Monda schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:26:
Paar keer voorbij zien komen, maar nog niet geheel duidelijk. Ik heb een gearscore van 194, maar als ik alleen ze Darkzone in ga kom ik in 201+... Hoe zit dat?
Alleen in DZ is vrijwel onmogelijk... In ieder geval in 201+. Moet al m'n medkits etc inzetten om een mob te overleven.
Hier heb ik ook last van. Dit komt doordat de gear score die je in beeld ziet niet de gear score is die de game gebruikt om de dark zone bracket te bepalen.
De bracket wordt bepaald door alle items die je bij je hebt of die in je stash zitten, waarbij alleen mods genegeerd worden. Heb je dus bijvoorbeeld 5 items met gear score 240 in je stash, of wel bij je, maar niet aan, dan zie je die niet bij je gear score, maar worden deze wel meegenomen bij het bepalen van de bracket. Ter illustratie even een snel verzonnen rekensommetje:
Stel dat je character 3 x 214, 3 x 191, 1 x 182 en 1 x 163 items "aan heeft", en nog 4 items van gear score 240 bij zich heeft (of in de stash heeft zitten, dat is om het even).
Dan zou de game als score moeten geven: ((3 x 214) + (3 x 191) + (1 x 182) + (1 x 163)) : 8 = 195.
Voor de indeling van de bracket tellen echter de 4 ittems met gear score 240 ook mee, en dan kom je uit op ((3 x 214) + (3 x 191) + (1 x 182) + (1 x 163) + (4 x 240)) : 12 = 210.
Er lijkt naar mijn idee overigens wel iets veranderd aan de manier van indelen, aangezien ik nu alleen nog in de 161+ bracket terecht kan komen wanneer ik alle gear set items die ik heb wegdoe, en vervang door gele high end items. Selecteer ik ook maar 1 gear set item, dan vlieg ik direct naar de 201+ bracket. Terwijl mijn gear score onderin beeld niet eens in de buurt komt van de 200, zeker niet met maar 1 gear set item.
Ik heb gisteren een paar uur met verschillende bekende gespeeld en wat dingen getest, maar totdat ze hier iets op bedacht hebben ga ik in m'n eentje de darkzone niet meer in. Voorheen kon ik DZ01 t/m DZ04 wel aan, en deed ik 5 en 6 wanneer ik met een groep was. Nu wordt ik DZ01 door sommige bosses al neergelegd met 2 shots omdat ik in een te hoge bracket zit