Ik ervaar hetzelfde en betwijfel of het aan je videokaart ligt... Ikzelf heb momenteel een gtx1080 en ervaar hetzelfde. Constant 60fps (capped) en op een willekeurig moment van ongeveer 2 a 3 seconden dat het scherm een hoop frames overslaat en dan weer doorloopt. Gebeurd bij een 25% race meestal 1x (of met geluk niet). Bij langere races kan het vaker voorkomen...Samoht93 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:18:
Na een lange tijd dit spel maar weer eens opgestart, maar heb helaas nog heel af en toe enorme frame rate dips.
Dit maakt een volledige race uit rijden eigenlijk onmogelijk omdat ik minimaal 1 keer per race zo'n dip heb en van de baan af vlieg.
Iemand die hier een fix voor weet?
Ik heb een rx480 en zit normaal gesproken rond de 70 frames, processor gebruik zit rond de 50% (i73770) en schiet ook niet omhoog tijdens zo'n frame dip.
Grafische instellingen lager zetten heeft geen zin...
Ben benieuwd of iemand anders die hier last van heeft gehad een oplossing heeft kunnen vinden.
Edit; Heb eerst altijd gezocht op mijn videokaart + stuttering maar heb nu eens die zoekterm weggelaten.
Op het Codemasters forum hadden ze het erover om Superfetch uit te schakelen (binnen Windows 10 i.c.m. een SSD). Ik ga dit vanavond testen!
Linkje hoe; https://www.technipages.c...enable-disable-superfetch
[ Voor 13% gewijzigd door Stoksbrood op 18-04-2017 15:37 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]