Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
(jarig!)
Samoht93 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:18:
Na een lange tijd dit spel maar weer eens opgestart, maar heb helaas nog heel af en toe enorme frame rate dips.
Dit maakt een volledige race uit rijden eigenlijk onmogelijk omdat ik minimaal 1 keer per race zo'n dip heb en van de baan af vlieg.
Iemand die hier een fix voor weet?
Ik heb een rx480 en zit normaal gesproken rond de 70 frames, processor gebruik zit rond de 50% (i73770) en schiet ook niet omhoog tijdens zo'n frame dip.
Ik ervaar hetzelfde en betwijfel of het aan je videokaart ligt... Ikzelf heb momenteel een gtx1080 en ervaar hetzelfde. Constant 60fps (capped) en op een willekeurig moment van ongeveer 2 a 3 seconden dat het scherm een hoop frames overslaat en dan weer doorloopt. Gebeurd bij een 25% race meestal 1x (of met geluk niet). Bij langere races kan het vaker voorkomen...

Grafische instellingen lager zetten heeft geen zin...
Ben benieuwd of iemand anders die hier last van heeft gehad een oplossing heeft kunnen vinden.

Edit; Heb eerst altijd gezocht op mijn videokaart + stuttering maar heb nu eens die zoekterm weggelaten.
Op het Codemasters forum hadden ze het erover om Superfetch uit te schakelen (binnen Windows 10 i.c.m. een SSD). Ik ga dit vanavond testen!

Linkje hoe; https://www.technipages.c...enable-disable-superfetch

[ Voor 13% gewijzigd door Stoksbrood op 18-04-2017 15:37 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik kan in career mode op sommige banden echt geen racepace vinden. Op Silverstone 13e geëindigd, op Hongarije 9e en in Duitsland 1e. Met een Manor 1e seizoen op Expert.

Ik vind het verschil van pace op banen nog best wel groot. Op sommige banden wordt je redelijk makkelijk 1e en op sommige banen rijdt iedereen echt zo veel sneller.

Misschien is Duitsland ook een beetje geluk omdat SC naar buiten kwam terwijl ik de pits binnen reed tot 2x aan toe. Maar toch is de pace op sommige banen bij de snelle jongens en soms 2 seconden per rondje van de snelle jongens vandaan 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 18-04-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Reflame schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:17:
[...]

Ik ervaar hetzelfde en betwijfel of het aan je videokaart ligt... Ikzelf heb momenteel een gtx1080 en ervaar hetzelfde. Constant 60fps (capped) en op een willekeurig moment van ongeveer 2 a 3 seconden dat het scherm een hoop frames overslaat en dan weer doorloopt. Gebeurd bij een 25% race meestal 1x (of met geluk niet). Bij langere races kan het vaker voorkomen...

Grafische instellingen lager zetten heeft geen zin...
Ben benieuwd of iemand anders die hier last van heeft gehad een oplossing heeft kunnen vinden.

Edit; Heb eerst altijd gezocht op mijn videokaart + stuttering maar heb nu eens die zoekterm weggelaten.
Op het Codemasters forum hadden ze het erover om Superfetch uit te schakelen (binnen Windows 10 i.c.m. een SSD). Ik ga dit vanavond testen!

Linkje hoe; https://www.technipages.c...enable-disable-superfetch
Draai met een 4790k @ 4,6Ghz en een 1080Ti en heb exact hetzelfde probleem. Vaak na een 10 minuten rijden ofzo. Heb superfetch uitgeschakeld en zal het morgen of van het weekend proberen of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

RedHat schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:51:
Ik kan in career mode op sommige banden echt geen racepace vinden. Op Silverstone 13e geëindigd, op Hongarije 9e en in Duitsland 1e. Met een Manor 1e seizoen op Expert.

Ik vind het verschil van pace op banen nog best wel groot. Op sommige banden wordt je redelijk makkelijk 1e en op sommige banen rijdt iedereen echt zo veel sneller.
Ik neem even aan dat je overal 'banen' bedoelt, ipv banden. Is een beetje een bekend ding in de hele serie eigenlijk, banen met veel snelle bochten lijken in het voordeel van de speler, start/stop banen lijken meer in het voordeel van de AI. Althans dat is mijn ervaring van een aantal versies (en ik heb ze allemaal vanaf 2010 :+ )

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hoogie2004 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:06:
[...]

Ik neem even aan dat je overal 'banen' bedoelt, ipv banden. Is een beetje een bekend ding in de hele serie eigenlijk, banen met veel snelle bochten lijken in het voordeel van de speler, start/stop banen lijken meer in het voordeel van de AI. Althans dat is mijn ervaring van een aantal versies (en ik heb ze allemaal vanaf 2010 :+ )
autocorrect 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
(jarig!)
Tortelli schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:58:
[...]

Draai met een 4790k @ 4,6Ghz en een 1080Ti en heb exact hetzelfde probleem. Vaak na een 10 minuten rijden ofzo. Heb superfetch uitgeschakeld en zal het morgen of van het weekend proberen of dit helpt.
Oops... ik was helemaal vergeten te reageren!
Ik heb superfetch uitgeschakeld en tot nu 2x een 25% race gereden met een short quali. In beide sessies GEEN stuttering ervaren!

Ook andere games waar ik soms een "mini hapering" had, lijkt zich niet meer voor te doen _/-\o_

So far so good 8)

Edit; Dit weekend kan ik hopelijk nog een 100% race rijden om zo (hopelijk) te bevestigen dat dit het daadwerkelijk oplost.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoksbrood op 21-04-2017 08:15 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:43
Ik zal dat van het weekend ook even testen. Ik had de stuttering ook met mijn oude videokaart (GTX660) dus het lijkt me niet dat het aan drivers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Ik heb vanmorgen een halve race gereden (na het uitzetten van Superfetch) en heb geen stuttering meer gehad _/-\o_ Goeie tip thx.
Ik heb trouwens een GTX970

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 22-04-2017 11:55 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Speel nu een paar dagen f1 2016 op de pc.

Het is even wennen. Soms heeft het meer weg van de botsautootjes. Komt er iemand van achter je en geef je een buts en sta je ineens achterstevoren. Rij je in een goede positie komt een ineens pats boem en lig je weer in de achterhoede.

Ben natuurlijk een rookie maar is er een manier om je te verdedigen tegen dit soort kamikaze aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

TecTo schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:48:
Speel nu een paar dagen f1 2016 op de pc.

Het is even wennen. Soms heeft het meer weg van de botsautootjes. Komt er iemand van achter je en geef je een buts en sta je ineens achterstevoren. Rij je in een goede positie komt een ineens pats boem en lig je weer in de achterhoede.

Ben natuurlijk een rookie maar is er een manier om je te verdedigen tegen dit soort kamikaze aanvallen?
F1 2016 heeft last van dat AI niet goed uitkijkt inderdaad. Ik heb het ook al eens een paar keer meegemaakt. Ik gooi er een flashback in, en kijk of ik een tweede keer dit kan verdedigen. Wellicht een andere lijn zodat de AI een groter alternatief pad neemt.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
(jarig!)
Reflame schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:07:
[...]

Oops... ik was helemaal vergeten te reageren!
Ik heb superfetch uitgeschakeld en tot nu 2x een 25% race gereden met een short quali. In beide sessies GEEN stuttering ervaren!

Ook andere games waar ik soms een "mini hapering" had, lijkt zich niet meer voor te doen _/-\o_

So far so good 8)

Edit; Dit weekend kan ik hopelijk nog een 100% race rijden om zo (hopelijk) te bevestigen dat dit het daadwerkelijk oplost.
Even terugkomende hierop.
Afgelopen weekend 2 50% races en een 100% race met een vriend van me online gespeeld.
Geen stuttering meer gehad, ik ben blij! Nooit meer midden in de bocht naast te baan komen te staan (behalve als het door mijn eigen falen is 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Nu een aantal weken f1 2016 maar dit kan je toch geen serieuze sim race game noemen.

Wat je ook doe en welke lijn je ook aanhoud. Vanaf start zijn er ...... die direct op je knallen. In iedere bocht vliegen ze tegen elkaar, door elkaar en ook als je rustig een positie hebt verworven komt er weer een dwaas die je de bocht uitdrukt of tegen de achterkant van je car aan zit te rammen.

Gelukkig zijn er alternatieven. Assetto corsa en project cars aangeschaft.

Wat ook irritant is dat als je naar een nieuwe ronde gaat de game blijft hangen en je met geen mogelijkheid de game kan verlaten. Ctrl,alt del en de hele zaak weer opstarten. Je ziet andere spelers wel de game verlaten maar weet niet of ze daar een toets voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

TecTo schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:25:
Wat je ook doe en welke lijn je ook aanhoud. Vanaf start zijn er ...... die direct op je knallen. In iedere bocht vliegen ze tegen elkaar, door elkaar en ook als je rustig een positie hebt verworven komt er weer een dwaas die je de bocht uitdrukt of tegen de achterkant van je car aan zit te rammen.

Gelukkig zijn er alternatieven. Assetto corsa en project cars aangeschaft.
Ik denk niet dat de AI de maatstaf is of iets een sim is of juist niet. Ik kan me eigenljk geen racesim voor de geest halen die wel een goede AI heeft. Goed als in competitief maar ook netjes. Simracen komt imo toch vooral neer op timetrials en online racen.

Verder ben ik het wel met je eens dat de AI in F1 2016 niet al te best is, maar de blinde apen uit Project Cars zijn nog veel erger. Sterker nog, ten opzichte van Project Cars vind ik de AI in F1 2016 juist een verademing.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Project cars nog niet multiplayer gespeeld evenals Assetto. In AC bezig met de career modes om de game een beetje te leren kennen.

Wat betreft f1 2016 denk ik dat ik het moet zoeken in de games met een 14 laps of meer. Wellicht geeft dat meer voldoening dan de 5 laps games.

Was ook een beetje gefrustreerd toen ik mijn voorgaande bericht plaatste :( :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Laatst online: 03-09 12:44
Hm, weet niet wat ik er van moet denken...
Ik wil gewoon een 2017 seizoen sim en geen GP Legends achtig iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lensent schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:27:
Zolang het elkaar niet bijt, vind ik het wel een leuke toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Lensent schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:27:
Heb op de PS3 F12013 gehad, en daar zaten ook al oude race wagens en oude tracks in: ik heb met pijn in mijn hard die game met de PS3 verkocht, want die oude wagens, en oude tracks (sommige kende ik niet qua layout om op te rijden) was super mooi. Auto's waren tricky, en super geluid. Kijken wat ze gaan doen met F1 2017.

PS: ik ben mijn F1 2016 Limited Edition (Career Booster Pack ongebruikt!) voor PS4 sinds vandaag te koop, zie mijn profiel voor advertentie

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 22-05-2017 20:37 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Ergens gelezen dat ze die oude auto's ook gaan gebruiken in carriere mode zo krijg je in het 2017 seizoen tussen de races door opdrachten om een demo te geven, lijkt mij een hele gave toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ABS uit haast onmogelijk om niet te blokkeren met Logitech g29 pedalen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Blijft toch wel het beste circuit hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18879872_1473806789324963_3910541661849501731_o.jpg?oh=5dabdae3fc39af4e406e6f058631c14a&oe=59B61F1F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moes2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-07 16:34
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:31:
Met ABS uit haast onmogelijk om niet te blokkeren met Logitech g29 pedalen. Iemand tips?
Bij harde remzones 100% remmen (zie de drukindicator rechtsonderin: balkje vol = 100%) terwijl je rechtdoor gaat, dan geleidelijk de rem loslaten en insturen. Niet hard remmen en sturen, of hard remmen en langzaam rijden tegelijk. Beetje aftasten tot je vanzelf aanvoelt waar de limiet zit.

Daarnaast wil een beetje spelen met de instellingen van je pedalen ook helpen. Ik heb brake saturation ergens tussen 50 en 60 staan geloof ik, en de linearity ook wat omhoog gegooid.

[ Voor 6% gewijzigd door Moes2 op 01-06-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Voor de pc is er een League gestart. kijk even naar het topic als je meer interesse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 21:31:
Ik rem nooit 100%, maar op de 100M mark wel flink hard. Vervolgens 'pomp' ik de rem middelmatig, dus indrukken, beetje loslaten, beetje indrukken, etc. en tegelijkertijd terugschakelen. Dan in een laag toerental door de bocht. Gas rustig indrukken tot je weer recht op de baan zit en dan vol gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

Poe poe dit is toch wel nice deze onthulling van Ferrari klassiekers voor F1 2017. Ook een beetje kippenvel van die brullende motoren die er doorheen gemixt zijn. Check het zelf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:53

KRAI.7

Bwoah...

Iemand weleens de Ziggo F1 eBattle gedaan in HC Utrecht? Vandaag gedaan, circuit was Spa-Francorchamps, alle assists stonden aan en heb nagevraagd of die niet uit konden omdat ik anders geen snelle tijd kon halen..

"Nee dat mogen wij echt niet doen van het management, we moeten iedereen namelijk gelijke kansen geven." Terwijl de snelste tijd bij elk circuit (dus door een ander gereden) wat ik tot nu toe heb gedaan bij die eBattle zonder of in ieder geval met twee assists minder was gedaan (te zien aan de icoontjes) en daardoor ook minimaal 2/3 seconden sneller was.

Heb 5 rondjes gereden en heb m'n hele trukendoos ondersteboven gehaald maar kon het na Eau Rouge al vergeten (ook geen DRS, terwijl je dat de snelste rijder wel ziet activeren, DRS kon ik ook niet activeren want die knop was unassigned op het stuurtje).

Zo kom je toch nooit van je leven in de top 10? :') 8)7 Degene die naast me aan het rijden was vroeg het ook al en kreeg hetzelfde antwoord.. Heel apart. Je ziet ook wel vaak een beetje dezelfde namen staan in de top 10 volgens mij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
KRAI.7 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:54:
Iemand weleens de Ziggo F1 eBattle gedaan in HC Utrecht? Vandaag gedaan, circuit was Spa-Francorchamps, alle assists stonden aan en heb nagevraagd of die niet uit konden omdat ik anders geen snelle tijd kon halen..

"Nee dat mogen wij echt niet doen van het management, we moeten iedereen namelijk gelijke kansen geven." Terwijl de snelste tijd bij elk circuit (dus door een ander gereden) wat ik tot nu toe heb gedaan bij die eBattle zonder of in ieder geval met twee assists minder was gedaan (te zien aan de icoontjes) en daardoor ook minimaal 2/3 seconden sneller was.
Ze checken niet wat iedereen elke seconde doet, dus die top tien weet perfect hoe ze even tussendoor een custom setup kunnen gebruiken en ook de assists optimaal instellen (TC medium in elk geval, dat maakt het grootste verschil naar mijn mening). Heb het zelf ook geprobeerd toen ik er was, maar mijn tijd was totaal oncompetitief omdat de FFB belachelijk hoog stond en deze vrijwel continue clipte. Thuis heb ik wel echt heel veel rondjes gereden en haalde het wel om een lage 1.47 te rijden (zonder assists), maar dat was dus tevergeefse moeite. Heb stiekem geprobeerd wat dingen te veranderen, maar ik ben zo'n Thrustmaster TS-PC niet gewend, dus heb maar gewoon rondjes gereden met die standaardinstellingen, maar het leek nergens op.

In de uitzending tegen Robert Doornbos wordt daarna wel gewoon zonder assists gereden en met interior view, waardoor een groot deel van deze deelnemers uieindelijk toch wel door de mand valt. Doornbos is nu niet direct de beste in het spel en hij laat heel vaak ook gewoon een seconde of twee liggen, maar zelfs dan verliest nog ruim de helft van de kandidaten die tot nu toe naar de studio mochten, dezelfde kandidaten die dus wel bij de voorrondes een top tien konden rijden. Heel jammer dat deze settings niet consistent worden toegepast (staat namelijk ook gewoon in de FAQ op de site dat er geen assists worden gebruikt), maar het is niet anders.

[ Voor 12% gewijzigd door CaptainPanda op 15-08-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-02-2024
Wie kan mij helpen ik ben an alfa PC 67 jaar jong, ik heb F1 2016 PC met de T 150 RS stuur het lukt mij niet om het stuur gekoppeld te krijgen ik heb hem wel goed op de PC staan. Maar als ik wil ga rijden reageert het stuur niet, wel zijn er ongecontroleerde bewegingen van het stuur. Welke Gamer wil en kan mij helpen?

Alvast dank groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
dx11kasper schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:15:
Wie kan mij helpen ik ben an alfa PC 67 jaar jong, ik heb F1 2016 PC met de T 150 RS stuur het lukt mij niet om het stuur gekoppeld te krijgen ik heb hem wel goed op de PC staan. Maar als ik wil ga rijden reageert het stuur niet, wel zijn er ongecontroleerde bewegingen van het stuur. Welke Gamer wil en kan mij helpen?

Alvast dank groet Hans
Je moet sowieso het stuur instellen op 180 graden in plaats van 900, want anders is het niet gevoelig genoeg. Daarnaast zou het stuur in het spel zelf gewoon herkend moeten worden als in het Spelbesturingen van Windows ook goed staat ingesteld. Heb je het stuur wel op PS3 modus staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
Multiplayer, ik ga het proberen want wat ik vreemd vind dat er alleen over
platstation 3 en 4 gepraat word voor instellingen maar niet over een PC.
Maar bedankt en een fijn weekend. Morgen eerst maar naar Spa kijken wat Max doet.

Groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
Multiplayer,

Ik heb alles geprobeerd en hij stuurt wel maar te traaaaaaaag, ik kom geen bocht door.

Groet Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
dx11kasper schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:58:
Multiplayer,

Ik heb alles geprobeerd en hij stuurt wel maar te traaaaaaaag, ik kom geen bocht door.

Groet Hans
Nogmaals. Instellen op 180, 270 of 360 graden. Is een beetje afhankelijk van de voorkeur.

• dx11kasper
Zal ik doen ben ook bezig met PLAY s 3 met F1 2014 zal wel beter werken.

• dx11kasper
Ik heb nu een uitdraai naar Codemasters gestuurd ( DXDIAG ) hiermee kunnen zij een aanpassing maken zodat het Wheel van Thrustmaster gelijk loopt met het F1 Spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

dx11kasper schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:14:
Ik heb nu een uitdraai naar Codemasters gestuurd ( DXDIAG ) hiermee kunnen zij een aanpassing maken zodat het Wheel van Thrustmaster gelijk loopt met het F1 Spel.
Sorry hoor, maar wat denk je hier mee te bereiken bij Codemasters. Dat ze even een patch in elkaar knallen special voor jouw ;w .

Heb je reply's op je berichten hier wel gelezen om te kijken of die soms een oplossing bieden voor je probleem.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk hier anders even:

http://forums.codemasters...rom-the-car-handling-team

Je moet echt zelf de rotation en saturation aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

MikeyMan schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:25:
Kijk hier anders even:

http://forums.codemasters...rom-the-car-handling-team

Je moet echt zelf de rotation en saturation aanpassen.
Das voor Dirt Rally ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maakt voor de algemene settings niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
Via Codemasters heb ik een oplossing gekregen dus nu rubber digitaal verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dx11kasper schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:10:
Via Codemasters heb ik een oplossing gekregen dus nu rubber digitaal verbranden.
Misschien wel handig om dit even te delen, mocht iemand anders er in de toekomst tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
Thank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning F1 2016.
Unfortunately gameplay assistance is not available from this email address, so we cannot provide advice on the best setup for your wheel.

We recommend that you experiment with the settings until you find a setup that you like. To assist in this, here is an explanation of the Advanced Wheel Settings...

Dead Zone
This setting can be used to create a dead area around the centre of the wheel. If you feel the steering is too twitchy, increase this setting to increase the size of the dead zone. Note that a higher Linearity value (see below) may give a more desirable effect than increasing the dead zone, so consider trying that before increasing the dead zone.

Saturation
This alters the amount that you have to turn the wheel to make the car turn. Increase this if you feel the steering is too sensitive. Reduce this if you feel that you have to move the wheel too much to get around the corners.

Linearity
This dampens the information received from the inputs made upon the wheel and what you see in-game. Increase this if you are finding steering too responsive. Decrease this if you feel the steering is too sloppy.

Please also note that your graphics card is not one of the supported cards and so we cannot guarantee the performance of the game when using this card. The supported cards are detailed on the side of the box, in the readme for the game and on our website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dx11kasper
Multiplayer,

weer misschien een domme vraag op playstation 3 heb ik F1 2014 werkt leuk, maar de remmen doen het slecht is dit in te stellen of moet ik een beter pedaal set kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1976
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb het spel nu net, voor op de PS4.

Heb vroeger nog GP2 t/m GP4 op de PC gespeeld.
Ik ben niet zo'n console junk, al heb ik Gran Turismo 5 op de PS3 wel veel gespeeld.

Ik vind het een mooie combi tussen Arcade en simulatie. Race strategie, set-ups e.d. daar kan je lekker mee klooien. De AI doet af en toe wel rare dingen. Ik had daarstraks een start op een natte baan, nou, dat was de GP van Belgie uit 1998 in het kwadraat.

Wat ik wel irritant vind is het aanpassen van je pit en bandenstrategie e.d. tijdens het rijden. Omdat ik mega onhandig ben met zo'n controller, en toch maar 1 ding tegelijk kan, maak ik dan vaak stuurfouten.

Het liefst zou ik het spel even stilleggen, de juiste volgende band kiezen, en dan weer doorracen. Maar ja, realisme he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik weet dat dit een oud topic is maar sinds ik gisteren een T150 en GT Omega Wheel Stand heb ivm mn PS4 heb ik deze game weer afgestoft.

Probleem dat ik ervaar qua settings is dat ik de wagen op hoge snelheidheid rechtuit niet voldoende recht weet te houden. De auto gaat slingeren, en dat voel ik via de FF en raakt dan in een slip.

Erg hinderlijk op bij Monza en op Spa bijv.

Wat moet ik met de settings doen om dit anders te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Lensent schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:20:
Ik weet dat dit een oud topic is maar sinds ik gisteren een T150 en GT Omega Wheel Stand heb ivm mn PS4 heb ik deze game weer afgestoft.

Probleem dat ik ervaar qua settings is dat ik de wagen op hoge snelheidheid rechtuit niet voldoende recht weet te houden. De auto gaat slingeren, en dat voel ik via de FF en raakt dan in een slip.

Erg hinderlijk op bij Monza en op Spa bijv.

Wat moet ik met de settings doen om dit anders te krijgen?
Het is een gok, ben geen expert, maar misschien even kijken bij 'Suspension Geometry'? Beetje spelen met die waardes, wellicht iets als dit:
  • Front Camber: -2.50
  • Rear Camber: -1.00
  • Front Toe: 0.05
  • Rear Toe: 0.20
Anders eens online kijken naar setups en die vergelijken met die van jou waarbij het minder goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Het gaat op m'n stuurwiel settings, niet om de wagenafstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Inmiddels met wat kleine aanpassingen het perfect voor elkaar gekregen.

Leuk om deze game nu weer af te kunnen stoffen. Overgang van pad naar stuur is wel mega wennen. Moeilijkheidsgraad een tandje teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:38
Voor een prikkie op de kop getikt ivm de co-op multiplayer championship. Helaas heb ik elke 2 ronde wel een lag spike te pakken. Ultra of high maakt daar niet voor uit, fps cap op 120 ook niet. Specs 8700K+RTX 2070 dus aan de cpu/gpu belasting ligt het ook niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier