Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

jmignolet schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Niet altijd. Zo heb ik P & Q in Expert gedaan in Bahrein maar vond het te easy met Sauber dus voor de race kunnen switchen naar Legend. :)
Ok, schijnbaar kan het dus wel soms... Goed om te weten :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmoes18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-08 11:51
Weet iemand toevallig hoe het zit met de R&D punten als je van team wisselt in career mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Hoogie2004 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:58:
[...]

Ok, schijnbaar kan het dus wel soms... Goed om te weten :)
Je kunt alleen niet wisselen wanneer je bezig bent in een sessie. Tussen P, Q (zelfs tussen Q1, Q2 en Q3) en R kan je dus wel wisselen tussen diffculties.

Ik rijd bijvoorbeeld de vrije trainingen op Expert omdat anders de doelen bijna niet te halen zijn. Tijdens de kwalificatie en race rijd ik gewoon op Legend.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Ook in F1 2016 is het weer zwaar irritant dat de coureurs met je gaan racen in Free Practice alleen heb ik er nu nog meer last van aangezien ik de R&D opdrachten aan het afwerken ben, onbegrijpelijk dat ze dat na al de voorgaande edities nog steeds niet gefixed hebben

[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 22-08-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
schumi1986 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:25:
Ook in F1 2016 is het weer zwaar irritant dat de coureurs met je gaan racen in Free Practice alleen heb ik er nu nog meer last van aangezien ik de R&D opdrachten aan het afwerken ben, onbegrijpelijk dat ze dat na al de voorgaande edities nog steeds niet gefixed hebben
Wel realistisch toch? Heb er niet zo'n last van. Gewoon de baan op gaan wanneer het rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ze gaan gewoon heeeeeel raar aan de kant voor blauwe vlaggen, zelfde als in de races. Wijken raar van hun lijn af of remmen ineens midden in een bocht, en dan krijg ik elke keer een penalty voor die aanrijding :x

Echt racen vind ik het niet in de trainingen, maar slecht aan de kant in een outlap wel degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet zo dat je in vrije training zelf verantwoordelijk bent voor het vinden van je lijn? Langzamere auto's hoeven voor zover ik weet tijdens training niet van hun lijn af voor snellere auto's. Hoe ik het ervaar blokkeren ze je ook niet, blijven gewoon hun eigen ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
In de echte f1 gaat iedereen opzoek naar zijn eigen vrije spot en zolang je niet in een snelle ronde zit zal normaal gesproken iedereen voor je aan de kant gaan

ik rij in mijn Manor op een vrij gedeelte van de baan, of er komen auto's net voor me uit de pit die gewoon niet aan de kant gaan of er komen snellere auto's achterop die de hele tijd gaan kleven niet inhalen op het rechte stuk en dan vervolgens in een onhandige bocht de auto er tussen gooien en als ze er dan voor komen gaan ze langzamer rijden zodat ze in de weg rijden

het lijkt ofdat de AI niet op zoek gaat naar een 'gat' maar gewoon weg dom rondjes rijd in FP

[ Voor 6% gewijzigd door schumi1986 op 22-08-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
Na een paar uurtjes erop hebben te zitten kan ik wel zeggen dat het spel heel tof in elkaar zit en ook lekker speelt (ik speel op pc met een G25). Helaas herken ik wel een aantal van de bugs/problemen die anderen hier ook noemen:
- Geluid uit de pitsstraat/andere auto's terwijl je gewoon ergens op het circuit rijdt.
- Bij starten van een flying lap of uitkomen pits reageert het stuur niet direct, pas als je even flink stuurt. Dit had ik overigens bij F1 2015 ook.
- Vinden van de juist moeilijkheidsgraad is echt nog een drama. Met name in de banden en qualy run tijdens de training. Dit is echt haast niet te halen, hier gebruik ik dan af en toe ook flashbacks voor. Op expert is het net te doen (zoals het hoort natuurlijk). Op legend is het mega moeilijk. De race op legend is dan wel weer te doen en echt veeeeeeeel te makkelijk op expert (P1 met een Renault in Rusland 8)7 ). Voor mijn gevoel kunnen er nog twee moeilijkheidsniveaus tussen tijdens de race.

Ik beschouw mezelf toch als redelijke racer, stond zaterdag in China op P10 in de leaderboards en op P1 in het nat. Ik snap werkelijk niet hoe die moeilijkheidsgraden in elkaar zitten, met name de grote verschillen tussen de trainingen en kwalificatie/race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Racierox schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:23:
Na een paar uurtjes erop hebben te zitten kan ik wel zeggen dat het spel heel tof in elkaar zit en ook lekker speelt (ik speel op pc met een G25). Helaas herken ik wel een aantal van de bugs/problemen die anderen hier ook noemen:
- Geluid uit de pitsstraat/andere auto's terwijl je gewoon ergens op het circuit rijdt.
- Bij starten van een flying lap of uitkomen pits reageert het stuur niet direct, pas als je even flink stuurt. Dit had ik overigens bij F1 2015 ook.
- Vinden van de juist moeilijkheidsgraad is echt nog een drama. Met name in de banden en qualy run tijdens de training. Dit is echt haast niet te halen, hier gebruik ik dan af en toe ook flashbacks voor. Op expert is het net te doen (zoals het hoort natuurlijk). Op legend is het mega moeilijk. De race op legend is dan wel weer te doen en echt veeeeeeeel te makkelijk op expert (P1 met een Renault in Rusland 8)7 ). Voor mijn gevoel kunnen er nog twee moeilijkheidsniveaus tussen tijdens de race.

Ik beschouw mezelf toch als redelijke racer, stond zaterdag in China op P10 in de leaderboards en op P1 in het nat. Ik snap werkelijk niet hoe die moeilijkheidsgraden in elkaar zitten, met name de grote verschillen tussen de trainingen en kwalificatie/race.
Ik deel je mening over die moeilijkheidsgraden. Tussen expert en legend zit ongeveer 2 seconden. Dat is echt heel veel op een rond van 1:30. Daar val ik dus af en toe precies tussen in.

Je kunt overigens gewoon switchen tussen moeilijkheidsniveaus tussen P, Q en R.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-12-2021
Klopt het dat je assists in pro career mode niet kan editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 13:59
Hari050 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:40:
Klopt het dat je assists in pro career mode niet kan editen?
Klopt, daar staan alle assists uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb de game nog niet maar er schoot me ineens iets te binnen waarvan ik me afvroeg of dit euvel in 2016 nog altijd speelt.

In voorgaande versies (weet niet meer welke jaren, heb ze niet allemaal gespeeld) was het in de kwalificatie vaak dat je pal achter een coureur reed voor een hele ronde, maar dat die dan compleet andere tijden als jou liet noteren. Of veel sneller of veel langzamer of zelfs op een compleet ander moment over start finish kwam dan dat zijn tijd genoteerd werd. Ergo: de beelden zoals op je monitor correspondeerde vaak niet met de tijden die gereden werden.

Speelt dit euvel nog in 2016? Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Als ik achter Lewis aan rijd voor een hele ronde dan wil ik wel dezelfde tijd ongeveer hebben zegmaar en niet seconden ernaast zitten terwijl het optisch/visueel ongeveer dezelfde tijd zou moeten zijn.

Iemand? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:16
Beakzz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:27:
Zijn er nog spelers hier die met cockpit view rijden met een single screen setup? Hieronder een afbeelding van wat momenteel mijn view is vanaf mijn zitpositie (let niet op de rommel of mijn tijd) en vraag me af of iemand nog iets beters heeft gevonden. Ik moet het nu helaas nog even doen met een 27 inch.

[afbeelding]

Officieel zou ik de field of view nog moeten verkleinen, maar ik vind het zicht wat ik heb op mijn spiegels ook belangrijk Verder zou ik ingame nog wat lager willen zitten, maar ik heb de angle al op max staan en die zou dan hoger moeten. Zo jammer dat dit spel geen Track IR/Open track ondersteunt. Dat zou enorm helpen met de field of view.

[afbeelding]

Heeft iemand trouwens een idee wat near clip plane in houdt? En weet iemand een app die gegevens vanuit F1 2016 kan halen? Kan nu niet meer zien in welke versnelling ik rij :+

[...]

Hmm met een heel ander stuur terwijl bijna niemand in dit topic er over klaagt. Dat maakt het oplossen niet makkelijker.
Ik speel ook op 1 monitor, 27 inch. Altijd cockpit view, met de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xkq6iEN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cPMTtlJ.jpg

Spiegels zijn niet te zien zonder naar links/rechts te kijken. Maar dat vind ik minder erg dan een grote FOV zetten met als gevolg dat het lijkt alsof je altijd 400km/u gaat :+ En je kunt veel nauwkeuriger rijden.

Voor de leken wat betreft fov hier een duidelijke uitleg:

Weet iemand trouwens waarom de camera nog steeds naar links en naar rechts kijkt in de bochten? Zoals te zien heb ik alle camera shake effecten uitgezet, maar er zit nog steeds een soort 'look to apex' effect in.

[ Voor 34% gewijzigd door Sander H op 22-08-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Geen idee, zelf vind ik look to apex altijd wel fijn, maar dan moet er wel een slider voor zijn imo in hoeverre dat je looked into the apex zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
In ieder geval na elke training zou je idd de difficulty moeten kunnen veranderen, dat heb ik in ieder geval wel een keer gedaan naar practice 1 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:49
Kungfukip schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Bedankt dat bleek inderdaad zo te zijn! _/-\o_

Heb het tweede filmpje gelijk ook op prive gezet 8)7
haha ik dacht vermeld het er toch even bij ;) wist niet zeker of het de bedoeling was dat iedereen het zou zien :P

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Joost1991 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Ik deel je mening over die moeilijkheidsgraden. Tussen expert en legend zit ongeveer 2 seconden. Dat is echt heel veel op een rond van 1:30. Daar val ik dus af en toe precies tussen in.

Je kunt overigens gewoon switchen tussen moeilijkheidsniveaus tussen P, Q en R.
Klopt, dat zou max een seconde moeten zijn.
Je kunt inderdaad switchen, maar alleen door eerst terug naar het menu te gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 13:24
Wat ik vervelend vind is dat ondanks mijn G29 die PS4 knoppen heeft. Er in het spel de Xbox One knoppen ziet, waardoor ik steeds op de verkeerde knoppen druk.

Daarnaast heb ik in de cockpit view zichtbaar minder FPS waardoor 300KPH lijkt alsof je 100KPH rijdt. Op zich logisch door de meer detail er weergegeven wordt, maar mis zo de snelheids beleving

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn80 op 22-08-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Jammer om te horen dat er nog steeds zulke verschillen in de moeilijkheidsgraad zitten, dit had ik al vanaf F1 2012. Als ik zo'n spel speel wil ik ook een beetje realistisch kunnen eindigen :P Ik twijfel nog ernstig om het spel te halen, m'n pc draait hem niet echt lekker meer gok ik en voor m'n PS4 heb ik geen stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:37
In Spanje Pole gepakt op hard in een Renault.
Denk doe een niveau hoger..
P18 in Monaco.
Verscheidene voorvleugels doorheen gegaan in de practices..
Vind het echt de moeilijkste circuit tot nu toe.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat ik inmiddels een beetje mijn draai begin te vinden. Vind inmiddels toch etterlijke seconden.
Welke instelling zorgt er eigenlijk voor het naar de apex kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Laatst online: 10-09 13:24
Ik zou zeggen: Camera Movement. Maar heb het niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb nu de overstap gemaakt van expert naar legend. Op expert reed ik met een Renault moeiteloos rond op P2 en dat was dus geen klap aan. Bij legend moet je echt harder je best doen om competitief te zijn en het mooie ervan is dat het vanzelf gaat. Mede doordat de vrije trainingen nu nuttiger zijn gemaakt heb je heel veel tijd om de baan eigen te maken.

Zo was ik in de eerste paar trainingen in China steevast laatste, maar was ik in kwalificatie competitief en werd ik 17e (Renault is niet goed) en kon ik in de race prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Die FPs lijken sowieso moeilijker dan de Q en de race.

Mijn 1e race in carrière kwam ik een lap voor het einde zonder brandstof te staan. Dat was wel even een WTF. Oja. Momentje. Ja, niet geluisterd naar Jef. Rare is wel dat ik de hele race op std fuel gereden heb, en extra fuel meenemen kan niet meer na de Q volgens mij. Maw hele race op lean gaan rijden en dan weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 15:28
Ik heb gisteren een tijdje time trial gereden met een controller (in afwachting van mijn TM stuur) en het valt me op dat de "track limits" erg krap zijn maar niet consistent. Ik miste op de Hungaroring in (als ik het goed heb) turn 4...de snelle linkerknik.. volledig de apex waardoor ik met 4 wielen ruimschoots buiten de baan kwam,echter was mijn tijd wel "valid".
Een ronde later reed ik daar vol over de curbs,dus hooguit met 2 wielen naast de baan en kreeg toen gelijk de "invalid lap"melding. 8)7

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

On_E

Housemusic

jorank schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:43:
P18 in Monaco.
Monaco is niet te doen inderdaad, ben in de race gecrashed en vond het eigenlijk wel best. Gauw doorgegaan naar Canada.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De AI is soms wel heel agressief qua pitstop bij een safety car (of de tactiek erna). Leverde me een 2e plek in een McLaren op Bahrein (stop minder) op Legend niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

skreppiedoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 07:47:
Ik heb gisteren een tijdje time trial gereden met een controller (in afwachting van mijn TM stuur) en het valt me op dat de "track limits" erg krap zijn maar niet consistent. Ik miste op de Hungaroring in (als ik het goed heb) turn 4...de snelle linkerknik.. volledig de apex waardoor ik met 4 wielen ruimschoots buiten de baan kwam,echter was mijn tijd wel "valid".
Een ronde later reed ik daar vol over de curbs,dus hooguit met 2 wielen naast de baan en kreeg toen gelijk de "invalid lap"melding. 8)7
Heeft dat er ook niet mee te maken of je er voordeel uit haalt? Volgas de track limits over levert volgend mij eerder straf op dan na een fuckup met flink tijdsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart_99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 16:12
michaeltjeh1 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:10:
Reacties hierboven heb ik hem ook maar besteld bij Allyourgames hoop dat ik hem morgen heb.
Argh! Kan niet wachten om te spelen als ik alles zo lees. Ook besteld bij Allyourgames maar nog niets binnen. Ook nog geen reactie van ze gehad op mijn ticket :X Heb jij hem wel al binnen gehad?

Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
jorank schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:43:
P18 in Monaco.
Had hetzelfde.

Ik kwam maar niet door Monaco heen, boorde hem op een begeven moment de muur in, en wou geen flashbacks gebruiken, ben blij dat die race klaar is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Swaxie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Had hetzelfde.

Ik kwam maar niet door Monaco heen, boorde hem op een begeven moment de muur in, en wou geen flashbacks gebruiken, ben blij dat die race klaar is haha
Hier hetzelfde, blij dat die race voorbij is.
Kwam echter niet verder dan een DNF :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:49
Vind in iedere racegame, Monaco verschrikkelijk. Op de een of andere manier loopt dat circuit gewoon niet in een racegame. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Is hij eenbeetje te spelen in een triple screen setup eigenlijk? Ennuh what about mijn OSW? :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Scr33x0r op 23-08-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vind Barcelona ook een klotebaan, vooral die laatste bochten voor de start/finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 13:59
Sochi is verschrikkelijk, hoe vaak ik daar wel niet over de track limits ben gegaan bij de laatste 2 bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Gisteren dan eindelijk F1 2016 geinstalleerd en geprobeerd. Maar ben vooral bezig geweest om mijn T150 goed instellen in het spel. Uiteindelijk ben ik geloof ik op een waarde van 76 uitgekomen, zodat als mijn stuurtje ondersteboven staat, dit ook in het spel het geval is.

Verder rustig rondjes gereden met de Renault. Geloof dat ik assists op Expertise heb gezet. Merk daarbij wel dat ik echt goed moet opletten of ik niet te veel gas geef. Zelfs bij een snelle bocht ga ik op het einde dwars als ik hem vol intrap. Maar goed, ik denk dat dat een kwestie van gewenning is.

Het schademodel ziet er beter uit met simulation schade moet ik zeggen. Ga vanavond eens starten aan een career. Kijken hoe dat allemaal gaat!

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Hebben jullie ook wanneer men een time trial doet en over start-finish komt het beeld ff hapert?
Soms ook wanneer een tussentijd wordt weergegeven.
Speel op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Rivanov schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:17:
Vind in iedere racegame, Monaco verschrikkelijk. Op de een of andere manier loopt dat circuit gewoon niet in een racegame. :+
Klopt ik sla deze race al jaren over in een kampioenschap...ram hem meestal gelijk in de muur.
Soms probeer ik het wel eens maar gaat het na een paar ronden toch weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Michel242186 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Klopt ik sla deze race al jaren over in een kampioenschap...ram hem meestal gelijk in de muur.
Soms probeer ik het wel eens maar gaat het na een paar ronden toch weer mis.
Je kunt toch oefenen? Monaco is juist erg gaaf als je de limiet kan vinden! Zelfde voor Baku en Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:39
Zojuist de Playseat Challenge besteld bij mijn vrienden bij Coolblue. Vanavond krijg ik hem tussen 18:00 en 22:00 binnen. Hopelijk nog ff een race mee doen dus. Ben erg benieuwd.

Inmiddels 25 uur in F1 2016 zitten en ik heb weinig anders gedaan dan online met de jongens van Tweakers hier. Erg gezellig en erg leuke races. Hoop dat dit een beetje doorzet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
Ik vindt Monaco toch echt een stukje moeilijker dan Baku en Singepore.
Monaco is een stuk smaller dan die andere 2..

Ik heb die baan naar 5 crashes toch uiteindelijk ook maar geskipt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Denk je gisterenavond nog dat je prima meekunt op niveau legend. Doe je een race, val je compleet door de mand. Echt irritant. Met mijn Renault (die inmiddels gelijkwaardig is aan Haas, McLaren) kwalificeer ik me op P18 (door een "teststrategie" door met gebruikte softs een ronde neer te zetten). Ik heb dus de pace. Rijd ik de race en bied ik prima tegenstand naar de Force India's en McLarens.

Totdat ik halverwege de race ben. Ik heb inmiddels vijf races in mijn carrière gereden en bij elke race, behalve Bahrein (uitgevallen) en Sochi (hele lage slijtage), rook ik mijn banden op tegen het einde.

Ongelofelijk frustrerend is dat. Rondje 14 in Spanje komt Magnussen binnen voor harde banden en een ronde later doe ik exact hetzelfe. Hij rijdt vervolgens weg en hoeft geen pitstop meer te maken. Ik verlies dus tijd op hem en rook mijn harde banden helemaal op.

En dit had ik dus ook op expert. Dus aan het niveau ligt het niet. Kan iemand helpen/tips geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
MikeyMan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:19:
[...]

Heeft dat er ook niet mee te maken of je er voordeel uit haalt? Volgas de track limits over levert volgend mij eerder straf op dan na een fuckup met flink tijdsverlies.
Dat zou wel logisch zijn, echter na dit moment ging mijn tijd (rechtsbovenin) ineens van rood naar groen dus nam ik duidelijk meer snelheid mee uit de bocht.
Zo zijn er wel meer punten waar ik de tracklimits te streng vind en erg snel de mededeling "invalid lap" in beeld verschijnt.
Maar tot nu toe vind ik dit toch de beste F1 game die ik in een lange tijd heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:49
Had gisteren overigens een online race waarbij 7 van de 14 ronden full course yellow was. Dat klopte niet helemaal volgens mij, want er was niets te zien. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 23-08-2016 12:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Ik twijfel toch om deze game te halen, sinds enige tijd een TM T150 stuur in bezit en eigenlijk alleen maar project cars gespeeld(en ETS, maar dat is hier niet relevant). Pakt deze game racewheels een beetje makkelijk op of is het een hoop getweak(lees: niet zoveel zin in dan speel ik wel PC). onderstaande baarde me namelijk wat zorgen:
Gisteren dan eindelijk F1 2016 geinstalleerd en geprobeerd. Maar ben vooral bezig geweest om mijn T150 goed instellen in het spel. Uiteindelijk ben ik geloof ik op een waarde van 76 uitgekomen, zodat als mijn stuurtje ondersteboven staat, dit ook in het spel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
garriej schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:32:
Ik twijfel toch om deze game te halen, sinds enige tijd een TM T150 stuur in bezit en eigenlijk alleen maar project cars gespeeld(en ETS, maar dat is hier niet relevant). Pakt deze game racewheels een beetje makkelijk op of is het een hoop getweak(lees: niet zoveel zin in dan speel ik wel PC). onderstaande baarde me namelijk wat zorgen:

[...]
Op de ps4 plug ik het stuurtje erin en gaan.
Heb nooit wat getweakt aan de setting.
Gaat ook om de T150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

jorank schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Op de ps4 plug ik het stuurtje erin en gaan.
Heb nooit wat getweakt aan de setting.
Gaat ook om de T150
Hmm lastig, kan hem natuurlijk ook voor de ps4 kopen natuurlijk. Die staat momenteel toch alleen stof te happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
garriej schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Hmm lastig, kan hem natuurlijk ook voor de ps4 kopen natuurlijk. Die staat momenteel toch alleen stof te happen :+
Ow maar hier hoef je je niet al te veel zorgen om te maken. Ik heb die T150 ook pas sinds kort, en eigenlijk had ik ook alleen Project Cars ermee gedaan tot dusver. Ik kan vanavond even kijken voor de settings, die kun je ingame dan gewoon overnemen.

Verder is het alleen even wennen zodra je hulpmiddelen uit gaat zetten, maar dat is een kwestie van ronden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
Goed om te horen dat iedereen het lastig heeft in Monaco :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:11
Heb een Asus N752 laptop met i7 met een GTX 950M grafische kaart. Daarnaast een DFGT-stuur. Nu is het plan om een PS4 aan te schaffen voor games maar daar wacht ik liever even mee i.v.m. de Neo dit najaar.
Kan ik F12016 goed draaien op mijn laptop of is dat zonde geld en gewoon even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 11-09 19:39
Erik321 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:04:
Goed om te horen dat iedereen het lastig heeft in Monaco :P
Nou, daar komt ie dan.

Ik heb weinig problemen met Monaco. Gisteren ook online een ronde een ronde gedaan. Inderdaad, veel mensen vielen uit, maar op zich is het niet nodig. Ik was een van de lone survivors tegen het einde. Omdat we al nergens meer over streden (en de rest dus zat te wachten) lette ik niet meer op en knalde tegen een muur (in de tunnel of all places) omdat ik de Discord zat te lezen. Echter, als het gewoon een race was gebleven had ik het waarschijnlijk gewoon gered.

Ook offline tot nu toe geen moeite mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
Kaasdipje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Nou, daar komt ie dan.

Ik heb weinig problemen met Monaco. Gisteren ook online een ronde een ronde gedaan. Inderdaad, veel mensen vielen uit, maar op zich is het niet nodig. Ik was een van de lone survivors tegen het einde. Omdat we al nergens meer over streden (en de rest dus zat te wachten) lette ik niet meer op en knalde tegen een muur (in de tunnel of all places) omdat ik de Discord zat te lezen. Echter, als het gewoon een race was gebleven had ik het waarschijnlijk gewoon gered.

Ook offline tot nu toe geen moeite mee gehad.
Okok, bijna iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 11-09 17:46
Soccer98 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:03:
Denk je gisterenavond nog dat je prima meekunt op niveau legend. Doe je een race, val je compleet door de mand. Echt irritant. Met mijn Renault (die inmiddels gelijkwaardig is aan Haas, McLaren) kwalificeer ik me op P18 (door een "teststrategie" door met gebruikte softs een ronde neer te zetten). Ik heb dus de pace. Rijd ik de race en bied ik prima tegenstand naar de Force India's en McLarens.

Totdat ik halverwege de race ben. Ik heb inmiddels vijf races in mijn carrière gereden en bij elke race, behalve Bahrein (uitgevallen) en Sochi (hele lage slijtage), rook ik mijn banden op tegen het einde.

Ongelofelijk frustrerend is dat. Rondje 14 in Spanje komt Magnussen binnen voor harde banden en een ronde later doe ik exact hetzelfe. Hij rijdt vervolgens weg en hoeft geen pitstop meer te maken. Ik verlies dus tijd op hem en rook mijn harde banden helemaal op.

En dit had ik dus ook op expert. Dus aan het niveau ligt het niet. Kan iemand helpen/tips geven?
Gebruik je assists (TC/ABS)? Wat gebeurd er tijdens het bandenprogramma in de FP, heb je dan ook problemen om in het groen/paars te rijden? Je kan daar ook even de grafiek checken met de verwachtte slijtage.
Zoals al eerder genoemd voorkom je slijtage verder door gas/rem beter te doseren en daarmee wheelspin en blokkerende wielen te voorkomen. Plus hoe harder je pushed in de bochten, hoe sneller je banden slijten. Het viel mij vooral op in het bandenprogramma dat wanneer je door een snelle bocht gaat en maximaal stuurt het balkje heel hard terugloopt, terwijl als je 80/90% instuurt er niks gebeurd.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
yorkick schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Gebruik je assists (TC/ABS)? Wat gebeurd er tijdens het bandenprogramma in de FP, heb je dan ook problemen om in het groen/paars te rijden? Je kan daar ook even de grafiek checken met de verwachtte slijtage.
Zoals al eerder genoemd voorkom je slijtage verder door gas/rem beter te doseren en daarmee wheelspin en blokkerende wielen te voorkomen. Plus hoe harder je pushed in de bochten, hoe sneller je banden slijten. Het viel mij vooral op in het bandenprogramma dat wanneer je door een snelle bocht gaat en maximaal stuurt het balkje heel hard terugloopt, terwijl als je 80/90% instuurt er niks gebeurd.
Enige assist die ik aan heb staan is traction control. Bandenprogramma gaat vrijwel altijd diep in groen of net in paars. Soms haal ik het niet, omdat ik niet aan de tijd kom, maar dat gaat vanzelf weg naarmate ik het circuit leer kennen.

Ik rem door half de L2-trigger in te drukken. In principe haal je dan elke bocht, maar een hairpin zoals in Spanje neem ik soms wel iets te wijd.

In principe doe ik alles wat nodig is om banden goed te houden, maar harde banden zijn gewoon opgerookt binnen 7 ronden. Het is ook altijd linksvoor die het als eerste begeeft. Enige keer dat het rechtsvoor wat harder ging qua slijtage was in Rusland en daar was het minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Dat klinkt wel vaag. Als je zeker weet dat je tijdens de race niet opens te hard loopt te pushen en glijden zou ik het ook niet weten. Ik heb gister nog 20 ronden op mediums gereden in een 50% race (linksvoor klapte in de laatste bocht van de race).

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
yorkick schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:29:
Dat klinkt wel vaag. Als je zeker weet dat je tijdens de race niet opens te hard loopt te pushen en glijden zou ik het ook niet weten. Ik heb gister nog 20 ronden op mediums gereden in een 50% race (linksvoor klapte in de laatste bocht van de race).
Misschien iets met de setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zonder ABS gespeeld en TC uit, ik speelde hiervoor met TC op medium.
Ik gebruik een controller trouwens.

opzich het remmen went vrij snel, een paar bochten een kleine lock, maar over het algemeen gaat het best aardig.

TC uit is nog wel een drama :) ik heb echt het idee dat je op ijs rijd, heel langzaam de bochten uit en het gas opbouwen gaat wel, maar volgende mij ben ik duidelijk langzamer dan met TC op medium.

Hoe doe je eigenlijk een goede start ? met TC uit stond ik lekker te malen voordat ik door een Mercedes omver werdt gereden.
Met TC op Medium ging de start best aardig. Ik deed half gas en na loslaten van de koppeling vrij snel vol gas, maar ik heb van het spel geen start tips gehad ofzo, anders dan de "houd die ideale toeren aan" maar wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Soccer98 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Enige assist die ik aan heb staan is traction control. Bandenprogramma gaat vrijwel altijd diep in groen of net in paars. Soms haal ik het niet, omdat ik niet aan de tijd kom, maar dat gaat vanzelf weg naarmate ik het circuit leer kennen.

Ik rem door half de L2-trigger in te drukken. In principe haal je dan elke bocht, maar een hairpin zoals in Spanje neem ik soms wel iets te wijd.

In principe doe ik alles wat nodig is om banden goed te houden, maar harde banden zijn gewoon opgerookt binnen 7 ronden. Het is ook altijd linksvoor die het als eerste begeeft. Enige keer dat het rechtsvoor wat harder ging qua slijtage was in Rusland en daar was het minimaal.
In de hoge snelheid bochten en fractie liften geeft je heel veel voordeel qua bandenslijtage. Dat kun je ook zien in de banden management test als je het probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:43:
...

Hoe doe je eigenlijk een goede start ? met TC uit stond ik lekker te malen voordat ik door een Mercedes omver werdt gereden.
Met TC op Medium ging de start best aardig. Ik deed half gas en na loslaten van de koppeling vrij snel vol gas, maar ik heb van het spel geen start tips gehad ofzo, anders dan de "houd die ideale toeren aan" maar wat is dat?
Ik rijdt met een stuurtje, maar het principe van een goede start zal hetzelfde zijn:
- Koppeling inhouden
- Langzaam meer gas geven tot er staat dat je op het goede toerental zit.
- Je kunt het gaspedaal dan nog iets dieper indrukken en dan staat er nog steeds dat het goed is, maar dit moet je in mijn ervaring niet doen.
- Bij lichten uit koppeling los en nog niet direct het gas dieper indrukken maar even zo vasthouden.

Ik kan het nu niet proberen, maar volgens mij kan je pas in de 3e versnelling echt vol gas gaan geven, maar dit kan ook de 2e versnelling zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Racierox op 23-08-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit een indicator gezien dat ik op het goeie toerental zit. Waar moet dat staan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Staat in dat schermpje rechtsonder, onder de knop dat je je koppeling moet indrukken.

Eerst staat er Reach optimum RPM en wanneer je dan een klein beetje gas indrukt (niet vol gas) dan staat er Maintain optimal RPM.

Laat je je gas weer los of geef je te veel gas, dan staat er weer Reach optimum RPM

Rechtsonder dus.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqLe92fVIAEdKp3.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DerOllie op 23-08-2016 14:53 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

good to know, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bah, Canada heeft ook al van die vervelende snelle S-bochten waar ik maar niet goed doorheen kom.

Tot nu toe op Monaco na alle qualifying pace oefeningen perfect gehaald maar in Canada kom ik niet eens aan de groene tijd en volgens mij ligt het aan de eerder genoemde S-bochten.

Op de 1 of andere manier lukt het mij maar niet om die goed en snel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb tot nu toe nog maar 2 banen echt gereden tot ik ze goed ken en dat is Australië en China.
Snap nog steeds niet hoe ik een volle lap te kort kom met fuel terwijl ik de trainingen alles doorgelopen heb en de afstelling toen op +1 lap aan fuel heb gezet (zelfs iets hoger nog).. Ik verbrand dus gewoon 2 laps aan fuel en dat terwijl er ook nog eens 5 rondes een Safety Car rondgereden heeft (van de 29 (50%)).

Ik snap er gewoon helemaal niets van 8)7 Erg klote als je 28 laps full concentration aan het rijden bent en dan ineens net voor de finischlijn je auto stilvalt terwijl je nog een lap moet 8)7 ;(

Wat ik wel echt meesterlijk vind aan dit spel is dat je echt moet 'leren' . Nog nooit racegames gespeeld met stuur, in het begin stond ik elke bocht achterstevoren met een kwart gas en nu kan ik een bocht uit echt hard pushen op het gas zonder dat ik instabiel wordt. Dat geeft zo'n voldoening niet normaal.

[ Voor 20% gewijzigd door RedHat op 23-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ik had mn eerste race ook wat problemen met fuel. Ik gooi er nu gewoon voor 2 extra ronden bij in, dan weet ik zeker dat ik niet hoef te switchen naar lean.
Denk dat ze het wel zo hebben gedaan om je bewust te maken, aangezien dat in de realiteit ook echt van belang is, er wordt aardig wat gelift aan het einde van snelle stukken om brandstof te besparen.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
soooo dat was even een aparte SC die erin kwam tijdens de race. Gaf eerst aan dat ik te hard reed, dus wat gas los, begonen ze te zeuren dat ik weer te langzaam ging. :P 2e ronde in de SC was nog gekker. Ik lag derde dus bleef netjes achter raikonen rijden. Totdat die opeens voor een bocht vol op de rem ging en stil ging staan. Dus met een boog eromheen gemoeten om crash te voorkomen. Maarja tijdens een SC mag je niet inhalen. WTF :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
damnn balen.. net de race in Canada gereden, 5e geworden.. crasht het spel bij de 'podium scene'.. Spel opnieuw starten ( PC ) moet ik de hele race opnieuw doen -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Paulus07 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:33:
soooo dat was even een aparte SC die erin kwam tijdens de race. Gaf eerst aan dat ik te hard reed, dus wat gas los, begonen ze te zeuren dat ik weer te langzaam ging. :P 2e ronde in de SC was nog gekker. Ik lag derde dus bleef netjes achter raikonen rijden. Totdat die opeens voor een bocht vol op de rem ging en stil ging staan. Dus met een boog eromheen gemoeten om crash te voorkomen. Maarja tijdens een SC mag je niet inhalen. WTF :S
Als de SC naar binnen gaan gaan ze bijna stil staan om ineens op het gas te gaan om zo een voorsprong uit te bouwen. Doen ze in het echt ook.

Dit kan alleen als de melding verschijnt dat de SC naar binnen gaat. Soort nieuwe zachtrijdende start.

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 23-08-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Uiteindelijk viel Canada nog mee in de race zelf, alleen die laatste U-bocht en S-bocht voor de finish blijf ik moeite mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Als je geen zin monaco hebt kan na dat je gestart bent kan je de race simuleren en finish je redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Net de GP van Canada gereden met mijn Renault. Na een matige kwalificatie, waarin ik 17e werd, had ik gekozen voor een eenstopper van soft naar ultrasoft. Een tactiek die erg goed werkte, want ik werd vierde. Mede doordat een safety car het hele veld dicht op elkaar gooide en de twee Williamsen voor me zonder reden binnen kwamen in de een na laatste ronde. De race werd gewonnen door Carlos Sainz (!?!?!?!) die dezelfde strategie had als ik en zo de Mercedessen verschalkte.

Ongelofelijk onrealistische wedstrijdverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Soccer98 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:13:
Net de GP van Canada gereden met mijn Renault. Na een matige kwalificatie, waarin ik 17e werd, had ik gekozen voor een eenstopper van soft naar ultrasoft. Een tactiek die erg goed werkte, want ik werd vierde. Mede doordat een safety car het hele veld dicht op elkaar gooide en de twee Williamsen voor me zonder reden binnen kwamen in de een na laatste ronde. De race werd gewonnen door Carlos Sainz (!?!?!?!) die dezelfde strategie had als ik en zo de Mercedessen verschalkte.

Ongelofelijk onrealistische wedstrijdverloop.
Bij mij was het nog erger in Canada, had een 1 stopper waarbij er halverwege de race regen werd voorspeld. begon op de 12e plek. Deed zo lang mogelijk met de softbanden die ik had tot het niet meer te doen was. ben toen naar inter's gegaan. de andere team's gingen ook de pits in dus dacht dat ze ook op regenbanden overgingen. Niet dus :X . ze gingen allemaal over op soft's om 1 ronde later alsnog op regenbanden over te gaan :F . dit zorgde er uiteindelijk voor dat ik eerste werd met 8 seconden voorsprong terwijl ik ook in een renault reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:49:
[...]

Als de SC naar binnen gaan gaan ze bijna stil staan om ineens op het gas te gaan om zo een voorsprong uit te bouwen. Doen ze in het echt ook.

Dit kan alleen als de melding verschijnt dat de SC naar binnen gaat. Soort nieuwe zachtrijdende start.
Klopt. alleen gebeurde dit in een ronde voordat de SC naar binnen ging. Zag in de replay dat raikonen helemaal stil kwam te staan omdat er een ghost wagen stond. Daar zal hij wel voor geremd hebben en compleet stil hebben gestaan.

Maarja blijft vaag om daarvoor vol op de rem te gaan en alles erachter ook tot stilstand te brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ProVine schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:13:
[...]

Bij mij was het nog erger in Canada, had een 1 stopper waarbij er halverwege de race regen werd voorspeld. begon op de 12e plek. Deed zo lang mogelijk met de softbanden die ik had tot het niet meer te doen was. ben toen naar inter's gegaan. de andere team's gingen ook de pits in dus dacht dat ze ook op regenbanden overgingen. Niet dus :X . ze gingen allemaal over op soft's om 1 ronde later alsnog op regenbanden over te gaan :F . dit zorgde er uiteindelijk voor dat ik eerste werd met 8 seconden voorsprong terwijl ik ook in een renault reed.
Ik had ook een mooie challenge met de torro rosso. Ik moest 8e of beter finishen maar ook voor rosberg. uhhuhh die ligt elke race gewoon op 1 en hammie erachter :P

Top challenge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ik racede in Monaco en de AI botste tegen elkaar en daar achter stonden de auto's stil en 10 seconden daarna kwamen er 5 meldingen dat coureurs gediskwalificeerd waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
lol:
Pascal Wehrlein:

How cool is it to drive myself in the game F12016 on PS4 😂😂

#PW94 #PS4 #F12016
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqkQFvrWEAAgAfC.jpg

https://twitter.com/PWehrlein/status/768162910057168896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 22:13
Paulus07 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:03:
[...]

Ik had ook een mooie challenge met de torro rosso. Ik moest 8e of beter finishen maar ook voor rosberg. uhhuhh die ligt elke race gewoon op 1 en hammie erachter :P

Top challenge :P
ik moest van mijn team (Renault) 12e of beter finishen maar moest ook Kimmi (rival) verslaan die op pole zat :X Gelukkig wel gehaald dus >:)

[ Voor 3% gewijzigd door ProVine op 23-08-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
Zojuist mijn eerste rondjes gereden met mij Thrustmaster TX icm wheelstand pro en kan alleen maar zeggen WOW ! Ik ga voordat ik een career ga starten mezelf eerst maar eens verdiepen in de settings aangezien de default FF settings wel erg zwaar aanvoelen.
Ik heb in ieder geval mijn (controller) tijd op Spa al verbeterd in time trial dus met de nodige oefening en tweaken van de settings zal het uiteindelijk wel goedkomen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Hmm.. zonet de GP van Canada helemaal verkloot.
ik wou naar intermediates maar dat begreep m'n team schijnbaar niet en werd tot 2x toe op US gezet.
Dus uiteindelijk 3 stops gemaakt ipv 1 en lag 14e.
Had er geen zin meer in en stimuleerde de resterende 10 rondes.

Resultaat: 1e met 25 seconden voorsprong op de nummer 2 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Sinds f1 2016 maak ik gebruik van mijn TX Inc. F1 wheel addon en het rijd niet alleen veel fijner, ik blijf ook veel beter geconcentreerd

Had altijd wel wat flashbacks nodig omdat ik weer eens te laat voor een bocht remde of ergens in de muur vloog, nu met mijn stuurtje heb ik na 3 races niet 1 flashback gebruikt en dat maakt de game echt veel leuker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:29

swv

skreppiedoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:01:
Zojuist mijn eerste rondjes gereden met mij Thrustmaster TX icm wheelstand pro en kan alleen maar zeggen WOW ! Ik ga voordat ik een career ga starten mezelf eerst maar eens verdiepen in de settings aangezien de default FF settings wel erg zwaar aanvoelen.
Ik heb in ieder geval mijn (controller) tijd op Spa al verbeterd in time trial dus met de nodige oefening en tweaken van de settings zal het uiteindelijk wel goedkomen. 8)
Hier ook uiterst tevreden met die combo en vol de mogelijkheden aan het ontdekken. Vandaag vond ik het te warm om te racen maar gisteren alleen maar bezig geweest in Melbourne. Ik merk al dat er veel tijd gaat zitten in het verkennen van de circuits en dan steeds bijschaven voor betere tijden. Best leuk. Melbourne kan ik nu wel dromen haha :P Ik ben alleen nog niet bij de race zelf uitgekomen. Tot nu toe vooral vrije trainingen en kwalificatie in career gedaan en wat de race betreft geswitcht naar quick race zodat ik wat dingen kan testen zonder mijn career te verpesten.

Misschien begin ik weer opnieuw nu ik de mogelijkheden die het spel biedt begin te snappen. Even kijken met het oog op het komende GP weekend of ik dat een beetje synchroom kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
schumi1986 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:10:
Sinds f1 2016 maak ik gebruik van mijn TX Inc. F1 wheel addon en het rijd niet alleen veel fijner, ik blijf ook veel beter geconcentreerd

Had altijd wel wat flashbacks nodig omdat ik weer eens te laat voor een bocht remde of ergens in de muur vloog, nu met mijn stuurtje heb ik na 3 races niet 1 flashback gebruikt en dat maakt de game echt veel leuker!
Dat van die concentratie heb ik ook, komt denk ik omdat je met een controller wat eerder geneigd bent om een beetje onderuit te gaan zitten en dat komt de concentratie zeker niet ten goede.

Hoe heb jij de ingame ff staan? Ik heb de rotatie op 270 graden gezet via de TM software. Meer is niet nodig in een F1 game....tenminste voor mij dan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door skreppiedoe op 23-08-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Weet iemand een goede setup voor Baku met Renault? Bandenslijtage zit nu wel snor, maar ik krijgt het tempo er niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou gister kriebelde het toch te erg. Gekocht, stuur deed het niet helemaal zo als het hoorde, uiteindelijk de steerlock op 270 gezet en werkt nu als een zonnetje.

Voor full weekend career gekozen, maar na niet meer gedaan te hebben als een paar practise sesies lijkt me dat iets te veel van het goede... Een race met pits etc. is natuurlijk wel heel leuk, maar volgens mij is een full weekend dan ook een lap op 60 :+ dat worden wel heel veel uurtjes in 1 race. Al kun je dan natuurlijk wel de baan je echt eigen maken. Opnieuw beginnen met 50% weekend is natuurlijk ook nog steeds een optie, of is het mid career te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie1945
  • Laatst online: 04-04 12:59
Ik geloof dat je na elke race de afstand kan veranderen. Practice sessions kan je skippen mocht je dat willen, zorg wel dat je de R&D punten bij elkaar sprokkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

sjakie1945 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:26:
Ik geloof dat je na elke race de afstand kan veranderen. Practice sessions kan je skippen mocht je dat willen, zorg wel dat je de R&D punten bij elkaar sprokkelt.
Dat is inderdaad ook wat ik van plan was/gedaan heb. De practice programs en dan weer verder. Maar binnen 90 minuten red je die natuurlijk allemaal wel in 1 sessie, daarna skippen inderdaad. Dan is de tweede sessie er eigenlijk alleen nog maar om het opnieuw te doen en/of je upgrade te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Ben erg aan het twijfelen om het spel te kopen en ik heb eigenlijk de volgende vragen:

1: Ik heb geen plaats / geld voor een stuur dus is het een beetje te spelen met controller of is dat een groot nadeel.

2: Moet je veel kennis hebben van F1 om je wagen goed af te stellen. Qua banden kan ik het bijvoorbeeld allemaal wel volgen maar als het gaat om downforce en andere dingen ben ik nog een leek.

3: Nog andere tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tommiboy96 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:18:
Ben erg aan het twijfelen om het spel te kopen en ik heb eigenlijk de volgende vragen:

1: Ik heb geen plaats / geld voor een stuur dus is het een beetje te spelen met controller of is dat een groot nadeel.

2: Moet je veel kennis hebben van F1 om je wagen goed af te stellen. Qua banden kan ik het bijvoorbeeld allemaal wel volgen maar als het gaat om downforce en andere dingen ben ik nog een leek.

3: Nog andere tips of dingen waar ik rekening mee moet houden?
1. Ik speel met controller, en dat werkt prima. Voldoende nauwkeurigheid om lekker te sturen. Ja, een stuurtje is exacter, geen twijfel.
2. Nee, niet echt, de standaard set-ups zijn vrij aardig goed, je kan 5 pre-sets gewoon kiezen, van max downforce (voor Monaco bv) tot max snelheid (voor Monza bv). Zo lang je dat onderscheid maar weet, kom je heel ver. En verder, oefenen, oefenen, oefenen. Gewoon tijdens een timetrial afstellingen proberen.
3. ohja toch wel, volgas is niet altijd de oplossing ;)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
garriej schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:24:
Nou gister kriebelde het toch te erg. Gekocht, stuur deed het niet helemaal zo als het hoorde, uiteindelijk de steerlock op 270 gezet en werkt nu als een zonnetje.

Voor full weekend career gekozen, maar na niet meer gedaan te hebben als een paar practise sesies lijkt me dat iets te veel van het goede... Een race met pits etc. is natuurlijk wel heel leuk, maar volgens mij is een full weekend dan ook een lap op 60 :+ dat worden wel heel veel uurtjes in 1 race. Al kun je dan natuurlijk wel de baan je echt eigen maken. Opnieuw beginnen met 50% weekend is natuurlijk ook nog steeds een optie, of is het mid career te veranderen?
Je kunt in ieder geval per weekend de lengte van de sessies instelling. Tussen verschillende sessies kun je wel de difficulty nog veranderen, maar volgens mij is de sessielengte dan gelocked.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Laatst online: 23:26
De game ook maar is opgepikt na een jaar overgeslagen te hebben op de Xbox One. Speelt heerlijk weg, en ben redelijk hooked aan de career op dit moment. Bijna alle circuits ken ik uit mijn hoofd, dus de challenges in de practice zijn niet bijzonder lastig op dit moment.

Begonnen in een Renault, op de een-na-hoogste difficulty dacht ik. Zit net genoeg uitdaging in, maar het mocht van mij wel iets moeilijker.

In Melbourne werd ik keihard van achteren geramd door ene Verstappen, terwijl ik bij het uitkomen van de laatste bocht iets weggleed, waardoor ik wat snelheid tekort kwam. Met nog 1 ronde te gaan wilde ik hem gewoon voorbij laten op het rechte stuk (DRS) want ik lag ruim boven mijn race objective. Dus ik reed naar rechts, en bleef daar rijden. Dat dacht Verstappen dus ook, en reed vol op mij in. Resultaat: een lekke linker voorband, een beschadigde voorvleugel en direct 6 posities kwijt. Het laatste rondje afgemaakt, en kwam op plek 18 over de finish, terwijl de doelstelling plek 16 was (dacht ik).

Nja, 2de race dan maar. Gekwalificeerd als 2de. Koppeling ingedrukt, toeren maken, naar de lichten kijken en toen... viel mijn controller uit. Snel weer aan gezet, direct een penalty voor een valse start en lag na bocht 2 al buiten de top 10. Na een strategy change, direct gepit en de race uit gereden en nog net 14de kunnen worden om mijn objective te halen.

Helaas is de AI nog niet helemaal wat ik verwacht, maar ik vind het al beter dan een aantal jaar geleden.

Verder heb ik online nog niet gereden. Zou wel graag willen meedoen aan een Xbox One competitie. En zit enorm te twijfelen om een stuurtje te kopen, het maakt de ervaring natuurlijk wel een stuk 'realisctischer'.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Die tracklimits zijn soms wel frustrerend hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
RemkoDJ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:37:
Die tracklimits zijn soms wel frustrerend hoor.
Wel realistischer dan in f1 2015 waar je bijna de hele race de Track limits kon overschrijden zonder er een penalty voor te krijgen (zolang je maar niet elke ronde track limits aan het overschrijden bent)

In 2016 is het na 3x geloof ik? Een time penalty, dat is in het echt zo ook ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Gisteren dan voor het eerst een raceweekend gedaan in Career, met Renault. Heb het niveau nog niet te hoog staan volgens mij. De hulp allemaal op expert, dus medium traction control en dergelijke. Bij de trainingen ging het vrij aardig, was wel echt een heel stuk sneller op de supersofts dan de softs. Korte kwalificatie gedaan en mocht vanaf plek 9 starten.

In de race ging alles goed, zonder dat ik ooit had gestart, ging dat direct prima, gewoon de aanwijzingen gevolgd. Erg leuk race waarbij ik me opwerkte tot plek 5. Maar toen begon het tegen het einde van de race wat te regenen. Hoewel ik de baan niet erg nat zag worden begon mijn auto toch te glijden. Twijfelde of dit nou aan de regen lag of dat misschien mijn soft banden (na de pitstop) begonnen te slijten. Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed hoe ik een overzicht van mijn bandenstatus krijg.

Toen zei het team van; als het niet meer lukt in de regen, kom maar binnen, ofzoiets. Dus ik een aantal ronden voor het einde naar binnen, want ik begon flink tijd te verliezen en ging sowieso ook plekken verliezen. Dus ik over op intermediates. Ging niemand anders meer de pits in... Lag ik dus laatste. Met mijn intermediates was ik wel wat sneller dan de rest, dus wist in de laatste 2 ronden nog wat mensen in te halen en 14e te eindigen. Toch wel zonde.

Misschien dus gewoon fout gegokt. Leek mij wel dat de AI veel harder ging in de regen dan ik. Maar toch vond ik het wel erg vermakelijk en spannend.

Doen jullie trouwens zonder flashbacks racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:05
Xamsix schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:55:
Gisteren dan voor het eerst een raceweekend gedaan in Career, met Renault. Heb het niveau nog niet te hoog staan volgens mij. De hulp allemaal op expert, dus medium traction control en dergelijke. Bij de trainingen ging het vrij aardig, was wel echt een heel stuk sneller op de supersofts dan de softs. Korte kwalificatie gedaan en mocht vanaf plek 9 starten.

In de race ging alles goed, zonder dat ik ooit had gestart, ging dat direct prima, gewoon de aanwijzingen gevolgd. Erg leuk race waarbij ik me opwerkte tot plek 5. Maar toen begon het tegen het einde van de race wat te regenen. Hoewel ik de baan niet erg nat zag worden begon mijn auto toch te glijden. Twijfelde of dit nou aan de regen lag of dat misschien mijn soft banden (na de pitstop) begonnen te slijten. Eerlijk gezegd weet ik nog niet goed hoe ik een overzicht van mijn bandenstatus krijg.

Toen zei het team van; als het niet meer lukt in de regen, kom maar binnen, ofzoiets. Dus ik een aantal ronden voor het einde naar binnen, want ik begon flink tijd te verliezen en ging sowieso ook plekken verliezen. Dus ik over op intermediates. Ging niemand anders meer de pits in... Lag ik dus laatste. Met mijn intermediates was ik wel wat sneller dan de rest, dus wist in de laatste 2 ronden nog wat mensen in te halen en 14e te eindigen. Toch wel zonde.

Misschien dus gewoon fout gegokt. Leek mij wel dat de AI veel harder ging in de regen dan ik. Maar toch vond ik het wel erg vermakelijk en spannend.

Bij mij begon het laatst ook ineens te regenen, en merkte dat iedereen toch echt wel flink aan het stoeien was om de auto op de baan te houden, reden ook zeker net zo voorzichtig/langzaam als ik (begon 2 ronden voor het einde te regenen dus niemand ging meer naar binnen). Was best leuk/realistisch uitgevoerd.

Verder heb ik flashbacks wel aan, vooral omdat de AI soms zo onvoorspelbaar je van de baan kan beuken zonder je eigen schuld, dat ik het dan wel rechtvaardig vind om terug te spoelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Xamsix schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:55:
Als het mijn eigen fout is, ja. Als ik er door de AI echt afgeramd wordt, dan gebruik ik een flashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
Zojuist even time trial gedaan op Australie. Toch wel even een wtf momentje dat ik met mijn voor mijn gevoel foutloze ronde van 1.32 (met ietwat assist aan) gewoon 11,5 sec langzamer van dan de nummer 1! Mijn god waar ga ik dat vandaan halen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemkoDJ
Hoogie2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:14:
[...]

Als het mijn eigen fout is, ja. Als ik er door de AI echt afgeramd wordt, dan gebruik ik een flashback.
Eigenlijk moet je dan ook geen flashback doen. Bedoel in het echt zijn coureurs er ook jarenlang zo door knaldonado eraf geramd en die hadden ook geen flashback ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

RemkoDJ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Eigenlijk moet je dan ook geen flashback doen. Bedoel in het echt zijn coureurs er ook jarenlang zo door knaldonado eraf geramd en die hadden ook geen flashback ;)
Die hadden zeker wel flashbacks, snachts, als ze wakker schrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RemkoDJ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:16:
Zojuist even time trial gedaan op Australie. Toch wel even een wtf momentje dat ik met mijn voor mijn gevoel foutloze ronde van 1.32 (met ietwat assist aan) gewoon 11,5 sec langzamer van dan de nummer 1! Mijn god waar ga ik dat vandaan halen haha.
Kwestie van rondjes blijven maken. Je gaat 'vanzelf' vooruit.
Vind in dat kader de time-trial ook wel goed uitgewerkt, dat je tegen ghosts van anderen rijdt en een realistisch doel mee krijgt.
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Het multiplayer topic voor F1 2016 vind je hier