Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Met Renault kwalificeer ik me redelijk makkelijk in de top 10 op hard, maar in de race blijft het fout gaan. De Ai is af en toe echt een ramp en ramt me echt vaak onnodig van de baan.

Ook heb ik iets vaags met mijn T300 incl. F1 wheel. Als ik de race start, uit de pits kom of in een flying lap begin dan doet het stuur even niks tot ik even flink (ong. 45 graden) naar rechts stuur. Als hij het eenmaal doet dan is ook gelijk alles weer in orde. Valt wel te wennen, maar lekker is anders ...

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 21-08-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:10
Is deze nou veel beter dan F1 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 01:31:
Met Renault kwalificeer ik me redelijk makkelijk in de top 10 op hard, maar in de race blijft het fout gaan. De Ai is af en toe echt een ramp en ramt me echt vaak onnodig van de baan.

Ook heb ik iets vaags met mijn T300 incl. F1 wheel. Als ik de race start, uit de pits kom of in een flying lap begin dan doet het stuur even niks tot ik even flink (ong. 45 graden) naar rechts stuur. Als hij het eenmaal doet dan is ook gelijk alles weer in orde. Valt wel te wennen, maar lekker is anders ...
Heb ik ook last van met de Logitech G27.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Remco Tr schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 02:17:
Is deze nou veel beter dan F1 2015?
Qua gameplay: mwah niet veel.
Qua content: ja enorm. Zonder career mode was echt de domste keuze ooit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ik ben er alweer klaar mee. Met de controller op hard is super easy. Zet ik hem op expert haal ik niet eens de target lap time in tyre management challenge. Laat staan dat mijn banden überhaupt uit het rood blijven.

Dus van 2 sec per rondje sneller dan Mercedes in een Haas naar 6 sec per rondje langzamer dan Manor is het verschil tussen twee settings?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:20:
Pff ik ben er alweer klaar mee. Met de controller op hard is super easy. Zet ik hem op expert haal ik niet eens de target lap time in tyre management challenge. Laat staan dat mijn banden überhaupt uit het rood blijven.

Dus van 2 sec per rondje sneller dan Mercedes in een Haas naar 6 sec per rondje langzamer dan Manor is het verschil tussen twee settings?
Ik lees alléén maar negatieve reacties van je, sluit het spel af verkoop het op marktplaats en hou op met klagen.

Man man man..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:33:
[...]

Ik lees alléén maar negatieve reacties van je, sluit het spel af verkoop het op marktplaats en hou op met klagen.

Man man man..
Ik zal eens kijken of ik een gebruikte download code op marktplaats kan verkopen...

Wat is het toch met GoT en users die menen dat alleen positieve meningen recht hebben op een plekje in het forum.

Dat jij tevreden bent met crap waar je dan 30 euro voor betaald moet je zelf weten. Ik zeg toch ook niet ga weg met je positieve opmerkingen..?

Ben ook niet de enige die de nodige issues heeft met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Over issues gesproken, de multiplayer schijnt lagvrij te zijn?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Ik zal eens kijken of ik een gebruikte download code op marktplaats kan verkopen...

Wat is het toch met GoT en users die menen dat alleen positieve meningen recht hebben op een plekje in het forum.

Dat jij tevreden bent met crap waar je dan 30 euro voor betaald moet je zelf weten. Ik zeg toch ook niet ga weg met je positieve opmerkingen..?

Eens. Zolang het een positieve mening is, vindt iedereen het prima. Is de mening wat minder positief, moet je niet klagen en moet je iets anders doen o.i.d. Is overal op het internet zo.

En je hebt ook nog gelijk ook. Ik speel op expert en dan is het te doen. Wil ik daarna op legend, is het huilen met de pet op. Dat terwijl ik in F1 2015 prima meekon met de legend AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor de gebruikers van een stuurtje op de pc: is het niet irritant om na elke speelsessie je stuurtje en pedalen weer op te moeten bergen? Ik merk dat het spelen met een controller suboptimaal is en zit dus te kijken naar een Thrustmaster T150/TMX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Man man man..
Beetje onzin dit. Als iemand alleen maar negatieve ervaringen heeft, dan is dat júist goed om te weten. Sinds wanneer is een forum alleen maar voor positieve ervaringen. Laat iedereen reageren zoals ie wil reageren, over jouw positieve reacties wordt toch ook niet geklaagd.

Ontopic: ik twijfel enorm om deze game aan te schaffen. Als het er niet merkbaar beter uit ziet dan F1 2015, dan vraag ik me af of ik er veel plezier aan ga beleven. Kan iemand wat zeggen over de graphics van F1 2016 in vergelijking met Project Cars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
joblamie schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Beetje onzin dit. Als iemand alleen maar negatieve ervaringen heeft, dan is dat júist goed om te weten. Sinds wanneer is een forum alleen maar voor positieve ervaringen. Laat iedereen reageren zoals ie wil reageren, over jouw positieve reacties wordt toch ook niet geklaagd.

Ontopic: ik twijfel enorm om deze game aan te schaffen. Als het er niet merkbaar beter uit ziet dan F1 2015, dan vraag ik me af of ik er veel plezier aan ga beleven. Kan iemand wat zeggen over de graphics van F1 2016 in vergelijking met Project Cars?
Kan ze alleen op PC vergelijken maar daar vind ik pCars veel mooier. Realistischere graphics en ook minder statisch. F1 is nogal droog qua graphics, weinig dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat is de ervaring van Xbox One bezitters (met controller)? Gisterenavond een review gezien waar de XO er slecht uit kwam tov PS4 en PC (pc is logisch). Weinig zin om digitaal aan te schaffen voor €69,95 en hij toch op grafisch en controll vlak tegen blijkt te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

rgras schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:21:
Voor de gebruikers van een stuurtje op de pc: is het niet irritant om na elke speelsessie je stuurtje en pedalen weer op te moeten bergen? Ik merk dat het spelen met een controller suboptimaal is en zit dus te kijken naar een Thrustmaster T150/TMX.
Daar hebben ze de Wheel Stand Pro voor uitgevonden 8) Zoek maar in dit topic. Ik heb nu dat stuur werkende, maar na geklooi met vastmaken op mijn bureau, die echt dik is a 5 cm, en wegslippende pedalen, ook maar de Wheel Stand Pro besteld. Moet hem nog ophalen maar dan heb je echt een geniale en makkelijk op te bergen constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
sww89 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Daar hebben ze de Wheel Stand Pro voor uitgevonden 8) Zoek maar in dit topic. Ik heb nu dat stuur werkende, maar na geklooi met vastmaken op mijn bureau, die echt dik is a 5 cm, en wegslippende pedalen, ook maar de Wheel Stand Pro besteld. Moet hem nog ophalen maar dan heb je echt een geniale en makkelijk op te bergen constructie.
Eens, gister mijn wheel stand pro ook binnen gekregen. Inklappen en in de kast en de woonkamer ziet er weer wife-proof uit :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:14:
[...]

Interessant, maar dan zou ik eerder geneigd zijn die extra €125 in een T300/TX te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
rgras schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:21:
Ik laat het stuurtje gewoon zitten totdat ik een tijdje geen racegame meer speel, ik doe dan ook niet echt veel anders als gamen, dat beetje surfen kan ik ook makkelijk met het stuur opgebouwd, mijn toetsenbord ligt direct achter het stuur en kan daar makkelijk met mijn armen omheen.

Wat betreft het stuurtje weghalen dat is eigenlijk 1 minuut werk bij mijn tx, 2 stekkers los maken en de usb die ik via mijn toetsenbord verbonden heb los halen, klem los en klaar.

Mijn pedalen laat ik eigenlijk altijd onder het bureau staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Man man man..
Niet zo zeuren, hij is ten minste duidelijk. Volgende week zet jij je roze bril af en kom je tot dezelfde conclusie?
Ik moet het spel nog kopen, maar twijfel enorm vanwege de AI. Juist door dit soort posts kom ik tot de conclusie dat ik de patch(es) nog afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:20:

Wellicht toch iets langer oefenen? Het spel is nog maar 2 dagen uit, waarom dan al direct verwachten dat je mee kan op expert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

Ik begrijp blijkbaar niets van banden management....

Die practice haal ik gewoon niet en ik heb nu al 3 GPs op moeten geven door een klapband richting het einde.

Ik besef wel dat ik vrij agressief rij, maar als ik dat niet doe dan lig ik 22e.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
On_E schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:01:
Ik begrijp blijkbaar niets van banden management....

Die practice haal ik gewoon niet en ik heb nu al 3 GPs op moeten geven door een klapband richting het einde.

Ik besef wel dat ik vrij agressief rij, maar als ik dat niet doe dan lig ik 22e.
op de ps4 kun je met O door een menu gaan waar je info krijgt te zien over je auto, hier zitten ook de banden tussen.

Zodra je banden over de 50 procent heen is moet je na gaan denken over het wisselen van banden.

weet niet of je wel pitstops maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

ProVine schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

op de ps4 kun je met O door een menu gaan waar je info krijgt te zien over je auto, hier zitten ook de banden tussen.

Zodra je banden over de 50 procent heen is moet je na gaan denken over het wisselen van banden.

weet niet of je wel pitstops maakt ?
Ik had net zelfs een 2 stop strategie ipv 1 wat vrijwel alle anderen deden, maar alsnog reed ik mijn linkervoorband kapot 1 ronde voor het einde.

edit: Het is trouwens steeds linksvoor!

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 21-08-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
On_E schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:04:
[...]

Ik had net zelfs een 2 stop strategie ipv 1 wat vrijwel alle anderen deden, maar alsnog reed ik mijn linkervoorband kapot 1 ronde voor het einde.

mhh dan maar iets minder agressief remmen denk ik xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

ProVine schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

mhh dan maar iets minder agressief remmen denk ik xD
Heb nog een hoop te leren denk ik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

On_E schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Heb nog een hoop te leren denk ik! :D
Subtiel remmen is 1 (blokkeren is ramp), teveel stuuruitslag voor de bochtensnelheid ook omdat je dan je banden overbelast terwijl je amper iets wint aan tijd. Wees soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Racing_Reporter schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Subtiel remmen is 1 (blokkeren is ramp), teveel stuuruitslag voor de bochtensnelheid ook omdat je dan je banden overbelast terwijl je amper iets wint aan tijd. Wees soepel :)
Hoe rem jij dan? Ik heb de race-lijn in bochten aan staan en zodra ik op het rode gedeelte afkom druk ik mijn rem vol in tot ie groen is geworden.

In die bandenmanagement oefening zie ik vooral slijtage als ik door bochten stuur trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProVine
On_E schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:35:
[...]

Hoe rem jij dan? Ik heb de race-lijn in bochten aan staan en zodra ik op het rode gedeelte afkom druk ik mijn rem vol in tot ie groen is geworden.

In die bandenmanagement oefening zie ik vooral slijtage als ik door bochten stuur trouwens.
rem een paar meter daarvoor, niet in een keer je remmen hard indrukken maar doe dit rustig, bouw het op.

hoe scherper je door een bocht gaat hoe meer belasting er is op je banden. probeer vloeiend door een bocht te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
D-Ed schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:11:
Wat is de ervaring van Xbox One bezitters (met controller)? Gisterenavond een review gezien waar de XO er slecht uit kwam tov PS4 en PC (pc is logisch). Weinig zin om digitaal aan te schaffen voor €69,95 en hij toch op grafisch en controll vlak tegen blijkt te vallen..
Ik heb het spel een paar dagen op de XO. Hij is ongeveer hetzelfde als de 2015 variant. Qua resolutie zou ie op 900p draaien maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Ik gebruik de Elite controller en dat gaat prima.
Ik merk wel dat als ik traction control uitzet het bijna niet te doen is, maar daar klagen meer mensen over.

Overigens heb ik het spel nu maar eens fysiek gekocht aangezien ie 50 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik heb de vorige Formule 1 game kapot gespeeld, ondanks de weinige content. Die handling van de auto's waren echt subliem. Zelf met een controller.

Alleen bij F1 2016 loop ik toch vast tegen steeds terugkerende problemen. Ik zit qua moeilijkheidsgraad tussen expert en legend in. Ik rijd met Renault en kom op expert met gemak de top 10 in. Terwijl ik op legend de top 20 niet eens haal.

Ik speel nu dus op expert en ik kom makkelijk de top 10 in en strijd met de Williams coureurs. Alleen mijn banden slijten ongelofelijk hard (vooral linksvoor), waardoor ik gewoon in twee ronden tijd een voorsprong van vijf seconden kwijtraak.

Misschien komt dat omdat ik in het begin hard zou pushen, maar voor mijn gevoel doe ik dat niet. En mijn tyre management tests zijn allemaal paars.

Tips van mensen die met controller spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:35
Soccer98 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:37:
Ik heb de vorige Formule 1 game kapot gespeeld, ondanks de weinige content. Die handling van de auto's waren echt subliem. Zelf met een controller.

Alleen bij F1 2016 loop ik toch vast tegen steeds terugkerende problemen. Ik zit qua moeilijkheidsgraad tussen expert en legend in. Ik rijd met Renault en kom op expert met gemak de top 10 in. Terwijl ik op legend de top 20 niet eens haal.

Ik speel nu dus op expert en ik kom makkelijk de top 10 in en strijd met de Williams coureurs. Alleen mijn banden slijten ongelofelijk hard (vooral linksvoor), waardoor ik gewoon in twee ronden tijd een voorsprong van vijf seconden kwijtraak.

Misschien komt dat omdat ik in het begin hard zou pushen, maar voor mijn gevoel doe ik dat niet. En mijn tyre management tests zijn allemaal paars.

Tips van mensen die met controller spelen?
Ik zit ook tussen expert en legend. Rij nu met manor en op hard werd ik australië bijna 2e. Ik kreeg letterlijk in de laatste bocht richting het rechte stuk een klapband (ook linksvoor) en hierdoor werd ik 6e. Speel ik op legend dan zit ik 0,3 van de 21e. Het was weliswaar 1 training maar goed, het was niet hoopvol.

Wat ik wel weet is dat je sommige banden in de Q sessies meeneemt naar de race. Zo ben ik al 3 races begonnen met versleten banden. Hierdoor moest ik dus eerder naar binnen en op het eind versleten mijn 2e set banden ook (zelfs medium). Bovendien zijn Bahrein en China niet bepaald aardig voor je banden.Ik moet dus ook hierdoor 1 extra stop maken waardoor ik plekken verlies.

Verder krijg ik de practice van tyre management niet onder controle. Rij ik rustig dan haal ik de tijd niet en vice versa.

Mijn tip? Skip de tyre practice en zorg dat je weinig banden gebruikt bij Quali zodat je verse banden hebt bij start. Check ff of je inderdaad bij de start verse banden hebt.

Wat ik nu doe is afhankelijk van de baan, rij ik bv china dan ga ik kwalificeren op zacht, want ik weet dat ik ze niet zal gebruiken en andersom. Zo dacht ik dus dat ik bij race met Soft en Medium onderweg kon. Helaas had de racestrategie die ze mij hadden gegeven SuperSoft banden en hierdoor begon ik dus met versleten banden. Je kan het niet veranderen, enkel nieuwe stint toevoegen. Ik hoop dat dit gefixt kan worden of doe ik iets verkeerd? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Pakhtun op 21-08-2016 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhtun
On_E schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:04:
[...]

Kijk of je niet met versleten banden aan de race begint. Dan ligt het aan je gebruik van je banden in de Quali sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ergens is het wel krom dat mensen Q en FPs overslaan omdat ze anders geen banden meer hebben. Hoop dat ze hier nog iets aan gaan doen zodat je en alles kan rijden en nog redelijke banden overhoud.

Time Trials gaan lekker alleen een race rijden lukt nog steeds niet. Moet echt buiten de baan rijden anders wordt je eraf getikt en soms krijg ik ook een penalty voor illegal blocking terwijl ik gewoon de lijn volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
wes- schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

Ik heb het spel een paar dagen op de XO. Hij is ongeveer hetzelfde als de 2015 variant. Qua resolutie zou ie op 900p draaien maar daar heb ik zelf geen problemen mee. Ik gebruik de Elite controller en dat gaat prima.
Ik merk wel dat als ik traction control uitzet het bijna niet te doen is, maar daar klagen meer mensen over.

Overigens heb ik het spel nu maar eens fysiek gekocht aangezien ie 50 euro was.
Okay, dank voor de input. Ik ga hem sowieso via de Russian store aanschaffen. Daar staat hij voor €35,- 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tortelli schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:01:
Game vanochtend gekocht en net even 15 minuten gereden. Ik heb alleen last van een vreemd geluid tijdens het rijden (time trail). Het lijkt wel een soort coil wine, echter heeft mijn 1080 GTX daar gelukkig geen last van.

Geluid zit ook in mijn capture (let niet op mijn crappy rijden ;));
[video]
O.a. rond de 8 seconden (er zit ook een schakelpiepje tussendoor). Aangezien mijn desktop speakers (Kef X300A) vrij goed zijn in de hoog weergave wordt ik er behoorlijk gestoord van 8)7.

Nog te weinig gespeeld om echt een goeie mening te kunnen vormen. Enige wat jammer blijft is het matige geluid van de V6 turbo motoren; V10 sound mod iemand? ;) .
Dat is toch een setting, ik heb ergens in het menu zien staan dat "upshift beep" kon instellen. Dat moet het dan toch zijn? Of is die beep toch echt iets anders?

Edit: ik lees nu dat je ook die schakelbeep hoort, maar nog iets anders bedoeld, ik zal nog eens luisteren...

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 21-08-2016 15:05 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Spel bevalt me wel, op een TX Leather Edition, met het 599 stuur. Moet nog even sparen voor het F1 stuur.

Heb 2015 heel gauw aan de kant gegooid, niet veel gespeeld. 2016 speelt een stuk lekkerder. De careermode vind ik echt gaaf opgezet, al is het snel hetzelfde met de laptop en de voicemail van de assistent.

Ook leuk is dat je zelf keuze hebt in de R&D trajecten, en veel zelf kan bepalen. Heel veel dingen, zoals banden, lijken een veel grotere factor te hebben dan in de voorgaande games. Speel de career op 25%, dat is nog gek zat. Ben op Medium begonnen, met een McLaren, maar ik kwalificeerde P1 droog, en eindigde P1, nat.

Dus maar een tandje hoger zetten, het moet wel leuk blijven natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw begonnen daar ik tegen een terugkomend probleem aanliep. Zoals het screenshot gisteren al liet zien reed de nummer 1 een 42 seconden sneller dan ik (nummer 2). Ook de volgende race was dit en daarvoor was het onmogelijk een Poleposition te bemachtigen (was trouwens niet elke race).

Ook tijdens de formationlap liep ik tegen het volgende aan. Wanneer ik dan eens de pole had, dan ging de nummer 2 (wisselende coureurs) er als een speer vandoor om vervolgens aan het eind gewoon op P2 staan te wachten op de startopstelling.

Ik zag mensen met het li-voor klapband "probleem". Dit had ik ook geregeld en altijd li-voor én een na laatste ronde.

Wanneer ik aan het begin van een training naar buiten rijdt (en ben de eerste en enige) volgen er na een dikke minuut ongeveer snelste tijden van coureurs die opeens wel op de baan zijn en uit het niets inmiddels al een opwarmronde gereden hebben. Het stoort niet, maar wel raar.

Bij de start van een race ligt er [b[altijd[/b] een auto die achter P10 start op de 4e of 5e plek. Of dit nu een Renault is of een Haas. Vervolgens zijn ze wel erg langzaam en worden ze van alle kanten ingehaald.

Ik ben maar opnieuw een Career begonnen en moet eerlijk zeggen dat ik de bovenste zaken niet meer gehad heb nu (afkloppen).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 13:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:16
Rivanov schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

AA is gewoon niet super in de game. Dat kan Codemasters nu eenmaal niet zo goed.
Heb 'm ingame op SMAA + TAA staan. En via Nvidia Inspector het volgende:

[afbeelding]

Dan is het al iets beter.. maar nog niet 100% op ieder circuit. Je blijft nu eenmaal wat jaggies zien in deze engine. Dat lees je ook in diverse reviews. Maar ga nog wel verder spelen met Inspector om zover mogelijk te gaan. :+
Dankje, heb nu wat settings gevonden die goed werken.

Weet iemand hoe ik de post processing helemaal uit kan zetten? Kan alleen low/medium/high kiezen. In de folders misschien ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Pakhtun schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:42:
[...]

Mijn tip? Skip de tyre practice en zorg dat je weinig banden gebruikt bij Quali zodat je verse banden hebt bij start. Check ff of je inderdaad bij de start verse banden hebt.
Het is in het spel niet mogelijk om tijdens practice je quali banden te gebruiken en je race banden kun je niet gebruiken tijdens quali in f1 2016, het is niet mogelijk om in de garage die banden te kiezen

Je start op versleten banden omdat je de banden waar je je snelste tijd mee hebt gereden in q2 moet starten in de race

Voor q3 krijg je een nieuwe set banden die je kunt gebruiken tijdens die sessie maar Let op ook als je q3 haalt zul je starten op de banden waar je de snelste tijd mee hebt gereden in q2

En tot slot, val je buiten de top 10 dan mag je de race starten op nieuwe banden

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 21-08-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
schumi1986 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Het is in het spel niet mogelijk om tijdens practice je quali banden te gebruiken en je race banden kun je niet gebruiken tijdens quali in f1 2016, het is niet mogelijk om in de garage die banden te kiezen

Je start op versleten banden omdat je de banden waar je je snelste tijd mee hebt gereden in q2 moet starten in de race

Voor q3 krijg je een nieuwe set banden die je kunt gebruiken tijdens die sessie maar Let op ook als je q3 haalt zul je starten op de banden waar je de snelste tijd mee hebt gereden in q2

En tot slot, val je buiten de top 10 dan mag je de race starten op nieuwe banden
Oke, stuk duidelijker geworden dankjewel. Voortaan maar beter opletten tijdens Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Pakhtun schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:06:
[...]

Oke, stuk duidelijker geworden dankjewel. Voortaan maar beter opletten tijdens Q2.
Ja, het is belangrijk dat je in Q2 een run doet waar je de snelste tijd mee wilt zetten die niet langer is dan 3/4 rondjes (incl. In/out lap) dus max 2 getimde rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat ik best wel last heb van 'herrie' van andere auto's. Zelfs als ik zonder iemand in de buurt rij... Heel vreemd.

Een beetje hulp van je mechanic m.b.t. setup zou ook niet gek zijn. Haal er net op bahrain 3 seconden vanaf door minder vleugel te zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 21-08-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
schumi1986 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:11:
[...]

Ja, het is belangrijk dat je in Q2 een run doet waar je de snelste tijd mee wilt zetten die niet langer is dan 3/4 rondjes (incl. In/out lap) dus max 2 getimde rondjes.
Ik kijk zelf ook F1 en daar zie je dat de topteams ff een tijd neerzetten waarvan ze zeker weten dat ze de volgende Q halen. Na een snelle ronde gaan ze direct de pit in om banden te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

MikeyMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:14:
Moet zeggen dat ik best wel last heb van 'herrie' van andere auto's. Zelfs als ik zonder iemand in de buurt rij... Heel vreemd.

Een beetje hulp van je mechanic m.b.t. setup zou ook niet gek zijn. Haal er net op bahrain 3 seconden vanaf door minder vleugel te zetten.
Dat geluid lijkt een bug te zijn, het is geluid uit de pitsstraat. Ik heb het kunnen reduceren door het geluid van andere auto's (zie audio instellingen) naar stand 5 te zetten. Het is niet weg, maar minder. Hopelijk komt daar een oplossing voor mee in een volgende patch...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Het is voorbij gekomen dat je de audio kwaliteit (tijdelijk) anders moet instellen in de opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al jaren bijna geen racegames meer gespeeld en dus ook GoT weinig gecheckt op dat vlak, maar moet eerlijk zeggen dat ik, zodra ik jouw naam zag, meteen dacht "Ah dat is die gast die bij F1 2010 onwijs liep te klagen, en destijds ook bij praktisch elke andere racegame. Ben benieuwd of hij dit keer wat positi.... nope." Dus ik snap wel dat dit wat weerstand oproept. Neemt niet weg dat een discussieforum bedoeld is om te discussiëren en dus ook de mindere punten van een spel zeker genoemd mogen worden. Maar als ik keer op keer frustraties lees dan denk ik: waarom deze games überhaupt nog proberen? Zijn zat andere te gekke racegames die hopelijk inmiddels wel beter bevallen.

Anyway, terug naar het spel zelf. Heb een aantal uurtjes gespeeld en ja, de AI verkiest vaak het tegen de achterkant beuken boven gewoon inhalen, vrij bizar. De graphics, en daar geef ik je helemaal gelijk in Phusebox, ogen minder realistisch dan Project CARS. Iets met de belichting/shading, waardoor veel kleurvlakken er nogal egaal en mat uitzien, en dat geeft het geheel een beetje een cartoony look.

Qua handling heb ik in Project CARS veel meer het gevoel dat mijn racestuurtje en de virtuele auto echt met elkaar verbonden zijn, in F1 2016 voelt dit net wat zweveriger. Neemt niet weg dat ik het een leuk en uitdagend spel vind die de sfeer van F1 vrij goed weet over te brengen. En juist dat is iets wat ik vaak mis in andere games: de hele sfeer om het racen heen.

Wat voor tijden rijdt iedereen hier op Albert Park, en met welke auto? Ik moet behoorlijk hard werken om een 1:35 1:34 eruit te krijgen in een McLaren (in practise session, supersofts), maar ik zie mensen die veel minder strak de ideale lijn aanhouden en toch met gemak 1:30'ers rijden. Speel wel met stuur in cockpit view, alle assists uit, handmatig schakelen. Meer oefenen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
Hm, ik geloof dat ik iemand anders zag die hetzelde had, maar kan het niet terugvinden.
Career op medium gestart bij Renault, 1e race 22 in quali. Race wel redelijk ok gedaan, 15e. 2e race.. poleposition. :{

Welk circuit is er nu representatief voor het niveau van de ai? Ik zet hem net graag te makkelijk, dus wil hem wel wat moeilijker zetten, maar moet wel nog een beetje kunnen meekomen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:59:
[...]
Qua handling heb ik in Project CARS veel meer het gevoel dat mijn racestuurtje en de virtuele auto echt met elkaar verbonden zijn, in F1 2016 voelt dit net wat zweveriger. Neemt niet weg dat ik het een leuk en uitdagend spel vind die de sfeer van F1 vrij goed weet over te brengen. En juist dat is iets wat ik vaak mis in andere games: de hele sfeer om het racen heen.
Dit heb ik ook. Het voelt voor mij niet zozeer zweverig, meer inconsistent. Het ene moment voelt het perfect, het andere alsof je een pak boter bestuurt.
Qua sfeer verkies ik F1 boven PCars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
MikeyMan schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:14:

Geen enkele setup change scheelt 3 seconden. Als je dat er ineens af rijdt, dan had je de baan gewoon nog niet onder de knie. En zolang je de baan nog niet onder de knie hebt, zou ik me niet druk maken om setup changes, want daar zit dan nog niet de grootste winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:27
Ik dacht dat hij zelfs met alle hulp uit toch nog erg arcade aan zou voelen maar ik ben juist verrast door de besturing.[Speel met TX/F1 stuur]

Na Project Cars is dit een van de betere circuit racer voor mij.Had al een paar jaar geen F1 game meer gespeeld maar deze is zeker leuk.

Die screentaring op de XO is wel erg jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 21-08-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Zijn er nog spelers hier die met cockpit view rijden met een single screen setup? Hieronder een afbeelding van wat momenteel mijn view is vanaf mijn zitpositie (let niet op de rommel of mijn tijd) en vraag me af of iemand nog iets beters heeft gevonden. Ik moet het nu helaas nog even doen met een 27 inch.

Cockpit view

Officieel zou ik de field of view nog moeten verkleinen, maar ik vind het zicht wat ik heb op mijn spiegels ook belangrijk Verder zou ik ingame nog wat lager willen zitten, maar ik heb de angle al op max staan en die zou dan hoger moeten. Zo jammer dat dit spel geen Track IR/Open track ondersteunt. Dat zou enorm helpen met de field of view.

Cockpit settings

Heeft iemand trouwens een idee wat near clip plane in houdt? En weet iemand een app die gegevens vanuit F1 2016 kan halen? Kan nu niet meer zien in welke versnelling ik rij :+
Rivanov schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 07:24:
[...]

Heb ik ook last van met de Logitech G27.
Hmm met een heel ander stuur terwijl bijna niemand in dit topic er over klaagt. Dat maakt het oplossen niet makkelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Beakzz op 21-08-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Hebben jullie tips voor de setup van de wagen? Ik wil een setup voor zo min mogelijk bandenslijtage, maar ik weet niet echt wat ik daarvoor moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Voor het eerst een F1 game gekocht en direct wat beperkte assists aangezet, maar ik merk dat ik voortdurend bezig met met bijsturen. De wagen lijkt vooral vaak naar rechts te neigen. Mijn Xbox controller (ik speel op de PC) is gewoon goed gekalibreerd.

Kan dit probleem een gevolg van een in-game instelling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

F1 2012 en 2013 heb ik veel gespeeld tot dat in f1 2013 de update kwam waardoor je op een ijsbaan reed dus het niet meer leuk was.
Ik twijfel nog bij deze versie want de carrière mode lijkt mij wel cool geworden in F1 2016 maar ik las dat het momo stuur dat ik heb niet goed werkt of ondersteund word, iemand hier misschien al ervaring mee?

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorbenTK
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09-2017
Joeridev schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:32:
Voor het eerst een F1 game gekocht en direct wat beperkte assists aangezet, maar ik merk dat ik voortdurend bezig met met bijsturen. De wagen lijkt vooral vaak naar rechts te neigen. Mijn Xbox controller (ik speel op de PC) is gewoon goed gekalibreerd.

Kan dit probleem een gevolg van een in-game instelling zijn?
Ik kwam dit probleem vandaag tegen op Bahrein, maar die baan is op enkele punten ook wat schuiner dan normaal. Ik weet niet op welke circuits jij rijdt, maar het zou dus het circuit kunnen zijn.

Anders zou je de sensitivity van de pookjes moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Heeft iemand last ervan dat hij DRS niet kan activeren? Ik zat binnen een seconde van mijn voorganger en kon het niet activeren. DRS was vrijgegeven door de wedstrijdleiding dus dat was niet het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Qu3st schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:56:
Heeft iemand last ervan dat hij DRS niet kan activeren? Ik zat binnen een seconde van mijn voorganger en kon het niet activeren. DRS was vrijgegeven door de wedstrijdleiding dus dat was niet het probleem.
Ik ben net toevallig klaar met een race waar ik 5 ronden lang geen DNS kon gebruik door een failure, dit werd me wel verteld over de radio. Na 5 ronden was het weer gefixed.

Kan je de team objectives elke P sessie opnieuw doen ofzo? Valt me op dat ik daar telkens 0 punten voor krijg ik P2/P3 omdat ik ze in P1 al gehaald heb. Ze veranderen verder niet.

Edit;
Verder bevalt de game prima. Graphics zijn niet geweldig, maar op snelheid zien de dingen die er toe doen er prima uit. De game is in elk geval goed af. Dat kan je van een Project Cars niet zeggen, zo'n beetje 50% van mijn speelsessies in die game loopt af in een crash/bug of weet ik wat.
[...]

Je hebt hopelijk toch wel door dat je op sommige pagina's 10 comments plaatst met alleen maar negatieve reacties over voornamelijk kleine dingen. Volgens mij heb ik je slider comment al 3x voorbij zien komen. Logisch dat bepaalde mensen zich hier aan irriteren, dat heeft niks met het feit te maken dat je reacties negatief zijn. Wees een kerel en doe wat met de kritiek.

[ Voor 47% gewijzigd door yorkick op 21-08-2016 18:05 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Ik heb een ''soort van'' ontdekt dat de bandenslijtage, wanneer je met je controller speelt, minder is als je je remknop half indrukt. Hij remt wel genoeg af om de bocht te halen, maar niet zo hard dat je banden blokkeren. En voorheen deden ze dat constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
yorkick schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

Ik ben net toevallig klaar met een race waar ik 5 ronden lang geen DNS kon gebruik door een failure, dit werd me wel verteld over de radio. Na 5 ronden was het weer gefixed.

Kan je de team objectives elke P sessie opnieuw doen ofzo? Valt me op dat ik daar telkens 0 punten voor krijg ik P2/P3 omdat ik ze in P1 al gehaald heb. Ze veranderen verder niet.
Vraag ik mij ook af, wat moet je anders doen dan enkel rijden om baan nog beter te leren kennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

yorkick schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:58:
[...]

Nee dat is me niet via de radio verteld. Dus lijkt me van niet.

Wat betreft die objectives, die kun je over meerdere sessies halen, maar als je het hebt gehaald is het klaar. Dus de Tire Management kun je max punten pakken en dan kun je het nog wel keer doen maar krijg je er geen punten meer voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 21-08-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Heb ook niet continue dit probleem. Maar komt af en toe voor. Ook wel eens bij de start.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Soccer98 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:04:
Ik heb een ''soort van'' ontdekt dat de bandenslijtage, wanneer je met je controller speelt, minder is als je je remknop half indrukt. Hij remt wel genoeg af om de bocht te halen, maar niet zo hard dat je banden blokkeren. En voorheen deden ze dat constant.
Maar hoe vaak rem jij half met de trigger? Gas geven voel ik nog enigzins wel vanwege traction control maar met remmen is het een stuk lastiger lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Pakhtun schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Maar hoe vaak rem jij half met de trigger? Gas geven voel ik nog enigzins wel vanwege traction control maar met remmen is het een stuk lastiger lijkt mij.
Waar je normaal gesproken het hardst moet remmen. In Bahrein zijn dit bijvoorbeeld bocht 1, 4, 8 en 10. Bij bocht 10 (die bocht naar links waar je in de bocht ervoor al van je gas af moet) wil dit nog niet altijd lukken omdat deze echt lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:15
Hebben jullie ook last van onderstaande bug?
YouTube: F1 2016 throttle bug

Steeds als ik gas probeer te geven blijft die in zijn versnelling hangen. Heb het spel al aantal keren opnieuw opgestuurd maar hetzelfde probleem blijft. Soms lijkt het net alsof die het wel weer doet maar dan gaat het toerenaantal heel sloom omhoog (net alsof ik sloom gas geef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:27:
Zijn er nog spelers hier die met cockpit view rijden met een single screen setup? Hieronder een afbeelding van wat momenteel mijn view is vanaf mijn zitpositie (let niet op de rommel of mijn tijd) en vraag me af of iemand nog iets beters heeft gevonden. Ik moet het nu helaas nog even doen met een 27 inch.

[afbeelding]

Officieel zou ik de field of view nog moeten verkleinen, maar ik vind het zicht wat ik heb op mijn spiegels ook belangrijk Verder zou ik ingame nog wat lager willen zitten, maar ik heb de angle al op max staan en die zou dan hoger moeten. Zo jammer dat dit spel geen Track IR/Open track ondersteunt. Dat zou enorm helpen met de field of view.

[afbeelding]

Heeft iemand trouwens een idee wat near clip plane in houdt? En weet iemand een app die gegevens vanuit F1 2016 kan halen? Kan nu niet meer zien in welke versnelling ik rij :+

[...]

Hmm met een heel ander stuur terwijl bijna niemand in dit topic er over klaagt. Dat maakt het oplossen niet makkelijker.
Ik de camera heel wat laten zakken en minder naar beneden laten wijzen (hoogte en angle zouden 2 aparte dingen moeten zijn) om mee te beginnen :)
Op die manier kun je het perspectief van de echte wereld doortrekken in je monitor, nu zit er een behoorlijk verschil in als je naar je echte stuur kijkt en het perspectief wat je vanuit de cockpit ziet. Hoe meer richting 1:1 dat gaat hoe lekkerder het rijd, fov is daar idd ook wel aan onderhevig, ook met 1 monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 21-08-2016 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:27:

[afbeelding]
Ik heb alleen mn stuur wat verder weg. Met 24 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Schuey schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:22:
[...]

Ik de camera heel wat laten zakken en minder naar beneden laten wijzen (hoogte en angle zouden 2 aparte dingen moeten zijn) om mee te beginnen :)
Op die manier kun je het perspectief van de echte wereld doortrekken in je monitor, nu zit er een behoorlijk verschil in als je naar je echte stuur kijkt en het perspectief wat je vanuit de cockpit ziet. Hoe meer richting 1:1 dat gaat hoe lekkerder het rijd, fov is daar idd ook wel aan onderhevig, ook met 1 monitor.
Ja ik weet dat ik hier een compromie maak, maar als ik het stuur in game op een realistische afstand zet dan ben ik mijn spiegel kwijt (en er is geen virtuele). Waarschijnlijk laat ik het ff zo tot ik een ultrawide haal. Dan moet het iets makkelijker worden.

De angle gaat vreemd genoeg niet "rechter" , want ik wil juist minder naar beneden kijken. Zal zo eens in de config kijken of ik daar over de bepaalde waardes heen kan en anders hopen op een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Pulpje1974 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:43:
F1 2012 en 2013 heb ik veel gespeeld tot dat in f1 2013 de update kwam waardoor je op een ijsbaan reed dus het niet meer leuk was.
Ik twijfel nog bij deze versie want de carrière mode lijkt mij wel cool geworden in F1 2016 maar ik las dat het momo stuur dat ik heb niet goed werkt of ondersteund word, iemand hier misschien al ervaring mee?
Welke ? Want ik heb een momo racing force en die werk toppie. Er is nl. een patch geweest toevallig voor deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Soccer98 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:04:
Dat is wel de truc bij F1 games. Altijd ongeveer maximaal 85% remmen, net niet blokkeren maar wel maximaal remmen. Bij vorige games zette ik de brake force hogen dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Phusebox schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:55:
[...]

Dat is wel de truc bij F1 games. Altijd ongeveer maximaal 85% remmen, net niet blokkeren maar wel maximaal remmen. Bij vorige games zette ik de brake force hogen dan standaard.
Als je geen stuurtje hebt is de Xbox one controller met rumble in de triggers echt een godsgeschenk dat maakt het zoveel makkelijker om precies tegen de grens aan te remmen/accelereren, met een ps4 controller is het bijna niet te doen om netjes te remmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pulpje1974
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Xfade schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Welke ? Want ik heb een momo racing force en die werk toppie. Er is nl. een patch geweest toevallig voor deze.
Ik heb ook een Momo racing force dus als die goed werkt ga ik maar eens kijken waar ik de PC versie goedkoop kan vinden :)

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
Weet iemand welke settings ik moet aanpassen om in bahrein turn 10 goed door te komen? Ik krijg de bocht maar niet rond en weet niet of voorvleugel versterken wel de juiste oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
ward3112 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:31:
Weet iemand welke settings ik moet aanpassen om in bahrein turn 10 goed door te komen? Ik krijg de bocht maar niet rond en weet niet of voorvleugel versterken wel de juiste oplossing is.
Hier al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Ik zit nu te kijken naar een Xbox One controller (voor niet alleen F1, ook voor Witcher 3).
Hebben jullie er ervaring mee (in specifiek voor F1 2016 voor PC)? :)

Voor de algemene vragen ga ik naar de losse topic hierover.

[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 21-08-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
... kijk even in het betreffende topic of open er 1.
ward3112 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:31:
Wat is goed rond? Ik kom er prima door.

[ Voor 76% gewijzigd door Xfade op 21-08-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Laatst online: 11-09 13:38
Heb het spel nu een aantal dagen en vind het heerlijk wegspelen, zeker de career vind ik erg leuk.
Ik lees veel mensen die niet door de bandenslijtage challenge heenkomen, hier had ik ook last van maar voordat ik deze ga doen verander ik mijn afstelling van de auto naar zeer bandvriendelijk. Met mijn eerste setup kon ik geen groen rijden, zal al helemaal in het rood na enkele bochten maar nadat ik de setup veel bandvriendelijker heb gemaakt reed ik zonder problemen paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
lremcol schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:01:
Heb het spel nu een aantal dagen en vind het heerlijk wegspelen, zeker de career vind ik erg leuk.
Ik lees veel mensen die niet door de bandenslijtage challenge heenkomen, hier had ik ook last van maar voordat ik deze ga doen verander ik mijn afstelling van de auto naar zeer bandvriendelijk. Met mijn eerste setup kon ik geen groen rijden, zal al helemaal in het rood na enkele bochten maar nadat ik de setup veel bandvriendelijker heb gemaakt reed ik zonder problemen paars.
Wat verander je dan aan je setup om hem zeer bandvriendelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, helemaal hou je dan alsnog snel genoeg kan rijden, want ik heb op expert vooral problemen met het hitten van de minimale tijd. Kan me wel als 7e kwalificeren en goed meerijden in de top van het middenveld in een McLaren. Bandenprogramma is eigenlijk het enige waar ik moeite mee heb (in de regen lukt het wel weer makkelijk), lijkt alsof deze iets te streng is ingesteld in vergelijking met de rest, maar goed opzich zou het anders ook wel weer makkelijk worden om elk weekend de volle RD punten te pakken.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Pakhtun schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Dat is dus een kwestie van feeling. In principe krijg je met een controller toch feedback door trillingen als je banden blokkeren, je ziet het en je kan het horen? Be fluent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Diezelfde feedback krijg je ook en beter door je stuur hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
Ja heb deze settings van de haas (dezelfde waar ik nu mee rij) gebruikt.
Xfade schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:59:

[...]

Wat is goed rond? Ik kom er prima door.
Het probleem is dat ik de bocht uit vlieg zelfs op heel lage snelheden en soms de bocht niet kan rondmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat klinkt als een gevalletje compleet foute lijnen en geen idee hebben hoe ze liggen, lomp gezegd. Een setup gaat je daar NOOIT bij helpen.

edit:
Oh het is maar 1 bocht :X
Alsnog, zoek de lijn, rem vooral daar niet te laat, klinkt als een tweede versnelling bochtje :)

[ Voor 32% gewijzigd door Schuey op 21-08-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Kungfukip schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:11:
Hebben jullie ook last van onderstaande bug?
YouTube: F1 2016 throttle bug

Steeds als ik gas probeer te geven blijft die in zijn versnelling hangen. Heb het spel al aantal keren opnieuw opgestuurd maar hetzelfde probleem blijft. Soms lijkt het net alsof die het wel weer doet maar dan gaat het toerenaantal heel sloom omhoog (net alsof ik sloom gas geef).
controlleer je stuur instellingen eens , je rem staat geblokeerd en dit heeft denk ik met je pedalen te maken .

Leuk filmpje trouwens die na je youtube filmpje gedraait word :X

Ngan i think i wanna marry you

[ Voor 7% gewijzigd door taker1987 op 21-08-2016 22:49 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Qu3st schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:56:
Bij mij was het andersom, ik reed aan kop maar kon nog steeds gebruik maken van de DRS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Gisteravond eens begonnen met de Carriere modus op Very Easy met alle assistenten uit.
Haalde nu eindelijk wel de FP doelen (Alleen door die poortjes rijden op groen gehaald, dus niet alle punten).

Q1 goed gereden, met Torro Rosso op P11. Q2 op P8 en in Q3 ineeens P1. Beetje 'raar' verschil. Ik moet voor mijn gevoel op Very Easy toch echt wel aardig knallen en zie nog niet helemaal hoe ik 10 seconden van m'n tijden af moet kunnen rijden, maar dat zien we vanzelf wel :) Vanavond de race maar eens rijden en misschien toch een niveautje omhoog gooien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Schuey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:15
taker1987 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:48:
[...]

controlleer je stuur instellingen eens , je rem staat geblokeerd en dit heeft denk ik met je pedalen te maken .

Leuk filmpje trouwens die na je youtube filmpje gedraait word :X

Ngan i think i wanna marry you
Bedankt dat bleek inderdaad zo te zijn! _/-\o_

Heb het tweede filmpje gelijk ook op prive gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ben al maanden lang filmpjes aan het kijken en sinds de release elke dag wel even gespeeld en het viel mij vandaag pas op dat de martini reclame op de Williams ontbreekt, jammer hopelijk komt er een mod voor de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Xfade schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:35:
[...]

Ik heb alleen mn stuur wat verder weg. Met 24 inch.
Same. Maar alleen omdat ik die andere twee nog niet aan de praat krijg in F1-2016 :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lremcol
  • Laatst online: 11-09 13:38
Soccer98 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:19:
[...]

Wat verander je dan aan je setup om hem zeer bandvriendelijk te maken?
In mijn geval waren de grootste 2 veranderingen het aanremmen en het draaien van de wielen.
Ik had de remkracht op hoog staan maar dat is funest voor je banden, voor deze test had ik hem nog maar op 60% staan.
Bij het draaien van de wielen heb je de keuze tussen unlocked en locked, ik heb de bandvriendelijke optie gepakt. Het staat ook allemaal in je setupscreen wat invloed heeft op je bandendegradatie.
Het is dan weer even een paar ronde wennen aan de nieuwe setup maar ik was niet eens heel veel trager en kon gewoon paars rijden op expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat puntjes hieruit; ik vind het zonder traction control met stuur helemaal niet zo lasting om fatsoenlijk de bocht uit te accelereren.
En de setup adviezen hier zijn wel heel erg grof volgens mij.

Wel een handige tip om ff een time-trial setup op te halen voordat je aan een circuit begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Chris1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 16:10:
Ik heb een probleem met het Co-op multiplayer championship. Ik krijg in iedere sessie na ongeveer 3 rondjes rijden een zwart scherm. Het scherm is niet helemaal zwart, want ik zie het kaartje, rondetijden/aantal laps en dergelijke wel. Alleen het beeld van de auto is weg zeg maar. Dalijk even drivers updaten in hoop dat dat misschien het probleem is. Iemand anders dit probleem ook al gehad?
Ik heb het probleem nu ook bij de career inmiddels, drivers zijn up to date. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
TRL Limitless post regelmatig hotlaps met z'n setup op Youtube.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:37
Ik krijg iets teveel overstuur bij het uitrijden van een bocht. Moet ik de ballast aanpassen of iets anders? Ik ben nu in Sochi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Geen idee, poste die link puur als tip, sinds 2011 geen codies F1 meer aangeraakt ;)

Kan in principe genoeg redenen/oplossingen hebben natuurlijk:

- te lage versnelling?
- teveel gas?
- niet smooth genoeg op het gas?
- ERS settings? ( heb je hier uberhaupt wat voor in te stellen vraag ik me af..)
- banden druk achter
- vering achter (iets zachter voor meer bite, slow bump/comp om precies te zijn, maar weet niet hoeveel controle je hebt, zal wel niet veel zijn.
- arb achter ietsje zachter (lost wielspin niet direct op maar geeft mindere kans op een goeie zwiepert :P )

[ Voor 80% gewijzigd door Schuey op 22-08-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
Schuey schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:45:
Dat klinkt als een gevalletje compleet foute lijnen en geen idee hebben hoe ze liggen, lomp gezegd. Een setup gaat je daar NOOIT bij helpen.

edit:
Oh het is maar 1 bocht :X
Alsnog, zoek de lijn, rem vooral daar niet te laat, klinkt als een tweede versnelling bochtje :)
Aha het probleem gevonden! De joystick van mijn xbox 360 controller stond niet goed afgesteld, wanneer ik hem helemaal naar links duwde ging hij maar -96. Advanced Wheel settings aangepast zodat hij weer op -100 staat :)

Logisch dat ik zo de bocht amper doorkwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Misschien een stomme vraag maar kun je de difficulty veranderen in career mode? En zoja kan dit ook tussen training, qualify en race door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
RedHat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:04:
Misschien een stomme vraag maar kun je de difficulty veranderen in career mode? En zoja kan dit ook tussen training, qualify en race door?
Ja dat kan, maar niet tussen de training/ qualify / race door.
Als je met een race klaar bent, kies je op de laptop voor Next weekend.
In het volgende scherm, kun je bij preferences - race settings, de settings aanpassen. Dus ook Safety car aan etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
RedHat schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:04:
Je kunt het tussen practice,quali en race toch veranderen door tussendoor de game af te sluiten en bij het opstarten tijdens het loadscreen van career mode de settings aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

ward3112 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

Je kunt het tussen practice,quali en race toch veranderen door tussendoor de game af te sluiten en bij het opstarten tijdens het loadscreen van career mode de settings aan te passen. ;)
Nope, die optie is dan uitgegrijsd.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 13:26
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Nope, die optie is dan uitgegrijsd.
Niet altijd. Zo heb ik P & Q in Expert gedaan in Bahrein maar vond het te easy met Sauber dus voor de race kunnen switchen naar Legend. :)
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier