Goede speakers voor rond de 100 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.397 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09-2021
FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Dat is als je het mij vraagt wel erg kort door de bocht.

[...]

I couldn’t agree more.

[...]

Nee, dat onderste is de woofer. Een reflex poort is - zoals de naam al zegt - letterlijk een gat in de speaker. Op mijn Argon zie je er twee zitten. Nu zijn dit twee kleine poorten, maar je hebt ook speakers met één grote. En ook de plaats hoeft zeker niet altijd voorop te zijn. Achter zie je ook redelijk vaak.Dat laatste maakt het plaatsen tegen de muur wel lastiger aangezien je ruimte wilt houden achter de poort.

[...]

Alles. Zowel de versterkerkanalen om te zien of de eindversterker het doet, maar ook de input zodat je kan zien (horen) of de voorversterker nog in orde is.

[...]

3,5mm jack naar stereo RCA als je analoog aan wilt sluiten. Hifi kent eigenlijk geen 3,5mm jack. Maar hoe je aan kan sluiten hangt ook van de PC af.

[...]

Kan beide. Of je zet - in dit geval - de Denon vol open en regelt het geluid in Windows of je zet Windows vol open en regelt het geluid op de Denon. Ik zou het laatste doen.

[...]

Ja

[...]

Vermogen moet je niet op letten, zie verderop in deze post. Of en hoe je een subwoofer aan moet sluiten is zo niet te zeggen. Dat hangt af van de speakers die je gaat kopen (welke outputs deze heeft, of bij passieve speakers de outputs van de receiver) en idem voor de subwoofer.

Verder moet je er ook niet blind van uit gaan dat een subwoofer nodig is. Het hangt af van de gekozen speakers en dan vooral hoe die speakers in de ruimte staan (akoestiek!). Door al deze variabelen reeds mee te willen nemen maak je het jezelf onnodig lastig. Een subwoofer is ook een speaker die je ook af moet stellen en die nog meer reageert op plaatsing in de ruimte.

[...]

GoT is geen medium voor taxaties en of prijzen goed zijn. Die keuze moet je zelf maken aan de hand van het aanbod en wat je er voor over hebt.

Zoals velen begin ik dit topic toch wel een beetje dubieus te vinden. Eindeloos vragen stellen en eigen inzet ontbreekt. Het begon redelijk simpel maar nu moet er een subwoofer bij en praten we weer over vermogen. Lees eerst [FAQ] Audio eens door om een beeld te krijgen hoe het één en ander aan is te sluiten en dat vermogen niet belangrijk is.

Tevens het verzoek om niet meerdere malen achter elkaar te posten. Als je iets toe wilt voegen wijzig dan je laatste post.
Wat is RCA?

En dit is mijn PC
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 50,95€ 50,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 205,-€ 205,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N200 Closed€ 42,54€ 42,54
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,84

Hoe kan ik de versterker (en speakers) hierop aansluiten?
Ramon schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:17:
[...]

En wat vond je ervan ........
Ik vond de Q Acoustics 2020i de beste van degene die ik getest heb en daarna de Harman Kardon Soundsticks 3, maar ik heb gelezen dat die binnen een jaar bij iemand kapot is gegaan en de bouwkwaliteit van die speakers lijkt me niet zo goed. De Bose waren ook vrij goed, maar duurder dan de Harman Kardon Soundsticks en iets goedkoper dan de Q Acoustics 2020i. De Edifier 1280T speakers waren minder goed dan ik had verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 27-05-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zucht... dat is eigenlijk geen Onkyo review. Maar om jou als nieuweling kennis te laten maken met een hoop facetten die je gegarandeerd zult tegen komen. Ook als het gaat om een aankoop van een receiver of versterker van een ander merk.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
Het is niet de bedoeling om voor iedere 2-sec google vraag hier een vraag te stellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:44

FeaR

In GoT we trust

Dat bedoel ik. Een simpele Google had je toch moeten laten zien wat een RCA is. Als je daar ook nog een "3,5 mm jack" bij doet krijg je zo de kabels te zien die je nodig hebt.
En dit is mijn PC
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 50,95€ 50,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 205,-€ 205,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N200 Closed€ 42,54€ 42,54
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 672,84

Hoe kan ik de versterker (en speakers) hierop aansluiten?
Alleen onboard geluid, dus de (standaard) groene 3,5 mm jack zou het moeten doen. Nieuwere receivers hebben ook HDMI wat je moederbord dan wel grafische kaart ook heeft. Maar die zullen we maar niet behandelen.

Wat is nu eigenlijk concreet bet budget? Ik heb honderd euro voorbij zien komen, maar ook bedragen die meer dan een verdubbeling waren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:59:

Alleen onboard geluid, dus de (standaard) groene 3,5 mm jack zou het moeten doen. Nieuwere receivers hebben ook HDMI wat je moederbord dan wel grafische kaart ook heeft. Maar die zullen we maar niet behandelen.

Wat is nu eigenlijk concreet bet budget? Ik heb honderd euro voorbij zien komen, maar ook bedragen die meer dan een verdubbeling waren.
200 euro

Dus die kabel sluit ik dan aan op de RCA aansluiting van de versterker en in de groene 3.5 mm plug achterin mijn PC?

http://www.monoprice.com/...tm_term=Skimlinks-2617611

[ Voor 12% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Er bestaan mannetje en vrouwtjes, wist je dat?
Het mannetje is de stekker.
En het vrouwtje is de stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:27
Wat denk je precies te gaan bereiken door en versterker met losse speakers te kopen?
Gezien de lengte van dit topic en je constante vragen op alles wat er genoemd wordt, blijf ik erbij dat je het beter bij actieve speakers houdt en een keuze maakt uit jouw eerder genoemde rijtje.

Dit, of je gaat je eerst eens verdiepen in de audio wereld, zodat je weet waar je het over hebt en waar je op moet letten. En hiermee bedoel ik niet door vragen te stellen hier op het forum, maar door het wereld wijde web op te gaan en daar informatie in te winnen. Letterlijk alle basis vragen die hier zijn gesteld, zijn tientallen keren voorbij gekomen in andere topics en duizenden keren uitgelegd elders.

Zoals het nu gaat, heb je nóg 3 weken en 10 pagina's nodig, voordat je een keuze gemaakt hebt. Om er vervolgens achter te komen dat je het allemaal maar onhandig vind. Om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

OgWok

U.N.C.L.E.

@essentials9002: weet je wat: koop een Logitech Z533 set waar een lekkere basbox bij zit.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000641159.jpeg

Denk dat je helemaal blij wordt van 't geluid en de ruimte die het inneemt; je bent klaar. Ook qua prijs helemaal binnen je budget. Niet voluit zetten, dan vervormt het waarschijnlijk een beetje. (Heb zelf de voorganger die ik altijd meeneem op vakantie naar de Pipowagen in Frankrijk en klinkt bij (niet keihard) erg goed en transparant. Iets teveel laag)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
OgWok schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:09:
@essentials9002: weet je wat: koop een Logitech Z533 set waar een lekkere basbox bij zit.

[afbeelding]

Denk dat je helemaal blij wordt van 't geluid en de ruimte die het inneemt; je bent klaar. Ook qua prijs helemaal binnen je budget. Niet voluit zetten, dan vervormt het waarschijnlijk een beetje. (Heb zelf de voorganger die ik altijd meeneem op vakantie naar de Pipowagen in Frankrijk en klinkt bij (niet keihard) erg goed en transparant. Iets teveel laag)
Die heb ik al beluisterd in de mediamarkt en die klinken slechter dan de Logitech Z523 die ik nu heb die al vrij slecht zijn.
LA-384 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 07:46:
Wat denk je precies te gaan bereiken door en versterker met losse speakers te kopen?
Gezien de lengte van dit topic en je constante vragen op alles wat er genoemd wordt, blijf ik erbij dat je het beter bij actieve speakers houdt en een keuze maakt uit jouw eerder genoemde rijtje.

Dit, of je gaat je eerst eens verdiepen in de audio wereld, zodat je weet waar je het over hebt en waar je op moet letten. En hiermee bedoel ik niet door vragen te stellen hier op het forum, maar door het wereld wijde web op te gaan en daar informatie in te winnen. Letterlijk alle basis vragen die hier zijn gesteld, zijn tientallen keren voorbij gekomen in andere topics en duizenden keren uitgelegd elders.

Zoals het nu gaat, heb je nóg 3 weken en 10 pagina's nodig, voordat je een keuze gemaakt hebt. Om er vervolgens achter te komen dat je het allemaal maar onhandig vind. Om maar iets te noemen.
Ik heb mijn keuze waarschijnlijk al gemaakt, maar ik moet alleen nog weten welke (tweedehandse) versterker de beste keuze is. Maakt dat heel veel uit of valt het wel mee?

[ Voor 40% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
(jarig!)
Ik was ook op zoek naar een oplossing voor beetje behoorlijk geluid. Logitech/Creative speakers was ik eigenlijk een beetje op uitgekeken. Ik heb nu Bose Companion speakers en dat klinkt erg goed.

Ik heb er naast een Sony RX-D5 stereosetje (koop je op MP voor zo'n beetje € 30) en eerlijk vind ik dat eigenlijk de beste oplossing dat ik in tijden heb gehoord. Het mag dan geen geluid op wereldniveau zijn maar die setjes waren vroeger rond de € 600 of 600 gulden en ik vind het echt nog goed klinken want voor € 100 speakers, als het aan mij ligt, heb je niet. Met die Sony stuur ik zonder problemen mijn oude Mission M70 zonder problemen aan want normaal zit er echt geen lage tonen in maar die Sony heeft Groove dus maakt van de lage tonen nog iets en eerlijk vind ik dat je dan ook geen sub nodig hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
itsalex schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:53:
Ik was ook op zoek naar een oplossing voor beetje behoorlijk geluid. Logitech/Creative speakers was ik eigenlijk een beetje op uitgekeken. Ik heb nu Bose Companion speakers en dat klinkt erg goed.

Ik heb er naast een Sony RX-D5 stereosetje (koop je op MP voor zo'n beetje € 30) en eerlijk vind ik dat eigenlijk de beste oplossing dat ik in tijden heb gehoord. Het mag dan geen geluid op wereldniveau zijn maar die setjes waren vroeger rond de € 600 of 600 gulden en ik vind het echt nog goed klinken want voor € 100 speakers, als het aan mij ligt, heb je niet. Met die Sony stuur ik zonder problemen mijn oude Mission M70 zonder problemen aan want normaal zit er echt geen lage tonen in maar die Sony heeft Groove dus maakt van de lage tonen nog iets en eerlijk vind ik dat je dan ook geen sub nodig hebt.
Die Sony kan ik niet vinden op Marktplaats. En die Bose Companion 20 heb ik beluisterd, maar die zijn toch een stuk minder goed dan de Q Acoustics 2020i en wss ook minder goed dan de 2010i.

Mijn grootste vraag is welke versterker ik moet kopen. Ik denk dat ik gewoon die Q Acoustic speakers ga kopen, die waren goed.

Is deze versterker goed genoeg? En kan hij speakers met een maximaal vermogen van 75W wel aan?
http://www.marktplaats.nl...EqekUcqJhhAZRJh9nUMyv3AxE

De meeste versterkers zijn toch te groot voor op mijn bureau.

[ Voor 24% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Omdat je toch amper iets met feedback doet dan maar de korte versie. :F

Nee, dit ding heb je niets aan, het is een 12V eindversterker voor in de auto.
Of zie jij hier ergens een handige volumeknop zitten?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:29:
[...]

Omdat je toch amper iets met feedback doet dan maar de korte versie. :F

Nee, dit ding heb je niets aan, het is een 12V eindversterker voor in de auto.
Of zie jij hier ergens een handige volumeknop zitten?? |:(
Heb ik wel iets aan deze versterker?
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=2

[ Voor 194% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Zie jij op deze eindversterker dan wel een volumeknop zitten en wáár gaat die eindversterker de 12V voedingsspanning vandaan halen??

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 28-05-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:37:
[...]

Zie jij op deze eindversterker dan wel een volumeknop zitten en wáár gaat die versterker de 12V voedingsspanning vandaan halen??
Ja, er zit een volumeknop op.

Geen idee.

Wat is een eindversterker?

[ Voor 5% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• essentials9002
Maar ik zoek een kleine versterker van rond de 20 cm breedte en diepte of minder.

Maakt het trouwens uit hoe oud een versterker is, of gaan versterkers toch lang genoeg mee?

[ Voor 9% gewijzigd door essentials9002 op 28-05-2016 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 23:16
Sorry voor de off topic maar ik geloof dit gewoon niet meer.. Als dit een troll is dan is het erg sterk uitgevoerd anders is het denk ik echt tijd om zelf wat artikelen te gaan lezen. Maar daarvoor zou ik alle forumleden die de moeite hebben genomen om 5 pagina's aan antwoorden te formuleren eerst hartelijk bedanken voor hun tijd en geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• essentials9002
anie schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:52:
Sorry voor de off topic maar ik geloof dit gewoon niet meer.. Als dit een troll is dan is het erg sterk uitgevoerd anders is het denk ik echt tijd om zelf wat artikelen te gaan lezen. Maar daarvoor zou ik alle forumleden die de moeite hebben genomen om 5 pagina's aan antwoorden te formuleren eerst hartelijk bedanken voor hun tijd en geduld.
Het is geen troll.

Moet ik deze kabel hebben om de versterker op mijn PC aan te sluiten?
http://www.monoprice.com/product?p_id=665

En is dit een goede versterker?
https://www.maxiaxi.com/i...+400W&utm_campaign=103311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien geen troll maar eigen inzet is hier niet te bespeuren. Het is alleen nog maar simpele zoekvraagjes posten. Kun je prima zelf uitvinden. Aangezien dit topic op deze manier nergens toe gaat leiden, zijn we nu wel op het punt dat het beter op slot kan.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.