Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:38:
Wat is het toch met GoT en users die menen dat alleen positieve meningen recht hebben op een plekje in het forum.
Dat jij tevreden bent met crap waar je dan 30 euro voor betaald moet je zelf weten. Ik zeg toch ook niet ga weg met je positieve opmerkingen..?
Ben ook niet de enige die de nodige issues heeft met het spel.
Heb al jaren bijna geen racegames meer gespeeld en dus ook GoT weinig gecheckt op dat vlak, maar moet eerlijk zeggen dat ik, zodra ik jouw naam zag, meteen dacht "Ah dat is die gast die bij F1 2010 onwijs liep te klagen, en destijds ook bij praktisch elke andere racegame. Ben benieuwd of hij dit keer wat positi.... nope." Dus ik snap wel dat dit wat weerstand oproept. Neemt niet weg dat een discussieforum bedoeld is om te discussiëren en dus ook de mindere punten van een spel zeker genoemd mogen worden. Maar als ik keer op keer frustraties lees dan denk ik: waarom deze games überhaupt nog proberen? Zijn zat andere te gekke racegames die hopelijk inmiddels wel beter bevallen.
Anyway, terug naar het spel zelf. Heb een aantal uurtjes gespeeld en ja, de AI verkiest vaak het tegen de achterkant beuken boven gewoon inhalen, vrij bizar. De graphics, en daar geef ik je helemaal gelijk in Phusebox, ogen minder realistisch dan Project CARS. Iets met de belichting/shading, waardoor veel kleurvlakken er nogal egaal en mat uitzien, en dat geeft het geheel een beetje een cartoony look.
Qua handling heb ik in Project CARS veel meer het gevoel dat mijn racestuurtje en de virtuele auto echt met elkaar verbonden zijn, in F1 2016 voelt dit net wat zweveriger. Neemt niet weg dat ik het een leuk en uitdagend spel vind die de sfeer van F1 vrij goed weet over te brengen. En juist dat is iets wat ik vaak mis in andere games: de hele sfeer om het racen heen.
Wat voor tijden rijdt iedereen hier op Albert Park, en met welke auto? Ik moet behoorlijk hard werken om een
1:35 1:34 eruit te krijgen in een McLaren (in practise session, supersofts), maar ik zie mensen die veel minder strak de ideale lijn aanhouden en toch met gemak 1:30'ers rijden. Speel wel met stuur in cockpit view, alle assists uit, handmatig schakelen. Meer oefenen vrees ik.