijn zo ongeveer de slechtste raadgever die je kunt bedenken om je speakers op te kiezen.
Zo kunnen de speakertjes in de uitverkoop bij de Action op papier betere specs hebben dan de €10.000+ speakers van Tidal, B&W, Focal, Sonus Faber, Triangle, Revel, etc.
Je kunt dus beter gaan luisteren. O-)
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:18:
Ok, ik ga gewoon verschillende speakers beluisteren bij een Hifi winkel of Mediamarkt en dan beslis ik of een duurdere set de meerprijs waard is t.o.v van de Edifier 1280T.
Goed plan.
Omdat het bij de Mediamarkt doorgaans zo'n takkeherrie is dat je al blij mag zijn als je daar de speakers überhaupt kunt horen, kun je beter naar een echte HiFi winkel stappen waar je over het algemeen in meer rust kunt luisteren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 22-05-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Natuurlijk moet je alles met een korreltje zout nemen maar het geeft wel een indicatie natuurlijk.
En zoals ik al meerdere keren al zei moet ts ook gewoon gaan luisteren ook in zijn kamer zal het weer anders klinken .nou wil ik zeker niet een discussie gaan voeren over speakers en het verschil daartussen etc etc
Maar geef alleen aan dat hij meer muziek krijgt 2de hands als nieuw met zijn budget.

Ik zeg 30 jaar omdat die er gewoon zijn natuurlijk verschilt het allemaal per speaker en hoe de eigenaar er mee om gaat maar ts heeft het over 3 jaar en dat gaat bij passieve luidsprekers echt niet gebeuren dat ze dan al kapot zijn mits normaal aangestuurd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:46:
Natuurlijk moet je alles met een korreltje zout nemen maar het geeft wel een indicatie natuurlijk.
En zoals ik al meerdere keren al zei moet ts ook gewoon gaan luisteren ook in zijn kamer zal het weer anders klinken .nou wil ik zeker niet een discussie gaan voeren over speakers en het verschil daartussen etc etc
Maar geef alleen aan dat hij meer muziek krijgt 2de hands als nieuw met zijn budget.

Ik zeg 30 jaar omdat die er gewoon zijn natuurlijk verschilt het allemaal per speaker en hoe de eigenaar er mee om gaat maar ts heeft het over 3 jaar en dat gaat bij passieve luidsprekers echt niet gebeuren dat ze dan al kapot zijn mits normaal aangestuurd .
Maar over 3 jaar heb ik wss wel geld voor betere, daarom. Ze gaan misschien wel 10 jaar mee ofzo. Welke tweedehandse speakers zou je me aanraden?

Is zoiets bijvoorbeeld goed?
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Of deze zeer goedkope speakers
http://www.marktplaats.nl...pet=horizontalRichSnippet

Zijn die prima? Vanwege de prijs zou je denken van niet, maar de prijs zegt niet altijd alles.

[ Voor 29% gewijzigd door essentials9002 op 22-05-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:46:
Probleem is dat rubber een "chemisch proces in wording is", het zal ook als je er helemaal niets mee doet gewoon vergaan, net als het papier dat vanwege de goede eigenschappen ook in zeer goede en peperdure conussen wordt gebruikt.
Zie ook vulkanisatie.

Na een jaar of 10/15 kan het raadzaam worden de individuele speakerunits eens goed door te lichten, want als degradatie van de speakerunits optreedt (= langzaam proces) dan gaat de slechter wordende sound beetje bij beetje wennen en uiteindelijk weet je niet beter.

Toen ik alweer lang geleden, mijn toen 10 jaar oude Translator speakers eens voor een checkup langs de bouwer bracht, trok die er na enkele metingen meteen een paar units uit die volgens hem niet meer de juiste specs hadden.
De speakers waren tot dan met veel beleid gebruikt, nooit in de zon gestaan, niet naast de verwarming, niet loeihard, gewoon beschaafd naar geluisterd.
Allemaal onder "garantie", kom er nog maar eens om.

De les was wel dat niets voor eeuwig is. _/-\o_
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:49:
Maar over 3 jaar heb ik wss wel geld voor betere, daarom. Ze gaan misschien wel 10 jaar mee ofzo. Welke tweedehandse speakers zou je me aanraden?
Zijn die prima? Vanwege de prijs zou je denken van niet, maar de prijs zegt niet altijd alles.
Blijf ver weg van dit Jamo spul, daar ga je niet blij van worden. :(

Als je in de budget categorie van de boekenplankspeakers wilt shoppen, kijk dan eens naar de Boston Acoustics A26/A25.
Die klinken voor het geld heel behoorlijk.
Moet het geluid meer body hebben, kijk dan naar grotere vloerstaanders.
Heb je daar de ruimte niet voor dan kun je altijd nog overwegen een losse sub toe te voegen.

Deze passieve speakers hebben natuurlijk wél een aparte receiver nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 22-05-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:48
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 20:49:
[...]

Is zoiets bijvoorbeeld goed?

Van die 3 zou ik elke dag de Tannoy's kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
Van deze speakers zijn naar mijn kennis en ervaring de tannoys van de 2 de link het beste .
Hebben toen ook een prijs gewonnen voor beste prijs/kwaliteit speakers .

Als je een versterker erbij doet zoiets als dithttp://link.marktplaats.nl/m1047816093 dan heb je een leuke set ,maar kwa versterkers zoek een zo jong mogelijk model onder de 60 watt is prima .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Fantasma7988 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:00:
Van deze speakers zijn naar mijn kennis en ervaring de tannoys van de 2 de link het beste .
Hebben toen ook een prijs gewonnen voor beste prijs/kwaliteit speakers .

Als je een versterker erbij doet zoiets als dithttp://link.marktplaats.nl/m1047816093 dan heb je een leuke set ,maar kwa versterkers zoek een zo jong mogelijk model onder de 60 watt is prima .
Zijn er in Nederland geen goedkopere versterkers verkrijgbaar? Zoals dit
http://www.amazon.com/gp/...I?tag=buynowusaselling-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Probleem is dat rubber een "chemisch proces in wording is", het zal ook als je er helemaal niets mee doet gewoon vergaan, net als het papier dat vanwege de goede eigenschappen ook in zeer goede en peperdure conussen wordt gebruikt.
Zie ook vulkanisatie.

Na een jaar of 10/15 kan het raadzaam worden de individuele speakerunits eens goed door te lichten, want als degradatie van de speakerunits optreedt (= langzaam proces) dan gaat de slechter wordende sound beetje bij beetje wennen en uiteindelijk weet je niet beter.

Toen ik alweer lang geleden, mijn toen 10 jaar oude Translator speakers eens voor een checkup langs de bouwer bracht, trok die er na enkele metingen meteen een paar units uit die volgens hem niet meer de juiste specs hadden.
De speakers waren tot dan met veel beleid gebruikt, nooit in de zon gestaan, niet naast de verwarming, niet loeihard, gewoon beschaafd naar geluisterd.
Allemaal onder "garantie", kom er nog maar eens om.

De les was wel dat niets voor eeuwig is. _/-\o_

[...]

Blijf ver weg van dit Jamo spul, daar ga je niet blij van worden. :(

Als je in de budget categorie van de boekenplankspeakers wilt shoppen, kijk dan eens naar de Boston Acoustics A26/A25.
Die klinken voor het geld heel behoorlijk.
Moet het geluid meer body hebben, kijk dan naar grotere vloerstaanders.
Heb je daar de ruimte niet voor dan kun je altijd nog overwegen een losse sub toe te voegen.

Deze passieve speakers hebben natuurlijk wél een aparte receiver nodig.
En zijn die beter dan de Tannoy? Ik moet er wel op bieden, maar als ik ze voor 70 euro kan krijgen is dat mooi. (Hopen dat niemand anders dan meer biedt natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zat een paar maand geleden lang te worstelen met een vergelijkbare vraag als topic starter en dacht ook eerst aan een vergelijkbaar budget (~€150). Maar kwam er al snel dachten dat dit zinloos was omdat de winst erg beperkt is. Kortom budget "wat" verhoogd... uiteindelijk luister ik meer achter mijn pc dan mijn normale hifi set in de kamer,....

Had een set Logitech Z3's (€70 set uit 2005) en wou een forse upgrade naar goed geluid. Het is lastig want fatsoenlijk PC speakers luisteren kun je nergens en echt fatsoenlijk zijn de meeste PC speakers gewoon niet.
Kwam op o.a. de Audioengine A2+ en A5+'s, Ruark MR1 maar ging uiteindelijk voor de Kef X300A's wat gewoon highend (actieve) "boekenplank" speakers zijn welke je prima naast je tv zou kunnen zetten (en beter klinken dan 95% van de soundbars).

Een losse versterker met speakers kan natuurlijk (Boston's met een leuke versterker is budget technische de beste optie), maar daar heb ik simpel weg de ruimte niet voor over.

[ Voor 15% gewijzigd door Tortelli op 23-05-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Wat is je muzieksmaak als ik vragen mag? Toch ook enigzins relevant mbt je uiteindelijke keuze/beslissing... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 477979 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:09:
Wat is je muzieksmaak als ik vragen mag? Toch ook enigzins relevant mbt je uiteindelijke keuze/beslissing... ;)
Electro House, Dirty House, Alternative Rock, Hard Rock, Pop Rock, Nu Metal, Gaming Music, Epic Music, Pop, Funk Rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Tortelli schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:05:
Ik zat een paar maand geleden lang te worstelen met een vergelijkbare vraag als topic starter en dacht ook eerst aan een vergelijkbaar budget (~€150). Maar kwam er al snel dachten dat dit zinloos was omdat de winst erg beperkt is. Kortom budget "wat" verhoogd... uiteindelijk luister ik meer achter mijn pc dan mijn normale hifi set in de kamer,....

Had een set Logitech Z3's (€70 set uit 2005) en wou een forse upgrade naar goed geluid. Het is lastig want fatsoenlijk PC speakers luisteren kun je nergens en echt fatsoenlijk zijn de meeste PC speakers gewoon niet.
Kwam op o.a. de Audioengine A2+ en A5+'s, Ruark MR1 maar ging uiteindelijk voor de Kef X300A's wat gewoon highend (actieve) "boekenplank" speakers zijn welke je prima naast je tv zou kunnen zetten (en beter klinken dan 95% van de soundbars).

Een losse versterker met speakers kan natuurlijk (Boston's met een leuke versterker is budget technische de beste optie), maar daar heb ik simpel weg de ruimte niet voor over.
400 euro voor nieuwe speakers heb ik zeker niet, dus ik heb pech gehad. Ik geef niet meer dan 150 - 200 uit en dat geef ik alleen uit als ik voor 100 euro geen fatsoenlijk speakers kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:17:
[...]

Electro House, Dirty House, Alternative Rock, Hard Rock, Pop Rock, Nu Metal, Gaming Music, Epic Music, Pop, Funk Rock
Ok dank,duidelijk. Al liggen de stijlen "electro house" en bv "Nu metal" wel ver uit elkaar. Heb je JBL in die prijsklasse al eens bekeken?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 477979 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:19:
[...]

Ok dank,duidelijk. Al liggen de stijlen "electro house" en bv "Nu metal" wel ver uit elkaar. Heb je JBL in die prijsklasse al eens bekeken?:)
Oh en ik luister ook naar Alternative Metal.

Welke JBL heb je het over?

Deze? pricewatch: JBL Control One AW (Wit)
Die zijn lelijk

[ Voor 18% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:22:
[...]

Oh en ik luister ook naar Alternative Metal.

Welke JBL heb je het over?

Deze? pricewatch: JBL Control One AW (Wit)
Die zijn lelijk
Die bedoel ik oa ja:) Die zijn lelijk? Vind je? qua design of qua geluidskwaliteit? Heb je er ervaringen mee? Zo ja? Tell:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 477979 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:31:
[...]
Die bedoel ik oa ja:) Die zijn lelijk? Vind je? qua design of qua geluidskwaliteit? Heb je er ervaringen mee? Zo ja? Tell:))
Qua design en ik heb er geen ervaringen mee. Heb jij er wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:31:
[...]

Qua design en ik heb er geen ervaringen mee. Heb jij er wel ervaring mee?
Heb zelf deze: http://www.jbl.nl/luidspr...tent=CONTROL%20ONE%20SI_A 80 euro boven het budget wat je noemde, maar wel een aanrader waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 477979 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:38:
[...]

Heb zelf deze: http://www.jbl.nl/luidspr...tent=CONTROL%20ONE%20SI_A 80 euro boven het budget wat je noemde, maar wel een aanrader waard :*)
Ik vind ze een beetje lelijk.

Overigens kosten ze 180 euro per speaker, niet voor 2.

[ Voor 6% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:41:
[...]

Ik vind ze een beetje lelijk.

Overigens kosten ze 180 euro per speaker, niet voor 2.
Het staat je vrij om ze lelijk te vinden:) Overigens, er staat 179,95 per paar. Een paar is mijns inziens nog altijd 2, en niet "per stuk" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 477979 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:45:
[...]

Het staat je vrij om ze lelijk te vinden:) Overigens, er staat 179,95 per paar. Een paar is mijns inziens nog altijd 2, en niet "per stuk" ;)
Oh ik heb verkeerd gekeken of gedacht op de een of andere manier. Maar ik wil geen lelijke speakers. Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 00:49:
[...]

Oh ik heb verkeerd gekeken of gedacht op de een of andere manier. Maar ik wil geen lelijke speakers. Nog andere suggesties?
Heb je een voorbeeld van een design wat je wel mooi vind? (los vd prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het valt niet mee je keuzes te volgen, je hebt het tot nu toe steeds over "boekenplankspeakers" en nu kom je ineens met een Teufel die op een zeecontainer niet zou mistaan. :+

Dit is natuurlijk wel andere koek (met een meer volwassen geluid) dan het Jamo kattenblik waar je eerder mee kwam.
Het zijn niet de meest subtiele speakers als ik zo lees en voor dit geld kun je ook eens bij Canton en Dali kijken.
Leuke speaker en in dit formaat is er nog veel meer te koop, de vraag is: "Kun je dit formaat ook kwijt??"

Zo staan er op Marktplaats meerdere Mission M34i/M35i speakers, meer dan €200,- per paar hoeven die niet te kosten, heel veel speaker voor dit geld.
Heb er zelf met veel plezier naar geluisterd, intussen opgevolgd door speakers die een veelvoud kostten maar zeker niet dezelfde veelvoud beter klinken.
Prima speakers voor heel weinig geld, eigenlijk precies de kwaliteit die je zoekt maar niets mag kosten. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-05-2016 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
essentials9002 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:23:
...]

Zijn er in Nederland geen goedkopere versterkers verkrijgbaar? Zoals dit
http://www.amazon.com/gp/...I?tag=buynowusaselling-20
Deze versterkers ken ik persoonlijk niet maar misschien iemand anders hier op het forum?

Ik zou kijken voor een versterker uit de volgende link dan wel 2 de hands[http://tweakers.net/categ...NkFa1kaGBgoqQDokyVYmtrawE...]

En dan voor een boekenplank speaker
Boston acoustics a25/26,chario syntar100,kef ,dali zensor1,tannoy MX1,monitor audio bx1,en misschien nog klipsch speakers al denk ik dat die niet echt bij jou muziek soort passen.

Die kef x300a zijn zeker mooie speakers alleen wel een beetje duurder (800) niet echt een budget wat ts uit wilt geven volgens mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Leuk luidsprekermerk raden, ik doe mee.

* Lip zeg in 1 adem : KEF, PSB, NHT, Mission, Tannoy, Diva, Polk, B&W, Energy, Paradigm, M&K, Infinity, Mirage, Monitor, Jamo, Axiom, nOrh, Dahlquist, Sound Dynamics, Acoustic Research, Phase Technology, Definitive Technology, Wharfdale, Boston Acoustics en Klipsch.

Ben ik er nog eentje vergeten?

't maakt allemaal weinig uit, men beoordeeld zijn of haar luidsprekers of vergelijken die, in hun eigen luisterruimte. Men beoordeeld dus eigenlijk de vervorming die ontstaat door de luisterruimte, die oorspronkelijk afkomstig v.d de luidspreker.

Het grote akoestiek topic , anyone??? :O

in het topic

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

zie je heel veel voorbeelden, hoe je juist niet je luidsprekers moet plaatsen.
dat betekend liever niet :
  • niet in een hoeken van je kamer douwen vanwege corner-gain
  • niet vlak tegen de achterwand plaatsen omdat dan je luidspreker behuizing akoestisch gezien doorzichtig word, en je de achtermuur mee laat resoneren (wat je buren je niet in dank zullen afnemen!)
Onderaan de slot som, luisteren we ondertussen naar een bak vervorming waar je U tegen zegt, waarin de luidspreker maar weinig te vertellen heeft.

Verder is mijn luisterruimte niet hetzelfde als die van jou, je kan ook niet mijn oren lenen. Je zult toch even naar de winkel moeten rennen om te kijken welke luidspreker het beste in jou gehoor ligt, in de luisterruimte van de dealer.

Houd er wel rekening mee dat elke luisterruimte een andere akoestiek heeft, dus waar dat goed kan klinken. Kan in jou luisterruimte helemaal bral worden.

En zo ben je nog steeds niks wijzer, behalve dat je dan naar luidsprekers moet gaan luisteren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

€ 35,-- op MP.

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDI3WDkxNQ==/z/8XcAAOSwEOxXQhV7/$_85.JPG

Paar speakers erbij, klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 23-05-2016 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
@lip haha ik gaf ook types aan op de kefs na ,welke een beetje in het budget komen ,ging mij niet om alle merken;)

Mooie versterker die ogwok aanraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:31:
[...]

Het valt niet mee je keuzes te volgen, je hebt het tot nu toe steeds over "boekenplankspeakers" en nu kom je ineens met een Teufel die op een zeecontainer niet zou mistaan. :+

Dit is natuurlijk wel andere koek (met een meer volwassen geluid) dan het Jamo kattenblik waar je eerder mee kwam.
Het zijn niet de meest subtiele speakers als ik zo lees en voor dit geld kun je ook eens bij Canton en Dali kijken.
Leuke speaker en in dit formaat is er nog veel meer te koop, de vraag is: "Kun je dit formaat ook kwijt??"

Zo staan er op Marktplaats meerdere Mission M34i/M35i speakers, meer dan €200,- per paar hoeven die niet te kosten, heel veel speaker voor dit geld.
Heb er zelf met veel plezier naar geluisterd, intussen opgevolgd door speakers die een veelvoud kostten maar zeker niet dezelfde veelvoud beter klinken.
Prima speakers voor heel weinig geld, eigenlijk precies de kwaliteit die je zoekt maar niets mag kosten. 8)
Die zijn nu al weg. Hoeveel waren ze? Ik heb een keer de Mission Model M30 op markplaats zien staan en die kostte maar iets van 30 euro ofzo.

En ik kan niet zulke groter speakers als die Canton kwijt, ik heb daar geen ruimte voor. Ik moet boekenplank speakers hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Zijn zulke speakers misschien goed?
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Wel handig dat ze zo klein zijn.
OgWok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:28:
€ 35,-- op MP.

[afbeelding]

Paar speakers erbij, klaar.
Maar weet je zeker dat die speakers dan beter zijn dan actieve speakers? De versterker erbij neemt wel meer ruimte in beslag.

[ Voor 23% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:07:
Die zijn nu al weg. Hoeveel waren ze? Ik heb een keer de Mission Model M30 op markplaats zien staan en die kostte maar iets van 30 euro ofzo.
Beetje erg klein.
Ik heb hier de M32i bij de pc staan, veel kleiner hoeft het voor mij niet te worden en voor de prijs hoef je het ook al niet te laten.

Voor bij de pc zijn het erg leuke en goedklinkende speakertjes en vele keren beter dan al het Logitech & co spul, maar voor de "grote" HT en het echte stereo audio plezier in de woonkamer zou ik er snel een beetje verdrietig van worden.
Dat raakt meteen het bekende dilemma "boekenplankspeaker vs vloerstaander".
En ik kan niet zulke groter speakers als die Canton kwijt, ik heb daar geen ruimte voor. Ik moet boekenplank speakers hebben.
Maar je wilt wel iedereen laten reageren omdat jezelf met een groot uitgevallen Teufel T500 op de proppen komt??
Wat mij betreft heb je intussen meer dan genoeg tips ontvangen om voorlopig zelf verder te komen maar je blijft maar eindeloos naar de bekende weg vragen, volgens mij hoog tijd om nu ook zelf iets met de feedback te gaan doen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Beetje erg klein.
Ik heb hier de M32i bij de pc staan, veel kleiner hoeft het voor mij niet te worden en voor de prijs hoef je het ook al niet te laten.

Voor bij de pc zijn het erg leuke en goedklinkende speakertjes en vele keren beter dan al het Logitech & co spul, maar voor de "grote" HT en het echte stereo audio plezier in de woonkamer zou ik er snel een beetje verdrietig van worden.
Dat raakt meteen het bekende dilemma "boekenplankspeaker vs vloerstaander".

[...]

Maar je wilt wel iedereen laten reageren omdat jezelf met een groot uitgevallen Teufel T500 op de proppen komt??
Wat mij betreft heb je intussen meer dan genoeg tips ontvangen om voorlopig zelf verder te komen maar je blijft maar eindeloos naar de bekende weg vragen, volgens mij hoog tijd om nu ook zelf iets met de feedback te gaan doen. :z
Vloerstaande speakers kan ik niet kwijt. Maar zijn die Mission Model speakers van Marktplaats die ik in de link liet zien goed of niet?

Iemand hier vroeg wat voor design ik mooi vind, daarom liet ik die Teufel zien. Dat betekent niet dat ik zoiets ga kopen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 02:31:
[...]

De Mission M35i en M34i kosten 250 euro en ze zijn te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
En ja die missions die je liet zien zullen prima voldoen aan jou wensen.

En in met jou budget kan ik je geen actieve luidsprekers aanraden die beter zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Fantasma7988 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:40:

En in met jou budget kan ik je geen actieve luidsprekers aanraden die beter zijn .
Jawel, 2 "wat oudere" Philips MFB aktieve speakers. Heb je geen versterker nodig (eindtrappen zitten erin), want de ingang is instelbaar van lijn tot luidspreker uitgang op een (eventueel later) gewone versterker. Maar het zijn geen melkpakken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 23-05-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
OgWok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:32:
[...]

Jawel, 2 "wat oudere" Philips MFB aktieve speakers. Heb je geen versterker nodig (eindtrappen zitten erin), want de ingang is instelbaar van lijn tot luidspreker uitgang op een (eventueel later) gewone versterker. Maar het zijn geen melkpakken ;)
Welke Philips MFB?

Iets zoals dit?
Fantasma7988 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:40:

En hebben ze genoeg bas of moet ik nog een losse subwoofer erbij kopen? De Mission Model zijn dus actieve luidsprekers en ik heb geen versterker nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Nee die mission m71 zijn passieve speakers waar je wel een versterker bij nodig hebt. Iets wat je btw zeer duidelijk kan zien als je de achterkant bekijkt op de foto's.

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon op 23-05-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Ramon schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:37:
Nee die mission m71 zijn passieve speakers waar je wel een versterker bij nodig hebt.
En zijn ze (veel) beter dan de Edifier 1280T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Geen idee. Hier is een review: http://www.stereophile.co...age-2#XR7Io8bzbVYWjy5m.97 :)

Nu lijkt het me tijd om te gaan luisteren, er zijn duizenden speakers op de markt, we kunnen je niet van iedere speaker vertellen hoe goed of slecht ze klinken, bovendien is geluid ook nog iets totaal persoonlijks.

[ Voor 47% gewijzigd door Ramon op 23-05-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:28:
[...]

Welke Philips MFB?

Iets zoals dit?

[...]

En hebben ze genoeg bas of moet ik nog een losse subwoofer erbij kopen? De Mission Model zijn dus actieve luidsprekers en ik heb geen versterker nodig?
Ja, die zijn prima. Wel gaan luisteren wat je koopt. Deze zien er wel wat "ranzig" uit. Het laag vind ik erg goed en de versterkers zitten in de MFB ingebouwd. Vandaar alle aansluitingen. Enige wat je nog nodig hebt zijn tulpstekker naar DIN verloopsnoertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
die zien er wel goed uit allemaal en niet zo mishandeld als de philips die Ts linkte.

En even ter aanvulling van Ramon zijn post ,als de achter kant alleen maar speaker kabel aansluiting heeft dan is het een passieve.
zie je een stroom punt of extra aansluitingen dan is het een actieve.

Zag bij bax shop ook een setje actieve speakers staan voor 120 euro per set maar daar komt dan wel weer een klein mengpaneel bij en denk dat de kwaliteit veel minder is als wat er nu hier allemaal al voorbij is gekomen.

succes met zoeken nu stop ik met reageren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
OgWok schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:52:
[...]

Ja, die zijn prima. Wel gaan luisteren wat je koopt. Deze zien er wel wat "ranzig" uit. Het laag vind ik erg goed en de versterkers zitten in de MFB ingebouwd. Vandaar alle aansluitingen. Enige wat je nog nodig hebt zijn tulpstekker naar DIN verloopsnoertjes.
Dan moet ik weer ver weg gaan reizen om ze te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:20:
Dan moet ik weer ver weg gaan reizen om ze te beluisteren.
Yep, het valt allemaal niet mee. :+

Tip: zoek op MP onder "luidsprekers" en selecteer in de bovenste balk vervolgens op "postcode", "afstand" en in de linker kolom op "prijsrange", etc.
Veel makkelijker gaat het niet worden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-05-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Yep, het valt allemaal niet mee. :+

Tip: zoek op MP onder "luidsprekers" en selecteer in de bovenste balk vervolgens op "postcode", "afstand" en in de linker kolom op "prijsrange", etc.
Veel makkelijker gaat het niet worden. ;)
Gevonden, bedankt. Ik kan dan altijd een afspraak maken met de verkoper om ze te beluisteren.

Ik heb dit gevonden
http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html

Ik wil toch overwegen 80 - 100 euro meer te betalen. De korting is alleen voor 30 minuten, maar ik kan niet binnen zo'n korte tijd beslissen tss.

Zijn de Teufel speakers goed?

[ Voor 32% gewijzigd door essentials9002 op 23-05-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

essentials9002 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:21:
[...]
Ik wil toch overwegen 80 - 100 euro meer te betalen.
Dan heb je alleen de speakers. De Teufel zijn passief, er komt nog een versterker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:28:
[...]

Dan heb je alleen de speakers. De Teufel zijn passief, er komt nog een versterker bij.
En maakt het ook uit of ik een onboard realtek geluidskaart heb of een losse of maakt dat niet veel uit?

Is het bijvoorbeeld een goede optie om deze te kopen?
pricewatch: Asus Xonar DGX

[ Voor 20% gewijzigd door essentials9002 op 24-05-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Of je koopt aktieve speakers (met versterker erin) of niet aktieve speakers met een losse versterker.
Die Asus kaart gaat je niet helpen. (Als je de specs van die Asus kaart ziet zal het je opvallen dat nergens het uitgangs vermogen wordt vermeld.)
De keus is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=1
Zoiets kan ook, actieve monitor speakers.

Als er een stekker aan de speakers zit kun je er meestal wel van uit gaan dat ze zichzelf versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
redbullet schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:02:
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=1
Zoiets kan ook, actieve monitor speakers.

Als er een stekker aan de speakers zit kun je er meestal wel van uit gaan dat ze zichzelf versterken.
Ja. Ik moet wel een plek vinden waar ik ze vooraf kan beluisteren. Maar, waarom zitten er 2 volume knoppen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:23:
[...]

Ja. Ik moet wel een plek vinden waar ik ze vooraf kan beluisteren. Maar, waarom zitten er 2 volume knoppen op?
Terplaatse kun je normaal wel luisteren ga ik van uit.
de 2 volume knoppen zijn voor de analoge en digitale input zover ik kan lezen in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
redbullet schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Terplaatse kun je normaal wel luisteren ga ik van uit.
de 2 volume knoppen zijn voor de analoge en digitale input zover ik kan lezen in de handleiding.
Maar Noord Brabant is te ver weg. En wat is digitale input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
En stel dat ik te weinig bas heb op de speakers die ik koop. Welke subwoofer is dan een goede optie?
http://tweakers.net/categ...mILkvMARqtZGpuZKQUW1tbCwA

Ik denk die van Yamaha, maar dat weet ik niet zeker. Die zal in ieder geval wel beter zijn dan de goedkope Logitech subwoofer die ik nu heb toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Digitale input is toslink bijvoorbeeld, bijna ieder apparaat heeft daar wel een uitgang voor.
Een simpele toslink kabel koop je voor een paar euro bij de action.
Het voordeel van digitaal is het werkt wel of het werkt niet. Dus geen overpriced ultra super goed geluid kabel en dergelijke ;)

Speakers opsturen kan best lastig zijn, door het gewicht en het niet willen beschadigen van de driver.

Een actieve subwoofer aan een paar speakers knopen kan tricky zijn. De meeste speakers hebben genoeg bass. Als je een bass reflex poort ziet weet je meestel wel dat die voldoende bas heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
redbullet schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:06:
Digitale input is toslink bijvoorbeeld, bijna ieder apparaat heeft daar wel een uitgang voor.
Het voordeel van digitaal is het werkt wel of het werkt niet. Dus geen overpriced ultra super goed geluid kabel en dergelijke ;)

Speakers opsturen kan best lastig zijn, door het gewicht en het niet willen beschadigen van de driver.

Een actieve subwoofer aan een paar speakers knopen kan tricky zijn. De meeste speakers hebben genoeg bass. Als je een bass reflex poort ziet weet je meestel wel dat die voldoende bas heeft.
http://hificorner.nl/spea...oustics/q-acoustics-2010i
Is dat onderste gedeelte de bass reflex poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31
manmanman... wat maak jij het jezelf moeilijk.

op elk advies heb je een weerwoord en verzin je een nieuwe vraag.

ik heb onlangs twee Mission 760i speakers gekocht. Redelijk compact en een erg goed geluid. Met de bas zit het wel goed. kosten: 35 euro totaal.

Daarbij een hele oude Marantz receiver voor 12,50 euro. Samen klinkt het fantastisch (budget in het achterhooofd houdend!).

Dus mijn advies: Hak de knoop door en koop een paar speakers. Merken: Klipsch, B&W, Mission, Infinity (de reference serie is goed en gaat erg goedkoop weg). Zoek een leuke versterker en je bent helemaal de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
107mb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:24:

op elk advies heb je een weerwoord en verzin je een nieuwe vraag.

ik heb onlangs twee Mission 760i speakers gekocht. Redelijk compact en een erg goed geluid. Met de bas zit het wel goed. kosten: 35 euro totaal.

Daarbij een hele oude Marantz receiver voor 12,50 euro. Samen klinkt het fantastisch (budget in het achterhooofd houdend!).

Dus mijn advies: Hak de knoop door en koop een paar speakers. Merken: Klipsch, B&W, Mission, Infinity (de reference serie is goed en gaat erg goedkoop weg). Zoek een leuke versterker en je bent helemaal de man.
Die Mission 760i kan ik dus niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Keuze zat:

http://www.marktplaats.nl...&priceTo=100%2C00&view=gv

zorg dat de speakers niet te oud zijn, ivm foamranden die versleten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jawel, het is tijd voor AKSIE ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Neh, is tijd voor Action!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Da's wel een goede versterker. je moet wel altijd naar een versterker luisteren. Niet qua klank, maar of de kanalen werken, en of de volumeknop kraakt als je er aan draait. Ook even naar de staat van het apparaat kijken. Als het een vies bekrast ding is, lekker laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
107mb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:12:
Da's wel een goede versterker. je moet wel altijd naar een versterker luisteren. Niet qua klank, maar of de kanalen werken, en of de volumeknop kraakt als je er aan draait. Ook even naar de staat van het apparaat kijken. Als het een vies bekrast ding is, lekker laten staan.
En wat als de volumeknop kraakt, is die dan niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
Dan is de potmeter stuk. Lekker laten staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
107mb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:12:
En welke kanalen moeten dan werken? Je bedoel 2.0, 2.1, 5.1, 7.1 of radio kanalen?

Als ik de speakers aansluit op die Denon versterker, kan ik dan de versterker met een 3.5mm kabel direct aansluiten op mijn computer? Gaat het volume regelen alleen via de volumeknop van de versterker of ook via Windows? En werken de speakers op die manier gewoon net als computer speakers en werkt het geluid dan overal bij?

Kan ik daarnaast de Q Acoustics 2010i 75 watt speakers + de 100 watt subwoofer aansluiten op de versterker, of heb ik dan een versterker met meer vermogen nodig?

Is 50 euro een goede prijs voor de Denon AVR-1507 tweedehands?

[ Voor 12% gewijzigd door essentials9002 op 27-05-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002

Waarom kan dat tricky zijn? Moet gewoon lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heb je uberhaupt al eens naar speakers geluisterd in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Ramon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:51:
Heb je uberhaupt al eens naar speakers geluisterd in de winkel?
Ja, naar de Q Acoustics 2020i (zouden ongeveer hetzelfde als de 2010i moeten klinken, maar de 2010i klinken wss iets minder goed) de Harman Kardon Soundsticks 3, Edifier 1280T en de Bose Companion 20.

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 27-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je een bass reflex poort ziet weet je meestel wel dat die voldoende bas heeft.
Dat is als je het mij vraagt wel erg kort door de bocht.
107mb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:24:
I couldn’t agree more.
Nee, dat onderste is de woofer. Een reflex poort is - zoals de naam al zegt - letterlijk een gat in de speaker. Op mijn Argon zie je er twee zitten. Nu zijn dit twee kleine poorten, maar je hebt ook speakers met één grote. En ook de plaats hoeft zeker niet altijd voorop te zijn. Achter zie je ook redelijk vaak.Dat laatste maakt het plaatsen tegen de muur wel lastiger aangezien je ruimte wilt houden achter de poort.
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:
[...]
En welke kanalen moeten dan werken? Je bedoel 2.0, 2.1, 5.1, 7.1 of radio kanalen?
Alles. Zowel de versterkerkanalen om te zien of de eindversterker het doet, maar ook de input zodat je kan zien (horen) of de voorversterker nog in orde is.
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:
Als ik de speakers aansluit op die Denon versterker, kan ik dan de versterker met een 3.5mm kabel direct aansluiten op mijn computer?
3,5mm jack naar stereo RCA als je analoog aan wilt sluiten. Hifi kent eigenlijk geen 3,5mm jack. Maar hoe je aan kan sluiten hangt ook van de PC af.
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:Gaat het volume regelen alleen via de volumeknop van de versterker of ook via Windows?
Kan beide. Of je zet - in dit geval - de Denon vol open en regelt het geluid in Windows of je zet Windows vol open en regelt het geluid op de Denon. Ik zou het laatste doen.
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:En werken de speakers op die manier gewoon net als computer speakers en werkt het geluid dan overal bij?
Ja
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:Kan ik daarnaast de Q Acoustics 2010i 75 watt speakers + de 100 watt subwoofer aansluiten op de versterker, of heb ik dan een versterker met meer vermogen nodig?
Vermogen moet je niet op letten, zie verderop in deze post. Of en hoe je een subwoofer aan moet sluiten is zo niet te zeggen. Dat hangt af van de speakers die je gaat kopen (welke outputs deze heeft, of bij passieve speakers de outputs van de receiver) en idem voor de subwoofer.

Verder moet je er ook niet blind van uit gaan dat een subwoofer nodig is. Het hangt af van de gekozen speakers en dan vooral hoe die speakers in de ruimte staan (akoestiek!). Door al deze variabelen reeds mee te willen nemen maak je het jezelf onnodig lastig. Een subwoofer is ook een speaker die je ook af moet stellen en die nog meer reageert op plaatsing in de ruimte.
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:48:Is 50 euro een goede prijs voor de Denon AVR-1507 tweedehands?
GoT is geen medium voor taxaties en of prijzen goed zijn. Die keuze moet je zelf maken aan de hand van het aanbod en wat je er voor over hebt.

Zoals velen begin ik dit topic toch wel een beetje dubieus te vinden. Eindeloos vragen stellen en eigen inzet ontbreekt. Het begon redelijk simpel maar nu moet er een subwoofer bij en praten we weer over vermogen. Lees eerst [FAQ] Audio eens door om een beeld te krijgen hoe het één en ander aan is te sluiten en dat vermogen niet belangrijk is.

Tevens het verzoek om niet meerdere malen achter elkaar te posten. Als je iets toe wilt voegen wijzig dan je laatste post.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 27-05-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
essentials9002 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:52:
[...]

Ja, naar de Q Acoustics 2020i (zouden ongeveer hetzelfde als de 2010i moeten klinken, maar de 2010i klinken wss iets minder goed) de Harman Kardon Soundsticks 3, Edifier 1280T en de Bose Companion 20.
En wat vond je ervan ........

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.