Wat is RCA?FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:11:
[...]
Dat is als je het mij vraagt wel erg kort door de bocht.
[...]
I couldn’t agree more.
[...]
Nee, dat onderste is de woofer. Een reflex poort is - zoals de naam al zegt - letterlijk een gat in de speaker. Op mijn Argon zie je er twee zitten. Nu zijn dit twee kleine poorten, maar je hebt ook speakers met één grote. En ook de plaats hoeft zeker niet altijd voorop te zijn. Achter zie je ook redelijk vaak.Dat laatste maakt het plaatsen tegen de muur wel lastiger aangezien je ruimte wilt houden achter de poort.
[...]
Alles. Zowel de versterkerkanalen om te zien of de eindversterker het doet, maar ook de input zodat je kan zien (horen) of de voorversterker nog in orde is.
[...]
3,5mm jack naar stereo RCA als je analoog aan wilt sluiten. Hifi kent eigenlijk geen 3,5mm jack. Maar hoe je aan kan sluiten hangt ook van de PC af.
[...]
Kan beide. Of je zet - in dit geval - de Denon vol open en regelt het geluid in Windows of je zet Windows vol open en regelt het geluid op de Denon. Ik zou het laatste doen.
[...]
Ja
[...]
Vermogen moet je niet op letten, zie verderop in deze post. Of en hoe je een subwoofer aan moet sluiten is zo niet te zeggen. Dat hangt af van de speakers die je gaat kopen (welke outputs deze heeft, of bij passieve speakers de outputs van de receiver) en idem voor de subwoofer.
Verder moet je er ook niet blind van uit gaan dat een subwoofer nodig is. Het hangt af van de gekozen speakers en dan vooral hoe die speakers in de ruimte staan (akoestiek!). Door al deze variabelen reeds mee te willen nemen maak je het jezelf onnodig lastig. Een subwoofer is ook een speaker die je ook af moet stellen en die nog meer reageert op plaatsing in de ruimte.
[...]
GoT is geen medium voor taxaties en of prijzen goed zijn. Die keuze moet je zelf maken aan de hand van het aanbod en wat je er voor over hebt.
Zoals velen begin ik dit topic toch wel een beetje dubieus te vinden. Eindeloos vragen stellen en eigen inzet ontbreekt. Het begon redelijk simpel maar nu moet er een subwoofer bij en praten we weer over vermogen. Lees eerst [FAQ] Audio eens door om een beeld te krijgen hoe het één en ander aan is te sluiten en dat vermogen niet belangrijk is.
Tevens het verzoek om niet meerdere malen achter elkaar te posten. Als je iets toe wilt voegen wijzig dan je laatste post.
En dit is mijn PC
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 50,95 | € 50,95 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 205,- | € 205,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 42,54 | € 42,54 |
1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty) | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 61,50 | € 61,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 672,84 |
Hoe kan ik de versterker (en speakers) hierop aansluiten?
Ik vond de Q Acoustics 2020i de beste van degene die ik getest heb en daarna de Harman Kardon Soundsticks 3, maar ik heb gelezen dat die binnen een jaar bij iemand kapot is gegaan en de bouwkwaliteit van die speakers lijkt me niet zo goed. De Bose waren ook vrij goed, maar duurder dan de Harman Kardon Soundsticks en iets goedkoper dan de Q Acoustics 2020i. De Edifier 1280T speakers waren minder goed dan ik had verwacht.
[ Voor 4% gewijzigd door essentials9002 op 27-05-2016 23:45 ]