DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Whizzer schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:32:
[...]

Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
setup begin
CC1101_PARTNUM 0
CC1101_VERSION 20
CC1101_MARCSTATE 1
setup done
sending join...
send
sending join done.
join command sent

En dat CC1101_* is goed????

Ondertussen nog tig keer op knoppen van de afstandbediening gedrukt, van 1cm afstand tot een meter, maar hij geeft heeeeeelemaal niets...

Dus dan blijft over

[...]

Maar natuurlijk willen we dat wel.. Voor mij blijft dat de vraag: "hoe?"
Zo te zien communiceren de esp en de cc1101 wel met elkaar, anders was version bijv 00 of FF geweest.
Ja, dat CC1101_* is goed (anders kreeg je wel compiler errors).

De code werkt niet alleen bij mij maar ook bij een aantal andere mensen, daaraan ligt het dus (ook) niet.

Oh maar wacht, de regels die de ingedrukte knop moeten weergeven staat standaard uit (omdat dat normaal niet nodig is)!
Zet maar ff die eerdere wijziging in je cc1101.cpp terug naar wat het was, die hebben we niet meer nodig.
Vervolgens gaan we naar de IthoCC1101.cpp file. Daar vind je op 3 plaatsen dit:
C++:
1
2
                //bug detection
                //testCreateMessage();              

Zoals je zit is de regel testCreateMessage(); voorzien van //, dat moet je even weghalen.
Dus drie keer:
C++:
1
2
                //bug detection
                testCreateMessage();                

Volgens mij is dat al voldoende om, na opslaan, compilen en uploaden, genoeg om wel iets te moeten krijgen als je op een knop van een gewone RFT remote drukt...

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Moest even werken, vandaar de vertraging.. ;)

Zojuist dit doorgevoerd, maar helaas... Er wordt geen "ontvangen signaal" getoond in de serial monitor.. :| Zeker weten dat dit voldoende is om ook ontvangen signalen weer te geven? Want zo ja, dat lijkt het ontvanger/zender deel niet lekker te werken.. Of zijn er nog andere ideeën?

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Whizzer schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:53:
Zeker weten dat dit voldoende is om ook ontvangen signalen weer te geven? Want zo ja, dat lijkt het ontvanger/zender deel niet lekker te werken..
Zeker weten... 95%, maar ik kan iets over het hoofd zien.
Ik moet dan zelf een testje opzetten met een esp en een cc1101 op basis van deze code.
Mijn huidige esp, cc1101 en code zijn al wat verder doorontwikkeld waardoor ik die niet kan gebruiken om dit ff snel te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:28
Even een algemene vraag, zit nog steeds te wachten op mijn bestelde hardware en lees dit forum met plezier mee. De cc1101 is voor zover ik weet een module die signalen kan zenden, niet ontvangen. Als ik nu via de webinterface de ventilatie zou inschakelen en met mijn remote weer uit dan word de status van de knop in de webinterface niet word geupdate, klopt dit? Er van uit gaande dat de gebruikte software hier om de ventilatie aan te sturen o.a. bestaat uit een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
de cc101 kan zenden en ontvangen. (de cc1150 kan alleen zenden)
met de juiste code en een cc1101 kan je dus zorgen dat jouw esp of arduino ook weet op welke knop is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

sjimmie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:59:
[...]

Zeker weten... 95%, maar ik kan iets over het hoofd zien.
Ik moet dan zelf een testje opzetten met een esp en een cc1101 op basis van deze code.
Mijn huidige esp, cc1101 en code zijn al wat verder doorontwikkeld waardoor ik die niet kan gebruiken om dit ff snel te testen...
Hmmmm... Nou, dan maar een nieuwe module bestellen, wie weet zit het daar in.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Oke, klinkt goed :). Dan kan ik hem misschien ook gebruiken voor mijn Somfy zonnescherm, misschien een leuk volgend project als ik dit aan de praat heb gekregen.
sjimmie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:04:
de cc101 kan zenden en ontvangen. (de cc1150 kan alleen zenden)
met de juiste code en een cc1101 kan je dus zorgen dat jouw esp of arduino ook weet op welke knop is gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Whizzer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:11:
[...]

Hmmmm... Nou, dan maar een nieuwe module bestellen, wie weet zit het daar in.. :-(
Neuh... ;)

Ik heb het hier getest en het weghalen van de '//' voor de testCreateMessage() zou voldoende moeten zijn.
Echter, jij gebruikt niet mijn basiscode en daar zit nu ook een reden dat het ontvangen niet werkt.
Jij hebt dit waar het hele ontvangen is uitgesloopt:
C++:
1
2
3
4
//  while (1==1) {
//      if (rf.checkForNewPacket()) {
//          packet = rf.getLastPacket();
(enz)

En dan kan je dus niets meer ontvangen!
Neem ff de originele versie van mijn github dus: https://github.com/supers...oFanRFT/IthoEcoFanRFT.ino
En zorg dan tevens dat de // nog steeds weg zijn voor de testCreateMessage() regels.
Als je dan op een knop drukt, zal de testCreateMessage zoiets laten zien:
message1 not ok=byte6 (77/51)
message1 not ok=byte7 (44/43)
message1 not ok=byte8 (170/84)
message1 not ok=byte9 (179/205)
message1 not ok=byte14 (51/83)
message2 not ok=byte16 (106/101)
message2 not ok=byte17 (170/89)
message2 not ok=byte18 (106/154)
message2 not ok=byte19 (101/153)
message2 not ok=byte20 (154/170)
message2 not ok=byte42 (89/169)
message2 not ok=byte43 (154/106)
message2 not ok=byte49 (160/170)
(maak je niet ongerust over de 'not ok' meldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Hmm... Done.. Gewoon alleen jouw .ino bestand gepakt en de rest ongemoeid gelaten (dus de aanpassingen in IthoCC1101.cpp van gisteren) en in de Wemos D1 gezet..

Weer noppes... Ontvangt helemaal niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Whizzer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:51:
Hmm... Done.. Gewoon alleen jouw .ino bestand gepakt en de rest ongemoeid gelaten (dus de aanpassingen in IthoCC1101.cpp van gisteren) en in de Wemos D1 gezet..

Weer noppes... Ontvangt helemaal niets..
Wat frustrerend...
Ik heb het vanmorgen hier getest met een ep8266 (nodemcu bordje) en een cc1101 met die code en de aanpassing in de IthoCC1101.cpp en de regels komen wel. Ik stuur je ff een DM...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• incmve
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 15:46

incmve

maredana.nl

Ik had ook problemen met ontvangen, nieuwe CC1101 besteld en nog niet werken.
Wissel ik de Wemos voor een Nodemcu en viola het werkt :?

De Wemos werkt prima met andere dingen zoals RF etc. 8)7

Ik heb zelf wat bij elkaar geprakt met de code van supersjimmie, web interface met OTA en API zodat ik vanuit pimatic ook de ventilator aan kan zetten.
Wil later nog een DHT22 er op knopen om hem zelfstandig te laten draaien in de badkamer.

Ik ben echt geen programmeur maar voor de liefhebber: https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remote

Afbeeldingslocatie: https://www.maredana.nl/wp-content/uploads/2016/12/cntrl-panel-1.jpg

Mijn YT kanaal - Mijn domotica blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
incmve schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:48:
Hmm, heeft Wemos er wellicht moeite mee dat we D5-D8 gebruiken?
(ik ken Wemos niet en Wemos kent mij niet)

EDIT: welke versie van de Arduino core for ESP8266 en welke versie Arduino IDE gebruiken jullie?

EDIT2: Wellicht heeft het hiermee te maken:
https://github.com/supers...er/Itho/CC1101.cpp#L7-L14
Ik weet niet of ESP8266 ge-defined wordt voor een Wemos, en wat op een Wemos de SS pin is.

Kan iemand ff dit in de setup() zetten:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
#ifdef ESP8266
Serial.println("ESP8266 defined.");
#endif
Serial.print("SS: ");
Serial.println(SS);
Serial.print("PIN_SPI_SS: ");
Serial.println(PIN_SPI_SS);

[ Voor 44% gewijzigd door sjimmie op 07-12-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

@jvdmast

code:
1
2
3
IthoEcoFanRFT.ino: In function 'void setup()':
IthoEcoFanRFT:43: error: 'PIN_SPI_SS' was not declared in this scope
'PIN_SPI_SS' was not declared in this scope

IDE 1.6.5
ESP 2.3.0

Wat ik zo her en der lees moet alles hetzelfde zijn.
The SPI pins of the WeMos D1 Mini are the same as plain ESP8266.
In WeMos D1 Mini pins naming, they are :
CODE: SELECT ALL
SCLK - D5
MISO - D6
MOSI - D7
SS - D8

And with the actual ESP pin mapping, which can be found in esp8266/2.1.0/variants/d1_mini/pins_arduino.h :
CODE: SELECT ALL
static const uint8_t D5 = 14;
static const uint8_t D6 = 12;
static const uint8_t D7 = 13;
static const uint8_t D8 = 15;
het kan ook best aan mijn Wemos liggen hoor, dat ding gebruik ik als test/develop omdat hij (bij mij) minder stabiel is dan de Nodemcu.

[ Voor 70% gewijzigd door incmve op 07-12-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deklusjesman
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-06 13:17
Hallo allemaal,

Via via kwam ik hier terecht en zat wat te lezen. Ik zie dat er blijkbaar nog een andere remote bestaat. Maar waar kan je die dan bestellen? Ik wil die dan ook nog wel even van dichtbij bekijken.

Jvdmast weet waarschijnlijk wel al wie ik ben. Voor de anderen ben ik de Klusjesman waarvan de naam al ergens in een stuk source in dit topic stond.

Het is wel grappig dat sinds ik met reverse engineeren bezig ben geweest ik helemaal geen tijd meer heb gehad om zelf gebruik te maken van de code voor de RFT. Het is wel leuk dat er inmiddels veel meer mensen mee aan de slag zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

deklusjesman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:33:

Via via kwam ik hier terecht en zat wat te lezen. Ik zie dat er blijkbaar nog een andere remote bestaat. Maar waar kan je die dan bestellen? Ik wil die dan ook nog wel even van dichtbij bekijken.
Hier :)

Afbeeldingslocatie: https://www.cvtotaal.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/65x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/v/e/ventilatie_rft_536-0165.png

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Hallo allemaal,

Jvdmast weet waarschijnlijk wel al wie ik ben. Voor de anderen ben ik de Klusjesman waarvan de naam al ergens in een stuk source in dit topic stond.

Het is wel grappig dat sinds ik met reverse engineeren bezig ben geweest ik helemaal geen tijd meer heb gehad om zelf gebruik te maken van de code voor de RFT. Het is wel leuk dat er inmiddels veel meer mensen mee aan de slag zijn gegaan.
LOL, ik dacht dat je hier allang mee las. :)
Voor mij geldt dat ik het momenteel werkend heb en er vrijwel niets meer aan ontwikkel. Als laatste heb ik er nog wat zaken als een interrupt, een paar checks en wat history aan toegevoegd. Maar die wijzigingen hebben github (nog) niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

De Wemos werkt prima met andere dingen zoals RF etc. 8)7
Dat was wel een experiment waard voor mij.. Snel even de NodeMCU (met Base) die ik hier had liggen aangesloten, maar helaas..

Nu moet ik wel zeggen dat ik de snoertjes snel even verlengd heb met 10cm omdat ik "male" heb op het Base bordje en de kabeltjes aan de CC1101 ook male zijn. Dus snel even met 10cm dupont wires female/female.. Heb voor de controle nog wel even de CC1101.cpp aangepast om te kijken of hij goed geïnitialiseerd werd en dat was wèl het geval..
Ik heb zelf wat bij elkaar geprakt met de code van supersjimmie, web interface met OTA en API zodat ik vanuit pimatic ook de ventilator aan kan zetten.
Wil later nog een DHT22 er op knopen om hem zelfstandig te laten draaien in de badkamer.

Ik ben echt geen programmeur maar voor de liefhebber: https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remote

[afbeelding]
Top!! Precies wat ik zocht!! De code geeft bij mij nog wat fouten, maar dat ligt waarschijnlijk aan het gebrek aan libraries.. Eerst de CC1101 werkend krijgen, dan deze stap overwinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
[afbeelding]
Wat mooi, zal dit gaan proberen.
Die DHT22 er aan knopen was ik ook al naar aan het kijken.
Via Pimatic en de ESP kan ik ondertussen via de rules de box aansturen.
ik zou eigenlijk ook via de ESP de afstandsbediening willen ontvangen, en dit dan via de Pimatic API deze gegevens de stand willen ontvangen.
Bij het lezen van je blog http://www.progz.nl/blog/...-itho-cve-eco-rft-part-6/ gebruik je de volgende waardes in message1:
Fixed value for the previous command: register = 77, unregister = 171, low = 77, medium = 75, full = 53, timer = 85
kan er niet adhv trail en error een aantal andere waardes worden uitgetest?
Of denk ik dan te simpel?

[ Voor 31% gewijzigd door thomasdebans op 08-12-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deklusjesman
De commando's in de tabel van Rogier zijn niet het volledige verhaal. Er zijn meerdere bytes in het bericht bij betrokken. Hoe dat precies zit heb ik nooit verder uitgezocht. Ik geloof dat jvdm daar wel eens een poging toe gewaagd heeft.

In principe zou het met trial en error kunnen maar gezien het effect van een commando op de rest van het bericht (en de counters) denk ik dat het heel veel trials en errors kost.

Het zou me niks verbazen als er een bepaald bereik van "commando's" is waarmee je nog veel meer controle kan hebben over het toerental.

60 euro vind ik dan wel weer veel geld om eraan uit te geven voor een remote. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

Overigens is de PWM print interessanter want dan heb je volledige controle. De PWM print die echter te koop is werkt niet met de RFT eco fan (in tegenstelling tot wat in de spare parts lijst en manual staat). Ik weet wel dat Itho Daalderop eerder dit jaar een firmware aanpassing heeft gedaan om het wel werkend te krijgen. Maar heb zelf niet meer naar die print gekeken, ligt nog ergens in een la hier.

De blog is trouwens niet van mij maar van Rogier.

edit:
Heeft iemand al eens getest of het 2e bericht echt nodig is om de fan aan te sturen? Kan me niet meer herinneren of ik dat al eens getest heb. Want dat zou trial en error een stuk eenvoudiger maken.

[ Voor 8% gewijzigd door deklusjesman op 08-12-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
deklusjesman schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:19:
[...]
60 euro vind ik dan wel weer veel geld om eraan uit te geven voor een remote. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.
[...]
Daarom zei ik, koop ergens online zo'n remote, lees hem uit en stuur hem terug.
Als je het ding weer netjes maakt (vingerafdrukken eraf poetsen, weer netjes in plastic etc.) dan lijkt mij dat geen probleem. Via de WKOA heb je 14 dagen voordat hij weer terug moet.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 08-12-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

thomasdebans schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:19:
[...]

Wat mooi, zal dit gaan proberen.
Die DHT22 er aan knopen was ik ook al naar aan het kijken.
Via Pimatic en de ESP kan ik ondertussen via de rules de box aansturen.
ik zou eigenlijk ook via de ESP de afstandsbediening willen ontvangen, en dit dan via de Pimatic API deze gegevens de stand willen ontvangen.
Ik wil de stand ook in pimatic hebben ben er mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:57
sjimmie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:42:
[...]

EDIT: welke versie van de Arduino core for ESP8266 en welke versie Arduino IDE gebruiken jullie?

EDIT2: Wellicht heeft het hiermee te maken:
https://github.com/supers...er/Itho/CC1101.cpp#L7-L14
Ik weet niet of ESP8266 ge-defined wordt voor een Wemos, en wat op een Wemos de SS pin is.

Kan iemand ff dit in de setup() zetten:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
#ifdef ESP8266
Serial.println("ESP8266 defined.");
#endif
Serial.print("SS: ");
Serial.println(SS);
Serial.print("PIN_SPI_SS: ");
Ik heb intussen ook de code van incvme geprobeerd. Webinterface werkt goed, versturen van commando's werkt ook goed. Ontvangen van signalen van bestaande remotes lijkt nog niet te werken.

Ik gebruik IDE 1.6.12, Arduino core for ESP8266 versie 2.3.0.

Wanneer ik bovenstaande in de setup() zet krijg ik:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
D:\Documents\Arduino\Itho-WIFI-remoteOTA\Itho-WIFI-remoteOTA.ino: In function 'void setup()':

Itho-WIFI-remoteOTA:202: error: 'PIN_SPI_SS' was not declared in this scope

^

exit status 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 16:58
ThinkPadd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:40:
[...]

Daarom zei ik, koop ergens online zo'n remote, lees hem uit en stuur hem terug.
Als je het ding weer netjes maakt (vingerafdrukken eraf poetsen, weer netjes in plastic etc.) dan lijkt mij dat geen probleem. Via de WKOA heb je 14 dagen voordat hij weer terug moet.
Is crowdsourcen geen optie? Zorgen dat de software de communicatie (hexadecimaal) weergeeft in een terminalvenster en die logs posten met bijbehorende toetsaanslagen en artikelnummer van de zender? Volgens mij zijn er genoeg geïnteresseerden die zo een steentje willen bijdragen en krijg je een grotere hoeveelheid aan informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
petermdevries schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:44:
[...]

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
D:\Documents\Arduino\Itho-WIFI-remoteOTA\Itho-WIFI-remoteOTA.ino: In function 'void setup()':

^

exit status 1
Dat was ook niet bedoeld dat iedereen dat erin gaat zetten...
Het was alleen even een (mislukte) poging om een specifiek probleempje te debuggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
sjimmie schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:10:
[...]

Dat was ook niet bedoeld dat iedereen dat erin gaat zetten...
Het was alleen even een (mislukte) poging om een specifiek probleempje te debuggen. :?
Snap ik... dacht alleen geef even wat info terug, misschien kunnen we er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Templer schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:26:
[...]

Is crowdsourcen geen optie? Zorgen dat de software de communicatie (hexadecimaal) weergeeft in een terminalvenster en die logs posten met bijbehorende toetsaanslagen en artikelnummer van de zender? Volgens mij zijn er genoeg geïnteresseerden die zo een steentje willen bijdragen en krijg je een grotere hoeveelheid aan informatie.
Daar moet dan wel iemand tijd voor hebben om dat allemaal te verzamelen en te analyseren.
Ik was zelf zijdelings betrokken bij dat uitpluizen van de codes en ik weet dat degenen die er echt mee bezig waren het voor 1 remote al aardig moe werden. Maar voel je vrij om het op te pakken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incmve

incmve

maredana.nl

petermdevries schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:44:
[...]

Ik heb intussen ook de code van incvme geprobeerd. Webinterface werkt goed, versturen van commando's werkt ook goed. Ontvangen van signalen van bestaande remotes lijkt nog niet te werken.

Ik gebruik IDE 1.6.12, Arduino core for ESP8266 versie 2.3.0.

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

^

exit status 1
Klopt, foutje van mijn kant.
De huidige(gister avond) zou ook moeten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:35

Pixelmagic

Ubergeek

bgitmans schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:40:
[...]

Jazeker:

Eerst zeker weten dat jouw Itho eco ventilatie box geschikt is voor het draadloos ontvangen van signalen.
Dan heb ik een NodeMCU gebruikt en deze geprogrammeerd met de volgende code via de Arduino compiler.
Hiervoor moet je wel eerst de library voor de ESP8266 laden in de Arduino compiler. En natuurlijk de library voor de ventilator zelf.

Ik heb deze code gebruikt:

waarbij het stuk voor het luisteren naar eventuele verzonden codes via een andere remote uitgeschakeld is, aangezien dit voor mij niet van toepassing is.

Zodra dit succesvol is verlopen, de ventilatie box spanningsloos maken en weer de spanning terug brengen, hierna de NodeMCU resetten, hierdoor wordt de (send register) uitgevoerd, en zou een koppeling gemaakt moeten zijn.

Hierna kun je de nodeMCU rechtstreeks via een intern IP adres benaderen, smet bijvoorbeeld http://192.168.x.y/high of http://192.168.x.y/low de nodeMCU aan te roepen, wordt de ventilator geschakeld.

aansluitschema aanhouden zoals hierboven reeds meermaals is beschreven.
Heb het zojuist ook aan de praat gekregen waar het eerder niet lukte, zou zomaar kunnen zijn dat ik het ook met de wemos deed. Nu met een NodeMCU en werkt prima.

De code samengevoegd met een relais wat mijn CV kan aanzetten, ik ben blij :)

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Pixelmagic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:01:
Heb het zojuist ook aan de praat gekregen waar het eerder niet lukte, zou zomaar kunnen zijn dat ik het ook met de wemos deed. Nu met een NodeMCU en werkt prima.
Ik zou bijna een wemos bestellen om te kijken of het daarop inderdaad niet werkt.
Maar ik heb geen 4-5 weken geduld om alleen maar te testen of iets niet werkt...
thomasdebans schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:19:

Bij het lezen van je blog http://www.progz.nl/blog/...-itho-cve-eco-rft-part-6/ gebruik je de volgende waardes in message1:
Fixed value for the previous command: register = 77, unregister = 171, low = 77, medium = 75, full = 53, timer = 85
kan er niet adhv trail en error een aantal andere waardes worden uitgetest?
Of denk ik dan te simpel?
Dat ontvangen zit standaard in de code en ook in de .ino op github.
Alleen de meeste mensen hier gebruiken een andere .ino, waar het uitgesloopt is. ;)

Het is wat meer dan een enkel cijfer aanpassen. Naast die 'vaste' cijfers, wat er wel meer zijn dan jij nu aangeeft, zit er ook nog een teller in en die heeft dan weer een heel vreemd verloop (bitjes verdeeld over allerlei plekken). Dus ook wat deklusjesman hier zegt, plus een ingewikkelde teller. (het lijken zelfs 2 tellers)
Die teller lijkt een extra controle-systeem. Al is gebleken dat het ook weer niet strak opvolgend moet zijn, er mogen hele grote gaten in zitten. Maar juist tweemaal dezelfde teller is een no-go. Een een bitje verkeerd in de verhouding tussen code en teller is ook fataal. (want de code verandert ook nog nav de tellerstand!)
De commando's in de tabel van Rogier zijn niet het volledige verhaal. Er zijn meerdere bytes in het bericht bij betrokken. Hoe dat precies zit heb ik nooit verder uitgezocht. Ik geloof dat jvdm daar wel eens een poging toe gewaagd heeft.

In principe zou het met trial en error kunnen maar gezien het effect van een commando op de rest van het bericht (en de counters) denk ik dat het heel veel trials en errors kost.
...
...
edit:
Heeft iemand al eens getest of het 2e bericht echt nodig is om de fan aan te sturen? Kan me niet meer herinneren of ik dat al eens getest heb. Want dat zou trial en error een stuk eenvoudiger maken.
Momenteel heb ik mijn code wel al zover gestript dat ik nog maar 1 bericht gebruik om de ontvangen ingedrukte knop te herkennen, en dan zelfs daarvan alleen een paar relevante bits en bytes.
Maar het is zeker wel interessant om na te gaan of de code te versimpelen is aan de verzendende kant, want dat maakt een brute-force poging om andere codes te achterhalen wel weer eenvoudiger/haalbaarder!

[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 09-12-2016 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Wat ik me nog wel afvraag, is er iemand in staat en bereid om de Itho aan te sturen via ESP Easy, als plugin ? Dat zou helemaal mooi zijn om ook nog andere zaken via dezelfde ESP te kunnen sturen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
incmve schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:19:
[...]
Ik wil de stand ook in pimatic hebben ben er mee bezig ;)
Geweldig, ik heb hem aan de praat!
Status komt ook netjes binnen in pimatic.
Je zou in de returnpage van de api enkel te status moeten weergeven en niet de gehele html code, die krijg ik nu in de debug in pimatic namelijk.

Verder krijg ik het signaal van de afstandbediening niet binnen, nadat de api op de button is gebruikt. na herstart wel weer.

EDIT: Ik heb heb geforkt met een DHTsensor functie er in.
https://github.com/thomasdebans/Itho-WIFI-remote

[ Voor 17% gewijzigd door thomasdebans op 11-12-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Pixelmagic schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:23:
Wat ik me nog wel afvraag, is er iemand in staat en bereid om de Itho aan te sturen via ESP Easy, als plugin ? Dat zou helemaal mooi zijn om ook nog andere zaken via dezelfde ESP te kunnen sturen.
Is wel een mooi idee, daar zit namelijk al een webinterface in en hij kan MQTT e.d.
Draait ook wel stabiel is mijn ervaring.

Misschien kan er een bestaande plugin verbouwd worden, een plugin zoals deze voor KlikAanKlikUit bijvoorbeeld: https://github.com/ESP826...ster/_P199_RF443_KaKu.ino (of een andere plugin die iets schakelt/verzend als basis nemen).

Het is ook gewoon Arduino code, dus moet kunnen zou je zeggen :9

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

ThinkPadd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:25:
[...]

Is wel een mooi idee, daar zit namelijk al een webinterface in en hij kan MQTT e.d.
Draait ook wel stabiel is mijn ervaring.

Misschien kan er een bestaande plugin verbouwd worden, een plugin zoals deze voor KlikAanKlikUit bijvoorbeeld: https://github.com/ESP826...ster/_P199_RF443_KaKu.ino (of een andere plugin die iets schakelt/verzend als basis nemen).

Het is ook gewoon Arduino code, dus moet kunnen zou je zeggen :9
Is ook mijn idee, maar ik ben niet bepaald thuis in c, anders dan creatief copy/paste :) Dus mijn hoop is dat iemand die er wel echt wat van snapt iets mee kan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermdevries
incmve schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:23:
[...]

Klopt, foutje van mijn kant.
De huidige(gister avond) zou ook moeten ontvangen.
Klopt. Nu doet ie het wel...
Ik zie dat je nu een pimatic koppeling hebt toegevoegd. Ik gebruik zelf HomeSeer, en zal dus deze functie iets moeten aanpassen.

Ik zit even te kijken of ik uiteindelijk ook iets van een id uit het ontvangen packet kan halen. Ik heb 2 remote controls en op zich zou het nog wel aardig zijn als weet op welke van de 2 is gedrukt. Ik zie dat de packet class wel een deviceId bevat, maar deze lijkt nog niet gevuld te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
petermdevries schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:44:
[...]

Ik zit even te kijken of ik uiteindelijk ook iets van een id uit het ontvangen packet kan halen. Ik heb 2 remote controls en op zich zou het nog wel aardig zijn als weet op welke van de 2 is gedrukt. Ik zie dat de packet class wel een deviceId bevat, maar deze lijkt nog niet gevuld te worden?
Dat heb ik wel in mijn eigen code, die ik (nog) niet aan mijn github 'supersjimmie' heb toegevoegd.
Ik zal ff zien of ik die specifieke aanpassingen hier zo kan neerzetten...

EDIT:
Toevoeging onderaan IthoCC1101.cpp:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
bool IthoCC1101::checkID(const uint8_t *id)
{
    for (uint8_t i=0; i<8;i++)
        if (id[i] != inIthoPacket.deviceId[i])
            return false;
    return true;
}

String IthoCC1101::getLastIDstr() {
    String str;
    for (uint8_t i=0; i<8;i++) {
        str += String(inIthoPacket.deviceId[i], HEX);
        if (i<7) str += "-";
    }
    return str;
}

Toevoeging aan IthoCC1101.h in de sectie 'public:':
C++:
1
2
        bool checkID(const uint8_t *id);
        String getLastIDstr();

Met bijv String myID = rf.getLastIDstr() krijg je het ID van de laatst ingedrukte knop terug.
En met bijv bool chk = rf.checkID(RFTid); kan je controleren of het ID van een bepaalde remote komt.
(waarbij je eerst RFTid moet vullen, bijv met uint8_t RFTid[] = {106, 170, 105, 101, 155, 106, 155, 85}; )

[ Voor 41% gewijzigd door sjimmie op 12-12-2016 09:33 . Reden: code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:34
remcoXP schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:06:
Ik wacht denk ik totdat het geintegreerd wordt in rflink.
Iemand die iets kan zeggen over de progressie op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Yep, zojuist gedaan.
Als ik alleen message2 stuur dan werkt het nog wel, met alleen message1 niet meer.
Dus mijn Fan reageert op message2.

Ik kan me voorstellen dat er ook oudere/nieuwere modellen zijn die alleen op message1 reageren.
Willen mensen waar het werkt dat even bij hun eigen setje testen?
Het gaat om dit blokje code in IthoCC1101.cpp:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    //send messages
    for (int i=0;i<maxTries;i++)
    {
        //message1
        initSendMessage1();
        sendData(&outMessage1);

delay(4);  // delay between message1/2

//message2
        initSendMessage2(outIthoPacket.command);
        sendData(&outMessage2);

finishTransfer();
        delay(delaytime);
    }

Vervang initSendMessage1(); en sendData(&outMessage1); samen door een delay(9);
Test of je fan reageert en zet het weer terug.
Vervang initSendMessage2(); en sendData(&outMessage2); samen door een delay(5);
Test of je fan reageert en zet het weer terug.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn waarbij de fan op message1 reageert!
(bij mijn fan dus alleen op message2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Ik zie dat het is verdwenen van de RFLink pagina, dus ik denk dat die ontwikkeling is gestaakt.. Ik had nog een remote aangeboden ter test, maar geen reactie gehad.. Zou wel perfect zijn als het daar in kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deklusjesman
sjimmie schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:49:
[...]

Yep, zojuist gedaan.
Als ik alleen message2 stuur dan werkt het nog wel, met alleen message1 niet meer.
Dus mijn Fan reageert op message2.
Ik heb afgelopen weekend even naar beide messages gekeken en heb wel een idee om het te testen, zeker nu message2 voldoende blijkt. Message2 gebruikt maar 2 bytes voor low/med/hi, dus misschien dat alleen die bytes aanpassen voldoende is.

Ik zou wel willen weten wat 90,102 en 90,86 en 89,86 doen in die message2 berichten (89,150 is low).

Ik zal kijken of ik het binnenkort kan testen. Moet dan weer het een en ander optuigen omdat ik inmiddels een nieuwe laptop heb die helemaal geen ondersteuning voor serial poorten meer heeft. Bij mn "oude" Dell kon dat nog via de e-dock. Of ik moet nog een extra serial-usb converter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
deklusjesman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:25:
[...]

Ik heb afgelopen weekend even naar beide messages gekeken en heb wel een idee om het te testen, zeker nu message2 voldoende blijkt. Message2 gebruikt maar 2 bytes voor low/med/hi, dus misschien dat alleen die bytes aanpassen voldoende is.

Ik zou wel willen weten wat 90,102 en 90,86 en 89,86 doen in die message2 berichten (89,150 is low).

Ik zal kijken of ik het binnenkort kan testen. Moet dan weer het een en ander optuigen omdat ik inmiddels een nieuwe laptop heb die helemaal geen ondersteuning voor serial poorten meer heeft. Bij mn "oude" Dell kon dat nog via de e-dock. Of ik moet nog een extra serial-usb converter kopen.
In message2 zitten ook nog andere bytes indien het een timer1/2/3 of join/leave is.
Als de niet-thuis ook zo'n uitzondering is dan zou er dus meer veranderd moeten worden dan de twee die jij noemt.

Maar het is eenvoudig om eerst eens op die 2 bytes te testen. (ik ga ff zoeken of ik een logische verbinding vind tussen de bitjes van die twee bytes, want het zijn alleen nu maar 6 bits die onderling veranderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Whizzer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:40:
Ik zie dat het is verdwenen van de RFLink pagina, dus ik denk dat die ontwikkeling is gestaakt.. Ik had nog een remote aangeboden ter test, maar geen reactie gehad.. Zou wel perfect zijn als het daar in kwam..
Wist niet dat het daar opgestaan heeft ook.
Als het niet in RFlink komt ga ik met dit project aan de slag, vandaar ook mijn vraag ;-)

Ik krijg ook geen reactie van Stuntteam over dit onderwerp...
Even afwachten dan maar, ik hoop dat er mogelijkheden komen in RFlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

japie101 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:56:
[...]

Wist niet dat het daar opgestaan heeft ook.
Als het niet in RFlink komt ga ik met dit project aan de slag, vandaar ook mijn vraag ;-)

Ik krijg ook geen reactie van Stuntteam over dit onderwerp...
Even afwachten dan maar, ik hoop dat er mogelijkheden komen in RFlink.

Groet,
Jan
Daarom ben ik er ook zelf mee aan de gang gegaan.. Enige wat toen werd gezegd dat op basis van de CC1101 getest ging worden voor de RFLink.. Dus dacht bij mezelf; ik begin wel met dit projectje eerst. Zodra het dan op de RFLink werkt, kan ik het alsnog omzetten..

Maar ik had dan ook nog een Wemos D1 en NodeMCU liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Whizzer schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:57:
[...]

Daarom ben ik er ook zelf mee aan de gang gegaan.. Enige wat toen werd gezegd dat op basis van de CC1101 getest ging worden voor de RFLink.. Dus dacht bij mezelf; ik begin wel met dit projectje eerst. Zodra het dan op de RFLink werkt, kan ik het alsnog omzetten..

Maar ik had dan ook nog een Wemos D1 en NodeMCU liggen..
Ik heb de onderdelen ook besteld, en je gaat er niet aan onderdoor qua investering, maar ik zou gewoon vrijblijvend willen weten waar men staat qua progressie. That's all :-)

Ik las overigens dat je Wemos D1 niet helemaal vloeiend werkte, en NodeMCU wel, heb je het nog aan de praat gekregen met de Wemos? Of is NodeMCU gewoon de way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Met de NodeMCU deed hij het bij mij ook niet.. Wellicht is de CC1101 kapot, dus ik heb een diepteinvestering gedaan om daar een nieuwe voor te bestellen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Na het downloaden van de code die hier gebruikt word krijg ik het maar niet gecompileerd in Arduino studio. Hij klaagt over het missen van SerialCommand.h. Deze library is inderdaad niet aanwezig in de folder, nou heb ik wel de ESP8266 core geinstalleerd. Enig idee waar ik deze library kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
rorie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:25:
Na het downloaden van de code die hier gebruikt word krijg ik het maar niet gecompileerd in Arduino studio. Hij klaagt over het missen van SerialCommand.h. Deze library is inderdaad niet aanwezig in de folder, nou heb ik wel de ESP8266 core geinstalleerd. Enig idee waar ik deze library kan downloaden?
Help me even... Hij roept dat hij die SerialCommand.h file mist, maar vanuit welke file wil hij die aanroepen dan?
Want het zegt mij ff niets... (is dat niet is van Arduino ipv esp8266?)

EDIT: Met Arduino studio bedoel je dat je niet met de Arduino IDE werkt?
Ik vermoed dat die SerialCommand melding ergens van/voor is wat je normaliter niet nodig zou hebben, maar wat nu ergens vandaan komt doordat je iets anders gebruikt?

[ Voor 16% gewijzigd door sjimmie op 14-12-2016 19:45 ]

• rorie
Bedankt voor je reactie, de Arduino IDE klaagt bij het compileren dat hij SerialCommand.h niet kan vinden. Deze staat als include in de .ino file #include <SerialCommand.h>. Deze zal dus worden aangeroepen vanuit de .ino file. Nou snap ik dat het hier gaat om een referentie die niet gevonden kan worden bij het compileren, alleen hoe kan ik deze toevoegen en waar haal ik deze vandaan?
sjimmie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:44:
[...]

Help me even... Hij roept dat hij die SerialCommand.h file mist, maar vanuit welke file wil hij die aanroepen dan?
Want het zegt mij ff niets... (is dat niet is van Arduino ipv esp8266?)

EDIT: Met Arduino studio bedoel je dat je niet met de Arduino IDE werkt?
Ik vermoed dat die SerialCommand melding ergens van/voor is wat je normaliter niet nodig zou hebben, maar wat nu ergens vandaan komt doordat je iets anders gebruikt?

• sjimmie
rorie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:08:
Bedankt voor je reactie, de Arduino IDE klaagt bij het compileren dat hij SerialCommand.h niet kan vinden. Deze staat als include in de .ino file #include <SerialCommand.h>. Deze zal dus worden aangeroepen vanuit de .ino file.
In mijn "originele" github versie staat die include niet.
https://github.com/supers...oFanRFT/IthoEcoFanRFT.ino
Je gebruikt dus iets anders? Als je even je bronnen enzo vermeldt dan weten we waar het over gaat...

• rorie
Jou originele versie is idd een stuk cleaner, misschien eerst maar eens proberen om die aan de gang te krijgen. Welke ik nu gebruik is deze https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remote, leek me erg handig met web interface erbij.
sjimmie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:11:
[...]

In mijn "originele" github versie staat die include niet.
https://github.com/supers...oFanRFT/IthoEcoFanRFT.ino
Je gebruikt dus iets anders? Als je even je bronnen enzo vermeldt dan weten we waar het over gaat...

• sjimmie
rorie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:16:
Jou originele versie is idd een stuk cleaner, misschien eerst maar eens proberen om die aan de gang te krijgen. Welke ik nu gebruik is deze https://github.com/incmve/Itho-WIFI-remote, leek me erg handig met web interface erbij.

[...]
De code die jij wilde gebruiken is volgens mij op basis van pimatic.

Puur een webinterface is met ca 20 regels code toegevoegd. Keep it simple.
Een sensor (co2, vocht, wat jij wilt) zal ook in 10 regels code passen...

• sjimmie
deklusjesman schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:25:
[...]

EDIT van mijn vorige bericht (waar het nog niet lukte).
Message2 heb ik nu als {6,89,150,170,165,101,90,150,85,149,101,90,102, 85,150}
IthoCommand kan zowel 32 als 34 zijn
En in calculateMessage2Byte43 gelijk aan IthoFull.
De fan gaat nu in een soort pulserende stand. Iedere grofweg 20 sec gaat hij voor 2-3 sec aan en dan weer uit.
Dat zou die niet-thuis stand kunnen zijn. Maar persoonlijk vind ik het geluid (telkens even aan) rete-irritant. :X

Ik vermoed dat er in de counter (calculateMessage2Byte43) nog iets verbeterd moet worden want hij lijkt het nog niet altijd te doen.

[ Voor 58% gewijzigd door sjimmie op 15-12-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
sjimmie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:00:
[...]
De fan gaat nu in een soort pulserende stand. Iedere grofweg 20 sec gaat hij voor 2-3 sec aan en dan weer uit.
Ik kan ook nergens achterhalen wat de niet-thuis stand doet.
Behalve dat het een extra-laag stand is.
20 sec uit, en dan 2 sec aan zou dat natuurlijk kunnen zijn.
Alhoewel dat irritant is, ben je op dat moment 'niet thuis' :+

Edit:
Er is nog een andere ab met een timer van 3-6-9 uur.
YouTube: DemandFlow-bediening

[ Voor 13% gewijzigd door thomasdebans op 19-12-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
thomasdebans schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:49:
Ik kan ook nergens achterhalen wat de niet-thuis stand doet.
Behalve dat het een extra-laag stand is.
20 sec uit, en dan 2 sec aan zou dat natuurlijk kunnen zijn.
Alhoewel dat irritant is, ben je op dat moment 'niet thuis' :+
Tsja, of het is de niet-thuis, of het is een soort "code fout".
Anyway, het bespaart stroom en het irritante maakt inderdaad niet uit als je er toch niet bent. Alleen als bijv nachtstand is het niet geschikt (vind ik).

Is er iemand die tijd heeft om het te testen?
Dan kan ik eerst 1 op 1 de code delen om te testen zonder het meteen op github te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racquemis
  • Laatst online: 08-06 08:53
Ik heb hier een remote met niet-thuis knop. Als iemand me even wegwijs kan maken in het uitlezen van de code kan dit wel doen.

• ThinkPad
racquemis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:08:
Ik heb hier een remote met niet-thuis knop. Als iemand me even wegwijs kan maken in het uitlezen van de code kan dit wel doen.
Misschien woont jvdmast bij je in de buurt, hij heeft de hardware al beschikbaar om een remote te kunnen uitlezen als ik het goed begrijp.

[ Voor 47% gewijzigd door ThinkPad op 22-12-2016 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Heb je wel al een esp8266 (of arduino) met een c1101 werkend om gewoon de codes te verzenden en ontvangen?
ThinkPadd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:19:
Misschien woont jvdmast bij je in de buurt, hij heeft de hardware al beschikbaar om een remote te kunnen uitlezen als ik het goed begrijp.
En anders zou dat een mogelijkheid zijn ja.

[ Voor 30% gewijzigd door sjimmie op 22-12-2016 10:23 ]

• racquemis
Op dit moment heb ik nog een C1101 in bestelling (China). dus nog geen werkende opstelling.
Ik ben woonachtig in Zwolle, mocht je in de buurt zijn dan ben je meer dan welkom.

Of iemand moet een C1101 hebben liggen die ik kan overnemen om het wat te bespoedigen.

[ Voor 20% gewijzigd door racquemis op 22-12-2016 10:31 ]

• sjimmie
racquemis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:27:
Op dit moment heb ik nog een C1101 in bestelling (China). dus nog geen werkende opstelling.
Ik ben woonachtig in Zwolle, mocht je in de buurt zijn dan ben je meer dan welkom.

Of iemand moet een C1101 hebben liggen die ik kan overnemen om het wat te bespoedigen.
Euhm nee dat is een uur van mijn huis en nog verder van mijn werkadres. :(
Maar ik heb er 1 operationeel, 1 in mijn testopstelling en 1 spare. :) Die spare kan ik wel in een envelopje steken zodat je kan testen. (zou hem wel tzt terug willen)

• ThinkPad
Of racquemis stuurt zijn afstandsbediening even op :P Ik weet niet hoe lang het uitlezen duurt, maar misschien kan hij gelijk dezelfde dag nog weer terug op de post naar racquemis.

• sjimmie
ThinkPadd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:06:
Of racquemis stuurt zijn afstandsbediening even op :P Ik weet niet hoe lang het uitlezen duurt, maar misschien kan hij gelijk dezelfde dag nog weer terug op de post naar racquemis.
Dat zou ook een optie zijn.
Uitlezen is een paar uurtjes werk.
Dus vandaag verstuurd is uiterlijk zaterdag hier, en dan weer zaterdag op de post is dinsdag of woensdag weer terug...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racquemis
Dat lijkt me een minder goed idee. als ik de remote kwijtraak in de post heb ik de huurbaas wat uit te leggen. Daarnaast heb ik geen andere manier dan de remote om de itho te bedienen. Zonder standje hoog gaat het rookmelder telkens bij het douchen af 8)7

jvdmast,als je me vertrouwd wil ik best je spare ontvangen en direct weer retourneren. Ik heb hier een arduino en meerdere ESP8266s liggen. Ik kan de opstelling zo maken.

En anders even max. 2 weken wachten tot ik mijn eigen binnen heb. Dat geduld kunnen we vast opbrengen :P
We hebben nu in iedergeval iemand gevonden die deze remote heeft om de library compleet te maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door racquemis op 22-12-2016 11:28 ]

• sjimmie
racquemis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:27:
Dat lijkt me een minder goed idee. als ik de remote kwijtraak in de post heb ik de huurbaas wat uit te leggen. Daarnaast heb ik geen andere manier dan de remote om de itho te bedienen. Zonder standje hoog gaat het rookmelder telkens bij het douchen af 8)7

jvdmast,als je me vertrouwd wil ik best je spare ontvangen en direct weer retourneren. Ik heb hier een arduino en meerdere ESP8266s liggen. Ik kan de opstelling zo maken.

En anders even max. 2 weken wachten tot ik mijn eigen binnen heb. Dat geduld kunnen we vast opbrengen :P
Die spare kan ik wel ff missen. Ik heb naast de prod de test versie ook nog liggen en er staat er nog eentje in bestelling voor de zekerheid!
Stuur me maar een DM met je adres. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racquemis
DM verstuurd ;)

• racquemis
Alles is geregeld nu, hopelijk kan ik eind van de week nog een resultaat geven ;)

• sjimmie
racquemis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:40:
Alles is geregeld nu, hopelijk kan ik eind van de week nog een resultaat geven ;)
Dan hebben we in ieder geval een groot deel. Daarna moet er nog worden gepuzzeld om de logica rondom de counters te ontcijferen EN het kan lastig worden om de codes om te vormen tot codes die werken met de remote die we nu nabootsen (want die verschillen onderling ook nog). We gaan immers de codes van de ene remote proberen na te bootsen als vergelijkbare codes van een andere remote...
Maar het begin zit er aan te komen. ;)

• thomasdebans
Kun je beschrijven wat de niet-thuis functie precies inhoudt?
In vergelijking met de laagstand functie.

• racquemis
Ik ga dat vanavond of morgen even beoordelen. Ik weet dat in niet thuis stand er eigenlijk geen geluid te horen valt uit de ventilatieroosters. Maar of ie uit Is of alleen zeer langzaam draait weet ik nog niet. Ook niet of ie na een paar uur even harder gaat draaien. Ik ga het onderzoeken

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Door de niet thuis knop in te drukken zorg je ervoor dat de ventilatiemotor nog lager dan stand 1 gaat draaien. Dit betekent dus nog meer energiebesparing.

https://www.eskafilters.n...l-niet-thuis-functie.html

Noem het standje 0,5 ofzo :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
racquemis schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:57:
Ik ga dat vanavond of morgen even beoordelen. Ik weet dat in niet thuis stand er eigenlijk geen geluid te horen valt uit de ventilatieroosters. Maar of ie uit Is of alleen zeer langzaam draait weet ik nog niet. Ook niet of ie na een paar uur even harder gaat draaien. Ik ga het onderzoeken
Hmm, dat zou betekenen dat die stand die ik "opwekte" iets anders is.
(dat is ongeveer 20s uit en dan 2s aan)
Wat dan ook weer deels verklaart waarom een eerste test bij iemand ander faalde, want daar ging de fan juist op stand 24 ofzo. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• racquemis
Inmiddels de CC1101 van jvdmast ontvangen en aan d praat gekregen op een esp-12f. De join is gelukt. nu nog kijken of het allemaal echt goed werkt door commando's te sturen en dan de remote uitlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjeed
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik gebruik de code van jvdmast maar kan ook geen messages ontvangen met een witty cloud ESP module. verzenden gaat wel goed,
ps. ik heb de weerstanden van de rgb led weggehaald, omdat deze op de SPI lijnen waren aangesloten.

debug info....
IthoCC1101.cpp

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
bool IthoCC1101::checkForNewPacket()
{
    bool result = false;    
    uint8_t length;

switch (receiveState)
    {
        case ExpectMessageStart:
            length = receiveData(&inMessage1, 15);

hier blijft length 0
De receiveState veranderdt dus niet naar ExpectNormalCommand

[ Voor 0% gewijzigd door edjeed op 26-12-2016 11:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racquemis
Ik krijg het ook niet voor elkaar om messages te ontvangen terwijl versturen wel gewoon werkt.
jvdmast is me aan het assisteren via DM, maar misschien handig hier verder te communiceren? hebben anderen er wellicht ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjeed
  • Niet online
Zou mooi zijn als het probleem kan worden gevonden.
Ik ben bezig met mijn eigen 'smarthome' en heb een touchscreen met pi in de woonkamer hangen waar ik de status/bediening op kan zien/regelen. Nu kan ik alleen de Itho aansturen, maar nog niet zien wat de huidige status is.
display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
jvdmast,

ik heb nog even met de library zitten spelen om erachter te komen wat er nu aan de hand is dat ik niks kan receiven. Ik heb een aantal prints toegevoegd om de bytes van message 1 te printen.

Wanneer ik vervolgens op de knop op de remote toets zie ik netjes regels van 15 bytes voorbij komen. Enkele probleem is dat geen enkele regel hetzelfde is. Zelfs niets de 2 repeats die de controller stuurt.

Onderstaande lijst bevat de resultaten die ik kreeg voor Message1 door heel vaak op de knop te drukken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
84 220 84 66 131 73 190 93 174 96 132 207 131 219 66 
85 180 247 126 171 127 255 255 255 224 0 0 0 0 0 
85 22 243 127 119 255 247 255 255 224 0 0 0 0 0 
85 219 186 107 45 95 255 255 255 224 0 0 0 0 0 
85 30 61 61 151 63 244 31 255 112 0 64 0 0 0 
85 165 57 87 255 251 255 255 223 224 0 0 0 0 0 
87 239 250 63 191 239 245 127 255 224 0 64 0 0 0 
85 3 244 223 18 141 255 239 138 112 0 204 10 147 0 
84 177 49 65 205 95 187 120 167 240 0 196 10 146 0 
84 153 237 73 238 175 73 255 108 80 0 204 2 155 64 
84 105 5 126 245 122 239 223 127 160 0 192 0 0 0 
85 161 184 238 183 247 255 255 111 224 0 0 0 0 0

Geen 1 is gelijk, heb ik dan zoveel last van interferentie???

Een aantal keer werd er een goed commando gevonden:
code:
1
2
3
 Received Message2 bytes: 0 0 16 0 128 0 144 64 0 6 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 48 0 0 9 0 0 0 5 0 0 32  
Received Message2 bytes: 0 0 16 0 128 0 144 64 0 6 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 48 0 0 9 0 0 0 5 0 0 32  
Received Message2 bytes: 42 170 170 170 172 3 128 0 0 64 0 0 0 0 0 0 16 16 64 0 8 0 0 0 32 0 64 0 0 0 0 0 0 52 0 1 0 16 0 4 1 0

code:
1
2
3
Received Message2 bytes: 42 170 170 170 172 3 128 0 0 64 0 0 0 0 0 0 16 16 64 0 8 0 0 0 32 0 64 0 0 0 0 0 0 52 0 1 0 16 0 4 1 0  
Received Message2 bytes: 1 128 0 26 0 0 6 34 0 128 16 130 64 0 0 1 0 0 0 1 0 12 0 16 32 36 0 0 128 16 0 0 36 0 128 0 0 0 128 16 0 0

De regel
code:
1
komt meerdere malen. Zou dit het commando van de niet thuis knop zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 16:44
Toch even verdiepen in dit topic. Zie hem elke keer voorbij komen en nu pas gegoogled naar het woord itho. Blijkt dezelfde ventilator te zijn die hier ook aangesloten is 😀

• japie101
Ik heb vandaag een D1 mini en een CC1101 binnen gekregen, iemand die deze combi werkend heeft gekregen? Hoor graag welke handleiding / project ik dan het beste kan volgen.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
ik heb via marktplaatst ooit een itho stork knop gekocht en die werkt op mijn buva boxstream.
werken bovengenoemde alternatieven daar ook op. voordat ik mijn cc1105 op een wemos of nodemcu soldeer?

ik heb nu een lego kastje met de remote knop en daarin een easyesp die met 4 switches op de remote zit gesoldeert. dit betekend dat ik hem kan schakelen. (en dat weer in domoticz op basis van vochtigheid enz.
maar ik kan het signaal hier niet mee opvangen.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien moet je beginnen met typenummers van zowel de remote als de box noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Templar
Foto's van de PCB en/of beschrijving van de relevante chips kunnen ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
zal er morgen mee aan de slag gaan :) bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
zo het ding gesoldeerd en aan mijn nodemcu v3 gehangen.
allesn bij flashen vanaf arduino 2.0 een fout. daarom de vertrouwde 1.6.13 geinstalleerd. maar nog steeds:

[/code]
In file included from C:\Users\remco\Documents\Arduino\libraries\Itho\IthoCC1101.h:10:0,

from C:\Users\remco\Documents\Arduino\libraries\Itho\IthoCC1101.cpp:5:

C:\Users\remco\Documents\Arduino\libraries\Itho\IthoPacket.h:24:1: warning: 'typedef' was ignored in this declaration [enabled by default]
[/code]

of
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C:\Users\remco\Documents\Arduino\Itho-WIFI-remote\Itho-WIFI-remote.ino:8:27: fatal error: SerialCommand.h: No such file or directory

#include <SerialCommand.h>

^

compilation terminated.

exit status 1
Error compiling for board Generic ESP8266 Module.

de versies die ik heb geprobeerd is die van supersjimmie en die van incmve
zou zou dit waarschijnlijk bekende koek voor jullie zijn. maar ik snap er niets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

remcoXP schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:01:
allesn bij flashen vanaf arduino 2.0 een fout. daarom de vertrouwde 1.6.13 geinstalleerd. maar nog steeds:

[/code]
In file included from C:\Users\remco\Documents\Arduino\libraries\Itho\IthoCC1101.h:10:0,

C:\Users\remco\Documents\Arduino\libraries\Itho\IthoPacket.h:24:1: warning: 'typedef' was ignored in this declaration [enabled by default]
[/code]

of
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
C:\Users\remco\Documents\Arduino\Itho-WIFI-remote\Itho-WIFI-remote.ino:8:27: fatal error: SerialCommand.h: No such file or directory

^

compilation terminated.

exit status 1

zou zou dit waarschijnlijk bekende koek voor jullie zijn. maar ik snap er niets van :P
Je moet een specifieke versie van de Arduino IDE hebben, ik dacht hoger dan 1.2x. Ik heb die fout ook gehad en was met een andere versie opgelost.

Geloof dat ik ondertussen 10 verschillende versies heb staan vanwege niet correct werken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
bij mij idem van de nieuwste tot weer naar 1.6.8 maar blijf fouten krijgen. maargoed ik geef nog niet op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
edjeed schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:19:
Ik gebruik de code van jvdmast maar kan ook geen messages ontvangen met een witty cloud ESP module. verzenden gaat wel goed,
Ik vermoed een soortgelijk probleem als hieronder.
racquemis schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:31:
Wanneer ik vervolgens op de knop op de remote toets zie ik netjes regels van 15 bytes voorbij komen. Enkele probleem is dat geen enkele regel hetzelfde is. Zelfs niets de 2 repeats die de controller stuurt.

Onderstaande lijst bevat de resultaten die ik kreeg voor Message1 door heel vaak op de knop te drukken
code:
1
<knip>

Geen 1 is gelijk, heb ik dan zoveel last van interferentie???

Een aantal keer werd er een goed commando gevonden:
<knip>
[/code]
De regel
code:
1
komt meerdere malen. Zou dit het commando van de niet thuis knop zijn??
Ik zeg 99% zeker een te slechte ontvanngst.
Omdat je mijn spare module gebruikt met de nogal slechte antenne wordt dat vermoeden versterkt. Het zou zelfs kunnen dat (onder de lijm) de antenne helemaal los is geraakt tijdens verzending.
Probeer het eens met de zendende en ontvangende modules (itho en cc1101) pal bovenop elkaar?

Wat betreft je ontvangen codes en de mogelijke niet thuis, er komen normaal helemaal geen nullen voor in de codes.
remcoXP schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:01:

[/code]

[/code]

of
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

^

compilation terminated.

exit status 1

In mijn versie staat helemaal geen #include SerialCommand.h dus dat is zeer zeker niet mijn code.
(waarmee ik bedoel: niet de github supersjimmie code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
geflash! :) bedankt. libary was wat verziekt door de verschillende versies enzo. de warming bleef wel maar dat was maar een warning.

Nu zal ik hem proberen te pairen :)
sjimmie schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Ik vermoed een soortgelijk probleem als hieronder.

[...]

Ik zeg 99% zeker een te slechte ontvanngst.
Omdat je mijn spare module gebruikt met de nogal slechte antenne wordt dat vermoeden versterkt. Het zou zelfs kunnen dat (onder de lijm) de antenne helemaal los is geraakt tijdens verzending.
Probeer het eens met de zendende en ontvangende modules (itho en cc1101) pal bovenop elkaar?

Wat betreft je ontvangen codes en de mogelijke niet thuis, er komen normaal helemaal geen nullen voor in de codes.

[...]

In mijn versie staat helemaal geen #include SerialCommand.h dus dat is zeer zeker niet mijn code.
(waarmee ik bedoel: niet de github supersjimmie code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
remcoXP schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:30:de warming bleef wel maar dat was maar een warning.
[...]
typedef en eventuele not-handled warnings kan je inderdaad negeren. is iets wat niet relevant is en wat ik er later wel eens uit zal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
Jdmast, Als het ontvangst te slecht is, kunnen we nog proberen de bandwidth te verkleinen, gezien dit de sensitivity vergroot.

Ik zie in de library dat je deze voor lezen op maximaal hebt staan, Is dit met een reden gedaan of is het ontvangst frequentiebereik van de remotes onbekend?

Ik ga wel effe 1 en ander proberen als ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
Als ik trouwens de inhoud remote recht boven de antenne houd, word er helemaal niks ontvangen. Het begint pas te werken bij een afstand van zo'n 10 cm

EDIT:
Ik heb nog wat interressants gevonden. Ik heb een high res afbeelding gevonden van de specifieke CC1101 module. Als ik het goed lees bevat de module een 28 Mhz kristal
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/14uys5d.png
In de library word een XTAL frequentie van 26 mhz benoemd, als de registers staan ingesteld met de juiste waarde voor gebruik bij 26 mhz zou dit evt ook kunnen verklaren waarom ontvangst zo slecht is.

[ Voor 59% gewijzigd door racquemis op 02-01-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
racquemis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:27:
Als ik trouwens de inhoud remote recht boven de antenne houd, word er helemaal niks ontvangen. Het begint pas te werken bij een afstand van zo'n 10 cm

EDIT:
Ik heb nog wat interressants gevonden. Ik heb een high res afbeelding gevonden van de specifieke CC1101 module. Als ik het goed lees bevat de module een 28 Mhz kristal
[afbeelding]
In de library word een XTAL frequentie van 26 mhz benoemd, als de registers staan ingesteld met de juiste waarde voor gebruik bij 26 mhz zou dit evt ook kunnen verklaren waarom ontvangst zo slecht is.
De library is qua cc1101 settings gebaseerd op wat in de originele remote naar de cc1101 in die remote wordt gestuurd. Dit is destijds helemaal door Rogier ge-reverse-engineered. http://www.progz.nl/blog/...-itho-cve-eco-rft-part-3/
Op die print zit een 26MHz kristal. Ik heb op internet ook wel modules met een 26MHz kristal gezien, maar eerlijk gezegd heb ik nooit met een vergrootglaasje al mijn modules gecontroleerd. Kijk jij eens welk kristal zit op de module die je nu gebruikt?

Wat betreft je eerdere vraag over de bandbreedte en sensitivity, voel je vrij om daarmee te spelen want je maakt er niets mee kapot ofzo. Ook die komen voornamelijk van de originele settings. Ik heb er weleens mee gespeeld en merkte wel wat verschil maar bij mij kan ik gewoon normaal ontvangen met de settings die nu in de library zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
racquemis schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:27:
[afbeelding]
Ik heb mijn 3 cc1101's en mijn cc1150 gechecked en die hebben allemaal een 26MHz kristal.
Daarom ben ik erg benieuwd of die ene die ik naar jou heb opgestuurd een 26 of 28MHz kristal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racquemis
Na goed kijken en een foto met m'n DSLR camera (wat een kleine tekst zeg) is het hier ook een 26 Mhz kristal.
Ik heb nog wat zitten tweaken met de registerwaarden maar ik krijg het niet beter. uitzetten van de wifi van de ESP8266 zorgde er wel voor dat ik vaker dezelfde getallen kreeg te zien. maar nog niks bruikbaars.

Ik heb een SDR dongle in bestelling en hoop daarmee de niet thuis commando te ontrafelen.
Is het goed als ik je de CC1101 volgende week weer retour stuur? hopelijk is dan mijn eigen bestelde CC1101 dan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
racquemis schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:11:
Na goed kijken en een foto met m'n DSLR camera (wat een kleine tekst zeg) is het hier ook een 26 Mhz kristal.
Ik heb nog wat zitten tweaken met de registerwaarden maar ik krijg het niet beter. uitzetten van de wifi van de ESP8266 zorgde er wel voor dat ik vaker dezelfde getallen kreeg te zien. maar nog niks bruikbaars.

Ik heb een SDR dongle in bestelling en hoop daarmee de niet thuis commando te ontrafelen.
Is het goed als ik je de CC1101 volgende week weer retour stuur? hopelijk is dan mijn eigen bestelde CC1101 dan binnen.
Ik ben ooit ook met een SDR dongle begonnen maar dat is echt heel veel werk.
Voordat je de SDR goed getuned hebt en een bericht kan ontrafelen... En dan wordt het een dikke 300 bitjes ontrafelen waarbij een telfoutje snel is gemaakt... Maar het kan, weet ik uit ervaring. Ik denk alleen dat het je zoveel tijd gaat kosten dat je ruim binnen die tijd ook wel een cc1101 werkend hebt.

Vermoedelijk is de antenne-aansluiting op het cc1101 printje toch gesneuveld bij de cc1101 die ik je heb gestuurd. Wat mij betreft mag je daar ook aan "rommelen", het is toch een reserve-reserve en als hij al kapot is kan hij niet nog kapotter... Bijv de lijm loshalen en zien of je de boel beter/anders kan solderen ofzo.
(Zie maar wanneer je hem terugstuurt, ik heb hem voorlopig niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Templar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Templer schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb van deze tranceivers nu ook 2 stuks binnengekregen. Zijn hier breakoutboards voor?
Niet dat ik weet. Wel kleine soldeerboutjes en Dupont draadjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjeed
  • Niet online
Hmm nog steeds geen enkele receive...

Eerst heb ik mijn transmitter uitgelezen met een logic analyser om te kijken of er geen andere codes verstuurd werden, de SPI data die ik heb uitgelezen komt overeen met de data waarop de code is gebaseerd. Dit was dus niet het probleem.

Daarna heb ik een Busware CUL3 voorzien van een Arduino bootloader en de code van jvdmast, maar hiermee kan ik ook niet ontvangen maar wel versturen.
Met mijn ESP8266 met CC1101 kan ik ook data vanaf de CUL3 niet ontvangen. (en vise versa)

Ik heb ook getest met verschillende 868 Antennes, aan beide modules.

Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie101
Ik ben ook aan de slag gegaan, heb de code gebruikt die in dit topic eerder is geplaatst, met een paar kleine aanpassingen.

Vandaag de join gedaan, dit ging goed maar na de join kon ik nog 1 maal een "high" versturen en daarna was de web interface niet meer te benaderen, even spanningsloos gemaakt en alles werkt nu en blijft ook werken.

Bedankt voor alle hulp in dit topic.

Itho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Templar
sjimmie schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Niet dat ik weet. Wel kleine soldeerboutjes en Dupont draadjes. ;)
Aan het solderen geslagen maar na het uploaden van de Sketch tegen dit probleem aangelopen. Ik heb jouw repository gebruikt met Arduino IDE 1.6.13 & ESP8266 Core v 2.2.3 en de extra regels in de CC1101::init sectie.

Output Serial Monitor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Soft WDT reset

ctx: cont 
sp: 3ffef4b0 end: 3ffef7d0 offset: 01b0

>>>stack>>>
3ffef660:  feefeffe feefeffe feefeffe feefeffe  
3ffef670:  3ffee5dc 000000f5 3ffee6ac 40202208  
3ffef680:  3ffee5dc 3ffef729 00000035 4020219d  
3ffef690:  000000ff 000000f5 000000ff 402022c4  
3ffef6a0:  00000016 0000001f 3ffee5dc 402025c6  
3ffef6b0:  3ffee5dc 3ffee5dc 00000028 00000000  
3ffef6c0:  00000003 00000028 3ffee5dc 00000000  
3ffef6d0:  00000003 00000028 3ffee5dc 40203774  
3ffef6e0:  aaaaaa48 aaaaaaaa b300feab 952aab2a  
3ffef6f0:  9a59659a 9a69aa99 69a55556 a55aaa5a  
3ffef700:  556a59a5 96596695 5965a5aa 69aa999a  
3ffef710:  a555569a 6a565969 9a596595 9a69aa99  
3ffef720:  aaa99a56 aaaaaaca aaaa13aa 5333adaa  
3ffef730:  cc542b33 5455abaa abaab4ca 40204255  
3ffef740:  00000009 0000000e 3ffe849a 3ffee7a4  
3ffef750:  3fffdad0 0000000f 3ffee780 40203c85  
3ffef760:  3ffe8770 00000000 3ffee780 40203c85  
3ffef770:  3ffe848c 00000000 3ffee780 40203cb0  
3ffef780:  3ffe84bc 3ffee5dc 3ffee780 3ffee7a4  
3ffef790:  3fffdad0 00000000 3ffee780 40201d38  
3ffef7a0:  3fffdad0 00000000 3ffee780 40201d95  
3ffef7b0:  feefeffe feefeffe 3ffee79c 40203fc8  
3ffef7c0:  feefeffe feefeffe 3ffee7b0 40100114  
<<<stack<<<

ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 1384, room 16 
tail 8
chksum 0x2d
csum 0x2d
v09f0c112
~ld
&#8230;setup begin
CC1101_PARTNUM 255
CC1101_VERSION 255
CC1101_MARCSTATE 31
setup done
sending join...
send

De NodeMCU versie 1.0 zit in een loop. Ergens een soldeerfoutje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Templer schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:00:
[...]

Aan het solderen geslagen maar na het uploaden van de Sketch tegen dit probleem aangelopen. Ik heb jouw repository gebruikt met Arduino IDE 1.6.13 & ESP8266 Core v 2.2.3 en de extra regels in de CC1101::init sectie.

Output Serial Monitor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Soft WDT reset

ctx: cont 
sp: 3ffef4b0 end: 3ffef7d0 offset: 01b0

>>>stack>>>
3ffef660:  feefeffe feefeffe feefeffe feefeffe  
3ffef670:  3ffee5dc 000000f5 3ffee6ac 40202208  
3ffef680:  3ffee5dc 3ffef729 00000035 4020219d  
3ffef690:  000000ff 000000f5 000000ff 402022c4  
3ffef6a0:  00000016 0000001f 3ffee5dc 402025c6  
3ffef6b0:  3ffee5dc 3ffee5dc 00000028 00000000  
3ffef6c0:  00000003 00000028 3ffee5dc 00000000  
3ffef6d0:  00000003 00000028 3ffee5dc 40203774  
3ffef6e0:  aaaaaa48 aaaaaaaa b300feab 952aab2a  
3ffef6f0:  9a59659a 9a69aa99 69a55556 a55aaa5a  
3ffef700:  556a59a5 96596695 5965a5aa 69aa999a  
3ffef710:  a555569a 6a565969 9a596595 9a69aa99  
3ffef720:  aaa99a56 aaaaaaca aaaa13aa 5333adaa  
3ffef730:  cc542b33 5455abaa abaab4ca 40204255  
3ffef740:  00000009 0000000e 3ffe849a 3ffee7a4  
3ffef750:  3fffdad0 0000000f 3ffee780 40203c85  
3ffef760:  3ffe8770 00000000 3ffee780 40203c85  
3ffef770:  3ffe848c 00000000 3ffee780 40203cb0  
3ffef780:  3ffe84bc 3ffee5dc 3ffee780 3ffee7a4  
3ffef790:  3fffdad0 00000000 3ffee780 40201d38  
3ffef7a0:  3fffdad0 00000000 3ffee780 40201d95  
3ffef7b0:  feefeffe feefeffe 3ffee79c 40203fc8  
3ffef7c0:  feefeffe feefeffe 3ffee7b0 40100114  
<<<stack<<<

ets Jan  8 2013,rst cause:2, boot mode:(3,6)

load 0x4010f000, len 1384, room 16 
tail 8
chksum 0x2d
csum 0x2d
v09f0c112
~ld
&#8230;setup begin
CC1101_PARTNUM 255
CC1101_VERSION 255
CC1101_MARCSTATE 31
setup done
sending join...
send

De NodeMCU versie 1.0 zit in een loop. Ergens een soldeerfoutje? O-)
Partnum en version kunnen geen 255 zijn, dit wijst op geen communicatie.
En inderdaad zal de boel gewoon crashen als er geen communicatie is (er zit geen veilige controle in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Whizzer schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:16:
Met de NodeMCU deed hij het bij mij ook niet.. Wellicht is de CC1101 kapot, dus ik heb een diepteinvestering gedaan om daar een nieuwe voor te bestellen.. ;)
oOo Goede investering geweest.. oOo

Nieuwe module aangesloten op de NodeMCU, even de code dat hij ook laat zien wat hij ontvangt en meteen begon hij data uit te spugen.

Dus eindelijk werkend. Nu even kijken welke code het fijnste werkt en dan kan ie opgenomen worden in de hele Domoticz omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Leuk om te zien hoe het uiteindelijk (bijna) overal wel werkt. :)
Daarom nog wel even een linkje naar waar we het allemaal aan te danken hebben:
http://www.progz.nl/blog/...-itho-cve-eco-rft-part-1/

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste