Ik blijf het zeggen, het is jammer dat deel 2 zo dichtbij is, want ik vind dit echt een van de leukste games die ik ooit heb gespeeld, en ik heb de game pas sinds 3 weken ontdekt. Deel 2 bevalt mij veel minder.
Ik heb in het weekend ook Resistance gespeeld. Het kan wel een rollercoaster zijn.. Ik had wel e.e.a. gelezen en voorbereid, maar het ging niet allemaal vlekkeloos
1e groep: Ik wilde het even aankijken en bleef dus gewoon op de mobs richten zonder de SHD tech op te pakken. Iedereen bleef bij de data breach gewoon in de eerste hal lopen en niemand deed de deur open om naar de data breach te gaan. Eén dude zat te schelden en tieren ging boos weg, missie gefaald en group disband.
2e groep: Iedereen bleef bij de deur staan campen om vanaf daar een beetje mobs af te schieten, erg cheesy. Ik rende gewoon de kamer in en knalde elke keer iedereen neer zonder dat zij uberhaupt een kogel konden afvuren. Bij de data breach opende ik gelijk de deur (ik had alle SHD tech) en wilde direct de laptop veiligstellen... ik weet nu hoe het moet dacht ik... maar toen werd ik uit de groep gekickt
3e groep: Eindelijk iemand met de microfoon die iedereen kon uitleggen wat het plan was. Dus bij de data breach zo lang mogelijk wachten om zoveel mogelijk tech te verzamelen, en daarna zo snel mogelijk naar één of andere cheesy gang om daar 10 ronden lang te campen, en de boss zo lang mogelijk te laten leven voor nog meer SHD tech, enz.. Daarna kwamen we uiteindelijk in een loods met een chest waar we een leuke reward uit haalden. Uiteindelijk gingen we in ronde 16 direct plat. Daarna met dezelfde groep nog een keer gedaan, weer tot ronde 15 gehaald en daarna dood.
Conclusie voor mij, de 3e groep is de 'way to go' om het doel te bereiken (de chest), maar het voelt wel een beetje als cheaten door ergens in een gangetje te staan en daar iedereen maar af te knallen.
Uiteindelijk is het wel goed voor de gear, want de classified items en de exotics stromen nu wel binnen. Ik krijg helaas wel heel veel dubbele items (maar gelukkig wel met andere/betere talents).
Ik vind het inventory management wel een zooitje. Het overzicht is er eigenlijk niet, de menu's laten te weinig zien, je kan gear niet in bepaalde mapjes sorteren/groeperen, alles staat gewoon onder 'weapons' of 'backpacks' onder elkaar.
Ik heb nu een full classified reclaimer set, helemaal gemaxxed (291 is max?) en met de juiste stats. Daarnaast heb ik een 2e set die erg goed werkt (Ninjabike bag waardoor ik de Lone Star 4pc + Striker 2pc + Nomad 2pc bonus heb). Tevens heb ik bijna ook Lone Star volledig classified (met 2x Big Alejandro).
Nu ben ik ook langzaam een 3e set aan het maken (Striker) en zit mijn stash al helemaal vol met exotics/classified gear van andere sets. Ik begin al een beetje draaierig te worden van deze 3 sets, en sommige gear gebruik ik voor meer dan 1 set, enz.
Daarbovenop heb ik ook nog 50+ gear mods liggen waarvan ik niet weet of ze ooit van pas komen of dat ik iets kan wegflikkeren. Idem met de weapon mods waarvan ik heb gekeken welke het beste zijn bij een bepaalde speelstijl en daarvan alles maar bewaar.
En als klap op de vuurpijl zit de Dark Zone vol met griefers (in mijn ogen). Ik kom in een matchmake groepje met 4 gasten, en in de eerste de beste subway gaat 1 van de 4 uit de groep, Rogue, en vermoord ons drieën.. erg triest. Ook ben ik altijd de lul tegen gasten 1v1 als ze Rogue zijn. Ik knal 4 magazijnen op ze leeg, maar zij healen, reviven, en strafen naar links en rechts waardoor je ze niet kan raken. Zo rennen ze op hun gemakje naar mij toe (ik zit in cover) en terwijl ze voor mijn neus staan schieten ze mij gewoon makkelijk dood. Dus, zal er ook nog een setje PVP gear bij moeten komen, ik denk Nomad
Het enige wat mij nog niet gelukt is, is een incursion af te ronden. Alle legendary missies heb ik met een random groep gehaald, maar de incursion schieten maar niet op. Is de tweakers groep nog actief wat dat betreft?